View Full Version : onko kenelläkään hajonnut PS2?
niin?
Mulla on tippunu kerran, tosin puolenmetrin korkeudesta :]
CD-luukku meni jumiin mutta raa'alla voimalla sain sen auki ja taas toimii :D
ei yhtään vikoja.
FantasyManIX
2.6.2002, 21:53:54
No eipäole hajonnut vaikka ei mulla ole ps2 ollut kuin puol vuotta vasta.
Noissa laitteissa on yleensä se vika, että jos on pelannut liikaa on laserpää kulunut puhki eikä se enään lue.
Omani ei kuitenkaan ole mennyt rikki, koska en pelaa sitä jokapäivä, taikka heittele seiniin, :eh: siis yleensäkään.
Eipä ole vielä mennyt rikki saati sitten pudonnut.
Se on sellaisessa paikassa että on melkein mahdotonta että se sieltä putoaisi.
Sitten on tottakai muita tekijöitä jotka voivat sen rikkoa/tuhota.
Ei ole mennyt rikki vaikka pelaankin sitä joka päivä useita tunteja.
Dreamer
3.6.2002, 16:06:39
Ei ole mennyt rikki, kun se on ollut ihan turvallisessa paikassa. Jos se olisi siellä missä vanha Playstation oli, niin sisko olisi luultavasti tuhonnut sen täydellisesti.
Mutta kuten sanoin... turvallisessa paikassa (minun huoneessa ;) ).
isoSILLI
3.6.2002, 16:16:42
Hähää!!!
Ei ole mennyt rikki ja toivotaan, ettei mene...
*koputtaa puuta, eli ruinin päätä* :D
Kyllähän sillä on jo ikääkin kunnioitettavat yksi vuotta...kolmen päivän päästä... :)
Minulla ei ole hajonnut eikä edes tipahtanut mistään ja jos mun rakas PS2 hajois mä kärsisin koko loppu ikäni :(
Wompatti
3.6.2002, 19:32:35
Eipä ole hajonnut mutta massatuotannossa valmistettujen laitteiden ominaisuuksiin kuuluu joskus se, että tietyt kappaleet ovat uutenakin rikki, näin kävi minulle. Onneksi sain parin päivän sisällä uuden tilalle.
Eipä ole kyllä minullakaan hajonnut tai ollut mitään vikaa. Olen yleensäkin todella tarkka konsoleistani ja peleistäni.
Cyber_Ninja
3.6.2002, 20:32:48
eipä oli! hyvin toimii mun soittorasia! ;D
Jabberwokki
4.6.2002, 11:35:47
Ei onneksi. Välillä olen niin vainoharhainen, että jos se pitää vähänkin jotain outoa ääntä niin olen koko ajan korva kiinni siinä. Älä vaan ikinä hajoa.
psaijai
10.6.2002, 16:04:54
Eipä ole hajonnu. Mitä järkee on tiputella pelikoneitaan? Ei niin kanata tehä. Nehän menee rikki. :D Mut oikeesti en ole koskaan tiputtanut mitään pelikonetta tai ohjainta. Systeri on tehnyt niin minunkin puolesta mutta oneks eivät ole mennet rikki.
Originally posted by Jabberwokki @ 04.6.2002 12:35
Välillä olen niin vainoharhainen, että jos se pitää vähänkin jotain outoa ääntä niin olen koko ajan korva kiinni siinä. Älä vaan ikinä hajoa.
Aivan! Joskin joudun nyt puhumaan PSOnesta... :prkl:
Tänään juuri huomasin kuinka surutta saatoin laittaa vesilasin stereoiden päälle, mutta kun jouduin laittamaan sen sängylleni piti PS siirtää hellästi muutaman metrin päähän ;D
Silläkin on tunteet! Ja mun tunteet kuohahtais jos rikki päättäisi se mennä... :shy:
Olipas taas aiheen vierestä... =)
Locke Cole
11.6.2002, 11:37:12
Ei ole hajonnut. Olen yrittänyt pitää siitä erittäin hyvää huolta, hyvällä menestyksellä tähän asti. :)
Aphrael
11.6.2002, 11:54:55
Ei ole ainakaan vielä hajonnut. Kait sen luulis kestävän yhtä hyvin kuin nuo PSOne:kin. Olen omistanut tuon PS2:sen jo yli vuoden eikä ole ollut mitään ongelmia. Ja toivon mukaan ei tulekkaan.
Kyllä sillä välillä pelataan päivät pitkät ja välillä se taas seisoo monta päivää ilman käyttöä.
Tommistus
7.7.2002, 19:36:18
Kone oli viimeaikoina vähän reistaillut. Vähän aikaa sitten se pimahti ja sanoi kokoajan FFXlle "Disc read error". Tässä kohdassa meni hermot kun halusi pelata jotain laatupelejä ja pleikkari vain valitti vaivojaan! Sitten meno hermot kokonaan ja ravistin sitä rajusti!
Käänsin, väänsin ja kieputin ympäri näin. Sitten se alkoikin toimia ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia sen kanssa. Nyt se pelkää varmaan mua :eh:. No, ainakin se toimii moitteettomasti! Siellä oli varmaan jotain pölyä lasisilmän tiellä.
Eipä ole vielä hajonnut.. se on kyllä ihme.. (kyllä se vielä kerkee)
Ei ole mitään vikoja ilmennyt. Pidän sitä nääs niin huolella kiinni siinä mun tv-tasossa, että se ei pääse putoamaan(sinitarra).
Tosin ohjaimet onkin jo toinen juttu :D
Alucard
15.7.2002, 14:44:19
Originally posted by Dante
Noissa laitteissa on yleensä se vika, että jos on pelannut liikaa on laserpää kulunut puhki eikä se enään lue.
Se se sitten varmaan on vikana minun PS2:ni. Aina kun yritän käynnistää peliä/dvd:tä/musa-cd:tä, niin ruutuun tulee "Disk Read Error" :( ...noh, onneksi on PSone vielä tallella niin voin pelata yhä Suikoden 2:ta...
:D
joo onhan se tippunut parvekkeelta pari kertaa eikä ole hajonnut. Se on kestävä kone....;D
---
Originally posted by Tommistus
Kone oli viimeaikoina vähän reistaillut. Vähän aikaa sitten se pimahti ja sanoi kokoajan FFXlle "Disc read error". Tässä kohdassa meni hermot kun halusi pelata jotain laatupelejä ja pleikkari vain valitti vaivojaan! Sitten meno hermot kokonaan ja ravistin sitä rajusti!
Käänsin, väänsin ja kieputin ympäri näin. Sitten se alkoikin toimia ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia sen kanssa. Nyt se pelkää varmaan mua :eh:. No, ainakin se toimii moitteettomasti! Siellä oli varmaan jotain pölyä lasisilmän tiellä.
joo hei kannattaa imuroida pienellä teholla pleikarin tuuletinta koska sinne kertyy paljon pölyä... ja jos peli ei sattumoisin pyöri niin se voi johtua cd:n naarmuista. p.s anteeksi tupla postitus ei toistu enää..:)
Crimson
26.7.2002, 22:44:14
Originally posted by Snorre
Tosin ohjaimet onkin jo toinen juttu :D
En ole näköjään ainut ketä osaa ohjaimia rääkätä!!!:D
Juu, eli en ole mikään PS:n hajoittelija, mutta ohjaimet kärsivät enemmän aina kuin pitäisi... Kerran ostettu uusi ohjain liian paiskomisen takia...
hulluz
28.7.2002, 11:40:27
Ei ole hajonnut. Pidän siitä hyvää huolta....;D
kawaii-chan
6.8.2002, 0:48:07
Hajonnut?
