PDA

View Full Version : Foorumin käytännöt

Gabriel
5.10.2002, 23:19:31
Monilla jäsenillä on perin kummallinen käsitys foorumin käytännöistä. Heillä on oma poikkeava käsityksensä siitä millaista kaikki on, joten teenpä tässä tekstissäni sen kaiken selväksi. Tämä on absoluuttista ja ehdotonta.

Kaikesta kielletystä ja paheksuttavasta

Peeloilu

Ensimmäisiä asioita mitä uusille jäsenille opetetaan on se, että peeloilu on hyvin kiellettyä. On hyvää opettaa heille, koska luonnollisesti heidän postituslukunsa karttuessa ja tunnettavuuden kasvaessa vahvistuvat myöskin heidän omat foorumikäsityksensä ja näkemyksensä kaikesta. Jo foorumeille tullessaan kuulee ihmettelevä nyyppä 'Älä peeloile!'. Vaan mistä hän tietäisi mikä ON peeloilua? Onhan poikkeustapauksia, mutta hyvin monet eivät tiedä.

Selitetäänpä sitten tässä. Peeloilua on

* yleinen häiriköinti foorumeilla, eritoten raskaimpaa mahdollista peeloilua on solvata moderaattoreita, GM:iä tai - kauhistus! - jopa administraattoreita.
* esittää näkemyksiä asioista, jotka eivät käy yksiin eliitin (moderaattorit, GM:t ja administraattorit, sekä näiden läheiset) näkemysten kanssa.
* puhua eliitistä halveksuvasti sekä esim. antaa parannusehdotuksia jotka menevät tyyliin 'tuo ei ole kyllä oikein, minä olisin tehnyt paremmin'.
* omistaa avataria/signua/mielipidettä joka ei miellytä ylläpitoa.
* olla käsittämättä inside-vitsiä ja vielä vaatia selitystä sille (useimmiten jos inside-vitsiä ei tajuta on käyttäjä vitsiä nuorempi ja täten ei minkään väärti).
* kohdistaa sarkasmia ylläpitoa kohtaan tai olla muuten vain näsäviisas.

Tuollainen on peeloilua. Sittenpähän tutustutamme käyttäjämme spammauksen kauheuksiin.

Spammia on

* Lähettää enemmän viestejä kuin mitä on adminien profiileissa viestejä per päivä -lukuna.
* lähettää viestejä vaikka asiasta ei olisi mitään sanottavaakaan (adminit määräävät onko asiasta jotain sanottavaa tai ei).
* lähettää viesti josta ylläpito ei pidä.
* lähettää viestejä jotka saattavat ylläpidon viestit huonompaan valoon.

Nuo kaksi asiaa ovat siis spam ja peeloilu, jotka ovat foorumeilla hyvinkin kiellettyä. Kuitenkin, joskus mainitaan myös kolmas asia joka kuulostaa vastarekisteröityneiden maidolta tuoksuvien nyyppäkuonojen mielestä vielä käsittämättömältä.

Floodaus

Tuo on monille hyvin käsittämätön, mutta selittäkäämme mitä tuo tarkoittaa. Floodausta eli floodia on

* lähettää enemmän kuin kaksi viestiä yhdelle sivulle (ottakaa huomioon, että ylläpidolla jolla on megatavujen yhteydet on varaa näyttää enemmän kuin 15 viestiä yhdellä sivulla).
* lähettää toinenkin eliitin mielipiteen vastainen tai siitä poikkeava viesti jos on lähettänyt jo yhden ja asiasta on huomautettu.

Tietenkin, ikävä kyllä, sellaista tapahtuu yksinkertaisesti koska vasta tulleet uudet ja kaikesta mitään käsittämättömät jäsenet eivät vain tiedä sellaisesta. Niissä tapauksissa täytyy eliitin kokeneen käden ohjata nämä eksyneet lampaat takaisin oikeille raiteille. Mikäli joku jäsen noin tekee, niin on ylläpidolla oikeus

* poistaa kyseinen viesti.
* ottaa yhteyttä PM:llä ja huomauttaa asiasta.
* iskeä kaikkea kivaa asiaan syyllistyneen signuun sekä heittää postitusluvut pakkasen puolelle.
* lähettää tappouhkauksia asiaan syyllistyneelle sekä uhata hänen lemmikkiensä henkeä.
* toteuttaa ne.

