View Full Version : Mistä kuulette musiikkinne?
yksisiipi
3.6.2002, 12:50:57
Eli mitä kautta tutustutte musiikkiinne ennekuin ryntäätte levykauppaan niitä (levyjä, kasetteja...) ostelemaan? Vai kuunteletteko levykaupassa vai ostatteko "sikaa säkissä"?
Seuraatteko listoja, radiota, telkkaria, lehtiä, kuulette kavereiltanne...?
Sephrenia
3.6.2002, 13:26:25
Mun ei yleensä tarvi ostaa levyjä, koska isosisko kuuntelee samanlaista musiikkia, kun mä ja se ostaa yleensä kaikki CD:t mitkä mäkin haluaisin :D. radio mafian metallilliitosta tulee hyvää musiikkia ja sen kautta oon myös tutustunu ja ostanu levyjä.
Mä kuuntelen radiosta ja katson tv:stä,en ikinä osta mitään cd:tä ennen kun olen kuullut enemmän lauluja.
Yleensä imuttelen netistä, ja jos sitten löydän jonkun kiinnostavan yhtyeen, menen ostamaan levyn. Tämä menetelmä on lisännyt levyjen ostelua kohdallani huomattavasti.
Adeíron
3.6.2002, 13:58:49
Yleensä Mogun kautta kuulen hyvää musiikkia ja joistain sen kuuntelemista sitten innostun enempi, joistain vähempi. Esim. Abbaan ja Beatlesiin tutustuin sen kautta (on tunnettu kauan...) :)
Noh, levyjä sitten ostan aina kun kuulen jonkin hyvän levyn kaverilla. Vaan enempi se menee niin, että nuita vanhoja Abban ja muiden levyjä ostan ja välillä Mogulta lainaan :D
Edited by Adeíron on 03.6.2002 15:02
Seuraan listoja, useimmiten sielt jää päähän joku hyvä biisi.On vaan harmillista, et mun suosikkeja ei soiteta radios kovin usein, ja saattaa olla etten kuule jotain tiettyy biisii enää toista kertaa. No mafia soittaa jotakuinkin hyvää musaa... =) :huh: =D
Aphrael
3.6.2002, 14:33:35
Radio on yleensä kotona päällä jatkuvasti. Joskus kun kuulee jonkun oikeen hyvän kappaleen
niin se on melkein pakko käydä jossain vaiheessa ostamassa.
Kavereidenkin kautta kuulee välillä hyviä vinkkejä uusista kappaleista.
No radiota kuuntelen jonkun verran, ja lisäksi siskollani olevia CD:itä, joita on paljon, ja jotka ovat jotkut jopa erittäin hyviä.
Nykyisin myös otan AudioGalaxysta jonkun random-bändin biisin, ja jos se on hyvä, otan niitä lisää. Sitten ostan CD:n, jos sellainen on täällä myynnissä. Tuolla tavalla tutustuu hyvin uusiin bändeihin, ja olenkin pari hyvää bändiä jo tuolla tavalla löytänyt, kuten Capstone ja Soulfly.
Kavereilta, radoista ja telkkarista :D
Mä rakastan kuunnella kunnon musiikkia :)
Mp3zwarez. Kavereiden suositusten perusteella imailen ja sitten ostan jos ostan.
Kolmen onnellisen musiikkijutun omistaja olen. Star Wars Ep.4 soundrak 30,-; Tyrävyön joku levy 119,- ja Rööpelin palikat nauha 19,-. Sitten tajusin että musiikkihan maksaa ihan helvetisti. Sen jälkeen en ole semmoista ostanut.
FantasyManIX
3.6.2002, 18:52:15
On tullut joskus ostettu muutama levy ja yleensäkkin mieli ostaa levyt alkuperäisi, mutta kun ne maksaa niin perhanasti.Joskus on tullut ostettua pari laitonta kopiotakin.Nykyään musiiikkini tulee suoraan netistä.Käyttelen Audiogalaxya ja löydän kaiken mitä tarvitsen.
