View Full Version : ensivaikutelma ff 6:n psx versiosta
niin elikkä mitä mieltä ootte tästä pleikkari versiosta snes versioon verrattuna?
minä en voi verrata snes:n kun en ole pelannu tai ees nähny snes:llä.
ku alotin pelin katoin että kyllä on hienot alku demot, mutta kun itse peli alko katoin et ei helv%&ti minkälainen tää on :ohhoh: mutta kun peliä on pelannu noin puolituntia niin siihen jäi suoraan sanoen koukkuun. siin onkyl yks halvatun hyvä peli =D
ps. jos tälläinen topicci on jo ni sulkekaa vaan!
Ihan selvästi parempi. Tai ainakin luulisin että on. Ainakin parempi on kun emulaattorilla. Näkyy maailmankartta ja vedetkin on ihan oikeessa paikassa. Hienot videot on ja välianimaatiot.. ainoo mikä ärsyttää on ihmeen pitkät latausajat esim. kun menee johonkin taloon sisälle tai avaa valikon. Ja sitten on kanssa se taistelun loppuanimaatio. Kauheen pitkä. Meinas mennä hermot ensimmäisillä kerroilla mut on siihen jo nyt tottunu. Muuten ihan mukava pikku peli. Vaikkei grafiikat ookkaan mitään FFX-tasoa mut eihän se tärkein asia ookkaan. Tää on ainakin yhtä addiktoiva kun FFVII. Minä tykkään :)
Edited by dusty on 02.3.2002 13:47
Bl@ck eVIL
2.3.2002, 12:50:15
mun mielestä peli on muuttunut joka osa-alueella parempaan
suuntaan.....
oon pelannu sitä nyt about 2 tuntii ja oon jääny niin sanotusti
"nalkkiin" tässä pelissä.
kannattaa ostaa jos jollakin ei vielä ole tätä...
:lovetus: :ooh: :) :D ??? =/ =) :shy:
Originally posted by dusty @ 02.3.2002 13:47
Ihan selvästi parempi. Tai ainakin luulisin että on. Ainakin parempi on kun emulaattorilla. Näkyy maailmankartta ja vedetkin on ihan oikeessa paikassa.
Se johtuu siitä, Kun vanha emulaattori, Joka ei tunnu näyttävän kaikkia oikein, Esim: Chrono triggerissä on jossakin kohdin sumu kohtia ja sä et nää mitään ja Megaman X2/X3 et edes pysty pelaamaan vahalla emulla. EHDOTUS: käy hakemassa uusi emulaattori :)
EDIT/ ja vielä yksi asia: Final Fantasy VI Rulez!!!
Edited by Dark on 02.3.2002 14:46
Kyllä varmaan taas tosi oldskoolit miehet itkevät verta, kun FFVI pääseekin yllättäen sen kaikkein laajimman yleisön julkiseen suosioon.
Käsittämätöntä miten tuollaiseen peliin saa latausaikoja kovin paljon. Ei luulisi olevan mahdoton tehtävä laittaa siihen jotain bufferisysteemiä, mutta ei kai sitten.
En ole itse tosin vielä päässyt pelaamaan, en ole raaskinut orjuuttaa veljeä.
Jackal von ÖRF
2.3.2002, 20:02:39
SNES-versio on huomattavasti parempi, mutta onhan siinä pleikkarilla sentään kaikkia mukavia extroja, jotka tosin ripattiin jo aikoja sitten. :D
SNES-versioon verrattuna PSX-versio on kyllä surkea. Latausajat ärsyttää vaikka ei ne nyt niin pitkiä ole mitä FFC:n CT:ssä oli. Muutenkin snessillä tappelu on paljon sulavampaa, mutta kyllä se kerran pitää pelata läpi että näkee mitä kaikkea hienoa siitä system filestä löytyy. Muuten kyllä pelaan mieluummin snes-versiota.
