View Full Version : Missä FF:ssa on ollut helpoin loppis? SPOILEREITA!
Redmage
14.10.2002, 14:27:48
Siis; Missä Final Fantasyssa on mielestäsi ollut kaikkein helpoin loppis? Jonka päihitit lähes tuosta vaan...
Oma mielipiteeni on että FF IX:ssä on ollut helpoin loppis. Se kuoli ehkä hiukan turhan helposti. :angi:
psaijai
14.10.2002, 15:34:37
En ole ite pelannu vielä IX:ää loppariin saakka mutta tähän mennessä kyllä ehdottomasti X:ssä. Muissa on pitäny käyttää joitain pieniä vippas konsteja ekalla kerralla mutta X:ssä loppari meni heti ilman että käytti edes parhaimia aeoneita enkä ollut vielä edes kehittäny ukkoja. Jos oisin niin se ois kuollu ekasta iskusta. :D
Roakel
14.10.2002, 15:45:59
Minun mielestäni FFX:ässä on ollut kaikein helpoimmat pääkit, pääsin ne hetkessä läpi. Muissa FF:ssä olen kuollut yhden ta pari kertaa, mutta pelissä pitää aina olla jotain vaikeata.
Adeíron
14.10.2002, 15:53:46
No KotR:in kanssa FFVII:n loppari on tietty helpoin, mutta kyllä se varmaankin FFIX:n loppuvastus sitten helpoin on jos KotRia ei saa käyttää. :) Kasissa loppari on minusta mukavin mättää, siinä sentään kestääkin vähän aikaa (~½h) eikä se vain kupsahtanut aivan samantien.
Ysissä se oli helpoin. Seiskan ja kasin oli jopa kamalan vaikeat ensimmäisillä kerroilla. Ysiä pelatessa odotin jonkinlaista samanlaista ylitsepääsemättömyyttä ja levelien nostoa kuin aikaisemminkin mutta yksi tipahtikin saman tien. Aikaa meni vähän ja muutenkin olin niin äimän kurppana että en edes muista loppudemoa että mitä siinä tapahtui.
Purity
14.10.2002, 16:33:49
Hm.. otsikon mukaan tämä käsittelee kaikkia Finaaleita, eikä siis näin ollen kuulu tänne alueelle. Muutenkin, miksei samalla käsitellä kaikkia vaihtoehtoja, kuin vain näitä kolmea (FFX kommenttiakin on jo näkynyt). Siirrän tämän siis Squaresoftiin.
Oma mielipiteeni on, että FFVIII:ssä ja FFIX:ssä oli helpoin. FFVII:n oli itseasiassa aika vaikea, jos ei ole kehittänyt äijiään kunnolla eikä hankkinut niille tarvittavia aseita, yms. Tietenkin se nykyisellään on helppo, kun on pelannut sitä peliä niin paljon, mutta kyseinen peli kun oli ensimmäinen FF:äni, niin ensimmäisellä läpimenolla jouduin melkoisen monta kertaa yrittämään ennen kuin meni läpi. Tai kyllähän se oli melko helppo kun kerran menin pelin läpi niin, että en käyttänyt yhtään materiaa, pidin alkuperäiset aseet ja armorit, ja ykkös levelin limitit (eli ne kaksi ekaa, ei saannut siirtää 2. leveliin tai ylemmäs), mutta ensimmäisellä kerralla se oli vaikea..
Kun taas FFVIII:n loppuvastus oli aivan tavattoman helppo, tässä pelissä kun ei tarvinnut edes level upata, joten ei haitannut vaikka olisi käytännöllisesti katsoen juossut pakoon kaikista taisteluista.
FFIX:n oli erittäin helppo, oli huonot levelit hahmoilla, ei ollut hyviä aseitakaan eikä abilitejä niillä, mutta helppo oli.
FFX:n on minun mielestäni niistä jotka olen läpi pelannut (7,8,9,10) vaikein. Tässähän oli kyllä loppuvastuksella vain kaksi muotoa, mutta kuitenkin. Yu Yevon ei siis ollut loppuvastus, eivätkä myöskään ne aeon tappelut, ne olivat tarina taisteluita, jotka vain edistivät tarinaa. Minusta nuo tappelut ovat ehkä suosikki osani lopusta. Näitä ei edes ole tarkoitettu tapeltaviksi, vaan katsottaviksi enemminkin (katsokaa nyt niitä Yunan ilmeitä.. ja kyllähän tyhmempikin tajuaa, että taistelu jonka pääsee kahdessa minuutissa läpi huonoillakin hahmoilla ei ole tarkoitettu kunnon tappeluksi). Mutta Jecht oli vaikein verrattuna FFVII:n, VIII:n ja IX:n loppuvastuksiin. Ei vaikea, mutta vaikein noista neljästä.
*siirtää Squaresoftiin*
Seyana
14.10.2002, 17:20:59
Mielipiteeni poikkeaa näköjään muista.
Minusta FF VII:n lopapri oli helpoin. Voitin ensimmäisellä yrittämällä, ja en ollut kehittänyt ukkoja juuri ollenkaan, ja talletuskin oli kakkoslevyllä. Menin siis vain suoraan loppariin ja pääsin läpi.
Ysissä oli myös helppo, tosin siihen kuolin kerran. Ysi oli kuitenkin ensimmäinen RPG:ni, joten voin nykyään pitää sitä ehkäpä jopa seiskaa helpompana.
Kasin loppari on ylivoimainen, en ole päässyt sitä, koska minulla on huonot aseet ja junctionit.
Kympinkin loppari kaatui ensiyrityksellä, mutta ilman salaisia Aeoneja en olisi päässyt niin helpolla.
Liquid
14.10.2002, 17:44:22
Näistä "uusita" ff peleistä helpoin lopari on ollut mun mielestä ffx:ässä. Kuoli heti ensimmäisellä kerralla ja ilman aeoneja.
Ffix:ssä kuolin sentään pari kertaa ennenku pääsin sen läpi, mutta ei sekään nyt niin paha ollu.
Ffviii:sin lopari on tuottanut mulle eniten vaikeuksia. Meinas ohimo paisua ulos päästä, kun en päässy sitä.
Ja ffvii lopari oli taas vähän sieltä helpommasta päästä.
yksisiipi
14.10.2002, 17:52:32
Tällä hetkellä olen pelannut vain 4, 7-9 läpi. Niistä ehdottomasti helpoin oli ff8:ssa. Johtui varmaan siitä, että pelasin kyseisen pelin melko huolella läpi. Muut osat menin hiukan huolimattomammin, joten niistä loppareista saattoi hyvinkin olla enemmän vastusta.
No jos FF VII:n ihan viimenen Sephiroth(se joka kuolee yhdestä
iskusta) otetaan, niin tietty se on helpoin. :D
FF IX:n Necron on kyllä aika helppo, mutta osaa sekin
joskus olla vähän pirullinen.
Safir
14.10.2002, 18:40:26
Siis tuota. Noh, kyllä minä sanon, että seiskassa. Olihan siinä tietenkin Vähän vastusta, mutta KotRilla sen päihitti. Että sillä tavalla.
Sanonpa sitten nuista vanhemmistakin Final Fantasyista. Kuutosen Kefka. Voiko helpompaa enään olle? Jos ukkoja on jaksanut kasvataa edes hitusen ja on nuita Fire, Ice ja Bolt 3:sia, niin sen voittaaaa leikiten. Mutta, kyllä se tekee yhden iskun, joka vie aika alhaiseksi hp:T, mutta ei se siltikään mahdoton ole. :p
Leviathan
14.10.2002, 19:27:31
Olen pelannut 7-10 läpi, 6:ta en ihan vielä.
Noh X:ssä oli ehdottomasti helpoin, voitin sen ekalla yrityksellä ja sitten the end ja suuria helppouden hämmästyksiä.
Sephiroth ja Necron oli lähes yhtä helppoja, sepi oli hieman helpompi. Varmaan siksi että seiskan pelasin aika paljon huolellisemmin läpi, aarteita, aseita ja materiota etsien.
8:a en kommentoi koska en sitä hampaat irvessä yrittänyt mutta ei se helppokaan ollut.
Edit: Waat! Ei Kefka niin helppo voinut olla, nyt kun pääsi FF VI:nkin läpi niin en voi muuta sanoa että Kefka on kyllä nyt helpoin. Ekalla yrityksellä ilman että yksikään hahmo kuoli! Aivan siis.....liian helppo.
Clawlynna
14.10.2002, 19:41:06
Final fantasy IX:n loppupomo oli liiankin helppo vaikka ryhmä olikin vasta jollain 57 levelillä. En pystyny oikein uskomaan, että se oli siinä.
Kreifi
14.10.2002, 20:51:04
Ajatellaan niin, että kyseessä on se ensimmäinen pelikerta, jolloin minä en kehitä hahmoja loppariin. Silloin vastaus on aika selvästi FFX. I-VI en ole mennyt loppareihin asti, että niitä ei nyt laskettu tähän mukaan. FFT on myös jäänyt kokematta(haluuuu!!!111), enkä voi siitäkään oikein sanoa.
AlkoTanko
14.10.2002, 20:55:35
X:n loppari. Siitä ei yksinkertaisesti ollut minkäänlaista vastusta, ei yhtikäs mitään haastetta. Hahmotkaan eivät olleet edes mitenkään kehitettyjä ja koko "lopputaistelu" oli ohi alta viiden minuutin En liioittele, ihan totta!
Siis ihan selvästi kympin loppari. Se oli niin löysä ku olla voi. Ei siihen tarvinnu ku muutaman atakin siis jechtiin. No se yu-yevon oli mitä oli.... Mutta olin siltä Jechtiltä odottanut vähän enemmän. Eli siihen olen pettynyt. No seiskassa se sepi oli helppo jos oli kotr:i mutta muutenhan se oli ihan kohtuullinen. Ja kasissa on ehkä vaikein vastus. Ja ysistä en tiedä.
Square Finland
15.10.2002, 1:36:29
Mun mielstä FFVIII:ssä...sillä me päästiin sitä eka keralla läpi...noh ei kovinkaan vaikea, jos on parhaat aseet jne...
Chocobo
15.10.2002, 10:24:57
Juu tuntu et IX:n loppu tuli yllättävän äkkiä..
Mut toisaalta kiva peli kiinnostaa enemmän kuin kahden tunnin taistelu mis sit voi kuolla viime hetkel..
Pinchi
15.10.2002, 10:31:49
Muistan kun pelasin FF7 loppuvastusta: se oli niin vaikea että melkein itkin kun kymmenien minuuttien takomisen jälkeen tulee kuolema. Kasissa sama homma, olin vasta päässyt siihen Ultimecian ja Grieverin sekoitukseen, vai miksikä sitä nyt kutsutaan, ja olin pelannut koko loppuvastusta jo kaksi kokonaista tuntia. Kaksi! Sitten yllättäen taas kuolin. [nuo ovat siis ensimmäisiä läpäisykertoja]
Mutta sitten kun ysin loppuvastus läheni, odotin jo aivan jännityksellä valmistautunut pitkää ja uuvuttavaa kamppailua (hyvä kun en jo termosulloa ja makuupussia rahannut pelihuoneeseen) varten, ja sitten muutama minuutti mätkittyäni loppuvastusta, voitin. Luulin että pahin on vielä tulossa, mutta ei. Se oli yksi suurimmista pettymyksistä Final Fantasy 9:ssä.
Mizakki
15.10.2002, 10:59:48
FF9:sin loppis, oli liian helppo, kouluttelin tyyppejä pitkään, ja sitten
innolla tappamaan, mut-mut... mikä pettymys. :P
FF7 ja FF8 loppikset ovat hyviä, eivätkä liian helppoja. :up:
Neo-Bahamut
15.10.2002, 13:17:14
Helpoin loppis on kyl FF7:kassa :) kuolee yllättävän helposti (omnislash) ja eikä edes tarjoa kunnon vastusta toisin kun FF4 ja FF6:sen lopparit,niitä vast saakin hakata :)
Yuana
15.10.2002, 14:57:22
Kyllä se ff7:n loppis. Ei siinä tarvinnu muutakuin mäiskiä limitillä ni voitto tuli. (olisikohan tuo pitänyt panna spoileriksi. Laittakaa joku jos tarvitsee.)
Sitten on ff9:n loppis. Päätäpahkaa vaan menin yrittämään sillä mielikuvalla että game over tulee heti mutta ei. Hahmotkaan eivät olleet millään maailman parhaimmilla leveleillä. Jotain alle 40.
From Finland
15.10.2002, 16:33:32
FF6:sen kefka jota seuraa ff9:sin loppu vastus.kummasakaan en kuollut kertaakaan...ff6:sessa voi olla myös vaikutuksensa että aina kun pelasin sen läpi niin tiimin kaikilla jäsenillä oli level 99=).
Arwie
15.10.2002, 19:44:04
Originally posted by Pinchi
...ja olin pelannut koko loppuvastusta jo kaksi kokonaista tuntia. Kaksi! Sitten yllättäen taas kuolin. [nuo ovat siis ensimmäisiä läpäisykertoja]
Itke siinä, kun minä pelasin samaista vastusta 6h 20 min ja sitten kuolen. Siinä itkin, karjuin, potkaisin kissaa ja jääkaappia ja heitin ohjaimen seinään. Pitkä pelaamisaika johtuu siitä mokasta, että kykyjä 'kerättäessä' silloin lopussa en hankkinut Limit Breakia, koska en osannut hyödyntää sitä silloin kovin hyvin, enkä myöskään laiskuuksissani nostanut levelejä kovin korkealle. Tämä oli minulle kaikkein vaikeinn vastus. Kun lopulta pääsin sen läpi, se kesti kahdeksan ja puoli tuntia. Onneksi loppu oli katsomisen arvoinen. Nykyään tätä pelatessa vastustaja kestää alta puoli tuntia.
FF6:sen vastus oli minulle se kaikkein helpoin. Kuoli muistaakseni 15 minuutissa, ja tätä seuraa FFysin vastus, joka kesti sentään vähän enemmän mutta ei suuria haasteita tarjonnut sekään.
Isthan
15.10.2002, 20:01:36
Tämä tuttu FF9:n loppishan se minullakin. Minulla kun on aina tapana kerätä hahmot täysille leveleille ja tehdä kaikki mahdolliset sivutehtävät, ennen kuin pelaan pelin läpi. Sitten se on ensimmäinen kerta ohi, eikä toista tule. Voi kuulostaa hölmöltä, mutta näin minä ainakin ajattelen. Final Fantasy X:kin olen pelannut jo 110 tuntia, kerännyt kaikki hahmot melkein täysille statseille, tappanut kaikki Dark Aeonit, tehnyt Monster Arenan ja kaikki sivutehtävät
Penancea lukuunottamatta, joka siis tulee kun kaikki Dark Aeonit on tapettu.
Enkä mene läpi ennen kuin kaikki olen tehnyt. Tosin loppu onkin jo spoilattu minulta moneen kertaan, mutta sehän on vain omaa tyhmyyttäni, kun menen niitä spoilerilaatikoita aina katsomaan. En voi uteliaisuudelleni mitään...
En suosittele.
Jaahas, minun pitäisi rajoittaa tuota offtopic määrää...
Seuraavaksi helpoin oli FF7 tuttu bossi, joka meni kahdella Knights of the Roundilla läpi. Varsinainen pettymyshän se oli, kun luulin, että pääsen vielä taistelemaan kunnolla siinä "viimeisemmässä" taistelussa.
Siinäpä oli jotain, suurin osa tosin offtopiccia...
FFVII täytyy heittää siihen vaan Omnislash ni *poks* ja tulee loppukuvat
Mysticus
17.10.2002, 9:55:26
Final Fantasy VII:n loppuvastukset olivat minulle suuri pettymys. -_-
Muistan, kun olin parisen vuotta sitten erään kaverini luona katselemassa kun hän yritti hakata kyseisen pelin viimeisiä bosseja. Monen tunnin ja monen Game Overin jälkeen hän onnistui, ja minulle jäi sellainen kuva, että nuo vastukset ovat todella vaikeita, noita ei kovin huonoilla hahmoilla lähdetä voittamaan.
Noh. Puolisen vuotta sitten sain viimeinkin ostettua pelin itselleni, ja armoton pelaaminen alkoi. Pääsin kolmannelle CD:lle ilman sen suurempia ongelmia, kunnes tajusin, että loppuvastukset ovat pian edessä ja hahmoni eivät olleet aivan sieltä parhaimmasta päästä, mutta lähdin kuitenkin kokeilemaan, miten hankalia ne viimeiset vihulaiset pahimmillaan olivat. En ollut edes vaivautunut tallentamaan peliä muutamaan tuntiin, painelin vain sinne Northern Crateriin enkä tietenkään tajunnut käyttää edes Save Crystalia. ^^ Kun tappeluita alkoi pukata päälle, niin heitin vain vihollisiin kaikki taiat ja hyökkäykset mitä pystyin enkä sen kummemmin hommaan perehtynyt. Bossit. Whoosh whoosh SLASH. Video. Lopputekstit. Pettymys. Läpi ensimmäisellä yrittämällä ja huonoilla hahmoilla, eikä minkäännäköistä "Ah, viimeinkin!" -tunnetta ollut tiedossa. PETTYMYS. -_-
auron_86
17.10.2002, 17:29:45
Täytyy sanoa et kyllä se on FFVIII:ssä. Koko pelissä ei tartte välttämättä kehittää yhtäkään hahmoa (ellei halua über-äijiä) vaan riittää kun drawwaa tarpeeks taikoja. Pääsin Ultyn heti tokalla yrittämällä läpi.
FFVII:ssä Sephy oli jo aika haasteikas, ainakin eka kerralla (tarvitsi about kuusi yritystä). Muillakin kerroilla se onnistuu antamaan haastetta satunnaisesti (mielentilasta ja ajasta riippuen). Ilman KOTR:ia tietysti, sen avulla kaikki taistelut ovat helppoja. Nykyäänkin Sephy vaatii pari yritystä jos mielentila ja kello vain meinaavat sanoa poks.
FFVIII:n Ulty on siis se kaikista helpoin. Ainoa vaikeus taisi tulla vikassa muodossa missä sitten hävisin. Mutta muilla kerroilla Ulty ei tarvitse kuin sen ensimmäisen yrityksen. Vaikeutta voisi tietysti tulla enemmän jos ei käytä yhtään junctioneja.
FFIX:n Necron taistelee kyllä myös helpoimman lopparin sijasta. Hävisin Necronille kyllä häpeäkseni kolme kertaa. Hey, ei ole helppoa pelata neljältä yöllä ja pysytellä hereillä pelkän kokiksen voimalla. Seuraavana aamuna yritin kolmannen kerran ja onnistuin leikiten.
FFX:n Jecht antoi jo hieman haastetta. Onhan se helppo jos on über-äjät (kuten minulla ekalla läpimeno kerralla). Mutta koettakaapa sitä NSG-haasteella (No Sphere Grid) tai hiukan liian alitehoisilla äijillä. Takaan että kiroatte Jechtin mitä ihmeellisimpiin paikkoihin.
Kevyesti helpoin on FFX:ssä. Jopa Braskas final aeon kaatuu äkkiä. Se nyt voittaa erkkikin.
Toka on seiska. Jenova ottaa nekkuun ihan helposti, samoin molemmat sephyt. Kotr ja Omnislash. Ja kun siinä pystyy sielä sillä W-Itemillä monistelemaan kaikkea mukavaa...
Sitten kasin ja ysin pääkit oli jo hieman vaikeampia. Ysissä Necronia ei voita helposti edes vaikka olisi hahmot +70.(Ainakaan minä en voittanut, tosin mulla ei ollut parhaita aseita puolellakaan porukoista :/)
Kasi... No se ei kovin vaikea ollut, muttei helppokaan. sopivaa luokkaa.
Kassi
18.10.2002, 20:55:33
Pitänee kaivella muistiaan, siitä kuitenkin alkaa olemaan useampi vuosi kun seiskankin menin ensimmäisen kerran lävitse...
Helpoin oli varmaankin FF VIII:n vastustaja. Olin nimittäin päättänyt heti ensimmäisellä pelikerralla antaa Omegalle kuonoon sillä kaverini ei ollut siihen vielä kyennyt, joten loppuvihu ei 100-levelin hahmoilla ollut temppu eikä mikään. Renzokuken muutaman kertaa ja se oli siinä. Omega muuten myös sai kyytiä...
FFX:ssä jouduin kyllä tekemään urakkaa, ehdin kuolla pariin otteeseen ja lopulta alistuin keräilemään lisää sphere-leveliä, ja hommaamaan yhden status attackin Auronille. Mutta Seymour Flux Mt. Gazagetilla oli kyllä paljon vaikeampi, kuolin ainakin viidesti, ja sitten oli taas ruvettava rakentamaan hahmoja. On se niin väärin.
