PDA

View Full Version : The Kovenant

yksisiipi
5.11.2002, 12:51:46
Kohta koittaa marraskuun viidestoista päivä, taitaapi olla ensiviikon perjantai, ja silloin levykauppoihin pitäisi ilmestyä The Kovenantin uutukaislevy, "Cybertrash".

Kun aloitin Kovenantin kuuntelemisen joskus Nexus Polariksen aikoihin (olisiko ollut 1998), se oli ensihetkestä lähtien todella omaperäisen hyvää musiikkia. Monet taisivat verrata Dimmuun, koska silloisen Borgirin jäsenistä jopa kaksi (Astennu ja Nagash) soittivat levyllä. Lisäksi kaikki muut jäsenet Blackheartia lukuunottamatta soittivat suurissa yhyeissä (Sarah Jezebel Deva, Sverd, Hellhammer). Joka tapauksessa tuosta "vieraileva tähti" -projektista huolimatta bändi oli omaa itseään, eikä mitään muuta. Eikä varmaankaan pyrkinytkään. Todellinen klassikkolevy, vaikkei ihan bläkkiä olekaan.

Sitten sain kauhistua, kun kuulin miehistönvaihdoista, tai paremminkin poistoista. Astennulle ja Sverdille kenkää. Eikä tuo vielä mitään, vaan nimen ja tyylin muuttaminen. Sana konemusiikki sai ihon kananlihalle ja vatsan sekaisin. Mutta eipä aikaakaan kun ilmestyi uusi levy "Animatronic" (1999) kaikkine konevaikutteineen päätäni kääntämään. Taisin vasta viime vuonna kuulla levyä kunnolla. Siihen mennessä olin kuullut vain mainion "New World Order" kappaleen. Levyhän kolahti tajuntaan kuin meteoriitti Meksikonlahdelle. Eipä tullut muuta ajateltua kuin "tämähän on parempaa kuin ennen". Sitähän se on. Loppujen lopuksi tuo tyyli ei kuitenkaan ole muuttunut paljoakaan. Muutamassa kappaleessa on hiukan yksinkertaisemmat riffit ja konerumpuja (suurin osa rummuista on silti Hellhammerin itse paukuttamia) sunmuuta teknoääntä taustalla, mutta selkeää Covenantia se on. Ainakin tunnistettavissa. Lex Icon (ex-Nagash) raakkuu, inisee, karjuu, murisee jne. paljon laajemmalla skaalalla kuin Nexus -levyllä. Vallan mahtavaa. Ja sitten vielä Babylon Zoo cover "Spaceman" ikäänkuin mansikkana kakun päällä. Niin käänsi The Kovenant mieleni konemusiikin suhteen.

Nexus oli täydellinen, Animatronic sitäkin enemmän. Mutta mitä tapahtuu Cybertrashin myötä? Voiko edellisistä enää parantaa? Bändissä on nykyään kakkoskitaristina Angel, joten kitaroiden osuus saattaa olla hyvää kuultavaa, mutta kun tyyli ei tällä kertaa ole vaihtunut liiemmin (bändin mukaan), niin mitä luulette?

Kreifi
5.11.2002, 16:23:48
En ikinä oikein lämminnyt Covenant bändille. Olihan se ihan hyvää ja kavereiden luona sitä tuli kuunneltua, mutta en ikinä edes lainannut levyä.
Sitten tuli The Kovenant ja se iski todellakin. Heti levyä hetken kuultua kipaisin sen ostamaan ja aika hyvin se sinne soittimeen jämähti. En pitänyt Nagashin laulusta erikoisemmin, mutta The Kovenanttiin se sopi mainiosti. Hellhammer ei tykittänyt ihan sitä tahtia mitä olisi voinut miekkoselta odottaa, mutta ei se mitään haitannut.
Biisit ovat todella hyviä ja lyriikat ovat kivaa luettavaa. Cover biisin erikoinen valinta oli myös hauska. Levyn paskin biisi, mutta hauska "koveri".
Innolla odotan uutta levyä ja toivon, että pistettäisiin jopa hiukan paremmaksi. Toivottavasti en joudu pahasti pettymään.
Nyttemmin olen myös kiinnostunut näistä Covenantin levyistä, ja muutama hyvä biisi löytyykin koneelta.

