View Full Version : Paras näkemäsi anime sarja/leffa
Belwar
28.11.2001, 15:54:30
Mikä on paras anime leffa tai sarja jonka olet nähnyt.
Paras sarja minkä ite olen nähnyt on Cowboy Bebop.
Sopivan pitkä, hauska mutta surullinen.
Erittäin hyvin piirretty koko sarja myös.
Jackal von ÖRF
29.11.2001, 22:19:39
Originally posted by Webziz @ 29.11.2001 21:55
No .. pakko sanoa että Maison Ikkoku -sarja r0x0rna ... siis kunhan katsoo ne kaikki 96 osaa.
Saisiko noita sitten jostain, siis ilman Streamloaderia? =) Oon lukenut muutaman niistä kirjoista ja musiikkikin on hyvää, mutta pitäisi pikkuhiljaa päästä käsiksi itse asiaan.
erazori
29.11.2001, 22:50:17
Ninja Scroll oli kyllä maukas, joskin hieman "omituinen" mielestäni. Oli toinenkin pitkä anime leffa jonka näin, mutta en kyllä nimeä muista. Jokin kolmas osa se taisi olla ja juonikin oli hieman outo. Muistan, että kyttä joka siirtyi uuteen paikkaan töihin vaimonsa kuoleman takia alkoi jahdata jotain ihme tyyppiä jonkin naisrobotin kanssa.
Pinchi
1.12.2001, 16:54:36
Hmm, My Neighbour Totoro on ihana leffa, kuten Ninja Scrollikin. GITS ei minuun oikein kolahtanu, piirustus jälki ei ollut mitään.... kaunista (välttävää kuitenkin) jne. Sarjoista Love Hina on ihan ykkönen, ja söpöäkin söpömpi Card Captor Sakura on aika jännä. Ranmakin on ihan hauska (tosin Love Hina on mielestäni hauskempi). :D
Belwar
29.12.2001, 19:41:02
Just latailin tos loppuu Cowboy Bebop Leffan, Knocking On Heavens Door, iha hyvä leffa jos joku teist CB faneist jaksaa vaivautuu jostai lataa.
Iha jos jollaki on hyvä connu ja jaksaa latail ni jos nyt haluutte jonku millä ettiä niit animeit ja leffoi jne.
Koittakaa ohjelmaa Direct Connect.
Itse ainakin olen lataillut sillä Cowboy bebop sarjan+leffan
NGE sarjan+leffat
ja Vandread sarjan ja pari muuta.
Hei.
Luin alueen läpi ja kummastuksissani en huomannut kenenkään maininneen Inu Yashaa, sekä mangana että animena son hyvä. Itse pidin enemmän kuin Cowboy Bebobista tai Evangelioneista. IYssa on jotain kivan satumaista vaikka juoni näyttäisi olevan aika pitkälti hyväpaha-kisailua, harmi vain että sarja on yhä kesken ja animen uusia osia vaikea saada...
Myös juoneltaan mielenkiintoiset sarjat Trigun ja Gundameista paras Gundam Wing ovat tutustumisen arvoisia. Minulta vain meinasi usko loppua välillä kummankin sarjan kanssa kesken ennenkuin alkoivat näyttää todellisen nahkansa. Siis ei kannata lopettaa sarjaa kesken jos ensimmäiset osat(jopa puolet koko sarjan jaksoista!) ovat aika kliseisiä, koska lopetukset yllättävät melkoisen varmasti.
Angelic Layer on mukavan kevyt ja lempeän oloinen. :) Se on kyllä ainoa sarja, jonka olen nähnyt kokonaan. Trigunia en ole nähnyt kokonaan, mutta se mitä olen nähnyt (1-10), vaikuttaa hyvältä ja hauskalta. FFU on mielestäni tylsä ja menestyy luultavasti vain nimellään (jos menestyy, en tiedä =) ). Neon Genesis Evangelion on katsomislistalla nyt.
metalmiku
13.1.2002, 14:31:04
Hopeanouli(huolimatta törkeästä leikkauksista,ne on leikannut siitä kokoneen 4 episodia!!!! :prkl: ).Mutta onneksi ruotsissa julkaistaan pien DVD:versio missä kaikki leikatut osat ovat siinä ja se on alkuperäinen japaninkielinen ^_^
Sitten on varmaan "One Piece",vaikka olen vasta nähnyt yhden jakson :) .Iloista merirosvo seikkailua
Vampire Hunter D bloodlust on tämän hetkinen suosikkini.Tehty Yoshitaka Amanon alkuperäistä jälkeä jäljitellen,eli hyvin hienon ja persoonallisen näköstä!
Ja "grafiikka" siinä on henkeäsalpaavaa...Ei mitää turhia "tissi ja raiskaus" kohtia .....kuten ninja scrollin miinus puolena
:wtf:
Eikö kukaan oo kattonu Noiria? Vai eikö kukaan tykänny? Mun mielestä juoni oli ainaki ihan loistava, musiikeista puhumattakaan!! (Saan huomenna sen soundtrackin mp3:sina :tongue: ) Eläköön Soldats ja Mireille Bouquet!! ;)
Yks hauska animeleffa oli kyllä Blood - the last vampire, vaikka olikin jenkki-japsi-tuotantoa. Siis se jenkki-osuus ensin arvelutti, mutta lopputulos oli ihan siedettävä.
Originally posted by Belwar @ 06.2.2002 17:43
Originally posted by K-chan @ 02.2.2002 13:35
Hum paras anime..varmaan Dragionhalf..se oli niin hassu. .Onkos kukaan nähnyt sellaista animea, kuin Dirty pair? Miukusta se on roskaa..
Hömm... mikäs toi Dragionhalf on?
tai siis mistä kertoo.
oon nähny vähän tuota dirty pairia, en itsekkään hirveesti tykänny siitä. Meni myös vähän oudoks välil meininki.
Eva alkoi hitaasti, tuli hauskaksi kiitos Asukan, ja hidastuu taas... ep 20 tulossa.
Joo se oli iha hyvä alust, mut huononeni aika paljo loppua kohti ja loppu oli aika kakka minun mielestä.
Melkein olisi voinut jättää katsomatta.
dragonhalf on kunnon prinsessa-prinssi -kertomus joka saa "hieman" outoja käänteitä...hauskimpia sarjoja mitä löytyy tosin jäi kolmen jakson mittaiseksi. kannattaa tsekata Elf Princess Rane jos dragonhalf iskee.
dirty pair on kunnon kunnon-aseet-muodokkaille-tytöille-joilla-ei-ole-vastuuntunotoa. eli käytännössä joka jaksossa tuhotaan jotain (kaupunki, planeetta tms)...ihan jees ei kyllä kuulu lempisarjoihin...
evan pari vikaa jaksoa kannattaa jättää katsomatta :)
Paras anime-leffa on Hayao Miyazakin Laputa the Castle in the Sky :) kerta kaikkiaan upea elokuva!
Paras anime TV on ehdottomasti Maison Ikkoku, aargh! niin kaunis anime, huh huh! ensimmäinen anime mis ei oo sotaa, väkivaltaa, mechejä, yliluonnollisia juttuja eikä scifiä, vaan se on puhdas rakkaustarina nuoresta leskestä joka oppii rakastamaan uudelleen.
Karppi
27.5.2002, 10:21:06
Cowboy Bebop on aika kovaa kamaa, ja Trigunia tykää katsoa. Love Hina on hauskaa örvellystä ja Porco Rossolla tunnearvoa.
Siinäpä se.
Juu ja Cowboy Bebopin piirrosjälkeä ei voi kyllin ylistää.
Ja se musiikki, ah se musiikki.
Onegai Teacher, todella koskettava välillä ja väliin lisätty vielä huumoriakin. Musiikit ovat myös aivan ykkösluokkaa, kuuntelen melkein joka päivä niitä. Suosittelen! Syksyllä on tulossa vielä OAV.
AlkoTanko
22.7.2002, 0:01:17
Tässä tulee kunnon offtopicia. Olen riehunut kuin hullu yrittäessäni löytää Hellsingistä jaksoja koneelle. Kazaallahan niitä löytää, mutta se lataa helvetin hitaasti. Miten niitä löytäisi?
Englannistahan sen voi tilata dvd:nä, mutta se maksaa kuin piru ja ne ei tietenkään pyöri ps2:sen dvd-soittimessa.
ps. lähettäkää tietoa pm:nä jookos?
psps. Ei tarvikaan enää, homma hoidossa ja eka jakso nähty.
Belwar
12.8.2002, 19:43:46
Originally posted by Muukalainen
Tässä tulee kunnon offtopicia. Olen riehunut kuin hullu yrittäessäni löytää Hellsingistä jaksoja koneelle. Kazaallahan niitä löytää, mutta se lataa helvetin hitaasti. Miten niitä löytäisi?
Englannistahan sen voi tilata dvd:nä, mutta se maksaa kuin piru ja ne ei tietenkään pyöri ps2:sen dvd-soittimessa.
ps. lähettäkää tietoa pm:nä jookos?
psps. Ei tarvikaan enää, homma hoidossa ja eka jakso nähty.
Koitas Direct Connectilla vaikka Anime FTP # 2 tai vastaavaa.
Sieltä ne itse hain sillo ööö kaua sit ku ne tuli :)
Cicero Jade
19.8.2002, 17:27:40
Elokuvana pidän kaikkein eniten Princess Mononokesta. Siinä on sitä jotakin... erityisesti piirustustyylissä (Pidän myös ko. ohjaajan tekemästä Nausicaä of the Valley of Wind -mangasta).
Sarjaa ei tarvitse edes miettiä. Se on ehdottomasti Rurouni Kenshin sekä alkuperäisenä että OVAna. Taidan itse asiassa pitää OVAsta jopa enemmän kuin alkuperäisestä. Se on niin ihanan synkkä. :D
naakka
31.8.2002, 21:54:16
tästähän on pitkä tullut, mutta kaipa tänne voin vielä omanikin änkeä :) tuli vain mieleen poiketa täällä anime & manga puolellakin kun näin tuon spirited awayn juuri äsken. se on kyllä ihan paras anime-elokuva mitä olen nähnyt, se on niin erikoinen. pidän kyllä lähes kaikista ghiblin elokuvista :D
sarjoista paras on ehkä hellsing, koska en ole oikein nähnyt vielä mitään mitä voisi siihen verrata. evangelion on myös aika hyvä, en sitä ole vielä kokonaan nähnyt niin ei voi ottaa siihen loppuun kantaa (suurin osa sarjan nähneistä kun sanoo että siinä on huono loppu). inuyashakin on oikeastaan hyvä sarja, vaikka se alkaakin jo hieman toistaa itseään ärsyttävyyksiin asti siinä 40. jakson kohdalla ja flashbackien aikana tekisi jo mieli hakata päätä seinään :) siinä on kuitenkin välillä niin hauskoja jaksoja, että pakkohan sen katsomista on jatkaa (nähnyt 80 jaksoa ja vielä tulee lisää @.@) ja onhan siinä ihan kiinnostava perusjuonikin.
että näin täällä päin :) taidan mennä katsomaan lisää nge:tä nyt.
bastard
1.9.2002, 10:43:00
Trigun on paras. Aluksi en tykännyt sarjasta ollenkaan, mutta kun olin ladannut sarjaa jo 10 jaksoa päätin kattoa sitä kummiskin. Muutaman jakson jälkeen aloin jo vähän kiinnostumaan, eikä Vash enää ärsyttänyt. Sitten joskus kuudennen jakson kohalla olin koukussa. Vash muuttui hauskaksi ja juoni parani. Siitä loppuun asti sarja vain parani jakso jaksolta.
No mielestäni paras sarja mitä tähän mennessä olen nähnyt on kyllä tuo Chobits. Se on niin mukava. Sen henkilöiden eleet ja luonteet ovat aivan loistavat ja aina(ainakin melkein) iloinen Chii on niin iloinen ;>. Mutta ainut miinus oli hieman liian usein toistuva hidekihidekichiichii lausahdus. Jokainen jakso oli aina kiinnostava enkä tylsistynyt missään jaksossa. Kuten joissain muissa hyvässä anime sarjassa on käynyt. Juonikin on ihan kiinnostava eikä onneksi paisu liikaa loppua kohden vaikka lähellä oli. Mutta viimeisimmät jaksot olivat todella liikuttavia ja jännittäviä. Se on draama sarja joten ei mitään toimintaa hirveästi pitäisikään odottaa. Ei voi muuta sanoa kuin Hyvä Sarja, kannattaa katsoa.
No elokuvia on useampia kuten esim. Totoro, Spirited Away ja Escaflowne.
/ NARUTO NARUTO! Aloin katsomaan sitä ja se on aivan mahtava. Ei ole vaan viellä edes kaikkia jaksoa tullut joten ei voi sanoa mitään lopullista.
yksisiipi
29.3.2003, 10:39:41
Originally posted by Redmage
Inu-Yasha... Se on minusta kyllä paras... Se on hauska, jännä, kawai, hauska, kawai, niin sanoinko jo hauska? Eh... Se vain iskee minuun kaikista parhaiten... Inu itsekkin on niin mukava ja "kiltti"..... :eh:
Inu on kyllä mukavaa seurattavaa, eikä katsominen ihan heti lopu kesken. Hauska sarja, ja miellyttävät ja mielenkiintoiset hahmot. Myös Love Hina on sellainen, jota jaksaa katsoa useammin kuin kerran (se tekee todella monta kertaa).
Mutta ehdoton suosikkini on Serial Experiments Lain. Se on vaikeaselkoinen (ainakin ensimmäisellä kerralla) ja välillä pelottavakin. Ja kun se sattuu vielä olemaan ajatuksia herättelevä ja ehkä filosofinenkin kuvaus hieman Matrixin tyyliin. Tästä ei anime paljoa parane.
Tykkään kovin paljon Hellsingistä. Se on sellainen synkkä ja tunnelmallinen ja tottakai hienosti piirretty. Hahmot jää hyvin mieleen.
Paras anime-elokuva olisi kai Metropolis. Katsoin juuri eilen uudestaan ja ei siitä voi muuta sanoa kuin vau. Tunnelma on niin hienosti rakennettu ja joissain kohdin omaperäinen musiikkivalinta kruunaa kohtauksen. Parasta tässä elokuvassakin on se tunnelma ja jonkinlainen sanomakin löytyy pohjalta. Myös piirrustustyyli ei ole sitä tyypillisintä animea, minkä minä tunnen ja kynän jälki painuu aivon perukoille.
Ehdoton suosikkini sarjana on Neon Genesis Evangelion, ja elokuvana Neon Genesis Evangelion: Death and Rebirth.
Miksi? Hmm. Juoni on hieman erilainen, hahmot kiinnostavia ja joidenkin hahmojen osalla heidän kohtalonsa oli yllättävää. Mielenkiinnolla seurasin Rein tarinaa, se oli jotenkin niin surullinen. :( Sarjassa on myös himutin hyvät musiikit, ja intro vieläkin kylmät väreet kulkemaan selkäpiitä pitkin, en tiedä miksi. Se on juuri sellainen, kuin sarjassa pitää ollakin, ei liian lyhyt, ei liian pitkä, mahtava musiikki ja nopeasti vaihtuvia kuvia. Me likey! Pikkutuhmat jutut ovat parhaita. :)
Hyvänä elokuvakakkosena seuraa End of Evangelion, sitten Ninja Scroll 1. Ninja Scrollissa oli hyvä juoni, joskin piirrosjälki oli kohdittain aika tökeröä (saattoi kyllä johtua vanhasta videokasetistakin...)
Enkuli
11.4.2003, 23:53:29
Parasta sarjaa ei tarvitse kauaa miettiä. Nimeltään lyhyt mutta erittäin ytimekäs X hallitsee makuani aika täydellisesti.
Sarjan juoni nyt ei ole mitenkään erikoinen, ja kaiken lisäksi sarja spoilaa itseään (mikä on kyllä tavallaan mielenkiintoista) jos vain uskoo kaiken mitä siinä sanotaan.
Se mikä X:stä tekee hienoimman elämyksen, on sarjan visuaalinen ilme (CLAMP osaa, sanoivat jotkut mitä tahtovat). Vaatteiden animointi on ensinnäkin yksi hienoimpia ja siihen on kiinnitetty huomiota joka kohdassa. Sarjassa on paljon visuaalisesti hienoja kohtauksia (joista useimmat kylläkin unia) sekä tietenkin CLAMP efektit, hyöhenet ja terälehdet, jotka kulkevat ruudun poikki, tuovat ihan oman efektinsä sarjan vaikuttavuuteen.
Myös hahmot ovat aivan loistavia. Heistä näkee että vain kohtalo on voinut tuoda niin erilaisen porukan yhteen. Muutenkin kohtalo ja sen väistämätön tapahtuminen ovat sarjan kantavana teemana ja luo suurimman osan tunnelmasta.
Sarjan parhaan hahmon hienot lohkaisut ovat hymyilyttäneet jokaisella katsomiskerralla, vaikka sarjahan ei kovin humoristinen luonteeltaan ole.
Viimeisen kunniamaininnan ansaitsee sarjan musiikki. X:n alkutunnari on ehdottomasti paras animetunnari ja myöskin sarjan taustalla soivista musiikeista erityisesti Sadame jää takuuvarmasti kiinnostamaan kappaleena sarjan katsomisen jälkeen.
Suosittelen siis, 24 jaksoa on vain 10 tuntia elämästäsi ja voi olla yksi hienoimpia elämyksiä. Sarjaan on myös tehty ns. nollajakso, mutta sitä ei missään tapauksessa kannata katsoa ensimmäisenä. Ja vielä: X/1999 elokuva ei ole ollenkaan eduksi sarjalle, eli vaikka et pitänyt elokuvasta, se ei tarkoita että sarja olisi huono.
-Enkuli, musta siivekäs
Alkoi oikeasti ihan hihittämään kun tämän ketjun näin uusissa ja enkun vastanneen viimeeksi. Aika ennalta arvattavaa oli :).
Paras anime leffahan on selkeästi Grave of the Fireflies. Onkin muuten ainoa anime elokuva jonka olen nähnyt. Suht vanha teos. Hauska piirrosjälki ja erittäin koskettava tarina.
Sarjoista paras tai parhaita ovat oikeastaan Naruto, Gravitation, Berserk ja Hellsing. Pidän ehkä eniten humoristisista ja hieman synkistä animeista. Berserk menee kyllä tällä hetkellä edelleen kaiken edelle. Vanha sarja, tyylikäs toteutus ja idea loistava. Piirrosjälki on myös hienoa, erilaista mutta hienoa.
Nämä edellä mainitut animet ovat katsomisen arvoiset mikäli tukkaa humoristeista sarjoista. Tosin Hellsing ja Berserk ei näitä kovin ole. Hellsingissä hieman omalaatuista sellaista.
Roleplayer
11.5.2003, 18:15:28
Hmm..olen vastannut jo pariin samantapaiseen kyselyyn..Ja vastaan tähänkin samantapaisesti...Eli
PAras anime sarja on Hellsing/Trigun...Ehdottomasti ei epäilyksiä
Tarpeeksi huumoria kauhua jännitystä ja toimintaa...Myös ripaus draamaa tekee näistä sarjoista aivan korvaamattomia... :D
No pävittelen vähän. Elikkäs nyt on kyllä kaksi suosikkia. Naruto ja Hikaru No Go.
Ensiksi Naruto:
Se on erittäin hyvä.. Tosi hyvä.. Paras. Olen nähnyt sitä nyt 33 jaksoa, enempää ei ole vielä tullut. Mutta se on hyvä, koska siinä on maailman siisteimmät hahmot ja mahtavat taistelut. Ja Sasuke ja Kakashi ja Rock Lee on tosi siistei. Siinä on välillä jännitystä, välillä toimintaa, välillä komediaa, välillä romantiikkaa, välillä dramatiikkaa, eli se on hyvin monipuolinen, joka on hyvä juttu. Hahmojen luonteet ovat mahtavat. Ja juoni on mahtava. jne.
Hikaru No Go: Tätä olen nähnyt vasta muutaman jakson joten en paljoa voi sanoa. Mutta ensinnäkin Go on tosi siisti peli ja tämä sarja, joka kertoo siitä on myös tosi siisti. Sai on tosi kuul ja Hikaru myös. Sarjan tunnelma on aivan loistava. Juoni on loistava. Ja Go pelit ovat loistavia.
Molemmat sarjat ovat todellakin katsomisen arvoisia. Hikaru No Go:ta (http://www.animenfo.com/animetitle,719,jahmbq,hikaru_no_go.html) on 75 jakso ja Narutoa (http://www.animenfo.com/animetitle,1072,afqppx,naruto.html) on tullut tähän mennessä 33 jaksoa ja sitä tulee varmaan n. 120 jaksoa.
Täältä voitte käydä katsomassa muita animeita joille olen antanut arvosanoja. (http://koti.mbnet.fi/paer/animelist.html)
Johnny X
22.5.2003, 10:02:56
En voi sanoa itsekkään nähneeni paljon animea, mutta Akira iski meikäkäiseen kuin atomipommi Japaniin(okei, huono vertauskuva). Olen sen tähän päivään mennessä katsonut jo seitsemän(!) kertaa ja vielä pitäisi kattoa. Tässä kysynkin ennen kuin unohdan. Onko kenelläkään hajua mistä löytyisi Ghost in the Shell -animen alue kakkosen (DVD R2) versiota? Olisin melko kiitollinen jos tulisi aitoa faktaa tästä.
Kaiowas
22.5.2003, 11:36:39
Originally posted by Zacy
Mun mielest toi Hopea nuoli oli kyl semmonen leffa mulle!! Et huh huh...mä tykkäsin siit NIIN paljon et jäi oikee ikävä! Katoin sitä joskus yht leffaa kymmeniä kertoja!! Joo se oli kans hienosti piirretty ja koskettava ja kaunis!
Hopeanuolest pitäs ol tänä vuonna tulos leikkaamaton versio, mis on yli 5 tuntii leikattuu materiaali. Sen piti itseasias tul jo viime vuonna, mut sen julkasupäivää on kokoaja lykätty eteepäi. Se julkastaan ainoastaan 5dvd boxina.
Originally posted by Johnny X
En voi sanoa itsekkään nähneeni paljon animea, mutta Akira iski meikäkäiseen kuin atomipommi Japaniin(okei, huono vertauskuva). Olen sen tähän päivään mennessä katsonut jo seitsemän(!) kertaa ja vielä pitäisi kattoa. Tässä kysynkin ennen kuin unohdan. Onko kenelläkään hajua mistä löytyisi Ghost in the Shell -animen alue kakkosen (DVD R2) versiota? Olisin melko kiitollinen jos tulisi aitoa faktaa tästä.
www.leffat.com, sieltä löytyy R2. Hintakin on vain19,95€ ja toimitusaika 24h. Jos anime kiinnostaa muutenkin ni kannattaa kattoo sellasist paikoist ku www.filmifriikki.fi, www.leffat.com ja www.dvdpure.net ja sieltä UK-Import osio.
-Hohhoijaa. Ei tuplapostittelua! Edit-nappi on keksitty.
//Sir Gabriel
Elokuvista on vaikea valita parasta. Tonari no Totoro, Porco Rosso ja Mononoke Hime on kaikkia aivan loistavia ja niitä katsoo aina mielellään. Miyazakin omalaatuinen piirrostyyli ja noiden elokuvien maailma on niin kovin hienoa katsottavaa. Ja Totoro on tottakai ihan ylisöpö.
Paras näkemäni anime sarja on varmaankin Trigun. Se oli toinen anime sarja jonka katsoin ja aijai kun se iski lujaa. Persoonalliset hahmot ja erikoinen maailma tekevät sarjasta mielenkiintoista katsottavaa. Erityisesti sarjan persoonalliset "pahikset" tekevät siitä niin hyvän. Myös musiikki ja juoni ansaitsevat erityismaininnan.
Kaiowas
9.6.2003, 11:42:42
Originally posted by Johnny X
Onko kenelläkään hajua mistä löytyisi Ghost in the Shell -animen alue kakkosen (DVD R2) versiota?
www.leffat.com sieltä löytyy. Suomiteksteillä sitä löytyy tuskin mistään, mutta leffat.com:sta ainakin löytyy R2 import.
Clacier
12.6.2003, 22:57:57
Paras sarja mielestäni tähän mennessä on Magic Knight Rayearth ja elokuva Spirited Away.
