View Full Version : Konsoleita rikki?
Melinda
11.10.2002, 14:02:28
Nojaa tiedän et tää oli tos "etusivulla"mut sit ajattelin tehä siit aiheenkin..(kiitos kysymyksen laatijalle)eli onko jollain mennyt konsoleita rikki?mulla on ainakin psx (todella vanha)mutta toimii vielä..ei ihan täydellisesti mutta jokatapauksessa toimii(ei välillämeinaa käynnistää peliä yms häikkää..joka ei pelatessa enää haittaa)ja n64,gb ja gba ovat toimineet moitteettomasti(mutta ne eivät olekkaan kovikaan vanhoja psx on niitä ekoja sillojn kunniitä alkoi ilmestyä)mutta nyt tää ps2 pitihän se arvata ettei se millään voi olla niin vanha ku psx..nimittäin nyt se on ollut meillä alle vuoden ja meni tässä viimeviikolla rikki..tai ko katoin kirajaston dvd:tä(ei kovin vanhaa sillaista)niin seuraavaks ku laitto pelin ni ei se kone enää inahtanutkaan..tai alko se sitä silleen lataaman mut kuvaa ei tullut mitenkään..nyt se on korjattavana..mutta täytyy sanoa vaan ett kyllä ne vanhemmat konsolit ovat oleet paljon vahvempia.. :) vaiikka tietenkin uusi grafiikka peleissä ihastuttaa aina enemmän..
DjCloud
11.10.2002, 14:33:44
Joo no minulla on menny rikki vanha SNES. Se meni niin olevasti että kun pisti pelin sisään & laitoin sen päälle niin äänet kuului mutta kuvaa ei näkynyt. Sitten rupesin itse korjaamaan sitä parisen vuotta sitten & löysin vikan, siinä oli joku pala lähtenyt irti liitin sen takaisin & sitten se taas toimi. PSX on mennyt kerran rikki, mutta yksi faijan kavei osasi korjata sen niin hän korjasi senkin. PS2 toimii moitteettomasti vaikka minulla on PS2 piraatti siru.
timmy87
11.10.2002, 15:37:51
Vanha kunnon SNES on rikki. :(
Meni varmaa joskus 5 vuotta sitten.
Sit meiän vanhus PS-1 oli vähän rikki ku siihe piti tilata
se uus cd:n pyörittäjä osa siihe keskelle.
Ostettii se uus osa joku vuos sitte.
Mut meiän Gameboy Color, NES sekä PS2 ovat toimineet
moitteettomasti. :D
Tordragon
11.10.2002, 16:03:16
Öh, kun kerta juureni eivät ole konsoleissa niin ymmärrettävistä syistä minulta on mennyt vain yksi konsoli ja vain yhden kerran rikki. Eli tuo PS2:eni. En minä oikein tiedä mistä se hajosi ja miten, inhimillinen vahinko (tai tällaisessa tapauksessa siinä ei saa olla mitään inhimillistä, sitä vain ei saa tapahtua) tai vain henkimaailman juttuja. CD-luukku ei auennut enää kuin puoliväliin, takuuseen meni kuitenkin. Mutta 1,5 kuukautta sain odotella sitä kun se Hollantiin asti meni, tuli uusi sitten tilalle. Järki meinasi lähteä tällä odotusajalla.
Mutta näihin pelikoneisiin pätee kyllä sama asia kuin esimerkiksi CD-levyihin. Ei niitten vain anneta hajota, niitä ei tahallisestikaan hajoiteta. Kun pidät levyä hyllyssä ilman kuoria niin lukupuoli ylöspäin, aina. Minä ainakin saan järkyttävät pultit kun joku on minulta lainaamaansa levyyn saanut naarmun aikaseksi. Pyhä asia. Sama pätee kyllä koneisiinkin: miksi niistä ei voisi pitää sellaista huolta etteivät ne hajoaisi?
Tosin kyllä minä muistan pienenä kun Amigaani hakkasin niin paljon, että se meni rikki monesti, ja monesta kohtaa. Puhumattakaan sitten joystickeista ja hiiristä. Pinball Fantasies vain hajotti, ei nuori mieli sille mitään voinut. Nykyään siis ei puhettakaan tuollaisesta ylireagoimisesta, kyllä sitä tässä iän karttuessa on hävitty CPU:lle aivan tarpeeksi, joten sen ei pitäisi enää mitään ylimääräistä reaktiota aiheuttaa. Olen myös kovin tasapainoinen yksilö, hark.
