View Full Version : Kotimainen vai Ulkomainen?
seifer
29.5.2002, 21:00:50
Eli siis, kumpi musiikki kiinnostaa enemmin, kumpaa kuuntelette mielummin? Ulkomaalainen vai puhdas kotimainen?? Minusta itsestäni ne ovat ihan yhtä kiintoisia ja kuuntelen molempia yhtä mieluisesti. :hevimies:
Aphrael
30.5.2002, 6:39:14
Kyllähän niitä molempia tulee kuunneltua, ehkä kuitenkin enemmän ulkomaalaista.
Ei sillain tule ajateltua onko se kotimaista vai ylkomaista kun kuulee hyvän biisin.
Joten minun vastaukseni on ulkomaalainen musiikki.
seifer, tuota, jos molemmat on yhtä hyviä miks siellä ei oo sellasta vaihtoehtoo?
Aika paljon kuuntelen molempia, viime aikojen ykkössuosikkeja ovat olleet Tool ja Absoluuttinen Nollapiste.
molempia tulee kuunneltua..mutta silti tykkään enemmän ulkomaalaisesta musasta..
Kyllä mäkin molempia kuuntelen,mutta kuuntelen kuitenkin selvästi enemmän ulkomaista musiikkia.
yksisiipi
30.5.2002, 7:21:07
Suurin osa kuuntelemastani on kyllä ulkomaalaista, mutta olisin mieluummin kuiteskin vastannut "sekä että". Kuitenkin 2/6 henk.koht. top kuudestani on suomalaisia. Loput Norjasta, Itävallasta ja Britanniasta.
Vähän vaikea sanoa, että kumpi kiinnostaa enemmän, mutta ulkomaista tulee ainakin enemmän kuunneltua.
Roakel
31.5.2002, 17:25:48
Kyllä mä enemmän ulkomaalaista musiikkia kuuntelen,vaikka onhan suomessakin paljon hyvää musiikkia.Ulkomaalainen musiikki on vain parempaa :)
Adeíron
31.5.2002, 17:33:26
En pistänyt kumpaakaan, koska molempia kuuntelen. Ehkä enemmän ulkomaalaista, mutta en osaisi sanoa sen kiinnostavan enemmän kuin kotimaisen. Tuossa tosiaan olisi voinut olla kolmantena vaihtoehtona "molemmat."
mithon
31.5.2002, 17:49:49
Pistin ulkomaalainen tohon ite koska enemmän mul on ulkomaalaista musiikkia silti kuin kotimaista. En sitten osaa kyl sanoo kumpi sitä nyt on parempaa molemmista löytyy hyvää musiikkia ja ei mulle oo sinällään mitään väliä kumpaa se on jos vaan kuullostaa hyvältä.
absinthe
31.5.2002, 18:00:19
Kotimaisista vain Kemopetrol. :)) Muuten ulkomaista.
blindside
31.5.2002, 19:06:04
Kotimaisista bändeistä/artisteista pidän melkeinpä vain Sub Urban Tribesta sekä Ramondista.
Edit: Ainiin, Texas Faggott myös hyvä suomalainen artisti.
Edited by Schattenjaeger on 31.5.2002 23:35
Ilezki
31.5.2002, 19:39:58
Ulkomainen musiikki on paljon parempaa....painoin kyllä vahingossa kotimaista... nojaa, jo toinen virheäänestys yhdessä päivässä.
Locke Cole
31.5.2002, 19:59:49
Molempia kuuntelen, mutta kyllä suomalainen vie niukan voiton. Suomalaista tulee kuunneltua vähän enemmän.
Narvinye
6.6.2002, 20:11:45
mullakin kallistuu ulkomaalaisen musan puolelle (ja siitähän arvaatte kumpaa äänestin ><) kyl maar mää suomalaistakin kuuntelen jonkun verran, mutta miun levyt kallistuu ulkomaisen puolelle :D
Cyber_Ninja
6.6.2002, 21:10:59
hmm?
Yksisiipi kanssani ainoa joka kuuntelee (tai siis äänesti) suomalaista?
Juu, yhtä paljon kuuntelen molempia, mut kyl se on näin et suomes on todella hyviä yhtyeitä (=the 69 eyes. apulantakinb käy...) ja siksi käännyin tähän.
mä en voi sille mitään, mutta kaikki suomalainen on ihan perseestä. mä en tiedä YHTÄÄN hyvää suomalaista bändiä. Ainoo joka menettelee on Accu.. heh.. :D "tämä kappale alkaa nyt" ja sekin vaan huumorimielessä..
valistakaa minua hyvillä suomalaisbändeillä!!
