View Full Version : domainit
Naksu
14.11.2002, 17:43:06
elikkäs siis, kuinka monella täällä on oma domaini? :D
eZRoller
14.11.2002, 18:00:49
Noup. Ei oo omia kotisivuja enkä oikeen jaksa tehdäkkään joten ei mitään käyttöä. nada.
Jos nyt kuitenkin tulevaisuudessa tulee tarve saada sivut nettiin, ostan ilman muuta. ei oikeen nappaa ne ilmais-sivustot.
psaijai
14.11.2002, 21:45:47
En varsinaisesti yksin omista ainuttakaan mutta maksanut olen ja tunnukset omistan kahdellekkin domainille. http://www.avutonankka.com sekä http://www.swfin.net Minäpä nuitakin taidan pääasiassa hoitaa...tai no Noirre nykyisin ankkaa mutta kaipa vois sanoa että omistan ne. Ainakin tavallaan. :D
Kyllähän sitä sittemmin tuli domaini hankittua, vielä kun IPv6 alkaisi taas toimimaan niin saisi myöskin hostin irkkiin...
Käytössä se on lähinnä mailiosoitteena tällä hetkellä, mutta shellin ja kotisivutilan mukana tuli halvalla niin eipä merkitystä.
Potri
15.11.2002, 10:15:41
Voiko joku moderaattori selittää miksi tämä on lukittu?
Hyvä kysymys. Ei ole enää. ~psaijai~
Puhdistan maineeni ja vakuutan etten ollut minä. -Kurko
>edit topic>Opened by psaijai on 15.11.2002 12:18. Thread closed by psaijai on 15.11.2002 12:18. Thread opened by psaijai on 15.11.2002 12:18. Thread closed by psaijai on 15.11.2002 11:02. Thread had posts deleted by psaijai on 15.11.2002 11:01. ööö? -Echo
Jos joskus jotain tosi virallista pistän pystyyn niin sitten kyllä. (Tuskinpa vaan)
Silloinkin mietin tarkkaan että hakisiko sittenkin vain cjb.netista tai tk:sta.
En koe mitään suurta tarvetta domainille vaikka se olisikin ihan kiva...ja turha.
Vastaus kysymykseen on siis että en omista.
Originally posted by Potri
Voiko joku moderaattori selittää miksi tämä on lukittu?
Voisiko joku moderaattori selittää, miksi tästä threadista on poistettu minun postaukseni, joka oli siihen mennessä ainoa, josta olisi saattanut tulla minkäänlaista keskustelua? Onkos joku ollut vähän herkkänahkainen, hmmmm? ;)
Toistan:
Ei ole, liian rikkaiden lasten turhaa pelleilyä.
psaijai
15.11.2002, 20:24:36
Alkujaan kirjoittanut Ren
Toistan:
Ei ole, liian rikkaiden lasten turhaa pelleilyä.
Haista sinä kukka. Miten niin rikkaiden ja miten niin turhaa? Mullakin on kaks enkä kyllä mikään rikas ole. Domainit eivät nimittäin paljoa maksa.
Eikä se mitään turhaa ole. Sinäkään et olisi tähän kirjoittanut jos ei fffinä olisi perustettu ja onhan se parempi että osoite on helposti muistettava fffin.com jolloin porukat sinne helpommin löytävät.
Gabriel
15.11.2002, 20:42:31
Originally posted by psaijai
Haista sinä kukka. Miten niin rikkaiden ja miten niin turhaa? Mullakin on kaks enkä kyllä mikään rikas ole. Domainit eivät nimittäin paljoa maksa.
Eikä se mitään turhaa ole. Sinäkään et olisi tähän kirjoittanut jos ei fffinä olisi perustettu ja onhan se parempi että osoite on helposti muistettava fffin.com jolloin porukat sinne helpommin löytävät.
I agree with Ren. FFfiniä ei nyt lasketa, sen verran iso tämä nyt kuitenkin on ja aktiivinen myös. Mutta mitä järkeä on ostaa jotain domainia sekä perustaa kotisivuja nimellä thatsmymarsu.org tai ratemyschlong.com?
Ja nimenomaan turhaa moinen onkin. Netissä on satoja tuhansia turhia kotisivuja ja suurimman osan sisältönä on sivujen perustajan profiili. Ketä moinen kiinnostaa? Ja koska domainit nimenomaan ovat halpoja hankkii niitä melko varmaan joka kolmas tai ainakin lähellä sitä lukua.
