View Full Version : Arch Enemy
Autan meitä kaikkia pääsemään lähemmäs unelmaamme, saada skandinavian jokaisesta meteli-bändistä ketju peli-foorumille.
Eli aiheena on siis ruotsin Arch Enemy. Kolahtaako?
Ennen laulajan vaihtoa en olisi ikimaailmassa noteerannut tätä pumppua. Tuota uusinta matzkua kuunnellessani en kuitenkaan voinut uskoa että kyseessä on naislaulaja....kaunis nainen. Liitteenä todistusaineistoa. Paina tätä. (http://www.archenemy.net/pictures/magazines/monstercover22002.jpg)
Vanhempi materiaali kuulostaa tavanomaiselta mörinältä mutta tässä aivan uusimassa on jotain joka vie kielen mennessään. Biisit ovat muuttuneet aika paljon parempaa suuntaan. Jaksoin viime kesänä innostua bändistä enkä ainakaan vielä ole kyllästynyt.
Jotta minun ei tarvitse itse omin sanoin kertoa bändistä kaikkea niin voit käydä osoitteessa: http://www.archenemy.net/
Locke Cole
16.3.2003, 17:57:44
Olen kuullut vain "Enemy Within" biisin ja pidän siitä. Siis, laulaako siinä nainen? :huh:
Edit:
Miten voi naisesta lähteä tuollainen ääni? :ooh:
yksisiipi
17.3.2003, 12:24:27
Olen muutaman skipaleen kuunnellut Arkkivihollista ja nyt muistan parhaiten sen vanhan biisin, joka on myös Helldorado kokoelmalla. Uutta en ole kuullut, mutta naislaulaja kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta, nimittäin minä pidän siitä vanhemmastakin mörinästä. Ei se pelkkä mörinä, vaan melodioiden sekoittaminen pirun raskaaseen deathmetalliin on hyvää, yleensä, vaikka mistään Hypocrisysta ei olekaan kyse. Ruotsista kyllä tulee maailman paras deathmetalli, se on jo monta kertaa todistettu.
Vivi_Ornitier
17.3.2003, 21:49:52
Olen kuunnellut paljonko arch enemyä.
Eka ne meinannu millää uskoo et bändin laulaja on nainen. Vaikka kävin monesti kattoo kotisivuilta yritin väkisin ettii jonkun toise joka ois voinu olla laulaja mut pakkoha se oli sit loppujen lopuks uskoo et laulaja on todellakin nainen.
Ihan perus-death ei erityisemmin iske, mutta jos on mukana jotain omaa, kuuntelen death metallia mielelläni. Arch Enemy on erittäin hyvä bändi. Melodiaakin on ihan sopivasti.
Kivasti tuo ulkonäkö voi pettää, ekan kerran kun näin kuvan Angelasta, ihmettelin, että hän näyttää ihan pop-laulajalta. Tuosta ainakin selviää se, että naisetkin voivat "laulaa" death tai black metal-tyylillä. Eipä ole itseltäni onnistunut, ainakaan vielä. Eli siitä vain harjoittelemaan. :)
No nyt olen saanut kuunneltua vähän arch enemyä, ja hyvää kamaa on, kauhean raskasta death metallia se ei ole, mutta kyllä siltikin selvästi deathia.
Eniten minua Arch Enemyssä ihastuttaa se melodisuuden määrä, joka on niihin kappaleisiin saatu tyylillä pistettyä, nais-laulaja onkin vasta huippu keksintö, hyvin se mörisee, juuri ja juuri huomasin, että se on nainen, ja jos en olisi kuullut, että hän on nainen, en sitä olisi ikinä arvannut.
Juu hyvä bändi on, onhan siinäkin jotain ärsyttävää, mutta niin on kaikessa.
Necroth
15.7.2003, 10:55:49
No onneksi en aloittanut uutta ketjua vaan tongin vanhoja.
Siis Arch Enemy on aivan h*elevetin hyvää musiikkia soittava bändi. Melodinen DM on mahtava yhdistelmä yleensäkkin. Toinen hyvin pitkälle saman tyylinen on Dark Tranquility erona tietty mies laulaja mutta eny way.
Puhdas DM on myös hyvää joten en voi verrata kumpi on parempaa, Melodinen vai "puhdas" DM.
Tosin nykyisin se alkaa johieman kyllästyttää sillä olen kuunnellut sitä jo...no voipi sanoa että melkein liikaa. Mutta huippu se on silti.
HattiWatti
19.7.2004, 12:58:06
Kyllä vain Arch enemy on todellakin hyvää musiikkia. Onkos kukaan nähnyt livenä oli ainakin viimevuoden tuskassa... Video Ravenous on kohtuullisen hyvä. Mitäs muuta nais puoliset "örisijät" ovat yleensä aina hyviä Esim Shadow (japanista ellen väärin muista)
ijikemushi
19.7.2004, 22:22:19
Mitä nyt kaverin kautta kuullut pari kipaletta ja on se ihan jees mutta ei ihan täysillä kolahda minulle. Voi kuunnella mutta parempiakin on. Pitäisi varmaan tutustua tähänkin vähän paremmin. Tosin monet muut mistä tykkään vievät rahaa kukkarostani.
Mutta herran jumala! Miten naisesta voi lähteä sellainen ääni? Aluks luulin mieheks ja sanoinkin kaverille että: "Ompa jätkällä ääni." ja kaveri vastas tylysti: "Se on nainen." Mielessä heti kävi kuva sellaisesta punaisesta demoni naisesta nahka vaatteet päällä ja ruoska kädessä. Oli aika hämäävä hetki...