PDA

View Full Version : Pahin pettymys?

Kurko
3.6.2002, 2:35:17
Oletko koskaan mennyt ostamaan kaupasta PC-peliä ja kun pääsit sitä kotiin innoissasi pelaamaan, into hävisi heti. Peli oli jotain muuta kuin hype on väittänyt. Peli oli buginen läjä skeidaa, jota saisi päivittää vielä ensi joulunakin. Peli oli niin tappavan tylsä ja yks´toikkoinen että nukku-matti oli kurkussa kiinni koko ajan.

Joten? Kokemuksia?

Omat:
Dune 2000. Miten ihmeessä se Amigan Dune 2 tuntui aikanaan niin hienolta. Dune 2000 oli Red Alert tylsempi ja sitä jaksoi pelata Atreidesilla melkein viimeiseen kenttään. Voiton avain oli nopea tankki armeijan rakentaminen. Strategia? Missä se on?

C&C Tiberian sun. Kuten joku joskus sanoi tästä pelistä "Vuoden myöhässä, kaksi jäljessä". Tiberian aurinkoa alettiin hypettämään jo monta vuotta ennen julkaisua ja vaikka mitä lupailtiin. Sitten se tuli, C&C sarjan fanina ostin ja menin läpi, mutta mitä jäi käteen? Ei mitään uutta. Itse asiassa Red Alert tuntuu yhä paremmalta peliltä kuin Tiberian sun. Alkuperäisessä C&C:ssa oli parhaat musat, Red Alertissa myös hyvät mutta Tiberian sunin sävelmät oli tosi laimeita.

Ei olisi pitänyt maksaa täyttä hintaa noista. Sitten tulee joku OutCast hintaan 50mk ja pääsee top 10 pelit listalleni. Kivaa joo.

Amadeus III
3.6.2002, 12:16:55
Ensimmäinen esimerkki: Tiberian sun, jota odotettiin niin kauan vai mitä? Sitten kaikki ostivat sen pelin, ja innoissaan asensivat sen koneelleen...mutta mitä!? Miten peli voi olla noin paska vaikka sitä on odotettu viimeiset kaksi vuotta.

Toinen esimerkki: kaikki nhl:ät, ja vain sen takia koska ikinä niitä ei tajuta tehdä edellistä nhl:ää paremmiksi...no onhan siellä "ehkä" muutaman uudistus esim: kypärä lentää (jee!) mitäs iloa tosta on jos ei pelin pelattavuutta tai muuta paranneta ollenkaan?!

Kolmas esimerkki: Turok 2, ykköstä pelasin kaverilla ja se oli minusta ihan loistava 3d-räiskintä, kakkonen oli pakko hankinta (venäjältä of course), alku näytti lupaavalta mutta sitten koko peli alkoi näyttää keskaria ja siihen se jäikin.

Kannattaa lukea arvostelut ja kysyä monelta henkilöltä tietääkö kukaan kyseisestä pelistä yhtään mitään, ei peliä kannata odottaa vain sen takia jos sen edellinen osa oli "mestariteos" :D

Crow
3.6.2002, 16:42:38
Max Payne...
Ostin pelin, ja aloin pelaamaan. Olin jo pelannut sen demon läpi parikin kertaa ja olin innoissani, kun vihdoin sain itse pelin.
Peli toimi kaikki asetukset minimissäkin äärimmäisen hitaasti (mitä ei laitevaatimusten takia olisi pitänyt tapahtua), ja en jaksanut pelata peliä edes demon loppukohtaan asti.
Nyt se on vain kerännyt pölyä hyllyllä monta kuukautta.

Ren
3.6.2002, 18:18:59
Jagged alliance 2 oli oikeastaan tavallaan melkosmoinen pettymys. Yksi ainoita pelejä joiden demon olen jaksanut imuroida, oli se sitten kyllä pirun hyvä demo. Demossa oli kuvoja pyssyköitä ja mielenkiintoinen talonvaltaustehtävä, mutta JA2 itse olikin sitten sitä perinteistä sektorivaltausta JA1:n tyyliin. JADG-meininki olisi ollut luultavasti paljon mielenkiintoisempaa.

Nooh, siitä selvittiin. JA2 on yksi parhaista peleistä joita olen ikinä pelannut.

Olen vuodesta 2 ostanut suurimman osan peleistäni käytettyinä, joten hirveän suuria menetyksiä ei ole ikinä tullut. Kai sitä siksi ei niin petykään.

Chang
3.6.2002, 19:18:52
Jaah
On ikävä kyllä montakin peliä johon petyin todella.....hieman esimerkkejä
Armored Core2:pidin ykkösestä todella paljon ja sitten sain tietää että kakkonen olisi tulossa PS2:lle.No tietenkin se piti ostaa jossain välissä.No sitten kun sain sen ja laitoin koneeseen ja rupesin pelaamaan......Peli paljasti että se oli täysin turha ostos.Kankea ohjattavuus oli yksi pahimpia virheitä....onneksi sain sen 160mk joten en menettänyt paljoa,mutta silti.

Black&White:Tätä peliä odotti kaikki mun kaverit ja tietysti minä.Sitä sai odottaa ties kuinka kauan ja sitten kun se tuli....Hallelujah. pelasin sitä hetken verran ja totesin itselleni.Ihan hyvä idea mutta missä on itse peli.Itse peli puuttuu kokonaan,idea on hyvä mutta petyin tähän aika lailla.

