PDA

View Full Version : In flames

Necroth
14.2.2003, 22:38:58
Eli aiheena on varmaankin monien tuntema In flames yhtye. Itse vasta vähän aikaa sitten tajusin kyseisen yhtyeen ja sitä aloin kuuntelemaan. Saatuani kaverilta levyn: Clayman, jäinkin jo In flamessiin koukkuun. Minusta se on ainankin aivan himputin hyvää musiikkia. Mitä mieltä te muut olette siitä?

Eli heidän musiikkinsahan on ainankin minun mielestäni saman tyylistä kuin children of bodomin musa. Kun sain kuulla että pojat olivat ruotsista, tulvahti liuta kysymyksiä päähäni: ''Osaaks ne ruottissakii tehhä metallii!?!''
Olen vain jostain syystä suhtautunut aina varauksella ruotsalaisiin. Mutt taas itse aiheeseen. En minä nyt sitten enempää osaa yhtyeestä kertoa kun vasta vähän aikaa sitten siitä ensi kertaa kuulin joten...jos tiedätte paremmin, täyttäkää ihmeessä. Ja nyt! Adios tältä päivältä.

Tordragon
14.2.2003, 23:09:23
Originally posted by artzi
Saatuani kaverilta levyn: Clayman, jäinkin jo In flamessiin koukkuun.
Jep, aivan sama levy minutkin sai napsahtamaan ko. orkkaan. Tulee hyvät inttimuistot mieleen (lähinnä syksyn missaamisen vapautuksessa).

En minä kuitenkaan tunnustaudu bändin suurimmaksi ihailijaksi tai en edes menisi lukemaan sitä kovin suureksi innoittajaksi. Tunnustan silti bändin taidon ja kyllä sitä vokalistia täytyy rakastaa, ainakin mitä tulee tosiaan tuohon Clayman-levyyn. Jotenkin laulutyyppi tai lähinnä sen vaihtelevuus tuo väkisin Ram-Zetin ja The Kovenantin mieleen, vaikkei musiikillisesti nuo mitenkään nyt toisiaan kohtaakaan.

Uusimman levyn, Reroute to Remains, suhteen olin hieman pettynyt kun pariakin biisiä sai jo skippailla. Ei se nyt levynä kovin paljoa kolahtanut, mutta hemmetin hyviä biisejä löytyy kyllä. Vähän sama juttu kuin Whoraclen kanssa, kokonaisuus siis mielessä.

Kun sain kuulla että pojat olivat ruotsista, tulvahti liuta kysymyksiä päähäni: ''Osaaks ne ruottissakii tehhä metallii!?!'' Olen vain jostain syystä suhtautunut aina varauksella ruotsalaisiin.
No, nyt kuules asenteet uusiksi ^^ Jo se varmasti on monelle metallistille tiedossa, että ne todellakin osaavat soittaa siellä, paikoin suomalaisia paljon paremmin. Itse asiassa aina ovatkin näin tehneet, mitä minä ainakin muistan.

yksisiipi
15.2.2003, 10:06:55
Itse tutustuin tuohon mainioon yhtyeeseen joskus Whoracle-levyn aikoihin, vuotta en muista (1997?). Silloin se vaan kolahti kohtuullisen kovaa, kun melodinen ja rankempi musiikki oli silloin suosiossani. Kyseiseltä levyltä en kuitenkaan juuri mitään muista, mutta sen sijaan seuraava levy Colony oli mielestäni parempi, ja siinä on muutama hitti jota en nimeltä muista, mutta päässä jaksaa soittaa. Clayman on myös sitä samaa hienoa In Flames laatua, mutta uusin levy ei parin kappaleen kohdalta niinkään iskenyt. Onhan siinä jotain uutta, mutta kappaleet ovat turhan perustavaraa.

Kaiken kaikkiaan In Flames on minulle sitä ihan hyvää Bodom -tasoa. Melodista mutta rankkaa.

Originally posted by artzi

Eli heidän musiikkinsahan on ainankin minun mielestäni saman tyylistä kuin children of bodomin musa. Kun sain kuulla että pojat olivat ruotsista, tulvahti liuta kysymyksiä päähäni: ''Osaaks ne ruottissakii tehhä metallii!?!''

Ai että osataanko Ruotsissa tehdä metallia??? Ruotsissahan on kova deathmetal-scene, kysy vaan mikä yhtye ei olisi sieltä. Esimerkiksi kaksi Nuclear Blastin lemmikkiä In Flames ja Hypocrisy ovat rakkaasta naapurimaastamme. Myös vanha dmetal klassikko Entombed on Ruotsista.
Vaihda hieman sitä asennetta ja osta uutta Hypocrisya, niin huomaat, että eihän Bodom ole siihen verrattuna yhtään mitään.

JonVonRox
15.2.2003, 10:50:26
Tunnustaudun vannoutuneeksi In Flames faniksi ja kehoitan vielä kuuntelemaan sen In Flamesin aikaisen E.P:n Subterranean. Sitä saa nykyään jo uudelleenjulkaistunakin. Ja Stand Ablaze, Ever Dying & Timeless räjäytti tajunnan.

