View Full Version : Uskotko teoriaan, jonka mukaan Rinoa... (spoilereita)
En tiiä, onko tämmöstä ollu ennen... mutta kuinka moni täällä uskoo teoriaan, jonka mukaan Rinoa ja Ultimecia ovat itseasiassa sama henkilö?
Ne, joille asia on aivan uusi, klikatkaa tästä (http://members.netscapeonline.co.uk/fflunaticpand0ra/ff8/RinUlti.htm) Sivu ei ole virallinen, mutta siellä löytyy tätä teoriaa tukevaa juttua.
isoSILLI
5.6.2002, 9:18:59
Tästä oli juuri juttua, mutta jos nyt haluatte keskustella tästä vielä, niin go for it.
En äänestänyt mitään.
Tässä (http://youzen.fffin.com/cgi/ikonboard/ikonboard.cgi?act=ST;f=14;t=1754) vanha topic.
edit://come on people, uskotteko tätä sontaa oikeasti...joo ja FFVIIssa saa sephiroth:in keräämällä 24 pikkusoldieria...
edit:2003: Niin sitä vaan, että on se kivaa haukkua silliä.
Niera Kuuranpoika
5.6.2002, 10:51:35
Hohhoijaa... pistetäänpä tähän muutamia väitteitä joita tämän teorian tiimoilta on esitetty.
1. Noidat eivät vanhene. Näin Rinoa voi elää kaukana tulevaisuudessa ja tulla Ultimeciaksi
* * * * -Noidat vanhenevat. Edea sai noitavoimansa alunperin 5-vuotiaana (sai ne siis yhteensä kaksi kertaa, toinen kerta oli myöhemmin) eikä kyllä näytä sen ikäiseltä. Ja jos noidat eivät vanhene, kuinka Ultimecia sitten näyttää selvästi vanhemmalta kuin Rinoa?
2. Rinoa ja Ultimecia ovat samannäköisiä.
* * * * *-Eivät ole. Esimerkiksi silmät ovat eriväriset. Ja jos oikein tarkkaan katsotaan, kaikki pelin hahmot muistuttavat hiukan toisiaan, johtuen siitä että ovat saman henkilön suunnittelemia.
3. Ultimecia käyttää Griever-GF:ää, joka mahdollisesti on peräisin Squallin Rinoalle antamasta riipuksesta
* * * * * -Jos Griever yleensä on peräisin tuosta riipuksesta, mikseivät Squall tai Rinoa koskaan käyttäneet sitä hyödyksi pelissä? Ja Ultimeciahan on kotoisin tulevaisuudesta, kyllä vuosien saatossa riipus ehtii vaihtaa omistajaa useammankin kerran.
4. Pelissä ei kerrottu kuinka Rinoa sai noitavoimansa.
* * * * * -Kyllä kerrottiin. Hankkiutuessaan eroon voimistaan Edea siirsi ne "jollekin, joka ei tiennyt siitä", eli Rinoalle.
Ja tuo "Reflection on your childhood..."-juttu, jota käytetään todisteena, itse käsitin Ultimecian tarkoittavan sitä kuinka hän palaa ajassa taaksepäin antaakseen voimansa Edealle, ja näin koko juonirinki jatkaa pyörimistään.
Edited by Niera *Dragoon* on 05.6.2002 11:55
kyllä niissä on JOTAIN samaa näköä mutta, rinoa on kasvoiltaan paljon pyöreämpi ja sitten nuo kaikki Nierran luettelemat jutut, niin se ei varmasti ole sama henkilö, sillä näyttäähän squall ja rinoakin pikkasen samalta, onkohan ne sitten sisruksia ja sukurutsaa? XD
epäilen että ei ole.
En usko,sillä onhan niissä samaa näköä, mutta niin on kaikissa muissakin FF VIII:n hahmoissa. Tässä Topicissa on perusteltu se jo niin hyvin, että uskon, että rinoa ei ole Ultimecia.
chicag0
5.6.2002, 13:52:56
5 vuotiaana? Siis sehän sai ne taikavoimansa siinä vaiheessa kun se piti sitä Orpokotia.
Ähh. Joistain ihmisistä nyt vaan on hauskaa keksiä tuollaista sontaa omaksi (ja muiden :huh: ) huviksi. Taidanpa pistää pystyyn sivun missä uskon vakaasti että Sephiroth ja Barret ovat oikeasti yksi ja sama henkilö.
Muoksis muoksis.
Eihän tässä enää tiedä mihin uskoa. Perusteltuja mielipiteitä löytyy puolesta ja vastaan, ja teoria alkaa tuntua minunkin mieleeni hyvinkin mahdolliselta, vaikkakin pieni epäilyksen siemen hautuu yhä sisälläni.
Itse en ole Final Fantasy VIII:hin niin paljoa perehtynyt, että uskaltaisin omiin mielipiteisiini tai teorioihini luottaa. Näillä näkymin alan kuitenkin pikkuhiljaa kallistua sen teorian puolelle, että Rinoa ja Ultimecia voivat hyvinkin olla yksi ja sama henkilö.
Ei varmana ole! Minen ainakaan usko niin. Ja kun nyt piti tutkia molempien kasvoja tarkempaa, niin minusta he näyttävät erilaisilta. Rinoalla on pyöreämpi nenä ja leuka ja Ultilla taas tietysti terävämmät. Muutenkin Rinoalla on pyöreämmät kasvot.
Niera Kuuranpoika
5.6.2002, 18:40:28
Originally posted by chicag0 @ 05.6.2002 14:52
5 vuotiaana? Siis sehän sai ne taikavoimansa siinä vaiheessa kun se piti sitä Orpokotia.
Niin, orpokodissa Edea sai voimat toisen kerran, mutta ensimmäisen kerran hän sai ne 5-vuotiaana. En muista missä kohdassa tuo sanottiin, mutta näin on.
isoSILLI
5.6.2002, 18:40:32
Jippikaijei...
eiköhän tämä ala riittää tästä aiheesta,
olen itse aika kyllästynyt. Tosin, eihän minun mielipiteeni asiassa paljoa merkitse.
asia loppuunkäsitelty...Lukekaa vanha topic, jos kiinnostaa
Anteeksi taas kun nostelen näitä vanhoja threadeja, mutta:
-Noidat vanhenevat. Edea sai noitavoimansa alunperin 5-vuotiaana eikä kyllä näytä sen ikäiseltä. Ja jos noidat eivät vanhene, kuinka Ultimecia sitten näyttää selvästi vanhemmalta kuin Rinoa?
Tämä on osaksi totta. Noidat vanhenevat, mutta eivät kuole täydellisesti ennenkö ovat antaneet voimansa jollekkin seuraajalleen. Joten ultimecia/rinoa varmaan piti kiinni voimistaan eikä antanut niitä kennellekkään, joten pysyi näin hengissä.
Eivät ole. Esimerkiksi silmät ovat eriväriset. Ja jos oikein tarkkaan katsotaan, kaikki pelin hahmot muistuttavat hiukan toisiaan, johtuen siitä että ovat saman henkilön suunnittelemia. Noh, silmien väri voi kyllä muuttua iän myötä, omani mukaanlukien. Kyllä heissä on jotain samaa näköä, mutta se riippuu ihan katsojasta.
Jos Griever yleensä on peräisin tuosta riipuksesta, mikseivät Squall tai Rinoa koskaan käyttäneet sitä hyödyksi pelissä? Ja Ultimeciahan on kotoisin tulevaisuudesta, kyllä vuosien saatossa riipus ehtii vaihtaa omistajaa useammankin kerran.
Ensinnäkin, se on sormus. Ja se ei ole peräisin siitä sormuksesta, vaan Ultimecia loi Grieverin Squallin mielestä ja ajatuksista. Nimen hän keksi tuosta sormuksesta.
Kyllä kerrottiin. Hankkiutuessaan eroon voimistaan Edea siirsi ne "jollekin, joka ei tiennyt siitä", eli Rinoalle.
Nyt taitaa kaatua tämä teoria päälleni koska Edean voimat = Ultimecian voimat.. Mutta, noitien voimat ovat alunperin peräisin Hynestä - yhdestä kokonaisuudesta. Joten Rinoalla saattoi kokoajan olla noitavoimat, joista hän ei itse ollut tietoinen. Lisäksi hän sai lisää voimia Edealta (eli Ultimecialta, itseltään tulevaisuudesta) ja Adelilta. Ehkä ajan kuluessa hän sitten ymmärsi enemmän omista 'alkuperäisistä' voimistaan ja hänestä tuli niin vahva kuin lopussa Ultimecia on.
Sitten. Miksi Ultimecian linna on parkkeerattu juuri samaan paikkaan jossa Rinoa lupasi odottaa Squallia? (I'll be waiting here..). Ehkä Squall kuoli myöhemmin ja Rinoa jäi odottamaan silti.
Pelissä myös kerrotaan kuinka GF:t aiheuttavat kantajilleen muistinmenetystä. Ja kuvitelkaa kuinka dementoitunut Rinoa/Ultimecia on tuhansien vuosien GF:ien käytön jälkeen.
Joten hän ei enää muista Squallia ja itseään nuorena ja siksi hyökkää heidän kimppuunsa.
edit: Vielä eräs asia, eli Rinoan 'siivet'. Rinoalla on valkoiset siivet ja Ultimecialla mustat.
Tässä pari raskauttavaa todistetta siitä että Rinoa on Ultimecia:
http://www.imahosting.com/sigs/wings3.jpeg
http://www.imahosting.com/sigs/wings5.jpeg
Sanoisin tähän loppuun että en itsekkään ole varma kumpaa puolta asiasta uskoisin (vaikka koko viesti antaa hieman väärän kuvan).
sen tyyppist juttuu Square ei yksinkertasest TEE, ne ei harrasta salaisuuksia mistä pelaajat juttelevat ikuisuuden ja tekevät tuhansia eri teorioita, tästä esimerkiksi käykää Silent hillinn foorumilla osoitteessa www.silenthill2.com, sieltä menkää silent hill 2 tai suggestions osastolle ja ymmärrätte..
Ninjor
10.6.2003, 19:42:46
Originally posted by Reno
sen tyyppist juttuu Square ei yksinkertasest TEE, ne ei harrasta salaisuuksia mistä pelaajat juttelevat ikuisuuden ja tekevät tuhansia eri teorioita, tästä esimerkiksi käykää Silent hillinn foorumilla osoitteessa www.silenthill2.com, sieltä menkää silent hill 2 tai suggestions osastolle ja ymmärrätte..
Square juuri nimenomaan tekee tällaisia juttuja, antaa pelaajien itse miettiä asioita jne. tämä ei ole ensimmäinen kerta. Jotkut teoriat ja huhut Square on mennyt itse vielä vahvistamaan fanien painostuksen johdosta.
En näe Silent Hillillä ja Final Fantasyillä mitään yhteistä, eikä auttanut tuolla foorumilla käynti, en ymmärrä mihin oikein pyrit. Ja Silent Hill on Konamin tekemä.
Parempi olla hiljaa ja antaa muiden luulla sinua tyhmäksi, kuin avata suunsa ja poistaa epäilykset. (ei tarkoitettu loukkaukseksi :))
Rose *Valkea Neito*
11.6.2003, 16:37:20
Kyllä uskon...vahvasti...
Katsokaapas http://mangaknights.com/ultimecia/gallery/fmv01.jpg
Ninjor
11.6.2003, 17:25:35
Originally posted by Rose *Valkea Neito*
Kyllä uskon...vahvasti...
Katsokaapas http://mangaknights.com/ultimecia/gallery/fmv01.jpg
Joop. Tuo kuva on fmv-Ultimeciasta. Tuo kuva näkyy pelissä vain n. kymmenesosa sekunnin ajan siinä kohtaa missä Squall yrittää hahmottaa Rinoan kasvoja. Miksi Square vaivautui tekemään tuon kuvan jos sitä ei paljaalla silmällä ehdi edes huomaamaan, ja miksi näyttää se juuri tuossa kohdassa, eh? :)
Geosgaeno
15.6.2003, 1:53:23
Hmm... Itse olen käsittänyt niin että Ultimecia olisi Rinoa jtp.
Mutten ole ihan varma.. Ja voihan olla että Ultimecian kasvot ovat muuttuneet kun hän on elänyt niin kauan, meikannut itsensä eritavalla and so on... :eh: :eh: :eh:
..mutta tämä kaikkihan voi olla pelkkää propagandaa tjs...
*nukahtaa lattialle*
:confused:
Ei turhia liitetiedostoja. Eikä turhia posteja... -SILLI
Uber Weapon
24.6.2003, 9:10:46
Sinänsä äärimmäisen hauska AJATUSLEIKKI jota itsekin voisin ruveta leikkimään. Ja sillähän ei ole mitään väliä mikä on "totuus" koska totuus on parhaimmillaankin täysin riippuvainen kontestistaan ja "totuuden" katsojasta/kokijasta. Joten on lähes relevanttia miettiä tälläistä mahdollisuutta...
Harmittaa kun minä en päässyt tutkimaan sitä alkupostauksessa ollutta linkkiä, ei siis toiminut... Voisiko joku ystävällisesti/epäystävällisesti kertoa tähän ns. pääpiirteet siitä alkupostauksen linkistä?
En mä kyllä ihan heti ähtis väittään että Rinoa on Ultimecia..
Onhan niillä jotain yhdennäköisyyttä mutta en usko....
Mutta eihän sitä koskaan tiedä....
hyvä vaan, että Square tekee tälläisia juttuja. Mutta kuinka tämänkin voisi ratkaista ? Ei mitenkään. Onko joku keksinyt tälle vastauksen ja täydelliset perusteet ? Miettikääpä vähän. Lopussa Squalla ja Rinoa ovat onnellisina yhdessä, mutta jos Ultimecia on jo tapettu, mitenkä Rinoa siinä Squalin kanssa häärää :huh:
Alkujaan kirjoittanut Kaz-ze
Lopussa Squalla ja Rinoa ovat onnellisina yhdessä, mutta jos Ultimecia on jo tapettu, mitenkä Rinoa siinä Squalin kanssa häärää :huh:
Ultimeciahan tapettiin tulevaisuudessa.
Kyllä, taidan uskoa tähän. Näin tuon alussa mainitun sivun, kun vielä oli toiminnassa ja juttu oli kyllä perusteltu hyvin siellä. Tuskin Square nyt ihan huvikseen on niin paljon vinkkejä asiasta peliin änkenyt. Mutta ei voi tietää, vain he voivat vahvistaa.
//Uber Weapon ym. sivun missanneet; tämän sivun (http://www.rpgamer.com/editor/2003/q2/062303dcb.html) lainaukset ovat sieltä. Tuossa näyttääpi olevan myös perusteluja päinvastaiselle väitteelle...
//Korjaus: eivät taidakaan olla samalta sivulta, mutta pääpiirteissään samat jutut. "Rinoa is Ultimecia", "Ultimecia is Rinoa" tms. hakusanoilla löytää ainakin Googlesta ihan kiitettävästi infoa.