//ja taas nolottaa..
no niin, ehkä voisin vähän perustella..
Tosiaan, inhoan Suomi-rockia (eput, popedat sun muut). Se on jostain syystä vaan niin vastenmielistä musiikkia, että olen kehittänyt epäluulon muutakin suomalaista musiikkia kohtaan, vaikka varmasti tuolta raskaalta osastolta hyvää löytyisi. No siis, periaatteessa sillä nyt ei ole väliä mistä musiikki tulee, kunhan se on vain hyvää. Asia on vaan niin, etten tosiaan ole kuullut vielä hyvää suomalaista musiikkia, joka iskisi. (eihän bändejä kuuntele sen takia, että ne ovat jostain tietystä paikasta kotoisin..)
Tristam
6.6.2002, 23:23:51
Kotimaista kuuntelen. (Eput, froikkarit, juice, turos hevi gee, leevi, hector, yö, klamydia, popeda, hurriganes, badding...jne.jne.jne...)
Eli kotimainen rock tai jotain sinnepäin on loistavaa.
Ulkomaalaisista oikeastaan vain Slipknottia ja paria hevi/rock bändiä kuuntelen (Cradle Of Filth, Inflames)
Originally posted by Vodoun @ 06.6.2002 22:48
valistakaa minua hyvillä suomalaisbändeillä!!
Elikkäpä, kylhä Suomalaisista bändeistä löytyy hyviä ihan laidasta laitaan riippuen siitä mitä etit.
Eppu Normaali, Pelle Miljoona, Popeda, Yö, Mamba
Nightwish, Tarot, Lullacry, Sinergy, Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus
Emmi, Killer, Kemopetrol, I'Dees
Kaija Kärkinen & Ile Kallio, Kaija Koo, Anna Eriksson
Noita löytys varmaan vaikka kuinka paljon lisää, kuten tuossa alussa pistin niin riippuu ihan siitä mitä etit.
Näh... Ei mitään suomalaista kuulu kuunnella vaan kunnon ulkomaalaista Uematsua tai Morning Musumea!!!! :D
Helmholtz
7.6.2002, 1:02:36
Enimmäkseen ulkomainen. Varmaan 95% siitä musiikista jota kuuntelen on ulkomaalaista. Kuitenkin esim. näiltä suomalaisilta yhtyeiltä löytyy hyviä biisejä: Rasmus, Ultra Bra, Nightwish, Jope Ruonansuu, Remu (I will stay) ja Ismo Alanko (Levottomat Jalat).
Eiköhän se oo ulkomain, tulee ainaski kuunneltuu enemmän... :huh:
isoSILLI
7.6.2002, 9:02:54
Hähää!!!
Mä kuuntelen lähinnä pelimusiikkia joten ulkomaalainen, mutta ns. "oikeassa" musiikissa kuuntelen lähinnä suomalaista konemusiikkia tai vaihtoehtoisesti Beatlesiä...sekä ramnsteinia.
No minä en yleensä paljon musiikkia kuuntele, mutta kun kuuntelen niin mielummin ulkomaalaisia.
Ne vaan yksinkertaisesti on parempia ja ne kuulosta paremmalta.
FantasyManIX
7.6.2002, 12:07:45
Molempi tulee kuunneltu, mutta kyllä tuo ulkomaalainen vie kärkitilan.
Kuuntelen kumpaakin tasavertaisesti,mutta olen sitä mieltä että kotimaalainen on parempaa vaikka niitä hyviä suomalaisia bändejä olekkaan paljoa,mutta määrä ei ratkaise vaan laatu.
Niera Kuuranpoika
18.9.2002, 11:49:06
Aivan sama onko musiikki kotimaista vai ulkomaista, hyvä musiikki on aina hyvää musiikkia, riippumatta tyylistä, esittäjästä tai kielestä.
Kuuntelen molempia, mutta siinä on se ero, että suomalaisista bändeistä kuuntelen vain metallibändejä, ja samoin myös muista länsimaisista... Mutta sitten kuuntelen myös japanilaista musiikkia, ei välttämättä metallia, vaan rockia ja jopa poppia.