Mutta vahinkoja sattuu, tosin tavaroistaan voi pitää huoltakin, elleivät isi ja äiti osta uutta tilalle *grinnie*
(*with gravel-like voice*: "..mutta kun ne on kuallu..")
Ei ole mennyt mikään konsoli vielä rikki. NES ja PS2 ovat olleet aika lähellä. Pari kertaa on ne pääyksiköt tippuneet lattialle. Kerran joudun hieman vääntämään sitä CD:n ulossylkäisijää PS2 kun se pikkusen taittu pudotessa.
Riku-
11.10.2002, 16:38:45
PSX:stä meni jostain ihmeen syystä CD:n lukijaosa rikki. Onneksi oli vakuutus. Tosin noin kuukauden päästä vaihdoin PSX:n N64:ään. :D
Kaksi pleikka ykköstä on hajonnut. Ensimmäinen menehtyi vanhuuteen ja toisen ostin halvalla joltain pojan kontiaiselta joka myi sen mukamas ehjänä-....se hajosi varmaan muutaman päivän päästä kun sen ostin. Tästä viimeisimmästä on jo ehkä kuukausi, joten voitte varmaan kuvitella mikä piina on elää ilman minkäänlaista pelikonsolia. *nyyh* Ja jos luulette että tämä foorumi lieventää yhtään tuskaani niin....niin....*juoksee itkien pois*
Zarin
11.10.2002, 17:26:47
PSX:n "levynuppi" siis se musta tappi johon CD:t laitetaan lähti kerran irti, tosin korjaamolla käytyään kone toimi taas niin kuin ennenkin. SNES:in kanssa oli hassu juttu; aloin ihmetellä, kun kone ei saanut virtaa vaikka kaikki johdot oli paikallaan. Lopulta sitten hankimme uuden SNES-keskusyksikön, mutta sitten huomasinkin, että vika olikin virtakaapelissa, jossa näyttää olevan kosketushäiriö, tarkoittaen että se toimii vain tietyssä asennossa. Eli nyt meillä onkin kaksi samanlaista SNES-yksikköä :D
Archux
11.10.2002, 17:49:11
Minulla on/on ollut NES, SNES, Megadrive, PSX, N64, PS2 ja Xbox eikä mikään niistä ole hajonnut. Tosin nykyään minulla on enään N64, PS2 ja Xbox kun muut on myyty.
Neo-Bahamut
11.10.2002, 19:12:41
minulla on mennyt rikki vanha kunnon SNES ja NES:kin kerran,meinasin kyllä että vien ne korjattavaksi,mutta sitten päätinkin avata ne ja korjata itse (taitoa! :) ) olikin ihan helppo homma,eikä maksanut mitään :) ..Jotain hyötyä sähköalan koulutuksestakin.
Senshi
23.10.2002, 21:31:45
Mulla on Ps2 ja ei se varsinaisesti rikki ole mutta siinä on yks juttu joka ei toimi :( mutta saan sen tällä viikolla takasi, helsingistä. jossa on se korjaamo...
Supah
23.10.2002, 22:04:23
NES on ainoa konsoli joka on minulla mennyt rikki itseasiassa omistin 4 kpl NES konsoleita ja niistä 3 on rikki mutta yksi toimii ja se riittää minulle :) aikoinaan oli halvempaa ostaa kirpputorilta uusi NES kuin korjata vanha siksi lukumäärä.
yksisiipi
24.10.2002, 17:44:55
No tämähän ei ole konsoli vaan alkukantainen tietsa, eli siis Commodore kuusnepa irtisanoi itsensä joskus muinoin. Onneksi... päästiinhän siitäkin eroon. Nyt PSX:n kansi ei aina mene kunnolla kiinni, mutta ei se vielä pahasti reistaile. Ehkä muutaman vuoden päästä se sanoo "poks".
Arwie
24.10.2002, 18:34:38
Kun joskus silloin aikoinaan (muistaakseni 12-vuotiaana) sain PSX:äni ja asensin sen, sain huomata että levyasema oli mennyt rikki jo paketissa. Se ei siis kyennyt lukemaan levyjä. Eli ei kun samantien takaisin pakettiin ja takuukorjaukseen, ja sain sitten ehjänä takaisin. Siinä meni tosin jonkin aikaa, kun konsoli oli ostettu Norjasta.