Originally posted by Jackal von ÖRF @ 02.3.2002 21:02
SNES-versio on huomattavasti parempi, mutta onhan siinä pleikkarilla sentään kaikkia mukavia extroja, jotka tosin ripattiin jo aikoja sitten. :D
Oletko muuten pelannut snes versiota tai ylipäänsä ne jotka tässä sitä pitävät tuhat kertaa nopeampana? Itse pelasin tuota niiiin kauan aikaa sitten, että ei ole enää mitään aavistusta siitä oliko se oikeasti todella nopea. Nyt toivoisin, että joku vielä vireän snesin omistaja (omani k*rvähti, joten sitten en sillä FFIII:stakaan pelaa :/) voisi vähän mittailla aikoja, kunnon vertailua varten ;)
Tuli vain tälläinen ajatus, mieleen että on hyvinkin mahdollista, että emulaattorit ovat sokaisseet silmämme. Kyllähän sekin jo aistejä käy hämäämään, jos ePSXe:llä pistää 200 framea sekunnissa FF7:aa niin johan tuntuu PSX versio sen jälkeen hitaalta :D
Tosin hyvin luultavasti näin on, että taisteluihin siirtyminen on oikeastikin "hidasta", mutta jotakin lukuarvoja snesiin olisi mukava nähdä...
Ja vanhoja konsoloita emulaattorit emuloivat järjestään huomattavasti jouhevammin, kunhan vain aikaa niiden kehitykseen on satsattu ja jos niitä pyörittää hieman tehokkaammalla laitteistolla kuin mitä emuloitava vehje. Tuo emun tuorein versiokin voi hyvin auttaa, jos bugeja ilmenee :D Mutta se ei silti ole sama, tosin tiedä sitten tuntuuko tuon FFVI:n pelaaminen PSX:lläkään ihan aidolta...
Ei ole SNES-versiota enää tallella, jotta edes voisin tehdä mittauksia, mutta kyllä mm. tuo nopeusero on selvä. Ja animaation tökkiminen esim. joissakin Sabinin Blitzeissä. Ja mikä pahinta, Finaalin ajoituksen sotkeentuminen latausaikojen vuoksi! Olisi Square saanut ottaa mallia Konamin Suikodeneista, miten tehdään erinomaisen nopeasti lataavia PSX-pelejä. Tai Game Artsin / Working Designsin Lunareista. Ja niin edelleen...
kyllähän se hivenen laiskasti tehdyltä konversiolta vaikuttaa mutta enpä aio valittaa :P
on se silti edelleen (ehkä... :huh: ) kaikkien aikojen paras peli!
Jackal von ÖRF
2.3.2002, 23:40:24
Aidolla SNES:llä en ole FF6:ta päässyt pelaamaan (ja tyhmyyttäni menin myymään oman koneeni :cry:), mutta aivan varmasti lataustauot ovat SNES:llä lyhyempiä. Ei missään sen peleistä ole yhtä pitkiä lataustaukoja (paitsi ehkä pelaamissani Mario Paintissa ja Sim City 2000:ssa) kuin tuossa uudessa FF6:ssa. Paljonko muistia SNES:ssä ja PSX:ssä olikaan? Aivan varmasti noita lataustaukoja olisi jotenkin pystynyt puskuroimaan, mutta Square on taitanut olla yhtä laiska kuin FF:ien PC-versioiden kääntämisessä. :eh:
The death Magic
3.3.2002, 19:41:05
SNES versio on parempi eikä siihen ole paljoa lisäämistä.
Square on laiska paska ku ei tuon enempää työtä tee hyvän klassikon eteen.
Snes versio hakaa psx version 100-0. Maksan 500€ sille joka todistaa, että snes versiossa on pidemmät lataus ajat kuin psx versiossa. Snes versiossa on parempi tunnelma, kuin psx versiossa. Psx versiossa vaan oottaa, että näkis demot. No onhan ne kaikki tiedot ihan kivat mitä siinä sitten lopuksi. =/
Jackal von ÖRF
3.3.2002, 20:07:46
Originally posted by Cyan @ 03.3.2002 20:49
Psx versiossa vaan oottaa, että näkis demot.
Ja nuo saa ripattua helposti levyltä. Eikös siinä ole vain kaksi videota - alku ja loppu?
On siinä se oopperavideokin, olet varmaan unohtanut.
Kyllä tuo todellakin tökkii ja tahmaa ihan luonnottomasti. Ärsyttää oikein.
Siis,eroaako tuo PAL-versio mitenkään siitä NTSC-versiosta (FF anthology)? Tietääkö kukaan...
