View Full Version : The Berzerker
Locke Cole
14.2.2003, 10:39:42
Niin, en nähnyt ainakaan tällaista topikkia kun searchia etsin.
Olettekos koskaan kuulleet tästä Australian grindgore/death-bändistä?
Earachen kotisivuilla kuulin "No one Wins" biisin ja ihastuin heti. Bändi soittaa todella nopeaa mättöä, ja on julkaissut kaksi levyä: "Berzerker" ja "Dissimulate". Omistan tuon uusimman levyn ja täytyy sanoa että minä pidän, vaikka ennen olisi pystynyt edes kuuntelemaan tällaista; jokin tässä vain iskee. Parhaimmat biisit ovat: "No one wins", "Betrayal" "Pure Hatred"
Lisätietoa löytää kotisivuilta (http://www.theberzerker.com)
Kiinnostukseni heräsi hieman kun luin jostain haastattelusta että kyseessä on joku maailman nopeinta extreme metallia soittava pumppu. En tosin tiennyt että se on huono asia. Imuroin parit biisit netistä ja huomasin saaneeni jotain selvästi vanhempaa tavataa kamalasta death metelistä päätellen. Kaverini soitti sitten minulle jotain ihan kamalan nopeaa tavaraa. En pysynyt sitten mitenkään kärryillä. Hain jälleen pari biisiä lisää ja sitä nopeaa tavaraa löytyikin sitten. Jaksoin kuunnella ehkä neljä minuttia.
Granite
14.2.2003, 11:03:41
Originally posted by Xenomorph
Jaksoin kuunnella ehkä neljä minuttia.
Ja kokemukseni mukaan tuohonkin neljään minuuttiin mahtuu useita Berzerkerin biisejä.
Pidän itse monien muiden musiikkityylien lisäksi raskaasta metallista (jos se ei vielä ole tullut selväksi), tyyliin Morbid Angel, Slayer jne.
Berzerker ei kuitenkaan uppoa. Liikaa yritystä, liian paljon kaikkea, liikaa mörkö-imagon luomista. Kappaleet ovat ihmeellisiä virityksiä joista ei jää mitään käteen. Melkein itsekin parin lehtijutun perusteella ostin levyn, mutta onneksi kuuntelin muutaman mp3-fileen ennen ostopäätöstä. Ei maistu.
Locke Cole
14.2.2003, 11:08:58
Minuakin ärsyttää tuo bändin imago, miksi maskit? Ja tuosta rummutuksesta, minua ei haittaa vaikka ne olisi tehty koneilla. :)
yksisiipi
14.2.2003, 12:07:14
Minä en arvaillutkaan, että kyseessä olisi nopeinta extriimmeteliä paukuttava pumppu kun tutustuin Berzerkeriin. Sen sijaan tiesin bändin yököttävän rujosta imagosta, ja nähtyäni jonkun musiikkivideon, se iski ihan tarpeeksi kovaa. Minusta tuo on juuri siitä hyvää musiikkia, että siinä on melodiaa, mutta se on samalla pirun rankkaa. Uutta levyä en ole valitettavasti kuullut.
Lord Angsaar
14.2.2003, 12:14:04
Originally posted by Locke Cole
Ja tuosta rummutuksesta, minua ei haittaa vaikka ne olisi tehty koneilla. :)
Kyllähän siinä on vähän rumpukonetta mukana (kenellä ei ole?)
mutta kunniaa Berzerkerin rumpalille... Jätkä on maailman nopein rumpali ja soittaa 19 iskua sekunnissa (huom. pelkillä käsillä).
Kyllä mä tykkään nopeasta mätöstä niinku Berzerker
Locke Cole
14.2.2003, 12:26:29
Niin, mutta "Corporal Jigsore Quandary"-biisissä on sellainen tuplapedaalitykitys, että se on ollut pakko tehdä tietokoneella..."Death Reveals"-biisissä on hauska "rumpu-soolo" tai, no nuo kaikki biisithän ovat rumpusooloa. :)
Eivät ole tainneet bändin hyypiöt tajuta, että musiikkiin tarvitaan muutakin kuin helvetin nopea rumpali. Tai no onhan sillä Dissimulatella kaksi (2) menevää päristelyä, mutta ei kyllä sen enempää. Muutenkaan kaikki surinasamplet ja muu scifipelleily eivät oikein nappaa mitä nopeampaan metalliin mennään.
Verratkaa vaikka johonkin Rotten Soundiin, jossa BPM-lukema on varmaan samansuuntainen. Ero on kuin yöllä ja päivällä.