Ei, tietenkään se ei ole hajonnut, kun en omista sellsita! Höh, piti siitäkin vielä muistuttaa, ilkiöt :(
Oktobotti
18.8.2002, 9:12:38
Ei ole (toistaiseksi) näyttänyt hajoamisen merkkejä tuo PS2. Onkin kyllä vasta vähän yli puoli vuotta tuolla hyllyssä ollut....
bastard
18.8.2002, 10:52:18
Mun laite ei pysty soittamaan DVDitä enää kunnolla, joka ikinen leffa rupeee tökkimään jossain vaiheessa :(
No ei oo mitään suurta tullut eteen vielä. Jotain ps1 pelejä oon kokeillu ja on tullu sitä disc read erroria välillä mutta se johtuu vissiin kulumisesta. Muistikorttiongelmia joitakin mutta kun vaihtaa pesää niin toimii taas.
Olin duuniharjottelussa eräässä tietokone(MAC)-liikkeessä ja sinne tuotiin parisen kappaletta pleikkareita jossa oli virtalehde pamahtanut ensimmäisen käynnistyksen jälkeen. Noh, ne lähetettiin maahantuojalle ja ne ilmotti jostain valmistusvirheestä. Monissa ps2:ssahan niitä voi olla ja tietysti eri paikoissa. Esimerkiksi se cd:n luku. Kannattaa kysästä huollosta tai liikkeestä, että "mahtaako joku olla paskana kun en pääse pelaa FFX:sää".
Että tämmösiä kokemuksia..
DjCloud
23.8.2002, 22:17:57
mulla ps1 oli aivan rikki koska se laaser siin oli ollut kovassa käytössä :D mutta ps2 ei ole ollut vikoja ainakaan vielä vaikka se on ollu alusta sti minulla mutta toivottavasti vikoja ei ilmene
Ei ole vielä toistaiseksi hajonnut, tosin sen jälkeen kun hankin PS2 piirin siitä on alkanut kuulua kumma "räks" ääni aina silloin tällöin pelatessa ja vielä sen jälkeenkin. Kaverini pyysi myös eräänä päivänä minua kokeilemaan erästä PS2 piraattipeliään, kun ei kerran omistanut omaa piiriä vielä. Koneeni alkoi käydä pelin sisälle laitettuani ylikierroksilla ja ilmassa saattoi haista mieto palaneen käry. Enpähän ole sen jälkeen antanut tuoda yhtäkään piraattia kullannuppuni lähelle :mad:
Kyllä se toimii. On nyt ollut reilun vuoden meidän taloudessa. Tuntuu kyllä, että levyjä se naarmuttaa, mutta yhtään peliä ei ole mennyt käyttö kelvottomaksi. En tiedä onko vika koneessa vai voiko naarmuuntuminen johtua esim. lattian vähäisestä tärinästä. Pitää kokeilla pehmusten laittamista koneen alle...
Ultimate3
7.9.2002, 20:18:10
Turhaa vaan tässä vastailen mutta mulla ei oo ps kakkosta :murjotus:
no kuitenkin psONE tippu kerran 1,5 metristä mut ei menny rikki :)
Ei ole mennyt rikki.
Pari muuta konsolia on kylläkin mennyt rikki, mm. nes ja snes.
Ohjaimista on aina revennyt johto muttei muuta ole oikein rikki mennyt.
Necrofobia
20.3.2004, 20:56:56
Eipä ole rikki mennyt ps2
Siitä lähtien kun ostin sen niin olen pitänyt sitä huolella, ei olisi varaa ostaa uutta
PSone on kyllä pari kertaa tippunu pöydältä mutta ei siinä ole oikeen mitää vikoja näkyny. Jotku pienet viat johtuvat vain sen vanhuudesta.
Juripa
22.3.2004, 11:12:27
Yksi on hajonnut. Se heitteli jatkuvasti Read Disc Erroria eikä pelit toimineet kunnolla, paitsi jostain syystä kone pyöritteli FFX:stä mutta muut pelit eivät toimineet. Olihan kone jo aika vanhakin, varmaan niitä ensimmäisiä.
mogvisti
22.3.2004, 13:11:40
Eipä oo mennyt rikki vaikka on käytössä joka päivä. PS2 kestää isältä pojalle :D !
M1green1
22.3.2004, 14:09:42
No ei tietenkään, koska pidän kaikesta arvokkaasta ja tärkeästä tavaroista niin hyvää huolta. Ei ole koskaan edes yhtään kohlinut mihinkään ja eikä tippunut mistään. Pidän sitä paitsi pleikkari kakkosta lattialla...Mut kyllä pleikkaria tulee aika paljon pelailtua melkein päivittäin, mut en ole kyllä yhtään vikaa siinä vielä huomannut.
joo... kyl mun kone pimahti... mut kun mä aukasin, niin siel oli älyyttömästi PÖLYÄ??? . noooh.... mä sit putsasin sen nii sit se rupes pelittää... ja mun kone on koht 1.5 vuotta
korppis
26.3.2004, 18:33:36
Alkujaan kirjoittanut YuRiPa
Yksi on hakonut. Se heitteli jatkuvasti Read Disc Erroria eikä pelit toimineet kunnolla. Olihan kone jo aika vanhakin, varmaan niitä ensimmäisiä. Nykyään omistanki jo kaksi PS2:sta :)
Sama juttu kun mulla.. Mä ostin just FFX-2, ja arvaa meinasko se pleikkari saada turpaa, kun ruutuun päykähti "Read disc error". Ei sinun olisi tarvinnut ostaa uutta pleikkaria, se johtuu, että olet pelannut liikaa ja se laaseri, joka lukee ne levyt on vähän siirtynyt syrjään, ja se pitäisi vaan muutta sen kordinaatiota, niin se toimisi taas moitteettomasti. Itse olen aikonut 2 viikkoa viedä korjaamoon mutta täyttä on, joten saatan olla aika kauan pelaamatta..
:prkl:
Itselläni on myös niitä ekoja, ja pelitunteja on varmaan 1000 tuntia.. :confused:
Ja muuten, uskotteko, että pleikkarini pyörittää vain ja ainoastaan peliä FFX? Kaikkia muita pelejä testannut mutta pleikkarini on varmaan vähän pihkassa FFX:saan :lovetus:
Mulla jäi pelilevy cd-kohdan väliin kummasti, kun sain sen taas auki. (piti omilla käsillä vetää.) se luukku jäi lepattamaan ja siitä lensi muutama muovin kappale. nyt se cd kohdan luukku on irti toiselta puolelta ja kiinni toiselta puolelta, mutta ei se pelaamista haittaa. :confused:
Ei ole mennyt. Mutta kerran pelasin simssiä (Ei enää ole mielestäni hyvä peli) ja koira tuli siihen pyörimään ja sotkeutui johtoihin, ja PS2 tippui siitä jostakin 1/3 metristä, joten PS2:selle ei käynyt mitään, mutta se Simssiin tuli jättimäisiä naarmuja ja ei sen jälkeen toiminut. Mutta onneksi PS2:seen ei tullut mitään "vammoja". Enää ei koira saa tulla lähellekkään kun pelaan. Pidän sen aina loitolla. Tietty jos se vaan makoilee lähelllä niin kyllä se silloin saa olla siinä. Toivottavasti ei nyt tulevaisuudessa tule mitään "vammoja" PS2:teen.
Itselläni ei omaa pleikkari kakkosta ole, mutta isoveikan kone heitti lusikan nurkkaan, ja siirti bittitaivaaseen... Pleikkari ei yksinkertaisesti pyöritä enää yhtään levyä edes lukijan vaihduttua...
zeikki-
19.4.2004, 17:28:38
Sama juttu kun mulla.. Mä ostin just FFX-2, ja arvaa meinasko se pleikkari saada turpaa, kun ruutuun päykähti "Read disc error". Ei sinun olisi tarvinnut ostaa uutta pleikkaria, se johtuu, että olet pelannut liikaa ja se laaseri, joka lukee ne levyt on vähän siirtynyt syrjään, ja se pitäisi vaan muutta sen kordinaatiota, niin se toimisi taas moitteettomasti. Itse olen aikonut 2 viikkoa viedä korjaamoon mutta täyttä on, joten saatan olla aika kauan pelaamatta..