Originally posted by yksisiipi
Eikä tuo vielä mitään, vaan nimen ja tyylin muuttaminen.Nimen vaihtaminenhan ei nyt ollut bändin päätös vaan se oli pakollista, koska Covenant niminen bändi oli jo olemassa. Tämä vanhempi Covenant ärähti heti sen jälkeen, kun metalli Covenant voitti sen pystin. Siksipä varoituksen sana! Jos Kazaasta tai muualta haet Covenant musiikkia et välttämättä ole ihan oikeassa bändissä kiinni.

nox
5.11.2002, 17:01:18
Olen ollut Nexusesta saakka aivan hilliton Kovenant fani.
Animatronic iski minuun sitten vielä enemmän ja uutta levyä onkin odotettu siitä saakka. Aivan ehdottomasti kolmen parhaan tietämäni bändi joukossa.
Tämä uusi levy piti kai olla nimeltään SETI. Se on näköjään muuttunut myös. Olen joitakin kappaleita tältä vasta tulevalta levyltä kuullut ja aika elektroa meno sen perusteella oli. Mutta minäkin toivon että kyse oli siitä minun Kovenantistani....eikä siitä toisesta. Toivon kuitenkin että Animatronicista jatketaan. Tämä uusi kitaristi, Angel on toivottavasti kelvollinen tyyppi.

Ja ainiin...tälläinen ketju on jo ollut. (6kk sitten by me) :)

RBelmont
5.11.2002, 17:15:05
The Kovenantia on tullut kuunneltua paljon. Enimmäkseen Animatronicia. Huippu levy. Koneäänet olisi pelotellut minut pois jos olisin kuunnellut pändiä nuorempana. En ymmärrä miksi true-metallistit haukkuivat Animatrinicin paskaksi. Ehkä siksi, kun musiikki vaihtui niin radikaaliksi.
Minä taas olen toista mieltä. Aikaisemmat levyt Times Before The light ja Nexus Polaris olivat tylsiä. Ei niistä jaksanut kuunnella kuin yhden kappaleen päivässä (okei, liioittelen). Edes naisääni siellä taustalla ei auttanut asiaan. Kyllähän ne kipaleet ovat hienosti tehty. Nämä on niitä selittämättömiä asioita. Animatronicissa oli sopivasti vaihtelua.

Tutustuin pändiin Milleniumliitolta olleeseen kappaleesen New World Order. Biisi on mainia kaikkine lallatuksineen. Paras kappale on silti Mirrors Paradise.

Mielenkiinnolla odottelen uutta levyä.

yksisiipi
5.11.2002, 17:36:44
Originally posted by nox

Tämä uusi levy piti kai olla nimeltään SETI. Se on näköjään muuttunut myös. Olen joitakin kappaleita tältä vasta tulevalta levyltä kuullut ja aika elektroa meno sen perusteella oli.
Ja ainiin...tälläinen ketju on jo ollut. (6kk sitten by me) :)

Ahaa... :). Minä en ollut täällä 6kk sitten, mutta anteeksipyyntöni.
SETI oli vain työnimi, en tiedä sitten mistä tuli Cybertrash. Kuulostaa murskaavan hyvältä.

Tuosta Times Before The Lightista. Olen kuullut koko levyn lävitse, mutta minulle ei jäänyt oikein muistikuvaa siitä. Hyvähän sekin oli, ja siitä huomaa bändin kehityksen melko hyvin.
Peltipurkkibläkkis -> folklore/sci-fi/melohevibläkkis -> mitä lie elektroa (minulle Animakin on jonkinlaasta bläkkiä). Hyvä bändi kehittyy, ehkei aina näin radikaalisti.

Itse asiassa jälkeenpäin kun ajattelee, niin hyvä, että Ruotsin teknopoika-Covenant kettuuntui norjalaisille kaimoilleen. The Kovenant kuulostaa jotenkin hienommalta, ja sopii varsinkin siihin musiikkiin mitä he nykyään soittavat.

Eikös muuten bändin kosketinsoittaja ole Hellhammer? Ainut konesoittimiin yhdistetty nimi bändin epävirallisilla sivuilla oli Von Blomberg eli Helvetinvasara itse. Tai näin siellä luki:
Lex Icon - Vocals & bass
Blackheart - Guitars
Von Blomberg - Drums & programming
Tiedä siitä sitten.