Fiend
15.2.2003, 19:19:15
juuh, aivan mahtava bändi :D ite innostuin Flamessistä kun kuulin Bullet Riden kaverilta ja lainasin sitten muutaman levyn ja innostuin enemmän, tosin levyllä en omista kuin Reroute to remainin ja sekin poltettu... pitäs jossaan vaiheessa hankkia lisää Flamessiä sen verran hyvä bändi :D

sama reaktio oli itelläni kun kuulin että kyseinen bändi tulee ruottista, heti tuli että "ei hemmetissä tule !?" en koskaan vaan ole tosta ruottista ja siitä johtuen en uskonut että ne osaa mitään tehdä :P vähän neitimäinen kuva kyseisestä maasta minulla, mutta Flames on kyllä aivan mahtava bändi ja ruottalaisuudesta viis ! kovaa silti paukkuu ;D

Necroth
17.2.2003, 20:49:00
Alkujaan kirjoittanut Fiend
sama reaktio oli itelläni kun kuulin että kyseinen bändi tulee ruottista, heti tuli että "ei hemmetissä tule !?" en koskaan vaan ole tosta ruottista ja siitä johtuen en uskonut että ne osaa mitään tehdä :P vähän neitimäinen kuva kyseisestä maasta minulla, mutta Flames on kyllä aivan mahtava bändi ja ruottalaisuudesta viis ! kovaa silti paukkuu ;D
Minullakin on tuo sama rasistinen reaktio Ruotsalaisia vastaan. Voi olla myös siitä koska en ole hyvä ruotsin kielessä. Tänäänkin oli joku jutska koulussa ja siellä oli sitten sitä vetämässä joku ruotsalainen. No ensiks ku se tuli lavalle: ''Häij mine ole Svenson''. Pahaksi onnekseni olin eturivillä ja repesin *noloa*. Olen koittanut muuttaa käsitystäni heistä mutta tuloksetta vielä... Noniin ja takaisin asiaan.

Alkujaan kirjoittanut Yksisiipi
Ai että osataanko Ruotsissa tehdä metallia??? Ruotsissahan on kova deathmetal-scene, kysy vaan mikä yhtye ei olisi sieltä. Esimerkiksi kaksi Nuclear Blastin lemmikkiä In Flames ja Hypocrisy ovat rakkaasta naapurimaastamme. Myös vanha dmetal klassikko Entombed on Ruotsista.
Vaihda hieman sitä asennetta ja osta uutta Hypocrisya, niin huomaat, että eihän Bodom ole siihen verrattuna yhtään mitään. Kuten olet jostain postauksestani lukenut, en ole vielä pitkään metallia kuunnellut joten en voi siis tietää kaikkia ''tärkeitä'' maita jne. Mutta koetan vaihtaa asennette juu. Ja pitää testata tuota Hypocrisya. Kiitos vinkistä.

Theemu
18.2.2003, 14:48:23
Alkujaan kirjoittanut JonVonRox
Tunnustaudun vannoutuneeksi In Flames faniksi ja kehoitan vielä kuuntelemaan sen In Flamesin ensimmäisen demon Subterranean. Sitä saa nykyään jo uudelleenjulkaistunakin.

Subterranean ei kyllä ole mikään demo, vaan EP. Ja varsin hyvä sellainen.

Oma kiinnostukseni In Flamesiin heräsi juuri tuolta Subterraneanilta löytyvältä Stand Ablazella, josta itse asiassa aluksi kuulin vain Betrayer-nimisen modiartistin Fast Trackerilla tekevän coverin.

Sittemmin tuli tutustuttua The Jester Raceen ja Whoracle hankittiin kun se ilmestyi. Colonya pidän edelleenkin parhaana In Flamesin kokopitkänä levynä (vaikkakin Reroute to Remain pääseekin suht lähelle), Claymania taas melkeinpä heikoimpana, jollei Lunar Strainia lasketa mukaan.

Reroute to Remain oli sentään harppaus hieman erilaiseen suuntaan ja useat, useat ja hyvin useat kuuntelukerrat ovatkin sitten jo saaneet minut pitämään tuota yksinä parhaista viime vuonna julkaistuista levyistä.

Tässäkin sitä istuskellaan ja naputellaan IF-paita päällä, bändi on nähty 4 kertaa livenä ja kivaa on. Ainoa asia mikä vähän pelottaa, on se että Fridenin ääni on livenä loppujen lopuksi hyvin heikko. Ja kun R2R:ää kuuntelee, huomaa että aika viimeisiä nuo kurkkurahinat taitavat vedellä.

Kuitenkin, minulle göteborg-skenen ehkäpä rakkain bändi. Melodista metallia munalla, metallia parhaimmillaan.

Melinda
12.4.2003, 19:48:17
Ruotsalaisia vai? Mielestäni In Flames kuuluu enemmänkin samaan kategoriaan "jenkkimetallin" kanssa kuin children of bodom:n.
Levyn Colony joskus lainasin kirjastosta, ja ihan hyvältähän se vaikutti, mutta levyjä en itse hankkinut perästäkään..Jokin siinä on etten oikeestaan pidä koko bändistä.
En tietenkään tarkoita että bändi olisi huono..ihan kohtalainen. :)

Davidson
27.7.2004, 20:57:01
Clayman on kuultu, hyvä levy. Erityisesti Bullet ride kuulostaa mannalta korvissani eli se on semmosta deathia, jota kestää kuunnella. Tutustuminen bändiin on vielä vähän kesken, joten seuraavaksi varmaan pitää kokeilla vaikka Whoraclea, niin alkaa mielipiteeni kyseisestä bändistä pikkuhiljaa hieman selkiintymään, ja voin tehdä päätöksen, onko maksamisen arvoinen bändi kyseessä eli alkaako levyjä ilmestymään hyllyyni tulevaisuudessa In Flamesilta. Mutta jos lisää Claymanin arvosta tavaraa löytyy, niin hyvältä ainakin näyttää...