On kuitenkin olemassa sellaisia jotka tuota eivät ymmärrä ja heidät on sitten siirretty joko peelojen ryhmään tai vaihtoehtoisesti hyvin karmivaan joukkoon joka on polttomerkitty kamalalla tunnuksella '1337hax0r'. Useimmiten se jo auttaa tilanteeseen, mutta kyseiset tapaukset voivat silti käyttää mm. PM:iä. Niissä tapauksissa on administraattoreilla sitten valtaa deletoida kyseisten käyttäjien käyttäjätunnukset.
Administraattorit voivat deletoida käyttäjätunnuksia

* silloin kun huvittaa.

Nyt on sitten puhuttu siitä mikä on rikollista ja anteeksiantamatonta. Silti, uudet mistään ymmärtämättömät jäsenet eivät välttämättä ymmärrä mitä on eliitti ja ylläpito. Ylläpitoon kuuluvat administraattorit, GM:t ja moderaattorit joilla on valta tehdä mielivaltaisesti mitä huvittaa. Kyseiseksi pääsee jos

* osaa aukoa päätään kaikille.
* on pätevä työssään (eli on paikalla ja osaa mennä henkilökohtaisuuksiin).
* on omaperäinen nick.
* kykenee ymmärtämään inside-huumoria.
* on samaa mieltä ylläpidon ja eliitin kanssa, sekä myös osoittaa sen.
* on muutenkin pätevä.

Eliitti taas onkin paljon monimutkaisempi juttu ja asia vain on niin, että eliittiin eivät kuulu vain ylläpitoon kuuluvat. Eliitti on kuitenkin sangen tiheästi sidottuna ylläpitoon ja usein riippuukin siitä. Ylläpito on eittämättömästi eliittiä. Eliittiä on

* ylläpito luonnollisesti.
* yli 1000 postitusta omaavat.
* olemassa olevan eliitin hyväksymät.
* ylläpidon sukulaiset, seurustelukumppanit, lemmikkikasvit, kaksoistunnukset ja mikä tahansa muu mitä ylläpito eliitiksi laskee ja josta tykkää.
* ellet muutenkaan osaa eliittiä ilman näitä tietoja määrittää olet täysin toivoton tapaus ja pidä varasi - kaikentietävät adminit tietävät missä nukut ja tulevat yöllä metrisen halon sekä patukan kera.

Noilla tiedoilla voi vasta rekisteröitynyt ja vielä hyvin hämmentynyt nyyppä pärjätä foorumien rankassa ympäristössä paljon kokemusta omaavan eliitin seassa. Tällaiset tiedot auttavat uusia selviytymään eteenpäin väkivaltaisessa ja usein traagisessa foorumielämässä. Monille on käynyt huonosti, mutta se ei lannista uusia. Kierre jatkuu ja yhä uusia ja uusia tulee ja meidän velvollisuutenamme on varmistaa, että niiden kehitys ja kasvu eivät millään tavalla vääristy tai kulje harhaan. Olosuhteet ovat julmat, mutta kaikki jatkuu ja yhä uudestaan ilmestyy foorumeille nyyppiä joilla kaikilla on mahdollisuutensa ja edellytyksensä kehittyä oikeamieliseksi ja puhtaaksi eliitiksi.

For better future - believe in Gabriel!

Tietojen helmiä teille myöskin lisää - ottakaa tämä tosissanne.

EDIT: Human error, johon ylläpitokin joskus sortuu. Typona paremmin tunnettu.

EDIT2: Pfff... Sivut ovat validia XHTML:ää, mutta täällä ei osata edes kirjoittaa vB-koodeja oikein. :blah:
Ainoastaan list-koodit jätin kosmeettisista syistä korjaamatta.

Potri
5.10.2002, 23:34:08
Ja eikun sitten käyttälemään foorumin käytäntöjä :)

... mutta miksi tuolla ei lukenut mitään jo käsitteeksi tulleista hymiövaatimuksistani? :( Mä oon sentään sitä 3lii77iä!!!

