PDA

View Full Version : Paras levy omistuksessanne?

seifer
26.5.2002, 15:56:04
Mikä on paras levy jonka omistatte?

Toinenkin edit:

Koska tähän ketjuun tulee yhä yhden rivin viestejä, en enää jatkossa informoi tämän ketjun poistetuista viesteistä.

Perustelkaa vastauksenne! Viestit vailla perusteluja poistetaan.

Edit:

Jokseenkin lyhyt aloitusviesti parsittu vieläkin lyhyemmäksi.

- Welc

Locke Cole
26.5.2002, 15:58:03
Levyjä on niin paljon minulla että on vaikea sanoa parasta, mutta jos pitäisi sanoa mikä iskee nyt lujaa niin se on Timo Kotipellon Waiting for The Dawn.

Crow
26.5.2002, 17:14:54
RATM:in Battle of Los Angeles, tai sitten Uriah Heepin Very Eavy, Very umble.

yksisiipi
26.5.2002, 17:39:32
No, se on se paras levy jota olen koskaan kuullut...Cradle of Filthin "Dusk And Her Embrace" tieteskin.

Helmholtz
26.5.2002, 17:44:13
Ehdottomasti Chrono Cross OST.

Pedro
26.5.2002, 19:17:29
Tällä hetkellä se voisi olla Dire Straitsin On The Night.

Badg
26.5.2002, 19:30:09
Hmm.. Top 6 tällä hetkellä:
1. Tool - Ænima
2. Tool - Lateralus
3. Rammstein - Mutter
4. Nirvana - Nevermind
5. Dream Theater - Images & Words
6. Rammstein - Sehnsucht

Levyt mistä tykkään eniten vaihtelee vähän väliä, mutta neljän kärjessä on aina noi samat levyt  :D

SärkiOnKala
26.5.2002, 19:39:32
Kaikki CMX:n levyt tietty. No prkl.. Minä jaksa luetella niitä ns. vakioita, jossain ketjussa ne jo ilmoitin hyvin tarkkaan listaten. Viimeaikoina tärkeimmiksi(lue: "parhaimmiksi") levyiksi on muodostunut pääasiassa kotimaisia eli Dupen Reversed Personality ja YPE:n Tragedia, jotka on molemmat  kotimaisten parhaasta päästä. Myös Abduktion ja Jumalan Ruoskan äänitteet ovat kova juttu. Ja Shogon soundtrack..  :)

Edited by SärkiOnKala on 26.5.2002 20:42

Moguta
26.5.2002, 19:40:29
Vaihtelee tuo suosikki, mutta tällä hetkellä se taitaa olla Carpenters - Singles 1969-1981 tai Carole King - Tapestry :lovetus:

MtG MASTER
26.5.2002, 20:53:35
Iron Maiden - Fear of the Dark

FilthSkin
26.5.2002, 22:08:17
Blink-182:Enema of the State

kaikkien aikojen kesälevy, nuff said. :D

Adeíron
26.5.2002, 22:13:27
Abba: Visitors
ja min mietin tuota pitkään. on vaikea valita abban levyistä parasta, tietäkää se. :)

seifer
27.5.2002, 15:54:30
juu--u juu--u...no kaikilla on mielipiteensä...minä itse haluaisin kiittää teitä kaikkia tähän topikkiin vastaamisesta ja korjata minun valintaani. Olin aijemmin kirjoittanut että paras levyni olisi petri nygård mutta ei se ole. omistan melko vähän lrvyjä ja niistä paras on varmaankin Street Vibes 2.

Caledor
28.5.2002, 7:55:29
Niitä on aika paljon... Mutta eiköhän se "paras" ole Nightwishin live-levy...

mithon
28.5.2002, 9:05:45
Ei yhtä parasta kyl pysty valitsemaan... pistänpä sit muutaman mistä pidän paljon.

Tool - Lateralus
Nightwish - Oceanborn
Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine
Bush - The Science Of Things
Blackmore's Night - Fires At Midnight
Sevendust - Animosity
Celine Dion - S'il Suffisait D'aimer
Tori Amos - From the choirgirl hotel
Garbage - Garbage
Era - Era
Wilma - Suuri valkea
Metallica - Black

Uh joo, on hiukan eri tyyppisiä tos mut noissa kaikissa joku kolahtaa ja oisha noita voinu luetella vielä tohon lisääki mut eiköhän toi riitä. Mä henkkoht välitä p**kaakaan siitä jos joku sanoo et semmonen musiikki mikä kolahtaa ois jotenkin tuotettua tai teinipoppia etc. Hemmetti jos se kuullostaa hyvältä ees jonkin aikaa niin pitää sitä kuunnella, elämä on liian lyhyt siihe et pitäs alkaa miellyttämään kaikkia ;)

/edit unohtu sit metallican black, no sepä virhe on korjattu

Edited by mithon on 28.5.2002 10:24

Marmadoc
28.5.2002, 16:16:24
no muutama paras tällä hetkellä (ensimmäiset kolme aina)

Dream Teater - When dream and day unite
Stratovarius - Visions of europe
Dream Theater - Awake
Kotipelto - Waiting for the Dawn
Rainbow - The very best of Rainbow
Steve Vai - Fire Garden
Nighwish - Century Child

Ren
28.5.2002, 17:14:49
Jos sitä vaikka kolme nimeäisi, eivät järjestyksessä.

Emperor - Anthems to the welking at dusk
The Gathering - How to measure a planet?
Dark Tranquillity - The gallery

Trage
28.5.2002, 21:57:00
Jos vain yksi pitää valita, niin kyllä se on Trsístanian "Widows Weed's". levyyn liittyy paljon hyviä muistoja ja musiikki on loistavaa, joten sanoisin että se on tämä

Deux
1.6.2002, 13:47:40
Öh, miulla on kyllä toosi vähän CD:itä... :( . Paras voisi kuitenkin olla Linkin parkin Hybrid Theory, muuten ois Gorillaz, mutta kun en omista uusinta levyä :cry:

mutta paras tulee olemaan oma 'miksaama', jossa on sekalaisia esittäjiä, kunhan nyt vaan saisn sen *kärsimätön*

Edited by Tiffany on 01.6.2002 14:49

FantasyManIX
1.6.2002, 13:57:44
No Linkin Parkin Hydrid Theory on mun paras levy.

blindside
1.6.2002, 16:36:56
Amon Tobin - Bricolage sekä A Perfect Circle - Mer De Noms

absinthe
1.6.2002, 16:59:01
Originally posted by FilthSkin @ 26.5.2002 23:08
Blink-182:Enema of the State

kaikkien aikojen kesälevy, nuff said. :D
wheee :DDD

täytyy kuitenkin myöntää että minun kohdalla se on varmaan robbie williams /swing when you're winning

Sephy
1.6.2002, 18:04:52
Originally posted by seifer @ 26.5.2002 16:56
Mikä on paras levy jonka omistatte???mulla ainakii on Petri Nygård!!!heehee :hevimies:
Petri Nygård sucks!
p33låmpaa joutuu etsimään!
Min paras levy on... tai son mini-disc levy missä on System of A Down:ia.

Echo
1.6.2002, 18:24:06
Chrono Cross OST (Wompon se oikeastaan on, mutta aiwan sama) ja Paul van Dyk - The Politics of Dancing.

Edited by Echo on 01.6.2002 19:24

isoSILLI
1.6.2002, 18:41:25
Hähää!!!
1. The Matrix OST(sisältää mm. ramnsteiniä)
2. Bomfunk mc's-In Stereo...
3. JS16...en osaa sanoa mikä niistä levyistä on paras...
ja tottakai myös hansonin joululevy ja dr. bombay menettelee... :eh: prkleen joulupukki...

