PDA

View Full Version : PS2:sen tuulettimen jumalaton melu.

Eetupatukka
24.5.2002, 17:03:12
Itse ainakin pelatessani huomasin, kuinka Pleikka Kakkosen tuuletin hurisee niin jumalattoman kovaa. Ottaako tämä teitä päähän? Huriseeko se aina? Voiko tuuletusaukon tukkia, ilman, että kone syttyy tuleen? =)

Edited by Eetupatukka on 24.5.2002 18:49

Potri
24.5.2002, 17:10:57
Ettei vain olisi koneessa vikaa? Minulla ainakin konsolin ääni peittyy helposti tuulen tai videon hurinan alle. Konsoli hurisee ainakin minulla aina yhtä voimakkaasti (tai hiljaisesti).
Tuulettiminen tukkiminen ei ole hyvä idea.

Sephy
24.5.2002, 17:47:02
Voisiko se olla sama vika ku mulla?
Mulla aina ku laittaa pelin mikä eij ole tehty dvd-romille niin kuuluu kauhea räminä.
Laitan tosin aika usein äänet niin kovalle että se eij häritse.
Varmaankin PS2 on suunniteltu DVD-rom sopivaksi paremmin :[

Eetupatukka
24.5.2002, 17:50:51
Originally posted by Sephy @ 24.5.2002 18:47
Ei, kyllä se on vaan tavallinen tuulettimen ääni. Olen vaan itse niin karmea perfektionisti, että sekin ääni häiritsee. Mutta kyllä se tuntuu aika voimakkaalta ääneltä. Siis aina pelatessaa alkaa semmoinen humina, ei hurina. Eli Huuuummmm, ei hururur. Elikkää siis tuletin.

Edited by Eetupatukka on 24.5.2002 18:52

isoSILLI
24.5.2002, 17:56:35
Hähää!!!
Neuvo: Lisää tv:n volyymiä...
Tepsii aika usein, ei se peliin uppoutuneena häiritse yhtään...
Latauskohdissa sen taas huomaa, koska ei tule musiikkia.
Melko hiljainen. Nestejäähdyttimellä sen voi korvata? :D

edit: hei mä keksin...tyyny! ratkaisu ongelmaasi, iso tyyny! :D

Edited by IsoSILLI on 24.5.2002 20:01

Eetupatukka
24.5.2002, 18:07:13
Se siis on tavallisestikkin tavallista voimmakkaampi?

mikotomew
24.5.2002, 18:29:53
kyllä on... se häiritsee minuakin.
Varsinkin jos jostain syystä pitää jättää pleikkari päälle yöksi.
enkä usko että tuulettimen tukkiminen on kovinkaa nerokasta koska pleikka näyttää kuumuvan muutenkin tosi helposti...

Predator
24.5.2002, 18:38:37
Mul oli toi tuuletinhurina ongelma ,kun pelasin Quake 3 Revolution peliä...ostettuani sen Playstation pystytuki juzkan ni enää sen jälkeen ei kuulunut minkäänlaista ääntä!! :D

Helmholtz
24.5.2002, 18:51:22
Noniin: jos se ääni tosiaan häiritsee paljon, laita pelisession alussa pelin koneeseen lataamisen jälkeen hyvä äänieristys koneen ympärille, esim. joku laatikko, jossa on ohjainjohdolle reikä - tai vielä parempi olisi, jos voisit sijoittaa PS2:n kauemmas pelipaikasta tai sellaiseen paikkaan, mistä se olisi helppo siirtää paremmin äänieristettyyn paikkaan, esim. sängyn alle tai lasioviseen kaappiin/hyllykköön yms.

Tietokonekaupoista voisi myös löytää tietokoneen hiljentämiseen tarkoitettuja äänieristyspaneeleja, mutta niistä joutuu kuitenkin maksamaan jonkun verran.

PS2:n voisi myös laittaa jääkaappiin niin tuulettimen ei tarvisi tehdä hommia :)

Siinä on jotain meikäläisen ideoita. Käytät vain kekseliäisyyttä, nokkeluutta ja ääntä eristäviä materiaaleja ottaen kuitenkin huomioon, että koneen ympärillä on tarpeeksi tuuletustilaa, niin hyvä tulee :)

Edited by sami on 25.5.2002 20:01

Mickey
25.5.2002, 9:45:21
Se on kuuntelijassa vika :D
Sillä ei minun koneeni pidä ääntä juuri ollenkaan. Jos talossa joku esim. puhuu, oli hän sitten missä vain niin koneen ääni peittyy heti. Kaikkien pelien äänetkin peittävät sen äänen.

Laitteissa voi tietysti olla eroja...

Croppola
25.5.2002, 18:56:16
Totta oli että hurina oli erittäin ärsyttävää minustakin silloin alkuaikoina mutta nykyään sitä ei enää edes kuule. Pyöriiköhän se vielä siellä :huh:
Kuitenkin kyllä sen äänen pitäis peittyä sen peli/elokuva äänien alle helposti. Ja EI. Tukkiminen ei todellakaan ole hyvä idea.

Chrono
26.5.2002, 15:45:06
Eihän sitä ääntä edes huomaa kun keskittyy pelaamiseen. Ja sitä EI missään nimessä saa tukkia!

Karppi
27.5.2002, 11:45:50
Kyllä minunkin pleikkani hurisee aika mahtavalla volyymilla. Mutta ei sitä huomaa kuin silloin jos on muuten ihan hiljaista. Siis jos pitää pelata hiljaa jos joku vaikka nukkuu tjsp. :)

Mutta mitäpä tuosta, ainakin tuuletus pelaa.

timmy87
27.5.2002, 14:54:39
Kyl miunki PS2 pitää aika kovaa ääntä, mut ei sitä oikeestaa
huomaakkaa. Kuha pitää vaa volumet kovalla ni ei sitä
Tuulettimen ääntä ees erota sieltä joukosta. :)

volt
27.5.2002, 14:59:30
Yleensä mulla ei se pidä minkäänlaista melua mutta kun pistän Timesplitterin sisään niin tulee sellaista kummalista ääntä...  :/
Ja se ääni kylläkin vähän häiritsee kun pelaan..

Roakel
27.5.2002, 19:41:21
Koneet voivat olla erilaisia,mun koneessa kuulu kyllä tuulettimen ääntä,mutta se ei ole mitenkään hairinnyt.

Crown85
27.5.2002, 19:48:40
Kaverin PS2 piti niin jumalatonta melua että kun se hurisi yläkerran lattialla niin se kuului jyrinänä alakertaan  :D  ps. SE ON MOPO!!

Echo
27.5.2002, 20:27:17
Tuulentin ei niinkään pidä kovaa ääntä, mutta sillä on _todella_ paljon merkitystä onko peli cd:llä vai dvd:llä. Verratkaapa vaikka kumpi ruksuttaa enemmän, Pro Evolution Soccer (cd) vai MGS2 (dvd). DVD:n erottaa cd:stä siitä, että dvd:n alapuoli (lukupinta) on hopeinen ja cd:llä se on sininen.

Aphrael
28.5.2002, 7:06:14
Mulla se kans pitää aika kovaa melua (siis se tuuletinsysteemi..) kun pelaa jotain peliä, muuten se on ihan hiljainen.
Mä on ainakin olettanut että sen kuuluu olla noin. (Kuulen aina kun joku yrittää pelata salaa  :D )

Banjo_Bill
28.5.2002, 9:51:05
Originally posted by Echo @ 27.5.2002 21:27
Tuulentin ei niinkään pidä kovaa ääntä, mutta sillä on _todella_ paljon merkitystä onko peli cd:llä vai dvd:llä. Verratkaapa vaikka kumpi ruksuttaa enemmän, Pro Evolution Soccer (cd) vai MGS2 (dvd). DVD:n erottaa cd:stä siitä, että dvd:n alapuoli (lukupinta) on hopeinen ja cd:llä se on sininen.
Aivan, se johtunee siitä, että kone pyörittää CD-romppuja tuplasti nopeammin kuin DvD-kiekkoja. Mutta tämähän on levyasema eikä tuuletin... kuten itsekkin sanoit.
jos se tuulettimen melu oikeasti häiritsee niin näppärä nikkari työntää sen väliin kynän tai hammastikun, jo loppuu koneen mökä ja ujellus. Tilalle saattaa kuitenkin tulla savua ja rätinää.

