View Full Version : Nettiradiot
psaijai
27.11.2002, 15:30:32
Juu eli kertokaapas erilaisia nettiradioita joita kuuntelette. Tästä puhuttiin joskus aikoinaan, mutta topic on tainnu kadota muuton yhteydessä. Mulla oli joskus joitain anime radioita, mutta oon hävittänyt osoitteet, joten nyt olis kiva saada tietoon taas joitain.
eZRoller
27.11.2002, 15:35:50
Enpä oo pitkään aikaan kuunnellut muita kun mp3:a, tosin kun kuuntelin niin Live365 (http://www.live365.com) oli aika kovassa käytössä. Animetarjonnasta en oo tuolla ihan varma mutta aika hyvin laidasta laitaan tuolla on musaa.
Scalio
28.11.2002, 10:04:13
Bigmog (www.bigmog.com) Radio:ta on tullut aika paljon kuunneltua. Sieltä tulee aika paljon kaikenlaista pelimusaa laidasta laitaan, ehkä kuitenkin hiukan enemmän siinä "meno"musan puolella kuitenkin. Hyvä kanava, vaikka laatu - siis lähetylaatu - ei ole mikään kehuttava (oliskos se nyt 32kbps).
Toinen hieman uudempi tuttavuus, ainakin minulle, on FFRadio (www.ffradio.net). Täältä löytyy useampiakin kanavia. On Memorable Game Tunes, joka soittaa musiikkia useita eri peleistä, FF-sarjan kuitenkin ollessa se suurin osa. Tätä kuuntelen useiten. Sitten löytyy vakio FFradio, arvatkaapas mitä se soittaa ;) FFradio LIVE taasen soittaa kuuntelijoiden toiveita. Ja viimeiseksi FF Oldies:lla soi ainoastaan Nintendo FF:ien musiikki. Lähetyslaatuja löytyy kaikille, vakio modeemi 28kbps:stä aina laajakaista 128kbps:ään.
Niin ja koska kuuntelen lähes ainoastaan pelimusiikkia, en osaa sanoa yhtäkään "normaalia" musiikkia soittavaa kanavaa. :P
psaijai
28.11.2002, 11:21:03
Toi FFradio olikin jo tuttu juttu mut ei noita kahta muuta oo tullu kuuneltua. Kiitos vaan niistä ja lisää saa laittaa tulemaan.
Löysin nyt myös yhden jota olen etisinyt sillä Japan-A-Radio (http://www.japanaradio.com)ta mä oon kunnellu aika paljon. Sieltä tulee hyvää Japanilaista anime ja pop musaa.
Kuuntelin silloin kun olin juuri ostanut oman koneen. Se jäi kyllä kun jotkut kanavat toisti vaan joitain tiettyjä kappaleita. Lisäksi en onnistunut löytämään mitään supermielenkiinoista kanavaa. Olisin ollut ikionnellinen jos olisin löytänyt kanavan josta olisi tullut jotain todella hämärää. Ehkäpä tänne ilmaantuukin jotain hyviä linkkejä.
Crimson
1.12.2002, 2:39:44
No Japan A Radiota on tullut kuunneltua kun tuon linkin sain, mutta ennen sitä olen aika paljon kuunnellut tota FFRadiota. Soli ihan tuttu juttu...
Prometheus
2.12.2002, 10:35:55
Mun täytyy nyt laittaa jotain tähän ketjuun, vaikken olekaan kuunnellut nettiradioita. Kysymystä jälleen kehiin.
Vaatiiko nuo radiot yhteydeltä paljon? Kelpaako tuo mun 56k -modeemi? Onko Mediaplayer tarpeeksi hyvä noiden asemien kuunteluun?
En oo uskaltanu kokeilla noita kanavia, kun pelkään et mun konepahaiseni sekoaa, kun tulee liikaa tavaraa samaan sylttyyn.
Mutta en tiedä haluanko kuunnella nettiradiota ollenkaan, kun en ole kauheasti tottunut kuuntelemaan mitään ihmeempiä (mp3) nettiä selaillessa. Joskus on jokin CD pyörimässä.
RBelmont
2.12.2002, 11:58:16
Itse kuuntelen joskus Snakenet metal radiota. Sieltä tulee joskus ihan kuunneltavaa musiikkia. En ole kyllä muutamaan kuukauteen enää kuunnellut.
Prometheus
Vaatiiko nuo radiot yhteydeltä paljon? Kelpaako tuo mun 56k -modeemi? Onko Mediaplayer tarpeeksi hyvä noiden asemien kuunteluun?
Itselläni on 56k - modeemi ja winampin kanssa olen kuunnellut. Musiikki tulee monona ja e-r-i-t-t-ä-i-n huonolaatuisena. Yhteys katkeilee ja rätisee. Joskus se toimii ihan kohtalaisena (ei katkeile). Mediaplayeria en ole edes kokeillut. Koneestakaan en tiedä sekoaako. Ei ainakaan minun kone pahemmin reistaile.
Jos pidät hyvälaatuisesta musiikista niin en suosittele nettiradion kuuntelua 56k - modeemilla.
psaijai
2.12.2002, 14:00:58
Alkujaan kirjoittanut Prometheus
Kyllä se vähintään ISDN pitäs varmaankin olla sillä minulla (256/128 ADSL) pätii aina välillä. Se vähän riippuu vuorokauden ajastakin. Jos on paljon kuuntelijoita niin sitten pätkii mutta kyllä se useinmiten toimii. En kuitenkaan usko että modeemilla kuuntelu onnistuu ellei sitten halua ottaa juuri jotain mono vaihtoehtoa. Tota Japan-A-Radiotakin saa kai pienellä nopeudella joka saattaa toimia moodeemilla mut laatu on sit ehkä mitä on, en ole varma.
Media Playerilla noi ei varmaan edes toimi joten kannattaa hommata winamp radioiden kuunteluun. Paitsi tietysti jos haluu kuunnella jotain kalssista winplayerin omaa radioo. :D
Goljatt
5.12.2002, 17:16:52
Kuuntelen xRoxx Netti radioo sielt tulee hyvää ns. "skede punk" musaa... www.xroxx.com Siel voi valita et millasen yhteyden laadun haluu eli 24k, 56k ja 124k
blind
26.12.2002, 17:31:03
Kuuntelen milloin mitäkin... Menen Winampin sivuille ja sieltä katsastan pari lupaavaa trance asemaa ja sitten kuuntelen niitä tyytyväisenä :)
Jubar
27.12.2002, 17:30:22
Final Fantasy Liveä ja niitä muita tavallisempia ratioita tulee kuunneltua (ffradio.net, kai).
Vodoun
27.12.2002, 21:15:36
i blody hate'em! mä en oo ikinä saanu nettiradioita toimimaan.. (minussako vika? noo, noo.. ;)) Pistää vihaks kun ajatteleekin niitä.. Kyllä mä mielummin odotan kiltisti mp3:sien latautumista..