:prkl:
Itselläni on myös niitä ekoja, ja pelitunteja on varmaan 1000 tuntia.. :confused:
Ja muuten, uskotteko, että pleikkarini pyörittää vain ja ainoastaan peliä FFX? Kaikkia muita pelejä testannut mutta pleikkarini on varmaan vähän pihkassa FFX:saan :lovetus:
Mulla on vähän sama vika. Se lukee vaan niitä "kirkaspohjasia" levyjä nykyään.. Minkälaiseen paikkaan sen vois viiä korjaukseen?
OmniWepon
19.4.2004, 17:36:00
Mulla on vähän sama vika. Se lukee vaan niitä "kirkaspohjasia" levyjä nykyään.. Minkälaiseen paikkaan sen vois viiä korjaukseen?
mulla ei oo mitään vikaa.paitsi kaveri sai PS2 tilalle uuden PS2 koska siinä oli vuoden takuu.silläkään ei lukenu yhtään levyä vain luki et ERROR!
mutta sillä on ollu jo 3 vuotta se eikä mitään vikaa oo ollu.
sama juttu mulla.mun PS2 kestää ja kestää ja kes...
SupraZ
19.4.2004, 21:04:38
Nei pahempaa ole sattunut. Tosin pelkään kokoajan että se luukku mihin seedeet tungetaan niin katkeaa. Hui!
Sehän olisi kamalaa. Sehän pitäisi lähettää korjaukseen ja korjaajat eivät tietenkään sitä korjaa joten kone lähtee jonnekin helevetin maahantuojalle ja sitä kautta Romaniaan korjattavaksi. Ja kun kone tulee takaisin niin lasku on aivan kaamea.
mulla meni rikki,kun käskin pikkubroidiani hakemaan minulle coca-colaa.niin sit se toi kokis pullon ja kupin pöytään (pleikkari oli pöydän alapuolella)sitten käskin kataa minulle limuu kuppiin.pelasin crash bandicoot racing:iä voitin juuri yhden pokaalin jolla olisin päässyt viimeiseen kisaan.mutta kuului tömähdys poreilevaa limsan ääntä ja kone sammui,kirosin broidileni koko päivä.ostimme uuden pleikkarin,nyt tiedän ettei käsketä enää pikkuveljeäni :hei gabu tuo limsaa! :)
Vekkuli
9.3.2005, 17:25:44
Eipä ole hajonnut. Ykkösen kylläkin onnistuin (tapani mukaan) pudottamaan pöydältä, satuin nimittäin laittamaan ohjaimen viereeni tuolille. Lähdin kävelemään ja kompastuin johtoon. Koko roska putosi kivilaattalattialle ohjain mukaanlukien. Se oli sen pleikkarin loppu.
Kakkosta en ole vielä vajaan kahden vuoden jälkeenkään tuhoamaan. Mutta eräs kaverini oli onnistunut pudottamaan ps2 metrin korkeudelta reilun kuukauden takuuajan umpeenmenon jälkeen. Kone oli entinen, ja se oli vieläpä tällainen harmaa kalliimpi kone.
No, se niistä...
Linkittäjä
9.3.2005, 17:34:18
No eipä ole rikki mennyt vaikka sainkin sen heti kun se ilmestyi. Onko siitä nyt 2 vai 3 vuotta =/. Se on kyllä ite rikkonut pelejä näin: Olen pistänyt pelin luukulle, mutta se jäikin jotenkin kiinni koneen ja luukun väliin ja siitä tuli paha naarmu. :(
Defense
9.3.2005, 17:35:38
Mulla on menny 2, kun on ollut vanha luku laaseri, jotka on molemmat pettänyt, nyt on kolmas PS2 ollu joulusta asti, ja hyvin kestää.
Gift of Death
9.3.2005, 17:57:52
Ei minulta ei ole hajonnut yhtään PS2:ta. Mutta mun kaverin kone jostain syystä naarmutti sen pelejä. Mut jostain syystä se ei James Bondia naarmuttanu mut Tony Hawkin ja San Andreasin kyllä. Mikähän siinä on. En ole onnistunut hajottamaan yhtään konsolia tai tietokonetta.
Minulla on se sama juttu että se kestää varmaan siihen asti että se myydään.
Knocker
9.3.2005, 18:48:05
tavallaan siis omasta mielestäni mun ensimmäinen PS2 hajos :P se ei pyörittäny PS2 pelejä ;D PS 1kkösen pelejä pleikkarini iloisesti ja puhisten pyöriti...ostin uuden ja hyvin toimii!!! se mihin pistetään CD nii se kyllä on löystynyt ja sen takia PS2kkoseni pitää TÄKÄTÄKÄTÄKÄ ääntä kun sisään tunkee uuden pelin :)
Kaiowas
12.3.2005, 0:45:49
No nyt on alkanut pikkasen näyttämään hajoamisen merkkejä. Huonossa kunnossa se on jo ollut pidemmän aikaa (jumalattoman pitkät levy-latausajat, sitten on se kolina ja rahina...), mutta vasta nyt olen törmännyt oikein kunnon ongelmaan. Gran Turismo 4:sta vanha pleikkarini ei suostunut pyörittämään, joten minun Gran Turismoni on pikkasen arvokkaampi, sellaiset 170¤ arvokkaampi...No olihan sen uuden koneen hankinta kyllä edessä, mutta ei sitä silti mielellään maksanut. Mutta pääasia että GT pyörii ja kunnolla.
Berrycake
12.3.2005, 14:52:17
Nuu nuu..~ Kyllä nyt on ikäväkseen todettava, että alkaa ainakin minun pleikkari kakkonen vähän sekoilla. Pleikkani on ostettu keväästä 2002 ja se on alkanut nyt viimeisen vuoden aikana vasta jumittelemaan. Ensimmäisenä tämän jumittelemisen huomasin X-2 pelatessani, "unable to read disc" teksti ilmestyi ruutuun hälyttävän usein, kun pelin koitti pyöräyrrää päälle. Toinen, jonka kanssa se on kenkkuillut, on nykyisin Star Ocean 3:sen kakkoslevy. Siis minä en käsitä, se ei vaan ala lukemaan sitä kakkoslevyä enää kunnolla ja viimeistään siinä vaiheessa SO3 peluuta, kun taistelu alkaa, se leipoo kiinni lopullisesti ja jää siihen. Menee siis jumiin. Tämä jumittaminen ja muun sortin lukuhäiriöt eivät ole yhtä pahoja silloin, kun koneen laittaa perinetisesti "makaamaan" pöydälle. Mutta jos laitan sen siihen pystyständiin mikä joskus tuli hankittua, niin ei toivoakaan että se alkaisi yhteistyöhön.
Jotkut sanovat minulle, että pleikkani sekoilee kuulemma siksi, että siinä on (messiah) piiri. Mitenkähän se nyt voisi sen kummemmin vaikuttaa siihen jumittelemiseen? Samalla lailla jumittelee poikakaverini modaamaton PS2. Ehkä hiukkasen vähemmän, mutta toisaalta, sitä on kyllä käytettykin paljon vähemmän. Tietäisikö joku, vaikuttaako piirien asentaminen laitteen käyttöikään sitten jotenkin..?
Tietäisikö joku, vaikuttaako piirien asentaminen laitteen käyttöikään sitten jotenkin..?
Aika paha mennä tuohon kunnolla mitään sanomaan, mutta kyllä minä uskon sen lyhentävän sitä. Ainakin vaikuttaa monen ihmisen sanomisen perusteella, joilla on jokin mod-piiri laitettuna ps2:en, niin pleikkari olisi mennyt hajoamaan aika aikaisessa vaiheessa. En tiedä, mutta voisin luulla, että konsoli toimii raskaammin piirin kanssa ja näin loppujen lopuksi hajottaa sen.