Two winged angel
28.7.2004, 20:27:28
Ostin juuri muutama kuukausi sitten levyn kaveriltani eikä oikeastaan niiin kauheasti kolahtunut tai kilahtanut tai pitänyt muutakaan ääntä.

Ehkä jotenkin asenteellisesti olen niin bodom fani etta muu samanmoinen musiikki on muka jokin ihmeen halpa makkara vaikkei sitä nyt alkuunkaan ole. Mitään ruotsalais ennakkoluuloja minulla ei ole eikä tule, musiikki on joko hyvää tai huonoa tai kuunneltavaa itse alkuperä maa ei siihen saisi vaikuttaa.

Musiikkillisesti In flames on ihan mukavaa menoa, semmoista kuunneltavaa, vaikka ei minusta fania tehnytkään itselleen. Toista levyä en kyllä välttämättä hankkisi, jos en saisi käytettynä niinkuin tuon vasta hankkimani (vasta ja vasta)

Froze
29.7.2004, 14:33:11
Ite tutustuin paremmin tähän kokoonpanoon joskus Trigger EP:n aikoihin. Nojoo, onhan tää ihan kelvollinen pumppu. Tuli nähtyä Tuskassa tänä kesänä livenä, ihan OK keikan heittivät, mutta ei jäänyt Tuskasta päälimmäisenä mieleen. En ole jaksanut sen kummemmin kuunnella ko. bändiä joten se jää sille "ihan hyvä" -tasolle. Tuosta COB assosiaatiosta en osaa oikein sanoa mitään. Mutta mun mielestäni kyllä Bodomit on jotain määrittelemätöntä Melodeath/Punk/Tilu/Jotainpaskaa (josta kyllä tykkään mielettömästi :P) ja In Fleimssi edustaa enempi tuota Jööttebori genreä vai miksi ne sitä kutsuukaan :huh:

Kaiowas
8.8.2004, 5:22:46
Itse en niinkään bändistä enemmän välitä, mutta täytyy kyllä myöntää että uudelta levyltä The Quiet Place (oliko se nyt noin :huh: ) on ihan mahtava biisi. Itse pidän enemmän In Flamesin laulajan sivuprojektista nimeltään Passenger, se on hyvää musiikkia.

Outraider
8.8.2004, 8:39:55
Jos nyt oikein muistan niin ensikertaa in flamesia kuulin, kun R'lyeh kuuntelutti Trigger-singlen, josta pidin erityisesti trigger ja cloud connected kappaleista (ja tietysti moonshieldin c64 remix oli hupaisa ;D) . Sittemmin olen kahminut itselleni joitakin albumeita. Parhaat ovat mielestäni Clayman ja Reroute to remain :up:

Jaa vai on bändi ruotsista, no samapa tuo mistä se on kerta musiikki on hyvää. Tai no oikeastaan se on hyvä asia, jos olisi jenkki bändi, levyjen tuleminen lähi Anttlaan veisi kauan ja ne olisivat kalliita hamaan loppuun saakka.

vegeta
29.8.2004, 16:04:20
Saimpas tuossa eilen Flamesin Clayman levyn, joka vaikuttaa näin parin kuuntelun jälkeen todella hyvältä, varsinkin biisit Bullet Ride ja Clay Man ovat painuneet mieleen, niin kuin koko levykin ja laulukaan ei ole sitä hirveää örinää, josta ei saa ikinä mitään selvää. Bändi on siis näin yhden levyn perusteella todella hyvä, itse asiassa parempi kuin suomen vastaava eli bodomi. Osaa ne ruotsissa siis jotain tehdä.

memo
29.8.2004, 19:00:42
HUOM!
Rankkaa edittiä annettu

Onhan tuota In Flamesia tullut kuunneltua. Itse omistan kolme kaikki levyt. Kaikista tykkään, mutta parhaat ovat Reroute To Remain ja Clayman.

Kaverin kautta tähän tutustuin, ja hyvä olikin, että tutustuin! Bändin ruotsalaisuus ei vähennä musiikin hyvyyttä, ja eikä se edes pahemmin kiinostakaan. Eikös Hammerfallkin ole ruotsalainen, kuten myös Hammerfallin laulajan, Joacim Cansin, sooloura yhtyeessä Cans. Kyllä, Ruotsissa tehdään hyvää metallia.

Ja ihan vinkkinä voin sanoa, että Lunar Strain -levy (In Flamesin ensimmäinen) ei ainakaan omasta mielestäni ole edes kovin kuunneltavaa hyvää musiikkia. Muutamia hyviä kappaleita tosin on.

Kuitenkin, tykkään In Flamesista, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Jos nyt jonkinlaista "parhaat-biisit" -listaa laittaisi. Levykohtaisesti tosin.