Tristam
3.6.2002, 14:01:37
Kyllä se on Slipknotin Iowa

luzmu
3.6.2002, 14:18:05
Eniten kuunnellut TOP 5:
1. Apulanta (heinola 10, vanhemmat hyvät biisit)
2. Tehosekotin (Golden greatest, siin on kaikki hyvät biisit)
3. Rammstein (mutter)
4. Eminem (the eminem show, vanhemmat hyvät biisit)
5. Klamydia (kaikki cd:t)
..no melkein joka viikko julkastaan joku hyvä cd, mut ostan vaan ehdottomast parhaat.. no toi lista vaihtuu viikottain..
=)   :huh:   ;D

Roakel
3.6.2002, 15:24:34
No jos on pakko valita yksi niin ehkä black sabbath,on mulla muitakin tosi hyviä.

Cyber_Ninja
5.6.2002, 12:22:30
joo, no en nyt tähän hätään keksi kuin kaksi  :shy:

Rammstein: Mutter
the 69 eyes
the Kovenant

netistä oon noi imuttanut, niin en nimii muista...  :eh:

Undomiel
5.6.2002, 12:38:52
ööö....no Slipknotin Iowa,Kornin Untouchables ja Cradle of Filthin Midian.....

Seyana
6.6.2002, 21:47:29
Kaartamo,Kettunen, kuustonen tuotanto.samaten Puolikuun tuotanto.niillä on jotakin tunnearvoa, kun kuuntelin niitä ihan pinestä asti..Tosin eka laulaja josta tykkäsin oli kikka, mutta sillä ei ole mitään arvoa..
ehkäpä se kaikkien paras levyni on kuitenkin Adiemukselta.Siinä vaan on jotakin..

mithon
6.6.2002, 22:02:30
Tulipa sit just tuossa pari levyä mitä olin tilannu pari kuukautta sitten japanista ja sit tuli ostettua lisää et pakko mainita noita...

Nightwish - Century Child
Marco Hietala tuo nightwishiin todellakin uuden säväyksen, levy ehkä hiukan "ilkeämpi" kuin aikaisemmat

Arch Enemy - Wages Of Sin
Noitten laulajasta ei uskoisi et siitä lähtee tommonen ääni :)
Oman tyylilajinsa edustajista tällä hetkellä yks meikäläisen suosikeista vaikka tähän pitääki pikkusen laskee tuota uutuuden viehätystä mukaan

Faye Wong - Random Thinking
Pelkästään kiinaksi? laulettu levy Eyes On Me laulaneelta leidiltä. Jos pystyy kuuntelemaan poppia ja vielä sellasella kielellä mistä ei ymmärrä yhtään mitään niin on erinomainen levy, tykkään paljon.

Angel Eiko
10.6.2002, 23:00:47
Tällä hetkellä ehdottomasti Avaimen punainen tiili! :lovetus:

Welc
11.6.2002, 2:21:03
Originally posted by mithon @ 06.6.2002 23:02
Faye Wong - Random Thinking
Pelkästään kiinaksi? laulettu levy
Käsittääkseni ihan japania laulaa.

Jos yksi ainoa levy pitää nimetä, niin varmaankin Green Bullfrogin The Green Bullfrog Sessions.

Ilezki
11.6.2002, 9:10:10
Paras levy omistuksessani on ehdottomasti *köhköhitsemp3stapoltettuköhköh* Final Fantasy VIII Orchestral.

mindless
19.11.2002, 17:06:26
Noo...
Pitää varmaankin sanoa,
että Kapasiteettiyksikkö - Klassikko
Mutta katsotaan nyt sitten, kun ostan sen Fintelligenssin uusimman...
Onko kellään sitä kenties...?
Onkohan se hyvä... =)

R'lyeh
19.11.2002, 19:34:56
Luultavimmin Cradle of Filthin Midian. Kaikki kappaleet sen verran mahtavia, ja kaikinpuolin loistava levy.

Lord Angsaar
20.11.2002, 7:45:03
Bal-Sagoth: Power Cosmic.
Siinä vasta mahtava levy...
Muutkin Bal-Sagothin levyt on hyviä mutta Power Cosmic on paras...
Ja pidän myös Manowarin levyistä...

nox
20.11.2002, 7:48:27
Kait se olisi tuo Twin Peaksin OST, vaikka harvoin tuleekin kuunneltua. Hyvä se kyllä on kuin mikä.

Crimson
20.11.2002, 9:01:04
CD, missä on polttamiani Remixejä. Se kylläkin on tällä hetkellä Toialla lainassa, mutta ei sillä mitään väliä. :3

Toia
20.11.2002, 9:26:25
Kopio cd jossa on paljon FF7-FF10 musiikkeja se on nyt tämän hetken suosikki, mutta minulla vaihtelee todella nopeasti musiikki maku, mutta peli musiikit on nyt ykkösinä :D .

eZRoller
20.11.2002, 10:03:55
ei oikeen voi nimetä parasta, 2 ihan kärkihaminoissa olevaa levyä on kuitenkin enya - a day without a rain, ja LTJ bukem - journey inwards.

Kreifi
20.11.2002, 10:14:43
Jos sitä kolme tähän heittäisi. (///Poistin kaksi, yksi ylitse muiden)

Abyssos - Together We Summon The Dark [jos et omista niin häpeä]

//Hui, kamala kirjoitusvirhe löytyi.
Yhtykää minuun!

Vodoun
20.11.2002, 16:59:46
nin - Fragile
sitä kuuntelee vaan uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... .. .. ..

Drowning Pool - Sinner, tätäkin kuuntelee uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... .. .. ..

JonVonRox
20.11.2002, 20:18:22
Lyhyitä viestejähän ei taiteen sääntöjen mukaan tueta :) mutta mitäpä tässä sen kummempia horisemaan. Ehdottomasti
Royal Hunt : Fear. Heti perässä miltei kärjessä Helloweenin Keeper2 ja Dream Theaterin Images and Words.

Marmadoc
20.11.2002, 20:53:24
Minun kokoelmissani taistelevat tuosta tittelistä Steve Vain the Ultra Zone ja Dream Theaterin Images & Words, joista jälkimmäinen voittaa niukasti. Kaikki biisit siinä vaan on semmosia joita tahtoo kuunnella (tosin Under a Glass Moonin alkusoitto on aina yhtä naurettava, mutta silti).

lisätään tähän sitten se pakollinen hymiö: :)

The_Sipi
23.11.2002, 22:01:49
Metallica - Ride the Lightning
Muuten se olisi Master of Puppets tai ...And Justice For All, mutta kun kyseiset levyt ei oo aitoina hallussani, niin ei ne voi olla silloin parhaita (noihan kolme on ainoot Metallican hyvät levyt), joten kyllä se on sitten Ride the Lightning. Kunhan nyt saan sen ISON lottovoiton, niin on sitten rahaa ostaa aitoina noi MoP ja AJFA ja parhaan levyn tittelin omistaja vaihtuu :)

Ra
23.11.2002, 23:03:44
Kaikki hyvät on poltettuja :).
Mutta ostetuista varmaan: Slayer - God Hates Us All.
Kuten sanoin kaikki on poltettua. joten ei minulla ole kuin muutama ostettu levy. Onhan minulla KoRnin hyvä levy mutta se on joku piraatti ja se on vain joku kokoelma jota ei ole olemassa.

Rowena
24.11.2002, 13:25:59
Paras ja rakkain levy minulla tällä hetkellä on Amorphiksen Tales from the thousand lakes. Tästä levystä tykkään todella ja se on jopa parempi kuin uudemmat tuotokset.

Ei muissakaan Amorphiksen levyissä ole mitään valittamista ^__^
The karelian isthmus ja Elegy on myös aivan loistavia.

RBelmont
25.11.2002, 18:00:32
Absolute Hits:4

Tämä levy sisältää haiman räjäyttäviä hittejä! Tätä levyä on tullut kulutettua ahkerasti monenlaisissa cd-soittimissa esim. kotistereot. Didon Here With Me koskettaa joka kuuntelulla. Modern Talkingin Win The Race on myös huippu.

Tosi energinen levy.

skaven
5.12.2002, 20:01:31
Ei kovin erikoista vielä ole, mutta kait sitä sitten jouluna on levyhylly taas hieman painavempi..
Nykyisiä CD:itä on nyt suunnilleen 60, ja top10 olisi varmaan..
1. Korn - Untouchables
2. Soulfly - 3 (Enterfaith)
3. Slipknot - Slipknot
4. Apulanta - Hiekka
5. Ill Niño - Revolution/Revoluciôn
6. System of a down - Toxicity
7. Korn - Issues
8. Godsmack - Emmie sen nimee muista, se vanhempi, ei Awake
9. Papa Roach - Infest
10. Slipknot - Iowa

Varmaankin noin se menee, ei välttämättä.

