PDA

View Full Version : Age of Mythology

Amadeus III
21.12.2002, 13:52:12
Ostin joskus aikoja sitten pelin nimeltä age of empires 2 joka oli aivan jättimenestys minun silmissäni, ostin vielä tähän peliin lisäosan joka paransi peliä vielä enemmän. Mutta sitten kuulin että samanlainen peli jossa on paremmat grafiikat oli tullut kauppoihin.
Hahmojen animaatiot ovat erittäin sulavasti tehtyjä, grafiikka on hienoa (etenkin vesi), puut ovat erittäin yksityiskohtaisia sekä taistelu/ruoka systeemi on aivan samanlainen kuin aoe:ssa (paitsi kivi on otettu pois)
Opin pelaamaan peliä äkkiä enkä lopeta sitä loistavan moninpelin, jumalavoimien, yksiköiden määrän tai grafiikan takia.

Loistava peli mielestäni. Mitäs mieltä olette pelistä?

Ilezki
21.12.2002, 15:07:14
Olin kuullut Age of Mythologystä huhuna, kunnes sitten näin elokuvia siitä eräällä Digi-satelliittikanavalta. Siinä vaiheessa olin jo aivan varma, että tuo ostetaan. Noh, Sitten tuli julkaisupäivä, ja tuli julkaisupäivän jälkeinen sunnuntai. Minä olin kaupassa, kun päätin katsoa olisiko heillä peliä. Ja olihan heillä, ei vielä edes hyllyssä, mutta kasassa sen vieressä. Päätin hylätä YUP:in CD:n ja ostaa AoM:n. Enkä ole vielä katunut.

Loistavat grafiikat, jopa AoE:ille vertoja vetävä juoni, ja mitä loistavin resurssi-systeemi. Kivi oli turhaa muutenkin, ei sillä mitään tehnyt AoE:ssä muutenkaan. Kun aloitin peliä, epäilin aluksi kykyjäni pelin puikoissa, sillä uusissa peleissä minulla tuntuu menevän kaikki mönkään. Mutta, osoittautuikin, että AoM oli niin samankaltainen AoE:n kanssa, että se taittui kuin luonnostaan.

AoM on aivan loistava peli, klassikko jo syntyessään. Luultavasti iloani siihen vielä nosti se, että en odottanut peliltä liikoja. Empire Earth ikävä kyllä teki sen minulle selväksi. Mutta AoM oli pelkkää hyvää, tosin muutaman bugi löytyykin. Kaikenkaikkiaan loistava peli!

Prometheus
29.12.2002, 0:36:13
Jokin aika sitten ajattelin ostaa kaupasta pitkästä aikaa uuden pelin. Näin hyllyssä Age of Mythologyn. Toisaalta olisi mukava kokeilla tuota Civilization 3:sta.

Olen pelannut demoversiona AoE1:stä ja kokoversiona AoE2:sta. Tosi hienoja pelejä, ja pidän muutenkin tällaisesta touhusta. Kuitenkin epäröin, kun olin aika nopeasti siihen kakkoseenkin kyllästynyt. Tosin mytologiat ovat lähellä sydäntäni.

Civilization on kuitenkin vähän erilaista, vuoropohjaista. Paljon kehuttu pelisarjakin se vielä oli. Kokonaisvaltaisempaa.

Painiskelin hetken tämän dilemman kanssa. Päätin ostaa kuitenkin Civin. Pitäisiköhän AoMkin joskus hommata, vai odottaisiko sitä kakkosta?

Vaikka en paljon pelistä tiedä, niin uskon sen olevan todella hyvä. Pidän erityisesti Age of Something -tyylisistä peleistä. Se on minun genreni.

Tavallisesti minun ongelmani näissä peleissä on, että huolehdin vain ja ainoastaan valtakunnan taloudellisesta ja kulttuurillisesta hyvinvoinnista ja unohdan lähes tyystin sodankäynnin. (pidän parempana diplomatiaa) Tämän takia tietenkin heti ensimmäisen vihulaisen ilmestyttyä olen ihan hätää kärsimässä.