FFVI:n loppis oli aika selvää kauraa (levelit ~40) mutta siihenkin kuoltiin ainakin kerran, FFIX (levelit ~50) oli kyllä sekin aika helppo nakki mutta se statuksia muuttava "Southern Cross" tjsp. oli varsin murhaava.
FFVII:ssä, ellei aika vallan kultaa muistoja, oli todellinen eeppisen taistelun ja yrittämisen maku. :) En ollut raaskinut rakentaa ukkeleitani lainkaan ja Cloudillakin oli Ragnarok, jos sitäkään, aseena. Ja kun niitä vihuja tulee vielä tiukassa sarjassa ja tallentaakin voi vain yhdessä paikassa koko luolassa.
Nefisa
20.10.2002, 0:58:59
Mun isoveli voitti FFX lopparin yhdellä iskulla joten kyllä se on vaan aika helppo! :D
bigspin
23.10.2002, 20:11:10
Hmmm ainakin FF 9:ssä oli todella helppo loppari ja myös FF 7:ssa suhteellisen helppo (johtuukohan 99 levelistä^^)
FF 6:ssa Kefka kuoli kanssa aika nopeasti vaikka luulin että se on todella paha =) Muissa pelaamissani Final Fantasyissa on sitten jo hieman pahempi loppuvastus-
Isthan
23.10.2002, 21:44:40
Originally posted by Kassi
Mutta Seymour Flux Mt. Gazagetilla oli kyllä paljon vaikeampi, kuolin ainakin viidesti, ja sitten oli taas ruvettava rakentamaan hahmoja. On se niin väärin.
Sama täällä. En kyllä kuollut viidesti, vaan kolmesti, mutta välistä alkoi tuntua, että pitäisikö alkaa kehittämään niitä hiukkasen lisää. Minulla kun on aina tapana mennä täysillä loppumetreille asti ja vasta sitten pysähtyä keräämään leveleitä ja tekemään sidequesteja. Vaikeimmaksi "sivubossiksi" FFX:stä huomasin kyllä sen Sanctuary Keeperin, joka siis tuli sen luolan jälkeen, ennen Zanarkandiin menoa
Siinä kuolin myös about 3 kertaa. Myös tämä ah-niin-ihana Malboro on saanut mahtavia kirosanalitanioita aikaan, etenkin Omega Ruinseilla...
[offtopic alkakoon] Olin siis saanut Omega Weaponin tapettua, mutta se arkku tappelupaikalta jäi tietenkin hakematta. Palasin siis hakemaan sitä, enkä yön pelaamisen ja hahmojen kehittelyn jälkeen älynnyt laittaa No Encountersia päälle ja taistelin siis kiltisti koko matkan. Noh, takaisin tullessani, vähän ennen savesphereä, törmäsin tietysti Malboroon. Confuse ja Berserk kaikille ja kirosanat voivat alkaa...[/offtopic päättyköön]
FF X: Loppari oli liiankin helppo kuoli miltei heti eikä aikaa menny mätkimiseen ku varmaan minuutti.
FF IX: Helppo oli tämäkin ekan kerran kyl kuolin kun hahmoni olivat leveleillä 62-73, mut kehitin joku viisi tai kymmenen leveliä ni hoitu vähän turhan helposti.
FF VIII: Ehdottomasti näistä loppareista vaikein ikävä kyllä myös tylsin, hakkasin tätä lopparia varmaan puolituntia.
FF VII: Tein yhden Knights of The Roundin ja neljä Attackia joten se siitä. :eh:
cappel
10.11.2002, 10:20:22
FF8 oli ehdottomasti helpoin. ja kyllä FF7 oli myös aikas helpohko. FFX ei mielestäni ollut helppo mutta näen asian hieman eri tavalla kun te.
Vodoun
13.11.2002, 14:53:45
kymppi.. mikä helvetin idea siinä auto-lifessa on?? muutenkin pari huitasua, niin oho, kappas, kun se kuoli..
kasi on se FF mistä alotin, joten siinä kaikki tuntu aluks vähän uudelta, oudolta ja vaikeelta. että muistoissa on, että kasin olis ollu vaikein..
mutta se kymppi... hei haloo!
Seyana
15.11.2002, 7:56:56
Koittakaas nyt ihmiset hyvät uskoa, että se auto-life juttu ei ollut kympin varsinainen loppari, vaan
Braska's final aeon
Ne muut olivat juonellisia tappeluita.
spoiler FFVII
Eihän täällä ole kukaan valittamassa FF VII:nkään viimeistä tappelua ja sen suurta helppoutta, vaikka siinä Sephirot tapetaan Omnislashilla. Jopa silloin, kun sitä ei ole hankkinut. Tämä tappeluhan on juonellinen. Cloud ja Sephirot. Selvittämässä vihdoin välinsä.
Sama asia siis kympissäkin.
The death Magic
15.11.2002, 9:18:16
ff6,ff6!,FF6!!. kefka,kefka!,KEFKA!!!
Se oli JÄRJETTÖMÄN helppo. Siis niin helppo ettei uskoisi.
5-10 min meni sen hakkaamisessa. Ja sekin sen takia että ne 4 (ilmeisesti ne patsaat) tuli eka.
Viimeinen muoto oli paska nössö. Ainoa paha liike sillä oli se kun se humautti 6000 yli energiaa. Kamaan hakkasin sitä ihan pikkuisen aikaa ja sitten ihmettelin hölmönä että tässäkö tämä!?
Kova mies joka tappoi monta ihmistä pelin aikana ei olekkaan mistään kotoisin!? Voi LOL jo kans. Pari Ultimaa piisaa vaikka olisi täysi aloittelijakin.
Ultimecia oli myös helppo. Meni ekalla kerralla läpi. Ja lionhearttiahan en tukenut.(kuin kerran tai 2 ^^)
Myöskin FF9:n Necron oli aika helppo. No välillä oli vain 1 hahmo hengissä pienillä energioilla ja Zidane ei halunnut herätä henkiin(jonkun statuksen takia) mutta en missään vaiheessa ollut häviöllä :P
FF5:n Neo Exdeath meni kerrasta(uskokaa tai älkää tosin vaati se silti paljon)
Myöskin FF3:n DarkCloud meni kerrasta. (jospa olenkin vain parempi kuin moni teistä :D )
FF7:n Sepiä en ole vielä kokeillut. Jokuhan voisi kertoa minulla pääsisinkö hänet läpi leveleillä 50-55 ja minulla ei ole KOTR:ia tai omnislashia tai W-itemiä tai mitään muutakaan helpottavaa. On vaan taiat(kaikki) ja sitten pari energianboostaus materiaa ja x-potioneita.(muutama megaelixiiri)
FF4:n loppikselle hävisin kerran tai pari koska kehitin äijiäni vain 60 levelille.(mikä on melkein vähimmäisvaatimus ellei halua hikeentyä)
Ja FF1 ja FF2 loppis meni myös kerrasta :P
FFX:ää en ole kokeillut.
Mutta silti sanon että helpoimmat loppikset löytyy varmasti nykyisistä.(FF7-FF10) Kokeilkaapa mennä jonkun FFX loppiksen jälkeen vaikka FF3:n darkcloud niin varmaan hikeennytte.
Strider
19.11.2002, 23:00:38
Ei nyt satu olemaan kokemusta kuin 7:n ja 8:n loppareista, mutta näistä kahdesta voisi sanoa että 8:ssa. Ei ole kunnon hyökkäyksiäkään sillä, speedi maxiin ja takoo vaan limiteillä sen kuoliaaksi.
Mickey
20.11.2002, 13:23:41
Alkujaan kirjoittanut Seyana
Koittakaas nyt ihmiset hyvät uskoa, että se auto-life juttu ei ollut kympin varsinainen loppari, vaan
Braska's final aeon
Ne muut olivat juonellisia tappeluita.
spoiler FFVII
Eihän täällä ole kukaan valittamassa FF VII:nkään viimeistä tappelua ja sen suurta helppoutta, vaikka siinä Sephirot tapetaan Omnislashilla. Jopa silloin, kun sitä ei ole hankkinut. Tämä tappeluhan on juonellinen. Cloud ja Sephirot. Selvittämässä vihdoin välinsä.
Sama asia siis kympissäkin.
Kah, joku keksi että ne on juonen takia ne taistelut :)
Ne mitkä olen mennyt läpi (ja on tuoreessa muistissa, eli 5-10) niin ei niissä varsinaisesti vaikeaa lopparia ole vielä vastaan tullut. Kaikissa on joku heikkous tai niihin on joku oma taktiikka tai sitten ne on muuten vain niin älyttömän helppoja. Kasin vastus on ihan ylihelppo kun siinä käyttää yhden Holy Warin. Seiskassa on kotr. Ysi on muuten vain helppo ja kympin lopari on helppo (oikeastaan kaikki mitkä tulee sitten lopussa).
Mutta tuo se silti aika suuren riemun kun sen on mätkinyt hengettömäksi.
Dragoon Kain
20.11.2002, 15:49:10
Final Fantasyt VIII ja IX tarjoavat aivan liian helpon loppiksen. Kummatkin kellistyivät ensimmäisellä yrityksellä ja enkä ollut edes hahmojani kovin korkealle kouluttanut... FFV:ssä Neo-Exdeath oli mukavan vaikea loppis, ei liian helppo eikä myöskään vaikea.
Mystic One
20.11.2002, 16:13:26
FFVII:ssä minusta. Sephirothin listii hyvin nopeasti tarpeeksi hyvatasoisilla hahmoilla.
FFIX:ssä oli tosin myös melko helppo loppis, Necron kun tahtoo tehdä välillä vähän tyhmiä temppuja (kuten parantaa hahmon jolla on 1HP Blue Shockwavella). En silti sanoisi sitä helpoimmaksi, sillä Sephirothin ainoat mielestäni ikävät iskut ovat Heartless Angel jonka jälkeen Super Nova... :huh:
Zebolt
22.11.2002, 10:09:55
Helpoin loppis on ollut ff9:ssä.Voitin sen ensimmäisellä kerralla kun yritin.Ja kun ysissä ei ole kuin kaksi pääkkiä peräkkäin ettei pysty parantamaan ja sen jälkeen onkin jo peli läpi.Kn taas kasissa ja seiskassa on enemmän peräkkäisiä pääkkiä loppu puolella kuin ysissä.... hups.Taisi mennä jo vähän paljastuksien puolelle. Kun taas se kasin pääkki oli vaikein.Tosin en ole vielä päässyt kympin pääkkiin. Ja kutosta en ole vielä päässyt pelaamaan joten minä osaan sanoa vain kolmen ff:n pääkin vaikeus asteen (omasta mielstäni siis) ja sanon että ysin pääkki oli helpoin. Seiskan Sephirosta olikin jo sentään jotain vastusta mutta Necronista ei ollut mitään vastusta ja Ultimeciasta oli liian paljon vastusta.Kädet hikoili sitä pelaillessa ja kun sille hävisi niin ohjaimet lenteli päin seiniä. Ja Necronin surkeille yrityksille nauroi.Kyllä niihin on aika paljon eroa tullut koska siinä missä Necron pistää itseensä shelliä(minulla oli mukana Zidane,Steiner,Dagger ja Amarant eli ei yhtään hahmoa joka voisi tehdä vahinkoa taioilla) niin sen Ultimecian GFfä pistelee doomia siihen joka on yksi parhaimmista hahmoista. Kasin pääkistä tekee vaikemman vielä se että siinä on se että alku porukka on yleensä kuin pelikone piruilisi pistämällä alku porukaksi irvine,Squal ja Selphie(ja kun parhaimmat olisivat Squal,Zell ja Quistis).Mutta kyllä sekin kellistyi kun alku porukaksi tuli kaikki joiden pitikin tulla alkuun.Mutta kun ysissä on vain se transvestiitti Kuja ja Necron kun taas kasissa on niin neljä vaihetta ja jokaisesta selviytymiseen tarvitaan kaiken maailman megalixireita ja heroita ja rutkasti onnea.Ysissa ei tarvinnut olla enkkua hamoilla edes 9999 kun Necronin voitti.Kasiin tämä oli melkein välttämätöntä.Seiskan pääkki en ollut liian vaikea eikä liian helppo.Sen jaksoi hakata monta kertaa peräkkäin.Se vika vaihe olisi vopinut olla seiskassa vähän vaikeamapi(siis että siinä olisi pitänyut sentään pelatakin jotain) kun siinä piti vain pistää se limitti päälle ja se kuoli.Onhan se tosin aika näyttävä lopetus....Ei se super nova ole niin paha mutta se mikä blue horse(vai mikä nyt olikaan) oli aika paha kun se pisti hehmot frog tilaan ja mini tilaan ja confuseen ja kaikkeen inhottavaan.Olihan se super novakin aika paha.Ysissä necronilla ei ole kuin se yksi paha isku(en muista nimeä) eikä se ehtinyt käyttää sitä minun hahmoihini kun pelasin sitä läpi.
Dragoon Kain:miten sinä sait Ultimecian kellistytymään ensimmäisellä yrityksellä?:mad: (myönnetään olen hitusen kateellinen)
Eli ysin pääkki on helpoin, piste.
FF6 Kefka kyllä koputettiin kumoon hiukka liian helposti. Pari Ultimaa, Cure3:sta sekä hyvällä säkällä osmose ja se oli siinä. Minä kun odotin rankkaa mähinää, mutta pettymys iski.
Ysissä oli helpoin FF:n pääkkäri, mutta olen kuullut että kympin(en ole päässyt pelaamaan :murjotus: ) loppupääkkäri on myös helppo.
Kukaan ei kuole, vaikka vähän enemmän perusteluitakin olisi. -Kitten
Kurt Zisa
26.11.2002, 14:55:46
Originally posted by The death Magic
FF7:n Sepiä en ole vielä kokeillut. Jokuhan voisi kertoa minulla pääsisinkö hänet läpi leveleillä 50-55 ja minulla ei ole KOTR:ia tai omnislashia tai W-itemiä tai mitään muutakaan helpottavaa. On vaan taiat(kaikki) ja sitten pari energianboostaus materiaa ja x-potioneita.(muutama megaelixiiri) Eipä noilla kyllä sepiä voiteta tai ehkä jos on tuuria.Elikkä helpoin oli FFX:än lopparit niille ei voinut hävitä koska siinä on koko ajan auto-life käytössä ja muutenki yu yevoni on aika heikko.
kyllä se kasissa tais olla....itse NORG.
Perusteluni on että kun ekaa kertaa pelasin peliä läpi niin en päässyt sitä millään ilveellä....yritin ja yritin.........lopulta pääsin sen läpi! TUSKAN TULOSTA.
Perskele ja kun toisen kerran pelasin pelin läpi...niin mulla menetti jo siinä vaiheessa peliä yli 5000 lyönnistä niin se oli iljettävän helppo!!! Ehkä se johtui siitä että halusin kostaa hänelle.... :D
FF6
Kefka on periaatteessa naurettavan helppo (minulla oli jotain päälle lv 60 hahmot) Se kaatui alle kymmenestä iskusta ja noin kahdessa minuutissa ja jos viimeiseksi pomoksi lasketaan myös se tornitaistelu juuri ennen Kefkaa niin ei se silti tee Kefkasta pahemmin vaikeampaa koska ne hirviöt mitä on siinä tornissa kaatuvat kanssa muutamasta iskusta.
FFX ei ole ihan vielä ohi mutta veli iski viimeisen pomon yhdellä iskulla eli se ei luultavasti tule olemaan vaikea. :D
No vastataanpa samalla siihen, että mikä oli vaikein
FF-peleistä Sephiroth ja olen pelannut läpi ff 4,6,7
ja vaikein Squaresoftin peleistä on Seiken Densetsu 3 viimeinen pomo kun partyn johtajana oli Hawk ja tiimissä Lise ja Kevin (kun hawk tai lise on johtajana tulee arch demon joka on todellakin aivan älyttömän vaikea) tämän läpäisemiseksi piti vähän korotella leveleitä jopa minun huippuhahmoillani jotka pieksivät kaiken ihan helposti ennen tätä viimeistä pomoa.Taistelu meni toisella tai kolmannella kerralla läpi ja kesti noin tunnin
ja Squaresoftin peleistä helpoin loppuvastus Front missionissa johtunee ehkä siitä, että robottini olivat huippuunsa kehitettyjä. :D
Menipäs tämäkin viesti offtopiciksi :P no eipäs tarvitse enään vastailla muihin päävastus topicceihin enään vähään aikaan.
Eliroaero
14.12.2002, 17:25:50
Taitaapi olla Final Fantasy V:n Neo Exdeath. GP Rainia päälle vaan ja se menee maihin hyvin nopeasti.
Sami Tonberry
17.12.2002, 10:01:57
Final Fantasy VII:ssä Sephiroth oli helpoin, mutta ekaksi se oli vaikeahko sillä minun hahmot ei olleet niinkään huippu tasoisia jäbiä ja typyjä.
FF 8:ssa Ultimecia tuotti suorastaan pään vaivaa, mutta oli helppo jos oli matkassa Hero Drinkkejä.
Ja vaikkei Ultima Weapon tai Omega Weapon olekkaan loppupomo niin ne ovat kuitenkin niin s**t*nan vaikeita vastustajia, mutta nekin kuukistui jos oli mukana Hero Drinkkejä tai Holy Warseja ja jos on tuuria.
FF 9:ssä loppis oli helpohko, mutta kyllä koville vähän otti.
J.O.N.E
11.1.2003, 13:13:43
FF 6:sen on helpoin luulin et se o joku p*erkeleen piru joka o iha hiton vaikee se oli kauheeta todeta että tapoin sen 3 iskul iha nolotti kefkan puolest ;)
Goljatt
12.1.2003, 0:04:13
Hmm... Helpoin olisi varmaan X:än pomo kun siinä ei itseasiassa voi edes kuolla, mutta jos vanhempia versioita ajatellaan niin se olisi varmaan VII:n Sephiroth Knights Of The Roundilla tai sitten FF III:n (6) Kefka jos on tietty se paras miekka ja tarpeeksi varustusta....
Hmm.. helpoin päävastustaja varmaankin on ollut FFX:ssä (se oli aika ylihelppo, koska ei voinut edes kuolla).. hyvänä kakkosena perässä tulee FFIX:n loppari, joka kanssa oli todella helppo. Vaikein loppari on ollut ehdottomasti FFVIII:ssa.. ensimmäisellä kerralla pelasin sitä vastaan 2 h (äijäni olivat todella huonossa kunnossa)
ShadowZero
13.1.2003, 13:06:59
No Seiskassa ja kasissa on ylivoimaiseti helpoimmat loppikset
seiskassa varsinkin kotria käyttämällä, mutta ei se kovin paljon vaikeampi ole vaikka ei kotria käytäkkään.
Ysissäki loppis meni aika helposti mutta kyllä se oli vaikein näistä kolmesta(7-9)
Klassikoista(1-6) sen verran että helpoin sillä puolen oli kyllä kutosen loppis, ja ykösesäki se meni aika sutjakkaasti
Erittäin yksinkertainen vastaus. FF VII:n viimeinen vastus KotR:lla tai ilman.
FireAdept
18.1.2003, 10:56:48
Jos X:n lopullinen loppari, siis YY lasketaan, niin sitten se. Sen doom counttikin on mahtava 2.
YoYo~Yoda
23.1.2003, 14:53:39
no tässä pikku mielidipe minulta (niistä FF:istä mitä olen pelannu)
FF8: paljon pomon eri muotoja mutta tylsää... Holy war on liiian kova itemi (kyllä se ilman sitäkin menee mutta joo)
FF7: noo joo W-Summon Ja pööree pöörä ritarit ...buu.
ollaan menty ilman niitäkin .
FF6:no tämä on pomo jossa sentään kuolin Monta kertaa mutta kyllä se meni läpi kun potki
FF5: ISO pettymys pelkkää X-fightiä käyitin (tai sshot nykyään)
joo nyt ois FF mystic quest Snessille työn alla ...
FF8:sin vaikeustasosta sen verran että kaveri meni pelin läpi kännissä pelkästään atackkia ja holy wareja käyttäen... sitä oli kyllä hauska kattoa kun meni "muutama" Holy water siinä sivussa
FF IX:ssä oli mielestäni helpoin pääkkäri. Olisivat pistäneet sen Ozman sieltä chocobo air gardenista loppuvastukseksi niin olisi ollut edes vähän haastetta.