Kaiser Dragon
4.3.2002, 10:05:56
Etteköhän te nyt ole vähän liian ankaria. Ei niillä latausajoilla kuitenkaan ole niin paljon väliä. Sitäpaitsi PSone:lla on korjattu joitain käännösvirheitä. Esim: alussa Biggs ja Wedge on nyt kirjoitettu oikein (alkuperäisessä Biggs oli Vicks) ja Fenix Down on korjattu Phoenix Down:ksi. Huippupelihän se on joka tapauksessa...
Oletkos ajatellut ettei niitä ole korjattu? Phoenix Down oli Fenix Down jo FF2:ssa.(ainakin ff2:ssa) Joten Fenix Down oli se alkuperäinen. Ja eikös Biggs ja Vicks(eikös ne ollut ekan kerran ff6:ssa) ollut ne nimet ennen Wedgeä ja Biggsiä.
Edited by The death Magic on 12.3.2002 10:09
Yllätyin positiivisesti kun pelasin FFVI PSX versiota. En tosin ole mitään muuta versiota pelannutkaan, mutta hämmästyin kuinka hyvä niin vanhakin peli voi olla. Ja lisäksi isoveljeni on pelannut sitä ihan himona :ooh: Yleensä se on vaa haukkunu kun olen pelannu FF7 ja FF8.
Ennen se ihmetteli miten jaksan istua pelin ääressä monta tuntia ja nyt itse pelaa yöt läpeensä ;D
FF6:n pleikkaversioon aika hidas [menuun meno] mutta muuten paljon parempi [tunnelma] ;)
Ukkosritari
6.3.2002, 16:05:12
Pitihän tähänkin jotain kommentia pistää vaikka kutosta onkin kokeilltu aikoja sitten...
Koska itsen käytän ePSXe:tä ja isoja niin tuo latausaika on täysin huomaataton... tai pitäisiköhän tarkistaa? Tietenkin nuo blurrisiirtymät hidastaa taisteluunmenoa ja siitä poistumista enemmän kuin SNES versiossa mutta... Voisihan kokeilla ison polttoa autenttiseksi CD:ksi mutta toisaalta se olis CD:n hukkaa. Mun kutonen on NTSC versio joten saattaa olla, että Squarella on tullut kämiksiä PAL version kanssa?
Rachel
11.3.2002, 15:16:52
Minä kun odotin FF VI:n PS-versiota niin tohkeissani ja kun sain sen, päätinkin että käyn pelaamaan sitä vasta kesäloman alkaessa. Sitten voin unohtaa kaiken muun ihan kokonaan ja vain pelata ja pelata maailman parasta peliä... En siis ole päässyt vertailemaan PS-versiota alkuperäiseen.
Uskon kyllä että latausajat ovat huomattavasti pidempiä kuin SNESillä. Niinhän se on kaikkien pelien kohdalla. Se alkaa käymään kiusalliseksi siinä vaiheessa kun peli lataa vähän väliä ja jos jotkin latausajat vielä ovat ärsyttävän pitkiä, saattaa pelinautinto hieman kärsiä. Pahin kokemukseni tästä on Street Fighter Collection 2. Ihan ihmetyttää miten kymmenen vuotta vanhoihin peleihin on uudella konsolilla saatu niin pitkät latausajat. Mutta kun kyseessä on niin mahtava peli kuin FF VI, en usko että pelkät latausajat tiputtaisivat sen maailman toiseksi parhaaksi peliksi. Nyt sitten vain odotan sitä päivää kun pääsen pitkästä aikaa taas seikkailemaan FF VI:n maailmaan ja näkemään tutut hahmot....
So gently, you touched my heart.
I will be forever yours.
Come what may, I won't age a day,
I'll wait for you, always...
<3 (http://www.dreamhaven.org/ff3/)
Helmholtz
11.3.2002, 16:59:34
SNES versiota en ole kokeillut, mutta PS version pelasin läpi viime vuonna, ja ei siinä kyllä mitenkään häiritsevät latausajat ollut, toisin kuin Chrono Triggerissä.