Oktobotti
18.9.2002, 14:37:31
Ottaen huomioon viimeaikaisen innostukseni suomirokkia ja -heviä kohtaan, täytyy myöntää, että on se nykyään ehkä enemmän tuolla kotimaisen puolella. Moonsorrowin ja Amorphiksen löydettyäni kiinnostus tuntui vain kasvavan, ja rokkipuolesta Eppu Normaali ja CMX tuntuvat olevan lähestulkoon ikuisia suosikkeja. =)
Dreamer
18.9.2002, 15:01:13
Kuuntelen kumpaakin, mutta enemmän ulkomaista. Kotimaisista menee jotkut Eput tai vaikka Karjalainen ja ulkomaisista sitten Queenia ja Cooperia ja tällaisia. Kotimaisten kuuntelun vähyys johtuu luultavasti siitä, etten seuraa oikein musiikin maailmaa kovin ja on varmasti jäänyt niitä yhtyeitä huomiotta.
Huomattavasti enemmän kuitenkin ulkomaalaisia.
Melinda
18.9.2002, 17:05:16
Nojaa..itse tykkään myös kummastakin..mutta enemmänkin pidän bändeistä jotka ovat suomalaisia mutta laulavat englanniksi ne ovat parhaita..ja tottakai heviä sen olla pitää*wirn* :)
No enemmän kai se menee ulkomaalaisen puolelle mut juu kupaankin kuuntelee ihan mielellään...mut en tiiä jotekin kumminkin ulkomaainen on parempi.:)
Jaa-a... tämä olikin paha. Taidan kuitenkin kallistua ulkomaalaiseen, vaikka eihän sillä ole väliä, mitä kieltä lauletaan, kunhan biisi on menevä. Minullahan ei ole oikeastaan mitään suosikkibändejä, joiden perusteilla voisin tätä miettiä, koska minusta jokaisella bändillä/artistilla on hyvät ja huonot biisinsä. Eli vastaan: ei kielellä tai maalla väliä, biisi on se joka merkitsee.
Circle on harvoja kiinnostavia kotimaisia bändejä
kyllä se ulkomaisen puolelle menee kuitenkaan suomimaista syrjimättä
Mauler
18.9.2002, 23:57:43
Sori pojat, kotimainen teh sux0rs.
HIM, Hanoi Rocks ja Hurricanes ovat saanet sentään jotain aikaan joten siitä kiitos pojille.
Ulkomaalaista lähinnä kuuntelen. Kotimaiset bändit joita kuuntelen on varmasti laskettavissa yhden käden sormilla. Joten vieroksun Suomalaista musiikkia. En tiedä, se vain vaikuttaa siltä, että ei voisi löytyä mitään kovinkaan kuuntelemisen arvoista.
Tordragon
21.9.2002, 14:08:42
Pah, tuollakaan ei oikeastaan ole ikinä ollut edes väliä, vaikka ei siitä tässä ollutkaan kyse. Kyllä tuo tuntuu, että ulkomailta tulee ainakin minulle mieluisampia bändejä, ja lähinnä vielä naapurimaasta. Kyllä Suomikin osansa saa minun levyhyllyssäni, muttei läheskään niin paljoa kuin tuo ulkomaalainen saa. Mutta näin muuten, ei minulla ole mitään suosi Suomalaista menoa päällä, ikinä ollutkaan.
Jos nyt tarkennetaan niin Englanti ja Ruotsi ovat ne valtaosat, Skandinaavia yhteensä on aika vahvoilla.
Helluva
21.9.2002, 19:05:57
Itselleni ei tule mitään vaikeutta valita ulkomaisesta ja kotimaisesta sitä kotimaista.
Pääosin musiikkimakuni rajoittuu suomimetalliin, suomirokkiin ja suomipoppiinkin (esim. neljä ruusua ja Eppu normaali)
Jos minut tökättäisiin autiolle saarelle ja saisin ottaa sinne mukaan kymmenen lempilevyäni ja cd- soittimen, niin luultavimmin kaikki nämä 10 levyä ja niiden esittäjät olisivat kotimaisia.
Väitetään ettei suomessa osata tehdä musiikkia. Ja häränkakat. Mielestäni suomessa tehdään esim. erityisen korkealaatuista metal musiikkia, joka on kuitenkin pysynyt maailmanmarkkinoilla kokonaisuudessaan aika matalalla profiililla, Pop ilmiön pyyhkäistyä koko maailman ylitse. Onhan meillä sitten näitä suomimetallin uljaita sanansaattajia kuten esim. Nightwish(jso suosikkiyhtye mainitaan, niin se on ehdottomasti Nightwish) ja Stratovarius jotka ovat paistatelleet maailmanlaajuisessakin suosiossa ja tehnyt suomea ja suomalaista metallimusiikkia tunnetuksi maailmalla, pojot siitä heille.