Final Fantasy X:n viimeinen vastus oli aivan käsittämättömän helppo. Sama kuin sitä ei olisi ollutkaan. Se sai tehtyä kolmelle hahmolleni joita käytin (Lulu-Yuna-Tidus) n. 400 HP:ta vahinkoa kullekin. Tiduksella hyökkäsin muutaman kerran (17000 joka kerralla), Yunalla kerran (13000), ja lisäksi heitin muutaman Ultiman Lululla ja Yunalla. Olisin vähän enemmän haastetta kaivannut, koska Chocobo Eaterkin oli _huomattavasti_ vaikeampi kuin tämä. Se on jo jotain se.
Kosmetiikkamies
6.2.2003, 8:21:51
FFX:s, mut eo ookka pelannu ku FFVII:n ja X:n läpi... Mut FFX:n loppuvastus oli uskomattoman löysä, tipahti melkein heti...
FFX:ssä on helpoin lopari. Yu Yevon putos ekalla kerralla kun teki vaan reflectin niin curagat tuli omiin äijiin ei mitään ongelmaa. Vaikein on ehkä FFVII:n Sephiroth meni vasta kolmannella kerralla.(HUOM ilman KOTR:a)
ewe65535
27.6.2003, 0:17:53
Seiskassa.En saanu siinä yhtään Game Overia,mutta olihan ysissäkin sairaan helpot. Ysissä se kyllä riippuu enemmän tuurista
Ysin necron on ihan v**** helppo. en o onnistunu saamaan siinä yhtään game overia
Ferithem
27.6.2003, 10:25:19
Olen pelannut kaikki kolme viimeistä osaa läpi kerran tai useamman, mutten silti osaa sanoa, mikä niistä olisi helpoin... koska minulla ei ollut suuria ongelmia kenenkään kanssa, joten tästä postista saattaa tulla hyvinkin järkevä :eh:
FFVIII oli helpoin verrattuna siihen, mitä vaikeustasoa Ultimecialta odotin. Kuulin hänen/Grieverin/näiden kahden epämuodostuman tiettyjen hyökkäysten riipaisevan pois noin 4000 HP, ja pureskelin kynsiäni kauhusta, sillä hahmoni olivat kaikki tasoilla 35, paitsi Squall (60)... joka sitä paitsi jätettiin ulkopuolelle taistelusta. Mutta kun älysin loitsia Shellin kaikkiin kolmeen (Rinoa, Quistis, Selphie - nämä Ultimecia halusi), vahinko kutistui noin 500-900 pisteeseen. Ainoa ongelma näissä taisteluissa oli sormien puutuminen, tylsistyminen ja se, kuinka paljon odotin loppuratkaisua (pomppien sängyllä ja rikkoen sen). Kesti hyvin kauan, muttei kukaan heittänyt veiviään kertaakaan. (Täytyy tunnustaa, että käytin kerran Holy War -trialia, mutta vain kerran...)
Mutta toisaalta FFX oli helpoin, sen kirotun Auto-Lifen vuoksi (puhun siis Yu Yevonista etc.). Se oli samanlaista puuduttavaa mättöä kuin VIII, mutta helppoa se ei ollut - sietokyvylle - en katsos ole kovin kärsivällinen ihminen.
FFIX loppu oli liian lyhyt - mutta ehkä hitusen haastavampi kuin nuo muut, X ja VIII nimittäin. En käyttänyt Daggerin Shell/Protect loitsuja kertaakaan pelin aikana, ja tämän takia Necron tarjosi hieman enemmän haastetta kuin nuo muut... tai sitten ei.
Ehdottomasti helpoin loppu vastustaja löytyy kympistä. Toisaalta sitä ei voinut tappaa yhdellä iskulla, koska sillä oli kaksi muotoa eli jouti käyttämään jopa kaksi lyöntiä mikä nosti jo paljon vaikeus-astetta. Olisivat edes pistäneet viimeisen pomon yhtä pahaksi kuin original monsterit niin se olisi lisännyt jo haastetta.
Mielestäni Seymor taisteluissa oli sentään haastetta ja siinä vuorella tulevassa seymoressa kuolin parikin kertaa.
Sitten hieman ohi aiheesta.
Vaikein loppis löytyi ysistä , se kun pystyi minut ensimmäisellä yrityksellä tappamaan (kiitos burn statuksen) .
Mielestäni Square saisi hieman nostaa loppu pomojen vaikeusastetta ja taas hieman helpottaa niitä erikois special vastuksia jotka ovat aivan mahdottomia.
Dezibeli
28.6.2003, 18:49:35
Helpoimmat ja samalla myöskin huonoimmat pääkkärit ovat olleet FFIX:ssä ja FFX:ssä.
Vaikka en olekkaan itse pelannut kymppiä kokonaan läpi (enkä sitä tule koskaan pelaamaankaan, koska seuraavaa pelikone, jonka ostan on PS3... ja sitä saa odottaa), mutta olen nähnyt sen loppu pääkkärin ja tiedän, että sitä on melkein mahdoton hävitä. Kaverini sanoo, että siinä voi ihan rauhassa käydä välillä vaikka jääkaapilla, kun se loppupahis ei ollut mikään hankala/aikaa vievä. Ja siltä se vaikuttikin.
FFIX: Loppupahis oli FF pelien huonoin. Toteutus ja muutenkin kaikki oli perseestä. Se oli helppo, kamalan näköinen ja epäselvä. Loppupääkkärin musa oli järkyttävä.
Se Necron oli niin tyhmä lisäys siihen koko peliin. Se meni ihan paskaksi se peli. Necronin hyökkäykset oli surkeita (osa vei aika paljon HP:ta, mutta silti!) ja musiikki oli siinä todella yököttävän kamalaa. Se näytti tyhmältä ja se ei ollut mitenkään hirveän olennainen osa koko juonta, tai no, ehkä hiukan, mutta silti. Se olisi ollut vaan parempi, jos sen olisi jättänyt kokonaan pois. No, eihän mikään peli voi olla täydellinen, mutta...
ysin loppari. menin sen 4 kertaa peräkkäin läpi
ja sitte se viimein hakkasi miun ukot maahan..
ukkoni olivat muuten 70-80 lv.
ja vaikein oli ff seiskan sepirotti.
.....ja jos nyt totta puhutaan.. en
ole vieläkään hakannut sitä..
pitää myötää että ffX:n loppuri on helpoin kunhan vain tajuaa miten se pitää tappaa. Kaiiki lopparithan ovat moni osaisia esim X:ssä [SPOILER]jBraskas final aeonx2, aeonit x n, yu yuven(tai jotain)[SPOILER]
yleensä kuolen ekalla kerralla mutta toisella kerralla viimeistää voitan ne, ffx: meni kyllä ensimmäisellä, 9 toisella 7:kaan taismennä jopa 3 kertaa ja 4 noin 5 kertaa(huonot ukot)
Sepirotti
29.6.2003, 12:44:19
FF X heittää vaan Yu Yevonil reflectin niin se on siinä.
Ehdottomasti FFX:ssä. Noita aeoneita ja Yu Yevonia oli tosi helppo voittaa ku omilla hahmoilla on
auto-life
Kolme vuotiaat lapsetkin voittavat niitä. ;D
Niin ja lisään vielä, että ei se sephirioth ollut minun mielestäni paha juuri tänään pääsin läpi ekalla kerralla. Hahmot jotain 60-73lvl, mutta ei tosiaankaan niin paha kun luulin.
Storm Summoner
1.7.2003, 15:45:43
FF VII:ssä. Menin ne isovelin savella kerran läpi ilman Knights of Roundia, vaikka omassa savessa
en ollut edes Midgaria läpi päässyt.
Roleplayer
1.7.2003, 16:49:22
Luulisin, että helpoimmat lopparit ovat Final Fantasy Vii:ssä sekä FFX:ssä..Sephiroth on FF VII:ssä niin helppo kuin olla ja voi yksi KotR tai kaksi ja se on siinä. Eipä Sephy paljoa vastusta tarjoa vaikka on muuten niin mahtava. Final Fantasy X:än loppari on kanssa erittäin helppo celestial weaponeilla. Ja jos on kunnon aeonit niin sehän sujuu helposti. Luulen, että tämä on niitä loppareita jonka pääsee kouluttamatta ukkoja sen pahemmin. final Summoning oli paljon pahempi kuin Yu Yevon..
Miten te voitte olla jotain muuta mieltä, kuin, että kympissä, ainakin, jos tarkoitetaan Yu Yevonia. Koska siinä tappelussahan ei ole mahdollista kuolla. Ei tuossa tarvittu mitään.
BlackWalzi
2.7.2003, 15:44:49
Hmm oiskoha joko kutosen Kefka tai seiskan Sepi.
Kefka voi mitää ku koko tiimi vääns ultimaa ja kuolee se vaikka normi iskuilla ja joutuu ehkä pari kertaa healaan ilman mitää suurempia levuja..
Sephiki o aika lelu eikä eka kertakaa tuottanu ongelmia muutako bizarressa kesti vähä kauemmin ku olin unohtanu laittaa paremmat aseet.
Saisivat ottaa mallia esim nelosen tai vitosen pääkkäristä.. niitä sai liskuttaa ja eka kerralla ku meni tappeleen niin löytyy niiltä liike joka kärsittää kaikkia sen verran kivasti et yks tai kaks äijää kaatuu suoraan...
Bartz-87
5.7.2003, 17:20:50
FF6:n Kefka oli todella helppo. Terralle 9999 HP:tä ja Atmis ja X-Fight nii se on siinä :)
Heti perässä tulee FF2j:n lopari Emperor. Blood Swordi käteen ja varmaa 3 iskua ja se on siinä.
Kolmannen sijan saa FFX:n Braska´s Final Aeon ja Yu Yevon, niissä ei ollu yhtään vastusta.
Joissain FF:ssä on ollu tuskasen vaikeita, esimerkiksi FF4:n [spoiler]Zeromus[/] tuotti vaikeuksia. FF5:n ja 9:sin loparit oli myös aika vaikeita.
Varmaan FFX:ssä kun se kuoli ensimmäisellä yrityksellä. FFIX:ssä kuolin muutaman kerran siihen ihan viimeseen.
FF9 ehdottomasti. Naurettavan helppo loppubossi.
Ceassa
11.7.2003, 13:40:41
Originally posted by Yose
Miten te voitte olla jotain muuta mieltä, kuin, että kympissä, ainakin, jos tarkoitetaan Yu Yevonia. Koska siinä tappelussahan ei ole mahdollista kuolla. Ei tuossa tarvittu mitään.Ei nyt pelkästään sinulle Yose, vaan muillekin samaa mieltä oleville näin yleisesti: Yu Yevon ei ole pelin varsinainen loppari - tai no, periaatteessa on, mutta ajatelkaa nyt järjen kanssa, kiltit. Yu Yevon ja Aeonit - sama pätee myös esimerkiksi FFVII:n Sephirothiin - ovat ainoastaan tarinan etenemisen ja selkeyden kannalta tärkeitä taisteluita, ei niiden kuulukaan tarjota mitään kovaa haastetta. Kuinka moni tosiaan luokittelee Yu Yevonin pelin viimeiseksi bossiksi? Kyllä ne ovat ne Braska's Final Aeonit sun muut, joiden harteilla se haastavuus painaa.
aijommi
12.7.2003, 10:29:27
Helpoin on mielestäni FF ysin loppari. Hp arvotkin sillä oli aika vähäiset. Vaikein oli FF kasissa. Kesti varmaan jotain kuukausi ennen kuin onnistuin.
Lazuli
12.7.2003, 20:53:39
FFX:ssä ehdottomasti. Min odotin jtn kauan ja vaikeasti voitettavaa bossia, mutta sehän hoitui ihan hetkessä... Yu Yevon taistossa ei edes voinut kuolla :P ja Braska's Final Aeon:kin oli ihan helppo.
FFIX:ssä oli miin mielestä sentätän vähän enemmän haastetta. Necronia piti yrittää hakata pari kertaa.
Burnhill
25.7.2003, 12:49:13
Oon aivan samaa mieltä edellisen postanneen kanssa eli FFX:n Braska's Final Aeon oli kyllä vitsi... Monster Arenankin vihulaiset on vaikeempia ;D
Muissa FF:ssä on lopareissa sentään ollu jonkinlaista haastetta. Mut ei helppo lopari tee FFX :stä huonoo peliä, koska mää pidän sitä silti parhaana. :D
Blitzace
29.7.2003, 9:32:47
totta puhutte. braska's Fional Aeon meni matalaks kerta heitolla kymmenellä iskulla.ja yu yevon kuolis ilman niitä auto lifeja. seymour omnis on kans tosi helppo kun sillä on 80 000 hp:ta joten se meni matalaks kun tein tiduksella attackin. :D seiskassa on kunnon loparit mutta noi kympin on naurettavia.
Ze Shoopuf
30.7.2003, 15:50:54
Siis en muita oo pelannu kun kymppiä, mutta päätin sanoa, että se on liian helppo. Ainoan vastuksen tarjoaa ne aeonit, Braska's Final Aeon ja Yu Yevon on aivan liian helppoja. Kuulin, että se pölypunkki Yu Yevon ei oo etes Zombielle immuuni!! Laittas Zombie attack ja se tappas ittensä!! Ja Braska's final aeon meni kolmella iskulla. Eka vaihe yks isku, toinen kaks. Piste. Vois vähän panostaa loppuvastukseen!! :mad: Ja mihin sitä Tiduksen Talk:ia tarvii, jos se tyhjentää overdriven? Ei se ees ehi käyttää sitä, ku se kuolee!! :nuija:
Hyvä sentään, että on Monster Arena ja Dark Aeonit, niissä sentään on vähän vastusta!! :D
Disposable Hero
30.7.2003, 20:59:05
Minä olen pelannut läpi VII - X
Ja helpoin oli FF IX:n Necron
Medic44
31.7.2003, 6:19:13
Tässä minulla onkin miettimistä..
Mitä muuten FF-7n lopariin tulee niin minusta se oli itseasiassa helpompi ekalla kerralla pelatessa ja alhaisemmilla leveleillä.. Koska muistaakseni supernova ei sillon aiheutanu ollenkaan confusea mutta jostain tietystä levelistä eteenpäin kyllä?.. Tosin tätäkään en ole todistanut enkä tiedä onko faktaa..
Niin ja sitten ihan aiheeseen. Minusta ehkä FF-9ssä oli helpoin vastus. Kasi oli melko vaativa ja 7sta sanoinkin jo sanottavani.
Minusta kaikki loppuvastukset ovat edes vähän vaikeita,joten enpä ole täysin varma... :huh:
Safer Sephiroth on ehdottomasti vaikein.Helpoin taitaa olla Necron ysistä,se ei ole vaikea verrattuna johonkin muuhun.
No,se on minu vastaukseni. :yay:
Vegeta7
8.8.2003, 22:23:24
Pahin pilaaja on ehdottomasti se viemäri vastus (en muista nimeä FF7:ssa)sen jälkeen kun don corneo tiputtaa oman jengin viemäriin..se oli tosi helppo..siit Lick iskustaki menettää vaa jotai 5!!
Ja helpoin loppis oli FF VI Kefka..sil on nii vähän HP:tä että :prkl:
iskutkaan ei ole samaa luokaa kun muitten loppisten :prkl:
Helpoin loppis on ehottomasti ollut FF IX. Meni ensi yrityksellä läpi eikä tuottanut sen kummempia ongelmia. Tavallaan aikamoinen pettymys.
Cloudwalker
16.8.2003, 19:02:24
7. Yritin tehä sen haasteellisemmaks pistämällä kaikille ukoille heikoimmat aseet ja armoit, sephiothiin, regen, wall, yms. kaikki suoja/parannusloitsut. Olin vaan paikoillani ja parentelin sephiä ku ukot counter attackii, ja sekuoli silti... liian helppo.
Ceassa
23.8.2003, 11:57:39
Enkö minä muka vielä ole tämän topikin aiheeseen vastannut. D'oh.
Kasissa olivat varmaankin ne kaikkein helpoimmat loppuvihulaiset. Heti kun olin tajunnut että saan taitoni takaisin tappamalla jokusen niistä Ultimecian linnan monstereista, lähdin kokeilemaan onneani lopparin kimppuun ja noin puolta tuntia myöhemmin toljotin jo loppuvideota uskomatta silmiäni. Eikä se suinkaan johtunut siitä että se olisi ollut niin hieno ja ihku ja häikäisevä, vaan siitä etten millään ollut uskoa sitä mitä juuri oli tapahtunut.
Joku taisi joskus hehkuttaa minulle, kuinka rankka ja mahdoton FFVIII:n viimeinen pomo on, ja olin varma että tulen kokemaan karvaan tappion useaan otteeseen ennen kuin saan pelin läpäistyä, mutta ensimmäisellä kokeilulla minä sen sitten hakkasin. Tottahan toki bossit heittivät veivinsä siinä mielessä helposti, että olin ehtinyt kerätä hahmoilleni leveleitä vain muutaman kymmentä ja viholliset olivat luonnollisesti samalla tasolla, mutta silti. Omatkaan hahmoni eivät mitään ramboja olleet, joten kyllä niistä loppuvastuksista edes hieman enemmän haasteta olisi kuulunut irrota, mutta ei.
FFVII:n viimeiset pomot tapoin myös ensimmäisellä yrittämällä, mutta siitäkin jäi huomattavasti parempi maku suuhun ihan jo pelkästään sen takia, että ne eivät todellakaan olleet mitään itsestäänselvyyksiä ja niiden kanssa sai tapella pitkään. Seiskan loppumetrejä tallasin reilusti yli kahden tunnin ajan, mutta kahdeksannessa osassa matka oli ohi jo melkein ennen kuin se ehti alkaakaan. Hmph.
helpoimmaksi loppuvastuksesksi luokittelen kyllä FFX:n loppiksen. Ensinnäkin siinä ei ole mitään mahdollisuuksia hävitä sille koska kaikille tulee automaattisesti auto-lifet ja se tulee aina uudestaan vaikka kuoleekin. Eli helpommaksi ei voi tehdä loppista tehdä.
Luokittelen myös FFVIII loppiksen helpoksi, oikeastaan yhtä helpoksi kuin FFX:n. Kaikki sanoo et sen on vaikea, mutta minä en näe siinä mitään vaikeata. En puhu nyt pelkän lion heartin käytöstä vaan sen saa ihan muutenkin mätettyä hengiltä.
Eipä ole missään Final Fantasyssa vielä törmännyt vaikeaan loppuvastukseen. Kaikki ovat olleet melko läpihuuto vastuksia. Chrono Triggerin loppuvastus tuottikin sitten enemmän haastetta.
FFX:ssä oli suorastaan hävyttömän helppo loppuvihulainen. Jäin siihen istuskelemaan, että ei voi olla totta. Se sen "ensimmäinen" muoto tipahti yhdestä Tiduksen Overdrivestä. Se viimeinen pomo olikin sitten täysin typerää toistoa. Otti päähän hakata ne kaikki yksitellen.
forever_child
7.9.2003, 17:39:48
Ysissä on aika helppo. Pääsin sen heti ekalla kerralla, eikä ongelmiakaan tullut paljon.
Kympissäkin on kohtalaisen helppo. Luulin sitä aivan mahdottoman vaikeaksi mutta ei tarvinnut paljoa kehitellä ukkoja. Yo Yevon on sitten eri asia. Siinä minulla tuli ongelmia. Ukot veti damagea 9999 ja se käytti vastaiskuksi aina curagaa. Overdriveillä sitten pääsin senkin.
mielestäni helpoin loppuvastus on ollut final fantasy X:ssä, se taisi kuolla muutamassa minuutissa, aika pettymys viimeiseksi loppariksi, mutta oli kyllä säätäny omia ukkojani ihan kiitoksella, ehkä syy oli siinä. johtui kai siitä että hommasin tidukselle caladgolgin täysille tehoille se kuoli kahteen blizt ageen muistaakseni, jos en valehtele liikaa
Kaikki ne (siis VII-X) on liian helppoja, mut koitampa Sanoo kaikista kommentit.
VII. Se oli ihan helppo, nova oli hieno mutta tehoton ja kaikki muu pelkkää teatteria.(one winged angel oli hiton hieno kappale ;)
VIII. Voitin sen itemit+attack(en käyttäny kuolemattomuus potaskaa) että se kertoo jotain.
IX. Ei sekään kummempia ongelmia tuottanut.
X. Toi vitsi ei pahemmin naurattanut.
Life.....is only going to death....or is it?
Victim
25.1.2005, 18:33:44
No, voisi sanoa että ff8:ssa on helpoin loppuvastus. Olen jo läpäissyt Sorceress Ultimecian about kymmenen kertaa. Ensimmäistä kertaa se tuntui hankalalta kun huomasi että taistelu ei loppunutkaan Sorceress Ultimeciaan. Kun vielä joutui päihittämään Grieverin, Ultimecia+Grieverin ja True Ultimecian. Mutta sitten kun oli päässyt sen ensimmäisen kerran läpi huomasi että joo, tämänhän voisi mennä vielä yhden kerran läpi. Ja siinä sitten oppi tuntemaan mitä Ultimecia tekee seuraavalla siirrollaan.
folder
25.1.2005, 18:40:06
FFVII: Liian helppo. Oli todella ärsyttävää kehittää hahmot 80+ levelisiksi kun Sephiroth teki Novallaan niihin 6000 damagea.