Jaah
no enimmikseen imuuttelen netistä kaikkea musaa ja jos joku bändi tekee oikein monta hyvää biisiä niin saatan mennä ostaamaan niitten levyn kaupasta....
Min kuulen hyvää musiikkia yleensä kavereilta tai netistä. Radiossa harvemmin kuulee mitään siedettävää... :eh:
Harvemmin ostan sikaa säkissä, mutta jos tiedän jonkin artistin/yhtyeen hyväksi, ostan sumeilematta uusimman albumin, kun sellainen tulee. Nytkin on muutama sellainen odotuksessa. Joskus myös saatan mennä musiikkikauppaan ja kuunnella levyä siellä ja tehdä ostopäätöksen fiilispohjalta. Yleensä kyllä tilaan ja kuuntelen musiikkia netissä.
Swordman
3.6.2002, 23:30:00
Minä kuuntelen musiikkini netissä,midinä ja muilla formaateilla.Kuuntelen lähinnä pelimusiikkia.Pelimusiikit on mahtavia,miksi kukaan teistä ei kuuntele pelimusiikkia :(
jos kuulee jotain mielenkiintoista se tulee yleensä hommattua ...en erikoisemmin hae musiikkia mistään ja metalliliittokin on unohtunut kuunnella 99% kyllä ne yleensä parhaat jonkun kaverin kautta tupsahtavat käsiin ...ja toisaalta noita bändejä jotka ovat hyviä on tullut jo elämän varrella vastaan sen verran paljon että nykyään riittää se että joku niistä tekee levyn ja siitä sitten taas hyvää musiikkia
Telkkari ja radio ovat auki päivittäin..joten sieltähän sitä musiikkia tulee kuunneltua
No mä yleensä seuraan MTV:tä ja sieltä yleensä seuraan US-top 20 ja Late Lickin joissa tulee usein sellaista musaa mitä itse kuuntelen ja myös MoonTV:ltä tulee katottua.Ja sitten jos kuulee jonkun kiinnostavan kappaleen niin imutan sen ja sitten saatan innostua kyseisestä artisista ja käyn ostamassa levyn.
Harvoin ostan mitään CD:tä, radiossa soi kaikki kuunneltavat kappaleet. Jos kuitenkin päätän hankkia jonkun CD:n, niin joko Imutan sen netistä, tai sitten ostan anttilan TOPtenistä.
Cyber_Ninja
5.6.2002, 12:17:46
netistä, joo...
kuulen jonkun hyvän biisin (tai joku vihjaa minulle
hyvästä biisistä) niin menen ja lataan netistä,
ja sit polttelen levylle jos / kun jaksan =)
Kuulen niitä yleensä netin kautta tai kuuntelemalla radiota... Eniten ehkä netin kautta... Imuroin nääs paljon musiikkivideoita (se on jo miukun harrastus) ja kuuntelen sen musiikin aina tarkkaan. Jos on hyvä, niin etsin cd: n käsiini henkeni uhalla. Esimerkiksi;
Kuulin P.O.D.:n "Alive" kappaleen ennen kuin se oli lähelläkään Suomen radioita tai telsuja!!! Katsomalla vain yhden ihastuttavan FFVIII:n demon... =) Alive on aivan upea kappale muutenkin...
allmusic.com:istä seurailen linkkejä related artists kohdasta ja semmosta. tv ja radio on banned for life.
isoSILLI
9.6.2002, 17:39:25
Hähää!!!
Lähinnä mp3sia käytän nykyään, ennen ostin musiikkini cd:einä.
kuuntelen cd:eitä illalla ja mp3sia päivällä. simple, ya?
Jos haluan tutustua johonkin uuteen bändiin, lataan pari kappaletta netistä, jos ne ovat hyviä, ostan levyn. Radion kautta olen harvoin tutustunut uusiin bändeihin, vaikka sitä Metalliliittoa tuleekin edelleen kuunneltua. Kiitetään mielummin nettiä. Muutaman CD:n olen ostanut vain arvostelun perusteella, ja kyllähän ne ovat hyviä ostoksia olleet.
