View Full Version : Alueet
Gabriel
27.5.2002, 19:38:32
Niin, onko jokin alue tarpeeton vai tarvitaanko joku uusi? Jotkut ovat ehdottaneet finaleihin peliapua-aluetta esimerkkinä mainitkoon.
Ehdotuksia tähän ketjuun.
Ainakin Mikälie Nettilehti-alue on turha... Siellä ei oo tapahtunu mitään Herran vuosiin... :P
Edited by penetrator on 27.5.2002 21:27
"Tervetuloa" on turha.
Otsikko: Moi olen uusi
Sisältö: Mä oon uusi ja tykkään final lantasyistä.
Vastaustyyppi 1: Tervetuloa.
Vastaustyyppi 2: Älä peeloa tai mä sodomoin.
Vastaustyyppi 3: Luultavasti jostain .txt:stä monistettava neljän kohdan lista aiheesta "näin sinäkin saat ffffamea fffinissä, vaikka olisit kuinka fffpalikka".
Vastaustyyppi 4: Kevyttä vattuilua nimimerkistä tai jostain muusta.
Repeat * 818 and counting.
(FFfin Foorumit welcomes our newest member Behemoth making a total of 819 registered members.)
[En sitten jaksanut muotoilla tuota kiltimmäksi, en minä ihan noin jyrkkä ole...]
Ren, oi kyllä olet.
Peliapua foorumi olisi todella hyvä paikka. ei kuitenkaan alue kohtaista.
tervetuloa foorumin topccien elossa olo aikaa voisi lyhentää päivään tai kahteen.
David A. Mage
27.5.2002, 22:18:07
Näinköhän saan läpi tällä kertaa...
Squaresoftin musiikkia käsittelevä foorumi olisi mukava.. En nyt kyllä tiedä muiden mielipiteistä, mutta minusta moinen jopa saattaisi toimia, ottaen huomioon sen, että nykyään ikivanha perustamani "Paras Squaren peleissä esiintyvä kappale"-topiikki omistaa jo 6 kpl sivuja ja on joskus jopa tehty kiinteäksi (taitaa olla muuten ainoa minun aikaansaama kiinteäksi muodostunut topiikki) ja viimeinen viesti on vasta viisi päivää vanha...
Ja tietysti foorumit muista Squaren eliittipeleistä (esim. Chrono-sarja) olisivat kivoja, mutta kai Squaresoft-foorumi kattaa ne...
Ja Squarejelppi saattaisi olla ainakin joillekin ihan kätevä, vaikka suurimpaan osaan probleemoista kyllä löytyy vastaus GameFAQs (http://www.gamefaqs.com/)in tapaisilta paikoilta...
Eihän noille tavallisille FF foorumeille jäisi enää mitään keskusteltavaa jos erikseen olisi peliapu. Neuvojahan suurmimmassa osassa FF1-6, FF7-9 FF10- foorumeiden topiceissa haetaan...
Originally posted by David.A.Mage @ 27.5.2002 23:18
[/quote]Squaresoftin musiikkia käsittelevä foorumi olisi mukava.[/quote]
Kannatan, sillä nyt ne hukkuvat muun musiikin sekaan.
[/quote]Ja tietysti foorumit muista Squaren eliittipeleistä (esim. Chrono-sarja) olisivat kivoja, mutta kai Squaresoft-foorumi kattaa ne...[/quote]
Voisi tehdä vaikka Chrono- ja Xeno-sarjalle omat osastot, sillä ne ovat ehkäpä kaikkein "eliteimmät". Secret of Mana yms. voisi pitää edelleen Squaresoft -osastossa.
Ja Squarejelppi saattaisi olla ainakin joillekin ihan kätevä, vaikka suurimpaan osaan probleemoista kyllä löytyy vastaus GameFAQs (http://www.gamefaqs.com/)in tapaisilta paikoilta...
Niin löytyy, muttei suomeksi... =)
Malokan
29.5.2002, 17:02:36
Tuon Tervetuloa alueen voi poistaa kokonaan. Ren on aivan asian ytimessä.
Jos et tule kuulluksi ilman peeloilua, niin ei sinua sitten tänne haluta.