Analoginen PSone ohjaimestani meni parin kuukauden käytön jälkeen X-näppäin rikki. Kotikorjaus ei auttanut joten vein sen korjaamolle, mutta täällä Kemissä ei ollut ainuttakaan korjaamoa joka olisi tuollaisen yksinkertaisen vian korjannut, joten uusiksi meni senkin osto. Mysteeriksi tosin jäi, olisiko korjaaminen loppujen lopuksi tullut paljoa halvemmaksi.
Kreifi
25.10.2002, 8:06:55
Minä en ole kyllä ikinä saanut yhtään konsoliani rikki. Joskus aikoinaan oli rikkinäinen NES, mutta ostinkin sen rikkinäisenä(kyllä, se näkyi hinnassa ja kyllä, se kuitenkin toimi), mutta muuten ei ole noita rikkinäisiä konsoleita ole ollut. Kavereiden luona sitten niitä onkin nähnyt. Milloin missäkin asennossa tuli pitää, että vehje toimi. Kummallista puuhaa, sanon minä.
En pysty oikein ymmärtämään miten niitä konsoleita oikein rikotaan. Valmistuvirheet ja sellaiset nyt on ymmärrettäviä, mutta...joillakin tuntuu olevan kummallinen tapa saada niitä rikki. Itsekkin olen uskomattoman lahjakas rikkomaan kaikkea(ilman, että edes teen mitään väärin!), mutta konsolit ne pysyvät kasassa.
Ei löydy muuta, kuin PSX(se PSone).
Ei se rikki oo männy. Toimii moitteettomasti!
edit:// Tai no jos rikki menemiseksi lasketaan ohjaimen hajoaminen, niin kerran x-näppäin rupes v********an.
Tuli pelattua, ehkä vähän liikaa THPS2:sta... Onneks oli
takuut kunnossa ja uusi ohjain rantautui kahden viikon päästä...
Adl2000
25.10.2002, 10:16:48
Melkein meni GBC rikki, tippui kerran vesilätäkköön, ja aivan kokonaan. Kuivasin pari päivää, ja eikun taas pelailemaan :)
meinasin saada sydärin ku ps2 alko yhtäkkii rutisemaan ku avasin luukun :o
onneks se sit korjaantu ku olin hinkannu sitä vähän aikaa edestakas.
whew~
Moppi
27.10.2002, 12:23:17
Minulla meni PS one rikki kun se putosi pöydältä lattialle. Ei enää lue levyjä, jos joku tietää miten tuon voisi korjata, niin olisin kiitollinen. Semmoinen hauska juttu vielä, että tämä pudottaja oli kaverin koira.
Excel
29.10.2002, 16:51:05
Mun pleikkari1 on menny rikki, tai oikeastaan sen levyn pidike. Olin juuri pelaamassa sitä kun yhtäkkiä kuului suhinaa avasin pleikan luukun ja peli lensi kuin frisbii ulos suoraan syliini... onneksi minulla on nyt ps2 ei tartte varoa enää lentäviä pelejä...
Cid Highwind
30.10.2002, 11:06:13
No mulla on lähteny ps ykkösestä keskiö irti mutta kone toimii
Minä isken jälleen. Voisit kertoa hiukan enemmän asiasta. -Ilezki
Sen keskiö vain jäi käteen kun otin peliä irti ja sitten
meni vähän aikaa ennen ku mä älysin miten sen saa pysymään
aloillaan.
On mennyt. Pahin tapaus oli, kun Super Nintendoni meni rikki juuri kun olin päässyt FF III:ssa (FF VI) melkein loppuun. Hahmot oli nostettu levelille 99 ja maailma oli tutkittu melkein kokonaan. Lähetin konsolin sitten korjattavaksi, mutta se hävisi postissa. Arvatkaa harmittiko? Chrono Triggeriäkään en vielä ollut kerennyt palaamaan loppuun.
Kun minulla ei enää ollut SNESiä, myin rahapulassa pois Chrono Triggerin ja Secret of Manan. Myöhemmin olen hakannut päätä seinään monta kertaa siitä hyvästä. Että ihminen voikin olla niin ajattelematon! Onneksi olin päättänyt, etten myy FF III:sta koskaan, mistään hinnasta.
