View Full Version : Galaxy Express
merisielu
1.12.2002, 20:01:38
Muistaakos/tietääkös kukaan tällästä? Mie löysin iteltäni tämmösen animen viikonloppuna...hiano.
Kyllä noita jaksoja tuli aikoinaan nähtyä useampikin, kun niitä kasetteja löytyi kirjaston videohyllyiltä, jolloin en edes oikein tajunnut sen olevan animea. Täytyy sanoa etten hirvesäti siitä pidä, jotenkin vähän ikävä ja mielestäni jotenkin liian outo juoni.
bigspin
14.12.2002, 16:38:43
Hmmm juu muistanpas hyvinkin.Pienempänä minä katoin noita aika paljon noita.Silloinhan sitä ymmärtänyt että tuo on animea vaan sitä piettiin vaan ihan "lasten ohjelmana" =)
Juoni tosiaan on outo niinkuin merisielu sanoi mutta kyllä niistä ainakin silloin pidin.
Clawlynna
10.1.2003, 0:22:45
Muistan joskus kauan sitten nähneeni pari jaksoa videolta....eikö siinä ollut jonkinlainen avaruudessa lentävä juna...Ja jos en väärin muista niin sen koko nimi on Galaxy express 666....Vaikka pidin kylläkin paljon enemmän Hopeanuolesta, vaikka en silloin ymmärtänyt mitä sana anime tarkoittaa... =)
Mä olen katsonut muutaman jakson joskus miljoona vuotta sitten. Ihan kivahan se kait oli... Mutta eikö se nimi ole Galaxy Express 999? No, whatever... Ai nii onko se Osamu Tezukan tekemä? Vai muistanko väärin?
Crimson
10.1.2003, 23:33:54
Meillä pitäisi olla niitä videolla, mutta ties missä sukulaisillani nekin nyt on kun en ajoissa tajunnut sen animea olevan. :/ Pidin siitä, vaikka juoni oli siinä ja siinä ymmärrettävissä. Inhosin sitä suomennosta niissä videoissamme. -_-
Noli ihan hirveät mielestäni.
olen kattonu muutaman jakson, omistan jopa yhen kasetin. En kyllä muista mistä olen sen saanu, joskus nuorempana ilmeisest. Joskus pienenä tuli (kai) nähtyä kaikki jaksot, mutta en muista oikeen mitään koska olin varmaan 5 tai 6 vuotias, niin tuottaa vähän ongelmia muistella niitä aikoja kun olen nykyään 17. ihan hyvä sarja mitä nyt omistan yhen videon. Olis kivaa nähä nyt taas ne kaikki, mutta ku ei niitä löydy enää mistään :prkl:
rei-kan-tan-tei
6.2.2003, 21:46:48
"Tezukan tekemä" ^_^ Ja höh, Leiji Matsumotohan se on.
Kova sarja, alkuteema varsinkin on hieno.
"Ginga wa, yami wo nukete, hikari no umi he, yume ga chirabaru, mugen no uchuu sa, hoshi no kakehashi, watatte yukou. hito wa dare demo, shiawase sagasu, tabibito no youna monou etc..."
Mitenköhän herra Matsumoto kirjoittaa etunimensä kun siinä on L-kirjain?
Eittet vain olisi muistanut tuota hiukan väärin?
rei-kan-tan-tei
8.2.2003, 19:03:36
Itse asiassa olen aina itsekin ihmetellyt sitä, mutta Leiji Matsumotona ko. jannu on tunnettu. Reiji:nähän se toki kanjilla kirjoitetaan...
ShadowZero
21.2.2003, 10:28:26
Hehh, muistampa hyvinkin, sain joskus ihan pienenä ekan jakson videolle, en titenkään tajunnut sen oleva animea. Vielä on se video tallessa ja katselnkin sitä joskus. Harmi vain en ole löytänyt jatkoa sille. Ihan hyvä sarja ^_^
meitiki muistaa vanhan galaxy experisin, se oli ihan hyvä "piirretty" silloin penskana, vaikka en tajunnut sen olevan animea. =)
Galaxy express 999(=Ginga Tetsudou 999) oli kyllä lapsuudessa huikea sarja...ja edelleen. Kaikki 6 Suomessa julkaistua osaa vieläkin tallella (+myöhemmin hankitut elokuvat) ja nyt olen myös haalinut mangat *fanitusta*. Ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä Matsumoto-setä osaa. ^__^
HeavyLord
29.11.2005, 19:46:42
Ekan jakson olen nähnyt monen monituista kertaa, serkuilla oli se VHS (Missäköhän lienee nyt, haluaisin nähdä sen vielä :( )
Muistan että natiaisena sen katsominen oli aika pelottava kokemus (joka oli kumminkin pakko toistaa aina kuin vaan mahdollista), muistan vieläkin kohdan kun siellä junassa poika törmäsi johonkin luurankoon joka yritti tappaa sen pojan (höpötti jotain "vien sielusi!" ja muuta... Hitto, kun silloin pelotti!)
