PDA

View Full Version : Marilyn Manson

Doga
26.5.2002, 11:53:02
Koska Mr. Manson on ollut minulle suuri inspitaation lähde ja kaveri piirini on täynnä kyseisen herran faneja olisi kiva tietää mitä te ajattelette hänestä.

Hyviä biisejä ovat mm.
Beautiful people
Rock is dead
Last day on earth
Dogma
Tätä  listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin

Edited by Doga on 31.5.2002 18:38

Mauler
26.5.2002, 12:26:43
manson on niiin teennäinen henkilö.
hankkisi vaihteeksi julkisuutta MUSIIKILLAAN eikä sekoiluillaan.
ja sen ääni..yh.

Edited by Fantomas on 26.5.2002 13:27

Croppola
26.5.2002, 14:06:29
Itse pistin kyllä kans en! En oikein pidä laulajasta josta on vaikea erottaa onko se mies vain nainen. Eikä se musiikkityylikään oikein minuun iske.

Helmholtz
26.5.2002, 14:09:34
[/quote]En oikein pidä laulajasta josta on vaikea erottaa onko se mies vain nainen.[/quote]

C'mon. Sen musiikkiahan sä kuuntelet etkä naamaa :)

En pidä hänen musiikistaan, aatteistaan enkä mistäkään muusta mikä liittyy herra Mansoniin.

isoSILLI
26.5.2002, 14:39:58
Hähää!!!
Itse en "diggaa" marilyn mansonia...
Tosin yksi hyvä kappale herralla on ja se on The Rock is dead.
Outo tyyppi muiden joukossa, Ozzy Osbourne rulaa ;D  ;D  ;D

Seyana
26.5.2002, 15:24:20
ei,ei, ja ei.Min en pidä Mansonissa yhtään mistään.
paitsi siitä että on pysytellyt poissa radiosta :P
Musiikki ei ole mitenkään hyvää, ja koko ihminen on jotenkin niin ei-niin-mieleeni :eh:

Theemu
26.5.2002, 17:40:17
Feikkipelle. Taitaa kyllä markkinoinnin.

Portrait of an American Family tosin on mukiinmenevä levy.

Sonya
26.5.2002, 18:05:19
en tykkään sen musasta..
se ei vaan yksinkertaisesti iske..  =/

Badg
26.5.2002, 19:17:12
Ihan hyvää musiikkiahan se. Jostain syystä tykkään herran tuotannosta ehkä eniten Mechanical Animalsista. Holy Wood on myös ihan hyvä, kuten myös Antichrist Superstar. Vanhempia levyjä en ole kuullut.

Ihmettelen vaan tuota Antichristin saamaa hirveää hypetystä ja kehuja, ei se nyt niin hyvä levy ole.

Kannattaa yrittää unohtaa Mansonin vähän tyhmä imago ja kuunnella itse musiikkia. Muutenkin vähän vanha juttu tuo Mansonin shokkiarvo, eipä taida se setä enää järkyttää tempauksillaan edes jenkkejä. ;)

FilthSkin
26.5.2002, 22:15:10
Hyvä sanoittajahan se on.
Laulajanakin ihan toimiva.
Joo-o, mä tykkään. MÄ TYKKÄÄN!!!

Ren
27.5.2002, 1:26:05
Jumala ymmärtää ironian päälle, kun "kapitalismia vastustamalla" pääsee helvetin rikkaaksi.

Caledor
28.5.2002, 8:00:56
Kuten joku on jo kirjoittanut: Hankkisi vaihteeksi julkisuutta musiikilla... Pari vuotta sitten ilmestynyt Holy Wood oli vielä ihan kuunneltavaa mutta kun katsoo esim.Band-Xssä pyörivää
Taunted lovea niin näyttää siltä että musiikki on kokonaan unohdettu...

Aphrael
28.5.2002, 8:10:48
No, ei kyllä oikein kolahda...  =/
En oikein pidä sen biiseistä...
Meinasin saada sydärin kun kuulin/näin sen version kappaleesta Tainted love... :(
Noh, jokaisella on oma mielipiteensä, ja tämä sattuu olemaan minun. :eh:

yksisiipi
29.5.2002, 8:03:48
Mansonin Marilyn tekee hiukan outoa musaa korvilleni, joten vastasin 'en'. Se on semmosta mukarankkaa hevipoppia.

Sephrenia
29.5.2002, 8:37:04
Kyllä, pidän Mansonin musiikista. Täytyy kyllä silti myöntää, että ukko on aikast kauheen näkönen..hienoja piilareita sillä silti on :)

Shaft
29.5.2002, 18:23:29
Mansonin tuotannosta Holy wood on loistava levy, muut sen levyt ei ole mitää kovin kummosia, mut kyl niiltältäki hyviä biisejä löytyy.

seifer
29.5.2002, 21:07:34
en pidä ollenkaan...mansonin musa rikkoo tärykalvot ja se vaan huutaa. soittaa täyttä p***** niiku euroviisut!

Ikanan
31.5.2002, 16:52:57
Ne pari kappaletta mitä olen kuullut, on ihan hyviä. Itse ihmisestä en kuitenkaan pidä. Musiikkivideoita ei voi edes ajatella katsovansa, koska en siedä kyseisen henkilön ulkonäköä. Mutta kuten jo sanoin, musiikki on ihan hyvää.

Roakel
31.5.2002, 17:21:20
En pidä enkä tule pitämäänkään,hän on niin saastainen henkilö kuin olla ja voi.Hänen musiikkinsa on kamalaa ja siinä ei ole minkään näköistä melodiaa,laulut ovat myös mun mielestäni aivan samanlaiset.