Usagi
8.12.2002, 11:35:14
Cradle of Filthin Midian on varmaankin paras. Siihen ei kyllästy koskaan. Muutama vuosi sitten oli ihan varma että The Offspringin Americana on paras levy, koska pidin kaikista biiseistä. No, en ole siihen edelleenkään ihan kyllästynyt, vaikka sellainen musiikki ei enää niin paljon minuun iskekään.

Necroth
8.12.2002, 19:26:13
Minun paras levyni...(no oikeastaan sinä on 4 levyä) on tuo Nightwishin kokoelma cd vuosilta 1997-2001!
Se on sairaan hyvä ja tulee kuunneltuu joka päivä, vähintään yks niistä cd:istä. Pidän siitä niin paljon koska nightwish on lempi yhtyeeni! (kuinka valaisevaa :eh: ) Pidän Hevystä ja tämä oopperan ja hevyn sekoitus ei ole yhtään hullumpi idea.
Omistan minä muitakin Nightwishin levyjä esim: Over the hills and far away;singlen, Sitten sellaisen live-cd:n...en muista nimeä ja siten Oceanborn:in. Mutta silti tämä kokoelma on paras! :D

Enkuli
8.12.2002, 22:35:48
Yksi nousee korkealla ylitse muiden. Tämä levy on Emperorin Anthems to the Welkin at Dusk. Levy, jossa on kaikki kohdallaan. Intro avaa levyn todella tunnelmallisesti ja alustaa seuraavan kappaleen... ja toiseksi viimeisen kappaleen viimeisiin sanoihin täydellisesti sopiva lopetuskappale on todella voimakas tunnelmaltaan. Siinä on instrumentaalinen kappale, joka kuulostaa nimeltään...
Tulipas kehuttua alkua ja loppua. Ja ne kappaleet välissäkin ovat tietysti kauttaaltaan loistavia, yhtään huonoa luritusta ei sieltä löydy tietenkään, vaan kaikki ovat black metallin kärkeä. Kansitaiteesta vielä plussaa perään. On hyvin surullista, että Emperor päätti lopettaa toimintansa. *kyynel*

-Enkuli, musta siivekäs

"If the fool would persist on his folly, he would become wise"

LizzieFox
9.12.2002, 8:05:24
tämäpäs vaikea kysymys..
minulla kun sattuu olemaan n.300 cd levyä ja pidän niistä melkein kaikista paljon. no tällä hetkellä kuuneltuimpi levyjäni minulla on Puddle Of Mudin uusin levy, Incubuksen Morning Glory, KoRnin korn ja eräs levy josta löytyy Coal Chambersia ja vähän kaikkea muutakin.

Minä kuuntelen paljon musiikkia.. Olen jonkunlainen musiikki addikti, kuuntelen monenlaista musiikkia. Aina..:)

Mikey
9.12.2002, 13:16:30
Hmm... Loppujen lopuksi en omista aitoja CD:itä, joten joudunpas sitten vastaamaan että paras CD on varmaan sitten Offspringin americana... se on ihan ok... Mutta niiden paras kappale on sitten Children aren't ok...

cappel
9.12.2002, 14:36:01
Yngwie Malmsteenin Attack!! tai Cradle of filthin lovecraft & witch hearts. päättää en osaa kumpi on parempi, ehkä yngwie nykyään kun on tullu cradle of filthia kuunneltua niin paljon. seuraavaksi ajattelin ostaa barathrumin legions of perkele levyn ja luulisin että siittä tulee paras levy omistuksessani

ksms
9.12.2002, 18:50:30
ei niitä helpoimpia kysymyksiä mutta listataan nyt muutama

The Smashing Pumpkins - Adore
Radiohead - Kid A
Faith No More - King For A Day, Fool For A Lifetime
The Beatles - White Album
Mr. Bungle - California

Goljatt
31.12.2002, 4:50:41
Sanoisin että Millencolin - Life on A plate tai sitten yksi Misfitsin levy. Tykkään nimenomaan punk musiikista...

JoniKoo
31.12.2002, 10:12:58
Joko Sentencedin "The Cold White Light" tai saman bändin "Frozen".

Melinda
31.12.2002, 13:40:04
Niin mullakin on todella monta siin sanottua lempi cd:tä/biisejä melkeen aina kun ostaa uuden levyn niivakuuttaa ettei tästä parempaa löydy mutta tällähetkellä parhaimmat ainakin ovat:

norther-Dream of entless war
children of bodom-Hate Crew Deathroll
moonsorrow-
cryhavoc-
to die for-epilogue

Scalio
1.1.2003, 19:08:05
Minun musiikkimakuni vaihtelee niin hirveästi mielialan mukaan, että parasta levyä on mahdoton mennä sanomaan. Paras sillä hetkellä on aina se joka on soimassa. Tällä hetkellä Gran Turismo 2 OST.

Jos nyt oikein pinnistän voisin varmaankin nimetä Final Fantasy Tactics OST parhaaksi omistamakseni levyksi, ja se jopa on levy hyllyssä eikä vain pitkä jono bittejä koneella.

Mauler
2.1.2003, 19:25:52
En tiedä onko se niinkään paras mutta ylpein olen Samhainin Initiumista. Varmaankin siksi että levy on suht harvinainen ja tietty aika leganda Danzig piireissä. Maksoikin aika omaisuuden.

(vine vine vine)

silent_deadly
4.1.2003, 17:35:45
Eminem-The eminem show
Nelly-Nellyville
Tykkään molemmista hurjasti eikä niitä voi erottaa. Yhtä hyviä molemmat on.

Vinyacarkaiel
6.1.2003, 18:33:53
Helppoa. Noirin soundtrack. ^_^

Miksi? Kappaleet ovat niin laaja-alaisia. Pianokappaleita, kuorolaulua, latinotyylistä vimmaa, teknoakin. Ja kaikki sopii niin hyvin yhteen! Eikä kappaleiden henkeäsalpaava kauneus tietenkään mikään miinuspuolikaan ole. IMO. ^-^

Y2J
18.1.2003, 13:05:19
Minulla on niin paljon CD-levyjä kanssa, että on vaikea sanoa parasta. Sanotaan nyt vaikka (itse kuviteltu otsikkoni yhdelle CD:lle) : The Best Of 2002. Mukana ovat biisit mm. Snowman Theme, Autobahn 65 (en musita tarkkaa nimeä), XMas version of FF's Prelude, öö... Rob Zombien Never Gonna Stop Me (tjsp.), sit oli muutama FF biisi... Se on yksin kertaisesti hyvä.

Nefisa
18.1.2003, 14:09:21
Taitaapi olla tuo Glayn Pure soul levy.Tilattiin Americasta ja nyt sitten sitä kuunnellaankin koko ajan.Jos sitä ei kuunnella niin sitten se on turvallisesti laatikossa jossa kukaan ei voi sitä vahingoittaa.. :eh:

Von Wiensburgh
27.1.2003, 8:58:18
Kyllä sen Rancidin ...And out comes the wolves.
Siin on vain niin loistavia biisejä ja paljon. Ne on hyvin menevää rallia, ja niissä on aivan loistavat bassot.
Rancid taitaa olla muutenkin paras poppoo mitä löytyy.

ceeb
27.1.2003, 10:34:17
Minun parhaimmat levyt ovat Rage Against the Machinen R.A.T.M ja Evil Empire.

Molempia olin havitellut monta vuotta ja aina kun olin menossa ostamaan niitä ei ollut joko rahaa tai sitten kun oli niin kyseisiä levyjä ei löytynyt.