Ja kuinka paljon turhaa dataa on niiden ansiosta internet täynnä? Kuinka paljon kaistaa ne loppujen lopuksi vievät? Paljonko palvelimia rasittavat?
Veikkaan että jos noin turhanpäiväisiä asioita ei netissä olisi olisivat palvelimet montakin kertaa vähemmän rasittuneimpia ja täten tehokkaampia.
nursetwiggy
15.11.2002, 20:52:27
Originally posted by Yog-Sothoth
Ja nimenomaan turhaa moinen onkin. Netissä on satoja tuhansia turhia kotisivuja ja suurimman osan sisältönä on sivujen perustajan profiili. Ketä moinen kiinnostaa? Ja koska domainit nimenomaan ovat halpoja hankkii niitä melko varmaan joka kolmas tai ainakin lähellä sitä lukua.
Ja kuinka paljon turhaa dataa on niiden ansiosta internet täynnä? Kuinka paljon kaistaa ne loppujen lopuksi vievät? Paljonko palvelimia rasittavat?
Veikkaan että jos noin turhanpäiväisiä asioita ei netissä olisi olisivat palvelimet montakin kertaa vähemmän rasittuneimpia ja täten tehokkaampia.
kuinka moni on esmes oman domainini läpi käynyt ja sitä kautta ottanut yhteyttä ja pyytänyt tekemään itselleenkin ulkoasun? kuinka monta sataa euroa siitä on minullekkin rahaa kertynyt? aivan. tosiasia nyt on vaan se että porukan kiinnostustaso on vähän eri jos ilmoitat ks;n osoitteeksi "mornie.nu" kuin "veeveevee(piste)houm(piste)keositiis(piste)kom(kau tta)personal(kautta)tämänsivunnimi(kautta)tiedos to(piste)hooteeämäl.
ja hei - tuskin se on yhtään sen huonompi harrastus kuin pelaaminen(kaan), varmasti joitakin päänsisäisiä taitoja kehittää.
Seyana
15.11.2002, 21:40:58
Noh, minulla on tietysti tuo niciltä saatu netin mukana tullut sivutila, mutta sen ihanat mauri-osoitteet ei oikein houkuta. Ja Mauri on isäni nimi-_________-.
Jouluna hankin domain, mikäli rahaa on tarpeeksi. En sanoisi sitä mitenkään liian turhaksi. Kyllähän sellaisella ilmaisella palvelimella pärjää, mutta sitten kun tuo web designi vähänkin kasvaa, niin olisihan se kiva omistaa ihan oma domaini. Jos porukan pitäisi valita osoitteista www.pertinsivut.net ja www.geocities.com/erkkipertti/pertti/pertinpaikka/sivut/index.html, niin kyllä minä ainakin ottaisin sen lyhyemmän vierailtavakseni..
Onhan se kieltämättä totta, että rahaa menee asiaan, mikä ei ole mikään konkreettinen esine, mutta kyllä minusta ainakin olisi hienoa omistaa oma sivutila, joka olisi pelkästään minun käytettävissäni. ja tuo nic.fi/~1maukka/siiri on kyllä käytettävissäni, mutta se osoite sukkaa, ja muutenkin..
Domain on siis harkinnan alla, mutta mitään päätöksiä en äkkiseltään mene tekemään, kun siihen kuitenkin tarvitaan rahaa, ja yritän löytää mahdollisimman halvan palvelimen, jonka laatukaan ei kuitenkaan olisi liian keppoinen.
Haha, hienon paradoksin ujutit tuohon jo ihan itse. "Eihän ne paljoa maksa", niin ei ne helikopteritkaan. :) Jättäisit jotain minullekin. Nii ja haista itte, kun oot viri viri tööt tööt.
Niin, ja minullahan on ollut varteenotettava weppikokonaisuusportaali kotskasivu multimedia pystyssä nelisen vuotta, etusivun latauskertojakin on tuollaiset reilut satatuhatta, mutta eipä vaan ole tullut mikään domainin hankkiminen mieleenkikään. Paitsi www.go.at, mutta se onkin vitsi.
