View Full Version : Peleistä tehdyt elokuvat?
Okei... yksinkertainen kysymys, mikä on näistä paras? Perustelujakin, kiitos. :)
Locke Cole
6.6.2002, 13:14:29
Final Fantasy. Ihan katsottava ensimmäisellä kerralla, mutta enää en jaksaisi katsoa sitä. Tomb Raider ja Resident Evil ovat roskaa.
Mä pidin noista mortal kombateista,omistan ne molemmat elokuvat.
Minusta tomb raider ja final fantasy olivat paljon parempia kuin resident evil... Tossa residentissä ei ollu mitään järkevää.. örkkiä vaan piiskattiin toisen jälkeen.. ja se loppukin ihan ku kesken tai seinään.. :/
Fantsussa ja tombis oli vielä edes pientä järkeä.. =/
Kyllä se on ehdottomasti Final Fantasy. se on ainoa näistä jossa on edes vähääkään kiinnostava,saatikka siedettävä juoni, ja siinä on myöskin parhaat näyttelijät näistä kaikista( ;D ).Tomb raider ja Resident evil ovat jotenkin liian yritettyjä, ja ylihypetettyjä.
Noista vaihtoehdoista en ole nähnyt mitään.
Vastaan siis Mortal Kombat.
Eihän sekään mikään huippu-elokuva ole mutta ainakin viihdettä jos ei muuta.
Toinen elokuva jonka olen nähnyt on Street Fighter, mutta se on jo liian...paska :O, vaikka sitäkin oli ihan kiva katsoa ihan vaan ajanvietteenä.
FantasyManIX
6.6.2002, 16:05:07
Tomb Raider on paras.FF oli myös ihan hyvä,ainoastaan sen juoni oli aika pyllystä.Tuota Resiä en ole vielä nähnyt, tai no alun olen nähnyt mutta en siitä vielä osaa sanoa onko elokuva hyvä vai huono.Vaikka kyllä tuo resi ihan katsottavalta vaikuttikin.
No ainoat "ihan" hyvän elokuvan arvosanat saavat FF ja Tomb Raider (vaikka en siitä hirveästi pitänytkään).Melkosta shittiä ovat nuo peleistä tehdyt elokuvat.Esimerkkejä:Mortal Kombatit,Street Fighter,Double Dragon,Resident Evil ja Mario Bros...jatkuu loputtomiin.
Ai niin perustelut...No FFää on sentään yritetty tehdä kunnolla ja se näkyy edukseen.Se on näyttävän näköinen.Tietysti miinuspuoliakin on ja elokuva oli lievä pettymys mutta kuitenkin ihan hyvä elokuva.
Tomb Raider taas oli viihdyttävä elokuva.Elokuva jäi kuitenkin esikuvastaan Indiana Jonesista valovuosien päähän.
Edited by hyzky on 06.6.2002 20:07
Olen nähnyt noista vain Final Fantasyn ja Tomb Raiderin. Ääneni meni FF:lle, vaikka se onkin erittäin huono. Tomb Raider vain on vielä huonompi :P Final Fantasyssa on sentään ihan katsottava juoni. Musiikit ovat harvoja elokuvan hyviä puolia.
Edited by Crow on 06.6.2002 18:16
Final Fantasya äänestin koska pidin siitä eniten, ei siinä hirveesti kyl varsinaisesti peleistä mitään ollut mut silti ihan kiva. Tomb Raider ja Resident Evil oli hiukan latteita, toisaalta en kyl ihmettele sitä et porukka noistakin leffoista pitää, meikällä vaan on toi leffamaku hiukan eri suuntainen.
Swordman
6.6.2002, 23:44:40
Steert Fighter leffa on MAHTAVA!.......hahahahahahah..vitsi,vitsi.Tuo Final Fantasy on ihan katsottava leffa ja paras tuosta valikoimasta. :)
AlkoTanko
11.6.2002, 13:24:18
Vaikea sanoa, vaikea sanoa... Aloitetaanpa sitten perinpohjainen ruotiminen.