FFX: Mikä vitsi! Braska's Final Aeon kuoli 6 99999 iskusta. (Kaikki iski 99999.)
Ja Yo Yevonia en edes ajatellut pääkkäriksi.
FFI: Enpä sano muutakuin että helppo, jos ei lasketa sitä että bossi teki "Instant Kill" iskun aina joskus.
Setzer-44
25.1.2005, 19:02:53
FF 1:Pelkäsin tosi vaikeeta lopparia niinkuin ennustettiin monessa paikkaa mutta turhaan.Kaaos sai turpiinsa nopeaa ja maailma pelastettiin?
FF 6:Inhottavan heleppo.No ei nyt aivan mutta olisi saanut olla paljon vaikeampi.Pitäisi varmaan parantaa Kefkaa välissä että saisi aikaan kunnon tappelun.Tosin tässä kyllä tulee 4 vastusta peräkanaa ja torni ei ollut niin helppo mutta vaikeempi Kefka.
Erginol
25.1.2005, 19:11:18
Kyllä se on FFX:än Yu Yevon ku loputtomat auto-lifet päällä ja se vielä kaiken lisäks
tappo itte ittensä(nolo). Mutta jos kattois Braska's Final Aeonin loppu vastukseks
niin sen tappo kestiki jo vähäsen kauemmin ku ne overdrivet oli melekosen ärsyttäviä ;D
mut seki oli kyllä heleppo :bow:
ascalon
25.1.2005, 19:35:25
FFX:n Yu Yevon olit totta vie naurettavan helppo niistä muutamasta FF:stä, jotka olen läpi mennyt. Toisiksi helpon on Necron, SItten tulee Safer-Sephoroth ja hankalin, minkä olen piessyt löytyy FFTA:sta. Pitkä, kolmivaiheine nmatsi, jonka viimeinen vaihe oli aika sairas. Itselläni jäi vain Sage henkiin siinä tappelussa. Seuraavalla vuorolla olisi sekin kuollut. :P
Nyarlathotep
25.1.2005, 19:41:00
Helpoin loppari löytyy FFIX:stä. Necron on loppupahikseksi aivan luokaton. HP:tä löytyy vaivaiset 54100. Ei tarvinnut kuin muutamia iskuja niin se jo dödäsi. Kirosin koko bossin maanrakoon. Luulin että energiaa löytyy reilusti yli 300 000. Final Fantasyt taitavat mennä helpommaksi uusimpia osia myöten.
Eipäs ollut Final Fantasy VIII:ssä Ultimeciakaan kauhean häävi. Tosin parhaimmilla mahdollsilla jätkillä haastetta ei tunnu löytyvän mistään. Myös jokainen Ultimecia castlen vapaaehtoisbossi olli helppo. Ensimmäisellä pelikerrallani sphinxara oli ainoa jonka voitin. Toisella pelikerralla kaikki meni jo leikiten.
Mikään loppari ei ole vaikea, mutta siltikin klassikoista löytyy vaikeimmat loppikset. Etenkin FFIV:stä.
Mithos
25.1.2005, 19:46:15
Pohhoo, FF II Viimeinen vastus (Emperor) Oli aivan kakkamaisen helppo! Jopa ilman blood swordeja sen vippaa parilla iskulla. Mutta myös IX :än on helppo.
Vaikein taitaa olla CC:en viimeinen, pitää olla vain oikea taktiikka.
WonderAndy
26.1.2005, 6:59:32
Hmm... Emperoria en sano, koska käytin blood swordeja. Chaos kaatui ekalla yrittämällä, mutta pelasin easy-tasolla.
Vastaukseni kuuluu: Braska's Final Aeon. Se meni ekalla yrittämällä läpi, eikä tarjonnut vastusta nimeksikään. Todellakin naurettava loppari.
Final Fantasyt osasta VI eteenpäin omaavat aivan liian helpot lopparit. Ah, kuinka kaipaan paluuta retrohelvettiin jossa pelit olivat uber-vaikeita. FF IX:n Necroth on kuitenkin aivan liian helppo loppari. En ole vielä koskaan onnistunut kuolemaan häntä vastaan taistellessa. En edes ensimmäisellä pelikerralla, kun hahmoni olivat todellisia n00bisheja alhalisine leveleineen ja surkeine kamoineen. Final Fantasyiden yksi suola on kylläkin pelin vaihtoehtoiset true bad-ass vastukset, jotka ovat paljon vaikeampia päihittää kuin itse pelin pääpahis.
Samaten FF X:n Final Aeonina toiminut Jecht sekä Yu Yevon Aeoneineen oli naurettavan helppoa huttua. Jechtin sai piestyä todella surkeilla hahmoilla melkein vaivatta, ja Yu Yevonia ja tämän Aeon-komppaniaa vastaan taistellessa kaikilla hahmoilla on automaattisesti Auto Life, jota en olisi halunnut mukaan. Itse ei voi kuolla, joten pääpahis sadaan tuhottua aivan miten päin vain.
Hankalin pahis Final Fantasyissa osasta VII eteenpäin on FF VIII:n Ultimecia. Tässä taistelussa on monta eri osaa, ja ne ovat haastavia vaikka hahmot ovat lvl 100 ja statukset korkeimmillaan. Siis taistelu on haastava, jos tietenkin jätät käyttämättä Holy Wareja :) Ulti kun tykkää drawata hahmojesi taiat itselleen huonontaen statuksia todella alhaisiksi.
EDIT: Well, Final Fantasy Tacticsin viimeiset pelivaiheet nakersivat pahasti hermojani ekalla ja toisella pelikerralla. Viimeisestä paikasta kun ei pois päässyt, ja matka tuuppasi tyssäämään kenttään missä Alkemisti ampuu pyssyllä pirullisen kaukaa ja pahemman luokan bad-ass lohikäärmeitä rynnii kimppuusi.
No jos pitäisi sanoa helpoin lopari niin siloin taipuisin tuenne FF VIII puolelle ja sanon että ultimesia vaikka se tuntuu aluksi vaikealta, mutta mitä enemän sitä pelaa niin sitä helpomalta se tuntuu. Eikä se nyt paljon vaadi jos haluaa päihitää ultimesian.
huru-ukko
27.1.2005, 16:58:12
Kutosen Kefka, kun Gogolla ja Edgarilla käytti Chainsawia ja, kun niiden iskut vei 9999, niin alle viiteen minuuttiin se Kefka tuli hoideltua, tai seiskan Sephiroth, kun siinä ei tarvittu kuin kerran Omnislashia niin se kellistyi.
Kerran en iskenytkään heti, vaan odotin, että Sepi iskee, ja minulla oli counter attack-materia, ja kun Sepi oli kerran iskenyt ja vienyt noin 5000, Cloud käytti counteria ja vei Sepiltä yli 7000 healttia, ja ihme kyllä se kellistyi niin vähästä. =/
Darkoth Windark
27.1.2005, 17:41:57
Yu Yevon oli hirveän helppo. Missä on hastetta, jos omat hahmot ei voi kuolla? Ainoa vaikea siinä oli saada sen HP:t pois, kun se saa joka vuorolla 9999 HP:tä. Reflectillä siitäkin selvittiin. Shuiyn oli myös helppo. Ultimecia on vaikea. En oo päässyt kuin Ultimecia-Grieveriin asti. Neljä battlea, joiden välissä ei voi edes parannella tai seivata. Ja olioitten limitit vie saatanasti HP:tä. En oo henkilökohtaisesti hakannut Safer Sephirotia, mutta serkkupoika veti sen yhellä Omnislashilla
Ikävä kyllä Finaali 6:n Kefka Palazzo.
Kuolin tähän loppujen lopuksi kerran, toisella kertaa pienellä temppuilulla läpi.
Petyin Squaren tekemään versioon, joten nyt pieni kräkkeri hakkeri sisälläni imuroi netistä rom:n kelpaavan monster editorin ja on luonut hirviön, joka on ilman epäilystä FF sarjan vaikein loppuvastus. Kuten pitääkin :)
Yu-Yevon ehdottomasti. Siis eihän tuossa mitään järkeä ollut? Vieläkun kaveri kertoi että kannataa heittää aseseen zombie status käyttöön niin se tappaa ite ittensä. Juu ja ysin loppari oli kans aika floppi, Yhtä äkkiä joku mailmanluoja tai mikä ny olikaa tulee ja on niin saakelin hullun näkönen ja ei sitte tapa ees ketää partystä. Taas noista vanhemmista tulee mielee että 4 on liiankin vaikea...
Sanoisin että FFII:n(Origins versio) loppari ansaitsee tuon tittelin. Kun olin kuullut paljon hypee muilta pelaajilta kuinka vaikea se on. Olin kasvattelemassa siellä viimesessä paikassa kun huomasin hänen kököttävän lähellä. Aattelin heittää memon siihen ja kokeilla huvikseen.Yksinkertaisesti se ei vaan saanut mitään aikaan. Ei saanut yhtään hahmoa tapettua, vaikka eräs hahmoistani omasi kehnosti HP:tä. Kenties minä olen vain hyvä pelaaja, tai muut vain on todella huonoja, mutta Emperor oli kyllä niin löysä että oksat pois.
Lady Baralai
28.1.2005, 11:59:45
Tähän mennessä hirttämistäni (VI-X-2) sanoisin, että X-2. Vegnagunin ja sen jälkeen Shuyinin nitistää liiankin helposti, tyttöjä ei tarvi ees pahemmin kehitellä missään, sen kun painelee suoraan kimppuun.
X:n Jechtissä on jonkin verran vastusta, mutta dark aeonien ja Yu Yevonin kanssa menee melkein naurettavaksi, kun Auto-Lifen takia ei edes ole mitään mahdollisuutta päästä hengestään... :blah:
Zezimad
28.1.2005, 23:38:41
Yu Yevon, ;D Niin helppo kun olla ja voi....meni yhestä 99,999'stä?
vaikein on ehkä ultimacia... FF 1 tai 2:sta en oo pelannu... ffx oli muutenkin "aivan" erillainen kuin muut ff:it, mielestäni ;)
Myös Safer sephiroth olisi paha, jos ei olisi Omnislashia tai knights of roundia...sehän pätkäsee noin 7,500 ? :P
Choco&Mog
29.1.2005, 9:48:06
No, kympin on helpoin, jos ei lasketa faythia, vaikka sekin oli aika helppo. Braska's final aeon. Muutaman kerran kun iskee Magus sistereillä, niin se on siinä. olisin voittanut sen vaikka ilman aeoneja. Joten oikeastaan se on helpompi kuin Earth Eater. No, voihan niitä olla helpompiakin, mutta kun en ole pelannut kaikkia, ja jotkut Final Fantasyistäni on vielä kesken. Vaiken on ollut ehkä seiskassa, pelasin sitä noin 1½ tuntia. olen myös kuullut kommentteja, että kasin loppari oli pettymys.
Tsaukki
29.1.2005, 18:05:38
FFX:n loppari oli helpoin,koska sen pysty muuttamman zombiksi ja sitten se paransi itteään 9999 ja kärsi tietenkin siitä.Eihän siinä muutenkaan voinu kuolla
Hmmm... FFIX:n tai ehkä sittenkin FFX:n vika bosse on helpoin.
Katsos, FFX:ää minä olen vain vähän kokeillut. Todella pitkän tauon jälkeen kokeilin sitten pikkuvelini tallennusta, ja menin vetämään vikanbossen sen paskimmilla hahmoilla. Kympissä on sekä ylivoimaiset hahmot, että niin rutosti bosseja joista selviää ilman minkäänlaista taktikointia. Tämä on minun mielipiteeni. Kyllä minä FF IX:n ja FFVII:n loppareistakin selvisin ensimmäisellä kerralla, mutta FFVII:ssä se oli kyllä varmaan vain tuurista kiinni.
Sen sanon että kasin Ultimecia meni viidessä minuutissa. Jos niinkään kauaa meni. No, olivathan hahmot hyvätasoisia (Squall ja Zell 100 , Selphie 98 ), mutta eihän siitä ole kuin haittaa. Muutama Triple ja Auraa, Hastea ja Full-Curea Selphiella, Zellillä ja Squalilla Renzokukenia ja voilà! Oli aikamoinen pettymys, peliä pelasin kuitenkin monta vuotta menemättä kertaakaan läpi. Mutta loppuvideo oli sen arvoinen.
Muista en sitten tiedäkään... Täytyy varmaan aloittaa seiska uudestaan ja tällä kertaa mennä se läpi.
Ehdottomasti Kympissä, Siis loppuvastus on itseasiassa hlvetin naurettava, Kivimöykky joka leijuu ilmassa ja parantaa itseään jota vastassa on 9 soturia joilla kaikilla on kuolemattomuus päällä, Miksihän ihmeessä 10 loppiksesta tehtiin niin helppo? No sitten toisiksi vaikeinpana korjaan helpoinpana on todellakin ysissä, Siis en oikein ole ymmärtänyt mikä ihme se neutron vai mikä onkaan.
Velvety
20.2.2005, 9:51:41
Onhan noita heikkoja/helppoja loppareita useita, mutta nyt tulee vain kaksi mieleen.
Trance Kuja, FF9
Kyllä. Aivan liian helppo. Tappelin sitä vastaan, ensiksi tietenkin luulin herran olevan jumalattoman vaikea, mutta sitten puolen tunnin mättämisen jälkeen tämä sanoi tiutau ja min voitin sen. olin muistaakseni käyttänyt taistelussa Daggeria, Viviä, Zidanea ja Freyaa. Kun Kuja lopulta teki Ultimansa, minä kauhistelin, että nyt kuolen. Enpäs kuollutkaan vaan joudun tappelemaan sitä Necronia vastaan. >.<
Yu Yevon, FFX
Joo. Tämä oli aivan liian helppo. Kolmella hahmolla oli Doublecast, nakkelin Ultimaa ja kaikkea muuta semmosta sen mörön niskaan ja Overdrivet vielä perään niin kuoli about 20min, jos oikein kelloa katsoin. Minun HP:ni eivät edes olleet sitä 99999 luokkaa, vaan semmosta 7000-9999 luokkaa, mutta onnistuin voittamaan sen pirulaisen.
Eiköhän se ollut siinä? :]
Eetami
20.2.2005, 14:39:24
Pakko tähän nyt on vastata että ff kybässä...
Braskas final aeonin kellistin 4 iskulla. Eli eka muoto kerran Tiduksen lyönti (n. 70 000 dmg) Toinen muoto taas siihe eka Wakkalla joka löi 9999 sitten Auron n. 20 000 ja sitten taas Tidus.
Yu Yevon ei ollut haaste eikä mikään. Äsken tuossa päihitin sen kahdella iskulla... Eka Auronilta pieni pinta haava ja sitten Tiduksen 3. overdrive niin homma oli jo hoidettu :P .
Sananium
21.2.2005, 14:33:13
FF8. Lion Heart joka muotoon ja aika nopeasti menee. Paitsi se Hell's Judgement tarvitsee jo X-Potionin tai Megalixirin. Ekalla yrällä meni ja oli turhankin helppo. Olin kuullut kaverilta hurjia stooreja monista Ultimecian muodoista ja kokeilin sitä eräänä myrskyisenä yönä. Iskin pari kertaa ja Ultimecia kaatui. Olin taivaissa pari viikkoa, kunnes yritin taas ja läpi meni uudelleen. Tosin jos hemmoilla on n. 2000 healthia niin sitten se voisi olla jo ihan kiva pala................. sillä Shockwave Pulsar tulee aina!
Toinen helppo bossi on Sephiroth. Bizarro-Sephy kuoli viiden minuutin sisään (kiitos 4-cutin) ja itse finaali Sephy vähän useampaan. Hän ei ehtinyt edes iskeä muutakuin kerran! En käyttäny yhtään limittiä ja ainut taika oli Wall. Sephy vielä kaiken lisäksi avasi tappelun heikommalla iskullaan. Sitten vaan Cloud 4-cuttasi ja siinähän se sitten kuoli.
Ai, niin! Ja se ihan viimonen Sephy olikin sitten helppo.... Melkein kuolin siihen kun jäin odottamaan, paljonko saan vahinkoa. Olisin tietenkin voinut iskeä sen Omnislashin heti....
Chopper
21.2.2005, 18:13:09
FF1: Helppo. Tein Attackia Knightilläni ja käytin siihen Blackia "Steel".
FF2: En vielä siellä asti. Aloin kunnolla pelaamaan vasta pari päivää sitten.
FF3: En siellä asti.
FF4: En ole kokeillut...vielä...olen vasta Lunar Subterrainin alussa.
FF5: Sama juttu kuin ylempi, mutta olen piessyt Twin Tanian enkä edennyt sen pidemmälle. Isosiskon savessa olen kyllä vetänyt sen. Ei liian helppo, ei liian vaikea.
FF6: Olen jumissa Kefka's Towerin alussa. Kamala sekamelska. Siivoaisit välillä, Kefka!
FF7: No jaa...Aika helppohan se oli. Hahmot n.80 levelisiä (itse kehitetty).
FF8: Vaikein tähän asti. Tarvitsee sentään tuuria, eikä vain taitoa.
FF9: Ylihelppo. Voitin ekalla kerralla. Eikä sillä ole muita pahoja liikkeitä, kuin Grand Cross.
FF10: Maailman helpoin. Iskuni vetävät täydet 99,999 joka kerta (paitsi Wakka,Kimahri ja Rikku). Ja vielä se ylimääräinen status...
FF10-2: Oliko tuossa kaikki? Hahmoni olivat level 95 (Paine oli 99). Tykkään kehittelystä. Attack, attack, attack, attack, attack...oho, se kellistyi niille sijoillensa! Onko SquareEnix tosissaan? En ole kertaakaan hävinnyt koko pelin aikana!
Lisää HP:ta!
Seuraaviin loppareihin:
FF1
FF5
FF7
FF8
FF9 ja paljonkin
FF10 yli 10 kertaa lisää ja SE status pois
FF10-2 lisää HP:ta, Vegnagun!
Siinä ne olivatkin.
Vastaukseni on FF10!
Joo no kun tässä näitä lueskelin niin aika moni oli sitä mieltä että FFX:sässä oli helpoin loppuvastus ja yhdyn kaikkiin.
Se oli jotenkin ärsyttävän helppo.Jos totta puhutaan mua alko suorastaan v******maan.Muuta ei voi kyllä sanoo.
Davidson
24.2.2005, 17:18:48
Finalien ylivoimaisesti helpoin loppuvastus on tietenkin FFX:ssä, kuten näköjään aika suuri osa tähän ketjuun vastanneista on myös huomannut. Oikeasti: Olisi voinut pistää nyt "vähän" vaikeamman loppuvastuksen, sillä mielestäni "yhdellä iskulla peli läpi" on aivan helvetin huono idea. Yu Yevon oli vielä helpompi kuin se Yunan tarjoama Aeon-haaste, joka edeltää tätä hirmuista loppupahista. Muutenkin molemmissa Final Fantasy kympeissä ärsyttää se, että niiden kaikkein pahimpien örrymörriäisten ja peruslopareiden välillä on liian suuri tasoero, toisin kuin mm. jokaisessa pleikkariykkösajan Finalissa.
Necrofobia
24.2.2005, 17:55:42
Mikäli lasketaan ylivoimaiset huijaustaktiikat niin helpoin loppuvastus on luonnollisesti FF2:ssa. Kaksi Bloodswordia, yksi vuoro niin taistelu on siinä. Turha enempää kommentoida tuota taistelua.
Jos taas mietitään loppuvastuksia ihan normaalista näkökulmasta niin mikään ei ole oikeastaan helppo paitsi FF7 loppis. Vaikka kaikki pelin boss taistelut ovat aivan liian helppoja niin ensimmäisellä pelikerralla odotin että viimeinen boss olisi vaikea. Vaan ei, ilman Omnislashejä, Kotreja ym. ylivoimasta tavaraa Sephiroth katuu liiankin helposti. Ensimmäinen muoto Bizarre Sephiroth saattoi paikoitellen olla vaikea johtuen regeneroitumisesta mutta seuraava kaatui helposti. Äh, tylsää, vaikea loppuvastus on aina suuri plussa.