Gabriel
5.10.2002, 23:37:13
Alkujaan kirjoittanut Potri
Ja eikun sitten käyttälemään foorumin käytäntöjä :)

... mutta miksi tuolla ei lukenut mitään jo käsitteeksi tulleista hymiövaatimuksistani? :( Mä oon sentään sitä 3lii77iä!!!
Minä en rehellisestikään tiennyt hymiövaatimuksistasi yhtään mitään tätä ennen (enkä tiedä nytkään, paitsi että jokin olemassa taitaa olla) joten sitä ei lasketa oleelliseksi. :)

Potri
5.10.2002, 23:40:54
Alkujaan kirjoittanut Gabriel

Minä en rehellisestikään tiennyt hymiövaatimuksistasi yhtään mitään tätä ennen (enkä tiedä nytkään, paitsi että jokin olemassa taitaa olla) joten sitä ei lasketa oleelliseksi. :)
Jaaha! Et ole opetellut foorumia kunnolla! Tuostakin asiasta mainittiin yhdessä foorumien suurimpien ellistien viestissä.

*Gabin eliitti meteri laskee*

-Taidat unohtaa ketkä määrittävät eliitin. :) Lisäksi on sinulla tuolla oikeinkirjoitusvirhe, asia jota En Suvaitse.
-Gab

Unohdit muuten mainita, että ylläpidolla on velvollisuus käydä sisäpiirikeskustelujaan kenen tahansa viestissä. Varsinkin, jos se ei liity aiheeseen. Ja kaikki luonnollisesti tunnistavat toisensa editointiväristä, joten nimen käyttöä ei edellytetä (oletettaen henkilön eliittibarometrin ylittävän 15cm ja olevan täyttä lihasta).
// Jackal

Melkein jo huolestuin, että mitäs lihasta minä ja Arwen lähdetään mittailemaan.
Sitten tajusin, että mehän olemme nautoina naisina täysin tuollaisen yläpuolella. Luonnollisesti.
-Narb

Sori Narb, en tajunnut tuota nauta vitsiäsi. Kerro toki siitä tarkemmin Ylläpidon päämajassa (http://youzen.fffin.com/vbulletin/forumdisplay.php?s=&forumid=32) (ettei kukaan ei ylempitasoinen (ylempi?) ...anteeksi siis alempitasoinen saa mahdollisuutta ymmärtää sitä, saatika nauraa sille). - The Teal User

Selvennetään...

Kyllähän toki naisillakin on lihaksia, joiden pituutta voi mitata (http://scully.mtv3.fi/msc/page_haku?pubid=69234&cat=HSH). Älkää siis aivan heti innostuko, vaan mittailkaa, mittailkaa...
Ja mieluusti lähettäkää mittaustulokset tänne meidän uroksien nähtäville. :lurps:
(kunhan vain myötäilin kieroutunutta mielikuvitustasi, sillä eihän missään sanota, mistä lihaksesta on kyse)

No nyt selvisi sekin miksi meidät tähän hommaan vedettiin mukaan. Minä teen valituksen ahdistelusta!

Minä olen aina luullut, että kyseessä on 15cm lihasta koko vartalon alueella. Juku. Juuri ja juuri sain senkin kasaan. Mitä tuohon ahdisteluun tulee, niin Cosmossa sanottiin, että sitä ei saa hyväksyä. -Ren

Ei kai keskustelu nyt tähän jumittunut? Ja mitä tuohon mittaamiseen tulee, niin mikäli naiset/naudat siinä apua tarvitsevat - avustan asiassa mieluusti. :) -Gab

snaketus
7.10.2002, 3:47:14
ootte peeloja kaikki,,, antakee armoo meikä on tällä hetkellä ihan vitun kännissä i ;D ;D ;D ;D

Ren
7.10.2002, 4:41:49
Originally posted by snaketus
ootte peeloja kaikki,,, antakee armoo meikä on tällä hetkellä ihan vitun kännissä i ;D ;D ;D ;D

Jätin tämän viestin poistamatta vain siksi, jotta Eliitti voisi piilossa naureskella Sinulle!