Lunar Starin
-Starforsaken
-Dreamspace
-Hårgalåten
The Jester Race
-Moonshield
-The Jesters Dance
-Artifacts Of The Black Rain
-Lord Hypnos
-The Jester Race
-Wayfarer
Whoracle
-Jotun
-Food For The Gods
-Gyroscope
-The Hive
-Dialouge With The Stars
-Morphing In To Primal
-Episode 666
Colony
Kaikki!
Clayman
Ihan kaikki! :)
Reroute To Remain
Kaikki!
Soundtrack To Your Escape
Kaikki paitsi Borders And Shading ja Bottled. Eikä nekään mitään kamalia ole.
Muita (singleiltä, EP:iltä, MCD:iltä)
-Acoustic Medley
-Biosphere
-Eye Of The Beholder (Metallica cover)
-Goliaths Disarm Their Davids
-Land Of Confusion (Genesis cover)
-Stand Ablaze

Eikä ne loputkaan mitään kamalia ole. ;)

Gyroscope
14.10.2004, 1:57:33
En ole tähän mennessä kuullut In Flamessin tuotantoa, olen kuullut vain huipun Metallican Eye Of The Beholder cover kappaleen. Ainakaan coverin perusteella laulaja ei ole hirveä ölisiä ja muutenkin tuon perusteella bändi vaikuttaa ihan hyvältä, eli olisi varmaan tutustumisen arvoinen.

Btw. Eikös ne oo ruotsista =/

Sori nyt vaan mutta Eye Of The Beholder:ssa ei laula IF:n nokkamies Anders Fridén vaan ex-Ancient Slumber:in Robert Dahne.
Ja memo sanoo että Lunar Strain ei ole kuunneltavaa musiikkia, kuunteleppa vaikka: Upon An Oaken Throne tai Behind Space, erinomaista IF:sia.
Itseltäni löytyy koko In Flames:in tuotanto, Black-Ash Inheritance:n sain myös pitkän etsimisen jälkeen.
Parhaana levynä pidän Colony:a, uusin levy STYE oli aikamoista "Mtv bullshittiä."
Parasta IF biisiä ei pitkä-aikainen fani pysty edes päättämään.

memo
14.10.2004, 21:14:44
Ja memo sanoo että Lunar Strain ei ole kuunneltavaa musiikkia, kuunteleppa vaikka: Upon An Oaken Throne tai Behind Space, erinomaista IF:sia.
Tuon repliikin aikaan en LS:ia ollut paljoa kuullut, jotenka nyt vähän tuoreempaa. Starforsaken on ihan kohtalainen, Behind Spacesta en juuri tykkää (BS '99 paljon parempi). Dreamspace ei myöskään ole ihan kehno, kuten ei myöskään Hårgalåten. Jälkimmäisen olisi voinut totetuttaa paremminkin. Upon An Oaken Throne ei mitään parasta ole, mutta kuunneltavaa kuitenkin.

Eli uusi lause sen aikaisemman tilalle: "Lunar Strain on kuunneltavaa, mutta tasoltaan vain välttävästä kohtalaiseen." =)

Ja nyt kun on koko IF:n tuotanto käsissä, niin kyllä rokkaa hyvin. Hyvän päätöksen tein, kun tätä kuuntelemaan rupesin.

MonGooli
26.10.2004, 11:07:46
Kaverin kautta tähän tutustuin, ja hyvä olikin, että tutustuin! Bändin ruotsalaisuus ei vähennä musiikin hyvyyttä, ja eikä se edes pahemmin kiinostakaan.

Juu kyllä, harmi ku et sillon nickiä maininnu. :P Minultahan Memo tais In Flamesin nimen kuulla.

Noin puolitoistavuotta sitten en ollut kuunnellukaan heviä, mutta muutama viikko putkella kaverin luona kuuntelemassa mm. In Flamesia, COBia, Ensiferumia ja vaikkapa vähän rauhallisempaa, DIOa, sai mut tykkäämään hevistä. Tässä sitä oon sit kuunnellu ainoastaan heviä.

Ja sitten takaisin In Flamesiin. Parhaimpana levynä pidän ehkä Claymania tai Reroute To Remainia. Parhaimpia biisejä on Cloud Connected, Minus, Pinball Map ja Swim (En kehtaa rueta luettelemaan kaikkia biisejä, koska niitä on niin paljon). Nykyisin kuuntelen aika paljon Minusta ja Pinball Mapia. Muutamien biisien lyriikoitakin on tullu harjoteltua. Kokonaan oon osannut jo jonkin aikaa Dawn Of A New Dayn, mutta Pinball Mapin lyriikkojen harjottelu on jääny vähän kesken.

Ja nyt sit vielä pistän tänne muita bändejä In Flamesin lisäksi joiden biisejä kuuntelen: Ensiferum (tätä on tullu kuunneltua tällä hetkellä aika paljon), DIO, Wintersun (yhtä biisiä: Beyond The Dark Sun), Tarot, Charon, Lullacry ja Cans (En nyt muista enempää, mutta jos nyt tässä lähiaikoina tulee mieleen, niin editoin sit tätä postausta).

Ja kaikille hevin ystäville, suosittelen In Flamesia.

Ildjarn
27.10.2004, 14:24:16
In Flames on paras!!!1, tai sitten vähän järkevämmin sanottuna 'iha hyvix'.
Voin nyt Retoure to remainia pari kertaa kuunnelleena antaa edes jonkinlaista mielipidettä.
Se seikka minua ei ainakaan häiritse, että laulaja rääkyisi mikkiin, vaikka isäni mielipide on ilmeisesti kovin vakaasti tämä. Ääni on just sopivasti tasapainotettu, ja siitä saa tarkkakorvainen jopa selvää. Kaikki iskee, riffit, ääni, kertosäkeet ja kaikki. Bändi on jo pari kertaa levyn kuunneltuani auennut eteeni hienona kokonaisuutena ja sitä rataa. Retoure to remainin hienoimmat mättö-plättö-super-pumpampom kappaleet ovat varmaan Trigger, Trifter ja System. Niin ja parasta kappaletta ei voi oikein sanoa, kyllä tuo kokonaisuutena pitää ottaa.
Niin ja tuosta äänestä vielä sen verran, että ne hieman ärsyttää, kun niihin laitetaan sellaista angstista Anssi Kela-vinguntaa sinne väliin, tai sitten laitetaan se kuulostamaan ihan tyhmältä, mutta muuten ihan okeimoi.