//Lisää! Kuvien kanssa. (http://www.e-c-l-i-p-s-e.com/tln/Originals/Ultimecia.html) Kuinkahan monta kertaa vielä...? =)
hmm... nyt kun olen itsekin katsellut näitä juttuja ja kuvia niin alan itsekkin uskomaan :D
Esim. kun katsoo Ultimecian ja Rinoan pärstöjä niin huomaa, että ne ovat lähes samanlaiset. Jos ultimecia tapettiin tulevaisuudessa niin nämä kuvat sopivat hyin toisiinsa. Aivan kuin rinoan kuvaa olisi vain hiukan muokattu. esim. harmaat hiukset pari kasvomaalausta ja jotkin ihme "sarvet" =)
//edit: No unohtui yksi pieni lausahdus : WHO CARES ? :P
Originally posted by Kaz-ze
hyvä vaan, että Square tekee tälläisia juttuja. Mutta kuinka tämänkin voisi ratkaista ? Ei mitenkään. Onko joku keksinyt tälle vastauksen ja täydelliset perusteet ? Miettikääpä vähän. Lopussa Squalla ja Rinoa ovat onnellisina yhdessä, mutta jos Ultimecia on jo tapettu, mitenkä Rinoa siinä Squalin kanssa häärää :huh:
No siis... Minulla ei ole oikeastaan pahemmin mielipidettä tai tietoa tästä perus asiasta, mutta vastaan tähän kun luulen tietäväni miten tämä on mahdollista. Rinoa oli olemassa ennenkin, ennen Ultimeciaa. Näiden asioiden mukaan, mitä olen lukenut, Ultimecia lähti mahdollisesti entisessä minässään menneisyyteen katsomaan Squallia, mutta Rinoa tuntui suurimman osan ajasta olevan aivan 'ei ultimecia'. Eli juttu jotenkin riistäytyi käsistä, ennenkuin Rinoa joutui yhteyteen sorceressin kanssa, josta Ultimecia (oletetaan nyt että tulevaisuuden Rinoa) pääsi kontrolloimaan entistä minäänsä. Siis vaikka Rinoa tappaisi tulevaisuudessa itsensä, hän ei menneisyydessä kuolisi. Menneiyyden Rinoa tulisi olemaan elossa ennen kuin kuolee vanhuuteen. Mutta näin Ultimecia ei pääsisi käsiksi Rinoaan, ennenkuin Rinoasta tulisi tulevaisuudessa Ultimecia. Tosin, tässä on ongelma jonka tajusin tätä juttua kirjoittaessani... Tulevaisuus tulee aina olemaan, ja jos tapat tulevaisuudessa henkilön, joka muuttuu menneisyyden henkilöstä tappamatta menneisyyden henkilöä, josta tulisi tulevaisuuden pahis, menneisyydn hahmosta tulee tulevaisuudessa tulevaisuuden pahis, ja tätä tulevaisuutta ei voi muokata tappamatta menneisyyden hahmoa, joten tämä tulevaisuus, jossa Rinoa muuttuu Ultimeciassa on olemassa yhä, vaikka Ultimecia tapettaisiin. Menneisyydestä tulleet SeeDit tappavat Ultimecian vasta, kun kaikki ongelmat tulevat tapahtumaan, joten menneisyyden Squallit ja kaverit kärsivät niistä yhä, mutta... Hetkinen, nyt menin solmuun. Sehän ei silloin vaikuta nykyisyyden hahmoihin, jonka tulevaisuuden tietyssä vaiheessa Ultimecia tapettiin, eikä vikuta sillä hetkellä, mutta vaikuttaa tulevaisuudessa kun Rinasta tulee Ultimecia, siihen asti kunnes SeeDit tulevat tappamaan hänet. Joten tapettuaan itse itsensä Rinoa tietää kuolevansa, mutta jos hän päättää välttää jotenkin Ultimeciaksi tulemisen (joka ei kai ole mahdollista) hän muuttaa menneisyyttä, joka vaikuttaa suoraan nykyisyyteen joka sillä hetkellä on tulevaisuutta nyt puhumastamme nykyisyydestä. Koko ultimeciaa ei sitten ole koskaan ollutkaan... Joo ja yrittäkää tajuta tuosta jotain.
Ja kerron tässä vielä yhden epäloogisen asian. Jos Ultimecia tappaa koko ryhmän omiaporukoitasi lopputaistelussa (normaalisti he vain menevät KO:hon, mutta kaikki kuolevat jos kaikki menevät KO:hon.), niin hän tappaa samalla Rinoan, joka on edellinen Ultimecia joka yrittää tappaa tulevaisuuden minänsä, hän tappaa samalla itsensä. Eli taistellessaan Rinoaa vastaan Ultimecia ei voi selvitä hengissä. Hän kuolisi joka tapauksessa ja tulevaisuus olisi siitä hetkestä lähtien turvattu, jos ketään on enää hengissä. =)
Originally posted by Rune
Ja kerron tässä vielä yhden epäloogisen asian. Jos Ultimecia tappaa koko ryhmän omiaporukoitasi lopputaistelussa (normaalisti he vain menevät KO:hon, mutta kaikki kuolevat jos kaikki menevät KO:hon.), niin hän tappaa samalla Rinoan, joka on edellinen Ultimecia joka yrittää tappaa tulevaisuuden minänsä, hän tappaa samalla itsensä. Eli taistellessaan Rinoaa vastaan Ultimecia ei voi selvitä hengissä. Hän kuolisi joka tapauksessa ja tulevaisuus olisi siitä hetkestä lähtien turvattu, jos ketään on enää hengissä. =)
heh, Tämä olisi ollut hieno, jos sQuare olisi tehnyt tälläisen jipon peliin, etä kun rinoa kuolee, kuolee myös Ultimecia, mutta silloin se olisi ollut liian helppoa :( Ja silloin tämä arvuuttelu leikki/pelleily olisi myös ohi, koksa se olis aivan varmaa silloin... Plaah aivan sama...ottakaa nyt tostaki taas selvää :)
no koittakaas vaihtaa sen korun nimee jonka Squall "antaa" Rinoalle(Zellin kautta), niin yllätys yllätys Ultimecian GF:än nimi on juuri se sama tms...
Eli itse uskon tohon teoriaan, että Ultimecia on Rinoa
Alan vähitellen uskomaan tähän teoriaan kaikkien näiden todisteiden jälkeen.
Aluksi kaikki tämä vaikutti oudolta, enkä uskonut siihen, mutta tämän jälkeen aloin ajattelemaan, kuinka irrallinen tuo juoni on ilman jotakin tällaista... Se olisi liiankin suoraviivaista "hyvä vastaan paha" -taistelua. Ja juonessa on muutenkin hieman hämäriä kohtia... Minulle ainakin.
Riddle
10.7.2003, 18:35:14
Itse en usko tuohon teoriaan, ja lisäksi minulla on ollut useita omia, todella sekopäisiä teorioita, mutta lähes mikään niistä ei ole ollut lähelläkään totuutta.
Vastaukseni, siis, on että ei, en usko R=U -teoriaan.
Ultimate3
11.7.2003, 13:30:09
Itse en usko tähän teoriaan koska se olis aika ihmeellistä jos Rinoa olis Ultimecia. Ne ei näitä edees samalta(paitsi vähän).
Ja jos Ultimecia olis Tappanu Rinoan siinä viimesessä tappelussa niin siinähän se olis tuhonnu menneisyytensä eikä se vois elää...
Kookasi
17.7.2003, 2:26:33
Originally posted by Ninjor
Joop. Tuo kuva on fmv-Ultimeciasta. Tuo kuva näkyy pelissä vain n. kymmenesosa sekunnin ajan siinä kohtaa missä Squall yrittää hahmottaa Rinoan kasvoja. Miksi Square vaivautui tekemään tuon kuvan jos sitä ei paljaalla silmällä ehdi edes huomaamaan, ja miksi näyttää se juuri tuossa kohdassa, eh? :)
- Samassa kohdassa nyt sattuu tulemaan lähes jokaisen pelin hahmon kasvot, mikä vesittää mahdollisuuden sillä kuvalla olevan jotain suurempaa merkitystä.
- Enkä nyt suoraan osta sitäkään ettäkö Rinoa olisi vanhentunut monien sukupolvien aikana vain noin kymmenisen vuotta, vanhentuihan Matronkin normaalisti ollessaan sorsu jo nappulasta lähtien.
- Mitä taas griever-sormukseen tulee, voisi olettaa sen vain symboloivan tuota GF:ää - ties montako niitä on taottu ympäri maailman. Sormus kuin sormus, ei GF:n kuva siinä silti tarkoita ettäkö kyseinen olento siinä majailisi.
- Ultimecian motiivi tuli pelissä selvästi ilmi, hänhän vain halusi tuhota kaiken muun. "Kaikki olemassaolo kielletty". Mikä taas tekee hänestä näinkin katkeran voi olla miljoonan muunkin syyn tulosta kuin Squallin kuolema, jolloin pitäisi vieläpä olettaa Ultimecian olevan Rinoa.
+ Sitten ne siivet... ne ovat ainut asia jotka suoranaisesti puhuvat asian puolesta ja jollei niitä molemmilla olisi, voisi aiheen tyrmätä suoralta kädeltä. En keksi mitään muuta syytä siihen miksi molemmilla on siivet, kun taas Edealla tai Adelilla ei näitä ollut. Ajan myötä siivet kyllä ovat hyvinkin voineet mustua, samaten hiukset harmaantua.
+ Toinen kyllä vastausta tukeva fakta on Ultimecian linnan paikka. Se sijaitsee suoraan paikassa, jossa Rinoa ja Squall tekivät "minä olen täällä."-lupauksensa. Syytä voi vain spekuloida.
Yhteenvetona tilanne ei vastauksen hyväksi on 4-2, ja kun kyllä puolessa ei ole mitään varmaa niin voin omasta puolestani sanoa etten kyseistä teoriaa usko. En silti sulje pois sen mahdollisuutta enkä tuomitse tähän uskovia, kukin näkee ja käsittää asiat omalla tavallaan. Suurin kiitos menee kuitenkin Squarelle; pelistä riittää melko ajankohtaista jälkipuintia vieläkin, vaikka se ilmestyi jo edellisellä vuosituhannella. *syvä kumarrus*
edit:// Haluasin kuitenkin kyseiseen teoriaan uskoa, sillä se toisi oivan lisämausteen peliä jälleen pelatessa läpi. Jokaisessa sorceress-taistelussa taistelisinkin itse asiassa tulevaisuuden Rinoaa vastaan, joka vielä nykyhetkessä seisoo Squallin rinnalla niin viattoman tietämättömänä omana itsenään? Erittäin mielenkiintoinen ajatus ja sitä pitää kokeilla.
Dezibeli
18.7.2003, 17:31:52
Puuh, weird. Olenko tosiaankin ainut henkilö, joka ei ole koskaan aikasemmin miettinyt tippakaan, että olisi olemassa mahdollisuus, että Rinoa on Ultimecia. Vasta nyt kun luin tuon topicin, aloin miettimään tarkemmin ja en viitsi kirjoittaa perusteluja, miksi olen sitä mieltä, että Ultimecia ja Rinoa voivat olla sama henkilö, sillä ne samat perustelut ovat tällä sivulla mainittu jo monesti.
Eka mietin, että Rinoa ja Ultimecia eivät ole sama henkilö, mutta nyt olen sitä mieltä, että Rinoa on Ultimecia. Mebbe. Vähän epävarmaa sanoa, ku Square ei ole asiasta kai erityisemmin kommentoinut/vihjannut.
Jänshkää!
Roxsheena
20.7.2003, 19:50:06
Buhuhahaahaa!
Vieläkö threadi on auki. Luulisi että tämä naurettava teoria olisi jo todistettu vääräksi.
En ole koskaan uskonut että Rinoa on Ultimecia, enkä tule uskomaankaan.
Olen kuullut tästä niin vahvoja perusteita että päätä särkee enkä aio ruveta luettelemaan niitä.
Jos kuitenkin joku haluaa tietää mistä niin täältä saa osoitteen..
:D
SanHosee
20.7.2003, 20:29:35
I disagree completely. Vaikka Rinoa menettäisi muistiaan GF:ien käytön takia, tuskin hyviksenä olemista voi unohtaa? Siksi toiseksi kaikki FF VIII:n hahmot puoliksi lupasivat pitää päiväkirjaa. Ultimecian linna on kyllä melkoisen lähellä R&S:n lupauspaikkaa, mutta ei sen kyllä tarvitse tarkoittaa , että rinoa muuttuu pahikseksi. Griever on sitten jo mielenkiintoisempi asia.
edit: Niin, ja tämän teorianhan mukaan squall voisi muuttua grieveriksi. Hänellähän se sormus vai mikälie oli. Rinoahan ei kuole, joten kun Squall on vanha kääpä ja meinaa kuolla, niin Rinoa muuttaa hänet GF:äksi. :eh:
Alkujaan kirjoittanut Niera Kuuranpoika
1. Noidat eivät vanhene. Näin Rinoa voi elää kaukana tulevaisuudessa ja tulla Ultimeciaksi
_ _ _ _ -Noidat vanhenevat. Edea sai noitavoimansa alunperin 5-vuotiaana eikä kyllä näytä sen ikäiseltä. Ja jos noidat eivät vanhene, kuinka Ultimecia sitten näyttää selvästi vanhemmalta kuin Rinoa?
Toki noidat vanhenevat mutta ei niin nopeasti kuin normaalit ihmiset. Puhuttiinko muuten missään vaiheessa kuinka vanha Edea oikein oli? Muistaakseni siitä oli jossain ohjekirjassa taijotain ja jos ei ollut niin tämäkin väittämä on vielä mahdollinen. Edea mielestäni näytti täysin yhtä vanhalta silloin kun Squall ja kumppanit olivat vielä pieniä lapsia orpokodissa kuin silloin kun Edea oli Ultimecian vallassa pelin aikana.
3. Ultimecia käyttää Griever-GF:ää, joka mahdollisesti on peräisin Squallin Rinoalle antamasta riipuksesta
_ _ _ _ _ -Jos Griever yleensä on peräisin tuosta riipuksesta, mikseivät Squall tai Rinoa koskaan käyttäneet sitä hyödyksi pelissä? Ja Ultimeciahan on kotoisin tulevaisuudesta, kyllä vuosien saatossa riipus ehtii vaihtaa omistajaa useammankin kerran.
Ehkä Squall ja Rinoa ei tajunnut sen riipuksen voimaa, joka tuli vasta ensikertaa käyttöön Ultimecialle? Ja on hyvinkin epätodennäköistä että miksi riipus olisi vaihtanut omistajaa missään vaiheessa.
Ja tuo "Reflection on your childhood..."-juttu, jota käytetään todisteena, itse käsitin Ultimecian tarkoittavan sitä kuinka hän palaa ajassa taaksepäin antaakseen voimansa Edealle, ja näin koko juonirinki jatkaa pyörimistään.
"reflect on your..." "childhood..." "your sensation..." "your words..." "your emotions..." "time..." "it will not wait..." "no matter..." "...how hard you hold on" "it escapes you..."
Jotenkin tuohon suuntaanhan se meni. Tuosta tulisi väkisinkin mieleen se, että kun Rinoa on Ultimeciana jo niin vanha mitä on niin Squallhan on luonnollisesti kuollut tässä vaiheessa jo tulevaisuudessa. Squallin kuoltua Rinoastahan tuli paha Ultimecia, joka ei kestänyt rakkaansa menetystä vaan alkoi tuhoamaan maailmaa.
Squaresoftilta haluaisin kunnon selvityksen asiaan, koska mielipiteeni liikkuvat laidasta laitaan tämän asian kanssa. Näillä näkymin kyllä uskon vahvasti Ultimecian olevan Rinoa.
Flarestar
4.11.2003, 16:55:31
mitä tähän voi sanoo... no, turhan miun on mitään perusteluja tänne laittaa, koska kaikki mihin uskon on jo mainittu... ennen en olisi edes jaksanut vaivata päätäni tällä...nyt kun olemassaolon kysymykset riehuvat päässä, alkaa kaikki muukin outo tai mielenkiintoinen...häiritsevä...sanoinkuvaamaton kiinnostaa... jokainen on kai huomannut siinä videossa missä Rinoan siivet näkyvät läheltä, ja ympärillä hilluu valkeita höyheniä...? mutta entäpä ne toiset...? siellä viettää laatuaikaa myös joitakin mustia höyheniä... olen sen kannalla että Rinoa on Ultimecia...koska se tuntuu siltä... en sano enempää...
Noirre
5.11.2003, 19:25:59
Alkujaan kirjoittanut Tontse
no koittakaas vaihtaa sen korun nimee jonka Squall "antaa" Rinoalle(Zellin kautta), niin yllätys yllätys Ultimecian GF:än nimi on juuri se sama tms...
Eli itse uskon tohon teoriaan, että Ultimecia on Rinoa
Juu, tästä on ollut suunnatonta hupia kerran kun Lumban pikkuveli oli vaihtanut Grieverin nimen Turrikaksi. Ja kesken kiivaan lopputaistelun ruutuun läjähtää *Ultimecia changes unto Turrikka*...
Itse en ole teorista aivan varma, kallistun kuitenkin luultavasti sille kannalle että se on tosi. Oletteko miettineet, että ehkä Ultimecia ei välitä siitä että tappaa oman entisen minänsä? Tuskin se ylhäinen yksinäisyys siellä linnassa niin kamalan kivaa oli... Tai ehkä Ultimecialle tuli muistinmenetys. Tai ehkä hän ajatteli herätää Rinoan henkiin taistelun jälkeen. Jos Squall ja muut osaavat käyttää Phoenix Downia, miksei Ultimeciakin... :) Ja vaikka Ultimecia ja Rinoa ovatkin hiukan erinäköiset, niin kyllähän ihmiset muuttuvat ulkonäöltään vanhetessaan.
Eliroaero
15.11.2003, 23:47:37
Muistaakseni vain velhottaresta jolla ei ole ritaria voi tulla paha ja Ultimecialla ei ollut ritaria.
Rinoallahan on ritari eli siis Squall. Tästä syystä en todellakaan usko, että Rinoa ja Ultimecia olisivat sama henkilö.
Erittäin mielenkiintoinen juttu.
Olen nyt hartaasti lueskellut kommenttejanne, ja miettinyt omiakin, muttah.. En ole vielä saanut oikeen kunnolla kiinni, mutta kyllä, uskon teoriaan että Rinoa on Ultimecia
Disasterpiece
1.12.2003, 19:36:20
Aika kiintoisa aiha :D
Mutta saattaa myös olla että square on ne kuvat sinne laittanut vain meidän kiusaksemme että vaivaisimme päätämme keksimällä niille selitystä :huh:
Altercamo
1.12.2003, 20:21:22
Originally posted by Eliroaero
Muistaakseni vain velhottaresta jolla ei ole ritaria voi tulla paha ja Ultimecialla ei ollut ritaria.