Chrono
29.5.2002, 19:22:18
Olen samaa mieltä Echon ja Davidin kanssa että tuollainen Squaren pelimusiikki alue pitäisi saada.
Onko squaresoft-alue niin iso, että siinä on perusteita pilkkomiselle? Minusta ei.
Musiikin ja pelimusiikin voisi kyllä melkein jakaa, etenkin kun musiikkialueelle on kehittynyt tuollainen musiikkia yleisesti vatvova porukka.
Moguta
29.5.2002, 19:49:19
tervetuloa alueen voisi poistaa ja jos jotenkin halutaan seurata uusien tuloa, niin tässä olisi idea:
johonkin tehään vaikka semmonen "viikon nyypiet" -hommeli, jossa olis listattuna kaikki viimeisen viikon aikana tulleet. Tätä listaa ylläpito päivittäisi, ei nyypit itse... :huh: ja listassa olisi joku yleinen "tervetuloa, lue säännöt ja faq" kaikille uusille yhteisesti...
tai jos on parempia ideoita, niin sanokaa...
Edited by Moguta on 29.5.2002 20:51
Toden totta, Tervetuloa-alue on turha. Yllätyin aika lailla ketjuni replyjä lukiessa ;/
Jotenkin vain tuntuu siltä, että alueita on liikaa. Eipä kait määrää voi supistaa, mutta suuren työn ja tuskan takana on raahata sivua alemmas.
Xeno-sarja ei välttämättä tarvitse omaa aluettaan, koska en usko, että täältä kovin montaa sitä pelannutta edes löytyy, joten sinne tuskin tulisi paljoakan viestejä.
Mutta Chrono-alue voisi olla ihan jees, kuten myös pelimusiikki-alue.
Ja tervetuloa-alueelle voi sanoa minun puolestani "Tervemenoa!".
Edited by Crow on 29.5.2002 21:19
Jackal von ÖRF
29.5.2002, 22:09:54
Tervetuloa-alue ei lähde mihinkään. Jos se poistetaan, niin
1.) yleiseen keskusteluun tulee päivittäin "hei mä oon uusi" ketjuja/viestejä, joita joutuu koko ajan olla sulkemassa
2.) tulokkaat tuntevat itsensä vielä enemmän ulkopuolisiksi
3.) tulokkaat saattavat lähteä pois muutaman viestin jälkeen, kun kukaan ei huomaa heitä
[/quote]Musiikin ja pelimusiikin voisi kyllä melkein jakaa, etenkin kun musiikkialueelle on kehittynyt tuollainen musiikkia yleisesti vatvova porukka.[/quote]
Tai sitten sen nimeä vaihdetaan niin, että peli- ja populaarimusiikki kuuluvat kumpikin selvästi sinne. Animemusatkin voi perjaatteessa laittaa samaan paikkaan, vaikkakin ne sopivat vähintään yhtä hyvin anime & manga -alueelle.
Nintendo ja Sega -alueet voisi ehkä yhdistää, koska ne ovat (kai) hiljaisimmat paikat. Xbox on myös viettänyt hiljaiseloa, kun suurimmat puolestapuhujat vaikenivat. Koko Pelihelvetin voisi itseasiassa laittaa alakategoriaksi Kehitysalueen tavoin.
Edited by Jackal von ÖRF on 29.5.2002 23:18
Square Finland
29.5.2002, 22:12:08
Meiän kotisivuun tulee ainekin Info! alue. Siellä saat kysyä vinkejä,oppaita jne. Mun mielestä tännekkin pitäis hommata FF info alue. ;)
metalmiku
30.5.2002, 11:36:43
Minusta anime musiikit ja kaikki pelimusiikit voisvat laittaa samalle alueelle,no ovat tavallaan niin lähekkäin toisiaan(eli melkein kaikki musiikki mikä tulee japanista :D ).
Edited by metalmiku on 30.5.2002 14:22
Ilezki
30.5.2002, 13:09:55
Juu, voisi tehdä anime/squaremusiikki-alueen, ja poistaa tuon Mikälie nettilehti-kohdan, kun siellä ei tunnu olleen eloa enää pitkään aikaan....