Tordragon
6.11.2002, 0:34:42
Bändiin tosiaan tykästyin Nexus Polaris -levyn myötä, joskus silloin kun se ilmestyi, luulisin. Taitaa muuten olla vieläpä ainoa levy, jonka olen ostanut melkein täysin kansikuvan perusteella. Sanotaan, että oli helvetin hyvä heräteostos.

Tuota ensimmäistä levyä en ole ikinä kuullutkaan, ja en minä niin fani tälle orkalle ole, että mieli edes tekisi sitä hommata. Animatronic toki on hyvä levy, Nexuksen kanssa samalla linjoilla laadussaan. Ovat molemmat levyjä joissa ei juuri tarvitse kappaleita hyppiä, ei oikeastaan edes mieli tee tehdä niin. Talvilevyjä ovat molemmat.

Hmh, niin. En minä mitään ihmeellistä osaa bändistä sanoa. Soittavat helvetin hyvin ja Nagash on saatanan hyvä laulaja. Tai tuollaista taitoa minä haluaisin enemmän kuulla, kun harvemmin kuulee. Ram-Zet on ehkä vastaava, missä yhtä skitsoa laulua kuulee hyvällä menolla höystettynä, tai ainakin vastaava mitä tähän hätään keksin.

nox
7.11.2002, 8:45:29
Argh. Pakko kysyä kun tälläinen paha aavistus valtasi minut.
Mistä tämä tieto uudesta levytä on tullut? Itse kun en löydä yhtikäs mistään tietoa moisesta julkaisusta. Toivon kyllä ylitse kaiken että se levy kanssa ilmestyy. Sen verran sitä tässä ollaan odoteltu.

Siitä Hellhammerin kosketinsoittojutusta. Voisikohan se olla jotain sinne päin että se programming olisi tarkoittanut tuota rumpuohjelmointia. Juu nou...no en itse kyllä tiedä mutta olen saanut sellaisen käsityksen että se olisi tämä Psycoma joka hoitelee samplet ja keyt. Tai sitten se on jotain Lexin ja Psyn yhteisharrastuksia. Jotenkin luulen että Blomberg on vain rumpukoneiden (niinkuin oikeidenkin tietysti) takana. Mutta niinkuin sanoit: tiedä nyt sitten....

Mikäli Kovenant on tulossa uuden levyn myötä tulossa suomeen niin olisko täällä ketään lähdössä katsomaan? Itse lähden vaikka he tulisivat Kilpisjärvelle. Ainakin tuntuvat pitävän suomesta aika paljon.

Kreifi
7.11.2002, 18:13:37
Originally posted by nox
Mistä tämä tieto uudesta levytä on tullut? Itse kun en löydä yhtikäs mistään tietoa moisesta julkaisusta. Toivon kyllä ylitse kaiken että se levy kanssa ilmestyy. Sen verran sitä tässä ollaan odoteltu. Itse olen jotakuinkin samassa tilassa sinun kanssasi. En ole kuullut pihaustakaan uudesta levystä. Jotain kuvia tosiaan nähnyt, kun tuli se uusi jäsen.

Siitä Hellhammerin kosketinsoittojutusta. Voisikohan se olla jotain sinne päin että se programming olisi tarkoittanut tuota rumpuohjelmointia. Juu nou...no en itse kyllä tiedä mutta olen saanut sellaisen käsityksen että se olisi tämä Psycoma joka hoitelee samplet ja keyt. Tai sitten se on jotain Lexin ja Psyn yhteisharrastuksia. Jotenkin luulen että Blomberg on vain rumpukoneiden (niinkuin oikeidenkin tietysti) takana. Mutta niinkuin sanoit: tiedä nyt sitten....Minulla on myös se käsitys, että Blomberg tosiaan hoitelisi vain ja ainostaan rummut. Psy ja Lex hoitaisi sitten - kuten Nox sanoi - samplet ja koskettimet.