Rinoallahan on ritari eli siis Squall. Tästä syystä en todellakaan usko, että Rinoa ja Ultimecia olisivat sama henkilö.
Täällähän kumottiin tuo väite: Squall kuoli, Rinoasta tuli paha...
Ceassa
6.12.2003, 14:00:08
Uskoisin että tämä liittyy aiheeseen, joten kertokaahan minulle mitä ihmettä Grieverin kuva tekee kuussa?
//Vanhat liitetiedostot ovat näemmä hävinneet, alkuperäisen kuvan olen jo näköjään mennyt hävittämään jonnekin mutta tässä kuvia samaisesta kohdasta, jos jotakuta kiinnostaa. Grieverin varjo on tuo tummempi alue kuun pinnalla, huomaatte sen varmaan (kirkastin ja vaalensin tuota viimeistä kuvaa vähän jotta alue näkyisi selvemmin).
http://img73.exs.cx/img73/5551/ff8gm1.jpghttp://img73.exs.cx/img73/4244/ff8gm2.jpg
http://img73.exs.cx/img73/8206/ff8gm3.jpg
Vertailtaa varjon muotoa huviksenne vaikka tähän Grieverin "logoon", kiinnittäkää huomiota erityisesti tuohon suun seutuun:
http://img71.exs.cx/img71/5440/griever.jpg
Alkujaan kirjoittanut Ceassa
Uskoisin että tämä liittyy aiheeseen, joten kertokaahan minulle mitä ihmettä Grieverin kuva tekee kuussa?
Eikö tuo kuva ole siitä FF8:n The Ending Moviesta? Tuo joka lentää kohti kuuta oli muistaakseni Balamb Garden.
Etkö ole muka katsonut sitä kohtaa, joka tulee niiten tekstien jälkeen?
Ceassa
6.12.2003, 14:09:22
Originally posted by Kairi
Eikö tuo kuva ole siitä FF8:n The Ending Moviesta? Tuo joka lentää kohti kuuta oli muistaakseni Balamb Garden.
Etkö ole muka katsonut sitä kohtaa, joka tulee niiten tekstien jälkeen?
Olen katsonut kyllä, mutta siitä on jo aikaa eikä tuo Griever ainakaan pistänyt minun silmiini silloin. Löysin tuon kuvan hiljattain netistä ja aloin ihmettelemään. Olen tainnut sitten olla erittäin sokea, selitettiinkö tuosta muka jotain pelissä/loppuvideossa?
Tässä on jo tullut todella paljon todisteita siitä että Rinoa on Ultimecia, joten alan itsekkin uskoa siihen. Enempää en periaattessa edes asiaan edes jaksa kommentoida!
-gunmachine-
Disasterpiece
6.12.2003, 20:36:21
Mutta mitäs mieltä olette teoriasta että Laguna on Squalin isä?
Apocalypse87
6.12.2003, 23:45:33
hmm... minä uskon kyllä että Rinoa on Ultimecia ja Laguna Squallin isä :D.... ja tuo Griever kuussa... olen pelannut FFVIII:n vaikka kuinka monta kertaa läpi mutta tuo ei ole jostain ihmeen syystä ikinä silmään pistänyt.... joten otan hommakseni sen että pelaan tänään FFVIII:n läpi ja katson että on se kuva siinä
Altercamo
9.12.2003, 7:32:22
Originally posted by Ceassa
Olen katsonut kyllä, mutta siitä on jo aikaa eikä tuo Griever ainakaan pistänyt minun silmiini silloin. Löysin tuon kuvan hiljattain netistä ja aloin ihmettelemään. Olen tainnut sitten olla erittäin sokea, selitettiinkö tuosta muka jotain pelissä/loppuvideossa?
Jos minä katson kuvaa oikein, niin eikös Grieverin "varjo" yritä syödä Gardenia? Tästä voidaan päätellä jotain...
Juripa
9.12.2003, 11:13:55
Tuo kuva sai minut säpsähtämään. Jotenkin säikähdin tommosesta pikkujutusta mutta en ole koskaan nähnyt tota missään :D
Aika hyvä.
Zephiroth
22.12.2003, 19:37:39
Rinoa ja Ultimecia ovat sama henkilö jos noidat eivät vanhene niin Ultimecia voi olla Rinoa tulevaisuudessa ja Griever korussa on ollut gf jota Rinoa oppii käyttämään joskus......
ronin21
3.1.2004, 17:35:38
juu, kyllä uskon oikeen, oikeen tosissani, että Rinoa ja Ultimecia ovat sama henkilö, koska noiden edellämainittujen lisäksi, niin FF8 loppuspoilerissa väläytetään Rinoan kasvojen tilalla Ultimecian kasvoja =D
Miksi muuten Squaren tekijät olisivat näin tehneet, elleivät vähän viestittääkseen, että jospa Rinoa ja Ultimecia olis sittenki yksi ja sama henkilö... :huh:
Noh, tämähän nyt saattaa olla vähän kaukaa haettua mutta milloinkas se minua olisi hidastanut? Lukaisin eri, kröhöm, "todisteet" ja isoin osa niistä voitaisiin varmaan kääntää tämän teorian puoleen. Ultimecia (äklö nimi) on Rinoan TYTÄR! Tadaa! Hän otti varmaan tämän nimen käyttöön kun vaihtoi pahojen porukkaan (Rinoan tyylitajun muistaen Ultin alkuperäis nimi olisi ollut esim. Marlene :D ) ja peri noitavoimat kun Rinoa kuoli (vanhuuteen tai veitseen kylkiluitten välissä, päätä itse) ja isiltään bongasi tuon Griever sormuksen. Näin ainakin selitettäisiin miksi Ulti hyökkää Squalin ja Rinon kimppuun. Tunnistaistiko sinä omia vanhempiasi heidän teini-iässään?!?
Originally posted by Unamis
Noh, tämähän nyt saattaa olla vähän kaukaa haettua mutta milloinkas se minua olisi hidastanut? Lukaisin eri, kröhöm, "todisteet" ja isoin osa niistä voitaisiin varmaan kääntää tämän teorian puoleen. Ultimecia (äklö nimi) on Rinoan TYTÄR! Tadaa! Hän otti varmaan tämän nimen käyttöön kun vaihtoi pahojen porukkaan (Rinoan tyylitajun muistaen Ultin alkuperäis nimi olisi ollut esim. Marlene :D ) ja peri noitavoimat kun Rinoa kuoli (vanhuuteen tai veitseen kylkiluitten välissä, päätä itse) ja isiltään bongasi tuon Griever sormuksen. Näin ainakin selitettäisiin miksi Ulti hyökkää Squalin ja Rinon kimppuun. Tunnistaistiko sinä omia vanhempiasi heidän teini-iässään?!?
Oho, johan repäisit! :ooh: Pelottavinta tässä on se, että se kuulostaa vielä aika järkeenkäyvältä. Vaihdoin uskomuksieni suunnan, tästä eteenpäin seuraan Unamiksen kultaista aatetta.
Oho, johan repäisit! Pelottavinta tässä on se, että se kuulostaa vielä aika järkeenkäyvältä. Vaihdoin uskomuksieni suunnan, tästä eteenpäin seuraan Unamiksen kultaista aatetta.
En nyt menisi ihan tuosta "kultaisesta" vannomaan mutta tuskin nyt olen ollut ainut jolla ajatus on käynyt päässä, ei se nyt ihan NIIN hullu ole. Kiitos kehuista kummiskin Rune!
Sanoisin, että tuo on vain tuollainen hieno juttu, joka sopii tuohon loppuun ja sen tunnelmaan ja viestittää "Squall elää!".
Velvety
14.6.2004, 23:47:54
Uskon vakaasti, että Rinoa on Ultimecia. He ovat samannäköisiä osittain, mutta Rinoa on kumminkin kasvoistaan hieman pyöreämpi kuin Ultimecia, mutta sama se.
On totta, että velhot/velhottaret eivät vanhene, kuten normaalit ihmiset, joten Rinoa on hyvinkin joutunut kärsimään siitä, että Squall vanheni ja hän ei. Lopulta Squall kumminkin kuoli ja Rinoa meni surusta sekaisin ja ryhtyi tuhoamaan maailmaa. Hän otti Squallin antaman sormuksen ja jos se oli sellainen sormus, jossa eleli GF, oppi käyttämään sitä ja näin ollen, ilman ritariaan, hän muuttui vähitellen pahikseksi. Ja muutti nimensä Ultimeciaksi.
On myös sellainen mahdollisuus, että Rinoalla ja Squallilla tosiaan oli tytär, josta sitten tuli Rinoan näköinen, kun (jos) Rinoa sitten vanheni ja kuoli, tämä oletettu tytär löysi äitinsä voimat ja tämä vei myös squallin Griever- sormuksen, kutsui sitä henkeä ja ilman vartijaa/ritaria muuttui pahaksi, tai sitten vain ajatteli näyttää maailmalle, että velhottaret hallitsee ja muutti nimensä Ultimeciaksi, tämä ei kyllä selitä niitä meikkejä Ultimecian kasvoissa...
tässä oli minun kaksi teoriaani, hyvin samankaltaisia kuin aikaisemmat kirjoituset, mutta tässsäpä ne sitten ovat. :)
Paajehu
15.6.2004, 8:55:45
Pelailin tässä muutama viikko sitten FFVIII:n läpi ja löysin sieltä yhden mielenkiintoisen yksityiskohdan, joka ainakin omalta osaltani varmisti, että Rinoa on Ultimecia. Kun Squall porukoineen on hakannut Adelin ja se video tulee, missä he tippuvat alaspäin Rinoa sanoo jotain tähän suuntaan:"After this i might disappear(mitenkäs toi kadota nyt menikään)" ja Squall vastasi siihen, että "I don't let you disappear"
Eikös toi nyt ole aika selvä asia. Rinoa tietää, että hänesä tulee Ultimecia ja ajattelee, että kun he tapaavat Ultimecian, Rinoa itsekin katoaa :D
Elkää ruvetko täällä spekuloimaan Squallin ja Lagunan isä-poika -suhteesta. Sille on oma ketju (made by me! :)). TÄSSÄ! (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=5470)
En mene sanomaan uskonko tähän teoriaan. Onhan nämä aika vakuuttavia esityksiä, mutta kuitenkin.
Sitten. Miksi Ultimecian linna on parkkeerattu juuri samaan paikkaan jossa Rinoa lupasi odottaa Squallia? (I'll be waiting here..).
Minä ymmärsin tämän silleen, että Ultimecian linna ei sijaitse siellä Edean orpokodin lähellä. Kun aikakompressio starttaa, niin Squallhan sanoo, että Edean orpokodille, kun joku kysyy minne päin olemme menossa. Paikkaan joka on heille kaikille tärkeä, mitenkäs se Ultimecian linna sattuu just siellä sitten olemaan... :P Noh, oli ehkä vähän tyhmästi selitetty.
Nyt vaan täytyy toivoa, että Square selittäisi tämän asianhaaran. Eipä minulle ole sillä suurta merkitystä onko tämä teoria totta vai ei. Kivahan sitä on aina pähkäillä tälläisiä.
Tonishi
15.6.2004, 10:05:11
Oi voi! Tässähän menee pää sekaisin :confused: ...
Noh, kumminkin uskon ja en usko tähän teoriaan... Kaikki kommentit ovat kielteistä ja myönteistä....
Kumminkin, jos Rinoa on Ultimecia, niin miksi Rinoa tappaisi tulevan itsensä? Toisaalta jos Ultimecia onkin Rinoan&Squalin tytär ja Squall ja Rinoa kuoli ja Ultimecia kärsi siitä, kun he kuolivat ja alkoi tuhota maailmaa? Tuli mieleen jos Ultimecia olisi Rinoan äiti, mutta eihän se ole mahdollista...Vai onko? :eh:
Ööh... Eihän tässä enää voi olla varma kun kielteisiä ja myönteisiä kommentteja on tullut niin paljon ja vieläpä kun teorioita on niin paljon. Harkinnan jälkeen uskon kuitenkin että ei. En usko että Rinoa yrittäisi periaatteessa tappaa itsensä joten ei, en usko tähän teoriaan. Voinhan toki olla väärässäkin....
En todellakaan usko. Omasta mielestäni tämä on taas niitä kerää 3 masamunee ja 69 lelusotilasta, niin saat sephirotin-juttua. Kyllähän rinoa vanheniorpokodin jälkeen ja näin, Mutta loppujen lopuksi aika sama. Tämä on taas omata mielestäni näitä tyhmiä pohdintoja että saakoi ffvii:ssa aerista henkiin ja vastaavaa. Ihan turhaa ajankulua. Onko asialla loppujen lopuksi paljoa väljäkään.
Paajehu
15.6.2004, 15:26:25
En todellakaan usko. Omasta mielestäni tämä on taas niitä kerää 3 masamunee ja 69 lelusotilasta, niin saat sephirotin-juttua. Kyllähän rinoa vanheniorpokodin jälkeen ja näin, Mutta loppujen lopuksi aika sama. Tämä on taas omata mielestäni näitä tyhmiä pohdintoja että saakoi ffvii:ssa aerista henkiin ja vastaavaa. Ihan turhaa ajankulua. Onko asialla loppujen lopuksi paljoa väljäkään.
Turhaa ajankulua? Tämmöiset pohdinnat ovat hauskoja ja niissä tulee kerrattua pelin tapahtumia. Ja jos tämä on "turhaa ajankulua", niin onko itse pelien pelaamisesta jotain erityistä hyötyä :P .
Jep, eiköhän isketä samantien lukkoa tälle ja parille tusinalle muullekin FF teoria ketjulle.
Lämmittää muuten sydäntä nähdä, että tämäkin threadi on yhä auki (huolimaton mode, vai?) koska tänne minä parisen kuukautta sitten pistin aivan ensimmäisen postini :)
Niin ja asiaan. Olen yhä sitä mieltä, että Ultimecia on Squalin ja Rinoan traagisia asioita kohdannut tytär. Pysyn kannassani.
David A. Mage
15.6.2004, 16:25:42
Joo. Ja Aeris elää.
Death Bahamut
21.6.2004, 12:24:21
No ainakin se Griever-sormus juttu olisi mahdollinen koska eräs toinenkin GF (Doomtrain) eleli sormuksessa vieläpä samassa pelissä.
Joten jospa Grieverin hankkiminen olisi tapahtunut samalla tavalla.
Ajattelin että onko se Ultimecian viimeinen muoto todellinen Ultimecia vai se ensimmäinen (siis loppu taistelussa)? Se viimeinen ei ainakaan näytä Rinoalta ;) Sen nimi ainakin on Ultimecia-TruForm tai jotain. Ja mikä se siellä alapäässä roikkuu? Tai kuka? Itse en oikein tiedä uskonko teoriaan... Mutta tuo jäi kismittämään. Onko ultimecia oikeasti ensimmäinen vai viimeinen muoto? Viimeinen ainakin sanoo että "I'm Ultimecia". Olen ajatellut että ensimmäinen olisi jonkinlainen Ultimecian itselleen taikoma ulkonäkö ettei pelottaisi niin paljon (näyttäisi kauniimmalta) ja mahtuisi liikkumaan linnassaan ;D . Itteki menee iha sekasi.
*odottelee vieläkin että joku oikeasti iskisi lukkua näille hömppäketjuille*
Ei siinä mitään saahan sitä spekuloida, mutta elämässä selviää paljon helpommalla turhia miettimättä. (siis tarkoitan, turha, turhempi, turhin)
Ja kun täällä oikeasti on tälläisiä ketjuja jonne voi kommentoida puuta heinää niin paljon kun lystää.
-------------------SPAM !
Ja kyllä, minä tunnistaisin oman äitini ja isäni tein-iässä... sen verran karmea näky se on. Tuo Ultimencia on Rinoan tytär epäily kaatuu siihen, että kyllä Ultimencia olisi varmastikkin tunnistanut ainakin Squalin vaikkapa siitä GunBladen päästä roikkuvasta kettingistä. (Krhm, ja custom aseet eivät ole pelissä -oikeasti- olemassa ^^) Paitti jos tytär nyt sitten olisi pahemman sorin mielipuoli ja Squall lastensa hyväksikäyttäjä. ;D
Itse kyllä uskon näihin yhtä varmasti kuin siihen että Auron on Tiduksen isä. Ja kyllä on Squaren tapaista jättää peleihinsä mietittävää, mutta joku noin tärkeä asia kyllä paljastettaisiin. (ja sitäpaitsi, ilman tulevaisuutta ei oli myöskään menneisyyttä eli kun Ultimencia tapettiin niin Rinoa pitäisi myös hävitä. Vai häviäisikö Rino sitten sinä samana päivänä minä Ultimencia tapettuun kuin pieru saharaan ?)
