PDA

View Full Version : Mikä FF biisi jää korvien väliin?

Sivua : [1] 2

Angel Eiko
10.6.2002, 20:47:39
Aina kysellään jotain parasta blaa, blaa.... niin nytkin!  :D  jos nää kysymykset ärsyttää älä jatka lukemista... No kuitenkin paras ja mieleen jäävin biisi FF:istä? Mulla ainakin on ehdottomasti FF9 Melodies of life.. eli se Daggerin kipale. Se on tosi ihana ja sitä pelaa joskus FF9 läpi vain kuullakseen sen biisin kokonaan, sit se pyörii päässä koko seuraavan viikon...

Seyana
10.6.2002, 21:25:21
tämä on kyllä väärällä osastolla..musiikkeihin,tai vähintään Squareenjos on kaikki pelit kyseessä.
kaikki kappaleet jää mieleen, nyt soi kympin voittomusa,kun jouduin hakkaamaan niiiin monta ötökkää ennenkä ukot oli hyviä Seymouriin.(pääsin sen,*bailabaila*)

Ceassa
10.6.2002, 21:26:30
Ehdottomasti Melodies of Life FFIX:stä ja Suteki Da Ne FFX:stä. Osaan kummankin sanat ulkoa ( SDN japaniksi, kyyyllä... :D) ja hoilailen niitä aina silloin tällöin, useimmiten yksikseni (ihan vaan ystävieni hermoja säästääkseni). Myös jotkut muutkin laulut jäävät todella helposti mieleen, mm. FFVI:n Overworldia ja FFIX:n You're Not Alonea on tullut useampaan otteeseen hyräiltyä. =)

Uhhups, melkein unohdin FFX:n To Zanarkandin. Loistava kipale. =D

//Muutama nolo hymiö eliminoitu.

Locke Cole
10.6.2002, 22:37:47
Ehdohton ykkönen on Prelude. Aerith's Theme on myös yksi ja Melodies of Life ja Eyes on Me.

isoSILLI
10.6.2002, 22:42:37
Hähää!!!
FFtactics "Mitsui" - Mitsui 02, 04 sekä tietenkin 01.
myöskin FFtactics "myu" - Myu kappaleet jäävät soimaan päässä, nämä biisit siis FFtactics unreleased OSTilta
sekä unused shop. /me loves FFT unreleased :D
Uudemmasta materiaalista päässä soi FFX - OSTin Otherworld.

Angel Eiko
10.6.2002, 22:48:37
Mä aattelin et olisin pistänyt sen musiikkeihin mutta sitten olis tullut et se on Final Fantasy aiheinen että sinne kuuluu... ???  lähinnä tarkoitin 7,8 ja 9 biiseistä niinkun foorumikin käsittelee, kakspiippunen juttu. :/

No eipä ole tuota tactics aluettakaan ja sitä paitsi tacticshan julkaistiin heti FFVII:n jälkeen...-SILLI

Edited by IsoSILLI on 10.6.2002 23:51

volt
10.6.2002, 22:49:55
FFVII - Still more fighting
FFVIII - Force your way
FFVIII - Man with the machine gun
FFVIII - Eyes on me
FFX - Hopeless Desire
FFX- OtherWorld
FFX - Hurry!

Siinä on joku lista joka tuli näin nopeasti mieleen.

Kassi
10.6.2002, 23:20:15
FFIV - Apocalyptica
FFVI - Terra's Theme
FFVII - Birth of God
FFVII - J-E-N-O-V-A
FFVIII - Ride On
FFVIII - The Man with the Machine Gun
FFIX - Airship Hilda Garde III
FFIX - Dark Messenger
FFX - Decisive Battle
FFX - Auron's Theme

Nuo ainakin jumittuvat päähän harvinaisen tehokkaasti. :)

10.6.2002, 23:26:59
No tietenkin"eyes on me"siit kasista ja ysistä"melodies of ligth"
sekä"ou´re not alone" :D

Ilezki
11.6.2002, 8:06:53
FF VI: Boss battle, Celes's Theme
FF VII: Opressed People
FF VIII: Man with the Machinegun, Eyes on me
FF IX: En ole pelannut
FF X: Otherworld, Battle, To Zanakard, Blitz Off
FF XI: Battle theme 1-2, Battle in a dungeon 1-2, Prelude

SDNKorento
11.6.2002, 9:13:29
Jostain syystä mun päässä soi ny FF7 reunion. Kai se sit menee ohi ja joku muu biisi tulee tilalle

Deux
11.6.2002, 12:29:39
No varsinkin ff9:n tappelumusa ja ff6:n bossimusat jää mieleen ja tietenkin nää kaikki Eyes on me:t sun muut...*ahh*  :lovetus:

mikotomew
11.6.2002, 13:20:10
Mieleenjäävin on Melodies of life, mutta se ei ole kovin hyvä (tai sitten siihen on vaan kyllästynyt  =/ ).Paras musiikki kaikista ff:istä (mitä olen pelannut ) on vitosessa Gilgamesh musa. Paras pleikkari ff musa on ysin Last battle.

Mikoto
11.6.2002, 16:54:09
Eyes on Me kasista, Melodies of Life ysistä, Suteki Da Ne kympistä(tosin oon kuullu sen vaan siitä bonuslevyltä) on jääny parhaiten mieleen ja ne on myös kauneimmat. Myös ysin Your Not Alone on ihana ja kuutonen on täynnä suunnilleen liiankin hyviä kappaleita. En oo tosin pelannu kyseistä peliä hetkeen, joten ei ne oo vähään aikaan päässä soinu. Kun tein(tai mikä nyt olisikaan oikea sana) Aeris-themen kännyyni kappale soi päässäni vielä pitkän aikaa, vaikken edes niin kamalasti pidä kappaleesta, joten ei ollut hauskaa. Mieluummin olisi voinu soida vaikka Eyes On Me.

Adeíron
11.6.2002, 17:14:34
Mieleenjääviä on paljon. Nyt heti kuitenkin tulee mieleen mm.
FF vitosen alussa olevat merirosvomusat (en oo pelannu pitkälle, enkä tiedä miten paljon niitä myöhemmin tulee, joten sanon alussa), FF kasin sorceress musiikit, Eyes on me ja Melodies of life nyt soi aina päässä, sit ysin musiikit kun mätetään Kujaa ja Black mage village. Ysin Hilda Garde, seiskan Highwind, kasin Ragnarok ja ties mitä. Lista on melkoisen pitkä. Yleensä mieleen jää soimaan se FF musiikki, jonka kuulee viimeisenä ennen kuin lopettaa pelaamisen.  

Flaming Amarant
11.6.2002, 17:56:00
FF X:stä The Blitzers, Battle Theme ja Servants of the mountain. Nuo jäi kyllä soimaan korvien väliin.

Roakel
12.6.2002, 17:47:28
ffvii:n taistelu musiikki,aeris theme ja jenovas theme (vai onko sillä toinen nimi),ne on tosi hyviä.

Leviathan
13.6.2002, 14:40:02
Youre not alone on aina siis AINA oluut suosikki =/ Ja melodies of the life jää myös soimaan pään sisään

Lonely Wolf
23.6.2002, 19:45:08
100%:sesti FF7 One Winged Angel :angel: ja FF8 Liberi Fatali:D :D :D
sekä FF7 Crazy Motorcykle ja Boss battle theme :lovetus: :lovetus:

Captain Cid
24.6.2002, 14:08:51
Se yksi biisi joka soi Black Mage Villagessa kolmannen CD:n lopussa. Sen biisin nimi olisi kiva tietää. Se on loistava!:boing:
Cid Theme on myös hyvä.

Safir
24.6.2002, 14:29:10
Mä sanon vain yhden biisin. Se, joka tulee sen jälkeen, kun ne on paennut Bevellestä. Se biisi jossa se Rikki mikä olikaan laulaa sen. Miiinä rakastan sitä lauluu... ^___________^
Myös One winged angel on hyvä muttaa...

urho
24.6.2002, 21:16:55
Ehdottomasti FFX - Se alkumusa, sen nimi tais olla "To Zanarkand"

Sonya
25.6.2002, 7:33:31
Minulle on ehdottomasti jäänyt mieleen FFVIII Eyes on me ja IX Melodies of life.. =)

Silver
25.6.2002, 8:42:07
FFVII - Viimeisen lopparin musiikki.
FFVIII - Kiitos kyösti, kiitokset :), eli se alkuvideossa oleva "I´ll be here, waiting" kappale.
FFIX - Black Mage Village :)

Tristam
25.6.2002, 8:55:13
No tällä hetkellä soi päässä Final Fantasy IX - Melodies Of Life (japaniksi), se on paljon parempi kuin englanniksi kun oon enkunkieliseen kyllästyny...

Mikoto
25.6.2002, 14:16:35
--

Safir
25.6.2002, 16:44:46
Originally posted by Mikoto

Suteki Da Ne? Se oli siinä bonus-levylläkin. Oon muuten nyt juuri tuossa kohdassa. Oli iiihana video. ^^ Odotin siltä kohdalta paljon ja sainkin paljon enemmän.
:)

Juu, sitä minä tarkoitin. Aivan ihana se video. ^^

auron_86
28.6.2002, 18:35:07
FFV: Battle With Gilgamesh
FFVI: Kids Around the City Corner, Terra's Theme
FFVII: Still More Fighting, Judgement Day, Birth of the God
FFT: Decisive Battle, Enemy Attack, Antipyretic
FFVIII: Ride On, Man With a Machine Gun, the Oath, Great Salt Flats
FFIX: You're Not Alone, Zidane's Theme, Terra
FFX: Tidus's theme, Blitzball Gamblers, Attack, Challenge, Otherworld, Wandering Flame
FFXI: Prelude, Buccaneers, Sometime Somewhere, Tough Batle

Purity
28.6.2002, 20:51:06
FFVII:ssä on niin monta ihanan ihanaa kipaletta. Ekasena tulee mieleen Aeris' theme, One Winged Angel, mutta monta, monta muutakin ihanaa kipaletta siinä on.

FFVIII:ssä on vain yksi musiikki mistä pidän, Eyes On Me. Pari vähän normaalia parempaa siinä on myös, mutta ei kovin hyviä nekään. Useimmat ovat aivan kamalia (esim. Blue Fields tai mikä onkaan).

FFIX:n ehdottomasti paras on You're Not Alone. Se on myös ehkä täysin ensimmäisellä sijalla kun kaikkia kappaleita ajattelen. Mutta ensimmäistä sijaa nyt en kuitenkaan osaa sanoa, kun niitä on niin monta hyvää, joten sanonkin vain ehkä. Beatrix's theme (en ole varma oliko tuo nimi oikea) on myöskin ihan kaunis, Melodies of Life on tottakai hieno myös.

Sitten vaikka tämä nyt ei tähän foorumille aivan kuulukaan, niin laitan vielä FFX suosikki kipaleeni: Servants of the Mountain (People of the Far North? joku semmonen, mutta ainakin SotM nimellä tunnettu) ja Fleeting Dream (Someday the Dream Will End) ovat myös sellaisia, että helposti ensimmäisen sijan ottaisivat. Suteki Da Ne on myöskin hyvin kaunis. Ja min aivan rakastan sitä videota. :)
Juu ja Auron's theme on myöskin ihan hyvä.

Eli siinä nyt oli pari suosikkiani, ja kaikkihan nuo jäävät hyvin usein myös soimaan päässä. :)

Tommistus
30.6.2002, 15:14:43
Mulla on jäänyt päähän se musiikki joka soi FF10 siinä kun tappelee Jechtiä vastaan ja siinä aivan ekassa videossa kun Tidus pelaa Blitz-Ballia. Muita päässä soivia kappaleita on tällä hetkellä Shadowin tunnari, Locken tunnari, Zanarkandin musa, Amarantin tunnari ja Jesters Of Night.

//Edit: Nämä vaihtelee... nyt soi kaikkien FF:en taistelumusiikit vuorotellen.

Candice
1.7.2002, 9:35:48
nyt kun olen niin kasi-friikki niin pakko sanoa "eyes on me" ja "liberi fatali". Jälkimmäinen on ehdottomasti mun suosikki, mutta en suostuis kuunteleen sitä yksin yöllä... se on niin creepy.

On tossa kympissäkin pari hyvää, jotka oon kuullu vaikka itse en ole kyseistä peliä pelannu. :)

<Black Mage>
2.7.2002, 21:26:49
No, tuota... Final Fantasy kasista jää mieleen Eyes on me ja Final Fantasy ysistä jää mieleen random battle musa(niin prkl:eesti on tullut hakattua vihulaisia)...:angi:

Haprog
5.7.2002, 2:30:09
FF seiskan taistelun voitto musa :D

FantasyManIX
5.7.2002, 10:26:53
Parhaiten mieleen jäävät nämä kappaleet:

FFV: Ahead on our way ja Gilgamesh theme (tai mikä se nyt olikaan)
FFVI: Kaikki hahmojen themet
FFVII: Turks theme, Boss battle ja OWA
FFVIII: Eyes on me, Liberi fatali ja chocobo musat
FFIX: Melodies of life
FFX: Suteki Da ne, Other world
FF Tactics: Tässä on paljon sellaista musiikkia joka jää mieleen.

-kikki-
6.7.2002, 7:23:18
ff9 U're not alone se on hieno laulu! se soi koko ajan mun päässä varmaankin sen takia että tykkään siitä.. :D Ja onhan Melodies of live myös hieno laulu mutta U're not alone on vaan parempi =)

RED XIII
17.7.2002, 15:12:47
Kaikki FF Battle Themet ja IX Melodies Of Life
Lisäks viel Hauska :D ja Annoying :prkl: Gold Saucer

Yakomaru
17.7.2002, 18:44:17
Mun mielestä VII:n Cidin musiikki on jotenkin
mukavin. Se pistää mukavasti korvaan ja jää soimaan päässä.

CloudStrife
21.7.2002, 21:16:53
Se prkl:n Gold Saucer biisi joka on niin kamala...
Sentään jää muistomisen arvoisia biisejä soimaan kuten Aerith's Theme ja OWA... Ja tietenkin tunnelmallinen biisi Seiskasta The Brave Warrior(Seton biisi)...

Ra
21.7.2002, 21:26:48
melodies of life on kyl yks niistä ja suteki da ne ja Aurons theme ja eyes on me ja aerith theme ja one winged angel....eipä nyt tuu mieleen muita vaikkakin niitä on.:)

Moneymaker
21.7.2002, 21:28:38
Mieleenpainuvimmat on mun mielestä...

-FFVII:Still more fighting, Birth of God niin ja tietysti se Gold saucer musakki.
-FFVIII:Man with machine gun
-FFIX:The Dark messenger, Kuja´s theme, Eiko`s theme, Beatrix theme, ja Bahamut raid...
Kymppiä en oo vielä ees pelannu.:P

yksisiipi
23.7.2002, 11:57:51
Ehdottomasti Eyes on Me kun siinä oli ensimmäistä kertaa laulua. Ja kympin hevibiisi, mikä sen nimi lie, kun se ei ole kovin perinteinen ff-skibale.
Seiskasta sitten jäi mieleen monetkin biisit:
Tifa-theme, Aeris-theme, Sepi-theme, Chocobo-musat (varsinkin chocon pyydystys), Boss-battle, musiikki siellä missä Aeris kuolee (Bone Villagen takana),...
Niitä on paljon lueteltavaksi, enkä edes muista niiden nimiä.

Rune
26.7.2002, 10:32:46
aaagh..... Taas tällanen. No vastaan taas kerran kummiski. Mutta täähän kuuluis musiikki osastolle, am I right?

1. Opening theme - Tina, jää varmaan kaikille soimaan päässä. Niin loistava kappale, eikö olekkin?

2. Aerith's theme, Loistava, ehkä toiseksi paras kappale FF historiassa.

3. Johnny C. Bad, woohoo!! Ei ehkä uskoisi, mutta se jää päähän soimaan niin pahasti, että!

4. FF IX, se main theme joka soi siinä alku introssa, se on niin loistava.

FF seiskan taistelun voitto musa

Klassikoissa on paremmat.... kuotsessa ehkä paras kaikista. Kympissä on muuten aika ärsyttävä taistelu musiikki.:fuckya:

Shasta-
26.7.2002, 22:27:07
Musa?

No niitä on monia...
Mikä nyt milloinkin...Nyt just kuuntelen ff8:n ' Legendary Beast'
ja kohta rupean kuitenkin hymisemään sitä :blah:
Ja Kujan kaikki Themet jää päähän kanssa aika hyvin..
Nobuon kaikki musiikit jää jollain tavoin päähän soimaan!!
;)

Deux
27.7.2002, 14:48:10
Pakko laittaa...
Ainakin FFX:n Yuna´s Theme...kaunista *viheltelee sitä nuotin vierestä*
Ja tietenkin Eyes on me ja Melodies of life..kuka niitä vois unohtaa?
Lisäksi on monia, joiden nimiä en tiedä...Sääli, nyt eivät hyvät, ei vaan mahtavat biisit saa ansaitsemaansa rispektiä :[

David A. Mage
27.7.2002, 19:05:15
Tällä hetkellä ei VII-IX:n kipaleista mikään soi, mutta osasin jo melkein ulkoa FF Tacticsin Memoriesin ja itse asiassa Trisectionin opin täysin ulkoa kun se soi joko päässä tai muuten vain... :D Ja pystyyhän Tacticsinkin luokittelemaan niihin, kerta siinähän saa yhden äärimmäisen mielenkiintoisen hahmon.. =/

enki
28.7.2002, 11:19:30
FFVI - Terra's Theme (vaikken itse peliä olekkaan pelannut)
FFIX - Terra, Melodies of Life ja You're Not Alone
Kaikki musiikit on ihan ylihyviä.. Sitten on kympistä se Suteki Da Ne. Joskus sitä vaan ihmettelee miten on pystynyt säveltämään joihinkin FF-pelien tilanteisiin niin sopivat musiikit..

Crow87
28.7.2002, 13:47:15
FFVII: Barret's Theme
FFVIII: Ei oikein osaa päättää
FFXI: Terrassa soiva kappale ja alku intro
FFX: Alku intro

Kuvitella miten palvon ne on nähnyt vaivaa kaikkien kappaleiden
takia.

Medic44
7.8.2003, 9:57:02
Final fantasy 7n Shinra march vai mikä nimi sillä sitten olikaan. Kuitenkin se marssi musiikki, niin yksinkertane mutta silti niin hyvältä kuulostava. Muita ei ole jäänyt pahemmin päähän pörräämään.

Miyuki
7.8.2003, 10:21:01
Mulla soi päässä Melody of life ja VIIIpomo musiikki.
Melody of life kuulostaa ihanalta(meinaa itku tulla silmään kun kuulen sen)ja kasin pomo musiikki on vain jollain tavalla mieleen painuvaa(en osaa selittää).Kympin battle musiikki jää myös mieleen,varmaan sen takia koska se on niin rytmikästä ja kuulostaa hyvältä. ;)

pehmo
8.8.2003, 16:52:12
ainut FF biisi joka minun päässäni on soinut on The black magesin versio kappaleesta Over the big bridge

aijommi
9.8.2003, 12:39:06
FF vitosen Gilgamesh taistelu musiikki. Se musa on niin hyvä, että kun pelasin peliä toista kertaa läpi, niin ensimmäisessä Gilgamesh taistelussa jätin taistelut sikseen ja kuuntelin monta minuuttia pelkkää musaa.

Ferithem
9.8.2003, 13:53:20
Juuri nyt päässä soi neljännen Seymour -taistelun (FFX) musiikki, joka on kyllä (pakko sanoa) eräs häiriintyneimmistä kuulemistani kappaleista. Valitettavasti biisi ei päässyt pääkoppaani kuin pätkänä, sillä hoitelin Seymourin kohtuullisen nopeasti (isku jokaiselta hahmolta ja sen jälkeen Anima kehiin, kaboom). Myös FFVI taistelumusiikki soi korvien välissä.

Kaikista ikimuistoisimmat kappaleet ovat kyllä nämä:

FFVII: One Winged Angel ja Gold Saucerin hermoja repivä musiikki
FFVIII: Eyes On Me, Ultimecia's Castle, Liberi Fatali
FFIX: Melodies of Life (soitan sitä pianolla, ehkäpä siksi) ja Feel My Blade
FFX: Suteki Da Ne - ihana kappale

q-me
9.8.2003, 14:55:36
Jahas... Mietitäänpä, näitä päähän soimaan jääviä kipaleita kun on niin monia. Varsinkin kun niitä tässä juuri kuuntelen.

FF VII:n veisuja en pahemmin ole ehtinyt kuunnella, jotenka en niitä juuri muista.

FF VIII:sta löytyykin sitten jo monia päähän jumittuvia kipaleita. The Mission on oikein vetävä kappale. Soi siis jossakin SeeD tehtävän aikana, en vain muista missä vaiheessa peliä. Toinen hyvä kappale on tuo Edean kulkueessa soiva Fithos Lusec Wecos Vinosec. Fisherman's Horizonissa soiva kappale on aivan mahtava erään sinfoniaorkesterin soittamana. Oletan ainakin että se on jokin sinfoniaorkesteri. Lunatic Pandoran alku, eli se pilipalipilitys soi ikävästi aina päässä. Compression of Time on eräs lempikappaleistani Final Fantasyissä. Siinä vasta on hieno veisu. Lopputaistelussa soiva Maybe I'm a Lionissa on todella vetävä alku. Overture on myös hieno kipale. Se soi aivan aivan alussa, ei itse pelissä. Siinä alkutekstien aikana, missä näytetään aina välillä niitä mustavalkoisia kuvia. Tästä voimme siis päätellä, että FF VIII:ssä on tajuttoman hyvät musiikit :)

FF IX:ssä ei ole aivan yhtä hyviä veisuja kuin VIII:ssä, mutta kyllä ko. pelistä löytyy muutamia helmiä. Freyan teema on uskomattoman hieno. Pelissä pysähdyin vain kuuntelemaan sitä, kun sen ensi kerran kuulin. Zidanen teema on sekin oikein mukava ja pirteä. Siinä niitä nyt olikin...

SnowCrow
15.8.2003, 20:58:50
Tämä on aivan turhaa... Ne kaikki jää soimaan!! Ne on niin hyviä! Jos kuulen yhdenkin kappaleen FF:stö niin se soi korvissa koko loppu päivän!! Olen musiikin ystävä...

Kairi
15.8.2003, 21:12:37
Minulla yleensä soi päässä ff pelien musiikkia. Esim.

ff8 - eyes on me
ff9 - melodies of life, kuja's theme ja beatrixs theme
ff10 - to zanarkand, yuna's theme, jecht's theme ja suteki da ne
ff10-2 - 1000 words, real emotion, yuna's ballad ja eternity.

Nykyään minulla soi päässä enitein ff10-2:n musiikkia, koska soitan niitä joka päivän pianolla.

Vegeta7
16.8.2003, 0:11:41
Eniten minulla jää soimaan..

FF7:One Winged Angel kuuntelen tätä joka päivä omatekoiselta cd:täni
FF5:Battle With Gilgamesh tämäkin on todella hyvä tätäkin kuuntelen joka päivä.Minulla on tästä piano versiokin!
FF6:Boss Battle theme on yksi lemppareistani
FF6:Kefka theme heh tämä on todella hauskan kuuloinen ;D
ja loput sitten on myös hyviä, mutta ei NIIN hyviä kun nämä mitkä listasin

forever_child
17.8.2003, 18:28:26
Mulla jää melkein kaikkien FF:ien tunnuslaulut päähän soimaan. Ysin Melodies of lifenkin opin ulkoa ja kasin Eyes on me:n.
Suteki da ne:a en vielä osaa :(
Jäähän niitä muitakin musiikkeja soimaan päähän..
FF8: taistelumusa, se musiikki joka kuuluu aina kun Edea on lähellä..ja monia muita..en nyt muista
FF9: taistelumusa, treno kaupungin musiikki, black mage villagen musiikki...