Mikäli Kovenant on tulossa uuden levyn myötä tulossa suomeen niin olisko täällä ketään lähdössä katsomaan? Itse lähden vaikka he tulisivat Kilpisjärvelle. Ainakin tuntuvat pitävän suomesta aika paljon. Kyllähän sitä oikein mielllään menisi jos tänne ovat tulossa. Varmaankin ovat perkeleen hyvä bändi keikallakin. Luultavasti tulevat sinne Helsinkiin ja sinne on jo hiukkasen pitkä matka jostain täältä maailman laidalta.

yksisiipi
7.11.2002, 18:28:32
Originally posted by nox

Mikäli Kovenant on tulossa uuden levyn myötä tulossa suomeen niin olisko täällä ketään lähdössä katsomaan? Itse lähden vaikka he tulisivat Kilpisjärvelle. Ainakin tuntuvat pitävän suomesta aika paljon.

Kovenant sanoi Inferno Magazinen haastattelussa tulevansa varmasti Suomeenkin uuden levyn myötä, edellinen vierailu Ilosaaressa kun oli miellyttävä. Siitä en sitten ole ihan varma, mutta jos rahatilanne antaa myöten, lähden mielelläni heitä katsomaan.

Ja noista koskettimista. Minäkin eniten epäilen pimputtelijaksi T & N Blackheartia. Mutta epävirallinen sivusto oli niin epäselkeä, joten se hämäsi. (eihän rumpalit osaa koskettimia... :D). Oli kuka tahansa, hyvin hän soittaa.

"Stand aside for the new world order
systematic, aristhocratic"

R'lyeh
8.11.2002, 19:59:40
Originally posted by nox
Mistä tämä tieto uudesta levytä on tullut? Itse kun en löydä yhtikäs mistään tietoa moisesta julkaisusta. Toivon kyllä ylitse kaiken että se levy kanssa ilmestyy. Sen verran sitä tässä ollaan odoteltu.
Minä ainakin muistelen lukeneeni tuosta uudesta levystä lehdestä, olisikohan ollut Metal Hammer tai Rock Hard. Jäi vain se Cybertrash mieleen - loistava levyn nimi, muusta käytöstä puhumattakaan *grins*

Ja sitten topicin aiheeseen. Minä pidän kovasti tästä kyseisestä bändistä, alunperin ihastuin tuohon poikkeavaan teknobläkkistunnelmaan (en osaa määritellä sitä lajia kunnolla, mutta tiedättehän te millaista musiikkia se on). Ihkaensimmäinen kuulemani biisi oli Mannequin, ja heti sen perään kysyin kaveriltani, että voisiko hän sivistää minua The Kovenantista. Sittempä lisää kyseisen bändin musiikkia kuultuani olin jo ihan myyty. Ostin Nexus Polariksen (Animatronic oli loppu sillä hetkellä, harmi), ja pidin siitäkin - tosin sitten vihdoinkin Animatronicin saatuani olin suunnilleen ekstaasissa. Erittäin loistava levy, yksi parhaista mitä omistan. Lex Icon osaa kyllä laulutyylin jos toisenkin, sellaisesta vaihtelevasta äänenkäytöstä minä pidän paljon. Myös The Kovenantin lyriikoissa on sitä jotain.

Ja jos tosiaankin The Kovenant tässä Suomeenkin vielä joskus eksyy, olisi kyllä erittäin suositeltavaa mennä katsomaan. Minä ainakin menisin, jos vaan pääsisin. Kuitenkin heittävät keikan jossain pääkaupunkiseudulla, jonne tulee liian kalliiksi ja vaivalloiseksi täältä keskeltä korpea lähteä. Mutta uusi levy lievittäisi kyllä tuskaa kivasti...

nox
21.11.2002, 12:47:23
http://www.nuclearblast.de/entry.html-> The Kovenant
Bongasin tuollaisen nuclearblastista.
Kävin myös viime perjantaina, eli 15.päivä kyselemässä tuota levyä spineltä mutta ei ainakaan silloin ollut vielä kaupoissa. Myyjä-setä sanoi että ensi, eli tällä viikolla pitäisi löytyä.

yksisiipi
21.11.2002, 17:35:39
Originally posted by nox
http://www.nuclearblast.de/entry.html-> The Kovenant
Bongasin tuollaisen nuclearblastista.
Kävin myös viime perjantaina, eli 15.päivä kyselemässä tuota levyä spineltä mutta ei ainakaan silloin ollut vielä kaupoissa. Myyjä-setä sanoi että ensi, eli tällä viikolla pitäisi löytyä.