Final Fantasy: The Spirits Within
Tekniikka pelaa kuin junan vessa. Animaatiot ovat vallan komeita, varsinkin hirviöt. Juoni on kohtalainen, mutta kuin laimea varjo pelien mestarillisista juonista, jotka häviävät vain Metal Gear Solideille ja Suikodeneille. Ääninäyttelijätkin ovat taitavia: Steve Buscemi ja James Woods ovat eräitä suosikkinäyttelijöistäni, Sutherland ja Baldwin osaavat myös, muut eivät oikein jääneet muistiini. Sitten tuleekin elokuvan pahin moka: siinä ei ole Final Fantasy-piirteitä nimeksikään. Cid-niminen hahmo, lopun valopilari joka on kuin ysistä repäisty ja Gaia-maailma eivät riitä Final Fantasy-nimeen. Elokuvan nimeksi olisi kyllä pitänyt antaa jokin muu nimi, sen nimittäminen Viimeiseksi Fantasiaksi on lähes loukkaus elämää suuremmalle pelisarjalle. Arvosanaksi annan tähtiasteikolla: *1/2.
Lara Croft: Tomb Raider
Tyypillinen Syvyydestä-viis-kunhan-mukana-on-isotissinen-nainen-ja-paljon-huumoria-ja-toimintaa-elokuva. Oikealla mielialalla eli Aivot-narikkaan-ja-tulta-munille-asenteella tästä elokuvasta saa kunnon viihdettä, mutta henkilöille, jotka miettivät elokuvan syvempää merkitystä, en suosittelisi. **
Resident Evil
Tulipahan nyt tämäkin katsottua, joten arviota kehiin:
Ei perkele tämä elokuva oli hyvä! Harvoin on pelottanut elokuva niin kuin tämä. Vaikka olikin hiukan b-leffamainen, kuitenkin se oli todella uskollinen esikuvilleen, juonta, henkilöitä ja tapahtumapaikkoja myöten. Kaiken kruunaa armottoman tyly soundtrack ja mielenkiintoinen loppu. Ylivoimaisesti paras pelielokuva jonka olen nähnyt. Pisteitä tiputtaa ainoastaan se, ettei pelien potentiaalia ole hyödynnetty täysin mitoin, mutta eiköhän Resident Evil 2: Nemesis korjaa nämäkin puutteet. ****1/2
Mortal Kombat, Street Fighter, Super Mario Bros.
Näistä elokuvista ei kyllä paljon iloa saa irti aikuinen ihminen. Pienenä poikana näistä kyllä pidin erityisesti Mortal Kombatista. En ala pitämään pitkiä puheita noista kolmesta, koska ne eivät ole kovin tuoreessa muistissa, joten tyydyn lätkäisemään vain arvosanat:
MK: ***
SF:**
SMB:*
Tuloksista päätellen minun pitäisi siis sanoa Mortal Kombatin olevan paras, mutta odotetaan nyt tuota Resident Eviliä. Sen nähtyäni sanon sitten lopullisen tuomioni.
bigspin
15.6.2002, 19:57:27
no ehkä Resident Evil on noista paras.mutta kyllä final fantasykin oli hyvä =) Tomb Raideria en oo nähny =/
Ehdottomasti Final Fantasy!!! En tajua mitä ihmiset sitä haukkuu.. Musta se oli tosi hyvä leffa! Ehkä kyllä olin ensi-illassa hieman tylsistynyt, mutta loppujen lopuksi tajusin, kuinka "kaunis" se oli ELOKUVAKSI!!! Ja tietokoneella tehdyksi!
Adeíron
15.6.2002, 20:57:25
Vaihtoehdoista olen nähnyt vain Final Fantasyn ja Tomb Raiderin, enkä kumpaakaa pitänyt järin hyvänä elokuvana. Tomb Raiderissa ei ollut mitään mikä erottaisi sen muista Amerikkalaisista toimintaelokuvista, Final Fantasyssa oli sentään uudenlainen toteutus elokuvalle. Juoneltaa FF ei ollu paljonkaan parempi TR:sta, mutta kyllä se silti Tomb Raiderin päihittää.
