PDA

View Full Version : Paras/Huonoin juoni?

@Kuja@
5.6.2002, 15:41:29
Mun mielestä paras juoni näissä on ehkä Final Fantasy 9 ja huonoin juoni Final Fantasy 8,mutta en tiedä muiden mielipiteitä... :huh:

Edited by @Kuja@ on 05.6.2002 19:50

Muistakaa perustella! -SDNK

isoSILLI
5.6.2002, 15:55:15
Hähää!!!
En ole koskaan pitänyt FF8sta mitään erikoisemmin, tosin on se kyllä todella hyvä peli sekin. Paras juoni on FFVII, todella mukaansa tempaava ja äkillisiä tapahtumia. Olisihan polliin tosin voinut kaikki FF:ät I-X laittaa...

ps. Hieno kuva, mutta miten se liittyy oleellisesti topicin aiheeseen? Olisit laittanut sen Grafiikka osioon, jos olet sen itse tehnyt...

Toia
5.6.2002, 16:04:18
Minun mielestä paras juoni on FF7:ssa ja huonoin FF8:ssa en kyllä tiedä tarkkaan miksi näin on, mutta kun vaan on :D

tuure
5.6.2002, 16:10:07
Paras juoni on ehdottomasti FF7:ssa, samoin perustein, mitä isoSILLI jo mainitsi... Itse en kyllä hirveästi perustanut FFVIII:n juonesta, koska se oli jotenkin yllätyksetön. Peli on silti hyvä, olen pelaamassa sitä läpi 5. kertaa :D

Ps. Toi poll on kyllä epäselvä. Pitikö siinä äänestää parasta vai huonointa? Tulokset ei kyllä kerro mitään...

Karppi
5.6.2002, 16:45:29
Paras juoni on seiskassa, kasissa taas huonoin.
Tottakai kasikin on pelinä hyvä, mutta se ei ole ihan final fantasyiden tasoa minusta. En silti rupea tässä turhia valittelemaan. :)

Sonya
5.6.2002, 17:26:09
paras juoni on seiskassa.. ja huonoin kasissa..
Vaikka tykkäänkin kasista todella paljon, niin sen juoni ei ole kovinkaan mukaansa tempaava.. =/

Roakel
5.6.2002, 17:54:58
Paras juoni on mielestäni ffvii:ssä,muistan kun pelasin sitä aina kaverin kanssa ja oltiin koko ajan jännittyneenä että mitä seuraavaksi tapahtuu.

Jos olet ite tehnyt ton kuvan niin voisit siirtää sen tuonne grafiikka osioon,kuva on muuten tosi hieno  :)

FantasyManIX
5.6.2002, 17:58:01
Joo tuossa VII on kyllä paras juoni.Se on mukaansa tempaava ja mielenkiintoinen.Huonoin on kasissa vaikka muuten pelistä pidänkin.

yksisiipi
5.6.2002, 18:01:24
Paras juoni on kyllä ehdottomasti ff7:ssa. Huonoin (mutta ei todellakaan huono) taasen yskässä.
Kasi on suosikkini, ja juoni on hyvä, mutta eipä voita edeltäjäänsä.

hyzky
5.6.2002, 18:07:34
Mun mielipide ei eroa oikein edeltäjistä eli mielestäni "ylivoimaisesti" paras juoni on FF7:ssa ja huonoin FF8:ssa.En osaa oikein perustella mutta mun mielestä näin.
:)

@Kuja@
5.6.2002, 18:52:12
Krööh....Kuva oli vähän liian iso joten poistin sen. ??? Etsin jostakin hieman pienemmän kuvan ;)
...mikä ihme se kuva muuten oikein on? juu, jos tommosta "signua" haet niin grafiikkaosastolla signupyynnöt#3 ja sieltä kysyt F.A. nimistä henkilöä...se tekee sulle signunn varmasti, I know it!-SILLI

Edited by IsoSILLI on 05.6.2002 20:00

Ilezki
5.6.2002, 19:08:38
Minusta paras juoni on ehdottomasti FF VII:ssä, ja VIII:ssä ja IX:ssä on yhtä hyvät/huonot juonet. Kaikkein Huonoin juoni/FF historian on FF IV:issä,se on vaan jotenkin niin typerä. Se miksi VII:ssä on paras juoni, on se että Siinä on salaliittoa, enemmän yllättäviä juonenkäänteitä kuin muissa FF:eissä, ja paljon muuta pikkuhyvää.

volt
5.6.2002, 19:46:40
No paras on varmaankin FF7. Sen juoni kolmikosta paras, materia-systeemi on erittäin hyvä ja muutenkin tarina on mielenkiintoinen. Ainoa miinus on vanhentunut grafiikka mutta se ei haittaa minua ollenkaan. FF8 on myös hyvä, ainoa osapuoli jossa se häviää FF7:lle on varmaankin juoni, joka ei ole sarjan parhaimpia. Junction-systeemi on monipuolinen ja mielenkiintoinen ja musiikit pelissä upeita. FF9:ä pidän kolmikosta huonoimpana, tarina ja hahmot eivät minua oikein kiinostaneet ja taikamiekka-systeemikin oli aika tylsä. Grafiikka oli kyllä hieno mutta muuten peli oli mielestäni aika...köyhä.
That's about it!

Locke Cole
5.6.2002, 21:28:00
Final Fantasy VII:ssa on paras juoni, todella monia käänteitä, yllättäviä sellaisia..
Huonoin on kasissa, enkä muutenkaan pidä pelistä, hemmetin helppo ja tylsä.

Crow
5.6.2002, 21:31:53
No voi prkl, äänestin vahingossa huonointa juonta....

No paras juoni löytyy ehdottomasti joko FF6:sta tai 7:sta. Kasin juoni on myös erittäin hyvä, vaikka peli ei olekaan yhtä hyvä kuin 6 tai 7. FF9:ssä on siis huonoin juoni. Se on aika keskinkertainen, ei huono, eikä hyväkään.

Tristam
5.6.2002, 21:48:29
Pakko tähänkin äänestää että Final Fantasy 7.
Se on niin loistava peli ettei sitä voi sanoin kuvailla,
joten lopetan kuvailemiset tähän.

6.6.2002, 14:38:44
kyl must paras juoni on ff9:ssä kasin juonta en oikein tajuu et mite se laguna siihen liittyy ja mitä ne unet oikein kertovat :huh:

The death Magic
6.6.2002, 17:45:49
Noista paras juoni? Enpä tiedä. FF7:ssa varmaankin mutta eipä siinäkään NIIN kauhean hääppöinen.

FF8:ssa ja 9:ssä on vaan minä pelastan maailman tyylinen juoni kummassakin uudelleen sepitettyinä. Samaa juonta käytettiin jo aikoja sitten. Keksisivät muuta.