Edited by Banjo_Bill on 28.5.2002 10:51

Eltsi
28.5.2002, 10:13:06
.

FantasyManIX
1.6.2002, 13:25:16
Niin ps2 kyllä pitää auka hirveetä melua mutta kun pitää volyymit kovalla niin ei sitä huomaa.

Niin ja tosiaan Ei kannata tukkia sitä tuuletinta

Edited by FantasyManIX on 01.6.2002 16:46

Chang
1.6.2002, 13:31:15
Jossain peleissä kun mun PS2 lataa sitä peliä niin sieltä kuuluu aina välillä semmonen lataus ääni että....
Ei mun tuulettimesta tuu oikeastaan minkäänlaista ääntä pientä hyminää korkeintaan........
Ja se tukkiminen ei oo paras vaihtoehto......

Sephy
1.6.2002, 18:45:19
eiköhän tämä ole mennyt jo toistoksi?
Kuten Echo sanoi:

Siinä teille vastaus, emme varmaankaan halua enempää: minulla on sama ongelma viestejä?

The Mynthon Fighter
20.10.2003, 20:23:07
Mulla ei edes toimi koko tuuletin, tai sitten se on niin hiljaisella että ei tunnu edes jos laittaa käden siihen eteen niin ei tunnu mitään. Ihmettelin kun pelasin kaverilla mustaa PS2 konsolia ja hurina oli korvia riipivä. mutta omassa hopean värisessä ei kuulu eikä tunnu mitään siihen suuntaista.

Raika
20.10.2003, 22:38:14
Originally posted by Mickey
Se on kuuntelijassa vika :D
Sillä ei minun koneeni pidä ääntä juuri ollenkaan. Jos talossa joku esim. puhuu, oli hän sitten missä vain niin koneen ääni peittyy heti. Kaikkien pelien äänetkin peittävät sen äänen.

Laitteissa voi tietysti olla eroja...

Samaa mieltä. Kaverini yrittävät kovasti saada tietokoneitaankin hiljaisiksi, kun minä huudatan 12v:lla käytännössä laakerittomia tuulettimia. :P Kyllähän siitä PS2:n tuulettimesta jonkinlainen hurina kuuluu, mutta lähes kaikissa tapauksissa se peittyy äänien alle (eikä myöskään häiritse siksi).

Kreifi
20.10.2003, 22:58:16
Originally posted by Raika
Kyllähän siitä PS2:n tuulettimesta jonkinlainen hurina kuuluu, mutta lähes kaikissa tapauksissa se peittyy äänien alle (eikä myöskään häiritse siksi).Kyllä, peliäänet (etenkin kun stereoiden kautta tulevat) peittävät yleensä tuon surinan - vai pitäisikö sanoa, että siihen ei kiinnitä huomiota.

Hiljaisuus on kuitenkin peleissä ja elokuvissa usein tehokeino. Hiljaisuus ei ehkä ole järin toimiva tehokeino, kun sen aikana kuulu hurrrurrrrurrur...

Assassin
21.10.2003, 10:42:49
Kyllähän se meikäläisen pleikan tuuletin hurisee sillain että kuuluu selvästi jos peli ei huuda samaan aikaan.

Joten enpä usko että siinä mitään suurempaa vikaa on. Mutta voin
olla väärässäkin.

forever_child
21.10.2003, 15:23:58
Minun laitteesta kuuluu myös aivan sietämätön melu. En tykkää pitää tv:n ääniä niin lujalla että se tuulettimen ääni ei häiritsisi. Jonkin verran se hurina häiritsee pelaamista.

Fantasy X
23.10.2003, 19:07:22
Alkujaan kirjoittanut The Mynthon Fighter
Mulla ei edes toimi koko tuuletin, tai sitten se on niin hiljaisella että ei tunnu edes jos laittaa käden siihen eteen niin ei tunnu mitään. Ihmettelin kun pelasin kaverilla mustaa PS2 konsolia ja hurina oli korvia riipivä. mutta omassa hopean värisessä ei kuulu eikä tunnu mitään siihen suuntaista.

Hopean värisessä PS2 on saatu tuuletin hiljaisemmaksi :D
Ainakin oon kuullu niin :huh:

Melkor
24.10.2003, 14:08:41
Kyllähän se älytön hurina raastaa korvia kun pistää masiinan käyntiin, mutta kyllä sen nopeasti unohtaakin... ainakin minä unohdan.
Ja nythän on tullut markkinoille uudempi versio PS2:sesta, jonka hyrinää on vaimennettu.

korppis
24.10.2003, 19:23:38
Mullakin se hyrisee sillain, mutta en kiinnitä siihen niin paljoa huomiota, paitsi sillon kun pelaan ja isäni nukkuu ja pelaan ffx niin silloin olen aina "paniikissa". Tai vähän niinkun paniikissa. Mutta en tiedä ainakaan mitään keinoa, estää sitä. Paitsi repiä sitä irti.

Wompatti
24.10.2003, 20:44:32
Voihan siihen vaihtaa tuulettimen.

Clacier
24.10.2003, 21:54:22
Ei tuo minua pahemmin häiritse, vaikkakin ensimmäistä kertaa laittaessani konsoliin virran päälle ihmettelin PS1:een verrattuna "kovaa" ääntä. Nojoo, eli ei häiritse. Ja yleensä pidän ääniä (tai jotain muuta musiikkia) niin isolla pelatessani, etten edes kuule sitä. Tuskinpa tuo normaali hurina sitä paitsi häiritsee yhtä paljon mitä oman PS2:eni yhtäkkiä alkanut korvia raastava räminä, pelien naarmuttaminen ja myös niiden toimimattomuus, mistä johtuen koko roska piti lähettää takaisin sinne mistä se oli tilattukin. Mitään järkevää syytä konsolin hajoamiselle en keksi, koska kohtelin pleikkaani melkein vuoden ajan niin hyvin kuin pleikkaa vain voi kohdella. Missähän lie raukka on tällä hetkellä.

Nitromethane
29.10.2003, 15:06:49
Olen huomannut tämän kiusallisen melun mutta kyllä se unohtuu kun jaksaa vain syventyä peliin tarpeeksi. Tai sitten yksi hyvä taktiikka on pistää kuulokkeet päähän ja pelata ne päässä, eipähän ainakaan melu häiritse :D .

Soul Reaver
30.10.2003, 14:21:32
Tukkikaa kaikki se tuuletin niin sillä se onkelma häviää. Ei häiritse minua tippaakaan, enkä ymmärrä- ei millään pahalla- miksi se voisi häiritä jotakuta. Pleikkarin käsittely on yksi asia mien se voisi hurista 110 desibeliä lasissa, joten älkää hakatko sitä, vaikka ette sitä Penacea ekalla kerralla pääsisikkään.
+1

Ceassa
30.10.2003, 14:24:28
Originally posted by Eltsi
Se on ihan olematon verrattuna esimerkiksi juuri tietokoneeseeni jossa prossun tuuletin pitää aivan järkyttävää ääntä.
Sama täällä, koneeni kun alkaa tuulettamaan niin siinä lähtee pleikkariltakin oksat pois.

Tuota PS2:n ääntä ei muulloin juurikaan huomaa, kuin esimerkiksi yöllä pelatessani, jolloin otan peliäänet pois ja talossa on aivan hiljaista. Velipoikani aina valittaa siitä kun ikkunat helisevät ja meteli on helvetillinen, mutta minkäs sille teet. Mutta loppujen lopuksi se ei niinkään häiritse, kun ainoastaan tuolloin hiljaisina hetkinä, eikä sitä niin usein joudu edes kuuntelemaan. Päivisin se peittyy muitta mutinoitta muiden äänien alle, eikä sitä edes huomaa.

Darruel
15.11.2003, 19:01:39
Kyllähän se tuuletin aikamoista ääntä pitää, mutta kun uppoudut johonkin peliin oikein kunnolla, niin ei sitä edes huomaa. Ainakin minulla asia on näin.