Theatre of Tragedyn uusimman albumin kanssa kävi vähän hassusti, kun olin kuullut vain vanhempaa tuotantoa ja sitten ostin Assembly-levyn joka ei olekaan niin metallia. Se netistä lataaminen siis todella kannattaa.
J-rockin kuuntelu onnistuu pelkästään tietokoneella, koska j-rock-levyjä saa valitettavasti vain Japanista.
//edit: Pitihän tätä viestiä vähän editoida, kun se oli kirjoitettu yli vuosi sitten ja oli paljon uutta lisättävää.
Radio, TV, kaverit, netti, ravintolat, levyliikkeet. Eiköhän tossa oo ne mistä sitä musiikkia tulee kuultua ennenkuin ryntää ostelemaan. Kavereissa on kyl se paha puoli et sieltä saattaa kyl tulla suosituksia ties minkälaiseen, tein tossa ite sellasen virheen et en kuunnellut ollenkaan Arch Enemyn - Wages Of Sin levyä ennekuin ostin, uskoin vaan kun kaveri sano et siin on hyvä naislaulaja ja metallimusiikkia :). No onhan toi levy ihan ok, kyl sitä kuuntelee mut siltikin jos ois tullu kuunneltua ennekuin ostin niin tuskinpa ois tullu ostettua, en hirveesti tuota örinä puolta jaksa kuunnella.
Dragonic
10.6.2002, 13:43:15
Oikeastaan trancea, ravea, Drum 'n' basea, junglea... etc. Sitä ilmestyy niin paljon, että ku joku kuulee hyvän biisin se ilmottelee siitä jollekkin ja sit juttu kiertää ja jostain sen laittomasti voi aina kopioida:D
Vodoun
12.6.2002, 19:21:54
kavereilta ja netistä.
telkkarista tulee lähinnä listapaskaa joten no thanks.. ;)
R'lyeh
16.6.2002, 16:05:19
yleensä tulee radiosta kuultua kaikenlaista (Metalliliitto) ja sitten kaverit suosittelevat myös kun tietävät suunnilleen mistä tykkään, ja laittavat minulle mp3:sia tulemaan testiksi. harvemmin tulee levyä ihan sokkona ostettua, pitää nyt edes jonkinlainen käsitys olla siitä mitä ostaa (varsinkin kun levyt on niin törkeän kalliita) :P
skaven
16.6.2002, 18:17:25
mp3, joku single levystä tai sitten vaikka radiosta, vaikka sieltä harvemmin tulee semmosia, mitä vois ostaakin. :)
bigspin
16.6.2002, 20:58:06
no yleensä kavereilta ja teeveestä kuulen yleensä kappaleet.jos kuulen oikein hyvän kappaleen niin tutustun siihen paremmin =)
No yleensä musiikia kuulee radiosta,tv:stä ja sitte netistä tullee kateltuu jotain...kavereillakin kuulee jotain hyviä levyjä ja sitte tälleen voi itekki samalla kuunella ja todeta että tuo oli ihan hyvä vois hankkii ittellekkin...mut en mä kuitenka kovasti cd:tä käy ostelemassa kuuntelen yleensä vaan koneella mp3:sina.
mp3.com (http://www.mp3.com)
sieltä mä suurimman osan mun musista hommailen upea valikoima ja sitten kanssa audiogalaxyllä
Dreamer
19.6.2002, 18:46:17
Yleensä kuulen ostamani levyn kappaleen radiosta tai sitten kaverilla. Viime aikoina tosin netistä jotain löytänyt ja jos se on ollut hyvää, niin levyn ostanut (en juuri pidä poltetusta levystä, aito se on saatava, kun innostuu).
Kuitenkin... Jos joku saa minut kuuntelemaan jotain kappaletta, niin hyvin usein löydän sen pian levyjeni joukosta. :)
Minä kuuntelen yleensä radiota, tai jos joku kaveri kehuu, niin saatnpa ostaa ihan harkitsemattakin (sikäli mikäli rahaa on)
Tv:stä lähinnä. Sieltä aina tulee musavideoita ja kuuntelen aikani niitä ja sitten käyn ostamassa koko levyn :)
realoffspring
23.6.2002, 4:01:43
En osta melkeinpä koskaan, aina mp3sina.