Kekezzinen
11.3.2002, 20:21:27
Mistä te hommasitte ton pelin????? :huh: :huh: :huh: :huh:
ööhh... lähimmästä kaupasta? -Crow
Edited by Crow on 02.6.2002 22:15
Ensivaikutelma oli, että vähän hieno, kun näin
demon...mutta kun itse peli alkoi, niin ajattelin että KÄÄK
mitä oon menny ostaan...onneksi se on muuten niin hyvä...
graffat on vaan ..no aika vanhat
Siis eihän PSX-versio ole edes verrattavissa SNES-helmeen.
Jo pidemmät latausajat pistävät silmään (tai tässätapauksessa korvaan, kun on tottunut kuulemaan esim. taistelun voittomusiikin HETI taistelun voitettua, eikä ½sek jäljessä). Onhan ne välidemot hienoja, mutta hipovat kyllä raiskauksen rajaa. FF6 on kuitenkin konsoliroolipelaamisen raamattu, joten pitää miettiä tarkasti mitä siihen lisää. Myös joidenkin nimien muuttaminen on mielestäni huono juttu, samoin kun mahdollisuus 'juosta' ilman sprint shoessia, sehän vie koko reliciltä (joka oli vanhan SNES-versiossa pakollinen pelattavuuden lisäämiseksi) idean.
Siinä mun mielipiteet.
-kiva
timmy87
14.4.2002, 15:22:52
En oo viel jaksanu kahes viikos pelata ees kahta tuntia?
Aika tylsä peli, ainakin alku?
Kyllä tuo SNES-versio vaikuttaa paremmalta kaikin puolin (emulaattorilla). Latausajat ovat ärsyttävät, ja peli jumittuu koko ajan (se kyllä varmaankin johtuu PSX:stäni joka alkaa olla kuollut). Eivätkä ne bonus-jutut ja FMV:t mitään mahtavia ole. Mutta on tuo PSX-versiokin melkoisen hyvä, pakko myöntää.
Roleplayer
4.6.2002, 21:31:59
Ei niissä paljoa eroja ole jos sinulla on snesin uusin versio siinä ei oo mitään ihme nappien painalluksia vaan se on samanlaista ku pleikkarilla että sillai..
Originally posted by kiva @ 14.4.2002 15:59
Myös joidenkin nimien muuttaminen on mielestäni huono juttu, samoin kun mahdollisuus 'juosta' ilman sprint shoessia, sehän vie koko reliciltä (joka oli vanhan SNES-versiossa pakollinen pelattavuuden lisäämiseksi) idean.
Hmm mmm... Minun psx-pelissäni ei ainakaan juosta ilman sprint shoessia...?
Originally posted by May @ 05.6.2002 00:45
Myös joidenkin nimien muuttaminen on mielestäni huono juttu, samoin kun mahdollisuus 'juosta' ilman sprint shoessia, sehän vie koko reliciltä (joka oli vanhan SNES-versiossa pakollinen pelattavuuden lisäämiseksi) idean.
Mitä olen nyt parisenkymmentä tuntia tuota PSX-versiota pelaillut niin olen huomannut - sen ohella että kaipaan emulaattorin turbonappia - että:
Jos pidät pohjassa O-nappia, ukko kävelee nopeammin.
Jos sinulla on Sprint Shoes, O-ä ei tarvitse pitää pohjassa.
Mutta. Jos painat O-ta kun Sprint Shoesit on equipattuna, ukko juoksee nopeammin kuin vain O-ta painamalla.
Eli Sprint Shoes kyllä vaikuttaa asiaan... ja juosta voi kyllä ilmankin niitä.
Edited by Kassi on 05.6.2002 01:17
En ole PSX-versiota nähnyt, mutta emulla toimii oikein hyvin. Ei lataa pitkään, ja jos hankkii tarpeeksi hyvän version ja jaksaa värkätä asetuksia, niin näkyy kartat ja vedet ja sumut sun muut. En kyllä jaksaisi pelata sillä psx:ällä läpi niiden muutaman animaation takia, kun emulaattori toimii niin hyvin.