Mickey
7.10.2002, 15:32:28
Originally posted by Ren

Jätin tämän viestin poistamatta vain siksi, jotta Eliitti voisi piilossa naureskella Sinulle!
Minä en naura piilossa, vaan nauran ihan julkisesti kaikille onnettomille, kuten toimenkuvaan kuuluukin.
Peeloja me enne ole, kaukana siitä. Natzi-elitistejä kylläkin, mutta nuo kaksi termiä eivät ole verrannollisia missään suhteessa.
Mitäs vielä, ihan hyvät käytännöt ja aivan totta kaiken lisäksi vielä.
Laitetaanko muuten oikein ohjeisiin esille? Tuo kertoisi ainakin kaikille mitä foorumissa oikein tapahtuu ja kenelle ei pidä vinoilla yhtään.

Narbeleth
7.10.2002, 15:34:16
Originally posted by Mickey
ja kenelle ei pidä vinoilla yhtään.
Eihän tuossa olisi mitään hauskaa :P

Gabriel
7.10.2002, 15:37:12
Alkujaan kirjoittanut Mickey

Laitetaanko muuten oikein ohjeisiin esille? Tuo kertoisi ainakin kaikille mitä foorumissa oikein tapahtuu ja kenelle ei pidä vinoilla yhtään.
Jotkut hieman pidempään paikalla olleet ovat jo käsittäneet väärin, niin koskaan ei tiedä mitä voivat luulla kokonaan uudet vasta rekisteröitymään tulevat henkilöt, varsinkin jos näillä ei ole minkäänlaista kokemusta aiemmin mistään foorumeista.
Eli ei laiteta.

Peeloja me enne ole, kaukana siitä. Natzi-elitistejä kylläkin, mutta nuo kaksi termiä eivät ole verrannollisia missään suhteessa.
En minä.

Wompatti
7.10.2002, 15:47:53
Minusta te pilasitte hauskan jutun kertomalla ettei se ole totta, vain sen takia kun joku ei ymmärtänyt paria hassua juttua. Sanonpahan vain Gabrielille ettei yksityiselämää ja työtä saisi sekoittaa keskenään.

Potri
7.10.2002, 15:55:15
Hmph... Ettekö te voi poistaa noita vitsiä laimentavia edittejä ja huomautuksia, sillä minä aioin näyttää tämän ketjun urlia vielä monelle, jolla on jotain minua, tai mielipidettäni vastaan. :)

Senshi
24.10.2002, 9:43:39
*Halleluujaa synnistä pois, minun rumpuni pelastusta sois* :D:D:D
Entä jos rikkoo vahingossa sääntöjä eikä edes itse tiedä niin tehneensä? Luin kyllä säännöt mutta silti pelottaa että mokaan

Wompatti
24.10.2002, 11:13:38
Jos käyttäytyy hyvien tapojen mukaan, ei pitäisi ainakaan paljoa tulla valitusta ylläpidolta.

The_Sipi
24.10.2002, 16:19:56
Originally posted by Senshi
*Halleluujaa synnistä pois, minun rumpuni pelastusta sois* :D:D:D
Entä jos rikkoo vahingossa sääntöjä eikä edes itse tiedä niin tehneensä? Luin kyllä säännöt mutta silti pelottaa että mokaan

Kaikki säännöt hyvin lukeneet tietävät, mikä on väärin ja mikä ei. Jos sääntöjä rikkoo tietämättään, se vain osoittaa, ettei ole lukenut sääntöjä (ainakaan tarpeeksi) :)

Kreifi
24.10.2002, 16:41:44
Alkujaan kirjoittanut Senshi
Entä jos rikkoo vahingossa sääntöjä eikä edes itse tiedä niin tehneensä? Luin kyllä säännöt mutta silti pelottaa että mokaan Älä sinä moisia ajattele. Ei täällä foorumilla tarvitse pelossa elää. Jos vahingossa jotain mokaa niin ei siinä nyljetä. Jos on osoittanut olevansa asiallinen ja mukava henkilö niin ei varmaankaan tule mitään ongelmia.