Crow
31.5.2002, 22:43:19
No kyllähän se menettelee, mutta en minä sitä varsinaisesti kuuntele. Hyviä biisejä kyllä löytyy monta.

ksms
1.6.2002, 0:23:42
res evil-leffamusat oli ihan jees
muuten äijä valuu kategoriaan "ihan kiva" :P

FantasyManIX
1.6.2002, 0:33:19
No empä tykkää mansonin musiikista.

Usagi
4.6.2002, 13:45:34
Vähän liian "industrialia", en oikein välitä siitä musiikista... On niin olevinaan heviä, mutta teknoa se enemmin on. Mutta olen lukenut jotain Marilyn Mansonin haastatteluja, ja se on ihan oikeesti hyvä tyyppi! Mutta se on kyllä aika kauhean näkönen...

Locke Cole
4.6.2002, 22:13:07
En pidä kauheasti. Resident Evil leffan musat olivat ok, muusta äijän tuotannosta en pidä.

Undomiel
5.6.2002, 12:47:44
Manson tekee kyllä hyvää musiikkia...ei ole ihan favoriteni mutta kuuntelen kyllä jonkun verran...

Deux
5.6.2002, 12:51:08
Nääh, enpä tykkää.... se on jo sen näkönenkin että huhuh... ja se musa, no se ei ainakaan oo miun tyylistä -o^... karseeta lähinnä

Ja tämä on ainoastaan miun mielipide! Eikä niistä voi kiistellä :P

Torspa
18.9.2002, 8:56:21
Ei....ei onnistu.En ole koskaan pitänyt semmoisesta musiikista ja Mansonin ääni on aivan hirveä.Sen musiikki on mielestäni kylläkin hyvin sovellettu lauluun(rääkymiseen).Mutta muuten en oikein löydä mitään kunnolla hyvää sen musiikista.

Pyramid Head
20.9.2002, 22:49:32
Onhan sillä muutama ihan ok biisi, mutta en kyllä mikään fani ole.. Shokeerata hän ei osaa eikä kyllä lauluääntäkään pahemmin löydy, tai ainakaan hänen laulutyyli ei kuulosta minusta kovin hyvältä. En ole kyllä uusinta Mansonin levyä kuullut muuta kuin parin biisin verran, mutta ainakaan Antichrist Superstar ja Mechanical Animals levyt eivät oikein iskeneet.

Helluva
21.9.2002, 19:18:25
vastaus on en.

Niin paljon kun minulle on MM:ää tyrkytetty, ja sitä hehkutettu niin ei. se ei ole koskaan kolahtanut minuun.

Chang
22.9.2002, 10:58:20
Kyllähän sillä on muutama ihan tsoppeli kappale.Mutta muuten en kuuntele kyseistä "artistia" muutamaa kappaletta lukuun ottamatta sen musiikki ei kovin hyvin kolahda.

blind
24.9.2002, 16:36:26
onhan Mansonilla joitakin hyviä biisejä mutta muut on sitten ihan roskaa... (biisien nimiä en jaksa muistaa)

Mirandos
2.10.2002, 15:21:16
Kyllä pidän :)

Tykästyin siihen ensimmäistä kertaa matrix-soundtrackin parissa. [biisinä rock is dead]

Se on hyvää vatutus-musiikkia. Rentouttavaa ^^

Kawasa
11.10.2002, 22:47:16
IMHO, aivan loistavaa tavaraa.

Redmage
18.10.2002, 17:36:54
Pidän, itse asiassa aika paljonkin... Omistan jopa kaksi levyä... Ja kuuntelen niitä melko usein... Nyt on ollut hetkellinen tauko, mutta kyllä se taas tulee takaisin, niin siinä aina käy... :eh:

Vodoun
21.10.2002, 10:23:35
manson on... noh, sillä on muutama hyvä biisi, mutta kun se vetää hirveetä shouta koko ajan. REEAALLY annoying..
Tällä osastolla vetäydyn kuuntelemaan NIN:iä, ja jätän mansonin pelleilemään..

Yose
8.7.2003, 19:08:10
En todellakaan pidä Marilyn Mansonin musiikista, mutta, kyllähän sitä kuunnella pystyy. Aika hyvähän se on lavashowta vääntämään, ei sinä mitään, mutta sen musiikki ei todellakaan ole mitään hyvää ihmeellistä hienoa, aika sukkaa, mutta sitä kyllä kuunnella pystyy, jos ei muutakaan ole tarjolla.

Lumi
9.7.2003, 0:42:58
Marilyn Manson on ihan rokkaava neitimies. Kuuntelen aika paljon,mutta kaveri on oikein fanaattinen fani, enemmän se palvoo vain buddhaa. Omat lempparikappaleeni ovat:
Burnin Flag
Beautiful people
Rock is Dead
Tainted love
Coma White
Obscene
comablack...
Että semmottis, M.M muuten voitti yhtenä vuonna rumimmin pukeutuvan naisen tittelin :D

Offee
9.7.2003, 13:47:11
En tykkää mansonista ollenkaan. Musiikki on kamalaa ja kaiken lisäksi ne biisit jää soimaan päähän ihan liian helposti... :prkl: En ole kyllä ole kuullukkaan ku jotain 5 kappaletta kyseiseltä artistilta, mut kuitenki. Lopuksi vielä sanoisin, että äijä on kamalan näköinen, ja jotenki ne kaikki tempaukset on ihan naurettavia... Eli minun levy hyllystäni ei löydy, eikä tule löytymään Mansonia. :eh:

Doga
17.7.2003, 13:41:03
Alkujaan kirjoittanut Lumi
M.M muuten voitti yhtenä vuonna rumimmin pukeutuvan naisen tittelin :D

No on kyllä ihme, että tämäkin ketju on vielä hengissä.

