PDA

View Full Version : Disturbed

Vivi_Ornitier
17.3.2003, 22:06:12
En tiiä moniko on kuullu tuosta. En ainakaa foorumilta haulla löytänyt.
Joten pistetään nyt sitten. ensinnäkin ois varmaa hyvä pistää kyseisen bändin kotisivut eli http://www.disturbed1.com tuossa.
Ite kuulin muutama päivä sitten tuosta bändistä. Sanoisin et musiikki on bodomia hiukan. Laulu viittaa iha vähäse system of a downiin parissa kappaleessa muttei paljoa. Laulu ei ole örinää eikä sellasta ku hirttäs laulajaa alapäästä. Vaa sellasta keskitasoo. Ite pidän todella paljon tosta bändistä paras kappale on ehkä The game.
sen saat ladattua tästä (http://koti.mbnet.fi/thecrowz/Muut/Disturbed%5bThe_Sickness%5d02-The_game.mp3) linkistä
Bändiltä on ilmestynyt kaksi levyä ja yks dvd. Levyt on the sickness ja believe. joista believe on uudempi levy tullu vuonna 2002. ja the sickness levykin on kumminki ilmestyny vuonna 200 mikä vähän yllätti eli kohtuu uus bändi.
Siitä dvd:stä en oo varma ku se näkyis olevan kokoelma levy kappalelistan perusteella toki siinä kaks uutta kappaletta mitä ei oo kummallakaan aiemmalla levyllä. Ilmestymis vuotta ei oo ilmotettu mutta luultavasti believe levyn ilmestymisen jälkeen koska siinä on senkin levyn kappaleita.
No eipä kait tästä ny enempää keksi. Kkertokaa mielipiteenne jos tahotte.

ShadowZero
18.3.2003, 7:16:38
Juu, olenhan minä ainakin kuullut bändistä ja kuuntelenkin sitä. Ihan OK bändi, ja ihan menevää musiikkia se tekee. Tämähän on tällaista Nu-metallia joka on minun mielestäni ihan hyvää musiikkia. Joo ja ei tuo todellakaan ole mitään örinää ja kissan kuristamista vaan ihan selkeää ja hyvää laulua. Lempikappaleitani on ehkäpä Down with the sickness, Stupify, Devour, rise ja joitain muita, kaikki on ihan OK kappaleita.

sketsie
25.3.2003, 20:50:09
Eikö disturbed tarkoita turvonnutta? enivei. Olen joo kyllä kuullut kaverilla tätä bändiä. Kuulin sen kappaleen missä alussa se huutaa uuuu ä, ä, ä, ä, tai jotain. Ihan huvä bändi tämä Disturbed mutta tän tapaisia bändejä on vähän liikaa. Ei niitä enää edes erota. :)

MonGooli
3.12.2004, 7:59:21
Kuulin sen kappaleen missä alussa se huutaa uuuu ä, ä, ä, ä, tai jotain.
Joo mäkin muistan tuon kappaleen, mutta ei tuu nyt kappaleen nimi mieleen. Disturbed on ihan ok bändi, tosin en sitä enään kuuntele (kuuntelen nykyisin hieman rajumpaa, kuten Wintersunia tai Ensiferumia). Kaverin luona tähän bändiin tutustuin ja sillon vaikutti ihan hyvältä.

Sanoisin et musiikki on bodomia hiukan. Laulu viittaa iha vähäse system of a downiin parissa kappaleessa muttei paljoa.
Tosta bodomista en oo kyl ihan samaa mieltä, ei se musta ihan bodomilta kuulosta (bodomissa vingutetaan enemmän kitaraa), mutta laulu kyllä muistuttaa jonkin verran SOAD:ia.

Super Saiyan
26.1.2005, 14:23:56
Nyt kun viestini täällä pysyy niin voisin kertoa siitä Disturbedistä.
Te jotkut olitte kuulleet kappaleen jossa alussa hoilataan ä,ä,ä,ä,ä tai jotain vastaavaa, se kappale on "Down with the sickness". Mielestäni Disturbed yksi yksi niistä monista hyvistä bändeistä mitä olen kuullut, vaikka sen tyylisiä bändejä on jo aika monta, bändin kappaleista voi hyvin löytyä paljonkin samaa kuin esim-erkiksi System of a downilta tai Static-x:sältä. Joskus Disturbedin kappaleet kuulostaa pelkältä saman hokemiselta, mutta hyvää musaa silti. Parhaita kappaleita mielestäni on: Liberate, Shout (2000), Rise, Down with the sickness ja The Game.