@Kuja@
6.6.2002, 18:58:31
Originally posted by moomba @ 06.6.2002 15:38
kyl must paras juoni on ff9:ssä kasin juonta en oikein tajuu et mite se laguna siihen liittyy ja mitä ne unet oikein kertovat :huh:
Itekkään en ymmärrä kasin juonta.Yhtäkkii Edea onki Cidin vaimo ja kaikki hahmot ois ollu samas päivä kodis.Iha sekalaine juoni. ???  ???

Yuria
6.6.2002, 19:06:52
Originally posted by @Kuja@ @ 06.6.2002 19:58

Originally posted by moomba @ 06.6.2002 15:38
Itekkään en ymmärrä kasin juonta.Yhtäkkii Edea onki Cidin vaimo ja kaikki hahmot ois ollu samas päivä kodis.Iha sekalaine juoni. ???  ???
Kyllä te vielä joskus tajuatte.. :D Kunhan jaksatte kuunnella tarkkaan... :)

Mutta vaikka min tajuan pelistä mitä tarvii, olen myös sillä kannalla että FF IX:ssä on paras juoni... Ja hahmot ovat myös upeita... Etenkin :lovetus: Kuja!!! :lovetus:

Seyana
6.6.2002, 19:17:36
Täs ei kyllä ollut kaikki pelejä, koska paras juoni vaikuttais löytyvän kympistä..
Seiskaa en oo pääsyt kokeilemaan kunnolla, mitä nyt nähnyt pari demoa ja taistellut muutaman taistelun, mutta juonesta ei mitään tietoa.
Kasin juoni oli tylsä ja yllätyksetön.Kun on 2 vaihtoehtoa, niin pitäähän se ysi ottaa, olihan se sentäs mun lempi FF ennen kymppiä.Juoni oli perin hyvä, mutta hahmot teki siitä paremman.

Itekkään en ymmärrä kasin juonta.Yhtäkkii Edea onki Cidin vaimo ja kaikki hahmot ois ollu samas päivä kodis.Iha sekalaine juoni.
ei siinbä mitään sekavaa ollut,kunhan vaan jaksaa lukea kaikki teksit.Monesti vaan käy niin, että painellaan sitä x:ää vähän turhankin paljon,ja jää juonen kannalta tärkeät keskustelut lukematta.
se oli sitten orpokoti, ei päiväkoti :P

Prima
6.6.2002, 20:26:54
Minun mielestäni paras juoni oli Final Fantasy VII:ssä. Ja jos huonoin pitää hakea on VIII ja IX samalla linjalla. Ei ne minusta huonoja ole mutta jäävät VII:n varjoon. Persuteluja sille miksi minusta VII:ssä on paras juoni on se että peli jättää juonesta paljon arvailujen varaan. VIII:ssä ja IX:ssä juoni on kovin selkeä eikä mitään erikoisia juonenkäänteitä tapahdu ja kaikki selkenee viimeistään loppudemon aikana ja kaikki on hyvin ja onnellisesti. Kun taas VII:ssä. Siinä juoni ja loppudemo jättää paljon arvailujen varaan ja loppu ei ole kovin onnellinen. Planeetta pelastuu, mutta siinä kuolee paljon ihmisiä ja Midgar tuhoutuu. Sitten kun lopussa näytetään Red XIII ja raunioitunut Midgar mieleen tulee paljon kysymyksiä mitä oikeastaan tapahtui.

May
6.6.2002, 20:50:28
Tota ylempää viestiä vois joku vähän muokata... On sen luokan spoileri...

Mutta taidan olla ainut joka pitää kasin juonesta... ;)  Miksi? En osaa sanoa. Siinä oli jotain imua, kun kokoajan paljastui uutta. Seiska yltää lähes samalle sijalle, mutta juoni oli jotenkin sekava ja aina piti olla asialla, että kaiken tajusi.

bigspin
6.6.2002, 21:00:28
Seiskassa on musta paras juoni.se on kiinnostava,mukaansa tempaava ja muutenkin hyvä.huonoin on m ehkä kasissa.se on musta niin tylsä  =/ mutta ei se kuitenkaan huono ole :)

Angel Eiko
11.6.2002, 14:26:03
Huonoin juoni on Final Fantasy 7... se on vähän sekava ja tökkii....  =/  Paras on FF9 se on jotenkin arailtavan tyylinen ja siinä on aika paljon juonikäänteitä.

Jabberwokki
11.6.2002, 15:23:05
Paras juoni on FFVII:ssa ja huonoin kasissa. Kasin juoni menee ihan tylsäksi erinomaisen alun jälkeen. Mutta VIII on silti hyvä peli.

Chrono
11.6.2002, 15:35:42
Paras juoni on FFVII:ssa ja huonoin ysissä.

Mikoto
11.6.2002, 18:06:00
Paras on ff9! Siitä min pidän eniten. Huonoin? Ummm... öö... ehkä kasi. Yritän lopettaa muitten ff:ien huonojen puolien etsimisen ja korostamisen saadakseni suosikkini jotenki niinku näyttämään paremmalta. Hyviä ne on kaikki. Mutta ff9 on kyllä kaikin puolin(jos ei oteta mukaan ff10:n graffaa ja ääninäyttelyä) paras, ainakin minusta. Fantasia rulettaa.

Moppi
11.6.2002, 21:49:36
Ah... en yleensä kiinnitä huomiota yksittäisiin asioihin, vaan koko pakettiin, itse peliin. Onhan juoni tietysti iso osa peliä, mutta silti.  Lempi ff:äni on IX, mutta juoni siinä on kyllä hiukan liian klassinen... Kyllä paras juoni varmaankin on VII:ssä kieor ja monimutkainen, enemmän juonenkäänteitä kuin ysissä. Kasia en ole kunnolla pelannutkaan joten...

Ugluk
12.6.2002, 8:21:22
FF7kassa on paras juoni FF9issä huonoin. Kasia en oo pelannu niin en tiiä kymppissä ei ole paljo juonenkäänteitä alussa.

Rune
12.6.2002, 8:25:35
VII:ssä oli kyllä paras juoni, vaikkeivat grafiikat niin mullistavia olleetkaan. Ehkä huonoin ja tylsin juoni oli VIII:ssä... Se ei tosiaan vetänyt puoleensa muuten kuin joissain hienoissa kohtauksissa, kuten hyökkäyksessä Balamb gardeniin.

