PDA

View Full Version : FF XI mille?

Necroth
10.1.2003, 22:02:20
Elikkäs, etsiskelin vähän sitä sun tätä tietoa eri ff:eistä ja hokasin paikan jossa on tietoa ffxi:stä. onhan niitä sellaisia paikkoja ollut ennenkin mutta en ole ennen perehtynyt katsomaan tarkemmin seuraavaa juttua. Eli:

Aiotko ostaa FinalFantasy XI:n
Jos aiot niin mille alustalle?
PS2:koselle vai Tietsalle?

Minä tulin siihen tulokseen että jos me saamme uuden tietokoneen niin ostan sen mielummin sille. Perustelut löydät täältä. (http://sacredff.homestead.com/ff11game.html) Sieltä katsokaa tarkemmin tuo: Requirements, kohta niin eiköhän syykin selviä.

Tordragon
10.1.2003, 22:16:32
Tuota maksua ajatellen niin tietokoneelle mieluummin, mutta tuskin minä tätä asiaa taas tällä tavalla tarkastelen sitten kun oston tai pelin ilmestymisen hetki on käsillä. Ja onko Suomea (tai Eurooppaa) koskevat hinnastot selvillä? Tuo kuitenkin käsitteli asiaa Japanin ja Amerikan kantilta.

Mitä tulee tuohon kovalevyyn ja verkkokorttiin niin eihän niitäkään tarvitse pelkästään yhtä peliä varten ostaa, kun tuo koko verkkopelaaminen konsolilla käynnistyy niin onhan niille sitten muutakin käyttöä kuin pelkän XI:n pelaaminen. Mutta kyllä nuo uutiset mitä tuosta luin käsitteli harmittavan kaukaa asiaa meidän näkövinkkelistä, tai tuntuu, etteivät ne meitä 'paljoa' koskettaneet.

Aion ostaa, siitä voit olla varma. Alusta on PS2, mikä on vähemmän varmaa. Piste.

Potri
10.1.2003, 23:12:18
PC:lle varmaankin sen ostaisin ellen sitten jostain syystä hankkisia kaikkia varusteita PS2:elle.

Mutta tuota peliä en kyllä aio hankkia niin kauan kun sen pelaaminen maksaa yhdenkin euron. On ihan älytöntä että maksaisi joka kuukausi 10e siitä että hukkaisi jatkuvasti aikaansa jonkin tekemiseen joka ei tuota mitään tulosta. Nettipelit eivät kuitenkaan ole mitään tavallisen pelin tavoin alusta loppuun suunniteltua kokemuksia, vaan pikemminkin muiden kanssa leikkimistä ja kilpailua. Mielummin tyydyn odottamaan FF12, joka on taas "oikea" FF. Squaren ja Sonyn tietäen sitä varmaan pääseekin pelaamaan ennen kuin FF11:ta. :P

Niera Kuuranpoika
11.1.2003, 21:34:12
En jaksa odotella tämän pelin saapumista Eurooppaan, joten importteeraan pc-version heti kun se ilmestyy rapakon takana. Tokihan koneeni vaatii hieman päivitystä vielä, mutta aivan samoin joutuisin ostamaan lisälaitteita mikäli ostaisin PS2-version, ja pc:n päivittäminen kannattaa muutenkin, joten se on itselleni looginen valinta.

Flamez
8.2.2003, 0:24:03
Luultavasti ostan FFXI:n kuten olen tähän mennessä ostanut muutkin ff:t. Kuulin jostain juttua että ffxi ei tulisi eurooppaan ps2:lle mutta tiedä häntä. Ostaisin sen varmaan kuitenkin pc:lle koska en luultavasti ala ostamaan mitään laitteita ps2:een.

Outraider
8.2.2003, 14:53:06
Jos ostaisin, niin PC:lle, kun muistaakseni ps2 on vaan laajakaista yhteyden kanssa toimiva esim. ISDN ei kelpaa. en kylläkään oo tosta ihan varma

Veikkaan kuitenkin että en osta FFXI:tä, kun hankin melkovarmasti WoW:in ja NWN:äänkin on tulossa 2 lisäosaa

//edit. Nii ja sit tulee vielä Warcraft III:n jatko-osa lähi aikoina

seifer
16.2.2003, 14:20:10
Jos tulen ostamaan pelin, se on ilmeisesti PS2 mutta saa nähdä kuinka asiat menee.. Jos ei ole tarvittavia tavaroita ps2:lle niin kai se sitten on ostettava tietokoneelle.. Saa nähdä.

Cloud
18.2.2003, 10:03:26
Luultavasti ostan FFXI:n, sillä Squarelta ei pahemmin noita FFiä ole PC:lle tullut. Ja alustaksi tulee PC, sillä en lähde ostamaan konsolia ja lisähärpäkkeitä kuten telkkaria pelin takia, varsinkin kun peli oletettavasti pyörii nykyisellä koneellani.

auron_86
18.2.2003, 18:40:26
Ajatus on kyllä erittäin hieno ja addiktiivinen, mutta ei, no way, never. Silloin kun minä tämän ostan niin se on kyllä maailman viimeinen peli.

