View Full Version : Onkelmia
Crimson
8.11.2002, 9:25:06
Miulla on ongelmia. Tai no... Ihan sama, toivottavasti joku voisi hieman jelppiä...
+LeechFTP.
Koitin ladata eräitä animeita, ja kun olin laittanut hostin usernamen sun muut kuntoon ja painoin "ok"ta, niin tulee erillinen ruutu, jossa lukee Password for anonymous. Pitääkö sellainen laittaa jotta sellainen toimisi, neh?
Kun ohjeissani selvästi lukee "Password: *leave this are blank. There is no password*"
JJa jos en laita, niin se menee suoraan "disconnect"iin tai jonnekkin.
+Mirccini ei suostu sendimään, olenko jotain pahaa tehnyt, neh? Olen koittanut eri systeemejä eikä silti toimi tuo minun ah, niin ihana mIRCcini...
No tätä en kutsu ongelmaksi, mutta anyways...
+Direct Connect.
Onko Direct Connect hyvä vai huono valinta animeitten lataamiseen? Serkkuni asensi sellaisen koneelleni ja olen koittanut saada siitä jotain selkoa... Onko siellä joitain paikkoja mistä voisi latailla animea tai jtn?
Edit:// Niin ja miten muuten ladataan Direct Connectilla...? ^^;;
Adl2000
8.11.2002, 11:03:05
Ainakin tuohon mirc sendi ongelmaan:
Joko olet routterin, tai firewallin takana, jonka takia et pysty mircin kanssa lähettämään... Ainakin VIrcillä (visual irc) saa lähetettyä routterin/firewallin takaanta reverse sendillä... En muista sivuja, mutta et vaikka googlesta...
DC:llä sinun pitää tietenkin ensin olla yhdistettyinä joihinkin animehubeihin, joilta sitä tavaraa löytyy.
Itse olen useimmiten näissä:
animeandasianmovies.mine.nu
panda.dyndns.org
anime-divx.dyndns.org
hub1.crazycatgirl.com
Niin, ja kannattaa käyttää ennemmin DC++:aa (http://dcplusplus.sourceforge.net/) (syitä on monia).
psaijai
8.11.2002, 20:15:54
Mulla on toi leechFTP suomeksi joten koitan neuvoa sen perustella. Kokeilin kerran suomeks sitä ja siitä lähtien se on ollu sellasenaan enkä oo jaksanu enkuks takasin vaihtaa. Jos sä haluut vaihtaa kielen suomeks niin tässä (http://www.sci.fi/~jtu/suomennos/lftp_suomi.zip) on tarvittava paketti.
Kuitenkin sun kannattaa tallentaa niitä osotteita sinne "muistioon". Suomenkielisessä versiossa valikko "Kirjainmerkit". Kolmas valikko Tiedosto valikosta tai sitten se kirja pikakuvake. Siellä sit hiiren oikeaa näppäintä ja sieltä sitten "Lisää kirjainmerkki...". Osoitteet, tunnukset, ja salasanat paikalleen ja sit OK ja sitten tuplaklik kyseistä hostia kun se tulee siihen listaan niin kyllä sen pitäis yhdistää.
Sit tosta mirc sendistä. Todennäköisesti sulla on joku palomuuri päällä joka estää sendauksen mutta mulla ainakin on käyny myös niin että vaikka kaikki turvatoimet on ollu sammutettu niin silti ei aina lähettäminen onnistu. Vastapuolella voi myös olla turvatoimet liian tiukalla.