Täs ei kyllä ollut kaikki pelejä, koska paras juoni vaikuttais löytyvän kympistä..
Seiskaa en oo pääsyt kokeilemaan kunnolla, mitä nyt nähnyt pari demoa ja taistellut muutaman taistelun, mutta juonesta ei mitään tietoa.
Kasin juoni oli tylsä ja yllätyksetön.Kun on 2 vaihtoehtoa, niin pitäähän se ysi ottaa, olihan se sentäs mun lempi FF ennen kymppiä.Juoni oli perin hyvä, mutta hahmot teki siitä paremman.

Kannattaisi ostaa seiska. Mutta paras juoni kaikista on varmaankin IV:ssä. Siitä löytyy sitten niitä juonen käänteitä! Kannattaa testata. =)

Edited by Rune on 12.6.2002 09:31

Z-e-r-o
12.6.2002, 9:22:22
Paras juoni on ehdottomasti Final Fanatsy VII ja surkein FF VIII.

Kepakko
12.6.2002, 12:48:29
FFIX:ssä on minusta paras juoni, toki seiskassakin on todella hyvä, mutta ysi vain iski minuun jotenkin. Kasi onkin sitten toinen juttu. Sitäkin pelasin todella innokkaasti, mutta on se vain tylsempi kuin muut osat. Rakkaustarinana ihan hyvä.

urho
12.6.2002, 13:22:14
Jaahas, no mun mielestä kaikissa on ihan perus hyvä juoni. Paras ehkäpä FFX. FFVII ei oikeen kolahtanu muhun...

The Game
12.6.2002, 16:06:17
Sanoisin että paras juoni on mun mielestä 2 pelissä. Ihan ensimmäinen tähän ryhmään tulee FF7, toiseksi sijoittuu FF9. Ja se huonoin juoni olisi mennyt pelille jota tuossa EI mainita. Nimittäin FF6:lle! Joskus tuntuu tosi turhauttavalle pelata sitä, mutta entäpä TE muut olette mieltä? Onko FF6:ssa "vähän" väsyttävä juoni? Musta on! End of story. Piste.

Swordman
12.6.2002, 17:54:24
Paras juoni on osassa XVI ja huonoin osassa XXX....... ;D ei vaiskaan.Paras on tietysti seiskassa ja huonoin kasissa,ff8 oli minulle hieman pettymys pelinä koska se eksyy liikaa final fantasy sarjan perinteistä,taistelusysteemi oli hieman outo ja se varmaan karkoitti osan pelaajista,ff8 ei kolahtanut minulle.

Leviathan
13.6.2002, 17:18:39
Paras juoni oli/on (9) IX:ssä ja huonon 8:ssä koska en ole vieläkään oikein tajunnut sitä

metalmiku
13.6.2002, 17:37:42
Originally posted by Rune @ 12.6.2002 09:25
Mutta paras juoni kaikista on varmaankin IV:ssä. Siitä löytyy sitten niitä juonen käänteitä! Kannattaa testata. =)
Täysin samaa mieltä :D .Itse aloitin pelaamaan sitä muutama viikko sitten sen juonen takia.Juonessa on järkeviä juonenkäänetitä,ei mitään päättömykksiä tuulesta tempaistuja.
Minusta grafiikka on mitättömin asia ROOLIPELEISSÄ...vai johtuuko riippuvuus grafiikan laadusta mielikuvituksen-puutteesta?

Demolux
16.6.2002, 0:17:03
Paras juoni on ff7! Ff8 on myös mutta pelin pilaa huono junction system, vaikka pelasinkin kaks kertaa läpi :D
Ff7 vasta 6 vaiko 7 kertaa pelattu läpi :D
Ysiä en päässy pelaa kuin ekan cd:n kun...öhöm... pleikkari, sanotaanko, meni pois käytöstä :(

AlkoTanko
16.6.2002, 11:00:42
Final Fantasyissä on AINA hyvä juoni. Ei osaa sanoa missä on paras...

Mutta pelimaailman paras juoni löytyy Konamin maanmainiosta Suikoden-pelisarjasta. Final Fantasyjen juonet, loistavia kuin ovat, eivät pärjää Suikodeneille, varsinkin kakkoselle. Saa Square ottaa siitä mallia miten laaditaan mielenkiintoinen juoni.

Myös Planescape: Tormentissa on hieno juoni, vaikka en ole pelissä päässyt kuin puoleen väliin. Syphon Filtereissäkin on laadukkaat juonet.

Unohtamatta Metal Gear Solid 2: Sons of Libertyä, minkä juonenkäänteet ovat vallan huikeita!

Celeb
16.6.2002, 12:48:02
1. Mukana on FFX, joten väärä paikka.

Paras: FFVII, FFX
Huonoin: FFVIII

Uber Weapon
20.5.2003, 11:21:59
Arkiston kätköistä, löysin tämän ja siihen vastaan!

Paras juoni on seiskassa (höh kun on tylsä mielipide... Eikö edes mulla oo erilaista näkemystä? Ei. (Cartmania lainaten: ei ole tyhmiä mielipiteitä, on vain tyhmiä ihmisiä))
Seiskaa vois hehkuttaa monin moninaisin ja loistavin hehkutussanoin. Mutta tyydyn sanomaan että juoni on yllätyksellinen, ovela, haastava ja kaikin tavoin HYVÄ!

Mutta sekä kasi että ysi kärsivät samasta onghelmasta: Eli se loppu... Punanen lanka katoaa kummassakin pelissä loppua kohden. Esim ysi alkaa kuin unelma mutta loppuu kuin huumehoure.
Eikä sen enempää kasissa kuin ysissäkään ollut kunnon loppista...

Ceassa
24.5.2003, 12:23:03
Hmm, tästäkin on olemassa toinen threadi, tosin tuolla FFVII-IX -alueen puolella, mutta käsittääkseni ajaa saman asian.

http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=352

//Näyttää olevan sama topic, eh? Ehdottaisin toiselle lukkoa. :P

Roleplayer
25.5.2003, 11:20:29
Hmm..Tämä on todella helppo kysymys...

Paras juoni on Final Fantasy VII:ssa..Ehdottomasti..Juoni on mitä mainion tällaista on vaikea soveltaa minkäänlaiseen peliin(Tai yleensäkään tehdä). Juonessa o<n mukavan paljon käänteitä ja juoni pitää odotuksen yllä kokoajan...Tämän pelin juoni ei jätä sinua kylmäksi..Hahmot ovat myös hyvin suunniteltuja tässä pelissä ja historiat tarkkaan mietitty ja linkitetty...