Lloope
24.11.2003, 20:41:55
Alkujaan kirjoittanut zephyr
Mulla aina ku laittaa pelin mikä eij ole tehty dvd-romille niin kuuluu kauhea räminä.
Laitan tosin aika usein äänet niin kovalle että se eij häritse.
Varmaankin PS2 on suunniteltu DVD-rom sopivaksi paremmin :[

Ei toi ole mikään vika ainakaan varsinainen sellainen. Kyllä tietääkseni kaikilla ps2:sta kuuluu isompi ryminä cd-pelejä pelatessa.

Kyllä toi ps2:n melu kyllä välistä häiritsee. Ei pelatessa niinkään (paitsi jos myöhäsellä pelaa ja äänet täytyy olla pienellä), mutta elokuvia katsellessa! Elokuvia katellessa tuo melu on sietämätön, varsinkin jos katselen kamarissa ja ps2 on alta kahden metrin päässä minusta! Voi kai tuon tuulettimen vaihtaakin, jos tarpeeksi h4x0r on, mutta itse en ainakaan lähtisi värkkäämään :) Noilla konsolifinin foorumeilla yhdeltä oli kärähtäny koko ps2, kun ei ollut virtalähde riittäny tuulettimen pyörittämiseen.

Prometheus
3.12.2003, 11:43:22
Onneksi maltoin odottaa tuota PS2:n uutta versiota, jossa tuo äänenvaimennin on. Kovia ääniä en huomaa kuuluvan ainakaan. Ihan kivahan tuo. En tiedä myydäänkö edes enää niitä vanhempia malleja, jotka melua pitävät.

Tosin minäkin olen tottunut tuohon PC:n meluun, etten tiedä olisinko ollut moksiskaan Playstation 2:n alkujaan suuresta tuulettimen äänestä.

Yurikosan
3.12.2003, 23:06:17
Tämä on muuten kummallista tämä tuulettimen melu ja cd:n luku juttu.. Itse en huomaa noita ääniä ikinä (olen ilmeisesti puoli kuuro mut enivei) . Ainut tapaus jossa kuuntelin peloissani oli kun laitoin Crash: The Wrath of Cortex levyn sisään niin se kuulosti jo siltä kun sitä cd:tä raiskattas siellä ja hyvin pahasti o.O . Mutta ei muuten ole ihmeellisimpiä ongelmia ollu. Voiko tuo ihme raiskaus ääni sitten johtua pelin koodauksesta osittain ?

Moonstone
7.12.2003, 0:38:16
Se meteli häiritsee vain kello 22.00 jälkeen kun talo on hiljaisena. Kokeilin laittaa konsolin sopivankokoiselle tv-telineen hyllylle ja tyynyn konsolin päälle. Siis siten ettei tuuletin peittynyt vaan että tyyny vain makasi laitteen päällä. Tuulettimen hurina vaimeni huomattavasti. Kokeilkaa ihmeessä mutta muistakaa että ilman täytyy pystyä kiertämään konsolin ympärillä. Tämä kikka voi vaatia juuri sopivan kokoisen hyllyn mutta itselläni se ainakin vaimensi ääniä kevyesti yli puolella, jolloin pystyin pelaamaan ohjaimen piuhan säteellä ilman turhaa hurinaa. :)

'Jecht'
7.12.2003, 21:47:47
Minä omistan hopeanvärisen PS2sen. Kun ostin sen myyjä sanoi että näihin versioihin on saatu dvd-soittimen käyttö helpommaksi ja tuulettumen ääni hiljaisemmaksi. Olen todennut tämän todeksi. Kaverilla kun pelasi sen mustaa PS2sta niin kuului ihan selvästi tuulettimen ääni, vaikka uppoitui peliin. Mutta kun pelaan meillä kotona omaa PS2sta niin en kuule mitään sivuääniä jotka tulevat konsolistani.

Muutenkin olen lukenut netistäkin juttuja kyseisestä faktasta.

Eli siis hopenväriseen ollaan saatu tuulettimen ääni hiljemmäksi.

animazzz
14.12.2003, 14:30:02
Ei se minua ainakaan häiritse kun ei siihen pelatessa keskity. Niin ja volyymiä lisää :D .

Tonishi
14.12.2003, 14:31:49
Mulla on sama juttu. Ottaa päähän se tuulettimen hurina/surina, mutta kun keskittyy peliin niin sitä ei kuule :angel:.

Ruhve
21.12.2003, 20:26:07
Alkujaan kirjoittanut Prometheus
Onneksi maltoin odottaa tuota PS2:n uutta versiota, jossa tuo äänenvaimennin on. Kovia ääniä en huomaa kuuluvan ainakaan. Ihan kivahan tuo. En tiedä myydäänkö edes enää niitä vanhempia malleja, jotka melua pitävät.

Minä tässä juuri tällä viikolla ihmettelin yhen kaverin kämpillä kun sen pleikasta ei lähtenyt ääntä melkein ollenkaan. Sitten se sano että tämä on tää uusi versio missä on uudenlainen tuuletin joka ei pidä yhtä kovaa ääntä kuin vanhassa.
Tämän jälkeen kyllä harmittelin, että voisi ostaa tuon uuden version.

Kuitenkin siis ei häiritse kovinkaan paljoa kun niihin peleihin keskittyy niin paljon. Leffoja katsella tuuletin taas häiritsee aika paljon, sen verran mitä nyt sillä olen leffoja katsellut.

Svengikettu
3.1.2004, 18:49:50
No sehä riippuu ihan siitä, että montako kertaa oot heittäny pleikkaris seinään tai hakannu sitä, ku joku kohta on epäonnistunu pelissä. ;D Niin, ja kannattaa pistää peliäänet kovemmalle ja kovemmalle, että tuulettimen ääni peittyy sen alle. Itelläni on äänet aika kovalla ja en kuule tuulettimen ääntä ja en heittele pleikkaria minne sattuu pitkin huonetta. Yksinkertaisesti suljen koneen, jos joku kohta menee huonosti. :rispekti: Ei kannata alkaa ite purkaa konetta tai poistaa tuuletinta, jos se häiritsee vielä paljon. Onko sulla vanhaki kone? :huh:

Velvet
3.1.2004, 20:42:44
Miun pleikka2 vastaa aika hyvin imuriamme äänitasolta, mutta en itse oikein huomaa sitä pelin lumoista. Tai sitten pelin äänet on sen verran kovalla, ettei ääni kuulu alta oikein (en silti tapaa huudattaa tv:tä täysillä).
Kai siun täytyy vain oppia kärsimään pientä 'pakollista' pahaa siinä muun ihanuuden sivussa. Tai heittää toosa romukoppaan ja vaihtaa hiljaisempaan vaihtoehtoon.

Crow
11.1.2004, 19:30:04
Kyllähän tuosta jos jonkinmoiset ääniefektit lähtevät, mutta eivät ne kyllä päähän ole missään vaiheessa ottaneet. Kuuloni on varmaan muutenkin heikentynyt siinä määrin kovavoluumisesta musiikinkuuntelusta, että tuonkaltaiset äänet eivät vaan häiritse. En kiinnitä niihin huomiota. Ja viimeistään pelaamani pelin äänet kyllä peittävät tuulettimen surinan taakseen.

ronin21
29.1.2004, 18:02:13
Kyllähän meikäläinenki aluks kauhisteli sitää tuulettimen ääntä PS2:ssa, mutta siihen on nyt tottunut, eikä sitä huomaa hyvän pelin lumoissa =)
Suosittelisin kyllä ostaan sen päivitetyn version, jossa toisaan ON hiljasempi tuuletin, jos se nyt niin hirveesti haittaa pelinautintoo =/

Fortive
14.2.2004, 13:35:08
No jos ne nyt häiritsee niin kovasti niin laittaa tosin sen pleikan vaikka tv:n taakset pystyyn tai jonnekkin muualle piiloon mutta ei minnekkään umpinaiseen boksiin missä lämpötila nousee 100 asteeseen hetkessä.

Itse kun saan ens viikolla Pleikan niin heti mod piiriä asennuttamaan ja pitää ite värkätä sinne uus 6x6cm tuuletin taakse ja laskea sen kierroksia.