DC++ (http://dcplusplus.sourceforge.net/index.php?page=download) on kyllä paras animen hankintaan heti jonkun tutun ftp osoitteen jälkeen ja varsinkin jos kyseisellä henkilöllä on nopea lähetys. Ton DC++:n saa myöskin suomen kielellä ainakin osittain joten se voi kanssa auttaa jos et saa selkoa. Se on kyllä ihan helppoa. Sulla vaan täytyy olla vähintään giga tavaraa jaossa jotta pääset edes jollekin serverille. Mieluiten tietysti monta kymmentä. Kaikki asetukset vaan kohdalleen ja kannattaa laittaa slotteja, eli niitä kuinka monta henkilö sinulta voi ladata niin vähintään kolme niin pääset sitten ainakin kolmelle servulle. Siitä Julkiset keskukset listasta löytyy kaikenlaisia mutta parhaimpia hubeja voit katella tuolta anime osaston yhdestä ketjusta jonne on listattu niitä hubeja.
Originally posted by Crimson
+LeechFTP.
Vastaaminen on vähän vaikeaa. Mahdollisuuksia miljoona. Kysy apua siltä taholta jolta osoitteen sait.
Kukahan nilkki muuten on vastuussa tuon leechftp:n yleistymisestä. Se oli ainakin aivan täysin silsaa kun siihen viimeksi törmäsin.
* Kaali tunnustaa - ja on ylpeä siitä XD
Curse ye! Itsekin pienimuotoisen ftp:n ylläpitäjänä saan aina kiroilla, kun joka toinen idiootti on jättänyt leechftp:hen päälle sen "Take multiple connections" -valinnan. Ärrrrh. Miksi ei vaikka ws_ftp?
+Mirccini ei suostu sendimään, olenko jotain pahaa tehnyt, neh? Olen koittanut eri systeemejä eikä silti toimi tuo minun ah, niin ihana mIRCcini...
Vaihtoehtoja myös miljoona. IP:stäsi (jonka ülitsevuotavan muhevana moderaattorina näen) päätellen vaihtoehdot ovat tosiaan se firewall tai väärin conffattu mirkki. Hommaa joku nörtti kaveriksi.
+Direct Connect.
Onko Direct Connect hyvä vai huono valinta animeitten lataamiseen? Serkkuni asensi sellaisen koneelleni ja olen koittanut saada siitä jotain selkoa... Onko siellä joitain paikkoja mistä voisi latailla animea tai jtn?
DC on paras mihin vaan (paitsi kovin harvinaisten videopätkien ym. kalastamiseen). Edellisten tavoin suosittelen kuitenkin DC++:aa.
DC:n ongelma (joillekin se on sitä) on kuitenkin se, että parhaille... servereille ei pääse ennen kuin itsellä on tarpeeksi jaettavaa. Kunnon hubeille raja on _yleensä_ tuollaiset 10-20gb. Animen ollessa näinkin trendikästä siihen on kuitenkin vaikea olla törmäämättä pienemmissä kotimaisissa hubeissakaan.
Minä kyllä suosittelen pitämään DC++:n (ja muutkin ohjelmat) englanninkielisenä, sillä silloin niiden kanssa tuleviin ongelmiin saa helpoiten apua.
Niin ja se imurointi tapahtuu yksittäisten tiedostojen kanssa käyttämällä Search-toimintoa jollain hubilla, jonka jälkeen sitten siitä voi napsutella mitä tahtoo ottaa. Vaihtoehtoisesti voit klikata jotain käyttäjää (oikealla hiiren napilla) ja valita "Download file list" vai mikä olikaan. Kunhan lista on valmis, sieltä voi sitten napsutella.
Crimson
9.11.2002, 19:12:19
Sain itseni TAAS ongelmiin.
Asrael käski uudestaan asentamaan mIRCin kun se ei toiminut, ja niin tein... Tässä ongelmani:
* Connecting to irc.song.fi (6667)
-
* Firewall: Unable to find firewall address
-
* Cancelled connect
Mista tuollaisen firewall addressin löydän?! o.o
Ja miten firewallin muuten saa pois? En meinaan tiedä, ja tahtoisin sen pois mahdollisimaan nopeasti.
Originally posted by Ren
Hommaa joku nörtti kaveriksi.
On jo.
Closing Link: Crimsoni[unknown@80.74.201.37] (Unauthorized connection)-
Can someone explain?