Unohtuikin mainita, Dawn of new day on kans kiva kappale.

Ja kaikille hevareiden ystäville, suosittelen In Flamesia.

Niin, että räppäreidenki kannattais kuunnella? Vai tarkoititko että kaikille sen varsinaisen hevin ystäville?

R.I.P.
11.10.2005, 18:17:34
Hyvä esimerkki siitä, miten lafkat saavat bändit likipitäen tanssimaan pillinsä mukaan. In Flames on varhaisimpia bändejä joihin tulin koskaan tutustuneeksi ja materiaalia on nähty alusta loppuun. Vanhat levyt ovat parhaimmasta päästä, uusimmat eivät (ole huonoja, mutta eivät vedä vertoja kyllä vanhoille.) Ensimmäisissä levyissä kuultiin vielä kunnon vokalisointia ja hiukahkon siloittelematonta ääntä, mutta nykyisistä on kaikonnut alkuaikojen tunnelma. Sanotaanko, että kelpo bändi silti.

wacko1
21.12.2005, 16:24:34
Suomi osana In flamesin tulevaa euroopan kiertuetta

March 14, 2006 - Tampere - Pakkahoune
March 15, 2006 - Helsinki - House of culture

http://www.inflames.com/main.html

Kunpa vielä Teatria saataisiin lisättyä listaan niin olisin onnelliinen.

Niin ja lämppärinä toimii Sepultura.

Leon
23.12.2005, 20:48:54
Joskus tuossa vuosi sitten jaksoin vielä kuunnella kunnolla heviä. Silloin In Flames oli ehdoton ykkönen hevibändeissä. Itselläni löytyi levyinä Clayman ja sitten eri biisejä eri levyiltä koneella, kun kaverit lähettelivät näitä. Ensiksi kun kuulin bändiä, luulin, että se on suomalaisten tekemää musiikkia, johtuen siitä, että biisit olivat niin melodisia. Ja kun minä olen aina tykännyt melodisista tilutuksista, bändi iski ja kovaa.

Ja nimikin on vielä niin hieno. Kuuntelisin bändiä ihan varmasti vieläkin, jos vaan se laulanta olisi vähän hmm.. rauhallisempaa? Se musiikki oli ja on, niinkuin sanottukin jo, hienoa ja kekseliästä. Suosittelen, hevareille.

Physe
30.4.2007, 15:41:56
Nyt kun tullut tuota In Flamesia vähän enemmän kuunneltua, niin voisi tännekin tulla kommentoimaan.

Kyllä ne ruottalaiset osaa sitten tehdä loistavaa heviä. Vaikka laulusta ei mitenkään ihan jokaisesta tavusta saakaan selvää, niin lyriikat ovat silti usein menevät. Kitaroita ja rumpuja esiintyy hyvin, eikä mikään soitin ole liiaksi esillä, vaan kaikki luovat toimivan kokonaisuuden. En osaa nyt tarkalleen määritellä miksi bändistä tykkään, mutta hyvää musikkia ne tekevät. :lovetus:

Ja vielä levyistä. Enimmäkseen tullut kuunneltua tuota uudempaa tuotantoa. Aloitin Reroute to remainista, jonka lainasin kirjastosta samaan aikaan Colonyn kanssa. Reroute to remain iski silloin hyvin, Colony ei niinkään. Sitten tuli hankittua käsiini myös Soundtrack to your escape ja Come Clarity. Nyt olen alkanut tykkäämään myös tuosta Colonysta.

Jos noista levyistä pitäisi parhausjärjestykseen laittaa, niin en osaa ihan sanoa. Soundtrack to your escape ei ollutkaan alku ihmetyksen jälkeen mikään kummoinen levy, jotenkin aika kepeä eikä painunut mieleen. Come Clarityssa oli kappaleista joista tykkäsin paljon (Dead end, Come Clarity) ja kappaleita jotka eivät painunut mieleen kovinkaan paljoa. Reroute to remain on hyvä levy, mutta olen jo alkanut pikkuhiljaa kyllästymään siihen. Clayman oli hyvä, tykkäsin monesta kappaleesta. Colony oli sittenkin pienen kuuntelemisen jälkeen myös hyvä levy, tykkään erityisesti kappaleesta Colony.

Voisi tutustua myös vielä vanhempaan tuotantoon. Mutta hyvä bändi. :up:

Hukka
10.5.2007, 10:23:34
Tutustuin yhtyeeseen aika vasta, joten kovin paljoa en ole ehtinyt kuuntelemaan. Hankin kuitenkin Come Clarity-levyn ja olihan kuulkaa mainio. Se yksin sai minut innostumaan bändin musiikista. (No oli osasyynä myös ystäväni, jotka bändiä ovat fanitelleet jo vuosikausia.)