Köh, olin vähän 50/50, että lähteekö joku naljailemaan tuosta, mutta lähti sitten kuitenkin. Ymmärrät kuitenkin eron "mun kotskasivudomainin" ja tämän (tai vaikka ebay.comin) välillä.
Originally posted by Yog-Sothoth
Ketä moinen kiinnostaa?
Tekijän kavereita :)
Originally posted by angi
kuinka moni on esmes oman domainini läpi käynyt ja sitä kautta ottanut yhteyttä ja pyytänyt tekemään itselleenkin ulkoasun? kuinka monta sataa euroa siitä on minullekkin rahaa kertynyt? aivan. tosiasia nyt on vaan se että porukan kiinnostustaso on vähän eri jos ilmoitat ks;n osoitteeksi "mornie.nu" kuin "veeveevee(piste)houm(piste)keositiis(piste)kom(kau tta)personal(kautta)tämänsivunnimi(kautta)tiedos to(piste)hooteeämäl.
Ammatillisen aseman, etenkin jonkun toisen, käyttäminen argumenttina on vähän huvittavaa, mutta tässä nyt kuitenkin graafikon mielipide:
Originally posted by nox
En koe mitään suurta tarvetta domainille vaikka se olisikin ihan kiva...ja turha.
En kyllä millään jaksa myöskään uskoa, että ihan kaikki ihmiset tienaavat karkkirahansa sijoittamalla johonkin domainiin. Ei ainakaan ole minun tarvinnut, vaikka köyhästä, domainittomasta ja nelilapsisesta työläisperheestä olenkin.
ja hei - tuskin se on yhtään sen huonompi harrastus kuin pelaaminen(kaan), varmasti joitakin päänsisäisiä taitoja kehittää.
HTML tai kuvankäsittely ehkä, domainien ostelu varmaan ei.
>edit topic>Opened by psaijai on 15.11.2002 12:18. Thread closed by psaijai on 15.11.2002 12:18. Thread opened by psaijai on 15.11.2002 12:18. Thread closed by psaijai on 15.11.2002 11:02. Thread had posts deleted by psaijai on 15.11.2002 11:01. ööö? -Echo
Gotcha. :D Päätä nyt jo mihin suuntaan kumarrat.
blindside
16.11.2002, 0:08:14
Domainin omistan, mutta ilman Ravenia, Sami E:tä ja montaa muuta henkilöä se olisi aika tyhjän panttina (minä hostaan ja rakennan siis Zen No Santoraa). Minun "omat" sivut taas on ollut melkein koko tämän ajan (reilut puoli vuotta) tyhjät, sillä:
1. En ole saanut aikaan minkäänlaista layoutia mihin olisin ollut tyytyväinen, perfektionisti kuin olen. Ja en myöskään halua tehdä sivujani käyttäen jonkun animen/leffastaran/muusikon/leffan/muun poproskan kuvia layoutin tekemiseen, kuten en myöskään käytä jonkun muun tekemiä siveltimiä sun muita hömpötyksiä layoutin tekemiseen, sillä eihän se silloin olisi minun layout. Teen layoutin kokonaan itse tai sitten en tee sitä ollenkaan.
2. "Omilla" sivuilla ei olisi oikein mitään sisältöä kun juuri se surkuhupaisa profiili ja joku vineämisblogi.
Eli olen hyvin kiitollinen kun sain ZNS:n myötä jotain tekemistä domainilleni, eikä siihen käyttämäni rahat menneet hukkaan.
psaijai
16.11.2002, 0:55:33
Alkujaan kirjoittanut Ren
Gotcha. :D Päätä nyt jo mihin suuntaan kumarrat.
Tota mä en tajua. Kerran muokkasin topicia ja sitten näinkin Potrin viestin lukkoon menosta. Avasin topicin mutta siltikään se ei ollut auki. Edelleen oli closed nappi. Avasin uudelleen ja sitten se aukesi kunnolla mutta sen jälkeen en ole koskenu mihinkään. No sama se kunhan toimii.
Niin ja miksi sitä domainia ei saisi ostaa? Eikö se ole ihan sama mitä harrastaa. Jotkut kuluttaa ehkä satasenkin jääkiekkoon vuodessa ja aloittaessaan monta sataa. Jos mä maksan viitisen kymppiä vuodessa domainista ja voin sillä kehittää taitojani ja tehdä sitä mistä olen kiinnostunut ja haluan oppia niin miksi en sitten ostaisi sitä? Jokainen tekee mitä parhaakseen katsoo ja jos ei ole tarvetta domainille niin sitten ei ole mutta jos joku haluaa oman domainin niin silloin hän varmaankin sen hankkii.