Sketsie, Disturbed=Häiritty (Ei turvonnut)
Diablokin sanoo FF kasissa: "Who dares disturb my sleep?!"
Enkä usko että se on: "Kuka kehtaa turvottaa kauneusuneni?!"

Nyarlathotep
26.1.2005, 14:55:28
Tämä chigagolainen nelikko osaa soittaa musiikkia joka on yllättävän hyvää. Disturbed ei ole lempibändini mutta lukeutuu sinne keskikastiin. Olen kuullut kappaleet Liberate, Rise, Voices, Shout ja Down with the sickness.

Musiikillisesti Disturbed liikkuu numetallille niin tyypillisessä rap-huuto-kitara- sample -linjalla. Rap ei kuitenkaan ole mitään väkisin väännettyä valkoisen miehen molotusta vaan selvästikin laulaja tietää mihin pystyy ja käyttää myös ääntään hyvin. Myös riffittelyt ovat ihan tarttuvia ja biisejä jaksaa kuunnella useammankin kerran, eikä biiseissä ole niitä tylsiä tilililu osia, mistä tulee suuri plussa ainakin minulta.

Disturbed muistuttaa hieman Static-X:ää joten siitä pitävät tykkäävät varmaan myös disturbedista. Siltikin sanon että ko. bändin levy kannattaa ostaa vain jos on kova fani.

DreamTide
31.1.2005, 22:32:10
Disturbed lämmitteli Marilyn Mansonia. En pahemmin tsekannut bändiä kun aika puurolta kuulosti. Monesti lämppärille lankeaa tämä kohtalo. Vaikutti yhtä tylsältä livenä kuin esim.Slipknot. Toisaalta en pidä kummastakaan bändistä. Hyvinhän molemmilla bändeillä tuntuu menevän. Lämppäreistä tulikin mieleen kun Dingo aikoinaan(1985/1986?) lämmitteli Nazarethia Lappajärvellä. ;D

MonGooli
3.10.2006, 7:13:59
Sketsie Ja MonGooli, sen kappaleen nimi on Stricken.
Sen kappaleen nimi on itse asiassa Down With The Sickness. =) Stricken on uusimmalta levyltä, eikä se ollut edes vielä ilmestynyt, kun olin tuon kappaleen kuullut.

Olen nyt tainnut kuulla ainakin tuon The Sicknessin ja Ten Thousand Fistsin, mutta niistä nyt ei ole oikein jäänyt mitään mieleen. Ihan kivan oloista musiikkia se on, mutta jotenkin se musiikkityyli ei oikein iske. Ehkä enemmällä kuuntelulla tuokin voisi avautua kunnolla.

cRaZy Al BhEd
4.10.2006, 20:20:41
Itsekin olen kyseiseen bändiin tutustunut ja olen kyllä tykännyt. Kuulin bändin musiikkia ensi kerran joskus vajaa vuosi sitten, tarkemmin ottaen silloin, kun Stricken-singleä soitettiin Radio Cityssä. Lueskelin bändin nettisivuja ja kuuntelin muutaman mallikappaleen. Piakkoin jo löysi uusin levy, Ten Thousand Fists, tiensä hyllyyni ja sitä on tullut kuunneltua ihan ahkerastikin. Lainasin jossain vaiheessa myös kirjastosta Musik as a Weapon II -levyn, jolla oli (käsittääkseni) muutamia Disturbedin ensimmäisiä kappaleita, muiden muassa Stupify. Musiikissa on sopivasti kaikkea, mistä pidän: rähinää, meininkiä, riffejä ja melodisuutta. Sanoituksistakaan ei tingitä. Ainoa kappale, joka minua ei kovin miellytä, on Avarice.

Deino
16.9.2007, 21:19:00
Disturbed on Bodomin ja Dragonforcen jälkeen yhtiä planeetan parhaimpia bändejä. Uusin levy kyllä vaikuttaa jotenkin gospelilta, eli biiseissä saarnataan jumalasta, ainakin mitä biisien nimet kertoo jne.
Laulaja käyttää sitä huutoaan nykyään paljon useammin, koska on huomannut sen tehoavan, itse ainakin tykkään biisin mukana huutaa, a a a au! :D

Disturbed! :bow:

Millos uus albumi ilmestyy? 8)

Sixpounder
22.9.2007, 8:01:25
Jossain videossa kuulin biisin Meaning of Life (Get Psycho), ja kuulosti muuten hyvältä. Päättelin etsiä lisää Disturbedin biisejä, ja niitä löytyi iso liuta, kaikki hyviä.
Ja vielä Disturbedin Land of Confusion.. Paras kuulemani versio tästä biisistä! Genesiksen versiota parempi.

