View Full Version : Ylipitkät signaturet ja Opera
Ajattelin tehdä tällaisen pikku palveluksen rakkalle yhteisöllemme, ja kertoa hieman miten eräiden ihmisten signaturet näkyvät Operalla.
Kuten tiedätte, signaturessa olevien kuvien kokoa arvioidaan perstuntumalta, mutta tekstiä siinä saa olla lähes miten paljon tahansa. Kuitenkin suositus oli muistaakseni 200 pikseliä korkeussuunnassa, mutta sitä ei kontrolloida eikä siitä jaeta huomautuksia.
Foorumissa on kuitenkin eräs vain (?) Operalla toimiva ominaisuus, joka leikkaa signaturet katki juuri tuosta 200 pikselin kohdalta. Koska Opera on suhteellisen yleinen selain vähän enemmän harrastavien ihmisten joukossa, ajattelin kirjoittaa tähän nyt ja tulevaisuudessa nimiä, jotka halutessaan voisivat tiivistää sanottavansa vähemmille riveille tai poistaa jotakin. Alhaalla screenshot esimerkiksi valitsemastani Yksisiivestä.
Tässäpä lista, jota pyrin jatkuvasti päivittämään uusien havaintojen pohjalta, niistä ihmisistä, joiden signature ei näy kokonaan:
Yksisiipi
Dassi
Y2J
Croppola
Meppu
Michelle
K-chan
Feamor
Maximus
PhoenixFlame
Tonberry12
Tähän threadiin saa postata päivityspyyntöjä, sekä "poista minut listalta" että "lisää tämä ja tämä listaan" -tyylisiä. Poistan kuitenkin viestit päivitettyäni niiden sisältämän tiedon.
Päivitys:
Tällä hetkellä (elokuussa 2006) allekirjoitusten korkeusraja on 150 pikseliä. Rajoitus toimii kaikilla nykyaikaisilla selaimilla (mm. Mozilla Firefox (http://www.mozilla.com/firefox/) ja Opera (http://www.opera.com/)).
Tässä se esimerkkikuva ongelman laadusta. Kämmäsin hieman. Hienosti toimii taas jpg-pakkaus tuossa. :)
Voisi varmaan samalla sanoa, ettei ne 200 pikselin korkuiset kuvatkaan tietääkseni sallittuja ole. Raja oli joskus ollut max. leveys 500 pikseliä ja max. korkeus 150 pikseliä. Kuvan max. koko 40 kilotavua. Joillain vielä esiintyy noitakin isompia, jossain suhteessa.
Toki sen voisi, mutta kun se on sanottu jo FAQ:ssa. Kyse ei tällä kertaa ole mistään muusta kuin tuosta leikkaussaumasta, josta kaikki eivät ehkä ole tietoisiakaan.
Jos laitetaan säännöksi että perheet pidetään profilessa? Sitähän ne yleensä ovatkin, kun kaikki perheenjäsenet pitää laittaa eri riveille. Pieni on kaunista ;)
PS. post # 1337 ;)
//edit: En tiennyt tuosta profiilin pienuudesta, mutta jotkut ovat jo sijoittaneet perheensä aivan ulkopuolislle sivuille. Tuskin sitä säännöksi tarvitaankaan, johan siellä lukee että kannattaa pyrkiä pienuuteen.
Alkujaan kirjoittanut Moppi
Jos laitetaan säännöksi että perheet pidetään profilessa? Sitähän ne yleensä ovatkin, kun kaikki perheenjäsenet pitää laittaa eri riveille. Pieni on kaunista ;) Ei se minusta ole säännön arvoinen juttu, eiköhän se ole jokaisen oma asia mitä signatureensa heittää, kunhan pysyy hyvän maun rajoissa. Muutenkin, vBulletinin profiili on epäkätevämpi kuin Iconboardin, johtuen yhden rivin pituisesta Intrests tekstilaatikosta.
Pieni on kyllä kaunista, se on totta. :) Siihen kannattaisi pyrkiäkkin.
Chastity Rowan
18.3.2003, 11:38:55
Perheeni löytää tästä lähtien proffusta. Ja muutenkin
meinaan muokata signutekstejäni hiukan lisää.