Elieli. heh.. tulipas tässä puhuttua nyt aiheenkin vierestä mukava pätkä.. eli siis .. tämän kirjoitukseni pointti on se että ehdottomasti kotimainen musiikki.
Siinä se.
mindless
2.10.2002, 21:00:20
no mulla menee oikeastaan aika tasavertosesti nämä ulkomaalaiset ja suomalaiset musiikit, mutta jos katsotaan mun erästä cd-telinettä, jossa on cd:t joita kuuntelen useimmiten, niin siinä on 10 suomalaista cd:tä ja 5 ulkomaalaista. ja sitten tietenkin ne loput cd:t...
mutta viimeisimmät levyostokseni ovat olleet kyllä ainakin ulkomaalaisia, mutta aika vaikea mun on sanoa että kuuntelenko mä enemmän ulkomaalaista vai suomalaista, sekä että.
cenedra
25.5.2003, 19:20:55
Itseasiassa en niin kiinnitä siihen huomiota onko bändi ulkomaalainen vai suomalainen, mutta kun nyt asiaa mietin niin suurinosa lempibändeistäni ovat kuitenkin suomalaisia niin kai tässä sitten pitää sanoa suomalainen...
Sillä ei kuitenkaan todellisuudessa ole väliä jos yhtye on hyvä se on hyvä ja se siitä...
Molempia kuuntelen, mutta ehkä vähän enemmän kiinnostaa kuitenkin tuo ulkomainen musiikki. Kun suomipoppi ja rokki ei oikein innosta, ja yleistäen ulkomailta löytyy kaikki paras raskaamman musiikin edustaja. Elikkäs ulkomaista lähinnä ainakin tällä hetkellä, mutta kyllä Suoimestakin hyviä bändejä löytyy.
anttoonius
25.5.2003, 21:30:17
Ulkomaalaista kuuntelen enemmän. Syy=Olen pitkälti kyllästynyt ainakin tällä hetkellä koko käsitteeseen "suomalainen musiikki". Toki hyviä bändejäkin löytyy, mutta ulkomailta, siis ULKOMAILTA niitä löytyy monipuolisemmin, runsaammin ja muutenkin monin tavoin parempia bändejä/artisteja. Kotimaan musiikkibisnes on kuitenkin tavallaan aika pientä.
Vaikea valita. Tällä hetkellä sanoisin kyllä ulkomainen kun minulla on nyt tälläinen J-pop/rock kausi menossa ja muutenkin kuuntelen paljon ulkomaista musiikkia kotimaisen jäädessä vähemmälle. Kotimaastakin löytyy paljon todella hyviä yhtyeita joita kuuntelee enemmän kuin mielellään etenkin metallin ja Hard Rockin osalta. Kallistun ulkomaiseen kyllä tällä hetkellä.
Eliza Liv
27.5.2003, 9:39:10
Ulkomainen musiikki - kotimaista kuuntelen harvoin, tuskin lainkaan. Ensinnäkin nykysuomalainen musiikki ei oikein saa otetta meikäläiseen. Pidän enemmän näistä vanhoista, omaperäisistä rokkibändeistä. Nykyään kaikki on joko sitä poppia tai räppiä, mitkä ei sitten yhtään iske.
Joten vastaan: ulkomainen.
Molemmat. Enemmän ehkä kotimaista (Don Huonot!). Silti kuuntelen myös paljon ulkomaalaista. Minulla se riippuu enemmän musagenrestä kuin bändin kotimaasta. Myöskään kielellä ei ole erityisemmin väliä (tietenkin olisi ihan kiva ymmärtää mitä siinä laulussa lauletaan). Minä jopa olen suomentanut (sanakirja kädessä) Kentin biisejä, koska halusin tietää mitä siinä lauletaan. Anteeksi pieni offtopic. Jos musa on hyvää niin sitten se on.