Ja kyllä, minä tunnistaisin oman äitini ja isäni tein-iässä... sen verran karmea näky se on. Tuo Ultimencia on Rinoan tytär epäily kaatuu siihen, että kyllä Ultimencia olisi varmastikkin tunnistanut ainakin Squalin vaikkapa siitä GunBladen päästä roikkuvasta kettingistä. (Krhm, ja custom aseet eivät ole pelissä -oikeasti- olemassa ^^) Paitti jos tytär nyt sitten olisi pahemman sorin mielipuoli ja Squall lastensa hyväksikäyttäjä. ;D
Mutta siis Squall ja jengi olivat lopun jälkeen legendoja.
Squall itsestään jo SeeDin pääjehu, universumin ilkeimmän noidan listijä ja vaikka mitä. Eli tunnettu tyyppi loppujen lopuksi.
Olettaisitko itse, että joku tyyppi, joka heiluttaisi samanlaista asetta kuin isukkisi joskus aikoinaan olisikin isukkisi, eikä vain joku fanipoju? No ehkä.
Mutta Ultihan oli "hieman" latvasta laho, hyvä kun tunnisti itseään.
Sitäpaitsi, ylempänähän spekuloitiin, että Ultimecia voisi olla hyvinkin parisen sataa vuotta vanha (ota vuosi tai pari pois jos hotsittaa) ja ihminen dementoituu jo 85-90 vuotiaana.
Tuen teoriaani myös sen ihanan ajatuksen takia, jos Squall voisi sanoa nämä kauniit sanat: "No, Iam your father."
Olisipa siinä jengillä hetken mietittävää kun isä on vuosisadan tai pari tytärtään nuorempi.
Itse kyllä uskon näihin yhtä varmasti kuin siihen että Auron on Tiduksen isä. Ja kyllä on Squaren tapaista jättää peleihinsä mietittävää, mutta joku noin tärkeä asia kyllä paljastettaisiin. (ja sitäpaitsi, ilman tulevaisuutta ei oli myöskään menneisyyttä eli kun Ultimencia tapettiin niin Rinoa pitäisi myös hävitä. Vai häviäisikö Rino sitten sinä samana päivänä minä Ultimencia tapettuun kuin pieru saharaan ?)
Eli Ultimecia ei voi olla Rinoa, mutta kun heillä tuntuu olevan jokin yhteys niin lähin paras arvaus on jälkeläinen.
Vai olisiko hän sittenkin Squallin ex-tyttöystävä, joka on yhä äreä hylätyksi tulemisesta?
Offaria: Ja ei se Auro Tidun isä ole, setä vain..... =)
The Real Rikku
4.7.2004, 18:36:19
Freaky... O_O
Joo. Minä itse uskon, että Rinoa ja Ultimecia eivät ole sama henkilö. Ehei. Ne saattaa näyttää toisiltaan, mutta joku sanoi jo että kaikkihan ne näyttää hiukan toisiltaan.
Ja joku väitti että Rinny olis Utlyn äiti; Bleh. Ei käy. Ulty on jostain tulevaisuudesta, Rinoa ei mitenkään vois olla sen äiti. Sitäpaitsi, kyllä niillä joku ikä-ero täytyy olla. Sama kun FF7 luullaan Vincentiä Sphyn iskäks, Seph on vanhempi kuin Vince
Joten kiistän asian. :P
Uber Weapon
16.7.2004, 11:45:51
Sama kun FF7 luullaan Vincentiä Sphyn iskäks, Seph on vanhempi kuin Vince
Ottamatta kantaa siihen onko kuka ja kenen isä, mainitsen että Sephiroth ON nuorempi kuin Vincent. Oikeasti.
Naukseri
31.7.2004, 10:53:26
Joo oon sitä mieltä että jutussa ei ole mitään järkeä.Miten se olisi yleensäkin mahdollista. Rinoa on eri henkilö voi olla että Ultimecia on sitä ohjaillut mutta ei se siitä samaa tee :eh:
snakeater!
5.8.2004, 11:16:43
Ottamatta kantaa siihen onko kuka ja kenen isä, mainitsen että Sephiroth ON nuorempi kuin Vincent. Oikeasti.
Aika hassu juttu että ohjeissa lukee että Vincent on muka 27-vuotias ja pelissä taas sanottiin että hän oli maannut siellä arkussaan jotakin 15 vuotta. Sittenhän se tarkoittaa että hän oli ollut Turksina joskus 12-vuotiaana kenties??? :huh:
Aika hassu juttu että ohjeissa lukee että Vincent on muka 27-vuotias ja pelissä taas sanottiin että hän oli maannut siellä arkussaan jotakin 15 vuotta. Sittenhän se tarkoittaa että hän oli ollut Turksina joskus 12-vuotiaana kenties??? :huh:
Ehkäpä näin, mutta kuitenkin pitää muistaa, että:
Hojohan pelleili Vincentin ruumilla sen jälkeen kun oli ampunut tämän. Tässä vaiheessa Vincent luultavasti sai nämä hirviö-kykynsä, mutta tiedä sitten mitä kaikkea Hojo houreissaan meni tekemään Vincentille. Eiköhän Vincentin jotenkin pysähtynyt/hidastunut tuossa vaiheessa.
Uber Weapon
7.8.2004, 6:40:12
Onpas tyhmä väite.
Eiköhän pysytä vaan pelin kertomassa juonessa, eikä keksitä omia, oke?
Ompas tyhmä posti.
Katsos kun kyseessähän onkin TEORIA. Hauska ajatusleikki. "Entä jos Hitler olisi voittanut Toisen Maailmansodan?".
Sitä paitsi jos olisit vaivautunut lukemaan koko topikin niin olisitkin jo tiennyt tämän.
Ihme fundamentalisti.
EDIT: Hihhih...
Ompas tyhmä posti.
Katsos kun kyseessähän onkin TEORIA. Hauska ajatusleikki. "Entä jos Hitler olisi voittanut Toisen Maailmansodan?".
Sitä paitsi jos olisit vaivautunut lukemaan koko topikin niin olisitkin jo tiennyt tämän.
Ihme fundamentalisti.
No voi anteeksi.
Rinoa sai noita voimansa silloin, kun Edea ne häneen siirsi. Myös kohdassa kun hän on Squallin Ragnarokissa (Vai mikä avaruus shippi) Rinoa sanoo pelkäävänsä palata maahan, koska häntä pidetään nyt noitana. Hän myös antaa tyyppien, jotka ovat maassa heitä vastassa viedä hänet sinne ihme labraan, jos hän olisi Ultimecia antaisiko hän tehdä tämän? Älkääkä vain sanoko, että hän luotti Squallin tulevan pelastamaan. Olisi myös hiukan huvittavaa, koska Rinoa pitää Squallista, mutta hänen päämääränsä kun hän oli Ultimecian "vallassa" oli päästää se toinen noita, oliko nyt Adel vapaaksi ja jäi sitten itse heilumaan avaruuteen. Eikun Ultimecialla on tietenkin ennustajan kykyjä ja hän tiesi tällöinkin Squallin tulevan pelastamaan. Jos Rinoa on Ultimecia tulevaisuudesta/menneisyydestä kumpi olikaan, miksi hän ei ollut moksiskaan kun Ultimecian voitti? Oliko Ultimecian päämäärä tehdä toinen minä ja saada tapetuksi toinen, jotta toinen voisi elää menneisyydessä.. Että tää on hauskaa x)
Miksei samantien Edea ole Ultimecia?
Siinä on sulle fundamentalistiä.
Paajehu
8.8.2004, 20:27:59
Katos kun sillon kun Rinoa antaa Estharilaisten viedä itsensä sinne Sorceress Memorialiin, niin se ei ollut vielä ultimecia vaan rinoa, joka oli hyvä ja halusi että hänet heitetään putkaan, jotta hänestä ei tulisi koskaan Ultimeciaa :P
Katos kun sillon kun Rinoa antaa Estharilaisten viedä itsensä sinne Sorceress Memorialiin, niin se ei ollut vielä ultimecia vaan rinoa, joka oli hyvä ja halusi että hänet heitetään putkaan, jotta hänestä ei tulisi koskaan Ultimeciaa :P
Mutta jos Rinoa on Ultimecia miks se ois antanu niiden viedä sen? Tää on siis tätä ajatus leikkiä, jonka mukaan Rinoa on Ultimecia. Tälläset topicit saa mut aina sekasin :ohhoh:
Mutta eihän siinä pelissä ollu mitään kunnon syytä, että miks se Ultimecia oli niitten kimpussa? Vai enkö mä vaan muista.. :murjotus:
Mac_HH
12.8.2004, 11:31:24
No pistänpä oman teoriani tästä asiasta:
Teoria #1 (Koskien Sorceress Memorialia)
Rinoa on Ultimecia. Vaikka Rinoa antoikin viedä itsensä Sorceress Memorialiin, jos Rinoa olisi Ultimecia, niin hänhän olisi silloin tiennyt, että Squall tulee pelastamaan tämän ja antoi siksi Estharilaisten viedä itsensä tai jos Ultimecia on Rinoan tytär ja kun Edea siirsi voimansa Rinoalle ja kun Estharilaiset vievät Rinoa Memorialiin, niin Ultimecia välittää äidilleen viestin, että on turvassa ja isä (Squall) tulee sinut pelastamaan.
Teoria #2 (Adel)
Adel:han eli ennen Rinoaa ja Edea, elikkä samoihin aikoihin kuin Laguna, Kiros ja Ward olivat Galbadian sotilaita (2CD:n alku kun Kiros tulee tapaamaan Lagunaa, niin Kiros mainitsee Sorcererin) ja näin ollen, kun Edea oli lähettänyt Squallin ja kumppanit omille teilleen, niin Adel odotti vain sopivaa hetkeä ja otti Edean ruumin valtaansa ja kun Edea oli Cid:in kanssa naimisissa he perustivat Gardenit yhdessä. No Adel antoi siirtyi sitten Rinoaan Edean välityksellä. Kuussa sitten, Adel oli heräämässä eloon ja herätti myös Rinoan, mutta Squallin ja Rinoan rakkaus toisiaan kohtaan ajoi Adelin pois Rinoan ruumiista ja Rinoasta tuli taas ns. normaali. 4CD:n alussa kun Adel on kaapannut Rinoan itseensä, niin hehän ovat ns. yhtä ja jos muistan oikein Squall ja kumppanit eivät saaneet Adelia hengiltä vaan tämä loi aikaportin ja siirsi Squallin ja muut tulevaisuuteen, jonka maailma oli muuttunut todella paljon eli Adel on Ultimecia.
Teoria #3 (Ultimecia on Rinoan tytär)
Ultimecian tarkoitus saattoi olla se, että hän halusi pelastaa isänsä (Squall) ja äitinsä (Rinoa), mutta tulevaisuudessa, jossa molemmat heistä olivat jo kuolleet (vanhuuteen/taistelussa/sairauteen jne.). Ultimecian saikin sitten idean, että hänhän pystyy matkustamaan ajassa ja toisi sitten vanhempansa takaisin, mutta huomaisikin, että hänen äitinsä seurustelee jonkun toisen kanssa eli Seiferin. Ultimecia alkoi tuhota maailmaa ja muuttui pala palalta pahaksi, mutta sitten hän otti Edean haltuunsa ja Edea otti Seiferin haltuunsa. Ultimecia teki Seiferistä niin yli-mielisen henkilön, ettei hänen äitinsä tulisi pitämään tästä enää ja näin ollen Rinoa rakastui Squalliin ja Ultimecia sitten syntyisi muutaman vuoden päästä, mutta Squall ja Rinoa olivat tappamassa Edeaa, mutta Edea antoikin voimansa Rinoalle, joka oli nyt ns. suorassa yhteydessä tulevaan tyttäreensä ja Ultimecia sekosi lopullisesti ja yritti herättää Adelin henkiin ja näin ollen tappaa itsensä, sekä Rinoa, että Squallin ja kun Adel siirsi muut tulevaisuuteen hän myös itse siirtyi sinne ja Adel yhdistyi Ultimeciaan (tällä selittyisi se, että miten Ultimecia yhdistyi Grieveriin ja miksi "True" Ultimecia on ns. monsterin näköinen). Ultimecia ei sitten voinut vastustaa Adelia ja nämä kaksi yhdistyivät ja kun Rinoa ja Squall tulivat linnaan ja tapasivat Ultimecian. Ultimecia ei tunnistanut heitä ja hyökkäsi näiden kimppuun olleen varma voitostaan (,koska Adel oli yhditynyt häneen).
Mac_HH
12.8.2004, 21:01:02
Huomasinpahan tuossa netissä surfaillessani tälläisen mielenkiintoisen asian, jolla sain (ehkä) vakavan pohjan Adel teorialleni. Lue tuosta ylhäältä ja sen jälkeen katso nämä kaksi kuvaa, saatat huomata yhtäläisyyksiä.
Adel
http://www.galbadiax.com/ff8/adel.jpg
Ultimecia
http://pobladores.lycos.es/data/pobladores.com/sy/lp/sylphanne/channels/tempestad/images/2778987ultimecia.jpeg
Uber Weapon
13.8.2004, 7:04:28
saatat huomata yhtäläisyyksiä.
Molemmilla on silmät, nenä ja suu?
Tutkippas leukaa, hiuksia, ihon väriä, silmien muotoa, nenän muotoa, huulien muotoa. Yhtä paljon toistensa näköisiä kun Squallinkin.
Ja sitten teorioihin:
Teoria #2 (Adel)
Adel odotti vain sopivaa hetkeä ja otti Edean ruumin valtaansa ja kun Edea oli Cid:in kanssa naimisissa he perustivat Gardenit yhdessä.
Ultimecia tuli tulevaisuudesta ottamaan Edean haltuunsa. Ei Adel.
No Adel antoi siirtyi sitten Rinoaan Edean välityksellä.
Ei, vaan Ultimecia.
Kuussa sitten, Adel oli heräämässä eloon ja herätti myös Rinoan, mutta Squallin ja Rinoan rakkaus toisiaan kohtaan ajoi Adelin pois Rinoan ruumiista ja Rinoasta tuli taas ns. normaali.
Ei, vaan Ultimecia siirtyi Adeliin.
4CD:n alussa kun Adel on kaapannut Rinoan itseensä, niin hehän ovat ns. yhtä ja jos muistan oikein Squall ja kumppanit eivät saaneet Adelia hengiltä
Kyllä saivat hengiltä. Adel kuoli.
vaan tämä loi aikaportin ja siirsi Squallin ja muut tulevaisuuteen, jonka maailma oli muuttunut todella paljon eli Adel on Ultimecia.
Ei, vaan Ellone siirsi Ultimecian, Adelin (jonka voima siirtyi Rinoaan Adelin kuoltua) ja Rinoan menneisyyteen. Joka johti siihen aikahärpäkkeeseen.
).
Molemmilla on silmät, nenä ja suu? Tutkippas leukaa, hiuksia, ihon väriä, silmien muotoa, nenän muotoa, huulien muotoa. Yhtä paljon toistensa näköisiä kun Squallinkin.
Ei, vaan Ellone siirsi Ultimecian, Adelin (jonka voima siirtyi Rinoaan Adelin kuoltua) ja Rinoan menneisyyteen. Joka johti siihen aikahärpäkkeeseen. ).
Mitäpä jos Adel ottikin Ellonen haltuunsa ja käski tätä siirtämään itsensä + Squallin ja kumppanit tulevaisuuteen. Sillä Adel + Ellone = Ultimecia, se selittäisi, miksi Ultimecia tuntee Squallin ja kaverit ja se selittäisi myös sen, että Ultimecia näyttää jonkin verran Ellonelta, mutta tällä on sama kuvio naamansa ympärillä, mikä on myös Adelilla.
Ultimecia tuli tulevaisuudesta ottamaan Edean haltuunsa. Ei Adel.
Mutta pointtina on se, että Adel ja Ultimecia ovat sama henkilö. 2CD:llä, ennen White SeeDejä kun jututetaan Cid:iä ja kysyy tältä Edeasta, niin Cid vastaa jotain tähän tyyliin: "Kyllä hän on vaimoni. Hän antoi idean perustaa Gardenit ja siitä tuli minulle pakkomielle. Kun menin hänen kanssaan naimisiin, tiesin jo silloin, että hän on Sorcerer/Noita". Elikkä Adel hallitsi Edeaa jo kaun, ei Ultimecia.
Uber Weapon
13.8.2004, 10:04:30
Pelataan vielä kerran läpi se FF 8. Kyllä se miten hommat toimii ja menee selviää siitä pelistä ihan kunnolla.
Paitsi se kysymys että mikä tai kuka Ultimecia on/oli. Mutta se kyllä selviää ettei Ulla ole Adel. Adel nääs kuolee. Myöskään Edea ei voi olla Ulla, koska Edea menettää voimansa (siirtää ne Rinoaan).
Voimien kiertohan menee näin:
-> Edea saa kuolevalta Ullalta voimat.
-> Edea siirtää voimansa Rinoalle.
-> Adel kuolee ja hänen voimansa siirtyy Rinoalle.