Eetami
11.2.2005, 10:32:34
Onko totta että ylläpitoon pääsee pottuilemalla??
Olen (??) HAKA kyseisessä lajissa!!

ps. tätä ei pidä ottaa todesta oi suuri elitisti joukkio...
pss. voi tähän tottakai vastatakin...

Ben
11.2.2005, 11:35:55
Kannattaa kokeilla! :up:

kerro sitten miten kävi.

Kreifi
11.2.2005, 16:40:01
Älä kokeile, susta voi tulla samanlainen kuin Pandesta. :/

Eetami
11.2.2005, 17:23:47
Älä kokeile, susta voi tulla samanlainen kuin Pandesta. :/

kiitos vinkistä... täytyy varoa...

Käykäähän katsomassa myös tämä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=12437)

redshinobi
16.2.2005, 7:30:30
[mode-edit: opettele quotaamaan]

floodausta... kiellettyä lähettää kaksi viestiä yhdelle sivulle? adminit saavat tehdä mitä haluavat? mutta, eihän kukaan kohta haluasi olla täällä jos meidän nimemme alkaisivat olemaan "aasi" tai vastaavaa.

ja floodauksesta, kaikki varmaan tietävät vanhan Epicin pelin Jazz Jackrabbitin,
ja sen kakkos osan, no, JCf (Jazz Community Forum) on erittäin mukava foorumi, mutta siellä on täysin erilaiset säännöt... esim floodia ei saa olla... koska sinne ei yksinkertaisesti päästetä kaiken mailman tohelo spammareita. Niin että sääntöjä ei tarvi olla paljon kun spammarit ovat olemattomat.
http://www.jazz2online.com/jcf

yay, ainii joo vielä yks asia, jos joku spammari uhkailis (ja olis) hakkeri, nii miten bannaisitte sen siinä tilanteessa että se vois tulla ja haxais koko foorumit? kaikki muut jäsenet olis sitten myös uhreja haxaukselle, hui olkoon

Ben
16.2.2005, 9:03:00
floodausta... kiellettyä lähettää kaksi viestiä yhdelle sivulle? adminit saavat tehdä mitä haluavat? mutta, eihän kukaan kohta haluasi olla täällä jos meidän nimemme alkaisivat olemaan "aasi" tai vastaavaa.

niinhän ne adminit yleensä saavat. Eikä se kahden postauksen peräkkäin postaaminen ole aivan kiellettyä, kunhan käyttää vähän maalaisjärkeä, että tietää milloin kannattaa editoida viestiä ja milloin postitetaan perään.

yay, ainii joo vielä yks asia, jos joku spammari uhkailis (ja olis) hakkeri, nii miten bannaisitte sen siinä tilanteessa että se vois tulla ja haxais koko foorumit? kaikki muut jäsenet olis sitten myös uhreja haxaukselle, hui olkoon

Tossa vaiheessa sanoisin vaikka, että "sulla ei oo elämää".

Eetami
16.2.2005, 9:03:07

Niimpä, kaksi viestiä yhdellä sivulla? Tänne pitäsi keksiä toimivampi käytäntö, muuten kaikki ovat floodaajia...

Näin on. Paha pulma, mutta varmasti elitistö hoitaa homman kunnialla :D.

Gabriel
16.2.2005, 10:01:54
ja sen kakkos osan, no, JCf (Jazz Community Forum) on erittäin mukava foorumi, mutta siellä on täysin erilaiset säännöt... esim floodia ei saa olla... koska sinne ei yksinkertaisesti päästetä kaiken mailman tohelo spammareita. Niin että sääntöjä ei tarvi olla paljon kun spammarit ovat olemattomat.
http://www.jazz2online.com/jcf
Ai ehdotat siis käytännössä kaikkien 12-vuotiaiden bannaamista? =)

Kaikenlaisia ikärajoja ja "miksi juuri minut pitäisi ottaa foorumille" -hakemuslomakkeita vastaan olen jo ihan periaatteellisista syistä. Jokainen osaa kirjoittaa kunnolla ja keskustella, ellei toisin itse todista. Rangaistaan vasta teon jälkeen, ei ennen.