Minen nyt tajua yhtikäs mitään.. : P
Originally posted by Crimson
Sain itseni TAAS ongelmiin.
Asrael käski uudestaan asentamaan mIRCin kun se ei toiminut, ja niin tein... Tässä ongelmani:
* Connecting to irc.song.fi (6667)
-
* Firewall: Unable to find firewall address
-
* Cancelled connect
Mista tuollaisen firewall addressin löydän?! o.o
Ja miten firewallin muuten saa pois? En meinaan tiedä, ja tahtoisin sen pois mahdollisimaan nopeasti.
Koska en tiedä millaiset systeemit sinulla siellä on, niin jos kone ei ole yksin omassa käytössäsi, niin suosittelen keskustelemaan sen ylläpitohenkilön (isoveli, isä?) kanssa.
Tuo on kuitenkin aikaisemmin toiminut "kuten pitääkin", vai? Muistelisin ainakin sinua irkissä joskus nähneeni.
Ethän kuitenkaan ole laittanut mitään hassua mirkissä kohtaan Connect -(alavalikko)-> Firewall
On jo.
Closing Link: Crimsoni[unknown@80.74.201.37] (Unauthorized connection)-
Hommaa tehokkaampi :)
Niin ja tuo tarkoittaa sitä, että kyseinen serveri ei syystä tai toisesta ota vastaan yhteyspyyntöjäsi. Testaa sellaisilla ikivihreillä klassikoilla kuin irc.song.fi tai irc.stealth.net , jotka ottavat vastaan mitä vaan. Mikäli kyse oli esim. songin serveristä, niin ratkaise jonkun avulla tuo ylempi ongelma ensin, niin tämä jälkimmäinen korjaantunee varmaan samalla.
Mitä pahaa DC++:ssa on, kun jotkut hubit jopa bannivat sen käytöstä? Lieneekö ongelma vain hubinpitäjien tietämättömyydessä?
Kannattanee siihen vaihtaa joka tapauksessa, ja etsiä se tweakki jolla pääsee DC++-suljettuihin hubbeihin?
Crimsonille tiedoksi, että tuo unauthorised connection tulee joskus minullakin, shelli kun on. Hommaan äkkiä tuon serverin, jolla minä pääsen läpi.
Server #1: irc.stealth.net port 5550
Server #2: irc.swipnet.se port 6667
Jep, eli noilla pääsee aika helposti läpi. Suosittelen siltä koittamaan tuota irc.swipnettiä ekaksi. Ruotsista kun on.
Originally posted by Sami E
Mitä pahaa DC++:ssa on, kun jotkut hubit jopa bannivat sen käytöstä? Lieneekö ongelma vain hubinpitäjien tietämättömyydessä?
Tästä on ollut väittelyä rankastikin. Jotkut hubinpitäjät ovat sitä mieltä, että DC++ tuhoaa koko hubikeskeisen idean multihub-toiminnollaan. Ts. "jos tuota toista hubia ja dc++ ei olisi, niin minun hubillani olisi jokaisen käyttäjänsä koko kaista".
Jos aihe kiinnostaa, niin suosittelen suuntaamaan dc++:n kehitysfoorumiin, jossa valmista väittelyä on threadikaupalla. Itse olen tietenkin pro-dc++ (upload/download -rationini on tällä hetkellä 1,5, eli mistään leechaamisesta ei voida edes puhua).
Ohjelmien välillä on kuitenkin niin valtava ero, että ennemmin jätän vain vuotavan ja bugisen DC:n hyväksyvät hubit käyttämättä kuin hylkään DC++:n. Itsepä menettävät ~50 gigan sharen ja 512k adsl:ni :)
Kannattanee siihen vaihtaa joka tapauksessa, ja etsiä se tweakki jolla pääsee DC++-suljettuihin hubbeihin?
...ei jos IP on kiinteä, kyllä jos ei ole :)