Vaikka en ole aiemmin tällaisesta musiikista tykkäillytkään, In Flames iski. Luulen, että osasyy siihen on raskaan musiikin ja karhean lauluäänen alle peitetty melodisuus ja sanoma, joka sai kiinnostumaan.
Aion hankkia lisää bändin levyjä, joten osaisiko joku suositella mielestään parasta kiekkoa? Olen kuullut, että kaikista vanhimmat kappaleet eivät olisi hyviä, mutta en osaa itse sanoa siihen mitään.

MonGooli
10.5.2007, 10:38:26
Aion hankkia lisää bändin levyjä, joten osaisiko joku suositella mielestään parasta kiekkoa?
Suosittelisin vaikkapa Reroute To Remainia, Colonya ja Claymania. Hyviä levyjä kaikki. Kallistunen ehkä Reroute To Remainin puoleen, omasta mielestäni parhain levy. Soundtrack To Your Escape on täyttä kuraa, suosittelen jättämään suosiolla välistä. Ja kannattaahan sitä toki vanhempaankin tuotantoon tutustua, esimerkiksi The Jester Raceen.

Jos nyt jotain sanoisi tuosta Come Claritysta kun sekin on tullut kuunneltua useemman kerran läpi. Eli kyseessä kuitenkin ihan kelpo levy vaikkei edelleenkään yllä noiden aikaisemmin mainitsemien levyjen tasolle. Selvästi parempi kuitenkin kuin Soundtrack To Your Escape, mutta melkeinpä sitä heikointa mitä In Flamesilta löytyy. Alkaa menemään vähän poppismaiseksi tuo musiikki vaikka vielä siinä on sitä jotain mistä In Flamesin tunnistaa. Mut ei auta kuin toivoa seuraavasta levystä parempaa.

PhazonBlaxor
18.7.2007, 22:07:35
In Flames, ahhh... Se on loistava bändi(nyt soi Clayman). Ensimmäistä kertaa In Flamesia kuulin noin vuosi sitten, kun kaverini siirsi pari heidän levyyän minun koneelleni. Nioh, ne jäivät koneen syövereihin lillumaan, ja alkuun en oikein tykännyt. Jälkikäteen kuitenkin kuuntelin Reroute To Remain -levyä, ja sieltä minut hurmasi useampikin kappale. Tuolloin en vielä hirveästi huutamisesta pitänyt, ei vain oikein iskenyt. Sittemmin musiikkimakuni alkoi hiljattain laajeta, kun uskaltauduin tutkimaan In Flamesin uusinta levyä, Come Clarityä. Heti ensimmäisen biisin kohdalla tapahtui päässäni jotain, saakeli tämä se on musiikkia! Take This Life on mieleiseni kappale, olen kuunnellut sitä ensimmäisestä kuuntelukerrasta asti kyllästymättä.

Tämän jälkeen olen hiljattaen tutustunut kaikkiin In Flamesin tähänastisiin levyihin, aina Lunar Stainista live-levyihin saakka, ja täytyy sanoa että jokaiselta levyltä löydän jotain, joka iskee ja kovaa. Tai oikeastaan ei nyt joka levystä löydy näitä täysillä iskeviä biisejä, mutta The Jester Race -levyltä saakka löytyy. Ensimmäisen levyn Behind Space -kappale on hyvä - siis se uusittu versio. Alkuperäinen on... Sellaista kikkeliheviä ettei oikein iske. ;/

Mutta, mielestäni In Flamesin kovin kiekko on... Clayman. Levyllä on monta hyvää kappaletta, kuten nimikkokappale Clayman, Only For The Weak(livenä on aina parempi, en tiedä miksi. :'D), Satellites And Astronauts, Square Nothing, Another Day In Quicksand, As Future Repeats Today, ja ennen kaikkea bonus träkki, World of Promises.

TOP-5 IF biisit minun makuni mukaisesti:

1. Take This Life (:o) (http://www.youtube.com/watch?v=t1xGebGF99c)
2. World of Promises (;> (http://www.youtube.com/watch?v=pkTMqGRvR7M))
3. Clayman (^_^ (http://www.youtube.com/watch?v=6at7Iy73zFY))
4. My Sweet Shadow (:<) (http://www.youtube.com/watch?v=V_bSG6H_DyA)
5. Satellites And Astonauts (8] (http://www.youtube.com/watch?v=3C48O1C2HTA))

Olettekos muuten katsoneet In Flamesin viime vuoden Rock Am Ring livevideoita? :> Ovat aika hyviä. Joskus ihmettelen, että miten ihminen voi moshata niin paljon. Ei minun niskat ainakaan kestä. -_-

Laudon
18.7.2007, 22:15:10
On kyllä vähän turhan yliarvostettu bändi. Ei kyllä tosin enää kauheasti iske göteborg-metalli, mutta esim. Soilwork iskee paljon kovemmin kuin IF. Yhtyeen parhaimpana albumina pidän Whoraclea, biisimateriaali on astetta vahvempaa ja soundit ovat mahtavat. Muut albumit ovat keskinkertaisen ja kuran välimaastossa, poikkeuksena Colony, joka on melkein yhtä hyvä kuin Whoracle.

Mikä siinä muuten on että In Flamesin keikalla on aina kauhea määrä fruittareita? :D

KalTorak
19.7.2007, 9:00:28
In Flames tosiaan on melko kova bändi. Nykyaikana IF:n musiikki vaihtelee keskinkertaisesta melko hyvään, mutta The Jester Race, Whoracle ja Colony kolmikko ovat täyttä terästä. Claymanista eteenpäin alkoi lasku, joka johtuu melko selvästi siitä, että IF haistoi rahan ja alkoi tehdä enemmän mainstream musiikkia.