Siinä tapauksessa otettaisiin yhteyttä palveluntarjoajaan (olikohan nyt Peliplaneetta, tosin ainakin etusivun banneri näyttää ohjaavan tukikohta.nettiin) ja pyydettäisiin selvitys kaikista viimeaikaisista tietokantaan tallentuneista tietoliikenteen vaiheista. "Haxaajan" internetyhteys ja IP-osoite (ja siinä sivussa myös henkilöllisyys) selviäisi alta aikayksikön, minkä jälkeen ottaisimme yhteyttä hänen palveluntarjoajaansa ja esittäisimme todisteet, jolloin tämä palveluntarjoaja olisi velvollinen sulkemaan "haxaajan" nettiyhteyden. Sen jälkeen tapahtuisi yhteydenotto Pasilan poliisiasemaan, jolloin hakisimme rahallista korvausta tapahtuneista vahingoista. "Haxaajan" lyhyt ura päätyisi siihen, äiti ei antaisi hänen enää pelata CeeÄssää ja nukkumaanmenoaika palautuisi yhdeksään. Luultavasti koko kone lähtisi.

Aiheeseen: vanha teksti, mutta olen nähnyt itseltäni kamalampaakin. Ottakaa se nyt vielä tosissanne. =)

Waruar
20.3.2005, 16:14:28
En ole ikinä nähnyt ahdasmielisempiä sääntöjä. Toivon todella, että nuo on kirjoitettu huumorilla...

"Ylläpidon viestejä ei saa saattaa huonoon valoon." Ette uskokaan, kuinka paljon minä ja kaverini jaksoimme nauraa tuolle.

Luinkohan väärin, vai lukiko tuolla todella, että on floodausta kirjoittaa enemmän kuin 2 viestiä samalle sivulle? Ette voi olla tosissanne.

Aika ahdasmielistä pelleilyä jos minulta kysytään. Tämäkin viesti on tietysti täysin turha ja saattaa ylläpitäjien viestit huonoon valoon ja niin edespäin, joten tämäkin poistetaan, eh? Kritiikkiäkään ei siedetä, vai?

Ymmärrän hyvin viestin poistamisen, jos kyseessä on suoranainen solvaus, mutta, että mielipide...

Gabriel
20.3.2005, 16:24:34
"Ylläpidon viestejä ei saa saattaa huonoon valoon." Ette uskokaan, kuinka paljon minä ja kaverini jaksoimme nauraa tuolle.
Ja ylläpito nauraa kaikille niille, jotka ottavat tämän (//siis koko ketjun) tosissaan. :D

Waruar
20.3.2005, 16:38:38
Niin no, ei sitä koskaan tiedä. On nimittäin tullut nähtyä foorumeita, joissa tuo sääntö pätee, vaikkei sitä oikeastaan ylös ollakaan kirjoitettu.

Entäpä tuo juttu floodista?

Edit: Anteeksi, hetkinen? Koko ketju on pelkkää pilaa? Miksi hitossa? Ymmärrän kyllä, onhan tämä hauska läppä, mutta eikö silti varsin harhaanjohtava?

Leviathan 89
20.3.2005, 21:05:13
Kun on kirjoittanut MUUTAMA sata kerta johonkin ketjuun ja haluaa kuitenkin vastata jokailelle osaan ottajalle niin pitää perustella vai sekin, että mitä on vastannut muille?! Ja eikö suoranaisia kysymyksiä edes saa kysyä...?! Oli ihan sama vaikka kirjoittaisi ½ sivun jutun mutta jos ei ole perusteluja vastaukselle niin se poistetaan?! Se on ärsyttävää... Kireät säännöt... Jos olette sitä mieltä, että osa täällä on "lapselisia" tai jotain muuta niin tehkää toinen osio vaikka "aikuisille" Se voisi olla pikkasen helpompaa? Toivottavasti annatte muitten ottaa kantaa tähän minun mielipiteeseeni...