Edited by ilezki on 30.5.2002 14:10
[/quote]Nintendo ja Sega -alueet voisi ehkä yhdistää, koska ne ovat (kai) hiljaisimmat paikat. Xbox on myös viettänyt hiljaiseloa, kun suurimmat puolestapuhujat vaikenivat. Koko Pelihelvetin voisi itseasiassa laittaa alakategoriaksi Kehitysalueen tavoin. [/quote]
Tiivistyksestä puheen ollen. Foorumeita [yleinen, häröily tms...] on aika paljon. minusta tiiviimpi foorumi on paljon nätimpi ja hienompi. (Kuten joskus ehdotin sitä, että "user(s) active in this forum" otettaisiin kokonaan pois sillä sekin vie tilaa :/.
Ilmoitukset. foorumin voisi siirtää Kehitysalueen sisään tai ottaa pois käytöstä. Siellä ei paljoa tapahdu sillä kaikki asiat miitistä sun muusta menee _aina_ yleiseen keskusteluun.
Nintendon, X-boxin ja Segan voisi laittaa samaan pakettiin.
English alue saattaa olla hieman turha, sillä eihän täällä enään ketään englantilaisia ole ja kaikki jotka sinne postaavat ovat suomalaisia.
Siis tuo Yleinen Peliapu ja Final Fantasy Peliapu oisi aika tarpeen. Nimittäin noille saisi tehdä erilliset foorumit tai muuten Peliapu tulisi ympäriämpäri täyteen vain FF juttuja.
Ja Squaresoft Musiikkikin olisi tosi hyödyllinen.
Miten oisi tämä Kouluapu foorumi jossa esim. jos ei ole tajunnut jotain matemaattista juttua niin voisi toiset auttaa sitä selittemellä yksinkertaisesti. Tai ihan helkutin vaikeisiin koulutehtäviin voisi pyytää apua.
Nintendo ja Segahan toimii nykyisin yhteistyössä aika tiiviisti joten ne kai voisi yhdistää.
Edited by Ninja on 30.5.2002 14:50
Helmholtz
30.5.2002, 14:51:06
Tässä ketjussa onkin sanottu jo paljon hyviä ideoita.
Xbox-,Nintendo- ja Sega alueet voisi yhdistää yhdeksi alueeksi, nimeltään esim. Microsoft-Nintendo-Sony (kannattaa laittaa yhtiön nimi eikä koneen nimeä, kuten Xbox, ties vaikka ne julkaisis jotain muutakin).
Sitten Outer Worldin voisi ditchata kokonaan.
Tervetuloa-alueelle radikaalisia muutoksia.
Pelihelvetin "PC" ja yleisien aiheiden "PC, internet ja ohjelmointi" voitaisiin yhdistää yhdeksi; "PC, internet ja ohjelmointi"-alueeksi.
BTW, tuosta etusivun pelit-osiosta; mikä peli se " The Spirits Within" oikein on :P ?
Edited by Helmholtz on 30.5.2002 15:52
Originally posted by Ninja @ 30.5.2002 14:47
Miten oisi tämä Kouluapu foorumi jossa esim. jos ei ole tajunnut jotain matemaattista juttua niin voisi toiset auttaa sitä selittemellä yksinkertaisesti. Tai ihan helkutin vaikeisiin koulutehtäviin voisi pyytää apua.
Luulen, ettei tästä niin paljon keskustelua tule/tulisi, kun ei sitä kerta ole nytkään. Koulu-juttuja voi varmaan kysyä Yleisessä tai sitten maikalta koulussa (vai eikös ne ole siihen tarkoitettu?). Paitsi että maikat eivät välttämättä osaa selittää yksinkertaisesti.. =)
Edited by Echo on 30.5.2002 18:05
Noirre
31.5.2002, 16:12:42
Originally posted by Ren @ 27.5.2002 22:16
"Tervetuloa" on turha.
Otsikko: Moi olen uusi
Sisältö: Mä oon uusi ja tykkään final lantasyistä.
Vastaustyyppi 1: Tervetuloa.
Vastaustyyppi 2: Älä peeloa tai mä sodomoin.