Magic Knight Rayearthista pidin siksi koska jokainen jakso oli jatkoa edelliselle. Niinhän jokaisessa sarjassa on, mutta tarkoitan tällä sitä, että jokaisessa jaksossa ei toistettu mitään tiettyä samanlaista kaavaa, kuten esim. Sailor Moonissa tai Pokémonissa, joissa kunkin jaksot tapahtumat voi jo suunnilleen arvata etukäteen. Jaksot jäivät Magic Knight Rayearthissa miltei aina jollakin tavalla jännittävään paikaan, ja aina uuden jakson tullessa oli aina pakko olla nokka kiinni telkkarissa. Lisäksi sarjassa ei mielestäni kaunisteltu mitään asioita, kuten esimerkiksi joissain kohdissa annettiin veren lentää kunnolla, mikä poisti sitä "lastenohjelma"-leimaa merkittävästi. Ainoa haittapuoli sarjassa mielestäni oli se, että yksi lempihahmoistani kuoli toiseksi viimeisessä jaksossa x/
Spirited Away oli ihku siksi, koska siinä ei päähenkilönä ollut mitään täydellistä ja ylirohkeaa missiä joka heti oppii kaiken ja hyväksyy tilanteensa ja selviytyy siitä edes tekemättä mitään virheitä. Tuo miten Chihiro joutui toiseen maailmaan oli mielestäni onnistuttu kuvailemaan todella hyvin. Chihiron tunteita tässä tilanteessa tuotiin todella hyvin esille, ja tuon luonnollisempaa hänen reaktionsa ei varmasti olisi voinut olla. Hiukan pistää joissakin animeissa hymyilemään kun joku saa tietää olevansa valittu soturi jonka on määrä pelastaa maailma, ja ensin tämä tyyppi on hieman hämillään, mutta jo parin minuutin kuluttua toteaa että "jaaha, no eipä sille sitten mitään voi kun se kerran on kohtalo, tapellaan sitten maailman puolesta." En minä ainakaan osaisi olla noin hyväksyväinen jos omalle kohdalle sattuisi jotain tuollaista. Vaikka se tietysti onkin mitä epätodennäköisintä mutta silti.
Sitten tämä piirrostyyli oli todella tarkkaa eikä hahmoilla monesti näkynyt mitään sellaisia kahjoja animeilmeitä, ei nyt sillä että niissä jotain vikaa olisi, mutta tarinan, sanotaanko että vakavuuden huomioonottaen ne eivät olisi sopineet elokuvaan. Ja kaikki ne erilaiset ja persoonalliset hahmot toivat myös väriä elokuvaan, jopa ne kaikkein rumimmatkin. Ja etenkin Kohaku! ^_^ Ja tarina itsessäänkin oli sen verran kaunis että en kyllä tajua niitä ihmisiä jotka eivät tästä pidä.
Ilezki
27.6.2003, 15:17:29
Häpeän sokeuttani tämän topicin suhteen.
Paras näkemäni animesarja on tähän mennessä ollut .hack//SIGN. Monet haukkuvat sitä pitkäjänteiseksi ja tylsäksi, mutta mielestäni se muiden .hack-sarjaan kuuluvien tuotoksien kanssa on animen eliittiä. Hyvä juoni, loistava piirrosjälki, ja OST johon ei kyllästy hevillä.
Hyvänä kakkosena tuleekin sitten Naruto. Loistavat taistelut ja hyvä huumori. Lisää on selitetty aiemmin tässä topicissa.
Kolmossijaa pitää Hellsing, tuo kaikkien idoliseeraama kauhuvampireanime, joka niin surullisesti jäi kesken budjettiongelmien takia.
Nämä ovat kolme parasta sarjaa mitä olen nähnyt, perässä seurailee sitten NGE, .hack//UdeDen, ja Chobits.
Kyllä noista näkemistäni animeista Trigun on se paras. Siinä oli tarpeeksi vaihtelua, tosin pidin alkupään koomisesta otteesta ehkä enemmän kuin siitä lopusta. Mutta totinen Vash oli kyllä melkoisen viileä tyyppi. Kakkosena tulee varmaan Chobits tai Love Hina.
No enpä ole kauheasti animea nähnyt, mutta..
Neon Genesis Evangelion eli NGE (oma lyhennys) on hyvä, toimintaa riittää joka jaksoon. Hahmoihin on helppo samaistua, ne kun sattuvat olemaan normaaleja 14-v "kakaroita" joiden täytyy pelastaa maailma jälleen kerran. Angels eli "Enkelit" yrittävät käynnistää maailman tuhon ja ihmiskunnan kuoleman, vain Evangelionit, jättiläismäiset biomekaaniset robotit seisovat ihmiskunnan tuhon tiellä.
Tarina on kyllä epäselvä, ja en itse ymmärrä puoliakaan siitä. Kertokaa omat mielipiteenne kyseisestä sarjasta jos olette nähneet.
//edit: Ja minä olen epäselvä, 14-vuotiaat lapset siis ohjaavat Evangelioneita. Ja HE seisovat ihmiskunnan tuhon tiellä :eh:
Yuurei
13.7.2003, 23:10:05
Njo..
Minä olen pitänyt Ranma ½
(Hahmojen ja hauskojen juonien takia)
sekä Star Ocean Ex:istä (Pelasin peliä ja oli pakko katsoa myös anime)
Ai että paras anime sarja, no tietysti Chobits. Se on mestari teos.
Piirrostyyli on mahtava, ja ihan ihmettelen miten Chiista on voitu tehdä niin ihastuttavan söpön halittava. :D
Sarjassa on draamaa ja romanssia, ja loppu on niin ikimuistonen että vielä vanhana vaarinakin muistan sen.
Musiikit on myös erittäin hyviä, erityisesti aloituskappale.
Suositten erittäin paljon, jos draama tai romanssi anime kiinnostaa!
Kaiowas
21.7.2003, 22:37:34
Paras leffa on ehdottomasti Ninja Scroll. Elokuva vain vetää mukaansa...enempää en osaa sanoa siitä. Sitä on niin vaikea valita mutta kyllä kai paras tv sarja on X. Loistavat musiikit, hyvää draamaa, hyvää toimintaa ja hienosti piirretty. Sitten sellainen kuin Superperhe (Kimagure Orange Road) on jäänyt lapsuudesta hauskana kokemuksena mieleen.
Olen silti ollut aina sitä mieltä että paras anime sarja on se mitä ei ole vielä nähnyt. Niin usein kun saa sarjan katsottua loppuun tulee niin haikea olo ja sitten sitä voivottelee, että miksi sen piti jo loppua (viimeksi näin kävi Great Teacher Onizukan kanssa). Siispä oikeastaan paras sarja on se mikä ei ole vielä loppunut.
Niille vinkkinä jotka tuntevat samoin aina kun sarja loppuu, niin hyvä vinkki on että kannattaa ruvata katsomaan Narutoa, yksi jakso viikossa, tällä hetkellä jaksossa 53, oletettavasti jaksoja on siinä 180 kieppeillä, eli laske siitä....
Ariellan
22.7.2003, 17:53:09
Huih, niitä on paljon...
Noo, aloitetaan vaikka siitä mahtavasta Neon Genesis Evangelionista. Upeasti piirretty ja kun itse olen aika hulluna mechoihin ja muihin jättiroboihin, koskettaviin tarinoihin ja persoonallisiin hahmoihin, sarja on lähes täydellinen... Vaikkakin sarjan loppupuolella ja elokuvassa The End of Evangelion juttu meneekin vähän överiksi... =) No, antakaamme se anteeksi.
Chobits. Aivain kawaii sarja!!!! :D Hahmot ja varsinkin vaatteet ( :)) ovat mahtavasti piirrettyjä. Tarina on suloinen ja niin on kyllä Chiikin... :D
Mononoke Hime: Upea elokuva ja varsinkin sudet ovat ihania...:)
Angelic Layeriä en ole katsonut kuin pari jaksoa, mutta juoni on aika mukaansa tempaava ja sarja on hyvin piirretty.
InuYasha on must! Ihkut hahmot ja huippu tarina.
Ja tietenkin sitten Hopeanuoli. Saa minut vieläkin itkemään, kun katson sitä... :) Tulisi vain nyt nopeaa se DVD... damn...
Lisätään tähän vielä Slayers... Hiukan vanha sarja, mutta varsinkin väsyneenä katsoessa aivan sairaan hauska. :D
Totoroa en ole katsonut loppuun, mutta alku vaikutti ainakin ihanalta ja sydäntälämmittävältä.
Oh!/ Ah! My Goddesista en pitänyt oikeastaan muusta kuin piirtotyylistä... Liikaa "elämä on elämisen arvoista, kun teet siitä sellaisen" ja "rakasta aidosti kaikkea"- tyyppistä saarnaamista. Hyviä asioita, mutta ei kukaan kestä 15min ällönsuloista saarnaamista, eihän?
Kunhan sarja/elokuva on hyvin piirretty ja juoni ja hahmot mielenkiintoisia, me like. :D
//: tulihan niitä typoja...
Kuulonen
22.7.2003, 21:41:09
Mieleenpainuvin sarja on Lain. Serial Experiments Lain.
Minusta sarja ei kulje samaa linjaa muiden kanssa.
Siinä on jotain enemmän. Tutustukaa ihmeessä.
Alkujaan kirjoittanut Kili!
Kyllä noista näkemistäni animeista Trigun on se paras. Siinä oli tarpeeksi vaihtelua, tosin pidin alkupään koomisesta otteesta ehkä enemmän kuin siitä lopusta. Mutta totinen Vash oli kyllä melkoisen viileä tyyppi.
joo Trigun on paras ja tulee olemaan.
vashi on kova ukko.
tokana Hellsing.
sitä oli vaan niin ''hauska'' katsella kun
alucard pisti tyyppiä läjään niin että rutisee.
:)
Pebbles
28.7.2003, 13:17:32
Originally posted by Kuulonen
Mieleenpainuvin sarja on Lain. Serial Experiments Lain.
Juu kyllä tuo Serial Experiments Lain keikkuu siellä omien suosikkien kärjessä. Kaikille Lainin ystäville uskaltaisin suositella myös Boogiepop Phantomia jos ei ole vielä ko. sarjaan tutustunut. Muita suosikkejani ovat mm. Haibane Renmei, Chobits ja Saishuuheiki Kanojo.
Leffoista parhaat Hotaru no Haka ja Tonari no Totoro.
happosai
31.7.2003, 7:58:53
Hmm.. Enkö todellakaan ollut postannut tähän? Nyt olen.
Eli en voi nimetä yhtä ja parasta sarjaa, joten laitan pienimuotoisen listan.
Ranma½ - Katsokaa nikki. Tällä animella on nostalgia-arvoa, sillä se oli ensimmäinen anime jota katsoin. Yksinkertaisesti loistava.
Rurouni Kenshin - Katsokaa signu ja ava. Taisi olla kolmas anime mitä näin, pidin tästä heti.
Hellsing - Toinen anime minkä näin. Tuskin koko sarjaa katsoisin ilma Alucardia. Allulla on munaa vaikka muille jakaa.
X - Tuotakin olen nähnyt vain 6 jaksoa, ja kunhan saan kovon, imutan varmasti loppuun. Voi että ne Clampin tyttöset ovat hyviä piirtämään.
Paras elokuva on Rurouni Kenshin leffa, oliko sen nimi Requiem of Isshin Shisshi Patriots tai jotain. En oikein muuta voi laittaa, kun en muita elokuvia ole nähnyt.
Hmm...
Taitanee olla Ah! My Godess. Se on jostain syystä mielenkiintoinen. =)
Tosin Wicked city oli myös séllainen josta pidän,
Ja kenshin ovat olivat hyviä, myös..
Vaikea sanoa niitä hyviä on niin monia etten oikeen osaa sanoa.
Niitä on vähän joka persoonalleni sopivia.
Mutta Hellsing on paras!! En jaksa odottaa 5n dvd ilmestymistä. Kuolikohan integra Hmm :huh:
Burnhill
1.8.2003, 1:48:10
Ehdottomasti paras on Naruto Siinä on sitä jotain, mitä anime sarja kaipaa. Hellsing on myös loistava ja Great Teacher Onizuka ja Full Metal Panic ovat hyviä.
Kas kun en ole tähän vielä vastannutkaan. Muistaakseni kyllä olen vastannut tämän kaltaiseen, mutta se lienee tuhoutunut.
No suosikkini lienee sarjoista Cowboy Bebop ja Neon Genesis Evangelion. Monia muita mainioita on tultu katseltua, mutta tuossa lienee ne pari ylitse muitten. Cowboy Bebop osaa olla hauska ja samalla jännittäva. Välillä saa nauttia hauskanpidosta ja välillä taas palautua draamaan ja jännitykseen. Juoni on mainio ja Bebopin miehistön jäsenten elämää on viihdyttävä seurata. Yhdessä ja erikseen. Yoko Kannon musiikkikin on loistavaa ja samoin piirrosjälki. Aluksi kun aloitin Beboppia katsomaan, niin se ei oikein iskenyt, mutta lopulta todella ihastuin sarjaan kun jaksoin katsoa vähän pidemmälle. Suosittelen.
NGE on myös erinomainen sarja, mutta en osaa vielä kuitenkaan päättää pidänkö sen mangasta enemmän. Tässäkin kyllä on mainio musiikki ja piirrosjälki. Designeistä plussaa tulee myös. Tämäkään ei onneksi ole pelkkää draamaa, mietteitä ja tragediaa. Pientä huumoriakin löytyy. Totta kai tarina ja hahmot ovat mielenkiintoisia ja omaa luokkaansa. Pidän sarjoista joissa on jotain ns. ajatusta vaikka se joskus jääkin vähän hämärään. Perustarinan mukana löytyy myös jotain sitä mielenpainuvaa omaa merkillisyyttä.
Tässä sen kummemmin nyt keksi perustella ja olen aika varma, että en puheissani lainkaan ylistänyt kumpaakin tarpeeksi. Muita suosikkejani tällä hetkellä ovat Hellsing, Noir, Gravitation ja Naruto (vaikka Naruton manga on kyllä mielestäni moninkertaisesti parempi kuin sen anime).
Unohdin mainita kokonaan elokuvan.. Niitäkin on useampi. Sanotaan Mononoke Hime, sillä siinä loistavan juoni ja toteutus. Sitten yksi eyecandy leffa on kyllä Ghost in the Shell. End of Evangelionistakin pidin. Perusteluja ehkä myöhemmin lisää.
Shadow88
1.8.2003, 22:03:10
Mun mielestä paras sarja on ehdottomasti Love Hina kun se on hauska ja surullinen(Välillä). Mua käy sitä Keitaroa sääliks koska se saa selkäänsä aina kun se kaatuu tai jotain vastaavaa ja vahingossa (yleensä) "koskee" jotain niistä tytöistä.
Samaten hyvä sarja on Card Captor Sakura. Siinä on hyvät ilmeet ja se on hauska. Se on myös joskus jäns´nittävä kun se murtautuu museoihin ym.
Paras elokuva on ehkä Prinsessa mononoke koska tykkään semmosista joissa mätkitään ja hakataan hirviöitä ja muutenkin tarina on kiva. En oikeastaan osaa selittää miks se on hyvä.
Minusta kaikista parhain anime sarja on Sailor moon.
Se on kiva ja siinä taistellaan myös.
Se kisuli on söpöin näkemäni eläin missään anime sarjassa. =D
En tiedä muitten mielipiteistä,mutta Sailor moon on vain paras! :D
Argh olen aiva varma että olen tähän aikaisemmin postannut mutta joku spede meni sen näimmä poistamaan vaikka siinä oli asiallisuutta enemmän kuin kahdessa purkin syöjässä.
Siis luetellaampa nyt lempparit.
Sarjoista ykkönen on Great teacher Onizuka eli tuttavallisemmin GTO. Tämä sarja on noussut ykköseksi itselleni hyvän juonen ja runsaan vitsi pitoisuutensa vuoksi (niin ja ne vitsit ovat sitä aitoa tillanne komiikkaa ja vielä törkeän hyviä ) .
Tuo on siis ykkönen mutta nämä sarjat eivät tule kovin kaukaa takana : Naruto , Hajime no ippo , Love hina , Hikaru no go.
Parhaaksi anime elokuvaksi sanon vaikka Spirited awayn vaikka en ole sitä vielä katsonut mutta oletan että se on hyvä ja omistan elokuvan niin se ansaitsee tämän arvon ^^ .
// Ainiin EI saa poistaa vaikka tämmöinen olisi joskus ollut.
D.N.Angel
7.8.2003, 6:44:26
Mä en ee viel postannut tänne joten.... mun lemppari Animet ovat Naruto ja Gravitation. :)
Sideburn
12.8.2003, 14:39:07
Punainen Sika - nimisen leffan olen pariin kertaan nähnyt, joskin ollessani varsin nuori. Kuitenkin elokuva on paras animeleffa, mitä nähnyt olen. Röh!
Velvet
12.8.2003, 16:13:25
Ihan paras leffa oli "Blood - The last vampire". Tooodella kaunis elokuva, ihan viimeisen päälle tehty ja viimeistelty ja ahhh. No, olihan se ehkä vähän sellainen hirmu nami niine demoneineen mutta kuitenkin, mie tykkäsin ^____^. Yeahhh.
Dhar Spidercrush
20.8.2003, 10:42:24
Mun mielest paras anime leffa jonka oon nähnyt
on toi Dragonball Z Super Android #13.
Oli toi Lupin 3rd pursuiting of Harimaos treasure ja
princes monoke ihan hyvii mut ei päässyt DBZ tasolle
Yashiza
28.8.2003, 22:23:44
Suosikkini on ehdottamasti Ayashi no Ceres, mutta Love hinaa mielellään katson. :) Kummatkin erillaisia, mutta mahtavia.
Olen vielä aika aloittelija animen saralla, mutta niistä alta kymmenestä sarjasta, mistä olen katsellut muutamia ekoja jaksoja paras on kyllä ehodottomasti Excel Saga. Niin hauska, kuin vain anime voi olla ("How cute are you. BUT WHAT A HELL ARE YOU!?"). Harmi vain, kun kaverilta otin vain kuusi jaksoa lainaan ja kazaallakaan ei tunnu latautuvan kunnolla muut jaksot :/ Jos joku tietää samantyylisiä sekoilusarjoja, niin kertokaa ihmeessä :)
Toinen vaikutuksen tehnyt sarja on Naruto. Vasta ekan jakson olen nähnyt, mutta heti jäi mieleen ja olenkin latailemassa parhaillaan lisää jaksoja.
Miukun lemmpparit on Gravitation ja D.NAngel hahmot on ihania ja muutenkin tykkään eniten näistä kahdesta.
Krad on kawai :D
Minä ihastuin kovasti Henkien kätkemään. Siinä on paljon ajatusta ja toteutus on loistava. Välillä jäin vain katselemaa ja ihmettelemään, että kuinka kauniilta kaikki näyttikään. En ole koskaan ennen nähnyt animaatioissa niin hyvin toteutettuja heijastuksia, savuja, sumuja tai vesiefektejä kuin Henkien kätkemässä. Tuntui vähän siltä kuin olisi päässyt jonkun toisen ihmisen unimaailmaan. Minulle tuli hyvä olla tuon elokuvan jälkeen.
Ninja Scrollista pidän myös paljon. Vaikka se on jo vähän perinteisempää. Mahtavia kykyjä, taisteluita jne. Ghost in the shellissäkin on joitain visuaalisesti hienoja kohtauksia.
Hopeanuolta katsoin joskus ala-aste ikäisenä niin paljon etten voi olla muistelematta hyvällä. Voisinkin etsiä ne videot käsiini ja katsoa uudestaan.
Ehdottomasti suloisimmat elokuvat jotka olen nähnyt ovat
Punainen sika ja Totoro (Näkymätön ystävä).
Paras näkemäni sarja on Inu Yasha (olen nähnyt vain kaksi jaksoa, enkä ole sen koommin muita löytänytkään :( ).
Ehdottomasti parhaat lukemani manga sarjat ovat ehdottomasti Fushigi Yugi ja The Shaolin Sisters.
Chobits, parhaiten tehty, parhaat musiikit ja mukaan vetävä juoni. Nyt olen katsomassa Love Hinaa, katsoo mihin pääsee arvostelulistassa. Ranma ½ tulee kanssa hyvin Chobitsin perässä ja on varmaan hauskin anime.
Earwen
11.9.2003, 15:48:46
Paras näkemäni animé on Sekushi Komando eli Sexy Commando.
Gravitation on ihan hyvä kanssa ja Näkymätön ystävä kuuluu myös suosikkeihin. :)
Atomos
18.9.2003, 11:36:19
Parhaat mitä olen kattonu(en ole kyllä paljon kattonu)on Hellsing, ja Samurai X, Hellsing siitä mielestä että se on hyvin piirretty, ja Alugard on sairaalla olemuksellaan cool! ja Samurai X siitä mielestä että, se on välillä "surullinen ja armoton"
Tommistus
2.10.2003, 21:24:02
D.N. Angel tulee kokonaisena nähtynä sarjana ekana mieleen. Hyvä taide, mahtavat tunnelmamusiikit ja varkaita. Siinä kovan animen ainekset. Katanat vaa puuttuu. Naruto voisi ehkä olla parempi mutta koska sitä en ole kokonaan katsonut niin ei voi vielä arvostella kunnolla.
cRaZy Al BhEd
3.10.2003, 14:39:43
Olen tähän mennessä kattonu hyvin vähän animea, kuten jossain jo kerroinki. Oon siis kattonu yhteensä... *laskutoimitus*...9 jaksoa animea, yhteensä neljää sarjaa. Niistä paras oli Tokyo Babylon jaksot 1-2. Editoin, jos mielipiteeni muuttuu, ja kun olen nähny enempi animea.
Hunter X Hunter ja Hikaru No Go ovat kokonaisuudessa parhaat anime sarjat mitä olen tähän mennessä nähnyt.
Hunter X Hunterissa on mahtava juoni, mahtavat hahmot, mahtavat taistelut ja piirrostyylikin on hyvä. Siinä on seikkailua ja toimintaa mielinmäärin, draamaa ja fantasiaakin siihen sisältyy. Ja onneksi kaikissa hyvissä animeissa on tarpeeksi jaksoja, niinkuin tässäkin. Mutta viimesin jakso joka siitä on tullut jäi kesken, joten on syytä toivoa, että jatkoa tulee.
Hikaru No Go:ssa on myöskin mahtava juoni ja mahtavat päähenkilöt (varsinkin Sai). Tarina on mahtavan dramaattinen. Välillä niin liikuttava, että alkaa melkein itkemään (tai sitten jopa alkaa). Ja vielä kun tykkään Go:sta pelinä niin se vielä täydellistää hng:tä enemmän. Mahtava anime ja mahtava peli.
No sitten on näitä jostain tietystä syystä loistavia animeita, kuten:
Serial Experiments Lain, tämä oli kyllä ylivoimaisesti mieleenpainuvin ja liikuttavin anime mitä olen nähnyt. Siinä oli jotain todella nerokasta. En osaa kuvata sitä tunnetta joka minulla oli kun tämä animen katsoin. (Katsoin sen yhdessä päivässä, vikat 10 jaksoa katsoin putkeen ^^).
Great Teacher Onizuka, tämä on siis ylivoimaisesti hauskin anime mitä olen nähnyt. Nauroin joka jaksossa aivan täysiä irl. Oli kyllä mahtava anime.
Initial D, mitä autoja ja mitä musiikkia. Mahtavaa menoa. Musiikit olivat aivan huippuja. Ja minusta tuli amis tämän animen nähtyäni ^^. Oli se autoilu niin siistiä.
Leffoista en erityisemmin piittaa. Henkien Kätkemä oli kyllä aika loistava. Kuten myös Initial D 3rd Stage. Ja tietenkin se perinteinen Totoro.
(http://koti.mbnet.fi/paer/animelist.html tuolla olen antanut pisteitä näkemilleni animeille.)
Tässä sarjat, joista pidän/ suosittelen:
1. PitaTen
2. Love Hina
3. Chobits
4. Azumanga Daioh
5. Tokyo mew mew
6. Saikano
7. Pitchi Pitchi Pitch
8. Kokoro Library
9. Daa Daa Daa
10. ah! My goddess
Suurin osa noista on super-söpöä Animea. :D Oli pakko laittaa noin pitkä lista, kun en millään osannu päättää mikä olisi paras...
Aiona
10.10.2003, 13:45:35
I have only one choice:
Totoro!!!
Voi, kun se on niin ihana ja sulonen elokuva, jonka oon nähnyt!!
Ja kaiken lisäksi (tietenkin) paras!
(Riittääkö perustelut vai ei?)
Hyi kamala mitä oon joskus kirjoittanu! ._.
Pay Gried
1.11.2003, 15:20:58
// Über-paljon kiitoksia Haburashille tuplapostauksen poistamisesta! Respect and respect!
Aiemmin listattujen lempianimeni lisäksi on pakko lisätä Rurouni Kenshin jota seuraan Naruton ohella aktiivisesti. Ei turhaan arvostettu sarja tämäkään.