Kreifi
20.3.2005, 21:08:37
En ihan ymmärrä mihin viittaat, mutta jos nyt oikein ymmärsin, niin meille GM:lle voi kyllä raposrtoida jos on tullut kohdeltua väärin. Eli jos tosiaan olet kirjoittanut viestin, jota ei kuuluisi poistaa, mutta se on poistettu, niin me käsittelemme asian. Tällaisia tapauksia ei vain ole koskaan minun silmiini osunut. :)

Mutta ei asiasta sen enempää, tämä ei ole siihen oikea ketju (siis jos tosiaan ymmärsin sanomasi oikein).

Waruar
24.3.2005, 18:08:12
Kertokaahan nyt, onko tämä aihe tosiaan pelkkä iso vitsi?
Eivätkö nämä ole ne säännöt, jotka jokainen uusi käyttäjä lukee?
Eikö tämä anna hieman harhaanjohtavan kuvan foorumin säännöistä?
Saatanko teidät huonoon valoon?
Eivätkö foorumin hymiöt olekin vähän mauttomia? :confused:

Ettekä nyt jumaliste poista tätä viestiä! Ihmisille täytyy antaa tilaisuus tarkastella muidenkin mielipiteitä ja ehkä rakentaa niistä uusia näkökulmia!
Saatan vaikuttaa täydeltä talilta, mutta koittakaa kestää. Ei minulla ole ongelmia...paljoa. Sattuu vain olemaan niin, että minun silmissäni tämä aihe on hyvän foorumin turhaa raiskausta.

Ai että, tämä on hauskaa. Mutta samalla aika surullista... :P

Kreifi
24.3.2005, 18:15:53
Vitsi se on. Ei kai kukaan nyt tuollaista paskaa tosissaan kirjoittaisi. :)

Gabriel
24.3.2005, 18:17:35
Foorumin sääntöjä on aluekohtaisina ympäri koko boardia, mutta perustutustumiseksi tarkoitetut olennaisimmat tiedot löytyvät tästä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=3223).

Tämä ketju on vain virnistelyä säännöille. Ja niille kaikille, jotka ottavat tämän tosissaan.

Waruar
24.3.2005, 19:17:13
Vitsi se on. Ei kai kukaan nyt tuollaista paskaa tosissaan kirjoittaisi. :)
No totta puhuen olin aivan varma, että kirjoitatte tuollaista vakavissanne. Mutta ei kai sitten.
Olen siis virnistelyn kohteena? Aikamoinen kunnia. :D

Eetami
31.5.2005, 18:22:37
Ohhoh! Tämä onkin vain pilaa? Minä kun jo otin aivan todesta.
Mutta... voisitte antaa yksityiskohtaiset ohjeet kuinka tunnus FFfinistä poistetaan. Ihan tarpeen tullen se saattaisi olla hyvä vaihtoehto.

Gabriel
31.5.2005, 18:51:31
Mutta... voisitte antaa yksityiskohtaiset ohjeet kuinka tunnus FFfinistä poistetaan. Ihan tarpeen tullen se saattaisi olla hyvä vaihtoehto.
Ei mitenkään. Sen jälkeen, kun tunnus on rekisteröity ja sillä on lähetetty viestejä, se pysyy. Tämä ihan sen takia, koska muuten tietokanta olisi täynnä aukkoja.

huru-ukko
31.5.2005, 19:02:45
Sen jälkeen, kun tunnus on rekisteröity ja sillä on lähetetty viestejä, se pysyy.
Mutta kyllähän tunnukset joilla ei ole viestejä lähetetty näyttävät pysyvän, ellei sitten koneessani ole joku hirvittävä BUG.

Gabriel
31.5.2005, 19:03:39
Ne pysyvät sen takia, koska niitäkään ei poisteta. Eikä niitä poisteta sen takia, koska siinä ei olisi mitään ideaa.

huru-ukko
31.5.2005, 19:08:45
Mutta eikös se ole aika tyhmää jos joku muu haluaisi samaisen nickin käyttöön ja sitten huomaakin:"Aktos perkele, joku nollapostaaja vuodelta nakki käyttääkin sitä jo, eikun keksimään uusi."
Toki käsitän, että noiden nickien poistaminen olisi suuren työn takana, mutta täten mietin, montakohan aktiivista tai edes jotenkin aktiivista jäsentä jäisi jos tuommoiset rekisteröinnin jälkeen foorumit unohtavat poistettaisiin?