Miten ihmeessä Manson on voinut voittaa rumimmin pukeutuvan naisen tittelin? Eikös kyseinen kaveri ole mies(Ainakin minä olen aina luullut häntä mieheksi).

Ja ihan vielä lopuksi pieni oikaisu: En kuuntele enää Mansonia (atiivisesti) vaan olen siirtynyt (näin yleistäen) oikean metallin pariin.

Jeth
18.7.2003, 9:49:10
En muuten muttakun se on tehnyt yhden tietyn biisin Resident Evil -elokuvaan (mutta se ei laula siinä :eh: ). Ääni sillä on ihmeellinen, ja kun sillä on niitä ihme koruja.

pehmo
21.7.2003, 18:39:29
Sanomasta en niinkään välitä, vaikka tosin Fight songin live version alkujuonto säväyttikin kaikessa asioiden kiroamisesaan. Musiikki vaatii tiettyä mielentilaa ja paikkaa kuunteluun, ei ihan sellaista että 24h kuuntelisi, vaikka humpparumpukomppi onkin erinomaista. Kokoelman omaistan ja siihen herran aprhaat kappaleet ovatkin aika hyvin tiivistetty vaikka mukana onkin muutamia sorsia.

mindless
21.7.2003, 19:24:20
Marilyn manson on hyvä.
En ole hirveästi biisejä kuullut, mutta kaikki ne jotka olen kuullut, ovat hyviä.
Tainted love on huippu. ^____^

Eli pidän jonkinverran, ja olihan hän sentäs hideto matsumoton ystävä. :(

Lunete*Almasy
2.8.2003, 21:06:02
Mitä nyt joitakin biisejä olen kuunnellut, niin eivät juuri iskeneet. En suoraan sanottuna erityisemmin välitä koko asiasta. Eikä sillä ulkonäöllä mitään väliä ole, ei tuollainen enää oikeastaan ketään (?) jaksa järkyttää. Minua ainakaan. :bored:

Toisaalta mOBSCENE-kappaleen pyöriessä musicTV:llä en vaivaudu vaihtamaan kanavaa, se biisi on jollain tavalla aika viehko. :) (Ja kuulemma Rammstein on siitä myös jonkinlaisen remixin väsännyt.)

Leviathan
22.8.2003, 12:42:40
Itse rakastan hänen musiikkiaan ja omistuksissani on kaikki hänen levynsä paitsi "Portrait Of An American Family". Minusta hän on hieno ihminen ja loistava laulaja. Minusta hänen paras levynsä on: Mechanical Animals ja paras musiikkivideo: Dope Show. Minusta on hienoa että hän uskoltaa näyttää siltä miltä haluaa eikä välitä muiden mielipiteistä. Lempi kappaleeni häneltä on: The beautiful people, Post human & (S)Aint.

Ze Shoopuf
22.8.2003, 15:13:05
Eli mielipiteeni on, että Marilyn Mansonin musiikki on aivan p**seestä. Se on vaan semmosta rasittavaa... En enää muista, kun en oo aikoihin kuullu... Tai oikeastaan ei niin pienellä pitäis tuomita, mitä oon kuullu (1 laulu), mutta SE laulu oli aivan *****. Muut voi olla hyviä tai ei, en tiiä.
Eli se oli mielipiteeni!

LizzieFox
22.8.2003, 20:18:44
Yritämpä tässä keksiä jotakin mukavaa herra M:stä. Sillon ainakin hienoja musiikkivideoita. Yksi asi avaan minua vähän kummastuttaa. Onko Mansonilal oikeasti rinnat vaiko onko se vaan joku mainos kikka? Silmäänsähhän se ei ol epuhkaissut vaan omaa oudon sini/harmaan piilolinssin. Tyylikästä ja erikoista. Mutta outoa kyllä myöskin.

Mansonin musiikki on ehkä aika liian pelottavaa minulle joskus. Jotkun kappaleet. ELokuva musiikki jonak MAnson teki Resident Evil elokuvaan oli loistava..! Siitä ei voi sanoa mitään pahaa. Se oli turhankin pleottava mutat mahtava. Itse muisat kappaleista pidän vain muutamista. Esim. siitä jossa on joitakin pupuja Mansonin kanssa sängyssä. Se video on hyvä ja kappale myös.

Buster-_
22.8.2003, 21:05:01
Beautiful people on ainoa hyvä kappale mitä oon kuullu... eli se albumi missä kyseinen kappale on. En nyt satu muistamaan nimeä. Oon kuullu myös tainted loven ja se oli arsesta. Ja ne tempaukset ei oikein jaksa kiinnostaa.

DarkVampire
30.8.2003, 14:49:45
En tosiaankaan pidä hänen musiikistaan, tai, yksi hyvä biisi on, tai onko sekään niin hyvä, mutta se sai minut nauramaan.

Biisin nimi on: "Doll-Dagga-Buzz-Buzz-Zigety-Zag" siltä sen uusimmalta cd:ltä... Mutta muuten en pidä mistään siinä hyypiössä.

Dezibeli
1.9.2003, 19:01:12
En pidä.

Inhoan kyseistä henkilöä, olen hänen haastatteluitaansa katsonut ja tyyppi on niin wannabefriikki ja muutakin, että ihan alkoi oksettamaan.