LizzieFox
21.8.2003, 9:38:51
Siitä seiskasta tuttu Aeris theme tai se. En muista ollenkaan sen oikeaa nimeä. Enkä tiedä olenko edes kuullut miksi sitä oikeasti nimitetään. Minulle son Aeris theme.

Kympistä jää aina mieleeni pyörimään se ihan alku musiikki. Joka soi jo ennen kun peli alkaa.

Johnny X
22.8.2003, 8:22:29
Niitä on tasan kaksi parasta ja tekisin syntiä jos en mainitsisi molempia. Eli FF8:n Maybe I am a Lion eli musiikki joka soi Grieverin ja Ultimecian yhdisdyttyä toisiinsa, ja toinen on FF10:n The Otherworld eli se rammstein-mättö -biisi joka soi alun blitzball-ottelussa. Mainittakoon samaan hengenvetoon myös että FF10:n Returning to Zanarkand (siis se pelin alun piano-pimputus) on aivan loistava.

Prometheus
22.8.2003, 15:00:28
Final Fantasyiden pelaamisesta (kasia viimeksi) on aikaa sen verran, että musiikit alkavat unohtumaan. No, kuitenkin seuraavat ovat jääneet paremmin mieleen, vaikkei pelaillut olekaan. Siitähän se kyse oli.

FF7 oli ensimmäinen pelaamani sarjan peli ja sen taistelumusiikki on jäänyt parhaiten mieleen muista osista. Toinen seiskasta on tietysti eri kaunis Aerith's Theme.

FFX:ää en ole vieläkään päässyt pelaamaan, kun en ole voinut hommata sitä pleikkaria. Mutta olen tykästynyt (ja jää korvien väliin) FFX piano introductioniin. Virallinen nimi kai on tuo. Suteki Da Ne on myös yksi näistä kappaleista, joka muistuu.

Ja tietysti se prelude.

ricki
24.8.2003, 12:33:55
Noo, tota, ehkä real emotion! Se on hyvä, siis japaniks.Englannin kielinen on aika huono. Ja sitte toi 1000 words ja siis muutenki ffx2:n soundtrack ja ysin kans.

Just. =P Nojoo korjasin ainakin kieliasua.(isot alkukirjaimet, pilkut etc.)

Moonwarrior
27.8.2003, 15:48:25
Mahtavii kipaleita on ihan liikaa...kauniimmat, liikuttavimmat ovat ilman muuta ysin You're not alone [ne kitarat!!], kympin To Zanarkand ja seiskan Aeris's theme.
Ja mieleen jää myös ysin Melodies of Life, Terra&Bran Bal, seiskan Sephiroth's theme eli Those Chosen By The Planet ja the Nightmare's beginning [Vincent's theme], seiskan Boss Battle ja Jenova Battle [ehdoton]...listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.
Ja ai niin, pakko mainita Black Mage Village ysistä ja Kuja's theme ja seiskast Shin-Ra Inc.

Ai niin, ja Real Emotion tietenkin. ^^ En oo kuullut enkunkielistä, mut japskunkielinen on hyvä.

lyra
29.8.2003, 14:57:21
Näiden pelejen musasta on tasan yksi joka on yksi ylitse muiden ja sen on *jännitys tiivistyy* One winged angel seiskasta! Se on sopivan tumma , mutta siltikin jotenkin kauniin kuuloinen ja siinä on nättejä lirutuksia. Mutta jos kymppikin lasketaan mukaan niin mikään kipale ei vedä vertoja To Zanarkand kappaleelle. Keksin siihen vain yhen sanan kuvaamaan sitä täydellisesti: Helmi!

Yuurei
30.8.2003, 17:32:19
Jää hyvin päähän toi
Redin theme FF 7:ta Huom. Ärsyttävässä mielessä valitettavasti =__= Kauhia musiikki jos saan sanoa.

Liquid
30.8.2003, 18:07:44
FFVIII - Eyes On Me (Kaunis kappale, niinkun tietysti jokaisen FF:n tunnus kappale.)

FFVIII - Dance Whit The Balamb Fish (Ei ollenkaan hyvä, mutta jää silti soimaan päässä.)

FFIX - Melodies Of Life (Tässä pätee vähän sama kun Eyes On Me:ssä, mutta on ehkä jopa vieläkin parempi. Mielestäni paras kappale koko ff:sarjasta [ehkä].)

FFIX - Beatrix And Steiner (Kyseinen kappalehan siis soi ainakin siinä kohdassa kun Beatrix ja Steiner teurastaa niitä örmöjä siellä Alexandriassa, kun Kuja hyökkää. Yksi parhaita taistelu kappaleita)

FFIX - Freya's Theme (Kuvaa hyvin Freyan luonnetta, jotenkin mystinen biisi.)

FFIX - You're Not Alone (Tämäkin sopii hvin FF9:sin keskiaikaiseen tunnelmaan ja jää helposti soimaan päähän.)

FFX - Some Day The Dream Will End (Kaunis kappale! Varsinkin kun kuuli ekan kerran)

FFX - To Zanarkand - (Hieno biisi jää soimaan usein päähän ja luo myöskin erittäin hyvän tunnelman.)

FFX - Suteki Da Ne - (Myöskin hieno biisi.)

The Mynthon Fighter
2.9.2003, 15:19:12
Olen samaa mieltä Angel Eiko:n kanssa. Kyllä se FF9 Melodies of Life jää soimaan päähän vaikka kuinka pitkäksi aikaa. FF8 voitto tunnari on myös aika päähän jäävä. Molemmat soivat päässäni ainakin viikon kun ne kuulin.

Isthan
2.9.2003, 16:30:38
Tähän on vai yksi ja ainoa oikea vastaus:

Fina Fantasy VII - Staff Roll

Luulin tulevani hulluksi, kun se kerran jämähti päähän soimaan. Muistan epähuomiossa hyräilleeni sitä jopa koulussa - keräten tietenkin katseita perääni.

Voidaan kyllä sanoa, että myös FF8:n Fithos Lusec Vecos Winosec jäi aikoinaan pahasti päähäni soimaan.

//edit: Ah, no tottakai. Real Emotion, japaniksi. Tarvitseeko enempää sanoa? Sangen mukava kappale.

Jeth
4.9.2003, 22:03:27
Minulla pyörii päässä suurimmaksi osaksi FF VIII Bossi musa. Ja Lagunan tappelumusa

7th heaven
5.9.2003, 23:32:34
Vissiin FFX:n "Run!!!" biisi. Eli jos nimi ei kerro mitää, niin biisi soi aivan alussa, Zanarkandissa Auronin kanssa... Aika yksinkertane biisi, mut jostai syystä kolahti. FFX:n se pelin loppupääkkäri, siis viimeisistä viimeisin se Yu yevoniko sen nimi nyt olikaan...
Melodies of life ja Eyes on me on hyviä myös. Tosin kyseiset biisit lymyää yhä mun minidisc kokoelmassani ;)

Outraider
6.9.2003, 1:09:27
Mieleen ei oikeastaan muuta ole jäänyt kuin sanoitetut biisit mm. melodies of life, Eyes on me ja Otherworld, vaikka kyllä niitä muitakin kappaleita muistaa, vaikkei kuitenkaan nimeltään. Kuitenkin kun on jossain hilkaisessa paikassa niin aika garvoin sisäinen jukeboxi alkaa jotain FF kipaletta pyörittämään

np. FFIX - Melodies of Life (The Layers of harmony)

Ceassa
6.9.2003, 8:11:09
FFIX:n You're Not Alone jää aina päähän soimaan kun pelaan Pandemonium-kohdan läpi. Kiva kipale ja tarttuva sävel, ja asiayhteyskin jää helposti kauniina mieleen. Beatrixin teemaa on myös kiva hyräillä.

FFVII:n Sephirothin teema on hyytävä, ja pelottelee minua aina iltaisin. Niin piinaava musiikki, hrr. One Winged Angel on myös kovin kiehtova kappale, ja pyörii usein päässäni sekin.

FFX:n Via Purifico on iiihana, jos vain osaisin soittaa pianoa pimputtelisin sitä varmasti tämän kipaleen nuoteilla yötä päivää. FFX:ssä on lukuisia muitakin mieleenpainuvia biisejä, mutta en nyt niiden kaikkien nimiä tähän hätään muista. Otherworld on ainakin hyvin tarttuva, ja kaikki taistelumusat jäävät myös hyvin helposti pyörimään.

Näitä sanoitettuja biisejä tulee tottahan toki niitäkin joskus hyräiltyä. FFX:n Suteki Da Ne ja FFIX:n Melodies of Life ainakin ovat korvieni välissä hyvin suosittuja, ja Kingdom Heartsin Simple and Cleania tuli myös yhteen aikaan hoilailtua ahkerasti.

Dezibeli
6.9.2003, 9:14:21
Ookkeh, paras biisi. Hymmhömm.

Final fantasy IX:n Melodies of Life on hyvä. Se laulu on kamala, tai siis, mua vaan jotenkin häiritsee se laulu. Mutta tykkäsin siitä pianoversiosta, mikä tulee siinä kakkos levykkeen alussa tai lopussa, siinä ku se Garnet käppäilee sen Alexandrian linnan luona, siinä järvellä.

Final Fantasy VIII:stä on jäänyt monta kappaletta päähän soimaan, osa on ärsyttäviä ja osa sitten ihan kivoja. Voisinpa mainita muutaman. Edea's theme on yksi, se vaan soi päässä jatkuvasti. Alkaa jotenkin jo karmimaan koko kipale, ku jatkuvasti soi se sama melodia päässäni.
Rinoa's theme (luultavasti se oli toi), se on ykti myös. Ja Eyes On Me, joka on kaunis kappale, latasin sen jopa Kazaasta. Ja mula on myös FFVIII:ssä seivi siinä kohdassa missä tää kappale soi.
Olihan niitä muitakin, mutta antaa niiden nyt olla.

Final Fantasy VII:stä yksi ÄRSYTTÄVIMMISTÄ kappaleista joka aina välillä päässäni soi, on Gold Saucerin tunnari.
Aerith's theme, Sepiroths theme, Highwind, One winged angel noi on kivoja kappaleita. Ja sit oli vielä se joku, jonka nimeä en muista. Plus monta, monta muuta.

Final fantasy X:ssä ainakin Suteki da ne on hyvä. Muita en sit muista.

Zeratul
16.9.2003, 14:20:01
Minulle on jäänyt The Spring-demo(FFX), Suteki Da Ne...se soi aina päässä, muut biisit eivät enää mahdu rajoitettuun musiikkimuistikapasiteettiini (!sanahirviö!). Itken jokaikinen kerta kun näen The Spring-demon :D , no kidding.

Kippe
17.9.2003, 23:20:17
Päässä soi useimmiten Vama'alla Flamenco yhdeksäisestä. Onneksi on sen verran menevää musiikkia, että sitä kestää.

Muita vähintään säännöllisen hyräilemisen arvoisia kappaleita ovat:

Loss of me
Rydia
Terra
You're not alone
Gau
Celes (Mezzohahmon aaria)

Kyllä niitä kappaleita löytyy vaikka millä mitalla, tuossa nyt kuitenkin kauneimmat.

Apocalypse87
22.9.2003, 7:12:18
mun päähän jäi soimaan taka tukka lagunan - tappelu musiikki FF8:ssa.... Ja aika pahasti, melkein yhtä pahasti kuin Zikurai.. Toinen biisi joka jäi soimaan päähän oli the Salt Flats, ja se on kyllä paras biisi FF8:ssa Eye On Me jälkeen... korjaus.... The Extreme on paras biisi koko pelissä

Two winged angel
22.9.2003, 13:41:03
Pahimmat päässä pyörivät kipaleet ovat...
FFX: Suteki Da Ne tai To Zanarkand viimeeksi mainittu on "pahempi"
FFIX: Melodies of Life pinttyy kaikkein helpoiten pää koppaan...en oikeastaan edes pidä kappaleesta mutta hoilaan sitä silti aina yksinäisinä hetkinä.
Vivin "teema" jää säveleltään päähän samoin kuin Mystery Sword.
FFVIII: "Pahin" on Edea's theme
FFVII: Luultavasti One Winged Angel taikka sitten Aeris theme sekä listaan mukaan mahtuu myös Mako Reactor.

Yunski
24.9.2003, 16:36:48
Mulle on jäänyt pähän nämä biisit:
FFVI: Figaro
FFVII: One Winged Angel ja Aeris Theme
FFVIII: Eyes on Me ja Man With The Machine Gun
FFIX: You're Not Alone ja Melodies of Life
FFX: Suteki Da Ne

Eliroaero
24.9.2003, 23:41:56
Erittäin vaikea kysymys. Valitettavasti en voi vastata tämän selkeämmin kuin milloin mikäkin, niitä on monia.

KuroiTenshi
25.9.2003, 9:56:14
Tälläkin hetkellä päässä soi real emotion, koska sitä on tullu viime aikoina kuunneltua. Suteki da ne ja Eyes on me on kans aika tarttuvia.

jedat
25.9.2003, 14:17:54
FFVII: Tietystihän One Winged Angel jäi mieleen, muista jäi mieleen Yenova tappeluiden taustamusiikki

FFIX: Mieleen jäävimmät kappaleet pelistä olivat kyllä Loss Of Me ja Steiner Theme, myöskin Necron Battle jäi ikävästi mieleen soimaan.

FFX: Pelissä oli kyllä sen verran hyvää musiikkia jotenka pitänee karsia vähäsen, elikkä siis Otherworld joka oli/on ensimmäinen hevi kappale koko pelisarjassa, To Zanarkand on erittäin hyvä kappale kaikessa koskettavuudessaan, myöskin se Zanarkandin alussa soiva musiikki on hyvää ja viimeisenä mutta ei huonoimpana: Seymour Battle Mt.Gagazetin huipulla, erittäin nopea vireinen kappale joka sopii ympäristöönsä, välillä tuli mentyä ihan Lucan auditorioon kuuntelemaan vain sitä.

/:Korjailin vähän nimiä

Raakande
5.10.2003, 18:03:42
Minuun upposi FFVIII: ssä Faye Wongin upea vokaali Eyes On Me, kun Rinoa ja Squall ovat avaruussukkulassa kahdestaan setvimässä välejään. Imelämpää biisiä saa hakea, mutta se ei tee siitä rumaa; sopii tunnelmaan loistavasti.

Anima
7.10.2003, 19:58:33
FF7:sta se "mukki" musiikki joka on kun pelaa Gold Saucerissa sitä Mogi peliä. Toinen on FFX:n To Zanarkand ja Battle musiikki jolle ollaan kavereiden kanssa keksitty sanat.

Meya
8.10.2003, 13:09:24
Eiköhän se ole FFX:stä tuttu Suteki Da Ne ja Hymn of the Fayth :D Noita tulee aina huomaamattaa myös hoilailtua...ja muut on kauhuissaan. :eh:

Nitromethane
8.10.2003, 14:27:28
FF 7: One winged Angel, Jenova, FF 7 Main theme, Judgement Day ja ehdottomasti Aeris theme...

FF 8: The Landing, The stage is set, The Oath ja The Legendary Beast

FF 9: Melodies of Life, Crossing those hills (yks parhaista),Song of memories (ain kun kuulen tän niin jää soimaan päähän :D ), Gulug Volcano, Airship Hilda Garde, Place of Memory (Sopii Memorian musiikiksi täydellisesti)

Siinähän noita olis :D

Necroth
8.10.2003, 16:03:53
Alkujaan kirjoittanut Ceassa
FFIX:n You're Not Alone jää aina päähän soimaan kun pelaan Pandemonium-kohdan läpi. Kiva kipale ja tarttuva sävel, ja asiayhteyskin jää helposti kauniina mieleen. Beatrixin teemaa on myös kiva hyräillä.

Kummastakin olen samaa mieltä. You're not alone on minusta FF historian paras biisi. Kerran pelasin FF IX:än läpi pelkästään kuullakseni tämän kipaleen. Uskomattoman hieno ja sopii aivan mahtavasti Pandemonium kohtaan. Eyes on Me ja Man With The Machine Gun ovat myös aivan erinomasisia. Eivät tosin yllä You're not alone:n tasolle, mutta silti. Siinä olikin ne parhaimmat.

Kirishin
13.10.2003, 15:24:56
mulle jää soimaan se ff7:an still more fighting. se on mulla kännyssäkin soittoäänenä ja oon ladannu sen tietokoneelekin. sitten on se Weapon raid ja Aeriksen kuolin kohtauksen musa, nekin on mulla koneella! ja se alku pimputus! se on ihanan kuuloinen

Bianca
15.10.2003, 21:33:23
Mulla on sama ku Angel eikolla eli "melodies of life", se on paras musiikki mitä final fantasyistä löytyy. Sen jaksais kuunnella vaikka 5 kertaa peräkkäin :) Jos joku tietää mistä sen saa hommattuu ni ilmottakaa kiltit mulle, mä en löydä sitä mistään. Kyllä mulla on se midinä mut haluisin sen ihan laulettuna.

Melkor
24.10.2003, 14:17:39
Täytyy sanoa, että Final Fantasy 7 ja Aeris theme. Johtuu aika varmasti siitä, että FF7:n olen pelannut kohtuullisen useasti läpi (tai ainakin useammin kuin muut finalit). Ja tuo viisu lähti pyörimään niin liikuttavassa kohdassa, että pakkohan sen oli tuonne pääkoppaan jäädä.

Antza
20.11.2003, 13:00:43
FFIX:n Melodies Of Life on kyl ehottomast paras. se vaa on nii (vaikka tää mun suust tulee) kaunis

irezawa
20.11.2003, 14:05:45
Tjaa. Olipahan kysymys. Ehkä kaikista niistä loistavista sävellyksistä joita jokainen FF pitää sisällään, allekirjoittaneen mieleen on parhaiten jäänyt FFVII:n Cosmo Canyon -tunnari eri versioineen. Taustahumputus saa pään nytkymään samalla kun vaeltelee ympäri kanjonia, orkestraalisesti kumuava sinfoniaversio värisyttää selkäpiitä ja herkkä, hidastettu soolo saa alahuulen väpäjämään Redin saadessa vihdoin selville totuuden isästään. Aina pelatessani seiskaa läpi, pelin loppukikkailun aikana lennellessäni ympäri maailmaa suorittamassa viimeisiä sivujuonteita tulee väkisinkin välillä paussin paikka. Silloin on hyvä surauttaa Cosmo Canyoniin, hakea evästä ja rentoutua tunnarin soidessa taustalla.

SnowDog
9.1.2004, 22:51:14
Voi ehkä olla pikku spoilereita.

Paras musa on tietenkin The Man With The Machine Gun. Aina on pakko koputella pöytään musan tahdissa kun koneella kuuntelen.

Jokaisesta viisi parasta (ei järjestyksessä):
FF7: Still More Fighting, Main Theme Of Final Fantasy VII (todella hyvä asia tässä musiikissa on se että se jatkuu jos käy jossain muualla eikä ala alusta niinkuin VIII ja IX:ssä), J-E-N-O-V-A, Aerith's Theme, Judgement Day (Northern Crater).
FF8: Don't Be Afraid (normaali taistelumusiikki), The Landing (hyökkäys Dolletiin), Force Your Way (boss tappelu), Ride On (Ragnarok), The Castle.
FF9: The Place I'll Return To Someday (todella hyvä), Feel My Blade (Tantaluksen näyttelytappelu), Crossing Those Hills (paras maailmankarttamusa), Hunter's Change (Festival of the Hunt, oneksi se on vielä yhdessä toisessakin tappelussa), Airship Hilda Garde 3.
FF10: Normal Battle (jää helpoiten päähän ja muistan ulkoakin), Enemy Attack (pomo musa), Place Of Ordeals (Cloister of Trials), Sprouting (esim. Moonflow, tempaa hyvin mukaan), Someday The Dream Will End (Zanarkandissa oleva tappelumusa. Jossain välissä on aina pakko mennä sinne tappelemaan että kuulisi sitä).

Muut hyvät biisit:
FF7: Electric De Chocobo, Fortress Of The Condor, Rufus Welcoming Ceremony, The Gold Saucer (yllätys yllätys), The Flow Of Life (observatoriossa Cosmo Canyonissa), Racing Chocobos (kilpailua ennen oleva), A Full Scale Attack (Junon Meteorin kutsumisen jälkeen), Hurry Faster (esim. Gold Saucer tappelut), Birth Of The God.
FF8:Never Look Back (esim. robotilta pakeneminen), The Mission (Timber junatehtävä), Only A Plank Between One And Perdition (se hälytysmusa, en osaa paremmin selittää...), Find Your Way (luolastomusa), Under Her Control (Deling City), The Stage Is Set (kun valmistaudutaan 'assasinateen'), The Oath (legendaarinen), The Salt Flats, Silence And Motion (Esthar), Residents (Ragnarokin sisällä, todella mukaansatempaava), Eyes On Me, Mods De Chocobo, Lunatic Pandora, Compression Of Time, Maybe I'm A Lion, The Extreme.
FF9: Steiner's Theme, Battle 1, Fanfare, Battle 2, Zidane's Theme (se on se kun mennään Dalista lähtevään ilmalaivaan), Regent Cid's Theme (Lindblum Castle), Qu's Marsh, Freya's Theme (Gizamaluke's Grotto), Mystery Sword (Beatrix tappelut), Kuja's Theme, Black Mage Village, lifa Tree, Protecting My Devotion (Steinerin ja Beatrixin tappelumusa), Turning The Frog And The Scoundrel (Cidillä Desert Palacessa), You're Not Alone!, The Evil Mists Rebirth (maailmankartta 4 CD:llä), Dark Messenger (viimeinen Kuja tappelu), Final Battle, Melodies Of Life.
FF10: Tidus's Theme (sopii hahmoon hyvin), Silence Before The Storm (esim. Kilikan viidakot), Thunder Plains ("kellomusa" :D), The Truth Revealed (Homessa), Start (Airship), Raid (hyökkäys Bevelleen), Yuna's Determination (Calm Lands), Brave Advancement (Monster Arena), People Of The North Pole (Mount Gagazet), Wandering Flame (esim. kun mennään Djose Roadia pitkin), Challenge (esim. Seymour battle 3), Summoned Beast Battle (viimeisessä tappelussa oleva).

PS. Tiedän yhden sivun mistä saa FF soundtrackejä ladattua.
Linkki. (http://www.void-media.com/)

/Lisään vielä sen että jos joku ottaa kyseiseltä sivulta FFIX soundtrackin 4:n levyn niin Melodies Of Life on ihan erilainen, joten se kannattaa etsiä jostain muualta.

ceeb
10.1.2004, 1:44:44
Lähestulkoon jokainen FF VI-VIII:n kappale.

Erityisemmin FF VI:stä Terra's theme ja Boss.

FF VII:stä legendaarisen nostalgiset Crystal Prelude, Boss, Birth of God ja One WInged Angel.
Aeris theme on kyllä varmasti se kaikkin pahin joka on päässä kun joka päivä on siihen kitaraankin tartuttava ja soitettava tämä pariinkiin otteeseen kun on kerta tultu opeteltuakin.