Vastaustyyppi 3: Luultavasti jostain .txt:stä monistettava neljän kohdan lista aiheesta "näin sinäkin saat ffffamea fffinissä, vaikka olisit kuinka fffpalikka".
Vastaustyyppi 4: Kevyttä vattuilua nimimerkistä tai jostain muusta.
Repeat * 818 and counting.
Voi kristuksen perse >-< Näkee taas että on mies asialla. Oletkos ottanut huomioon, että sille uudelle jäsenelle se on aluksi tärkein osio koko foorumeilla? Ajattele nenääsi pidemmälle. Lisäksi osa jäsenistä oikeasti kertoo itsestään jotain siellä, esim. pitävänsä mangasta tai olevansa Japani-faneja etc. Se ON hyvin tarpeellinen.
Jackal von ÖRF
31.5.2002, 19:02:52
Tämä foorumi vaihtuu pian vBulletin 2:een (myöhemmin lisätietoja siitä, miten voitte auttaa), joten samalla saattaa tapahtua puoliväkinäinen foorumien siivous riippuen kuinka hyvin iB3-importerit toimivat ja aiotaanko kaikki viestit siirtää uusiin foorumeihin. Alueet voidaan siinä vaiheessa järjestellä paremmin.
Roakel
31.5.2002, 19:25:10
Mun mielestä toi peliapua alue olisi tosi hyödyllinen ja se netti lehti juttu on ihan turha myös.Minkä ihmeen takia kaikki haluaa tervetuloa alueen pois? Sehän on tosi hyvä niille jotka ovat uusia ja haluavat tutustua enemmän FFfinin foorumiin,vaikka siellä tuleekin näitä "moi olen uusi" jne.
Edited by Roakel on 31.5.2002 20:26
muumuu
31.5.2002, 20:50:28
Originally posted by Noirre @ 31.5.2002 17:12
Voi kristuksen perse >-< Näkee taas että on mies asialla. Oletkos ottanut huomioon, että sille uudelle jäsenelle se on aluksi tärkein osio koko foorumeilla? Ajattele nenääsi pidemmälle. Lisäksi osa jäsenistä oikeasti kertoo itsestään jotain siellä, esim. pitävänsä mangasta tai olevansa Japani-faneja etc. Se ON hyvin tarpeellinen.
i agree.
mutta nyt osioihin...
tosiaan voisi tehdä jonkin japanilais musiikki osaston, johon tulisi kaikki jpopit, animemusat, ja fffien musiikit.
sitten ton nettilehti alueen vois poistaa, kuten joku jo mainitsi, siellä ei ole tapahtunut mitään herran vuosiin :P
ja tuon nintendon,segan ja xboxin vois yhdistää, koska ne on aika hiljaisia alueita, kaikki, joten sitä kautta voisi tulla elämää sinnekkin.
eipä minulla muuta :D
Originally posted by Noirre @ 31.5.2002 17:12
Hohhoijjaa. Ylpeästi penistäni reidestä toiseen läpsäytellen julistan seuraavaa:
Jos minkä tahansa muun alueen "tarpeelliset"/lihasäilyke -suhde olisi 1/10 (tervetuloa-alueen on kyllä vielä tuotakin huonompi), niin eikö siihen tulisi puuttua? Kovin suurta alueen tarkastelua ei vaadita kuvan saamiseksi sen pääasiallisesta sisällöstä.
"Pidän animesta" voi sanoa epäsuorasti vaikkapa osallistumalla sitä koskeviin keskusteluihin.
Jos "Moi olen 12 ja pidän japanin kulttuurista koska sieltä tulee animea" on lause, jota sanomatta ihmisen on vaikea elää, niin vika on ihmisessä. Vika on silloinkin ihmisessä, jos tuollaista sanoo.
Alueelle tulevista vastauksista taas olen samaa mieltä mm. Sami E:n kanssa, paitsi että minä kannatan koko alueen poistamista sen siistimisen sijaan.
(http://youzen.fffin.com/cgi/ikonboard/ikonboard.cgi?act=ST;f=5;t=2924)
Ajattelen nenääni pidemmälle, juuri nyt vaikutan asioihin, jotka tulevat nenäni eteen.