Ekaa kertaa taisin bändiä kuulla jonkin aikaa ennen STYE:n ilmestymistä. Piisi oli Only For The Weak ja se iski ihan helvetin kovaa. Tuohon aikaan en vielä ymmärtänyt tutustua vanhempaan IF:n ja kuuntelin vain uudempia levyjä, mutta kun tutustuin sitten vihdoinkin tuohon vanhempaan materiaaliin, huomasin ylivertaisuuden. Jotun, Embody the Invisible, Artifacts of the Black Rain voisi mainita kärkipiiseinä.

Ja Soilwork on harmi kyllä kaatunut tuohon samaan rahastusjuttuun kuin IF. Figure Number Five saa minut melkein kyyneliin kun miettii että bändillä takana Chainheart Machinen ja The Predator's Portraitin kaltaisia pläjäyksiä.

Laudon
31.7.2007, 16:21:43
Ja Soilwork on harmi kyllä kaatunut tuohon samaan rahastusjuttuun kuin IF. Figure Number Five saa minut melkein kyyneliin kun miettii että bändillä takana Chainheart Machinen ja The Predator's Portraitin kaltaisia pläjäyksiä.Jepjep, ihan kuin melodisempaan ilmaisuun siirtyminen tarkoittaisi rahastusta.

Para5ite
26.9.2007, 13:23:04
eipä tullu ikinä mieleen et björnin örinä häiritsee ketään ja joutuvat rahastaan, mut HEI asiaan... IN FLAMES... eipäs harhailla siel.. kummiski.. on näilläki käyny pieni repsahdus mutta silti pidän musiikista ihan sikana tai sitten minä alan muuttua pehmo hevariks.. miten vaan kummiski.. ehdottomasti paras albumi on tämä come clarity vaik uus onki, mut silti.. ite omistan kaikki levyt, mut muut jotka on lähellä sydäntä on Clayman ja Soundtrack to your escape...... ja in flames ei oo yli arvostettu vaan fakta on että se on yksinkertaisesti niin helvetin hyvä bändi.....
sanotukset on joskus hieman outoja kun alkaa miettimään, mut joissakin kappaleissa sanat potkii sinne herkkään paikkaan, mutta on yks kappale joka saa mut vähän nauramaan.. kaikki muut biisit on erinomaisia tai vähintään kuunneltavia... en muista nimeä, mut tulee mieleen joku lännenmies jolle olis tungettu kaktus perseeseen.. siis musiikista... en nyt muista sitä

OrichalonMasterr
27.4.2008, 14:33:57
Todella hyvä bändi. Pidän hirmusti bändin musiikista. Kaikki kuulemani kappaleet ovat hyviä.

Itse tutustuin bändiin monta viikkoa sitten, mutta en silloin välittänyt bändistä pätkääkään, mutta nyt olen suorastaan huurahtanut heidän musikkiinsa. Laulajalla on hyvä ääni. Rääkyy ei niin epämiellyttävästi ja puhtaasti laulaa ihanalla, särkyvällä äänellä. Pidän bändin melodisista kitaroista ja rummutus on mukavan kuuloista. Melodista ja raakaa samaan aikaan.

Pidän enemmän bändin nykyisemmästä soundista. Kyllä heidän vanha tuotantokin kelpaa, mutta kyllä se uusi, kaupallisempi soundi kuulostaa paremmalta.

Lempibiisejä:
1. Come Clarity <3
2. My Sweet Shadow
3. Trigger
4. Only for the weak
5. Bullet ride

Para5ite
16.5.2008, 13:43:07
Nyt kun tämä uusi levy tuli (sense of purpose), niin olin jopa hieman yllättynyt siitä että miten hyvä se oli. tupla bassot soi jo vähän nopeammin, tosin olisihan se saanut olla ehkä vähän raskaampaa kamaa.
pientä rahastusta ehkä, mutta ei niin pahaa kuin Soilworkilla.

Kaikkia kappaleita en ole kuullut kun kaverilta sain kännykkään 5 kipaletta ja ainakin ne kaikki oli mestariteoksia vaikka reilut 20 kertaa nekin on kuunneltu.

�RuHo�
17.5.2008, 18:18:44
Nyt kun tämä uusi levy tuli (sense of purpose), niin olin jopa hieman yllättynyt siitä että miten hyvä se oli. tupla bassot soi jo vähän nopeammin, tosin olisihan se saanut olla ehkä vähän raskaampaa kamaa.
pientä rahastusta ehkä, mutta ei niin pahaa kuin Soilworkilla.

Kaikkia kappaleita en ole kuullut kun kaverilta sain kännykkään 5 kipaletta ja ainakin ne kaikki oli mestariteoksia vaikka reilut 20 kertaa nekin on kuunneltu.
Mun mielestä se taas oli niin huono että harmitti jopa sen "lainaaminen" internetistä :)
Mutta juu, makuasioita.

Physe
17.5.2008, 19:09:26
A sense of purpose on nyt muutaman kuuntelukerran jälkeen pienoinen pettymys. Tai no, en miä oikeesti mitään odottanutkaan mut kuitenkin, tuli todettua että moni biisi aika tylsä. Ei vedä ollenkaan vertoja Reroute to Remainille tai Claymanille, menny kummalliseksi melodiarimputteluksi. Laulussa liikaa melodiaa ja liian vähän raskautta ja kitaraa musiikissa. Tuottaja varmaan tuuminut että lisätään laulun roolia ja heitetään muu veks ja ei kuulosta miun korvaan hyvältä. Ei kuitenkaan niin paha kuin fucking Sonic Syndicaten "deathmetal" syntikkapoppi "Only Inhuman".