Nyt kun tämän vuoden keväällä FF VI julkaistiin vihdoin Suomessa virallisesti, hankin sen pleikkarille. Pelaaminen sujui alkuun aika hyvin, mutta vanha ja ahkerassa käytössä ollut konsoli ei enää ollut parhaassa kunnossa. Peli alkoi menemään sekaisin kesken pelaamisen ja kun sitä alkoi tapahtumaan liian usein, peliä ei voinut enää kunnolla pelata. Onneksi sain lainatuksi kaverin pleikkarin ja pelasin FF VI:n loppuun sillä. Pitäisi hankkia PS2. Ehkä teen sen ensi vuonna...
LizzieFox
7.11.2002, 10:58:25
No tässä kun raahasin kamojani tänne omaan kämppääni Tornioon ja otin vanhan 8-bittisen nintendoni mukaan ja koitin pelata sitä kone ei suostunut käynnistymään.
Tai kyllä se käynnistyi mutta pelit eivät pelanneet.
Punainen valo vaan vilkkuu koko ajan..:(
En tiedä miten kone on mennyt rikki mutta vanha se kyllä on.
Ainakin 6 vuotta..haluaisn silti koneen jotenkin korjata.
//lisäsin värin ja korjasin naaman.
sketsie
16.11.2002, 18:31:03
Juu ei ole mennyt konsoleita rikki. Toivottavasti ei menekkään koska peli/pelikoneet ovat olleet minulle hyvin tärkeitä elämässä..... ;D
Crimson
1.12.2002, 12:17:05
No juuri äskettäin meni PSX2 rikki...
Kun koitin sillä katsoa DVD:itä, niin se näyttää "Disc Error"ia... Mutta eihän se suurin huoli ollut! Koitin kaikkea, ja silti se näytti AINA "Disc Error"ia! Joten oletimme sen olevan rikki... Meinaan kun sei suostunut edes pelejä pyörittämään! >:/
R'lyeh
1.12.2002, 20:08:52
Kyllähän tuollaisia hajoamisia aina joskus on sattunut, ainakin oheislaitteitten kanssa (muinoin kun konsolien käyttäjät oli lapsia ja ohjaimet heikkotekoisia, hajosi tikkuja erittäin usein). Mutta vain kerran on koko kone hajonnut, kyseessä oli vanha PlayStationini, johon ukkonen iski. Veimme sen sitten ovelasti takaisin kauppaan ja väitimme ettei töpseli ollut ollut seinässä ukkosen aikaan, ja korjaaminen meni täten takuun piikkiin. Ja mitä me tästä opimme? Takuu kustantaa, olipa hajoamisen oikea syy mikä tahansa *virn*
Tosin tässä lähiaikoina kaverini PS2 otti ja päätti olla hyväksymättä ensin vanhan PS:n pelejä, sitten DVD-levyjä ja lopuksi PS2-pelejäkin. Lopulta puhdistuslevy auttoi sen verran, että kone toimii nyt, mutta ei kovinkaan luotettavasti. Epäilyttävän heikkotekoiselta koneelta PS2 vaikuttaa tuon perusteella ainakin.
mulla ei oo konsoleita viä mennyt rikki(koputtaa puuta)
toisaalta ei ne(PSone ja PS2)kyllä vielä ole erityisen vanhojakaan...
yritän pitää ne kunnossa mahdollisimman pitkään(käsitellä
niitä mahd. varovasti)
niin on joskus lapsille näyttää PSonea ja PS2:sta että "tälläisia
minä nuorempana pelailin" kun nämä pelaavat jotain PS5:sta tjs...
;)
Clawlynna
18.12.2002, 11:50:59
Itselläni tuli tuohon ykkös-Pleikkariin aika paha vika pari päivää sitten. Se vain pyörittää CD:tä ja pitää sellaista outoa ääntä..vähän kuin surinaa...mutta mitään ei tapahdu. Sitten jonkin ajan kuluttua se lopettaa pyörittämisen kokonaan.
Ajattelin viedä sen korjattavaksi, mutta sitten löysin netistä varaosa hinnasto ja päätin unohtaa koko asian, koska jo pelkkä lukupää maksaa 60€....