FF VIII:stä en kyllä löydä yksittäisiä muutakuin SeeD, Eyes on me ja Extreme.

mogvisti
10.1.2004, 11:23:35
Mielstäni ehdottomasti paras musiikki löytyy Final Fantasy VII:stä ja paikka on Cosmo Canyon. Kappale on hienointa peli musiikkia mitä on ikinä tehty. Lisäksi myös Still more fighting on aivan legendaarinen. Final Fantasy VII:ssä ne Final Fantasy- sarjan parhaat musiikit

Aiona
10.1.2004, 13:35:00
Eyes on me pyörii tälläkin hetkellä pienessä pääkopassani. Myös Aerithin theme ja se yks jonka nimee en ny justihinsa muista. Myös monet muut Finaly kasin kipaleet soivat päässä niiden hyvän melodian takia.

Candice
11.1.2004, 18:42:05
Tästä eteenpäin perustelette ne vastauksenne. Luettelot lähtevät samantien roskiin. Pitäkää kivaa!

Ja mikä minulla jää päähän? Auron's theme. Kun sen kerran kuuntelee se soi päässä ikuisesti (ja playlistissä). Se on kiva hämyisä kappale, joka toimii

Myös Kingdom heartsin simple and clean jää päähän soimaan, mutta en valita. Utadan ääni on kiva, kirkas ja kaunis. Lisäksi se on pelin ainoa pelastava tekijä (okok, olen jumissa sen kanssa...).

Gebric
11.1.2004, 19:21:05
Kyllä se ehdoton ykkönen on VIII:n Eyes on Me. Jää korvien väliin pidemmäkskin aikaa ku on kerran kuunnellu. Hyvänä kakkosena tulee One Winged Angel, sopii niin hyvin tilanteeseen missä se tulee. Muita hyviä on Melodies of Life ja Liberi Fatali.

// Jospas päivittelisin tilannetta kun on yli vuosi postauksesta kulunut ja biisitkin päässeet vaihtumaan, kun on lisää Final Fantasyja koluttu läpi.

FF V: Gilgamesh theme ja Ex-Death theme
FF VI: Aria Di Mezzo Carattere, Setzer's theme, Locke's theme
FF VII: One Winged Angel
FF VIII: Eyes On Me, Ami
FF IX: Loss of Me, Your'e Not Alone, Melodies of Life
FF XI: Biisi joka soi San d'Oriassa, paitsi että tämä soi päässä vain negatiivisessa mielessä. Voisi pikkuhiljaa uskaltaa lähteä pidemmällekin reissaamaan jotta tuo ärsyttävä säkkipillirenkutus loppuisi :/

Atomos
13.1.2004, 9:25:01
Ylivoimaisesti kaikkein paras on One Winged Angel koska se kertoo Sephirotista,joka on kaikkien aikojen Pahis, ja sitten on Birth of God,en tiedä se on vain hyvä, siinä on ainaki hyvä melodia ja sen jälkeen koskettava Piano Introduction(onkohan oikea nimi?kuitenkin FFX:tä)

PS:Riittääkö perustelut? :D

Cele
17.1.2004, 18:27:42
Yski todella hyvä on Final Fantasy IX:än Melodies of Life.. Parhaita kappaleita, mitä yleensä FF:issä olen kuullut. Myös Mythirl Sword on kivan kuuloinen, vää nimittäin päähän, ja aika pitkäksi aikaa. Nelosessa on useita kappaleita joista pidän, mutta en tiedä niiden nimiä. Mutta yksi on ainakin pomo-tappeluissa soiva musa.:)
Yleensäkkin jokaiseen FF:ään, on omasta mielestäni laitettu AINAKin yksi hyvä kappale.:)

-gunmachine-

Vagrant
30.1.2004, 18:42:48
Minusta kaikkien Final Fantasyiden mitä olen pelannut, musiikit ovat hyviä. Ja niitä tulee vielä kuunneltua muutenkin kun löytyy kaikkien Soundtrackit. Mutta erioten pidä FFIX:sän musiikeista ja kympin Otherworldista.

Daial
12.2.2004, 18:44:44
Ehkä eniten päässäni ovat soineet FFX:n To Zanarkand ja Yuna's theme. Olen huomannutkin, että kun olen alkanut hyräilemään itsekseni jotain kipaletta, melodia vaihtuu vähitellen mainitsemiini biiseihin (<--tuntuu oudolta käyttää tuota sanaa). Tosin myös kestosuosikkini Aerith's theme ja FF7 Boss Battle theme kaikuu välillä taustalla.

Unski
13.2.2004, 9:10:45
Eniten pääkopassa kaikuu... One Winged Angel! Jo pelkästään ne laulun sanat on jotenkin hypnoottiset ja se on niin mahtipontinen, koko lauluhan kuvastaa Sephin voimaa.
Myös Sephirothin teema soi monesti päässä, sen synkkyys on jotenkin niin coolia. Ja aina kun VII:ssä alkoi se soida niin älähdin: "Sephiroth!". Myös Liberi Fatali soi joskus ajoittain, syynä varmaan ihan se alkukuvien kauneus ja laulu,mutta FFVI:stä Kefkan hupaisa tunnari on myös suosikeissa. Jesters of The Moon pääsee myös soittolistalle, koska Zorn ja Torn on itestään sen verran hauskoja heppuja ja aina ajoittain huomaa hyräilevänsä heidän biisiään. Uematsu on kyky!

Pay Gried
13.2.2004, 15:03:11
Nykyään minulla soi Final Fantasy X-2 Real Emotion. Se on jäänyt mieleeni siitä, että hidastimme veljeni kanssa sen nopeutta 0,7 nopeudeksi eli hitaammaksi jolloin Yumi Kodan lauluääni kuulostaa aivan Elvis Presleyltä. Sanatkin muistaa tuolloin helpommin.

Final Fantasy VII:stä tuttu Aerith's theme soi päässäni myös aika usein. Se on niin surullisen kuuloinen, että se jää väkisinkin päähäni soimaan. Ja, mielikuvitukseni ansiosta, päässäni näkyy kuvia ja joskus aivan syyttä suotta Aerith's theme alkaa soimaan päässäni ja yleensä kappale somistuukin kuviini.

Final Fantasy VI:n Terra's theme soi myöskin päässäni, mutta ei se pelissä kuultava versio, vaan Terra's piano theme tai Terra's theme Vocal. Se on Final Fantaseiden kauneimpia kappaleita ja juuri sen takia se soikin päässäni. Se on uskomattoman kaunis kappale ja jotenkin siinä kaikuu surullinen pohja. Johtunee lauseesta "Iowa ni nemuru hitobito" eli "people sleeping forever" ja muut tämäntyyliset lausahdukset saavat sen soimaan päässäni.

Final Fantasy X:n Suteki Da Ne on myöskin yksi kappale joka jää soimaan päähäni. En omista kyseistä peliä, mutta kerran kuuntelin sen ja se oli kaunis säkeistö ja myöskin aika surullisen kuuloinen (vaikka FF VI:n kappaleet ovat kaikkein surullisimpia). Kirjoitin tuon kappaleen sanat ylös, kun sitä kuuntelin ja lauleskelen niitä aina, kun olen yksin. Ja joskus, kun päässäni alkaa pyöriä surullisia kuvia ja jälleenkin kappaleen musiikki sopii kuviin, saatan joskus nyyhkäistä, mutta en ikinä ala itkemään.

Onhan näitä muitakin kappaleita jotka jäävät päähäni hyrräämään, mutta niitä on aivan liikaa ja perustelutkin saattavat viedä aivan liian paljon tilaa ja tekstini saattaa tylsistyttää aika monia. Mutta nämä olivat FF kappaleiden listassani parhaimmilla paikoilla.

// Kirjoitusvirhe! Painu roskakoriin tai alan itkeä.

SCSA
17.2.2004, 11:32:28
Tasan ja ainoastaan yksi kappale!!!

En muista nimeä mutta FFVIII:n ainoa kappale jossa lauletaan (tietääkseni ainoa jos hymn of the faythiä ei lasketa) kun Rinoa ja Squall ovat Ragnarockissa ja alkavat laskeutua maahan.

Loooooistava piiisi...
/\
|____Huomatkaa monta typåa!

Riku
17.2.2004, 11:46:07
Kingdom Heartsin musiikit jäivät jostain syystä parhaiten mieleeni, varsinkin alku-intron "When you walk away, you dont here me say..."-kappale. Olisi kiva tietää, että mistä sivuilta sen saisi ladattua, sekä mikä kappaleen nimi on, ja kuka esittää sen?

Candice
17.2.2004, 17:21:30
Originally posted by Spanky
Kingdom Heartsin musiikit jäivät jostain syystä parhaiten mieleeni, varsinkin alku-intron "When you walk away, you dont here me say..."-kappale. Olisi kiva tietää, että mistä sivuilta sen saisi ladattua, sekä mikä kappaleen nimi on, ja kuka esittää sen?
Tässä nyt kysyttiin lähinnä ff-kipaleita, mutta kuitenkin katson tämän sormien välistä, sillä liikumme squaren alueella =)
Joka tapauksessa kappaleen nimi on simple and clean (japanilainen versio nimeltään Hikari, näin olen ainakin käsittänyt) ja esittäjänä toimii Utada Hikaru.

psst... Mihin jäivät perustelut?

Riku
18.2.2004, 9:56:38
Todella, anteeksi, en lukenut oikein kunnolla =) En nyt oikein osaa sanoa, miksi se alkutunnari on niin hyvä, vaikka kuulostaakin trance/poppi-musiikilta, mutta minnun se nyt vain iski paremmin kuin esim. FF IX:n fantasianomaiset musiikit :P

cRaZy Al BhEd
18.2.2004, 12:33:55
FFX:stä se ärsyttävä taistelumusa. Sit joskus blitz-musa(myös rasittava), otherworld ja Auron's theme, joka on pelin paras musa macalania-musan ohella. Sitten thunder plainsien tip tap -tyylinen musa jää myös inhottavasti päähän.

Siilimobiili
20.2.2004, 22:28:40
Hmm, Ensinnäkin Aeris(turha tieto, mutta; FFVII) theme se on uskomattoman tarttuva ja helppo soitaa(yritän huonosti matkia kaikkia hyviä musakkeja mitä kuulen)

Ja sitten se FFVII: an alkukipale se mikä tulee niissä alku creditseissä (En muista nimeä jos joku muistaa niin, jos sitten viitsisi kertoa sen nimen minulle, muuten jää vaivaamaan...)

Sitten myös Zanarkand theme(FFX), tämä oli rauhoittava ja mukavan kuuloinen musa, ja helppo soittaa

Sitten se toinen hyvä kappale FFX:stä, se kun homeen hyökätään ja Tidus tajuaa summonerin tarkoituksen, Voisin käydä tarkistamassa tämänkin kappaleen nimen, mutta olen laiskuri pummi joten en kyllä jaksaisi

Sitten on tietty Chocobo theme... Täytyykö muuta enää sanoakkaan?

Soul Reaver
21.2.2004, 1:16:47
Nyt kumisee lujaa päässä FF VII:n The Birth of God, koska sen nerokkuus avautui minulle vasta muutaman kuuntelukerran jälkeen (parhaiden piisien nerokkuuden ymmärtää vasta jälkeenpäin), syntikkakrääsäys ei ole ollut missään näin tarttuvaa (ok, ok, tuskin tuossa voi oikein puhua syntikkakrääsäyksestä, mutta kumminkin sen melodisempi sukulainen), ja heti intron jälkeen tuleva lyhyt osio muistuttaa FF 9:n Battle Themeä, se sai aina jalat hakkaamaan tahtia, joten loistava johdatus itse kipaleeseen :)

Originally posted by cRaZy Al BhEd
Sitten thunder plainsien tip tap -tyylinen musa jää myös inhottavasti päähän.

Et ole yksin tuossa asiassa. Voin helposti Cactuar-haamujen tilalla kuvitella kääpiömäisiä, otsansa kurtistavia ja täten skeptisen ilmeen aikaansaavia punalakkeja, se käy ilmiselvästi hermoärsykkeille...
...Syövät paistia ja juovat lientä...juooooovat liieeentä....

josu
25.2.2004, 14:07:32
FF VII:sta ehdottomasti Birth of the God, (kuten Soul Reaver jo sanoi) saa jalat hakkaamaan tahtia. Myös One Winged Angel on huippu biisi, sekä FF VIII:n Liberi Fatale. Näissä on sitä jotain, mitä sanotaan asenteeksi.
Vielä FF IX:sta Eternal Harvest pianoversiona. Olisi kiva saada nuotit jotta voisi opetella soittamaan. :D

Vaikea päättää kun kaikki Final Fantasy -biisit ovat todella hyviä...

Clacier
25.2.2004, 17:09:41
Gaa. En minä nyt osaa vain jotain yhtä tiettyä päättää niistä kaikista upeista musiikeista. Teemme tästä siis tällaisen perinteisen ja rasittavan listan. Haha. Listattu ei-missään järjestyksessä.

VII:
~Cosmo Canyon (erittäin tunnelmallinen.)
~Judgement day (myös erittäin tunnelmallinen.)
~Battle theme (aina yhtä vakuuttava, ei-kyllästyttävä.)
~Jenova (eh, yksinkertaisesti cool?)
~Jenova absolute (sama mitä edellisessä.)
~Still more fighting (parempaa boss-musiikkia ei olekaan.)
~Sephiroth's theme (revinpä sen tunnelmallisuuden taas tähän mukaan.)
~Vincent's theme (se on surullinen, ja minä nyt pidän lähes kaikesta missä on vähänkin jotain molliin viittaavaa.)
~Aerith's theme (kaunis.)
~Cid's theme (öh, liikuttava?)
~One winged Angel (tätä parempaa ei olekaan.)

~Trail of blood (tätä tuskin voi miksikään kauniiksi kutsua, mutta kun tämä musiikki tulee, niin jostakin kumman syystä minulla aina tulee tästä mieleen ShinRan päämaja täynnä verta ja ruumiita, ja ensimmäisellä pelikerralla iski aina jonkinmoinen paniikki ko. musiikin alkaessa, koska silloin tiesi lähes joka kerta odottaa jotakin.. vastenmielistä.

IX:
~Battle theme (sama perustelu, mitä VII:n battle-themella.)
~Black mage village (kawaii ^^.)
~Kuja's theme (sama mikä Sephirothilla.)
~Passing sorrow (surullinen.)
~Terra (sellainen melko rauhallinen ja osittain mystinen.)
~The dark messenger (tunnelmallinen taas kerran, olisi mielestäni sopinut paremmin viimeisen vastuksen musiikiksi.)
~Freya's theme (surullinen ja tunnelmallinen, sopii hyvin Burmeciaan.)
~You're not alone (tämä on kyllä niin liikuttava musiikki ja niin liikuttavassa paikassa, etten käsitä niitä ihmisiä, jotka eivät tästä pidä.)

~Sitten vielä se musiikki, mikä tulee samalla, kun Cid ja Beatrix pidättelevät Silver Dragoneja, jotta Zidane ja muut pääsisivät Memoriaan. Kun vielä ottaa huomioon, että Alexandrian ja Lindblumin välit olivat vähän kireät joissakin vaiheissa, ja sitten lopuksi kuitenkin sekä Alexandrian että Lindblumin laivueet ilmestyvät paikalle ja yhdistävät voimansa. Aivan upea kohta.

X:
~No dream, no hope (taas pitää vedota siihen surullisuuteen. Mutta tämä on joskus ärsyttäväkin, koska jää helposti soimaan päähän.)

Kympistä ei ole vielä ainakaan tullut mitään kovin mielenpainuvia kipaleita vastaan. Tosin en ole siinä vielä kovin pitkälläkään, tai en ole varma, mutta kuitenkin. Enpä ala väkisin vääntämään mitään.

Zantetsuken
25.2.2004, 18:41:34
FFVII:n Golden Saucer musiikki on hauskaa kuunneltavaa, semmoinen iloinen. Cosmo Canyonissakin on tarttuva biisi...

FFVIII:sta soi Dollet Towerissa (tai mikä ikinä onkaan) soiva musiikki, kun se aktivoidaan, korjataan, tai tehdään jotain sille...Se on hyvä, todella tarttuva. *töttöttödöö töttöttödöö tödö tödö....*

FFIX:n tunnusmusiikki jää päähän...muutkin FFIX:n musiikit ovat mielestäni mahtavia. Niissä on semmoinen keskiaikafantasiatunnelma.

FFX:sta ainoa joka on päähän jäänyt on Suteki Da Ne, hyvähän se on.

X-2:sta en vielä oikein osaa oikein sano, kun en omista koko peliä, mutta olen kuullut jossain mainoksessa pienen pätkän ja se oli aivan hirveätä tejnipåppia...olisivat vaan pysyneet wanhassa kunnnon musiikissa...
Ei taida ihan olla Nobuon säveltämiä, eihän?

Flame
26.2.2004, 13:13:21
Minulla yleensä jäävät soimaan päässä vain ne joita pidän ärsyttävinä, ja sitten huomaan loppupäivästä niiden kitisevän vieläkin korvissani suljettuani pleikkarin. Poor me.

Tällä hetkellä Tiduksen Hum of the Fayth, sen minkä saa lisämateriaalina ostettuaan kaikki muut kipaleet Lucassa. Se on niin hyräiltävä. Hm hm hmm hum..

Antza
27.2.2004, 1:03:23
Kaikis jää tietyst Battle Theme =) .

Muuten FFIX:sän Melodies Of Life. Kappale on nii h*mmetin KAUNIS.

Tietäskö joku kun mie oon ladan sen netistä nii siin ei tullu sanoi. Kappaleessa soi siis pelkkä musa. Piti sitte pelata ysin loppu uudelleen läpi ja nauhottaa se ite ;) . Mut nyt siin ei oo mikää paras äänen laatu. Eli mist sen sais ladattuu koneelle sanojen kanssa? Jos ei löydy nii ei sitte :( , mutta kappale on sen verra kaunis että kyl se oma nauhotettunaki kelpaa ;)

Ninjor
27.2.2004, 23:36:08
Yleensä kaikkien Final Fantasyiden taisteluthemet jäävät päähän soimaan, lähinnä sen takia kun niitä joudun joka pelissä muutama sata kertaa kuuntelemaan.

Ne ovat yleensä mielestäni FF-pelimusan tylsintä antia. Arvottaisiinpa tavallisiin taisteluihin biisi vaikka kolmesta eri kappaleesta.

Necrofobia
27.2.2004, 23:44:06
Monista FF:stä jää korviin battle themet ja muutamat bossi tappelu musat

Kutosesta on jäänyt eniten johtuen siitä että siinä on parhaat musat, esim. Boss Theme, Terra's Theme ja Shadow's Theme

Niin ja vielä tuo FF5 Gilgamesh musa on tosi hyvä niin jää korvien väliin vaikka sitä ei kovin useasti kuule

Julppa
1.3.2004, 15:24:29
Oiskohan se tuo FF V:n Gilgameshin "oma kipale" joka tulee ainakin suurella sillalla X-Deathin linnasta karattaessa ja laivataistelussa.Tarttuva. Muita kohtia en tiedä sillä en ole niin järin pitkällä kyseisessä pelissä.
Ja sitten seiskasta Jenova-taisteluiden musiikki ja Sephirotin theme.
Niin ja sitten kasissa oleva alkukipale jää sekin päähän pyörimään.

Leya
30.3.2004, 14:39:57
Mulla jää usein päähän soimaan joko FFIX Melodies Of Life tai FFX Suteki Da Ne, lähinnä siksi kun ne kummatkin ovat niin kauniita. Usein päähän jää soimaan myös FFVII:n Cosmo Canyon, koska se on niin ihanan rytmikäs ja muutenkin pidän sen tapaisesta musiikista, mutta kaikkein hupaisin päähän jäänyt biisi on kyllä FFIX:n Black Mage village :D En tiedä mistä johtuu kun pidän sitä niin hauskana... Varmaan siksi kun se sopii niin hyvin siihen kylään :)

Pelagia
15.4.2004, 16:12:46
one winget angel seiskasta on paras... en tiiä miksi... arvatkaa kuku kuuntelee sitä (taas) viidettäkymmenettä kertaa??? minäkö??? :D

X-2 sen se alkumusiikki on myös ihana mikäs sen nimi nyt oli?

black mage village, ei yhtä hyvä ku one winget angel, mut ihan ok... =)

ja uusimmista real emotion (olikohan se noin?) on aika kiva tietenkään unohtamatta thousand wordsiä. ja

kasista ne Laguna-taistelu kappaleet...

#S#
20.5.2004, 11:41:06
Mulla soi nyt päässä FFIX:än Alexandria..useinmiten minulla silti jää soimaan päähän Melodies of Life..*mutinaa*..mutta tämä Alexandria on soinut päässä jo monta päivää..nyyh.. :cry: ..en kyllä tykkää..*niiskaisee*..

Grove
20.5.2004, 18:33:34
Minulla jäi mieleen tuo FFX:än alku musa. ( Taisi olla nimeltään Otherworld tai jokin sellainen) Vihdoinkin vähän nykyistä suosittua musiikki tyyliä Final Fantasyssa! :) Mutta tossa FFX-2:ssa tuo alku biisi oli ihan peestä, koska minusta sitä ei olisi siihen tarvinut tunkea ja se on muutenkin huono.

Tomppa
20.5.2004, 20:49:41
paras,paras,paras,paras.. jne. BLACK MAGE VILLAGE FINAL FANTASY 9!!!!!! soi aina pääs ja aina pääsen pisimmälle matikas kun koko tunnin laulan sitä ja kovaan ääneen(toiset ei saa työ rauhaa:D) ja muutenki se soi koko ajan pääs... na na nanana naa nana nan nan naa nana nana nana naa nananaaa!!! tummttata tumm ta tummm tata tumm tum XD aika sekoa mutta se soi päähän ja tekstiin se menee jotenki nuin vaikka laulan sitä nytkin ja eri tavalla.... tutu tutu tutu tuu tutu tuttuttuuuu.....en vain osaa kirjoitta sitä XD

Critis
21.5.2004, 17:10:58
FFVII:

-Fighting (yksi parhaimpia Final Fantasy taistelu musiikkeja!!!)
-Still more fighting (paras boss musa mitä Finaleissa on ollu!!!)
-Gold Saucer (siisti sirkus tyyppinen musiikki ja sopii juuri oikeaan paikkaan!!!)
-Chocobo Theme (parhaimpia musiikkeja myös ja todellinen classic!!!)
-One Winged Angel (parhaista parhain loppu pomo musiikki mitä on olemassa!)

FFVIII:

-SeeD (hieno jumputus musa ja siisti rytmi!!!)
-Chocobo Theme Remix (hieno remixi classisesta chocobo themestä!!!)
-Legendary Beast (Grieverin taistelu musa on yksi kasin parhaimpia!!!)
-Maybe I"am a Lion (melkeen yhtä hyvä kuin Grieverin musa mutta ei ihan!!!)
-Extreme (kasin loppu pomo musa mikä on ihan hyvä mutta seiskassa on silti parempi.

Jaakkima
21.5.2004, 20:04:26
Melodies of life on paras!!! Se on ehkä yks parhaista kappaleista jonka oon koskaan kuullu ja kuuntelen sitä joka päivä tietokoneelta että pysyn järissäni(joka ei miule ole helppoa! :D ). Mutta tässä on miun valinta ja se soi parasta aikaa *heiluu musiikin tahidissa*. Ja sitten miule on jäänyt korvien väliin soimaan joku kipale VIII:stä jota en tunne kun en ole pelannut enempää kuin kerran testaillut.

Edit// Ja sitten BLACK MAGE VILLAGE on yks parhaista jota myös kuuntelen melkein koko ajan.

ijikemushi
22.5.2004, 15:15:45
FFX Otherworld. Se vaan kitara säröineen pyörimään päähän. Sanatkin on ihan kohtalaiset. Mukava kipale.
FFVII Nightmare's begin. Todella hieno akustisella kitaralla soitettu kappale. Yksi Uematsun hienoimmista (imo).