Mutta, pakkohan minun on Marylle pientä arvostusta antaa siitä, että tyyppi on tienannut rahaa musiikillaan, vaikka EI OSAA EDES LAULAA! Siis, mistä lähtien laulajaksi on päässyt laulutaidottomat varikset? Kuka tahansa täältä forumilta pystyisi parempaan. Jopa minä, vaikka kamalan lauluäänen omistankin.

:rispekti:iä Marilynille siitä, että tienaa "kivasti" rahaa, *kröhöm* musiikillaan.

Nyt foorumilaiset aletaan me kaikki tekemään myös musaa, eiköhän joku meistä vielä rikastu. Ja muistakaa, laulutaidottomuus on in!

P-orvari
9.10.2003, 10:04:16
Heh... Manson rulaa...
Se on yks niistä harvoista, jota mä kuuntelen.
Sen parhaat kappaleet on:
Last day on earth
Sweet Dreams
...
Se on tosin kyllä makuasia, mitä kuuntelee ja makuasioista ei voi kiistellä.

Heitzu
19.10.2003, 12:20:14
Mun mielestä Marilyn Manson on aivan älyttömän hyvää musaa. Olen kuunnellut hänen musiikkiaan jo yläasteelta asti ja vieläkin tulee sitä kuunneltua.

Omasta mielestäni MM ei ole mikään ruma vaan hänen tyylinsä on just omalaatuinen ja todella hieno. Eipä hirveen moni sellaista varmaan alkaisi edes kopioimaan, muuta ku nämä mansonitet.

Omistan monta hänen levyään ja ensimmäinen biisi mihin tutustuin hänen tuotannossaan oli Beautiful People, joka toimi minulla ainakin agremusana. Sen jälkeenhän häneltä on ilmestynyt mitä parempia biisejä.

Ja ihmisenä MM on todella mukava ja omaa hyviä mielipiteitään. Tutkikaapas Mansonin sivustoja ja huomaatte jotain. Eikä hän mikään tyhmä ole, muistaakseni jossain haastattelussa hän jopa sanoi kun häneltä kysyttiin että mitä hän olisi sanonut näille koulumurhaaja/ampujille? hän vastasi että en olisi sanonut yhtään mitään vaan minä olisin kuunnellut. Se oli paras vastaus mitä kukaan siinä ohjelmassa oli antanut.

Ja hienoa tietty on myös se että hän tekee pilaa amerikasta ja kapitalismista. Mikä on sinänsä hyvin ironista koska amerikassa MM on huipulla.

Musiikki on MM:n lauluäänen takia omaperäistä. Minä ainakin pidän siitä. Biiseissä on hyviä sanoja ja rytmit ovat mukaansatempaisevia. Parhaimpia biisejä häneltä on ainakin Beautiful People, Rock Is Dead, Nobodies, Anticrist Superstar, Sweet Dreams, Fight Song, This Is The New Shit, jne jne jne... tuo lista jatkuis varmaan sen verran miten monta hän on tehnyt levyjä..

Marilyn Manson = \,,/ (Oo) \,,/

dramatica
19.10.2003, 17:56:11
itseäni en voi kutsua faniksi, vaan pelkäksi diggariksi. en henkilökohtaisesti ole koskaan nähnyt mansona livenä, enkä varmaan tule koskaan niin tekemään, vaikkakin pitäisin musiikista aivan täydestä.

ylläolevan viesti sanoi sen kaiken, jota minun olisi pitänyt tässä nyt sitten alkaa sepittämään, joten en ala toistamaan tarinaa vaan totean että sinulla riittää asennetta, heitzu. :) manson on niitä harvoja muusikkoja, joista tosissaan pidän..tosin vanhempi manson oli parhainta, tuo uusin ei minuun niinkään iske, en tiedä.

Kirishin
22.10.2003, 16:50:46
En oo mikään kauhea Marilyn Manson -fani, mutta kuuntelen sen musaa.
Tämän hetkinen hyvä kappale on Astonishing Panorama of the Endtimes.
Marilyn Manson... siinäpä vasta mukava heppu. Pitäisin tämän julistettakin seinälläni, mutta äitini silmät eivät kestäisi sitä, kun se on äitini mielestä jokin saatananpalvoja narkkari vain sen takia kun siinä julisteessa sillä on punaset ja valkoset piilarit ja koska sen musa on outoa!
Mutta minkäs teet, että äidit on usein vainoharhaisia.
Kaikesta huolimatta Marilyn kuuluu suosikkieni kärkeen!

vegeta
8.4.2004, 20:14:55
Hirveetä. Eihän se ukko osaa ees kunnolla laulaa kannattas senkin vaan siirtyä McDonaldsin tiskin taakse ihan suosiolla. Oikeesti se on kyllä ihan pelle jätkä...ei oikein siitä voi muuta sanoa on kait se hienoa, että on omaperäinen ja tekee mitä haluaa, mutta vois jättää tekemettä. :prkl:

Ogloppi
8.4.2004, 21:17:53
[QUOTE=Désirée La'Esurio] tyyppi on tienannut rahaa musiikillaan, vaikka EI OSAA EDES LAULAA! Siis, mistä lähtien laulajaksi on päässyt laulutaidottomat varikset? QUOTE]
Siitä lähtien kun hevi ja räppi on keksitty. :huh:

Marilyn Mansonilla on paljon hyviä biisejä.. Ja ainakin minun mielestäni tuo Tainted Love on Mansonin versio paljon parempi kuin se alkuperäinen..

