View Full Version : Final Fantasy 8 neuvoja?
Falco
23.10.2002, 14:45:09
Kun olen hommaamassa FF VIII:tä kohat puoliin, niin ajattelin kysyä jotain neuvoja peliin, onko siinä mitään hyvää taktiikkaa.. Vai onko siinä sama taktiikka kuin FF VII:ssä?
Ultimate3
23.10.2002, 15:21:40
No eipä tässä mitään neuvvoja oo mut kun siinä on se GF-systeemi, niin kannattaa lukee ne junction hommat mitä quistis selittää vaikka ne onkin aika tylsiä...
Muista siellä luokassa kun pääsee liikkuun niin istua takas koneelle ja imuttaa sieltä ne GF:ät.
Kannattaa myös äijiltä Drawata heti curet täyteen.
Seyana
23.10.2002, 15:51:11
Ensinäkin, on turhaa kehittää hahmoja, sillä viholliset saavat levelejä samaan tahtiin, mutta omat hahmosi eivät saa tasoista juurikaan statteja.
Kaikkia taikoja kannattaa drawata täydet, vaikka se kuullostaakin todella turhauttavalta.
Hyviä kortteja kannattaa kerätä, ja muuntaa niistä surutta harvinaisia esineitä.
Jokaiselle hahmolle olisi hyvä junctioida HP ja strenght.
Jaa GF:ät tasaisesti. Eli ei siis yhdelle ukolle kaikkia. Huomaat vielä syyn.
Mickey
23.10.2002, 16:30:37
Tässä(kin) pelissä kannattaa kaikesta huolimatta tallettaa usein. Liian harvaan tallettaminen kostautuu varmasti jossain vaiheessa.
Ohjeita:
Lue kaikkien puheet tarkasti, niistä löytyy vihjeitä, näin estät turhan pyörimisen ympäriinsä.
Kun jaat GF:t mieti tarkasti, sillä kun ne kerran järjestät kunnolla niihin ei enää tarvitse oikeastaan koskea.
Päätä kolme hahmoa joita käytät ja jätä muut melko surutta vähemmälle huomiolle. Näin pidät hahmojen tason korkealla, eikä joukkosi ole "tasaisen huono" vaikka viholliset nousevatkin tasoja samaan tahtiin kuin sinä.
Pelaa korttia, sillä niiden avulla saat esineitä ja sitä kautta hyviä aseita aikaisemmin.
Nauti pelistä, jos voit
Tuossa olisi vähän ohjetta.
*Muista pelata korttia usein (hyödyllistä saat muutettua kortteja tavaraksi)
*Älä suotta kouluta hahmoja paitsi vasta hyvässä ottelupaikassa.
*Järjestä jokaiselle oma erityinen GF koska itse en ainakaan niistä välittänyt sen jälkeen lainkaan.
* LUe ja kuuntele kaikki ohjeet.
* DRawaa taiat 100 vaikka se tuntuukin turhauttavalta, niin saat sentään sitten parempia Voimia, nopeutta tai vastavaa mikäli liität niitä. Toivottavasti oli apuu. Onnea pelille.
PS Tastelu taktiikka just sama kuin FF VII. =)
No kysyn täällä. Auttakaa siinä vikassa pääkässä. En millään voita sitä Ultimeciaa ja grieveriä. Olen hakannut ihan hirveän kauan, mutta en siltikään voittanut. Ja sitten jos joku kuolee en ehdi herättämään sitä ja sitten se lähtee pois ajan syövereihin. Minulla on vain neljällä hemmolla GF:ä/t. En tiedä miten siinä pitäisi menetellä joten voisitteko neuvoa? Parhaat hemmot minulla ovat Quistis, Zell ja Squall.
Auralla limit breakeja. Erityisesti Squallille ja Zellille (Rinoallakin voi yrittää saada wishing staria jos muut heittävät lusikan nurkkaan). Selphietä kannattaa yrittää pitää porukassa ja käyttää full-curea tarpeen mukaan. Jos et ole vapauttanut kaikkia abilityjä yms. tee se nyt voitamalla kaikki pomot linnasta. GF:iä ei kannata yrittää käyttää, ne tapetaan lähes poikkeuksetta. Pidä aina yksi hahmo valmiina parantamaan muita.
Kyllä se menee, kun tarpeeksi yrität. Hyvät taiat junctioit (mitähän tuo on suomeksi?). Korteista ja esineistä kannattaa myös viimeistään tässä vaiheessa ottaa kaikki irti.
// Miten niin vain neljällä hahmolla? Etkö voisi sitten jakaa niitä kaikille?
Seyana
25.10.2002, 10:27:31
Ensiksi jaat GF:ät kaikille tyypeille, ei siitä muuten mitään tule.
Jos Sirenisi pystyy jo tekemään parantavia taikoja, tee heti full lifeä ja curagaa. Jos ei pysty, niin koulutat sen.
Ultimecian pääsee nopeasti. Siihen voi vetää Diabloksenkin kerran, pari. Vedä jo Ultimeciassa Cerberos, että saat kaikille douplen ja triplen.
Griverissä kannattaa pitää protect ja shell päällä, niin shockwave pulsar ei vie kovin paljoa. Myös haste ja regen ovat aina hyödyllisiä.
Muista sitten jakaa GF:ät niin, että jokaiselle tyypille tulisi HP-junction. Sitten vain juntioit parhaat taiat HP:seen.
Limittejä suosittelen myös Irvinelle. Ifrit pystyy tehdä niitä erilaisia ammoja, joten tee niitä valmiiksi ja käytä Irvinellä.
Selphiellä tosiaan tuota full curea. Rinoalla on Invisible moon, jos olet hankkinut oikean lehden. Se on todella hyödyllinen, joten auraa Rinoallekin. Invisible moon siis tekee partysi näkymättömäksi, joskin vain väliaikaisesti.