No se ensimmäinen leffapätkä vetäisi heti mukaansa!! Mutta sitten kun pääsin pelaamaan, ensin pitkät latausajat. Sitten musiikin ja äänitehosteiden kauheus!! (Ne todella ovat puolet kaameammat kuin snesillä!!) Ja sitten tuo maailman lopun ennuste.... Kuulin psX version Kefkan naurun...! Se oli kaamea! Sellainen möreä muahahatus!! Snesillä se oli loistava, täydellinen ja kirkas, samoin kuin muutkin äänet. Mutta onhan tuo psX versio kuitenkin FF VI, joten se riittää kaverilleni. :D
graffat on vaan ..no aika vanhat Ihan sama!! Grafiikat on siinä pelissä loistavat, ja hienot elokuvan pätkät vain lisäävät vanhan mahti grafiikan tehoa! Se synkkyys ja vanhan aikaisuus näkyy selvästi, ja eikös se ole siinä ideana? Se grafiikka on loistavaa, eikä muuksi muutu!! :prkl:
Edited by Rune on 05.6.2002 12:50
bigspin
7.6.2002, 20:48:46
joo en oo kyllä pelanu SNES-versiota muuta kuin emulaattorilla.
mutta kyllä se kuitenkin on hyvä.koukkuun oon jäänyt =)
miinuksena pitkät latausajat :eh:
Miusta siinä ei ole mitään muuta vikaa kuin se liikuttaminen ohjaimella... Kun olen yleensä liikutellut analogisella ja nyt joutuuksi käyttää niitä toisia näppäimiä... :( Muuten peli ei miusta paljoa eroa SNES:sin versiosta...
The death Magic
8.6.2002, 19:32:21
Eikö ENSIVAIKUTELMA ala jo olla vanha?
Vai eikö muka vieläkään joku ole pelannut FF6:sta?
Originally posted by Kassi @ 05.6.2002 01:13
Originally posted by May @ 05.6.2002 00:45
Mitä olen nyt parisenkymmentä tuntia tuota PSX-versiota pelaillut niin olen huomannut - sen ohella että kaipaan emulaattorin turbonappia - että:
Jos pidät pohjassa O-nappia, ukko kävelee nopeammin.
Jos sinulla on Sprint Shoes, O-ä ei tarvitse pitää pohjassa.
Mutta. Jos painat O-ta kun Sprint Shoesit on equipattuna, ukko juoksee nopeammin kuin vain O-ta painamalla.
Eli Sprint Shoes kyllä vaikuttaa asiaan... ja juosta voi kyllä ilmankin niitä.
AAH! Arvatkaa tuntuuko typerältä! :shy:
Mutta itse aiheeseen. Kun itse peli alkoi pääsi pikkusiskoni suusta monta rumaa sanaa... raukka kun oli niin odottanut, että pääsee katsomaan uutta, hienoa peliä. Täytyy myöntää, että omat ajatukset oli aika samoilla linjoilla, mutta taoin sitten päähäni, että se peli on lähes 10 vuotta vanha... Nyt ei enää tulisi mieleen valittaa grafiikoista, kun on silmä jo tottunut ja juoni temmannut siihen malliin mukaansa. Upea se on.
Yksi pieni kysymys vain; missä kohtaa se oopperapätkä tulee? Minä olen malttamaton tampio.
Leviathan
28.6.2002, 21:32:52
Ensi vaikutelma oli alkudemon jälkeen, et eikun pakki päälle ja takas kauppaan:eh: Mut sit illemal kun ei ollut mitään tekemistä rupesinkin pelaamaan....hm 2½h meni helposti putkeen:D aloinkin pitämään tuosta pelistä sen kahen ja puolentunnin jälkeen=)
Kepakko
1.7.2002, 17:16:22
Kyllähän nuo graffat tuntui alussa aika karsealta, vaikka tiesinkin mitä niiltä odottaa. Pian kuitenkin huomaa, että sehän on aivan mainio peli. Juoni on erinomainen ja huumoria piisaa. Se on vaan jotenkin hauskempi varsinkin noilla grafiikoilla. Kefkan nauru on kyllä tosi hyvin tehty. :D
Latausajat ovat ärrrrsyttävän pitkiä, vaikkakin tappelun alku ei tunnu pitkältä, mutta kaikki muut kylläkin, esim. menun aukaiseminen. Hahmot ovat myös hyviä ja niitä on PALJON.
Nousi minun FF-listassani kärkikolmikkoon.