Sit paikalle tuli joku sen pojan kaveri (nainen, joka näytti olevan jäästä tehty) ja uhras henkensä pojan puolesta (naisesta jäi jäljelle vain pisaran muotoinen kivi/jalokivi...)
Harmi, että en koskaan ole saanut tietää mitä sen ekan VHS:n jälkeen tapahtui :( Olisin kiinnostunut näkemään koko sarjan...
SuperIisha
30.11.2005, 15:45:00
En ole nähnyt animea mut olen lukenut yhden osan mangaa kun satuin löytämään kirjastosta.Mielenkiintoiselta vaikuttaa mut harmi kun ei oo muita osia kuin tuo vol1 vain. Mut ihmettelen et se on vol1 kun siinä viitataan aikaisempaan Galaxy Express 999:n. Oliko aikaisempi tuo anime vai onko siitä joku alkutarina? Vai onko nuo eri asia Galaxy Express ja Galaxy Express 999? :huh: Ne hahmot siinä mangassa on aika jänniä. Mut aika rauhalliselta tuntui tuon ekan mangan jälkeen meno siinä. Onko meno todella noin rauhallista kaikissa osissa kuin mitä vol1:ssä on? Tulispa kirjastoon lisää osia niin vois lukea lisää tätä mangaa.
Sini-san
30.11.2005, 17:01:07
Hmmm... Luin arvostelun Animelehdestä ja enpä oikein niinkään välittänyt tai kiinnostunut siitä. Animelehden kannessa oleva typerän äijän naama
Se joka tahtoo Robottiäijks, koska vihaa itsekin omaa ulkonäköänsä ja joku tyyppi siinä ei sitten salli sitä jne.
Niin siinä mangassahan on miehekkäin anime/manga hahmo. Kun veljeni sanoi sen minulle niin kauhistuin ja ja sanoin: "Tämäkö!!" ja osoitin sitä äijää... Kyllä siitä riemu repesi ;D
Hur, katsoin sitä joskus suomeksi dubattuna kun olin ihan piäni vielä, enkä kyllä siitä aivan hirveästi muista. Joskus pari vuotta takaperin bongasin Galaxy Expressin jonkun ostamani mangan takasivulta, ja menin vähän että "!! Toihan on SE sarja!", mutta en jaksanut sen enempää virkistää muistiani, kunnes luin Anime-lehdestä, että sarjasta on elokuva, joka on kuulema vielä hyväkin kaiken lisäksi. Katsoin sen sitten tuossa viime viikonloppuna.
Oli se ihan jees kyllä, vaikka en mitenkään fanittanutkaan. Tuli nostalginen olo katsoa sitä Maetelia ja Tetsuroa (?), kun muistin ne lapsuudesta jotenkin hämärästi. Kapteeni Harlock oli ihan kuul, vaikka sehän ei kai tainnut siinä alkuperäisessä sarjassa ollakaan, ellen väärin muista... ja tuossa elokuvassakaan sitä ei kyllä paljoa ollut, joten njäh. Elämä että pelkäsin kyllä pienempänä sarjaa joissakin kohdissa, mutta enhän kehdannut tietty sanoa mitään kun katsoin sitä pari vuotta vanhemman kaverini kanssa, piti vain esittää että tajusin kaiken kun kaveri oli olevinaan niin tietäväinen... eikä sekään tietenkään oikeasti tajunnut missä mentiin.
Toissapäivänä kaverin kanssa huviksemmi katsottiin suomeksi dubattu VHS-versio kyseisestä animesta ja se oli kyllä ennemminkin naurettava kuin mielenkiintoinen. Ehkä syynä oli se, että dubbauksen taso oli taas ilmiömäinen. Veikkaan, että sarjassa oli ainakin ne huikeat kolme ääninäyttelijää vetämässä 50 hahmon roolin.
Sarjassahan on silti aika jännä juoni ja idea, eikä piirtojälkikään (muhkuraista Tetsuroa lukuunottamatta) hullumpi ollut. Haluaisin vain nähdä kaikki osat tuosta sarjasta, sillä minulla ei ole VHS:llä kuin ykkösestä kolmoseen jaksot ja nekin tosiaan surkeasti dubattuina.
Jos joskus törmään alkuperäisversioihin, niin aion todellakin katsoa ne. Uskon ainakin, että japanilaisessa versiossa olisi edes vähän enemmän järkeä. ^^
"Paroni, minä putoanh!!11"
Fox_FaTC
9.12.2005, 11:37:26
Pienenä tuli katsottua joitakin jaksoja videolta ja nyt vanhempana nähnyt pari jaksoa kaverin koneelta...
Kyllä kiinnostaisi katsoa koko roska kokonaan, mutta ei ole vielä saanut aikaiseksi... Ehkä tässä kohta jossain vaiheessa?
Mutta siis tykkäsin ja tykkään.