View Full Version : Dark Tranquillity
Melinda
12.3.2003, 17:18:36
Noniin,667:stahan mä taas kerran ensimmäisenä tästä bändistä kuulin.
levyjä on vaan tämä:heaven, joka sattuukin olemaan todella hyvä tsipale.Ainakin biisit:the wonders at your feet, the same ja not built to last olivat jo heti ekalla kuulemiskerralla todella hyviä.
Levyjähän on yhteensä 9 eli:skydancer,of chaos and eternallight,the gallery,enter suicidal angels,the mind's,projector,skydancer/chaos us reissue,haven ja tää uusin damage done.
En ole kauheesti muita levyjä kuullut kuin näitä haven ja damage done (jotka on kotona),joitain osia olen saattanut muista kuulla..tai sitten kirjastosta lainata mutta ei nyt ainakaan heti tule mieleen.
Musiikkivideoita olen nähnyt ainakin kolme:"ThereIn"(joka on ihan hienosti tehty),monochromatic stains (joka on myös ihan mainio.)ja tämän kolmannen ja ehdottomasti parhaimman muskavideon nimeä en nyt muista millään.
Bändin kotisivu: www.darktranquillity.com
Heillä on myös DVD, jota en kyllä ole nähnyt missään.
Sanokaas te nyt järkevämpinä, mitä mieltä olette bändistä? :)
Joo itse omistan tuon damage done levyn ihan hyvää hevi mättöä se on mutta en ole jaksanut pahemmin kuunnella. Sanoin vain kaverille että tuo jotakin heviä niin mää poltan ne niin se toi tuon DT damage done ja Mudvayne:End of all things to come.Niin sain kuulla bändistä.Ei mistään parhaasta päästä mutta kyllä sitä joskus kuuntelee.
Chastity Rowan
12.3.2003, 18:48:21
Tosi hyvää musaa tosissaan meillä on melkein kaikki kyseisen bändin kappaleista, mutta osa kyllä puuttuu. Joten etsintöihin ruvetaan uudestaan kunhan saadaan kazaa toimimaan. =/
Katsos meillä formatoitiin kone tässä toissa päivänä niin on ollut vaikeuksia muutenkin. :eh:
Ja welcille tiedoksi että muutin viestini ulkonäköä jonkin verran. Toivottavasti nyt kelpaa. :bored:
Tordragon
12.3.2003, 20:14:09
Olen minä Darkia jotain 4 vuotta kuunnellut, mutta henkilökohtaisesti en omista kuin levyt Haven ja Damage Done. Projector minulla on ollut monnaasti lainassa ja se nyt taitaa yksinkertaisesti olla parasta tuotantoa mihin Tranquillity on pystynyt, myös monen muun mielestä.
Vaikka kuinka pidänkin Damage Donen otteesta ja siitä, että mättöarvoista ei tingitä niin kyllä minä silti olisin sitä puhdasta laulua toivonut. Mutta hyvä näin, onhan meillä siis edelleenkin se Projector, joten valittamiseen ei ole syytä. Damage Done on uskomattoman tuhnuinen - hyvällä tavalla - ja raskas levy.
Mutta muuten ko. orkesteri kaatuu kyllä samaan kastiin In Flamesin kanssa. Orkesterit ovat hyvin tuttuja, mutteivät ne mitenkään mullistavia ole ikinä olleet. Hyvää tavaraa Ruotsin maalta, siinä kaikki.
Originally posted by Gina
"ThereIn"(joka on ihan hienosti tehty)
Biisi on kyllä erittäin hyvä, mutta videosta olen hyvin eri mieltä. En minä nyt siis sitä osaa suhteuttaa muihin ko. bändin videoihin, mutta henkilökohtaisesti video kyllä hämäsi. Puhun nyt siis näistä 'Vokalisti unessa/taivas taustalla' -kohdista. Ei pitäisi kyllä valittaa kun hyviä videoita muutenkin on niin vähän nähty, mutta miten vain.