Itselläni on pleikkari ollut jo siitä lähtien kun ostin Devil May cryn. En kyllä nyt vuosilukuu muista, mutta siitä lähtien silti. Ei mitään ongelmia ole koskaan ollut ja masiina on pelannut kuin unelma. Toi on niitä ensimmäisiä malleja ja ihmettelenkin, että se on pelittänyt niin hyvin.
Te ette vain osaa pitää huolta omista konsoleistanne kun hajotatte niitä. :P
Weirdo
12.3.2005, 22:35:22
Piiri ei hajota yksinänsä mitään, kannatta tarkistaa DVD-/CD-levyjen kunto ja polttaa huonokuntoiset uusiksi, olettaen että pelaa poltettuja pelejä (mihin muuhun piiriä muka tarvittaisiin?). Huonot DVD/CD:t rasittavat sen laseria, tosin uusimpiin malleihin saa jonkinlaisen suojan laserille, joka pitäisi sammuttaa pleikkari tarpeen vaatiessa, mutta tuskinpa '02 mallisessa pleikassa sellaista on (ja sekään suojaus ei ole täysin pitävä, kuulemma). Kaikista varmin tapa olisi tietysi tilata alkuperäisiä NTSC-pelejä, toisaalta miksi tukea Squaren euroopan sorsimista?
Niin, ja puhdistus-CD ei ole koskaan huono vaihoehto jos pleikalla on vaikeuksia lukea CD:tä, itselläni se ei tosin FFIX:n tapauksessa auttanut (mutta se olikin liian naarmuisesta CD:stä kiinni). Maksaa sellaiset 4-5 euroa, ainakin Gamehouse (http://www.gamehouse.fi/Kauppa/ps2kauppa.html) myy niitä.
Jos ei ole pelannut poltettuja pelejä, ei ongelmatkaan pitäisi piiristä johtua. Onhan pleikkareilla tapana vittuilla ihan muuten vaan.
gaara9
13.3.2005, 14:00:04
Minun PS2 on vähän rikki, johtuu varmaan mod-piiristä. PS2 vain jonku puolvuotta vanha ja joutuu menee joku 5min et saa PS2 pelin toimimaa ja tilttaa parin tunnin välein :( :( .
James Potkukelkka
13.3.2005, 19:46:38
Ensimmäinen pleikkarini hajosi,ja varmaankin tuon lukupään vai mikä se nyt olikaan hajoamisesta.Kun levyn laitto sisään se pyöritti ja se pyörittäminen kuulosti hirvittävältä ja peli ei enää toiminut.Nyt sitten hommasin sen uuden pienemmän pleikka 2:sen.Se toimii ihan normaalisti,mutta kun on pelannut noin tunnin-½ tuntia se se tulee hulluksi ja pitää hirvittävää melua,mutta peli toimii edelleenkin normaalisti,mutta se melu pelottaa koko pelaamisen ajan ja koko aika hirvittää että milloin se sammuu.Onko muilla uuden pleikkarin omistajilla samaa ongelmaa?
blitz-91
21.3.2005, 17:10:21
Monet kaverini väittivät että PS2 ei kestä. Olen itse erittäin toista mieltä. Koska olen perheen nuorimmainen (ja olen 13) eikä meillä ole lemmikkejä, niin ainoa merkittävä tekijä tässä on miten itse käytän sitä (ja sitten tietysti sen kestävyys). Laite on ollut minulla olisiko noin 2 vuotta eikä merkkiäkään rikkoutumisesta! Mitkään lisälaitteetkaan ei oo hajonnu.
Kaikki laitteet, pelit ja tarvikkeet PS ykkösestä alkaen on kestäny. Paitsi kaverini on naarmuttanu yhen mun pelin. Mutta eipä taaskaan oo menny mulla rikki!
Joten, Pleikkarit on terästä, muut tulee kaukaa perästä!!
PS. En oo ees harkinnu xboxin, gc:n tai muun sellaisen ostoa.
EDIT: Huomauttaisin vielä että ees pelit ei oo tiltannu! ++++
Snabii
21.3.2005, 20:12:48
Ihan ok toiminnassa minun pleikka2:ni vielä on. Tosin hirmu nuukaksi se on käynyt. Se ottaa hirmu herkästi levyjen naarmuista ja tahroista. Tällä hetkellä kaksi peliä ei toimi lähes ollenkaan pleikkarillani. GTA:Vice Cityn, jonka loppujen lopuksi latasin netistä, kun hermostuin sen jumittamiseen, olivat pikkuveljeni ihastuttavat kaverit hajoittaneet aiheuttamalla siihen ison naarmun :prkl:. Sitten FF7 :( joka jumittaa ekalla cd:llä (kertokaa pliis miten saisin pelattua sitä taas! Netistä kun latasin niin en saanut videoita näkymään). Siinä ei ole edes paljon naarmujakaan. En ymmärrä miten se ei vain toimi. Ei se kyllä toiminut kaverinikaan pleikkarilla, että kai se on uskottava että rikki se on.
Berrycake
21.3.2005, 23:17:06
olettaen että pelaa poltettuja pelejä (mihin muuhun piiriä muka tarvittaisiin?).No minä ainakin asennutin sen piirin ps2:seeni aikanaan ihan siksi, että voisin pelata yenkkiversiotani FFX:stä. :3 Sellaisen kun olin käsiini saanut reippaasti ennen suomen julkaisua, minun oli ihan pakko päästä sitä jollain ilveellä heti pelaamaan. Matkustin pleikkani kanssa toiselle paikkakunnalle sitä asennuttamaan, jotta pääsisin illalla pelaamaan X:ää. xD Minulla on myös muita alkuperäisiä NTSC pelejä. Niitä pelaan. En omista ainuttakaan poltettua peliä.
Elikkä siis: piiriä voidaan tarvita myös vieraan regioonan alkuperäistenkin pelien pelaamiseen. :3
Uber Weapon
22.3.2005, 8:14:17
olettaen että pelaa poltettuja pelejä (mihin muuhun piiriä muka tarvittaisiin?).
Siihen että japanilaiset riisinpurijat ryssivät toistuvasti PAL-käännökset. Eli että voi pelata jänkkiversioita joistain peleistä. En minä ainakaan tykkää surureunoista tai vaihtelevista nopeuksista.
On hajonnut, jo kaksi kertaa (hiton ritsa!). Kummallakin kerralla suoritin tehdasvaihdon, eli jämä sinne ja itselle takaisin kuntonainen. Kummallakin kerralla sain puhelimitse hoidettua homman niin ettei minun tarvinnut maksaa juuri mitään tästä vaihdosta.
Ekalla kerralla hajosi lukija sillä tavalla ettei se lukenut DVD-levyjä, ja toisella kerralla sillä tavalla ettei se lukenut CD-levyjä. Ihme ritsa totta tosiaan.
Weirdo
22.3.2005, 10:41:04
Elikkä siis: piiriä voidaan tarvita myös vieraan regioonan alkuperäistenkin pelien pelaamiseen. :3
Siihen että japanilaiset riisinpurijat ryssivät toistuvasti PAL-käännökset. Eli että voi pelata jänkkiversioita joistain peleistä. En minä ainakaan tykkää surureunoista tai vaihtelevista nopeuksista.
Hoh, kannattaisi lukea ne viestit kokonaan. Itse en ainakan osta yhdenkän jenkkipelin takia modattua PS2:ta, hintakin on niin jumalattoman törkeä (300 euroa!). PAL-pelit ostan alkuperäisenä, muut pelaan emulaattoreilla. Tosin eihän tuo mitään auta, mutta voimpahan antaa henkilökohtaisen vastalauseeni SE:lle. Harmi vaan, että suomessakin on sellaisia uunoja, jotka noista peleistä maksavat (siis vain japanissa ja amerikassa julkaistuista).
Eihän toi mod-piiri mitään hajota, eikä laser kulu ellei pelaa poltettuja pelejä, joten kai se ihan vanhuuttaan hajosi. Tosin uskallan väittää, että vanhan mallin pleikkari on kestävämpi kuin uusi, jos tuo CD-pyörittäjä ei ole yhtään PSX:n vastaavaa parempi.