Gabriel
31.5.2002, 22:24:48
Tervetuloa-osiota ei poisteta - sillä on suuri psykologinen merkitys newbielle. Sen sijaan sinne pitäisi ottaa armoton ote ja yksi mode ehkä lisää. Jos halua löytyy, niin pistäkää PM:ää.
Enpä minä odottanutkaan että sitä poistettaisiin, despoottifantasiani kohdistuvat lähinnä pikkuveljeeni.
Suuri psykologinen merkitys, no jaa, pelote enenmminkin. "Iikxs, jos nyt spammaan, niin ne spammaavat minua lisää spammauskieltoviesteillään".
[/sarkasmi]
Croppola
2.6.2002, 10:27:16
Originally posted by David.A.Mage @ 27.5.2002 23:18
Ja tietysti foorumit muista Squaren eliittipeleistä (esim. Chrono-sarja) olisivat kivoja, mutta kai Squaresoft-foorumi kattaa ne...
Kannattaa. Kuitenkin Chrono-sarjoista on niin paljon puhetta. Ainakin vähän aikaa sitten... ja se ja Xeno tulevat ilmeisesti olemaan pelisarjoja jotka tulevat jatkumaan vielä useamman pelin merkeissä. Tämä on myös oiva keino saada enemmän porukkaa tietoiseksi että Squarella on muitakin huippupelejä kuin FF. piste
Tuli tässä mieleen, että uutisille voisi vB:n vaihdon yhteydessä tehdä oman osaston. Jokaiselle uutiselle ei välttämättä tehtäisi topiccia, vaan jokainen tekisi itse topicin siitä uutisesta mistä haluaa kommentoida. Tai sitten se joka kirjoittaa uutisen etusivlle, laittaa sen myös foorumeille. Osioon voisi sitten kaikki halukkaat kirjoittaa uutisia ja niitä laitettaisiin myös etusivulle jos ovat soveliaita sinne. Mitäs sanotte?
Echo, tähänastisista paras ehdotus. Tuosta muiden kuin PS2:n yhdistämisestä en pidä, samalla voisi yhdistää ne kaikki, silloin jotkut ehkä lukisivat muitakin kuin PS2:sta. Voisi olla yleinen pelaaminen ja konsolit erikseen. (4fanssilla taisi olla näin?)
Jackal von ÖRF
4.6.2002, 13:27:13
Tuo Echon ehdotus on toteutettavissa myös niin, että foorumit hoitavat uutisskriptin virkaa (mahdollista myös iB3:ssa ja ties kuinka monessa muussa boardissa), jolloin kaikki uutiset kirjoitetaan foorumeille ja pääsivulla näytetään kustakin ketjusta ensimmäinen viesti.
Perjaatteessa tykkään töiden hajauttamisesta useille eri skripteille, mutta tuota voisi ainakin kokeilla. Laitetaan kaikki uutisfoorumit (vähintään nykyiset kolme) yhteen alakategoriaan, niin ne eivät täytä foorumien etusivua. Kuka tahansa voisi silloin kirjoittaa uutisia, koska uudet ketjut voidaan laittaa vaatimaan moderaattorin hyväksyntää (tuokin ominaisuus löytyy varmaan jokaisesta foorumisoftasta). Tutkitaan tuota tarkemmin, kun vB2 saadaan käyttöön. Muistaakseni siitä löytyy tarvittavat ominaisuudet ja jos ei löydy, niin joku on varmasti tehnyt sopivan modifikaation. :)
Eilen tässä tuon Potrin kanssa juttelin ja hän painosti, että FFX on siirrettävä nykyisten joukkoon. Mutta miten ihmeessä?
FFVII-FFIX kuuluvat omaan eriliseen ryhmään, koska ne ovat PSOnen konsoleita. Onhan klassikotkin omaa luokkaansa. Mikä määrittelee eron? Grafiikka? Siinä tapauksessa tarvitaan
a) Neljäs alue
b) tulevien muuttaminen nykyhetkeksi tai vastaavaksi, vaikka FFXII onkin tulossa vasta parin vuoden päästä.