Itse tyypistä tai hänen musiikkivideoistaan en kauheasti perusta (Beatiful Peoplen videosta tulee aina huono olo..?).. Kaveri poistattanu itseltään kylkiluitakin että vois .. hieman ronskia, noh.. blowjobbia itelleen!!!??? siis silleen aika sairaita nuo sen jutut on joo.. Voin verrata jotenkin Michael Jacksoniin noita juttuja mitä siitä kuulee.. :blah:

Shasta-
8.4.2004, 22:51:44
Aloin kuuntelemaan Mansonin musiikkia jo vitos-kutosluokalla evm, sitten se jäi vähän syrjempään ja nyt pomppasi pinnalle uudestaan. Ja kyllä, erittäin hyvä se on edelleen.
Antichrist Superstar ja Holy Wood on poltettuina, tänään poltin Mechanical Animalsin ja Portrait of an American Familyn. Mansonin videot ovat myös aika, hrmh, mielenkiintoisia indeed. Itse tykkään Dope Hatista eniten.
Jos parhaita biisejä Mammalta pitäisi alkaa luetella, tulisi niistä hirveä lista, mutta sanon nyt kaikki mitkä tulee ensimmäisenä mieleen:
The Dope Hat
Cryptorchild
Man That You Dear
Disassociative
Doll-Dagga Buzz-Buzz Ziggetty-Zagg
ja vielä, Disposable Teens ja Beautiful People.

mogvisti
8.4.2004, 23:57:30
[QUOTE=Désirée La'Esurio]
Kaveri poistattanu itseltään kylkiluitakin että vois .. hieman ronskia, noh.. blowjobbia itelleen!!!???

Oon lukenu jostain että ne kylkiluiden poisto jutut ois vaan feikkiä ( tais olla joku suosikki-lehti :huh: ).

Mutta sitten itse asiaan. En ole hirveänä kuunnelut kyseistä artistia, mutta muutaman kipaleen olen kaverin luona kuullut ja olen samaa mieltä kuin vegeta eli kauheaa. Mutta mielestäni hän voisi painua kotipizzaan pitsanpaistajaksi eikä McDonaldsiin ilmapiiriä pilaamaan.

Karmivaa kälätystä se musiikki eikä se bändikään osaa soittaa. Täysin ala-arvoinen artistin kuvatus :down:.

Hämäräh
11.4.2004, 21:41:06
Kyllä.
Hänellä on hyvää musiikkia, ja minusta uusin albumi The Golden Age of Grotesque on varsin hyvä. :D Mutta en oo mikään tosi-fani. Onhan se joskus aika järkyttävä, mutta myös tyylikäs. =)

Davidson
13.4.2004, 18:13:49
Marilyn Manson on omasta mielestäni ihan hyvää musaa kokonaisuutena, varsinkin levyt Antichrist Superstar, Mechanical Animals ja The Last Tour On Earth on laatumusaa. Diskografia ei ole kylläkään virheetön, vaan kaksi ekaa albumia ovat mielestäni aivan paskoja. Onneksi myin ne ajat sitten pois. Kaksi uusinta ei olleet myöskään niin vakuuttavia. Ja äijän imagosta: se on mulle ihan sama, kuinka paljon Manson pistää meikkiä naamaansa, kunhan musa on tulevaisuudessakin minun kuunneltavaksi sopivaa.

Ryyni
20.9.2005, 10:56:42
Oli pakko kirjoittaa herrasta vähäsen, sillä tänä aamuna kun kävelin töihin ärsyyntymiskynnyksen ollessa jossain 178% luokassa, kuuntelin pitkästä aikaa Antichrist Superstarin ja pitää taas hehkuttaa.

Siis Manson on taiteilijana kyllä hervoton heppu. Nuo lyriikat ovat niin kekseliäitä että arvostus nousee kyllä aina kun pysähtyy miettimään noita heittoja.

Ja se että fanit/vihaajat/poliitikot ovat tehneet hänestä hirviön joka ei osaa laulaa saati sitten käyttäytyä on hienoa! Kaikki nämä kylkiluunpoisto huhut (täyttä valetta) vain lisäävät hänen levymyyntiään. Mötley Crüen Cock Theory pitää tässäkin tapauksessa paikkansa (löytyy kirjasta The Dirt).

Harmi vain että hän nyt taisi sitten lopettaa uransa musiikin parissa. Ainakin pariksi vuodeksi ilmeisesti... Mutta eipä tuo mitään, Twiggyn lähdön jälkeen ei MM enään ole julkaissutkaan mitään merkittävää, vain ja ainoastaan hauskaa kuuntelu musiikkia...

Sejkay
20.9.2005, 12:59:23
Herra Warner on yksi suurimmista idoliestani. Hän on fiksu ja persoonallinen eikä välitä suvaitsemattomien ihmisten stereotypisistä mielipiteistä. Tyyppi on uskomaton taiteilija, hänen maalauksensa ovat todella jotakin ja sanoituksetkin ovat jotakin hieman fiksumpaa kuin nykymusiikin sanoitukset yleensä. Se fiksuus tietenkin pitää nähdä ja ymmärtää. Itse olen erittäin samaa mieltä hänen kanssaan esim. järjestäytyneestä uskonnosta ja muista maailman tyhmimmistä keksinnöistä. Hänellä on hyviä pointteja ja vertauskuvia, ei voi muuta kuin ihailla.

Musiikki on mielestäni aivan loistavaa, tarpeeksi agressiivista mutta paikoittain hyvinkin... hm..hm.. "herkkää". Ainut juttu mikä harmittaa on nykyinen paskakitaristi Mark, joka osaa soittaa yhtä hyvin kitaraa kuin keskivertosuomalainen mandariinikiinaa.