Jos pitäisi kolmen parhaan kärki laittaa sarjoista niin se olisi jotakuinkin tähän suuntaan viittaavaa
1. Naruto
2. Rurouni Kenshin
3. Berserk
Anime elokuvista voi jo tässä vaiheessa puhua hieman enemmän kun niitäkin on nähty sitten viime kerran tähän ketjuun kirjoittaessa.
Spirited Away on ehdottomasti hienoin anime elokuva jonka koskaan olen nähnyt, joka nyt ei esittelyjä varmaan kaipaakkaan.
Ninja Scroll oli muuten hyvä paitsi se oli dupattu englanniksi, joka sinäänsä hieman ärsytti. Tyylikäs elokuva kaikinpuolin. Vastaavana voisin kuvitella Rurouni Kenshinistä tehtyä elokuvaa.
Itseasiassa tämän elokuvan päähenkilö muistutti aika paljonkin itse Kenshiniä.
Pidän tämän kaltaisista vanhoista japanilaisista kansantaruja muistuttavista samuraimättö toimintapläjäyksistä. Tästä tulikin mieleeni, että olisi jo minunkin aika mennä katsomaan se Kill Bill.
arkkienkeli
1.11.2003, 21:05:09
Ei ole pahemmin tullut noita anime leffoja katseltua. Mitä nyt muutama vuosi sitten Pokémonia. Anime sarjojakin olen nähnyt vain muutamia. Nyt mieleen tulee Pokémon, Digimon, Candy Candy, Inu Yasha ja tietenkin Slayers. Kyllä se Slayers on ollut paras tähän mennessä. Huumoria, kivoja hahmoja, kaikkea muuta. ^^
ArUcArD
3.11.2003, 14:44:45
Tässä lista katsomistani sarjoista :D
Love Hina (Yksi parhaimmista)
Love Hina Again (LH:n ova)
Rurouni Kenshin (ehkä paras)
Hellsing (En kai hellsingii nähny oo)
InuYasha (myös yksi parhaimmista)
Sexy Commando Gaiden Sugoiyo (ei ole hentaita vaikka nimi siltä kuullosta, en suosittele)
Ei tuu nyt enempää mielee.
Lista elokuvista :D
Ninja Scroll
Ghost in the Shell
Muisti katkos, lisään myöhemmin jos tulee mieleen :D
Originally posted by Ra
Hunter X Hunter ja Hikaru No Go ovat kokonaisuudessa parhaat anime sarjat mitä olen tähän mennessä nähnyt.
Hunter X Hunterissa on mahtava juoni, mahtavat hahmot, mahtavat taistelut ja piirrostyylikin on hyvä.
jep jep, harmi et tota Hunter X Hunterii tulee niin perkeleen hitaasti lisää :/
Mut ei se mit, se taitaa olla tommonen ikuisuussarja, ainakin tuntus vähä silt
:D
Umm, Hunter X Hunter käsittää 62 episodia ja 2 OVA (16 eppiä) ja se on siinä.
Hunter X Hunter on helposti paras anime mitä olen koskaan nähnyt.
Uskomaton. Juoni, hahmot ja tunnelmat. Me likes.
<3333333
Minäkin muistelisin, että tälläiseen olin jo vastannut. No, tehdään tämä sitten uudestaan..
Paras elokuva on ehdottomasti Henkien kätkemä (Spirited away). Sen lisäksi olen nähnyt vain Cowboy Bepob the movien, eikä se suuremmin vakuuttanut. Spirited awayn tarina on hieno ja hahmot upeita (pidän erityisesti Hakusta lohikäärmeenä). Jossain lehtiarvostelussa Spirited awaysta sanottiin, että se on unenomainen. Olen samaa mieltä. Kiva, kun se oli jätetty dubbaamatta ja siinä oli suomenkieliset tekstit. Jäin myös koukkuun loppussa olleeseen lauluun...
Paras sarja on Vision of Escaflowne. Silloin kun näin sen se tuli Saksan MTV:ltä ja saksaksi (jota en osaa), mutta silti jäin koukkuun. Eikä haitannut, vaikka se tuli kolmelta yöllä o.O Hyvä juoni, persoonalliset hahmot (varsinkin Van, joka saa välillä enkelin siivet ja Merle, joka on kissatyttö) ja hyvä piirrustustyyli, joka ei ole sitä perussöpöilytyyliä.
Kirishin
12.11.2003, 13:30:18
Okei... Voi olla etten vain huomannut, mutta ihmettelen suuresti, ettei kukaan pidä Final Fantasy Unlimitediä parhaana animena.
Itse ainakin pidän siitä eniten täll... Hetki!
Enpäs pidäkään FFU:ta parhaimpana. Evangelion Neon Genesis on paras. Siinä on hyvä alkumusiikki, jota jaksaa kuunnella joka kerta, toisin kuin FFU:ssa jonka musaan ehti kyllästyä jo parin kuuntelu kerran jälkeen.
Evangelionin juonesta en voi paljoakaan sanoa, sillä en osannut useita sanoja ja en edes aina lukenut niitä. Mutta sen mitä ymmärsin pelkistä kuvista niin voisihan olla pahempikin juoni.
Nyt voisi katsoa sen uudestaan, jos vain saisin isoveljeni asentamaan sen jaksot tietokoneelleni, niin kuin ne asennettiin hänen koneelle. Mutta isoveli on sitä mieltä, että minun pitäisi ladata ne netistä. Joo... ehkä ensi vuonna.
Evangelion on hyvin piirretty anime, paras tähän astisista. Ei ole mitään sellaista, että luulisi taiteilijan vain sutaisseen sen äkkiä pästäkseen siitä eroon. Kaikki on kaunista ja yksinkertaista.
FFU on ihan hyvä, ainakin tokaksi paras. Olen nähnyt tähän asti 22 jaksoa ja lataan parhaillaankin lisää. FFU on piirretty hiukan kökösti ja siinä on paljon kohtia uusio käytetty, niin että on vain nopeutettu ja vaihdettu puheet. Mutta eiväthän kaikki voi olla täydellisiä.
FFU:n juoni on vielä hiukan epäselvä, mutta jaksossa 25 (Olen kärsimätön ihminen. Katsoin sitä ennakkoon.) kaikki saa hiukan selkoa, tai sitten kaikki menee totaalisen sekaisin.
Olen ihan varmasti vastannut tähän topiciin aikaisemmin, mutta en kuitenkaan löytänyt postiani tuolta mistään? Ehkä en sitten selannut tätä läpi kovinkaan tarkasti. Mö. Olen ehtinyt saamaan tässä kaksi uutta addiktiota, piti päästä niitä fanittamaan tänne, kun blogikin on tauolla~.
Ensinnäkin Tokyo Babylon. Katsoin eilen yöllä OVA:t yksi ja kaksi, kun kaveri lainasi DVD:tä. Olen ihan transsissa nyt, ne olivat molemmat niin hienoja. Varsinaisia lempihahmoja minulle ei ole vielä ehtinyt kehittymään, vaikka Subaru onkin kawai, ja kun se nukahti sohvalle, minä hypin sängyllä ja rakastin sitä. Mutta hirveän pitkät jalat sillä on. .___. Toisessa OVA:ssa pidin ihan hirveästi siitä metromurhaajasta. Se oli niin psykoottinen ja socially scared. Musiikit oli hienoja-hienoja, ending pysäytti ajattelemaan ja luoja, perun kaikki pahat puheeni CLAMPista. [Olen ihan varma, että Subarulla ja sillä lilatakkisella miehellä on suhde! Y a o i t a !]
"Tiedätkö sinä, mistä kirsikankukat saavat vaaleanpunaisen värinsä?" "En, kerro minulle." "Väri tulee kuolleiden ihmisten verestä."
Ja sitten Yami no Matsuei. Olen nähnyt viisi jaksoa nyt, yhteensä tässä animessa on 13 jaksoa, mikäli olen käsittänyt oikein. Koko sarja on pelkkää shounen-aita, kaikki lääppivät toisiaan ja minä tuijotan aivan lamaantuneena ja ihastuneena niitä kaikkia hienoja yaoi-kohtauksia. Muraki aka raiskaaja-sensei on upea. Niin hienoa hahmoa ei voi olla, ei vaan voi. Se kidnappaa ihmisiä, raiskaa ja kiduttaa. Keräilee nukkeja ja hokee, että nuket eivät voi vaihtaa ilmettään, niiden on pakko hymyillä sille aina. Tzusuki on liian hyvännäköinen, Hosaki [miten minusta tuntuu, etät kirjoitin tuon nimen nyt väärin?] on jotain niin hienoa. Luoja-luoja-luoja. Kaikki on aivan täydellistä, jokainen kohtaus on täydellisen kaunis, varsinkin ne kirkkokohtaukset on... Täydellisiä. ;___; Jeesus kun ne itkukohdatkin on tarttuvia. Tätä kutsutaan sitten obsessioksi, niin.
karpo90
12.6.2004, 20:25:21
Paras ikinä näkemäni leffa on Akira. Sen hahmojen liikkeet ovat aivan täysin luonnollisia. Tarina on mahtava, vaikka ei seuraa sarjiksen storylinea. Pidän siitä kovasti myös koska siinä asiat ovat realistisempia kuin jossain kuvissa. Esim. Jos ukolta ampuu pään tohjoksi se ei vain poksahda muussiksi vaan ruiskuaa verta ( En ole mikään psyko, niin se vain on ). Ja jos jotkut nuoret raiskaavat tytön, ei sitä kannata kauhistella, koska hei, tää on realityä. Muutenkin sen hahmot ovat niin kiinostavia ja persoonallisia. Kaikki jotka ovat katsoneet kyseisen elokuvan tietävät mitä tarkoitan... kai :huh:
Bananasplit
12.6.2004, 20:48:37
Kyllä osaa ihminen olla sokea, kun ei omaa postiaan löytänyt.. (puhun itsestäni) nimittäin olen ollut sokea jos en ole tähän kirjoittanut ja sokea, jos en vain nähnyt postiani.
Joka tapauksessa mitalisijoille (huom! minusta) lukeutuvat
1. Trigun/Cowboy Bebop (ja minä en edes tiennyt pitäväni sci-fistä ennen kuin älysin näiden jakavan ykkössijan. Outoa.)
2. Gravitation (Tätä ei passaa unhoittaa)
3. Fruits Basket
Trigun ja Cowboy Bebop ilmeisesti repivät sängystä sitä sisäistä sci-fistiäni, jonka Tähtiportti aikoinaan herätteli. En osaa sanoa, mikä niissä on parempaa, kuin missään muissa animeissa, mutta niitä katson eniten (uudestaan ja uudestaan) ja musiikit ovat perusanimesta poikkeavia ja virkistäviä. Sitä paitsi ne toimivat.
Gravitation on jo aiheensa takia ihana, ja lisäksi minä pidän sarjan musiikeista, erityisesti niistä, jotka on leimattu Nittle Grasper-kappaleiksi. Plussaa myös K-sanista, joka todistaa, ettei blondeille pidä luovuttaa ampuma-aseita (ps. teoriaa vahvistaa osaltaan myös Trigunin Vash)
Fruits Basket on ulkoasultaan (minun silmääni) lähes ällösöpö valtavine silmineen (minun katsomieni animeiden suurimmat silmät!) ja se koskettaa jonnekin syrjäytyneen luonteeni pehmeään paikkaan tarinallaan ihmisistä, joille normaali elämä tavallisten ihmisten seurassa on melkeinpä sula mahdottomuus.
Tuli taas sulkeita kuin ennen vanhaan
Velvety
15.6.2004, 21:23:52
Ensimmäinen Anime sarja oli Hopeanuoli, katsoin sitä ensi kerran 6 vuotiaana ja ihastuin tuohon koiraan heti. Tarina on tavallaan koskettava, myös juoni oli eritääin hyvä ja hahmot olivat loistavia, musiikit olivat kaunista kuultavaa ja anime oli vielä sopivan pitkä, jaksojakin oli ihan mukvasti siinä leikatussa (21 :lovetus: ), että näin.
mogvisti
16.6.2004, 15:09:38
Paras sarja on ehdottomasti Hopea nuoli.
Toimintaa riittää ja musiikit ovat kauniita kuin mikä. Myös Akaka Booto on hienosti tehty, kuten on koko sarja.
Ja lopputaistelu jättää kaiken varjoonsa! Ja tämä pitää nauttia ehdottomasti leikkaamattomana!
hopeanuoli - hopeanuolta tuli katsottua pienenä ja jotenkin se vaan jämähti päähän, joskus kun vaikkapa herään yöllä, niin saatan mennä katsomaan hopeanuolta.
shadow skills - shadow skills on leffa jonka ostin jonkin aikaa sitten kirjastosta, se on verinen mutta silti viihdyttävä.
Ehdottomasti paras animesarja on DBZ!
Heti kun ekaa kertaa näin mainoksen siintä tv:stä niin en sitten alkanut seuraamaan vaikka innostus jo heräsi. Ekat jaksotkaan jotka näin eivät tehneet suurta vaikutusta mutta sitten kun näin useamman niin johan alkoi rulettaa.
Paras elokuva on DBZ movie 4 jossa on paljon paremmat musiikit kuin toisissa elokuvissa ja ehkä keskimääräistä enemmän mättöä.
Ildjarn
21.6.2004, 10:31:13
Naruto on ainakin ihan kiva. Latailin tuossa 10 jaksoa, ja nyt on tullut jo kolme katsottua. Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta, vaikka olenkin yli sata jaksoa jäljessä muita. Jokatapauksessa ainakin ensimmäisten jaksojen perusteella vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta.
Love hina jaksaa aina naurattaa. Keitaro lentelee siellä ja täällä. Se on kiva.
Tai kaikkihan tietävät että love hina on kiva, kun se vain on niin kiva.
Hellsing - no ei aivan parhaita, suolenpätkiensä takia, mutta katsottava kuitenkin. Tästä on tullut kaikki jaksot katsottua. Tarjoaa käsittämättömän jännittäviä hetkiä, kutkuttavia kokemuksia :)
Hopianuoli - naapurilla (Darkside) tuli katottua tätä kyseisestä sarjaa leikkaamattomana, ihan kivaltahan vaikutti. Tosin en katsonut kuin ensimmäisen ja toisen jakson, joten en voi olla ihan varma. :)
Ehdottomasti Hopeanuolen leikkaamattomat osat. Niissä on välillä erittäin surullinen tunnelma, mutta sitten taas kaikki onnisttu ja kaikki ovat iloisia. :)
Silloin kun Dragon Ball Z tuli SubTV_ltä niin sitäkin tuli jonkun verran seurattua. Vaikutti minusta erittäin hyvältä sarjalta joka taas outoa koska minä en yleen sä pidä Animesta. (Muuta kuin Hopeanuolesta =))
vegeta
21.6.2004, 18:08:50
Paras anime sarja on tietysti DragonBall Z. Enpä itsekkään pitänyt sarjasta kun ekaa kertaa näin, mutta sitten kun muutaman kerran katsoi niin oli jo koukussa.
Anime elokuvia en ole kauheana nähnyt, mutta parasta niistäkin on Dragonball elokuva Path To Power tai Trunksin historia.
Parhaat animesarjat ovat mielestäni Magic Knight Rayearth, Final Fantasy: Unlimited, Naruto (ainakin tähän asti ^^) ja D.N. Angel. Jos parhausjärjestyksessä pitäisi sanoa, niin:
1. MKR
2. Naruto
3. D.N. Angel
4. FF:U
MKR:ssä taide on jotenkin hienompaa/kauniimpaa/parempaa kuin FF:U:ssa. Pidän MKR:n juonen kulusta ja juonesta muutenkin. Musiikki on todella hyvää (ainakin minun mielestäni). Jotkut kohtaukset tosin ovat surullisia :( Onhan tietysti FF:U:ssakin hyviä puolia, ei sillä ;) Mutta FF:U:n juoni on suht hyvä ja samaten hahmot (musiikki on myös suurimmaksi osaksi hyvää).
D. N. Angelissa on kauniit grafiikat/taide ja musiikki joka sopii loistavasti eri kohtauksiin. D. N. Angelissa on sellaisia kappaleita enemmän joista pidän/tykkään kovasti kuin sellaisia joista en niin kauheasti pidä. Oikeastaan en inhoa mitään kappaletta D. N. Angelissa. Dark on kyllä aika kawaii ^^
Naruton taide/grafiikka on hyvää :) Paljon hahmoja, hyvä juoni, hyvä musiikki ^___^ Ja Kakashi <3
En ole nähnyt mitään animeleffaa, tosin haluaisin nähdä tuon Henkien Kätkemän (The Spirited Away). Et silleen. :P
Melodika
30.6.2004, 16:19:12
Paras anime sarja miun mielest on Magic Knights Rayearth ja Naruto ja Tales of Eternia on seuraavilla sijoilla.
Kaikki on piirretty kivasti ja niit on vaan kiva katsoa.
Ainoa miinus on MKRsta on kun Eagle kuoli... :(
edit:Mut paras leffa on Vampire D Bloodlust..
Julppa
30.6.2004, 17:57:51
Ylivoimaisesti paras anime-elokuva on Akira(tietenkin japanin versio). Mahtava kokonaisuus, johon kuuluu joukko kerrassaan mahtavia hahmoja, hyvä juoni joka jaksaa kiinnostaa loppuun asti ja tietenkin kiehtovin paikka koko animehistoriassa eli luonnollisesti Neo-Tokio.
Sarjoista taas on ollut vaikeampi päättää. FFU on nähty kokonaan ja kerrassaan mahtava sarja onkin. Sitten Hellsingiä pari jaksoa ja lupaavalta näyttää. Neon Genesis Evangelionia ja Full Metal Alchemistiä sen kymmenen jaksoa ja molemmat ovat olleet kerrassaan mahtavia. Että jätänpä vastaamatta tähän ainakin toistaiseksi, kunnes ehdin katsoa lisää sarjoja.
Sininenkissa
16.7.2004, 11:02:45
No paras anime sarja on Dragon Ball Z ja Hopeanuoli ja niistä on kerrottu lisää toisessa topicissa.
Anime leffa on Totoro, Henkien Kätkemä ja Bojack eli DBZ 9 leffa.
Totoro:
Ne oliot on niin hellyttäviä ja se on ihana leffa kissa busseineen!! Ja se on mun lapsuuden lempi video. Ainakin yksi niistä. :D No en osaa sanoa siitä sen kummasempaa...
Henkien Kätkemä:
Se Haku on niin ihana lohikäärmeenä!! :shy: Ja se on niin hienosti piirretty että on ihana katsoa. Meijän iskäkin tykkää siitä... =) Ja se kuka sen on keksiny (en muista nimeä) on ollut vilkas mielikuvitus ku se on tehy esim. Totoron ja tän. Ja se on niin hyvä piirtäjä... No en keksi muuta. Jos rupeisin nyt jotain vielä sössöttämään menisi jo off topicin.
Bojack:
(en oo varma miten toi kirjotetaan mut kai noin) Tässä leffassa on niin paljon Teen Gohania että!!!! :) :) Se on niin ihana :shy: Varsinkin sillon ku se huutaa Piccoro-sanille että "Piccoro-san, Go, Piccoro-san!!!" Anteeksi en muista mitä se sano japaniks mut jotain tollasta se oli enkuks... (ei ole omana sitä leffaa vaan kamun luona oon kattonu)
Astral Flame
16.7.2004, 11:14:15
paras on ehdottomasti dbz leffa 8. brolly..
perustelut: siks koska siinä on goku ja gohan.. siitä leffasta ei toimintaa puutu
ja loistava leffa muutenkin, ei käy ainakaan tylsäks, voi kattoo monta kertaa kyllästymättä!.. mutta yks miinus siinä on loppu.. brolly kuolee yhteen iskuun.. voi voi mä ootin että goku mättää sen lyttyyn niil energioil... mikä pettymys..
vegeta
16.7.2004, 20:31:03
Paras sarja on ehdottomasti Hopea nuoli.
Toimintaa riittää ja musiikit ovat kauniita kuin mikä. Myös Akaka Booto on hienosti tehty, kuten on koko sarja.
Lopussa sen kaula on vaan "hieman" outo :D
Ja lopputaistelu jättää kaiken varjoonsa! Ja tämä pitää nauttia ehdottomasti leikkaamattomana!
Minusta tuo loppu taistelu oli kyllä pettymys, Akakabootto tapettiin liian helposti. On se kumma muuten Akaboottohan tappoi sen harppuuna karhun yhdellä iskulla, niin ihme kun ben ei kuole sellaiseen...
paras on ehdottomasti dbz leffa 8. brolly..
perustelut: siks koska siinä on goku ja gohan.. siitä leffasta ei toimintaa puutu
ja loistava leffa muutenkin, ei käy ainakaan tylsäks, voi kattoo monta kertaa kyllästymättä!.. mutta yks miinus siinä on loppu..brolly kuolee yhteen iskuun.. voi voi mä ootin että goku mättää sen lyttyyn niil energioil... mikä pettymys..
Gohan...:blah:
Kaikki noi elokuvat tuntuu päättyvän jokseenkin samalla tavalla, siksi en itse jaksa noita DBZ elokuvia jaksa katsella, ne on tylsiä ja epätarkkoja, Spesiaalit ovat paljon mielenkiintoisempia.
Brolly ei muuten kuollut siihen yhteen iskuun, hän nimittäin palaa takaisin elokuvassa numero 11: "The Return Of Brolly".
Noniin. Ja kaikkihan muistavat vastaisuudessa laittaa juonenpaljastukset [*spoiler]tällaisen tagin sisään ilman noita tähtösiä[*/spoiler], eikö? - Haburashi
Kyllä parhaimpia animesarjoja ovat Naruto, Escaflowne ja Hellsing. Kun kuulin Narutosta ensi kertaa, ajattelin sen olevan semmoinen tylsä sarja, missä ninjat hyppivät ja huitovat katanoillaan. Mutta Naruto saa ninjat näyttämään niin tyylikkäiltä ja taistelut ovat hienoja yms.
Escaflowne taas... :cool: Siinä on robottitaistelua vailla vertaa (mitä minä olen nähnyt, evangelion saattaisi olla parempikin :huh: ) juoni on hyvä ja hahmot, piirrosjälki myös.
Ja sitten, tyylikkäin animesarja kautta aikojen: Hellsing!!! Päähahmo Alucard on niiiiiin tyylikäs ja salaperäinen ja juonikin on mahtava. Aina kun Alucard vetää pitkäpiippuisen pistoolinsa pitkän punaisen kaapunsa takaa... :cool: ! Tässä animesarja, jota kunnioitan :rispekti:.
Ja vielä, jos hauskuutta etsii niin Love Hina on melko hyvä. Henkilöhahmot ovat kympin luokkaa!!
Ja tietenkin meinasi unohtua (tämä on sitten paras animesarja jonka olen nähnyt) tietenkin Prince of Tennis! Aihe saattaa :eh: kuulostaa tyhmältä. Mutta epäilin aihetta ensin itsekin, mutta tässä sitä ollaan!! Kiitollisena, että kaverini esitteli minut Prince of Tenniksen jännittävään maailmaan! :D
Naukseri
29.7.2004, 20:50:34
Kun olin Madeiralla ´rentoutumassa´ näin hotellin telkkarista yhden tosi hyvän ohjelman: Mon colle knights! Jaksot olivat jostakin kumman syystä japanin kielisiä (tai ainakin luulin niin)ja juonesta en tajunnut hölkäsen pöläystä, mutta hyvä sarja kumminkin.Tuli sieltä muitakin hyviä sarjoja mutta ne ovat sitten aivan toinen juttu
ijikemushi
29.7.2004, 22:36:42
Parhaan anime sarjan jaetulla ykkös pallilla ovat:
Final Fantasy: Unlimited, Vandred ja Ranma½.
Jokainen on hyvä ja paras riippuu taas omasta mielen tilastani. Hyviä jokaienen. Sitten perustellaan pikkasen.
FFU: Kaze on niin äijä kun räimii sillä Demon Gunnilla. Ja Makenshi on myös mukava hahmo. Olsin halunnut nähdä näiltä miehiltä kunnon taistelun. Juonikin oli ihan tarpeeksi kumma minun makuun. Enpä ala spoilaamaan sitä teiltä.
Vandred: Niin sairaan koominen! Ja jokin vain noissa mechoissa viehättää. Huumori sarjassa on niin hyvää. Siinä ei voi olla repeilemättä kun miehet ja naiset ei tiedä toisistaan paljoa ja yrittää sitten toimia tiiminä. Funny.
Ranma½: Jokin aina on taistelulajeissa viehättänyt ja kun se on hyöstetty niin kummalla komiikalla niin hauskaahan sitä on seurata.