Jeps, huomasin, että se ei tullutkaan ihan vielä kun Aironmusiikista (http://www.aironmusiikki.fi) ei löytynyt. Nyt se olisi jo saapunut, mutta perhanan innokkaat fanit ovat vieneet ensimmäiset kopiot. Mutta hyvää kannattaa odottaa. Ensi viikolla taidan haalia sen käsiini. Hyvä etten ole kuullut vielä yhtään kappaletta, jotta yllätys voipi olla erittäin suuri ja hämmentävä. Toivottavasti.

nox
23.12.2002, 18:18:41
Originally posted by yksisiipi
Hyvä etten ole kuullut vielä yhtään kappaletta, jotta yllätys voipi olla erittäin suuri ja hämmentävä. Toivottavasti.

Saanen yllättää hieman etuajassa. Muistan napanneeni pari mp3 biisiä uudelta levyltä jo muutamia kuukausia sitten. En kyllä ole varma että olivatko ne ehtaa tavaraa mutta satuinpa vahingossa löytämään sellaisen The Kovenant kappaleen intter netistä kuin Deathstars. Levykaupan setä suositteli Deathstar nimistä bändiä, joten tietysti imuroin mielenkiinnosta kappaleen. Ei kyllä ole epäilystäkään, tämä Deathstars kappale on Kovenanttia. Sittenpähän nähdään kun levy JOSKUS päättää ilmestyä, että olinko oikeassa. Kuitenkin...kamala pettymys. En pidä ollenkaan. Nagashin äänestä ei voi erehtyä. Suorastaan toivon että tämä ei olisi Kovenantia. Oi herra, anna minun olla väärässä. Jos et välittänyt spoilertagista mutta tajusit että oli virhe kurkistaa sen alle: ÄLÄ LUE TÄSTÄ ETEENPÄIN! Musiikissa ei tämän kappaleen perusteella ole metalliksi nimeksikään. Yhtäkään kitaraa saati oikeaa soitinta ei kuulu. Todella omituista hidasta teknoa. Suosittelisin ehkä uuden Ulverin ystäville...

Mayatar
23.6.2003, 14:05:40
Arvatkaa vain sainko kaivaa tämänkin topicin syvältä? Olen kuitenkin niin pahasti koukussa, että pakko näin oli tehdä.

Kreifi-sedällä kuulin kyseistä bändiä muutaman kerran, en tosin edes muista milloin, mutta pidin kuitenkin sen verran, että nappasin Animatronicin mukaan omalle koneelle tallennettavaksi. Sittemmin kuuntelin cd:tä silloin tällöin ja pidin siitä, en kuitenkaan mitenkään erikoisesti.

Kun kuulin S.E.T.I:ä ensimmäisen kerran ihastuin aivan kamalasti muutamaan kappaleeseen ja aloin kuuntelemaan koti Kovenanttiakin aivan eri tavalla. Kuuntelin, kuuntelin, kuuntelin ja pidin.

Sitten Kreifille muutti tonttu, joka vaihtoi melkein aina soimaan S.E.T.I:n, kun katsoi tietokoneesta tai pleikkarista eri suuntaan. Varsinkin silloin se tuli esiin kolostaan, kun Kreifi kävi tupakalla tai muuten ulkona. Star By Star ja Stillborn Universe soivat niin monta kertaa, että jos ne olisivat olleet normaalia musiikkia, olisin kyllästynyt.

Sitten aloin lukemaan vanhan cd:n sanoituksia ja aloin tippumaan yhä syvemmälle addiktioon. Mannequin ja Jihaad saavat kylmät väreet selkäpiihin, kun huomasin miten musiikki ja sanat elävät sympioosissa. (Ja vielä millainen musiikki ja sanat!)

Seuraavalla kerralla se tonttu kai varastaa S.E.T.I:n, ainakin luulen niin.

yksisiipi
1.10.2003, 10:43:03
Originally posted by Maya
Arvatkaa vain sainko kaivaa tämänkin topicin syvältä? Olen kuitenkin niin pahasti koukussa, että pakko näin oli tehdä.

