View Full Version : Maija Vilkkumaa
Golden¤Wish
19.3.2003, 11:57:51
no niin. Maija Vilkkumaan uusi cd on jo kaupoissa ja mun mielestäni se on tosi hieno. mun lempi kappaleet ovat
Ei (nro 4)
Eteiseen (nro 6)
Molemmpien kappaleiden sanat ovat niin hyvä, että mä käännin ne englaniksi. Mikä on sun mielestäsi paras Vilkkumaa kappale
(kaikkien albummit)
En vihaa suomalaisista artisteista ketään muuta niin paljoa kuin Maija Vilkkumaata. Heti toisena on se toinen maa....jonka nimeä en muista. Sopii kyllä hyvin äidinkielen opettajille ja nelikymppisille naisille jotka haluaisivat olla kahdeksantoista -vuotiaita. Huonoa musiikkia ja ärsyttävä ihminen!
Golden¤Wish
19.3.2003, 12:09:13
Kiitos nox, mä en välitä jos laitoit sun mielipide.
Laita sun mielipide
Ja joka yö soitan Satumaatangoo...
Maija vilkkumaa on ihan kohtalainen muija"rokkari", sanat ovat tarttuvia ja energesiä, täynnä pikkuylläreitä.
Kilpasiskonsa Tervomaa(siinä sulle nimi Nox :) ) taas soittaa rauhallisempaa muzakkia, ja tästä en niin paljoa pidä, vaikka molempia kuuntelee mieluummin kuin naulaa hakaneuloja silmiin
Golden¤Wish, puhutko eestiä :D ? pikkaisen kieliasuun panostaisit
(ja anteeksi jos jotenkin loukkasin, nimittäin sain vasta vähän aikaa arveluksen, että olisit kotoisin muualta kuin suomesta :) )
Alkujaan kirjoittanut nox
En vihaa suomalaisista artisteista ketään muuta niin paljoa kuin Maija Vilkkumaata. Heti toisena on se toinen maa....jonka nimeä en muista. Sopii kyllä hyvin äidinkielen opettajille ja nelikymppisille naisille jotka haluaisivat olla kahdeksantoista -vuotiaita. Huonoa musiikkia ja ärsyttävä ihminen!
Minä itseasiassa vihaan kaikkia muita suomalaisia artisteja paitsi Eppu Normaalia, heillä on sanomaa.
En voi vaan millään sietää suomalaista musiikkia yleisesti enkä varsinkaan niitä sanoja /me kiroaa Gimmelin.
Alkujaan kirjoittanut Lumi
Golden¤Wish, puhutko eestiä ? pikkaisen kieliasuun panostaisit
Eikös se ole Skotlannista? :)
yksisiipi
19.3.2003, 12:37:13
Kyllähän Maijan ääni alkaa pikkuhiljaa rassaamaan, kun sitä soi ja soi ratiosta liikaa. Kyllä hänen musiikistaan varmasti joku pitää, mutta minä en. Yleensäkään en suomalaisista artisteista pidä, vanhemmat ja rokimmat yhtyeet (CMX, Sielun Veljet jne) iskevät kovaa, kiitos hyvän ja omaperäisen musiikin ja sanojen, Vilkkumaalla ei noita ominaisuuksia ole.
Granite
19.3.2003, 13:18:37
Originally posted by nox
En vihaa suomalaisista artisteista ketään muuta niin paljoa kuin Maija Vilkkumaata.
Itsekään en pahemmin Vilkkumaasta pidä, mutta ei kai se noin ärsyttävä ole? Kyllä Suomesta kyvyttömämpiä/ärsyttävämpiä/typerämpiäkin esiintyjiä löytyy. Mutta Vilkkumaan sössöttävä puhe ja aivan karsea irvistys (joku voisi luulla hänen hymyilevän) on kieltämättä kaameaa katsottavaa ja kuunneltavaa.