Edit:// Age of Mythology ostettu. Ostin sen jotain alle pari viikkoa sitten. Kampanjassa olen täällä pohjolassa. Ihan kiva pelihän tämä on.

Colimar
3.3.2003, 8:35:20
Päätin hankkia tämän pelin kun täällä kehuttiin sitä AoE:ta kin paremmaksi ja kyllä kannatti. Mielestäni aivan mahtava peli. Grafiikka jonkin verran parempaa kuin AoE:ssa lähinnä sen huomaa vedestä. AoMissa parempaa verrattuna AoE:hen on mielestäni juuri se että kivi on poistettu ja tilalle tullut jumalvoimat, Yksikötkin tuntuvat liikkuvan huomattavasti sulavammin kuin AoE:ssa. Mukavia pelissä ovat myös nuo Myth unitit, mielestäni ehkä paras Myth unit on kreikkalaisten Hydra tai Bull Minotaur vaikutuksen teki se kun Minotauri huitaisee jotakin unittia ja se ottaa siitä kunnon ilmalennon.

Pelistä ei voi paljon muuta sanoa, että se on jokaisen vannoutuneen Age of Empires 1 tai 2 pelaajaan pakkohankinta, IMO.

Kumama
19.3.2003, 20:38:51
olishan ihan kiva omistaa se mut ku se on liian kallis :( .omistan jo kaikki muut versiot mutten sitä.onko siinä muuten mitä eri maita ku en oo siitä kovin tietoinen? ja onko siinä pop limit jos on niin paljonko se on?

Prometheus
19.3.2003, 21:31:10
Originally posted by Kumama
olishan ihan kiva omistaa se mut ku se on liian kallis :( .omistan jo kaikki muut versiot mutten sitä.onko siinä muuten mitä eri maita ku en oo siitä kovin tietoinen? ja onko siinä pop limit jos on niin paljonko se on?
Nämä "maathan" ovat tässä kreikkalaiset, eqyptiläiset ja viikingit. Heidän erilaiset mytologiansa ovat pääosassa. Sitä paitsi se peli taitaa nyt olla jopa tarjouksessa muutamissa kaupoissa. Eikä se ilmestymisensä jälkeen maksanut sen enempää kuin muutkaan PC-pelit.

Pop-limit on, mutta minä en muista sitä. Se ei ole hirveän oleellista kuiteskaan :)

Lunete*Almasy
9.4.2003, 20:27:01
Näin siitä joskus aikoja sitten mainoksen ja päätin että se täytyy ehdottomasti hankkia. AoE2 on sen verran hyvä peli kuitenkin, ja nimenomaan mytologiaosuus tässä uudessa houkuttelee kovasti. Vielä en ole saanut sitä ostettua, enkä edes tiedä mahtuuko tälle koneelle enää enempää pelejä... Täytyy nyt katsoa. Alkuinnostus on kuitenkin ehtinyt jo hieman laimeta. :)

Shai
20.7.2004, 14:13:20
Huoh, tulisipa jatkoa tälle pelille.

Mutt enivei, aikoinaan kaverilta sain ware version, jonka läpikin menin. Hyvä peli, AoE tyyliin tehty, mutta noi jumaluusjutut ovat pelin helmi ja anti. Ehkä jäi vähän pieneksi määräksi noi, kun ei kaikkia myyttien hirviöitä käytetty. Mutta muutenkin ei niitä niin pajon ole olemassa.