OmniWepon
15.2.2004, 18:11:50
mua ei se ääni häiritte.mulla se on ihan normaali.en yleensä huomaa sitä pelatessani.

cRaZy Al BhEd
16.2.2004, 12:31:34
Mä en kuule yhtikäs yhtään mitään, ellen istu alle puolen metrin päässä pleikasta. Onkohan mulla sit tää uudempi versio... Jos se tuuletin hurisee, nii sillei kyllä mitään oikein voi tehä, paitsi lisätä pelin volyymiä telkasta. Tuulettaahan se yhtä kovaa oli pleikka sitten kuuma tai kylmä.

Cena
16.2.2004, 14:25:47
Word life! Älä mene tukkimaan tuuletusaukkoja! Se olisi paha virhe, sillä se voisi sytyttää konsolisi tuleen. Fakta vain on se, että se hurisee. Ei sille mitään voi, se täytyy vain kestää. Jos nyt kuitenkin se häiritsee pelinautintoasi niin paljon ettet pysty nauttimaan peleistä, kehoittaisin ihan hankkimaan sen uuden mallin PS2:sta, jossa on tuuletinääni huomattavasti pienempi.

Vagrant
19.2.2004, 13:37:14
Täytyy olla kyllä aika hyper kuulo että PS2:sen tuulettimen ääni häiritsee. Minua ei häiritse minkään konsolin tuuletin. Olen kokeillut kaikkia konsoleita huvikseni perä jälkeen ja kuunnellut mikä niistä olisi hiljaisin. Korvakuulolla hiljaisin oli Cube, sitten PS2 ja kovaäänisin Xbox, että eipä se PS2 niin isoääninen ole että se mieltä haittaa. Pelatessa en edes kiinnitä mitää huomiota tuulettimeen ja sen ääni kyllä hukkuu muuhun ympäristön meluun.

Keepa
1.3.2004, 22:51:43
Mulla on ps2 kaapissa ja kun on logitekin langaton ohjain, sitä kaappia voi pitää kiinni, eikä melu yleensä silloin häiritse, ja jos häiritsee laitan tyynyn ps2den päälle, eikä kuulu enää mitään, vain kerran se on meinannu räjähtää, mutta silloin oli talvi la vein sen yöksi pakkaseen ja toimii vieläki hyvin sielä kaapissa.

korppis
19.3.2004, 19:50:27
Originally posted by auron-san
Minä omistan hopeanvärisen PS2sen. Kun ostin sen myyjä sanoi että näihin versioihin on saatu dvd-soittimen käyttö helpommaksi ja tuulettumen ääni hiljaisemmaksi. Olen todennut tämän todeksi. Kaverilla kun pelasi sen mustaa PS2sta niin kuului ihan selvästi tuulettimen ääni, vaikka uppoitui peliin. Mutta kun pelaan meillä kotona omaa PS2sta niin en kuule mitään sivuääniä jotka tulevat konsolistani.

Muutenkin olen lukenut netistäkin juttuja kyseisestä faktasta.

Eli siis hopenväriseen ollaan saatu tuulettimen ääni hiljemmäksi.

Hopeanvärinenhän maksaa 10€ enemmän?

Ja mitäköhän tapahtuisi jos laittaisi kynän tuulettimen väliin, ettei se enään pyörisi? Toivottavasti ei mitään _hirveän_ kamalaa.

Daial
26.3.2004, 22:29:31
Originally posted by Keepa
Mulla on ps2 kaapissa ja kun on logitekin langaton ohjain, sitä kaappia voi pitää kiinni, eikä melu yleensä silloin häiritse, ja jos häiritsee laitan tyynyn ps2den päälle, eikä kuulu enää mitään, vain kerran se on meinannu räjähtää, mutta silloin oli talvi la vein sen yöksi pakkaseen ja toimii vieläki hyvin sielä kaapissa.

Sama juttu, paitsi meillä se viettää eloaan kirjoituspöydän ulosvedettävässä (luonnollisesti) laatikossa, jonka voi sulkea aivan pienelle rakoselle niin, että vain johdot pääsevät ulos.

Minua on häirinnyt tuulettimen kova hyrinä aina siitä asti kun PS2 tuli ensi kertaa talouteemme. Vaikka ääni vaimenikin, kun laatikon työnsi kiinni, minulle se kuului vieläkin terävästi. Kumma, sillä minä en ole mikään herkkäkuuloinen ja silti se ärsyttävä humina ottaa pottuun pelatessa. Ja minä kun vielä pidän laatikostoa kiinni pelattaessa, niin pleikkari tulee nopeasti aivan tulikuumaksi siinä ahtaassa tilassaan ja luonnollisesti se ei tule, kun laatikon pitää auki. Huomaatteko missä noidankehässä kuljen? Joskus haluaisin vain :nuija: :ia sen pihalle.

Ja kun haluan pelata rauhassa PS2-pelejäni, vien koneen pikkuveljeni huoneesta omaani, jossa sitä ei voi pitää missään laatikossa (ihan kuin se muutenkaan auttaisi minun kohdallani) televisioni sijainnin takia (ja sen, että laatikkoni ovat täynnä roinaa). Ei vitsit, että silloin potuttaa niin hilveesti. Ja kun en pysty pitämään ääniäkään kovalla perheen valitusten tähden.

Voihan ärrinmurrin. *murr*

David A. Mage
27.3.2004, 10:02:00
Ei kenelläkään sattuisi olemaan tietoa siitä, pystyykö koneen tuuletinta vaihtamaan toisenlaiseen? Opiskelijakämppään muuton jälkeen nimittäin minulla ei enää ole mukavaa ohjaimen johdon mittaista välimatkaa telkkariin, joka johtuu yksinkertaisesti siitä että telkku on niin perskutan pieni enkä viitsisi konetta sohvan alla säilyttää.. Itse konetta en mene missään nimessä vaihtamaan, sillä jo tämä yksi modattu PS2 maksoi niin hitosti, etten viitsisi yrittää tätä myydä ja toista tilalle hankkia. Saati sitten luopua Xenogearsista ja FF Tacticsistä.

Chocobo83
29.3.2004, 8:51:57
Mä oon kyllä huomannu että se tuulettimen hurina on aika kovaa, verrattuna esim. mun tietokoneen tuulettimen hurinaan. Joskus se kyllä pistää ärsyttämään varsinki ku yrittää öisin pelata ni eihän siinä melussa voi muut nukkua... Yleensä laitan jonku paksun peitteen siihen pleikan päälle ja toivon että koko paska ei syttyis tuleen... :D

Daiki
19.4.2004, 18:18:08
Eli joo, kun pelaan muita pelejä niin ei oikeastaan kuulu mitään hurinaakaa? No kun alan pelaamaan Tekken Tag Tournamenttia niin johan alkaa huuuuuuuuummm [ei johdu naarmuista]. Ei saasta kun on kivaa kuunneltavaa. Joo ja kiva spammi minultakin...

Ruhve
19.4.2004, 21:10:49
Eli joo, kun pelaan muita pelejä niin ei oikeastaan kuulu mitään hurinaakaa? No kun alan pelaamaan Tekken Tag Tournamenttia niin johan alkaa huuuuuuuuummm [ei johdu naarmuista]. Ei saasta kun on kivaa kuunneltavaa. Joo ja kiva spammi minultakin...

Minulla sama juttu, mutta sitten eräs kaverini selvitti minulle asian. Silloin kun se pelilevyn lukupuoli on tummansininen, niin silloin se levy pitää kovempaa meteliä. Tämä kova meteli johtuu taas siitä, että se levy on tavallinen CD levy mihin se peli on tehty. Jotenkin tuonne päin se selitys meni.

SupraZ
19.4.2004, 21:19:53
Kylläkyllä. Ärsyttää. Harmittaa. Kaikkea mahdollista. Ei sekuntiakaan hiljaisuutta.
Eniten tuo harmittaa kun elokuvissa tulee jokin hiljainen hetki. "hurrurrurrurrurr" Eiiiihhh...

SCSA
28.4.2004, 15:07:36
Onkos teistä kukaan koskaan tullut ajatelleeksi että se hurina voi johtua esim: pölystä joka on kertynyt koneen sisälle? Toinen vaihtoehto on että kone on vaikka jossakin seinässä kiinni ja lämpeää liikaa... Sama juttu tietokoneissakin on. Jos se olisi pölyä niin hieman imuria vain (en silti suosittele koittamaan jos haluat säilyttää takuun, sillä kun kotelon avaan niin taku umpeutuu...) tietokoneissa on aika helppo putsata pölyt...