Jorten tämän jälkeen pitäisi siggeni näkyä hyvin. =)
Toivottavasti nyt kelpaa. :D
Minut voi poistaa listalta jos siggeni näkyy hyvin.
LizzieFox
26.9.2003, 13:26:05
Ja minullahan ei ole enää koko signaturea.. Muuta kuin teksti ja jos oikein ymmärsin tekstiä näkyy vaikka sitä olisikin paljon. Eli minut voipi kanssa poistaa listalta. Uskoisin.
ps. Se on Fox ei fox :P
//ja minulla on sittenkin taas pikatsut mukana.
n00b-Guerrero
1.12.2003, 16:12:42
Kysykää Matti Meikäläiseltä, että miten tämä liittyy tähän, mutta...
Olen totta toki ollut muillakin boardeilla. Eniten käyttämäni keskustelualue meni yhdessä vaiheessa todella tiukaksi. Ei signatureihin yli 50 kirjainta, ei avataria yli 8 kb, ei hymiöitä tai värejä, alleviivauksia tai boldeja signaturessa tai replyissä. Se oli jo aivan turhaa, ottaen huomioon vielä, että se tuskin auttoi maailmaa paljoakaan.
Jenkkilässä tilanne on päinvastoin - jokaisella on kilometrin pituinen asiaan mitenkään kuulumaton signature joka kaiken lisäksi saattoi mainostaa vaikka aikuisviihdettä. Avatarina liikkuva puolen minuutin pätkä jostain aivan turhasta ja jokainen posti täynnä hymiöitä.
Näihin verrattuna sanoisin, että täällä kuljetaan sitä usein mainittua ja kunnioitettua kultaista keskitietä. Poistakaa minut tieltä jos ette löydä tarkoitusta postistani.
Ongelman pitäisi olla korjattu.poista minut listalta(jos näin on käynyt toteen,sekä herran armo on minulle langennut)
Eetupatukka
3.12.2003, 17:54:15
Originally posted by Lumi
Ongelman pitäisi olla korjattu.poista minut listalta(jos näin on käynyt toteen,sekä herran armo on minulle langennut)
Voi tyttökulta, kun Ren setä ei enää ole täällä.
Joku jolla on tännekin moderointioikeudet voisi ottaa tämänkin jobin itselleen.
Alkujaan kirjoittanut Eetupatukka
Joku jolla on tännekin moderointioikeudet voisi ottaa tämänkin jobin itselleen. No kuten tuolla lukee "Viimeksi muokannut Kurko 26.09.2003 klo 15:09:01" niin voimme todeta että olen periaatteessa vähän hoitanutkin tuota, mutten mitenkään aktiivisesti. Heivataanpas kuitenkin nyt tuo Lumi sieltä pois.
Eetupatukka
3.12.2003, 18:52:20
Originally posted by Kurko
No kuten tuolla lukee "Viimeksi muokannut Kurko 26.09.2003 klo 15:09:01" niin voimme todeta että olen periaatteessa vähän hoitanutkin tuota, mutten mitenkään aktiivisesti. Heivataanpas kuitenkin nyt tuo Lumi sieltä pois.
Voi vitsi olisihan tuo nyt pitänyt huomata. Anna anteeksi.
Originally posted by Lumi
Se tuli näköjään takaisin hieman toisessa muodossa.
Siis halloota päivää! En muista tai edes löytänyt, että olisi ollut puhetta signaturen merkkirajasta mutta kyllä sellainen olisi ilmeisesti tarpeen ja ilman sellaistakin pitäisi tajuta, että signature ei ole mikään puhelinluettelo tai raamattu.
Klikatkaapas tätä. (http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/n/o/noxi/1071136770695.jpeg)
Olen kyllä aivan varma, että joskus olen jossain keskusteluun signunkin merkkirajasta törmännyt mutta jos nyt on niin, että signun rejoitukset jäävät vain kuvakoon suositukseen niin voisi hieman sitä teksinkin määrää painottaa.
Noniin. Nyt on sekin ongelma poistettu, armoisat herrat voi jatkaa harmonista päivähorrostansa. Hmm...Mielenkiintoista,että tuo minun signuni ei kyllä ollut läheskään niitä pisimpiä.