Jos joku pystyisi arvioimaan, että mikä osa mahdollisesti on hajonnut niin arvostaisin sitä todella... =)
BobaMa
22.12.2002, 10:16:10
No eipä ole mennyt kuin yksi konsoli rikki. Sekin serkuilta eräänä jouluna joululahjaksi saatu Famicom eli aasialainen NES, joka tosin taisi olla jonkinlainen piraatti tai ainakin ne pelit siinä oli. Kun yhdellä kasetilla oli ~64 peliä:P En tiedä miten se meni rikki, mutta kun sitä ei oltu pelattu vähään aikaan ja joskus koitettiin niin se ei vain enää toiminut, kuva oli ihan epäselvä ja ei totellut ohjaimia jne.
Muuten sitten ei ole mennyt mikään muu konsoli rikki. SNESin pelkäsin menneen rikki kerran kun pikkuveli pari kertaa hyppi sen päällä vihastuneena. (ehkä siitä syystä että olin poistanut Donkey Kong Countryssa jonkin tallennuksen tai jostain muusta syystä..) Niin mutta onneksi siinä ei joko ollut kasettia silloin tai jalat ei osunu kasettiin..vaan siihen itse konsoliin:P joka kesti melko täydellisesti. Jäi kyllä siihen pintaan pari jälkeä..mutta on toiminut sen jälkeen aina ihan hyvin.
Ja originaalille Game Boylle(jonka sain kauan sitten nimpparilahjaksi..), kahdelle GBC:lle(kummallakin pikkuveljellä oma:P), GBA:lle, N64:lle eikä pelikuutiolle ole käynyt mitään.. Commodore 64 joka oli kotona käytössä muutaman vuoden yksiltä serkuilta taas jotenkin rikki taisi olla, tai ei ainakaan täydessä toiminnassa koko ajan..mutta ihan riittävässä sekin oli..
(Jos minulla olisi tapana päästää pahoja sanoja suustani, tämä teksti luultavasti alkaisi niin, mutta ei, minä olen kiltti tyttö.) Ostin oman rakkaan ps2:n käytettynä (200 euroa) ja se mäsähti n. 4 kk. pelaamisen jälkeen. Jouduin pulittamaan korjauksesta 115 euroa, eli maksoin siitä häkkyrästä yhteensä enemmän kuin uudesta. :eh: (ärrin murrin)
ewe65535
26.6.2003, 22:52:41
Kaveri potkas Ps Onestansa luukun irti... Sain sen onneks takas.
Ja sen saman kaverin SNESsin kuva sekoaa jos siinä on samaan aikaan TV:n antennijohto kiinni
Ei ole mennyt koskaan yhtään konsoleita rikki, en ainakaan muista, että olisi mennyt. Pidän hyvää huolta konsoleistani, ja käsittelen mahdollisimman varoen, koska noita ei osteta jokapäivä. Kaverit on kyllä muistaakseni saanut häsättyä muutamat konsolit rikki, ainakin yksi tyyppi muistaakseni sai Super Nintedonsa hajalle.
Vain NESsi on mennyt monta vuotta sitten käyttökelvottomaksi. Eiköhän sekin ollut ihan luonnollista kun käytettynä ostettua konsolia oli hakattu koko lapsuusiän ja tehty vaikka mitä poppakosteja kasettien toimimiseksi. Divarista vaan sadalla markalla toinen tilalle ja hyvin pelittää edelleenkin. :)
Muuten konsolit ovat huolellisen käytön jäljiltä ihan hyvässä kunnossa. En ole varma onko PS2:den lukupää vähän huonontunut kun latausajat tuntuvat kestävän hieman pitempään (tai sitten ne vaan tuntuvat).
Moguta
27.6.2003, 14:12:57
Mun pleikkaykkönen meni jotenkin särki tuossa vuosi sitten about. Näppäränä tyttönä tietty avasin sen ja sain sen toimimaan taas. (näinhän ei saa koskaan siis tehdä laitteelle, ainakaan, jos ei tiedä miten sen pitäs toimia). Jonkin aikaa sitten samaisen konsolin kannenavausnapukka koki keski-iänkriisin eikä selvinnyt siitä ihan elävänä, näin ollen sen kanssa saa välillä taistella vähän. Muilta harmeilta konsolien kanssa olen (toistaiseksi) välttynyt, kun pleikkakakkonenkin toimii moitteettomasti.
Onhan minulla mennyt pleikkari ykkönen hajalle, mutta aika erikoisella tavalla. Olin hankkinut ns. MOD-modulin lähinnä importteja varten kun se silloin oli halvempi kuin piiri. No ostin sen ja laitoin paikoilleen ja ei aikaakaan kun se pyörivä nappula mihin pelilevy laitetaan kiinni hajosi ja lähti loppujen lopuksi irti. Yritin vielä liimailla sitä epätoivoisesti paikoilleen, mutta eihän siitä tullut enää uuden veroista ja sitten se hajosi lopullisesti. Ei siinä muu auttanut kuin kävellä kauppaan ostamaan uusi.