Sundy
22.5.2004, 15:28:14
Mulla jäi x-2:sen 1000 words kappale mieleen, oikeastaa törmäsin tähän kyseiseen kappaleeseen niin, että etin kazaasta finalfantasy musiikkivideoita ja siin oli sitte se lenne & shuin, ja nyt oon ihan silkka Lenne&Shuin fani =)
no mutta on ihan sairaan hyvä kappale muuten, ja kiitos muuten vielä kerran Paylle tosta IIIIHANASTA signusta!

Kuppa
8.6.2004, 22:31:01
Mulla on jääny mieleen ainaki nämä:

-Otherworld, siinä on meininkiä \oo/ [Kuten sanoin jo, siinä on meininkiä! ;D ]
-Gilgamesh, siinäkin on sitä meininkiä.
-Back to Zanarkand, siinä on tunnetta, jostain syystä pidän tästä [En yleensä pidä tällaisesta "rauhallisesta" musasta, mutta tämä tarttui].

Suuri
9.6.2004, 10:13:38
Final Fantasy VII:The Nightmare Begins rulz!!!!111 Aivan loistavaa kitaramusaa, joka kuvastaa vincentin tuskaa tai "syntiä" if you know what i mean :P . Toinen paras on sitten Cosmo Canyon!
Kummatkin aivan loistavia!!
FF8 en ole päässyt demoa pitemmälle joten en tiedä onko siinä parempaa musiikkia.

Sepsku
9.6.2004, 14:35:22
Mainittakoon tässä aluksi, että Nobuo Uematsu on yksi monista jumalistani.
Ja tämän takia minulta löytyvät nämä soudtrackit:
- Final Fantasy VII Original Soundtrack.
- Final Fantasy IX Uematsu's best selection.
- Kindom Hearts Original Soundtrack
Ja tuohon vielä kasa netistä ladattuja epämääräisiä kappaleita Kasista ja kympistä.
Mutta nyt intopicciin:

Seiskan ehdotonta kermaa on One-Winged Angel, Those chosen by the planet, the beginnig of the nightmare, Aeris's theme, tästä Rikkin laulama versio Pure Heart, World crisis, Staff roll, sending your dream to the universe, over the mountain, off the edge of despair, Electro de chocobo ja Still more fighting sekä Red XIII's theme.

Kasin parhaimmistoa ovat Liberi fatali ja eyes on me. Faye Wongin ääni on niin kaunis, kirkas ja heleä kuin mikä...

FFIX: Melodies of life, Wicked melody, A place to call home, Freya's theme, Black mage village, Bran Bal the soulles village ja prelude.

FFX: Suteki da ne, otherworld, Calm before the storm, Ending theme ja to Zanarkand.

FFX-2: Real Emotion original versio, 1000 Words.

Kingdom hearts: Simple and clean.

Näistä one-winged angel, eyes on me, melodies of life, suteki da ne, real emotion ja 1000 words sekä simple and clean menevät ulkoa. Käykö kateeks?
Omaan vielä niin ihanan äänenkin, lÅl.

Perustellaan noita nyt sillä, että kaikki ovat taattua ff-tyyliä, taidolla ja halulla tehtyjä. Niin ja Hikarun kaunis ääni saa simple and cleanin lukeutumaan noihin suosikkeihin.

Twom
14.6.2004, 15:13:17
Final Fantasy VII: One-winged angel joka on hienosti säveletty ja sanoitettu ,mutta se ,että siinä lauletaan latinaksi on pelkkää plussaa.Myös aina yhtä mukava Shinran theme... siinä on jotakain hienoa ;D . Myös Cait Sith theme se on jotenkin ilonen verrattuna pelin tunnelmaan. Ja vielä The Sulms se sopii tunnelmaan täydellisesti.

Final Fantasy X: Otherworld kovaa heviä ja sopii alkuun omasta mielestä hyvin. Myös Auron theme on mahtava ja sopii Auroniin.

Candice
21.7.2004, 21:06:29
Ei herranjumala ihmiset! Perustelkaa ne mielipiteenne, nyt on jo montakymmentä viestiä poistettu, koska niitä ei oltu perusteltu muuta kuin kommenteilla tyyliin "se vaan on loistava" tai "kun se peli on niin hyvä". Arvatkaa kelpuutetaanko tuollaiset postit? Ehei.

Perustelematon spämmi-listaus koristaa roskista hyvin pian. Ei se perusteleminen ole vaikeata, kokeilkaa joskus.

Vance
21.7.2004, 21:24:05
Tämä ketju näköjään on muuttunut sitten "Suosikki FF-kappaleesi?":si. No, vastataanpa ketjun otsikon viitoittaman tien mukaan.

Aina kun käynnistän X-2:n, Eternity alkaa soimaan. Se on mielestäni jotenkin niin rauhoittava ja vetoava kappale, joten se jää soimaan päähäni moneksi tunniksi, jopa päiviksi.

Toinen päähän jäävä kappale on FFVII:n vanha tuttu eli Those Chosen By The Planet (tuttavallisemmin Sephiroth's Theme). Ne "jutum" äänet ovat mielestäni jotenkin vangitsevia ja ne vainoavat minua yleensä koko loppupäivän.

Että näin.

Tangentti
20.3.2005, 18:15:46
Ihan ykkösenä tulee FF7 Bossi musiikki.Se on ihan ykkönen ja yks päivä hyräilin koko ajan tota biisiä.Ja aina kun pelaan seiskaa ja tulee bossi tappelu laitan heti lisää volyymia tv:seen.Se vaan on niin kova musa.Sitä jaksaisin kuunnella koko päivän.Ja sekin on hieno jos joku hyökkäys sopii juuri siihen musiikkiin jolloin elävöidyn tappeluun entistä paremmin ja tuntuu kuin olisin itse pelissä. :eh: No ei ehkä aivan mutta melkein.

Nyarlathotep
20.3.2005, 19:25:36
FF9-You're not alone. Ehdottomasti koko pelin mieleenpainuvin ja kaunein kappale. Kappale on sopivan haikea ja rytmi on hyvä. Kappale pääsee arvoiselleen paikalleen pelissä, mutta kyllä se kelpaa jos sitä kuuntelee ihan muuten vaankin. Erittäin kaunis kappale. Tästä saa lähes aina väristyksiä. Se on yksi kolmesta parhaasta kappaleesta jotka olivat ennen koneellani.

FF5-EX-Death theme. Kappale on sopivan vauhdikas ja sopii pahikselle tosi hyvin. Hamuaa kärkisijoja koko pelisarjassa ja itse hyräilen tätä kappaletta tosi usein. Arvoisessa paikassa se on pelissä kohdassa jossa Ex-Death sytyttää metsän tuleen. Mukavan kuuloista menoa.

kusimutteri
20.3.2005, 19:50:43
Mullaki jäi toi You're not alone (FFIX) ja se sopi erityisesti siihe kohtaa missä se ekaa kertaa kuultii eli ku ne oli sielä Pandeomunissa tjsp. nii ku Zidane oli huppelissa ja se höpisi omiaan ,ja viel 1 FFIX:stä se ku ne juoksi sielä metsäs. Siinä oli ysistä ne mitkä jäi mielee.

FFVII, siitä jäi Sephiroth theme mielee ja sun muut Jenova musat. FFkasia kun en omista mut oon kyllä pelannu ja siitä ei oo oikee mitää kummempia jääny mielee...

FF10: Otherworld, hrrrr, ekaa kertaa ku kuulin nii kylmät väreet vaa meni selkäpiitä pitkin. Myös se To Zanarkand on hyvä biisi.

Jos koko pelisarjan paras musa pitääs valita nii mun mielestä se olis FFX: Otherworld, siinä mulle sopivaa jytkettä.

Velvety
20.3.2005, 22:22:57
Minä muistelin, että olin tähän joskus postannut, mutten sitten ollutkaan. Outoa. Mutta itse asiaan.

FF6
- Terra's theme (kaunis kipale, jotenkin rauhoittava ja ihana)

FF7
- Main theme (siis maailmankartta kappale. Todella kaunis ja ihanan pitkä. rauhallinen minun mielestäni)
- Staff Roll (Kyllä, tämä jää pyörimään päähän joka kerta, kun pelin läpi pelaan.)
- Word crisis (mahtava kappale. Kuvaa hyvin seiskan loppua)
- Aerith's theme (Tämä on ehdoton suosikkini. Minulle tulee haikea olo, kun kuulen tämän kappaleen.)
- Tifa's theme (Ihanan rauhallinen kappale)
- One Winged Angel (loistava, yksi parhaista pelin kappaleista)
- Cosmo Canyon (Mukava kappale, pidän kovasti)
- Flow of life (kaunis ja rauhallinen kappale)

FF8
- Eyes on me (Ihana. Sopii hyvin peliin ja tuo sellaisen kivan tunnelman siihen)
- Liberi Fatali (Jää soimaan päähän viikoksi, loistavaa. :D Loistava kappale ja sopii FF8:n alkuvideoon oikein hyvin)
- Love grows (Kaunis ja lämminhenkinen kipale, pidän)
- The Landing (Loistava, yksi parhaimmista kappaleista koko pelissä.)
- Fithos Lusec Wecos Winosec (Tämä on hieno kappale, jää soimaan päähän.)
- A sacrifice (Kaunis kappale)
- Compression of Time (Tästä pidän kovasti, todella kaunis kappale)

FF9
- Melodies of life (Fanitan. Rakastan. <33 Aivan ihana kappale, kun kerran kuulee, se soi loppu päivän päässä.)
- The dark messenger (Hui, tämä on loistava kipale. Jää soimaan kivasti päähän ja muistuu mieleen kun ensimmäistä kertaa pelin läpi pelasin)
- Immortal rhythm (Voi itku, tämä on mahtava kappale, min tyksin. <33 Sopisi Kujan teemaksi paljon paremmin kuin se piano versio. =D)
- Freya's theme (Tämä on kaunis ja koskettava kappale. kuvaa myös Freyaa oikein hyvin.)
- Burmecian Kingdom (Kaunis ja rauhallinen kappale)
- You're not alone! (Loistava popahtava kappale. harvoin tällaisia kipaleita kuulee Finaleissa)
- Terra (Tämä on kaunis. Tulee hyvin haikea olo, kun kuulen. ihastuin heti, kun sen ensimäisen kerran kuulin)
- Souless Village, Bran Bal (tämäkin on kaunis, pidän aivan älyttömästi.)
- A song from her memory (Lyhyt, mutta uskomattoman kaunis kappale.)
- Place of memory (Tämä jää soimaan päähän ja pahasti jääkin, todella kaunis ja kuulemisen arvoinen kappale)
- Fake love (Loistava. pidän kovasti tästä.)
- Mystery Sword (Muistuu mieleen pari kivaa kohtaa pelistä)

FFX
- Yuna's theme (Kaunis ja rauhallinen. Kuvaa hyvin itse hahmoa)
- Suteki Da ne (Kaunis kappale. Pidän siitä. <3)
- Calm Lands (Rauhallinen, pidän kovasti)
- Lulu's theme (Pidän kovasti, rauhallinen.)

FFX-2
- YRP fight nro. 1 (Jää tykyttämään päähän ja pahasti. =D)
- Yuna's theme (Jotenkin kiva kipale. Sellainen pirteä mukava.)
- 1000 Words (Kaunis ja herkkä kappale.)
- Yuna's Ballad (Todella kaunis kappale, rauhallinen.)
- Zanarkand ruins (Ihana kappale, pidän aivan älyttömästi)

Siinäpäs ne, min innostuin hieman. :D

Sarutobi
20.3.2005, 22:54:21
mitäs niitä on...

FFVII
One winged angel:
varmaan paras musiikki mitä ikinä olen kuullut... sopii erittäin hyvin loppuvastukseen.

Bizzaro sephiroth theme:
Erittäin nopea ja hyvä, vetää mukaansa on aina mukava kamppailla tätä vastaan.

Sephiroth:
No johan hyppii sepejä ruudulle :D erittäin "ilkeä" ja sopii tälle hahmolle perusteellisesti.

World theme:
Varmaan paras maailmankartta musiikki ;D...

Aeris theme:
voi kun ihanan ihg... Tulee söpö fiilis kun tätä kuuntelee...

FFVIII
Eyes on me:
Oli mukava kuunnella tätä. yksi parhaimmista.

Nähtävästi minun mielialani juuttuu seiskaan... oh well...

WonderAndy
21.3.2005, 6:54:44
FFI: Taistelumusiikki. Tämä pätee vain Dawn of Souls versioon.

FFII: Airship. Se vaan on niin hieno, valitettavasti poistettiin Originsista.

FFIII: Ei mikään.

FFIV: Golbez theme. Se on niin pelottava, että jää päähän.

FFV: Taisteubiisi. Ei se enää niin hyvä ole kuin joskus kun ekaa kertaa kuulin, mutta hyvä kuitenkin.

FFVI: Aria Di Mezzo Carattere: Parempi kuin Aeris Theme. Jotenkin vaan kauniimpi kappale ja olisi ansainnut laulunsa, mutta SNESin tehot eivät riittäneet.

Terra's Theme: Kaunis kappale tämäkin. Ei voi mainitsematta jäädä.

FFVII: Aeris theme. Ei yhtä hyvä kuin Aria Di Mezzo Carattere, mutta silti kaunis kappale.

One-winged Angel: Todellakin mahtipontinen kappale, mistä pidän. Tämmöinen lopputaistelun pitäisikin olla.

FFVIII: Eyes on me: Faye Wongin ääni sopii tähän kuin nyrkki silmään. Ensimmäinen pop-henkinen laulettu kappale Fantasyissa.

FFIX: You're not alone: Yksi hienoimmista Nobuon kappaleista koskaan. Tämmöisiä pitäisi olla lisää ja paljon.

Rose of May: Pianolla hienosti tulkittu kappale. Saa vilunväreet aikaan.

fireboy
23.3.2005, 13:25:20
Paras FF kappale on:

FFVII: Aeris kappale. Se on jäänyt mieleen niin paljon, että siitä on tullut minulle rentoutus kappale. Aina jos on jotain surullista, niin kuuntelen tätä kappaletta. Toisaalta, tämä kuulostaa myös iloiselta, jos sitä kuuntelee "iloinen mieli päällä"- tunteella

Toinen paras kappale on:

FFVII: World Crisis kappale. Se kuvaa sellaista onnistumista, se kuvaa iloa ja se kuvaa kaikkea, joka on optimistista.

Ne on niitä ihania kappaleita :( . Kuuntelen niitä vaikkapa minun hautajaisissa =) .

Kolmas kolmesta parhaista kappaleista:

FFVII: One Winged Angel. Tulee aina mieleen kuuntelun aikana " The Final Ultimate Battle " sanat mieleen. Joskus kun inspiroin äxöniä, tämä tulee mieleen...

No tätä saattaisin kuunnella vain viimeisimmässä "taistelussani"... =)

Ja sitten pieni lista muista suosikeistani:

FFVII: Tifa's Theme
FFVIII: My Mind
FFVIII: Blue Field
FFVIII: Where I Belong
FFVIII: Ride On
FFVIII: The Extreme
FFVIII: Compression Of Time
FFVII: Who Are You
FFVII: Cid's Theme

Sephiroth_aa
23.3.2005, 13:38:59
Tässä niitä on nyt muutamia: FFVII: Jenova Absolute, One Winged Angel, Weapon Ride, J-E-N-O-V-A, Chosen By The Planet, Off The Edge Of Dispair, Reunion ja ihan ykkösenä kappale joka on soinu päässä umm... Viimeset kaksi viikkoa eli: Who Are You. Aivan mahtava kappale! :D

Critis
9.4.2005, 19:27:42
Nyt kun on tullut pelattua jonkin verran FFIX:sää niin voisin luetella tähän mennessä parhaimmat kappaleet mielestäni.

-Battle Theme: Jää helposti mieleen ja on muutenkin ihan hienon kuuloinen vaikka se alkaakin toistamaan itseään liian nopeasti.

-Boss Theme: Tämä se vasta hyvä kappale onkin nousee ehdottomasti minun FF taistelu/boss-taistelu musiikkien top-listaan. Tässä on jännitystä ja tunnelmaa ja sopii muutenkin Boss musiikiksi ja tätä tulee harvemmin verrattuna tavalliseen perus vihollis taistelu musiikkiin jota kuulee joka sekuntti.

-Attack (tai millä nimellä tämä kappale tässä pelissä sitten onkaan:) Mutta kuitenkin se hyökkäyksien aikana soiva kappale joka tulee aina kun johonkin paikkaan hyökätään. Tässä on hyvä soundi tunnelma ja sopii tilanteeseen mainiosti.

-Amarant Theme: Tämä on jotenkin synkkä ja mysteerisen kuuloinen kipale ja siten myös hyvä mielestäni. Muutenkin Amarant nousi minun FFIX suosikki hahmokseni ja sillä on hieno afro.

-Black Mage Village: Tämä on jotenkin retromaisen kuuloinen ja muutenkin iloinen ja pirteä kappale joka minulle jäi korvien väliin soimaan jo ekalla kuuntelu kerralla ehdottomasti yksi ysin parhaimpia kipaleita.

Muita mainitsemisen arvoisia HYVIÄ kappaleita ei ole vielä tullut vastaan lisään tähän sitten kun tulee taas joku kappale josta pidän.

Amira
10.4.2005, 10:36:51
On päässy unohtumaan noi jotkut biisit jo..

No kuitenkin, ainakin Melodies Of Life, To Zanarkand, Suteki Da Ne, Eyes on Me (Olihan se nimi noin?) Ja sitten yks jota ei saa päästään millään on FFX-2 1000 words. En tiiä mikä siinä on, mutta pystyn laulamaan sen vaikken olisi kuullut biisiä moneen kuukauteen. Sitä ei saa kummastakaan korvasta ulos!

Sir Edmund
10.4.2005, 11:49:56
Hihgwind soi päässä silloin, kun pelasin FF VII:tä aktiivisesti. Kehitin hahmoja siellä lentokonessa ja aina kun MP ja HP olivat vähissä nousin pintaan ja lensin Highwindillä Costa del soliin ilmaiseen hotelliin (ja minulla oli 6 miljoonaa giliä rahaa), enkä tajunnut käyttää tenttejä siinä lentokoneessa olevassa savepointissa. Näin tuli lenneltyä vähän turhaan ympäri maita ja mantuja. Myös Ultima Weaponia etsiessä tuli kuunneltua tätä rauhoittavaa melodiaa aika paljon.

Myöskin seiskan taistelu- ja vastusmusiikki soivat pahasti päässä. Nopeatempoinen ja iskevä musiikki, joka nostaa adrenaliinia juuri sopivasti tiukkoihin vastuksiin. Vastusmusiikki oli minulla myös pitkään soittoäänenä.

Dorianthem
10.4.2005, 15:52:46
Minun mieleeni on kyllä jäänyt tuo Final Fantasyn VII:n Aeris theme. Se on varsin rauhoittava ja surullinen. Aloin MELKEIN itkemään, kun kuulin sen ykkös cd:n lopussa. Tiedätte varmaan missä kohdassa:(.

Toinen, mikä on jäänyt korvien väliin, on Final Fantasy X:n battle theme. Tämä biisi on kyllä aivan mahtava! Alussa tullaan kentälle ja biisi alkaa "rauhallisesti." Siinä vaiheessa, kun pääsee kunnolla vauhtiin, niin biisi niinkuin räjähtää kunnolla käyntiin.

Ja kolmas, joka on jäänyt mieleen, ei olekkaan oikeastaan Final Fantasyista, mutta pistän senkin silti tänne, koska se on Kingdom Heartsin Simple & Clean. Tätä biisiä etsin netistä kuukausia löytämättä! Kun sen lopulta löysin, en muuta kuunnellutkaan. Se vain jäi sinne korvien väliin soimaan. Ja mukavemman vaikutelman biisi teki, kun sen kuuli pelin alussa ja lopussa. Alussa kuulee lyhyen ja nopean version ja lopussa kuuluu rauhallisen pitkä versio. Tämä biisi on yksi parhaista, minkä olen koskaan kuullut!!!

Thänk juu gais!!! ;D

Firion
15.4.2005, 21:02:42
Ehdottomasti paras ff-biisi on hillittömän tyylikkään valkeakutrin Sephirothin tunnari (One winged angel). Varsinkin latinan kielisellä kuorolaululla höystettynä, mutta tätä versiota ei muistaakseni final seiskassa ole. Joka tapauksessa loistelias kappale.

Radetz
23.4.2005, 18:00:21
Juu, kyllähän nuo FF:ien kappaleet välillä jää päähän soimaan.

Seiskasta jää joka kerta One-Winged Angel ja Gold Saucer (en voi sietää sitä)
Kasista ei oikeastaan jää ikinä mikään, paitsi Blue Fields, mutta se ei haittaa, koska se on mielestäni yksi parhaimmista FF VIII:n kappaleista. Ysistä jää yleensä Hunter's Chance tai Vamo' Alla Flamengo (kirjoitettiinkohan se noin...)
mikä haittaa erittäin paljon jos pitää vaikka lukea kokeisiin tai muuten tehdä jotain mikä vaatii keskittymistä. Kympistä ei jää ikinä mikään.

Juuri nyt muuten soi It's Difficult to Stand on Both Feet Isn't it?, joka jäi soimaan kun kuuntelin tänään lähes koko FF VII OST:in. Alkaa ärsyttämään pikkuhiljaa.

Niin ja parhaat kappaleet ovat ehdottomasti nämä:

Final Fantasy VII: Prelude, Mako Reactor, Shinra Inc., Underneath The Rotten Pizza, Aerith's Theme, Cid's Theme, Interrupted By Fireworks, The Last Day, Jenova Absolute, J-E-N-O-V-A, One-Winged Angel ja Staff Roll.

Final Fantasy VIII: Liberi Fatali, Balamb Garden, Blue Fields, Don't Be Afraid, The Oath ja Eyes On Me.

Final Fantasy IX: Hmm... aika vaikea sanoa. Ainakin Hunter's Chance ja You're Not Alone.

Final Fantasy X: To Zanargand.

Lord JF
23.4.2005, 20:09:15
Paras biisi on kyllä One Winged Angel. Lisäksi päässä soi aina välillä se kirkonkello musa joka kuuluu kun Sephiroth ilmestyy (aina vain sitä Sephirothia tunkee joka paikasta), :D lisäksi se seiskan voittomusa on jäänyt välillä päälle (en kyllä tiedä johtuuko se nimenomaan kappaleen hyvyydestä vai siitä että se kuuluu niin usein).