Edit: Nyt se on pisimpiä! ja katsokaa,siinä haistatellaan!
"Mitä ihmettä, uskaltaako se haistatella meille?"
No arvaa kaks kertaa! Katsotaan jos ylihuomenna vaikka,pystyis tuota lyhentämään,siis heippa
Tonishi
5.1.2004, 16:20:56
Onkos minulla enää liian pitkää signaturea??? Tai operaa???
Originally posted by Tonberry12
Onkos minulla enää liian pitkää signaturea??? Tai operaa???
Signaturesi on liian pitkä. Opera on selain, joten en tiedä onko sinulla Opera tai jokin muu selain käytössä.
Tonishi
5.1.2004, 19:40:54
Okei. Tein uuden, mutta jippii photo ei toimi, joten ootan, että se noimii. Sitten se tulee minulle käyttöön. Se on muuten samanlainen, paitsi pienempi.
Gabriel
5.1.2004, 20:13:39
Okei. Tein uuden, mutta jippii photo ei toimi, joten ootan, että se noimii. Sitten se tulee minulle käyttöön. Se on muuten samanlainen, paitsi pienempi.
Ihan vinkkinä vaan sellaista, että kannattaisi vähentää noita rivinvaihdoksia signussa jos tahtoo tuolta ongelmalta välttyä. :P Signukuvasi näin, eikä ainakaan minun Operani sitä pois leikannut, ja sen esteettistä puolta voisin kommentoida sanomalla "kröhöm".
Originally posted by Gabriel van Kascanos
Ihan vinkkinä vaan sellaista, että kannattaisi vähentää noita rivinvaihdoksia signussa
Voin mielelläni suositella samaa kaikille muillekin. :) Tai oikeastaan rivien määrää pääasiallisesti.
Tonishi
6.1.2004, 10:01:52
Onko minun signaturessa ja operassa enää mitään vikaa? Korjasin vähän.
Onko minun signaturessa ja operassa enää mitään vikaa? Korjasin vähän.
Signaturesi kuvan jälkeen on laitettu vielä rivinvaihtoja sangen paljon (tarkalleen ottaen [/center] -tagin jälkeen).
Eetupatukan signaturessa signaturen kuva on oikein tehty, eli rivinvaihdot on jätetty pois kuvan alta. Kuva (http://koti.mbnet.fi/celeb/pub/eetupatukka.jpg).
Sinun signussasi on siis rivinvaihtoja liikaa, tässä (http://koti.mbnet.fi/celeb/pub/tonberry.jpg) kuva siitäkin.
Huomaatte sen helposti, kun vertaatte Report this post to a moderator | IP: Logged -tekstin ja signaturen kuvan välistä eroa.
nursetwiggy
6.1.2004, 11:51:16
Originally posted by Celeb
Eetupatukan signaturessa signaturen kuva on oikein tehty--
...mutta setä, eetun signukuvahan on yhden pikselin liian korkea ! missä se kauan kaivattu natsilinja oikein viipyy? *marina*
Eetupatukka
6.1.2004, 13:38:16
Originally posted by angi
...mutta setä, eetun signukuvahan on yhden pikselin liian korkea ! missä se kauan kaivattu natsilinja oikein viipyy? *marina*
Katsos tosieliitin pitää rikkoa sääntöjä vaikkapa ihan periaatteesta. :D
Ei mutta tuo oli omalta kohdaltani aivan tahaton moka. Signukuva on alunperin Potrin käsialaa. Onko tämä Potrin hiljainen vastalause kuvarajoituksille?
