View Full Version : Tenchu: Wrath of Heaven
Tenchu: hiippailua ja ninjoja. Mikä olisikaan parempi yhdistelmä. :) Kolmas osa ilmestyi eilen joten tähän ketjuun saa laittaa kommenttia pelistä.
Itse hankin pelin tänään (ja kaikenlisäksi sitä ei meinannut olla melkein missään) ja muutama tehtävä on tullut Rikimarulla ja Ayamella pelattua.
Heti hahmonvalintaruudussa (joka tosin tuo turhia lataussessioita) näkyi että hahmot ovat hienoja. Molemmat ninjat ovat tyylikkäitä ja liikkuvat niin tyylikkäästi mitä ninjan odottaakin liikkuvan. (Ja Ayame on sekä söpö että tyylikäs :shy: ) Ympäristöjenkään grafiikka ei näytä huonommalta, vaikka joitakin seinien piirroksia katsoessa toivoisikin PS2:en tekstuurien olevan vähän tarkempia.
Kontrolleista ja taisteluista en osaa vielä sanoa mitään, kun en ole selvästikkään vielä täysin omaksunut niitä. Jonkinlainen näytä ja kokeile turioaali olisi ollut kiva tuon MGS2 tyylisen sijaan, kun nyt ensimmäistä kertaa pomoa vastaan joutui ilman melkein minkäänlaista kokemusta taistelutekniikasta. Meni helttii ja parannuskamaa hukkaan ihan tyhmien virheiden takia. Esineita tuntuu olevan ihan kivasti, vaikka niitä ei ole tullut juuri käytettyä.
Kamera kuitenkin tuntuu olevan täysin kelvoton ilman manuaalista säätöä. Siksipä ihmetyttää miksi sen liikkeessä säätö oikeasta tatista on niin jäykkää, eikä sen korkeutta voi säätää. Sisätiloissa L1:ellä joutuu palauttamaan kameran hahmon taakse melkein jatkuvasti, jotta näkisi edes eteensä. Muutenkin liikkuminen sisätiloissa on sen verran hankalaa ja epätarkkaa, että toivottavasti laajoja ulkoilmakenttiä tulee olemaan enemmän. Onneksi liikaa tarkkuuta ei vaadita, sillä vartiat eivät tunnut olevan niitä älykkäinpiä/tarkkanäköisimpiä.
Musiikeista osa on mahtavia, vaikka osa tosin kuulostaa hiippaillessa liian räväkältä. Hahmot taas päästelevät asiaankuuluvia taisteluhuutoja. FMV:tkään näyttävät sellaisilta kuin niiden kuuluisikin peleissä näyttää.
Pelin pelaaminen vaikuttaa hauskalta ja teema on uber cooli (ninjoja, samuraita, demoneja, tyylikkäitä taisteluita, magiaa ja väkivaltaa!). Laitan lisää kommenttia kunhan olen vetänyt pelin ainakin kahdella päähahmolla. :)
Kyseistä peliä olen odottanut kuin kuuta nousevaa. Ilmestyikö se tosiaan äskettäin? Aikaisemmissa osissa on aina ollut jotain puuttuvaa. Toivottavasti palaset loksahtavat kohdalleen tällä kertaa ja Tenchu saisi ansaitsemansa huomion erilaisena hiiviskelypelinä. Olen kyllä molemmat aikaisemmat Tenchut pelannut läpi, mutta kumpaakaan en ole koskaan omistanut (harmittaa toisaalta vähän).
Graafinen puoli on aina ollut Tenchun uskottavuuden tiellä, joten nyt kun alusta on vaihtunut niin toivottavasti se ei enää häiritse. En kuitenkaan uskalla sitä ihan varauksetta ostaa, sen verran risuja (vaikkei arvosteluista sitä kannattaisi katsoa) ne aikaisemmat osat saivat aikoinaan. Juuri tuota kameraa pidettiin huonona ja onhan se kyllä aika huono, täytyy myöntää.
Teema on kyllä todella mielenkiintoinen (juuri nuo ninjat, samurait ja feodaali-ajan Jaappani), että vastaavia ei taida paljoa olla. Kaikki vähänkään hiiviskelystä kiinnostuneet, ostakaa ihmeessä. Omaperäisyys kunniaan!