Ilezki
4.6.2002, 10:34:59
Empire Earth: Jo heti pelin alussa petyin hieman tökkivää käyttöliittymää. Sitten kun pääsin varsinaiseen peliin pettymys oli todella suuri. Oli odottanut että ukot olisivat kauniita läheltä, ja kaukaa, mutta ei. Kaukaa lentokoneet olivat lättyjä, ja läheltä ukot N64 tason palikoita.Ja loppujen lopuksi campaingit olivat aivan jotain muuta kuin edes siedettäviä.. No, onneksi ostin pelin puoliksi pikkusiskoni kanssa, joten en menettänyt siinä paljoa rahaa...

Ultros
4.6.2002, 16:55:17
No Rally trophy oli suuri pettymys. Pelasin Demoa ihan sairaan paljon, sitten ku se ilmesty heti vaan peli kauppaan ostamaan. Asennus meni ihan hyvin. Käynnistin pelin ajoin ekan radan (sama ku demossa) sitte ootan innolla tokaa rataa lataa... lataa... mitään ei tapahdu. Meen pelin valmistajan sivuille ja siellä huomaan että support foorumissa oli 10 kertaa enemmän ku muilla foorumeilla!!! Yli puolilla oli joku ongelma ja päivityksestä tietookaa. Oisin voinu ihan yhtä hyvin jatkaa demon pelaamista. :prkl:  SUOMALAISTA LAATU TYÖTÄ :prkl:

yksisiipi
4.6.2002, 18:48:47
No en minä kovin pahasti ole mihinkään peliin pettynyt, mutta ehkä eniten Icewind Daleen. Mahtavien Baldur's Gaten ja Planescape:Tormentin jälkeen odotin innolla Interplayn kolmatta samantyyppistä AD&D-peliä eli IWD:a. Noh, kyllähän sitä oudoista bugeistaan huolimatta pelasi hirviöitä yksi toisen ja 1001. tuhannennen jälkeen lahdaten. Mutta kun pelin oli pelannut läpi noin kolmen viikon jälkeen, niin eipä siitä oikeen mitään jäänyt kouraan. Tärisevä hiirikäsi, jos sitäkään.

FantasyManIX
4.6.2002, 23:46:04
No ehkä tuo carmageddon TRD.Kun olin kuullut että se tulee olin ihan innoissaan(olin tietysti pelannut edelliset carmat läpi).Sitten kun sain pelin niin huomasinkin että tämä on aivan perseestä.Peli oli todella vaikea,en päässyt yhtään eteenpäin.Jotenkin se peli vaan näytti sitä keskarii mulle, no peli päätyi hyllylle lojumaan.

Locke Cole
5.6.2002, 9:44:24
Sen täytyy olla Max Payne.
Peli näytti hienolta, grafiikka oli mahtavaa jne..
Mutta sitten kun sain pelin käsiin petyin: eihän se mikään kummoinen ollut.  :prkl:

Miksi? Perustele, tai saamme tuhat ja sata "Minusta se oli hyvä" -quotea.
Niin joo. Tämä oli vain ystävällinen kehotus, ei käsky.

Edited by King II on 06.6.2002 18:03

The death Magic
6.6.2002, 18:28:22
Mietitäänpäs... aika äkkiä kyllästyy lätkään ne ei ole kuin vaan sitä samaa. Jos on lätkää saatava ostakaa ale hyllystä eikä uusien hyllyistä.

Toca2:een kyllästyi aika äkkiä jostain syystä kanssa. Mutta se taisi johtua pelien paljoudesta... Pitäisi aloittaa se ehkä uudestaan jossain välissä. Ja kaikkiin urheilupeleihin kyllästyy hyvin äkkiä kun niissä vaan ei ole sisältöä ollenkaan. Sitä samaa lajien hakkaamista kokoajan. Hommatkaa amigan urheilupelejä jos on niitä pakko pelata.

@Kuja@
6.6.2002, 19:03:35
Mun pahin pettymys oli Fallout Tactics.Se oli iha erillaine ku luulin. :( Mikä pettymys.

Falco
6.6.2002, 19:57:00
Codename: Outbrake! Siinä on niin rutku peli siihen mä petyin!!!

Shai
6.6.2002, 20:34:28
Joo tuotanoin...ajattelin että tämän voi tuonne yleisiin siirtää kun eihän ne pelkästään PC pelit näytä keskisormea... Jos modit on eri mieltä niin siirtäkää takaisin. Ja ihmiset muistakaa perustella. Miksi se oli pettymys

Se C&C: Siberian Fun oli todellakin pettymys. Grafiikka oli vanhaa, idea oli hyvä mutta liian kauna ollut kehitteillä, ja mitkä kauheat Hypet siitäkin oli aikoinaan. Starcraft oli huomattavasti parempi strategia peli, samoin Red Alert.

Muita ei tule äkillisesti mieleen tästä näin.

Torspa
19.9.2002, 20:07:10
Interstate 76' Nitroriders
Grafiikka oli aika sanonko mistä?Kenttäsuunnittelu osoitti että kehittelijät olivat jonkin oudon masennuksen vallassa,koska maisemat ovat orpoja.Pelkkää tyhjyyttä silminkantamattomiin
tai sitten jokunen vuori horisontissa tai muutama puu.
Ja peli ei millään lähtenyt käyntiin vaan sitä sai odottaa homehtumiseen asti.

Mutta eipä minulla onnekkaasti ole hyllyä rumentassa pelejä johin olisin syvästi pettynyt.

Kurko
19.9.2002, 23:32:47
Tämä ketju on siirretty Yleisiin peliaiheisiin. Tämä on näköjään tullut normaaliksi ketjuksi foorumisoftan vaihdoksen myötä. No minäpä suljen tämän ja keskustelut jatkuu tuossa toisessa topikissa.

Linkki: http://youzen.fffin.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=365