Väänsin top-5 listan Disturbedin biiseistä, vaikka ne ovatkin kaikki suunnilleen samaa tasoa (loistavaa).
1. Meaning of Life
2. Down with the sickness
3. Ten thousand fists
4. Mistress
5. Land of Confusion

Bändi siis on todella loistava. Kaikki biisit parhaimmasta päästä. Jaksaa kuunnella vaikka kuinka kauan :D!

Michael A.
9.10.2007, 20:30:04
Disturbed on loistavaa musaa. Bändin kappaleista kuulin ensimmäisenä Strickenin. Ks. biisi iski aika lujaa, vaikka en nykyään hieman enemmän bändiin tutustuani pidä sitä bändin parhaana biisinä, toisin kuin alkuaikoina. Down With The Sickness tai Stupified on tällä hetkellä ehkä bändin parhaita biisejä. Musiikissa pidän siitä, että se on samaa aikaa rankkaa ja rauhallista. Bändin levyjä en omista, mutta ostoslistalla ovat kaikki bändit levyt, kunhan käteistä vähän taskuun tarttuu. Land Of Confusion-Cover on myöskin hyvä, alkuperäistäkin parempi.

Ps. Draimanillä on Strickenin-musavideossa hieno lävistys tossa suun alapuolella.

Elpy
8.6.2008, 12:00:22
Uppia!

Ketkäs nykyään vielä Disturbedia kuuntelee? Omasta mielestäni yksi parhaista bändeistä, varmaan jopa paras niistä mitä minä kuuntelen. Olen nyt ollut muutaman päivän aivan tuon uuden Indestructible albumin lumoissa. Varsinkin noista uusista biiseistä minuun iskee facade, enough, inside the fire ja indestructible. Mutta kaikki muut on myös mahtavia!

Täytyy sanoa että piruvie tuo tyyppi osaa kyllä laulaa hyvin. On toi lauluääni niin mahtava.

pantsu
14.6.2008, 14:23:35
En sanoisi nyt ihan parhaammaksi bändiksi mitä olen kuunnellut. Mielestäni uusin levy oli ihan jees, mutta pidän paljon enemmän vanhemmasta tuotannosta. Ehkä kuitenkin se sinkkujulkaisu jää parhaiten päähän pyörimään pitkäksikin aikaa, mutta levyn nimikkokappale ei oikein osannut mitenkään yllättää, nimittäin aikalailla oli epäluuloja uusimmasta levystä kun tulisi ilmestymään.

Muutenkin levyn muu tuotanto on sellaista mikä ei hirveästi osaa yllättää, ainakaan minä en hirveästi siitä mitään niin hienoa löytänyt, kuten jotkut sitä uusinta levyä hirveästi hehkuttivat. Mutta empä oikein osaa sitten muiden mielipiteitä sanoa, neh.

Noh, vanhemmasta tuotannosta pidän enemmän, mutta uusin levy on ihan.. kohtalainen.

Sixpounder
15.6.2008, 0:39:03
Joo, tänään ostin tuon Indestructiblen, ja nyt sitä kuuntelen ekaa kertaa läpi. Pirun kovan albumin äijät taas saanut kasaan.

Nyt seitsemännessä kappaleessa (Enough), ja tähän mennessä jokainen biisi ollut neljän/viiden tähden arvoinen ralli. Pelasti kyllä kesän tälläinen levy. Ehkä paras tänä vuonna julkaistuista uusista albumeista, paitsi tietenkin syksyllä Metallican albumi joka melko varmasti (ainakin joidenkin arvostelujen mukaan) tulee syrjäyttämään tämänkin kakkoseksi. Mutta on tämä kyllä tämän vuoden yksi mestariteos.
Albumin kansikin on kyllä todella hieno, hienompi, kuin missään aikaisemmassa Disturbedin albumissa. Fakin ausam.
On se kyllä yksi parhaimmista bändeistä, ehdottomasti top kympissä mulla Disturbed.