On hyvin ymmärrettävää että media ja kiihkouskovaiset ymmärtävät hänet väärin, mutta kuten hän itsekin sanoi eräässä haastattelussaan: "Minkä tahansa voi ymmärtää väärin, jopa kuvan kristuksesta ristillä. Joku saattaa ajatella että siinä on kuva murhasta, väkivallasta ja että siinä on seksuaalista kuvitusta." Mielestäni hän on aivan oikeassa ja minua ketuttaa ihmiset jotka ovat niin yksisilmäisiä ettei pysty ajattelemaan asioita kuin juuri niin kuin hän haluaa uskoa ja ajatella.

Juu ja noi kylkiluiden poistot ja silikonirinnat ja silmän myyminen saatanalle ja eläinten raiskaus lavalla on pelkkää bulssittiä, kyllä sen kaikkien pitäisi tajuta. Lukekaa Long Hard Road Out of Hell (Helvettiin ja takaisin) niin ymmärrätte hieman enemmän.

edit: ja ainiin, provinssikeikka oli ihan fantastinen, tahtoo uuestaan! Parhaat levyt ovat mielestäni Potrait of american family, Antichrist Svperstar ja mechanical animals, eli toisinsanoen hieman vanhempi matsku.

We want John 'n' Twiggles!

Ryyni
20.9.2005, 14:16:31
We want John 'n' Twiggles!

Tuosta tuli mieleen että John 5 on jo sanonut haluavansa tehdä Twiggyn kanssa levyn. Se tulee olemaan joko mestariteos tai täyttä bs:ää...

Noista Mansonin taustabändin pojista: Ainoa jota oikeasti olen vihannut on Scott "Daisy Berkowitz" Pulasky, joka oli aivan toivottoman avuton sähläri.

Sejkay
21.9.2005, 9:29:40
Tuosta tuli mieleen että John 5 on jo sanonut haluavansa tehdä Twiggyn kanssa levyn. Se tulee olemaan joko mestariteos tai täyttä bs:ää...

Noista Mansonin taustabändin pojista: Ainoa jota oikeasti olen vihannut on Scott "Daisy Berkowitz" Pulasky, joka oli aivan toivottoman avuton sähläri.
Itse olen saanut sellasen kuvan kanssa että Daisy on/oli hieman itsekeskeinen kakkiainen. Eipä hänestä ole pahemmin kuulunut sen jälkeen kun potkittiin bändistä.

Mistä tuollasen oot kuullu? Hittolainen, saisikin luvan toteutua. Siitähän voisi tulla vaikka mitä, jos miettii kuinka hyviä säveltäjiä ja soittajia kumpainenkin on. Tällä hetkellä odottelen vesi kielellä tilaamani Vitosen tokaa soololevyä sekä nyt tässä joskus syksyllä julkaistavaa Loserin debyyttiä (Loser on Johnin nykyinen bändi, jos jäi epäselväksi).

Mansonbändin kummallisimmaksi jäseneksi voisin varmaan sanoa Pogo. Sillähän on vissiin suurinpiirteen joku adhd tai jotain (ja siltä vaikuttaakin). No ainakin tyypille lasi maistuu :D

yksisiipi
21.9.2005, 9:46:49
Edellisestä vastauksestani onkin jo aikaa ja huomaan taas, että musiikkimakuni on "hieman" laajentunut. Jokunen aika sitten lainasin mielenkiinnosta kirjastosta levyn Golden Age of Grotesque joka oli itse asiassa melko hyvää. Onhan kyseinen levy ehkä vähän keskinkertaisempaa kamaa lievillä industrial-vaikutteilla. Levyllä kuitenkin on muutama hyvä kappale joista mObscene ja varsinkin This is a New S**t potkivat melko lujaa. Jälkimmäisessä on mukavia koneiluja.

Antihrist Superstar on taas se levy, jota ensimmäisenä kuulin joskus vuonna 1996 kun se ilmestyi ja nousi listoillekin. Silloin se meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja hetken aikaa se miellytti. Nyt tuo levy on koneellani läpikuuntelua odottaessa ja muutamien kappaleiden perusteella jopa ihan mielenkiintoista materiaalia. Varsinkin levyn hittibiisi Beautyful People on maittavaa vaihtoehtorokkia. Mansonin ääni on minusta melko hyvä, kun se osaa vikistä ja vinkua mutta myös möristä matalalla äänellään.

Hukka
21.9.2005, 12:30:21
En ole Mansonilta kuullut kuin muutaman biisin eikä niistä jäänyt mieleen edes nimeä. Sen verran muistan, että taustalla vinkuva musiikki oli melkeinpä hirveää ja herran lauluäänikin oli keltämättä hiema.. öhöm.. huono.
Manson on todella ollut julkisuudessa enemmänkin sekoilujensa ja omituisen egonsa vuoksi, hänen musiikistaan ja levyistään en ole arvostelujen lisäksi lukenut enkä nähnyt minkäänlaista juttua. Eräs kaverini oli nuorempana kova Manson-fani ja hänen kauttaan muutamat kappaleet ovat tulleet tutuiksi.

Ehkä kuitenkin joissakin kappaleissa on jotakin ituakin. Esim. Beautiful People ja The Nobodies ovat ihan hienoja kipaleita, etenkin viimeisenä mainittu. En silti ole mitenkään innostunut Mansonin musiikista.