Rage Against the Machinen parhaimmat biisit näiltä levyiltä: Know Your Enemy, Wake Up, Bomb Track, Killing In the Name, Revolver, Down Rodeo.

ixion
30.1.2003, 18:31:23
Mun paras levy on ehkä Slipknot:IOWA. Olen aina tykännyt rankasta ja tykkään vieläkin. Levy täynnä hyviä biisejä. Ja sitten varmaan Korn:Untoucables tämäkin hyvä levy mitä kuuntelen paljon. Omistan muitakin hyviä levyjä kuten Bass Boom 2,MuDvAyNe,Slipknot:Slipknot,Rammstein:mutter. Siinä pari hyvää levyä.

Vivi_Ornitier
30.1.2003, 19:53:27
No ite bodom fanina en voi muuta sanoo ku et paras aito levy mitä omistan on children of bodom hate crew deathroll. Toisiks paras on ehkä bodomin follow the reaper.

Pykmi
31.1.2003, 19:41:25
Sanoisin joku seuraavista:

Iron Maiden - Rock In Rio
--------------------------------
Ehkä paras livelevy jota olen kuunnellut, kyllä Rautaneidot osaa hyvän musiikin jalon taidon ja kunniakkaasti! Meininki on huipussaan, ja levyn musikaalinen anti on suorastaan mahtavaa. Ehdottomasti eräs levykokoelmani helmistä.

Stratovarius - Elements Part 1
--------------------------------------
Mahtava levy, ehkä myös siksi että ostin tämän toissapäivänä. Mahtavia biisejä, enkä ainakaan vielä ole kerennyt kyllästymään! Kyllä Strato osaa tehdä mahtavaa musiikkia XD

Children of Bodom - Follow the reaper
------------------------------------------------
Suomimetallin parhaimmiston ymmärtääkseni toiseksi tuorein levy. Tätä jaksaa kuunnella tilanteessa missä hyvänsä, niin hyvän kiekon kaverit kasanneet :)

anttoonius
21.2.2003, 10:49:22
Parhaat levyni:

*Queens of the stone age - Songs for the deaf* Loistavaa musiikkia, kaikki kohdallaan.

*RHCP - misc. levy* (joka sisältää melkein kokonaan californicationin,n pari biisiä By the waylta, ja vanhempaa tuotantoo)

*Fugees - The Score* Kaikkien aikojen paras råp - albumi.

*Deep Purple - 30th Anniversary Collection* legenda jo syntyessään.

Gabriel
21.2.2003, 10:58:33
Jos kyseessä on levyt/albumit jotka satun omistamaan ihan fyysisesti (eli siis CD:nä), niin voin epäröimättä sanoa että Metallican S & M -konsertti. Minulla on muutenkin hyvin vähän levyjä, yhden käden sormista pitäisi riittää niiden laskemiseen joten valinta ei ole mitenkään vaikea (eritoten kun voin sanoa pitäväni vain kahdesta).

Jos taas lasketaan mukaan ei-fyysisesti omistuksessa olevat levyt/albumit, niin koneelta löytyy paljon enemmänkin ja valinta on hyvin hankala. Kaipa se sinne jonnekin Puissancen tai Timo Rautiaisen & Trio Niskalaukauksen puolelle menee.

yksisiipi
22.2.2003, 9:10:26
Tässä hieman täydennystä omaan suosikkilistaani.

1. Ehdottomasti Cradle of Filth - Dusk... And Her Embrace ja mitään muuta levyä ei ole mielestäni näin hienosti soitettu ja tehty.
2. Cradle of Filth - V Empire or Dark Faerytales In Phallustein
3,4 Summoning - Let Mortal Heroes Sing Your Fame ja Stronghold
5. Moonsorrow - Voimasta ja Kunniasta
6,7,8. Emperor - Anthems To The Welking At Dusk, Ix Equilibrium ja Prometheus: Disciplanes of Fire & Demise
9,10. Summoning - Dol Guldur ja Nightshade Forests
11. Satyricon - Nemesis Divina
12. Moonsorrow - Suden Uni
13. Cradle of Filth - Cruelty And The Beast
14. ...And Oceans - Cypher
15. CMX - Isohaara

Oikeastaan tuokin vaihtelee paljon. Paras on ehdottomasti tuo ensinnä mainittu, mutta kuuntelen paljon enemmän sci-fi/fantasiatunnelmaista metallia. Riippuu paljon myös päivästä ja olotilasta.

mindless
28.2.2003, 17:32:01
Kaikki j-rock-kokoelma-levyt. ^__^

Lunete*Almasy
5.3.2003, 16:31:04
Tämä on vaikea. Voisin mainita kyllä (yllättäen...) vaikkapa Rammsteinin Mutterin, vaikka minulla on hyllyssä monta levyä jotka ansaitsisivat myös mainetta tällä saralla. Mutta: Mutter on sisällöllisesti tasapainoista tavaraa, on rauhallisempia biisejä sekä niitä hieman rankempia, joihin olen erityisen mieltynyt. Saksan kieli kuulostaa jotenkin erityisen hienolta yhdistettynä tämäntapaiseen metal-musiikkiin, ja sanoitukset ovat paikoitellen todella onnistuneita. Lisäksi näihin kappaleisiin ei helposti kyllästy, vaan niitä jaksaa myös kuunnella pitkäänkin. :)

Shai
7.3.2003, 16:53:53
1. Agresión - Cúltura 3
2. Killswitch Engage - Alive or just Breathing
3. Soulfly - Soulfly , - 3
4. Spineshank - The height of calhousness.

Siinä varmaan neljän top. Agresion on kyllä aivan loistava, parasta Nu-metallia minusta. KE taasen ihan kunkku kanssa. Soulfly 3 on myös hyvä, Soulfly levy tietysti parempi. Spineshank on kyllä myöskin erittäin tiukka, tuollaista asenne metalli on parhaillaan.

Expendable
9.3.2003, 20:41:17
Tällä hetkellä

Metallica-Master Of Puppets

Eliza Liv
12.3.2003, 8:01:48
Paras levy? Voi pojat, niit' on paljon.

Kaikki Bon Jovit (ja mikäli joku ei tiedä levyjä, ne tulee tässä:
1. keep the faith
2. these days
3. bounce
4. crush
5. slippery when wett
6. new jersey
7. bon jovi
8. 7800' fahrenheit
9. (young guns II sountrack)

Sitten myös Queenit ja Dire Straitsit. Mistään näistä en osaa sitä parasta valita. Mutta jos on aivan pakko, ni ehdoton ykkönen on Bon Jovi - Bounce (pyörii siis tällä hetkellä mankassa).

PS. Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä.

Draqon
12.3.2003, 19:52:45
Iron maidenin Edward the great on mun paras siinä on fear of the dark ja the trooper....

Elv1s on kuitenkin aina kuningas!!! (ripäckt dat)

samiloop
12.3.2003, 22:09:44
Katselin ketjua läpi, eikä sieltä löydy montaakaan minulle sopivaa levyä, joten pistetäänpä korsia kekoon..

True People: The Detroit Techno Album 2CD
http://www.discogs.com/release/12123

Tuplaplätty nykymuotoisen teknon isiltä. Toisinsanoen reilu kaksi tuntia oldschoolin kukkasia teknomaailman puolelta. Nykypäivän trance/house -ihmisille materiaali on luultavasti liian "pilipaliteknoa", mutta kyseessä on kuitenkin genrelle mittaamattoman arvokasta materiaalia, aikanaan (~1980 -> ) todella innovatiivista musiikkia.

Ennhen wanhaan, cun asiat olivat vielä hyvin ja kukat kukkivat, tekno oli vielä synonyymi sielulle ja groovelle. Nykypäivän populaarimpi teknosoundi (Mtv/Viva) on sen sijaan muuttunut enemmän kemikaalimaisen puhtaaseen suuntaan, kirkkaaseen tunteiluun iskevillä melodioilla ja kovilla rytmeillä. Koska suuntaus on jatkunut jo useita vuosia (yli vuosikymmenen), monet klubittajat ja bilettäjät eivät ole koskaan kuulleetkaan, mistä soundi aikanaan kehittyi. Detroit-soundista taaksepäin mennään sitten 70-luvun populaarisoundiin, etenkin souliin ja bluesiin.