JA JOS JOKU ON ÄNKEEMÄSSÄ SITÄ PÖLYNIMURIA SINNE NIIN EI SAA KOSKEA SILLÄ SUUTTIMELLA PIIRILEVYIHIN!!! AINOASTAAN PITÄÄ SIINÄ LÄHELLÄ JA IMUTEHO TÄYSILLE!!!

:blah:

Ruhve
28.4.2004, 17:24:51
Onkos teistä kukaan koskaan tullut ajatelleeksi että se hurina voi johtua esim: pölystä joka on kertynyt koneen sisälle? Toinen vaihtoehto on että kone on vaikka jossakin seinässä kiinni ja lämpeää liikaa... Sama juttu tietokoneissakin on. Jos se olisi pölyä niin hieman imuria vain (en silti suosittele koittamaan jos haluat säilyttää takuun, sillä kun kotelon avaan niin taku umpeutuu...) tietokoneissa on aika helppo putsata pölyt...

Ei minulla ainakaan pölyn takia koskaan Ps2 alkanut hurista yhtään sen kovempaa mitä se normaalisti hurisee. Lähellä seinääkin se on, mutta minä ainakaan ole missään vaiheessa huomannut liikaa lämpenemistä tai surrauksen kovenemista.

Imurin sijasta pöllyjen puhdistukseen suosittelen paljon mieluummin ilmaspraytä. Helposti ostettavissa hyvin varustetuista kaupoista ja paljon turvallisempi puhaltaa ne pöllyt pois ilmalla, kuin mennä jollain imurilla sinne sörkkimään.

Maw
7.5.2004, 8:50:28
Itse ainakin pelatessani huomasin, kuinka Pleikka Kakkosen tuuletin hurisee niin jumalattoman kovaa. Ottaako tämä teitä päähän? Huriseeko se aina? Voiko tuuletusaukon tukkia, ilman, että kone syttyy tuleen? =)

Edited by Eetupatukka on 24.5.2002 18:49

Jos se on pölynen niin puhaltele tuulettimesta dusteja poissinshii.

Itselläni on kanssa kovaääninen ps2, mutta tuulettimien pölyttäminen auttaa jonkin verran...

Kuppa
10.5.2004, 21:22:17
Mullakin hurraa aika kiihkeästi tuo tuuletin. Se on kyllä hurjan kovaääninen, mutta ei sitä pelin tiimellyksessä huomaa... ;D

Grove
20.5.2004, 19:23:59
Minulla ei ole kuin yksi peli joka pitää älytöntä meteliä ja se on tuo Crash Bandicoot Wrath Of Cortex. Älytöntä jylläystä ja tuulettimen huminaa. Se on mun ainoa ps2:sen platinum versio ja myös ainoa joka humisee. Olisiko sillä joku yhteys vai ei?

Ruhve
20.5.2004, 19:31:43
Minulla ei ole kuin yksi peli joka pitää älytöntä meteliä ja se on tuo Crash Bandicoot Wrath Of Cortex. Älytöntä jylläystä ja tuulettimen huminaa. Se on mun ainoa ps2:sen platinum versio ja myös ainoa joka humisee. Olisiko sillä joku yhteys vai ei?

kannattaa hiukan lukea aikasempiakin posteja niin asia selviäisi mahdollisesti, eli tässä selvitys:

Minulla sama juttu, mutta sitten eräs kaverini selvitti minulle asian. Silloin kun se pelilevyn lukupuoli on tummansininen, niin silloin se levy pitää kovempaa meteliä. Tämä kova meteli johtuu taas siitä, että se levy on tavallinen CD levy mihin se peli on tehty. Jotenkin tuonne päin se selitys meni.

Luullakseni kaikki platinum versiot on normaalille CD-levylle tehtyjä, jotka sitten pitävät kovempaa meteliä, kuin tavalliset peli CD:t. Tuulettimella ei ole mitään tekemistä sitten tuon pelilevyn kanssa, kun minusta se ainakin pyörii aina vakionopeudella.

Miharu
24.6.2004, 1:39:24
Minulla ei kuulu minkään valtakunnan ääniä pleikasta. Johtunee siitä, että se on alle puolen vuoden ollut minulla.
Äänet eivät minua kuitenkaan haittaisi, sillä olen tottunut tietokoneen hurinaan, kun pelaan esim. HP-pelejä.
En suosittele tuuletusaukon tukkimista, sillä pleikka voisi pahimmasa tapauksessa räjähtää.

Kupopo
24.6.2004, 14:19:28
Kyllähän se vähän pitää mekkalaa, ei kuitenkaan niinkovaa, että se häiritsisi. Minullakin tämä ainoa Platinum-pelini Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex pitää hirveää mekkalaa, mutta Ruffe selvittikin jo asian.

isoSILLI
24.6.2004, 15:33:53
kannattaa hiukan lukea aikasempiakin posteja niin asia selviäisi mahdollisesti, eli tässä selvitys:

Luullakseni kaikki platinum versiot on normaalille CD-levylle tehtyjä, jotka sitten pitävät kovempaa meteliä, kuin tavalliset peli CD:t. Tuulettimella ei ole mitään tekemistä sitten tuon pelilevyn kanssa, kun minusta se ainakin pyörii aina vakionopeudella.

Mutta siis, jos peli on tehty alunperin tehty DVD:lle ja se myy paljon ja siitä tulee Platinum-versio, niin miten helvetissä se CD:lle saadaan mahtumaan? :D
Esim. Metal Gear Solid 2

Siis ei sen pitäisi koneen melutasoon vaikuttaa, että millainen ulkoasu levyssä/pelipaketissa on. =]

Niin ja eipä sitä pelatessa oikein tahdo huomata sitä ääntä, ellei sitten ole äänet pois päältä.

DVD-elokuvia katsellessa melutaso on joskus häiritsevän korkea.

ijikemushi
24.6.2004, 23:33:37
Jos melu kuuluu niin volkkaa isommalle. :P Toimii varmasti.

Muistelen vielä että kun tuo PS2 hankittiin silloin joskus kauan kauan sitten niin melu oli häirittävän luja. Siihen kuitenkin tottui. Omia peli kokemuksiani ei ole häirinnyt koskaan. Ja kuuloni ei ole mikään huono jos sitä epäillään. Kuulin naapurin kännykän soivan seinän läpi. (Asun rivitalossa) Aika hämäävää sekin oli kun alko miettiin kenen soi tällä kertaa.
*Ottaa langasta taas kiinni*
Kuitenkin. Ei se melu ole mitään jos vertaa joihinkin tietokoneisiin. Mutta jos melu todellakin häiritsee niin jos varaa on tee pleikallesi ääni eristetty loota. Voi olla kalliimman puoleinen ratkaisu mutta jos melu on liian paljon haitaksi niin kaippa se kannattaa. =)

Ruhve
26.6.2004, 9:53:20
Mutta siis, jos peli on tehty alunperin tehty DVD:lle ja se myy paljon ja siitä tulee Platinum-versio, niin miten helvetissä se CD:lle saadaan mahtumaan? :D
En minä nyt sitä taas tiedä, että onko se CD tavallinen vaiko jokin erikoinen CD. Kai se sitten varmaankin jokin erikoinen on kun ne saa se pelin mahtumaan siihen. Kuitenkaan se ei DVD levy ole.

Siis ei sen pitäisi koneen melutasoon vaikuttaa, että millainen ulkoasu levyssä/pelipaketissa on. =]
Onko sinulla sitten jonkinlaista kokemusta asiasta? Minulla ainakin se Tekken Tag pitää paljon kovempaa hurinaa, kun se levyn lukupuoli on tummansininen.
Katsoin tässä Tekkenin (platinum) ja Devil May Cryn (normaali) koteloiden takakansia. Niin vain DMC:n kotelossa luki "DVD ROM" ja Tekkenissä Compact Disck"

En suosittele tuuletusaukon tukkimista, sillä pleikka voisi pahimmasa tapauksessa räjähtää.
Tuskin kukaan selväjärkinen tuollaiste menisi edes tekemään. =)

isoSILLI
27.6.2004, 12:05:28
En minä nyt sitä taas tiedä, että onko se CD tavallinen vaiko jokin erikoinen CD. Kai se sitten varmaankin jokin erikoinen on kun ne saa se pelin mahtumaan siihen. Kuitenkaan se ei DVD levy ole.