Tai no, täytyy kyllä olla TODELLA hyvä yhtye kyseessä, jos levyn menen ostamaan.
Stilzkin
23.6.2002, 12:31:55
Netistä. Katon harvoin telsua ja radioa tulee kuunneltua silloin, kun tulee surkeinta musaa!!!:D
Ja jos jotain cd:itä tarviin, niin poltan ne... Mitä sitä nyt maksaa puolet enemmän yhestä cd:stä ku ne voi polttaa?:bored:
Noirre
23.6.2002, 17:31:54
Levyltä tai MD:ltä, musiikkikteeveestä. MP3 on joitan, ffmusat esim.
-kikki-
26.6.2002, 10:06:47
Yleensä minä teen niin että kuuntelen ensin ennenkun menen mitään ostelemaan
Katselen televiissiota ja kuuntelen kavereiden mielipiteitä ja jos kamuilla on se cd niin lainaan sitten heiltä..:eh: tai sitten marssin kauppaan..
Nightblade
29.6.2002, 16:10:09
Kuuntelen ratiota ja cd-levyjä. Tykkään aina yhdistellä musiikkeja nauhoittamalla kasetille monesta eri cd-levystä.
Originally posted by Swordman
Minä kuuntelen musiikkini netissä,midinä ja muilla formaateilla.Kuuntelen lähinnä pelimusiikkia.Pelimusiikit on mahtavia,miksi kukaan teistä ei kuuntele pelimusiikkia _:(
Mä kuuntelen kans netissä pelimusiikkia, ku ne on nii hyviä.
Saatan joskus harvoin ladata mp3:sia kuunneltavaksi, ja sitten käyn osatmassa levyn, ja joskus, ehkä vähän useammin tulee katottua telkkarista, tai radiosta, ja sitten ostettua, mutta nykyisin kuitenkin ostan lähinnä sika säkissä, tulen tänne FFfiniin, ja kattelen mitä hevarit suosittelevat, ja sitten menen kauppaan ja ostan, ei ainakaan vielä ole huonoja levyjä tuolla tyylillä tullut ostettua. Ja sitten saatan ostaa myös kavereitten suositusten mukaan, ja hyvien kitaristien cd:eitä tulee ostettua ilman mitään sen kummempaa.
Sori kun nostelen, mutta saatte nyt tottua siihen.
otetan esimerkiksi ripsipiirakka yhtyeen Sanni kappale, kuulin sn vuosi sitten(2002) juhannuksena autossa, sitten ½ vuotta myöhemmin se ponnahti esdille jostain selasin heidän kotisivujaa ja nyt omistan levyn....
Yleensä keräilen yksittäisi kappaleita, kuin ostan koko levyä, esim simple and clean tuli kingdom heartsista ja siitä tuli ladattu 5 eri versioita nestistä. Pää asiassa radio on musiikki lähteeni, mutta inhoan sitä ettei ne aina sano kappaleiden nimiä :prkl:
Lataan ja kuuntelen netistä...
Tai sitten radiosta mitä teen harvemmin.
Melinda
30.6.2003, 11:50:28
Telkkarista aika harvoin nään mitään uusia bändejä enää, kun tuo 667 sekunttia:kin loppui. :cry:
No tuleehan sieltä välillä mainoksia, joiden kautta tutustun bändiin paremmin.
Eniten bändejä olen kuullut kaverilta.Välillä olen myös lehdistä lukenut bändeistä, mutta summamutikassa(mikä sana!), en yleensäkään osta levyjä..on tullut jo pari huonoa, joten tustun bändiin aina ennen kuin ostan levyn.
Demobändejä seuraan myös, vaikken levyjä paljon ole tilannutkaan, mutta mp3 heidän sivuillaan on kuunneltavan arvoisia aina. :)
LizzieFox
1.7.2003, 13:33:01
Yleensä menen vaan antikvariaattiin ja ostan tarjous levyjä. Mukavaa jännittää minkälaista musiikkia tulee. EN edes tiedä välttämättä ostamistani levyistä mitään.