Dragon
28.1.2004, 21:13:12
mitäs muita niitä ohjelmii on johon voi niit kuvii pistää kun photo.jippiissä on jotain vikaa
Alkujaan kirjoittanut Dragon
mitäs muita niitä ohjelmii on johon voi niit kuvii pistää kun photo.jippiissä on jotain vikaa Hmm? Tarkoititkohan sellaista paikkaa johon voi niitä kuvia tunkaista ja sitten linkittää? No kuitenkin toinen tietämäni vaihtoehto minne tunkaista kuva ja sitten linkittää olisi sitten, että hankit itsellesi kotisivutilaa ja sitten sinne laitat kuvasi ja linkität. (like me)
LizzieFox
29.3.2004, 17:03:38
Alkujaan kirjoittanut jedat
Hmm? Tarkoititkohan sellaista paikkaa johon voi niitä kuvia tunkaista ja sitten linkittää? No kuitenkin toinen tietämäni vaihtoehto minne tunkaista kuva ja sitten linkittää olisi sitten, että hankit itsellesi kotisivutilaa ja sitten sinne laitat kuvasi ja linkität. (like me)
Voisitko sanoa jonkun esimerkki sivun jolta saisi suoralinkitettyä ne kuvat tänne. esim. Geocities.com ei anna sitä tehdä jossa omat sivuni ovat. Freewebs.com ei taas toimi aina. Jos voisit antaa vaikka jonkun linkin tänne jossa sivusi ovat (tarkoitan palvelun tarjoamaa sivua) jotta mekin voisimme ladata kuviamme jonnekkin paikkaan joka toimisi useammin kuin photo.jippii. Kiitos.
K-chan
26.3.2005, 12:21:21
Hohhoh, vai on signatureni liian iso kooltaan? Voinhan minä sitä tietenkin pienentää, en vain oikeasti ymmärrä miksi se olisi jotenkin suurempi kuin muiden ihmisten täällä käyttämät? *puhisee ja menee muokkaamaan tuotostaan* Sen siitä saa, kun on tottunut noita tekemään koon eikä pikselien mukaan...
Gabriel
26.3.2005, 12:30:21
Hohhoh, vai on signatureni liian iso kooltaan? Voinhan minä sitä tietenkin pienentää, en vain oikeasti ymmärrä miksi se olisi jotenkin suurempi kuin muiden ihmisten täällä käyttämät? *puhisee ja menee muokkaamaan tuotostaan* Sen siitä saa, kun on tottunut noita tekemään koon eikä pikselien mukaan...
Hyvä ihminen, signukuvasi on erittäin hyvin maksimirajojen sisällä. Se, että nimesi on aloituspostissa, merkitsee vain sitä, että sinulla oli silloin liian iso kuva. Ja aloituspostin informaatio on kuitenkin kahden vuoden, yhden kuukauden ja yhden päivän verran vanhentunutta. :)
K-chan
26.3.2005, 13:15:01
Ohops XD *nauraa kippurassa maassa* Huomasinkin juuri kuinka vanhentunut kyseinen topic olikaan. Noh eipä mitään hätää, sain tehtyä itselleni hieman kesäisemmän kuvan tuohon allekirjoitukseen, joten ehkäpä tämä oli hyvästä.
Wompatti
26.3.2005, 13:58:55
No voisit kyllä vähän sitä pakata silti. Tuo vie melkein 50 kilotavua, mikä on aika paljon. Helposti saisi pakkaamalla pienemmäksi.
No voisit kyllä vähän sitä pakata silti. Tuo vie melkein 50 kilotavua, mikä on aika paljon. Helposti saisi pakkaamalla pienemmäksi.
Minä olen pitänyt n. 40 kilotavua sellaisena häilyvänä rajana, jolloin lähetän ilmoituksen PM:llä.
K-chan
27.3.2005, 12:30:48
Noh noh, eipäs olla nyt niin tarkkoja. Pienensin kuitenkin kuvaa, jotta siitä ei jatkossa tulisi sanomista. Ilmeisestikin GIF tiedostot ovat parhaita signun teossa: kuva on samassa kokoluokassa, mutta vie huomattavasti vähemmän tilaa.
Astrilin signature ei näy kokonaan ainakaan FireFoxilla. Kuvasta näkyy vain vähän, kun teksti on kirjoitettu kuvan yläpuolelle niin tilaa vievästi. Siellä on myös "lieviä" oikein kirjoitus virheitä siinä tekstissä, vinkkinä Astrilille.
MonGooli
11.8.2005, 21:54:21
Astrilin signature ei näy kokonaan ainakaan FireFoxilla. Kuvasta näkyy vain vähän, kun teksti on kirjoitettu kuvan yläpuolelle niin tilaa vievästi. Siellä on myös "lieviä" oikein kirjoitus virheitä siinä tekstissä, vinkkinä Astrilille.