Onko sinulla sitten jonkinlaista kokemusta asiasta? Minulla ainakin se Tekken Tag pitää paljon kovempaa hurinaa, kun se levyn lukupuoli on tummansininen.
Katsoin tässä Tekkenin (platinum) ja Devil May Cryn (normaali) koteloiden takakansia. Niin vain DMC:n kotelossa luki "DVD ROM" ja Tekkenissä Compact Disck"
Kyllä peli tulee DVD:llä Platinum-versiossakin, jos se on alunperin ilmestynyt DVD:llä.

Tekken Tag on alunperin ilmestynyt CD:llä ja se on Platinum-versiossakin CD:llä.
Että sinänsä tuo oli huono esimerkki. =]

Lukisitte PS2:n ohjekirjaa, siellä sanotaan selvästi, että mitä levyjä kone tukee. Siellä myös sanotaan näin: siniset levyt ovat CD-levyjä, vaaleat DVD-levyjä. =]

CD-muodossa ilmestyvät pelit ovat harvenemaan päin juuri sen kapasiteettieron takia.

Mutta siis haen tässä sitä, että ne pelit, jotka ilmestyvät CD:llä saattavat hurista enemmän kuin pelit, jotka ilmestyvät DVD:llä. Riippumatta siitä, että onko niiden pakettien kylkeen liimattu Platinum-teipit.
"Saattavat" sen takia, kun en oikein kiinnitä huomiota hurinaan pelin aikana.

Toivottavasti nyt välähti.
edit://oli näemmä välähtänyt jo aiemmin, mutta se siitä sitten.

Kartz
30.6.2004, 9:45:51
Melua kyllä lähtee mun pleikasta vaikka muille jakaa. Ei se minua haittaa, sillä yleensä eläydyn sen verran peleihin etten kuule muuta. Joskus kun alkaa sitten kuuntelemaan, kuulee kuinka PS2 huutaa armoa. "Whuuuuum" ja päälle aina pienet "tzit tzit" joskus kun latailee. Tuli tämmönenkin info pläjäys sitten laitetuua tänne :D

Dagger
30.6.2004, 14:45:26
Kuulemma näissä upouusissa pleikkarikakkosissa hurinaääni on pienempi. Joku varmaan jos sanonutkin.

Itseäni ei häiritse, ihan kiltisti tuo hurisee. Ainoastaan öiseen aikaan kun kuuloni on herkempi ja koettaa pelata telkkarin äänet pienellä, että ei muita häiritsisi niin voi välillä hurista turhankin tuttavallisempi. Päivisin kai ei haittane vaikka äänet olisivat samalla tasolla.

Twom
30.6.2004, 14:56:54
Ei tuulettimen melu minua häiritse ollenkaan. TV:n äänen taso on huomattavasti korkeampi kuin Pleikkarin tuulettimen. En ole kiinnittänyt asiaan yhtään huomiota pelatessani tai DVD:tä katsoessani. Kyllä sen äänen kuulee mutta en kiinnitä siihen mitään huomiota.

Roskapussi
11.7.2004, 17:52:48
Kovahan tuo melu on, mutta eipä se juuri häiritse. Kun kummiskin tulee sitä ääntä sen verran telkkariin laitettua.
Kyllä tuo kuuluu vaan aika selvästi, jos pelissä/elokuvassa on jokin hiljainen hetki, mutta eipä se haittaa.

Yöllä tuo ehkä vähän häiritsee, kun silloin ei kehtaa pitää telkkarissa ääntä paljoakaan, etteivät muut herää. Erottuu tuo hurina liiankin selvästi.

Naukseri
10.1.2005, 8:49:22
Kyllä se haittasi, sillä siinä oli reilusti kovempi ääni kuin ykkösessä yleensäkään. Kun oli tottunut ykösen mukavaan vähäiseen ääneen, niin kyllä tuli jo kylmiä väreitä siitä jumalattomasta melusta. En kyllä ihmettelisi, jos kohta alettaisiin myymään tuulettimen vaimentimia Playstation kakoselle

Super Saiyan
10.1.2005, 8:52:54
Meluaako kone vai ei, riippuu muuten Pleikka kakkosen mallista. Itselläni on kai tämän hetken toiseksi uusin malli ja se ei melua yhtään. Uusimmassa mallissa kai tuuletin on hiljaa kuin hiiri, taas yksi syy lisätä hintaa. Tosiaan omani ei melua yhtään, mutta kyllä se varmaan häiritsisi jos sattuisi omalle kohdalle.

SDNKorento
10.1.2005, 9:46:04
Eh, monta mallia markkinoilla liikkuu? Min tiedän vain vanhan, uuden ja slimin. Uusi (ei uusin) on melko hiljainen, tosin kyllä sekin päästelee jotain. Onko Slim hiljainen? Jos on, niin mistä on tingitty? Voisi olettaa moisen lätyn olevan melko kuuma

Yki
10.1.2005, 10:11:48
Kyllähän se kovaa melua pitää...Mutta siihen on tottunut. Tosin meillä peleeminen on tabu ja kun yrittää hiipiä olohuoneeseen pelaamaan, niin viimeistään hurina herättää epäilykset. Silloin se on hankala...
Öisin ei voi missään nimessä pelata. Muuten lentää HurHur ulos talosta, suoraan lumihankeen.
Varaa ei ole uuteen ja hiljaisempaan, mutta miksi uuden ottaisin, kun entinen toimii hyvin?

Ruhve
10.1.2005, 14:37:56
Eh, monta mallia markkinoilla liikkuu?
Onhan niitä vaikka kuinka monta mallia. Katsot vain masiina taakse ja siellä näkyy teksti "model" ja sen perässä tietty malli tyyppi.

Tässä nämä mallinumerot:

SCPH-70003
SCPH-70004
SCPH-70008
SCPH-30002
SCPH-30002R
SCPH-30003
SCPH-30003R
SCPH-30004
SCPH-30004R
SCPH-35002
SCPH-35003
SCPH-35004
SCPH-39002
SCPH-39003
SCPH-39004
SCPH-39008
SCPH-50002
SCPH-50002 Hopeakonsoli
SCPH-50003
SCPH-50003 Hopeakonsoli
SCPH-50004
SCPH-50004 Hopeakonsoli
SCPH-50008
SCPH-70002

Eli ylimpänä on vanhin malli ja alimpana uusin malli.

Spirit of the Night
10.1.2005, 18:39:04
mä kun pelaan ps1 pelei, niin se pitää hirveen rääkynän se cd kelkka, ja sitten se tuuletin ottaa ja kiljuu kokoajan hirveel äänel, sain ääntä madaltumaan itse hieman avaamalla koneen ja imuroimalla rikkaimurilla pölyt poies koneestani ;D

Sunnu
10.1.2005, 19:46:07
Omassa pleikassani ei liiemmin tuulettimen melu häiritse, mutta se on kylläkin jo sitä uudempaa mallia, joten siinä täytyy olla jokin erilaisempi tuuletusjuttu silloin. Koska muutoinkin pelaamiseni ajoittuu aikalailla tuonne yön tunneille, niin voisi kuvitella, että isompi ääni jo häiritsisi. Toisaalta vasta hankittu pakastimeni pitää sen kaltaista meteliä, että saa olla melkoinen konsoli, että melu sen äänen yli nousee.

Tuli vain noista oma-apu-jutuista mieleen, että mahdattekohan te saada suurempaa vahinkoa aikaan itse "imuroidessanne" konsolianne, kuin viemällä sen jollekin tohtorille suosiolla? Ei taatusti ole kivaa nukkua toinen silmä auki, kun joutuu vahtimaan, koska se konsoli syttyy tuleen.

Aerthos
12.1.2005, 22:38:59
Minun PlayStation 2 on noin kolme vuotta vanha. Kyllähän se hirveätä melua pitää, varsinkin jos pelaa netissä jotain peliä.
Tavallinen hurina muuttuu tornaadoksi. Ei se haittaa hirveästi, mutta kun koitat nukkua, kun joku toinen pelaa, niin ei siinä unta saa. ^^

BTW, mahtaakohan tuo tavallista hurinaa pahempi johtua juuri siitä nettiadapterista, jos sisällä on peli jossa on internet tuki?

