View Full Version : Final Fantasy 6... mitä mieltä?
Angel Eiko
26.5.2002, 15:02:59
Mitä mieltä te ihmiset ja kaikki muut olette mieltä... FINAL FANTASY 6:desta?? musta se on kivaa vaihtelua huonon grafiikkansa kanssa... vähän vaikee vaan... =/
Seyana
26.5.2002, 15:05:27
Hyvä juoni, loistavat hahmot.hyvinkin toimiva peli.
Itseasiassa perin mahtava.
Grafiikasta pientä miinusta, mutta kyllä sen kanssa elää.musiikit ovat todella hyviä, ja ne vähäiset videot mitä pleikkarille ilmestyneessä pelissä on, olivat myöskin hienoja.tosin enhän ole niitä vielä juurikaan nähnyt, kun en ole vielä läpi päässyt.
//Edit meikäläinen on sokea.katso nyt vähän minne näitä topiccejasi laitat, tämä menee kyllä tuonne klassikoihin eikä minnekään häröilyyn.
Edited by Nazna on 26.5.2002 16:06
muumuu
26.5.2002, 15:08:14
Angel, tämä on AIVAN VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA!
pitäs laittaa nää tonne pelialueille, tämä tässä tapauksessa Klassikoihin, miettikää vähän...
noh pelin oon omistanu (pleikka version) ilmestymis päivästä asti, eikä ole 10 minuuttia enempää innostanu pelaaman :P
//typåt puis :P
Edited by vivi89 on 26.5.2002 16:09
Mickey
26.5.2002, 15:29:23
Siirretäänpä tämä aihe oikealle alueelle...
Locke Cole
26.5.2002, 16:00:10
Loistava juoni, loistavat hahmot MAHTAVAT musiikit! Yksi FF:n parhaista osista, kalpenee kyllä uusien rinnalla grafiikassa mutta siinä on sitä jotain mikä pakottaa pelaamaan.
Ummm... FF6:ssa on yksi kauneimmista grafiikoista kautta aikojen. Ei se mitään huonoa ole. Muutenkin SNES:in grafiikat ovat jollain tavalla paljon PS1/2:n grafiikoita kauniimpia. Jotenkin vain näyttävät hienommilta.
On se muutenkin awesome peli, vaikka en ole sitä vielä läpi pelannutkaan. Juoni, hahmot ja taistelusysteemit ovat kaikki loistavia. Ja grafiikka myös tietenkin.
Se ei ole vaihtelua, se on Final Fantasyä pahimillaan. Grafiikka ei ole huonoa. Se on parhainta FF:än tapaan. Se ei ole vaikea. Se on ärsyttävä.
Suosikki FF:äni ennen kuin ostin kympin.
Jaaha, no se on paras ff mitä oon pelannut [ottakaa toki huomioon että olen pelannut vain 6-9:ä]. Ja vanhentuneet graffat ei haittaa yhtään. Vaikea se on, mutta eiköhän se ole vain plussaa [??], en haluaisikaan mitään ylihelppoa [9 oli vähän liian helppo]...mutta saa nyt nähdä voittaako se kympin.
Neruru
26.5.2002, 19:53:52
Loistava juoni, hahnot, kusiikit, siis paras ff. Ehdottomasti. Grafiikasta tietty vähän miinusta, mutta se ei haittaa paljoa, muut ominaisuudet korvaavat
bigspin
26.5.2002, 20:21:20
joo on se ostettava.musiikit on TOSI hyvät.juoni ja hahmot on hyviä.miinusta on pitkät latausajat =/ mutta muuten todella hyvä :)
Croppola
27.5.2002, 8:25:24
Originally posted by bigspin @ 26.5.2002 21:21
miinusta on pitkät latausajat =/
Ittellä on sama juttu Pleke version kanssa. Pistää ärsyttämään. Mutta kuten edellä on jo kehuttu niin sanon minäkin sanasen. Peli on aivan loistava juonta, musiikkeja, hahmoja ja tietenkin Espereitä myöten. Mielestäni 3 paras FF mitä on ja 5 paras peli mitä olen pelannut.
Muut tietääkin mun numero 1 liiankin hyvin jo. ;D
yksisiipi
27.5.2002, 8:34:16
Grafiikkahan siinä on melkosen hulppeaa ^^
En nyt ole varma onko se vai FF8 paras, mutta kunhan ensin pelaan kuutosen läpi niin sitten voinen sanoa tarkkaan.
Musat siinä on ehdottoman parhaita.