Amadeus III
16.6.2002, 14:54:29
Noista vaihtoehdoista sanoisinpa että paras on tuo Tomb Raider, siinä oli kaunis näyttelijä (ei pelkästään hänen rintojensa takia :D) ja sitten siinä oli suhtkoht paljon actionia yhden leffan verran.
Dreamer
16.6.2002, 15:11:27
Noista olen katsonut vain Final Fantasyn ja Tomb Raiderin.
Syy siihen, että äänestin Final Fantasya on se, että noista kahdesta se oli yksinkertaisesti enemmän minun mieleen. Tomb Raider, vaikka argeologia onkin ihan mielenkiintoista, ei juuri innostanut minua, vaikka siitä löytyikin pari kohtausta, jotka painuivat mieleen.
Uskoisin, että peleistä saisi tehtyä parempia elokuvia... ehkä pitäisi käydä katsomassa se Resident Evil. :)
On katsonut vain Final Fantasyn ja Tomb Raiderin, ja vaikka molemmat on hyviä (Omistaa TR-DVD:n) FF oli ehkä parempi, upeat grafiikat ja koskettava tarina, vaikka loppu oli hieman tympeähkö.
=)
Final Fantasy tai Tomb Raider. Plussaa Tombille antaa naisnäytteliä :D Resident Eviliä en oo kattonu.
Tietenkin Final Fantasy..
Se rules!
Nightblade
28.6.2002, 17:33:09
Onko muuten Super Mario - elokuva tehty pelistä vai toisin päin? Noloa kun en muista.. Joka tapauksessa peli hakkaa elokuvan mennen tullen. Oli se valkokangas-versiokin ihan hupaa kyllä.
Kyllä se on ehdottomasti Tomb Raider tai Final Fantasy. Resident Evilistä en taas oikein tykännyt. Mortal Kombatkin oli ihan hyvä.
Nitromethane
4.2.2004, 20:29:35
Fina Fantasy Spirits Within' oli kyllä ihan hyvä elokuva, vaikka monissa arvosteluissa sen on sanottu olevan huono / keskinkertainen elokuva, mutta itse pidin siitä. Ensinnäkin sen toteutuksen takia, ihmiset näyttävät lähes tulkoon aidoilta, juonikin oli ihan mukiin menevä.
Mortal Kombatitkin on ihan kivaa katseltavaa. Tomb Raiderista ja Resident Evilistä en pahemmin pitänyt.
Minä pidin loppujen lopuksi The Spirits Withinista erittäin paljon, vaikka sitä olisikin ollut ihan turha yhdistää Final Fantasy -nimeen sitten millään tasolla. Muilta osin kuitenkin erittäin viihdyttävä paketti, kaikin puolin häikäisevää katsottavaa ja juonikin pelasi ihan kiitettävän hyvin. Taitaa olla tällä hetkellä paras peleistä tehty elokuva, jonka olen nähnyt.
Tomb Raiderista pidin myöskin, vaikkei elokuva ainakaan juonellisesti niin kauhean hehkeästi loistanutkaan. Toteutukseltaan kuitenkin ihan yllättävän kiva, ja tarinakin kyllä jaksoi pitää otteessaan, vaikkei mikään erikoinen ollutkaan. Angelina Jolie oli täysin nappi valinta Laran rooliin. Kyllähän tämän paremman puutteessa erittäin mielellään katsoo.
Resident Evilia en ole katsonut, mutta olen kuullut senkin olevan ihan kohtalaisen hyvä pätkä. Pitäisi nähdä joskus.