Niin ja kyllä Suomessa osataan musiikkia tehdä, ei siihen tarvita ulkomaalaisia sitä tajuamaan. "Kansainvälinen menestys" ei ole suorassa yhteydessä siihen onko bändi/artisti jne. hyvä.
yksisiipi
27.5.2003, 13:13:00
Kun tarkemmin ajattelee bändien musiikkia, Suomalaisessa musiikissa (ainakin metallissa) on oma sävynsä, ei vain tunnelma vaan myös äänitys on usein suomalaisen kuuloinen ja lauluäänet. Tietenkin myös ääntäminen. Sinänsä yhtyeen kansallisuudella ei ole väliä kunhan musiikki vain on hyvää. Tein vain hauskan huomion ...And Oceansin Cypheria kuunnellessani, että se ei kuullosta ollenkaan suomalaiselta. Myös vanhemman kaavan black metal on Hornaa ja Barathrumia kuunnellen hyvin erilaista norjan vastaaviin Darkthroneen ja Mayhemiin. Laskeskelin levyjäni, ja kokoelmassani on reilusti enemmän suomalaisia kuin ulkomaisia. Ehkä se osittain johtuu siitäkin, että Suomesta tulee paljon yhtyeitä, mutta taso ei ole yhden genren kohdalla yhtä vahva kuin esimerkiksi Ruotsissa tai Norjassa. Joka tapauksessa, keskimäärin laskettuna pidän ehkä ulkomaisista enemmän.
Lunete*Almasy
27.5.2003, 18:18:41
Jostain syystä ei minuun suomalainen (ainakaan suomeksi laulettu) musiikki uppoa, ja levyhyllyyn on kerääntynyt ihan kiitettävä määrä ulkomaisia levyjä. Näistä suurin osa luonnollisesti englanninkielisiä, osa saksaa jne. Sitten on tämä Japani-osasto, joka on tällä hetkellä kuunneltavissa vain ja ainoastaan koneella. *weep*
Yleensä kuuntelen enemmänkin ulkomaalaista musiikkia kun suomalainen musiikki ei ole nin hyvää. Suomalaisesta musiikistakin on nykyään tulossa kauheeta teini hömpötyksiä (esim. Gimmel), laulutkin ovat kamalia suomalaisilla. Ulkomaalaista musiikkia on sentään enemmän joten sieltä löytyy minullekkin sopivaa musiikkia
sketsie
27.5.2003, 19:55:28
Mä en oikeen tykkää mistään muusta suomalaisesta bändistä kuin HIMistä. Muuten sitten en suomalaista musiikkia kuuntelekkaa. Loput on sitten ulkomaalaista
Kyllä kuuntelen ulkomaalaista musiikkia mielummin. Suomalainen musiikki alkaa olla tylsää. :D ja ulkomaalainen on muutenkin parempaa! ;)
Jos minä nyt saan tuomaroida, niin kotimainen musiikki ei kokonaisuutena pärjää ulkomaiselle, ei sitten millään. Toki täältä Suomenmaaltakin löytyy muutamia helmiä, jotka voittavat eräät ulkomaiset bändit mennen, tullen ja palatessa, mutta kyllä ulkomailta tulee huomattavasti parempaa, monipuolisempaa ja laadukkaampaa musiikkia, ainakin minun makuuni, jos siis edelleen näin kokonaisuutena ajatellaan.
Levyhyllyni ja MP3:sieni valikoimasta suurin osa edustaa ulkomaista musiikkia, eikä kovin moni suomalainen levy tahi biisi ole päässyt mukaan, ellei se sitten ole jokin minulle tärkeä tai muuten vain poikkeuksellisen hyvä ja mieleenpainunut tapaus. =)
Necroth
6.6.2003, 15:06:59
Alkujaan kirjoittanut Gina
Nojaa..itse tykkään myös kummastakin..mutta enemmänkin pidän bändeistä jotka ovat suomalaisia mutta laulavat englanniksi ne ovat parhaita..ja tottakai heviä sen olla pitää*wirn* :)
Jah Gina. Me uskolliset suomalaisen-hevy metal:in kannattajat pysykäämme pystyssä hämärästä aamunkoittoon.
Eli yes Metallilla ei oikeastaan ole väliä onko se ulkomaista vai suomalaista kunhan se vain kuulostaa hyvältä.
Esim: Iron Maiden(ulk.) - Amorphis(suom.)
Kumpikin ovat mielestäni yhtähyviä vaikka toinen onkin ulkomainen ja toinen ei. Vaikkakin tuo suomalaisuus nostaa arvoa mutta sitä en luettele tuossa vaan aivan erikseen. Mutta molempi parempi sanon ma. Mutta silti...hyvä suomalaisen metallin vinguttajat jees!