Sitten paras anime leffa on:
Tonari no Totoro.
Leffassa on hauskoja kohtia, surullisia kohtia. Piirros jälki on nättiä ja hahmot mukavia. Etenkin Totoro. Se on niin kawaii. Varsinkin sen se virnistys. Semmonen ilme jota ei unohda. Musiikit ovat myös kohdallaan.
Pitääkin katsoa enemmän anime leffoja niin totoro saa vastusta...
cRaZy Al BhEd
31.7.2004, 15:34:45
Mun listani parhaimmista:
Hellsing - Hiukan kliseinen, mutta hyvällä tavalla. Arucard aka Alucard on paras animehahmo ikinä ja tekee kaiken omanlaisella tyylillään. Sen pyssy on ihku ja sen ääni on ihan paras. Loppu oli hiukan väkinäinen ja yhtäkkinen, mutta 13 jaksoa vamppyyrinjahtia on juuri sitä, mistä pidän. Lisäksi musat on huippuja, kiitos kaverini kaverin omistan nyt soundtrackit (poltettuna siis). Victoria Cerasin rinnanympärys on tosin arvelluttavan suuri eikä sen univormu ole mitenkään käytännöllinen, mutta...
Cowboy Bebop - Olen nähnyt vasta 8 jaksoa, mutta hyvä tämä on, ihan sairaan hyvä. Tässäkin on hyvät musat, huippu hahmodesign ja mahtavaa huumoria. Kiva piirrostyyli kruunaa kaiken. Vaikka Spike onkin melko yliluonnollisen nopea juoksemaan etc. tyyppi on parhaimpia animehahmoja kautta aikojen. Tyylikäs anime.
On niitä hviä muitakin, muttei näin huippuja kuin nämä kaks.
Candice
31.7.2004, 18:15:38
Gravitation tietysti. Ja en minä niitä hirmusti edes ole nähnyt, mutta niistä muutamasta (...öö seittemääkö oon nähny?) Gravi vie ehdottomasti voiton. Musiikki ja hahmot ovat ehkä parhaita, mitä olen koskaan nähnyt. Rasittavia naishahmoja ei ole kuin yksi ja tämäkin aika vähäisessä roolissa. Ne kaksi muuta tätiä ovat vielä siedettäviä. Lisäksi minä fanitan poikarakkautta ja Antti Tuiskua, joten tämä on ehdottomasti jotain mikä iskee suoraan tajuntaan. Piirrosjälki on kivaa ja Ryuichi on ehkä paras animehahmo ikuna. Juu-u. Minä nautin tämän sarjan katsomisesta jokainen kerta.
Myös Azumanga Daioh on aika kiva ja kaikkein paras söpöilyanime. :)
No hopeanuoli ilman muuta! Näin ensimmäisen osan, kun vuokrasin sen mikon videosta (nykyinen reginan video) kivana koiravideona. Kotona videota katsellessaan muuttui 7 vuotiaan pojan käsitys kivasta koiravideosta täydellisesti. (Anime-väkivaltaa :angi: )Video oli niin hyvä kaikkinen Akaka-Boottoineen, Daizukeineen jne, että vuokrasin muutkin useaampaan kertaan. :D
Ja sitten on vielä totoro. Aivan loistava anime-elokuva. Elävä Kissabussi, pikku totorot, Mustapallerot yms. Musiikki on tunnnelmallista ja hyvin sävellettyä, juonessa on huumoria ja draamaa, ja hahmot ovat hyvin suunniteltuja. Viime katselukerrasta on jo aikaa, mutta löytyyhän se videolta.
Mun mielestä paras animesarja on ehdottomasti Cowboy Bepop! Sitä ei oikein voi sanoi kuvata. :) Aivan mahtava musiikki ja piirrostyyli!! Ja hjuumoriakin piisaa.
Elokuvista mä tykkään Spirited Away:stä, sillä siinä on niin hyvin keksityt hahmot, kaikki on omalla tavallaan persoonallisia. Ja musiikki on aivan mahtavaa! Ja juoni kulkee koko ajan eteenpäin, eikä jää paikoilleen. Välillä tulee myös sellaisia kohtia, joita ei ymmärrä, mutta niinhän melkein joka elokuvassa. Aivan mahtava elokuva!
Shipuli
2.8.2004, 16:18:03
Noh en ole katsonut kovin paljon anime leffoja mutta paras on kyllä Akira (tähän mennessä) Hei sanokaas mistä (ja millä) vois lataa hyviä anime sarjoja/leffoja? :huh:
Kiitän etukäteen! :)
Joo tuossa tuli mieleen että hopeanuoli on kyllä mahtava!
Parhaat anime-sarjat listoillani ovat Naruto, Vandread, Cowboy Bebop ja Hellsing.
Naruto on juuri sopiva anime-sarja minulle. Kaunista animaatiota ja musiikkia, hyvä juoni, kiinnostavat hahmot ja ennen kaikkea näyttävät taistelut. Kyllä se Naruto vaan on niin hyvä, se on vielä niin pitkäkin eikä siihen ikinä kyllästy.
Vandreadista tykkään ihan hirveästi. Idea on mielestäni kekseliäs ja siinä on mechoja, joita rakastan yli kaiken. Että näin.
Cowboy Bebop oli ensimmäinen anime jota latasin, ja ihastuin siihen ensi silmäyksellä. Näyttäviä toimintakohtauksia ja tyylikkäitä hahmoja ja loistavaa dialogia. Kaiken kaikkiaan loistava.
Hellsing on toiseksi paras anime mitä olen nähnyt. Arucard on loistava hahmo ja hänellä on hieno hahmo-design, ja ennen kaikkea hän omaa mukavat pikku pyssyt. Tässäkin sarjassa on näyttäviä toimintakohtauksia ja synkähkö tunnelma, joka tekee tästä hiukan erilaisen kuin muut tekeleet.
Nyarlathotep
7.8.2004, 10:32:29
Paras on ehdottomasti Mon Colle Knights :rispekti: Loistavan juonen sekä erityisesti loistavien hahmojensa takia harmi ettei kyseistä sarjaa suomessa näytetä :eh:
FsepiF7
7.8.2004, 13:12:39
Siis kyllä se on Hellsing. Siis mä tykkään just isoista pyssyistä Draculoista. Siis Alucardin ne pyssyt on siis wau :rispekti: :tiä niille. Sitte siinä on tosi hyvä juoni ja ne Serasin ilmeet siin yhes jaksos ku ne ghoulit hyökkää sen päälle. Se on niin hyvä vaikka välillä onki vähä pervo kun tyypit vaan imeskelee toisiaan. =)
toracha
25.8.2004, 18:05:33
silläkin uhalla että olen jo vastannut tähän ketjuun, kirjoitan.
En pysty sanomaan parasta - pistän jonkinlaisen lyhyen top-toracha listan.
Poistakaa vaan jos häiritsee. :D
kaikista sarjoista ja elokuvista mitä olen nähnyt olen pitänyt kovasti, hyvä tuuri siis. kuitenkin, on parineljä jotka saavat minut vielä paremmalle tuulelle kuin yleensä.
1. Tenchi Muyo! OAV
13 jaksoa joista kaikki ovat täydellisiä (minun makuuni), aiheet vaihtelevat omituisista avaruusoopperoinneista laspsenvahtimiseen ym. Henkilöhahmoissa on munaa, huumoria on paljon, draamaa ei ole unohdettu ja piirrosjälki on mukavan näköistä. Lisäksi pidin musiikista.
2. Gundam Wing
Yllätin itseni innostumalla sarjasta jossa ei ole huumoria nimeksikään, politiikkaa ja jättiläisrobotteja :huh:. Katsoin 48 jaksoa kolmessa viikossa. En voinut olla katsomatta. Musiikki potkii Evangelionmaisesti päähän. goody.
3. Excel Saga
Sarja joka saa monty pythonitkin vaikuttamaan tylsiltä...
4. Chobits
Päähenkilö Hideki ... Normaali tyyppi joka yrittää selvitä elämässään eteenpäin. Sitä näkee harvoin. Sitten tulee Chii ja.... Keitaro Takanamin musiikit.
5. Elokuva: Mononoke Hime (Princess Mononoke)
Hayao Miyazaki. Henkien kätkemä oli hyvä, mutta tämä pistää sanattomaksi.
Ähh, niin monta (ainakin neljä) jäi vielä mainitsematta... mutta pari niistä on jo mainittu tässä ketjussa onneksi.
Jos jollain on näitä dvd:llä niin tulen teille katsomaan, ok?
Paras näkemäni anime on Mononoke Hime.
Tämä vetoaa minuun eläimillään ja luonnonläheisyydellä. Eläinjumalat ovat upeasti tehtyjä sekä ne veikeät pikku kodamat, jotka asuttavat metsiä. Miyazaki on tapansa mukaan luonut uskomattoman mielikuvitusrikkaan maailman, joka on vertaansa vailla. Söpö Ashitaka ja San sopivat päärooleihin erinomaisesti ja piirrosjälki on kerrassaan kaunista <3
Miyazaki on animen jumala.
Necrofobia
30.8.2004, 23:10:20
Parhaan sarjan jaetun ykkös sijan jakaa Hopeanuoli sekä Hellsing. Molemmat ovat niitä ensimmäisimpiä sarjoja ja ne on kolahtanut aika lujasti. Hopeanuoli on oikeastaan klassikko ja vanhahtava piirrostyyli on mahtavan näköistä sekä taistelut ovat hienosti toteutettuja. Hellsing, vampyyreja ja kauhua...se iskee aina vaikka paskaa olisikin. Synkkä miljöö, mielenkiintoiset hahmot ym on tehnyt vaikutuksen ja yhdet parhaimmat anime musiikit kruunaavat sarjan. Kerrankin on tehty kunnon musiikit eikä mitään ärsyttävää j-poppi tai j-rokkia joissa menee hermot.
Paras leffa, no en ole paljon leffoja nähnyt mutta Slayers The Movie oli hyvä elokuva ja myöskin hauska. Kunnolla hömppä huumoria joka sopii animee hyvin. Hieman lapselliset kohdat häiritsivät mutta muuten elokuva oli mainio, musiikit myös ok.
Hopeanuoli on ehdoton suosikkini. Aihe on ehkä hieman hassu : Koirat tastelevat hengenvaarallisia vuoristokarhuja vastaan. Animointi on nykypäivänä hieman vanhahtunutta, tosin tämä anime ei leikikkään erikoisefekteillä paljoakaan. Hahmot ovat sympaattisia, ja yksilöllisiä. Leikkaamattomana Hopeanuoli on todella raaka, enkä enää mieti sen nähtyäni miksi sitä leikattiin niin paljon ennen suomeen saapumista. Suurin osahan meistä on varmasti nähnyt Hopeanuolen, leikkaamattomana tai laikattuna.
Minä näin viime viikonloppuna 12 jaksoa Full Metal Alcemistia. Se on tosi huippua! :) Paljon huumoria ja ällöjä kohtauksia, hyvä tarina ja hahmot tekee minusta sen tähän astisista animesarjoista parhaimman. =) Minä tahtoo nähdä heti kaikki loputkin, mutta pitää odottaa vielä jonkin aikaa.
Narutoa katsoin myös, mutta vain 6 jaksoa niin en ainakaan vielä ole siitä niin kiinnostunut kuin tuosta FMA:sta.
Hopeanuoli on tietenkin yksi mun lemppareista, mutta olen nähnyt siitä kaiken ja niin monta kertaa että osaan kohta kaikki sanatkin ulkoa, niin se hieman tympäsee, olen tainnut kyllästyä siihen...
Magic Knights Rayearth on yksi lemmareistani myös, näin subbarilta kaikki muut jaksot paitsi 2 viimeistä. :P Pikkasenko tympäsee.. Juuri ne tärkeimmät jaksot jäi katsomatta... Mutta hahmot ja loistava tarina tempasi minut mukaan heti parin jakson jälkeen jonka vuoksi tämä animesarja on aika korkealla paremmuus järjestyksessä.
Elokuvia en ole silleen vielä nähnyt, mutta näin sunnuntaina yhden anime leffan jossa oli enkeleitä... nimeä en muista mutta päähenkilö oli joku ruskea hiuksinen Bellande niminen likka. Se leffa oli ihan ok, mutta olisi kaivannut enemmän toimintaa.
Kyoshiro
27.10.2004, 23:32:49
Kyllä paras näkemäni anime sarja on Dragon Ball Z, siinä on sitä jotain ja se tunnelma SE tunnelma. Kun Dragon Ball Z alkaa olen aina kuin muissa maailmoissa.
Seuraavat 5 sijaa:(ei erityisessä järjestyksessä)
GTO:
Huumoria, todella hyvää huumoria ;D on tullut katsottua sarja kahdesti
Rurouni Kenshin:
Oro jaksaa aina vain ihastuttaa
Samurai Deeper Kyo:
Voisi olla parempi ainakin mangan perusteella
Full Metal Alchemist:
Vähän outo, on huumoria ja draamaa ja noin joka toinen henkilö on murhaaja tai muuten vain psyko
Ranma:
Toinen anime jonka näin varsinkin ensimmäiset jaksot todella hauskoja
Paras elokuva on kyllä Rurouni Kenshin elokuva, mutta myös Dragon Ball Z elokuvat ovat loistavia
MonGooli
16.11.2004, 9:13:38
Paras leffa on Mononoke Hime ja sarja on kait Hellsing. Tällä hetkellä on toi Naruto kesken (oon nyt jakossa 81) mutta kunhan se joskus päättyy, tulee se varmaankin olemaan paras sarja jonka oon nähny. Toinen hyvä sarja jonka kokonaan oon nähny on Onegai Teacher, tykkäsin ainakin ite vaikka en hirveästi sen tyylisiä sarjoja kattelekaan.
Tässä sitten muutamama sarja joita en oo vielä kerenny kattoo loppuun, mutta vaikutti ensimmäisten jaksojen perusteella hyvältä:
- Trigun
- Full Metal Alchemist
- D.N. Angel
- Keroro Gunsou (Aivan mahtavan hyvää huumoria :D)
Ja lisääkin ois mutta ei nyt tuu mieleen...
Luchia
19.11.2004, 16:14:40
Minusta nämä seuraavat ovat parhaita animeita!
1.Taikasoturit/magic kanight rayearth
Se on vaan niin hyvä ja koskettava,vaikkakin äänet häiritsee aika paljon.Muuten se on lempparini.Hikaru on paras!
2.Gundam Seed
Se on aivan loistava!Hyvät musiikit ja juoni.Hahmotkin on loistavia
3.Mermaid melody pichi pichi pitch
en osaa kertoa oikein.No ne laulaa kauniisti
4.Vampire princess miuy!
loistavasti toteutettu
5.Inuyasha
Hauska ja romanttinen anime :D
muitakin on mutta en jaksa nyt niitä listata ^^
Gravitation on ehottomasti paras sarja! Suosittelen lämpimästi! Piirros on hyvää, musiikki on hyvää, äänitykset on hyvää, huumori on hyvää, miehet on komeita! Täydellinen!
Leffa paras on Henkien kätkemä. Siinä oli huolellinen animaatio. Idea on hirmu hyvä ja Haku lohikäärme oli paras!
Kummassakin puhe tottakai Japaniksi! Ei sitä muuten osaa kunnolla kattoo...
VOIh kuinka rakastan Kaikkia Ghibli studion leffoja... Vielä on muutama kattomatta, mutta uskon niiden olevan saman tasoisia. Näissä minua viehättää
Hahmojen hyvyys, kauniit maailmat ja se koskettava tunnelma joka pysyy alusta loppuun. Kaikissa on jotain hyvää... Voisin mainita varsinkin Princess Mononoke, Totoro, Laputa- castle in the sky, Nausicaa-valley of the wind ja Henkien kätkemä... Ihania...
Sarjoista mainitsisin vain finalfantasy legend of chrystals ja unlimited... pidin niistä melkoisen paljon. Hauskoja ja niin erilaisia kuin pelit ovat. Harmi kun taistelut ei oo niin hienoja...
kuppikakku
7.1.2005, 17:06:07
Paras näkemäni animesarja on Naruto. Ehdoton ykkönen (ainakin tällä hetkellä), odottelen kuola valuen uusimpia jaksoja. Narutossa viehättää ihan kaikki. Maailma, joka on niin värikäs (ainakin näissä positiivisemmissa jaksoissa), aihepiiri (ninjat = laeh) ja hahmojen erilaisuus. On hyve että hahmot ovat erilaisia eikä kaikki samanlaisia positiivisia tollikoita.
Paras näkemäni anime-elokuva taitaa olla tuo Henkien kätkemä. Siinä on vähän erilainen tarina (en oikein päässyt mukaan ekalla katselu kerralla) ja hahmot ovat taasen erilaisia luoteiltaan. Lempparihahmo parikseni nousi ehdottomasti elokuvan loppupäässä oleva rotta (?) ja sitä koko ajan kantava kärpänen (?).
Elostirion
7.1.2005, 18:35:00
RahXephonihan se paras sarja on näistä päälle sadasta mitä on tullut katsottua. Mielenkiintoinen ja tavallisesta poikkeava juoni, kiinnostava maailma ja loistavat hahmot joihin on kerrankin saatu sitä kuuluisaa syvyyttä. Taistelutkin ovat komeita eikä niitä ole liikaa, painotus pysyy hahmoissa ja niiden välisissä suhteissa. RahXephoni sisältää myös sen kaikkien aikojen ihanimman animetytön, eli Megumin(ks. signatuuri). Ensimmäinen(ja tähän mennessä ainoa, asia on tarkoitus korjata ensi kesänä kun sitä rahaa saa lisää.) sarja jonka DVD-julkaisuun tuhlasi ilomielin kasan rahaa.
Nyarlathotep
7.1.2005, 19:29:54
Olen jo tähän ketjuun alkuaikoinani vastannut mutta se oli niin hirveätä spämmiä, että vastaanpa uudestaan.
Itselläni on koneella vain kaksi kokonaista anime-sarjaa. Hellsing ja Cowboy Bebop. Kun olin katsonut Hellsingin, niin pidin tätä parhaana sarjana ikinä ja luulin ettei mikään voi vetää vertoja sillen. Alucardhan on niin pirun cool ja Seras Victoria ja sen rinnanympärys mmm...!.
Sitten sain Cowboy Bebopin jaksot archdemonilta. Tänään sain viimeisetkin jaksot 17-21, mutta en ole vielä katsonut niitä. Voin silti jo sanoa että tämä anime-sarja on omassa mittapuussani aivan yliverto. Ensimmäinen scifi-anime jonka olen nähnyt (hellsinghän ei ole, eihän). Sarjan hahmot ovat ihanan mahtavasti tehty (ja Ed on paras). Hahmot ovat niin erilaisia ja kaikilla on oma tarina. Tämä tekee sarjan hyväksi. Siinä sekoittuvat huumori, jännitys, draama, ihmissuhteet ja raakuus. Juuri siksi Cowboy Bebop on paras animesarja jonka olen nähnyt.
Henkien Kätkemä on paras elokuva, mutta nyt en jaksa
sitä perustella. Ehkä myöhemmin editoin.
//Mitä pirua, archdemon? Eihän cowboy bebopin viimeinen jakso ole 21. Sehän jatkuu vielä.
Needle
10.1.2005, 19:19:41
Mä tykkäsin hirveesti Vampire hunter D: bloodlust leffasta kun sen näin, koska juoni oli hyvä eikä se ollut mitään hirveetä veren lentoa ja se tyyli millä se oli tehty oli kivaa katteltavaa ja tietysti Henkien kätkemä on todella hyvä koska juoni on ainutlaatuisen hyvä.
Leffoista ehdoton ykkönen on Tonari no Totoro ja toisena heti perässä on Spirited away. Studio Ghiblin/Hayao Miyazakin tuotanto yleensäkin on vain niin jotenkin lumoavaa, ettei löydä edes sanoja kuvaamaan.
Sarjoista taasen parhaimpia on Hellsing, Chobits, Girls Bravo ja Ayashi no Ceres. Kaikissa on se omansa joka saa minut koukkuun aina kun alan katsomaan jotain noista.
Hennie
11.1.2005, 18:26:19
Rurouni Kenshin on ehdottomasti paras :) Kaverillani olen katsonut netistä jotain 10 jaksoa, kaikki on tosi hyviä ^^. Harvoin on anime-päähenkilöllä nimittäin punaset hiukset ^__~. Suosittelen ehdottomasti kaikille, jotka eivät ole vielä nähneet.
ShadowOfNothing
12.1.2005, 14:12:33
Cowboy bebop on ihan loisto kamaa sarjana ja elokuvana myös.
Sitten on nää Studio pierrotin sarjat, Naruto ja Bleach jotka kummatkin
melkein kympin luokkaa. Porcco Rosso toki hyvä leffa, vaikka en itse pidä
siitä animetyylistä millä hahmot on piirretty. Love Hina on myös tosi hyvä komediamainen sarja. On hirveän vaikeaa mennä sanomaan parasta animea sillä tosi moni on niin saman tasosia.
OysterOfBalance
13.1.2005, 14:47:26
Noh. Paras näkemäni sarja taitaa olla Ghost In The Shell: Strand alone complex. Olen sarjasta nähnyt vain yhden jakson ja se riitti päätköseen. Mahtava alku-musiikki tempaisi mukaansa.
Toisena tulee Naruto. Tuo kaikkien rakastama ninja-oppilas. Hauska ja hienosti piirretty.
Kolmantena Cowboy Bebop. Kauniisti piirretty avaruus-seikkailu. Yli-pitkät jalat eivät haittaa yhtään, itse asiassa en edes kiinnittänyt huomiota.
Elokuvia en ole nähnyt...
Olen korviani myöten rakastunut Miyazakin tuotantoon. Ihana suuri pörrämaha lutuinen totoro animesta tonari no totoro on maailman paras hahmo ja elokuva. Tinari no Totoro on täynnä mitä ihastuttavimpia hahmoja, mm. chibi, chu, nekobasu ja susuwatarit. Samaan sarjaan lukeutuu myös Henkien kätkemä. Miyazakin leffat jäävät pysyvästi mieleen, ja niitä voi katsella jokainen iästä riippumatta. Muita Miyazakin hyviä leffoja (eli toisin sanoen jokainen näkemäni..) ovat Nausicäa, Laputa -Castle in the sky ja Princess Monoke.
Huh. Nyt pitäisi valita paras niistä kaikista, joita olen tähän astikatsonut... ööh.
Leffa on varmaankin vasta tullut Appleseed. Mielettömän hienon näköinen, juoni oli jotenkin puutteellinen, mutta grafiikka oli todella kaunista.
Anime sarjoista Naruto sekä Full Metal Alchemist on ykkös-sijalla.Kumpaakin olen katsonut kaikki mitä tähän asti on ilmestynyt. (Naruto n.121 jaksoa, Full Metal Alchemististä olen kaikki.) Mielettömän hieno juoni ja hahmot tekee niistä ykkösiä omassa listassani.
Erginol
9.2.2005, 16:21:54
Paras sarja on kyllä ehdottomasti Naruto. Siinä on ihan mahtava juoni, hienot hahmot, hyviä musiikkeja
ja muutenki kaikkee ninja hommaa mistä mä tykkään.
Toisiks paras on Hellsing. Hyviä hahmoja, juoni ja idea.(ah vampyyreja :D )
Mitään Anime elokuvia en oo kattonu kokonaan mutta Spirited away on aika hyvä. Siinäkin on hyvä juoni ja hyviä musiikkeja.
Sini-san
9.2.2005, 18:38:37
DBZ!!! Seuraan sitä vieläkin netistä... Paras (mun ja varmasti monen muunkin mielestä) No kummiskin... Siinä se tais ollakin
:wtf:
Eikö kukaan oo kattonu Noiria? Vai eikö kukaan tykänny? Mun mielestä juoni oli ainaki ihan loistava, musiikeista puhumattakaan!! (Saan huomenna sen soundtrackin mp3:sina :tongue: ) Eläköön Soldats ja Mireille Bouquet!!
Kyllä minä olen tykännyt Noir:sta ja se kuuluu ikuisesti omalla listallani sinne kärkipäähän. Syynä tähän, aivan kuin tuurellakin, ovat sen mielenkiintoinen juoni ja loistava musiikki. Plussaa tuo vielä ääninäyttely sekä hyvin toteutetut taistelukohtaukset, joissa onneksi ei ole sorruttu veren roiskimiseen pitkin seiniä.
Olen myös alkanut seuraamaan Neon Genesis Evangelionia Subtv:ltä ja sarja vaikuttaa minusta erittäin laadukkaalta ja mielenkiintoiselta, joten se on kipuamassa parhaisiin näkemiini animesarjoihin pikkuhiljaa.