juu itsekkin ostin pelin tuossa muutama päivä sitten ja nyt olen jopa kerennyt sitä jonkun verran pelaamaankin ...juu elikkäs sehän on tenchu ...aivan samanlainen kun edellinenkin ...joka on siis toki hyvä asia ...grafiikka voisi olla vielä parempaa ...ainakin odotin sen olevan mutta se on silti tarpeeksi hyvää että se ei ala ärsyttämään ainakaan missään vaiheessa ...musiikit ovat kohtalaisen hyviä ja muukin äänimaailma joskin tämäkin osa-alue on jäänyt ehkä vähän odotuksistani mutta kokonaisuudessaan peli näyttää olevan ihan kelpo jatko-osa ...ainoa asia on vaan se että peli tuntuisi olevan ihan ärsytykseen asti VAIKEA :confused: ...no toki voi olla että olen vaan huono ...mutta jos rikimarun kolmas tehtävä on jo niinkin vaikea kun se on uskoisin että pelin ikää on tahallaan venytetty juuri sillä että "tehdään tästä vaan niin vaikee että ne pelaa tätä minimissään monta viikkoa" ...no mutta vaikeuskin pelissä on vähän kaksipiippuinen juttu ...se toisaalta voi ärsyttää jos samaa tehtävää jauhaa useampia päiviä ja myöskin se jos niitä menee sen 10 illassa ...mutta kokonaisuudessaan tenchu tuntuisi kuitenkin olevan ihan samaa loistavaa ninjailua siinä oikeassa ninja hengessä mitä aiempikin osa oli
Zippor
20.3.2003, 17:52:41
Pieni kysymys? Ostaisinko mielummin Tenchun vai Dynasty Warriors 3:n Tenchusta olen kuullut ja lukenut että se on hyvä mutta olen kokeillut DW:tä ja mielestäni se on hyvä. Olen pelannut kummatkin aikaisemmat Tenchut ja haluaisin tietää tarjoaako 3:n jotain uutta?
Alkujaan kirjoittanut Snow Fox
Pieni kysymys? Ostaisinko mielummin Tenchun vai Dynasty Warriors 3:n Tenchusta olen kuullut ja lukenut että se on hyvä mutta olen kokeillut DW:tä ja mielestäni se on hyvä. Olen pelannut kummatkin aikaisemmat Tenchut ja haluaisin tietää tarjoaako 3:n jotain uutta?
Suosittelisin Tenchua, kun eikös DW4 ole kohta tulossa? En ole pelannut aiempia osia, mutta ei se kuulemma kamalasti ole muuttunut. Grafiikka on tietenkin vihdoin sellaista että sitä kehtaa katsoa.
Z-e-r-o
23.3.2003, 18:34:39
TenchuIII on....... ihana.
Kyllä parannuksia löytyy oikeen urakalla esim se että kentissä soi taas musiikki (ja vieläpä hyvä musiikki) on loistava parannus. Myös hahmojen ohjattavuutta on paranneltu. (Tai ainakin se tuntuu siltä...)
Noh kuitenkin väkivalta on näissä peleissä plus sillä jos viiltää kurkun auki eikä sieltä tule verta nii... uskottavuus ottaa osumaa ja pahasti.
Itse innostuin pelistä kun näin Trailerin joka ruletti aivan tolkuttomasti.
happosai
12.4.2003, 12:57:35
Sellainen kysymys olisi että kuinka pitkä tuo peli on?? Ihan kivalta kuulostaa, mutta kun en haluaisi toista pettymystä niin kuin Lord of the Rings:The Two Towers oli.
Ja todellakin kuulostaa ihan kivalta. Jos ei ole hirveän lyhyt niin voisin ehkäpä ostaa.
Alkujaan kirjoittanut happosai
Sellainen kysymys olisi että kuinka pitkä tuo peli on?? Ihan kivalta kuulostaa, mutta kun en haluaisi toista pettymystä niin kuin Lord of the Rings:The Two Towers oli.
Ja todellakin kuulostaa ihan kivalta. Jos ei ole hirveän lyhyt niin voisin ehkäpä ostaa.
No siinä on kymmenen kenttää (+ yksi bonuskenttä) jotka voi mennä läpi kahdella eri hahmolla jolloin näillä on jokaisessa kentässä omat tehtävänsä, eri välinäytökset ja monta kertaa eri bossitkin. Lisäksi on kolmaskin lukittu hahmo jonka tyyli eroaa huomattavasti kahdesta edellisestä ja jolla voi mennä joitakin kenttiä läpi. Kaikki hahmot siis näyttävät pelin tarinan eri kantilta ja loppuja on useampia. Voisi myös mainita että pelistä löytyy sekä englannin että japaninkielinen ääniraita ja moninpeli löytyy kahtene eri modineen.
Eli kyllä siinä on pelattavaa jos jaksaa.
Alkujaan kirjoittanut Potri
No siinä on kymmenen kenttää (+ yksi bonuskenttä) jotka voi mennä läpi kahdella eri hahmolla jolloin näillä on jokaisessa kentässä omat tehtävänsä, eri välinäytökset ja monta kertaa eri bossitkin. Lisäksi on kolmaskin lukittu hahmo jonka tyyli eroaa huomattavasti kahdesta edellisestä ja jolla voi mennä joitakin kenttiä läpi. Kaikki hahmot siis näyttävät pelin tarinan eri kantilta ja loppuja on useampia. Voisi myös mainita että pelistä löytyy sekä englannin että japaninkielinen ääniraita ja moninpeli löytyy kahtene eri modineen.