Ruhve
14.1.2005, 21:59:31
Tuli vain noista oma-apu-jutuista mieleen, että mahdattekohan te saada suurempaa vahinkoa aikaan itse "imuroidessanne" konsolianne, kuin viemällä sen jollekin tohtorille suosiolla?
Kukaa nyt sitä imuroimaan mene. Käy vielä jotain ja sitten on rikki paikat ja koko vehje ei enään toimi. Suosittelen ostamaan kaupasta paineilmaspraytä. Sillä minä ainakin pudistan konsolini pöllystä kun huomaan sen olevan liian pöllyssä. Paljon varmempi tapa tuo, kuin tökkiä jollain imurilla sinne sisälmyksiin.

Cait Shit
24.1.2005, 17:16:49
Ihan kauhea meluhan siitä tulee kun pelaa jotn hiiviskely peliä jossa ei ole musiikkia laisinkaan (vaiken sellaisia pelejä harrastakkaan, mutta kokeiltu on). MUTTA kun pelaa vaikka SO3 taistelu musiikki täysillä (johon muuten kyllästyy harvinaisen nopeasti) niin ei taisteluun uppoutuneena muuta maailmaa huomaakkaan ^^.

YunaTheMage
25.1.2005, 9:17:04
Äsh, minulla on kyllä se ongelmana, että joskus se hurisee, joskus ei... Tai sitten korvissani on vikaa. Mutta esim. Final Fantasy X:ssä se ei hurise, mutta Tiduksen askeleet häiritsevät sitäkin enemmän, älkää kysykö miksi. Mutta laitan koneeseen Crash Bandicoot: The Wrath Of Cortexin, ja ensimmäisellä kerralla luulin, että maanjäristys jatkuu ja tsunamit hyökyvät Aasian yli Tampereelle, tai Suomen ja Venäjän välille on syttynyt sota, ja Pirkkalasta lähtee armoton määrä hornetteja yms. kohti jotain Novosibirskiä tai vastaavaa. Johtuisikohan se pelistä? Mallista ei ole hajuakaan, en siitä kuitenkaan mitään ymmärtäisi. :shy: Mutta jos se tosiaan riippuu jotenkin pelin vanhuudesta ja mallista, sekä mahdollisista naarmuista pelissä? :huh:

Toivottavasti viesti ei mennyt ihan spammiksi.

Riku
25.1.2005, 10:04:52
Minun Ps2 on noin puolisen vuotta vasta vanha, mutta nyt jo sen tuuletin on alkanut pitämään hermoja repivää meteliä. Onhan se pölyä syönyt ihan mukavasti, ainakin mitä päältä päin pystyy näkemään. Osasyynä taitaa pahasti olla laiskuuteni huoneeni siivoamista kohtaan, joten nyt se näyttää kostautuvan =) Toimivuudessa ei toistaiseksi ole vikaa, toisin kuin isoveikan pleikkari ei tykkää toimia melkein ollenkaan vaikka pölyt poistettiin koneen sisältä, ja hänen tietääkseen lukijaa ei olle särkitty ollenkaan. Ps2 on tunnettu kyllä siitäkin, että kyseinen vempele ei pyöritä kunnolla pelejä ja/tai elokuvia jos yksikin naarmu on levyyn kehkeytynyt. Itse en ala purkamaan konetta ja putsaamaan pölyjä sieltä, pistän vielä mämmikourana sen aivan paskaksi. Imurointi ei ole kaiketi paras keino, kaverilla taisi lähteä pölyn mukana yksi tärkeä ja heikosti kiinni oleva osa.

Aerthos
25.1.2005, 14:21:30
Äsh, minulla on kyllä se ongelmana, että joskus se hurisee, joskus ei... Tai sitten korvissani on vikaa. Mutta esim. Final Fantasy X:ssä se ei hurise, mutta Tiduksen askeleet häiritsevät sitäkin enemmän, älkää kysykö miksi. Mutta laitan koneeseen Crash Bandicoot: The Wrath Of Cortexin, ja ensimmäisellä kerralla luulin, että maanjäristys jatkuu ja tsunamit hyökyvät Aasian yli Tampereelle, tai Suomen ja Venäjän välille on syttynyt sota, ja Pirkkalasta lähtee armoton määrä hornetteja yms. kohti jotain Novosibirskiä tai vastaavaa. Johtuisikohan se pelistä? Mallista ei ole hajuakaan, en siitä kuitenkaan mitään ymmärtäisi. :shy: Mutta jos se tosiaan riippuu jotenkin pelin vanhuudesta ja mallista, sekä mahdollisista naarmuista pelissä?Sehän johtuu ihan siitä kun Ps2:lle on niitä 'hopea'-pohjaisia levyjä sekä niitä sinertäviä levyjä.
Itselläni oli tuo the Sims jonka CD oli tuollainen sinertävä ja Ps2 piti silloin isompaa ääntä kuin normaalisti. En sitten tiedä mistä tämä johtuu.

Viestin voi kyllä poistaa, kun olen jo aiheeseen vastannut. Kunhan tein yhden asian selväksi.

Loial_89
2.2.2005, 15:14:48
Mulla on aina hirveen lujal äänet mut kyl se välil tuntuu humisevan silti nii hemmetisti esim. San andreakses ku se lataa nii se ruksuttaa välil ja tuntuu et se tahtoo tehä jotain sellasta mistä käyttäjä ei tykkää... ja sit jos esim. iltasin ei saa pitää hirveen lujalla tv:tä, koska naapurit nukkuu... LOL... mut sillon sen huminan kuulee... eikä se ole hauskaa... :prkl:

Emt emmä ainakaa suosi tukkia sitä taka juttuu... ellet ny välttämättä haluu et se kone tilttailee samallailla ku ps1. .. Noh.. moips. :D

Eetami
24.2.2005, 15:48:56
Minulla ei melua ollenkaan. Johtuu varmaankin siitä, että meillä on siitä se toiseksi uusin versio (mikä 5.1.0 tai jotn.). Ja mitä tuohon eri pelien tuulettamiseen tulee, niin se johtuu varmaankin luettavuuden melusta, luulisin.

unknown
6.3.2005, 8:10:40
Onko teille koskaan käynyt sillä tavalla että kun laitat levyn PS2:seen, se ei menekkään sisään vaan jää jumiin niin, että toinen puoli levystä on koneen sisällä ja toinen koneen ulkopuolella? Sitä säikähtää hirmuisesti ja menee äkkiä
painamaan ceedee ulos-nappia,mutta koje on juntturassa eikä leyä saa pois kuin repimällä. Systerilleni kävi niin kun hän yritti katsoa Jamie Cullumin musa DVD:tä, ja minä tulin hätiin. Levyyn ei tullut yhtään naarmuja, mutta yhdessä vaiheessa kun zyzteri katseli sitä, kuva pysähtyi ja ruutu muuttui mustaksi. Siihen tuli teksti unable to read disc, ja epäilen että vika on PS2:sessa.
Tämä on eka kerta kun kone osoittaa epätoimivuutta.
Mikä on teidän pleikkarinne elin-ikä?
Mun koje on ollut mulla pari vuotta, ehkä ylikin.

Sehän johtuu ihan siitä kun Ps2:lle on niitä 'hopea'-pohjaisia levyjä sekä niitä sinertäviä levyjä.
Itselläni oli tuo the Sims jonka CD oli tuollainen sinertävä ja Ps2 piti silloin isompaa ääntä kuin normaalisti. En sitten tiedä mistä tämä johtuu.

Viestin voi kyllä poistaa, kun olen jo aiheeseen vastannut. Kunhan tein yhden asian selväksi.

Käsittääkseni nuo sinertävät ceedeet ovat vanhempaa mallia. En tiedä silti onko se totta, though.

Ruhve
6.3.2005, 8:27:04
Aiempien postien lukeminen on suotavaa ennenkuin alkaa selittämään jotain mistä ei tiedä mitään. Silli on jo aiemmin selittänyt ihan selvästi noiden levyjen eron.