IX:n loppari on kuulemma todella helppo. Itse en aivan sinne asti kerinnyt mennä, kun kaveri pyysi pelin takaisin lainasta. Mutta niistä jotka olen voittanut, ehdottomasti VII. Itselläni meni ihan huitaisten. Sen sijaan esim. VIII:n lopparia joutui tahkoamaan pariin otteeseen ja tähän uppoutui paljon aikaa. Eipä tässä sitten varmaan muuta.
Verbatim
3.3.2005, 8:25:57
Hmm. Vaikea kysymys, kun vain kahteen olen päässyt, ja molemmat olivat ylihelppoja. (Siis VIII ja X)
Eli ensin kahdeksoinen:
RYHMÄ: Rinoa, Squall, Selphie.
LVL: Rinoa: 25-30 Squall: 45-50 Selphie: 35-40
Lisätietoa: Kaikilla HP+80% sekä muuten vaan junctioitu taikoja niin, että HP 9999.
TAISTELU: Ensin Selphie taikoo Triplen Squalliin. Sitten Rinoa taikoo Triplen Selphieen. (Ei ole Cerberusta, enkä tajunnut sitä joltain mörkiltä Ultin linnassa drawata.) Sitten Squall heittää Aurax3. Rinoa pari kertaa Combine-Angelo. Sitten Selphiellä jotain hyödyllisiä slotteja. Sitten, kun Ulti kutsuu Grieverin, Laitetaan Rinoalle Angel Wing. Squallilla Renzokukenia, ja kun tulee Shokwave Pulsar, (Kirjoitettiin miten kirjoitettiin.) Selphie tekee Full-Curen. Griever kuolee helposti. Tässä vaiheessa yleensä Squallin pitää uusia Aurat. Kun Ulti junctioituu Grieveriin, hakataan sitä Renzokukenilla, ja (Toivottavasti) Lion Heartilla. Selphie voi heittää Wallin, jos tällä ei ole muuta tekemistä. Sitten Viimeinen Ulti hoituu suurinpiirtein samalla taktiikalla, aina Hells Judgementin jälkeen Full-Curea kehiin. Sitten vain katsellaan loppudemo. Ja jos on nopea, ei edes näe Apocalypsea, tai mikä se nyt taas olikaan.
Sitten kymppi:
RYHMÄ: Auron, Tidus, Yuna.
HP: Auron, jotain 6800, Tidus, jotain 4500, Yuna, jotain päälle 8000. (Varusteessa HP+10% ja HP+30%)
Muita en muista.
Braska's Final Aeonia vain hakataan ja hakataan, Yunaa jos ei tarvita parantamaan, hän heittää Holya/Ultimaa.
Mutta Yu Yevon. Tämäkin on helppo, koska tässä on se himskatin Auto-Life koko ajan päällä. Mutta siis tämän minä teen niin, että Yu Yevonille Haste, ja kaikille muille omille tyypeille, paitsi Yunalle Slow. Ja nyt, kun Yu Yevon tekee Gravijan, se ei itse paranna. Siinä vain sitten defendataan hepuilla, ja jos näyttää pahalta, (Mitä ei tapahdu.) niin Yuna parantaa. Tämä on siis vieläkin helpompi, kun Ultimecia.
Eli: X:n Yu Yevon on helpompi, mutta ei Ultikaan mikään paha ole. Eikä Braska's Final Aeon. Muuten, kumpi on oikeasti X:n loppupahis? Final Aeon vai Yu Yevon? JA X:n vaikein pakollinen taistelu oli mielestäni se Sin taistelu, jossa tämä piti tuhota, ennen kun se avaa suunsa. Mutta tämä ei liittynyt aiheeseen mitenkään.
EDIT:\\ Ei ollut vitsi. Mutta minun tyypeilläni oli loppujen lopuksi aika alhaiset levelit. Silloinhan on myös vihulaisilla alhaiset levelit. Eli kasissa on helpompaa, jos on junctioinut hyvin, kuin jos on hyvät levelit. Tai jotain sinne päin.
Shining Forehead
3.3.2005, 10:41:42
Hmm. Vaikea kysymys, kun vain kahteen olen päässyt, ja molemmat olivat ylihelppoja. (Siis VIII ja X)
Eli ensin kahdeksoinen:
Siis kait tuo oli vitsi että kasi on helpoin. :D Sai kaverinkaa tahkota sitä vimppaa vastusta varsin kauan..
No kumminki helpoin on ylivoimaisesti ffx! Kun jaksaa ottaa sphere gridin edes lähes täyteen niin kaikki vastukset menee todella helposti.. Oli pieni pettymys kun viimeinen vaastus kaatui parista attackista. Mutta olihan mulla Tiduksella sphere grid täynnä niin taisi damagee tulla yhdestä attackista 99999 mutta joka tapauksessa ffx on helpoin mutta myös ehkä kaikista mukavin peli. :)
Kun jaksaa ottaa sphere gridin edes lähes täyteen niin kaikki vastukset menee todella helposti..
Nyt on kyllä pakko sanoo että vaikka sphere grind on täynä niin ei dark aeonit oo kovin helppoja tai penancekaan ei oo helppo.Mutta muuten kyllä kaikki "normaalit" vihulaiset kaatuu yhestä iskusta.Ja vielä jos on saanut tiduksen parhaan overdriven niin se on mahoton.No ei mulla oo tästä muuta sanottavaa.
Niin ja tosta kun tuo yks heppu sano että ffVIII oli helpoin niin ei tosiaankaan.Niinkun Shining Forehead sano sitä sai takoa hitusen aikaa että se kuupahti.
Tangentti
20.1.2006, 15:05:07
FF VI:sen Kefka. Ärsyttävää että näinkin hyvässä pelissä on aivan liian helppo loppari. Tyypillä ei ole paljoa energiaa ja kaatuu aivan liian helposti hyvin koulutetuilla hahmoilla. Jos haluaa haastetta täytyy olla välillä 1-40 leveli (tosin pelissä ei ole alle 3lvl hahmoja) mutta vain silloin minulla oli hieman vaikeuksia päihittää Kefka. Tosin taistelun vaikeutta hieman lisää se että joudut hakkaamaan useamman muodon tornista ennenkuin pääsee itse pääpiruun.
IX:ssä ja II:sessa on myös aika helpohkot lopparit. II:sen Keisari on tosi helppo jos käyttää Blood Swordeja mutta muuten aika vaikea. IX:n Necron kyllä käyttää tympeitä status-muunnelmia mutta voitin hänet kyllä keposti kerralla vaikka välissä hieman jännitti mutta vihollinen kaatui vähän liiankin nopsaan.
Älä naurat Yösäilä. Väitätkö muka tosissasi, että Vegnagun ja Shuyin ovat vaikeampia FFX-2:ssa? He ovat kyllä minun mielestäni maailman helpoimpia loppubosseja, mitä on ikinä tullut FF:ssä vastaan, voin nyt kuulostaa vähän ylimieliseltä, mutta kyllä nauraisin itseni kipeäksi, jos näkisin jonkun kokeneen FF pelaajan häviävän heille tahallaan ;D
Lollero
22.1.2006, 13:13:59
Shuyin, FFX-2
Ihan naurettavan helppo. En väitä, että hahmoni olivat hyvin kehittyneet mutta silti. Kukistin tämän varmaan viidellä iskulla. Sitä paitsi tämän overdrivet olivat ihan huonoja.
Yu Yevon, FFX
Onhan se helppo kun auto-lifet ovat. Muuten tässä olisi saattanut olla vähän haastettakin.
Omegaslasher
22.1.2006, 13:30:43
Ultimecia. Ylihelppo. Enkä edes käyttänyt kuin yhden heron. Ilman Lionhearttia. Irvinellä oli vain 6000 hp. Enkä käyttänyt The Endiä tai invincble moonia. :wink:
Dorianthem
22.1.2006, 15:23:52
Shyuin, FFX-2
Ylihelppo. Kaatui parista iskusta ja se niin kauhean pelottava Terror of Zanarkand ei tehnyt mainittavampaa vahinkoa. Olisi edes jonkinlaisen vastuksen voineet siellä Squarella tehdä, mutta ei kun ei.
Toinen helppo oli Yu Yevon. Kaatui yhestä iskusta, mutta se nyt johtuikin liian hyvistä hahmoista. =) Samanlailla oli myös Braska's Final Aeonkin. Kaatui kahdesta iskusta, kun ei sitä voi voittaa yhdellä.
Jartza92
23.1.2006, 14:26:38
Kyllä se oli FF X-2. Melkein kaikkien mielestä se on FF X, ja luultavasti minunkin mielestäni, kun olen pelannut sen toisen kerran läpi. Ensimmäisellä kerralla kun en jaksanut kehitellä hahmojani tarpeeksi, vaan hutaisin pelin vain pikaisesti läpi, että voisin sirtyä X-2:seen.
FF IV:ssä oli myös suht helppo, mutta siinäkään en oikein kerennyt kehitellä hahmojani, kun peli oli lainassa serkultani, ja hän vaati sitä takaisin. :(
Final Fantasy kympin Yu Yevon oli todella helppo.. Ehdin jo säikähtää että se olisi kamalan vaikea kun silloinhan oli kaikilla hahmoilla auto life, mutta ehdin vain kerran iskeä Auronilla ja sitten sille tuli overkill.. Ja kun se oli kaiken lisäksi semmoinnen hämähäki lima.. =D
Xionheat
23.1.2006, 19:27:18
kyllä se löytyy tuolta ff IX:ästä...
toinen missä on aikas helppo on ff VII guard scorpion...
se on helppo.
mutta se ihmeen kukka siinä ff IX:ässä ei ole se helppo se oli just ihan himo vaikee!
se helppo oli yks niistä kuningattaren tekemistä mageista.
Critis
23.1.2006, 19:59:00
Enpäs olekkaan tänne postannut no pitääpäs tänne sitten sanoa oma mielipide. Mielestäni helpoin viimeinenvastus on FFVI:sen Kefka, niin hieno kun pahiksena onkin niin ainoa miinus tulee Kefkan helppoudesta viimeisessä taistelussa, ei tarvitse kun pari ultimaa tai muuta korkean levelin taikaa niin Kefka kuolee siihen. Toinen helppo vastus on Ultimecia, voi johtua siitä että ryhmä on lv100 ja kaikilla on parhaimmat aseet ja limitit, ei tarvitse kuin Auraa ja Lionhart limitti laulamaan niin Ulty on kanttuvei hetkessä.
HeavyLord
23.1.2006, 20:28:22
Hmm...
En ole kohdannut vielä yhtään äärimmäisen vaikeaa loppupomoa finaleissa...
Käynpä siis läpi kaikki FF:t jotka olen läpipelannut:
FF IV: Zeromus (vai mikä lie) on ehkä vaikein, ainakin ekalla kerralla tuskailin TODELLA kauan ennen kuin se ruma mölli kaatui... (Mutta toisaalta, IV oli eka finali jota pelasin. Veli vaan vitsillä ehdotti minulle että aloittaisin sen Snes emulla :P)
FF V: Neo-Exdeath oli helppo, etenkin kun on ensin piessyt lvl 100 tyypeillä Omegan ja Shinryun =)
FF VI: Kefka oli aivan liian helppo! Kefka oli kyllä tyylikkään näköinen mutta kaatui naurettavan helposti...
FF VII: Hienoin pomotappelu ikinä, mutta helppo. Supernova aiheutti päänvaivaa ja sekin vain confusionin takia
FF X: Braska's Final Aeon näytti todella uhkaavalta, pelkäsin tosissani että nyt tulee turpaan. Mutta turhaan.
FF X-2: Heh, koulutin ihan himona koska kuvittelin Vegnagunin olevan paha, mutta lvl 70 Yuna ja kumppanit tekivät taistelusta liian helpon :P
Shuyin oli hauska mättää, koska kuvittelin sen Tidukseks :evilgrin:
Shuyin oli hauska mättää, koska kuvittelin sen Tidukseks :evilgrin:
Hyi, kuihdu pois ilkimys. :< Murr...
Mutjees, minä nyt puhun vain kahden omistamani Final Fantasyn puolesta.
Omistan siis kympin ja sen jatko-osan ja kummassakin oli aika helpot loppuvastukset.
Monet muut pahikset saattoivat olla vaikeampia. Nöh, minulle ainaskin.
Verrattuna esmes kympin Dark Aeoneja ja Yu Yevonia, niin eivätköhän Dark Aeonit vie voiton vaikeudessa.
Yu Yevon olisi voinut olla hyvinkin haastava ja pitkä taistelu, jos ei olisi ollut Auto-Lifeja.
Ja tietenkin teillä joillakin on varmasti erittäin hyvin koulutetut hahmot, joten tuskinpa Yu Yevon on kovin monella tuottanut mitään ongelmia.
Täytyy kuitenkin sanoa, että FFX-2:n päävastus Shuyin oli vieläkin helpompi vastus.
Jos hahmot oli hyvin koulutettu niin eipä herra saanut juuri mitään vahinkoa aikaan.
Huonoillakin hahmoila pärjäsi hyvin ensimmäisellä kerralla.
Toisaalta en minä kyllä valitakaan, en minä tahdo koittaa voittaa jotakin vastusta monta tuntia putkeen.
Tahdon ns. mennä sieltä mistä aita on matalin. :>
Minulle FF VII oli ensimmäinen FF, joten minulla oli suuret odotukset viimeisestä pahisvastustajasta. Pelasin sitä veljeni jälkeen, joka oli kamppaillut Sephirothia vastaan enemmänkin. No minä, laiskana edes tappelemaan pieniä vastustajia vastaan pelissä (se on vain niin aikaa vievää ja vaivalloista loppua kohden ja turhauttaa suunnattomasti ajoittain) menin tappeluun, ensimmäisen erät helppoja, kuten odotinkin, ja viimein soi veni veni venias... Ja minä voitin tappelun ennen sitä "suurta avaruus-iskua". Oli kyllä veljen ilme näkemisen arvoinen siinä kohdin, nauratti suunnattomasti. Helpoin oli kuitenkin varmasti FF IXn vastustaja, se meni nopeasti ja vaivatta aika lailla heti läpi vailla suurempaa haastetta. Mikään peli ei ole tosin koskaan tuottanut liiemmin vastusta lopareiden suhteen, mutta tuossa nuo kaksi helpointa, kun kokemusta on FF nelosesta eteenpäin.
Helpoin loppuvastustaja löytynee joko kuudennesta tai kymmenennestä Final Fantasysta. Nelosen Zeromus tuotti ongelmia minulle huonojen tasojeni takia, joten ehkä sen takia pidän sitä aika hankalana. Final Fantasy X:n Yu Yevon oli sitäpaitsi oikeastaan pieni pettymys, sillä siinä ei voinut kuolla Auto-Lifen takia. Ysin päävastustaja oli kanssa aika helppo ja kahdeksatta ja seitsemättä en ole vielä(kään) onnistunut pelaamaan läpi asti. Viidennen Final Fantasyn päävastustaja oli myös todella helppo, onnistuin voittamaan sen aika matalilla tasoilla.
Snabii
15.2.2006, 16:03:43
No kyllä ihan ehdottomasti Yu Yevon Final Fantasy X:ssä. Siinä kun ei oikein voi kuolla. se oli aika nopea ja helppo tapaus. Ysissäkin taisi loppis olla kyllä helppo. Ja nyt kun miettiii niin X-2:sen loppiskaan ei vienyt aikaa paljon mitään ja siinä ei edes sen erikoisempaa kikkailua tarvinnut voittaakseen.
Lord JF
15.2.2006, 16:31:12
Alunperin kirjoittanut Geraki
Nelosen Zeromus tuotti ongelmia minulle huonojen tasojeni takia, joten ehkä sen takia pidän sitä aika hankalana.
Itsekin pidän Zeromusta kaikkein vaikeimpana loparina mitä finaleissa on ollut. Vielä kun vertaa lopputaistelua kaikkiin sitä edeltäneisiin taisteluihin niin vaikka eivät nekään mitään helppoja olleet niin vaikeustason nousu lopputaistelussa on kyllä äärimmäisen korkea.
Final Fantasy I:n Chaos on taas helpoin lopari mikä on tullut vastaan. Juu eihän siihen X:n Yu Yevoniin voi kuolla, mutta eipähän voi seiskankaan vikaan taisteluun kuolla niin tuommoisia on aika turha alkaa erikseen mainitsemaan. I:ssä Chaos kaatui kuitenkin ihmeen helposti. Etenkin kun mukaan otetaan pelin muuten melko korkea vaikeusaste. Jotain tekemistä asian kanssa saattoi tietenkin olla silläkin, että hahmojeni levelit olivat suhteellisen korkealla, mutta silti. Muutama melee hyökkäys ja se oli siinä.
agiLITy
2.3.2006, 15:49:38
FFX:n loppari on YLIVOIMAISESTI helpoin verrattuna muiden läpipelatuiden finaleiden loppiksiin(6,8,9,X-2)
Hehehhe...Se kellistyi yhestä meleestä niinkuin kaikki Yu Yevonin Aeoneista...
Liian helppo?..Vai olenko vain liian himokehittäjä?..
You can never know...=/
Stormheart
7.3.2006, 15:31:51
Kympissä tottakai. Ei sille Yu Yevonille tarvitse lätkästä kun Reflect päälle ja nuijia se hengiltä;D . Tosin FFX:n kehitystä vaativat pomot (Nemesis, Dark Aeonit ja Penance) osittain kompensoivat asiaa=), joten ei ihmekkään, ettei loppupomo ole mitään uberluokkaa. Olisi silti saanut olla reilusti vaikeampi. Vaikka hahmoja superpomoja varten kehittäisikin ja heittäisi sitten Yu Yevonia vastaan ihan perusvarusteet ( Ei Ribbonia, Break HP/Damage Limittia ) niin otus on silti aivan naurettavan helppo:kun hahmoilla on 255 Agilitya niin ei niitä vastaan saa vuoroa erkkikään. Joku tollainen järjestelmä, joka suhteuttaa pomojen vaikeuden omaan hahmonkehitykseen olisi varmaan auttanut aika paljon.
Sisko ja sen Sisar
7.3.2006, 19:01:49
Sisar: Kympissä oli varmana helpoimmat. Siinähän hahmoille putkahtaa jostain auto-phoenixit, kun tapellaan aeoneita ja Yu Yevonia vastaan. Ei siinä voi kuolla. Ja vaikkei sitä hyökkäisikään sen ameeban kimppuun niin sehän ottaa itseltään hp:tä hyökätessään. Kun sille tekee zombien se parantaa itsensä hengiltä. Ja Jettikin oli aika helppo. Seymourkin oli vaikeampi, ja se on sellainen Torakkamies.
ghaleon
13.3.2006, 8:40:50
Hmm taitaa olla FFX se helpoin... eipä sillä, että FF:stä yleensäkään löytyisi haastavaa loppuvastusta. Toisaalta tietenkin, jos etenee todellakin juosten yrittämällä mahdollisimman nopeasti eteenpäin siten, että tietää mihin mennä, käy vihulaiset todennäköisesti haastaviksi. Toisaalta tällainen ei ole RPG pelien tarkoitus. Kokeilkaapa mennä FFT läpi siten, että ette taistele YHTÄÄN ylimääräistä taistelua JA tapatte KAIKKI viholliset myös taisteluissa joissa ei tarvisi tappaa kuin tietty vihollinen. Yhden taistelun jouduin menemään siten, että taisi jäädä kaksi vihollista pomo vihulaisen lisäksi :( Se oli vaan liian vaikee niille mun "uber" äijille :D
EDIT: Tuli mieleen, että FF3:sen lopparista minulla ei ole tietoa, koska olen pelannut sen vain johonkin hieman yli puolen välin. Siis sen "oikean" kolmosen ei jenkki kolmosen :)
HavoCast
13.3.2006, 10:21:03
mutta se ihmeen kukka siinä ff IX:ässä ei ole se helppo se oli just ihan himo vaikee!
Tarkoitatko koko IX:n ensimmäistä bossia? Sen pääsee läpi 1 Levelisillä hahmoilla vain laittamalla Attackia koko ajan. :D
No, mielestäni helpoin loppuvastus on ollut FFX-2:ssa. Ne (viimeiset vastukset) kuolevat vain niin nopeasti. Kun sai Dark Knight (?) varusteet niin ei ollut mitään ongelmaa missään vastuksessa.
EDIT: Oikeastaan voisi sanoa että FFX:n loppari on Final Aeon. Koska Yo Yevoniin ei voi kuolla joten se on vain "näytöstaistelu".
Tarkoitettu vain juonen (?) kannalta taisteltavaksi... Joten ei sitä loppariksi voi sanoa.