Raskaampaa seuraavaa levyä odottaen.

Ode
29.5.2008, 18:40:54
Jtn vuosi sitten kuuntelin, mutta sitten se jäi, kun alkoi musiikki maku muuttua rennomaksi. Nyt sitten olen ruvennut kuuntelemaan taas. Tätä sitten rupesin taas kuuntelemaan, vaikka melkein sitä joka päivä kuullut, kun isoveli sitä kuuntelee. Lemppareita on Drenched in fear, The Mirror's truth, Clay man, Dead end, Bullet ride, Land Of Confusion ja world of promises.

Danxalic
21.6.2008, 22:35:18
Ite oon kuullut jotain tuotantoa tietämättäni, kaverit on kehunut tätä bändiä. Kunnes GHIII:sen kautta kuulin biisin, Take This Life, ja innostuin bändistä. Kovat riffit ja laulu. Only for the Weak nousee lempibiisikseni.

Mä en osaa yleensäkään kirjoittaa mitään kunnon juttua bändeistä. Että älkää valittako. :p

//In Flamesia nyt enemmän kuulleena....lempibiisejä:
Only for the Weak
Take This Life
Leeches
Trigger
Reflect the Storm
Clayman
Colony
Cloud Connected
My Sweet Shadow
Ordinary Story
Bullet With Your Name
Bullet Ride
Pinball Map

Arrrde
1.8.2008, 11:12:05
In Flames on KUNNON MUSAA! Oikeest Kannataa kuunel. Suosittelen!:D:solong:

cokeman
10.8.2008, 13:39:44
Onhan tämä mahtava bändi. Soundtrack to your escape oli kyllä pettymys, mutta levyt Whoracle,Jester Race,Lunar Strain,Reroute To Remain,Colony,Clayman ja Come Clarity ovat mahtavia levyjä.Uutta levyä en ole vielä kuunnellut, paitsi kappaleen Mirrors Truth olen kuullut, ja se on aika hyvä.

Lempibiisejä:
Jotun
Food For The Gods
Artifacts Of The Black Rain
Moonshield
Leeches
Dead End
Reflect The Storm
Reroute To Remain
Cloud Connected
Trigger
Crawl Through Knives
Clayman
Pinball Map
Bullet Ride
Gyroscope
Embody The Invinsible
Ordinary Story
Lunar Strain
Behind Space
The Quiet Place
My Sweet Shadow
Take This Life
Lord Hypnos
The Jester Race

OrichalonMasterr
10.8.2008, 23:10:17
Tuota uusinta A sense of purposea en ole hankkinut vielä. Muutamia biisejä olen ainakin kuullut. Ihan hyvältä kuulosti, mutta heikommalta kuin aikaisempi tuotanto.

Itselläni on tällä hetkellä levyt Reroute to remain, Come clarity ja whoracle. Whoracle on kuulemistani IF levyistä ehdottomasti paras. Sääli kun anders ei enää laula samalla tyylillä kuin vanhassa IF:ssä, mutta ei se nykyinen huonoa ole. Yhtyeen lyriikat ovat vähän niin ja näin; uudemmassa IF:ssä lyriikat ovat kuin jonkun angstisen teini-ikäisen kirjoittamat ja vanhemmassa käytetään paljon vertauskuvia ja avaruus-juttuja, ettei sanoituksista välillä saa mitään selkoa. Kova bändi silti!

Yoona
10.8.2008, 23:35:20
In Flames (SWE), Gojira, Sonic Syndicate

Kaapelitehtaalla Ma 27.10.2008

Tiedoksi jos joku ei ole vielä huomannut. Ainut mikä itseä tuossa keikassa syö, on sonic syndicate. Mutta kai se aika menee kallista kaljaa litkiessä kunnes Gojira astuu lavalle.

Fae
11.8.2008, 10:48:14
In Flames (SWE), Gojira, Sonic Syndicate

Kaapelitehtaalla Ma 27.10.2008

Tiedoksi jos joku ei ole vielä huomannut.
Maapallo on pyöreä!

Tiedoksi, jos joku ei ole vielä huomannut.

Jooh, tänään tuli viisi puuttuvaa lävya Fleimareita postissa, ja lippu pitäisi olla kourassa kunhan Tuo Veljpoika tulee kotio tuolta sateesta. Harvoja näitä must see -keikkoja tässä syksymmällä, jossa kaikki esiintyjät on loistavia.

Ainut mikä itseä tuossa keikassa syö, on sonic syndicate. Mutta kai se aika menee kallista kaljaa litkiessä kunnes Gojira astuu lavalle.
Dyyd, ei oo pakko tulla sisälle vielä silloin. Halpaa kaljaa pussista Kaapelin pihalla on aina vaihtoehto.

Yoona
11.8.2008, 19:47:21
Huomasin tänään keikan melko suolaisen hinnan. Hieman päälle 40kymppiä postikulujen kanssa. Syksy on taas täynnä kovia klubikeikkoja, ja hinnalla pääsee ainakin paria tai kolmea niistä katsomaan. Pitää hieman puntaroida, että meneekö tuota nyt katsomaan. Toivottavasti lippuja on vielä jäljellä, kun seuraava liksa tulee:)