Kataka
27.4.2005, 20:43:45
Oh, ho ho ho ;D Pääni onkin niin monesta kohtaa halki että lähes aina soi jaotain korvain välissä. Viime aikojen ihastuttavat ja vihastuttavat kipaleet ompi ollut finaleista. 1000 words. Juu. Se ompi soinut päässä ja vähän tuo KH:n Destati nyt kun vihdoin taidan sanat tuohon äärimmäisen ärsyttävään lauluun. Sanoinko tosiaan noin?
Ja One-Winged Angel on kans sikke hyvä, hyvä, hyvä^^
Oikeastaan en osaa nimetä läheskään kaikkia finaleista näpättyjä pätkiä jotka ompi soineet päässäni. Liian monta, sanat ei riitä kertomaan...

freya™
27.4.2005, 22:18:46
FFVII:

One Winged Angel (ehottomasti paras lopparimusa)
Reunion (tuli hippasen kuuneltuu AP:tä kerätessä, iha jees)
Those Chosen by the Planet (tää on vaan niin EVIL tää Sepi tunnari)
J-E-N-O-V-A (kivaa piristävää techno-sound-alike härpäkkää)
Staff Roll (aivan mahtava, varsinkin kliimaksi)
Still More Fighting (sillon vuonna papu ku ekaa kertaa pelas ni tää SOI päässä)
Main Theme (täytyy joskus oikee maailmankartalla pysähtyy kuuntelemaan loppuun, nam)
Crazy Motorcycle (toinen tollanen diskobiitti, sopii tilanteeseen)

FFVIII:

Liberi Fatali (AIVAN mahtava)
Balamb Garden (kotoisa olo SeeD tehtävien jälkeen)
Force Your Way (dynaamista pomomättöö)
The Man With Machinegun (paljon parempi ku se enemmän käytetty tappelumusa)
Walz for the Moon (uppoo, uppoo)
Junction (aavemaista pimputusta, luo tunnelmaa)
The Mission (musa pistää kiirehtimään, en tiä mistä johtuu)
Movin` (loistava, varsinki sit ku ne kellot lähtee lyömään)

FFIX:

Terra (ihastuin heti, vaikka onkin lyhyt looppi)
Bran Bal (sama ku ylempi, ehkä jopa parempi)
Kujas Theme + Millenium Version (LOISTAVA, piano on hieno instrumentti)
Loss of Me (sama ku ylempi)
Hunters Chance (erinomanen biisi, pitkäkin jopa)
The Place Ill Return Someday (alkutheme, aika lyhyt mut kompensoi sen kauneudellaan, surullinen)
Freyas Theme (surullinen myös, tykkään)
Gargan Roo (hassu :shy: ja piristävä)
Walls of the Sacred Beasts (LOISTAVA, niin haikee ja kaunis, vaikkakin lyhyt)
Protecting My Devotion (versio tosta "The Loss of Me:stä")
Final Battle (hyvä pomobiisi)

Jatkuu kyllä vielä, mut nyt nuqq.....

Fera
3.5.2005, 20:11:10
Tulipa tuossa netistä kopsattua ff musiikkia ja kaikkea en ole vielä ehtinyt kuunnella mutta näistä kuunnelluista parhaat olen listannut tähän. NIMET EIVÄT SITTEN VÄLTTÄMÄTTÄ TÄSMÄÄ SOUNDTRACKIN NIMIIN!!!

Vll

One Winged Angel: Aivan mahtava! Kärkipäässä ehdottomasti ja todella mahtava Advent Childrenin trailereissa! :D
Aeris: Koskettava ja kaunis kappale!
WORLD: Kaunis ja herkkä.
Jenova-t: Uskomattoman hyvä!! Yksi parhaimpia seiskan kappaleita, ehdottomasti!!!! :D
DESERT: Hieno ja mukava kipale.

Vlll

Liberi fatali: Mahtava! :D
battff8: hieno ja tempaava! :D
ff8_b2gm: mahtava ja hieno rytmi.
Eyes On me: ihan mukava ja vähän haikea.

lX

Border Village~~Dali: kaunis ja herkkä. Minua miellytti.
Loss of me: hieno sävellys ja muutenkin kiva.
Gulgur volcano: Pidin tästä hauskan ja hienon sävellyksen takia.
You're not alone! mukaansa tempaava ja miellyttävä.
Bittersweet romance: Nätti kappale ja mukava sävel.
Melodies of life: Mahtavan kaunis! :D
Battel_theme: Mahtava ja ehdottomasti parhaita ysin kappaleita!! :D

X

Suteki Da Ne: Hyvin kaunis ja koskettava!! :D
Yuna's theme: Herkkä ja korvia hivelevä!!
Challence: Mukava rytmi ja muutenkin kaikinpuolin hieno!
Servaints of Mountain: parhaimmistoa! uskomattoman kaunis ja haikea!! :D
Otherworld: Mukava ja kuunneltava kappale.
hym of the fayth: hieno sävel, varsinkin syvän miesäänen laulamana.

X-2

Real Emotion: mukaansa tempaiseva kipale!
1000 words: pelin parhaimmistoa ja kauniin haikea.

Tässäpä ensi hätään mieleen tulevat. Editoin jos muuta muistuu mieleen.
Antakaa anteeksi väärät kappale nimet ja sanojen toistot.

Barret
4.5.2005, 14:24:30
Vai että täläisttä tällä kertaa no koska en oikein osaa sanoa mikä on minun lempi kapaleeni niin sikisi minä listaan ne niinstä peleistä joita olen pelanut.

FF VI Terra`s/world map theme ihan hyvä kappale jä se jää hyvin mieleen ja joskus sityä on mukava hyräillä omassa mielesään.
FF VII Boss batlle paras bossi musa siihen menessä mitä olin kuulut ja se on iskevä ja siinä on hyvä melodia.
FF VIII Mayby am lion no siis hyper mahtava kappalle jossa on hyvä tunelma ja selviää hyvin missä vaiheesa peliä eletään.
FF IX itse asiassa tässä pelissä on kolme lempi kapaletta. Batlle theme, Hunters chane eli festival of the hunt ja famo alla flamenco näissä kapaleisa on hyvä rytmi ja nämä tepaisevat myös mukaanssa. koska minulta lopuu aika niin kirjoitan tämän myöhemin lopuun.

Hayzel
5.5.2005, 9:59:12
No juu, kaikkein ihanin on tämä moneen otteeseen mainittu Melodies of life. Se on minulla koneella, ja kuuntelen sitä parhaillaan. ;)
Toinen joka jää pyörimään päähän kuukausikaupalla on tämä FF X2-biisi Real Emotion, elikäs se laulu siitä alusta.
En ymmärrä kuinka joku laittaa näin hyvän laulun peliin, kun siitä olisi voinut tulla joku hittibiisi.
Japanilaisista ei koskaan tiedä.

Eli ykkösbiisi on tämä Melodies of life pianoversio.
Tokana tuloo Real Emotion.

Faust
5.5.2005, 15:16:58
FFVI:n Dancing Mad (mieluiten Black Magejen esittämänä) jää korvien väliin pitkäksi aikaa. Kappale on itsessään niin helvetin hyvä, ja välillä on pakko vetää ilmakitaralla. :D FFIX:n Last Battle jää myös mieleen, alkusävelissä on selvää, ammattitaidolla luotua lopun alun meininkiä. Dii dii dii...

Vaikkei tämä FF-biisi olekaan, niin Star Ocean 3: Till the End of Timessa oleva The True Nature of All jää korvien väliin ja tätäkin tulee välillä hyräiltyä. Ehdottomasti koko pelin paras kappale.

WWWWolf
13.5.2005, 14:01:39
Hupaisaa - minulla ei yleensä jää varsinasesti mikään FF:n biisi päähän soimaan. Hyvää musiikkia sarjassa on tietty rutosti, mutta tämä on pääasiassa siinä mielessä onnistunutta että se luo tunnelmaa kiinnittämättä itseensä turhaa huomiota... mutta toisin kuin moni muu ambienssimusiikki se myös onneksi toimii pelin ulkopuolella.

Ja yleensä jos jokin biisi jää päähän soimaan, se johtuu siitä, että se on ärsyttävä ja sitä ei saa päästä millään. (FF7:n Gold Saucer tai Shinra Company. Tai se helkkarin chocoborenkutus. Rrrrrgh.) Heviä! Kansa tahtoo heviä että saa saamarin Saucerimusan unohtumaan! Apua! Soittakaa heviä!

On tietty muutamia hyviäkin biisejä jotka jäävät päähän:
- Prelude
- FF6 Terra (erityisesti "Terra on Black" OCRemix-versiona)
- FF6 World of Ruinin lentelymusa
- FF7 Mako reactor
- FF7 Cid
Ja viimeisimpänä ja ehkä tärkeimpänä FF2:n se alun kapinallistukikohdan teema (tässä GBA-musiikkisetissä jota nyt kuuntelen nimellä "Rebel Army Theme"...)

Yleensä olen huomannut että parhaiten jää päähän soimaan yksinkertaiset melodiat. Valitettavasti, olipa säveltäjä kuinka hyvä tahansa, yksinkertaiset melodiat on helppo sössiä - ne joko toimivat tai sitten eivät, tai toimivat aikansa ja alkavat sitten ärsyttämään :(

Harmonica
13.5.2005, 15:46:54
Battle with Gilgamesh, Dancing Mad, J-E-N-O-V-A, One-Winged Angel, Immoral Melody, Black Mage Village, Terra (ysistä), You're Not Alone, Passing Sorrow, Assault of the Silver Dragons, Crystal World, The Dark Messenger, Bittersweet Romance, Melodies of Life, To Zanarkand ja Seymour Battle.

Listasta tuli pitkä, mutta nuo kaikki ovat niin ikisuosikkeja ettei niitä voi toisistaan erotella ja varmasti monia jäi puuttumaankin.

Myös monet KH:n kappaleista ovat aivan loistavia, mm. Forze del Male, Disappeared, Night on Bald Mountain ja Another Side.

The Black Magesin versioinnit FF-biiseistä ovat myös kautta linjan erinomaisia, erityisesti The Skies Above on mestariteos.

Kuten varmaan huomaatte, hyvä musiikki on minulle tosi tärkeää peleissä.

Candela
18.5.2005, 10:36:42
Melodies of life! Ehdottomasti! Se on niin ihana! Ja kympin Suteki ne dane (kirjoitinkohan tuon nyt oikein...) vaikka moni ei tykkää siitä, mutta minä näin/kuulin sen ensimmäisen kerran, kun katsoin sen musiikkivideon ja rakastuin.

Olen niin herrrkkä, sniff!

pensu
20.5.2005, 18:53:09
Minulla jää AINA päähän pyörimään FFX:stä se A Fleeting Dream, mikä ei kyllä haittaa, sillä ihan kivahan tuo on. Dodih, ajatuskin vain siitä, ja nyt en varmaan saa sitä päästäni puoleen vuorokauteen. Kympistä myös The Summoning, elikkäs tuo pimputusmusiikki pelin "melkeenalusta". Ja sehän on semmoinen, ettei sitä pysty millään hyräilemäänkään, ja se pännii jos mikä. :prkl: Ja sitten vielä ysin korttipeli. :D Se on kiva se.
Chocobo ja moogle -teematkin usein soivat, sekä Liberi Fatali kasista.

Koope
22.5.2005, 14:21:55
Päässäni soi usein FFVII:sta still more fighting. Onneksi se on myös useimpien Boss -taistelujen takamusiikki :D . Toinen on Crazy Motorcycle. FFX:s Otherworld ja se alkumusiikki on usein soinut päässäni (ja joskus muuallakin). Se on vaan niin onnistumisen tunne, kun pelaa eka kertaa FFX:sää ja tulee Zanarkandiin ja sitten se musiikki alkaa soimaan. Se on kyllä toisaalta aika surullinen, mutta niin hyvä!

Critis
26.5.2005, 21:02:38
Minulla on jäänyt soimaan päähän FFV:sen Decisive Battle siis se taistelumusa joka soi Exdeath taisteluissa paitsi ei Neo Exdeath taistelussa. Kuulustelen sitä tälläkin hetkellä ja se on mielestäni FFV:sen paras taistelumusa heti Gilgamesh ja Last Battle musiikkien jälkeen. Tässä Decisive Battle kipaleessa on kivat rytmit ja jumputukset ja se sopii muutenkin Exdeathille täydellisesti.

Black Abyss
29.5.2005, 10:49:31
Kirottu FFx-2,niin huono jatko osa ja huonot musiikit!
Mutta tällä hetkellä "real emotion" pyörii päässäni,onneksi 1000 words meni
jo ohi!En olisi kestänyt sitä.Niin kuin myös FFx suteki da ne, joka oli ihan kaunis laulu ja sopi herkkyydeltään FFx:sään.
Mutta sitä kamalaa emotion pop laulua ei kestä vaikka sekin sopi niin tyhmään peliin. :prkl:

Black Smoke Dragon
29.5.2005, 20:04:03
Parhaimmat musiikit löytyy seiskasta...
Tuo Aeriksen teema on niin himputin herkkä. Joka kerta meinaa tulla
itku kurkkuun kun sitä kuuntelee ( totta se on!!!! ).

Pomomusiikit olivat seiskassa mieleenpainuvia. Esim. J-E-N-O-V-A ja
One Winged Angel ovat parhaimmat, mutta Yksisiipinen Enkeli vie voiton.
Ensin mahtipontinen jumputus ja sitten mieleenpainuvaa lätinää (latinaa).

Akie-san
29.5.2005, 20:35:36
1. FF VII - One Winged Angel, koska se kuulostaa ihan kuin siinä sanottaisiin ''Ees taas vikkeliin, Kira mee helvettiin.'' :D

2. FF VIII - The Man with the Machine Gun. Erittäin kiva kappale. Pidän vain original versiosta. Mukavaa jumputusmusiikkia.

3. FF VIII - Maybe I'm a Lion. Todella kiva kappale ja kiva komppi. Ärsyttää vain tuo nimi, koska Skälli on niin... En osaa suhtautua häneen normaalisti.

4. FFVII - Crazy Motorcycle. Se voisi olla kiva stepmaniassa ;D Ei suinkaan raskas.

5. FFVI - Battle musiikit. Ne ovat todella hienoja. Varsinkin Decisive Battle!

Monet muutkin kappaleet jäävät soimaan päähän esim. VI:sta todella monet silloin kun sitä pelaa. Ei se kyllä haittaa. ^^

wertet
30.5.2005, 12:28:34
Paras musiikki Finaleista on kasissa alkuvideon aikana soiva Liberi Fatali. Se vaan jää mieleen.

Muutkin musiikit on loistavia mutta niiden joukosta nostan esille ne, jotka jäävät minun mieleen pyörimään: Jenova, One-winged Angel, Kasin ja seiskan bossi musiikit sekä FF8:sissa Lagunan taistelu musiikki (en tiiä kaikkien kappaleiden oikeita nimiä, joten laitoin ne noin).

Sananium
30.9.2005, 8:59:25
Korvien väliin jää soimaan lähinnä Battle Theme FF kutosesta. Nytkin se soi päässä koko ajan. Pidän erityisesti tästä kipaleesta, sillä se saa aina hyvälle tuulelle. Lisäksi vanhanaikaiset äänet kuulostavat hyviltä. The Black Magesin versiokin on ihan sairaan hyvä ja sekin jää soimaan aina, kun kuuntelen sen.

Hukka
30.9.2005, 9:10:26
Suteki da ne (FFX) sekä Final fantasy X-2:sesta tuttu real Emotion jäävät aina soimaan päähäni, jos kuulen niistä eden pikkuisen pätkän jossakin. Myös FFVII:ssa oleva eräs taistelumusiikki on hyvin tarttuva ja sitäkin usein hyräilen itse sitä ehkä huomaamattakaan.

Fimzy
30.9.2005, 16:02:29
FF VII: Aeris theme. Se on tosi kaunis kappale. Tykkään siitä TOSI paljon Crazy motorcycle. sitä jaksaa kuunnela tosi pitkään. sitten se mikä soi siellä missä se nanaki asuu. (En muista nimee..)

FF VIII: Eyes on me. En olisi muuten kuunnellut ellei isosiskoni olisi joka päivä kuunnellut sitä. Sitten rupesin tykkäämään siitä vaikka ensin kyllästyin.

FF IX: haa! Tästä tulee pitkä lista!! =) Your not alone. Se on tosi hyvä kappale. Tartteeko muuta sanoo? Melodies of life. Se on kaunis kappale. gulug volgano tai joku tommonen. Tosi kiva ja se jää päähän soimaan. Sitten se kun pelataan sillä chocobolla kun etitään aarteita. (senkään nimee en muista) Sitten se musiikki mikä soi Terrassa. Siis sillon kun sinne juostaan. se on ihana! Bittersweet romance. Se on mun mielestä hyvä ja sitten se Loss of me

FF X: To Zanarkand. Se on kaunis kappale. Suteki da ne (tai joku tollanen) Kaunis kappale yhä!

FF X-2: 1000 words. (tolleinko se kirjoitettiin?) IHANA kappale. laulajalla on tosi hyvä ääni. :D Real emotion. Vauhdikas.. öö.. ja musiikki on hyvä!! =)

Auron1992
6.10.2005, 15:28:02
Vai että paras biisi. No se on ehdottomasti :bow: FFX To Zanarkand. Se on paras biisi koko FF historiassa (ainakin mun mielestä). Ja by the way huonoin biisi on FFVI:n taistelumusiikki. Ai miksikö? No siksi, kun kaveri hyräilee sitä koko ajan eikä mitää muuta (esim. To Zanarkand :D ) et siinä syy jos joku haluu perustelut. Nii ja tietenkin FFX:n Suteki Da Ne. Siinä vasta hyvä biisi

Mistaken_One
6.10.2005, 15:45:20
Todellakin FF X.n Suteki Da Ne. Se on niin mahtava kappale, että ei rajaa. Nähdessäni ensi kertaa Tiduksen ja Yunan lähdekohtauksen, meinasi melkein tulla tippa linssiin, sillä niin kaunis kohtaus se oli, ja musiikki sopi kohtaukseen paremmin kuin kieli leivän päälle. ^^ Kappaleeseen en kyllästy koskaan. Rakastan varsinkin kappaleen orkesteri-versiota.

Myös FF X-2:sen 1000 Words tai 1000 no Kotoba ovat hyviä kappaleita, kummalla kielellä tahansa kuunneltuna. Japanilainen versio on kuitenkin ehkä hieman parempi kuin englantilainen. Mutta ei kummassakaan mitään valittamista ole.

Olen juuri tällaisen tyyppisen ns. hempeily musiikin ystävä, sillä rakastan haaveilua, ja mikäpä muukaan musiikki kuin esim. Suteki Da Ne sopii paremmin sellaiseen olotilaan.

Lizzy
7.10.2005, 0:44:31
Todellakin FF X.n Suteki Da Ne. Se on niin mahtava kappale, että ei rajaa. Nähdessäni ensi kertaa Tiduksen ja Yunan lähdekohtauksen, meinasi melkein tulla tippa linssiin, sillä niin kaunis kohtaus se oli, ja musiikki sopi kohtaukseen paremmin kuin kieli leivän päälle. ^^
Outoa, mina kun aina repean, kun naen Tiduksen pepsodent -hymyn ja olen-seitsemannessa-taivaassa -ilmeen...mutta musiikki ja paikan maisemat ovat todella kauniita.

Itse tuppaan aina hyrailemaan lauluja pelatessani, oli se sitten kuinka stressaava tai hauska kohtaus, mutta harva kipale jaa mieleen soimaan. Paitsi ehka FFVII - Cosmo Canyon, FFVIII - Man with the machine gun, FFX - Otherworld (on niin hauskaa imitoida sahkokitaraa ^^)...niin, ja kympin lukuisat versiot Suteki Da Ne:sta...

WonderAndy
7.10.2005, 8:48:17
Kyllä se on tämä Black Magesin The Skies Above, vaikkei se aivan Final fantasy kappale olekaan. Siltikin tämä rock-veto To Zanarkandista on kerrassaan loistava, kun sitä on kuunnellut muutamaan kertaan.

Se sovitus ainakin on todella onnistunet alun pianoa ja koko biisin yleisolemusta myöten. Koko ajan tulee sellainen mielikuva tuosta tekstistä, että se on Tiduksen laulama, vaikka vokalistin ääni ei siihen liiemmälti sovikaan. Silti pidän Mr. Goon tavasta tulkita tätä kappaletta. Taitava laulaja hän on vilunväreitä tämä kappale aiheuttaa joka kerta.

Harmonica
13.10.2005, 21:59:37
Final Fantasy Vocal Collections- levyjen musiikit ovat muuten aivan erinomaisia. Musiikki on lähinnä vanhemmista Final Fantasy-peleistä, joihin on lisätty sanat. Mm. The Promised Land ja Love Will Grow FFII:sta, Once You Meet Her ja Have You Ever Seen Me FFIII:sta ja Toki No Hourousha FFVI:stä ovat uskomattoman kauniita ja tunnelmallisia. Suosittelen kuuntelemaan.

Godbull
20.10.2005, 17:12:38
Ehdottomasti paras kappale on minun mielestä ffvii:n One Winged Angel. Siinä on erittäin hyvät kuorot ja soi koko ajan päässä, Toinen hyv on myös ffx:n Otherworld

kirsikka
20.10.2005, 23:05:38
Olen tylsä, eikä minulla ole omia mielipiteitä, kun sanon tämän; FFX:n Suteki da ne. Kaunis (so pretty it hurts :P ). Se on nätimpi japaninkielisenä kuin englanninkielisenä. Jäi soimaan ja soimaan ja soimaan ja...
To Zanarkand on myös mistä pidän!
Arg, en muista nimeä, mutta tulee myös X:ssa siinä kohdin missä Yuna vaeltalee siellä "labyrintissä", nättiä, nättiä, että oioi.

Sininenkissa
20.10.2005, 23:30:42
Plää. Miulla soi oikeastaan jos soi niin Aeriksen Theme ja One Winged Angel päässä. En ole muita kappaleita pitkään aikaan kuullut jotenka paha mennä muuta sanomaan kun FF biisit ei oikein soi päässäni. Nykyisin muutenkin aika harvoin päässäni soi kappaleita, enemmänkin Naruto-aiheisia, mutta niistä en sano mitään koska ei ole sen aika.

Aeriksen Theme on kaunis ja lumoava kappale. Tulee aina mieleen...se...yksi kohtaus jota sen sano tässä koska sen halua laittaa spoileria, gomen. Kuitenkin, se kohtaus tulee aina mieleeni, jonka Seiskan pelanneet tietää. Pitäisiköhän taas alkaa pelaamaan?

One Winged Angel taasen on hieno kappale hienon orkesterinsa kanssa ja se jää jummaamaan päähän oikeastaan aika usein, ainakin ennen. Varsinkin 'veni veni venias'-kohta. Muistin sen joskus kokonaan ulkoa ja vielä englanninkielisen versionkin. Huh huh. ^^''

Xanatos
22.10.2005, 10:04:46
Minulla jää aina kun olen pelannut ffVIII:n läpi niin se mabey I'm a lion. Se on hyvä kappale mutta kun se pari päivää soi korvissa niin kyllä se pikkuhiljaa alkaa ärsyttämään. One winged angel (ffVII) on just semmonen kappale, joka jää päähän soimaan muitten semmosten ykstoikkoisten kappaleiden tavoin. Mm. se kasin karttamusiikki jää aina päähän soimaan! :tuska:

Fumi
3.11.2005, 19:50:10
Arg, en muista nimeä, mutta tulee myös X:ssa siinä kohdin missä Yuna vaeltalee siellä "labyrintissä", nättiä, nättiä, että oioi.
Muistaakseni tuo kappale oli ainakin Lucan teatterissa nimellä
"Via Purifico".
Mnustakin se on nätti, joskin se toistaa itseään. No duh..
Sopi sinne kohtaan.Hyvä, että olikin vähän kauniimpaa musiikkia,
ettei ollut jotain ärsyttävää "ratatataranttantan!"-pärinää.

Coridus
19.11.2005, 16:04:27
VI: Terran theme on jotenkin mielenkiintoinen, se jää päähän.

VII: Jenova Absolute, Absoluuttisesti. Satuin tuon kerran kuulemaan, ja nytkin pyörii. Yllättävän hyvä melodia, vaikka toistaakin itseään sen neljä minuuttia.

Ja One Winged Angel. Kappale itsessään on uskomattoman hyvä, ja vielä sanatkin ovat tunnelmalliset. Advent Childrenin versio J-E-N-O-V-A:sta on myös mannaa korville.