Caladbolg
13.3.2006, 15:36:04
sori jos tulee SPOILEREITA, mut ei täs kyl pitäis olla mitää juonta paljastavaa....
mun mielestä FFX:n vika vastuksessa oli tosiaan jotain vikaa, sillä se oli suorastaa naurettavan helppo.....:prkl: olis ollu paljon parempi jos ois ollu jotain kymmenen kertaa vaikeempi... on se vaa nii väärin jos pääsen pelin "supermegamahtavan" kerralla läpi.... Pelin pelasti dark aeonit ja penance
En tiä kuuluuko kingdomheartsin vastukset tänne, mutta laitanpa kuitenkin=).. Siinä Ansem oli järkyttävän helppo vaikka saattoi huonolla hahmonkehityksellä kuolla pari-kolme kertaa---sephiroth oli KH:ssa ylivoimaisesti vaikein.. (vaikkei sekään ollenkaan mahdoton..
Zanarkand
18.3.2006, 23:36:48
Kyllä se helpoin loppari taitaa olla IX:ssä. Tai sitten X-2:ssa. (Edellyttäen että omistaa Cat Nipin) Mutta ei ole vaikea ilmankaan... Eikä se Sephiroth nyt niin vaikea ole KH:ssa. Itse pieksin sen Expert tasolla Kingdom Keyllä Soran ollessa 70 levelillä.
Tangentti
19.3.2006, 14:22:21
Final Fantasy VI ehdottomasti... Se yks iso etana siellä luolissa... Kunhan ei iske kun se on kuoressaan se on aivan mahdottoman easy... (Yleensä ensimmäisen pomovastukset ON helppoja...=) )
Tässä kyllä tarkotettiin loppuvastuksia, eli sitä vihoviimeistä taistelua. ( no IX:n tapauksessa ehkä jo Kujakin lasketaan mukaan.Sitä paitsi ainakin omasta mielestäni helpompiakin ekoja bosseja on ollut kuin se etana jonka nimeä en häpeäkseni muista.
Healing aeris
19.3.2006, 14:44:54
Omasta mielestäni FFVIII:n lopparit olivat aika helppoja. Ei tarvinnut kuin pistää Hp:t alhaisille, ja niin ne lopparit voitettiin, paitsi piti olla kuitenkin varovainen, ettei kaikki kuolleet. Ja no FFVI:n eka loppari. tosi helppo, kuten muutenkin kaikki final fantasyoiden ekat lopparit.
the engima
19.3.2006, 15:34:57
FFX:ssä. sen loppari, oli jechtin mätön jälkeen mahdoton hävitä :P dark aeonit siinä lopparissa ois kyllä piessy ilman mitään hiton über-auto-lifeä :murjotus: yu yevonista puhumattakaan!
myöskin seiskan Sepiroth oli liiiiiiiiiaaaaaann helppo ei sillä olli kun 1 HP ja se kuoli heti sen cloudin omnislashista :cool:
ysinkin loppari potkasee tyhjää liian nopeesti
:rispekti: :iä ykkösen chaos -lopparille :D
No.. Minusta VII:ssä, VIII:ssä ja IX:ssä on kaikista helpoimmat. Vaikkakin VIII:ssä saakin piestä henkensä edestä ja parannella. Mutta ei se mulle ole ollut ongelma. Minä vain lyön Squalin kriittiseen tilaan ja teen ainakin pari kertaa Lion Heartin. Ei ne enää silloin paljon pottuile!;D....=)
GolliM
28.3.2006, 20:54:23
Pitäisikö aloitusviestiin kirjoittaa, että yu yevon EI ollut X:n viimeinen boss vaan se final aeon. Aeonit ja Yu yevon ova todellakin niitä "tarinan edistämis tappeluita".
Oma vastaukseni on FFX-2 Vegnagun ja Shuyin. Ai että. Ehkä vika oli siinä, että käytin Painen special dresspshereä, mutta en hävinnyt YHDELLEKÄÄN Vegnagunin muodolle. Naputin vain sword dancea ja se oli siinä. Shuyin oli liian lälly, päätin kokeilla ilman Painen Specialia ja se onnistui helposti, jouduin kyllä käyttämään viittä phoenix downia. Levelini olivat jotai 45 Painella, Rikkulla ja Yunalla 42. Aivan surkeat tyypit.
Pelin vaikein vastus oli Dark Yojimbo jota vastaan tappelin 2 ja tuntia! Se ei vain hävinnyt, oliko sillä miljardi hp:tä? Ehti tehdä Zanmaton kymmeniä kertoja ja tappoi Rikkun special dresspheren kolmesti, jouduin aina herättämään ne sivutyypit eloon uudestaan... Levelit olivat kaikilla 22 (ehkä hieman huonohkot :3)
X:n Final Aeonissa ei ekalla kerralla ollut haastetta, mutta tokalla kerralla hävisin tuhat kertaa kunnes hermot meni ja rökitin toisen muodon Magus sistereillä ^^ Ekalla kerralla minulla olikin "super" tyypit kun yritin kouluttaa tyyppejä voittamaan Sinin pään ilman animaa (en onnsitunut vaan hankin sen animan räjäyttämällä Dark Valeforin ja Dark Shivan Zanmatolla XD)
Ehdottomasti ffII:n loppari, kun omisti kummatkin enkkaa imevät miekat taistelu oli ohi yhdessä kierroksessa, vähän siinä oli kiukussa pitelemistä kun ajatteli että jee, nyt tulee taas vaikea pomovastus, mutta kappas vaan random-taistelutkin on vaikeampia, plääh...
Toinen helppo on ehdottomasti kasin pääpähis, ainakin oikeilla junctioneilla, akkahan kuolee niin nopeesti ettei ole mitään rajaakaan.
Mitäs vaikeita olisi ollut...? Tainnut olla levelit niin korkeat kaikissa peleissä ettei ole tullut mitään ongelmaa, kympissä oli toisella kerralla hieman ongelmaa kun ekalla kerralla yojimbo teki ihmehyökkäyksensä. Jos nyt vaikeaa etitään niin kyllä se on varmasti kuutosen ennen kefkaa tullut taistelu, missä oli se mies ja nainen, kun se nainen paranteli kokoajan, enkä ollut tajunnut herättää celesiä ajoissa henkiin ^^...
Ohhoh, ei tää loppu kuulunu asiaan, älkää välittäkö...
Lopparin vaikeushan riippuu kokonaan siitä kuinka paljon on valmis kouluttamaan charojaan. Esimerkiksi FFX:ssä: kun ensimmäistä kertaa menin loppariin jouduin yrittämään sitä muutamat kerrat ennen kun sai sen hengiltä, mutta kun tulin uudestaan "pienen" levelauksen jälkeen se kaatui kahdella iskulla.
Helpoimmaksi olen kuitenkin äänestämässä FFVIII:n lopparin, Ultimecian.
Vaikeimmaksi taas valitsen FFIV:n loppubossin, Zeromuksen.
vottahek
16.4.2006, 16:25:19
Helpoin on FF4:n loppari. Vaikeimman taas omaa niistä minun pelaamistani
varmaankin FF6:n. Varsinaisesti minulla ei ole ollut vaikeuksia minkään kanssa, lukuunottamatta 6:a. Siinäkin kuolin vain pari kertaa. :)
Hekuttaja
16.4.2006, 22:37:04
Minun mielestäni FF 2 viimeinen vastus on helpoin jos siihen käyttää sitä tiettyä tyyliä.En kerro sitä että en pilaa toisten iloa tästä finalista.Itse tosin kuulin tämän tyylin ja siksi loppari oli aivan liiankin helppo.Eli päätökseni on ff 2 loppari on todella helppo mutta en kerro sitä kikkaa juuri siksi että kun muut aloittaa tämän finalin en pilaa heidän iloansa.:)
Tiedättekös, rehellisesti sanottuna yksikään FF loppari ei enää ole vaikea.
Kun vain tosiaan hiemankin parantaa, ja keksii sen yhden taktiikan, niin taistelu helpottuu uskomattomasti. Joskus pelkästään Hasten käyttö riittää varmistamaan voiton. Kukin FF yleensä myös tarjoaa tavarat, jotka tekevät taistelusta lasten leikkiä (FF 2 - Blood Sword, FF 7 - Mystile)
Mutta koska kaikki ovat nauraneet haljetakseen sille FFX:ssä esiintyneelle sittiäiselle, joka vastaa Yu Yevonin nimeen, mainitsen FF Tactics Advancen.
FF Advancen En-Muista-Kuka - Helppo molemmissa muodoissaan. Suht. korkea kestävyys, mutta silti aivan naurettava tapaus. HP:takin taisi olla ensin mälsät 700 ja sitten vain 999. Ninjaileva lähitaistelijaksi treenattu Marcheni vain töpötteli lopparin viimeisen muodon taakse ja KER-SLASH! Tupla-Masamunet silpoivat tältä lähes kaikki HP:t kerralla. Yay.
Kaipa taistelu olisi edes omannut jotain haastetta, jos olisin langennut Squaren virittämään psykologiseen ansaan ja koettanut suoraan pääkkärin sijaa ensin päihittää tappelussa mukana hilluvat kätyrit. Tai ehkei sittenkään.
Törkeän helppo peli muutenkin - edes läpipeluun jälkeen auenneet piilo-bossit eivät olleet mitään Instant Kill- Omegoja.
Linkittäjä
26.5.2006, 9:31:55
Tuota noin, kun itse pelasin suurimman osan FF:stä läpi olin vielä sen verran huono pelaamaan, että pomoilta otin monta kertaa turpiin. Nyt ne kaikki onnistuvat ilman kehitystä. :P
Final Fantasy X-2 on ylivoimaisesti helpoin loppari. Hahmoni olivat jotain 32-38 levelisiä ja kaatui se ekalla yrittämällä. Käytin vain kahta Dark Knightia sekä yhtä White Magea. Sitten vain Agrotin Darknessia ja Guragaa.
Ei Final Fantasy VII-X ole kovin vaikeita loppareita vaikka olenkin pienenä ja osaamattomana ollut niisä joskus jumissa, nyt ne kaatuilevat vaikka lvl 1-10 tiimeillä. :P
Pakko sanoa, että vaikeat vastukset, yleensä, piestään vasta loppareiden jälkeen... Kuten FF7: Ruby Weapon ja FF10: Penance ja Dark Aeonit.
En osaa sanoa edes Final Fantasy I-VI mitään vaikeaa, siis nykyään...
Sini-san
3.6.2006, 22:56:35
En ole pelannut läpi kuin yhden FFn... Ja tietenkin nro. 7:n!!! Seppo tuotti minulle pettymyksen ja puoliminuuttia kestäneen hengensalpaus kohtauksen. Olin hankkinut kultaisen chocobon jonka avulla olin hakenut Knights of the roundin ja muuta kivaa ja sitten ajattelin päättää sepon lopullisesti ja eihän loppari nyt ainakaan yhdestä iskusta kupsahtda niin BLÄTS! Sinne meni seppo ja veljeni sanoi että maailman tyhmin pärstä -kilpailun voittaja olisi ollut minä jos olisi joku saanut näpättyä kuvan. Toisella kerralla se oli kivempaa kun jätin ritarit ja päätin hakata Sepporotan ihan hepposia taikoja ja attack -iskuja käyttämällä.
FFX-2 olen pelannut mutta sitä loppupahista en voita ikinä :eh: Aika säälittävää kun kaikista helpointa FF pelin lopparia en voita ja pidän sitä ihan mahottomana! Hännästä pääsen jotenkuten mutta sitten töppää aina :saarna: Vituttaa!
FFX olen myös joskus pelannut mutta siitä on kauan enkä muista edes mihin kohtaan jäin... Sin jäi kuitenkin niin mieleen että jostain syystä päättelen että olin jossain Sin kohdassa... tai sitten se johtuu siitä että veljeni kiusaa pelin takakannessa lukevaa tekstiä "... tuhotakseen Sinin..."
Joskus olin myös yrittänyt aikoinaan kiusata takaisin sillä että joskus tulee sellainen FF peli jossa pääpahis on A... ainiin! En saanut sanoa sitä nimeä... No Saionara vaan...
FFX olen myös joskus pelannut mutta siitä on kauan enkä muista edes mihin kohtaan jäin... Sin jäi kuitenkin niin mieleen että jostain syystä päättelen että olin jossain Sin kohdassa... tai sitten se johtuu siitä että veljeni kiusaa pelin takakannessa lukevaa tekstiä "... tuhotakseen Sinin..."
Höntti. Ei Sin ole viimeinen bossi, vaan Braska`s Final Aeon. Pääsin näsäviisastelemaan... :)
//näsäviisastellaan sit hieman enemmän. Aivan viimeinen bossi on Yu Yevon. -MKUP
No asiaan... Helpoimmat bosset löytyy FFII:sta, FFVI, FFX ja FFX-2.
Finaali II: Emperor oli niin helppo, että itkettää. Taistelua ei voi hävitä, jos on equipattuna kaksi Blood Swordia. Tosin ilman niitä Kessu on hiukan vaikeampi. Helppo loppis silti...
Finaali VI: Ei siitä antikristuksesta ole mihinkään... Pari pirullista iskua Kefkalla kyllä on, mutta ei se paljoa riitä. Sääli, Kefka on yksi lempipahiksista ja hän oli ansainnut olla paljon haastavempi.
Finaali X: Ensimmäisellä kerralla meni. Ei paljon yritystä tarvittu. Vielä helpompi se on silloin, kun on kouluttanut hahmot oikein übereiksi ja hakkaavat kerrasta 99999. Ei voi muuta sanoa kuin plöts. =)
Finaali X-2: Uhkaavasta ulkonäöstään huolimatta helpoin FF-loppis ikuna. Käytin siinä taistelussa kaksi Dark Knightia ja White Magea. Häntä meni muutamassa vuorossa attackia hakaten. Kaksi seuraavaa meni Darknessia ja Black Skyta raiskaten. Shuyin oli surkea tuhnu. Ei helveta...
Ja kaikissa bosseissa oli tuommoinen "paskat housussa"-fiilis, mutta pettymys oli suurtakin suurempi.
Renji-chan
9.6.2006, 13:27:27
siis vaikein loppari on varmaan ff-2 emperor, kun se tekee niin tuhottomasti vahinkoa ja nappaa samalla itselleen elkkiä siinä. en ole muuten vieläkään päässyt sitä läpi
helpoin taas on ff-x2 vegnagunin osat ja shuyin, ne on siis niin todella helppoja että niihin ei tartte kehittää hahmoja juuri yhtään.
ff-7 loppari on kyllä myös aika helppo (myös ilman KotRia) mutta ei yltää helppoudessa läheskään x2 tasolle
Velvety
9.6.2006, 18:08:45
Kai tähän saa postata uudestaan, jos oma viesti on tuolla jossian huisin nevadassa? No, jos ei, niin menen nurkkaan häpeämään.
Ja sitten asiaan. Pelttuani FFX-2:n läpi tulin siihen tulokseen, että tässä pelissä on vielä helpompi loppari kuin tuossa IX:ssä tai X:ssä. Shyuiniin ja Vegnaguniin verrattuna nuo kahden edellisen osan lopparit ovat kunnon tappokoneita. Vegnagun ensinnäkin teki ihan pikkuisia hyökkäyksiä, jotka eivät edes satuttaneet minua paljon (hyökkäyksestä lähti korkeintaan 400 damagea).
Ja se Shyuin. Koko heppu on suoranainen pohjanoteeraus. En ole koskaan tavannut pahista, joka lyö hyökkäyksillään korkeintaan 300 damagea, mikä ei todellakaan ole paljon. Hepun voitin todella nopeasti. Heti enimmäinen ajatus oli, että tämä on joku Trance Kuja kakkonen, kun oli niin helppo. -_-;;
Tuon jälkeen aloin vaatia mielessäni haastetta FF:iin ja päädyin pelaamaan FFVIII:a. Nyt se noitanainen kuolee, sen vannon, hahahaaa!!!!1 >:3 Toivottavasti FFXII:ssa on enemmän haastetta lopparissa (vähän kuin Ultyssä on minulle mukavasti haastetta). <3
Nectrien
4.5.2007, 21:47:31
Kerrottakoon että FF X:ssä on helpoimmat Bossit sitten FF:ien.
Viimeinen taiselu se on täysin vammainen:
Siinä ei voi kuolla, ainut mitä siinä voi edes tehdä on Damagen tekeminen
Ja olisin odottanut jotain myös X-2 vaikka olikin ensimmäinen FF peli jonka omistin...
Helpoin oli totaalisestikkin FFX:n loppari. Ei oikeastaan mitään vastusta vaikka hahmot ovatkin keskiluokkaa.
Toiseksi helpoin on FFVII:n pääkki. Toinen samanlainen. Minun mielestä on säälittävää käyttää jotain KoTR:ia tämäntapaisessa ottelussa, koska ottelusta selviää pelkällä Double-Cutilla.
sr.behemoth
12.5.2007, 17:21:39
hmmm...
Vaikein voisi ehkä olla final fantasy x-2 vegnagun sen monien osien takia
+shuyin. Ja minulla on 2 helpointa vastusta jotka ovat...............
1.FFVII safer sephiroth, järkyttävän helppo etenkin ku laittaa cloudille ultima weaponin ja 4x cutin xD
2.FFII Emperor yllätyin miten helppo tämä on kun laittaa leolle kaksi bloodswordia
ilman niitä taistelu olisi saattanut olla vaikea mutta kun taistelin niillä niin luokittelen se helpoksi
Drizzy
12.5.2007, 17:57:53
Laitetaanpa järjestykseen, helpoimmasta vaikeimpaan niiden finaleiden bossit jotka olen pelannut (Saattaa sisältää pienenpieniä spoilereita FFVII-FFXII):
FFX - Ulkonäkö pettää. Vaikka onkin mahtavan näköinen (Braskas Final Aeon), niin älyttömän helppo ihan keskitason hahmoillakin. Pelin viimeiset juonibossit ennen tätä oli suhteessa vaikeampia, esim. Seymour Flux, Yunalesca yms.
FFIX - Meni läpi keskitason hahmoilla ilman mitään ihmeniksejä. Necron oli pelkkä vitsi, Trance Kujassa sentään vähän tyyliä.
FFVII - Hahmot eivät olleet kovin suurella tasolla. Cloudilla oli sentään Ultima Blade ja teki normaali iskulla 9999 dmg, mistään KotR tai 2x Cut materioista ei ollut tietoakaan. Oli jo huomattavasti enemmän mättämistä kun kahdessa aiemmassa.
FFXII - 3 hahmoa tasolla 50, loput alle 30. Kaksi ensimmäistä muotoa oli pelkkä vitsi. Tai toisessa muodossa kun Vayne oli critical hp:lla ja meni enrageen, jouduin jo herättelemään porukkaa. Undyingissa oli jo haastavuutta, pari kertaa meinasi Gigaflare swordiin wipetä mainpartylla, onneksi Ashen crystal shieldillä onnistuin ratkaisevissa kohdissa blokkaamaan holyn. Kakkosporukka ei kyllä missään vaiheessa käynyt sisällä, mutta kyllä tässä sai jo vähän harkita mitä teki.
FFVIII - Hahmoilla oli surkeat junktiot ja aseet, sekä myös levelit. Squall löi aseella eniten, n. 1000-1500. Tässä joutui oikeasti käyttämään järkeään ja koeteltiin kärsivällisyyttä. Monessakin kohtaa alkoi tuntua "Wtf paljon tällä on hp". Pakko sanoa, että propsit FFVIII pääloparille, vieläkun olisi saatu tästä vielä näyttävämpi tehtyä niin olisi herunut 11/10 pelisarjan parhaasta loparista.
Shur'tugal
3.6.2007, 21:47:48
Ookkoo oon pelannu läpi kaikki ff:t paitsi 3 ja 12 ja ylivoimaisesti helpoin on final fantasy 6:n Kefka. Kefka kupsahtaa melko nopeasti, jos ukoilla on vain hyvät kamat. Ainoa paha liike on fallen one, mutta megaelixir hoitaa senkin. Ff 6:n pomo onkin pettymys verrattuna muihin. Toisaalta ei Necroniakaan voi kovin pahana pitää. Kefka on kuitenkin ylivoimaisesti helpoin loppuvastus ikinä!
Noh tässä top-5 lista helpoimmista: (helpoin ekana)
1. The True Ultimecia (ff8)
2. Necron (ff9)
3. The Cloud Of Darkness (ff3)
4. Safer Sephiroth (ff7)
5. Vegnagun (X-2)
Ultimecia : (vaikeusaste: asteikolla 1-10 on 1..:D)
Olen vetänyt koko bossin alle kuuden minuutin, eikä tehny tiukkaakaan... niin ja mistä saa Heroja ja Holy Wareja? Voisko joku ystävällisesti kertoo..(lol! en tienny semmosista, myin ne vaan en tieny mitä niil tehään..:) )
Necron, voiko sitä sanoa loppuvastukseksikaan..?;D Jos vain Thieveryllä voi iskeä 6000+ dmg, silloin Dragon's Crest ja Frog Dropkin tekevät.. Limit Glovehan iskee aina 9999 kun Quinan HP on 1..:D Matra Magicil ku saa heitettyä välittömästi sen yhteen..=) joten se siitä...