Sejkay
21.9.2005, 16:07:10
En ole Mansonilta kuullut kuin muutaman biisin eikä niistä jäänyt mieleen edes nimeä. Sen verran muistan, että taustalla vinkuva musiikki oli melkeinpä hirveää ja herran lauluäänikin oli keltämättä hiema.. öhöm.. huono.
Manson on todella ollut julkisuudessa enemmänkin sekoilujensa ja omituisen egonsa vuoksi, hänen musiikistaan ja levyistään en ole arvostelujen lisäksi lukenut enkä nähnyt minkäänlaista juttua. Eräs kaverini oli nuorempana kova Mandon-fani.
On totta, että mm. hänen ulkonäöstään on tehty kamalan iso numero, mutten usko sen olevan herrasen vika. Mediahan pitää kaikkea vähääkään poikkeavaa sangen hirvittävänä ja kummallisena ja tekee siitä kamalat otsikot.

No muusta sekoilusta en nyt kamalasti muista kuulleeni esim. lehissä tai mitään. Kerran pisti hotellihuoneen palamaa ja tollasta, mutta eiköhän kaikki rokkitähdet joskus sellasta.

Naurettavuuden huippu on noi syytteet lasten joukkomurhista sun muista, aivan älytöntä. Media ja vanhemmathan noi kaikki hullunmyllyt on pistäny linkoomaan ja heittäny syyt Mansonin niskaan vaikka hänellä ei ole juttuihin osaa eikä arpaa. Sen vuoksi tulkitsen lähinnä kaikki noi sekoilut ja julkisuushakuiset tapaukset toimittajien ja äkäisten vanhempien piikkiin, jotka epätoivoisesti hakevat jotakuta, jota syyttää. Samaten kaikki eläinraiskaukset sun muut silikoni-implantit menee samaan syssyyn. Erikoisesta artistista on helppo keksiä kaikkea kummallista. Mutta hyvät nauruthan noista saa, sitä ei ole kieltäminen :D

//edit: ja sen ymmärrän täysin jos joku ei tuosta musiikista tykkää, se on aikalailla että joko rakastaa tai vihaa. En oo vielä tavannu juuri ketää, kenen mielestä Manson olisi "ihan ok" tai vastaavaa.

Luni
21.9.2005, 19:52:50
On se ihan ok musaa sillee niinku. Eli kyllä sitä kuuntelee paremman puutteessa, mutta en ymmärrä miksi kaikki niin usein Mansonin musiikista vauhkoavat. Itseäni eivät pahemmin hänen kappaleensa säväytä, mutta tuo This Is the New Shit on ihan mukava taustarallatus, jos ei niitä räppikohtia (aivan, ne ovat selviä räpäytyksiä) oteta lukuun. Mutta aivan loistavista biiseistä mies on covereita tehnyt (suosikit Personal Jesus - Depeche Mode, Sweet Dreams - Eurythmics ja Another Brick in the Wall - Pink Floyd) ja melkeinpä kaikki hyvin ovat onnistuneetkin.

Persoonana Marilyn Manson on hyvin mielenkiintoinen ja varsin hauska jopa. Taiteilijanimivalinta tiivistää herran luonteen varsin hulvattomasti ja pidän hänen levyjensä kansista. MM meikkaa ja pukeutuu varsin hyvin ja omalaatuisesti mielestäni (etenkin on jäänyt jostain kuva päähän, jossa hänellä oli pitkät, tuuheat, valkoiset tekoripset kiinniotettyinä alaripsiin). En välttämättä haluaisi olla miehen keikoilla aivan lavassa kiinni, lukuisista tempauksista johtuen.

Sisko ja sen Sisar
5.5.2006, 17:12:05
Sisar: Niih, tuli tuossa eräänä masentuneena päivänä kaverin neuvoa toteutettua, ja kuunkelin Mansonia masennukseeni.... En ikinä tiennyt, että herralla on niin ihana ääni.... minulla on vain jokin taipumus rakastaa miehiä, joilla on käheä ääni tai pieni särö siinä....
Eli kyllä, pidän Mansonin musiikista, ehkä eniten tuosta "This is the new shit" laulusta. Enhän minä kovin monia lauluja ole kuullyt, mutta nekin, joita olen kuunnellut, ovat kaikki olleet vähän erillaisia. Herra ei siis ole sortunut yhden kaltaiseen musiikkiin, ja se on minusta hyvä. Esim. verrataan "Suicide is painless" laulua "this is the new shittiin". Ihan erillaisia, mutta molemmat hyviä. Tykkään noista sanoituksista, vaikka ovatkin vähän hilpeyden alapuolella.
Mnh, en kyllä vain vieläkään ymmärrä, miksi suurin osa Mansonfaneista pitää herraa seksikkäänä..... ei hän vain minusta kovinkaan erikoinen ole.... Ne hampaat, ne hampaat. Mutta silmät ovat kyllä niin kauniit :love: ja erivärisetkin..... Ihokin näytti kauniin valkealta, mutta se taisikin olla meikin takia. Niin, meikeistä puheen ollen....se sopii hänelle, miltähän hän näyttää ilman? :huh: Hyvän näköisiä vaatteitakin käyttää, juu.
Enkä minä usko mediaa. Ei Manson nyt ihan niin kamalan paha voi olla.... raukka on vaan joutunut samanlaiseen ahdisteluun kuin Jackson, joka ei varmasti ole pedofiilli, vaan herttainen laulaja. Jättäkää jo ne erillaiset julkimot rauhaan!

kimeeri
26.5.2006, 10:43:06
Marilyn Mansonia tuli pahimpiin teiniangsteihin aikoinaan popitettua, ja onhan bändillä edelleen tietynlainen paikka meikän sydämessä. :-)

Levyistä on vaikea valita parasta, ennen Antichrist Superstaria ilmestynyt matsku tosin on aika skeidaa mielestäni. Ittelle Antichrist on vihainen levy, Mechanical Animals melankolinen ja Holy Wood angstirypemiseen. Ai niin ja toi Golden Age of Grotesque taas on sellainen kunnon hyvänpäivän-levy, joka on hyvä kävellessä pistää soittimeen; askel kevenee ja nopeutuu, ja tuntuu kuin pystyisi mihin vaan.