Originally posted by ceeb
Minä itseasiassa vihaan kaikkia muita suomalaisia artisteja paitsi Eppu Normaalia, heillä on sanomaa.
Siis hetkinen! Että kaikki muut suomalaiset yhtyeet, esiintyjät ja artistit ovat sontaa, mutta Eppu Normaalilla on sanomaa?
....
Kuvitelkaa tähän kohtaan "Naurava Kulkuri"-kappaleen lopussa olevat raivoisat naurunröhötykset.
Originally posted by yksisiipi
Kyllähän Maijan ääni alkaa pikkuhiljaa rassaamaan, kun sitä soi ja soi ratiosta liikaa.
Siis mitä pirua?! Kuunteleeko Yksisiipi radiota!? Eihän tämä sovi alkuunkaan hevi-miesten imagoon! Hevi-miehethän ei radiota kuuntele! Yksisiipi huijaa!
Oktobotti
19.3.2003, 15:08:22
Automatkat koko perheen kanssa pakottavat aina tämän kuunteluun. Äitimuori kun tuntuu tykkäävän. Enhän minä aluksi tästä kummemmin innostunut, mutta jonkin ajan kuluttua huomasinkin jo pitäväni.
Tarttuvat kertosäkeet, Vilkkumaan oma tyyli, josta löytää jotain yhteyksiä Alice Cooperinkin tuotantoon, ovat valttikortit. Toisinaan taas yllättäen ilmoille pomppaavat kitarasoolot eivät lainkaan tunnu sopivan kappaleiden rakenteeseen, ja saavat meikäläisen joskus jopa kelaamaan kipaleen yli.
Kaikki kolme levyä löytyvät taloudesta, ja ekahan on aina se paras. Ehkäpä tämä on enemmän sitä keski-ikäisten, vielä nuoruuden perään haikailevien, naisten rokkia, mutta kyllähän tämän parissa tällainen nuori miehenalkukin viihtyy.
Roakel
19.3.2003, 15:48:26
En ole ikinä ollut kiinnostunut Jonna Tervomaan musiikista, Tik takin, tai Maija vilkkumaan joka on kaikkein pahin kaikista suomalaisista naisartisteista. Hänellä on ruma valittava ääni ja hänen kappaleensa ovat täyttä roskaa, "..Joka yö soitan satumaa tango.." on kyllä yksi surkein hänen laulama kappale.
Melinda
19.3.2003, 17:45:41
-
Maija Vilkkumaa on ihan hyvää rockia (huom! Maija Vilkkumaa ei ole mitään vitun "iskelmärockia") ja kyllä sitä tulee kuunneltua aina välillä. Itse omistan kaksi ensimmäistä levyä ja olen ajatellut myös tuon uusimman hankkimista, vaikka "Ei"-kappale ei hirveästi kolahdakaan. Paras Vilkkumaan kappale on edelleen Satumaa-tango, joka on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaita suomirock-biisejä (älkää lyökö, jos/kun olette eri mieltä ;D).
Aika monia näyttää ärsyttävän Maijan lauluääni ja ymmärrän kyllä, onhan se hieman erikoinen. Minusta Vilkkumaan lauluäänessä ei kuitenkaan ole mitään vikaa, se pienoinen "käheys" tuo vain mukavasti persoonallisuutta Maijan laulutyyliin ja lauluihin. Olisihan se kamalaa, jos kaikki naisrokkarit kuulostaisivat Jonna Tervomaalta...?
Alkujaan kirjoittanut Graniitti
Siis hetkinen! Että kaikki muut suomalaiset yhtyeet, esiintyjät ja artistit ovat sontaa, mutta Eppu Normaalilla on sanomaa?
....
Kuvitelkaa tähän kohtaan "Naurava Kulkuri"-kappaleen lopussa olevat raivoisat naurunröhötykset.
Mielestäni... kyllä.
Kunnioitan toki muiden mielipiteitä mutta en välttämättä arvosta. Kuunnelkaa mitä musiikkia tahdotte, niin teen minäkin ja Maija Vilkkumaa tai mikään suomalainen bändi ei lukeudu näihin.