EDIT:\\ Full Metal Panic on myös noussut listalleni. Ostin kyseisen sarjan kolme DVD-julkaisua Anttilasta ja ihastuin heti tähän sarjaan. Sarjassa on kaikki omasta mielestäni ihan kohdallaan; löytyy toimintaa ja totisia hetkiä sekä niiden vastapainoksi huumoria ja hassuja tilanteita. Lisäksi alku- ja loppubiisit ovat mielestäni hyviä kappaleita.
Sixpounder
11.2.2005, 16:56:46
Ehottomasti Naruto! Siinä on ninjoja, ja ninjat on siistejä!!! Vertakin löytyy (vähän). Toinen hyvä on Neon Genesis Evangelion! Shinji se sitä Evaa hyvin ohjailee! Aika paha se viime jakso kun Ayanami melkein kuoli sinne Eva 01:seen(mikä eva olikaan...) Kun mä jo luulin että se kuoli... No, hyvä ettei kuollu, koska Ayanami on SEXIII!!!!
:D
Velvety
11.2.2005, 17:21:28
Aina sitä löytää uusia suosikkeja. :)
Naruto
Loistava anime. Humoristinen ja omalla tavallaan ihanan koskettava. Pahikset on mahtavia tuossa sarjassa. Musiikki on ihanaa kuultavaa ja hahmot itsessään ihania. Jaksojakin on tullut katsottua ihan mukavasti (119) ja koukkuun jäin jo ensimmäisen jakson katsottuani.
The Vision of Escaflowne
Romantiikkaa, ihanaa. Pidän sarjasta hyvin paljon. Tarina on koskettava ja huumoriakin on mukana. Olen katsonut sarjan kokonaan ja pidin erityisen paljon viimeisestä osasta, se oli ihana. <3 Merle on ihana hahmo.
Fullmetal Alchemist
Tämä oli hauska ja koskettava. Tykkäsin aivan älyttömästi sarjasta. Sarjan kaikki 51 osaa olen katsonut ja olin ihan onneton kun sarja loppui. Se oli minusta väärin, kun se niin inhottavasti loppui. Pahikset olivat ihania, erityisesti Lust ja Envy, joista jälkimmäinen oli loppua myöten mielipuoli. Mutta kuitenkin ihana pahis. Koko sarja on lähellä sydäntäni.
Get backers
Tämä on myös hauska. Huumoria löytyy. Ban-chan ja Ginji ovat loistava parivaljakko, tykkään kovasti. Olen katsonut vasta 11 jaksoa, mutta olen tähänkin jämähtänyt koukkuun ja pahasti. Pitäisi jostakin hommata lisää jaksoja, mutta eipä sillä oikeastaan niin kiirrettä ole. Hyvä sarja.
Siinäpäs ne. Tämän hetkiset suosikkini.
jupaccy
15.2.2005, 19:04:31
Kyllä minä olen tykännyt Noir:sta ja se kuuluu ikuisesti omalla listallani sinne kärkipäähän. Syynä tähän, aivan kuin tuurellakin, ovat sen mielenkiintoinen juoni ja loistava musiikki. Plussaa tuo vielä ääninäyttely sekä hyvin toteutetut taistelukohtaukset, joissa onneksi ei ole sorruttu veren roiskimiseen pitkin seiniä.
Noir on imo myös yksi parhaista, ellei paras. Ja, huvittavaa kylläkin, minunkin mielestäni juoni ja musiikit ovat lähes täydellisiä. Yuki Kajiura nousi Noirin mukana lempimuusikokseni animen saralta.
Mutta kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää ja sitä rataa. Noirin taistelut ovat vähän kaksipiippuinen juttu. Miikan mainitsema veren vähyys on todellakin mukavaa mutta minua häiritsi jatkuvasti niiden tyttösten ylivertaisuus. Esim yhdessä jaksossa (Spoil?) Kirika tappaa ~50 japsihenkivartijaa avoimella alueella juosten ja kahdella aseella ampuen. Muutenkin päähenkilöt olivat lähes yli-ihmisiä muihin verrattuna. Lopputaistelu on kuitenkin vertaistansa vailla.
Humm.. Tajusin juuri että aika offtopikkia koko viesti. Sanotaan vaikka että minulla ei ole lempisarjaa. :/
Yami no kokoro
21.2.2005, 14:22:25
Hmmm... Lempi animeleffa on mielestäni varmasti epäilemättä CLAMPin X!
Soon vain yksinkertaisesti niin ihana. Vaikka veri lentää ja ruumiinosat katkeilevat ja repeävät, niin tarina on jotenkin vain niin kovin... koskettava. *Kyynelehtii*
Itken aina katsoessani sen, vaikka osaan kohtaukset melkeinpä ulkoa...
Sarjoista taasen Naruto. Ja Gravitation. Ja Ai no Kusabi *sparkle sparkle*.
Hahmot ovat niin kovin upeita näissä kaikissa sarjoissa ja kaikissa on omaperäinen, koskettava tarina. ^^ Ah mitkä mielipitehet miulla...
Enimmäkseen tarinoiden takia. Naruton animaatio ja piirrosjälki on kiitettävän arvoista, kuten myös Ai no Kusabin. En osaa sanoa Gravitationin animaatiosta mitään, soon välillä hyvää, välillä huonompaa, mutta soon lempisarjani, niin kovin hassu/surullinen/dramaattinen.
Eipä tule mieleeni muuta, na no da...
nevena
24.2.2005, 18:39:02
Ehdottomasti D.N.Angel, loistava tarina, mielenkiintoiset ja ihanat hahmot. Ei mikään pitkästyttävä, vaan juuri sopivat, tosin voisin katsella sarjantuotantoa enmmänkin jos sitä vain olisi, en tiedä :lovetus:
Minulle kolme sarjaa on ylitse muiden:
Kannazuki no Miko
Shoujo-aita ja mechaa, kiinnostava yhdistelmä.Okei, mecha tappeluista en niinkään pitänyt, mutta onneksi ne yleensä olivat lyhyitä. Varsinkin toinen päähenkilö, Chikane, erittäin uskottava ja (liiankin) helppo samaistuttava. Jotkut ovat sanoneet että sarja saattaa olla katsojille raaka, kahdessatoista jaksossa paljon surua ja tuskaa. Itse selvisin sarjan loppuun nästyykkien avulla mutta onneksi lopussa kaikkia korvataan
Chikane saa lopussa Himekonsa ja katsojat kauniimman rakkaudentunnustuksensa Täytyy myös huolehtia että muistaa katsoa viimeisen jakson aivan loppuun, muuten lopussa käy 180 asteen käännös toiseen suuntaan
Shoujo Kakumei Utena
Sarja joka on vaikuttanut minuun eniten henkisesti. Myös loistavat musiikit, ihanat hahmot (varsinkin Utena), yllättävä juoni ja unohtumaton "munapuhe" (älkääkä käsittäkö väärin, jookosta).
Someday, we'll shine together
Noir
Kiri-tan! Chloe! :eh: toivoton fani-tyttö. Niin, hyvät hahmot, ihanat musiikit. Loistava sarja, joka kanssa toimi nästyykkivarastojeni tyhjentäjänä. Ja niin, tätä katsoessa tullut kaverin kanssa joitain "loistavia" ajatuksia:
-Okei, mitä noille kahelle saa antaa, ilman että ne tappaa niillä ketään
-....
-Selvä, mitäs niille ei saa antaa
- *loputon lista esineitä*
//muoks//
Ainiin, elokuva unohtui. Sen siitä saa kun ei mene ajoissa nukkumaan.
Paras elokuva on ehdottomasti Adolescence Mokushiroku aka Utena the Movie. Ikäänkuin Utenan toisinkerronta (tai jotain sinnepäin). Utenan ja Anthyn luonteet tuntuvat vaihtaneen paikkojaan, ja siihen tottumiseen meni jonkun aikaa, mutta kyllä se niinkin toimii. Edelleen ihanat musiikit, erikseen täytyy mainita ihana Toki ni ai wa. Välillä loppupuolella meni hiukan yli meitin käsityskyvyn, mutta ei se menoa haitannut
Sir Edmund
21.3.2005, 8:09:02
Henkien kätkemä.
Mielestäni Miyazakin paras elokuva, jossa juoni on koko ajan tarpeeksi tiivis ja etenkin ensimmäisellä katselukerralla on todella lumoava. Onnistuneet henkilöhahmot ja kaunis musiikki sekä hieno piirtojälki ovat tämän elokuvan ehdottomat valttikortit.
Vekkuli
21.3.2005, 19:34:26
Hopanuoli on elokuvista tähän asti paras. Mie rakastan niitä hauvoja :lovetus:! Ne on niin sulosii (siis eivät aivan kaikki...)! Tästä en voi muuta sanoa, se vain on paras.
Sarjoista paras on ehdottomasti Naruto. (Katso vasemmalle avatariin ja alas signuun niin tiedät kuka on lempihahmoni!)Ninjat rulettaa! Se on juuri sitä meininkiä josta minä pidän, ninja-aseilla ja-tekniikoilla mättämistä. Ja Sasuke on ihku :lovetus: (ja katse pidetään avassa ja signussa)!
Animea olen katsonut niin paljon vähemmän kuin monet muut, että nauraisitte jos tietäisitte...
nevena
29.3.2005, 20:53:14
Tänne oli vielä pakko lisätä Tokyo mew mew, joka on aivan loistava. Hyvin piirretyt, persoonalliset hahmot ja ihana tarina. 45 jakson pituinen jonka jaksaa ehdottomasti katsoa loppuun. Sitten mieleen tuli vielä Inuyasha joka on myös yksi lempisarjoistani, vaikka en sitä olekkaan nähnyt kuin vaivaiset 10 jaksoa, ja katseltavaa löytyy viellä paljon sillä jaksoja löytyy yli sata. Täyden kympin sarjoja molemmat.
Pakko korjata tuota edellistä elikä... Tokyo mew mew:tä on enemmän kui 45 jaksoa, en vain ollut löytänyt muita ja oletin että niitä oli vain se 45. Anteeksi erehdykseni... :huh:
Bianca
31.3.2005, 13:51:09
En ole kauhean paljoa (muistaakseni ainakaan) anime leffoja nähnyt, mutta paras näkemistäni on Princess Mononoke. Se on hyvin piirretty ja juoni on kiinnostava. Ja ne sudet on tosi söpöjä ;)
Paras sarja on ehdottomasti Sailor Moon, vaikka suomessa ne on ruotsiksi :eh: itsekkään en oikein pidä siitä ku ne on ruotsiksi, mutta kyllä ne paremman puutteessa menee. Muita hyviä sarjoja on Love Hina, Tokyo Mew Mew, Neon Genesis Evangelion, Naruto, Hopeanuoli ja Dragon Ball.
Lord JF
21.4.2005, 18:20:22
Minun lempi anime on Neon Genesis Evangelion sen perusteella mitä sitä on subilta tullut vaikka se kuulemma loppuukin aika kökösti. Toinen anime josta tykkään on Vampire Princess Miyu joka on varmaan synkin anime (tai mikään muukaan jonka olen koskaan nähnyt). Hopeanuolen näin joskus pienenä ja silloin ainakin tykkäsin olisi kiva nähdä uudestaan. Mikä sen englanninkielinen nimi on että voi ladata netistä.
Noh Lempi anime sarjani ovat : Dragonball,DragonballZ,DragonballGT ja tota Narutoa on tultu katottua jonkun verran ennen pidin sitä ihan huonona mutta kun vähän aikaa katso niin :P
Mielipiteeni/Miksi Pidän : Dragonballeista pidän siksi todella paljon kun ne tuntuvat jotenkin todella hyviltä ja sarja etenee todella hyvää vauhtia hahmot vanhenevat ja siten. Narutossa noi ninja jutut ovat kyllä ihan jees :)
Näkemäni Leffat: DBZ movie 8 : Broly The Legendary Super Saiyan , Hopeanuoli 1 2 3 ja 4
gothic_lolita
25.10.2005, 20:58:33
paras anime leffa..hmmhmm.. en ole hirveän varma.. mutta paras anime on Avenger tai Bleach.
Avengerin voisi melkein luokitella leffaksi,kun se on vain 13 osainen,mutta hienosti piiretty ja hyvä juoninen. Ei muuten arvaa helposti loppua. ja pää henkilö,Leyla Ashley,on aivan päinvastainen kuin monissa muissa animeissa.Suosittelen lämpimästi.
ei muuten sitten ole mikään rakkaus&romanttinen anime,eikä mikään lässyn lässyn anime,hienot taistelu kohdat ovat Best! n_n
Kosmetiikkamies
30.12.2006, 15:29:26
Tiiän et tää on aika vanha posti mut eikös noi Kazaat emulet ja Direct Connectit oo laittomii?
Offtopiccia:
Elokuvien ja musiikin (jne) lataaminen on tietysti laitonta. Vuoden 2005 loppuun asti se oli muistaakseni laillista ladata, mutta jakaminen oli laitonta. Vuoden 2006 alusta myös lataaminen on ollut laitonta.
Eli kyllä, laitontahan tuo. Tähän lopputulokseen päädyimme Watsonin kanssa. Mutta, nyt lähden Watsonin vastaväitteistä huolimatta napsimaan hieman kokkelia.
Ilmainen anime/musiikki koneelle lataamalla on laitonta joka tapauksessa?
Jos se on alunperin tarkoitettu jaettavaksi ilmaiseksi, ei se ole laitonta. Mutta jos se on alunperin myyntiin tarkoitettu ja tekijänoikeuslakien vastaisesti jaetaan vertaisverkoissa, niin laitonta tietysti.
// Vastaanpa vielä itse topicin aiheeseen:
En ole kauhean montaa animua katsonut. Mutta paras on ollut Runouni Kenshin. Nih.
Laudon
30.12.2006, 15:44:19
Dragon Ball Z on aivan ehdoton. Ei vain voi olla rakastamatta sitä ylitsepursuavaa miehekkyyttä. Kerrankin taistelut ovat helvetin pitkiä ja lihakset ovat niin suurta kaliiberia etteivät ne edes ruutuun mahdu. Yhdessäkin jaksossa Trunks karjuu yhteen putkeen sen 20 min, vai mitä yksi jakso kestääkään.
Olen myös repeillyt varsin mallikkaasti DBZ:lle. Legendaarinen "Namek-planeetta tuhoutuu viidessä minuutissa!!11"-kohta on sellainen jota ei ikinä unohda. Taistelu Namekilla kestikin sitten varmaan 50 jaksoa. Kesken Cell-taistelun itse pääjehu päättikin alkaa kertomaan kahden jakson ajaksi menneisyydestään. :D
Animea en voi muuten sietää, mutta Dragon Ball on silkkaa parhautta.
SuperIisha
30.12.2006, 23:37:47
Paras näkemäni animesarja on FMA. FMA oli tarpeeksi pitkä ja siinä oli aivan mahtavat hahmot sekä hyvät tunnarit.FMA oli myös hauska ja raju(toiminallisesti ja vähän muutenkin). Joten paras näkemäni animesarja on siis FMA. Tosin elokuvista täytyy sanoa et se on varmaan Henkien kätkemä tai Liikkuva linna mutta sanotaan näin että HK oli fantastinen elokuvana ja LL parempi kirjana mutta sekin oli hyvä elokuvana.Joten paras elokuva on Henkien Kätkemä.
//Eikun ehdottomasti paras elokuva on Totoroo. Se on niin ihana et oon jo vastannut Totoroo ketjuun.Parasta Miyazakia, paras Miyazaki elokuva.
Tämän topicin otsikko on hiukan ongelmallinen. Löytää paras anime/manga. minulla on oikeastaan kolme sarjaa joita seuraan kiinteästi.
-Bleach.
-initial D.
-Naruto.
Bleacista tuolla onkin oma topic joten ei siitä sen enempää. Mitä Initial D sarjaan tulee aloin katsoa sitä hiukan epäluuloisena koska en ole urheilun ylin ystävä. Mutta urheilu ja urheilu. Kyseessähän on vuoristoteillä tapahtuva nopeuskilpailu, mutta sellainen jos polliisisedät osuisivat paikalle se olisi kortin menoa. Heti aluksi ensimmäinen jakso imaisi mukaansa koska hahmot ovat mielenkiintoisia. varsinkin eräs päähahmosta pitää varsinaista päähenkilöä idioottina, mutta ei tajua omaa rajoittuneisuuttaan. Oli mielenkiintoista seurata hänen reaktioitaan päähenkilön oikean karvan vähitellen paljastuessa oikestaan pienen painostuksen tuloksena. Aluksi myös piirrojälki ärsytti hiukan, mutta ei pidä antaa sen häiritä. ja tuo kolmas, eiköhän naruto ole senverran tuttu etten ala siitä sen enempää tarinoimaan.
Vanhus.
-Bleach.
-initial D.
-Naruto.
Voi tätä pettymystä. Oletin alusta lähtien että reippaat 60-vuotta elänyt herra omaisi hieman kultturellimpia mieltymyksiä. Itselleni ainakin Bleach ja Naruto ovat niin 12-15- vuotiaiden juttuja kuin melkein olla ja voi. Ninjat, tappelut jne. eivät enää kaltaiseeni "vanhaan poikaan" liiemmin uppoa, kuten pian seuraava lista näyttänee. Makuasioita tietenkin, joista voi kinastella todellisuuden kuolemaan saakka.
Henk. kohtaisesti pidän mm. Yoshitaka Amanon Angel's Eggistä, joka on eriskummallinen mykkäfilmiä lähentelevä 70 minuuttinen elokuva täynnä symbolismia ja noh, eriskummallisuuksia. Täysin tulkitsematon tarina, jonka idean tekijä kuulemma sai unessa.
Air, josta Faerithin kera pidämme, sijaitsee myös Top-10:ssäni. Romanttinen, aito rakkaustarina ilman taka-ajatuksia tai typerää pervoilua japseilta. Toistaiseksi en juurikaan parempaa draamaa ole piirrettynä nähnyt. Kaunis alkutunnari ja parhaiten ruudulla toimiva suhde- palkinnot tälle.
Hitsuji no Uta, melankolista kauhua lähestyvästä kuolemasta sekä geeneissä periytyvästä taudista, joka tuhoaa täysin nuoren pojan elämän. Tunnelma, julma käsikirjoitus sekä harmaasävyinen väritys tekevät tästä vahvan kokemuksen.
Violinist of Hamelin. Ei ensimmäinen animeni, mutta ensimmäinen josta todella pidin ja jonka katsoin loppuun. Fantasiatarina yhdistettynä vahvaan tragediaan kuuluisten klassisten kappaleitten soidessa taustalla, ihmisen ja Helvetin suhdetta pohditaan ohimennen tässä tarinassa, jossa nuori viulisti Hamelin käy läpi kiirastulen selvittääkseen onko hän ihminen. 25 jakson edestä hienoutta, joka alkaa parantua 9. jakson jälkeen hienosti. Hieman takkuava alku mielestäni ainut miinus. Parhain ja hienoin loppu missään animessa tähän mennessä, ohittaen jopa juuri ja juuri Airin.
Elfen Lied. Tällehän nyt on jo oma ketjukin, mutta aluksi puhtaasti sadistisia viettejäni tyydyttääkseni katsoma sarja muuttui pian teurastusjuhlasta viiltäväksi tragediaksi, joka pursuaa hulluutta ja skitsofreniaa. Myös melankolinen musiikki toimi hyvin.
Ja siinä ne olivatkin. Muut sarjat eivät toistaiseksi ole päässeet ohitse kritiikistäni. En ainakaan muista että olisivat.
Voi tätä pettymystä. Oletin alusta lähtien että reippaat 60-vuotta elänyt herra omaisi hieman kultturellimpia mieltymyksiä. Itselleni ainakin Bleach ja Naruto ovat niin 12-15- vuotiaiden juttuja kuin melkein olla ja voi. Ninjat, tappelut jne. eivät enää kaltaiseeni "vanhaan poikaan" liiemmin uppoa, kuten pian seuraava lista näyttänee. Makuasioita tietenkin, joista voi kinastella todellisuuden kuolemaan saakka.
Henk. kohtaisesti pidän mm. Yoshitaka Amanon Angel's Eggistä, joka on eriskummallinen mykkäfilmiä lähentelevä 70 minuuttinen elokuva täynnä symbolismia ja noh, eriskummallisuuksia. Täysin tulkitsematon tarina, jonka idean tekijä kuulemma sai unessa.
No, huhhuh, pitänee mainita että olen vain suomenkielen varassa joten paljon sarjoja jää sen vuoksi ulkopuolisiksi. Mitä enemmän sarjoja tai elokuvia suomennetaan eiköhän muutakin löydy.
Vanhus.
No, huhhuh, pitänee mainita että olen vain suomenkielen varassa joten paljon sarjoja jää sen vuoksi ulkopuolisiksi. Mitä enemmän sarjoja tai elokuvia suomennetaan eiköhän muutakin löydy.
Hehee, suuntautuiko tämä enemmän makuuni vaiko ns. "pettymykseeni"? Ei pahalla, mutta nuorukainen automaattisesti ajattelee että ikä myös tarkoittaa "kehittynyttä" makua. On vaikeaa kuroa umpeen yli 50 vuoden ikäero Bleachin ja Naruton perusfanien ja itsesi välillä, siinä kaikki.
Ja ah, huomaan vasta nyt typon. Kirjoitin herra, kun tarkoitin herrasmies. Tämäkin jälleen niitä nuorison yleistyksiä. Eläkeikää lähentelevän ihmisen täytyy olla sivistynyt sekä kohtelias. Bear with me.
Mutta ah, jotta en veisi ketjua aivan väärään suuntaan, muistin eilen täysin unohtaneeni vielä yhden suosimani sarjan: Vision of Escaflowne. Parhainta ruudusta näkemääni fantasiaa tähän mennessä, eikä ainakaan Sormusten Herra ole lähimaillakaan kuromassa kiinni. Sarjasta taitaakin olla jo ketju, mutta tarkoin kirjoitettu kässäri, selvä visio siitä mihin sarja lopetetaan ja taustalla laulava kuoro tekevät tästä steam-punk fantasiasta hienoutta. Vaikkei olekaan Kefka, kenraali Dilandau oli varsin killeri. Näen heti näiden kahden välillä ainakin tusina samanlaisuutta. Sattumaako vain?
Hehee, suuntautuiko tämä enemmän makuuni vaiko ns. "pettymykseeni"? Ei pahalla, mutta nuorukainen automaattisesti ajattelee että ikä myös tarkoittaa "kehittynyttä" makua. On vaikeaa kuroa umpeen yli 50 vuoden ikäero Bleachin ja Naruton perusfanien ja itsesi välillä, siinä kaikki.
Ja ah, huomaan vasta nyt typon. Kirjoitin herra, kun tarkoitin herrasmies. Tämäkin jälleen niitä nuorison yleistyksiä. Eläkeikää lähentelevän ihmisen täytyy olla sivistynyt sekä kohtelias. Bear with me.
En oikeastaan tiedä miten vastaukseni sopii nyt topicin aiheeseen. Mutta sanoisin että tälläinen käsitys josta puhut on hyvin yleinen ja väärä. Jos nuorempana kiinnostuu jostain harrastuksesta kuten minun tapauksessani scifistä ja fantasiasta ei iän karttuessa se katoa mihinkään. Tapaan hyvin usein vastaavan käsitteen ollessani tapahtumisssa kuten viime syksynä traconissa. Eihän sitä kukaaan sano päin näköä, mutta pitkiä katseita näkee. Saa nähdä miten ensi kesänä jyväskylässsä Finnconissa. Mutta toisaalta niissä on ikärakenne hiukan erilainen. Silloin ei herätä niin suurta huomiota jos scifin harrastaja käväisee myös animen puolella. Vuonna 2003 turussaa tapasin Boris Hurtan joka on vanha ystäväni ja hän hoilotti jo kaukaa näkeehän sinuakin vielä. mainitessani asiasta sfetin puolella sain vastaukseksi että näköjään olen poliisin vanha tuttu. Alue missä kirjoittelen aina välillä on sellainen että siellä käydään pikkuista nokkapokkaa noin ystävyydessä.
Sanoit herrasmies, se oikeastaan on väärä käsitys minun kohdallani. kyllä näppäimistöltäni lähtee tarvittaessa tulta ja tulikiveä. Mutta täytyy tajuta missä kohdin se on aiheellista. Mainitsit myös lähestymisen eläkeikää, mutta ikävä kyllä olen jo työkyvyttömyyseläkkeellä. Eläkkelle pääsy kummasti piristi harrastustani. Tämä vastaukseni ensiosa on hiukan sellainen että mode saattaa hiukan rypistää kulmakarvojaan. Jatkan seuraavan quoten jälkeen jossa vedän jälleen asian aihepiiriin.