-> Tuntematon vaihe. Siirtyykö Rinoalta voimat jonkun kautta (joittenkin kautta) Ullalle, vai muuttuuko Rinoa Ullaksi.
-> Voimat Ullalla.
-> Ulla on kuolemassa ja siirtää voimansa Edealle.
Ullahan sitten menee meneisyyteen kiusaamaan (ja possessoimaan) Edeaa laitteen avulla joka on tehty Ellonen aivokäyrien pohjalta. Mutta sillä härvelillä on rajansa ja siihen Ulla tarvitsee oikean Ellonen että Ellone voi siirtää hänen mielensä vielä kauemmas menneisyyteen. Ja tämä tapahtuu silloin kun Adel on TAPETTU (juu, se KUOLI) ja Adelin voimat siirtyneet Rinoaan.
Oikeasti. Pelaa vielä kerran FF 8 läpi. Pliis.
EDIT: Ulla tuntee Squallin ja kumppanit jo vaikka senkin takia että se possessasi Edeaa. Ja kyllähän ne tappeli Edean kanssa ja Edea vehtasi Seiferin kanssa. Ei Ulla tarvitse mitään ihmeellistä syytä tuntea Squall & Co:ta.
EDIT: Kuviohan turvassa ei todista mitään. Kuka tahansa^tm voi vetää kuvion turpaansa. Sitä paitsi ehkä kuvio turvassa on jokin "sorceressien" fashion-statement.
Johnny B.
17.8.2004, 17:34:26
salat alkavat selvitä...
...Voimme siis olettaa Squallin todellisuudessa olevan Ultimecian, eli Rinoan, ultimate guardian force? Onhan Squallin kaulukoru se asia, joka päättää tämän GF:n nimen (tiedän sen, koska laitoin tämän kaulakorun nimeksi Seifer)
Ehkei kannattaisi kaikkien amatöörisivustojen kieliposkessa heitettyjä juttuja uskoa. Kasi selvittää tarinan täydellisesti, kunhan siihen vaan jaksaa keskisttyä kunnolla ja lukea tekstit ajatuksella
Ultimecia on pelin ainoa sorceress, joka käyttää muiden sorceressien kehoja hyväkseen. Se selviää pelistä hyvinkin selvästi, vaikka jotkut muut asiat saattavat olla vaikeasti ymmärrettäviä (sekin tosin johtuu pelkästä kielitaidon vajavaisuudesta).
Enpähän jaksa näitä juttuja sen kummemmin perustella, Uberhan on jo kertonut millai asiat ovat.
Velvety
18.8.2004, 18:38:39
...Voimme siis olettaa Squallin todellisuudessa olevan Ultimecian, eli Rinoan, ultimate guardian force? Onhan Squallin kaulukoru se asia, joka päättää tämän GF:n nimen (tiedän sen, koska laitoin tämän kaulakorun nimeksi Seifer)
Hyvin mahdollista, mutta miten ihminen voi muuttua GF:ksi? Tarkoitan vain, että kun Squallhan on ihminen ja GF:t jonkinlaisia henkiolentoja, eikö?
Ehkei kannattaisi kaikkien amatöörisivustojen kieliposkessa heitettyjä juttuja uskoa. Kasi selvittää tarinan täydellisesti, kunhan siihen vaan jaksaa keskisttyä kunnolla ja lukea tekstit ajatuksella
Niin, minä ainakin tein näin. Tekstien lukeminen valaisi minua hyvin ja nyt tajua jotenkuten juonen kulun sekä tarinan.
Ultimecia on pelin ainoa sorceress, joka käyttää muiden sorceressien kehoja hyväkseen. Se selviää pelistä hyvinkin selvästi, vaikka jotkut muut asiat saattavat olla vaikeasti ymmärrettäviä (sekin tosin johtuu pelkästä kielitaidon vajavaisuudesta).
Juu, minä ainakin ymmärsin sen olevan näin. Omasta mielestäni Adel ei lainkaan näytä Ultimecialta, katsoin kuvia hyvin tarkkaan ja huomasin, että silmissä saattaa olla yhtäläisyyksiä, mutta pään muoto on erilainen Ultimecialla, se on pyöreämpi kun taas Adelilla se on 'hoikempi'. Joten siis Adel EI OLE Ultimecia.
Vaikka en peliä läpi ole vielä pelannut, olen jo aikoja sitten huomannut tämän Rinoa on Ultimecia hommelin.
Mitäpä jos Adel ottikin Ellonen haltuunsa ja käski tätä siirtämään itsensä + Squallin ja kumppanit tulevaisuuteen. Sillä Adel + Ellone = Ultimecia, se selittäisi, miksi Ultimecia tuntee Squallin ja kaverit ja se selittäisi myös sen, että Ultimecia näyttää jonkin verran Ellonelta, mutta tällä on sama kuvio naamansa ympärillä, mikä on myös Adelilla.
Ei, sillä Ellonen EI OLE noita/sorceress. Eihän Ultimecia tunne Squallia ja kumppaneita lainkaan. Ellonen ei minusta näytä Ultimecialta eikä myöskään Adelilta vaan selvästi Rinoalta. Kasvojen pyöreys selittää sen minusta ihan hyvin.
Mutta pointtina on se, että Adel ja Ultimecia ovat sama henkilö. 2CD:llä, ennen White SeeDejä kun jututetaan Cid:iä ja kysyy tältä Edeasta, niin Cid vastaa jotain tähän tyyliin: "Kyllä hän on vaimoni. Hän antoi idean perustaa Gardenit ja siitä tuli minulle pakkomielle. Kun menin hänen kanssaan naimisiin, tiesin jo silloin, että hän on Sorcerer/Noita". Elikkä Adel hallitsi Edeaa jo kaun, ei Ultimecia.
Adel oli tietääkseni jo avaruudessa vankina, kun Edea tuli kuvioihin mukaan ja muistaakseni Adel oli Ultimecian vallassa siihen asti, kunnes Adel vangittiin avaruuteen. Tämän jälkeen Ultimecia otti Edean valtaansa, joka oli löytänyt jonkun toisen noidan voimat, ei Adelin.
Johnny B.
18.8.2004, 21:43:12
Hyvin mahdollista, mutta miten ihminen voi muuttua GF:ksi? Tarkoitan vain, että kun Squallhan on ihminen ja GF:t jonkinlaisia henkiolentoja, eikö?
No ei helvetissä ole mahdollista. Lähinnä pilailin topikin kustannuksella.
Adel oli tietääkseni jo avaruudessa vankina, kun Edea tuli kuvioihin mukaan ja muistaakseni Adel oli Ultimecian vallassa siihen asti, kunnes Adel vangittiin avaruuteen. Tämän jälkeen Ultimecia otti Edean valtaansa, joka oli löytänyt jonkun toisen noidan voimat, ei Adelin.
Jos nyt tarkoitit tätä sorceress -sotaa silloin kun Adel hallitti Estharia, niin Adel toimi kyllä ihan omasta tahdostaan eikä Ultimecialla ollut tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Adel halusi Ellonesta seuraajansa (ei Noidaksi, vaan hallittijaksi), ja tämän takia jahtasi häntä ympäri maailmaa. Adel sitten saikin haluamansa Winhillistä, mutta Laguna pelasti Ellonen ja lähetti hänet samaan orpokotiin missä Squall, Seifer ja muu pääpoppoo Rinoaa lukuunottamatta myös oli.
Edea sitten uhrasi ittensä Ultimecian hallittavaksi, koska halusi suojella Ellonea tältä - Ellonen perässä on siis ollut kaksi eri sorceressia(Adel ja Ultimecia). Jokainen pelin läpi pelannut tietääkin sitten seuraamukset.
//käsitin oman tekstini näköjään väärin, editoidaanpa pois samantien.
Thunderheart
9.9.2004, 17:41:53
Joku siellä oli kirjoittanut jotain siitä, että Rinoa olisi jotenkin antanut Griever -riipuksen Squallille. Muuten ihan hyvä, mutta kun vaivaudutte katsomaan esim. alkuvideopätkän, niin mikäs se siellä Squallin kaulassa roikkuu, eikä Squall tiedä Rinoan olemassaolosta yhtikäs mitään....jota miettikääpä sitä....siinä kohdassa missä Griever-korulle pitää antaa nimi, Rinoa antaa Squallille takaisin Griever -Sormuksen, jonka hän oli Zellin kautta lainannut Squallilta.....että näin... :rispekti:
Kookasi
20.9.2004, 21:31:27
Tuli taas pelattua FFVIII läpi, tällä kertaa ajatellen Rinoan olevan Ultimecia pelin alusta alkaen. Siinä vaiheessa tökkäsi ja pahasti, kun tuli vastaan kohta, jossa Edea sanoi saaneensa joltakin (jota ei pelissä tule ilmi) ensimmäiset noitavoimansa 5-vuotiaana. Näyttääkö Matron 5-vuotiaalta? E-hei. Joten teorian etteivätkö sorceressit vanhene voi heittää romukoppaan, mikä taas sulkee pois sen, että Rinoa olisi Ultimecia.
Pelissä myös tulee ilmi, että ainoat TUNNETUT noidat ovat Adel sekä Rinoa. Lukekaa Tutorialista kohda Sorceress, jossa kerrotaan etteivät muut noidat vain halua kertoa muille voimistaan, mutta heitä voi olla olemassa tuntemattomina ympäri koko Hynen maailman.
Ultimecia voi hyvin olla joku henkiinjäänyt Centralainen tai ihan mitä vaan, spekulaatiomahdollisuuksia on suuntaan jos toiseenkin enemmän kuin vuodessa päiviä. Mutta Rinoa... en usko niin, enää. Kasvojen samanlaiset piirteet ovat heikko todiste joka tapauksessa, sillä kasvoja helpommin pelissä naiset toisistaan tunnistaa vaatteista ja hiustyylistä - jokaisen nassu kun muistuttaa vähän sisarustaan, sama hahmosuunnittelija kun kaikkien takana on.
Seuraavaan pelikertaan. Toivottavasti löytyy taas jotain uutta. :]
Dorianthem
26.9.2004, 11:28:21
Adel otti Ultimecian kehoonsa VAPAAEHTOISESTI. Sen takia Adel oli niin vaarallinen! Adelin ja Ultimecian voimat samassa kehossa= täystuho. Eli Adel ei ole mikään yksittäinen sorceress vaan Ultimecia teki hänestä sorceressin. Ultimecian ei pitänyt ottaa Adelia valtaansa vaan hänen täytyi vain sanella hänelle käskyjä ja Adel toteutti ne. Rinoa ja Ultimecia sama henkilö! Naurettavaa! Miksiköhän Ultimecia haluaisi tappaa "itsensä" omassa linnassaan? Rinoakinhan taistelee Ultimeciaa vastaan vimppataistelussa. Jos Rinoa olisi Ultimecia, niin miksi hän sitten tappaisi tulevaisuuden minänsä? Ajatus on aivan naurettava. Perusteluissa ei ole minkäänlaista pohjaa. Sorceressien voimat menivät näin:
Adel ja Edea ja Ultimecia= Yhtäaikaa voimat. Edea sanoi, ettei hän saanut Adelin voimia, koska oli saanut voimat jo 5 vuotiaana. Adel hallitsi silloin Estharia. Adel joutui sitten avaruuteen.
Adel ja Rinoa ja Ultimecia= Adelilla on ollut kokoajan voimansa. Avaruudessakin. Sitten Edea menetti voimansa ja siirsi ne Rinoalle.
Ultimecia= Lopuksi Squall ja poppoo tappoi Adelin. Adelin voimat katosivat. Ultimecia otti sitten Rinoan valtaansa ja Ellone siirsi Rinoan ja Ultimecian menneisyyteen. Ellone toi vain Rinoan takaisin. Silloin katosi Rinoan voimat.
Kookasi
26.9.2004, 16:53:37
blah blah blah ....Rinoa ja Ultimecia sama henkilö! Naurettavaa! Miksiköhän Ultimecia haluaisi tappaa "itsensä" omassa linnassaan? Rinoakinhan taistelee Ultimeciaa vastaan vimppataistelussa. Jos Rinoa olisi Ultimecia, niin miksi hän sitten tappaisi tulevaisuuden minänsä? Ajatus on aivan naurettava. Perusteluissa ei ole minkäänlaista pohjaa... blah blah
Jos luet koko aiheen keskustelun ennen kuin alat räkimään tällaista.
Sorceressien voimat menivät näin:
.....
Ultimecia= Lopuksi Squall ja poppoo tappoi Adelin. Adelin voimat katosivat. Ultimecia otti sitten Rinoan valtaansa ja Ellone siirsi Rinoan ja Ultimecian menneisyyteen. Ellone toi vain Rinoan takaisin. Silloin katosi Rinoan voimat.
Adelin voimat eivät kadonneet, ne menivät Rinoalle. Eivätkä Rinoankaan voimat eivät missään vaiheessa kadonneet. Hänen Angel Wing -limit breakiansa voi käyttää Ragnarokista eteenpäin niin paljon kuin huvittaa paitsi Ultimecian linnassa, kunnes avaa suljetun Limit Break -kyvyn jonkun mörön mukiloituaan.
Mac_HH
26.9.2004, 22:02:56
Elikkäs nyt kun olen taas kerran pelannut tuon FFVIII:n läpi, jokaisen tekstin lukenut, joka h*lvetin videon katsonut jne; tulin seuraavaan teoriaan (spoilaa paljon koko peliä ja sitä rataa):
Sorcereita on useampia ja jotkut hallitsevat voimia, joita toiset eivät. Adel oli sorcerer ja hän oli tyranni, joka orjuutti Estharia ja halusi Ellonesta seuraajansa, mutta Laguna ja kumppanit pelastivat Ellonen. Squall:han tunsi Ellonen jo orpokodista saakka ja oli Squallin sisko-puoli. Ellonellahan on kyky manipuloida aikaa, jota ei kennellkään muulla elävällä olennolla ollut ja tämän takia Adel halusi hänestä seuraajansa. Kun Squall ja kaverit ovat tappaneet Ultimecian ja lopussa kun palataan Edean orpokotiin ja Squall näkee itsensä pienenä, niin Ultimecia ilmestyy ja hän haluaa luovuttaa voimansa Edealle, mutta ei voi, koska hän on jo sorcerer, jotenka Ultimecia siirtää voimansa Elloneen. Adel halusi nämä voimat itselleen, mutta ei saanut niitä. Kun Edea:sta tuli ns. paha ja hän siirsi voimansa Rinoaan ja Squall halusi pelastaa hänet hinnalla, millä hyvänsä. Avaruudessa kun Ultimecia on vallannut Rinoan ja hän on vapauttaa Adelin ja näin Ultimecia yrittää tappaa SeeD:it heidän omassa ajassaan, koska muuten tulevaisuudessa hän joutuisi siirtämään voimansa jollekkin toiselle henkilölle, mutta ei haluaisi tätä.
Elikkä koko jutun yhteenveto: Ultimecia osaa manipuloida aikaa ja hän on nähnyt, että tulevaisuudessa hän tulee kuolemaan ja siirtää voimansa Ellonelle, joka taas estäisi menneisyyttä tapahtumasta ja estäisi SeeD:ien syntymisen ja muokkaisi näin tulevaisuutta paremmaksi, mutta näin ei käynyt ja Ultimecia joutui siirtämään voimansa jollekkin toiselle eli Ellonelle. Kun Squall oli tappanut Ultimecian he muokkasivat menneisyyttä ja siihen peli sitten loppuu eli Ultimeciall ei ole Rinoa, Adelin, Edean kanssa mitään tekemistä ja Ellone ja Ultimecia eivät ole sama henkilö, sillä Ellone oli ns. normaali.
Sabotööri
26.9.2004, 22:33:51
Ensinnäkin: mistäs lähtien Ellonellla on Velhon kyvyt?
Toisekseen: Ultimecia ei pysty hallitsemaan aikaa itse, vaan dr.Odine rakensi Ellonen pään sisään jonkinlaisen koneen, jolla sitten pystytään simuloimaan Ellonea. Kone on peni ja puuttellinen dr.Odinen ajassa (eli siinä missä Ellone on), mutta Ultimecian ajassa se vastaa lähes täydellisesti Ellonen kykyjä. Tällä tavoin Ultimecia sai ylipäätään tietää Ellonen kyvystä katsella menneisyyttä.
Ihan mielenkiintoista teoriaa ylempänä, mutta ne eivät perustu oikein mihinkään. Ja ei, en usko itsekään että Rinoa ja Ultimecia on sama henkilö.
Velvety
9.10.2004, 17:37:19
Ensinnäkin: mistäs lähtien Ellonellla on Velhon kyvyt?
Ei Ellonella olekaan. Hänellä on kyky hallita aikaa, niin minä käsitin.
Toisekseen: Ultimecia ei pysty hallitsemaan aikaa itse, vaan dr.Odine rakensi Ellonen pään sisään jonkinlaisen koneen, jolla sitten pystytään simuloimaan Ellonea. Kone on peni ja puuttellinen dr.Odinen ajassa (eli siinä missä Ellone on), mutta Ultimecian ajassa se vastaa lähes täydellisesti Ellonen kykyjä. Tällä tavoin Ultimecia sai ylipäätään tietää Ellonen kyvystä katsella menneisyyttä.