Eli kyllä siinä on pelattavaa jos jaksaa.
Tämän lisäksi Tenchujen porkkanahan on ollut aina yrittää saada maista paras arvosana vetämällä ne täydellisesti jäämättä kiinni kertaakaan ja tappamalla kaikki hiipimällä niiden taakse huomaamatta. Tämä lisäsi aiempien osien pitkäikäisyyttä paljonkin.
Ilahduttavaa kuulla että musiikit ovat nyt tässä uusimmassa osassa laadukkaita, sillä ykkösessä ne loivat tunnelmaa todella hyvin ja niitä kuunteli ihan ilokseen. Kakkososa oli todellinen pettymys tämän suhteen.
Ja tuo grafiikka on aiemmissa osissa ollut ihan kohtalaista mielestäni PSX:n rajoitukset huomioon ottaen. Väripaletti on ollut hillityn tyylikäs ja veri lentänyt komeasti turhia kaunistelematta. Pahin puute, eli älyttömän lyhyt näkökenttä on nyt sitten vihdoin onneksi korjattu. Mutta kumma että kamera on noin kehno, sillä minulla se on aiemmissa osissa toiminut vähintään kohtalaisesti (sisätiloissa nyt huonommin, mutta en muista kameran takia kovin montaa kertaa kuolleeni).
Jäi vielä kiinnostamaan että mitkä noi kaksi moninpelimuotoa ovat? Tai onko toinen mahdollisesti co-oppi? =D
snaketus
17.4.2003, 19:29:14
Juu tulihan peli hommattua ja nyt on puhki pelattu. Peli on aivan loistava, varsinkin hiippailu ja steath killien kerääminen ja kenttien läpäiseminen Gran Master arvosana silmissä. Pelissä on myös pari ärsyttävääkin asiaa, ensinnäkin, kuka kaipaa jotain undead vihollisia joittenka tappamiseen tarvitset miekan joka melkein tappaa sinut jo itsestään, peli toistaa itseään liikaa kun peli tunteja on karttunut useampi ja kaksinpeliin olis saanu panostaa enemmän, esim. Co-operative tehtävät on hyvä idea mutta syvyyttä saisi olal toteutuksessa lisää. Mutta ihan mukiinmenevä peli.
Ken_Masters
19.5.2003, 18:20:05
PS2:sen Tenchu:Wrath of heaven on kyllä yhtä hyvä kuin aiemmat osansa, ne jotka eivät ole pelanneet mitään Tenchua, eivät osaa arvostaa tätä peliä, minulla on Tenchu: Stealth Assasin & Tenchu II Birth of Stealth Assasin. Ei ole vielä PS2:sta, mutta, kun sen saan on Tenchu III kärki ostoslistalla. Olen kyllä kaverilla kokeillut tätä kyseistä peliä ja röntgenkuvat ovat hyvä lisä! :D
Tenchuista en ole pahemmin välittänyt koskaan, niin ja mitä nyt olen noita aiempia pelannut, niin en Tenchuista pahemmin välitä. Tossa uudessa Tenchu The Wrath Heavenissa näyttää kyllä olevan hienot Graffat, ja muutenkin ps2:lla Tenchu näyttää paljon lupaavammalta, mutta sanon suoraan, ettei tämä lukeudu peliostos listaan. Suhtautuminen muutenkin tähän peliin on minun puolestani varsin passiivinen, en voi sanoa, että pidän Tenchusta, mutta en myöskään vihaa sitä, en todellakaan.
Tuli tossa pari viikkoa sitten ostettua peli ja nytten sain vihdoin sen läpi jokaisella kolmella hahmolla. Mikä ei todellakaan ollut vaikea ja kova urakka.
Heti ensimmäiseksi yllätyin "alkudemosta" joka oli aivan silmiä hivelevä ja muusiikki oli todella hyvin tehty. Sitten hahmovalikossa huomasin ilokseni että valittavissa olisi tulemaan pelin myöhemmässä vaiheessa, joka on oiva lisä pelissä.
Kun aloitin pelaamisen ja olin vähän aikaan mätkiny ja yllätelly vihollisia niin huomasin että kamera on aivan älyttömän huonosti toteutettu. Sen kanssa joutuu pelleilemään ja leikkimään että sen saa edses jotenkin siedettäväksi. Monta kertaa tämän takia viholliset tappoivat aluksi minut monta kertaa.
Loppupahis kyllä yllätti siinä mielessä että se on aivan liian helppo. Ei tarvi koko lopputaistelun aikana pistää edes lähellekkään kaikia taitojaan peliin vaan se menee ihan vain tavallisella combolla mättäen, muuten kentät ja vastukset olivat aika hyvin toteutettu.
Kokonaisuudessaan minun mielestäni Tenschu on reilusti yli keski tasoa ja yltäisi aivan kärjen tuntumaan jos ei siinä olisi sitä ärsyttävää kamera ongelmaa.