Mutta ah, jotta en veisi ketjua aivan väärään suuntaan, muistin eilen täysin unohtaneeni vielä yhden suosimani sarjan: Vision of Escaflowne. Parhainta ruudusta näkemääni fantasiaa tähän mennessä, eikä ainakaan Sormusten Herra ole lähimaillakaan kuromassa kiinni. Sarjasta taitaakin olla jo ketju, mutta tarkoin kirjoitettu kässäri, selvä visio siitä mihin sarja lopetetaan ja taustalla laulava kuoro tekevät tästä steam-punk fantasiasta hienoutta. Vaikkei olekaan Kefka, kenraali Dilandau oli varsin killeri. Näen heti näiden kahden välillä ainakin tusina samanlaisuutta. Sattumaako vain?Mielestäni tälläinen topic jossaa kukin kertoo mielestään hyvistä animeista on siinäkin suhteessa hyvä että se herättää mielenkiinnon tutustua muihinkin alueella mainittuihin animeihin. Alkaa ankara metsästys saada kyseiset animet käsiinsä.
Vanhus.
Auronjii
9.1.2007, 14:34:25
Ajattelin nyt kerrankin kirjoittaa aivan asiallisen postin. Saa nähdä tuleeko mitään..
Joo, parhaasta sarjasta en oikein tiedä, mutta mielestäni paras elokuva on Tulikärpästen hauta. Se vain on ihana. Kaunis juoni ja muutenkin hyvin koskettava ja aidon tuntuinen. Hahmoihin on helppo samaistua, sillä he ovat hyvin tavallisia lapsia.
Naapurini Totoro on myös hyvä. Totoro on niin pöwwöpallo! Hahmot muuten ovat taas kauniit ja juoni on kans kaunis.
Jos jotain sarjoja pitäisi mainita niin mielestäin Ouran high school host club on hauska. Hahmot ovat hyvin tehtyjä. Vaikka tuo juoni puoli on vähän niin ja näin tykkään sarjan huumorista.
Olen kovin nirso kaikessa, joten pidän vain parista animesta tällä hetkellä.
Yami no Matsuei
Tutustuin tähän ihan sattumalta ja tykästyin heti. Pidän fantasiasta ja kun mukaan on ripoteltu ripaus shounen-aita niin mikäs siinä. Hisoka. <3
Loveless
En muista, miten tähän tutustuin. Ihastuin sarjan nättiin tyyliin sekä kauniiseen musiikkiin. Ja tässäkin fantasiaa ja shounen-aita.
Fruits Basket
Siskoni tutustutti minut tähän. Juoni kuulosti mielenkiintoiselta ja sitähän se on. Pidän hahmoista, joiden joukossa on niin erilaisia persoonia. Kaunis piirrosjälki myös.
Ouran High School Host Club
Huumoria ja high schoolia. Hyvä yhdistelmä, pidän.
Tässä myös muutama sarja, josta pidän:
Hopeanuoli
Ginga Densetsu Weed
Pokémon
Rasenger
17.1.2007, 20:55:08
Noniin, ensimmäinen pätemiseni täällä.
Paras katsomani animesarja on, hiukan yllättäen, Onegai Twins. Tätä ennen katsoin Onegai Teacheria, Bleachin, Naruton, Full Metal Alchemistin, Hellsingin ja jotain muuta kakkaa + leffoja. Jonkin verran Ghost in the Shelliäkin. Tietysti animen mestariteokset ovat vielä katsomatta, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että tykkäsin todella paljon tuosta Onegai Twinsistä. On ollut pitkän aikaa haikea olo kun mokoma oli niin nopeaa ohi, mutta se lienee vain hyvä että jaksoja on 12 + 1, eikä animea pitkitetty turhaan, mikä olisi varmaan johtanut Naruton tai Bleachin kaltaiseen katastrofiin. Aihe oli kiva kaikkien ninjapeeloilujen jälkeen, tunnelma ja laatu hyviä. Mukaan mahdutetut pervoilut olivat aivan omaa luokkaansa. :)
Kaikki tuntuvat sanovat että Onegai Teacher on parempi, mutta minua ei kiehtonut pätkääkään juoni jossa joku 18v-tytönnäköinenpoika ja pervo alienopettaja sekaantuvat toisiinsa. Rajansa kaikella. :D
Henkien kätkemä pitäisi katsoa joku päivä, jos sen jostain saisi, kun menin televisiosta sen missaamaan...
Niin, ja eräs oikein hyvä animepätkä on Final Fantasy VII - Last Order. Tietysti sopii vain peliä pelanneille, mutta onkin sitten mukava ja legendankatkuinen paluu Cloudin menneisyyteen.
Delirium
18.1.2007, 11:50:02
Min oon old-school teini ja siksipä:
Nagareboshi Gin
A.k.a Hopeanuoli. Lapsi pitää epärealistisista koirista, helvetin suurista karhuista, staileista tappotekniikoista ja upeasta piirtojäljestä. Varsinkin viimeisen jakson piirtojälki on nättiä, suorastaan mangamaista, elikkäs yksityiskohtaista.
Ginga Densetsu Weed
Edellisen jatko-sarja. Perustelut samat kuin yllä + rakkauteni tanskandoggeja kohtaan.
Tokyo Godfathers
Tämä on yksi lemppari leffoistani. Se on oikeasti hauska ja kuuluu perusjoulusettiini. Leffassa siis joukko Tokiolaisia kodittomia (juoppo, karannut tyttö ja transu) löytää roskiskasasta lapsen jonka vanhempia lähtevät etsimään.
Totoro
Mjuuh, perus Ghibliä. Kaikki tietävät tämän ja useimmat pitävät. Itse rakastuin maisemiin, tunnelmiin ja taloon. Tahtoo asua Japanissa kivan metsänpeikon kanssa puunjuurakossa...
// OFF TOPIC
Jos nuorempana kiinnostuu jostain harrastuksesta kuten minun tapauksessani scifistä ja fantasiasta ei iän karttuessa se katoa mihinkään.
Jeps. Minusta tulee taatusti ensimmäinen suomalainen yli kahdeksankymppinen joka pelaa vielä Koei:n pelejä ja GTA:ta. Tai tämmöisiä ihunia mättö/raakuus pelejä nyt ylipäänsä.
Nyt täytyy sanoa että vaikka olenkin Ah! My goddess fani ja pidän Hellsingistä ja Ghost in the shelleistä, paitsi siitä uudesta inocence leffasta. Se oli vaan huono, mutta mutta.
Legend of Galactic Heroes. Pelkkä nimi kertoo kaiken sarjasta, kymmeniä tuhansia avaruus-sotalaivoja sisältäviä taisteluita joissa perus rivimiehet ovat vain tykinruokaa. Saksankielisiä nimiä Frauleineja ja Von Ribbentroffeja, Keisarikunta ja demokraattinen Alliance of the free palnets ja myytinen "maa". Aivan mahtava sarja, joka osassa sanan säilä soi ja lähes kaikki hahmot ovat enemmän tai vähemmän intellektuelleja elämän tarkoitusta mietiskeleviä sotilaita. Juonittelevia aristokraatteja ja poliitikkoja kahden sotilasneron vastakkain asettelu, Keisarikunnan uudelleen nousu ah miten täydelellinen sarja.
Lainatakseni erästä Ah my goddess mangan keskustelua. Doupter, you ney sayer! It has Super low weight fiberglass resign body,3WD drive, Dual cylinder discbrakes in every wheel, individual gascartridge suspension, rack and pinion steering wheel, 40 Wats stereo with casette and a passenger side vanitymirron and a convenient coin holder on dashpoard. Oh my God what a flawless machine!
Jo mä tiedän mulla on ongelmia. Mutta se on silti hyvä sarja...... Sääli vaan ettei sitä ole pökkernoina muuta kuin lukuun 21 asti suomessa.
Keyblade Master Sora
9.4.2007, 11:34:41
Parhaat näkemäni animet ovat:
Dragon Ball:
Dragon Ball, maailmankaikkeuden paras anime, tietenkin
on minun listassa sijalla yksi. Tarina on hyvä, huumoria riittää
ja hahmoihin ehtii perehtymään helpommin ja nopeasti.
Toriyaman piirrustusjälki on upeaa,ellei nyt olisi mahtavaa,
Goku lapsena on lempihahmoni kyseisestä sarjasta sillä hän on kaikista hauskin,hölmöin ja vahvin.
Dragon Ball Z:
Tää pysyy tässä sijalla 2 vain siksi että se on jatkoa sijalla 1 olevalle
Dragon Ballille, Toriyaman piirrustusjälki tässäkin,
ja tarina on okei, tosin ekassa Dragon Ballissa ei ollut tämän tyylinen
"Apuapahavastus, treenataan,hahaamevoitettiin" itseään toistava kaava.
Inuyasha:
Inuyasha, Rumiko Takahashin tekele päätyy sijalle 3,
tarina Inuyashassa on erittäin hyvä, Takahashi osaa piirtää hyvin
ja hahmot ovat kuuleja ja hienosti toteutettuja. Ainoa vika sarjassa on se,
että Inuyashan persoona on vähän outo...
Ensin Inuyasha on hirvee kovis ja "en välitä muista"-tyylinen tyyppi, mutta
kuitenkin aina kun Kikyon reinkarnaatio, Kagome on vaarassa,
niin Inuyasha suuttuu ja tulee apuun ja tapauksen jälkeen hän
palaa taas omaksi itsekseen kuin mitään ei olisi tapahtunut,
tosin sarjan edetessä Inuyashan luonne lempenee.
One Piece:
Tässä Oda-Sensein tekemässä mangassa/animessa, tarina ei ole se yleinen taisteluhomma vaan nyt seikkaillaan ympäri maailmaa olkihattupiraattien johdolla, sarjan taistelut ovat hyviä, kuten myös tarina.
Naruto:
Naruto,tästä pidän paljon, tarina ninjasta joka ei osaa mitään mutta silti osaa enemmän kuin muut, tarina on hyvä ja taistelut kuuleja.
Bleach:
Bleach,mikä überhyvä shinigamien ja hollowien taistelumanga, erittäin upeat hahmot ja tarina, kuten myös taistelut, lempihahmoni on Ichigo nyt aluksi, kun en ole kuin 5 jaksoa katsonut.Erittäin hyvin piirretty, ja toimintaa tulee lisää ja lisää.
Elokuvista sen verran, että Final Fantasy VII: Advent Children ja Liikkuva Linna olivat hyviä.
Dorianthem
9.4.2007, 11:58:54
Paras näkemäni anime sarja on joko Death Note, tai sitten Hikaru no Go.
Death Note
Death Note vetää puoleensa mielenkiintoisen vastakkaisasettelun avulla. On äärimmäisen koukuttavaa nähdä L ja Light taistelemassa toisiaan vastaan, koska taistelut eivät ole yleisiä animessa nähtäviä kymmenen iskua naamaan ja viisi mahaan, vaan nyt taistellaankin järjen avulla.
Ehdottomasti yksi lempianimeistani, en nyt ole aivan varma, mutta ehkä tämä on se paras. Mangana ehkä hieman parempaa, mutta animenakin äärimmäisen loistavaa.
Hikaru no Go
Tutustuin aivan yllättäen, kun isoveljen kaveri toi minulle hieman animea, että katsopa tuosta. Sattuipa mukana olemaan hieman Hikaru no Go:takin. En ollenkaan tiedä mikä tässä koukuttaa, mutta silti se koukuttaa. Go pelinä vaikuttaa aluksi tylsältä, mutta loppujen lopuksi sitä vain haluaa pelata, vaikka siihen on tutustunut vain animen kautta.
Musiikit ansaitsevat hirvittävät plussat tälle animelle. Bokura no Boken jaksaa kiinnostaa vieläkin, vaikka sitä olen kuunnellut vaikka kuinka monesti.
Muitakin hyviä anime sarjoja löytyy, kuten D.N.Angel, Fullmetal Alchemist sekä Naruto.
Susumu
14.4.2007, 11:58:39
NANA
NANAsta tehty elokuva herätti mielenkiintoni myös animeen ja hyvä niin,
tämä on varmasti paras anime, mitä olen ikinä katsonut.
Tässä on mahtavat hahmot, otteessaan pitävä juoni, sekä upeaa musiikkia, voisiko sarjalta enempää toivoa? Odotan aina innolla seuraavan jakson ilmestymistä. Mangaankin voisi tietysti perehtyä, jos kerran anime on näin hyvä.
singerfinger
15.4.2007, 15:22:20
Aika vaikeaa on lähteä erittelmään mittään parasta animea.. mutta kyllä tässä jotaki aikaseks saadaan.
1. Elfen Lied. Tänä anime iski minuun niinku 1000000 volttia.. 2 ensimmäisen minuutin aikana teurastettiin aikamoinen määrä ihmisiä.. ja lucyn vastapainoksi Nyu on ihan ihqsöpö. Ja anime käsittelee aika arkoja aiheita kuten insestiä ym.. ja se tunnelma, piti kattoa kaikki 13 jaksoa putkeen. Tell me about being hooked on something.. tämän sarjan takia tein youtubeen lillium-videon.
2.D.gray man elfen liedin loputtua jäi tyhjiö, jonka D.gray man, eli tuttavallisemmin harmaamies, täyttää. Helkkarin hyvä sarja, ja jatkuu edelleen. Akuman metsästystä parhaimmillaan, huumoria unohtamatta.
3.Hopeanuoli. Tarviiko erikseen ees sanoa, kyllä te tiiätte perkele. Eka kattomani anime, ja siitä rispektiä.
4. Full metal panic. mecha-animea, joka kuitenkaan ei ole mitään whatever transformers-meininkiä. tästä on tehty vielä fumoffu-sarja, joka sijoittuu kouluelämään, ja on erittäin humoristinen. repeilin kyllä täysillä.
5.death note. erittäin hyvä sarja. mangaa luin joskus, ja ku kuulin että anime tulee, olihan sitä pakko hankkia.
siinä viisi parasta, eikä ne oo mitenkään paremmuusjärjesyksessä.
1. Ginga Nagareboshi Gin - Hopeanuoli
Anime, joka ei esittelyä kaipaa. Lapsuusaikojeni suuri suosikki valloitti minut uudelleen, kun leikkaamaton DVD-boksi pamahti kauppoihin. Ihastuttava, koskettava ja raaka tarina, jonka päähenkilöt ovat kyllä ikimuistoisia. Puhuvia koiria, mikä voisi olla paremmin?
2. Hellsing
Monet ovat haukkuneet Hellsingiä, mutta minusta se on varsin loistava sarja. Alucardissa on tyyliä, ei voi muuta sanoa. Yksi ensimmäisiä anime-sarjoja, joita seurasin ja edelleen yksi lemppareistani.
3. Tulikärpästen hauta
En ole eläessäni nähnyt niin masentavaa leffaa kuin tämä oli. Itku oli tulla useampaan otteeseen, sillä tarina oli kaikin puolin lohduton ja loppuratkaisu yllättävä. Ei pelkästään paras animaatioleffa jonka olen nähnyt, vaan ehkäpä yksi hienoimmista elokuvista ikinä.
Editoin pari lisää kun ehdin, nyt työt kutsuvat.->
BlackDra
21.5.2007, 10:06:53
1. Ginga Densetsu Weed - sarja, joka nostattaa musiikillaan karvat pystyyn;D... muutenkin ihan mukava sarja
2. Ginga Nagareboshi Gin - Weediä edeltävä legenda. Tuli se boxikin ostettua jokin aika sitten ja katottua (kahta jaksoa vaille) putkeen. Sarjan musiikki nostattaa myös karvoja, etenkin kappale Hoero Gin (ei sarjassa) ja kappale Nagareboshi Gin (avaustheme)
3. FullMetal Alchemist - Huvittavaa katsoa kun yksi riehuu siinä vaiheessa kun haukutaan pieneksi yms. Sitten tuli vielä eilen katsottua "sinätuubista" fma - hevimies:D
4. Bleach - Sarjan nimi epäilytti aluksi, mutta sen jälkeen tullut seurailtua. tällä hetkellä 3. kauden alussa (odottelen, että steiner täältä foorumeilta polttaa Antendolle sen(siis 3. tuotantokauden) ja kys. henkilö lainaa sen). lempihahmo on ylivoimainen Zangetsu (Ichigon soul Slayer)
Animeleffa: FFVII-AC on aivan mahtava, näin sen jo silloin kun se ilmestyi (ja tietenkin japanipuheilla)
Dranda
23.5.2007, 18:12:44
Totoro
Aivan ihastuttava elokuva. Tätä katsoessa tulee aina hyvälle tuulelle.
Olisin voinut muuttaa saman tien asumaan päähahmojen uuteen kotiin.
Grave Of The Fireflies
Pala oli kurkussa ja tippa silmäkulmassa koko elokuvan ajan. Mikään, mikään elokuva ei ole koskaan saanut minua itkemään näin paljon ja tuntemaan empatiaa tarinan päähahmoja kohtaan. En tiedä milloin pystyn katsomaan tämän uudelleen. Paras elokuva.
* * *
Fullmetal Alchemist
Harvoin pystyn sanomaan mistään että jokin on paras. Tämä sarja on kuitenkin sitä parhautta niiin lähellä kuin voi ja pystyy vain olemaan. Sarja on harvinaislaatuinen, se saa mielettömästi erilaisia tunteita pintaan tarinallaan ja hahmoillaan. Viimeinen jakso tuli liian äkkiä.
Azumanga Daioh
Loistava lukiolaisista kertova sarja, ei mikään perinteinen hei me ollaan koulussa ja ihastutaan-sarja.
Hahmojen (http://koti.phnet.fi/otaku/reviews/azumanga/azumanga.htm) persoonallisuuksiin ollaan myös panostettu.
Death Note
Pahasti koukuttava ja upea sarja. Mangana kuulemma vielä parempaa, itse katson sarjana.
Full Metal Panic/Full Metal Panic? Fumoffu!/Full Metal Panic The Second Raid
Loistavia kaikki. Fumoffussa oli naurussa pitelemistä -eikä se todellakaan onnistunut- useampaan otteeseen. Jos ei ole katsonut itse sarjaa ennen fumoffuja, niin vitseistä ei oikeasti ymmärrä puoliakaan.
Samurai Champloo
Hahmot, musiikki ja tarina. Mugenin ja Jinin äänet.
*hihittelee pesäpallo- ja hamppupelto jaksoille*
Cowboy Bebop
Hyvä tarina ja mielenkiintoiset hahmot. Musiikista mieletön plussa ja papukaijamerkki. Osui ja upposi.
____
mainitsemisen arvoisia:
Ergo Proxy, Jigoku Shoujo, Hopeanuoli, Naruto, Bleach, Elfen Lied
Kapteeni Kunimura
23.5.2007, 20:35:12
~ FLCL AKA Fooly Cooly, Furi Kuri ~
Kuusiosainen OVA joka sijoittuu tavalliseen pieneen japanilaiseen kaupunkiin, jossa ei koskaan tapahdu mitään erikoista. Tähän tulee kuitenkin muutos kun sarjan päähenkilö Naota jää Harukon Vespa-merkkisen skootterin alle ja saa perään vielä iskun kitaralla päähän, minkä seurauksena hänen päästään alkaa yhtäkkiä pursuamaan robotteja jotka taistelevat toisiaan vastaan.
Juoni on turhan absurdi sanoin kuvattavaksi. Vaikka FLCL on melko lyhyt anime, siinä on ihan hirveästi asiaa eikä kaikesta saa kunnolla otetta yhdellä katselu kerralla. FLCL on ajoittain niin outo ja sekava ettei aina osaa sanoa onko ohjaaja nero vaiko hullu. Katsojalta vaaditaan vähintään samaa.
Soundtrack on ehdottomasti yksi sarjan suurimmista vahvuuksista. Soundtrackinä on käytetty the pillows bändin kappaleita joiden varaan ohjaaja on rakentanut kohtaukset ja siksi musiikit sopivatkin niin hyvin animen tunnelmaan.
Toinen vahvuuksista on sarjan tapa sekoitella rohkeasti piirtotyylejä toisiinsa ja käyttää useita eri animaationohjaajia, jotka tuovat eri kohtauksiin kukin oman tyylinsä. Sarjassa on paljon erikoisia kohtauksia jotka saa katsoa useamman kerran että tajuaa missä mennään.
Mutta palataanpa vielä lopuksia tarinaan. Vaikka suurin osa sarjan tapahtumista onkin absurdeja, FLCL on todellisuudessa suhteellisen tavallinen poika-tapaa-tytön tarina, joka koostuu tapaamisesta, yhdessäolosta, erosta, jälleennäkemisestä ja loppu ratkaisusta. Ei sinällään kuullosta kovin kiinnostavalta tarinalta, mutta kun se on toteuttu niin tyylikkäästi kuin FLCL on toteutettu, jaksaa sen katsoa uudestaan ties kuinka monta kertaa.
Jos tässä viestissä on havaittavissa vähänkään ylistystä, niin se johtuu siitä että FLCL on minulle se yksi anime ylitse kaikkien muiden.
Kuten setistäni voi ehkä päätellä, Hellsing. Sekä alkuperäinen että OVA. Hellsing kolahtaa heti alkumusiikista, jokahan on siis loistava. Eikä sarjan soundtrackia muutenkaan voi huonoksi sanoa päissäänkään, se on ehkä jopa paras anime-soundtrack ikinä.
Alucard on kova jätkä, se ja moni muukin asia tuo sarjaan tyyliä jollaista ei monista muista animeista löydy. Sitä paitsi vampyyrit vain on siistejä, ei siitä mihinkään pääse.
Alkuperäisen sarjan suurimmat ongelmat oli ehkä huumorin puute, ja typerät viholliset, varsinkin "loppari". Sitä lopparin motiivia ja merkitystä en oikein koskaan saanut selville, mutta mitä tuo haittaa kun sarja on muuten niin upea.
OVAssa oli korjattu huumorin puute, siinä sitä tyypillistä japsihuumoria sitten viliseekin. OVA aiheuttaa kylläkin itsetuhoisuutta, miksi sen täytyy ilmestyä vain suunnilleen kaksi-kolme kertaa vuodessa?! ;_;
Hellsingien jälkeen tuleekin sitten.. oikeestaan mikä tahansa Studio Ghiblin leffa, joista Nausicaa on tällä hetkellä ehkä lempparini. Ghiblin fantasiamaailmoille tulee aina olemaan paikka sydämessäni, ja kovalevyllä. Totoro on ghibliltä ainoa josta en hirveämmin pidä, ei, tämä ei ole mitään en-halua-tykätä-sellasesta-mistä-kaikki-muut-tykkää, se vaan ei herätä minulla muita tunteita kuin väsymystä. Liian hidas, liian hiljainen, juoni on liian tasainen eikä miljöökään ole sellainen mistä Ghibleissä olen aina pitänyt, fantasiamainen. Hahmot on kyllä hyvin suunniteltu ei siinä mitään, ja kissabussi on mahti : )
Vaikka mangalle häviääkin, niin Death Note tulee aina kuulumaan suosikkeihini. Upea juoni, naurettavan älykkäitä ihmisiä (sekä se toinen ääripää), ja japanilaista huumoria : P
Neljännelle askelmalle menee kolme sarjaa joista en oikein osaa päättää parasta, saman oloisia kun ovat oikeastaan. Bleach, Naruto ja One Piece. Bleach nyt on ehkä vähän vakavampi ja paremmin piirretty kuin muut, One Piecessä taas huumori on pääosassa ja grafiikka jätetty huomiotta. Narutoa vain en halua lopettaa. Joskus aikoinaan alkoi katsomaan näitä ja silloin ei tiennyt paremmasta, eihän niitä nyt keskenkään voi jättää. (vaikka naruton fillerit tappoi aivosoluja)
Ninja Scroll, siinä on sen verta brutaali tyylikäs hardcore mättöanime että oksat pois. Tässä elokuvassahan on siis kaikkea, Ninjoja, Verta, Irtoavia ruumiinosia, Tissejä, Idiootteja päähenkilöitä, mitä enään kaipaa?
Lisäksi sen voi (tai aikoinaan voi joskus 10 vuotta sitten) lainata Kiimingin pääkirjaston lastenosastolta VHS:nä, kyllä minäkin 7w katsoin ihan innoissaan leffaa jossa raiskattiin naisia. :>
The Vision of Escaflowne
Paras koskaan näkemäni animaatiosarja, joka on milteinpä jokaiselta osa-alueeltaan täyttä dimangia. Erittäin hyviä animeja löytyy jokaiselle sormelle ja varpaalle, mutta useimmat niistä omaavat joitain sellaisia elementtejä jotka minua ärsyttävät ja eivät aivan nosta kokonaisuutta sinne "täydellisen" puolelle.
Escaflowne kuitenkin pääsee lähimmäksi sitä.