Seyana
15.6.2003, 17:18:50
Soittolistani on rajoittunut nykyisin lähestulkoon vain ja ainoastaan tuohon japanilaiseen musiikkiin, etenkin j-rockiin, ja tietääkseni Japani ei ole kotimaani, joten vastaan u niin kuin ulkomainen. Ja sain koko vastauksen mahtumaan yhteen virkkeeseen.
nursetwiggy
15.6.2003, 17:39:47
Originally posted by Seyana
Soittolistani on rajoittunut nykyisin lähestulkoon vain ja ainoastaan tuohon japanilaiseen musiikkiin, etenkin j-rockiin, ja tietääkseni Japani ei ole kotimaani, joten vastaan u niin kuin ulkomainen.
veitpä jalat suustani. ei minulla mitään suomalaista musiikkia vastaan ole mutta näyttäkää minulle pvc-mekossa täydet pakkelit naamassa pyörivä, kenties pinkkihiuksinen, suomalainen miesmuusikko joka tekee vielä kuunneltavaa musiikkia.
ne, mielipiteet mielipiteinä tai jotain, minua ei gimmel sytytä.
//nyt kun luen postini seitsämännen kerran läpi saan siitä jo itsekin sellaisen kuvan ettei musiikilla oikeasti ole mitään väliä. ähäkutti, angi, lankaan menit.
en ole ilmeisesti vastannut tähän ennen. tai jos olenkin niin viestini on sitten poistettu >D.
heh, helppo vastata, ulkomainen. nykyään kun en kuuntele muuta kuin japanilaista musiikkia, jrockia ja jpopia.
kyllä suomestakin muutama hyvä bändi ja artisti löytyy (nightwish noin esimerkiksi), mutta enemmän vetää puoleensa tuo ulkomainen musiikki. we love japan~( eräs tietty bändi <3 ^^;)
Avokaado
15.6.2003, 22:30:45
En paljoa kuuntele kotimaista, paitsi tietysti niitä, jotka ovat aika kansainvälisiä. Eli en paljoa sellaista musiikkia kuuntele, mitkä ovat laulettu suomeksi. Englanniksi laulavia suomalaisia kuuntelen enemmän. Enpä tiedä mistä johtuu..
David A. Mage
15.6.2003, 23:36:40
Kuuntelemani musiikki jakautuu sekä Japaniin, että Suomeen. Suomesta hevimpi kama (En nyt kuitenkaan huippuraskasta kuuntele) ja Japanin puolelta peli- ja animemusiikki, jokainen rankassa kulutuksessa.. :) Jos vaikka aikani kuluksi listaisin ne, kerta niitä ei niinkään paljoa edes ole:
Suomi: Apocalyptica, Nightwish, Sonata Arctica, Stratovarius
Japani: Hitoshi Sakimoto (FF Tactics, Vagrant Story), Yasunori Mitsuda (Chrono-sarja, Xenogears), Nobuo Uematsu (Turha edes sanoa mitään)
Tuonne jälkimmäiseen voisi hyvinkin lisätä sellaiset nimet kuten Masaharu Iwata, Junya Nakano, Masashi Hamauzu ja niin päin pois päin, mutta ne eivät kuulu pääasialliseen kamaan. Kaikkein kirkkaimpana kuitenkin loistaa Sakimoto.
Animen puolelta minulle on jäänyt hämäräksi, kuka on säveltänyt Lodossin kappaleet, joten hän loistaa poissaoloaan.
happosai
16.6.2003, 0:00:01
Sekä että. Musiikkia kuuntelen nykyään vain koneella, ja sekin musiikki on tasan kahdelta yhtyeeltä, eli Dir en Greyltä ja Choralelta. Eli se on vähän sekä että.
Kuuntelen sekä että. Levyhyllystä löytyy 23 ulkomaalaista ja 3 kotimaista.
Pidän itse enemmän ulkomaalaisesta.
Migelus
16.6.2003, 10:34:05
Kyllä tällä hetkellä suurin osa on ulkomaalaisen musan edustajistoa. Mutta kyllä suomessakin tehdään varsin mainiota musiikkia. Päivisin kuuntelen töissä YleX:ä ja siellä soitetaan hyvin paljon suomalaista poppia ja rokkia joka myös puree. Tällä hetkellä omassa Winampissani soi kiksu ja the Cardigans
Joskus ala-asteella/yläasteen alussa kuuntelin enemmän ulkomaista musiikkia, mutta nykyään kuuntelen oikeastaan pelkkää kotimaista. En muista edes että milloin olisin viimeksi käynyt ulkomaisen musiikin hyllyllä levyostoksia tehdessäni.