Eipä ole ainakaan lopullisesti hajonnut.. Ainakaan vielä. :) Mutta se vika siinä on, että kun sitä pitää pystyssä, niin sen luukku ei aukea kunnolla. Joskus se vetää sen itse takaisin kun yrittää laittaa jotakin peliä. Mutta eipä tuo mikään suuri ongelma ole. Aika hyvin ollaan osattu pitää sitä. Ei ole tarvinnut kovin monesti puottaa sitä lattialle, kun on niin hyvässä paikassa.
Dias_90
24.3.2005, 19:03:27
Noh kyllähän tuollaista sattuu...
Ps 2:seni putosi sisällään kaverilta lainaama FF X
Ps2 meni niin huonoon kuntoonettä pelin käynnistäminen vei noin puoli tuntia.
ja FF X särki...kaverille uus FF X ja meille uus pleikkari sellanen tyylikäs hopeen värinen jossa on se hiljanen tuuletin...
mirage
27.3.2005, 15:00:11
Minulla pleikka ei lue pelei ollenkaan. Disc read errorii vaan. ennen toimi DVD:t vaan nyt lopahti sekin. Star ocean toimii hetken kunnes tilttaa (johtuu koneesta koska kamuilla ei jummaile ollenkaan).
Omenarosvo
27.3.2005, 18:18:21
Joo, pleikkareita kohtaan on kehittynyt epäluuloja. Sen takia en aio ostaa ihan ensimmäisen enkä välttämättä toisenkaan tehtaallisen pleikkareita enää koskaan.
Meidän PS, joka oli ensimmäisen aallon koneita joskus 96-97, alkoi menettää parin vuoden sisällä lukutehoaan. Kohta konetta piti olla kallistamassa ties millä kirjapinoilla kunnes se piti jo kriittisimmissä paikoissa kääntää ylösalaisin... mikä ei tosin sekään enää kuukauden kuluessa auttanut.
Pikkuveljen PS2 toimi vuoden kunnes sekin alkoi ilmotella disc read erroria. Siinä ei auttanut enää säätö eikä puhdistus.
Sonyn puolipaskoista osista kasaamat pleikkarit hajoaa 50% varmuudella jossain vaiheessa. Nyt omistan käytetyn GameCuben. En usko että menee rikki. Nintendo tekee aina laatua.
En tiiä voiko sen määritellä rikkimenneeksi jos PS2:sta on lukija hidastunut. Pitää oottaa n. 1 minuutti että peli lähtee käyntiin ja viime kesänä tilasin Disgaean niin se ei lähteny pyörimään ollenkaan. Ja jotkut uudet pelit ei suostu myöskään käynnistymään.... Mutta kunhan FFX pyörii nii millään muulla ei oo väliä. ;D
adenipoo
7.4.2005, 12:51:10
Alunperin kirjoittanut Reiko: En tiiä voiko sen määritellä rikkimenneeksi jos PS2:sta on lukija hidastunut. Pitää oottaa n. 1 minuutti että peli lähtee käyntiin ja viime kesänä tilasin Disgaean niin se ei lähteny pyörimään ollenkaan. Ja jotkut uudet pelit ei suostu myöskään käynnistymään.... Mutta kunhan FFX pyörii nii millään muulla ei oo väliä.
Niin ihan sama kunhan se ffx pyörii ;D mutta mulla ei ole omaa PS2:sta mutta se on lainassa isoveljeltä ja olen sitä pelannut aika paljon. Siinä on sama ongelma eli se lukija vähä temppuilee, takuussa käytettiin ja syyksi laitettiin että lukija on rikki. Sitten ne lähetti sen takasi ja sanovat että se ei ole rikki, isoveli vähä hermostui ja aukasi koko koneen ja kattoi niin lukijan yksi osa oli paskana. kun siellä menee semmoinen rattaan muotoinen juttu ja se mikä liikkuu siinä rattaassa pomppii aina pois siltä rattaaltaan, ja sen takii se aina surisee paljon. Turha toivo ees yrittääkkään pelata NHL04:sta. FFX:ssä aina kun yunalla summonoi jonkun niin sekun heiluttaa sitä sauvaasa niin siinä menee aina noin 2min. Sekä tidukselle ei aina tappelussa ole miekkaa kädessä kun se tulee areenalle, mutta jonkun ajan päästä se ilmestyy. Noh PS2:n perusvika
The Guardian
14.4.2005, 18:14:09
Minunkin ps2 pelittää vielä,eikä ole pudonnutkaan,mutta en toista sitä virhettä ,että pleikka1 oli "liian" pölyisessä paikassa ja hajos...kun sen avas(sisuskalua myöten)niin sie oli iha himona pölyä sellasten hammasrattaiden välissä :huh:
sit sen putsasin ja toimi taas(huimat 5kk)ja sitte sanoutu lopullisesti irti...mutta,like i said,en toista samaa virhettä kakkosen kanssa... :eh:
Hobgoblin
26.4.2005, 15:14:16
No PS2 ei ole onneksi menny rikki :D mutta muistikortti kylläkin se viimevuonna yhtäkkiä ei enää savettanut ( ja eikä ollu kuin vuoden vanha) ja joitakin pelejen savetuksia se ei suostunut antamaan paitsi onneksi GT3 savetukset antoi ja GTA VC mutta ainut harmi oli kun se ei antanut NFS Ungreground 1 savetuksia silloin oli peli kesken.katsoin myös oliko muistikortti täynnää ja sinne vielä mahtui tallennuksia.
No sitten piti ostaa uusi muistikortti. ( ja sinne meni turhaa 29.90¤ :prkl: )
l
Dimish
26.4.2005, 16:17:53
täysin rikkinäinen mun plekkari on. Se on tehnyyt seuraavaa
1)tippunut kymmeniä kertoja 1,8 metrin korkeudesta
2)ollut serkuillani lainassa, jolloin siihen mystisesti kaatui limpparia ja se luukku ei aukee jos ei raalla voimalla sitä auki vetäise
3)tippunut autosta joka ajoi 60 kilometrin tunti vauhdista. Sen saimme takaisin kumminkin.
4)sitä on hakattu koska se ei aukea.
arvaatte varmaan, miltä se näyttää
Tulipa jo mainittua toisessa foorumissa, mutta onhan se huollossa totta kai käynyt. Kerran vain ykskaks alkoi pitää hirveää ääntä ja ensin sain virran pois katkaisemalla äänen katoamaan mutta samana päivänähän se kuitenkin alkoi taas meluamaan. Niinpä se läksi viikoksi huoltoon ja semmoinen aikaero riipi mieltä niin, ettei edes pleikka ykkönen auttanut, sillä en omistanut yhtään ykkösen finalia siihen aikaan... Voin vain toivoa, ettei Ps2 enää temppuile.
Itselläni ei ole hajonnut mutta kaverillani kyllä ja viat ilmenivät silloin kun olin paikalla joten mielestäni minulla on oikeus kirjoittaa tähän ketjuun!
Eli olimme pelaamassa kaverini kanssa Dragonball Z : Budokai peliä 100% alkoi lähestyä kovaa vauhtia noh klo 21.30 lähin sitten kotiin päin ja seuraavana päivänä kun jatkoimme pelaamista kone ei millään meinannut pyörittää levyä joten sitä piti pari kertaa läsäyttää, jotta toimisi tossa oli ensimmäinen vika. Nykypäivänä tuo sama kone naarmuttaa pelit ja hajoittaa ne.
Ferithem
19.5.2005, 18:33:49
PS2 hajosi perheemme käsittelyssä kaksikin kertaa; ei pintapuolisesti tosin. Kun tajusimme, ettei rakkaamme lue naarmuttomiakaan pelejä, saati mitään muita, veimme hänet korjaamolle. Siellä ne sitten jotakin puhdistelivat ja kone toimi jonkin aikaa. Eipä kauaakaan (taisi olla muutama kuukausi), kun kone hajosi taas eikä huolinut pelejä. Takuun ansiosta korjautimme koneen samassa paikassa uudelleen ja nyt rullaa ihan ongelmitta.