Yks parhaista FF:istä mitä on tehty ainakin mun mielestä.Nyky nuoriso tai pleikkarisukupolvi keskittyy liikaa just tohon grafiikkaan mikä ei mun mielestä ole se roolipelien olennainen osa.6:ssa on yks parhaista juonista mitä on peleissä ollu ja muutenkin se on just mukavan näkönen.Taikasysteemi toimii ja musiikkien melodiat ovat loistavia.
The death Magic
27.5.2002, 9:17:42
Yksi parhaista. Sille ei voi mitään. Paras melkeinpä FF4:n jälkeen. Kivat hahmot ja mukava grafiikka. Ja aika ajoin todella hauskakin ;D really.
Roakel
27.5.2002, 15:06:22
Pelissä on hyvä juoni ja grafiikat ovat ihan ok:t,mutta kun pääse world of ruiniin niin peli alkaa tuntumaan tylsältä (ainakin mun mielestä)
Aphrael
28.5.2002, 7:14:48
On se ihan hyvä peli. Grafiikka ei haittaa kyllä enään, alussa se oli vähän "ärsyttävää" kun oli tottunut FF7: grafiikkaan.
Nykyään se ei häritse ollenkaan. Muutenkin pelin juoni, hahmot ja kokonaisuus on tosi hyvä. Minä ainakin pidän siitä pelistä.
(Parhain mielestäni on silti FF7. :lovetus:)
Edited by Aphrael on 28.5.2002 08:18
Guardianshepardess
28.5.2002, 8:35:14
Se on kyllä tosi hyvä peli, vaikkakin grafiikka on vanhempaa... :D
Sitä tulee varmaankin pelattua vielä monta kertaa...
Roleplayer
28.5.2002, 20:21:49
Todella hyvä peli olen pelannut sen pari kertaa läpi..loistavat ukot ja musiikit sopivat kaupunkeihin ja maastoon..grafiikkaa voisi hioa...hienommaksi =)
Se on todella hyvä peli.
Grafiikka on mahtavaa ja tarkkaa, ja päähenkilöt ovat persoonallisia, ja melkein kaikilla on jonkunlainen tarina.
Ensimmäinen maailma oli kylla mielestäni parempi kun World of Ruin on tylsä.Ja kaikki on niin raunioista.
Musiikitkin ovat hienoja.Varsinkin viimeisen pomon musiikki.
Taiatkin ovat ihan hienoja katseltavaa.
kyllä se miun mielestä on hyvä peli!!
musiikki ja juoni ovat yksi parhaista..
Dramon
31.5.2002, 11:32:56
Minusta se on paras FF kaikin puolin. Kaikki FF:t olen kyllä pelannut läpi mutta tämän jaksaa pelata läpi vaikka kuinka monta kertaa, taisi olla kuudes kerta kun pelasin läpi PAL-version. FFVI löytyy minulta jo kolmeen kertaan (FFIII snes, FFA us, FFVI PAL) ja jokaisen olen hankkinut heti sen ilmestyttyä. Huomatkaa että grafiikka ei todellakaan ole huonoa vaan hieman vanhahkoa.
FantasyManIX
31.5.2002, 13:05:13
Niin tosiaan ei grafiikka huonoa ole vaan vanhaa, mutta minusta siinä ei ole mitään vikaa.FF6 on yksi parhaista FF-peleistä.Hahmot on kivoja, mielenkiintoisia.Juoni on oikein hyvä,kestoa peliltä löytyy.Ja sitten ne musiikit..ai ai...siis jos annetaan 1-10 arvosana musiikeista niin minulta pamahtaa 9.Aivan loistavaa työtä.
SDNKorento
6.6.2002, 9:48:04
Tosi pelaaja ei graffaan kato. graffa on kuitenkin siedettävää vielä 8 vuoden jälkeen. Aina silloin tällöin otan tunnin session ff6. Pelissä on aika paljon vetovoimaa jos sitä pelaa vielä 8 vuoden jälkeen. Musat oli ihan legendat!
Leviathan
29.6.2002, 15:08:19
Minusta se on ihan hyvä peli vaikka graffa on mitä on :)
Nightblade
29.6.2002, 16:25:29
Siis FFVI on LOISTAVA PELI. Jos se ei ole paras peli mitä olen pelannut, niin silloin se on toiseksi tai kolmanneksi paras. Siinä on paljon hahmoja, loistava juoni (paras mitä tiedän), grafiikka on sekin loistavaa (ajattele, SNESillä!) ja kokonaisuus: 11/10. Eli siis kaikille tätä lukeville tahtoisin sanoa: Jos et ole vielä FFVI:tä hankkinut, TEE SE! Minua harmittaa kavereideni ennakkoluulot vanhemmista peleistä. Minua harmittaa myös se, kuinka monelta jää loistava seikkailu pelaamatta vain sen takia, että se on "vanha" peli. Uskokaa pois, FFVI ON hyvä peli.