Konetta ei rakennettu Ellonen pään sisään (ainakaan näin ei pelissä mainittu). Odine rakensi koneen, tottakai, mutta sitä ei kuitenkaan rakennettu Ellonen päähän. Mutta on totta, että kone oli käyttökelvoton Odinen ajassa. Kun Odine otti ja potkaisi tyhjää, Ultimecia löysi koneen ja vei sen linnaansa (Näin minä asian käsitin) ja opetteli käyttämään sitä ja kyseisen koneen avulla hän kykenee ottamaan kenet tahansa velhottaren valtaansa. Hyvä esimerkki on Edea ja myöhemmin Rinoa, jonka kehoon Ultimecia siirtyi sillä samaisella hetkellä kun Edean voimat siirtyivät Rinoaan.
...Kiros mainitsee Sorcererin...
...eli Adel on Ultimecia.
Anteeksi ihan hirveästi, jos joku on jo sanonut saman kuin minä nyt aion, en jaksa ruveta lukemaan koko topikkia.
Olen saanut sellaisen käsityksen, että Adel on mies. Sorcerer=velho eli miespuolinen ja Sorceress=noita eli naispuolinen. Eli jos kerran Kiros mainitsee nimenomaan sorcererin, niin Adel on mies. Kieltämättä (minusta) hän näyttääkin mieheltä. Ultimeciaksi tullakseen Adelin on täytynyt käydä sukupuolenvaihdosleikkauksessa^_^
Ja todellakin, entschuldigen sie, bitte.
//Edit
Adelista käytetään sanoja "she" ja "her" aivan siinä missä Ultimeciasta, Rinoasta tai Edeasta. Ja she ja her, eli suomeksi hän ja hänen, tarkoittaa naispuolista henkilöä.Haha.
Siitä on pitkä aika, kun olen FFVIII:a pelannut, joten en muista mitä sanoja Adelista käytetään. Jos todellakin hänestä sanotaan "she" ja "her", olen väärässä. Taas vaihteeksi.
Ja missä vaiheessa Adel muuttuu Ultyksi?
Ei mielestäni missään, se oli vain Mac_HH:n teoria.
Sabotööri
9.10.2004, 18:56:12
Anteeksi ihan hirveästi, jos joku on jo sanonut saman kuin minä nyt aion, en jaksa ruveta lukemaan koko topikkia.
Olen saanut sellaisen käsityksen, että Adel on mies. Sorcerer=velho eli miespuolinen ja Sorceress=noita eli naispuolinen. Eli jos kerran Kiros mainitsee nimenomaan sorcererin, niin Adel on mies. Kieltämättä (minusta) hän näyttääkin mieheltä. Ultimeciaksi tullakseen Adelin on täytynyt käydä sukupuolenvaihdosleikkauksessa^_^
Ja todellakin, entschuldigen sie, bitte.
Adelista käytetään sanoja "she" ja "her" aivan siinä missä Ultimeciasta, Rinoasta tai Edeasta. Ja she ja her, eli suomeksi hän ja hänen, tarkoittaa naispuolista henkilöä.
Ja missä vaiheessa Adel muuttuu Ultyksi?
'Jecht'
28.10.2004, 20:10:32
Niin, orpokodissa Edea sai voimat toisen kerran, mutta ensimmäisen kerran hän sai ne 5-vuotiaana. En muista missä kohdassa tuo sanottiin, mutta näin on.
Aivan. Edea sai ensimmäisen kerran voimat kun oli 5-vuotias. Tuo kerrottiin kun Squall ja Rinoa lähtevät Edean talolta esthariin Lagunan luo.
Mutta sitten tuo väite että Rinoa ja Ultimecia olisivat sama henkilö. Ei pidä paikkaansa. Muutamia perusteluja.
1. Ultimecia puhuu Venäjän englanti aksentilla kun taas Rinoa ihan hyvää ja puhdasta englantia.
2. Ultimecia on ollut syntymästään saakka velhotar kun taas Rinoa sai voimat Edealta.
Tuossa 2 varmaa todistetta että tämä väitä on silkkaa tarua.
1. Ultimecia puhuu Venäjän englanti aksentilla kun taas Rinoa ihan hyvää ja puhdasta englantia.
2. Ultimecia on ollut syntymästään saakka velhotar kun taas Rinoa sai voimat Edealta.
Tuossa 2 varmaa todistetta että tämä väitä on silkkaa tarua.
Eh? Tarua?
Ensinnäkin, missä vaiheessa peliä sanotaan edes yhtäkään asiaa Ultimecian syntymästä? Outoa. En pysty muistamaan yhtä ainoatakaan. Huomaa sarkasmi. Eli jos ei tiedetä mitään Ultin syntymästä, ei myöskään tiedetä sitä onko hän aina ollut Sorceress.
Ja aksentti. Mikä siinä on, etteikö muka ihmisen puhetyyli voi muuttua elämän aikana? Otetaan esimerkiksi minä. Yhdeksän vuotinen asuminen Oulussa istutti syvästi Oulun murteen puheeseeni. Nyt kun olen asunut kohta 7 vuotta Savossa, ovat murteet sekoittuneet täysin, ja Savon murre selvempänä erottuva. Tosin murre ja aksentti ovat aika huono vertailu kohde. Ja miten c -kirjaimen vaihtamisen k -kirjaimeksi tarkoittaa automaattisesti venäläistä aksenttia? Jos et ole huomannut, Final Fantasy VIII:ssä ei ole ääninäyttelyä.
Tämä ei tosiaan ole taru, tämä on erittäin hyvin perusteltu teoria, jonka toden peräisyydestä ei tosin voi mennä takuuseen. Itse en sano mitään puoleen enkä toiseen tämän suhteeseen. Joko on totta, tai sitten ei.
Weirdo
20.11.2004, 23:58:01
Ensinnäkin, missä vaiheessa peliä sanotaan edes yhtäkään asiaa Ultimecian syntymästä? Eli jos ei tiedetä mitään Ultin syntymästä, ei myöskään tiedetä sitä onko hän aina ollut Sorceress.
Sillä ei ole mitään väliä, sillä ne velhon kyvyt eivät ole perinnöllisiä. Kyllä se tiedetään, ettei Ulty ole aina ollut sorceress, sillä FFVIII:n maailmassa jokaisella aikakaudella on vähintään yksi velho ja jokaiselle sukupolvelle syntyy muutamia sellaisia ihmisiä jotka voivat saada velhon kyvyt toiselta velholta. Kun joku velho menettää ominaisuutensa (en viitsinyt kirjoittaa "kykynsä") tai kuolee, ne siirtyvät toiselle velholle, joka on sitten "kind" tai "evil" luonteeltaan (Cid selittää näitä asioita Edean talossa).
(en sitten tiedä kelle ne Adelin kyvyt menivät, kun VIII:n aikakaudessa on kaksi velhoa, ja Rinoalla on jo Edean kyvyt kun Adel tapetaan).
Tämä ei tosiaan ole taru, tämä on erittäin hyvin perusteltu teoria, jonka toden peräisyydestä ei tosin voi mennä takuuseen. Itse en sano mitään puoleen enkä toiseen tämän suhteeseen. Joko on totta, tai sitten ei.
Todella hyvin perusteltu teoria, joka ei oikeasti kuitenkaan perustu mihinkään. On se vaan helvetin hyvä teoria. Mahdollisuuksia on kaksi: joko nämä teorian keksijät ja esilletuojat pelleilevät tarkoituksella, tai heillä ei ole minkäänlaista ymmärrystä FFVIII:n tarinasta ja tapahtumien kulusta.
Jokaisen saa toki uskoa kaiken minkä haluaa, mutta se ei tämän teorian epäloogisuuttaa ja ristiriitaisuuttaa poista mihinkään. Kannattaa tosiaankin pelata se FFVIII uudelleen läpi jos uskoo tähän teoriaan (jos uskoo vielä senkin jälkeen, se kannattaa pelata läpi toisenkin kerran).
Kookasi
18.12.2004, 16:08:23
(en sitten tiedä kelle ne Adelin kyvyt menivät, kun VIII:n aikakaudessa on kaksi velhoa, ja Rinoalla on jo Edean kyvyt kun Adel tapetaan).-And Rinoa, will you accept Adel's powers? -...Yes. Toisin sanoen Rinoasta tulee tuplasti yhtä mahtava kuin tavallinen sorceress. Sitten tuli vielä mieleen semmoinen, että Adel ei näytä vanhentuneen ja vaikka Edea onkin vanhentunut, on hän hyvin säilynyt, joten nämä kaksi voimaa yhdessä voisivat hidastaa ikääntymisen minimaaliseksi; sadoissa vuosissa ryppyjä kasvoihin tulee vain kymmeneltä vuodelta.
Todella hyvin perusteltu teoria, joka ei oikeasti kuitenkaan perustu mihinkään. On se vaan helvetin hyvä teoria. Mahdollisuuksia on kaksi: joko nämä teorian keksijät ja esilletuojat pelleilevät tarkoituksella, tai heillä ei ole minkäänlaista ymmärrystä FFVIII:n tarinasta ja tapahtumien kulusta.
Jokaisen saa toki uskoa kaiken minkä haluaa, mutta se ei tämän teorian epäloogisuuttaa ja ristiriitaisuuttaa poista mihinkään.Miten niin ei perustu mihinkään? Se perustuu niin moneen asiaan (siivellisyys, Rinoa ainut tiedetty jäljellä oleva sorceress, Griever, jne) ja on looginen (Rinoa voinee ikääntyä rakkaitaan hitaammin ja he kuolevat - mikä on parempi syy katkeroitua? Tähän lisäksi se, että GF vie muistin osia jo muutamassa vuodessa... tuskin muistista on paljoa jäljellä sadan vuoden junctioinnin jälkeen. Myös Ultimecian paikan linna lupaus-paikassa, jne.) Ristiriitoja kyllä on, mutta ne ovat selitettävissä.
Ymmärrys tarinaa ja tapahtumien kulkua kohtaan puuttuu juuri niiltä, jotka suoralta kädeltä teilaavat Rinoan mahdollisuudet Ultimeciaksi. Uskoa saa mihin huvittaa, mutta turha väittää teoriaa pelleilyksi.
YunaTheMage
7.1.2005, 13:51:47
Minäpäs sanoisin, että Ulti voisi hyvinkin olla Rinoan tytär. En muista kuka sitä ehdotti, kun en jaksa taas lukea koko ketjua lävitse (Haukkukaa vaan laiskaksi, se minä olen =) ) Ja se on ihan hyvä ja mahdollinen teoria. Voisihan tietenkin Rinoa itsekin olla Ulti, koska jo muutamassa vuodessa GF:ät vievät osan muistista, ja kuten miljoona ennen minuakin on sanonut, miten kävisikään sadan vuoden junctioinnissa??? Tietenkin, ensin menisi muisti, ja menisikö sitten järki? :huh: Hyvin mahdollista, eikö? Ja jos Rinoa olisi Ulti, ja Squall olisi kuollut, niin jotakuta lainatakseni:
Mikä on parempi syy katkeroitua? Menikö se noin? Korjatkaa, jos olen väärässä.
Eli on todella hyvät mahdollisuudet, että Rinoa olisi Ultimecia, mutta jotenkin kallistun kuitenkin sille puolelle, että hän olisi Rinoan ja Squallin tytär. Hupsista, meinasin unohtaa, Sorceressithän saavat voimansa joltain muulta... Jos siinä olisi tapahtunut joku outo sattuma, esim. joku hullu sekopää-proffa tutkisi vaikkapas... No Rinoan voimia, voimat pääsisivät valloilleen, ja asettuisivat Ultiin? Ja niin Ulti olisikin perinyt Rinoan voimat, eli Adelin + Edean + MAHDOLLISET Rinoan voimat... Sitten hän antaisi ne Edealle menneisyyteen, ja kierros jatkaisi kulkuaan, eikä kukaan enään pysyisi perässä. =)
EDIT:\\ Oops, on TAAS mennyt kohtia ohi korvien, :eh: poistankin mokoman jutun viestistäni....
Monta kertaa on tullut pelattua FFVIII:san lävitse enkä yhä edelleen usko että Ultimecia ja Rinoa olisivat sama henkilö. Ja miksi sitten olen sitä mieltä että he eivät voi olla sama henkilö no ensinnäkin kuten täällä on jo sanottu Sorceressit eivät vanhene mutta miksi Ultimecialla on sitten harmaat hiukset jos Rinoalla on mustat tuskin Ulty mitään hiusten värjäys ainetta on käyttänyt. Sitten kasvoista he ovat ihan eri näköisiä varsinkin kun Ultimecia ei voi vanhentua myös Rinoan olisi pitänyt kadota/kuolla lopputaistelun jälkeen kun he voittivat Ultimecian viimeisenmuodon jos Rinoa olisi ollut Ultimecia. Tämä oli oma mielipide tästä Rinoa ja Ultimecia ovat sama henkilö teoriasta.
Yurisuka
7.1.2005, 15:53:06
Sillä eihän Rinoan äidistä puhuta mitään koko pelin aikana...
Ei varsinaisesti, mutta jos lukee rivien välistä ja infosta, niin tajuaa, että Julia (olihan se Julia.. Ei voi muistaa varmaksi..) on Rinoan äiti. Ja Juliahan oli se neitonen, joka soitti Eyes on Me:tä siellä baarissa ja jota Laguna kävi aina tölläämässä. Ainakin niin mie ymmärsin. Koska pelissä mainitaan, että Julia rakastui jossain vaiheessa johonkin kapteeniin (ja kaiketi siinä mainittiinkin se nimeltä, mutta en muista. Argh!) ja se sama mies on se Rinoan isä. Kas näin. ^^
Itse en oikein jaksa uskoa, että Rinoa ja Ultimecia olisivat sama henkilö. Ei vain oikein täsmää kunnolla faktat.. Mutta aina voi arvailla.
Candice
9.1.2005, 17:30:20
Minä en olekaan koskaan postannut tähän ketjuun vaikka minulla on asiasta hyvin vankka mielipide. Oli jo silloin, kun ensimmäisen kerran Ultin näin Squallin Grieveriä käyttelevän. Tuli sellainen "ooh"-olo.
Minusta Rinoa on Ultimecia. Perusteluina käytän samoja asioita, joita tässä ketjussa on jo paljon tahkottukin. Griever nyt päällimmäisenä syynä. On liian kaukaa haettua, että Ultilla on jostain mystisestä syystä Squallin helyn otus tappajanaan. Myös Ultin linnan sijoitus ja Ultin viha seedejä kohtaan ovat selviä merkkejä. Miksi Rinoan olisi pitänyt kuolla Ultin kuollessa? Ultihan on Rinoa vasta tulevaisuudessa, joten en näe mitään syytä miksi Rinoan olisi pitänyt kuolla tuon vastuksen mätkimisen jälkeen.
Kuinkahan hemmetin monta kertaa olen kasin tahkonnut läpi? Ja joka ikinen kerta olen varmempi, että valkosiipinen Rinoa on oikeastaan mustasiipinen Ultimecia. Kiva ajatusleikki, joka lisää syvyyttä peliin.
Sillä eihän Rinoan äidistä puhuta mitään koko pelin aikana
Julia Heartilly.. Rinoa Heartilly. Eivät varmaankaan ole mitään sukua, nee? Pelissä muistaakseni mainitaan Rinoan isukin olleen naimisissa Julian kanssa. Vaikea päätellä, kuka se äiti on? =)
Itse olen vain kolmesti FF VIII:n läpäissyt, ja siitäkin on aikaa. Ja viimekertaisella pelikerralla lukutaitoni oli aika heikkoa, joten dialogit tuli vain skipattua mahdollisimman pian pois alta.
Mutta Rinoa = Ultimecia juttua olen itsekkin miettinyt, ja olen lukenut aiempia postauksia ahkerasti. Olen aika varma, että Rinoa tosiaan tulevaisuudessa muuttuu Ultimeciaksi, mutta miksi? Hän ainakin vihaa SeeDejä sydämmensä pohjasta, ja yrittää tuhota maailmaa jo hänestä katsoen menneisyydessä tulevaisuudesta käsin. Motiivi jäisi muuten hämärän peittoon, mutta jos hän on Rinoa, niin viha SeeDejä kohtaan olisi hieman selvempi.