Sephiroth_aa
23.5.2005, 17:49:43
KYLLÄ on hajonnut ja siellä se makaa kaapissa kun kukaan ei ole viitsinyt viedä sitä korjattavaksi. En ole aivan varma mistä se rikki on mennyt mutta luultavasti siitä että se on tippunut muutaman kerran. Olen yrittänyt jankuttaa vanhemmille että pleikkari on rikki, mutta EI. Onneksi uskollinen PSOne on ehjä ja voin pelata vielä FF7:kaa ja FF8:sia.
hajonnut ei ole kuin tavallinen pleikka 1. tippu pöydältä ja muuta kunnes eräänä päivänä ei pelittäny. onneks se oli ps2:sen julkasun aikaan joten 2. tilalle.
Mun ps2:sessa ei kaikki dvd:t toimi (hopeanuoli 5 discin 3 viimestä jaksoo, the others... jne...) mutta tätä on kai ilmennyt muillakin. kaverilla toimii hopsut moitteettomasti ja näin 3 viimestä jaksoo.
lähinnä olen pelännyt ohjaimen johdon epäkuntoon menoa kun se on saanut muutamia nykäisyja, mutta yleensäkin(yks vai kaks k:ta?) paisuttelen kaikkea mielessäni, joten ei mitään vaaraa.
Bianca
24.5.2005, 16:15:02
Itselläni oli ps2 monta vuotta eikä reistaillut yhtään.. Ei se kyllä ollut tippunut, mutta kerran vissiin kaatui. Sitten eräänä kauniina päivänä tuli mukava sähkökatkos ja tappoi ystäväni :( Ei toiminut enää ollenkaan, varmaan joku juttu kärähti sisältä. Ostin uudemman tilalle (sama kuin hopeinen mutta mustana), joka on ollut kohta vuoden eikä siinäkään vikaa ole ollut.
AE1303MS
24.5.2005, 17:32:19
Joo, littee Ps2 meni ihan viime aikana rikki. Se meni
näin; Koska kaverillani ei vielä ollut tätä mustaa (tai muunväristä), maagista laatikkoa, joten vein omani hänen luokseen kun menin sinne yöksi. No
me pelattiin kaikenlaista, ja sitten aamulla pakkasin sen takaisin reppuun ja lähdin kotiin, mutta ulkona muistin että reppu jäi sisälle joten soitin kaverilleni että heittää sen parvekkeelta, koska en itse jaksanut nousta sitä hakemaan.
Ensin hän luuli että menin sekaisin, mutta sanoin että heitä se lumihankeen.
Noh, sepä perkele osu mattotelineeseen!!! ei siinä mitään, itsehän käskin sitä
heittämään sen, joten ei siinä muuta kuin kauppaan ostamaan uutta ettei vanhemmat huomaa :D
PS2 ollut jo kohta 3 vuotta, ja kunnossa on. Jos ei nyt oteta sitä kertaa huomioon kun pikkuveljeni kaatoi kaljapullon lattialle ja siitä roiskui sitten usb-portin päälle. Usb-portti sanoi zäp, ja lakkasi toimimasta. ;D Mutta kun ei sillä portilla ole ollut käyttöä muutenkaan, niin omasta mielestäni kone on kunnossa.
Onneksi PS2 ei ole mennyt vielä rikki.Olisin kyllä aika maassa jos se rikkoontuisi - vaikkakin sain koneen lahjaksi, niin silti..
Tosin huomasin kyllä, että toisen ohjaimen sisältä kuuluu ihmeellistä helinää (joku osa irronnut) ja välillä R-ja L-nappulat jäävät pohjaan.
Eipä sen kummempia vikoja ole tullut.
Sir Edmund
3.6.2005, 16:18:56
Itse kone on kestänyt hyvin, vaikka onkin ollut ahkerassa käytössä, enkä taida olla kertaakaan edes koko masiinaa puhdistanut. Pitäisi varmaan katsoa, jos se tuuletusaukko olisi pölyssä, niin ehkä sen puhdistamalla saisi äänihaitat minimoitua. Ohjaimet eivät ole valitettavasti kestäneet niin hyvin kuin itse konsoli. Molemmista ohjaimista ovat R2- ja L2-näppäimet jumissa todella usein. Tämän voi aina korjata hakkaamalla sitä tarpeeksi kauan, jolloin se vapautuu taas käyttökelpoiseksi. Tämä ei muuten haittaa, mutta keskeyttää aina välillä kiihkeän pelisession ja tunnelma latistuu huomattavasti. Kerran se pilaisi puhtaasti pelaamisen, kun en saanut kuvakulmaa Kingdom Heartsissa. Sephiroth hyökkäsi takaa ja se oli sitten menoa. Otti aivan mielettömästi päähän, sillä olin jo aika pitkällä yrityksessäni voittaa Sepi ilman abilityja ja aseena vain Kingdom Key. No onneksi sekin onnistui seuraavana päivänä.
Black Abyss
3.6.2005, 16:36:33
Rakas PS2 hajosi kerran mutta se saatiin kylläkin aika nopeasti toimimaan koska se vain putosi pöydältä ja siitä meni sisältä jokin hieman hajalle,muuta sille ei muistaakseni ole käynyt ellei sitä kun veljeni hajotti ohjaimen johdon
ohjaimesta ja jouduttiin ostamaan uusi ohjain.Varmaan PS2 on herkin kaikista
koneista.
Hah. Ei ole hajonnut, vaikka on minun käsissäni ollut jo jotain 3 vuotta. Outoa, koska minulla on joku ihmeen taipumus rikkoa kaikki, eikä tuokaan mitään silkkihansikas-käsittelyä ole saanut.
No mutta, tämähnän tarkoittaa sitä, että se on hyvin tehty kone.
Sisko ja sen Sisar
3.6.2005, 18:56:20
Sisko: No ei oo se ite kone hajonnu, mutta se kirottu ohjain! Olen jo kerran kaksi joutunut elvyttämään R1:stä irrottamalla koko näppäimen ja asettamalla sen sitten hellästi takaisin. L2:kin on ruvennut lakkoilemaan, mutta yks päivä neliö ei toiminu Siitä meinas tulla itku kun ohjaimet on niin penteleen kalliita. Onneksi neliö toimii taas ja uusi ohjain pysyy vielä jonkin aikaa kaupassa. mutta näkisitte meijän kaverin ohjaimen.. Se näyttää siltä, ku sillä ois murhattu joku.. Analogiset näppäimet ei pysy pystysssä, kuoret on lähtemäisillään irti... :(
SSX trickyn kanssa meijän kone välillä temppuilee, mutta se voi johtua levystä.
Kingdom hearts jää joskus juntturaan lopussa tai ihan alussa, mutta sekin on varmaa levyssä :huh:
SilverSister
7.6.2005, 16:07:36
Veli kompastu ohjaimen johtoon, ja se lenti nokka eellä lattialle. Saatiin korjattua, mutta myöhemmin kissa puri saman johdon myöhemmin poikki.
Ja nyt varjelen sitä kaikelta! KAIKELTA!!!!! :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:
Aijuu, ja ainoastaan Crash Team Racing vahingoittui, sekin sieltä lopusta.
#SS#
Ei onneksi, tai en ainakaan muistaisi, koska onhan tuo ps2 ollut meillä kohta 3 vuotta (muistaakseni..) Mutta kerran luulin, että pleikkari on mennyt rikki, kun Final Fantasy X peli ei käynnistynyt, vaan piti sellaista surinaa ja tilttasi.