Viimeksi kun kävin (viimeviikolla) ostin 12 cd levyä ja yhden sinkun. Hintaa kaikille tuli 8 euroa.
Jos satun radiossa törmäämään johonkin mukavaan biisiin imuutan sen koneelleni ja muitakin saman bändin kappaleita. Jos se kuulostaa vieläkin hyvältä saatan ostaa levyn sitten kun minulla on rahaa.
No yleensä kavereilta tai muilta tutuilta kuulen hyvistä bändeistä, mutta pitkälti kuuntelen samoja bändejä aina. Nightwishin levyt pitää ostaa, mutta muuten kyllä warezilla menee aika paljon. Noh, tulihan tässä kyllä iron maideninkin levy ostettua alennuksesta. Ongelmana on se, että yleensä monilla bändeillä (mm. Therion, Feeder, Red hot chili peppers, yms.) on vain pari kappaletta jotka on minun mieleenä ja niitten takia ei viitsisi sitten kokonaista levyä ostaa...
Roleplayer
1.7.2003, 15:00:31
Olen kuullut melkein kaikki bändit ja musiikit sun muut veljeltani meillä on aivan samanlainen musiikkimaku ja se aina sanoo mulle mitä mun pitää ostaa sun muuta ja sit pöllin ain sen cd:eet ittelleni. Myös kavereilta kuulee usein musiikista kaiken laista mutta heillä on niin surkea musiikkimaku etten halua sitä seurata
Telkkarista hyvin harvoin tulee mitään mainosta joka mainostaisi musiikkia
Uber Weapon
1.7.2003, 15:20:57
Ostan usein "sikoja säkissä". Joko jonkun kummallisen "nyt on saatava tää levy" tai sitten tutun pändin tuntematon levy. Ja sitten selailen alennuskoreja tai anttikvariaatteja ja otan joitain jänskän näköisiä levyjä. Esim. Parhaan bluesin tunnistaa siitä että kannessa on liuta (yli viisi, mielellään toista kymmentä) vanhoja, tummia, lihavia ja oudosti hymyileviä ukkoja.
Toisaalta joskus kun sätiöstä (alunperin Suomenkielen Seura ehdotti radiolle viralliseksi nimeksi sätiötä...) jonkun vanhan (huom ja siis vanhan) biisin ja se kopsahtaa voin mennä ostamaan sen levyn. Uusia pändejä harvoin (koskaan) ostan. Paitsi vahingossa tai tahallani.
Myöskin tärkeä väylä on kaverit joilla ollessaan tai heitä kämpässään hyysätessään kuulee usein monia tosikin kummia musiikillisia "produktioita"... Ja sitten kauppaan...
Piratismi - sukkaa.
- Kreifi
- elokuvat
- internet
- lehdet
- televisio
Minä en itse ymmärrä mitään musiikin hienouksia. Joskus en edes erottanut soittimia toisistaan. Nykyisin erotan, "-Jee". Annan musiikkimakuni ihan mielellään suodatettavaksi, jonkun muun musiikkimaun kautta. Toisin sanoen lainailen ihmisiltä cd:tä joihin olen heidän luonaan mieltynyt. Toki on olemassa myös omia kulttibändejä, joiden uusimmat tuotokset tarkistan, mutta en mitenkään fanaattisesti.
- Kreifi
- Muut
Kavereilta nyt kuulee aika paljon. Netistä saa myös hyvin infoa. Sitten waretetaan ja ostetaan (ellei muuten ole jo käynyt selväksi, että on ostamisen arvoista).
Aikoinaan tuli kaupassa myös kuunneltua, mutta se on jäänyt, kun kyseinen levykauppa meni konkurssiin, tai muutti pois, kuinka vain. Uudessa paikassa on tosi vähän kiinnostavia levyjä, eikä siten ole innostanut. Joku kaveri ne kuitenkin käy läpi.