Tämä signaturen "piiloutuminen" johtuu siitä, että foorumeilla on säädetty signaturealueen korkeus 200 pikseliin ja jos tekstiä on yli sen 200 pikselin verran, piiloutuu osa tekstistä, mutta saa piilossa olevat tekstit/kuvat näkyviin kun vaan maalaat signaturealueelta tekstiä/kuvaa alaspäin. Joo, selitys hyvä kymmenen, mutta jos ymmärsit niin hyvä. :) Ja joku viisaampi korjatkoot jos olen väärässä.
Hayzel
11.8.2005, 21:58:29
Aivan. Astrililla on suuri allekirjoitus, kauhean leveästi tehty teksti.
Mittakoot eivät varmaan ole sopivan suuret näyttämään kuvaa, tekstitys on muutenkin iso ja 'leveähkö'. Tajusitkos..?
// Mongo kiri edelle :P
Tämä signaturen "piiloutuminen" johtuu siitä, että foorumeilla on säädetty signaturealueen korkeus 200 pikseliin ja jos tekstiä on yli sen 200 pikselin verran, piiloutuu osa tekstistä, mutta saa piilossa olevat tekstit/kuvat näkyviin kun vaan maalaat signaturealueelta tekstiä/kuvaa alaspäin. Joo, selitys hyvä kymmenen, mutta jos ymmärsit niin hyvä. :) Ja joku viisaampi korjatkoot jos olen väärässä.
Kyllä minä tuon tiedän. Mutta jos oikein ymmärsin tämän ketjun idean, niin tänne voi laittaa ilmoituksia ylipitkistä signatureista. No, ehkä olen ymmärtänyt väärin, mutta tuon kyllä tiesin jo.
No minulla näkyy ihan hyvin Astrilin signu teksteineen. Käytän Internet Exploreria. Mutta jostain syystä Fumin kaikki signut menee ylileveiksi. Hänen signunsa jotenkin hassusti venyttävät sivua, vaikkei signu olekkaan hirmu iso. Mistähän sekin johtuu? Ei jaksaisi scrollata sivulle päin aina, kun luen hänen viestejään.
Voiko joku tarkistaa signuni sillä en ole itse varma asiasta.
EDIT: siis signuni korkeus on 55 pixeliä ja korkeus 420 pixeliä eli meneekö yli rajojen?
Kreifi
17.8.2006, 18:36:02
Kuten aloituspostissa sanotaan: "Foorumissa on kuitenkin eräs vain (?) Operalla toimiva ominaisuus, joka leikkaa signaturet katki juuri tuosta 200 pikselin kohdalta."
Eli sinun mittasi ei ole vielä ylikorkea.
//Niin ja sinulla on tainnut mennä päässäsi sekaisin korkeus ja leveys. :)
Kuten aloituspostissa sanotaan: "Foorumissa on kuitenkin eräs vain (?) Operalla toimiva ominaisuus, joka leikkaa signaturet katki juuri tuosta 200 pikselin kohdalta."
Eli sinun mittasi ei ole vielä ylikorkea.
//Niin ja sinulla on tainnut mennä päässäsi sekaisin korkeus ja leveys. :)
Ajattelin vaan jos on joku korkeusrajakin , no onneksi tuo ei ole.:enkeli:
Ajattelin vaan jos on joku korkeusrajakin , no onneksi tuo ei ole.:enkeli:
Jos GM/admin kokee signun liian korkeaksi (minä olen pitänyt yleensä rajana 150 pikseliä) niin hän voi poistaa signun käytöstä.
LegendKiller
19.8.2006, 21:28:32
Jos GM/admin kokee signun liian korkeaksi (minä olen pitänyt yleensä rajana 150 pikseliä) niin hän voi poistaa signun käytöstä.
Jos omani on liian korkea tai leveä niin PM:ätkää tai poistakaa... Älyän kyllä vaihtaa sen sitten pienempään.
Jos omani on liian korkea tai leveä niin PM:ätkää tai poistakaa... Älyän kyllä vaihtaa sen sitten pienempään.
Uusin Opera katkaisee tekstisi kuvan alla. Näkyy vain korkeiden kirjainten huiput.
LegendKiller
20.8.2006, 10:48:12
Nyt sen pitäisi olla kunnossa.