Eliza Liv
21.6.2008, 14:47:21
Disturbed veti sen verran kovan keikan Download festareilla Englannissa että ilman muuta tunnustan itseni kovaksi faniksi. Bändi tuli tutuksi englantilaisen ystäväni kautta vuoden alussa, jonka kanssa sitten kävimmekin bändiä katsomassa. Land of Confusion, Ten thousand fists ja Stricken livenä olivat oikein mahtavia, puhumattakaan mahtavasta sisääntulosta, Draiman tekeytyneenä Hannibaliksi. ;]

Kaikki levyt Disturbedilta hyllyssä, loistokamaa. Suosittelen.

OrichalonMasterr
21.6.2008, 18:42:29
Onko tämä Nuu metallia vai jonkin sortin Alt. metallia heavy metal vaikutteilla. Kuitenkin íhan ok musaa tyypit soittaa. Laulaja käyttää ääntään monipuolisesti( se a-a-a-au-homma:)) ja kitaristi on hyvä soittamaan. Kyllähän bändiä kuuntelee, mutta en nyt välttämättä levyä osta. Kappaleet Down with the sickness, stupify, ten thousand fists, stricken ja Land of confusion ovat hyviä. Tuosta uudesta levystä olen kuullut vain yhden biisin. Kuulosti ihan hyvältä, mutta ei vakuuttanut paljoa. Kitaristissa on ainakin potentaalia.

Pidän enemmän Alt./Nuu metallissa System of a downista, mutta Disturbed on hyvä bändi, mutta levyä en välttämättä ostaisi.

Danxalic
21.6.2008, 22:24:13
Onko tämä Nuu metallia vai jonkin sortin Alt. metallia heavy metal vaikutteilla. Kuitenkin íhan ok musaa tyypit soittaa. Laulaja käyttää ääntään monipuolisesti( se a-a-a-au-homma:)) ja kitaristi on hyvä soittamaan. Kyllähän bändiä kuuntelee, mutta en nyt välttämättä levyä osta. Kappaleet Down with the sickness, stupify, ten thousand fists, stricken ja Land of confusion ovat hyviä. Tuosta uudesta levystä olen kuullut vain yhden biisin. Kuulosti ihan hyvältä, mutta ei vakuuttanut paljoa. Kitaristissa on ainakin potentaalia.

Pidän enemmän Alt./Nuu metallissa System of a downista, mutta Disturbed on hyvä bändi, mutta levyä en välttämättä ostaisi.http://fi.wikipedia.org/wiki/Disturbed
Wiki kertoo, Hard Rock, Nu, ja Alternative Metal. Ottaa kaikista vaikutteita.

Kyllä Disturbed on kova bändi, ite kuunnellu vuoden, eniten iskee Inside the Fire, Deify, Sons of Plunder ja I'm Alive. Itteltä löytyy vaan toi Inside the Fire levy.

Wiz
26.5.2009, 13:35:38
Boost...vuoden jälkeen.:P

Tutustuin bändiin noin puoli vuotta sitten guitar heroa soitellessani :), yksi monista lempibändeistäni.

Parhaimpia biishejä ehdottomasti : Stricken , Ten Thousand Fists, Im Alive, Sons of Plunder ja ehdottomasti Down With The Sickness.

Lämpimästi suosittelen kyllä bändiä kaikille :lovetus:

wertet
26.5.2009, 19:58:52
Neljä vuotta kuunnellut ja kuuluu lempibändeihin.

Disturbedin lähes jokainen kappale on erinomaista settiä mutta poimitaan nyt omia huippuja: Rise, Stricken, Avarice, Indestructible, Inside The Fire & The Night.

Kokonaisista levyistä uusin on ehkä tasokkain ja Down with the sickness on heikoin (minusta). Disturbed myös tuntuu tulevan paremmaksi jokaisen kuuntelu kerran jälkeen (tämä tuntuu toteutuvan melko monen bändin kohdalla).

korpisoturi
27.5.2009, 9:29:05
Juu itse olen kuunnellut bändiä suunnilleen 3 vuotta mutta nyt alkaa kyllästyttää bändi mutta tulee sitä silti kuunneltua vaikka onkii saman tapaset kappaleet koko aika. Mutta kummiskin iha jees bändi.

Substance
3.6.2009, 11:15:59
Lainasin Indestructible albumin kirjastosta ja täytyy sanoa, että on aika tasaisen varma tuotos. Ei missään nimessä huono, mutta kokeilun halua puuttuu (missäs Disturbedin "Oops I Did It Again" -cover on??).

Ehkei tämä keikoilla kävijöitä haittaa ja osaapahan bändi asiansa. Laulajan ääni on voimakas ja jaksan kuunnella albumin kerta toisensa jälkeen hyppäämättä ainuttakaan biisiä yli (harvinaista).