Itte mr. Mansonista mulla ei oikeen oo mitään sanottavaa, en oikeen seuraa erityisemmin lehtiä tai haastatteluja ettei vaan illuusio särkyisi. :-P

Oli muuten viime kesän Provinssissa mahtava MM-keikka, olin itte eturivissä nauttimassa.

Thanguol
28.5.2006, 19:21:40
En ole mikään ylifanittaja mutta mahtavaa musiikkiahan kaveri tekee. Holy woodin ja lest we forget minulla on koneellakin ja the nobodies sekä mOBSCENE ovat mahtavia kappaleita.

Mitä näihin koulumurhiin tulee eihän se Marilyn herran vika ole jos lapset ovat aineissa kuunnelleet Marilynin musiikkia ja ottaneet tosissaan osan. Eikös se ole vanhempien vika jos he ovat sallineet lasten käyttää huumeita=) .

Ja ei hänen ulkonäössäkään ole mitään moitittavaa loppujenlopuksi ihan tyylikäs.

Linkittäjä
2.8.2006, 20:31:05
Minä olen innostunut Mansonista vasta vähän aikaa sitten ja siitä on tullut lempi bändini. Pidän kovasti Mansonin musiikista, se vaihtelee Hevin ja "Clam" Rockin välillä. Antichristus Superstar on hyvä levy, koska se on melkein Heviä toisinkuin Mechanigal Animals on hieman hidastempoisempaa sekä poppimaisempaa. Pidän kovasti Mansonin coverista biisille Sweet Dreams (are made of this) En tiedä mistä se johtuu, mutta biisi iski minuun melkein saman tein kun kuulin sen ensimmäisen kerran Radiosta.

Mitä Mansonin ulkonäköön tuleen niin pitäköön vain Imagonsa. Minä pidän siitäkin :)

Snage
16.3.2008, 20:22:53
Mansonihan on todella hyvä. Ei kannata heti vihata pelkän ulkonäön takia, musiikki tällä herralla on hyvää. Itse omistan melkein kaikki albumit. Ei-faneille kannattaa lukea Mansonin elämänkerta, on muuten hyvä

OrichalonMasterr
16.3.2008, 20:44:40
Olen joskus lainannut The golden age grotesque kirjastosta ja vaikutti hyvältä. Nykyään en ole kiinnostunut Mansonista, mutta koulussani sattuu olemaan pari MCR- fania, jotka joskus soittavat kännyköillään Mansonia käytävillä. Näitä " emoja" ja "gootteja" jotka kannattavat Mansonia, MCRtä ja HIMiä riittää. Olen joskus nähnyt jonkinlaisen dokumentin( miksi sitä nyt sanoa...=)) hänestä ja myös kuullut esitelmän ja nähnyt televisiosta.
Ei huono artisti, mutta ei vain istu omaan musiikkimakuuni. Taiteellinen heppu.

Hukka
17.3.2008, 8:44:44
Mansonia olen kuunnellut jo ties kuinka kauan. Herran musiikki kolahti meikäläiseen tässä joku aika sitten, mutta ennen tätä olen aika pitkälti inhonnut koko hemmoa. Nyt kuitenkin tykästyin uudemman kerran.

Herran vanhemmat levyt ovat kolahtaneet minuun 1000 kertaa lujempaa kuin tämä uutukainen, joka mielestäni oli aika sakeaa kagaa suoraan sanottuna. Muutama ihan ok biisi levyltä löytyi, mutta niistä jokaisesta puuttui se särmä, joka aikoinaan sai minut Mansonin musiikkiin ihastumaan. Uudella levyllä oli oikeastaan vain yksi sellainen "ylitse muiden" -kipale, kovassa radiosoitossa ollut Heartshaped Glasses, jonka lyriikat ovat aika mainiot.

Ehdottomat suosikkilättyni ovat sekä Mechanical Animals että Antichristus Superstar.

Gilraen
25.3.2008, 19:55:48
Joskus pari vuotta sitten en voinut sietää Mansonin musiikkia (enkä mitään sitä muistuttavaa), mutta nykyään hän on yksi harvoista miesartisteista, joita kuuntelen. Hänellä on upea ja todella erikoinen ääni, erottuu ainakin hyvin joukosta. Pidän myös hänen ulkonäöstään. :love:

En ole kovin moneen kappaleeseen tykästynyt kunnolla, mutta niistä muutamasta pidänkin aika paljon. Mansonin tulkinta Danny Elfmanin This Is Halloweenista on suosikkini, pidän tuon alkuperäisestäkin versiosta. Myös If I Was Your Vampire ja Personal Jesus ovat jotain aivan ihanaa.

Plagueis
12.4.2008, 22:21:49
Brian "Marilyn Manson" Warner on yksi henkilö jota arvostan ja kunnioitan koska on sitä mitä on eikä mikään feikki. Olen lukenut jopa kirjan hänestä usein ja omistan kaikki levytki jopa. On usein kieroon katsottu ku oon sanonu pitäväni kyseisen bändin ja henkilön musasta mutta aivan sama. En mä siitä ota nokkiini,musamaku kullakin. En kyl ihmettele jos ei joku siitä tykkää,onhan se aika järkky välillä mut ei se mua haittaa. Paras biisi kyseiseltä henkilöltä on varmaanki The Nobodies plus monimoni muu.