On myös vaihtoehto
c) joka on matemaattinen. Nimittäin FF:iä tulee varmana olemaan vähintään 12. 12:3=4
C):n mukaan olisivat alueet FFI-FFIV, FFV-FFVIII ja FFIX-FFXII. Niille pitäisi tosin keksiä silloin vielä nimet.
Tämä on ongelma, johon on vaikeaa saada diplomaattista ratkaisua. FFX:n tulo siirsi nykyiseksi PS2:n FF:t, mutta ovatko sitten PSOnen perut klassikoita? Ainakaan eivät ne enää ole nykyisiä.
Republikaanit ja demokraatit - aloittakaa väittelynne. :eh:
Jackal von ÖRF
7.6.2002, 10:41:46
Tai sitten vain tylysti nimetään alueet:
Final Fantasy I-VI
Final Fantasy VII-IX
Final Fantasy X-
psaijai
7.6.2002, 10:48:47
No onko tuolla väliä miten ne on. Munmielestä vois ihan hyvin olla tolee. Tajuaapahan kaikki vähä älyisemätkin mistä on kyse.
Gabriel
7.6.2002, 10:51:08
Originally posted by Jackal von ÖRF @ 07.6.2002 11:41
Tai sitten vain tylysti nimetään alueet:
Final Fantasy I-VI
Final Fantasy VII-IX
Final Fantasy X-
Olkoon sitten näin. Ainakaan kukaan ei loukkaannu ENEMMÄN kuin joku muu.
"Syrjin kaikkia tasapuolisesti, onko se syrjintää?" -Joku
XP
absinthe
7.6.2002, 11:06:21
Originally posted by Moguta @ 29.5.2002 20:49
tervetuloa alueen voisi poistaa ja jos jotenkin halutaan seurata uusien tuloa, niin tässä olisi idea:
johonkin tehään vaikka semmonen "viikon nyypiet" -hommeli, jossa olis listattuna kaikki viimeisen viikon aikana tulleet. Tätä listaa ylläpito päivittäisi, ei nyypit itse... :huh: ja listassa olisi joku yleinen "tervetuloa, lue säännöt ja faq" kaikille uusille yhteisesti...
Häröilyyn voisi iskeä kiinteäksi nyypi-topicin johon jokainen newbie saisi postata. Silloin tervetuloa-alueen voisi poistaa.
Gabriel
7.6.2002, 11:19:14
Originally posted by Ally @ 07.6.2002 12:06
Originally posted by Moguta @ 29.5.2002 20:49
Häröilyyn voisi iskeä kiinteäksi nyypi-topicin johon jokainen newbie saisi postata. Silloin tervetuloa-alueen voisi poistaa.
Ei hyvä ajatus. Perheet-ketju paisui 500-sivuiseksi ja katselukertoja oli yli 12 000. Lopulta jouduttiin ketju siirtämään toiselle sivulle, jotta häröily edes jotenkin kulkisi.
Originally posted by Gabriel @ 07.6.2002 08:42
Eilen tässä tuon Potrin kanssa juttelin ja hän painosti, että FFX on siirrettävä nykyisten joukkoon. Mutta miten ihmeessä?
En kylläkään noin sanonut. Tai en ainakaan tarkoittanut. :eh:
Tämä konsolikohtainen lajittelu on ihan paras ja selvin. Tosin miksei FF 1-3 ole saanut omaa aluettaan? Vaikka eipähän täällä monikaan ole enää noista innostunut.
Uutisfoorumi olisi kannattava. Ja minusta sen paikka kuuluisi olla ihan ylimpänä, jotta ihmiset huomaisivat uusimmat otsikot aina tullessaan foorumeille (siis jos etusivua ei lasketa mukaan). Ei siis alhaalla Final Fantasy osion sisällä (vaikkei kukaan tässä ketjussa sitä ehdottanutkaan).
Pelihelvetti on paras tuollaisenaan. Jos kuitenkaan haluttaisiin pilkkua nussia, niin Xboxinhan pitäisi olla nimellä Microsoft, tai sitten muiden alueiden nimien tilalla pitäisi olla aina yhtiön uusimman konsolin nimi.