Jos sinulla on Phoenix pinion, niin heitä ehdottomasti. Tällöin Phoenix tulee kerran herättämään kuolleen partysi.
Drawia et juurikaan tarvitse, joten itse ainakin pidän taidoista GF, attack, item ja magic.
Triplellä sitten vetelet curagaa kaikille yhdellä tyypillä, lakkaamatta.
The death Magic
25.10.2002, 11:11:55
Originally posted by Rhadzôn
No kysyn täällä. Auttakaa siinä vikassa pääkässä. En millään voita sitä Ultimeciaa ja grieveriä. Olen hakannut ihan hirveän kauan, mutta en siltikään voittanut. Ja sitten jos joku kuolee en ehdi herättämään sitä ja sitten se lähtee pois ajan syövereihin. Minulla on vain neljällä hemmolla GF:ä/t. En tiedä miten siinä pitäisi menetellä joten voisitteko neuvoa? Parhaat hemmot minulla ovat Quistis, Zell ja Squall.
Noille kolmelle hahmolle sanon näin. Kehitä kaikkia statseja niin paljon kuin vain voit. Ja mieluiten HP:t täysille(vaikkei pakollista olekkaan kyllä) Mahdollisimman paljon Auraa ja Megaelixirejä. Aura on pakollinen vain viimeisessä tappelussa. Ja jos haluat haastetta niin käytä megaelixirien tilalla Curagaa.
Aina ammu meltdown Ultimeciaan.(ja sen muotoihin) Ja muista että ultimecian ekaan muotoon voi käyttää GF:ä. Griever kuitenkin tappaa GF:t.
Grieveriä vain ammut taioilla ja jos Squallilla on täydet str:t niin huidot sillä. Sama juttu sille viholliselle sen jälkeen. Viimeistä vastaan voisi olla järkevää saada onnistumaan Lionheart ehkäpä 1 tai 2 kertaa ainakin. Se nopeuttaa taistelua. Paitsi jos haluat pitää pitkän taistelun :)
Muista myös että jos Zellin str on täynnä hänen duel voi tehdä hyvinkin paljon vahinkoa. Käytä Limittejä ja jos et käytä Limittejä niin kehitä magic niin korkealle kuin voit ja käytä parhaimpia taikojasi. Mutta silloin joudut varautumaan pitkään taisteluun.
finalfantasyguy
25.10.2002, 11:16:19
Jos haluat pelisi menevän hyvin niin koita jo aivan pelin alkuvaiheilla saada Shivan taidon avulla 'Mid magic Refeiner' tai jotakin sellaista, niin yritä saada mahdollisimman hyvät taiat heti alussa. Sekä pelaa korttia ja muuta niistä tavaroita ja tee niistä aseita (esimerkiksi Squallille Lion Heart ennen Dolletin tehtävää on aika kiva juttu) ja talllenna tarpeeksi usein...
Alkujaan kirjoittanut May
// Miten niin vain neljällä hahmolla? Etkö voisi sitten jakaa niitä kaikille?
No sitten lähtee niitä junction juttuja pois. Ja tarvitsen niitä niillä hyvillä tyypeillä, että esim. str on hyvä jne. Kun vain joillain GF:illä on tietyt.
Seyana
26.10.2002, 14:28:18
No sitten lähtee niitä junction juttuja pois. Ja tarvitsen niitä niillä hyvillä tyypeillä, että esim. str on hyvä jne. Kun vain joillain GF:illä on tietyt.
Parempi kuitenkin omistaa tasainen porukka lopparissa.
jos sinulla on tonberry king, niin se pystyy oppimaan abilityn jolla käydä Estharin kaupassa mistä vain. En kyllä tiedä toimiiko se enää tuossa vaiheessa, mutta uskoisin niin..
Eli jos olet hankkinut Tonberry Kingin, niin kouluta sille kyseinne ability ja osta kaikille HP ja streght junctionit.
Ultimate3
26.10.2002, 15:35:01
Alkujaan kirjoittanut Seyana
Ensinäkin, on turhaa kehittää hahmoja, sillä viholliset saavat levelejä samaan tahtiin.
Oikeastaan siinä on järkeä kasvattaa hahmoja, koska vihollisilta alkaa saada parempia tavaroita mugilla ja taistelun jälkeen, kun ne on isompi levelisiä.
Olen aivan samaa mieltä edellisen kanssa.
Ja jos haluaa voittaa viholliset mahdollisimman äkkiä, laittaa junctionissa aseen magic-ominaisuudeksi Deathin (Ei Magic-elementti valikosta, (jossa on Blissard ja muut.) vaan siitä toisesta.) Sen avulla kun teet tavallisen attackin, vihollinen kuolee heti.
http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=6163
Jeejee. [/whine]
Dezibeli
8.9.2003, 21:23:35
Tässä näin tulee neuvoja. tai jotain sen tapaista.
Kuuntele tarkkaan ne kuolettavan tylsät Quistis jutut, kuten Ultimate3 jo sanoikin.
Ja tämä on ärsyttävä juttu, jota ei pakosti tajua (MINÄ en tajunnut, en heti). Vihollisilta (puhun nyt vastuksista, en pikku vihollisista) pitää/saa/täytyy/kannattaa draw:ata GF:ät. Eli siis, joillakin vastuksilla on GF:iä, jotka saa vain käyttämällä Drawia!
Voit joko nostaa leveleitä, mutta samalla vihollisten levelit nousee. Voit itse päättää, jos jaksat/haluat voit nostaa omat ukkosi leveleillä sellaiseen sataan tai 80:een tai sit jättää levelille 20. Päätä itse.