Mamsmilk
28.6.2003, 11:39:25
Ps2 meni paskaksi jo viime vuonna eikä sitä ole vieläkään viety korjattavaksi. :mad: Varsin harmillistahan se on ja varasinkin kun tekee mieli pelata Tony Hawk Pro Skater 2:ta pikkuveljen kanssa moninpelillä eikä me voida mennä pelaamaan sitä kavereille, koska niillä pelit jossa kiroillaan, tapetaan tai veri lentää ovat kiellettyjä. Esimerkiksi he joutuivat myimään Populous the Begginning:in, koska shamaanin taika sana kuulosti saatanalta. :confused:
Se kyllä sonoo ta-ka kun taikoo tulipallon. :eh:
Rowena
28.6.2003, 16:30:09
Vuosia sitten meillä oli kaksi Nintendo 8-bittistä, joista kumpikaan ei taidan enää nykyään toimia. Onhan niillä koneilla jo vuosia ikää ja pelaaminen taitaisi olla täysin mahdotonta, koska ne menevät erittäin herkästi tileksiin, jos edes päälle menevät. Muistaakseni niitä on myös nyrkillä taottu, kun eivät ole ruvenneet toimimaan. Veljeni kaiveli talomme kätköistä toisen Nintendoistamme noin vuosi sitten ja epätoivoisista yrityksistä huolimatta (hellävarainen takominen...) yritykseksi jäi.
Omasta pleikkaristani olen pitänyt sen verran hyvää huolta, ettei siinä toistaiseksi ole mitään vikaa. Joskus kumminkin tulee vahingossa potkaistua mod-moduli irti, koska pleikkarini jää yleensä keskelle lattiaa, joka ei ole kovin terveellinen säilytyspaikka.
Veljeni PS2:n on tarvinnut vain kerran käydä huollossa, koska se ei meinannut ruveta käynnistämään pelejä. Mutta lukupään vaihdolla siitä selvittiin, onneksi.
Ps ykkönen meni kai koska modasin sen.
sitten vaan kauppaan ja uusi ostamaan.
Sepirotti
2.7.2003, 12:23:16
Meijän pleikkarist hajos se keskiosa mutta se korjattiin ja nyt se toimii vain jos sen kääntää ylösalaisin :huh: , mut ei sitä enää tarvitse ku on pleikka kakkonen. :D
Roleplayer
2.7.2003, 12:24:29
Juu mulla on psx menny rikki joskus kauan kauan sitten kun se saatiin sillon kun se oli ilmestyny..Se kesti meillä noin kaksi vuotta kunnes siitä lahti irti ne pallukat jotka pitivät cd:eetä kiinni siinä pyörivässä hommelissa. Ei sitä kukaan viitsinyt korjaamolle viedä joten oltiin vuosi ilman pleikkaa kunnes sitten ostin psonen, joka toimii vieläkin erittäin hyvin vaikka on ollut jo kauan käytössä siinä taasen ei ole minkäänlaista vikaa
Uber Weapon
2.7.2003, 13:10:22
Ostin Pleikka kakkosen ihan ensimmäisten joukossa (toisena lanseerauspäivänä) ja pelailin sillä ikuisuudet vaan niitä ykkösen pelei... Mutta mutta. Kun sitten takuu oli mennyt umpeen (en muista kauan se kesti mutta kumminkin) ja kulunut pari kuukautta se röhjäke petkele ei enää lukenutkaan DVD-levyjä kuin "onnella" eli että 1) tungetaan sisään - ei lue toistetaan kohta yksi kunnes lukee tai sitten ei lue ollenkaan vaikka toistojen määrä kohoaa lähelle sataa...
No, minäpä soitan maahantuojalle ja kyselen siltä aika tiukkaan sävyyn että miksikäs minun "luotettava" Sonyni tekee tenkkapoon pari kuukautta takuun loputtua. Ja aloin jo kyselemään häneltä että tietääkö hän milloin ne seX-boxit ja Dindendot tulee. Jolloin puhelin langan päästä luvattiin tehdä tehdas vaihto ILMAISEKSI. Joten sitten pakkasin sisään (jo) risan tsodan (heh kaverini) ja muut rojut ja sain tilalle uudet! Jeee!