X: To Zanarkand on hyvä. Sopivan rauhallinen.

Ibanez
19.11.2005, 20:20:57
Juu Jenova kappale on yllättävän hyvä vaikka se onkin simppelisti toteutettu ja jankkaa sitä yhtä ja samaa ja se tulee hyvään kohtaan ainakin siellä Northern Craterissa.

Boo
23.11.2005, 17:20:03
Yksinkertaisesti, Liberi Fatali VIII:stä.
Siinä kappaleessa on jotain mikä saa meikun veret seisahtumaan. Latinankieliset sanat kaikuvat mielessä pitkään, niiden impulsiivisuus ja kohtalokas rytmi ei meikulta koskaan heti unohtunut.

Jotain siinä oli.. Vaikka se tuntuikin alussa hieman ihmeelliseltä kirkkomusiikilta, niin tyyli vaihtuikin nopeasti erittäin dynaamiseksi ja kauniiksi eri soitinten ja vokalisoinnin tuotokseksi. Meikulle tulee aina niin omituisen nostalginen ja kuitenkin niin epäilyttävä olo tätä kappaletta kuunnellessa. Ihastuttava sävellys.

Kaksi muuta, jotka ovat jääneet mieleen olivat Immortal Melody IX:stä ja One-Winged Angel VII:stä.

Immortal on yksinkertaisesti kylmiä väreitä antava, ja One-Winged Angel ei koskaan perusteluja kaivannutkaan. Tosin, nykyään se vaikuttaa niin älyttömän laimealta Adventti-Ipanat-versioon verrattuna.

Lord Bahamut
23.11.2005, 20:56:32
Ehdottomasti korvien väliin jäänyt kappale on Finaleissa:

- Otherworld (X) ; Tämä kappale jäi soimaan korvien väliin koska se oli ensimmäinen kerta kun kuulen raskaampaa musiikkia finaleissa. Loistava kappale.

- OWA (VII), ; Legenda. Niin mahtava tämä kappale. Ei perusteluja kaipaa.

- Melodies of Life (IX) ; Kaunis ja hieno kappale. En pitänyt ensin, mutta jäi sitten soimaan päähän.

Hayzel
25.11.2005, 14:15:48
Aloitin ihanan X2-pelin taas, ja muistin kuinka ihanaa musiikkia siinä on. No se alkuintro on kiva, What can I do for you, se sen nimi varmaan on.

Mutta, se ihanaakin ihanampi helinämusiikki, joka tulee ennen sitä aloitusvalikkoa. Se jossa näytetään niitä kuvia samalla, ja tekijöiden nimiä. Voi himskatti kun en nyt muista sen nimeä, se on niin ihana. Aina kun pelaan sitä peliä, ennenkuin aloitan, kuuntelen sen loppuun asti.
Siten peliä pelatessa sitä on ihan pakko hyräillä jokin aika. Ihana. Mikä kumma sen nimi on? muistihäiriö. (;

Ja sitten kun Yuna pitää sen konserttinsa. Ja laulaa 1000 Words. Se on nin koskettava se videoclippi ja se laulu. Ihanat sanat, ja kun olen kuullut sen niin monta kertaa, osaan sen ulkoa, sitä on kiva laulella. Missä ja milloin vain. Taaskin se soi päässäni, kun pelasin eilen. ^.^

Fera
25.11.2005, 14:26:47
Aloitin ihanan X2-pelin taas, ja muistin kuinka ihanaa musiikkia siinä on. No se alkuintro on kiva, What can I do for you, se sen nimi varmaan on.

Mutta, se ihanaakin ihanampi helinämusiikki, joka tulee ennen sitä aloitusvalikkoa. Se jossa näytetään niitä kuvia samalla, ja tekijöiden nimiä. Voi himskatti kun en nyt muista sen nimeä, se on niin ihana. Aina kun pelaan sitä peliä, ennenkuin aloitan, kuuntelen sen loppuun asti.
Siten peliä pelatessa sitä on ihan pakko hyräillä jokin aika. Ihana. Mikä kumma sen nimi on? muistihäiriö. (;

''Yunan'' alkukappaleen nimi on Real Emotion ja sen pianointron puolestaan Eternity ~Memory of Lightwaves~

Tuli mieleen että seiskan sen makoreaktorin kappale alussa on hemmetin hyvä, jään monesti kuuntelemaan sekä tietenkin kraaterin sisällä soiva kappale on myös erittäin kuunneltava ja kiinnostava. Myös seiskan Battle Theme rokkaa ja kovaa.

Lollero
25.11.2005, 14:28:53
Eternity? Sen voit kyllä käydä tarkistamssa täältäkin (http://www.rpgplanet.com/fflash/flash.shtml)

Mutta tämä iki ihana Suteki Da Ne jää aina soimaan korvieni välissä, kun tätä peliä pelaan (ffx), tai jos edes vain kuulen tuon tai soitan tuon pianolla. Ja myös FFX: To Zanarkand, No dream, no hope ja
Ending theme. Tämä Eternity(FFX-2) ja Mt.Gagazet (FFX-2).
Ja sitten tuossa FFVIII:ssä Balamb Garsen, Witches (se taisi kyllä olla joku succeshul witches tai jotain tuollaista, kuitenkin se musiikki, kun Edea tulee jne :shy: )

//Oi, Fera olikin nopsampi (x

Eternium
26.11.2005, 9:00:31
Miun korvien väliin on jäänyt nää FFVII-biisit soimaan,hyvällä tavalla.

One Winged Angel:Tuo biisi on niin loistava.Tuo mieleen sen pahuuden,joka Sephirothista hyökyy.Olin ennen kova sinfoniamusiikki-fani,ja tietenkin tykkäsin tästä,ja tykkään edelleen.Kuorokin on kaunis.AC:ssä soiva rock/metalli-tyylinen OWA jää mieleen.

Aeris Theme:Tämä pianonpimputus tuo mieleen sen,että lentelisin taivalla,pilvien keskellä.Kaunis kappale.

FF-VII Boss theme:Tämä hieman rock-pitoinen kappale on tosi hyvä,ja yleensä,kun mätän vihollista/vastusta,toivon,että tämä kappale kävisi soimaan.Se on niin hemmetin hyvä.

Sephiroth theme:En vain tiedä,miksi se on näin hyvä.Tykkään tuollaisesta hieman painavahkosta musiikista.Tu-tum...Tu-tum...Kalmea musiikki ja akikkea..Hyrr.

Cosmo Canyon:Tosi kaunis,onkohan huilulla soiettu?Tykkään vihellellä sitä joskus itsekseni.Tuo mieleen jonkun nuotion ja telttaretken :/

Ettei tämä jäisi pelkäksi VII-biisien mätöksi,tässä pari hyvää kappaletta Kingdomista.

Hollow Bastion:Sekä tavallinen,että taistelumusiikki ovat tosi kauniita.Pianot ja kaikki muut.Jeps.

Hitto,kun en muista oikein muita paikkoja,KH:ta ei ole tultu pelattua,mutta tosi monessa paikassa on hienot kappaleet.Lopetan tähän.

Fera
11.12.2005, 15:10:53
Ai kamala, nyt kyllä löytyi yksi kauneimmista ff-kappaleista kautta aikojen. Kappale kuuluu pelille FFX-2 International + Last mission ja kuuntelin saamaani levyä tässä pudoten melkein penkiltä kun tämä kappale, nimeltään Seal of the Wind ~The Three Trails~, niin kaunista en ole aikoihin kuullut. Hyvin koskettava sävel, ihanat instrumentit ja haikea tunnelma. Melkein itku pääsee, niin kaunista ja kun olen vieläpä hupsu. Naurakaa vain~

Heba
16.12.2005, 22:29:18
"Let me blow you a kiss" FFX-2:sta, se on sellainen biisi minkä muistan aina vaika en ole kuullut sitä ainakaan vuoteen, se on sen verran hyvä biisi. Muita taitaa olla One Winged Angel sekä FF8:n bossi musiikki (koko pelin paras biis luultavasti). Muistan myös 9:syä hyvin musiikit

Loikkari
18.12.2005, 20:44:04
Final Fantasy VII:stä One Winged Angel. Rakastettavan pahaenteisen kuuloista että sydäntä aivan särkee. Se tykkää soida päässä ehkä turhankin usein, varsinkin kun on ruokapöydässä tai muuten kun on hiljasta porukkaa ympärillä ja minähän en voi pitää sitä sisälläni ja olla laulamatta "SEPHIROTH!"... =) Aiheuttaa lähes sydäreitä..
Ja toinen on FFIX:stä You&#180;re Not Alone. Siinä on kaunis melodia ja jäänyt hyvin muistiin. Pahinta vaan että se alko jossain vaiheessa soimaan päässä samaan aikaan pienen pienen veturin kanssa (kiitos musiikinopettajani..) ja se on kammottava yhdistelmä. >.<
Viimeisenä mainitsen vielä FFX:n Otherworldin jonka muistaa varmasti aina ja jota rakastaa. Osaisimpa öristä. Se on vaan jotain niin erillaista mitä Final Fantasyissä on kuullut. Ihanat lyriikat ja soundit unohtamatta sitä örinää. ^__^

Naskali
21.12.2005, 0:47:07
Kun eräs foorumi-friiduista sendi minulle Eyes on me -kipaleen, huomasin sen olevan paljon kauniimpi kuin muistinkaan. Tätä lauleskelen ulkomuistista, aivan ihana kappale.

Kun menin FF7:n ensimmäistä kertaa läpi, One winged angel jäi useiksi viikoiksi päähäni soimaan. Tämä kappale on suuri syy miksi aloin suoranaisesti fanittamaan pelisarjaa.

Don of the slums soi myös pitkään päässäni kun kyseisen kohtauksen olin mennyt läpi.

Kutosessa on useita kohtauksia joiden kappaleet soivat useitä päiviä päässäni: Devil&acute;s lab, Kefkan theme, Terran theme, Sabinin ja Edgarin theme, jne jne jne

Kympistä päähäni jäi Thunder plaintin taustakipale, pelin tunnusbiisi sekä tietysti Otherworld. Nämä eivät kuitenkaan vaikuttaneet niin paljoa kuin 7:n ja 6:n kappaleet.

Paras FF-kappale (joka parhaillaankin soi päässäni) J-E-N-O-V-A oli minulle aluksi hieman vieras kappale. Sitten kaverin yllyttämä syvennyin kipaleeseen ja ihastuin heti sen kauneuteen ja voimallisuuteen. Tämä soi todella usein päässäni.

Gettostara
22.12.2005, 19:33:01
//Hmm. Päivitys

Päähän eniten jäävin biisi on Final Fantasy VII: Advent Childrenin One-Winged Angel. Mahtipontinen orkesteri biisi yhdistettynä hyviin sähkökitaroihin ei voi olla kuin hyvä. Aidosta versiosta puuttui tuo poljento mutta ei kai se niin kauheasti olisi bsiihen sopinutkaan, olihan AC sen verran vauhdikkaampi ainakin taistelu kohtauksissa.

Myös Final Fantasy VIII:n Eyes On Me ja Maybe I am A Lion ovat tarttuvia, ne jäävät päähän kumisemaan ja usein huomaa hyräilevänsä niitä missä sitten onkin.

Kyllä Final Fantasyissä hyvät musat on, ei minkäälaista valittamista.

Smarie
23.12.2005, 18:08:01
FFIX You Are Not Alone on ihan parhaimpia, sitä kun kuuntelee niin sitten se jää soimaan uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.. kokemusta on..

FFIX Eternal Harvest on myös yksi kipale mikä jää soimaan päähän helposti. Ehkä se johtuu siitä että se on vähän irlantilaisen musiikin kuuloista..

Melodika
31.12.2005, 22:48:41
No näitähän on monta.

X:stä : To Zanarkand
Ihan älyttömän ihana piano kipale. Tämä oli ihka ensimmäinen ffpiisi jonka kuulin. Löysin joskus neljä vuotta sitten Squaren FFX sivut ja siinähän soi tuo rakastettava pimputus. Olin sillä sivulla monta tuntia päivässä vain sen kipaleen tähden. Oikeasti silmäthän tässä kostuu kun muistelen sitä. Tämä jos joku jää soimaan päähän. Kaunista <3
Suteki Da Ne
Oi tämäkin on ihana ja Rikki:llä on suloinen ääni. Tämä jää soimaan myös päähän ja pahasti. Joskus kun opettelin sanatkin ulkoa niin lauloin tätä aina.
Muita 'soi päässä' piisejä X:stä on Ending ~Until the Day We Meet Again ja Kilika theme.

X-2:sta : Seal of the Wind ~The Three Trails~
Tuo Feran mainitsema kaunis pimputus.<3

Enpäs muita tiedä tosin OWA ja VIII:n Timber Owls ovat joskus soineet päässäni.

RedMagician
1.1.2006, 9:08:16
Kyllä ne monet FFIV:n musat ovat vieläkin muistissa. Esimerkiksi;

FFIV: Mystic Mysidia: Aivan uskomaton soundi!
FFIV: The Final Battle: Kyllä sitä kuuntelen vieläkin. Itse asiassa, tällä hetkellä =P

FFV: Harvest: Tässä on sitä kunnon "hobitti" tunnelmaa =P.

FFVI: Aria de Mezzo Caraterra: Nimi saattaa olla väärin, mutta todella hyvä.
FFVI: Kefka: U-S-K-O-M-A-T-O-N!

FFVII: One Winged Angel: Siis aivan mieletön!!!!!
FFVII: Aeris's Theme: Ensimmäisen kerran kun kuulin tämän purskahdin itkuun.
FFVII: Cosmo Canyonin musa: Todella hyvä.
FFVII: Weapon Raid: Todella upea.

FFVIII: Balamb Garden: Todella rauhoittava.
FFVIII: Boss fightin musa: Todella hyvä soundi!
FFVIII: Esthar: En tiedä miksi pidän tästä, mutta tämä on hyvä =P
FFVIII: Eyes On Me: Todella uskomaton.
FFVIII: Musa mitä oma "bändi" soittaa: Tästä pidän todella paljon.

FFIX: Lindblum: Rauhallinen ja hyvä.
FFIX: The Border Village Dali: Aivan uskomaton. Ehkä paras biisi FFIX:ssä.
FFIX: The Black Mage Village: Ehkä toiseksi paras biisi FFIX:ssä
FFIX: Melodies of Life: Joskus sitä tulee pelattua koko peli läpi kuullaakseen tämän.

Kunnia maininnan saakoon Final Fantasy I Originsista, biisi joka soi kaupoissa, biisi joka soi siellä paikassa missä on Fire Crystal (jostakin syystä en muista nimeä). Final Fantasy II Originsista kunnian saakoon Boss Fightin musa.

Yaden
3.5.2006, 22:22:12
FF VII
Aeris theme - Erittäin kaunis pianon pimputus, onneksi osaan itsekin soittaa tämän. Haikea tunnelma tulee.

FF VIII
Sad Piano Theme - Latasin tämän DC++:lla, en ole itse ainakaan muistaakseni kuullut tätä kappaletta pelissä (tosin en ole vielä mennyt peliä läpi), mutta tätä kuunnellessa ajatukset virtaavat päässä, tulee haikea olo tästäkin.
(Tuosta nimestä en ole sitten varma, kun minulla windows media playerissa sen nimi ainakin on tuo.)

FF X
Suteki Da Ne - Kun ekan kerran kuulin ( Tidus pusi pusi Yuna kohtaus ), oli pakko ottaa viime tallennus ja mennä kohtaus kerta toisensa jälkeen uudestaan. Mitään niin kaunista en ollut kuullu aikoihin. Sävel oli surumielinen, ja sanatkos sitä vielä haikensikin. Oi että, tekee mieli itkeä!

No dream, no hope / Hopeless Desire - Vau. Kauniiksi tätä ei voisi ehkä ihan sanoa, tai haikeaksi (kuten kolmeä edellistä), mutta tässä on silti sitä jotain. Kuuluu lempikappaleihini FF X:ssä, tästä jää kyllä aivan upea tunne. Tietäisi vain, että minkälainen.
//
Loss of me - Kuinka ihmeessä unohdin tämän? Tämä nousee ehdottomasti kärkeen FF musiikissa, nyt kyllä leikin kotitonttu Dobbya ja hakkaan itseäni lampulla, kuinka saatoinkaan unohtaa tämän laittaa. Kuitenkin. Kauniilla mennään taas, enkä ole muuten kuullut tätä koko pelissä, DC++ väitti, että tämä on FF X:n. No jaa, kaunis tämä kuitenkin on. Laitan joka päivä tämän soimaan viisi kertaa peräkkäin, kunnes olen ylikuunnellut sen.

// Hemmetti.

Ending theme - Whee, onneksi osaan tämän soittaa pianolla, ja joka päivä soitankin tämän. Itkin FF X:n loppuvideon aikana, ja tällä musiikilla oli siihen suuri vaikutus. Viulunsoittoa, pianonsoittoa vaikka mitä kaunista. Ne täyttivät mittani ja pillitin koko videon aikana.

FF XI
Opening theme - Kaunis ja mahtava. Alussa kuuluu se tavallinen Final Fantasy Prelude (Tai mikä lie onkaan, tietääkseni jokaisessa final fantasyssa on tämä sama pianon pimputus). Loppua kohden kappale vain paranee.

Ronfaure - Ei ehkä kaunis, mutta mahtava, ihan niinkuin Hopeless Desire (/No dream, no hope) En ollut vielä pelannutkaan yhtään Final Fantasya, kun kuuntelin tätä (Ettei olisi ollut FFfinin soittoääneistä), ja sekös lisäsi innostusta Final Fantasyyn. Soittoäänenäkin tämä löytyy.

Piano theme - (olen melko varma, ettei kappaleen oikea nimi ole Piano theme, tämänkin olen ladannut DC++:lla, ja siellä näkyi tämän olevan FF XI:stä, mutten soundtrackiltä löydä tätä, harmillista kyllä.) Mutta tämä jos mikä on kaunis. Piano on kyllä niin kiva soitin, sitä jaksaisi kuunnella yötäpäivää. Tätäkin kuunnellessa tekee mieli itkeä, err .. miksi näin kauniita kappaleita tehdään?

(En ole edes FFXI:tä pelannutkaan, mutta pelin musiikit ovat huippuluokkaa =D)

i<3yaoi
4.5.2006, 15:22:22
Jäädä päähän soimaan on yhtäkuin laulaa yksinään tekemisen puutteessa.

Final Fantasy VII:
One winged angelin "veni vani venias..." -kohtaa on kiva hoilottaa yksinään, epävireisesti ja epätoivoisesti, mutta kovaa ja korkealta.
Sephirothin pelottelu musiikki, eli the nightmare begins jää myös rallaamaan päähän.

Final Fantasy VIII:
[viha/rakkaussuhdeYksin kylillä pimeässä kävellessäni laulan Eyes on me:tä. Aika herkkä kappale, mutta en hirveästi tykkää. Liian lälly, eikä kummoisetkaan musiikit. Mutta päähän se jää ja sitä on kivaa laulaa, vaikka ääni ei riitäkään. [/viha/rakkaussuhde]

Myös Deling cityn musiikki jää soimaan päähän koska se on aivan jumalattoman rasittava ja ruma. Inhoon.
Ending theme:stä tykkäilin myös paljon. Jos korvani toimivat siinä oli vähän samaa kuin Liberi Fatalissa, joka jää rallaamaan myös päähän. Kivaa hihuhu.

Final Fantasy X: Suteki da ne:n soisin soivani päässä, vaan kun unohdin sanatkin.

X-2: En kuule muuta kuin Leblancin äänen sössöttämässä Noojiewoojiehöppänälle jotain rakastavaa. yök.

Necromuru
7.5.2006, 21:46:11
No seiskan taistelu tunnarit ovat itsestään selvyys. Kun eka taistelu alkoi, totesin että onpas jees musat. Kyl tässä kelpaa mättää. Mutta herran jestas kun lähti ekan kerran pomotunnari. Hyvä etten tuolilta tippunu kun tuli sellanen hard rock elämys. :>

Ysissä on montakin komiaa kappaletta. You'r not alone (soi kun Zidane angstaa Pandenomiumissa) sävähdytti. Samaten se kappale joka soi Black Mage villagessa nelos cd:n alussa.

Ja tietty on mainittava klassinen FF Prelude joka soi monen FF:n alussa.

Aneo
20.7.2006, 21:52:09
Äsken pelasin FF7:kaa ja päähän jäi soimaan se bossi tappelu (Those Who Fight Futher, jos oikein muistan). Se on niin iskevä ja sopii hyvin pääkkeihin, olen kitarallakin kyseistä biisiä opetellut.

One-Winged Angel AC versio:
Aivan mahtava biisi, sähkökitarat sopivat hyvin orkesterin joukkoon ja kappale tuo aina mieleen Sephiroth taistelun.

J-E-N-O-V-A:
Tätä tulee kuunneltua aika usein koneella ja se jää aina päähän soimaan. Erityisesti pidän koskettimesta ne ovat niin "kauniit".

Sase
21.7.2006, 7:36:25
Äsken pelasin FF7:kaa ja päähän jäi soimaan se bossi tappelu (Those Who Fight Futher, jos oikein muistan).
Still more fighting minulla.
Ja asiaan: Minulla on jo kauan pyörinyt päässä FFX:n zanarkand ja Fleeting Dream/Some day the dream will end. Molemmat koskettavia. Lisäksi FFVII:n The Landing Demo on niin hyvä FF musista että sitä ei voi olla hyräilemättä >:D

J-E-N-O-V-A:
Tätä tulee kuunneltua aika usein koneella ja se jää aina päähän soimaan. Erityisesti pidän koskettimesta ne ovat niin "kauniit".
Minä diggaan JENOVAn viuluja tai selloja. Mitä ikinä onkaan. Koneella on kaikki löytämäni FF-musa netistä ja vähän ylikin.

Jes! Olen nyt Bomb!

Lady Kiha
21.7.2006, 15:35:42
No niin, onhan niitä vaikka kuinka monta hyvää biisiä, mutta yksi on kyllä ehdottomasti se, joka jä soimaan päähän (soi juuri nytkin, vaikka kuuntelen ihan muuta musiikkia):

One-Winged Angel AC -versio
Voi että kun on niin hyvä kappale! Laulu vetää huomioni aina, se on niin hyvin osattu laulaa. Ja kuoron osuudet ovat kyllä niitä parhaimpia. Laulaminen on siinä vaan niin kaunista. Musiikki siinä on muutenkin niin hyvä, tulee heti mieleen Sephiroth ja se tappelu. Tätä kuuntelen aina iltaisin ja piirtelen niitä näitä, sopii hyvin taustamusiikiksi kun piirtää jotakin taistelukohtausta!
Jää soimaan päähän aina kun kuuntelen sen, aina.

Monpensier
26.7.2006, 23:43:47
Ehdottomasti "you are not alone" FF IX:stä. Sopivat täydellisesti siihen kohtaan ja olen pelannut FF IX:n muistaakseni 6 kertaa läpi. Pari viimeista kertaa ihan vaan että olen päässyt Terraan. Siellä kaikki biisit ovat loistavia.:) Muita hyviä on mm. Beatrix theme ja musat Braska's final aeonilla. Näköjään "you are not alone" on saanut enemmänkin kannatusta vaikka eihän se ole, kuin ehkä PARAS FF BIISI IKINÄ!;D

T.J
27.7.2006, 18:28:12
Noita hyviä päähänjääviä FF biisejä on todella monia. Ihan mahdotonta kaivaa sieltä välistä yhtä suosikkia. Aikoinaan fiilistelin ihan täysillä noita biisejä, ei vain pelatessa vaan muuten ihan tietokoneen ääressä lataillen kaikki parhaimman kipaleet koneelle. Nuo suuret biisit kuten Melodies Of Life, Eyes On Me, Suteki da ne ovat ainakin jääneet mieleen hyvyydellään. Muita hyviä ovat Aerith Theme, Sephiroths Theme, Celes, Terra, You're Not Alone, FF7 boss Battle, To Zanarkand............lista jatkuu ja jatkuu.