Mutta kuka muistaa Super Mario -leffan vuosien takaa? ;) En ole katsonut sitä aikoihin, mutta muistan tykänneeni siitä ainakin pienempänä naperona erittäin paljon. Hauska leffa, joka haluttaisi kyllä katsoa pitkästä aikaa uudestaankin, vaikka uskonkin että nykytasolta tarkasteltuna elokuva voi hyvinkin olla täysin paska. Mutta ennen tykkäsin siitä erittäin paljon, täytyykin lähteä käymään vanhoja kasettejani läpi, josko Mario sattuisi sieltä jostain löytymään. ^^
Final Fantasy oli täysin erilainen elokuva mitä odotin. En pitänyt siitä "kuolleesta" maapallo -ideasta, koska se teki elokuvan maailmasta pienehkön.
Resident Evil elokuva olisi saanut mennä paljon enemmän pelin normien mukaan, mutta onhan ymmärrettävää, ettei pelistä voi tehdä elokuvaa. Elokuvan ninjamainen päähenkilö oli jo liian paksua, oikeastaan pilasi koko elokuvan. Ja se lasertunneli kohtaus.. :)
F U! Tomb Raider -elokuvat eivät olleet hyviä. Taas se nähtiin mitä tulee kun elokuvaa yritetään kaupata pelkillä rinnoilla.
Assassin
11.2.2004, 16:18:15
Vaikea sanoa. Itse olen nähnyt vain Resident evilin ja Final Fantasyn ja pitää sanoa että ne oli kyllä aikamoista kuraa (sori vaan FF.fanit ;) )
Eli en nyt oikein osaa vastata mikä sattuisi olemaan se kaikkein paras.
Lexicon
11.2.2004, 17:19:53
Silent Hill elokuva tulee varmaan olemaan aika mielenkiintoinen kunhan ilmestyy.. joskus vuoden kuluttua.
Ohjaajaksi on valittu onneksi(?) täysin nimetön tyyppi, Christophe Gans, eli elokuvalla on potentiaaliset mahdollisuudet että siitä tulisi samanlainen psykologinen kauhuelokuva, kuin peleistä.
Jos ohjaajaksi olisi valittu vaikka Renny Harlin, niin elokuva olisi todennäköisesti toimintaan ja hienoihin räjähdyksiin perustuva toiminta/jännitys.
Minä ainakin odotan tätä peukut pystyssä.
Niin ja tämän hetken tarjonnasta paras on varmaan Mortal Kombat. Siinä on sentään ihan hienoja taisteluja.
Miyuki
11.2.2004, 17:43:47
Mortal Combat leffat. Tykkäsin pelata niitä pelejäkin super-nintendolla. Ne on hyviä ja jaksan katsoa niitä uudelleenkin. Final Fantasy leffaa en ole nähnyt, mutta tulen toivottavasti joskus näkemään.
Hmjaa.. En ole katsonut noita kovin paljoa, mutta niistä mitä olen katsonut, niin Final Fantasy on paras. Ekalla katselukerralla todella mukavaa katsottavaa, tosin mulla vaati totuttelua, kun se on tehty tietokoneella.
Loistavasti oli silti tehty kaikki taistelut ja kaikki.
Tomb Raiderkin oli ihan katsottavaa, mutta välillä meni vähän yli. Ihan kun FF:ssä ei menisi, mutta sepä onkin fantasia-elokuva!(^^)
Se siitä..
-gunmachine-
OmniWepon
11.2.2004, 22:15:58
No joo
ainkin FinalFantasy spirid whithin elokuva
ei ollu niin hyvä.se ois saanu kantaa muuta nimeä.
koska se minun mielestäni loukkasi FF nimeä.
Tombraider oli hyvä.kakkosta en oo ehtiny kattoo.
ResidentEvilistä tykkäsin
:D
tulispa vaan se kakkonenpian.
mutta FFVII elokvaa en malta odottaa :)
Sergei Susi
2.3.2004, 13:53:17
Hyi! En oo nähny yhtäkään hyvää peleistä tehtyä elokuvaa, pelkkää moskaa, ´en tajua niitä ollenkaan.
Itse yllätyin resident evil elokuvasta.