Pleikkari 2:sta on kuulunut aika ikäviä juttuja...että se hajoaa muka helposti.
Meillä on ollut se nyt vähän yli vuoden...eikä muita ongelmia ole ollut, muutakun se että cdlevyasemahommeli jää välillä jumiin, eikä suostu aukeamaan >_<...mut se korjaantuu sillä että vähän LYÖ siitä yläpuolelta :yay:
Pleikkaykkönen toimii mainiosti, mutta meillä ompi se uusio-versio...se pienempi :D
Vanhemmat pelit(FFIX) alkaa jo hajota konsoleidenkin edestä :(
Mulla ei oo konsolit juurikaan hajoillu, koska pidän niistä hyvää huolta.Ku mun psone modattiin niin siinä ei toiminu enää tavalliset pelit, mutta sekin saatiin onneksi korjattua
Ei ps2 yleensä kovin helposti hajoa niinkuin luullaan. Se hajoaa yleensä kun sen yrittää hajottaa.
Itsellä on kaksi konetta mitkä on rikki toinen on alkuperäinen ps mikä ostettiin viikko lanseerauksen jälkeen- ja toinen on sega megadrive missä on anteenniliitin koneesta rikki.
Ps on aina ollut aika sekunda mikään sen sarjoista ei ole kestänyt kauaa. meitillä meni siinä lukupään rattaat, joka on kuulemma aika yleinen ongelma näissä vanhimmissa malleissa.
Ps2 tuntuu menevän kaikilla rikki cd treijasta, (siis ei saven valanta treijasta) niiden rattaa alkaa jo puolen vuoden käytön jälkeen krohista inhottavasti.
No eipä konsoli ole mennyt ellei Amiga 500 lasketa ja sen joystickejä. Nehän aina hajosi tyyliin, vasen suunta ei enää toimi, nappi ei toimi jne., mutta itse Amiga hajosi kaksi kertaa muistaakseni ja molemmilla kerroilla korjaamolle vietiin korjattavaksi. En vaan enää muista mikä siinä oli rikki, en siis yhtään.
Tommistus
21.7.2003, 23:36:19
3 pleikkarista 2 on rikki sekä 1 PS2 meni rikki mutta tuli sitten toinen tilalle. En tiedä yhdenkään konsolin hajoamissyytä, ne vain hajosivat, ei lue cditä jne. Sonyn tuotteet ovat kestämättömiä.
Outraider
22.7.2003, 16:33:25
PSX:stä meni joskus se CD:n pyöritys vimpaimisto rikki, ja koska takuu oli jo umessa, soitimme maahan tuojalle, josta luvattiin lähettää takuu korjattu (jo kerran jonkun muun rikkoma) kone vastineeksi rikkinäisestä koneesta
PS2 on vinoilluit vähän takkuilemalla/nykimällä, mutta tämä on korjautunut nostamalla tornin vaaka tasosta pystyasentoon. Kaverilla taas PS2 on niin rikki, että se pitää olla väärinpäin ja sillä pitää pelata aina hetki yhtä formula peliä, että se lukee muita CD:itä/DVD:itä ;D
Alkujaan kirjoittanut Outraider
Kaverilla taas PS2 on niin rikki, että se pitää olla väärinpäin
Meillä oli sama juttu psxn kanssa siinä meni lukupään rattaat rikki joten sitä piti veivata vasemmalta oikeelle jotta se käynnistäisi pelin. Sitten kun pelasi niin riitti että jätti koneen väärinpäin luukku auki ja tikku varmistus napin ja kannen välissä. ja a vot se toimi heti.
:D
Shuichi
12.8.2003, 20:22:30
Minulla ja veljelläni on molemmat PSXt aika hajalla. Koneet tilttailevat vähän väliä, kuumenevat liian nopeasti ja kaiken lisäksi niitä on pidettävä aina joko pystyssä tai kokonaan ympäri käännettynä. -.-;
Necroth
13.8.2003, 15:30:26
Minun entinen PS ykköseni oli rikki. Tai siis osittain. Se oli onnessaan milloin se sattui pyörittämään pelejä ja jos se ei pyörittänyt, piti sen asentoa muutella mitä ihmeellisimpiin asentoihin. Joskus sen piti olla vinossa. Niinkuin / <-jotakuinkin noin. En tiedä mitä se auttoi, mutta ainankin sillä oli paremmat mahdollisuudet onnistua pyörittämään sitä peliä.