Destiny
19.3.2003, 23:38:30
joo kyllä ei biisi on aika hyvä siinä on niin tarttuvat sanat varsinkin kertosäkeistö
Minä en ymmärrä. Mikä siinä Vilkkumaassa on niin ärsyttävää? Toki alkaa jossain vaiheessa rassaamaan jos koko ajan soitetaan radiosta, mutta ei se nyt ole biisin/artistin vika. Ja eikö se ole sama juttu melkein minkä tahansa muun biisin kanssa. Ei tuommosesta syystä ainakaan kannata ketään ruveta vihaamaan. Relax, radion voi aina sulkea :)
Minusta Maija Vilkkumaa on ihan kuunneltavaa. Ei mikään maailman paras, mutta onhan tuo Satumaatango senverran hyvä että pitää hattua nostaa. Uudemmat biisit kuten tämä Ei, eivät oikein sytytä. Vähän liian ahdistavaa '_' Satumaatangossa kuulostaa välillä siltä että laulaja on tullut hulluksi ^^, mikä on plussaa.
http://www.yle.fi/radiomafia/lista/img/artistihaastattelu/maijavilkkumaa_meikitketjutjavyot.jpg
Kuuntelin aikoinaan paljonkin Maijan tuotantoa. Omistan kaksi hänen ensimmäistä levyään, Pitkä ihana leikki sekä Meikit, ketjut ja vyöt. Uutukaisen Ei-albumin poltan piakkoin yhdeltä kaveriltani.
Nykyään en pidä musiikista yhtä paljon kuin ennen, mutta kuuntelen silloin tällöin kuitenkin. Sanoitukset ovat muutamissa lauluissa erittäin nerokkaita, vaikka uusimman albumin kipaleiden sanat tuntuvat hieman kliseisiltä ja tylsiltä. Tulee ihan mieleen jonkun murrosikäisen angstaiset sekoilut. Esimerkiksi Ein sanoista en tykkää yhtään :P
Artistin ulkonäköä en lähde kommentoimaan.
Mauler
20.3.2003, 17:16:24
Originally posted by nox
Sopii kyllä hyvin äidinkielen opettajille ja nelikymppisille naisille jotka haluaisivat olla kahdeksantoista -vuotiaita. Huonoa musiikkia ja ärsyttävä ihminen!
Helvetin osuvasti sanottu!
:D
Just tämmöstä suomalaista EVVK hömppää.
Vodoun
21.3.2003, 23:32:03
maija vilkutinmaa! Kauheaa! Hirveetä!
Miten sitä hirveetä kiljuntaa voi kutsua laulamiseksi? Mun basson hinkkauskin epävireessä kuulostaa paremmalta kuin tämä musiikkia-matkiva.. artisti.. No itsessään se musiikki on jo kaukana mun mieltymyksistä, mutta se laulu on kyllä kaiken huippu. Sitten se on joku hemmetin rokki-mimmi.. öö.. riiight..
mut no joo, eiköhän mun mielipide kyseisestä "laulajasta" tule esille. Taas tätä hirviätä suomi-musaa, jota ei kuuntele Erkkikään, eikä edes Jorma..
yksisiipi
22.3.2003, 10:22:36
Originally posted by Graniitti
Siis mitä pirua?! Kuunteleeko Yksisiipi radiota!? Eihän tämä sovi alkuunkaan hevi-miesten imagoon! Hevi-miehethän ei radiota kuuntele! Yksisiipi huijaa!
Eihän sitä radiota tarvitse kuunnella sitä kuullakseen. Kun se radio on jossain auki niin sieltä tuntuu aina kuulevan nuo kamalat hittibiisit. Radiosta kuuntelen vain metalliliiton.
Ceebin sanomaa
Mielestäni... kyllä.