Ärsyttävimmät biisit ovat Gold Saucerin tunnari ja FF VI:n tappelumusiikki. Ihan hirveitä biisejä.

Sitron
27.7.2006, 18:48:07
Melodies of life FF IX
Pari viikkoa sitten se vain soi ja soi ja soi päässä ja se alkoi pikkuhiljaa ärsyttämään. Esitin todella hienon version siitä keverillenikin, pahempi juttu onkin se, että muistan kappaleen melodian, mutten sanoja. Mutta onneksi mielikuvitukseni on niin rajaton että sain oikein loistavan version siitä kyhättyä. Kaunis kappale, vähän ärsyttävä kyllä aina välillä.

You're not alone FF IX
Tämä on jäänyt päähän ihan senkin takia jo että jäin ensimmäisellä pelikerralla jumiin siihen kohtaan missä tämä kappale soi. Se oli hei hei tallennus -tilanne, mutta ainakin huomasin tämän ihanan loistavan ja upean kappaleen. Tykkään tästä ihan kauheesti ja se on oikein sopiva siihen tilanteeseen.

To Zanarkand FF X
Jep, tämähän kun alkaa soimaan päässä niin sitä sitten hymistään matikantunnilla. Nätti kipale, jota yleensä stoppaan kuuntelemaan pelatessa.

Eev!
11.8.2006, 21:03:29
Awwwwww ihanaa ketju!!:lovetus:

FF X:sästä en oikein tiiä...
X-2 "1000 words" jäi päähän.Silloin kun sen kunnolla kuuntelee ja miettii sitä Lenne Shuyin juttua,täydessä hiljaisuudessa...*huokaus* Niin kauniit sanat...Kaunis grafiikka...NE sanat...Laulelen sitä itseksenikin aika usein...
I know that you're hiding things...
Using gentle words to sheltre me...Your words were like a dream but dreams could never fool me...Not that easily...
I acted so s&acute;distant then didn'nt say goodbye before you left...but I was listening
You'll fight your battles far from me.
Far too easily.
"Save your tears cause I'll came back"
I could hear that you whispread as you walked trough that door
But still I swore
To hide the pain whwn I turned back the pages
Shouting might have been the answer
What Iäd cried my eyes out and begged you not to depart?
Cause now I'm not afraid to say what's in my heart.
Tuossa kohdin alkoi silmät kostua:( En vitsaile.
*katselee ikkunasta ulos toiveelisesti*

Myös real Emotion oli kiva.Itse kun enemmän tykkään nopeista lauluista(ellei se satu olemaan tosi kaunis hidas laulu)Yunantai siis LeBlancin tanssi(tai liikkuminen laulun aikana,anyway) oli hienoa.Rytmi veti mukaan.:)

Olisinpa pelannu enemmään FF:iä niin voisin kommentoida enemmän.Harmittaa kun näin lyhyt viesti tuli=/

Delirium
15.8.2006, 17:47:33
Ehdottomasti One Winged Angel (elikkäs Sephyn tuunnus jos joku nyt ei sitä tiedä :P ). Pelasin Kingdom Heartsia ja taistelin herran kanssa muutaman tunnin ajan (tämä menee elämäni taistelu osioon :)), minkä jälkeen kuoron messuaminen tuli melkoisen kirjaimellisesti uniin. Voisin liittyä siihen itsekin, sen verran selkeästi sanoitus on syöpynyt aivoihin...

Estuans interius
Ira vehmenti
Estuans interius
Ira vehmenti
Sephiroth
Sephiroth

HyperProtomanX
30.8.2006, 10:00:35
No ensimmäisenä mainittakoon se paras, eli "One Winged Angel" VII:stä. Korostaa Sephirothin voimaa.

Sitten X:n "Otherworld." Se kohtaus alussa oli aivan mahtava ja tämä biisi tekee siitä 5 kertaa paremman.

Ja sitten vielä X-2:n "1000 Words." Jos se ei liikuta, niin silloin ei ole ihminen.

Zonick
30.8.2006, 18:53:06
Parhaat vibat olen saanut ekasta Final Fantasysta modernisoidusta, Uematsun Matoyas cave biisistä. Tästä on myös remixi naisen laulamana (au palais de verre) joka löytyy FF CVC - Pray Albumilta. Varhaisista Nintendo äänistä voiton vie kuitenkin Heartful tears. Parhaiten niskakarvat saa nousemaan FF 6 tutulla Forever Rachelilla (+ kaikki sen remixit).
FF 8 tunnari Eyes on me muistuttaa hienosta pelistä, mutta sinänsä tarjoaa vähän liian korkeaa limputusta omille korvilleni.
FF 9 on täynnä hienoa musiikkia. Tämä onkin yksi, ja ehkä ainoa pelin puolista jonka takia sen jaksaa pelata läpi uudestaankin. Melodies of life on nätti kipale, mutta biisi jota eniten lienen tykitellyt mp3 soittimellani on You`re not alone (soi muuten justiinsa). Muita hyviä kyseisestä faikusta ovat mm. The place i`ll return to, ja Hunters Chance.
Kympissä on ehdottomasti final fantasyjen paras vokaalisävellys (Suteki da ne) Muista biiseistä en oikein muista kuin To Zanarkandin.. Niin, ja kuulostaa se Hymn of the faithkin hyvältä kun sille tuulelle sattuu;
X-2 oli kaikilta osin täydellinen floppi. ..ei siitä sen enempää..
Tulevasta 12 en tiedä muutakuin mitä demon perusteella selvisi. Näiden biisien teema oli taistelu, joten varsinaisista hehkeilybiiseistä en tiedä sanoa muuta kuin että pahaa pelkään. (Uematsun lähdettyä varsinaisia helmiä tuskin syntyykään enää..)
Vähän meni offtopickiin tilitys, mutta tulipahan kerrattua vähän historiaakin.. Ykkösijan näistä luetelluista vie siis kuitenkin Uematsun mielestäni suurin sävellys, You`re not alone.

silverfang
30.8.2006, 20:45:17
Eniten korvissa soi se ff7:n legendaarinen boss-taistelu musiikki.. Oisko ollu nimeltään "still more fighting"? mutta aina kun vähänkään hakkaa vanhaa kunnon seiskaa niin kyllä se pakosta soi päässä loppuviikon :)

freya™
31.8.2006, 6:22:15
Kirjoittanut tännekin joskus näämmäs... klik! (http://foorumit.fffin.com/showpost.php?p=238886&postcount=149)

Siinä ei kylläkään ollut kuin IX:n asti mietitty, joten koitetaampas korjata tilanne.

FFX:

At Zanarkand (Jos nyt oikein muistan niin tämä on se pianotunnari)
Path of Repentance (Via Purificossa soiva biisi, piano on hieno soitin)
My Fathers Murderer (Jostain syystä pidän tätä ennemmin Seymourin tunnarina)
People of the North Pole (Jokseenkin surullinen biisi)
At the End of the Abyss (Tottui leveleitä kerätessä, ei lainkaan kyllästyttävä)
Seymour Battle (Loistava pomo biisi)
Summoned Beast Battle (Samoin tämä)
Decisive Battle (Loppupomon tunnari, paniikin puute vähentää nautintoa --> ei voi kuolla)

FFXI: (En ole koskaan pelannut, mutta OSTia tullut kuunneltua)

Opening Theme: the Crystal Theme (Tämä tulee ensimmäisenä mieleen, melko pitkä ja sisältää lauluosuuksia)

FFTacticsin musiikki on myöskin aivan mahtavaa, vaikka onkin vanha peli ja säveltäjä ei ole ihan niin tunnettu kuin Uematsu. Biisin nimet eivät ole nyt niin hyvin muistissa, että voisin niitä luetella, mutta yleensä ottaen musiikit ovat iloisia ja mukavan rentoja.

Furye
1.9.2006, 9:46:04
Musiikki joka soi FF7 Cosmo Canyonissa eli Red XIII kotikylässä. Sitä on vaan niin mukava aina vihellellä :). One winged angel AC versio on myös todella hyvä biisi.

YoJimbo
4.1.2007, 12:31:28
Ei ehkä jää teille mieleen, mutta Gold Saucerissa on sellainen peli
kuin Mog's house, niin sen pelin musiikki. se on jotenkin niin
"pirteä ja kotoisa."
Ja tietenkin se RASITTAVA JENOVA THEME.
se on niin yksitoikkoinen tillitys että ihan graah.
Real emotionkin se toisinaan pyörii päässä.

Manofactor
4.1.2007, 22:22:55
Eihän mun päähän mahdu soimaan muuta kuin Lagunan theme ja Kujan transsimusa. Erittäin erinomaisia kipaleita molemmat. Sitä ihmettelen, että vaikka olenkin tällainen raskaan musan kuuntelija niin silti nuo kappaleet iskee muhun kuin metrinen halko. Noh Uematsu osaa, ei muuta voi sanoa.

Stormheart
5.1.2007, 11:47:18
Onhan noita monia...Eyes On Me nyt tulee ensimmäisenä mieleen, samaten Sephirothin teema ( siis Those Chosen By The Planet ), seiskasta Redin, Aeriksen ja Cidin teemat, kutosesta Terran ja Kefkan ja ysistä se....
hmm, ( mikä sen nimi nyt oli? ) Festival Of the Hunt oli joskus aika kova sana.

Editoin lisää joskus, tässä nyt nämä tämänhetkiset

Susumu
5.1.2007, 13:20:44
Final Fantasy VII:n World Map-theme, se on kyllä aivan upeaa kuunneltavaa ja jää soimaan päähän vielä virtanapin painalluksen jälkeen. Tajusin kuinka ihana kappale on vasta silloin, kun sitä ei pelissä enää kuullutkaan.
Muita biisejä ovat ainakin IX:n Vama'Alla Flamenco (kirjoitetaanhan se noin?) ja Kujan theme, VIII:n Balamb Garden ja Eyes on Me (aloitan kasin pelaamisen uudestaan silloin tällöin kuullakseni sen) ja VI:sta se musiikki, joka soi maailman kartalla. Ja One Winged Angel jää aina Viimeisen Taiston jälkeen soimaan päähän, ja se saakin jäädä, on se niin nerokas kappale.

The Lord ZXV
5.1.2007, 19:02:57
One winged Angel(Sephiroth musiikki).
Ja sit se toinen Sephiroth musiikki missä kellot lyö.
Loppari musat on kans tosi hyviä ainakin kasissa ja seiskassa.
Chocobo musa jäi soimaan päähän aika pitkäksi aikaa ja voitto musat on kans aika hyviä.
FF X:ssä Jecht musa oli sen pelin paras, tietääkö joku sen nimee?

Masteil
7.1.2007, 19:24:44
FF X:ssä Jecht musa oli sen pelin paras, tietääkö joku sen nimee?
Varmaankin tarkoitat biisiä joka soi pelin alkuvideossa, ja lähellä pelin loppua taistelussa, sen nimi on Otherworld.

ascalon
7.1.2007, 20:28:12
Tetra Master -musiikki ei yksinkertaisesti lähde korvien välistä. Ei sitä tarvitse kuunnella kuin parikymmentä minuuttia, niin mokoma hyppii silmille aina silloin tällöin kun kone on jo laitettu päälle. Pentele, rupesi nytkin soimaan. Onneksi minipeli on loistava.

Eev!
8.1.2007, 15:14:03
Nyt alkoi taas soimaan päässä Jehctin teema siitä alusta, ja se sois ilmeisesti lopussakin. Rammstein on aina ollut kakkosena saksalaisten bändien favlistallani <3 Ja sitten, se biisi joka soi Tiduksen ja Yunan "huba" (Macalanian lampi) kohtauksessa on soinut vähän päässä. Tietääkö joku nimeääh?? Post it peip sitten : D

// Oww, eikö. =\ No ei se haittaa, rytmi/sointu on tärkein ;]

Fumi
8.1.2007, 15:55:04
Nyta alkoi taas soimaan päässä Jehctin teema siitä alusta, ja se sois ilmeisesti lopussakin (?). Rammstein on aina ollut kakkosena saksalaisten bändien favlistallanbi <3 Ja sitten, se biisi joka soi Tiduksen ja Yunan "huba" (Macalanian lampi) kohtauksessa on soinut vähän päässä. Tietääkö joku nimeääh?? Post it peip sitten ~;D

Rammstein ei laula missään vaiheessa FFX:ssä. Tästä on aikaisemminkin ollut keskustelua jossakin, mutta kyseessä ei siis ole Rammstein vaan laulajana toimii Bill Muir. Macalanian lammella kuultava laulu on nimeltään Suteki Da Ne. :]

Tattip
10.1.2007, 15:48:31
Onhan niitä hyviä kappaleita paljonkin... Suuri osa lembi biiseistäni on FFVII:stä. Mieleen jää ainakin One winged angel, todella upea kappale ja pleikkapelissä ;) Chosen by the planet, tämä on hieno ja vinoilemmekin tätä koulussa haapalan themeksi... Still more fighting on myös tosi hieno ja addiktoiva bossi musa.. Myös KH2:sen Organisation musiikit ovat melestäni hyviä!

Saeaax`
13.1.2007, 19:12:07
One Winged Angel.
Tämä jää varmaan monellekin päähän soimaan.
Muut eivät KOSKAAN ole jäänet näin pahasti soimaan päähän..
Koulussa & Kotona tulee hoilattua tätä.

muffe
17.1.2007, 11:24:18
no jäihan se One winged angel korvien väliin mutta myös toi Blitz off FFX'stä. toi one winged oli advent childrenis huonompi, en tiedä miksi mutta ei siitä saanut mitään fiilistä. Muuten jotkut on sanonut että toi blitz off on kornin biisei mutta en oo oikein varma asiasta.

Spirit
11.2.2007, 18:13:24
Kaikkein parhaat musat on FFX To Zanarkand Otherworld ja Suteki Da Ne
varsinkin toi Zanarkandia voi jäähä kuuntelemaan pitkäksi aikaakin.
Ja sitten FFX Biisi A Fleeting Dreams.

Ibanez
15.2.2007, 19:59:53
Aivan sikahyviä biisejä:

7:
- Prelude (Seiskan alkumusa)
- Underneath The Rotting Pizza (Slummeissa)
- Honeybee Manor (läppä :D) (Mog pelissä Gold Saucerissa)
- Infiltrating Shinra Tower (Shinra tornissa)
- RED XIII's Theme (Cosmo Canyonissa)
- Crazy Motorcycle Chase (Cloud pakenee Midgarista)
- Holding My Thoughts In My Heart (Emmä muista :S)
- The Nightmare Begins (Vincentin luona)
- You Can Hear The Cry Of The Planet (Forbidden cityssä?)
- Reunion (Northern Craterin keltaisessa huoneessa, jossa on hyvä kouluttaa ukkoja)
- Main Theme Of Final Fantasy VII (Ulkomaailmassa johonkin 2cd:seen asti)
- Chasing The Black-caped Man (Lähdet Forbidden citystä?)
- J-E-N-O-V-A (Jenova otteluissa, paitsi viimeisessä)
- A Secret Sleeping In The Deep Sea (Meressä)
- Judgement Day (Craterissa)
- Birth Of The God (Toiseksi viimeisessä ottelussa)

8:
- Balamb Garden (Balamb Gardenissa)
- Blue Fields (Ulkomaailmassa)
- The Landing (Kun SeeD:it menee Dollettiin?)
- Force Your Way (Pomomusiikki)
- Never Look Back (Juokset X-ATMO92:sta karkuun Dolletissa)
- Breezy (Zellin äidin kotikaupungissa :D)
- Shuffle Or Boogie (Korttimusa)
- The Man With The Machine Gun (Lagunataisteluiden musa)
- Junction (Kun menet tappamaan Omega Weaponin?)
- Martial Law (Timberissä?)
- Only A Plank Between One And Perdition (Omega Weapon taistelussa?)
- Under Her Control (Ei-muista-nimeä, se Edea-kaupunki)
- Slide Show Part 2 (läppä kans :D) (Ei muista missä kohtaa soi :D)
- The Salt Flats (Kun menee ensi kertaa Esthar Cityyn)
- Lunatic Pandora (Siellä leijuvassa tornissa jossa tulee Adel vastaan)
- Compression Of Time (Ei taas(kaan) muista, prkl=
- Overture (Kasin alkumusa)

10:
- Those Who Come Closer (En muista missä kohtaa)

Pahoittelen, että olen pelannut näitä pelejä viimeksi pitkän aikaa sitten, enkä täydellisesti muista, missä nämä musiikit soivat. Korjatkaa vapaasti jos huomaatte virheitä.

ammo_Irvine
22.2.2007, 18:21:12
Mikä on mielestänne Finaleiden (Final Fantasyjen) paras biisi?
Minusta seiskassa aeris's theme.
Kasista en muista mitään erityisen hyviä biisejä, mutta ysissä Beatrix's theme. Kertokaa omanne.

Keyblade Master Sora
23.2.2007, 8:36:24
Rammstein ei laula missään vaiheessa FFX:ssä. Tästä on aikaisemminkin ollut keskustelua jossakin, mutta kyseessä ei siis ole Rammstein vaan laulajana toimii Bill Muir. Macalanian lammella kuultava laulu on nimeltään Suteki Da Ne. :]Minulla mieleen on jäänyt One-Winged Angel,aito ja Advent Children versio,J-E-N-O-V-A ja se niin sanottu Rammsteinin biisi.Mun kaveri sai ton biisin Rammsteinin nimellä jostain.Ton Otherworldin siis.

Jasmin
1.4.2007, 10:05:20
FFX: Sudeki ta ne
FFX: To Zanarkand

Nobue Uematsulla on todella hyviä sävellyksiä, mutta noista kahdesta minä pidän eniten. To Zanarkand on niin haikea ja surullinen, että melkein (huom. melkein) liikutun kyyneliin sitä kuunnellessani. Sudeki ta ne:sta pidän jopa enemmän ja se soi päässäni tälläkin hetkellä. Molemmat kappaleet löytyvät luonnollisesti matkapuhelimestani, mutta koska kännykkä on rikki ja siinä ei tällä hetkellä toimi tietyt ominaisuudet, en voi niitä kuunnella.

Drizzy
26.4.2007, 15:39:45
VI - Decisive Battle
VII - Boss Battle
VII - J-E-N-O-V-A
VIII - Liberi Fatali
VIII - Maybe I'm a Lion
VIII - Force Your Way (aka. Boss Battle)
VIII - Man with a machine gun (vai mitenkä tää nyt meneekään)
IX - Dark Messenger
IX - Final Battle
X - To Zanarkand
X - Challenge
X - Otherworld

The Black Mages - The Skies Above (paras)
The Black Mages - Otherworld

Varmaan vielä monia muitakin muttei ainakaan nyt tule mieleen. Melkeinpä kaikki The Black Magesien kappaleet ovat hyviä.

werkku6
4.5.2007, 7:47:36
Final Fantasy XII:sta se alkumusa, kun pitää valita lataako vanhan pelin vai aloittaako uuden pelin.

Kingdom Heartheista on jäänyt parhaiten mieleen KH:1 Simple and clean ja KH:2 Sanctuary.

Ja tietenkin Advent childrenin versio One Winged Angelista.

KalTorak
4.5.2007, 11:44:27
En muista piisien nimiä, mutta IX:n loppu bosseissa on hyvät musiikit.

Ja vaikka nyt ei FF olekaan, niin KH:n alku valikon musiikkia voisi jäädä kuuntelemaan vaikka kuinka pitkäksi aikaa, ja Simple and Clean on kyllä niin nostalginen piisi...

Sgt.Gustaffsson
4.5.2007, 14:45:37
Kuutosen Decisive Battle ja Dancing Mad sekä kasissa The Landing ja Ultimeciatappelut. Ysistä You are not alone ja kympistä sanoisin kaikki Yevon-kappaleet ja normaalin taistelun.

//Ei kellään sattuisi olemaan ff-musiikkia mp3-tiedostona, jota voisitte lähettää minulle? Lähettäkää PMää jos on.

LAV-Kitsune-
22.5.2007, 10:19:05
FF3 pelissä, siinä super nintendon vanhassa rainassa siis oli ehkä paras world theme ikinä, varsinkin instrumentaalina. Toinen loisto kappale samasta pelistä oli ooppera kohtaus *huokaus*. Niin kaunista. Jos joku tietää mistä nuo kappaleet voisi löytää, mielellään ihan aitona levynä, niin olisin kovin kiitollinen tiedosta. Seiskasta tottakai aeriksen teema ja sepin mahtipontinen jyllestys on aika mahtavia.

Urahara-89
6.7.2007, 14:42:20
Parhaiten päähän on jäänyt kyllä FFXn alkumusiikki (jonka nimeä en tähän hätään saa päähäni) se on vaan niin kaunis ja koskettava, en tiedä miksi. Tulee vain sellainen haikea fiilis.

Hyvänä kakkosena on FFVIIstä, olikos se nyt One Winged Angel? Kuitenkin se musiikki joka soi Sephrirothia vastaan taistellessa. Jos tarkkoja ollaan niin sen orkesteri-versio on kyllä mahtava. Varsinkin koulussa kun kuuntelin sitä välkällä tuli kyllä fiilikset. Enää pitäisi päästä pelaamaan FFVIItä....

tumii
6.7.2007, 16:38:21
Joo, mulla on monta biisiä.. luettelenpa pari "pahinta"..

One Winged Angel (FF7, Safer-Sephy)
Se vaan on (vai oliko se "elämä on".. ?-_-)..
Force Your Way (FF8, Bossi-teema)
Joo, kaveri kuunteleepi koko ajan, ja satun viel oleen sen kaa paras kaveri..-_-
Battle 2 (FF9, bossi teema)
On nii ärsyttävä, et oli yksinkertaisesti pakko laittaa tämä soittoääneks... nii ja mulle soitetaa viiden minuutin välein..^_^ // nii ja Ozma oli kyl vaikea..:D
Hunter's Chance (FF9, Lindblumin huntti festivaalin teema ja Hadeksen tappelu teema..-_o_- )
No ku Hadeksen taistelu kesti monta viikkoa(.. todella nopeaa..? Quick Hiteillä(:D) )
Battle Theme (FF10, .. tappelu teema.. ^&#168;^)
Joo, kokeilepa NSGNANCNE(no escape)NNE(no [No Encounters]-challengea.. pitää Sininkin sisällä voittaa kaikki tappelut..:D yks tappelu kestää noin 10 minuuttia..^_^

Dragoon Warrior
27.7.2007, 16:49:43
Nobuo Uematsu on mestari sanan varsinaisessa merkityksessä ja tässä on vain muutama mieleenpainuva kipale:

FFII-Great Battle (kuullaan ensimmäisenä Lamia Queenia vastaan taistellessa)
FFIV-en muista nimeä, mutta kuullaan Advance versiossa heti alkudemossa. Ja ennen viimeistä taistelua.
FFVII-Aeris' theme
FFVII-Jenova Absolute
FFVII-Boss battle (Still more fighting?)
FFIX-Melodies of Life (yllätys)
FFIX-You are not alone

SuperDude
2.8.2007, 12:15:58
Jos mietitään että mitkä jää päähän, niin luen tähän listaan vain ne jotka muistan vieläkin, eli ei mitään "siinä kohtaa tais olla iha jeeZ musa"

Yleisesti

Victory Fanfare (Voiko joku väittää ettei olisi ikinä vahingossa hyräillyt tuota?)