Xionheat
31.1.2006, 19:27:11
kyse olisi pelistä nimeltä age of mythology. (PC peli ostettavissa pitää ladata) age of mythologyssa pelataan mytoloogisilla hahmoilla ja peli muistuttaa age of empiressiä.
mythologyssä paras hahmo on Osiris joka on voittamatan Osirista ei voi (kai) voittaa edes 4 Kronosta jotka ovat ylivoimaisesti toisiksi parhaita koska niillä on noin. 3000-4000 elkkua ja ne latautuvat täyteen yhtä nopeata vauhtia kuin FF VII regenin vaikutuksesta.
pelissä on toki paljon muitakin hahmoja joita en tiedä/jaksa luetella.
tässä pelissä voi myös tehdä omia kenttiä ja sitten testata niitä.
luontoa voi muokata, voi laittaa haadeksen portin ja jne.
mitä mieltä olette tästä pelistä?

remedy
31.1.2006, 19:34:47
Joskus kauan sitten oli tuo kyseinen peli kaverilta lainassa ja kyllähän sitä tuli pelattua.
Todella hyvä peli, etenkin mieleen jäi jumalten "erikoisiskut", salamat ym. Hienot grafiikat
ja hyvä pelattavuus. Jos tykkää Age of Empiresistä, niin melko varmasti tulee pitämään
tästäkin, kokeilemisen arvoinen peli. ;)

Garig
1.2.2006, 14:14:30
Tällainen (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=3417&highlight=Age+mythology) ketju on jo, mutta se on kyllä aika vanha, eikä kovin suosittu.

Mutta olen minäkin sitä peliä kaverilla vähän kokeillut, ja hyvältä vaikutti. Olin siinä sitäpaitsi parempi kuin kaverini vaikka en ollut kyseistä peliä ikinä pelannutkaan, mutta Age Of Empiresiä sitäkin enemmän. Peli oli ihan hyvä, mutta ei se niin erikoinen kuitenkaan ollut. Ainoat uudet asiat olivat oikeastaan myytiolennot ja se että saa valita Jumalan seuraavalle aikakaudelle. Eli oikeastaan vanhaa samaa kamaa. Kyllä kaikki kontrollit muuten toimivat, mutta isojen joukkojen ohjaaminen oli välillä todella vaikeaa. Muuten pelissä oli tarpeeksi yksiköitä ja muita vaihtoehtoja.

Hukka
2.2.2006, 8:02:40
Kamppanjat on läpi tahkottu ja muutenkin peli on tuttua huttua.

Age of Empiresin hyvänä ystävänä oli minunkin pakko kokeilla Mythologya ja kyllä se varsin kiva peli oli. Olisin ehkä toivonut kamppanjoihin lisää pelattavaa kuten AoE-sarjassakin, mutta annettakoot se anteeksi. Myös omien karttojen ja kamppanjoiden luominen olisi voinut olla hieman helpompaa. Ainakin minusta niiden tekeminen oli kamalan hankalaa.

Itsekin pelaan yleensä joko Osiriksen pojilla tai sitten jollakin viikinkijumalista. Erillaisia yksikköjä on paljon ja ne ovat aika hienon näköisiä, kuten koko peli yleensä.

Eli jos pelissä olisi lisää pelattavaa, ihan mielelläni sitä tahkoaisin vieläkin. ^^

FinPro
4.2.2006, 12:28:01
Hyvä peli kylläkin, ostin sen heti kun se tuli kauppoihin ja silloin pelasin sitä melkein kaiken aikaa, viime vuonna en kyllä oikein sitä pelannu kyllästyksen vuoksi, mutta nyt olen taas aloittanut pelaamisen.
En ole kyllä mikään järin hyvä pelaamaan sitä mutta kyllä minä aina tietokoneen voitan.
Olen muuten tässä yrittäny hankkia siihen peliin vähän lisäkampanjoita ja muuta sälää täältä http://aom.heavengames.com mutta en saa niitä toimimaan, olisko kellään mitään tietoa minne nuota tiedostoja pitäisi purkaa?

fernircide
4.6.2006, 22:21:15
grafiikat mielestäni ovat tosi hyvät. Jumalat ja jumala voimat toivat monta uutta "ulottuvuutta" peliin mielestäni parempi kuin AoE:t koska AoM:ssa farmit ei voi loppua kesken niin ei tarvitse koko ajan tarkkailla että milloin se loppuu :eh: hahmot ovat hyvin tehty ja kenntä-editori tosi hyvä. Campaingin tarina on mielestäni tosi hyvä. pelin kolme kansaa on hyvin tehty.