Et ole ainut.

Vaikka kuinka olenkin aloittanut Covenantin tai TheKovenantin kuuntelemisen jo Nexus Polariksen aikana ja myöhemmin tietämättä ollenkaan onko se vanha C vai uusi K parempaa. Paljon on samaa meininkiä, erotuksena vain se, että Nexus on metallimpaa ja Animatronic industrialimpaa. SETI oli sitten pitkään hämärän peitossa pienten rahaongelmien ansiosta. Noin puoli vuotta levyn ilmestymisestä lienee aikaa ja äskettäin minä sen sain. Ennakko-odotuksia oli, en tiedä minkälaisia, mutta puheiden ja arvioiden perusteella se ei voinut olla huonoa.
Kun levy viimein pyörähteli cd-soittimessani suunnattomalla kierrosnopeudella, huomasin pieniä yhtäläisyyksiä Rammsteiniin, lähinnä soundeiltaan. Äänimaailma oli jo Cybertrashin jyristessä värikkäämpää kuin Animatronicilla. Enemmän koneita, silti raskaat kitarat ja erittäin metallinen meininki. Myös Lex Iconin ääni on parantunut edellisestä, vaikka raakuntavokaaleja ei enää juuri olekaan. Erittäin apinamaisen Kakkoskappaleen "Planet of the Apes" olin kuullut aiemminkin. Hienoa taustakuoroa.

Star By Star ja Stillborn Universe soivat niin monta kertaa, että jos ne olisivat olleet normaalia musiikkia, olisin kyllästynyt.

Minusta nuo biisit ovat hienoja, ja hieman erikoisia jos vanhaa Kovoa ajattelee. Ei se bändi ennen ollut niin yksinkertaisen melodista ja kaunista. Stillborn Universe on vieläpä hidas. Sanoitukset ovat todella upeita, ehkäpä hieman parannusta edelliseenkin levyyn.
Levy muutenkin on kaikessa pituudessaan (hyvä jumala!, reilu 77min) täynnä mainioita biisejä. Via Negativa on pirun ärhäkkä kappale, iskee suoraan sydämeen ja selkärankaan. Kaikista voisi sanoa jotain hyvää, mutta en jaksa, maininta vain hienolle coverille, Metallican "Memory Remains". Alkuperäisversionaan tuo biisi oli minulle jo pieni tuttavuus, silti oli vaikea saada kiinni tutuista riffeistä kun cover on hieman moderni. Nopeasti se sitten löytyi koneiden peitosta, hassu vinkunariffikitarat ja hieno naislaulu. Kov saa sen vain kuulostamaan piirun verran tunnelmallisemmalta kaikkine teollisine instrumentteineen. Hyvää jatkoa Babylon Zoon Spacemanille.

Sitten aloin lukemaan vanhan cd:n sanoituksia ja aloin tippumaan yhä syvemmälle addiktioon. Mannequin ja Jihaad saavat kylmät väreet selkäpiihin, kun huomasin miten musiikki ja sanat elävät sympioosissa. (Ja vielä millainen musiikki ja sanat!)

Animatronic on mahtava levy sanojen ja sävelten symbioosissaan. Varsinkin Mannequin on sanoiltaan kaunis ja hieno, pelottavakin fiktio. Äänimaailmakin oli huipussaan, mutta jotenkin se SETI onnistui paranemaan kaikessa. Edellisellä levyllä rummut olivat hieman koneellisen oloisia, mutta vaikka musiikkia muuten SETIllä viedäänkin siihen teollisempaan puoleen, rummut kuulostavat paremmilta. Harmi, että Hellhammer aka Von Blomberg jätti tämän teoksen viimeisekseen.
En osaa kuvitellakaan, mitä Kovenant seuraavaksi tekee. Industrial/ambienttia?

Enkuli
1.10.2003, 16:00:34
No kun tämän joku meni kaivamaan syvyyksistä niin pitää kai sitten postata.

