View Full Version : parantaako?
Niin että parantaako RGB johto kuvanlaatua oikeasti paremmaksi?
Vai onko se todella tarkkasilmäisten nipotusta?
Ajattelin että onko se ostamisen arvoista?
Square Finland
4.6.2002, 14:48:37
En voi sanoa muuta kuin, että kyllä se parantaa ja se riippuu jos sulla on mod piiri ja haluut pelata Usa tai jap version peeljä niin silloin tartteet RGB johtoa.
Kyllä parantaa aika paljonkin. Värit ovat terävempiä eivätkä sekotu toisiinsa. Kaapelia hankkiessa pitää kuitenkin huomioida tukeeko oma TV rgb:tä (ohjekirjassa lukee yleensä) ja että dvd:t näkyvät vihreänä (paitsi jos omistaa DVD Region X:n).
FantasyManIX
4.6.2002, 19:58:46
Kyllä se parantaa kuvaa aika paljonkin.Itse käytän Ps2 kanssa rgb-kaapelia.Pitäisi vielä hommata tuo DVD-region joka on todella tarpeellinen silloin kun käyttää rgb-kaapelia.Vaikka tuota regionia ei olisikaan niin vihreä kuva saadaan pois kun pikkasen liikutellaan kaapelia ulos päin, tällöin kuva kylläkin huononee.
Jabberwokki
5.6.2002, 13:58:23
Paljonkohan moinen johto maksaa? Olen niin tyhmä, etten itse jaksa ottaa selvää.
FantasyManIX
5.6.2002, 19:17:27
Originally posted by Jabberwokki @ 05.6.2002 16:58
Paljonkohan moinen johto maksaa? Olen niin tyhmä, etten itse jaksa ottaa selvää.
RGB-Kaapeli maksaa n.5 €-20 €
Käy vaikka jostain nettikaupoista katsomassa tarkkahinta.
Normaalilla RGB kaapelilla ei voi katsoa DVD leffoja, mutta jos TV tukee, on S-Video kaapelikin ihan hyvä vaihtoehto, se on tarkempi kuin normaali kaapeli ja vähän RGB:tä huonompi mutta DVD toimii sillä.
Tällä hetkellä en kyllä huomaa mitään vikaa enkä aio pelaa muun maan versiota.
Täytyy se varmaan hankkia. :]
]
Kuulostaa mielenkiintoiselta hankinnalta, olenhan aina yrittänyt saada peleistä parhaimman mahdollisen nautinnon niin grafiikoiltaan kuin ääniltäkin, ja tuo johto vain parantaisi sitä entisestään :)
Word Life! Kas kummaa, juuri tänään tulin ostaneeksi GameCube-pelikonsoliini RBG-kaapelin. Heti tulokset näkyivät; Zelda-peliini tulivat värit oikeiksi. Tuo The Legend of Zelda: Collector's Editionhan tukee ainoastaan 60 herziä, joten tätä RGB-kaapeliani ennen värit olivat hieman vihersävyiset.
Tavallisissa peleissä RGB-kaapeli vaikuttaa oikeastaan todella paljon. True Crime: Streets of LA -pelissä värit kirkastuivat tehden grafiikasta entistäkin selvemmän. Huomasin myös tekstuureiden tarkentuneen ja erilaisten yksityiskohtien tulleen selvemmiksi. Olen erittäin tyytyväinen RGB-kaapeliin! Se todellakin parantaa kuvanlaatua, suosittelen!