Eetami
31.5.2005, 19:09:49
Onko edes Mjölnir poistettu vai onko hänenkin nickinsä vain jätetty jonnekin bittivirran kuljetettavaksi?

Grove
31.5.2005, 19:23:04
Onko edes Mjölnir poistettu vai onko hänenkin nickinsä vain jätetty jonnekin bittivirran kuljetettavaksi?
Ei tietenkään ole Mjölliä poistettu, tässähän (http://foorumit.fffin.com/member.php?u=381) hän.

Gabriel
31.5.2005, 19:36:45
Mutta eikös se ole aika tyhmää jos joku muu haluaisi samaisen nickin käyttöön ja sitten huomaakin:"Aktos perkele, joku nollapostaaja vuodelta nakki käyttääkin sitä jo, eikun keksimään uusi."
"Voi hirveää, joku on jo ottanut kaavailemani nickin. Mitä on tehtävissä tällaisen katastrofin jälkeen?" Oikeasti, jos nick on jo viety, niin siinä tapauksessa se on selvästi niin epäomaperäinen, että olisi uuden paikka.

Toki käsitän, että noiden nickien poistaminen olisi suuren työn takana, mutta täten mietin, montakohan aktiivista tai edes jotenkin aktiivista jäsentä jäisi jos tuommoiset rekisteröinnin jälkeen foorumit unohtavat poistettaisiin?
Yhtä paljon kuin nytkin?

Linkittäjä
29.6.2005, 10:26:56
Voisi sieltä silloin pari aktiivistakin jäsentä lähteä samalla..

Mutta on kyllä hirveää katsoa jäsen listaa kun siellä on joku tämmönen:
Nimi: --... =/ ..99Sephiro ;D th!!"!!!?????94
Postit: 0
Arvosana: Arvaa?

On halunnut kato varmasti Niciinsä Sepin nimen ja sitten on pitäny vain laittaa kaiken mailman välimerkkejä. Onkohan täällä edes pelkkää Sephirothia?

Grove
29.6.2005, 10:46:56
Voisi sieltä silloin pari aktiivistakin jäsentä lähteä samalla..

Mutta on kyllä hirveää katsoa jäsen listaa kun siellä on joku tämmönen:
Nimi: --... =/ ..99Sephiro ;D th!!"!!!?????94
Postit: 0
Arvosana: Arvaa?

On halunnut kato varmasti Niciinsä Sepin nimen ja sitten on pitäny vain laittaa kaiken mailman välimerkkejä. Onkohan täällä edes pelkkää Sephirothia?
Ja pointtisi on? Oma on ihmisten mokansa jos ottavat tuollaisia nickejä, eivätkä käytä mielikuvitusta. Eikä niitä hyödytä mennä poistamaankaan, kun ei niiden luulisi mitenkään kohtalollisesti ketään haittaavan.

Ja ei, ei ole pelkkää Sephirothia käytössä.

Linkittäjä
29.6.2005, 11:02:01
Ja pointtisi on?

Ah. Se, että miten kamalan epäsiisti tuo jäsenlista on. Tämän äskeisen viestini jälkeen innostuin sitä selailemaan ja huomasin saman kuin sinä, että pelkkää Sephirothia ei ole. Siellä oli kyllä jonossa kaikenlaisia: Sepiroth, Sephiroth14, Sephiroth15 ja jopa Sephirothin Poika!!!! Melkein kaikilla kyseisillä henkilöillä oli 0 tai 1 postia. Suurin minkä näitten Nickejen postiluvuista näin taisi olla 45. :huh:

/Huono lause...

Hexarar
30.6.2005, 12:54:35
Eli on spammeri jos viestejä on alle 50? Sephirothin pojat jne saattavat ajatella ennen kirjoittamista (ja tällä en vihjaa että Linkittäjä ei ajattelisi) ja toteavat että "jaa, eipä ole asiaa tekstissäni, enpä kirjoitakaan."