Tuli muuten mieleen, miksenköhän ole aiemmin kirjoittanut tänne?
<Black Mage>
30.6.2002, 16:52:48
Se on erinomainen peli jossa juoni ja hahmot ovat parhaita.:)
Ainoa miinus tulee grafiikasta, no kai se ihan hyvää oli silloin 1994 vuonna...:D
Tommistus
30.6.2002, 20:35:32
Arvostelu:
HYVÄÄ:
+Juoni
+Hahmot (etenkin Locke)
+Paikat
+Pahiksen nauru (Wuo huo huo huo)
+MUSIIKKI ON MAHTAVAA
HUONOA:
-huonot "limitit"
-Vähän pikku mokia
-Grafiikka on huonoa mutta onhan se pelikin vanha
Eli= Tosi hyvä ja melkein paras FF!
Kurotora
1.7.2002, 21:43:48
Mun mielestä FFVI on kaikkein paras Final Fantasy. Paras ja synkin juoni sekä tunnelma, parhaat musiikit, parhaat hahmot(Ja niitä on paljon!), loistava grafiikka(oikeasti). Mitä tästä nyt muuta sanoisi? Kefka on kingi!
FFVI on loistava. Latasin sen emulaattorille ja kun käynnistin sen, ihastuin heti. Se musiikki oli niin minun makuun joka pärähtää soimaan magitek armorien kulkiessa kohti Narshea. Kello oli kyllä jo 2 yöllä, joten menin nukkumaan. Heti seuraavana päivänä alkoi semmoinen maratoni että ulkonäöstä ja hygieniasta ei pahemmin välitetty.
Musiikki on loistavaa, se on jo tullut ilmi, mutta ääni efekteissä olisi parantamista. Mutta se on Snes, eikä pleikkarin piipityksetkään FFVII:ssa sen mahtipontisempia olleet. Grafiikat eivät ole rumat, sillä ne miellyttävät silmää. En ole mikään värivaloja laskeva insnörtti pelaaja, eikä silmiäni satu rujonkaan grafiikan kattelu. No tietysti emulaattorilla voi hieman "kaunistaa" grafuja, mutta se on sivu seikka.
Pelillisesti FFVI on myös hyvä. Tarina pitää otteessaan ja käyttöliittymä on tuttu ja turvallinen. Hahmot ovat mielenkiintoisia, yksikään ei ärsytä ja osasta alkaa pitämään oikeasti (Edgar on kunkku). Taika systeemi ei ole niin kätevä kuin seiskan materia kikkailu, mutta kyllä se aina kasin hakkaa. Näin yhteen vetona sanon että FFVI on paikkansa ansainnut toiseksi parhaana FinalFantasyna, ykkös paikkaa pitää yhä 7. Enhän kuitenkaan kaikkia Finaaleita ole vielä pelannut, numerot 1, 2, 3, 4, 9 ja 10 saattavat vielä yllättää.
Mie pidän FFVI:tä ehkäpä parhaana pelinä, jota olen pelannut (tosin, en ole kovinkaan paljoa ropeja pelannut, mutta eniweis XD). Grafiikoista on turha edes mainita, sillä pelihän on kohtalaisen vanha, vaikka se nyt onkin tehty uudelleen PSX:lle ^.^ Mutta ne CG:t, mitä siinä on, ovat todella vaikuttavia, vaikka eivät välttämättä ehkä IHAN yhtä vaikuttavia kuin esim. VIII:ssä ja IX:ssä.
Juonesta pidän myös paljon, se on jotenkin mystinen, ja mie pidän mystiikasta ^.^ Musiikista tulee myös iso plussa. Terran tunnari on yksi parhaimmista FF-musiikeista mitä olen kuullut (Eyes on Me:n ohella ;p) ja Celesin aaria siellä oopperatalolla oli liikuttava (vaikka oli se aika koominenkin *hihi* kuvitelkaa nyt joku nainen jolla on sellainen ääni XD).
Chappu
17.7.2002, 21:17:46
Mestariteos niinku muutki ff:t
Hahmot ovat ff sarjan parhaat
maailma on iha ok
juoni aika hyvä
Taiat loistavat(erityisesti summonit)
RED XIII
18.7.2002, 9:36:52
(Lähes)Kaikki palaset kohdallaan.
Esim.Mahtava juoni,Hyvät Hahmot.
Melkein uusimpien VII-X tasoa.