Ensikosketus bändiin oli C:n aikoihin ja levy Nexus Polaris. Tai ei, kelataanpa takaisin vielä. Ihka ensimmäinen kosketus oli itseasiassa K:ta ja kappale New World Order. Silloin (kauan sitten) se kuulosti korvaani huonolta. Siis kamalalta.
No nyt voidaan palata Nexukseen. 2002 keväällä muistelisin tutustuneeni tähän lähinnä kaverin suosituksesta. Vaikutelma oli lähinnä sellaista hyvää keskitasoa ja pari loistavaa kappaletta, mutta ei siis mitään maata järisyttävää.
Kuluu vuosi. Sattumoisin levykaupan kanta-asiakaskortti oli täynnä ja olin lähdössä oulusta pois niin pitähän se käyttää. No, eipä sitten silmiin mitään oikein osunut paitsi Animatronic mukavasti mid-pricena. Ja niinpä tämä taideteos päätyi kokoelmiini.
Animatronicissa vaikutti about kaikki. Palaset napsahtelivat kohdalleen kivasti ja mitään turhuuksia ei löytynyt. No hitto, te kaikki tiedätte kuinka hieno levy Animatronic on, ei minun sitä tarvitse selitellä. Ironista kyllä, New World Order on suosikkikappaleeni tältä levyltä.

Ja viikko Animatronicin hankkimisen jälkeen eksyin taas levykauppaan (vaarallisia paikkoja ovat) ja pitkän harkinnan jälkeen SETI pomppasi hyllystä käteen, kassalle ja kotiin. Ensivaikutelma oli jokseenkiin laimea Animan jälkeen.
Ensivaikutelma tietysti katosi alle viikossa ja SETI iski jopa vielä kovempaa kuin Anima. Uudet soundit ja Lex Iconin uusi äänivalinta nostivat uutukaisen vanhan klassikon yläpuolelle.

Näin siis ollaan tultu tähän päivään. Nykyään pidän molemmista levyistä suurinpiirtein yhtäpaljon ja SETIn avausraita Cybertrash pitelee bändin hienoimman tuotoksen titteliä. Sen maalaama tulevaisuuskuva antaa ihan uudenlaisen näkökulman cyberpunkiin...
Sen lisäksi että Kovenant on loistavaa kuuntelumusiikkia se toimii myös scifiropeissa taustalla sopivasti valikoituna ja monista kappaleista saa myöskin inspiraatiota.

Sitten vielä spekulaatio miksi K ei iskenyt alunperin kun sitä kuulin? Siihen aikaan olin vielä aika puhtaan metallin kannattajia enkä tykännyt synasekoiluista ja koneista ihan liikaa. Kevät 2002 käänsi kuitenkin päätä sen 180 astetta ja kääntävä voima lähti pääasiassa Ulverista.

Enpä oikein usko että Hellhammerin lähtö aiheuttaisi mitään maailmanloppua Kovenantille, kyllähän norjasta hyviä rumpaleita löytyy eikä Kovenantin tasoisen bändin pitäisi joutua hirveän kauaa olemaan ilman. Kuinka paljon sitten herra Von Blomberg vaikutti sävellyksiin on toinen juttu...
Jaksetaan kuitenkin uskoa että Lex ja Psy pitävät hyvän linjan pystyssä.
Täydet pisteet, perkele!

-Enkuli, musta siivekäs

"Automated animation, a fingerprint personality"

Bodom
25.10.2003, 23:58:36
Animatronic on kyllä mainio, sisältää monta hyvää vetoa. Uusimmasta SETI -albumista en enää tykännyt. Jotenkin liian "löysää" ja atmosfääristä mun makuun.. In times before the lights -levyä en ole koskaan kuullut, joten en osaa sanoa siitä mitään. =)

Aiona
13.8.2004, 12:55:58
Joitain kappaleita minun koneeltani ainakin löytyy. Ja kun laskin, loppusaldo oli 16.
Voisinko sanoa pitäväni Kovenantin musiikista? Itseasiassa, siitä ei voi pitää. Se on vain hyvää musiikkia, jota jaksaa kuunnella. Soundit ovat vaikuttavat ja erittäin inspiroivat.
No jaa, ehkä minä en sano enempää. Minä pidän The Kovenantin musiikista ja ehdottomasti paras kappale on Industrial Twilight.