The Cloud of Darkness ei ehkä ole monille tuttu. Vanha tekniikka: 2 Ninjaa, ja 2 Sagea (Cure4/Bahamut). Ninjoilla heitellään vain Shurikeneja.. Tosin, FlareWave oli aika paha kun oli vain 2,5k HP per nuppi, ja se iski noin 1,5k (cure4 paransi vain noin 800 kaikille..)
Safer Sephiroth ei ollut mikään helppo loppujen lopuksi..! Supernova teki kivasti vahinkoa, mutta Megalixir vain vastineeksi ja hyvä tulloo... // olen muuten vetänyt tämän pelkällä Cloudilla (siis toki Jenovan, ja Bizarronkin..:D!) ja ilman yhtään limittiä, ja KotRia. 4xCut toimii aika hyvin 192 STR:llä..=) Morph toimii ainakin Gelnicassa..:D
VEGNAGUNoli kevyesti vaikein.. Ne lonkerot piti tappaa erikseen, ja .. no, Cat Nip + Happy Trigger (lv3!!) ja kriittiset HP:t tekevät ihan kivaa ja siistiä jälkeä.. tosin, ei mulla ollu ku Yunan alchemistil ollu Mega-Potion opeteltu, nii .. whatever... Darkness, Darkness ja Mega-Potion, jne. Ja kuolihan se viimeinkin!
Siis mikä juttu tämä nyt on? xD Vegnagunhan on noista kaikkein helpin ja Ultimecia vaikein o__O;. No, tämä kertoo kai siitä, kuinka eirlaisia pelaajia sitä onkaan. ^^;.
Minusta helpoin on todellakin Vegnagun ja Shuyin -_-;; Ne kaikki voi voitata PERÄKKÄIN ilman ongelmia ja kun siinä on mahdollisuus palata tallentamaan, ei voi hävitä. Daah. Shuyin on naurettavan helppo cat nipillä ja trigger happyllä, koska se taitaa kuolla yhdestä. Ilman sitä se on... naurettavan helppo, koska se taitaa kuolla parista iskusta?
Ultimecia taasen.. en siinäkään ole koskaan kuollut, mutta siinä sentään on haastetta, taistelu kestää varmaan puoli tuntia ja kaikki muodot tulevat peräkkäin. Eukko rakastaa myös laittaa hp:t ykköseen ja jos käy erittäin huono tuuri, se tekee ehti perään meteorin.
CrazyGimmo
6.9.2007, 17:54:13
tähän on todella helppo vastata. kyllä se on FF kympin loppubossi, joka kuolee yhestä iskusta ;D sillo ku aikoinaan pelasin ekan kerran läpi kyseisen pelin, ni kyllä meinas naurattaa/huvittaa se helppous :D oishan se varmaanki vaikeempi jos ei kehittäis ukkoja niin paljoo, mutta enpä tiiä=)
The Lord ZXV
9.10.2007, 17:17:54
Kyllähän helppoja loppiksia on vaikka missä mutta Sephiroth on helpoista helpoin. Tarkoin tällä tuota Safer Sephirothin jälkeistä lopparia, jonka voittaa yhdellä iskulla, vaikka hän hyökkäsi ensin. Varmaan mahdoton hävitä.:D
Sitten jos otetaan sellainen loppari joka tekeekin jotain ja jota ei seisomalla voiteta niin sellainen olisi varmaan Seifer, FFVIII:ssä. Seifer iskee heikosti ja hänellä on vain hieman HP:tä. Jos haluaa niin Firalla homma hoituu myös. Seifer on niin helppo että vaikea sille on häviä.
// Ukko hiljaa, minä sanon että se on loppari vaikka voissa paistais
Tangentti
9.10.2007, 20:37:04
Kyllähän helppoja loppiksia on vaikka missä mutta Sephiroth on helpoista helpoin. Tarkoin tällä tuota Safer Sephirothin jälkeistä lopparia, jonka voittaa yhdellä iskulla, vaikka hän hyökkäsi ensin. Varmaan mahdoton hävitä.:D
Ei sitä vihoviimeista paidatonta sekä siivetöntä Sephirothia voi juuri enää laskea loppuvastukseksi, käytännössä se taistelu on osa loppuvideota koska pelaajan täytyy vain muistaa käskeä Cloud tekemään Omnislash, jonka hän osaa vaikka ei olisi hankkinutkaan. Ei kai kukaan pidä pomotaisteluna ns.elokuvataistelua. Tuolla periaatteellahan FFIV:n Tellah vs Golbez taistelu olisi kunnon pomotaistelu tai FFV Galuf vs Exdeath.
En muista olenko joskus vastannut tähän ketjuun ja kertonut mikä on ollut vaikein bossi. No enpä enää muista mikä olisi ollut vaikein vastus enkäpä kyllä usko sen ketään kiinnostavan. Pahin viimeinen lopputaistelu vaihtelee ihan pelikerrasta toiseen.
Auroch
10.10.2007, 9:39:15
No itse täytyy sanoa että nössöin loppis ikinä mitä itse olen kohdannut on ollut FFX:n viimeinen bossi. Ei vain voi tajuta miksi lopparin pitää olla niin helppo.
Noh toinen on sitten FFVII:n legendaakin legendaarisempi safer sepi. Ainoa isku mikä ehkä saattaa aiheuttaa harmia on Super nova mut blaargh kun sen voi tappaa nii nopeesti!
En myöskään henk.kohtasesti tuntenut FF ykkösen loppista pahaksi. Spämmäsin vain giant glovee tyylii molemmilla "iskijöillä" 4-5 kertaa, päälle hastet ja muut härpäkkeet ja se olikin sitten siinä.
IMO o säälittävää miten jotkut optional bossit on aina tyylii 12312313 kertaa koviksempia kuin loppubossit. Itse ainakin laittaisin lopparin pelin vaikeimmaksi ja vaihtoehto pomot sitten kenties lähentelisivät loppupomon tuhovoimaa.
Tangentti
10.10.2007, 15:35:59
IMO o säälittävää miten jotkut optional bossit on aina tyylii 12312313 kertaa koviksempia kuin loppubossit. Itse ainakin laittaisin lopparin pelin vaikeimmaksi ja vaihtoehto pomot sitten kenties lähentelisivät loppupomon tuhovoimaa.
Omasta mielestäni sopisi myös, että loppuvastus on se kaikkein pahin vastus, ubereista uberein mutta homma ei toimi koska jos loppuvastukseen pitäisi käyttää paljon pelitunteja jotta saat parhaimmat aseet ,isot levelit ja vielä itse loppuvastus vaatisi useamman tunnin tuhotuksi tulemiseen vähentäisi pelisarjan suosiota.
Eipä varmasti kovin monikaan olisi jaksanut läpäistä esim.FFX jos ennen viimeistä paikkaa pitäisikin vielä erittäin paljon aikaa käyttää kehittämiseen vaikka haluaisi nopeasti näkemään loppuratkaisun. Itselleni ainakin tulee yleensä ensimmäisillä pelikerroilla loppupää hätäiltyä koska haluan nopeasti nähdä loppuvideon.
Unski
10.10.2007, 16:30:36
Omasta mielestäni sopisi myös, että loppuvastus on se kaikkein pahin vastus, ubereista uberein mutta homma ei toimi koska jos loppuvastukseen pitäisi käyttää paljon pelitunteja jotta saat parhaimmat aseet ,isot levelit ja vielä itse loppuvastus vaatisi useamman tunnin tuhotuksi tulemiseen vähentäisi pelisarjan suosiota.
Eipä varmasti kovin monikaan olisi jaksanut läpäistä esim.FFX jos ennen viimeistä paikkaa pitäisikin vielä erittäin paljon aikaa käyttää kehittämiseen vaikka haluaisi nopeasti näkemään loppuratkaisun. Itselleni ainakin tulee yleensä ensimmäisillä pelikerroilla loppupää hätäiltyä koska haluan nopeasti nähdä loppuvideon.
FFVIII:n jälkeen ei luulisi olevan vaikeaa ohjelmoida niin että kun olet päihittänyt Hidden Boss X:n, lopparille kehittyy uudet statit, jotka ovat joko sairas vitsi tai psykoottinen houreuni. Tai vähän molempia. Teknisesti olisi jopa mahdollista ohjelmoida luuppi, jossa peli kohottaa lopparin statteja vaikkapa 5% jokaisen läpäisyn jälkeen. Tämä vain taitaisi vaatia tallentamista pelin loputtua, tyyliin GBA:n Finaalit. Ei siltikään mahdottomuus, mutta Square ei tunnu juurikaan harkitsevan tällaisia siirtoja. Valitettavasti.
Mitä taas tulee ketjun aiheeseen, Safer Sephiroth ja Ultimecia kilpailevat helpoimman tittelistä.
Safer Sephiroth kaatuu jo niinkin helppoon komboon kuin kaksi Mystileä. Toisen saa loppuluolasta, toinen pitää älytä pölliä Turkseilta. Varma voitto siitä eteenpäin. Kaikki jänskät limit-iskut ja materiakombot vain oikein alleviivaavat tilannetta.
Sepon 80,000 HP:ta kuluvat parissa vuorossa alikehitetyilläkin hahmoilla, eivätkä Sephirothin iskut aiheuta juurikaan vaaraa. Siis olen päässyt näkemään kuinka tämä parissa vaiheessa jopa poisti itseltään DeSpellillä oman Wall- loitsunsa! Kiitti vaan avusta, egoisti. Kaiva vaan itsellesi sitä hautaa ihan vapaasti.
Pahinkin isku tältä gootilta tappaa parhaimmillaan vain yhden hepun, jos sitäkään. Kiitos taas, Reflect.
Ja Supernovakin on aivan vitsi jo ilman Mystileitäkin - Demi 3 jokaiseen ja suojat pois, päälle mahd. kevyt status-tila tyyliin Poison. Todellakin koko galaksin tuhoava isku!
Ultimecia taas paljastui hurjan helpoksi jos vain tiimikokoonpano pelaa - ota pari heppua jotka ovat aivan millä leveleillä tahansa. Sitten joku Rinoa, joka on n. lvl 10. Keskiarvo Ultyn levelille: 5X. Mikä meinaa n. 200,000 HP:ta, jotka hakataan parissa vuorossa nekin. Ainut edes hieman paha isku tämän valikoimassa on Hell's Judgement - paljon kohua herättänyt Apocalypse ei ainakaan minun tiimiini tehnyt 2,000 enempää vahinkoa. Aikaa sen taiontaan kylläkin meni ja kesti. Loser! Ja tämäkin kai sitten muijan kovin loitsu. Hieman oli köykäistä katsoa kuinka esim. Holy tekee reippaat 300 pipiä Squaliin.
Aivan ylikohuttu tapaus tämäkin.
tumii
10.10.2007, 17:53:07
(Olen muistaakseni jo postannut tänne mutta onpa uudet mielipiteet)
Joopas joo, minkäköhän FF:än loppuvastus on ollut tosiaankin vaikea? Hmm... Siinäpä mietittävää. Voisinpa luetella kaikki FF:ät jota olen pelannut läpi (siis loppubossien vaikeusaste, ensimmäinen vaikein, viimeinen helpoin...)
1. Dark Cloud (Final Fantasy IIIj) - Noh, tämähän ei varmaankaan ole monille tuttu, mutta sanonpa siis: Tämähän tekee aina vain FlareWavea, eikä mitään muuta. Hyvähän sitä on yrittää tappaa kun Cure4 parantaa noin 800 per nuppi ja FlareWave tekee noin 1500+... Noh, kuolipa kun viskoin vain Shurikeneja kaksin käsin ja tein Bahamuttia. Heitin Elixirejä ja kuolipahan...
2. Vegnagun (FFX-2) - Ainut millä sain tämän tapettua oli Cat Nip + H.T. LV3... Noh, kyllä se minut monta kertaa tappoi (koska taisin sattumoisin olla jotain 10 levun pintaan...) sen fyysisillä iskuilla, koska HP:ni olivat niin alhaiset. Shuyin oli taas kerrassaan helppo, sillä sen iskut olivat aivan tehottomia Sentinelillä. Phoenix Downeja, ja uudestaan Sentineliin...
3. Kefka (Final Fantasy VI) - Noh, tulihan se sieltä. Fallen One oli niin paha, ettei sen jälkeisestä Grand Crossista saanut mitenkään pysyttyä hengissä. No, meninpä pöllimään Megalixireitä Solitary Islandille, ja alkoihan se sujua...
4. Safer-Sephiroth (Final Fantasy VII !!) - Nyt aletaan mennä jo helppojen puolelle. Sephyn vajaat 80 000 HP:tahan lähtee yhdellä täydellä Omnislashilla. Joten se siitä.
5. Exdeath (Final Fantasy V) - Yksi FF-sarjan vikapiikeistä. The Blessed Kissillä nimittäin voi estää Exdeathia muuttumasta Neo-Exdeathiksi. No, onneksi tämä ei enää toimi GBA versiossa. No, kyllä se on siinäkin mahdollista, nimittäin tappaa se Chaos Cannonilla... Kyllä se vaan on... Noh, teeppä The Blessed Kiss SNES tai PSX versiossa ja eikun X-Fightia kehiin!
6. Necron (FFIX) - Noh, siihen sitä on nyt tultu. Thievery, Dragon's Crest ja Frog Drop ovat täysissään, ja kaiken lisäksi Eiko mättääpi Holyä. Näin sen saa tapettua parissa vuorossa ennen Grand Crossia hyvällä tuurilla.
7. Ja helpoin - ULTIMECIA! (Final Fantasy VIII) - Voi helvetti, miten jotkut voivat väittää tätä edes vaikeaksi? Hävetkööt, sillä Ultimecia on pelisarjan pahin moka, sillä siinä voi ovelasti tehdä kikkoja. Tee tapporyhmästäsi mahdollisimman alhainen keskileveli, ja hanki niille 255 STR, niin johan aletaan tositoimiin. Auraa Triplellä, ja sen jälkeen Limit Breakeja toisensa jälkeen. Näin PWNataan Ultimecia...
//Ja mikä siinä Ultimeciassa on niin saa*anan vaikeata?! Sehän on maailman helpoin loppubossi missään pelissä ylipäätään. Kertokaa hyvät ihmiset!
Kai se on Shuyin kun Vegnagun oli tuplasti vaikeempi kun tämä. Toisena tulee Braska's Final Aeon, myös älyttömän helppo, onhan kaikki FF loppikset melko helppoja, paitsi ilman mitään guideja ja sivutehtävien tekemistä melkein kaikkiin on tullut Game Over, mikä tuntuu hassulta kun ajattelee myöhemmin :doggy:
Linkittäjä
11.11.2007, 20:01:56
Kävin lukemassa vanhan viestini ja se oli hieman suppeahko, joten sen voi sitemmiten poistaa tämän viestin myötä.
Minusta Braska's Final Aeon on helpoin kun kehittää hahmoja aluksi niitten Clear Spherejen kanssa siellä Areenalla ja sitten on se Don Tonberry ja sitten isket lol 99 999 ja Blitz Agen niin se bossi kuolee. Vähän oli pettymys XDXDXDXDXDXDXDX LOL LOL LOL LOL XDD
Joo-o puran tässä aluksi vitutusta jota jotkin postit aiheuttaa kun oli kaikkea tuommoista siellä :'< Vetäkää ne bossit perustiimillä seuraten juonta ennen lisätehtäviä ja kehitystä niin saatte niistä enemmän irti. Voisi sanoa että jopa vähän pilaa tunnelmaa jos vetää uber-tiimillä viimeisen bossin kanveeseen. Yritänkin itse muistella ensimmäisiä läpipeluukertojani, koska ne antavat parhaan kuvan vaikeusasteesta. Tosin se että olen kehittynyt yleensäottaen pelaajana näiden vuosien aikana sotkee vähän, mutta ei sillä nyt niin suurta merkitystä ole.
Helpoimman viimeisen taistelun leiman voi heittää melko suoraan Vegnagunille ja Shuyinille. Noin kaksi ja puoli vuotta on aikaa siitä kun pelasin Final Fantasy X-2:sta ja peli yleensäkkin ottaen oli helppo. Juonellisissa osuuksissa en tainnut nähdä Game Overin kuin kerran ja sekin johtui omasta välinpitämättömyydestä. Kumminkin lopussa tiimini oli vähän yli 30 levelin ja minulla ei mitään ihmeellisyyksiä ollut. White Mage ja kaksi Dark Knightia, ei mitään uber-iskuja tai kamoja. Siltikin Vegnagun meni Shuyineineen päivineen ensimmäisellä yrityksellä ilman suurempia ongelmia. Taistelut olivat kaavamaisia ja melko riskittömiä. Missään vaiheessa ei Vegna uhkaa posauttaa koko tiimiä hengiltä saati sitten Shuyin. Edeltäjänsä Final Fantasy X omaa myöskin helpohkon juonellisen osuuden, mutta se ei vedä helppoudessaa vertoja Final Fantasy X-2:selle. Myöskin Braska's Final Aeon on huomattavasti vaikeampi kuin Vegnagun ja vei minultakin useamman yrityksen. Tiimini ei ollut kummoinen kun ensimmäistä kertaa taistelin Final Aeonin kanssa. Silloin taistelua voi luonnehtia jopa vaikeaksi. Saattaa olla, että olen ollut Final Aeonissa yrityksellisesti sekä ajallisesti pisimpään jumissa, mutta en silti luonnehtisi sitä vaikeimmaksi lopputaisteluksi Final Fantasyissa. Kympissä on kumminkin hyvin paljon asioita mitä voit tehdä ennen viimeistä taistelua ja vaikka et hahmoja kehittäisikään voit silti löytää jonkin varusteen joka helpottaa taistelua kummasti. Itse vain ryntäsin juonessa eteenpäin mistään välittämättä ja voitinkin taistelun lopulta monien yritysten jälkeen.
Final Fantasy VII oli ensimmäinen Final Fantasy jonka läpäisin. Osittain tästäkin johtuen koin Safer Sephiroth:in vaikeaksi vastukseksi. Hahmoni olitvat kutakuinkin 50 levelin pintaan ja minulta ei löytynyt Knight Of The Roundsia eikä yhtään nelostason Limitbreakkia. En myöskään osannut kopioida mitään W-Itemillä. Tyydyin siis käyttämään perus materioita kuten Curea, paria buffia ja jotain damageloitsuja kuten Ultimaa. En myöskään osannut yhdistellä materioita. Sephiroth tuntui vaikealta, mutta kaatui lopulta noin viiden yrityksen sisään. On kumminkin totta, että moni asia vaikuttaa Safer Sephirothin statuksiin, kuten mitä teit kahdessa edeltävässä taistelussa ja millä tasolla omat hahmosi ovat. Näin ollen Sephirothin kanssa käytyä taistelua on vaikea verrata muiden kokemuksiin. Keski-vaikeaksi voisin Sephirothia kuvata. Tuottaa ongelmia ensimmäisellä kerralla ja normaalilla pelityylillä. Seuraavassa osassa esiintyvä Ultimecia taistelu näyttää tuottaneet monille vaikeuksi. Ymmärrän täysin miksi. Itse muistaakseni jouduin muutamaan kertaan ottamaan uusiksi kun Ultimecian kolmas tai neljäs muoto tappoi minut. Taistelun vaikeutta lisää se ettei hahmojesi leveleillä ole niin paljoa merkitystä ja taistelun pituus luo myöskin haastetta. Junctionit kuluu kun joudut loitsimaan Ultimeciaan ja lopulta joutuukin pärjäämään Thundagan tyylisillä pikkuloitsuilla. Statuksesi laskevat tässä samalla. Taistelua on on myös pidennetty pumppaamalla Ultimecialla kauheasti Hp:ta sekä jokainen taistelun vaihe osaa jonkinlaisen massatuhon vaikeuttamaan sinun elämääsi. Itse taisin olla tässäkin vaiheessa siinä 40-50 levelillä eikä minulla ollut 100 Ultimaa tai mitään muutakaan ihmeellistä boostimassa minun statuksiani. Jouduin taistelemaan siis yksinkertaisilla triple-loitsuilla ja parantamaan Curagalla. Aseenikin olivat sen verran kuraa ettei fyysisillä iskuilla saanut paljoa mitään aikaan. Ultimecia on kutakuinkin yhtä vaikea kuin Safer Sephiroth. Ehkä hieman vaikeampikin.