Kuten sanoinkin jo ylempänä, niin sarjasta ei vain löydy kunnolla heikkoja osa-alueita. Sarjan animaatio on tasaisen laadukasta, kuten vuosikerralta ´96 voikin odottaa, sekä maailman visuaalisen ilmeen suunnitteluun on laitettu niin aikaa kuin rahaakin. Yoko Kannon uskomaton sävellystyö nostaa sarjan äänimaailman niin korkealle plussan puolelle, että itse plussamerkki on pieni piste jossain horisontissa! Juoni on rytmitetty melko tasaisen hyvin, vaikka pientä kiirehtimistä lopussa onkin ja hahmot ah-niin vaikeine ihmissuhteineen ovat tasaisen laadukasta tuotosta ja isoimmat viat löytyvät pikemminkin ääninäyttelytasolla kuin itse hahmoista (Vaaaaan-samaaaa).
Pitää myös olla oikeasti melkoisen kova sarja, jos saa oikeasti mechat toimimaan fantasian kanssa ja vielä toimimaan melko hyvin.
Lord JF
24.5.2007, 23:59:33
Legend of the Galactic Heroes
Tämä on noussut kirkkaasti parhaimmaksi näkemäkseni animeksi. En tosin ole vielä edes katsonut sarjaa kokonaan, mutta on se silti ollut reippaasti parempaa katsottavaa kuin mikään muu mitä olen tähän asti nähnyt.
Kyseessä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä foorumin enemmistölle täysin tuntematon sarja, joten pieni esittely lienee paikallaan. Kyseessä on sicifi-sarja, jossa seurataan 1800-luvun preussilaistyylisen Galaktisen Imperiumin, sekä jenkkilätyylisen demokratian omaavan Vapaiden Planeettojen Allianssin välistä galaktista valtapeliä keskittyen molemmilla puolella kahteen sotilasjohtajaan.
Sarjassa on poliittista juonittelua, mahtava hahmokaarti, mieleen painuvat sivuhahmot, täydellisyyttä hipova animaatio, sekä kokonaan klassisesta musiikista koostuva musiikkiraita. Erityisesti olen pitänyt tavasta jolla imperiumin preussilaistyyli on saatu sujuvasti istumaan sicifi-ympäristöihin.
PS: Reinhard von Lohengram on parasta mitä animessa ollaan koskaan nähty.
Eidolon
17.6.2007, 1:36:22
Millenium Actress - Pakko aloittaa kehumalla tätä leffaa. Kertoo koulutytöstä, joka rakastuu poliisia pakoilevaan taiteilijaan. Hän majoittaa hetken tätä salaperäistä miestä, kunnes mies joutuu pakenemaan uudelleen. Tyttö kuitenkin päättää etsiä hänet ja pääsee elokuva-alalle. Jokaisessa elokuvassaan hän etsii tätä.
Nätti piirostyyli ja mukaansa tempaavat musiikit ovat ihan omiaan ja kun tämän tytön, tai oikeastaan naisen, elämää käydään läpi elokuvittain, on vaikutelma vähän erilaisempi kuin muissa. Tällaisia leffoja pitäisi ehdottomasti olla lisää.
Sarjoista sitten Nana on ollut kerronnaltaan ja juoneltaan parhaimmistoa, vaikka shojoa edustaakin. Aiheuttanut monta kertaa erittäin suuria sympatioita tiettyjä henkilöitä kohtaan ja paistinpannulla läimimisiä toisia henkilöitä kohtaan. Mangana kyllä sarja on parempi, tykkään siitä piirtotyylistä.
Sisko ja sen Sisar
17.6.2007, 9:07:43
Sisar: Anime-elokuvista paras on miun mielestäni Osamu Tezukan ja Katsuhiro Otomon Metropolis. Juonena on siis se, että joku tärkeässä asemassa oleva ruhtinas-mikälie-heebo Red on palkannut rikollisen neron(joka valmistaa androideja) tekemään hänelle hänen kuollutta tytärtään muistuttavan robotin Timan. Eräs salapoliisi ja hänen veljenpoikansa Kenichi ovat saapuneet etsimään ja pidättämään tätä neroa. Redin ottopoika Rock tulee epäluuloiseksi ja kateelliseksi tästä Timasta ja räjäyttää laboratorion jossa Timaa tehdään taivaan tuuliin. Samaan aikaan salapoliisi veljenpoikineen on päässyt rikollisen tiedemiehen jäljille ja saapuu palavan laboratorion luo. Tiedemies kuolee, mutta Kenichi onnistuu pelastamaan Timan. He putoavat viemäriin ja joutuvat näin eroon salapoliisienosta. Rock saa selville ettei Tima ole vainaa ja lähtee saalistamaan tätä. Salapoliisi yrittää löytää Kenichiä, Rock Timaa ja Kenichi taas rakastuu Timaan tietämättä tämän olevan androidi (Tima on kuin Chobitsin Chii; ihan pihalla aluksi kaikesta, osaa tehdä mitään, mutta Kenichi opettaa tätä) Juoneen vaikuttaa myös ihmisten kapinointi robotteja vastaan jotka vievät käytännöllisyydellään kaikki työpaikat, Redin vallankaappausyritys ja hänen suunnitelmansa Timan varalle jne. Loppu jää selvitettäväksenne
Tässä... ei ollut "pahista". Vain ihmisiä eri tavoitteiden kanssa. Son minusta kiva. Eikä kukaan kaavaillut maailman tuhoamista. Ei mitenkään klisee. Ja musiikit ovat aivan mahtavia, sopivat erihyvin suurkaupungin hulinaan. Sivulliset käyttäytyvät uskottavasti, eivät ole vain "Oho, joku ammuskelee. No, se juoksi tonne kulman taakse, söisinköhän tänään viinerin" Hahmot ovat persoonallisia, ja pakkomielteinen Rock on ihana :love: Hän rakastaa Rediä isänään vaikka tämä on koko ajan sortamassa tätä. Tässä on monia hauskoja kohtauksia, toimintaa ja surullinen loppu, joka saa kyllä pienen kevennyksen. Romanttinenkin tämä on, juonessa on yllättäviä käänteitä, elokuva ei käy tylsäksi nopeatempoisena, mutta sen kärryiltäkään ei putoa. Lisäksi juoni on mukavan monimutkainen, muttei liian vaikea ymmärtää. Tässä on jotain samanlaista viehätystä kuin R.A. Salvatoren kirjoissa; monet eri tapahtumat vaikuttavat niin oudosti ja kierolla tavalla toisiinsa. Rrrakastan. Päähenkilöt (Kenichi ja Tima) eivät ole mitenkään yli-inhimillisen täydellisiä, rohkeita ja voimakkaita tms. Ihan ikäisekseen tavallisesti käyttäytyviä. Se tekee heistä aidon tuntuisia. Lisäksi eri ihmisten erillainen suhtautuminen samoihin henkilöihin on realistisen tuntuista.
Ammuskelua on, mutta elokuva ei mene mielettömäksi verellä läträämiseksi. Piirrosjälki on "vanhahtavaa", mutta siinä on jotakin... klassista viehättävyyttä.
Loppu saa tosiaan itkemään vähän herkemmät ihmiset. Se on vain hyvä, liian onnellinen loppu olisi pilannut tämän.
Täysi kymppi, vähempää ei pitäisikään odottaa noilta kahdelta (Osamuhan oli jo död kun tämä tehtiin, muistaakseni)
Paras sarja.... Chobits. En nyt tiedä mikä viehättää näissä "olen naiivi ja tyhjäpäinen robottityttö" -naispäähenkilöissä. Mutta Chii on suloinen ja Hideki on tavallinen ja normaali. Helposti samaistuttava. Ei yliammuttu luonteenpiirteissä. Sellainen kuin ikäisensä kuvitteleekin olevan.
Henkilö Hideki siis muuttaa kaupunkiin kun hakee erääseen kouluun siellä, ja löytää ensimmäisenä iltanaan kadulta Persocomin; ihmisen näköisen tietokoneen. Hän vie sen kotiin ja pitkän "miten tämän saa päälle"-pohdiskelun jälkeen hän saa Persocomin heräämään vain huomatakseen ettei tämä osaa muuta kuin sanoa "Chii". Hideki tutustuu henkilöihin jotka osaavat auttaa häntä Chiin kanssa ja Hideki sitten koittaa opettaa Chiille kaikkea mitä tietää. Tilannehuumoria ei sarjasta puutu, ensimmäiset n. 20 jaksoa ovatkin vain sellasita "Chii häröilee"-touhua. Jos nyt sarjasta jotain miinusta pitäisi sanoa, sen on että loppu mentiin liiian nopeasti, yhteen syssyyn kaikki tärkeä (sarjassa 26 jaksoa) Loppupuolella saadaan tietää Chiin menneisyydestä ja miksei Chii muista mitään mistään. Loppu on onnellinen todella outojen koukkujen kautta, tapahtumat etenevät tod. liian nopsasti. Muttah, muuten loistosarja. Suloisin.
Wolf's rainkin on hyvä. Melko vakavamielinen ja surullinen. Tässäkään ei ollut ns. pahista, vaan taas ukkoja eri tavoitteilla varustettuina. Darciaan rakastuin :love: Tässä susihukat (jotka voivat ottaa ihmishahmon ja joiden uskotaan kuolleen jo sukupuuttoon) etsivät paratiisia. Löytääksen sen heidän pitää löytää ensin joku kukkaisneito. Kukkaisneito ompi ihmisten labrassa tutkittavana. Tulee Darcia :love: joka pöllii kukkaisneidon, elikkä Chezan. Karvainen ja kummasti yhteenpäätynyt neljän hengen porukkamme Kiba, Hige, Tsume ja Toboe lähtevät neidonryödtäjän perään.
Peräänsä he saavat Chezaa jahtaavia ihmistutkijoita ja susia jahtaavan juoppolallin Blue-koiransa kanssa (joka myöhemmin osoittautuu sudeksi, vai olikos se puolisusi, emmie muista, ja liittyy päähenkilöiden joukkoon) Todella surullinen. Itkettää paljon. Ja Tsume ja Toboe on varmasti piilohomoja. Tulisivat pois Kaapista. Sinänsä kiva loppu tässä; Kukaan ei saa ketään. Hoh.
Full metal alchemist on kanssa kiva. Tässä on herkullinen juoni kaikkine käänteineen. Ihanan nopeasti, muttei liian nopeasti etenevät tapahtumat. Sitä R.A. Salvatore -viehättävyyttä (eri tarinat punoutuvat yhdeksi) Hupaisa ja suruinen. Samanlainen loppu kuin Wolf's rainissa; päähenkilö ei saa naista. Son hyvä. Henkilökaarti on loistava, niin monensävyinen että varmasti löytyy jokaiselle mieleinen. Lisäksi päähenkilökään ei ole mikään paras ja mahtavin, ei mene maku ja jännitys siinä.
Ed ja Al koittavat siis alkemialla herättää äitivainaansa henkiin epäonnistuen ja menettäen Alilta koko ruumiin ja Ediltä jalan. Ed antaa kätensä jotta saisi edes pikkuveljensä sielun pelastettua siirtämällä sen tyhjään haarniskaan. Sitten veljespari lähtee etsimään Viisasten kiveä omien ruumiidensa palauttamiseksi.
Hööh, samalla joukko Homonculeja havittelee samaa päämäärää kuin Ed ja Al; sitä Viisasten kiveä. Tiet menevät ristiin myös alkemisteja nirhivän äijän Scarin kanssa. Ja ties mitä muuta. Loistosarja :up:
Minähän en ole noita animuelokuvia kovinkaan hirmuisesti katsellut, lähinnä siksi että... No ei siihen ole mitään syytä. En tiedä, jotenkin se niiden metsästys on vain jäänyt, odottelen vain että ne tallustelevat oma-aloitteisesti luokseni tai lähimpään elokuvateatteriin. (But rly, meh is not lazy, oh noe noes!)
Mutta onhan niitä toki tullut katsottua, ja suosikikseni voisin heti nimetä Princess Mononoken. Kyseisen elokuvan näkemisestä on nyt kulunut jo useampikin kuukausi, ja haluaisin kovasti nähdä sen uudelleen muistin virkistykseksi. Mieluiten haluaisin rainan ihan omistukseeni asti, sillä se on todellakin loistava. Animaatio on erittäin kaunis, ja juoni valloitti sieluni aivan totaalisesti. Elokuvan maisemat vaihtelevat sankoista metsistä rautavalamoihin, ja kokonaisuudessaan tulos on henkeäsalpaava.
Vaikka ihmiset ovatkin näennäisesti elokuvan 'pahiksia', ei loppujen lopuksi elokuvassa ole selkeää 'hyvää ja pahaa'. Immeiset toimivat vain oman etunsa mukaisesti, he tuhoavat metsää voidakseen kaivaa rautamalmia ja yrittäen suojella kyläänsä viitaten kintaalla metsän asukkaan kohtalolle. Ja eiväthän metsän jumalat voi sitä sulattaa, joten tunnelma on aika painostava. Itse olen metsän puolella, sillä Lady Eboshi oli todella ilkeä tapaus. :<
Yleensä en ole hirveästi pitänyt Studio Ghiblien elokuvien päähenkilöistä, mutta suhtautumiseni Ashitakaan oli aika lailla neutraali. Eipä pahemmin missään vaiheessa tyyppi ärsyttänyt. Sanistä, susien kasvattamasta tytöstä, tykkäsin taas todella paljon. Luonteeltaan villi ja peloton, mutta silti kovin varautunut. Ja ulkonäöltään niin suloinen. *w*
Villisiat olivat pelottavia otuksia, varsinkin kirouksen alaisina, joka mädätti niitä sisältäpäin. Kohtaus, missä Ashitaka pelastaa Sanin yhden tämmöisen villisian kynsistä oli kaikessa kammottavuudessaan yksi suosikeistani.
Miyazaki jättää sanattomaksi.
--
Sitten sarjoihin! Noh, animuahan en nyt mitenkään hirmuisen aktiivisesti katsele, mutta voisin pari omaa suosikkiani nyt mainita. Ihan vain huvin vuoksi. :f
Excel Saga, johon serkkuni erittäin ystävällisesti minut koukutti, on kyllä jotain aivan sairasta. Jos oikein etsii, tästä saattaa löytää jotain ideaa, mutta loppujen lopuksi sarja on aika pitkälle pelkästään päätöntä sekoilua. Ja juuri sen takia siitä pidänkin! Jaksojen aikana saa nauraa kippurassa, meininki on todellakin hulvatonta, ja hahmot oikeasti hauskoja ja omalla tavallaan hyvinkin persoonallisia. Esimerkiksi Lord Ilpalazzo omaa erittäin mielenkiintoisen obsession, maailmanvalloitus! Ja sehän onnistuu helposti kun apureina on kaksi kaunista tyttöstä. Energinen Excel, jonka älykkyysosamäärä on surkuteltavan alhainen ja Hyatt, jolla on paha tapa kuolla monta kertaa jokaisen jakson aikana. Myös animen ohjaaja, Shinichi Watanabe on tunkenut itsensä sarjaan mukaan, ja kukapa ei oikeasti olisi koskaan kuullut tuosta legendaarisesta Nabeshinista, joka ilmestyy paikalle aina kun luulit, että sarjassa on sittenkin jotain järkeä?
Niinjust.
Excelin sekoilujen ohella seurataan myös Pedro -nimisen miehen sielun vaellusta. Tai sielunvaellusta. Miten vain.
Meh likes!
Toisena olisi sitten varmaankin tämä Death Note, josta minun ei toivon mukaan tarvitse enempää selostaa. Musiikki, juoni, kaikki = <3
// Mainitaan nyt vielä, että elokuvista Hopeanuolet ovat niitä ehtoja klassikkoja, ja himoitsen tällä hetkellä kovasti tuota Hopeanuoli DVD-boksia! T___T Ja Samurai Champloo kuuluu kanssa fiktiiviselle "top 10 animet evah!1" -listalle. :o~
Törö(loi)nen täällä ihmetteli mystisesti kadonnutta viestiään, joita on nyt siis kaksi. Minä nuo viestit tosiaan poistin, ja syynä yksinkertaisesti perustelujen puute. Mitään esseitä ei tarvitse edelleenkään kirjoittaa, muutama rivikin riittää ihan hyvin, mutta ympäripyöreä kakka ei mene minun sensuuristani läpi ("Naruto on hyvä, koska siinä on sikahyvä musiikki, mageet taistelut ja Gaara!!!!11")
Ja Keyblade Master Sora ja Linkittäjä- Ihan oikeesti, antakaa modejen modata, me ei tykätä yhtään enempää takapenkkimodailijoista kuin spammistakaan.
Jos on vielä ihmettelemistä niin peeämmällä tai täällä. (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=15784)
Törö(loi)nen
4.9.2007, 19:56:07
Yritä antaa anteeksi, tämmönen nöpö kun olen. Jos minä nyt perustelisin kantaani, niin sinun ei enää tarvitsisi poistaa minun viestejäni.
Eli siis vielä kolmannen kerran: Suosikki(anime)leffani on Naapurini Totoro, ihanat musiikit ja semmoinen elokuva ei ole ketään pahista juonittelemassa maailmanvalloitusta. Toki tykkään myös Liikkuvasta linnasta, jossa tykkään varsinkin animaatiotyylistä (ja onhan siinäkin hyvä juoni). Kissojen valtakuntakin on yksi hyvä leffa, tosin oli niin harmillisen lyhyt, vaikka luulen, että ainesta pidempäänkin sessioon olisi ollut, Varsinkin kun vielä pidän kissoista. :D
Eikä tietenkään pidä unohtaa Henkien kätkemää, joka on myös yksi mestariteos. Se on vaan kokonaisuutena niin hyvä leffa, etten tiedä mitä oikein kehua. Ainakin koko maailma on hyvin keksitty ja värikäs.
Suosikkisarja taas on Naruto, jonka katsoin kesän aikana kokonaan (kaikki kymmenen tuotantokautta). Olen kait vielä semmoinen kakara, joka tykkää tappelusta ja ninjoista, pakko myöntää. Ihmeellistä, että sarja ei ole paljoa itseään toistanut vaan on tarjonnut aina jotain uutta.
Bleach on toinen suosikkisarjoista, sekinhän on semmoinen "mäisk puks poks" -tyylinen ohjelma, josta kuitenkin pidän, koska se sisältää huumoria, josta sattumoisin pidän.
Hellsing on myös hyvä niin mangana kuin animena, tosin animea on niin harmillisen vähän (mitä itse olen löytänyt), vain yksi tuotantokausi. Se on semmoista verellä mässäilyä, jota on joskus mukava katsella.
Toivottavasti tämä nyt menee läpi FFFinin tiukan modetuomariston arvioinnin, ja saa elää edes jonkin aikaa.
Hieman pidempi viesti, yhä lyhyt mies.
Kaikkihan me joskus uusia ollaan! Tämä viesti oli ilo silmälle, jatka samaan malliin! <3 ~Arwie
Hui kamala sitä minun aiempaa viestiäni tuolla kätköissä. Ihan itkettää. ._.
En todellakaan osaa valita sitä yhtä parasta leffaa, joten listaan ja perustelen muutamia.
Tonari no Totoro (Naapurini Totoro)
Edelleenkin pidän tästä leffasta. Kaikella suloisuudellaan se on ihana ja sen jaksaa katsoa monta kertaa uudestaan.
Sen to Chihiro no Kamikakushi (Henkien Kätkemä)
On leffa josta myös pidän. Siinä on jotain hauskaa kun sitä katsoo, niin erikoinen. Jumalten kylpylä on toimintaa täynnä.
Periaatteessa Hayako Miyazakin leffat ovat niitä joista pidän ja joita jaksan katsoa moneen kertaan uudestaan. Tietenkin ne on katsottava alkuperäiskielellä eli japaniksi. Suomeksi Miyazakin leffat ovat kammottavia!
Nokipallerot ovat sitten niin ihastuttavia.<3
The Lord ZXV
2.10.2007, 14:36:26
Ensimmäisenä tulee mieleen kaksi sarjaa:
Ginga Nagaberoshi Gin:
Hopeanuoli on upea sarja. Itse pidän paljon koirista ja tässä oli paljon toimintaa ja se oli hyvä. Pidin siitä todella, se oli hyvin piirretty mutta huonosti ääninäytelty suomeksi. Japanilainen puhe taas ei ollut mitään parasta. Silti kuulee omiin kestosuosikkeihini Anime sarjoina.
Ginga Densetsu Weed:
Jatkoa edelliselle mutta nyt pääosassa on Hopeanuolen poika Weed. Tässä on samat plussat kuin miinuksetkin. Mutta tässä huonoa esimerkiksi Johnin ja Smithin kuolemat
Silti idea on sama ja toimii.
Suosikkejani kyseisissä sarjoissa ovat:
Hopeanuoli/Gin: Siinä on sitä jotakin.
Punasilmä/Akame: Se viisaus, se voima, se luonne. Se näkö.
John: Se taito ja potenttiaali ja ennenkaikkea itsevarmuus.
Riki: Yksi parhaista. Tässä on selvää voimaa ja varmuutta. Sellaista sisua.
Jerome: Taitoa. Ammattitappaja. Jeromessa on sitä jotakin.
Tesshin: Taitoa ja luonnetta. Oikea ninja.
Kurojaki: Oikea mestari pahis. Näyttää hienolta ja nimi on hieno(musta paholainen).
Smith. Pääsee oikeuksiinsa vasta Weedissä.
Ryo: Pieni rooli mutta hahmo on mielenkiintoinen.
Tiikeriveljekset Akatora, Kurotora ja Chukotora: Näistä Kurotora on paras.
Kagetora: Hänessä on sitä samaa mitä Kurotorassa.
Jet: Pieni rooli mutta mielenkiintoinen hahmo.
Akakabooto: Karhu. Se on vain niin hieno ja vaikuttava.
Vielä tuli mieleen eräs sarja(en ole ihan 100% varma onko se animea)
Spawn: Animation
Spawn fania pidin kovasti, tässä on tyyliä ja voimakkuutta. Spawn on kovista kovin ja tuhoisista tuhosin. Itse pidin tosipaljon. Se oli hienosti toteutettu kaikilta osin, myös toiminta oli hienoa. SUOSITTELEN.
Dragoon Warrior
2.10.2007, 19:51:50
Ostin pari viikkoa sitten Tulikärpästen hauta- animen. Ehdottoman upeaa! Samalla surullinen ja synkkä, mutta onnellisiakin kohtia on. Katsokaa!!
Usein tylsinä päivinä katselen Cowboy Bebobia. Vähän kummallinen, mutta viihdyttävä elokuvahan se on. Sen lisäksi Totoro, Kissojen valtakunta, Liikkuva linna, Henkien kätkemä...Eli Miyazakin tunnetuimmata animet kuuluvat myöskin suosikkeihin.
Pitää vielä mainita Tales of Phantasia: The Animation, mikä liittyy ToP peliin. Ei se erityisen mahtava ole, mutta pelin pelanneille ehdotonta katsottavaa.
Darkpath Wanderer
6.11.2007, 7:14:58
Ehdottomasti paras näkemäni animesarja on 7 Samurais. Aivan uskomaton...sitä vain katsoi silmät pyöreänä ja lumoutuneena. Sopivan mittainenkin tämä sarja oli, oisko ollu 21 jaksoa tai vähän päälle. Itse, kun suosin aina lyhyitä sarjoja. Mutta piirrosjälki on upeaa ja juoni mitä hienoin. Huumorikin on omaa luokkaansa :D ja kyllä, tämä sijoittuu seitsemän samuraita klassikkoelokuvaan.
MonGooli
19.11.2007, 11:57:40
No hui mitä roskaa oon tuolla aikasemmin kirjottanut. Ehkä on vähän mielipide muuttunut ainakin parhaimman sarjan osalta.
Paras sarja on ehdottomasti edelleen Hajime no Ippo. Siinä on itselleni kaikki mitä sarja tarvitsee. Loistavaa huumoria, hyvää animaatiota ja persoonallisia hahmoja. Ja tietysti myös hyvä musiikki luomaan paremman tunnelman. En ala tähän sen enempää kirjoittamaan, kun olen kirjoittanut siitä sarjan omaan ketjuun (http://foorumit.fffin.com/showpost.php?p=288313&postcount=2) kommenttia. Lukaiskaa jos kiinnostaa.
Ensimmäistä sijaa parhaana elokuvana pitää edelleen Mononoke Hime. Ei ole vielä tullut vastaan parempaa elokuvaa. Spirited Away yltää aika lähelle, erityisen hyvä elokuva sekin. Eli tässä kategoriassa ei ole (vielä) tapahtunut muutoksia.