FF VII ansaitsee huonoimman juonen palkkion..Tässä pelissä on aivan surkea juoni vaikka jokaisesta Finalista pidänkin...Tämän pelin juoni on aivan sisällötön..Ja kun peli etenee arvaa suunnilleen jo mitä seuraavaksi pelissä tapahtuu ja jännitystä tässä pelissä on hyvin vähäinen määrä..Mutta en kumminkaan sen pahemmin rupea haukkumaan peliä koska on tässäkin pelissä mielenkiintoiset hahmot ja tietoa heidän menneisyydestään näkee pelin edetessä

Bartz-87
30.5.2003, 22:54:53
Mä kyllä pidän semmosista "Legendan mukaan"-juonista mutta kyllä FF7:n juoni on paras (FF7-9 alueella). Mutta jotenkin pidän FF1 ja 5 juonesta. Ne kristallit on kivoi ja muutenki noi Jobbit on kiinnostavia. FF10 on musta paras juoni näistä uusista FF:stä =D

Crow
30.5.2003, 23:26:49
Höh, täällä sitten dissataan oikein joukolla FF8:n juonta. On totta että se oli varsin erilainen siitä mihin ennen sitä oltiin totuttu, mutta se siitä tekikin juuri niin hyvän. Square otti aikamoisen riskin tämän juonen kanssa, mutta mielestäni riski kannatti. Monista kohdista juoni on liian hidastempoinen ja ehkäpä vähän pinnallinen, mutta silti syvyyttä ja jännitystäkin löytyy aivan tarpeeksi, kunhan jaksaa näiden 'tylsähköjen' kohtien läpi taapertaa.

FF8:n juoneen on äärimmäisen helppo eläytyä, ja ainoastaan FF7 menee sillä alueella edelle (ja kaikilla muillakin alueilla itse asiassa). Minä ainakin pidin siitä, että tämä peli sijoittui hieman modernimpaan maailmaan kuin muut pelit. On se nyt hyvä olla vähän vaihtelua FF:ien yleensä niin(kin) samanlaisissa maailmoissa.

Myös Galbadian ja muiden alueiden välinen polittiinen taistelu oli kerrassaan mainio lisä peliin. Aika hauska idea sotkea politiikka roolipeleihin, vaikka melko pienessä mittakaavassa se pelissä esiintyikin.

Jubei
5.11.2003, 10:11:37
No huonointa juonta ei oikein voi sanoa, koska kaikissa on hyviä ja huonoja puolia. Paras juoni on ehdottomasti seiskassa. Parhaan siitä tekevät: 1.Juoni sopii hyvin yhteen maailman kanssa. 2 Juonen käänteet ovat hyviä ja Cloudin sekaantuminen moneen eri kohtaan vaikuttaa ensin todella oudolta, mutta on loppujen lopuksi todella hyvä.

Nitromethane
5.11.2003, 12:52:08
FF VII:ssä on paras juoni, FF IX tulee erittäin hyvänä kakkosena. FF VIII:n juonta en hirveästi pääse kehumaan. Mielestäni VIII:n juoni on jotenkin sekava enkä itse (silloin kun pelasin ihan urakalla) välillä edes tiennyt kuka siinä nyt se pääpahis on. Mutta kyllä FF VIII:kin pelaa mielellään vaikka juoni ei ylläkkään "legendaarisen" FF VII:n tasolle.

Miyuki
5.11.2003, 14:03:03
FFVII:ssä on paras juoni,en olisi koskaan uskonut että joku hahmoista kuolisi.Siinä oli paljon arvaamattomia kohtia ja myös hiukan jännitystä.
Kaikissa on jonkinlainen juoni,mutta VIII:ssä on huonoin.Juoni olisi voinut olla paaaaaaaaaaaaaaaaaljon parempi.Ihan hyvä VIII on silti(niinkuin monet ovatkin jo sanoneet).

SDNKorento
5.11.2003, 17:00:10
Itse pidin eniten FF2 juonesta, koska se oli perinteinen kapinalliset vs. imperium stoori. Pienenä se oli niin lumoavaa etsiä aseita ilkeän keisarin kukistamiseksi. Vaikka peli Nessin versiona on nykyään melkoista jööttiä iski se koviten siihen aikaan.

Toisena tulee FF6 tarina. Varsinkin alku imaisi heti mukaan ja vieläkin himottaa koluta Narsheen luolastoja samalla kun taustalla soi mahdottoman tunnelmallinen musiikki. Itse juoni menetti otteensa myöhemmin, kun pelistä tuli melko päätöntä haahuilua. Läpipelanneet tietävät miksi.

Viimeisenä tulee FF8 tarina, jossa alussa ollaan palkkasoturikanditaatti. Ajatus kiehtoo edelleen ja jopa alunkin jälkeen tarina kiinnosti. Itse asiassa tarina sitoi kahta tiukemmin tuoliin. Tosin loppu oli mitä oli...

Rune
5.11.2003, 17:48:11
Originally posted by drgonfly
Itse pidin eniten FF2 juonesta, koska se oli perinteinen kapinalliset vs. imperium stoori. Pienenä se oli niin lumoavaa etsiä aseita ilkeän keisarin kukistamiseksi. Vaikka peli Nessin versiona on nykyään melkoista jööttiä iski se koviten siihen aikaan.

Toisena tulee FF6 tarina. Varsinkin alku imaisi heti mukaan ja vieläkin himottaa koluta Narsheen luolastoja samalla kun taustalla soi mahdottoman tunnelmallinen musiikki. Itse juoni menetti otteensa myöhemmin, kun pelistä tuli melko päätöntä haahuilua. Läpipelanneet tietävät miksi.

Viimeisenä tulee FF8 tarina, jossa alussa ollaan palkkasoturikanditaatti. Ajatus kiehtoo edelleen ja jopa alunkin jälkeen tarina kiinnosti. Itse asiassa tarina sitoi kahta tiukemmin tuoliin. Tosin loppu oli mitä oli...

Tässä en voi olla kuin samaa mieltä. FF VI meni läpi ensimmäistä kertaa varmaan seittemään vuoteen, ja tunnelmat ovat ns. katossa. FF II ja FF VI:n imperiumi kapina asetelma ovat vähän samankaltaisia, mutta FF II:sta saisi vielä tyylikkäämmän jos siihen juoneen lisättäisiin vähän jotain. FF VI:ssä olisi taasen voinut olla juuri sitä voiton keinojen etsintää, jota FF II:ssa oli enemmälti... Uudemmat FF:t eivät pääse tähän samaan, kun nämä hyvät ideat ovat unohtuneet. FF X:n juoni oli vähän sitä mitä on... Ei ainakaan tunnelmassaan päässyt lähellekkään vanhoja kunnon FF:iä, varsinkaan VI:tä. Hyvä peli, ei siinä mitään, mutta siitä puuttuu se jokin mikä vanhemmissa oli. Ja FF V:n ja FF VI:n juonet ovat minusta ehdottomasti parhaat. FF V oli ainakin juoneltaan ihmeellisen pitkä, ja siinä oli todella paljon mitä ihmeellisimpiä yllätyksiä. FF VI nyt vain on mitä on, klassikko. Ja huonommalla juonella tuskin olisi ollut.

Jos FF VIII olisi ollut samanlaista kuin alussa kokoajan, olisi minusta ainakin tunnelma ollut ihan huipussaan. Siinä vaiheessa kun Squall pääsee komentamaan Gardenia Cidin paikalle, alkoi juttu vähän luisua käsistä. Ei se peli huonontunutkaan siitä, mutta minulla itselläni alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan miten itse olisin siitä pitänyt. Olisivat jättäneet SeeDit SeeDeiksi, komenneltavaksi palkkasoturiyksiköksi, jossa hoidellaan tehtäviä ja sitten tapahtuu vaikka mitä ihmeellistä, juonen olisi saanut silläkin tavalla toimimaan.

Missään FF:ssä ei ole kovin huonoa juonta (FF I:stä ei lasketa...), mutta ehkä vähiten iski FF IX tai X. Ainakin X:stä en pitänyt niin paljoa, sillä se on aivan erilainen kuin klassikot. Olisiko hienoa jos tulisi FF X:n grafiikoilla ja äänenlaadulla joku klassikoita vastaava teos, kristalleineen ja synkkine maailmoineen... Ja Nobuo säveltää koko roskan. Ei että olisin onessani. ;D Ja FF:ien kavaa voisi murtaa vaikkapa sillä, että itse ei saa käyttöön mitään ihmeempiä lentohärveleitä joilla pääsee minne tahansa. Matkat kaupunkeihin joko kävellään tai kuljetaan junalla/vuokrailmalaivalla/laivalla jne. Mutta se siitä, olen oletettavasti vastannut kysymykseen.

Necrofobia
4.5.2004, 19:29:46
Kaikissa äfäffeissä on hyvä juoni, ei suinkaan missään ole huono jossain vain vähän kehnompi. Paras on kyllä ehdottomasti FFVI:ssa, kyseessähän on aika kliseinen maailman valloitus/tuhoamis juoni mutta se toimii silti. Ja hyvässä juonessa täytyy olla myös paljon juonenkäänteitä, dramatiikkaa, juonittelua yms... siksi vastaus on FFVI.

Huonoin...hmmm...vaikea sanoa. FFVIII olisin sanonut varmaan pari vuotta sitten mutta olen alkanut ymmärtää sitä eikä se ole huono. Kyllä sanon huonoimmiksi FFX ja X-2. Ne ovat vain niin epä-ff-maiset, en oikein niistä tykännyt...aika tylsiä loppujen lopuksi.

Candice
6.5.2004, 8:09:04
Paras on ehdottomasti FFVIII, se oli ensimmäinen finaalini ja sai minut rakastumaan kyseiseen pelisarjaan. Juoni ei ehkä ole tyypillinen roolipelille, mutta te olette ilkeitä rasisteja jos ette erilaisuutta hyväksy. Minä pidän kasista. Maailma pitäisi pelastaa ja samalla seurataan sivusta hassua teinidraamaa. Hahmot on rakennettu sellaisiksi, että jokaiselle varmasti löytyy joku johon samaistua ja näiden taustat on liitetty tarinaan sujuvasti. Ei ole sellaista tunnetta, että joku hahmo olisi pakottamalla pakotettu kyseiseen peliin änkemällä vähän kummallisia taustoja ja tyyliä mukaan. Kasin juoni tempaisee mukaansa heti alusta kun seurataan Seiferin ja Squallin nahistelua. Kasi ei ole liian synkkä, mutta kauniista maisemista huolimatta ei se mikään aurinkoinen teletappimäki-pelikään ole.

Ysistä minä en ole pitänyt oikein missään vaiheessa. Wääwää, boring. Liikutaan keski-ajalla ja vaikka mitä jännää tapahtuu. Mutta kun mitään jännää ei tapahdu ja hahmot ärsyttävät enemmän kuin laki sallii. Pahiksessa ei ole särmää ja aluksi juoni tuntui melko sekavalta. Muistakaa, olen blondi. Ysin juoni on mielestäni kaikkein heikoin esitys pitkään aikaan.

Sain seiskan vasta äskettäin, joten en ole sitä läpi vielä mennyt. Kuitenkin juonessa huokuu synkkyys. Pahiksia tuntuu olevan toisinaan vähän liiankin paljon. Onneksi Sepi nousee ylitse muiden. Mr Sephiroth itseasiassa pelastaa pelissä paljon. Tumma ja synkkä juoni on talvella mieleen, mutta kesäpeliksi en tuota ensimmäisenä valitse. Minulla kun vaihtelevat mielialat vuodenaikojen mukaan. Olen tälläinen tampio. Rujo, mutta toimiva juoni.

Kympistä huokuu kaupallisuus. Juoni tuntuu välillä peittyvän hienojen grafiikoiden ja pelottavien ääninäyttelijöiden alle. Kymppi on juuri sellainen peli, jossa on kaikki otettu huomioon, paitsi juoni. Jokseenkin pliisu esitys edellisten finaleiden jälkeen. Silti nostaisin tämän ysin yläpuolelle. Ainakaan kaikki hahmot eivät aiheuta karvaerektiota (joka siis syntyy inhosta/kammosta/kauhusta) niin kuin ysissä.

ijikemushi
6.5.2004, 16:19:25
Final Fantasy 6 omistaa parhaan juonen. Pidän siitä todella paljon! FF7 on varmaan kakkos pallilla. Siinäkin juonessa on hyviä käänteitä ja sellasta. Huonoin... ööh...No itse en tykännyt Final Fantasy Mystic Quest pelistä kun siinä ei oikein ollu sitä FF fiilistä ja musta juoni vaan on niin typerä.

"Sää oot sen yhen tyypin jälkeläinen. Sun pitää pelastaa maailma."
"Mää vai? No kai mää sen voin tehdä."

Ei se ihan noin mee mutta lähellä kuitenkin. (Jos oikein muistan. Viimeks koskin peliin kauan kauan sitten)

Cele
9.5.2004, 9:29:01
Kaikissa äfäffeissä on hyvä juoni, ei suinkaan missään ole huono jossain vain vähän kehnompi.

Samaa mieltä. Elikkä missään FF:ssä ei varsinaisesti ole hunoa juonta, vaan joissain se on vain kehnompi. Tällä hetkellä peräpaikkoja pitävät FFI ja FFVIII. Tuossa I:ssä en ole edes ideaa keksinyt, ainakin sitä pidän huonoimpana FF:nä. En edes jaksanut aloittaa koko peliä kunnolla.

Parhaan juonen omaa FFVII tai FFV. Mielipiteeni vaihtuu noissa juonijutuissa aikaa tiuhaan tahtiin, mielentilan mukaan.^^

Snes
9.5.2004, 9:43:15
Paras juoni on ehdottomasti FFVII:ssä. Se imaisee pelaajan täysin mukaansa.
Huonoa juonta en ole FF:issä vielä nähnytkään, mutta tässä kuitenkin pelaamieni FF:ien juonet omassa paremmuusjärjestyksessäni:

1. FFVII
2. FFIX
3. FFX

FFVIII:stä en osaa vielä sanoa, sillä en ole vasta kun 2CD:n lopussa.

karpo90
9.5.2004, 10:54:10
Musta kaikkien fantasien juoni on ollut mahtava, paitsi en oikein tiedä kasista. Se saattoi olla ehkä liian futurisitinen mulle, kun muuten tykkään enemmän sellasista teknologian ja keskiajan sekotuksista ja ne autot oli kyllä viiminen pisara, sillä hei kyllä chobotkin kulkee, jos jaksaa välittää ja sitä paitsi niitä ei tartte tankata, kun sillon tällöin, mutta vaikka sanoinkin että kaikki on parhaita on vain yksi minun mielestäni ehdoton ykkönen... ja se on ... para para...X. Kymppi oli minusta ehdottomasti kekseliäin vaikka chocobon rooli jäi niin vähäiseksi. Minusta se summonien kekseliäämpi saaminen ja niiden tarkoitus juonessa oli aivan mahtava! Kehitys systeemi löi kaikki levu-kehitykset laudalta. Sen jälkeinen X-2:nen menetteli, mutta hienoa siinäkin oli. Tässä osassa tarina oli paljon vapaampi ja se eteni pelaajan valintojen perustalta ja kuitenkin jossain silti(valitettavassti) aina joutui menemään tiettyyn paikkaan, vaikkei haluaisi( kuten inflarate bevelle, tai jotain kun en muista tarkkaan). sen pituinen se( sormia polttaa) :eliittihymy:

azla^
11.5.2004, 13:50:49
Final Fantasy VII:ssa on paras juoni, todella monia käänteitä, yllättäviä sellaisia.etrenkin kun sehpirot tapa airiksen
Huonoin on kasissa, enkä muutenkaan pidä pelistä, kympissä on aika hyvä juoni mutta seiskasa on parassssssssss :cool:

mogvisti
11.5.2004, 17:00:48
:up: Final Fantasy VII
Pelissä on loistava juoni, mielenkiintoiset hahmot ( Cait Sith ) ja Sephirothia kovempaa pääpahista saat etsiä! Myös yllätävät juonenkäänteet ovat jännittäviä ja pitävät mielenkiinnon yllä koko pelin ajan. Ja alku on suorastaan räjähtävä =) !

:down: Final Fantasy VIII
Pelissä on ainoastaan hyvää melko "kovat" hahmot ja Gunbladet. Muuten juoni on surkea ja tylsenee mitä pidemmälle pelissä mennään. Mutta kyllähän sen pelin pelaa läpi siinä missä muutkin FF:t.

BlizzarD
23.5.2004, 20:58:41
Paras juoni mun mielestä on ehdottomasti FF VII:ssa. Juoni on mielenkiintoinen ja juonenkäänteet ovat mahtavia.
Huonoin mun mielestä on FF IX:ssa vaikka siinä juoni ei ole todellakaan huono mutta tässähän puhuttiin huonoimmasta. Muuten juoni olisi hyvä mutta se pirun Necron pilaa kaiken sen. Varmaan suurin moka Final Fantaseissa. (ei kai sentään :huh:?)

Julppa
23.5.2004, 21:14:19
Parhaat juonet ovat osissa VI ja VII.
VI:ssä on juonta piristämässä Kefka jonka voimat kasvavat hetki hetkeltä. Hahmoja on tarpeeksi monta joten seurattavia riittää. Hetkeäkään ei ehdi kyllästyttää. Juonenkäänteitäkin riittää mukavasti.
VII:ssä on VI:tä enemmän juonenkäänteitä ja juoni mukavasti hajoaa pelin puolivälin paikkeilla. Mutta jotenkin se ei ole aivan yhtä vetävä kuin VI:ssä. Siitä puuttuu Kefka, näin sanoakseni.
Mutta erot näiden kahden osan välillä ovat hyvin pienet, joten en nimeä parempaa.

Huonoin juoni on jossain alkuosissa osien I ja III välillä. Mutta niitä en ole niin perusteellisesti pelannut niinpä siis sysään huonoimman juonen VIII:n harteille. Tämä johtuu siitä että se lähtee hyvin hitaasti käyntiin. Mutta kyllä sekin vauhtiin päästyään vie mukanaan, mutta ei kertaakaan samaan tahtiin kuin muut osat. Se jää hieman vaisummaksi kokemukseksi kuin muut osat.

Mutta vaikka vastasin tähän niin se ei tarkoita että missään Finalissa olisi huono juoni.

Unski
24.5.2004, 10:34:01
Parhaat juonet ovat osissa VI ja VII.
VI:ssä on juonta piristämässä Kefka jonka voimat kasvavat hetki hetkeltä. Hahmoja on tarpeeksi monta joten seurattavia riittää. Hetkeäkään ei ehdi kyllästyttää. Juonenkäänteitäkin riittää mukavasti.
VII:ssä on VI:tä enemmän juonenkäänteitä ja juoni mukavasti hajoaa pelin puolivälin paikkeilla. Mutta jotenkin se ei ole aivan yhtä vetävä kuin VI:ssä. Siitä puuttuu Kefka, näin sanoakseni.
Mutta erot näiden kahden osan välillä ovat hyvin pienet, joten en nimeä parempaa.

Huonoin juoni on jossain alkuosissa osien I ja III välillä. Mutta niitä en ole niin perusteellisesti pelannut niinpä siis sysään huonoimman juonen VIII:n harteille. Tämä johtuu siitä että se lähtee hyvin hitaasti käyntiin. Mutta kyllä sekin vauhtiin päästyään vie mukanaan, mutta ei kertaakaan samaan tahtiin kuin muut osat. Se jää hieman vaisummaksi kokemukseksi kuin muut osat.

Mutta vaikka vastasin tähän niin se ei tarkoita että missään Finalissa olisi huono juoni.

Hyvin paljon samaa mieltä. VI on hirveän vetävä, heti kun sain sen läpi niin tuli himo pelata alusta asti uudestaan. Siitä vain puuttuvat selittämättömät tapahtumat ja Mysteerit.
VII:ssä taasen niitä on hirveästi. Pää menee aivan sekaisin, varsinkin kun pelissä on pituutta moneksi viikoksi. Juonesta tuntuu pysyvän vain pääasiat muistissa.

Niin ja Julpalle kiitoksia siitä, että onnistui määrittelemään miksi VI tuntuu joskus jopa Legendaarista Seiskaa paremmalta. Kefkan ansiosta ;)

azla^
21.9.2004, 14:53:21
Final Fantasy VII
Pelissä on loistava juoni, mielenkiintoiset hahmot ( Cait Sith ) ja Sephirothia kovempaa pääpahista saat etsiä! Myös yllätävät juonenkäänteet ovat jännittäviä ja pitävät mielenkiinnon yllä koko pelin ajan. Ja alku on suorastaan räjähtävä !

Final Fantasy VIII
Pelissä on ainoastaan hyvää melko "kovat" hahmot ja Gunbladet. Muuten juoni on surkea ja tylsenee mitä pidemmälle pelissä mennään. Mutta kyllähän sen pelin pelaa läpi siinä missä muutkin FF:t.

Velvety
21.9.2004, 16:55:40
Miksen ole vielä vastannut tähän? No, täältä tulee:

Paras juoni
Parhaan juonen ääneni menee todellakin legendaariselle seiskalle. Pidän pelin juonesta kovasti, siihen pääsee nopeasti mukaan ja sitä ymmärtää helposti. Hahmot sulautuvat juoneen erittäin kivasti ja tarina myös.

Huonoin juoni
Huonoin juoni taas on kasissa. Peli on kyllä hyvä, mutta en vieläkään ole kunnolla ymmärtänyt tuota juonta. Hahmot tietenkin osittain ovat osa juonta sun muuta ja tietenkin tapahtumat kertovat hieman juonta, mutta minen vain ymmärrä sitä. Ehkä olen päästäni vialla tai hidasjärkinen mutta en mitenkään tajua mitään. :D

ascalon
21.9.2004, 17:39:48
Yhdeksikkö ja sarjan seitsemäs osa ovat mielestäni juonellisestiparhaat osat: Seiskassa ehkä rahtusen parempi. Juoni on eeppisempi ja juonenkäänteet kiinnostavampia. Tai no, mitä sitä nyt arvioimaan. Molemmat kuitenkin kaappaavat mukaansa. Seiskassa se vain tempaisi paremmi mukaansa, sillä kun vedin pelin enismmäistä kertaa läpi, se oli ensimmäinen (tai oikeastaan kolmas. Kahdessa edellisessä olin tosin päässyt parhaimmillani North Coreliin asti.) tallennukseni. Ysin juonessa toisaalta kiehtovat paremmin kirjoitetut hahmot, jotka kyllä eroavat jotenkin enemmän seiskan persoonallisuuksista. Myö ouhtaampi fantasiateema on miellyttävämpi kuin nuhjuinen sci-fi.

Huonoin taas on varmaankin kympissä. Se ei itseäni yksinkertaisesti jaksa kiinnostaa pätkän vertaa. Sinä ei ole niinkään paljon imua, vaikka itse pelisäs jostain kumman syystä muuten on.

Davidson
28.9.2004, 20:22:33
Paras juoni on joko FFVI:ssa tai FFVII:ssa, todellakin hyvin tasainen taisto konsoleidensa helmien välillä on kyseessä. Seiska kyllä muuten korjaa potin joka osa-alueella edeltäjästään. Molemmissa on sitä minun toivomaani synkkyyttä. Näille iloisemmille Finaleille (FFVIII, FFX) on ominaista se, että en nauti niiden juonesta yhtä paljon kuin näistä synkkäjuonisista osista. Final Fantasyissa ei ole mielestäni ollut huonohkoa tai hyvän tason pahasti alle jäävää juonta vuosikausiin (ellei lasketa FFX-2:sta), vaan huonointa saa etsiä sieltä muinaiselta NES-ajalta, jossa juonen kuljetus oli vielä lapsen kengissä. Valitsen huonoimman juonen omaavaksi Final Fantasy 1:n, jossa ei käytännössä ole juonta edes, vaan siinä mennään pelkästään tehtävästä ja luolastosta toiseen, kunnes loppu on saavutettu ja voi huokaista helpotuksesta, että sainpas läpi, vihdoin.

Shiloh
28.9.2004, 21:42:59
Parhaat juonet ovat ehdottomasti FFVII:ssa ja FFX:ssa.

Seiskan välistä hieman sekava, mutta silti taidokkaasti eteenpäin kulkeva juoni iski minuun. Oli paljon hienoja juonenkäänteitä ja sellaista. Erittäin toimiva, tyylikäs ja kiinnostava juoni.

Kympissä minua kiinnosti erityisesti Jechtin ja Tiduksen välinen suhde. X:ssä oli
hienoja juonenkäänteitä ja loppu oli hyvinkin yllättävä.

Miksi sain tämänkin kuulostamaan jonkin lehden arvostelulta?
No joo...antaa olla.

Setzer-44
31.12.2004, 21:05:10
Paras juoni on joko seiskassa tai kutosessa.Seiskaa en ole paljoa pelannut mutta se tempaisi minut mukaansa ja mietinkin pitäiskö hankkia FF VII.
Kutosessa on taas niin synkkä tunnelma,oikein kellään ei mene hyvin paitsi imperiumilla tietenkin.Ja loppupäätä lähemmäs mentäessä juonessa tapahtuu kaikkea jännää ja todella yllättäviä tapahtumia.Harvoinhan finaleissa tapahtuu maailmanloppuja.

Huonon hmm... ehkä niistä mitä oon pelannut niin nelonen sillä se on sellaista
Voi pahiksilla on 2 kristallia no puolustetaan tätä henkeen ja vereen.No voi v***u sekin meni no vikaa se ei saa,no sai sittenkin mutta hei onhan vielä pimeet kristallit.No voi paska nyt sillä kaikki paitsi mutta hei Kain mitäs TAAS petturoit ja oho pahiksella on kaikki kristallit mutta jee onhan vielä avaruusalus.
No onhan siinä kyllä ihan yllättäviäkin juonenkäänteitä ettei se nyt mikään kovin huono ole.

Sanctio
1.1.2005, 2:11:27
Ööh... Taitaa olla huonoin Juoni FF.Crystal Croniclessa...
Pitäisi siis kertoa jotain siitä juonrsta. Ööh... Juonesta? MISTÄ IHMEEN JUONESTA!? "Huokaus" Eihän siinä edes ole mitään juonta.

Mutta huonoin Juoni FF. Pelissä jossa on juoni, on sitten varmaan 8. En ole siitä oikein selvillä, vaikka olen huolellisesti lukenut jokikisen vuorosanan ja suomentanut. Joten koen sen huonoimmaksi, koska en ymmärrä sitä.

Paras on ehdottomasti FF:7... Saattanee johtua TÄYSIN Sephirothista ja sen vallanhimosta. Tai en oikein tiedä. Jokin siinä vain vetää. Olenkin pelannut sen 6.kertaan läpi vain ja ainoastaan, juonen takia.

Super Saiyan
1.1.2005, 11:37:25
Mielestäni paras juoni on ollut kasissa ja huonoin juoni on ollut ysissä (loppuvastuskaan ei ollut kauhian vaikuttava eikä se liittynyt mitenkään muuhun juoneen). Ysi on mielestäni hutaisemalla tehty välipala kasin ja kympin välissä. Kasin tekee hyväksi se että juonessa on paljon käänteitä ja jännitystä, lopparikin sentään oli ollut koko ajan kaiken takana ja sen tuhoaminen nosti tunnelman kattoon ja muikean ilmeen naamalle.

Nyarlathotep
1.1.2005, 13:17:30
Huonoin juoni on mielestäni kasissa. En ymmärrä yhtään mitään. Aluksi mennään vain ja tehdään niin kuin Garden käskee. Sitten saadaan joku ihmeen ylennys ja kierretään maailmaa ja hups! Sitten kohdataankin pahis (Edea) josta tulee hyvis ja hyviksestä tulee pahis(Seifer). Sitten joudutaan avaruuteen ja hups kohdataankin loppari.

Paras juoni on mielestäni seiskassa. Sephiroth on niin puoleensavetävä ja niin julma ja hänen ajatuksensa tuhota maailma yms. ovat erittäin julmia. Hahmot seuraavat hyvin juonta ja Shin-ra tuo peliin vielä jotain hyvää.

Qure
4.1.2005, 6:05:24
Varmaan noi alku pään finalit on juoniltaa aika kuivahkoja, Siis omasta mielestäni.
Esim. FF 1 juoni on suurinpiirtein seuraava: Argh mailman on tuhoutumassa jonkun pitää pelastaa se. EH!

No sitten juoni paranee kokoajan pelisarjan osioiden mukana. Mutta...
Tämänkin porrastuman lopettaa FF VII Jonka juoni on käsittämättömän hieno.
Sitten VIII ihan mainio. IX hyvä, Ja sitten noita X- en oo oikein pelaillu.

Riku
4.1.2005, 11:31:07
Final Fantasyt I-III omaavat huonoimmat juonet. "Oi, te olette neljä Valon soturia. Menkää ja pieskään iso paha muinainen paha, ja pelastakaa koko universumi!". Sitten vain mennään ja potkikaan pahiksia persiille ilman mitään sen suurempaa syvällistä filosofiaa. Mitään fiksua ja sosiaalista kanssakäymistä esiintyy juuri ollenkaan, ja kaikki hahmot ovat persoonattomia paperi-ihmisiä.

Vasta FF IV:ssä saatiin jo persoonallisia hahmoja ja kunnon juontakin. Syvällisiä kanssakäymisiä löytyy enemmänkin kuin pelkästään ensimmäinen juttutuokio kotikylän kuninkaan kanssa. FF IV:n juoni ei kylläkään ole paras mielestäni.

Paras juoni on ehdottomasti FF IX:ssä. Aluksi suurin uhka on Kuningatar Brahne, kun tämä on valloittamassa maailmaa. Juonenkäänteitä tuleekin mukavasti, ja sitten näyttömälle astelee Kuja, joka onkin Brahnea suurempi uhka. Koko maailma tulee kaluttua läpi, ja uudessakin maailmassa päästään käymään. Hahmot ovat todella persoonallisia, romanssia on saatu mukaan, vitsit ovat loistavia, ja syvällisiä keskusteluita voi käydä läpi vaikka kylässä talsivan papan kanssa. Viittaukset aikaisempiin FF:hin tuovat oman hohtonsa mukaan.

EDIT :
Riku puhuu asiaa
Kiitos, mutta jos et halua viestäsi poistettavan, niin suosittelen syvästi kertomaan omat mielipiteesi =)

YunaTheMage
5.1.2005, 18:48:52
Minun mielestäni paras on (joidenkin mielestä yliarvostetussa) FF VII:ssä.
Se oli ensimmäinen Final Fantasyni, ja siinä on muutenkin hyvä juoni. Tuli ihan Taru Sormusten Herrasta mieleen. (Älkää kysykö miksi, en tiedä ;D )
Ensin söpö tyyppi (Ihastuin Cloudiin heti kun näin, :lovetus: ) hyppää junasta vähemmän söpön tyypin kanssa... (Ei millään pahalla Barretia kohtaan) Sitten he räjäyttävät reaktorin, räjäyttävät toisen, sitten suututtavat Shin-ra- yhtiön johtajan, joka tuhoaa sektorin (Toivottavasti 6, alkaa dementia vaivata, pitäisikin pelata uusiksi :D ). Sitten lähdetään matkalle pysäyttämään Shinra, sitten Sephiroth, myyttinen (No MELKEIN myyttinen) soturi, tappaa tämän, ja monien mutkien kautta sankarimme tappavat Sephirothin...

Toiseksi paras on useiden mielestä Fantasyiden häpeäpilkussa, X:ssä.
Ensin miltei yhtä söpö tyyppi pelailee rauhassa Blizballia, jakelee nimmareita jne. Sitten vieläkin myyttisempi hirviö hyökkää, ja vie tämän joihinkin rauniohin (Baaj Temple) sitten kaunis tytteli (Ei tyttö, tytteli, se on tärkeä substantiivi, joka kuvaa Rikkua... =) ) pelastaa tämän. Sitten yhtäkkiä sama mörmö hyökkää, ja vie päähenkilön vieläkin kauniimman tytön luo (Yuna taas on tyttö :D ) Hän on matkalla kuolemaan, ja Blaa Blaa Blaa...

Huonoin on VIII:ssä. Siinä tyypit tapaavat, kaikki samasta orpokodista, kaikki SeeD:ejä... En jaksanut laittaa Spoileriin :D
Muita en olekaan pelannut...

Nyt ei kai mennyt spämmäykseksi...
Kiitos kun jaksoitte lukea tylsän ja pitkän viestin loppuun, toivottavasti ette nukahtaneet näppäimistön päälle...

Tsaukki
30.1.2005, 18:52:22
Paras juoni on FFX:ssä.Se eetenee kunnolla alusta asti,eikä siinä ole paljon sivujuonia jotka ei vie todellista tarinaa eteenpäin.FFX-2 omistaa huonoimman juonen koska jotku kappaleet ei kuulu pääjuoneen ollenkaan,vain viimeinen kappale todella liittyy tarinaan.