Mutta vika oli itse pelissä, levyssä oli likaa, eipä ole enää (:D)
Ohjain kyllä myös minulla tökköilee, analog menee itsestään pois päältä, kerran meni kesken FFVIII Cerberus taistelun ja kuolin.^^
Omenaweapon
15.7.2005, 17:06:19
Puolitoista vuotta on ollut eikä rikki ole mennyt mutta 2 peliä on kyllä hajonnut siellä sisällä mutta ei hajuakaan miten kun pleikkari on kaatunut ja peli on ollu siellä sisällä mutta pelikone toimii edelleen.
Minulla meni Pleikkari kakkonen rikki joskus vuosi sitten. Se ei suostunut pyörittämään pelejä ja tuhansien ja taas tuhansien korjausyritysten jälkeen päädyttiin lopputulokseen, että ilmeisesti jokin "lukija" (Välikommentti: Ei hajuakaan onko sen nimi todella "lukija" mutta niin serkkuni sitä nimitti..) olisi rikki ja Pleikkarin korjaaminen oikeastaan ihan turhaa. Sama ostaa uusi.
Ja niinpä sitten sain joululahjaksi uuden PS2:sen, tuollaisen pienemmän ja lättänämmän.
Blääh.. miks ihmees mun pleikat ei oo kestäny mun ihan tavallista käyttöä vaan hajonnu vaikka ei oo pudonnu ikinä, puhdistettu säännöllisesti jne jne. Mun pleikasta on tullu vanhus, "Reading disc" kestää jotain viis minsaa... *huoh* Se ei jaksa pyörittää dvd leffoja, ei ps1 pelejä, ei tavallisia cd:itä eikä varsinkaan sinisiä levyjä. Voisko joku vihdoin valaista mulle mitä hemmettiä niillä sinisillä levyillä ees on virkaa? Ne teki mun pleikka kakkosesta täyden sekopään ja luulenki et just sinisten levyjen takia se hajos :prkl:
Mac_HH
17.7.2005, 23:21:38
Blääh.. miks ihmees mun pleikat ei oo kestäny mun ihan tavallista käyttöä vaan hajonnu vaikka ei oo pudonnu ikinä, puhdistettu säännöllisesti jne jne. Mun pleikasta on tullu vanhus, "Reading disc" kestää jotain viis minsaa... *huoh* Se ei jaksa pyörittää dvd leffoja, ei ps1 pelejä, ei tavallisia cd:itä eikä varsinkaan sinisiä levyjä. Voisko joku vihdoin valaista mulle mitä hemmettiä niillä sinisillä levyillä ees on virkaa? Ne teki mun pleikka kakkosesta täyden sekopään ja luulenki et just sinisten levyjen takia se hajos :prkl:
Siniset levyt ovat ns.tavallisia levyjä (CD-Rom) ja niistä tuskin on sekoilu johtunut. PS2:n (ainakin vanhemman) lukulinssi/laserlinssi liikaantuu todella ahkerassa käytössä, mutta etenkin DVD-/CD-levyjen katseleminen/kuunteleminen ei ole kannattaavaa (elleivät ole uuteen versioon tuota korjanneet). Oma PS2:ksi ei ole hajonnut kertaakaan ja on niitä ensimmäisiä Suomessa olevia. Noin vuosi sitten, laser/lukulinssi meni likaiseksi ja vanhat PS1:ksi ja PS2:n siniset levyt eivät enää toimineet. PS2:n DVD:t nykivät niin paljon, että pelaaminen oli mahdotonta ja muutaman kerran tuli myös tuo surullisen kuuluisa Disc Read Error. DRE toistui eilen kun kävin pelaamaan Unreal Tournament:tia (kyseessä siis sininen levy) vasta kolmannella kerralla UT lähti käyntiin. Tapauksen jälkeen päätin koittaa jotain DVD peliä ja nyki niin h*lvetisti, että pelaamisesta ei tullut mitään (koitin killer7). Noh huomenna tulee ostettua uusi PS2:ksi ja jos siihen samaan pakettiin saisi vielä jonkin pelin niin hyvä on.
Henkka12
30.7.2005, 17:06:10
Mä sain ps2 vissiin 2003 tai jotain sinnepäin... eikä oo hajonnu... kuulin että "cloud93" olisi onnistunut hajottamaan pleikkarinsa (vissiin ku se kerto henkilökohtaisesti :shy: )
Itselläni on sama kuin Mac_HH:lla, eli ensimmäisten tulleiden joukosta haalimme laitteemme eikä ole hajonnut. Siivottuakaan ei ole tullut lainkaan, hyvin pelit pyörivät. Mutta nämä surullisen kuuluisat siniset levyt: eivät yksinkertaisesti toimi. Tänäänkin tuli ostettua Disgaea mutta ei kurja suostu toimimaan. Siniset ovat itse piruja, hermoja raastavia kakkoja, jotka eivät toimi vaikka karjuisi, kiljuisi tai hyppäisi ikkunasta.
Koneellani on vielä yksi pahe äskeisen lisäksi; platinum pelit eivät toimi joskus. Tiedä sitten miksi... Kumma kone.
Joskus tuli toinen ohjainkin temppuiluttua, kapula kun otti ja sammutti analogin. Vieläpä sellaisessa pelissä missä oli käyttö pakko. Nyt saapi toimittaa kakkoisohjaimen virkaa.
*Mutisee* Kohta kyllä tuhoan tuon rakkineen kun ei Disgaea toimi. ;____;
Knocker
21.8.2005, 10:43:54
On yks hajonnut :D se vaan hajos . siis se ei pyörittänyt enään PS2 kkosen pelejä vaan PS 1 vaan :) ei enään oikein kiinnostanut koko pleikkari..mutta onneksi saimme uuden x)
Johnny
21.8.2005, 11:12:05
Minulla meinasi hajota kun putosi kerran lattialle ja rupesi sitten raksuttelemaan kun pelaan esim FFX mutta nyt se on ajan mittaan lopettanut sen.Mutta ei ole koskaan mennyt rikki,mutta meinannut on.
Sananium
29.8.2005, 11:42:17
Eipä ole hajonnut, joskin minulla on ollut se vasta viime joulusta asti. Ihme kratinaa siitä kuuluu aina joskus, kun sen on laittanut pois päältä. Johtuu varmaan siitä, että laitteen sisälmykset jäähtyy.
kaverille kävi niin pahasti, että pleikka tippui pöydältä: kone pysyi ehjänä, mutta peli sisällä hajosi. Että on tuo PS2 aika kovaa tekoa.
/ (Tästä on jo aikaa...) Pleikka ykkösen ohjain meni kerran toimintakyvyttömäksi, ihan ilman mitään varoitusta. Kerran ei vaan toiminut. Kakkosohjaimella sitten McRaeta. No, sitten tuli Final Fantasy ja eihän siihen tarvita kuin yhtä ohjainta! Siinä meni puoli vuotta, ennen kuin koskin mihinkään muuhun pelisarjaan... Sitten tuli himo pelata Crash Team Racingia ja pyysin siskon mukaan. Ihmeellisesti se toinenkin ohjain toimi nyt moitteettomasti. Aika parantaa haavat.
Minulla on sattunut oman koneeni kanssa käymään mielestäni satumainen tuuri, sillä se ei ole reistaillut oikeastaan kertaakaan. Miltei kaksi vuotta tuo mokoma kivikautisen näköinen musta loota on ollut hallussani, ja jos joskus on jotain sattunut, niin se on johtunut puhtaasti omasta sähläyksestäni.
Sanotaan nyt vaikka näin, että silloin tällöin olen saattanut sormellani sohaista analogisen painikkeen pois päältä, ja näin ikään on LED-valo (?) sammunut, aiheuttaen sen, että jos on sattunut FF VII:n FMV ollut juuri samaisella hetkellä ruudulla pyörimässä, on peli jumittunut sille hetkelle. Mutta kun on taas aniksen väläyttänyt päälle, homma sai jatkua entiseen malliin. (: Tätä ei ole kylläkään jokainen kerta päässyt tapahtumaan, thank god. Minähän olisin jo aivan pannarissa.
