View Full Version : tervetuloa -foorumin funktio
freyelise
29.11.2002, 12:13:17
Olen vähän tarkkaillut tervetuloa -ja menoa alueen konventioita ja huomannut että uudelle itsestään ilmoittavalle jäsenelle kerrotaan keskimäärin 14 kertaa lukea faq, ohjeet sekä käyttäytyä kunnolla ja käydä irkissä. Sitten ketju lyödään lukkoon. :ohhoh:
Eli onko kyseisen alueen tarkoitus että uudet jäsenet saavat tämmöisen lämpimän palautteen heti alussa? Jos on niin ei mulla sitten valittamista.
Vai onko sen tarkoitus ehkä että jäsenet kertoisivat itsestään toisilleen, ja toiset voivat kysellä hänestä kiintoisia juttuja? Jos on niin alue ei täytä tarkoitustaan minusta kovin hyvin.
Eli:
olisiko tarvetta reformoida tervetuloa ja -menoa aluetta?
Vai oletetaanko että private messaget ja yleinen keskustelu riittää tutustuttamaan vieraan ihmisen tähän yhteisöön?
Tarkoitus ei siis ole heittää kakkaa tuulettimeen. Ihan vaan kysyn.
http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=999&highlight=tervetuloa+menoa
Tuossa on vähän samantapainen keskustelu aiheesta. Ehkä sieltä löytyy vastaus kysymykseesi...
Olen ihmetellyt samaa asiaa jo vuodesta venäjä.
Joo tästä on kyllä keskusteltu. Luultavasti ihmisten kannat ovat samoja kuin tuossa noxin kaivamassa threadissa, joten eipä tästä varmaan tämän enempää synny tälläkään kertaa.
Kannattaa tosin muistaa, että aina välillä ihmiset tekevät oikeasti hyviä ja kuvaavia tervetulothreadeja. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä ainakin tämän neidin tuotoksia enemmänkin:
http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=2656
Joillekin sillä itselle tulevien "Moi tervetuloa" -viestien määrällä tuntuu olevan oikeastikin merkitystä, joten en ole ihan niin jyrkkä kuin aikaisemmin. Joku kuulemma pitää lenkkimakkarastakin.
freyelise
2.12.2002, 13:10:19
Originally posted by Ren
Joo tästä on kyllä keskusteltu. Luultavasti ihmisten kannat ovat samoja kuin tuossa noxin kaivamassa threadissa, joten eipä tästä varmaan tämän enempää synny tälläkään kertaa.
Noh, kun nyt olen nyypiö hyypiö niin heitän oman ehdotukseni esille: uudet jäsenet voisivat saada private messagena viestin jossa olisi linkit faquun ja sääntöihin. Peeloilua ja spammaamista ei tarvitse tässä viestissä mainita lainkaan. Itselleni ainakin tuli tästä iteroivasta toistosta semmoinen fiilis että olen jo tuomittu, ryven pohjamudissa ja matka ihmisten tasolle on pitkä mutta kivinen. Tässä pm:ssä voisi myös olla suosituksia siitä mitä Tervetuloa -aluelle kannattaa itsestään kirjoittaa. Minua ainakin kiinnostaa tietää teistä asioita, sen pohjaltahan teidän posteja täällä lukee.
Joillekin sillä itselle tulevien "Moi tervetuloa" -viestien määrällä tuntuu olevan oikeastikin merkitystä, joten en ole ihan niin jyrkkä kuin aikaisemmin. Joku kuulemma pitää lenkkimakkarastakin.
No ehkä kolme ensimmäistä oli kivoja. Sitten huomasin että ne toistavat tiettyä kaavaa. Ja mitä toisten threadeja on lukenut niin tämä kaava näyttää olevan universaali :bored: . Itselleni tuli pari mielenkiintoista, laadukasta viestiä, joihin olisin ehkä voinut vastatakin, mutta nythän ketju on lukossa joten ehkä ette saa tietää minusta mitään enää koskaan. :prkl:
No niin, turha paatos pois. Mutta jokatapauksessa tämä on epäkohta johon minusta voisi puuttua. Huolimatta siitä että siitä on keskusteltu ennenkin eikä tehty mitään.
Originally posted by freyelise
Itselleni ainakin tuli tästä iteroivasta toistosta semmoinen fiilis että olen jo tuomittu, ryven pohjamudissa ja matka ihmisten tasolle on pitkä mutta kivinen.
Jees, ihan ymmärrettävää. En muista oliko se tuo tännekin pastettu vai joku aikaisempi keskustelu, mutta minä kyllä oletin vähintään osan ihmisistä ajattelevan asian juuri noin kuin sinä olet nyt tehnyt.
Hyvä vaan, että sanot mielipiteesi ääneen, vähintäänkin väitteeni uskottavuus nousee hieman. :)
No ehkä kolme ensimmäistä oli kivoja. Sitten huomasin että ne toistavat tiettyä kaavaa. Ja mitä toisten threadeja on lukenut niin tämä kaava näyttää olevan universaali :bored:.
Näinhän se on. Kuitenkin vaan joillekin sillä tervetuloviestien määrällä näyttää tosiaan olevan merkitystä.
En muista mikä nostalgiaketju se oli, mutta jossain sellaisessa joku sanoi muistavansa lähes kaikki hänen ketjuunsa kirjoittaneiden nimet. Niin ja jos satut lukemaan, niin ei siinä mitään tuomittavaa ole, korostan vain kontrastia. :)
Olen kyllä itse pyrkinyt välillä huomioimaan erityisen persoonallisia tervetuloketjujen aloituksia (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=2656), ihan vain senkin merkiksi, että ainakaan kaikki foorumin jäsenet eivät copypastea viestejään jostain tekstitiedostosta.
Ihmiset ovat niin kovin erilaisia näköjään. Itse en mitään tervetuloketjua ikinä tehnytkään.
Itselleni tuli pari mielenkiintoista, laadukasta viestiä, joihin olisin ehkä voinut vastatakin, mutta nythän ketju on lukossa joten ehkä ette saa tietää minusta mitään enää koskaan. :prkl:
(Kohtalokas ääni) There are other ways.
No niin, turha paatos pois. Mutta jokatapauksessa tämä on epäkohta johon minusta voisi puuttua. Huolimatta siitä että siitä on keskusteltu ennenkin eikä tehty mitään.
Nii-in, minustakin siihen voisi puuttua, mutta olen (kerrankin) täysin oppositiossa.
Olen sinulle velkaa siitä metrolippuun tarvituista kolikoista sen verran, että anna sinulle ikuisen vallan foorumilla, lahjoitan ftp-tunnukset ja muuta, jotta saat muokata foorumin haluamasi laiseksi etkä ole enää ikinä oppositiossa :D
- Mickey
Kieroutunut muka-altruisti iskee taas. Anna rahaa ilman ehtoja, niin saat enemmän kuin sillä rahalla tavallisesti saisi. FTP-tunnukset 50 sentillä on ihan ok suoritus, eikös? =)
No joo, vitsi vitsinä, natsi natsina.