Melkor
13.8.2004, 15:05:38
Muutama vuosi sitten kuulin ensi kerran the Kovenantin Animatronicia, ja se teki suuren vaikutuksen. Varsinkin New World Order, Jihad ja Babylon Zoo-cover Spaceman. Lex Iconin laulutyyli ja ääni sai minut ihan tytisemään; ihana miesi. Tämän jälkeen oli pakko tutustua yhtyeen muihinkin albumeihin, ja äkkiäkös sain käsiini Nexus Polariksen.
NP ei kuitenkaan maistunut niin hyvälle, kuin Animatronic, joten levy unohtui nopeasti ja menetin mielenkiintoni albumiin. Pitäisi varmaan lainata taas kaverilta ja kuunnella uudestaan pitkän tauon jälkeen.
Setistä en ole kovin innostunut, vaikka onhan silläkin muutamia todella hyviä biisejä. Esim. Star by Star ja Cybertrash.

Walzzer
14.8.2004, 13:04:11
Kaverin kaveri toivoi aina nosturiin hevikeikalle tullessaan Kovenantin New World Orderin, siitä se rakkaus sit lähti. Karkeamman ilmaisun ystävänä mua on aina miellyttänyt eniten K:n aikainen rujo ilmaisu kun vertaa C:n aikaiseen kiilloteltuun blackispoljentoon..

masu
26.8.2004, 8:41:00
The Kovenant on hyvä bändi. Tykkään miehen rätisevästä peikkoäänestä ja naisen lauluosuudet tuo kivaa maustetta biiseihin. Väkisin tulee mieleen Turusen Tarja Nightwishista, mutta tietysti tämä suomalainen on ääneltään kauniimpi.

The Kovenant tuli tutuksi talvella, kun poikaystäväni soitatti levyä minulle ja ihastuin heti pariin biisiin "Human abstract" ja "Mirror's paradise". Hyvä bändi, ei voi muuta sanoa ^__^

Necrofobia
26.8.2004, 18:11:07
Latailin netistä pari vanhan Covenantin biisiä Nexus Polarikselta "sampleksi" koska kyseinen levy on kummitellut mielessäni jo pitkään. Täytyy sanoa että kyllä, pidin paljonkin. Mainion kuuloista koneistettua black metallia hyvällä laulu äänellä, oliko se nyt Nagash Dimmusta. Muutenkin biiseissä oli vahvasti dimmu vaikutteita, huomasin kappaleessa Bizarre Cosmic Industries melkein identtisen riffin jostakin dimmun biisistä SBD:lta. Animatronicilta voisin myös samplen pari ladata kun sitä on kehuttu niin paljon.

Taidankin seuraavaksi ostaa Nexus Polariksen, sen verran laadukkaasta musiikista oli kyse. Edittaan vaikka lisää kun hommaan levyn.

yksisiipi
6.9.2004, 7:40:35
OFFICIAL PRESS RELEASE

Greetings Earthlings!

We are pleased to announce that our new album is taking shape these days, and can reveal to the world that it will bear the title:

"Aria Galactica"

We are now set with all guns blazing towards completing the most exiting, surprising, energetic and accomplished Kovenant record so far. Again, this will be a drastic detour from our ever so unpredictable path, and our ideas are set to fill you with wonder and amazement. Old fans, as well as more recently acquired listeners will certainly find this to be a very characteristic Kovenant record, and we are most pleased to say that with our emerging creation, we will reclaim our position as a force of innovation and aspiration, not just for ourselves, but for the entire scene.

The album, according to our masterplan, will hopefully be recorded sometime during the Wastelands of endless winter, anno 2004. This is offcourse, a loose plan at best, but nonetheless, we will work our hardest to see this record to life as soon as alienly possible.

So until then, we hope that our devoted audience will bear with us, For perfection is not a hasty occupation. But be aware..
...This time, we return to majesty.

The Kovenant
29.08.2004

Tällaisia uutisia The Kovenantin virallisilta sivuilta. Uusi levy siis tulossa, ja odotettavissa lienee jotain mahtavaa. Jos kehitysaste on samanlainen kuin välillä Animatronic - SETI, Aria Galactica tullee olemaan jotain entistä härömpää. Vaikea sanoa kuitenkaan vielä mitään, paitsi otsikon puolesta, joka kuulostaa hyvältä. Vuodenvaihteessa on siis odotettavissa jotain ostettavaa.