Tota mä en tajua. Kerran muokkasin topicia ja sitten näinkin Potrin viestin lukkoon menosta. Avasin topicin mutta siltikään se ei ollut auki. Edelleen oli closed nappi. Avasin uudelleen ja sitten se aukesi kunnolla mutta sen jälkeen en ole koskenu mihinkään. No sama se kunhan toimii.
Thread had posts deleted by psaijai on 15.11.2002 11:01. ööö? -Echo
Onko sinulla kenties sisaruksia? =)
Niin ja miksi sitä domainia ei saisi ostaa? Eikö se ole ihan sama mitä harrastaa. Jotkut kuluttaa ehkä satasenkin jääkiekkoon vuodessa ja aloittaessaan monta sataa.
Minä en ole kieltämässä mitään, minä kyseenalaistan sen järkevyyden. Totta kai voitte vaikka katkaista jalkanne voidaksenne kirjoittaa kipsiin "Mun nimi on Mikael ja en kerro paljonko painan", mutta what's the point liek liek? (Satiiri, karikatyyri, ei oikea vertaus)
Jos mä maksan viitisen kymppiä vuodessa domainista ja voin sillä kehittää taitojani ja tehdä sitä mistä olen kiinnostunut ja haluan oppia niin miksi en sitten ostaisi sitä?
Domain ei kehitä taitojasi, paitsi ehkä domaininostotaitoja. Turhaa koreilua niinku totanoi vaikka huulipuna.
Jokainen tekee mitä parhaakseen katsoo ja jos ei ole tarvetta domainille niin sitten ei ole mutta jos joku haluaa oman domainin niin silloin hän varmaankin sen hankkii.
Joo, toki, liian rikkaat ihmiset huvittelevat liian rikkaiden ihmisten suosimilla tavoilla.
Crimson
16.11.2002, 18:56:56
Tulen hankkimaan domainin, kunhan vain kerkeän, ja saan sivuni kokonaan valmiiksi.
Mutta kohta puokkiin sen domaininkin omistan... Täytyy nyt katsoa milloin kerkeän sen hankkimaan... (Mikä se hinta muuten on? Voiko joku kertoa?)
Potri
16.11.2002, 19:48:36
Jos olisin semmoinen rikas lapsi jolla on turhaa rahaa, niin ostaisin kyllä osoitteen, www.potri.com. Mutta muuten tuo ei ole niin suuri hupi, että viitsisin 50mk tuollaisesta vuodessa pulittaa.
Celeb
16.11.2002, 20:36:43
Omistan domainin, vaikka se on vain puoliksi minun.
Sitten on shellitunnuksien yhteydessä tulleet, joille ei ole erikseen ostettua ip:tä ja domainia.
R'lyeh
19.11.2002, 20:06:20
Ei ole eikä luultavimmin tulekkaan olemaan. Olen kyllä harkinnut sellaisen hommaamista, mutta päätynyt tulokseen 'turhaa rahanmenoa'. Minulle riittää nämä ilmaiset välitysosoitteen tarjoajat kuten esimerkiksi .tk tai .cjb.net. Enkä muutenkaan ole keksinyt mitään älyllistä elämää sivunkuvatuksilleni, joten homma olisi vaan enemmän naurettavaa jos omistaisin 'hienon' domainin ja turhaakin turhemmat sivut. Ja maksaisin vielä koko lystistä. Ei kiitos.
Minulla ei ole ollut domainia, ei ole nyt, eikä varmaan tule olemaankaan. Ostan semmoisen vasta jos on aihetta hiukan merkityksellisempään juttuun kuin Nääonmunkotisivux. Joku yrityksen kotisivu tai FFfinin kaltainen viritys olisi jo hyvä syy. Sitä ennen kyllä pärjään mbnetin, inetin jne. tarjoamilla kotisivutiloilla ja ilmaisilla redirect palveluilla.
Goljatt
8.12.2002, 2:16:33
Tällä hetkellä ei oo, mutta aion hankkia varmaa tommose dot TK domainin tulevaisuudessa, kun on enemmän aikaa...