Chocobo theme (Seiskan kantrisovitus oli hulvaton, paras versio, saman pelin tangosovitus oli myös mainio)

Sitten se biisi joka tulee ainakin kasin ja ysin lopputekstien aikana, ja oli myös jossain näistä vanhemmistakin(?). Sekä XII:ssä kun lataat muistikortilta tallennusta. Mikä tän veisun nimi on?

Prelure luonnollisesti! (Kaksitoistaisessa paras versio, sama kuin seiskassa mutta paremmilla soundeilla ja taustalaulettuna)

IV:stä maailmankarttamusiikki jäi jostain syystä päähän. Johtunee selloversiosta jonka joku poppoo teki.

V:stä ei jäänyt mikään kappale erinomaisena mieleen, Nobuo säästi parhaat biisit seuraavalle, eli kutoselle:

Terra ja sen muunnelmat (vähästä on kiinni ettei itkemään rupea kun katsoo niiden magitechien marssimista Narshea kohti alkutekstien aikana)

Celesin teema ja muunnelmat (Aria di Mazzo on kaunis, mutta kohtaukset jossa Celes on murheen murtamana ja teema soi saavat viittä vaille kyyneleet valumaan. Mikä tunnelma muutamin sävelin!)

Kefkan teemakin päässä soi toisinaan.

Taistelumusiikki on hyvä, vauhdikas ja oudolla tavalla hilpeä.

Seiskasta alkumusiikki (tuo sellaisen kohtalokkaan sävyn ja vaihtuu sitten taistelumusiikiksi)

Aeris teema on oikeastaan ainut päähän tarttunut, mutta se on surullinen, haikea mutta kuitenkin toiveikas, aeriksen kuoleman yhteydessä toimi täydellisesti.

Shinran ja Reaktorin teemat ovat myös toimivia, kohtalokkaita, joskin syövät hieman toistensa tehoa ollessaan niin samankaltaisia.

Turkseilla on käsittämättömän jazzaava teema, tyylikäs.

Rufuksen paraati.

Sephirothin teema kuvastaa hyvin sitä että kohtalo on valinnut tämän miehen viemään kansansa Luvattuun maahan, mutta erittäin pahaenteisesti. Hyvä biisi mutta toistaa itseään äkkiä, pätee tosin myös shinran ja reaktorin teemaan.

Jenova on hyvä taistelumusiikki. Musiikista tulee mieleen futurismin ja muinaisen olion sekoitus. Älkää kysykö mitä tuo tarkoittaa.

One Winged Angel on erinomainen Grande Finale tarinalle, eeppinen taistelu jossa ratkeaa maailman kohtalo. Hyvä, mutta parempi olisi jos olisi enemmän osia, veni venit, generosat gloriosat, estuans interiusit on äkkiä kuultu. Kuulemma tämä sävellettiin alunperin kutoseen mutta lauluja ei saatu valmiiksi (tai kuulostamaan laululta?)

Musiikin suhteen loistavan kolmen suoran päättää kasi. FF8 alkuvideo on edelleen historian hienoimpia pelinavauksia (eikä vähiten musiikkinsa ansiosta)

Muutkin kuorolauletut kappaleet olivat hienoja (joskin lähinnä ne olivat vain edellä viitatun Liberi Fatalin muunnelmia)

Gardenin musiikki on hyvässä muistissa mutta en tiedä miksi, varmaan viisi vuotta kun kasia viimeeksi pelasin.

Eyes on me:n "taustamusiikkiversio" joka soi lagunan ja sen naisen välisissä kohtauksissa on tunnelmallinen. Itse Eyes on me on mielestäni suhteellisen tylsä peruspoppibiisi mutta mieleen sekin on jäänyt.

Tanssiaisten musiikki on oikeasti hieno, harmi kuin sitä sai kuulla niin vähän.

Niin hyvässä kuin pahassa, korttipelimusiikki soi päässäni toisinaan vieläkin ja se raastaa hermoja. Aluksi sekin oli veikeä mutta kun parisataa korttia voitat sun muuta niin eiköhän sekin ala tympiä.

Yhdeksäisessä yllättävästi nobuolta oli joku varastanut skaalat kun ei oikein mitään aikaan saanut. kummallista, melodies of lifen versio jossa hyräiltiin melodiaa oli kyllä mieleen jäävä. Lauletusta sanon saman kuin mitä Eyes on Mestä

Ja taistelumusiikki! Sitä en unohda koskaan vaikka haluaisin, sitä kuuli aivan liikaa tuossa pelissä, tosin vika ei ole musiikin vaan taistelujen hitauden.

X:ssä oli... oli... Hymn of Fayth sekä Sutaki da ne, mutta eivät nekään poikkeuksellisia olleet, HoF kyllä sopi loistavasti tilanteisiin.

Ja XII:ssä ei ole alkuvalikkoa lukuunottamatta mitään mieleen jäävää, pikemminkin peruselokuvamusiikkia jonka tarkoitus on kohottaa tunnelmaa, ei soida päässä. Se vaan on niin mitään sanomatonta.

Nämä eivät siis ole ehdottomia suosikkeja (joskin nekin ovat listassa) vaan vastaus kysymykseen, mitkä jäivät päähän. Tuli kyllä melkoinen lista!

Dorianthem
18.11.2007, 1:12:34
... voi luoja mitä paskaa tuo aikaisempi viestini onkaan. :'D Ehkä minä osaan tällä kertaa sanoa jotain järkevääkin tällä kertaa, toisinkuin pari vuotta sitten. Nolottaa aina nuo vanhat viestit, kun niitä tulee vastaan aina silloin tällöin. Tuo viestini ei sentään ole edes pahimmasta päästä. Hihi, 15-vuotias Markus oli nolonolonolo. :B Jospa näitä uusimpia viestejäni en häpeä sitten parin tai kolmen vuoden päästä.

Eli tosiaan mieleenpainuvimmat Final Fantasy -pelien musiikit aiheena näin toisinilmaistuna. Meinasin yhdistää tämän Final Fantasyjen musiikit -ketjun kanssa, mutta toisaalta kyllähän sitä yhdestä jutusta saa vedettyä monta erilaista keskustelua. Tässä keskustellaan niistä parhaimmista ja mieleenpainuvimmista, toisessa taas keskustellaan yleensäkin mitä mielipiteitä Final Fantasyjen musiikit sattuvat aiheuttamaan. Ja näemmä en vieläkään pääse itse aiheeseen. Aika kauniit offit vedän tähän alkuun kyllä. :'D

Aloitetaan alkupäästä. Siis niin alkupäästä kuin minua koskettavia musiikkeja on sattunut olemaankaan. Tässä tapauksessa aloitetaan siis osasta numero kuusi. Kutosessa taitaa olla tasan kaksi musiikkia, jotka mieleeni on painunut tähän mennessä. Ensimmäisenä on aivan pelin alussa oleva musiikki Terran painuessa Narsheen. Ainakin muistelisin näin. Se on jollain tapaa hirmu surullinen ja - mitenköhän tämän ilmaisisi hyvin - yksinäinen. Joo, yksinäinen taitaa olla oikea sana tähän. Nimeä en kappaleelle tiedä, mutta voisin senkin joskus sitten metsästää käsiini ja sanoa sitten. Kappas, tarkistin ja ihan Opening Themenäkin se tunnetaan. :'D

Toinen kappale, jonka hyvin muistan Final Fantasy kutosesta on Boss Battle Theme. Se on oikeasti aivan uskomaton. :o Tosin tähän mennessä olen kuunnellut sen jo vähän liian pahasti puhki, kun jossain vaiheessa se oli soittoäänenä kännykässänikin. En hirveän hyvin osaa sanoa siitä mitään, ainoastaan vain sen, että melodia on aivan törkeän hyvä. Yksi parhaimmista kappaleista mitä Final Fantasy -pelit pitävät sisällään. Damn, lisää tällaisia niin hyvä tulisi. Tosin ei hirveästi ole valittamista yleensäkään FF-musiikeista.

Sitten voikin siirtyä sarjan seitsemänteen osaan. Tällä hetkellä ei tule hirveästi mieleenjääneitä kappaleita mieleen, vaikka muistelisin pelissä olleen paljonkin musiikkeja joista pidin hirveästi. Muistissa on oikeastaan vain Aerith Theme, joka itsessään on hirvittävän kaunis ja rauhallinen, mutta suurimman arvonsa se saa pelin tapahtumien ansiosta, milloin se soi. Tiedätte varmasti mistä kohtauksesta olen nyt puhumassa, joten siitä ei sen enempää.

Final Fantasy kasissakin oli monia hyviä kappaleita. Boss Battle Theme tässäkin rokkasi hirvittävän hyvin. Ei ollut niin paniikinomainen kuin FF9:ssä, mutta ei ollut myöskään niin kohtalokas kuin FF6:ssa. Sitten pitää ehdottomasti mainita The Man With The Machine Gun tai jotain sinnepäin. Se roxor myös, vaikkakin ei ole kovinkaan pitkäikäinen minun mielestäni. Varsin mukaansatempaava osaa olla kyllä. Sitten olisi vielä tavallinen Battle Theme, mutta siitä nyt ei osaa mitään kunnollista sanoakaan. Ihan menevää luritusta kyllä. :)

Sitten siirrytäänkin lempi-FF:ni. Kyseessä siis sarjan yhdeksännes osa, josta onkin sitten useampi kappale hyvin mielessä ja joista pidän hirmuisesti. Ensimmäisenä mainittakoon Loss of Me. Damn kuinka paljon sitä onkaan tullut soitettua! Koskettava on varmaankin ensimmäinen sana, jolla osaan sitä kuvata. Ysin musiikit ei ilman pelaamista varmasti kuulosta kovinkaan ihmeellisiltä, minulla niihin liittyy kuitenkin tosi paljon mukavia ja ihania hetkiä kyseisen pelin parissa ja niiden arvo nousee näppärästi sen takia.

Sitten sitten sitten on Battle Theme! Tosin puhkikulutettu kovan pelaamisen myötä, mutta silti se osaa vetää puoleensa useamman vuoden jälkeenkin. En edes muista milloin kuulin tuon ensimmäisen kerran, varmasti ollut joskus ala-asteella tai jotain. Sitsitsit! Mikähän seuraavaksi. O_o; Mites tässä nyt näin hyytyi ajatukset. Melodies of life! Pelikokemuksen tuomasta rakkaudesta on nyt kyse. Ei varmasti muuten iskisi minuun kovinkaan kovaa, mutta peli tuo rakkauden tähänkin musiikkiin. Samasta syystä pidän selkeästi Madain Sarin tunnusmusiikista. Ensimmäisellä pelikerralla se oli varsin karmiva. D:

Kympissä ehdottomasti mainitsemisen arvoinen on Suteki Da Ne. Suutelukohtaus järvellä vetää pisteet kotiin ja taustalla soinut Suteki Da Ne oli vedetty kyllä aivan oikeaan kohtaan. Sitten voisi vielä mainita Battle Themen, mutta sitä on oikeasti tullut kuunneltua liikaa ja nykyään se ei kuulosta enää mitenkään ihmeelliseltä. Yuna's theme oli myös hyvä. Surullinen, päättäväinen, ... toi mieleen Yunan itsessään, joka vissiin on ihan hyvä juttu? :D

FF12 piti sisällään myös ihan kivoja musiikkeja, joista parhaimpana pidän varmaan Giza Plainssin musiikkia. Muuten ne olivat liian mitäänsanomattomia. Todella kivoja kyllä, mutta niitä ei hirveästi pannut merkille loppujen lopuksi.

Monochrome
4.1.2008, 19:44:41
Kujan teema, C
FFX: no se hevi-biisi.

Joku Dark Messenger [?]. Ja tuo hevi-biisi on ehkäpä Rammsteinin esittämä Otherworld jos oikein muistan.

Itse pidän jokaisen pelin Chocobo-teema kappaleesta. Todella pirteitä kappaleita. Ja tietenkin One Winged Angel. Ainakin Advent Childrenin versio on niin uskomattoman hyvän kuuloinen.

One Winged Angel:

Sephiroth nimisen herran tunnusmusiikki. Pelkkä Sephy-nimi tuo mieleen tämän kappaleen, joka on hitsin mahtipontinen ja upea. Wah, omistan itse vain tuon normaalin FFVII-version ja AC-version. Kummatkin upeita, mutta Advent Childrenissä se taitaa olla vähän parempi. En tiedä silti, miksi tästä klassikosta on niin monta versiota? Miksi siitä täytyy tehdä niin monta versiota? Ah, no se nyt ei paljoa haittaa, enkä ala offaamaan mistään raiskauksesta. Hyviä ne kaikki on.

To Zanarkand:

Ihan hitsin upea kappale. Rakastan. se tempasi heti FFX:n alussa mukaansa ja vieläkin se on yksi suosikeista. Ei voi olla pitämättä.

Otherworld ei ole Rammsteinin esittämä, vaan siinä laulaa joku Bill Muir-niminen kaveri.

Juu, sitten muistin väärin.

Laudon
4.1.2008, 19:56:01
Otherworld ei ole Rammsteinin esittämä, vaan siinä laulaa joku Bill Muir-niminen kaveri.

Gilraen
2.3.2008, 22:53:33
One Winged Angel tulee ensimmäisenä mieleen. Se on aina ollut (ja tulee luultavasti olemaankin) ehdoton suosikkini kaikista FF-kappaleista, joita olen kuullut. Sitä on tullut hyräiltyä viime aikoina paljon, kun jää päässä soimaan.

Minullakin tuo Eyes On Me on jäänyt syvästi mieleen. Todella kaunis ja herkkä, vaikka hieman siirappinen ja sanoitukset ovat aika tyypillisiä rakkaushoilotuksia.

X:ssä pidän eniten kappaleista Song Of Prayer ja To Zanarkand, tosin ne eivät ole jääneet puoliksikaan niin hyvin mieleeni kuin nuo toiset.

Ahee
6.3.2008, 17:28:45
Kaikista paras on kyllä FF VI:n The decisive battle. Siitä jaksaa kuunnella vaikka kuinka paljon kaikkia erillaisia pienosovituksia ja olen jo jonkun aikaa koittanut saada syntikkaani toimimaan, että pääsisi tuota biisiä koittamaan. Myös FF IV:n Fight 1 on aivan mahtava, ja tällä hetkellä jopa soittoäänenä kännykässä. :P

Nämä eivät ihan yllä edellä mainittujen tasolle mutta mahtavia kipaleita silti. Battle with Gilgamesh(FF V), ensimmäisten finalien theme (muistaakseni sama kaikissa kolmessa ensimmäisessä, ainakin ovat erittäin saman tapaisia^^), Bombing mission(FF VII), sekä seiskan One winged angel.

Dorianthem
18.4.2008, 14:12:17
Nyt tässä olen vähänaikaa kuunnellut näitä Final Fantasy X-2:sen musiikkeja. Vaikka peli itsessään oli mitä oli (vaiks se olikin tosi kiva pelata jne, siitä jäi puuttumaan se jokin), musiikit ovat aivan älyttömän hyviä kyseisessä pelissä.

Eternity ~Memory of Lightwaves~ nyt on ollut lempikappaleideni joukossa jo pitkään. Ihanan rauhallinen ja kaunis, tällaiset kappaleet yleensäkin iskevät minuun erittäin hyvin. Koskettavakin on toki tämä kappale. Käsittämätöntä kuinka joku kappale voi imea sekaansa kuuntelijan niin täydellisesti.

Sitten olisi Wind Crest ^The Three Trails^ varsinkin pianosovitus on aivan uskomaton! En tiedä onko tästä muukin versio, mutta pianoversio ainakin on yhtä pitkää orgasmia alusta loppuun. FFX-2:sen pianosovitukset ovat muutenkin erittäin upeita kokonaisuuksia, suosittelen kuuntelemaan.

Nämä kaksi ainakin näin kuorrutuksena kelvon kakun päältä. Pianosovituksia kyllä suosittelen aivan jokaiselle.

Substance
17.6.2008, 23:35:24
Monet, monet melodiat jäävät mieleen. Ehkä eniten FF X:n "To Zanarkand"?

Siksi, koska se on kaunis ja kuulostaa yksinkertaiselta. (Varrmasti kuitenkin vaikea kappale soittaa pianolla.)

Epämielekkäämmät kappaleet oli helppo sulkea pois mielestä ja jättää miellyttävät soimaan.

Dorianthem
23.6.2008, 0:13:36
Tiedättekös, näissä ketjuissa oikeasti vaaditaan niitä perusteluja. Jos sanotaan, että joku biisi on pop ja se soi siellä ja siellä siinä ja siinä pelissä niin se EI OLE PERUSTELU. Uskokaa minua, minä tiedän.

Ketjun idea oikeasti on siinä, että kerrotaan juttuja ja kerrotaan ne myös hyvin. Perusteluihin ei oikeasti kovinkaan paljoa vaadita. Jos joku biisi jää korvien väliin niin siitä pitäisi pystyä kertomaan jotain minkä takia se jäi sinne korvien väliin. Fiiliksiä voi toki jakaa muiden kanssa, mitä se tuo mieleen, mitä tunteita se herättää. Onko siinä biisissä sitä tiettyä jotain (jonka osaatte nimetä).

Mutta jatkakaa. Muistakaa kuitenkin, että menon on oikeasti parannuttava, jos oikeasti haluatte niitä uusia viestejä tästä ketjusta löytää tulevaisuudessa.

Kiitos.

Mikachu
25.7.2008, 5:45:06
Olisi helpompi perustella jos tunnistaisi paremmin soittimia, mutta ainakin se pianojuttu The Extremessä (Final Fantasy VIII:n lopparimusiikki) vetoaa ilmeisesti minuun ja se kun kyseinen musiikki kiihtyy välillä. En tiedä mistä se johtui, mutta katselin tässä yhtenä kesäpäivänä erästä naista ja tuo biisi soi päässäni koko ajan.

Ja muinoin kävelin kouluun seiskan musiikit päässä. Kerran kuvittelin olevani hyökkäämässä Tarun sormusten herrasta Rautapihaan mutta tunnelmaan mukamas sopi Fort Condor-musiikki. Toinen kokemus oli kun päässä soi Main Theme eli se maailmankarttamusiikki. Katselin maata sen pimputuskohdan ajan, sitten nostin kasvoni ja näin edessäni erään tuolloisen ihastukseni samalla kun musiikki räjähti siihen perusteemakohtaan tai mikä se nyt olisi.

Kyllä, olen omituinen.

Seres
25.7.2008, 21:30:23
Terran teema on jotain todella kaunista, se kosketti syvästi jo ensikuuntelulla. Olen kuullut siitä monenlaista instrumentaaliversiota, mutta alkuperäinen midikin on hyvin kaunis. Se on hyvin koskettava ja luo haikean tunnelman maailmankartalla tepastellessa. Sopii Terran persoonaan todella hyvin.

Anzza
8.9.2008, 13:35:18
Tälläkin hetkellä päässäni soi FF VI:n maailmankartta-musiikki. Siinä on sitä jotain. Mahtava sävellys, nostalginen ja siihen ei kyllästy. Vaikka eksyisit maailmankartalla, niin se ei paina mieltä koska silloin voit kuunnella taustalla soivaa musiikkia. Muutenkin FF VI:n musiikki on mielestäni ylitse kaikkien FF:ien.

Tietääkö muuten kukaan että mistä FF VI:n CDn (jonkin kokoelmatyylisen) voi ostaa?

Anzee
9.9.2008, 14:58:01
Monet jäävät kyllä mieleen. Mutta parhaimmiksi ovat kyllä muodostuneet ainakin: FF IX:n Evil Messenger, eli vika taistelu Kujaa vastaan, syyksi sanon sen että Kuja on minusta koko sarjan tyylikkäin pahis ja tämä biisi sopii perfektisti tähän taisteluun. Eniten kolahtaa tuo kohta mikä lähtee 1.02, tuo vähän kitaran tyylinen soitin.

Sitten tietty FF VII:n One Winged Anel, eli loppari ja lopparimusiikki. Ehkäpä koko sarjan hienoin ja mieleen jäävin taistelu musiikkeineen.

Sitten vielä FF VII:n Aeris Theme on kyllä perkeleen kaunis. :)

Laiskuri
19.9.2008, 10:04:33
Itsellä on jääny lähes jokaisesta Final Fantasystä nämä boss ja muittenkin battlejen musiikit mieleeni. Monesti satunnaisesti hyräilen näitä ja tykkään muutenkin kuunnella .mp3 versioina

pantsu
19.9.2008, 12:56:39
Kyllähän ne useat mieleen painuvat, mutta taas kun ajatttelee muuten, niin ei kyllä hirveän moni niistäkään jää sitten soimaan päähän kuuntelukerran jälkeen.

FFVII:n bosstaistelun musiikki "Still More Fighting" on jäänyt minulle paljon paremmin pyörimään päähän kuin jokin hypehype One Winged Angel. Onhan sekin hyvä kappale, mutta se on vaan niin kulutettu ja näin, mutta ihmeellistä kyllä - kaikesta sen kuuntelemisesta huolimatta enemmän jäänyt mieleen juuri tuo Still More Fighting.

FFX:n Song of Prayer - joka puolelta, olkoon Bahamutin tai ruotsalaisen pappikuoron laulamana - on hyvä hymni, jota jaksaa kuunnella aina vain, mutta paskempi homma siinä vain on se että se jää liian helposti päähän kuuntellukerran jälkeen eikä sitä ole sitten niin mukavaa kuunnella liian useasti. Ya' know.

Ashe7
18.12.2008, 22:42:38
Yhtä on todella vaikea nimetä, joten pitää listata vähän useampi sävellys.

FFVI: Terra: Soi oikeastaan jo pelin aloitusvideossa, mutta tämä biisi soi maailmankartalla ja toimii muutenkin päähahmo Terran teemabiisinä.

FFVII: Heart of Anxiety: Surullinen FF7 parhaimpia sävellyksiä. Soi Nibelheimin kylässä ja toimii pelin aikana useasti taustamusiikkina muisteluhetkissä. Kaikessa haikeudessaan ja toiveikkuudessaan jopa paras pelisävellys ikinä.

FFVIII: Eyes on Me: Sai lisähuomiota, koska oli vokaalista osaamista mukana. Soi ikimuistettavassa kohtauksessa, kun Squall pelastaa Rinoan avaruudesta. :lovetus:

FFIX: Loss of Me: Pianolla soitettu pelin melkeinpä tunnusbiisi. Kappale luonnollisesti kertoo Beatrixista? Tai sitten Garnetin ja Zidanen rakkaudesta. Erittäin vahva yksinkertainen kappale. :)

FFX: Besaid: Loistava sävellys Uematsulta, jäikin viimeiseksi FF-sävellykseksi... toistaiseksi?

Siinä oli jokaisesta arvostamastani FF-pelistä tähän hätään parhaat päähän jääneet sävelet. Onhan niitä monia, mutta nuo nyt tuli päähän ensimmäiseksi. :P No kunniamaininta pitää antaa kyllä FFVII ja FFVIII loistaville boss-musiikeille pelin lopussa.

cokeman
26.12.2008, 17:37:02
Myös yksi mieleenpainuvimmista FF biiseistä on FF VII-Judgement Day, joka soi The North Cavessa. http://www.youtube.com/watch?v=NrUApl5I8iY Siinä on vain jotain niin mahtavan eeppistä kaikessa yksinkertaisuudessaan. On pyörinyt päässäni jo monta päivää eikä haittaa ollenkaan. ;)