Edeahan sanoi saaneensa ensimmäiset taikavoimansa 5-vuotiaana, mutta Sorcerithan eivät vanhene ollenkaan? Näin ollen Edean pitäisi olla 5-vuotiaan ruumiissa vieläkin. Mutta jos Sorcererit sittenkin voivat vanheta? Siten Rinoan vanhemeninen ja muuttuminen Ultiksi olisi mahdollista. Tuskin se on sattumaan, että Ulti osaa kutsua Grieverin avukseen, joka kuvastaa Squallia. Mutta motiivi, miksi Ulti/Rinoa haluaa tuhota SeeDit ja maailman on vieläkin epäselvää. Squallhan on SeeD, ja Rinoa rakasti tätä ja päinvastoin. Onko Squall sitten kuollut SeeDien vuoksi tulevaisuudessa, sitä ei tiedetä, mutta siinä olisi oiva motiivi. Ulti ei tosin sano mitään ihmeellistä vaikka tapaakin Squallin ja Rinoan viimeisessä taistossa. Kyllähän sitä pitäisi olla ihmeissään, jos törmää itsensä menneeseen olomuotoon, ja rakkaansa. Onko Rinoa vain sitten seonnut Squallin mahdollisesta kuolemasta?
Adel on vangittu avaruuteen, ja hän on Sorceres. Käsittääkseni tämä antoi vapaaehtoisesti kehonsa Ultin valtaan, koska Adel itsekkin haluaa tuhota maailman. Mitään varmoja faktoja siitä että Rinoa tosiaan olisi Ultimecia ei ole, joten spekuloinniksi tämä menee väkisinkin. Se kyllä olisi aika nasevaa, jos kiltti ja enkelisiipinen Rinoa muuttuisi syystä tai toisesta paholaismaiseksi ja pahaksi Ultiksi.
adenipoo
10.1.2005, 10:57:57
siis se voi olla ihan hyvin mahdollista että rinoa on ulti koska ihminen muuttuu tulevaisuudessa ja nii myös ulkonäkö. en muista mitä siinä keskustelussa puhuttiin kun ultimecia on tapettu ja sit se squall ja eedea juttelee jostain siellä eedean luona ja sit siihen tuli se ultimecia. kun aadel otti rinoan haltuunsa avaruudessa nii miksi just rinoan?? ehkä sen takii kun aadel tiesi että rinoasta tulee ultimecia ja aadel varmaan halusi rinoan voimat kun se tiesi että rinoalla tulee olemaan tulevaisuudessa suuret voimat, ja se haluaisi olla ultimecian kaltainen, ja varmaan aatteli että jos tappaa rinoan kun on saanut hänen voimansa nii sit ei olisi ultimeciaa. eli aadel olisi ainut voimakkain olio ja eikä olisi ketään häntä voimakkaampaa..?? halusiko ultimecia tulla tapetuksi ?? jos se ois halunnut nii sit uskon vahvasti että ultimecia on rinoa. ihmettelen että miten v***ssa se grieveri ois tullut ultimecialle?? jos se on luonut sen siitä ihmeen medaljonkista, nii miten se ketju ois tullut ultimecialle. en usko että se rinoa ois antanut sitä ketjuu kellekkään kun se oli kerta squallilta "lahja" rinoalle. jos se ultimecia on kerta tulevaisuudessa nii ei se ois voinut ottaa sitä ketjuu rinoalta. paitsi jos ultimecia on ohjannut aadelii nii sit kun se rinoa oli aadelin mahassa kiinni nii silloin ottanut sen, tai sitten se otti vaan pelkät voimat siitä ketjusta. mitä me oon lukenut noita muita teorioita nii ne pistää mut aika sekaisin. jos ultimecia ois rinoan pentu niin sit se rinoa ois ihan hyvin voinut antaa sen ketjun sille. ite oon noin 4-8 kertaa pelannut sen läpi mut en muista ennää mitään kun siitä on jo aikaa. kuka oli muutes headmaster cidin vaimo?? oliko se eedea kun muistelen että joku sano mulle vai luvinko mie sen jostain....hmm?? keltä muutes se squall sai sen greiverin ketjun?? lagunaltako vai ellonelta?? tämä pitäisi selvittää ihan perin pohjin, on muutes aika mielenkiintoista. oon miettinyt tätä aika pitkään ja toivon että kun joku tulisi joskus kadulla vastaan ja sanoisi kaiken selväksi. ;D
Minä sain pelin teksteistä sellaisen käsityksen, että sorceressit eivät voi vanheta, jos heillä on sorceressin voimat. Muistaakseni Edea kertoi saaneensa voimansa ensimmäisen kerran joskus 5 -vuotiaana, ja seuraavan kerran joskus myöhemmin. Mitä tuossa välissä tapahtuu, sitä ei kerrota. Ehkäpä Edea menetti voimansa jollekin toiselle (kuten tapaus 'Edean voimat Rinoalle').
kuka oli muutes headmaster cidin vaimo??
Edea oli Cidin vaimo.
Minä sain pelin teksteistä sellaisen käsityksen, että sorceressit eivät voi vanheta, jos heillä on sorceressin voimat. Muistaakseni Edea kertoi saaneensa voimansa ensimmäisen kerran joskus 5 -vuotiaana, ja seuraavan kerran joskus myöhemmin. Mitä tuossa välissä tapahtuu, sitä ei kerrota. Ehkäpä Edea menetti voimansa jollekin toiselle (kuten tapaus 'Edean voimat Rinoalle').
Tuosta juuri puhuin. Osa sanoo, ettei Rinoa voisi olla Ulti, koska tämä on selvästi Rinoaa vanhempi. Ja Sorcerithan eivät vanhene, aye? Mutta Edea itse sanoi saaneensa ensimmäiset velhon voimat jo 5-vuotiaana, joten miten Edea on voinut sitten kasvaa, koska jo 5-vuotiaana hän muuttui Sorceriksi, vaikka heikko hän silloin olikin. Eli Edeanhan pitäisi olla 5-vuotiaan tasolla, jos Sorcerit eivät vanhene.
Yumiko
10.1.2005, 15:51:42
On kyllä outoa, että olen pelannut kyseisen pelin varmaan 4 kertaa läpi ja en ole koskaan saanut tätä ajatusta päähäni, mutta nyt se alkaa tuntua jo melkein loogiselta. Minä en vain ymmärrä miten Rinoasta voisi tulla niin paha. Jos tästäkin pelistä tehdään elokuva niin ehkä se sitten selviää siinä.
Victim
17.1.2005, 17:50:36
Viisi kertaa ff8 läpi enkä ole miettinyt yhtään tuollaista aimemmin. Onhan se mahdollista että Rinoa on Ultimecia. Mutta vaikka olen mennyt vaikka kuinka monta kertaa Ultimecian läpi, en ole huomannut mitään Rinoan tyylistä siinä. Esim. siinä alussa kun mennään siihen Master roomiin. Ultimeciahan hokee siinä alussa vain että Seed,seed,seed,seed,seed,seed. Miksi Rinoa inhoaisi Seedejä? Mietimme tätä samaa väitettä kaverini kanssa.
Linkittäjä
20.1.2005, 12:23:23
Eli siis teoria on uskottava, kun kerää kaikki tiedon muruset ja yhdistää ne....
Eli Rinoa sai voimansa Ultimecian hallussa olleelta Edealta, joka itse oli saanut voimat nuorena ja menettänyt kerran. Adel halusi yhdistyä Rinoaan, että saisi Ultimecian voimat tai toisin päin. Eli siis Rinoa voisi olla tuleva Ultimecia.....
Siivethän on molemilla tosin vain eriväriset :henkeli: . Tämä voi johtua siitä, että pahuus on voinut vääristää ne. Tosin Ultimecia on päälle kolmekymppinen, kuin taas Rinoa vain 17. Eli Rinoa on menettänyt jossain vaiheessa voimansa. Kyllä näillä kieltämättä on samaa ulkonäköä.
Griever voi olla mailman voimakkain GF, joten sen käyttöön on tarvittu enemmän voimaa kuin mitä Sqaulilla ja Rinoalla oli. Tämän käyttäminen on siis vienyt Rinoan muistin tulevaisuudessa. Eli hän ei tiedä taistelevansa itseään vastaan.
No niin siinä on todisteet tähän teoriaan...
Gabriel
20.1.2005, 12:54:39
Vastataanpa nyt, kun tämä ketju on ehtinyt olla olemassa jo yli 2½ vuotta. Alunperinhän jätin vastaamatta, koska tätä samaa aihetta oli käsitelty ikonBoardissa juuri vähän aikaa ennen softanvaihtoa, mikäli oikein muistan.
Eli erinäisistä syistä (no lähinnä Grieverin takia) olen sitä mieltä, että Square ainakin tietoisesti antoi pohjan tällaisten teorioiden kehittämiselle. Tämähän on kaikkein yksinkertaisin selitys sille, miksi Ultimecian super-GF on sama kuin otus Squallin sormuksessa, joka päätyy Rinoan haltuun.
Huomasin muuten vasta äsken yhden jutun: Griever kuulostaa kovin samanlaiselta kuin "grief", eli suru. En nyt näin äkkiseltäni muista, onko "griever" ihan oikeasti surija, mutta jos Rinoa olisi hyvin hitaasti vanheneva velhotar, voisin kuvitella hänen surevan Squallin kuolemaa.
Uber Weapon
20.1.2005, 13:29:50
Juu, griever tarkoittaa suoraan:
griever
n : a person who is feeling grief (as grieving over someone who has died) [syn: mourner, sorrower, lamenter]
Gabriel
20.1.2005, 13:35:08
Eli niin se sitten menikin. :) Hassua, miten olen tähän asti pitänyt Grieveriä vain tyylikkäänä erisnimenä. Yritin postatessani googlettaa itse sen merkitystä, mutta annetut saitit eivät olleet kovin yksiselitteisiä ja kuvahaku tuotti tuloksia pelkästään FFVIII:sta.
Hyvä tämäkin tietää. Ja kyllä, uskon, että teoria pitää mahdollisesti paikkansa.
No juu, olihan tossa sellasii juttui, ettei oikein tiedä mihin uskoo. Itse olen kyllä sitä mieltä, että ne ovat täysin eri henkilö... Esimerkiksi Niera Kuuranpoika (En jaksa pistää kuaheeta Quotee) perustelee tämän asian tuolla ensimmäisellä sivulla jo tarpeeksi hyvin =) .. Aina jää varaa tietysti spekuloinnille, ja enkä minäkään välttämättä oikeas ole.. Täytyypä perehtyä asiaan...
Tomska91
6.2.2005, 20:08:51
en usko
ensinnäkin rinoa on paljon sexikkäämpi
toiseksi ultimeciahan riivas rinoaa avaruudessa miksi ihmeessä se riivais itseään
kolmanneksi ultimeciahan ei oo edes miten sen ny sanois ihminen vaan joku sekasikiö
neljänneksi miksi rinoa taistelis itseään vastaan
viidenneksi kuinka jos ne voi elää samaan aikaan kun rinoa ja muut tappaa ultimecian ja sitten ultimecia antaa voimansa edealle ja pääsee lopulliseen rauhaan ja siinä vaiheessahanrinoa on pieni penska niin ja edeahan antaa voimansa rinoalle :down:
huru-ukko
8.2.2005, 15:12:27
En tiiä, onko tämmöstä ollu ennen... mutta kuinka moni täällä uskoo teoriaan, jonka mukaan Rinoa ja Ultimecia ovat itseasiassa sama henkilö?
No, Ultimeciahan otti Rinoan kropan hallintaansa, joten siinä tapauksessa he ovat sama henkilö, mutta muuten en usko tätä, vaikka Ultimecia voi mennä muiden sisään ja hallita heitä, mutta se nyt ei tee heistä samaa henkilöä.
Tomska91
11.2.2005, 17:31:55
en tiä nääs kun ultimeciahan laittaa voimansa edealle ja kuolee edea antaa voimansa rinoalle ja siitä varmaan tulee ultimecia, mutta toisaalta taas rinoa ja ultimeciahan on samassa ajassa yhtäaikaa niin kuinka ne voi olla sama henkilö, mutta nääs kun jos ne on kaks samaa niin ....
no katotaampas ensin rinoa syntyy siitä tulee noita sitte se tapaa squallin sitten se elää vanhaks palaa ajassa taakepäin ja muuttaa nääs tapahtumia, mutta jos se muuttaa tapahtumia niin se ei tapahdu uudestaan ja uudestaan ...
mutta jos rinoa ei oo ultimecia niin se menee näin rinoa syntyy siitä tulee noita tapaa squallin ja tuhoaa ultimecian muitten kanssa ja näin kaikki tapahtuu aina vain uudestaan ja uudestaan ... eli siis vastaukseni on: rinoa ja ultimecia ovat kaksi eri henkilöä. ja kuka alunperin tän älyttömän idean on edes keksiny että ne olis sama henkilö ja kyllähän noidat pakostakin vanhenee muutenhan edea olis koko ajan 5-vuotias.
Trainer
14.2.2005, 15:10:34
Mutta eikö squall juuri kuollut ff8sin lopussa? =)
jos hän tulevaisuudesta tuli, niin miksi hän tapattaisi itsensä? :P
Parhain teoria voisi olla että ultimeacia on rinoan ja squallin lapsi tulevaisuudessa. Ja sitten ne ajan mittaan kuolevat ja Ultimeacia yrittää
pelastaa heidät. Sitten kaikki menee päin peetä kun Rinoa rupeekin deittailemaan Seiferin kanssa. Siksi hän teki siitä ilkeän. Ultimecian pasmat menivät sekaisin ja hänestä tuli raivohullu noita (varmaan siksi koska hänellä ei ollut ritaria, Rinoalla oli. Squall)
Joten Rinoa ei todellakaan voi olla Ultimecia
Miksi Rinoa inhoaisi Seedejä?.
Ehkä siksi koska Rinoa oli itse noita. Ja SeeDhän ei taas pidä noidista.
Anteeksi että höpötän kolmatta kertaa mutta sain uuden idean.
Jos Ultimecia olisi Rinoa niin hän olisi menettänyt muistinsa kokonaan.
Toisaalta se voi olla mahdollista. Eikö GF:n käyttäjät juuri menetä muistia.
Ja koska Ultilla on Griever GF:nä niin hän on menettänyt tuplasti muistia
ja ei muista milloin hän oli rinoa. JOS tämä 'jonkun' keksimä teoria nyt pitää paikkansa
adenipoo
15.2.2005, 11:20:15
kenties asiaton viesti mutta sanonpahan vain että kaikkii nää teoriat on minun mielestä käypiä. vastausta saa hakea ja mua itteeni ottaa päähän nuo teidän niin hienot ja viisaat teoriat jotka voivat pitää paikkaansa, joten pelaan koko pelin läpi uudestaan sitten kun tääs jaksan ja kerron sitten että mikä vois olla mahollista ja mikä ei. ois ihan hyvä jos kaikki tekisi niin joita tää asia vaivaa todella pahasti. niin ei tule muisti häiriöitä ja sekaannuksia asioiten pohtimisessa.
Alunperin kirjoittanut KolmiVoima: No, Ultimeciahan otti Rinoan kropan hallintaansa, joten siinä tapauksessa he ovat sama henkilö, mutta muuten en usko tätä, vaikka Ultimecia voi mennä muiden sisään ja hallita heitä, mutta se nyt ei tee heistä samaa henkilöä.
voisko ultilla tulla semmoinen tunne että hän haluaa tuntea itsensä taas nuoreksi ja kauniiksi joten siksi se ehkä halusi mennä rinoan kroppaan. ja tuntea se squallin rakkaus uudestaan. kertokkeehan mulle että miten se voimien siirrot meni?? siis eedea sai voimansa ultilta ja rinoa sai..??..
Minusta nyt kyseessä on aivan yksinkertainen jatkumo.
Olettakaamme, että Ultimecia nyt on Rinoa.
Jo monesti kelattu ketju Ultimecia -> Edea -> Rinoa -> Adel -> Rinoa taas, ellen aivan väärässä ole.
Jotkut ovat pohtineet, että mistä Ultimecian melkoisen suuret voimat tulevat, onhan hän jotakuinkin FF sarjan vaikein loppuvastus.
En voi edes ottaa 'kunniaa' tästä pian tulevasta päättelystä, koska se uudessa GBA:n Final Fantasy 1:ssä tuotiin esille. Selitän viestin lopussa.
Kun Rinoa 'kehittyy' Ultimeciaksi ja kuolee, hän antaa voimansa eteenpäin Edealle, mutta tässä voimassa periaatteessa on jo Edean voimat, kuten myös kaikkien muiden yllä olevan ketjun jäsenten ja ketju jatkaa kulkuaan JÄLLEEN takaisin Ultimecialle, jolla on jo alunperin samat voimat tuossa vaiheessa ja jos en ole täysin väärässä, viimeinen taisto käytiin ajan vääristymässä tai vastaavassa, jossa jokainen aika oli osittain NYT.
Tämä saa ketjun kulkemaan ja kulkemaan. Ultimecia antaa voimat pois, saa ne kierrätettyinä taas takaisin. Ultimecia antaa voimat eteenpäin, saa ne ja monen muun voimat takaisin. Yhtäaikaa, koska eletään ikuista NYT hetkeä.