Koneen vanhemmasta mallista johtunee, että aina kun pelailen Kingdom Heartsia, on laitettava jokin pieni pehmuste koneen alle, ettei hurina kuulu aivan hirvittävän kovalla videopätkien aikana.
Serkullani ei ikäväksemme ole käynyt aivan näin hyvä tuuri koneensa kanssa, mikä on kyllä sääli. Hänen PS2:sensa ei meinaa millään suostua pyörittämään Devil May Cry:n mitään versiota, eikä meillä kummallakaan atk-insinöörillä ole aavistustakaan, miksi. Useimmiten myös pelien musiikki pätkii harmistuttavan paljon, ja PS1:sen pelien peluusta ei ole toivoakaan. Veikkaisin kylläkin, että kaikki tämä voisi aivan hyvin johtua myös siitä, että serkkuni pikkuveli hyppäsi kerran heidän PS2:sen päälle. (:
The Days of Our PS2's Lifes, sanoisinpa.
Eternium
18.9.2005, 9:34:58
Mulla se meni valitettavasti rikki,kun se putosi n.30 sentin korkuudesta.Se ei enää lue levyä. Pitäisi varmaan vietävä korjattavaksi.
Ei ole hajonnut, mutta joidenkin pelejen kanssa se rupeaa raksuttelemaan. Kyllä niitä pelejä silti voi pelata, se raksuttelee yleensä sillä lailla vain aluksi. Tosin kun ostin FFVII:n, se ei toiminut kun pistin sen ykkös-CD:n sisään. Minun piti pistää ensin kakkos-CD, josta New game (ja tietenkin Load game kun olin tallentanut), jonka jälkeen ruutuun tulee teksti, jossa kehotetaan vaihtamaan ensimmäinen levy sisään. Ja niin siis tein, jonka jälkeen peli toimi ja sitä pystyi pelata. En sitten tiedä oliko CD:ssä vai koneessa vika.
Niin ja toinen "vika" on sellainen, että kun luukun avaa, niin se tulee sillä tavalla hassusti. Kuuluu sellainen outo ääni... Tuskin se mikään (erikoinen)vika on, kone pelittänyt ihan hyvin.
Eli ihan ehjä on (suurimmaksi osaksi).
PhazonBlaxor
19.9.2005, 12:53:48
Ei, ja on, heti kun takuu loppu PS2:hesta niin alko reistaileen, kituuttelin vielä vuoden takun loputtua, mutta sitten kyllästyin siihen romuun kun se ei lukenu gran turismo 4 ollenkaan, ostin pienen PS2:hen, on ollu mulla 3 kk nyt... vanha toimii kuitenkin viellä, mutta on niin hidas ja ei lue kaikkia pelejä joten en käytä sitä.... :P
Jerige
23.9.2005, 20:40:27
On todellakin hajonnut. Ensimmäinen PS2 kesti minulla n. vuoden ja sain takuuta vastaan tehdaskorjatun tilalle. Se toimikin sitten taas sen vuoden, mutta pieni avaaminen tällä kertaa teki siitä kuin uuden. Ps2:seni piti hirveetä hinkkaavaa ääntää, tosin se vain kuulosti siltä. Levyn pintaa onneksi se ei naarmuttanut. Minulla oli heti sellainen ajatus, että sen lukijassa tai sen liikkumisessa oli jotain viikaa. Aina kun läppäsin sitä, elokuva tai peli lähti liikkeelle. Joten minäpä avasin sen ja katsoin, mitäkäs oli ongelman nimi. Ensimmäisellä avausella ei tullut heti meileen rasvata ne liukukiskot jonka varassa lukija on, mutta onneksi isä mainitsi sen. Rasvaamisen jälkeen PS2:seni on toiminut melkein yhtä hyvin kuin uusi.
Harmi että sinetti piti rikkoa, mutta siitä nyt ei mitään hyötyä olisi ollut.
snoopdogg
28.9.2005, 23:06:52
itselläni pleikka kesti noin 10 kuukautta, kunnes lakkasi toimimasta.
voisko joku kertoo jos tietää mikä vika on, kun pleikkariin tulee valot mutta tv:stä ei näy mitään.johdot on tarkistettu eikä niissä ole vikaa?
Eikä ole edes kertaakaan pudonnut
Wompatti
28.9.2005, 23:21:58
Voiko television liitännän olla rikki? Konsolin johto saattaa olla rikki, minulla on itselläni nimittäin joskus käynyt niin.
Unemito
30.9.2005, 9:08:34
Ei onneksi ole hajonnut. Joskus kun se on ollut isosiskolla käytössä, se oli tippunut pari kertaa. Kaverinsa oli kompastunut johtoon ja toisesta kerrasta en ole varma. Varmaan jotain kotibileitä isosisko pitänyt... se pleikkari oli meidän yhteinen, mutta sain sen omaksi tuossa joku aika sitten. Niiden tippumisien ansiosta se luukku rutisee hieman tai silleen, kun sen avaa ja pistää kiinni. Siinä "kuoressa" taisi olla pari kolhuakin. Mutta toimii kyllä muuten hyvin. ^^
mirage
30.9.2005, 12:45:02
No onhan se jo mennyt rikki :(
Kauan se palveli kunnes alkoi vetää noita Disc Read Erroreita kaikkialle ja päätti ryhtyä tilttailemaan omia aikojaan, osa peleistä vielä toimii joten kuten.
Jos tiedätte miten korjata tuo lukulaitteen löystymisen mikä lie, niin olen valmiina ottamaan neuvoja vastaan.
Eli: On mennyt rikki.
Sarai
25.12.2006, 19:09:36
Hajonnut on.
Kolme vuotta kesti se kone :P
Muutama kuukausi sitten ei suostunu enää
avaamaan/sulkemaan asemaa, mutta se korjattiin.
Nytten tänään alkoi nakuttaa ihan sairaasti ja tulee error in reading disk tai miten vaan :prkl: harmittaa, kun jouluksi tuli pelejä lahjaksi :<
ja Dirgen pelaaminen hiukan kesken.
Uusi kai täytyy ostaa.
Paine
26.12.2006, 21:02:24
Plaah.. Nuo nyt ovat kestäneet pitkäänkin minun PS2:seen verrattuna.;D
Meni suunnilleen vähän päälle kaksi kuukautta Joulun jälkeen (On jo mennyt useampi vuosi), kun yritin pelata Kingdom Heartsia. Ei lähtenyt mihinkään suuntaan menemään ja raksui aika pahasti. Ja se sitten korjattiin. Toisen kerran hajosi sitten muutama kuuakusi siitä ettie päin. Sanoivat että muka hiekkaa oli joutunut koneistoon, joka sitten naarmutti ja särki koko koneen. Sittemin tuo kone ei ole nyt hajonnut, mutta nyt kuullostaa että se on jälleen kerran hajoamis pisteessä, kun se raksuttaa ja tilttaa jumalattomasti Kingdom Hearts 2:sta ja Battle Field 2:sta. Että ihan jees..
Tattip
26.12.2006, 21:08:35
Meidän kone on toiminut todella hyvin paitsi tähän pisteeseen asti... ja se on kauheaa!!!! Se raksuttaa PS1:sen peleissä niin prkleesti että huh... Ne pelit myös tiltailee ja kone naarmuttaa niitä...Hyvästi vanhat finalit siis.... Ja vielä kun isä valittaa että onhan se PS2 eli se ei oo niin tarkotettu PS1:sen peleille että :huh::huh:
Ei ole ikinä hajonnut, joskus vaan raksunut hiukan mutta kun sille antaa pikkasen 'potkua' se taas toimii normaalisti. Onhan se ollut jo kohta olisko 3 vuotta, muttei tuon ihmeellisempää ole tapahtunut.:enkeli: Ollaan veljen kanssa pidetty hyvää huolta. Jotkuit pelit eivät tosin toimi, mutta se johtuu pelejen levyistä.