Nyt sitä ongelmaa ei enää ole koska myin koneeni peräti 20 euroon vaikka se oli noinkin rikki ^^
Vielä tänäkään päivänä emme tiedä mikä siinä oli vikana, mutta arvelen syyksi sitä että kun sitä konetta heilutti, kuului kuin pieni osa liikkuisi sen sisällä.
Rose *Valkea Neito*
14.8.2003, 16:40:24
Miukun PSX ruttuili aina vähän väliä, yleensä se ylikuumeni ja jysähti(lue: tilttasi), mutta aina se ei kumminkaan ylikuumennut, en sitten tiedä mistä johtui, mutta se kumminkin kaatusi (lue taas: tilttasi), vaikka ei olisikaan ylikuumennut, mutta minun mielestäni PSX:ssä ei ollut lukupää mitenkään rikki...:huh:. Mutta onneksi sain PSX:än myytyä hyvään hintaan :D.
Ja minun rakas PS2 taas, kaatusi oikein urakalla monta kertaa peräkkäin, ja vielä kun PS2:seni oli ihka uusi :fuckya:, pari kuukautta jaksoin sitten yrittää pelata sillä(ja hermoni repesivät aikas monta kertaa, ihme että hermotukseni pelaa vielä). Mutta nyt on PS2 vaihdettu - ajat sitten - toimivaan masiinaan.
Alkujaan kirjoittanut Rose *Valkea Neito*
Miukun PSX ruttuili aina vähän väliä, yleensä se ylikuumeni ja jysähti(lue: tilttasi), mutta aina se ei kumminkaan ylikuumennut, en sitten tiedä mistä johtui, mutta se kumminkin kaatusi (lue taas: tilttasi), vaikka ei olisikaan ylikuumennut, mutta minun mielestäni PSX:ssä ei ollut lukupää mitenkään rikki...:huh:. Mutta onneksi sain PSX:än myytyä hyvään hintaan :D.
Ja minun rakas PS2 taas, kaatusi oikein urakalla monta kertaa peräkkäin, ja vielä kun PS2:seni oli ihka uusi :fuckya:, pari kuukautta jaksoin sitten yrittää pelata sillä(ja hermoni repesivät aikas monta kertaa, ihme että hermotukseni pelaa vielä). Mutta nyt on PS2 vaihdettu - ajat sitten - toimivaan masiinaan.
Kaatuili ps ja ps2? Oletko pitänyt koneen ilma-aukot auki. En ole koskaan kuullut tuollaisesta. noiden koneiden ympärillä pitäisi olla ainakin viisi senttiä tilaa joka suuntaan että ilmanvaihto toismisi. Vai piditkö sen auringossa? auringossa ei saa ikinä pitää eikä missään paikassa missä se saa lämpöä: Kuten telkkarin päällä.´vai onko se paikka missä sä pidät sitä pölyinen? Muista myös imuroida ne välillä. aina pitää pitää kone pölyttömänä. Eikä saa pitää lattialla se kerää silloin kaiken paskan lattialta.
konetta ei kannata pitää 12 tuntia pitempään putkeen päällä ainakaan ps2sta se lämpenee liikaa jos ilmastointi ei ole hyvä
Nyt mulle iski hirvee mielenkiinto tähän tapaukseen.
Voisitko. Neiti Rose kertoa vähän enemmän?
Cloudwalker
17.8.2003, 0:02:12
vähä aiak sit hajos ps2, vitalähde hajos vaan, kesken FFX peluun :( ja 3 PSX:ää hajonnut salamasta..
Mulla on myös ihan eka PS-konsoli hajalla sillälailla, että se ei melkein mitään peliä laita päälle tai käyntiin ja joskus pätkii. Se on ainakin 7 vuotta vanha. Sitä on tullut niin paljon pelattua ja sinne sisälle on varmaankin kertynyt paljon pölyä. Mutta ei ole nyt pitkään aikaa tarvinnut hermoilla sen kanssa, kun omistan jo PS2:n. :)
Mulla ei oo menny yhtäkään pelikonetta rikki! =/ No kasibittisen nintendon toisen ohjaimen B-nappi ei toimi kunnolla, muuten ne on pysyny kunnossa loistavasti!