Entä miksei sitten Rinoa tuhoutunut, kun Ultimecia -joksi hän oletettavasti tulisi- tuhoutui? Koska kyseessä ei minusta ollut samat henkilöt. He olivat eri ajoista ja eri olemuksia. Emme voi väittää kyseessä olevan täysin samat henkilöt, emme aivan. Jonkin fysiikan teorian mukaanhan kaksi identtistä asiaa eivät voi olla olemassa samassa pisteessä jne. Ultimecia ei ole samanlainen kuin Rinoa tuolla taiston hetkellä, pelkkä ulkonäöllinen ja molekyylinen ero todistavat sen. 99% samankaltaisuus ehkä, muttei 100%, mikä taisi mukavasti pelastaa Rinoan ikävältä aika-avaruus repeämältä.
Kun aika oltiin väännetty sormustimeen voidaankin jo alkaa puhua kvanttivaihtoehdoista!
Entäpä, jos tuossa hetkessä oli myös mahdollisuus ettei Rinoa tule Ultimeciaksi ja selvisi siksi? Entäpä, jos Rinoa nyt tuolla ajan hetkellä saikin tuhottua tämän aikaloopin osittain ja ainakin lykkäsi muuttumistaan?
Ken tietää.
Oi, tätä aikamatkailun ihanuutta. Kun miettii, voisi myös pohtia ettei Ultimecian kuolema edes saanut mitään aikaan. Vaikka tämä kuoli, aika on jo toiminut niin, että Ultimecia on oleva jälleen. Pelin lopussa sen tapahtumat alkavat alusta. Turha reissu mutta tulipahan tehtyä =)
Ja nyt se esimerkki FF1:stä.
Final Fantasy 1:n ensimmäinen päävihu Garland kuolee Temple of Chaosissa, mutta neljä Fiendiä lähettävät hänet 2000 vuotta menneisyyteen, josta käsin Garland taas lähettää nämä neljä alkuperäiseen aikaan, josta käsin nämä voivat jälleen lähettää hänet menneisyyteen. Tämä aikalooppi, joka ei pysty katkeamaan muuttaa Garlandista Kaaoksen, pahuuden olennon ja pelin loppuvihun.
Minusta lähes sama homma Ultcin kera. Mahdollisuudet ja vaihtoehdot tiivistyvät yhteen naikkoseen, joka kantaa nimeä U.
adenipoo
16.2.2005, 10:57:59
haha...luulen että kaikki liittyy Grieferiin. Katsokaas kun se squall antaa sen grieferin ketjun rinoalle aj sit kun pelaa peliä eteenpäin niin loppu taistelussa tule vastaan se grieferi, ja minkä takia?? no siksi että pelin tekijät halusivat vihjailla grieferin kautta että rinoasta tulee ultimecia tulevaisuudessa. ainoa todistus että rinoa ja ultimecia on sama henkilö on tämä griefer.olen nyt sitä mieltä että ulti ei ole rinoan lapsi, koska siihe ei ole tarpeellisia perusteluita, eikä ulti ja rinoa ole eri henkilö, koska tiedot eivät täsmää esim. jos ultilla ei olisi grieferii niin sehän on silloin eri ihminen, ja jos ultilla ei olisi grieferii niin mikä järki sitä grieferii ois tehä koko peliin kun kukaan ei voi käyttää sitä. rinoa ja ulti on sama henkilö koska on todistus kappale. ja eihän niitä todistus kappaleita tarvitakkaan kuin yksi :) . ja sit kun puhuitte siitä vanhenemisesta, niin voihan se ulkonäkö vanheta mutta se ikä saattaa olla se sama mikä ennen. eedeakin voi olla vaikka 5v mutta se on ulkonäkö voi muuttua ajan myötä. ja ulti voi olla vaikka 17v mutta näyttää 30v. Unamiskin tossa jo valaisi meijän silmiä ja minä yritän vielä enemmän valaista. :)
Anteeksi että höpötän kolmatta kertaa mutta sain uuden idean.
Jos Ultimecia olisi Rinoa niin hän olisi menettänyt muistinsa kokonaan.
Toisaalta se voi olla mahdollista. Eikö GF:n käyttäjät juuri menetä muistia.
Ja koska Ultilla on Griever GF:nä niin hän on menettänyt tuplasti muistia
ja ei muista milloin hän oli rinoa. JOS tämä 'jonkun' keksimä teoria nyt pitää paikkansa
Nii muuten. Eikö ne siinä lapsuuden muistelussa höpöttäny siitä että kun käyttää gf:ää nii voi menettää muistinsa? (pitää taas pelata alusta voih. =) )
MUTTA kysytään ff8 tekijöiltä he sen varmasti tietävät. :eh: huoh oon säälittävä
edit//Entä jos ultimecia halusi tappaa rinoan ettei enää ikinä tapahtuisi mitään pahaa. Jos se oli Rinoa nii jos se rakasti squalii nii että ei tahtonu sille pahaa niin tappais ittensä että ei tapahtuis pahaa.
Sananium
23.2.2005, 14:18:58
Miksi Rinoa inhoaisi Seedejä?
Olisiko siksi, että koska noidat eivät vanhene ja Squall vanhenee, niin Rinoa on katkera olemassaololleen ja siksi hän haluaa tuhota omat kärsimyksensä. Ja samalla Squallin ja muut heput. SeeDien vihaaminen voi tulla myös siitä, että SeeDit yrittävät aina tuhota noidat.
Katsokaas TÄTÄ! (http://img144.exs.cx/img144/6003/artemisia21uj.gif) Minusta ainakin Rinissä ja Ultissa on samaa näköä! Lisäksi olisi se aika epäSquaremaista laittaa Griever -niminen sormus Squallille ja myöhemmin Ultimecian öllille, ja niillä ei muka olisi mitään yhteistä.
//Voihan Ultimecia olla vaikkapa Ellone. Tai vaikkapa Raine. Hulluksihan tuo menee, mutta antaa mennä. Jos vaikka Raine ei kuollutkaan. Kuulostaapa kaukaa haetulta. Älkää välittäkö minusta...
Lukaisin läpi tämän ketjun ja tuli kyllä hieman epämääräinen fiilis. En ole nyt tässä vielä mitään mieltä, tosin hieman olen kallistunut sen puolelle, ettei Rinoa ole Ultimecia.
Jokatapauksessa, palataanpa siihen miksi Ultimecia vihaa SeeD:ejä.Ehkäpä Squall kuoli tulevaisuudessa jonkun SeeD-tehtävän yhteydessä.
huru-ukko
2.3.2005, 8:49:42
voisko ultilla tulla semmoinen tunne että hän haluaa tuntea itsensä taas nuoreksi ja kauniiksi joten siksi se ehkä halusi mennä rinoan kroppaan. ja tuntea se squallin rakkaus uudestaan. kertokkeehan mulle että miten se voimien siirrot meni?? siis eedea sai voimansa ultilta ja rinoa sai..??..
Se meni näin:Edea sai voimansa Ultimecialta ilman tahtoaan, ja myöhemmin voimat siirtyivät Rinoalle. Adelilla ei taida olla tämän kanssa mitään tekemistä, dunno.
Se oli kuule niin, että Ulti pystyi tulevaisuudesta käsin hallita ihmisiä, mutta hän tarvitsi ruumiin, jotta hän pystyisi tulla menneisyyteen, joten hän otti Rinoan valtaansa. Squallin rakkaudella ei ole tässä mitään tekemistä.
DarkWater
2.3.2005, 9:23:31
Menen ihan sekaisin kun vaivaan pieniä aivojani tällaisella. Tulin ajatelleeksi pientä asiaa. Rinoa ja squall lupaavat toisilleen i ll be waiting here tai jotain tuohon suuntaan siellä niityllä. Myöhemmin Ultimecia sanoo sen reflect on your childhood... kohdan jossa hän sanoo:" "your sensation..." "your words..." "your emotions..." "time..." "it will not wait..." "no matter..." "...how hard you hold on" "it escapes you..."
Rinoa lupasi odottaa Squallia, squall menee takaisin paikkaan johon onkin ankkuroitu se linna, jossa ulti sanoo hänelle: tunteesi, aika, se ei odota vaikka kuinka pidät siitä kiinni, se pakenee.
Eikö tämän voisi ajatella että squall yritti pitää rinoasta kiinni (kuvainnollisesti), mutta rinoa oli liian heikko eikä jaksanut odottaa. rinoa valitsi Seifferin, muuttuu pahaksi, eli pakenee squallilta.
Äh ei se varmaan noin ole.. hmm..
-DarkWater-
Joo jos multa kysytään niin en usko tohon teoriaan.Ja musta tuntuu siltä että ei sitä tarvi oikeen perustella kun näitä tässä oon lukenu niin kaikki perusteet miks rinoa ei vois olla ultimecia niin oon sitä mieltä että ne ei oo sama hahmo.Eli ei muutakun että ne ei oo sama hahmo.
Koittakaa jo hyvät ihmiset uskoo.(jotka siis uskovat että ne on sama hahmo)
Se meni näinEdea sai voimansa Ultimecialta ilman tahtoaan, ja myöhemmin voimat siirtyivät Rinoalle. Adelilla ei taida olla tämän kanssa mitään tekemistä, dunno.
Se oli kuule niin, että Ulti pystyi tulevaisuudesta käsin hallita ihmisiä, mutta hän tarvitsi ruumiin, jotta hän pystyisi tulla menneisyyteen, joten hän otti Rinoan valtaansa.
Aijaha. Ultimecialla ei edelleenkään ole mitään luontaista kykyä hallita muita ihmisiä, ainoastaan Ellonella on. Ultyn tapa hallita muita ihmisiä on jo täällä kerrottu, kannattaa pelata FF VIII uudelleen läpi ellei sen vertaa tietoa viime kerrasta tarttunut matkaan.
Ja Edea ei saanut voimiansa Ultyltä, vaan edellisen aikakauden Sorceressilta, jonka nimi ei missään vaiheessa tule esille, eikä se ole mitenkään olennaista miltään kannalta. Sitten syy miksi Edea antoi itsensä Ultyn valtaan, oli suojella Ellonea, ei mitään muuta.
Paajehu
6.3.2005, 16:25:00
Ja Edea ei saanut voimiansa Ultyltä, vaan edellisen aikakauden Sorceressilta, jonka nimi ei missään vaiheessa tule esille, eikä se ole mitenkään olennaista miltään kannalta. Sitten syy miksi Edea antoi itsensä Ultyn valtaan, oli suojella Ellonea, ei mitään muuta.
Itseasiassa siinä loppukuvissa näytetään, kuinka Ultimecia siirtää voimansa Edealle.
Itse asiassa siinä loppukuvissa näytetään, kuinka Ultimecia siirtää voimansa Edealle.
Siitä on monenlaista juttuja liikkeelle, mikään ei silti suoraan todista ton väitteen pitävyyttä. Cid kertoo, että joka aikakudella (mitä ne sitten onkaan) on sorceresseja, yksi tai enemmän, on sitten ihan niiden luonteesta kiinni millai käyttävät voimiaan. Jonkun teorian mukaan on myös kanditaatteja seuraavaksi sorceressiksi (esim. Rinoa), mutta sitä väitettä en ole sen enempää jaksnut tutkia.
Toisaalta en jaksa edes enempää väitellä. Koko R=U-teoria on jo sinällänsä täysin naurettava ja tuulesta temmattu, hyvä osoitus siitä, ettei mikään asia voi olla sillai kuin se on tarkoitettu.
-Sharun
11.4.2009, 15:27:17
Tämähän nyt ei välttämättä merkitse mitään, mutta PSP:n Final Fantasy Dissidiassa (vai onko se Dissidia Final Fantasy?) Ultimecialla on käytössä samannimisiä aseita kuin mitä Rinoalla FF8:ssa. Voi olla pelkkää Squaren poikien piruilua, mutta miten tuon nyt kukin ottaa :P
Itse olen kallistunut siihen suuntaan, että Rinoa on Ultimecia. Tällainen juonenkiemura olisi loistavaa työtä tekijöiltä ja se tekisi samalla pelin rakkausteemasta todella surullisen, Squall listimässä rakastaan aina uudestaan tajuamatta tätä ja toisinpäin..
Itse olen kallistunut siihen suuntaan, että Rinoa on Ultimecia. Tällainen juonenkiemura olisi loistavaa työtä tekijöiltä ja se tekisi samalla pelin rakkausteemasta todella surullisen, Squall listimässä rakastaan aina uudestaan tajuamatta tätä ja toisinpäin..
Totta, tosin pelatessani nyt kasia uudestaan huomasin aika mielenkiintoisen syyn mikä sotisi sitä vastaan että Rinoa ja Ultimecia olisivat sama henkilö: Kun Edea on vielä ultimecian vallassa tämä sanoo jotain tyyliin "Let end this ceremony to sacrifice" ja lähettää Iquionit Rinoan kimppuun. (Samat miltä saa dwarattua carbunclen) Jos Squall ei olisi onnistunut pelastamaan Rinoaa ja tämä olisi kuollut, niin eikö Ultimecia (jos siis kyseessä sama henkilö) olisi käytännössä tehnyt itsemurhan? Tappamalla itsensä menneisyydessä, tämä olisi luultavasti kadonnut myös tulevaisuudesta. Tämän perusteella kyseessä tuskin on sama henkilö.
Tangentti
12.9.2009, 14:09:00
Mitä olen joskus jonkun jenkkifoorumin väittelyä aiheesta lukenut, on yleisesti päädytty lopputulokseen jonka mukaan Rinoa ei ole Ultimecia, itse en kasista paljoa muista mutta olisihan se hieno käänne mutta todisteita on aika paljon vastaan.
Ja Dissidian tekijät ovat päättäneet ilmeisesti kiusata pelaajia koska kaikki Ultimecian aseet /hyökkäykset, en muista kummat ovat kuitenkin Rinoan aseiden/hyökkäysten nimiä.
Mad Cobbler
18.10.2009, 5:31:04
Ultimecian exclusive aseet Dissidiassa ovat Rinoan aseiden nimisiä. Valkyrie, Cardinal ja Shooting Star, järjestyksessä heikoimmasta vahvimpaan. Mimmin hyökkäyksillä ei tainnut olla mitään tekemistä minkään kanssa, poikkeuksena nyt ehkä Shockwave Pulsar ja Apocalypse. Tämä aseiden yhdennimisyys toki pisti silmään, mutta on huomattava että vastaavia tapauksia pystyy Dissidiassa bongaamaan vieläpä lähes jokaisen hahmon kohdalla. Ei ehkä välttämättä yhtä laajassa skaalassa kuin Ultimecialla, että kaikki olisivat jonkun yhden tityn toisen hahmon aseita, mutta esimerkiksi Kujan toiseksi vahvin exclusive ase on Whale Whisker, mikä oli Final Fantasy IX:ssä Garnetin vahvin ase, Tiduksen Offical Ballin ja World Championin nimet tulevat Final Fantasy X:n Wakkan aseilta ja Terran Morning Star on Final Fantasy VI:ssä Kefkan käyttämä ase lukuisten muiden pelisarjassa esiintymisiensä lisäksi.
On kai silti todettava näin ykskantaan että minusta tämä on hyvä ja mielenkiintoinen teoria ja uskon siihen niin paljon kun on realistisesti aihetta fanina uskoa johonkin fanon teoriaan hahmoista, joista toista siedin vain hampaat irvessä. Arvatkaapa kumpi. Ei siis mitään syytä niin sanotusti hajottaa pleikkariaan, kämppäänsä tai päätään jos siitä tulee minkään sorttisia erimielisyyksiä kenenkään kanssa =D
Tämän pohjalta olisi siis hilpeää tehdä toisenlainen bongaus Dissidian saralta: Destiny Odyssey 57:ssa, kun Squall ja Ultimecia ovat käymässä turpasaunasille Ultimecia nappaa viimeiset sanat ja tokaisee "shall we dance". Emh, niin.
NightFan
7.8.2010, 12:51:15
Eikös tämä että Rinoa ja Ultimecia ovat sama henkilö ole väärä sillä Ultimecia otti Rinoa haltuunsa Edean jälkeen siinä disc 2 lopussa
Ps. toi etusivun linkki ei toimi
Minäkin uskoisin, että Rinoa ja Ultimecia ovat sama henkiö. Mielestäni tuo Griever juttukin osoittaa sen. Sattumaa? En usko:P
Ja sitten miksi linna on juuri samassa paikassa, missä Rinoa lupasi odottavansa Squallia. Ja eikös GF:än käyttö aiheuttanut muistikatkoksia, joten Ultimecia olisi menettänyt muistinsa kun sentään maailman vahvinta GF:ää käyttää;D
Mutta toisaalta taas Ultimeciassa ei ole mitään Rinoamaista, mutta ehkä Rinoa "sekosi" vuosien saatossa?
Mutta tuo Time Compression tekee asiasta hyvin monimutkaisen. Minäkään en aluksi uskonut, että Ulti ja Rinoa olisivat sama henkilö, mutta nyt kun asioita rupee oikein muistelemaan, niin se voi olla mahdollista mielestäni. No näkeköön asian kukin kuten tahtoo...