Ei ole cielä mitään, olen kyllä harkinnut jonkun cjb.netin hankintaa. En halua maksaa vuodessa minkäänlaista rahasummaa vain sen domainin takia, vaikka sellainen olisi ihan hyvä. Sivuillani ei ole vielä paljon mitään ja mitä järkeä olisi antaa joku .com, en usko edes että kukaan sivuillani käy. :D
Ei minulla ole minkään näköistä domainia. Omille sivuille en ole edes ajatellut ostavani domain nimeä, mutta kyllä tässä on kehitteillä ehkä jotain semmoista, että domaini pitäisi hankkia, no se nähdään sitten, ei semmoista ainakaan heti aluksi tarvitse. Eihän ne domainit kylläkään kauhean paljoa maksa, mutta joo ihan sama.
En suoranaisesti omista yhtään domainia, mutta olen yhden saitin webmaster ja on siten tunnukset sinne. Tämä domaini on hankittu siksi, että ei tarvitsisi tekijöitten itse pitää serveriä MUDilleen yllä, muuten olisin sivut toki laittanu Dot TK:lle. :P
Mutta omille sivuilleni en aio hankkia domainia niin kauan kuin jostain saa mainoksettoman ja ilmaisen sellaisen. ISP:n kotisivu tila ja Dot TK on ollut tähän mennessä mainio yhdistelmällä ja tulen käyttämään jatkossakin.
Vastaus itse kysymykseen: En omista.
sketsie
20.7.2003, 20:22:22
No siis domainia en omista mutta sellanen pitäisi kohta hankkia kun noi sivutkin kaipaavat parempaan paikkaan :)
Tällä hetkellä ne ovat brinksterillä mutta piakkoin pitäis hankkii kyllä toi oma domain, kun niitä sivuja on kiva tehä :)
Tweebie
23.7.2003, 10:03:38
Minulla on oma domaini, omille persoonallisille kotisivuilleni ja muille materiaaleilleni. Minusta on ihan mukavaa maksaa omasta domainista, saanpahan sitten helposti muistettavan, lyhyen osoitteen, riittävästi tilaa ja mikä parasta, ei mainoksia. Omani on Sigmaticilta hommattu, mutta aion sen myöhemmin siirtää jonnekin muualle. Domain-nimi ei vaihdu, siihen olen tyytyväinen. Kakkos-domainin hankinta on suunnitelmissa.
Omaa domainia minulla ei vielä ole mutta luultavasti tulen sellaisen hankkimaan kunhan saan jonkinlaiset hienot sivut pystyyn jossa on paljon hyödyllistä matskua ja kunnon adminointiscriptat PHP:lla että sivujen päivittäminen olisi mahdollisimman helppoa kun ikinä ei jaksais avata tekstinkäsittelyohjelmaa ja ftp softaa ku tarttis päivittää sivuja :D
Onhan mulla tommone dyndns:n redirect osote merkkiä haprog.ath.cx joka redirectaa aina mun IP:hen jossa pidän esim http servua ja kaikkee muuta kivaa itelleni ja kavereil ja jos esim. laitan Counter-Strike servun pystyyn ni kavereitten ei tarvii kattoo mun IP:tä vaa ne voi suoraan yhdistää osoitteeseen haprog.ath.cx.
LizzieFox
25.8.2003, 12:20:22
Olen ominut tuon www.snoukkarit.tk :n ja www.snoukkarit.cjb.net :in. Mutta ne domainithan eivät ole periaatteessa minun omiani koska en maksa niistä tai jotakin.. Joskus olisi tarkoitus hommata snoukkareille ihan oma domaini. Kunhan saan rahaa vähän ylimääräsitä. Jos joku maksaisi alle 40 euroa vuodessa voisin ostaakkin- Geocities tuppaa menevään koko ajan tukkoon..
Yashiza
28.8.2003, 22:29:14
Domaini tuli ostettua elokuun alussa(overdose-delusion.com), ja toinenkin on harkinassa(insivisbke-pain.net).
MInulla ei ole domainia, mutta ajattelin että joskus hankkisin. No täytyisi ensin opetella tekemään kotisivut kun ei vielä sitäkään osaa. Off topickin puolelle menee, mutta mitä ihmettä tuo olen peruna tarkoittaa??. No saihan siitä kunnon naurut kun näki että joku on äänestänyt sitäkin