Siinä oli sitä jotain mikä sai alussa "pelkäämään", mutta joka lopussa sai zombien teurastuksen hauskaksi. Erityisesti se kun Julie(onko se ees sen nimi) ja 2 muuta henkilöä(sori en muista nimiä katsoin elokuvan kauan aikaa sitten) olivat lähtemässä pois sillä junalla niin kun se iso örkki tuli ja sitä tökkästii kieleen että saatiin johdettua siihen sähköä
En ole sittenn varma spoilerin sisällöstä mutta muistelisin että se meni noin.
Peleistä tehdyt elokuvat, elokuvista tehdyt pelit... Molemmat viritykset tarkoittavat melkein aina huonoja uutisia. Spirits Within oli "ihan ok" ensimmäisellä kerralla, en tiedä kestääkö toista katselukertaa.
Tomb Raider oli elokuvana aika heikko esitys, paljon efektejä ja toimintaa, ja siihen se jäikin. Sama päti Resident Evil-leffaan, joka oli aika pettymys näin pelisarjan fanille.
Mortal Kombat 1 ja 2 -elokuvista olen pitänyt pienestä pitäen. Ensimmäisen kerran ne tuli nähtyä ihan naperona, ja silloin tutut pelihahmot elokuvassa oli aika iso juttu. Jos nyt näkisin Mortal Kombatin ensimmäistä kertaa, olisin varma että vihaisin koko tekelettä.
Davidson
15.3.2004, 20:29:13
Paras tiukassa taistossa pelielokuvien herruudesta on pitkän pohdinnan jälkeen Final Fantasy Spirits Within. Ihan Ok-kamaa sekin vain, selkeä pettymys oli, kun katoin sen; en oo uskaltanut kattoo toista kertaa, saattas olla kohtalokasta kyseisen elokuvan arvostukselleni. Ehkä toiseksi paras on sitten se eka Mortal Kombat, Tomb raidereita ja resident eviliä en oo sitten nähnytkään...
vegeta
17.3.2004, 16:45:28
Kyllä ainaskin minä pidin tosta resident evilistä ja odotan jatko osaa
tarina oli "uskollinen" pelille ja siinä oli joitain kohtia jossa säpsähti niin kuin pelissäkin minä kyllä tykkäsin ja odotan jatko osaa
black_hawk
20.3.2004, 18:41:27
Minusta kaikki elokuvat jotka on tehty peleistä on huonoja.Paras ehkä on mortal kombat.Se oli tehty tosi siististi mä pidin siitä ja pidän vieläkin.Final fatasy elokuva oli pelkkää roskaa aivan kauheeta katottavaa.Ekalla kerrallakin jätin kesken siis voi että oli pas.. jos voisin olisin jättänyt sen vain kuvitelmiin minkä lainen se olisi niin se olisi ollut paljon parempi.Samoin Tomb raider oli pettymys mutta oli se sentään parempi kuin ff.siinä juoni oli hyvä mutta ois voinu olla enemmän action kohtauksia minä olisin toivonut niitä.Se alku oli aivan mahtava ja loppu myös oli ihän katottava.
Final fantasy oli aivan kauhee siis eiköne osannu tehdä parempaa juonta ja vähän erillaista muutenkin.Kun elokuva alko niin odotin jotain muutta sainkin säkillisen pask.. siis oisivat vaikka soittaneet mulle niin sekin elokuva ois myyny enemmän.Ne ihme haamut pilaskoko elokuvan oisivat sotineet kunnolla jotain kunnon pää pahiksen joukkoja vastaan eikä mitään satunaisia haamuja vastaan.Kaikki joilta oon kysyny niin joko mortal tai tombbi on paras elokuva joka on tehty pelistä.
Ja residen evil oli täyttä sontaa myös ne zompit voi herram jumla että oli huonosti tehty jotain kumi nukkeja käveli vähän rampautuneena.Se oli aivan kauheeta katottavaa kumpa koko jatko osaa ei tulisikaan.Ja te kaikki varmaan muistatte ne laaserit voi itku ne pilas kaiken ois vain selvinny kaikki niin olisi ollut kunnon räiskintä kohtauksia.Ja loppu oli aivan hirvee paras kohta oli se kun ne pääs apuu zompeja :tultamunille: