View Full Version : Deathstars
ShadowZero
27.2.2003, 9:38:10
Elikkäs onkos kukaan kuullut tästä bändistä tai kuunteleeko joku tätä. Deathstars on ruotsalainen hevi bändi, joka on perustettu vuonna 1993. Heidän entinen nimensä oli "Swordmasters" kunnes he vaihtoivat sen Deathstarsiin. Bändi löi itsensä läpi vasta viime vuonna kun he tekivät ensimmäisen levynsä tuolla uudella nimellä. Laulaja tässä bändissä on "Andreas Bergh" jolla on uskomattoman siistin kuuloinen ääni, sopii hyvin nuihin kappaleisiin. kitarassa ovat Erik Halvorsen ja Emil Nödtveidt.
Ja rummuissa Ole Öhman. Itseni mielestä Deathstars on aivan uskomattoman hyvä bändi, heidän levyllään ei mielstäni ole ainuttakaan huonoa kappaletta. Paras kappale on ehkä "semi automatic"
Kerokaa mielipiteitänne bändistä.
Ihan kohtalainen paitsi että en pidä sellaisesta Rammstein tyylisesti laulannasta. Voisi melkein olla englannin kielinen versio siitä. Olen tutustunut jonkin verran bändiin mutta levyä en omista. Ihan tarttuvia riffejä kyllä löytyy ja sopiva määrä elektro-meininkiä. Tuo laluääni on se mikä mättää eniten ja jos asia olisi jotenkin toisin niin bändi varmaan kuuluisi mahdollisiin suosikkeihini.
yksisiipi
7.5.2005, 12:38:03
Tutustuin bändiin noin vuosi sitten, kiitos Enkulin, ja nyt tuota yhtyeen ainokaista levyä Synthetic Generation on tullut kuunneltua melko paljon. Tyylillisesti Deathstars kuulostaa melko paljon The Kovenantin ja Rammsteinin välimuodolta, tämä vaan on menevämpää ja rokkaavampaa. Jopa tanssittavampaakin. Joistain melodioista sekä vokalistin syvästä ja matalasta äänestä tulee hieman gootahtavia vaikutteita. Saundit ovat puhdasta terästä. Levyn parhaimmistoa ovat sellaiset teokset kuin New Dead Nation, Revelation Exodus, Syndrome, Damn Me sekä hittibiisiltä haiskahtava Little Angel.
Kertakaikkisen mainio bändi, jota mielellään kuuntelee. Yksinkertaiset mutta purevat raskaat riffitykset ja tanssittava meininki ja vokalistin hieno ääni sopivat indumetalliin hienosti. Suosittelen Kovenantin ja Rammsteinin ystäville.
Yhtyeen kotisivut löytyvät tästä (http://www.deathstars.net).
lastenvanut
12.7.2006, 18:47:11
Höhö nostan tämänkin +1!
Deathstars kuuluu ehdottomasti lempibändeihini. Örmötti lauluääni sopii todella hyvin musiikkiin, joka on sekin hyvää.
Tutustuin kun eräs entinen ystävinen laittoi minulle kappaleen Modern Death messengerin kautta. Ensin olin hieman että jaa ja parin kuuntelu kerran jälkeen laitoin syrjään. Sitten joku päivä otin sen kuunteluun ja siinä se sitten avautuikin minulle :). Sitten kun piti lähteäkkin samantie leirille nin netistä vaan nopeasti mahdollisimman paljon kappaleita kun ei kauppaankaan ehtinyt levyä ostamaan ja sitten leirillä tuli kuunneltua mp3:sta sen verran että koukuun jäi. Lempi kappaleeksini muodostui Motherzone.
Ehdotomasti kuuntelimisen arvoista indumetallia :) .
Niera Kuuranpoika
11.8.2006, 12:57:52
Tutustuin tähän yhtyeeseen vasta hiljattain ja täytyy sanoa että vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Erityisesti kappaleet Cyanide ja White Wedding iskevät (olipa muuten joku mennyt vääntämään YouTubeen Cyaniden videosta Loituma-version, varsin hupaisaa). Juuri tällainen industrial- ja goottivaikutteiden yhdistelmä kuulostaa minun korviini tarttuvalta. Onko näillä tyypeillä muuten joku fetissi pistää jokaiseen videoonsa sängylle tms. makuulle sidottu nainen? Ainakin näkemieni videoiden perusteella näyttää siltä. Mutta eipä siinä mitään, hienoa meininkiä. Mukava löytyy taas yksi mielenkiintoinen yhtye johon tutustua.
The Warlord
11.1.2007, 21:01:12
Kuuntelen. Kyseiseen bändiin tutustuin Headbangers Ball nimisen ohjelman kautta joka tulee MTV:lta ja biisi jonka kuulin oli tietysti tuo bändin hitti ''Blitzkrieg''. Itseltäni löytyy molemmat levyt Synthetic Generation ja Termination Bliss (Eivät ole ainaskaan suomesta ostettuja, mutta mitä väliä).. jos noita vertaillaan niin en osaa ainaskaan vielä sanoa kumpi olisi parempi.. aika tasaista matskua mitä on tullut kuunneltua.
kuulin ekan kerran viime vuonna (tai oikeestaan 2005 kun lasken kokovuoden pois) )kun olin kotona kattomassa subtveetä kun se tuli ennen angelia kerra ja kuulosti hyvältä. nooh ite en omista levyjä mutta olen netistä lataillut vähäsen. ite tykkään eniten Play god ja new dead nationionista. kiva tyyli niillä on. ite en ole näin hyvin tekstiä ennen saanut selville ensimmäisellä kuuntelu kerralla. kun ite kuuntelen enemmän children of bodomia, ja niitten tekstei ihan heti saa selville. nooh hyvä on kuitenkin.
Outraider
12.1.2007, 9:04:40
Tutustuin bändiin noin vuosi sitten, kiitos Enkulin.
Sama täällä. Ottaen huomioon postin päivämäärän, niin aika samoihin aikoihin minäkin taisin tutustua (joskus 2003-2004) juurikin Enkulin toimesta "niin, Outraider kun tykkää Rammsteinista niin kannattaa kokeille Deathstarsia". Tuolla lauseella saa minut kokeilemaan melkein mitä tahansa :eh:. Löytyy sekä vanha että uusi levy hyllystä. Vanha kiekko on kokonaisuudessaan aika hyvää kuunneltavaa, mutta uudella on vielä jokunen biisi mikä vaatii vähän tottumista, melko kokeilevaa tavaraa uusi levy täynnä. Itse pidän näistä "hitaista" biiseistä mitä bändi on väsännyt esim. Termination Bliss, Greatest Fight On Earth, Little Angel, No Light ja Trinity Field.
Berrycake
13.1.2007, 1:28:22
Mjoo, olen kuullut bändistä ja kyllä kuuntelen, sekä tyksin ihan OK. :} Kohtuu keveää, melodista ja mukavasti rullaavaa meteliä joka miellyttää minun korviani. Noin yleisestikin tykkään juurikin kone-elementeillä sekä selkeillä melodioilla varustetusta metallista. Deathstarsiin tutustuin kaverini vinkistä joskus vuoden 2005 lopulla/2006 alulla tjtn. Kun se tietää että mie tykkään tämmöisistä höpöistä ja itte oon kovin huono paikantamaan mitään uutuuksia... eheheh.
Deathstarsissa on vain yksi hupaisa ominaisuus, joka antaa bändille yhtä aikaa sekä piiiiitkän miinuksen, että jonkinmoista huumoriarvoa tuovan plussan. Nimittäin lyriikat. : D No, ainakin joissain biiseissä paha kliseisyys sanomassa iskee niin pahasti korville, ettei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Yhden suosikkibiisini "Synthetic generation"in sanoista tässä hieman oteita:
"I play hell, you play heaven", "I am god, and so the antichrist, I'm blessed, yet damned", "I play death, you play life, triple sixes to rise..." :eh:
Kuinka monta kertaa voi biiseissä kierrättää sanoja "darkness", "life/light", "hell & heaven", "angel", "god" sekä "devil", ilman että alkaa kuulijan silmissä vilistä Jyrki69 XtraX kamppeissaan muikistellen? x'3 Ahihi. Sanonpa vaan, että moni Deathstarsin biisi olisi niin paljon parempi kokemus, jos laulaisivat vaikka siansaksaksi!
No tästäkin huolimatta tykkään kuunnella bändin musiikkia ja levyjäkin löytyy, Termination Bliss sekä Synthetic generation. Pitää vaan välissä vähän koittaa suodattaa typeriä sanoituksia pois tajunnan tuntumasta ja keskittyä basson säätämiseen isommalle sekä rytmin renkutukseen. Hoho. No suosikkibiisit ovat tosiaan nämä: Termination Bliss, Synthetic generation, Play god, Death in Vogue sekä Last ammunition. :}
Ihan jees.
Minä taas tykkään Deathstarsin lyriikoista juuri niiden kornin kliseisyyden takia. Ja lievän seksuaalisen häiriintyneisyyden, mitä esiintyi varsinkin kakkosalbumilla enemmän. Laulajan ääni sopii lyriikoihin aika täydellisesti.
Itse pidän Deathstarsia ehkäpä parhaana oman tyylisuuntansa yhtyeenä (jos Samael otetaan pois tarkastelusta), koska bändi ei harrasta mitään turhaa taitelua. Biisit puhdasta diskoa ja meininki sopivan kornia aina bändikuvia myöten (toisaalta mustissa nahka/lateksimekoissa on tyyliä. onpas).
Uudempi levy on vähän parempi, mutta ei mitään merkittävää eroa. Molemmilla on ne pari turhaa biisiä, mutta ei mitään merkittäviä heikkouksia. Onhan tämä vähän kertakäyttömusiikkia, mutta kyllä sen pariin tulee aina välillä palattua ihan muistelumielessä tai jos kaipaa kunnon discoinfernoa.
Fuck the world with a gun and a broken blade ~
Kyllähän Deathstarsia tulee joskus kuunneltua, levyä en kuitenkaan omista. Itse tykkään juuri tämän tapaisesta hevistä, mitä deathstars on, mutta tuo lauluääni ei mielestäni sovi kovin hyvin. Paras biisi omasta mielestäni mitä olen kuullut, on Cyanide.
cRaZy Al BhEd
27.1.2007, 21:23:44
Yarr, tätähän sitä pitäisi levykaupasta haeskella, viimeksi ei löytynyt. Erityisesti Termination Bliss on mieleeni, juuri sellaista sopivan melodista ja kieroutunutta musiikkia. Solistilla on lyriikoihin mitä sopivin ääni, josta löytyy mainiosti sadistisia ja perverssejä nuotteja. Syntikkakin soittelee taustalla mitä mainioimmin luoden sellaista sopivanlaista diskotunnelmaa, kuitenkaan alentumatta yökerhomusiikin tasolle. Lyriikoissa on tarpeeksi pohdiskeltavaa, jopa niiden sisältämät kliseet antavat kivasti miettimisen aihetta. Niin hyvää musaa, että kuunnellessa pitää ihan pakottaa jalat pysymään maassa.
Deathstars on välistä ihan mukavaa kuunneltavaa, kuitenkaan en yhtään heidän levyään omista. Biisejä on tullut yllätyksenä kuunneltavaksi vaikka missä. Yleensä kaverini Outraiderin luona. Hän minut tähän bändiin tutustuttikin New Dead Generation -biisillä mikä on kerrassaan loistava. Myöhemmin toimin Outin minionina ja kävin Oulun reissulla keikkaamassa Levykauppa X:stä Deathstarsien levyn hänelle. Bändi toimii, voisi melkein hankkia albumin tai pari.
Deathstarsiin tuli tutustuttua joskus vuonna 2005 ja se oli silloin kuuminta hottia. Sitten tuli aika, jolloin kyllästyin raskaaseen musiikkiin totaalisesti ja kaikki levyt menivät myyntiin, myös Deathstarsin.
Nyt, pari päivää sitten löysin itseni vahingossa kuuntelemassa Deathstarsin Blitzkriegia ja rakastuin tähän bändiin uudestaan. Tykkään varsinkin Andreas Berghin äänestä, ihanan möreä ja hänen laulustaan jopa ymmärtää jotain. Heillä on myös mielettömästi hyviä kappaleita. Ja mikä parasta, ne univormut! Minulla on paha fetissi univormuihin, joten aina kun kuuntelen Deathstarsia, mieleni tulvii univormuisia miehiä. Huhhuh.
Ja ne sanoitukset. Ovathan ne kliseisiä, mutta rakastan niitä. Itselleni sanat eivät merkitse sen kummemmin mitään, vaan se musiikki on tärkeintä. Ja Berghin laulamana mikä tahansa kuulostaa hyvältä. No melkein. :lovetus:
kuppikakku
3.6.2009, 1:57:42
Ooh, kaveri pakotti kuuntelemaan näiltä pari biisiä ja sitten erehtyivät soittamaan työpaikallani keikan (olin töissä silloin, mutta en nähnyt koska parven VIP-baarista ei näe suoraan lavalle, vain telkkareiden kautta)!
Nyt olen ihan koukuttunut Deathstarsiin, varsinkin Tongues-biisi jyllää päässä koko aika. Myös Death Dies Hard on kova juttu. JA! Ne soittaa Ruisrockissa keikan tänä vuonna ja koska oon siellä koko viikonlopun, niin ai että moshaan Pikachu-puvussani siellä! <3