True Peoplen sisältämät biisit (tässä ne tietysti olisi yhdessä paketissa) monien muiden vanhojen teknoklassikoiden lisäksi ovat erittäin tärkeää kuunneltavaa jokaiselle, joka harrastaa teknoa tosimielellä.

Toiseksi mahtavaksi levyksi haluaisin laittaa Jeff Millsin vinyylin, mutta tätä en varsinaisesti omista, ainoastaan lainaan aina tarvittaessa. :P Lisätäänpä silti.

Jeff Mills - Cycle 30 EP
http://www.discogs.com/release/3368

Cycle 30 sisältää B-puolella 3 biisiä ja A-puolella 8 looppiraitaa, jossa neula pyörii samaa uraa pitkin ympyrää ikuisuuteen asti. A-puolen looppeja on syytetty teknodj-ideologian vääristämisestä itsestääntoistavien tanssiraitojen soittoon päin (eli nykyaikaiseen suuntaan). Syyhän on tietysti levyjen soittajissa ja kuuntelijoissa, eikä tahdottomissa levyissä. Vuonna 1994 julkaistu levy on tältä osin paljon muodikkaampaa (ja tanssiraitana toimivampaa) puhdasta biletysteknoa, kuin suurin osa tämän päivän julkaisuista. Levystä huokuva teknoasenne on myös ehdoton bonus.

B-puolen kolme biisiä ovat ihmeellisiä. Ensimmäinen raita on jousipohjainen minimalistinen biisi, josta tulee vanha detroittimainen kauhutekno mieleen. Toinen biisi on perkussioraita, jossa maistuvat Etelä-Amerikkalaiset instrumentit erittäin hyvin vanhaa ja uutta teknosoundia yhdistävässä raidassa (vuonna 1994 tämä oli laajassa mittakaavassa vasta tulevaa, osittain tämänkin levyn luomaa nykypäivän soundia). Kolmas biisi sitten yhdistää nämä kaksi teemaa, valtaisa huipennus kahdelle mielenkiintoiselle raidalle.

Etsin yhäkin suosittua teknodj:tä, joka uskaltaisi soittaa yhdenkin noista kolmesta raidasta setissään. Sinänsä sääli, että tämänkaltaista erittäin veitsenterällä taiteilevaa innovatismia jouduttaisiin hakemaan vuosikymmenen takaa.

Edit: Tähän voisi vielä lisätä muutaman leffasoundtrackin, mutta turha tähän on ihan romaania alkaa vääntämään. Princess Mononoke, Fight Club ja Taboo ovat kolme ihanaa soundtrackia. Final Fantasy VI Grand Finale on yksi lisää, Chrono Cross OST toinen loistava.

LizzieFox
14.3.2003, 11:04:53
hmm..tämäpä vaikeaa...minulla on iahn liian paljon levyjä joista pidän.
No tässäpä suosikkini:
KoRn - Issues
KoRn - Unoutchables
St Germany
Mr.Bungle [joku value..en muista]
Robert Miles [empä taaskaan muista mikä levy]

siis niitä todellakin olisi ihan älyttömän monta mutta kyllä nuo ovat ykkös laatua minun levy hyllyssäni jsota löytyy n.300 cd-levyä.

Yose
15.3.2003, 23:06:10
Parahin levy mikä mulla tällä hetkellä on Yngwie Malmsteenin Best of 90-99. Se vaan on tosi hyvää musaa, ja kitaristina on kiva kuunnella kun on joku, joka on vienyt taitonssa äärimmilleen
ei mulla muita perusteluja oo... :) ;D :D

Atomos
17.3.2003, 12:46:43
mun paras levy on Method Man Tical 2000: Judgement day,
joo se on totta että kuuntelen räppiä,
ja siitä on turha alkaa mua moittimaan,
jokainen kuuntelee sitä mitä haluaa...
sanoin vain koska näillä sivuilla,
haukutaan helposti toiset lyttyyn,
jos joku asia ei ole muiden mieliksi!!

zhorn
18.3.2003, 12:38:34
Nirvanan "Nirvana", koska pidän Nirvanasta ja tuolle levylle on koottu kaikki parhaimmat kappaleet. Muutama hyvä biisi puuttuu, mutta mitään turhaa ei tuolla levyllä ole.
Hyvä cd on myös YUP:n "Normaalien maihinnousu", joka on mielestäni YUP:n ainakin melkein paras levy. Hyviä biisejä ja hieno norsu kannessa;)

vegeta
11.12.2004, 20:54:29
Iced Earth - Alive in Athens. Ensinnäkin levyllä on niin uskomattoman hieno tunnelma, tuntuu kuin olisi itse huutamassa Ateenan mukana. Alive in Athens on todella kattava paketti, joka on nauhoitettu kahdelta keikalla. Kolme tuntia parasta liveä, mitä on. Iced Earth on myös ajatellut fanejaan, kun mukaan on otettu vähän niitä harvinaisempia biisejä, kuten: When the Night Falls ja Desert Rain. Barlow'n ääni on myös niin helvetin loistava. Selkäpiirissä asti tuntuu, kun mies tulkitsee monipuolista Dante's Inferno biisiä yleisön hyräilessä mukana. Ei vain voi yksinkertaisesti olla pitämättä tästä laulajasta. Muun yhtyeen soittoa ei tule myös unohtaa. Schaffer on piiskannut poppoonsa hirveään keikka kuntoon, ja se näkyy.

Levyllä on hieno tunnella sen koko kolmen tunnin keston ajan. Erityisen hieno tunnelma tulee, kun Schaffer tulee ja sanoo "I wrote this song a friend of mine who was killed in a motorcycle accident. I would love if you guys could sing along as loud as you can". Biisi (Watching over me) on tulkittu niin loistavasti, melkein itsekkin alkaa vetistella kertosäkeen kohdalla, vielä kun yleisö laulaa mukana niin hyvästi. Levyllä on siis myös paras live yleisö, mitä olen kuullut.

Bändi on siis loistovedeossa. Settilistakin on loistava, kaikki Iced Earthin parhaat biisit tulkitaan uudestan, vielä paljon paremmin kuin studio albumeilla. Paras levy ikinä. Up the Iced!

Necrofobia
11.12.2004, 21:37:18
Hyviä ja korvaamattomia levyjä on omistuksessa monia mutta kamppailin lähinnä kahden levyn kanssa. Parhaaksi levyksi päädyin seuraavaan: Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas.

Levyllä ei ole yhtään täyte biisiä, kaikki kappaleen ovat uskomattomat hienoja riffien kuin melodioitten puolesta. Euronymous kitaroi viimeisen kerran ja upeasti (julmasti), rummut ovat saundien puolesta niin hyvät kuin vain voi olla (en tarkoita että ne olisivat selvän kuuloiset), paras Hellhammerin rumputyöskentely koskaan. Attila laulaa omaperäisesti ja se on mielipuolisen kuuloista ja sopii musiikkiin täydellisesti.

Lyriikat ovat mitä hienoimpia jotka myös ovat musiikin kanssa sulassa sovussa, kiitos tästä Deadille. Kaiken lisäksi levyssä on hienot kansitaiteen ja ne kuvaavat musiikkia juuri sellaisena kuin se on, mysteeristä ja pimeää.

Paras black metal levy ikinä ja noin musiikki äänite yleensä. En luopuisi tästä ja olen ylpeä että omistan sen.

Davidson
12.12.2004, 0:41:57
Olen paasannut eri yhteyksissä tällä foorumilla jo useampaankin kertaan siitä parhaasta levystä, mutta tehdäänpä se nyt kaikille selväksi oikein kyseiselle aiheelle omistetussa ketjussa. Eli The Best of The Best on:

Iron Maiden - The Seventh Son Of A Seventh Son:

Siis aivan käsittämätön kokemus! Koko levy on kuin yhtä kokoelmaa: Levyllä on vain hittejä (tai no yksi "vain hyvä" biisikin on eksynyt mukaan). Koko bändi on loistovireessä, kun Dickinson laulaa uransa syvällisimpiä tulkintojaan, Smith-Murray-akseli tiluttelee kuin viimeistä päivää, Harrisin basso möyryää ja ampuu ilmoille ikimuistoisia säveliä sekä McBrain nakuttelee rumpusettiään tutulla varmalla otteella. Levyn 4 ekaa biisiä kuuluvat automaattisesti hyvin korkealle lempibiisieni listalla, vaikka vertailtailuun otettaisiin muidenkin bändien huipputuotokset. Näihin neljään ekaan kuuluu myös itselle se kaikkkien aikojen laulu, joka on The evil that men do. Loppubiisitkin ovat biisiä numero 6 lukuunottamatta (tämä on siis se "vain hyvä") ehdotonta Maiden-eliittiä. Levyn tasaisuus ja kärkibiisien sekä The evil that men do nostavat tämän albumin kokonaisuutena siis kaikkien aikojen levyksi.