Näitä kahta hieman helpommaksi jää yhdeksännen osan Trance Kuja sekä Necron. Trance Kuja on hyvinkin helppo taistelu vaikka helppoudessaan toiseksi jää Shuyinille. Tässäkään pelissä hahmoillani ei ollut kuin se 40 leveliä alla sekä suht normaalit tämän tason varusteet. Trance Kuja meni joka kerta helposti, mutta Necron vaati useamman yrityksen ja pientä hahmon kehitystä. Kujalla ja Necronilla on huomattavasti vähemmän Hp:ta kuin kahden edellisen osan viimeisillä bosseilla, mutta toisaalta yhdeksikössä ei voi kovin paljoa combottaa ja yhdenkin 9999 iskun aikaan saaminen vaatii hieman enemmän kuin kahdessa muussa playstationin Final Fantasyssa. Myöskin aikaa menee parantamiseen sillä kyllä Necron saa sinun hahmosi melko nopeasti kriittiseen tilaan. Kyllä tämä sitten melko helpolla kaatui parin yrityksen jälkeen. Necron ei ole liian helppo vaikka edeltäjiensä tasolla ei ylläkkään. Necron on toisaalta hyvin erityylinen loppuvastus kuin Sephiroth ja Ultimecia. Häntä voisi oikeastaan luonnehtia enemmän klassisten Final Fantasyjen lopputaistelujen kaltaiseksi.
Ensimmäisessä Final Fantasyssä on hyvin simppeli viimeinen taistelu, mutta toisaalta se tekee siitä myös vaikeahkon. Chaos on vain yksi taistelu, jolla on hyvin vähän Hp:ta verrattuna uudempien osien lopputaisteluihin. Alkuperäisessä NES painoksessa Chaos omaa 2000 Hitpointsia ja pelaamassani PS -versiossa 4000 Hitpointisa. Kumminkin taistelusta tekee hankalan se ettei omat hahmosikaan, etenkään alkuperäisessä, pysty iskemään noin 300 enempää. Sekin ettei niiden parin vaadittavan iskun perille saaminen olekkaan niin helppoa, koska on tuurista kyse kaataako Chaos koko ryhmäsi parilla tietyllä iskulla peräkkäin. Alkuperäisessä pelissä jouduit juoksemaan koko luolaston uusiksi jos näin kävi. Onneksi PS -versiossa pystyi tekemään Memofile -saven missä halusi ja sain yrittää tätä tuurista kiinni olevaa taistelua niin monesti kuin vain jaksoin. Muistaakseni vietin Chaoksen parissa puolisen tuntia isolate parisenkymmentä uudelleen yritystä.
Chaosta huomattavasti vaikeampi lopputaistelu löytyy Final Fantasy nelosesta. Zeromus tuotti minulle ensimmäisellä kerralla paljonkin ongelmia. Jouduin kehittämään hahmoja ylös varmaankin kymmenellä levelillä ja tällä välillä yritin vaikka kuinka monesti voittaa Zeromuksen. Ennen Zeromusta ei voi edes tallentaa ja joutuu joka häviön jälkeen juoksemaan luolaston viimeisen osion läpi sekä katsomaan parin minutin pälätykset ennen tasteful. Zeromuksella on myöskin harvinaisen paljon energiaa vanhaksi Finaliksi. Yli satatuhatta Hp:ta. Myöskin Zeromus heittelee usein suht voimakasta Big Bang -hyökkäystä joka voi tappaa heikommat hahmot yhdestä. Final Fantasy IV:ssa hahmot ovat muutenkin erikoistuneet vain yhteen asiaan ja combotus ei ole mahdollista. Taistelussa ei siis voi kun pysytellä hengissä ja tehdä damagea parhaansa mukaan. Taistelu on kumminkin vain yksiosainen. Ensimmäinen varsinaisesti useampi osainen lopputaistelu löytyy Final Fantasy V:sesta. Ex-Death:ia vastaan joutuu taistelemaan kahdesti peräkkäin jos ei hyödynnä erästä temppua. Kumminkin Final Fantasy V:sessa on monien hahmoluokkien takia niin paljon mahdollisuuksi, että tästä taistelusta saa tehtyä helvetin helpon, mutta ryssimällä hahmoluokkien kehityksen voi taistelu olla hyvinkin vaikea. Yleisesti ottaen tämä jää kumminkin keskitasolle. Omat hahmoni olivat melko normaalit ja ihmeempää temppuilua ei löytynyt. Parilla yrityksellä pääsin läpi kun tiesin mihin pitää varautua ja mitä suunnilleen pitää tehdä.
Ja viimeiseksi jätän Kefka:n jonka läpäisin ensimmäisen kerran eilen. Pääsin taistelun läpi kolmannella yrityksellä. Tiimini levelit (neljä hahmoa joita käytin) olivat 36-39 levelisiä. Edelliset yritykset kaatuivat siihen kun unohdin täysin varustaa Terran enkä varustanut mistaken hahmojani optimaalisesti. Ensimmäisellä kunnon yrityksellä kaatui vaikka pistikin hieman vastaan. Taistelu on siis neljäosainen ja kaikki muut taistelut paitsi itse Kefka sisältää useampia kohteita kuin vain yhden. Kokonaisuutena taistelua voisi sanoa vaikeimmaksi haarukalla I-VI, mutta itse Kefka ei ole yhtä vaikea kuin vaikka Zeromus. Final Fantasy kutosessa hahmoista on myöskin suht helppo tehdä tappajia parilla oikealla varustuksella. Kefka jää kanssa keskitasoisen vaikeaksi. Tästä jääkin sitten ulos II, III ja XII. II:sta en ole edes koskaan läpäissyt saati sitten XII:sta, mutta II:sesta olen kuullut, että ilman Blood Swordia viimeinen vastus olisi todella vaikea. En sitten tiedä. Vaynen haastellisuudesta minulla taasen ei ole mitään hajua.
/ Lisäyksenä tulee analyysiä The Emperorista ja Dark Cloudista:
The Emperor, jota on kehuttu yhdeksi vaikeimmista Final Fantasy -loppupomoista ei tuottanut minulle pettymystä. Ainakaan varsinaisesti. Taitelu tosiaankin oli rasittava ja aluksi pieksin hänet käyttäyn Blood Swordeja, joka osattautui melko helpoksi hommaksi. Tämän jälkeen kumminkin lataisin pelin uudestaan ja otin Blood Swordit pois. Taisteliminen ilman niitä vaikuttaa aluksi mahdottomuudelta vaikka sitä ei ole. Tietenkin taistelu vaatii pitkäjänteisyyttä ja muutaman uudelleen yrityksen. Itse sain menemään jo kolmannella yrityksellä ja taistelu kesti noin 15 minuuttia. Vaikka omalla kohdallani taistelu ei niin montaa yritystä vienytkään voin silti kutsua sitä yhdeksi vaikeimmista. Voi olla ettei alkuperäisessä versiossa olisi hermoni kestänyt raahautua yhä uudestaan ja uudestaan Emperorin luokse yritysten välissä. Toinen ilkimys on Final Fantasy III:sen Dark Cloud. Menin Dark Cloudia vastaan ajatellen taistelun olevan helppo, mutta tämä luulo murskautui parin yrityksen jälkeen. Vaikka Dark Cloud käyttää pääsääntöisesti vain yhtä hyökkäystä se ei tee siitä mitenkään helppoa. Minun ryhmäni oli aika paljonkin suositeltavan tason alapuolella, mutta tämähän tuo vain vastuksen oikeat piirteet esiin. Onnistuin voittamaan yli tunnin yritysten ja ahkeran miettimisen jälkeen. Taistelusta kumminkin nousi jopa liikaa pintaan miten paljon se on tuurista kiinni, missä järjestyksessä vuorot tulevat. Tätä taistelua voisin sanoa vaikeimmaksi loppareista välillä I-VI.
Loppuun voisi tehdä listan helpoimmasta vaikeimpaan:
1. Vegnagun ja Shuyin
2. Trance Kuja ja Necron
3. Chaos
4. Ex-Death
5. Sephiroth
6. Kefka
7. Zeromus
8. The Emperor
9. Dark Cloud
10. Braska’s Final Aeon
11. Ultimecia
JOS JOTAKIN INHOAN NIIN TUOTA LISTAA! Hyi jyi, ei tuota ihan noin voi listata. Voisin vaikka heti kääntää sen ympäriämpäri ja tehdä huomenna saman uudestaan..
Dragon of Light
4.12.2007, 14:34:31
Mielestäni kaikista helpoin oli FFX:ssä se Final Aeon/Jecht, koska minun ei täytynyt kehittää ukkoja kertaakaan, enkä käyttänyt aeoneja, koska silloin kun sen tyrmäsin, en ollut tottunut käyttämään aeoneja ollenkaan FFX:ssä. Toisin sanoen en pelannut aeoneilla ollenkaan FFX:ssä.
Toinen erittäin helppo oli FFVIII:ssä se Ultimecia. Sitä helpompaa ei voi vain olla, vaikka tyrmäisi ne ilman mitään erikoista kikkaa, esim FFV:ssä sen erikois tavaran käyttö, jonka nimeä en edes muista, jottei se muuttuisi
sen toiseen muotoon. Viimeiseksi tulee vielä FFVII:n Sephiroth, Cloudilla veti täydet ja muilla jotain noin 5000, jostain syystä niitä phoenix downejakaan ei tarvinnut käyttää juuri yhtään (en tiedä miten paljon, koska siitä on aikaa kun tyrmäsin sen sephirothin...), vaikka ostin niitä miltei repun täyteen.
Helppo ku mikä vastata. Niistä, mitkä olen mennyt läpi, ehdottomasti helpoin on ollut FFX-2:sen! Koko hoito on niin helppo, että sitä ei jaksa edes mennä.
Sitten kaikista finaleista, mitkä olen mennyt läpi (taikka jäänyt vikaan vastukseen) omat mielipiteeni ym.
Final Fantasy IV
Mitäs tästä sanoisin. Noin 40lvl partyllä hyvin haastava. Ei voi muuta sanoa. Sain sentään nähdä kaksi kertaa Big bangin ja kerran Flaren:P.
Final fantasy VII
Ekalla pelikerralla järjettömän vaikea alhaisen levelin ym. takia. (Iskin parasta damageani Mageilla... Niillä noin 2000. Summonit tietenkin... Ei KotR). Limitteinä oli kakkos ja kolmos tason limitit sekä Vincentillä 4 tason. Yksi virheeni oli ottaa Tifa ryhmään. Yhä Sephiroth tuottaa hankaluuksia, kun se lvl jää minulla aina pieneksi FF:ssä. Tosin materiat haen ja osaan käyttää, ja hahmot ovat hyvät.
Final fantasy VIII
Tämän luokittelisin helpoksi, mutta YHDEN asian takia HYVIN vaikeaksi. Mikä se asia on? Se on Shockwave Pulsar. Miksi? No siksi, että Griever kuolee aina sillai, että omien hahmojeni HP:t ovat liian alhaalla ja häviän :D.
Final fantasy IX
No niin. Päästiin taas vaikean vastuksen luo. Hyvin vaikean. Sen Kujan lemmikin voitin, Kujan voitan jos käytän siihen kaikki parhaat juttuni, ja sitten pitäisi vielä kaataa Necron. Necron on liian vaikea. Omat lvlit ovat 39-43 ja mitään 9999 hitteriä ei ole (lukuun ottamatta Grand lethalia). Todella hienoa aloittaa ottelu, ja katsoa, kuinka Necron aloittaa sarjalla: "Protect itseensä, Flare freyaan, Blue light Amarantiin ja Blizzaga kaikkiin." Lopputulos on se, että vain Zidane ja Garnet ovat hengissä. Ja loppujen lopuksi Grand Cross tuhoaa minut. Tulee aina hirveästi statuksia... Hävinnyt tällä hetkellä 8 kertaa. Voitot 0.
Final fantasy X
Huomattavasti helpompi, kuin FFIX:n, mutta Vaikea silti. Iskee aivan liikaa. Zombie aseista ei paljon ole apua, mutta onneksi Arskalla (Auron) on niin paljon HP:tä, että se jää kaikista suurinpiirtein henkiin (ainakin protectin kanssa). Sitten sitä vaan hakataan normeilla Attackeille, ja Yuna parantaa. Rikku heittää kaikkea kivaa. Olen vain pari kertaa hävinnyt.
Final fantasy X-2
Helppo. Liian helppo. Vain hieman päälle 30lvl hahmoilla (Samurai, White mage ja ?????) sen voittaa jo liian helposti.
Final Fantasy XII
Kuuluu taas niihin, mitä en ole läpi päässyt. Minun 53lvl hahmot ottavat siltä turpiin aina niissä vaiheissa, kun se heittää immuniteetin, ja alkaa iskemään hirveätä tahtia hirveitä damageita. Yksi hahmo kuolee, ja joudutaan hirveään parannuskierteeseen, josta on hyvin vaikea päästä irti. Kyllä minä senkin vielä joskus voitan...
Muutamasta Final Fantasystä voisin kertoa oman mielipiteeni.
Ensiksi helpoin, eli FFX:n Braskas Final Aeon, jonka tapoin ensimmäisellä pelikerralla 3-4 iskusta, eikä vastus tainnut keretä tehdä minuun iskuakaan. O.o
Sitten toinen, FFVII. VII:n viimeinen Jenova kaikkine Sephyineen on naurettavan helppoa. Ensimmäisellä pelikerralla menin ~60-65lvl partyllä ilman kotria tai mahtavia materia yhdistelmiä, tosin koska siitä on kohta 10 vuotta niin en muista pääsinkö peräti ensimmäisellä yrityksellä vai menikö siihen enemmänkin. Eilen kokeilin minun 75lvl Cloudilla tappaa Jenovan ja Sephyt (tapoin siis muut hahmot) ja kyllähän ne kaikki lopulta meni. Safer Sephiroth oli ainoa joka teetti vaikeuksia, koska se teki vaikka kuinka monesti Super Novansa, joissa meni sitten aikaa paljon. Käytti myös aika paljon Pale Horse nimistä liikettään, joka siis tekee hahmostasi frogin ja smaalin. Regen ja haste pitää sinut hengissä. ;) HUOM. En käyttänyt ainuttakaan summonia.
Kolmantena vaikkapa FFIX, Trance Kujassa ja Necronissa meni parikin yritystä ensi kerralla, hahmotkaan ei tosin ollut millään mahti leveleillä, nämä kaksi ovat kohtuu vaikeita ja kohtuu helppoja.
Neljäs, FFIV. Zeromus teki oikeasti jo haastetta Big banginsa takia, Rydia kuoli muistaakseni ensimmäisestä big bangista eikä sitä kerennyt henkiin herätellä. Minulla meni parikin kertaa että pääsin vastuksen läpi, party oli sitä 50lvl luokkaa ja SNES versio on kyseessä.
OrichalonMasterr
28.3.2008, 16:45:42
Final Fantasy X
Braskas Final Aeon: Kun kehittää henkilöitä tarpeeksi tämän pomon voittaminen on piece of cake! :p
Yu Yevon: Voitin tämän pomon yhdellä iskulla, koska olin kehittänyt henkilöitäni tarpeeksi. Tähän pomoon on myös hyvä strategia(jos muistan oikein): Taia Reflect Yevonin päälle ja otuksen parannus loitsut menevät omille tyypeillesi ja kannattaa olla Auto-life ja Auto-Haste.
Dorianthem
28.3.2008, 17:03:48
Yu Yevon: Voitin tämän pomon yhdellä iskulla, koska olin kehittänyt henkilöitäni tarpeeksi. Tähän pomoon on myös hyvä strategia(jos muistan oikein): Taia Reflect Yevonin päälle ja otuksen parannus loitsut menevät omille tyypeillesi ja kannattaa olla Auto-life ja Auto-Haste.
Yu Yevonia vastaan kaikilla hahmoilla on auto-life kokoajan, halusi sitä tai ei. Eli siinä taistelussa ei voi hävitä. :]
Substance
6.4.2008, 9:25:02
FF X
No.. Onneks on Penance.
Eikä noi muutkaan FF loparit niin vaikeita olleet. Ysin Necron sentään tappoi pari ryhmän jäsentä, mut muuten se kaatu suhteellisen helposti. Seiskan kaikki pomot weaponeita myöten muuttuivat helpoksi KoTR:in myötä.
Lempi lopari on Kuja. Sillä on mun mielestä tyylikkäimmät loitsut.
Yu Yevonia vastaan kaikilla hahmoilla on auto-life kokoajan, halusi sitä tai ei. Eli siinä taistelussa ei voi hävitä. :]
Voipas! Jos onnistuu kivettämään koko partynsa niin taistelu tyssää siihen. Ei ole kyllä täysin satavarmaa tietoa kun en ole itse kokeillut, mutta inttärwebissä moni väittää onnistuneensa tässä ja kaiken järjen mukaan tuon pitäisi toimia. Pitääpi yrittää joskus :) en vaan tiedä millä keinolla tuo sitten kätevimmin onnistuisi. Aseilla joissa on stonetouch/stonestrike, tai Petrify Grenadeilla tms.?
Mie olen nykyisellään vähän sitä mieltä, että kyllä kaikkien FF:ien loppuvastukset ovat juuri sopivan haastavia. Oma vika jos menee kehittämään hahmonsa niin yybermasiinoiksi että pomot kuolevat parista huitasusta. :} Mutta jos pelit pelaa läpi ihan rauhallisella perusotteella ja kulkee nauttien tarinan mukana eikä jää moneksi tunniksi vaan expaamaan, niin siinä tapauksessa bossitkin tarjoavat just passelisti ähertämistä. Sitä ehtii kehittää hahmonsa tappokoneiksi sitten myöhemminkin, jos tahtoo piilopomojen kimppuun käydä.
Xionheat
6.4.2008, 10:28:57
Mitä todennäköisimmin se on FF X:ssä tai FF I (DoS versio)
FF I Tuli treenattua sen verta että se kuoli ihan pum vain. FF X taas nyt on vaan tyhmä vika vastus. Heittelee vaan Curagaa itteensä ja se Braskas FInal Aeon:kin kaatui muutamaan iskuun. Ei mitään ihmeellistä.
FF II on myös ollut päävastukseltaan minulle aika helppo jos käyttää sitä "Drain Sword":ia vai mikä onkaan kun se on sille heikko.
Snickerick
27.6.2008, 15:18:31
X-2:sessa lopparit olivat naurettavan helppoja. Sorry to be rude. Shuyinissä eikä sen puoleen Vegnagunissa ollut vastusta nimeksikään.:eh: Pettynyt olin. :blah:
Ja sitten... kympissäkin olisi voinut olla haastavammat loppupomot. Jotkut joskus väittivät Final Aeonin olevan erityisenkin kova pala purtavaksi (eivätkä ole/olleet päässeet siitä eteenpäin), joten elin tässä uskossa. Mutt sitten kun ite pääsin kokeileen löin sen ekalla kerralla eikä tehny tiukkaakaan ;) Noh, kuitenkin... Aeoneissa tai Yu Yevonissakaan ei ollut haastetta =) Yu Yevonia taistellessa oli vieläpä Auto-life, joten häviö ei kuulunut vaihtoehtoihinkaan ;D
Kazdan
21.7.2008, 10:27:29
En ole mennyt kuin FF6 ja FF7 läpi. FF7:ssa ensimmäisellä läpipeluukerralla teki kyllä tiukkaa, kun eihän silloin edes tienny mikä KotR on. Sopivan haastavia pomoja. Mutta sitten myöhemmillä läpipeluukerroilla kun sai KotRin niin kaikki lopparit olivat naurettavan helppoja (mukaanlukien Ruby ja Emerald Weapon).
Eilen hakkasin Emerald Weaponin kuoliaaksi lvl 58 ryhmällä (Cloud, Barret ja Yuffie). Käytin pelkkää attackia + lvl 2 limittejä. Paransin ryhmää megalixereillä aina tarpeen tullen.
Pelasin kympin lopun kenties hieman liian ylikoulutetuilla hahmoilla, ja Jecht kuoli Bahamutin kahdesta overdrivesta. Yritin myöhemmin pelata kympin uudelleen paljon heikommilla hahmoilla, eikä voittamisesta tullutkaan silloin mitään. Mutta tuolla ensimmäisellä kerralla olin silmät pyöreinä ruudun eessä voittaessani ("Mitä!? Tässäkö tää oli!? Ja kaikissa läpipeluuoppaissa oli sanottu, että lopputaistelu olisi tosi vaikee!!")
X-2: ssa oli kyllä helpoimmat lopputaistelut niistä peleistä mitkä olen läpäissyt. Shuyin ja Vegnagun kaatuivat jo huonosti kehitetyillä hahmoilla ja New Game +: an avulla rökittäminen oli entistäkin helpompaa. Toisaalta pelissähän oli vaihtoehtoisia bosseja, jotka ovatkin jo paljon vaikeampia...