Lukisitte PS2:n ohjekirjaa, siellä sanotaan selvästi, että mitä levyjä kone tukee. Siellä myös sanotaan näin: siniset levyt ovat CD-levyjä, vaaleat DVD-levyjä. =]

CD-muodossa ilmestyvät pelit ovat harvenemaan päin juuri sen kapasiteettieron takia.

Mutta siis haen tässä sitä, että ne pelit, jotka ilmestyvät CD:llä saattavat hurista enemmän kuin pelit, jotka ilmestyvät DVD:llä. Riippumatta siitä, että onko niiden pakettien kylkeen liimattu Platinum-teipit.
"Saattavat" sen takia, kun en oikein kiinnitä huomiota hurinaan pelin aikana.

Lapatossu
6.3.2005, 18:10:15
Sain omani joullahjaksi sinä jouluna kun se tuli markkinoille. sain siinä semmoisen pelin mukana kuin GranTurismo 3. No osa teistä on varmaan kin pelannut sitä peliä. No minulla ei tietenkään ollut muistikorttia niin piti jättää kone muutamaksi yöksi päälle ettei tallennus katoaisi kuin tuhka tuuleen.
Ne kolme yötä jotka kone oli päällä oli unettomia.

Ja viellä se että kun pitää pelata hiljaa niin kaikki peli äänet hukkuvat tuulettimen pauhuun ja se jos joku osaa ärsyttää.

Gift of Death
9.3.2005, 19:30:35
Meillä se ei joko hurise tai sitten en ole kiinnittänyt siihen huomiota. Yleensä pidän äänet kohtuu kovalla ja joskus pitää lomalla jos pelaa vähän pitempään ni äänet on aika pienellä. Minä varmaan keskityn pelaamiseen niin paljon että en välitä siitä hurinasta mitään. En ole varma huriseeko se vai ei.

blitz-91
21.3.2005, 17:30:05
Tekisin pienen listan PS2:n äänistä. Huomauttaisin että jos sinulla on pieni PS2 tai semmoinen uudistettu musta tai hopeinen PS2, niin niissä on äänetön tuuletin.

Ääni 1: Tuulettimen humina. Sitä pitää PS2:n tuuletin. Ei liian kova.

Kohta 1 extra: Jos sinulla on verkkosovitin ja menet verkkoon, niin verkkosovittimen käynnistyminen (ainakin vanhassa mallissa) lisää tuulettimen tehoa ja ääntä.

Ääni 2: Raksutus. Kun PS2 lataa jotain, niin se raksuttaa. Niin kuin tietokone hakee kovalevyltä tietoa.

Ääni 3: Jatkuva hurina. Sinipohjaiset PS2 cd-romit pyörivät asemassa nopeammin kuin dvd:t. Siksi ääni.

Enempää en tähän hätään muista.

Sir Edmund
1.4.2005, 18:14:24
Minulla PS 2 on aina pitänyt melua, mutta välillä koneella on sellasia jaksoja, jolloin ääni on selkeästi voimakkaampi kuin yleensä. Pirullistahan tämä on silloin, kun yrittää katsoa elokuvia PS 2:lla, jolloin taustahurina häiritsee todella paljon. Pelatessa keskittyminen on sen verran tiiviimpää, etten kuule hurinaa miltein koskaan.

Tangentti
23.4.2005, 14:38:37
Joo PS2 on mennyt jo niin monta kertaa hermot että en jaksa kohta enää koko konetta.Itselläni on se litteä versio pleikkarista ja se pikkukone on melkein aina pitämässä inisemisääntä ja silloin mulla jo palaa käämit.Sitten se naarmuttaa pelejä ärsyttävästi ja tilttaa aina välissä jolloin joutuu ottaan alusta tallenuksesta joka on yleensä pitkän matkan päässä.

Dime
25.4.2005, 14:47:32
Minulla sattuu olemaan se uudempi versio, joka siis toistaa rw, rw+ jne. levyjä, ja jossa on myös se hiljaisempi tuuletin, joten ei se häiritse. vähän ääntä kuuluu, muttei häiritsemiseen asti.

Täytyy kyllä myöntää että siinä vanhassa versiossa, jolla kaverin luona olen pelannut, häiritsee sä ulina.

Mr.Luigi
2.5.2005, 18:43:41
Älkää missään nimessä menkö tukkimaan sitä tuuletus aukkoa!
Mukanani tulee serkkuni pleikan kohtalo:
Pleikan tuuletusaukon päälle oli laitettu viesti lappu joka esti äänen tulemisen.
Pelasimme sillon Max Payne 1 jolloin kuului Zuummmmm! Pleikka sammui ja pleikka oli todella kuuma. Irrotimme nopeasti sähkö johdon ja viesti lapun. Lapussa oli mustia jälkiä ja pieni reikä ja se savutti vähän (ei paljoa mutta vähän). Annoimme koneen jäähtyä ja sitten käynnistimme koneen kaikki toimi aivan tavallisesti paitsi Maxin ja jonkun muun peli koneen tallennus oli kadonnut muistikortilta ja kone väitti että ne on vielä siellä.

Memetimme kaksi todella tärkeää tallennusta! Toista peliä oli pelattu yli 50h ja sitä ei ollut vielä pelattu läpi. Surullinen tarina Sniifff...... :( :tuska:

Fera
3.5.2005, 15:26:12
Ai, se kone pitää ääntäkin. Itseäni ei se ole haitannut. Oikeastaan en edes huomaan sen huminaa, paitsi kerran pelatessani kone alkoi pitää hirveää ja kovaa ääntä. Säikähdin ja eikun pleikka kiinni vaan, mutta kun käynnistin uudestaan ääni oli poissa. (Harmi vain, sinne meni vaikeat ja lukuisat pelitunnit ilman väli tallenuksia.:( ) Pääsi suusta jo ''huhuh!'' tosin se tunne raukesi iltapäivällä kotiin saavuttuani kun veli tuli kertomaan että pleikkari pitää hirveää älämölöä. Ei sillä sen jälkeen voinut pelata ja huoltoonhan se läksi. Viikko ps1.sen kanssa ei tuntunut samalta ja ikävä viikon sisällä jo iski. Likainenhan ps2 oli ollut ja joitakin vikoja oli löytynyt mutta nyt se oli kunnossa ja päiväni oli pelastetut. Mutta sitä tuuletusaukkoa EI SAA MISSÄÄN NIMESSÄ TUKKIA!! Vai haluaisiko joku nyt muka pleikkarinsa ylikuumenevan vaarallisesti?! Mainitsenpa vielä että kannettavassa tietokoneessa tuuletuksen hymähtelyt on rasittavia.

Amira
9.5.2005, 18:25:42
Mulla on toi vanha iso romu PS2, se pitää aivan kamalaa meteliä aina. Hurisee niin kovaa, että on pakko laittaa TV niin lujaa, että kuulen pelin äänen selvästi enkä tuota kamalaa hurinaa, joka sitten peittää kaikki muut ääniaallot korviltani. Miun playstationiin ei ole mitkään pelit vaikuttaneet, aina se surisee samalla lailla oli peli mikä tahansa.

Pikkuveljet osti sitten sen uuden kevyemmän ja pienemmän PS2:en ja voi ihanuutta kun se on hiljanen. Siis ei mitään hurinaa kuulu.

En usko peli DVD/CD:iden pintojen siihen vaikuttavan, jotkut pelit kuten Sims ja Harry Potter vain pitävät kamalaa meteliä ladatessaan. Kamala raksutus vain kuuluu, minusta tuo ei liity playstationin "normaali" ääniin mitenkään, pelit vaan nyt ovat tuollaisia. En nyt osaa sanoa mikä niissä peleissä voisi tuon aiheuttaa, mutta ei se PS sitä ääntä tee normaalisti, eli tarkoitan normaalilla ainaista hurinaa.

Ei tietenkään tuuletus aukkoa saa tukkia! Tossa olis voinut käydä huonommin.

ff-pelaaja
25.5.2005, 17:02:07
Mulla ei ole ainakaan kuulunut mitään erityisiä ääniä vaikka pleikka on noin kahen metrin päässä......voi jopa johtua siitä, että uppoudun shadow hearts: covenantin pelaamiseen.
Edes vanhempien huomautukset tai muut "häiriön" tekijät jäävät huomion ulkopuolelle ;D