Kuten jo sanoin, ajatus on kyllä hyvä, mutta en ole ikinä vaivautunut edes koettamaan maksullisia nettipelejä, enkä aio muuttaa tapojani. Lisäksi minä ainakin olen saanut nettipeleistö erittäin kielteisen kuvan, varsinkin silloin kun vaivauduin joskus pelaamaan Runescapea. Kukaan ei neuvonut, kukaan ei auttanut eikä kukaan itseasiassa edes välittänyt. Kaikki pyörivät "jumalapelaajien" ympärillä. Tuota peliä en kauaa edes vaivautunut pelaamaan, mutta sain erittäin kielteisen kuvan koko touhusta, varsinkin kun vielä FFXI kuulemma painottaa yhteistyötä. Lisäksi, rahaa saa taatusti kulumaan muuhunkin kun kuukausimaksuihin (tai minä ainakin). Lisäksi tietokoneellani se ei kunnolla edes pyörisi, ja PS2:een en vaivautuisi ostamaan kalliita laitteita vain yhden pelin takia.

Lyhyesti siis, saatan tsekata koteloa kunhan ilmestyy, mutta siihen se saa jäädä, en aio retkahtaa vain pelkän FF nimen takia. Odottelen FFX-2:sta ja FFXII:tä, ja toivon että Square tulee järkiinsä.

Z-e-r-o
18.2.2003, 20:36:17
Hmm ja kun minä jostain luin että FF XI:än PC versio sattaa jäädä vain japanilaisten herkuksi ja että Final Fantasy XI:ää ei edes pakosti julkaistaisi Amerikoissa... (noh toivottvasti kumpikaan ei ole totta)

Ja Auronille tiedoksi... Yhteistyö on HYVÄSTÄ !!! sen takia peli ei voi kehittyä Jumalapelaajien ympärillä pyörimiseksi. (sillä jos he eivät saa kaikkia monsuja tapettua niin pakkohan heidänkin on apua pyytää)

Itse olen pelannut hiukan Maksullisia nettipelejä ja en niistä kovasti ole pitänyt. (Everquest oli aivan huttua... Anarchy online parempi.)

Ja mitä nyt tuosta "järkiinsä tulemisesta"voi sanoa... että minun mielestäni Final Fantasy X-2 on paljon tyhmempi idea... vielä se ettei minua FF X:än hahmot kunnolla edes alkaneet kiinnostaa...

(Sitten pikku omahehkutusta; elikkä jos OC versio tänne asti rantautuu ostan sen varmasti.. FF XI Bench- ohjelmassa koneeni sain reilut 4500 pojoa. (oliko pyörimisminimi jotain 1500 en muista) Ja kun ADSL yhteys löytyy ei kaistakaan ole ongelma. (ja tiedoksi kaikille 56k- rääpäleille älkää unelmoiko ^^)

auron_86
19.2.2003, 18:16:29
originally posted by Z-e-r-o
Ja Auronille tiedoksi... Yhteistyö on HYVÄSTÄ !!! sen takia peli ei voi kehittyä Jumalapelaajien ympärillä pyörimiseksi. (sillä jos he eivät saa kaikkia monsuja tapettua niin pakkohan heidänkin on apua pyytää)
En väitäkkään että yhteistyö olisi pahasta, päinvastoin. Sanoin vain että itse en sellaista Runescapessa juurikaan havainnut. Saattaa tietty olla että olin liikkeellä väärään aikaa, tai en etsinyt tarpeeksi, tai sitten että muissa nettipeleissä vaan ollaan yhteistyökykyisempiä. Who knows.

Necroth
27.2.2003, 22:04:46
Alkujaan kirjoittanut auron_86

En väitäkkään että yhteistyö olisi pahasta, päinvastoin. Sanoin vain että itse en sellaista Runescapessa juurikaan havainnut. Saattaa tietty olla että olin liikkeellä väärään aikaa, tai en etsinyt tarpeeksi, tai sitten että muissa nettipeleissä vaan ollaan yhteistyökykyisempiä. Who knows.

Kylä. Olit liikkeellä tosiaankin väärään aikaa. Minä sain apua joka tehtävässä joka vain hieman vaikeammalle tuntui. Jos olisit mennyt jonkun porhon smithaajan luo, olisi tuo varmaan antanut sinulle vähintään full bronzed tai jopa ironit. Rinescapessa juuri monet auttavat toisiaan. Ei ehkä ole paras tapa mennä sinne tielle huutelemaan et. I need some help for one quest. Kyllä siis tuokin toimii mutta varmemmin jos olet jonkun kanssa kaverustunt niin eiköhän se auttanut. Eli minä ainankin olen sitä mieltä että kyllä voisin jopa hiukan tuosta FF XI:n kuukausmaksuja maksaakkin jos vain koneen tehot silloin kun se ilmestyy riittänevät paitsi jos emme ole saaneet adsl:lää siihen mennessä niin en osta. Ehkä PS2:selle mutta sekään ei ole varmaa...