Ja lopuksi vielä lista muista ehdottomasti maininnan arvoisista albumeista. Näitä en rupea perustelemaan sen kummemmin, koska sen parhaan levyn valinnan perustelun olen jo tehnyt (eli ts. olen jo vastannut ketjun kysymykseen aivan tarpeeksi kattavasti, ja tulee liikaa hommaa ruveta näitä kaikkia arvioimaan nyt, siksi en sitä tee =) ):

2. Avantasia: The Metal Opera Pt. II
3. Helloween: Keeper Of The Seven Keys 2
4. Stratovarius: Visions
5. Metallica: Master Of Puppets
6. Sonata Arctica: Silence
7. Nightwish: Oceanborn
8. Iron Maiden: Somewhere In Time
9. Stratovarius: Destiny
10. Metallica: Metallica

Oli muuten vaikea päättää muista TOP10-sijoista, tasaista tekee. Livejä ja kokoelmia en listalle hyväksynyt.

Dimmy
12.12.2004, 2:18:47
Ei tämmöisiä voi rajata yhteen. Nämä nyt ovat ensimmäiset mieleen tulleet levyt joille voisin kyseisen kunnian antaa, on noita kyllä vähän päivästä riippuen muitakin. Nämä nyt metalli puolelta kun se on tuo tutuin ja rakkain genre itselleni. Humpat ja tangot sitten ehkä joskus toiste:

Slayer - Hell Awaits

Tämän levyn kuunneltuani huomaan usein miettiväni että miksiköhän ne muut metalli-bändit edes vaivautuvat yrittämään kun ei tästä kuitenkaan voi juuri paremmaksi pistää. Seitsemän biisiä joilla pelaa niin sisäinen dynamiikka kuin suhde muuhunkin materiaaliin. Armoton, väkivaltainen ja anteeksi pyytelemätön teos joka jää aivan turhan usein Reign in bloodin jalkoihin kun Slayerista puhutaan. Niin soitosta, laulusta kuin kolkon rupisesta mutta eritellystä tuotannostakaan ei löydy yhtään kokonaisuutta vastaan sotivaa seikkaa. Ja olihan se silloin 13-vuotiaana vaan niin vitun siistiä kun Tom Araya lauloi ruumiiden nussimisesta.:shy:

Deströyer 666 - Unchain the wolves

Tässä piti valita että tämä vaiko bändin seuraava levy, Phoenix raising, mutta tämä vei voiton selkeämmillä kappaleillaan ja paremmalla levyn sisäisellä dynamiikalla. Löytyy niin hitaita ja eeppisiä kappaleita (Genesis to Genocide), nopeaa thrashia (Satans hammer) kuin jopa miltei balladeja (Tyranny of the inevitable). Oikeastaan levylle nivoutuu milteipä kaikki se mikä on hyvää metallissa, ihan genrejen rajoista riippumatta. Lisäksi tämän saaminen osui omassa elämässä tärkeään vaiheeseen, omilleen muuttoon, ja tuo täten myös mieleen ne fiilikset mitä oli silloin kun seisoskeli ensimmäisiä kertoja oman kämpän olohuoneessa.

From genesis to genocide, live your life with pride
Keep your eyes open at night time
Of the beast at hand, beyond the shadow of man
Beyond the shadow of light
I see in the wolf’s eyes, no look of moral lie
I tell you it’s the look of evil
Eyes that never lie, beyond mercy’s cries
From genesis to genocide

Order from Chaos - An ending in fire

Levyn koostuu kolmesta suuremmasta kokonaisuudesta, Conqueror of fearista, There lies your lord, the father of victoriesista ja An ending in firestä, joista ensimmäinen ja viimeinen jakautuvat vielä useampaan osaan. Conqueror of fearin osia oli kyllä löytynyt jo aikaisemmiltakin bändin tuotoksilta, mutta tässä ne saavat oikean kontekstinsa ja lyrikaalisesti yhdessä muiden kanssa muodostavat ylpeän vision kuolevaisuudesta ja sankaruudesta. Korkeakulttuuri skenepisteitä muuten sille joka tunnistaa mistä There lies your lordin...lyriikat (http://www.metal-archives.com/release.php?id=15791) kertovat. Musiikillisesti vaatii paneutumista ennen kuin sekä soundi maailma että kappaleet avautuvat. Nyansseja löytyy kyllä, mutta ne ovat kätketyt syvälle bassovoittoisen jyrinän taakse, heikompilahjaisten ulottumattomiin. Henkilökohtaisesti pidän tätä taiteellisesti moniulotteisimpana metalli-levynä mitä on tullut vastaan.

Daon
12.12.2004, 11:05:52
Kaikkein eniten pidän vain jokin aika sitten hankkimastani TOTO: Love songs kokoelmalevystä aivan erityisen paljon.. Yleisesti ottaenkin pidän kaikesta 80's musiikista ja sitten vielä kun kyseessä on rakkaudesta kertovia lauluja... Olen hiukan tällainen tunteellinen höpsö... Lempikappaleeni on tällä hetkellä Stop Loving You tai Anna.. Kummatkin saavat minut itkemään, joka on loppujen lopuksi hyvä asia...

yksisiipi
12.12.2004, 20:27:09
Cradle of Filth - Dusk.... and Her Embrace
Levystä olen pitänyt sen ilmestymisestä lähtien, joulusta 1996, kun sitä ensimmäisen kerran kuulin ja seuraavana vuonna sen itselleni myös hankin. Levyssä on se kaikki, mikä pitääkin, että se on ikisuosikkini. Se on ensimmäinen black metal levy, johon ihastuin ja sen viehätys ei ole vieläkään laskenut vaikka levy ei aktiivisimmin soikaan cd-soittimessani. Nostalgiaa, ja helvetin kauniita melodioita.

Emperor - Anthems to the Welkin At Dusk & In the Nightside Eclipse
Kuten Cradle of Filth, myös Emperor oli ensimmäisten kuuntelemieni black metal yhtyeiden joukossa. Molempia levyjä kuulin samanaikaisesti lähes kahdeksan vuotta sitten, ja In The Nightside Eclipse tuli myös ensimmäisenä genreä edustavana levynä hankittua. Molemmat levyt ovat genressäänkin edistyksellisiä, mutta minulle molemmat kovin nostalgisia. Hitaasti avauduttuaan kummatkin viehättävät edelleenkin, ja tällä hetkellä tätä yhtyettä jaksaa kuunnella ja kuuntelenkin paljon.

Ulver - Perdition City
Ulverin hienoin, nykyjazzia ja dark ambientia sekoittava äänimaisemalevy. Tunnelma on täydellinen ensimmäisestä raidasta viimeiseen. Muu Ulverin tuotanto on lähes yhtä hienoa, kun kahta samanlaista teosta ei ole, mutta PC vie silti voiton. Garm on saanut aikaan hienoja ääniä, sekä miksaillessaan että omasta kurkustaan.

My Dying Bride - The Dreadful Hours, 34,788%... Complete, Angel and the Dark River ja Like Gods of the Sun
Yhtyeen hienosta levytysurasta on vaikea sanoa yhtä kirkkainta teosta, kun useammalta löytyy koukkuja. Like Gods of the Sun on klassikkoteos, ja kokonaisuudellaankin loistava auringonjumala. Levyllä ovat myös klassikkobiisit For My Fallen Angel, For You, Grace Unhearing ja A Kiss To Remember. Vuotta aiemmin levytetty The Angel... tarjoaa myös klassikkoteoksia kuten The Cry of Mankind, Two Winters Only ja Thy Shameful Heaven. 34,778% poikkeaa tyylillisesti muista levyistä, kun oli ensimmäinen ilman viulua soitettu teos. Meininki on hieman rokkaavampi ja muutenkin on otettu edistysaskelta edelliseen. Seitsemäs levy, The Dreadful Hours, joka voisi olla henkilökohtainen suosikkini on muuhun tuotantoon verrattuna suhteellisen nopeatempoista ja raskasta. Taustalla Bal-Sagothin kosketinvelho Johnny Maudlingin syntikkakuviot. Nimikkobiisi, The Raven and The Rose sekä "My Hope, The Destroyer" ovat levyn hienoimmat biisit.

...And Oceans - Cypher
aO:n neljän cd:n värikkäältä uralta viimeisin, Cypher on hienoimpia, ellei jopa hienoin Suomessa tehty levy. Raskasta ja rosoista kitaraa yhdistettynä 80-luvun kosketinsaundeihin. 13 suoraviivaista ja upeaa indumättöbiisiä muodostavat hyvän kokonaisuuden.

Thorns - Thorns
Jos kuviteltaisiin, miltä kuulostaa moderni black metal yhdistettynä ambient industrialiin, Thornsin esikoislevy on juuri sitä puhtaimmillaan. Tehdaskolinaa ja sirkkelikitaraa harmoniassa. Snorre W. Ruchin, Satyrin ja Aldrahnin upeasti esittämä levy vie mukanaan hämärän rajamaille. Sanoitukset, äänimaailma, Aldrun ja Satyrin vokaalit,... Yksi ehdottomia suosikkilevyjäni.

Frodo
19.12.2004, 8:40:55
Paras omistuksessani oleva musiikki-julkaisu ei ole cd-levy vaan kasetti, vieläpä kopioitu valokopioiduilla kansilla.

Fullmoon - United Aryan Evil: NS Black Metallin luvatusta maasta, Puolasta, vaikuttanut bändi, joka sai ulos vain demon ja muutaman harjoitus-nauhan. Kyseinen demo on eräs maailman parhaista NSBM-julkaisuista Infernumin Taur-Nu-Fuinin ja Gravelandin Thousand Swordsin ohella. Kitarat sylkevät ulos osittain folkahtavia riffejä, rummut vaihtelevat keski-tempoisesta hitaaseen, koskettimet soivat aavemaisesti taustalla ja laulaja korisee kuin Rob Darken ikään. Kappaleet vaihtelevat rakenteeltaan suuresti ja vaihtelua löytyy. Tällä demolla NSBM yltää parhaimpaansa ja hienoimpaansa, sillä kyseessä ei ole Darkthronelta kopioituja riffejä soittava yhtye jolla on arjalaisuutta ylistävät sanoitukset. Sääli että Fullmoon on hajonnut, mutta sen perimä on jatkunut yhtyeen jäseniä sisältäviin Ohtariin ja Selbstmordiin.

Kalabatik
20.12.2004, 9:35:11
Minulta löytyy vain yksi levy jota kuuntelen jatkuvasti sekä tietokoneella, että kännykällä: Kummeli - Artisti Maksaa. Mistään levystä en ole pitänyt näin kamalasti ja kaikki kappaleet ovat sekä loistavia että hauskoja. Aikoinaan kun pelasin vielä Runescapea tämä soi jatkuvasti taustalla. Itseasiassa Runescape ei ollut mitään ilman Kummelia. Maastovalssi, Jumankauta juu nääs päivää ja Paras A-ryhmä ovat ehdottomat suosikkini tällä levyllä. Hilpeää musiikkia laidasta laitaan. Kaikki tuntuu onnistuvan kun tämä levy pyörii taustalla, niin koulussa kuin pelatessakin. Suosittelen ehdottomasti kaikille!

Thunderheart
22.12.2004, 13:25:59
...on ehdottomasti Squaren mestariteos The Black Mages. Levy sisältää kymmenen raitaa Final Fantasy-hengessä, väliltä FF I-X, tosin kolmosesta, nelosesta ja ysistä ei ole kappaletta mukaan laitettu.
Levyn tilasin FFfinin Sami E:n kautta (suurkiitokset hänelle) ja sen jälkeen en ole kuuntelemista lopettanut. Kappaleet muistuttavat alkuperäisversioita juuri soivalla tavalla, mutta niissä olevan muutoksen alkuperäisestä pystyy huomaamaan kyllä helposti. Levyn kymmenestä kappaleesta pari kolme oli pettymyksiä, kun taas loput ylittivät odotukset roimasti. Tämä on siis ehtaa Nobuo -kamaa, (säveltäjämestari itse kikkailee mukana kosketinsoittimen kanssa) ja suosittelen niille, jotka tykkäävät kuunnella FF -taistelumusiikkeja remiksattuina. :rispekti:

Ferithem
22.12.2004, 19:06:06
Omistan valitettavasti vain häpeällisen huonoja levyjä: Backstreet Boysia, Ricky Martinia ja Spice Girlsia ala-astevuosiltani. Näiden lisäksi minulla on toki muutama raskaampikin levy, mutta nämä ovat niin naarmuilla ja tuhannesti kuunneltuja, etten pidä niistä. Ainoat hyvät levyni ovat joko kadoksissa, poltettuja tai vanhemmilta kähvellettyjä.

Paras niistä muutamasta levystä, jotka omistan, on varmaankin Nightwishin Once, vaikka en siitä enää oikein pidäkään. Ostan kaupasta musiikkia vain noin kerran vuodessa tai harvemmin, joten valitettavasti tämä on nyt "parhain" levyni. Ja sekin on kadonnut, joten hyvin menee. Parhaimmat helmet löytyvät kuitenkin niiltä vanhempieni levyiltä (klassista + Era). Täytyy korjata tilanne ja ostaa Within Temptationin The Silent Force...

Nyarlathotep
26.12.2004, 16:27:00
Paras levy jonka omistan on CKY:n volume 1. Ostin levyn 2-3 vuotta sitten (en tarkalleen muista). Hintaa oli kai 99 markkaa. Levyllä on muistaakseni 9 kappaletta ja viimeinen kappale "To all of you" on erikoinen. Ensiksi se kappale soi loppuun. Sitten tulee sellainen 15 minuutin tauko ja se jatkuu. Levyltä löytyy esim. kappaleet 96 Quite bitter beings, joka on tullut tutuksi, koska se on Tony Hawk 3 pelin musiikeissa ja oma suosikkini Rio Bravo. Chad Kingsburg, Deron Miller ja Jess Margera hoitivat homman kotiin ensimmäisellä levyllään.

Yose
18.1.2005, 16:11:57
Alkaa ihan pelottamaan miten rankkoja posteja minulta löytyy tuolta alkuajoiltani, niinkuin tästäkin yksi sivu taaksepäin. Mutta asennetta toki löytyy niissä vaikka muille jakaa. Sitten itse asiaan, paras levy joka minulta löytyy, ja yli päätään koko maailman paras tuotos koskaan on ehdottomasti:

Ozzy Osbourne - TRIBUTE

Siitä paremmaksi ei voi päästä. Randy Rhoadsille julkaistu muistolevy 5-vuotta kuolemansa jälkeen. Mitäs tähän voipi enää sanoa? No sanotaan jotain. Joidenkin Randy aikojen biisien puuttuminen harmittaa, kuten esim. Over the Mountain olisi voinut kuulua kokonaisuuteen, mutta täydellinen levy on täydellinen eikä sille voi mitään. Täynnä Ozzyn huippubiisejä, ja kolme Black Sabbathin parhaista biiseistä (Iron Man, Children of the Grave, ja yllättäen Paranoid). Eikä sekään vielä mitään, mutta kun siinä kitarankaulassa vaan heiluu se ykkönen, eli Randy Rhoads, jota usein nimitän myös nimellä: Maailman Ainoa Kitaristi. Melodinen ja tekninen nero, kuitenkin täydellinen tyylitaju. Mr.Crowleyn eka kitarasoolo on varmaan joku maailman paras. Ja Sabbath biiseissä on mukavaa raiskauksen hajua ilmassa, etenkin Paranoidin soolo räjäyttää pään, joidenkin mielestä epäsopivuudellaan, mutta minun mielestäni hurjalla luovuudella ja kokeilun halulla, sekä yksinkertaisesti nerokkaalla soittotaidolla. Tästä myös käy ilmi, miten paljon Zakk on pöllinyt Live-jutuistaan Rhoadsilta.

Saundit ovat mukavan rupuiset, ja omalla tavallaan aika kauheat, mutta bändi näyttää, että soittotaito ja biisit se ratkaisee, eikä minun korviin saundikysymykset enää satu, kun on muiden kuuntelemieni bändien puolesta siihen heikompaan saundipuoleen tottunut.

Erityinen ja kiva spesiaalilisä on Steal Away (the Night) kappaleeseen liitetty Rumpusoolo, ja mikä vielä parempaa, Suicide Solutioniin liitetty kitarasoolo, jossa Randy jälleen todistaa nerokkuutensa niin melodisuudessa, tekniikassa, improvisaatio kyvyssa, viihdyttävyydessä ja siinä että on Randy + vaikka missä muussa. Ja levyhän on siis Randyn soittamista livetaltioinneista koostuva kokonaisuus.

Tosiaan, ainoa levy koko maailmassa jolle antaisin sen täydet 100% tällä hetkellä. Jokaisen Randy tai Ozzyfanin pakollinen ostos, vielä parempi jos olet molempia. Muutenkin jos Ozzy tyyppinen heaavy kolahtaa, niin levy kannattaa hoitaa hyllyyn.

Vaylan
21.1.2005, 12:43:00
Paras omistamani levy on Guns 'n Rosesin Use your illusion II. Sillä levyllä vain on yksinkertaisesti parhaimpia rockbiisejä, mitä olen koskaan kuullut. Tietenkin Gunnareiden muutakin tuotantoa löytyy ja ne ovat myös listan kärkipäässä, mutta tuo levy nousee listan huipulle.
Lyriikat ovat mielestäni onnistuneita sekä soolo osuudet. Levyn ehdottomasti paras kappale on Don't Cry, ehdottomasti! Yeah, balladit saavat kylmät väreet kulkemaan selkäpiissä ja kyyneleet silmiin, minä rakastan balladeja :love: !!
Levyn aloitusbiisi Civil War, saa myös ajattelemaan ja mielestäni Axl osuu asian ytimeen.

aika loppuu kesken hehkutuksen, pitää jatkaa paremmalla ajalla ;)

Andros
26.1.2005, 14:17:58
Paras omista levyistäni on Sonata Arctican Silence. Sattumoisin kyseinen bändi on myös lempibändini, ja mitä levyyn tulee, siinä on moni kappaleista lempikappaleitani. Herkät kappaleet ovat todella kauniita, ja nopeat kappaleet taas ovat muuten vain loistavia. Tätä ykköstä on vaikea syrjäyttää.

Cuomi
26.1.2005, 18:29:15
Tässäpä kaks parasta:

Iron Maiden - Powerslave Tämä on yksinkertaisesti kaikkein paras levy.
Jokainen kappale on ainutlaatuinenm jopa hivenen heikompi instrumentaali Losfer Worlds ja The Duellists hieman ontuvasta kertosäkeestään huolimatta.
Eeppinen Rime Of THe Ancient Mariner, sotaisa Aces High, kiero 2 Minutes to Midnight, tunnelmallinen Duellists ja legendaarinen Powerslave kertonevat tarpeeksi.

The Who - Who's Next Tämäkin on täydellinen kokonaisuus. Kaksi ekaa täydellistä kappaletta Baba O' Riley ja Bargain. John Entwistlen erittäin mainio My Wife. Legendaariset Behind Blue Eyes ja räväkkä We Won't Get Fooled Again ja monta muuta.

Jos perustelut ei kelpaa niin hävetkää!

DarkWater
15.3.2005, 8:54:44
PAras levyni on ehdottomasti NoDoubt yhtyeen kokoelma: singles 1992-2002. Mahtavan bändin kaikki hitit survottu yhteen ihanaan levyyn. Gwen Stefani on mahtava laulaja (Love, angel, music, baby on myös tosi hyvä!). Ei tarvitse enempää sanoa. Levyssä myös uusin NoDoubt lohkaisu Its my life (tosin kyseessä cover biisi).

Uzliv
15.3.2005, 14:06:50
Onneksi on näin, että vaikka kuuntelen monentyylistä musiikkia, niin parhaimmaksi laaduksi on kuitenkin noussut Death/Black-Metal tyyliset yhtyeet ^^. Joten se paras levy ei ole esim: Virve Rostin parhaat :D, vaikka se minulla onkin (Virve o kova). Mutta asiaan. Tämänhetken (onko tuo yhdyssana -.-`) paras levy taitaa olla Impaled Nazarenen Nihil. Yllättävää että edes kuuntelen sitä, kun huomasin etta Alexi "Wildchild" Laiho soittaa siinä -.-´ Minulla on jotain häntä vastaan. En tiie mita mutta kuitenki. Etenkin neljäs kappale Angel Rectums still Bleed on todella hyvä. Nopeita ja ytimekkäitä kappaleita loytyy tältä levyltä 10 kpl. Ikävä kyllä ne tuntuvat loppuvan liiian aikaisin :/

Shai
15.3.2005, 15:53:38
Minun levyjeni ehdoton helmi... niitä on kyllä niin monta mutta kaipa se on nykyisin:

Full Blown Chaos - Wake The Demons
Voin suositella jokaiselle Thrash ja death metalin ystävälle, New Yorkista kotoisin oleva Metalcore bändi joka soittaa aivan liian hyvää metalcorea, a la Thrashdeathcore. Se on kaikessa yksinkertaisuudessaan niin täydellistä, Laulajan brutaali huuto on täydellistä, ei ehkäpä niin teknisesti vaikeita thrash junttaus riffejä, mutta aivan täydellisiä. Sekä rumpali on jotain aivan omaa luokkaansa, tappavan tarkkaa työtä, nopeat fillit ja kompit hallussa, sekä erinomainen jalkatyöskentely. Lyriikat ovat kyllä erittäin hienot, osaa kertoo hardcoremaisemmista aiheista, ystävyydestä, peräänantamattomuudesta jne. ja osa on jotain muuta. Symbolista ja hienoa.

Faris
16.3.2005, 18:11:00
Final Fantasy V: Original soundtrack. Olen tälläinen kauhea FFV-fanaatikko. =/ Niin, tämä sisältää kaksi cd:tä loistavia Nobuo Uematsun sävellyksiä. Mukana tuli myös manuaali jossa on kivoja kuvia! ^^

Advent child
17.3.2005, 11:19:54
The Black Mages -Skies Above on ehdoton tämän hetkinen suosikkini :D ! Yksinkertaisesti levyn kappaleet ovat mahtavia ja uudet versiot vanhoista ovat onnistuneita.

Pitäisi varmaan vielä hankkia se toinen Black Magesien CD jostain :) .

Hukka
17.3.2005, 19:33:28
Hmm, paras levy jonka omistan on varmaan joku Nightwishin levyistä tai sitten Within Temptationin uusin levy The Silent Force. Oikeastaan muita levyjä minulla ei olekaan, kun lähes kaikki biisit löytyy koneelta. (En wareta, vaan saan joskus Mp3-levyjä kavereilta lainaan.) :)

Nightwish on aina ollut lempparini, siinä syy siihen, että pidän kaikista bändin levyistä. WT:N uudelta levyltä kuulin radiosta sinkut Stand My Ground ja Memories ja kiinnostuin bändistä heti. Oli minulla muutama biisi bändin aiemmaltakin levyltä ja päätinpä sitten reippaana tyttönä ostaa levyn. Ihan mukavaa kuunneltavaahan se musiikki on, olen tässä useamman viikon sitä kuunnellut.