M1green1
2.9.2009, 18:29:52
Numero yksi on Desu nooto (Death Note). Loistava juoni jänskillä päähenkilöillä. Soundtrack toimii upeana tunnelman nostattajana, täten anime on parempi kuin mangaversio. Ääninäyttelijävalinnat ovat osuneet nappiin keskeisten hahmojen osalta. Se toinenkin puolisko sarjasta on mielenkiintoinen, siitäkin huolimatta vaikka on pätkitty mangasta. Jep. Loppu on toteutettu hyvin ja on erinomainen, vaikka olinkin juuri sen häviäjän puolella.
Saikano vie hopeatittelin. Unohtumaton rakkaustarina tytöstä ja pojasta, jossa molemmat yrittävät taistella henkensä kuin heidän suhteenkin puolesta. Joillekin liian cheesy, mutta minä tykkäsin. Juonesta jätetään kertomatta taustoja aika lailla että miksi asiat ovat niin kuin ovat, mutta taas. Eipä sillä niin väliä. Sarjan pääteema on yksi parhaimpia animekappaleita mitä olen kuullut. Ainut miinus tulee välillä kömpelöstä ääninäyttelystä miespäähenkilöllä (eipä sillä paljon muita rooleja tainnut ollatkaan), mutta sen antaa anteeksi kun Chisen näyttelijä (Fumiko Orikasa) vetää elämänsä roolisuorituksen. Tämän tyylisiä lisää! (mikäli joku tietää yhtä surullisen sarjan, niin kerro pois. ei mielellään leffa, mitään mechaa, samuraita, loli-sankareita, turhaa tuulenpuuska-yllättää -ecchi huumoria. mielummin myös persoonalliset hahmot, myös ulkonäöllisestikin. jep ei niitä löydy.)
Monster pronssille. Seinenin ystäville tämä on "must watch". Tarinan kerronta on huippuluokkaa, vetää vertoja parhaimmille jenkkileffoillekin. (Liikaa sanottu? No ei oo). Hahmoja on paljon, mutta jokaisen rooli juonen kulkuun on tehty hyvin. Mielenkiinto ei lopahtanut ainakaan meikäläisellä missään vaiheesa, vaikka sarjalla onkin pituutta 76 -jakson verran. Sivuhuomautuksena Naoki Urasawan 20th Century Boys ja Pluto on myös kypsempään makuun. Nämä vaan tosin mangana tai toinen live-actionia.
Sellasta. Kunniamaininnat vielä Planetessille, Golden Boylle ja Haibane Renmeille.
Para5ite
12.2.2010, 23:13:28
Darker Than Black
Ehdottomasti paras sarja mitä on ikinä maan päällä tehty.
Ykkös tuotantokausi kertoo hyvin mistä kaikessa on kyse ja esittelee äärimmäisen karismaattiset päähenkilöt.
kakkostuotantokausi kun taas sitten pitää sisällään tiiviin yhden ison missionin.
Hd laadulla kaikki tuli taas katsottua kun aina kun mahis sitä on lada nii niinpä sitten teen.
Sarjan hahmot ja muutenkin koko maailma on jotenki kiehtovaa. Semi post-apocalyptistä meininkiä kyseessä siis.
Hahmojen suhteet taas edistyy varsin mielenkiintoisesti kun oletettavasti sarjan "Contractoreilla" (kuten päähahmo Hei) ei ole tunteita...Ja tämähän oli vain olettamus. Sellaista olentoa ole olemassakaan jolla ei tunteita olisi.
Sarja on silkkaa taidetta ja parhautta.. ei bullshittiä.
Lord JF
19.4.2010, 10:43:48
Legend of the Galactic Heroes
Yhä edelleen. Törmäsin juuri tämmöiseen (http://www.colonydrop.com/index.php/2009/06/04/area-88-legend-of-the-galactic-heroes?blog=1) hienoon kirjoitukseen jossa sarjan luonnetta kuvataan kerrassaan loistavasti.
Aloittelin animeharrastustani tuossa kymmenisen vuotta sitten raskaammalla kädellä, sitä ennen oli tullut tutustuttua lähinnä Anttilan Manga-VHS -valikoimiin (liekö noita kukaan enää muistaakaan). Tuolloin tutustuin pääasiallisesti Rurouni Kenshiniin, johon hurahdinkin täysin ja joka pysyi suosikkinani oikeastaan siihen asti, kunnes nyt tovi sitten yritin aloittaa uudelleenkatselua, enkä enää kyennyt siihen Kenshinin ylihyvis-huttuun ja tietynlaiseen söpistelyyn, jota sarjassa kyllä piisaa. RK OVAa (sitä ensimmäistä siis) kykenen kyllä edelleen ongelmitta katsomaan, liekö sitten sen takia, että on melko synkkä ja realistisempi kuin sarja.
Nyt ryhdyin katsomaan uudelleen NGE:tä siinä toivossa, että sarjan synkempi ja psykologispainoitteisempi ote jaksaisi innostaa enemmän kuin Kenshinin rakastetaan kaikkia -hippi-ideologia. NGE:stä olen aina sen ärsyttävästä päähenkilöstä huolimatta pitänyt, ja juonen vaikeus on taannut tähän asti sen, että sarjaa on jaksanut katsoa useammankin kuin kerran. Loppu on kyllä - tai molemmat niistä - mennyt aina aika tehokkaasti yli allekirjoittaneen älykkyyden. Tajuiskohan sitä tällä kertaa? :D
Nuorena tuli katsottua ihan kaikki anime, mitä käteensä sai, mutta mitä vanhemmaksi tulee, sitä huonommin kestää p*skaa animea - ja toisaalta harmillista kyllä, animea ylipäätään. Tiettyihin Miyazakin leffoihin (Tonari no Totoro, Kaze no tani no Nausicaa, Mononoke Hime) jaksaa kyllä palata aina, mutta esim. uudemmat Miyazakit eivät niin inspaa, puhumattakaan Studio Ghiblin Kissojen valtakunnasta, joka oli kyllä melkoista tauhkaa.
Suosikkianimeinani ovat tähän päivään asti pysyneet... Ööö. Enpä osaa oikeastaan edes sanoa, niin moni on päässyt unohtumaan. Tuossa ylempänä tuli mainittua sellaiset, jotka edelleen muistaa. On myös muutama anime, joita olisin halunnut seurata, mutta jotka syystä tai toisesta jäivät: Vision of Escaflowne (en saanut lisää jaksoja käsiini), Hellsing (ei vakuuttanut), Samurai Champloo (ei vakuuttanut tämäkään), Cowboy Bebop (en saanut jaksoja, eikä leffa vakuuttanut)... Nämä lienee vähän sitä aikuisempaa kamaa, mitä voisin kai vielä kuvitella katsovani.
Otan muuten mielelläni suositteluja vastaan, jos joku tietää vähän kypsempää ja synkempisävyistä animea, jota tällainen tylsimyskin jaksaisi katsella. Tuo Escaflowne ilmeisesti kannattaisi hankkia käsiinsä? Mitä muita? Tässäkin keskustelussa on varmasti paljon ehdotuksia jo tullut, mutta en jaksanut koko keskustelua kahlata läpi...
Meni vähän offiksi tämä, kestäkää.
samwise
27.5.2010, 0:06:30
Huh, harvoinpa täällä tulee käytyä taas. Pitäs varmaan tuon XIII:n myötä ehkä vähän aktivoitumaan joten kirjoitellaan edes jollekki osiolle jotain (:
Eli animua kattonu jo vuosikymmenen, mutta aloittelin tosiaan Dragonballilla ja näillä joten en tiedä kehtaako laskea. Vasta vuoden aikana löytänyt semmoiset animet jotka oikeasti ovat iskeneet ja tällähetkellä suosikkilistalla onkin Toradora ja Kimikiss Pure Rouge. Söpöilyt eivät ehkä sovi pojille, mutta mistä minä tiedän, aina ollut omien teiden kulkija D: Jos highschool romancet/slice of lifet yms iskee niin suosittelen ehdottomasti molempia!
Blood+ on tällä hetkellä katsonnan alla kun jaksoin pitkästä aikaa uutta sarjaa katsomaan ja on iskenyt jopa yllättävän kovaa. Sarja lähti ehkä hieman hitaasti käyntiin ja oli hieman diipadaapa fiilis, mutta kohtuu pian aloin lämpenemään sarjalle. Nyt ollaan puolessa välissä ja meininki tuntuu vain paranevan jokaisen jakson myötä. Sen enempiä spoilaamatta jaksot jäävät useimmiten kohtuu hyvään paikkaan jolloin tekee mieli katsoa vielä yksi jakso lisää. Suosittelen itse kaikille toiminta/taistelu animen ystäville jotka hakevat animeltaan myös hyvää juonta. Taistelukohtaukset ovat hyvin tehty ja viihdyttäviä, joskaan eivät onneksi mitenkään ylivedettyjä.
mazzeneko
8.6.2010, 16:48:59
Tengen Toppa Gurren Lagann
Syitä on niin monta miksi tämä sarja on niin paljon muutakin kun perinteinen Mecha-sarja. Animaatio on aivan uskomatonta, musiikki mahtaavaa, sarjan hahmot on erittäin hyvin käsikirjoitettu, juoni on loistava..
Sarja pitää itse kokea, että siitä saa oikea kuvan.
Suosittelen sarjaa myös niille jotka eivät vielä ole uskaltanut avata sydäntään mechalle.
Hyvänä kakkosena tulee Touch!
Orochimaru
8.6.2010, 21:48:56
Suosikki sarjani Naruto Shippuuden tietenkin, ääni näyttelijät on sika hyviä, tarinan kulkku on hyvä, samoin ideointi. Toinen anime jota seuraan on Gungrave jotenkin idea on omaperäinen, sarjassa on Mafia ja äksöniä riitää ja,kaiken laista kivaa meikäläisen tyylisiä sarjoja (animea). :)
Substance
29.6.2010, 14:32:52
Selasin ketjua läpi etsien jotain sarjaa, jota voisi itsekin kokeilla ja fiilikset ovat olleet tähän asti todella positiiviset. Elikkäs kiitos vinkeistä.
Tuo Ouran High School oli mahtava sarja ja sitä tuli seurattua alusta loppuun yksi, kaksi jaksoa illassa. Eikun seuraavan pariin!
En ole animesarjojen suurkuluttaja, enkä edes semi
Cowboy Bebop on ollut lemppari jo monta vuotta. Se on vaan niin cool ja hyvin piiretty. Leffa on myös suosikkejani. Ohjaaja Shinichirō Watanaben toinen sarja Samurai Champloo on myös älyttömän hyvä, absurdi ja hauska. Siis mitä helvettiä: hip hop kulttuuria Edo-kaudella :P
Leffoista edelleen paras on helposti Henkien kätkemä. Yksi ainoita elokuvia, jonka olen käynyt katsomassa leffateatterissa kahdesti. (oikeastaan ainoa leffa, jonka kävin katsomassa kahdesti sen takia, koska pidin siitä, enkä tylsyyttäni tms.) Ja muutenkin Miyazaki on anime-jumala, että miten sitä paremmaks vois pistää? Jos olet eri mieltä, olet väärässä :D Toisaalta Satoshi Konin ohjaama Paprika on myös suosikkejani, koska olen jaksanut katsoa sen yli kymmenen kertaa muutaman vuoden sisällä. Vähintään pari kertaa vuodessa sen jaksaa katsoa. Pidän Paprikassa sen tyylistä ja tajuttomasta menosta, jossa ei ole mitään järkeä, ennen kuin on nähnyt leffan muutaman kerran.
Paranoia Agent-sarja pitäisi katsoa loppuun (mulla jää hyvätkin sarjat helposti kesken). Serial Experiments Lain oli myös ihan hyvä, vaikka turhan pitkästyttävä makuuni.
**EDIT**
Samurai Champloo
Hahmot, musiikki ja tarina. Mugenin ja Jinin äänet.
*hihittelee pesäpallo- ja hamppupelto jaksoille*
:up::up::love:
Neon Genesis Evangelionin katselin joskus muksuna. Silloin mielenkiinto oli enemmän mechatoiminnassa. Sarja tarjoili paljon silmäkarkkia tekniikasta kiinnostuneelle. Nyt myöhemmin kiinnostus laajentunut myös sarjan psykologisempaan puoleen ja kristilliseen symboliikkaan. Hahmot ovat myös hyviä ja jollain tasolla samaistuttavia, minulle varsinkin Shinji.
Loppuhan nyt on vähän kiistelty mutta itsellläni ei valittamista. Pari seikkaa vieläkin usvan peitossa, leffat ilmeisesti selväntävät?
N.H.K myös lemppareiden joukossa. Tällaisena semi-hikkynä pakko arvostaa. Satoun arki ja paranoiat vitun hauskaa seurattavaa. Loppu oli ;__;
Elfen Lied - Ehkä paras näkemäni. Masentavaa paskaa. Pari kuuta sitten katsoin yhdeltä istumalta. Harmiksi tosi lyhyt, 13 jaksoa taisi olla?
Hahmoihin saatiin silti paljon syvyyttä lyhyessä ajassa hyvänä esimerkkinä Mayu, jonka menneisyyttä taidettiin puida ruhtinaallisesti jakson verran.
Veri ja suolenpätkät eivät nyt itseäni säikyttäneet missään vaiheessa ja väkivalta oli minusta ihan perusteltua ja toimi. Sarjassa on myös paras näkemäni alku ja tunnari. Alaston Lucy vai Nyu? ja Lilium soimassa taustalla on vaan kaunista. Joitakin tuo nakupelleily voisi jopa häritä. Itse tulkitsen alastoman ihmisen ainakin tuossa kontekstissa ennemmin symbolisoimaan tietynlaista puhtautta ja viattomuutta.
Tällä hetkellä kesken on Monster, Gantz ja tämä uusi vankilajuttu Rainbow.
Rainbow ja Monster vaikuttavat kiinnostavimmilta.
Leffoista Ghiblin tuotokset ovat tähänmennessä jokainen olleet todella hyviä. Luontoa rakastavana ja luonnossa viihtyvänä ihmisenä suosikkini on tietenkin Mononoke. Henkien Kätkemä tulee hyvänä kakkosena.
Toi edellämainittu Paprika kiinnostaisi nähdä. Kuulemma aika happoinen paikoitellen?
Mitey Pirate
9.7.2010, 2:42:48
Legend of the Galactic Heroes (http://www.youtube.com/watch?v=G7grjXe2Eyo)
1988 - 1997
110 Jaksoa (OVA)
+50 Jaksoa (Gaiden)
+3 Elokuvaa
Yoshiki Tanakan kirjoittamaan romaanisarjaan perustuva anime, joka sijoittuu 35. vuosisadalle jossa Imperium (Reich Empire) ja Allianssi (Free Planets Alliance) taistelevat Linnunradan herruudesta.
Tarina keskittyy seuraamaan kahden nerokkaan amiraalin, Imperiumin Reinhard von Lohengrammin, sekä Alliancen Yang Wen-Lin elämää sodan runtelemassa galaksissa.
Jos katsot elämäsi aikana vain yhden animen, sen tulee olla tämä. Sarja on täynnä yllättäviä juonenkäänteitä, syviä ja persoonallisia hahmoja, hyvää huumoria, romanssia, sekä draamaa, joka saa karaistuneenkin miehen kyyneliin (nimim. Itkin. Siis oikeesti.).
Lyhyesti sanottuna Legend of the Galactic Heroes on yksinkertaisesti paras ja eeppisin sarja, jonka olen nähnyt; ja samalla ainoa sarja, jonka olen katsonut useammin, kuin kolme kertaa.
"There are few wars between good and evil: most are between one good and another good."
--Yang Wen-Li
En tiedä parhaasta animesta, mutta hunter x hunterssi tuli nyt vihdoin katsottua loppuun koko 92 jakson voimalla. Anime ylipäätään piti hyvin otteessaan ja jaksot loppuivat yleensä sellaiseen kohtaan että halusi oikeasti katsoa lisää, mutta loppu jätti hieman toivomisen varaa. Hunter x hunterista jotenkin huokuu se että animea on lähdetty kirjoittamaan jakso kerrallaan ilman mitään kokonaisvaltaista runkoa, koska sarjan edetessä huomaa "tuotantokausimaisia" jaksotuksia. Ensinnäkin koko animen ensimmäisen "osan" teema tuntuu olevan hunteriksi pääsy, kun se on suoritettu seuraava osan teema tuntuu olevan se eräässä tornissa treenaaminen. Kolmannen osan teema tuntuu olevan kakkososan lopussa olevien "nenvoimien" treenaaminen ja spiderin kanssa kisailu. Viimeisen osan pointti taas se pelimaailma.
Jos nyt jakamistani "jaksoista" jotain enemmän kertoisi niin pidin siitä miten Gon halusi hunteriksi ja koko se testi oli monine jaksoineen hyvin tehty ja viihdyttävä. Toisessa "jaksossa" tuli jo esiin hieman eräs sarjan enemmän ärsyttävistä piirteistä, eli se että vaikka miten treenataan niin koskaan ei olla tarpeeksi hyviä. Esimerkkinä tästä se miten ensin huntereiden piti olla eliittitaistelijoita ja ubervahvoja. Sitten kun Gon pääsi hunteriksi niin huomattiinkin että piti osata nenvoimia tai ei pärjännyt kellekkään. Yhtäkkiä ne opitaan, mutta kuvioihin tulee mukaan joku spider porukka jonka abilityt pieksee kaiken. Vihdoin kun opitaan pärjäämään näille niin mennään jononkin pelimaailmaan (no okei, modattu oikea maailma) jossa kaikki on jotain uber skilssien osaajia eikä enää pärjätäkkään kellekkään. Ehkä hieman turhaa dragonbalmaisuutta ottaen huomioon että tämä ei ole lähelläkään puhdasta taisteluanimea.
Yleisesti pidin kyllä hunter x hunterista todella paljon. Uusia hahmoja tuli pikkuhiljaa kuvioihin ja näillä oli kohtuu hyvin tehdyt persoonallisuudet. Juonikin eteni mukavasti ja varsinkin vikan neljänneksen pelimaailmasta nautin todella paljon. Oikeasti kun tehtäisiin siihen mailmaan perustuva tietokonepeli, niin kävisin heti ostamassa. :D Ainoastaan ihan loppu eli se kun Gon kohtasi isänsä oli huonosti tehty. Lähinnä tarkoitan sitä että koko animen ajan odottanut tuota kohtaamista ja vihdoin kun se tulee viimeisellä minuutilla niin anime loppuu tuohon tapaamiseen ennen ensimmäistäkään repliikkiä. Muutenkin jäi hämäämään se että ollaanko tästä joku kakkososa tekemässä vai miksi niin moni asia jäi auki? Tarkoitan lähinnä että hisoka ei koskaan taistellut Gonin kanssa tätä ns. "viimeistä taistelua" mistä oli puhetta. Spideri etsi tätä erästä nen-osaajaa parantamaan johtajansa Kurapican ketjulta, mutta tämäkään vielä animen lopussa edennyt juonilinja ei saanut päätöstään. Myöskään Hisoka ei saanut viimeistä taisteluaan spiderin johtajan kanssa. Lopusta jäi vain sellainen kuva että eikö sarjaa olisi voitu kirjoittaa kaikkien juonilinjojen osalta loppuun eikä jättää ns. loose endejä?
Jokatapauksessa antaisin animelle arvosanaksi 8/10. Ei parhaita mitä olen nähnyt, mutta viihdyttävä jokatapauksessa.
Yakari
18.9.2010, 23:23:20
Hei kaikki! Tämän ketjun vuoksi rekisteröidyin jotta pääsen vastaamaan! En lukenut koko topickia, joten lataan nyt vain sanottavani toistoa pelkäämättä.
Olen jo sen verran vanha setä että katsoin pentuna onnellisena Space Adventure Cobraa (1982). Hyvää musaa ja toimintaa jotka kestää nykyvertailun miten päin tahansa. Sarjan ensimmäiset (muistaakseni) 13 jaksoa muodostavat hyvän kokonaisuuden. Sen jälkeen ei kannata katsoa loppua tuotantoa tuosta 80-l sarjasta. Kuraa. Just huomasin että nyt on tehty uutta matskua vuosimallia 2008. Täytyy tsekata. JA samaan syssyyn en malta olla mainitsematta Rai luolapoikaa (1971!!!), jonka itse onnistuin imuttamaan netistä ruotsinkielisenä (hankala löytää! - itse imutin Vuzen kautta. Ruotsissa yks kaveri jakaa sitä).
Täytyy myöntää että en ole nähnyt montaakaan nykysarjoista, kuin jo tämän ketjun alussa kehutun Cowboy Bebopin ja yhdyn sarjan positiiviseen palautteeseen. Mutta mutta, sitten nykysarjoista parhaat kehuni menevät "off topic", eli Venture Brothers on parasta huumorilla ja ivailulla höystettyä tv-viihdettä. Kannattaa tutustua!
Lopuksi hieman haukkuja.. Mielestäni viihteen tehtävä on viihdyttää. Masentava materiaali ei kiinnosta ja siitä syystä haluan dissata seuraavia aikani hukkamisesta: Berserk, Basilisk ja Baccano (jotka olen kaikki nähnyt alusta loppuun..harmittaa). Baccanon eduksi voi laskea kivan aloitusmusiikin ja jotkin viihdyttävät henkilöhahmot.
ja setä jaksaa vielä sen verran selittää että jos et ole jo lukenut, niin lue http://koti.phnet.fi/otaku/jorina/animengenret.html jossa on myös jotain suosituksia.
Deathberry
16.12.2010, 19:48:07
Aivan varmasti paras leffa on joko Tulikärpästen Hauta tai GITS 2 :Innocence...
Tlikärpästen Hauta oli tajuttoman surullinen muutenkin koskettava... Ja GITSin kyberpunk-actioni iskee aina ;)
Sarjoista paras on ehdottomasti Fullmetal Alchemist: Brotherhood. Syystä, että tällä kertaa anime on uskollinen mangalle, jonka seurauksena tästä tuli huomattavasti parempi kuin ensimmäisestä FMA:sta. Muutenkin sarjan huumori, toiminta, muusiikki ja hahmot ovat ensiluokkaista työtä.
Leffoista taas Evangelion 2.0: You Can (Not) Advance vie kuninkuuspaikan. Elokuva on mitä parasta viihdettä isolla V:llä. Peittoaa ensimmäisen, sillä nyt ei ole pelkästään tyydytty käymään läpi TV-sarjasta tuttua juonenkaarta, vaan on lisätty oikeasti uutta tarinaa vanhan vastapainoksi.
Raton
19.12.2010, 18:15:19
Enempi miettii niin Hajime no Ippo. Loistava. Death Note oli myös aikoinaan aikamoinen elämys.
Nameless
23.12.2010, 19:50:02
Tiukkaa tekee mutta sarjoista sanoisin vastaukseksi Code Geass tai Tengen toppa gurren lagann, molempien loppu on lähes täydellinen ja lähes jokaisen jakson jälkeen tulee tunne että on vielä katsottava yksi lisää... 50 jaksoa meni Geassia putkeen koska ei voinut lopettaa, kun kerran jo aloitti niin piti katsoa loppuun asti ja sarjassa tapahtui koko ajan jotakin uutta ja henkeäsalpaavaa.
2.(3. ja 4.) sijalla on Higurashi no naku koro ni ja Umineko no naku koro ni jotka ovat molemmat niin mielenkiintoisia että oli pakko vain jatkaa ja jatkaa katsomista, vaikka aluksi olin shokissa kaikista murhista mutta niiden selviäminen oli vain mahtavaa katsottavaa.
Neljäs(Hmm paras.. oli liian vaikea määrittää ja tekstiä vain tulvii =)) vaihtoehto saa erikoismaininnan; Trigun, jonka latasin kauan aikaa sitten koneelle mutta kyllästyin ensimmäisen jakson jälkeen koska en pitänyt piirrostyylistä mutta katsoin myöhemmin pari jaksoa lisää tylsyyteeni jonka vuoksi jäin koukkuun ja katsoin sarjan kokonaan putkeen.
Elokuvista olisi Princess Mononoke, en ole vielä löytänyt yhtäkään anime-elokuvaa joka vetäisi vertoja tälle, kaikki hahmot, juonenkäänteet ja muut tapahtumat ovat aivan täydellisiä.
Hopeanuoli rakkaus vie tässä aikas pitkälle. Silti sarjoista pakko mainita myös Fullmetal Alchemistin Brotherhood. Parempi kuin ensimmäinen FMA. Rose of Versailles on myös lähellä sydäntä.
Elokuvana pidän Henkien kätkemästä. Taattu tyyli ja tunnelma. Totoro kuuluu myös suosikkeihin, mutta Henkien kätkemässä on sitä jotakin.