//: faktat oikein.
Kreifi
12.3.2003, 22:28:39
Tulenpas tänne mainostamaan, että tutustun bändiin paremmin, kun saan poltettuna ison palasen bändin tuotannosta kuunteluuni.
En ole ikinä (melkein) kiinnittänyt bändiin huomiota. Viime kesänä Mayan mökillä tuli kuitenkin kuunneltua aika paljon ja taisin hiukan tykätä. Sitten bändi unohtui ihan kokonaan, mutta tässä joku aika sitten tuli taas mieleen. Olenkin siitä lähtien kerjännyt Mayalta, että polttaisi veljeltään niitä levyjä - pääsisin vihdoin tutustumaan bändiin.
Bändi vaikuttaisi hyvältä. Osa biiseistä vaikuttaisi loistavilta, osa keskinkertaisilta. Tarkempaa en kuitenkaan osaa vielä sanoa. Ehkä sitten joskus myöhemmin.
Itse en diggaile bändissä paljon muuta kuin kansitaidetta.
Onhan se itsensä Niklas Sundinin | Cabin Fever Median (http://www.cabinfevermedia.com) tekemää. Pidän tuosta jäljestä oikein kovasti.
Itse musiikkista. Sitä en ole kamalasti kuullut. Muutaman kipaleen joskus siellä täällä mutta mitään ei ole koskaan oikeastaan jäänyt mieleen. Luulen että kysessä on se metalli josta en ole jaksanut vielä innostua. Taidankin tästä marssia siis Kazaan nettikauppaan tutkiskelemaan asiaa.
yksisiipi
13.3.2003, 13:02:15
Minä olen kuullut melko monta levyä tuolta yhtyeeltä, mutta en valitettavasti omista yhtään. Se on ihan kohtuuhyvää hieman göteborg-metallimaista musiikkia, ainakin uudempi tuotanto. Se yksi mini, missä on jokin ihmeen teknosähellyson aika hyvä levy, vaan en muista nimeltä.
Kuulonen
22.7.2003, 21:29:58
Ensimmäisen kerran kun kuulin Dark Tranquillity yhtyettä, olin hieman pettynyt. Olin sokkona mennyt ostamaan Enter Suicidal Angels -levyn. Tuon levyn ensimmäinen kappale (kyllä yksi biisi riitti) sai minut ostamaan toisen levyn. Se oli Projector, joka veti minut mukaansa muutamaksi viikoksi. Odotin innolla Haven -levyn ilmestymistä ja odotuksen aikana olin mennyt ostamaan kaikki muut levyt (ikäänkuin valmiiksi että voisin true-fanitella). Haven ilmestyi ja pinttyi mieleen. Damage Done levy ei enää saanut kiinni minusta ja olen jäänyt kuuntelemaan Havenia :D Olen siis kolunut kaikki levyt ja täytyy myöntää että Haven oli niistä paras. Projector levy oli myös hyvä mutta siitä puuttui jotain.
vegeta
15.10.2004, 2:40:55
Nosto shall happen.
Olen kuulut Tranquillityltä Haven levyä ja siitä ainakin jotenkin mieleen jäivät kolme biisiä: The same, Fabric ja nimikko Haven, kappaleitten nimistä en kyllä ole aivan varma. Itse bändi ei liikuta minua millään tavalla. Musiikki on erittäin tylsän kuuloista ja mitään sanomatonta, sitä kun vielä täydentää persoonaton "laulaja", niin kuolee kaikki toivo, mitä tällä bändillä oli. Surkea bändin irvikuva.
Itselläni on Damage done levy joka on Dark Tranquillityn ainoa onnistunut levy mielestäni. Muut on aikamoista shittii mut Damage done jytää. Biisit Monochromatic stains ja Single part two on ovat lempi kappaleitani tältä levyltä. Tranquillityä en ole kuunnellut kun jonkun 2kk ja bändistä paljon muuta tiedä kun että se on Ruotsista. Mut ihan ok tavaraa on juu..