Kunnioitan toki muiden mielipiteitä mutta en välttämättä arvosta. Kuunnelkaa mitä musiikkia tahdotte, niin teen minäkin ja Maija Vilkkumaa tai mikään suomalainen bändi ei lukeudu näihin.
Etkö vai kuuntele mitään suomalaista musiikkia? En mahda uskoa. Vaikka kullakin makunsa, olen samaa mieltä.
Golden¤Wish
22.3.2003, 15:48:14
Niin, mä en ole suomalainen, olen Skotlantilainen, jos et tiedä.
Satumatango on tosi hyvä biisi mutta mä tykkän Ei ja Eteiseen parempi.
Mayatar
22.3.2003, 18:50:18
Täällähän on haukuttu Maija ihan lyttyyn minun poissa ollessani. :murinaa:
Minä pidän Maija Vilkkumaasta, joskus nuorempana tyttönä hän oli jopa suosikkilaulajani. Maija säveltää ja sanoittaa itse. Lisäksi hänellä on todella hienon persoonallinen ääni. Suomessa kun laulajilla ei kyllä äänien suhteen oikein mitään persoonallisuutta löydy, tämä on erittäin positiivinen asia. <poikkeus vahvistaa sännöt) Maija näyttää todella tyylikkäältä ja on myöskin ulkonäöltään persoonallinen. Sananikkarina Maija on pikkuruinen nero ja omaperäisyyttä löytyy tältäkin saralta.
Epäilen että tällä arvostelleet henkilöt ovat kuulleet Satumaatangon ja ehkä vielä yhden muunkin tytön biiseistä. Levyiltä löytyy kuitenkin todellisia helmiäkin.
Alkujaan kirjoittanut Gina
Pakkohan oli tulla nyt tätäki tänne haukkumaan.En tiedä mitään kuvottavempaa ku tommoset prkl "iskelmärock"(mitä onkaan)laulajat..ja vielä joku lusmu ämmä..
Hmmh eikö pohjimmiltaan täällä ole kuitenkin tarkoitus keskustella musiikista.
Sopii kyllä hyvin äidinkielen opettajille ja nelikymppisille naisille jotka haluaisivat olla kahdeksantoista -vuotiaita. Huonoa musiikkia ja ärsyttävä ihminen!
Miksi moiset marginaaliryhmät? Maya ei kyllä mahtunut kumpaankaan.
Ei minulla ole ainakaan Maija Vilkkumaasta mitään pahaa sanottavaa. Hänellä on muutamia oikein hyviä kappaleita. Sanoituksissakaan ei ole mitään vikaa. Se suurin hitti, Satumaatango ei kylläkään kuulu omiin suosikkeihini millään tavalla. Sitä välillä ihmettelen, miksi joidenkin mielestä Maija Vilkkumaan ääni olisi jotenkin huono? Minä ainakin pidän vähän omaperäisemmästä lauluäänestä tai -tyylistä.
Originally posted by Maya
Epäilen että tällä arvostelleet henkilöt ovat kuulleet Satumaatangon ja ehkä vielä yhden muunkin tytön biiseistä. Levyiltä löytyy kuitenkin todellisia helmiäkin.
Sitä minäkin. Mitä järkeä alkaa heti haukkumaan jotain bändiä tai artistia, jos on kuullut vain yhden kappaleen?
Alkujaan kirjoittanut yksisiipi
Ceebin sanomaa
Mielestäni... kyllä.
Etkö vai kuuntele mitään suomalaista musiikkia? En mahda uskoa. Vaikka kullakin makunsa, olen samaa mieltä.
En kuuntele tarkoituksenmukaisesti ollenkaan suomalaista musiikkia, mitä nyt radiosta tulee jos vanhemmat pitävät sitä auki kotona tai autossa. Mutta en kuuntele kuuntele sitä enkä varsinkaan osta mitään suomalaisartistien levyjä. En minä niitä inhoa sen takia että ne suomalaisia ovat, en vain ole törmännyt yhteenkään kunnolliseen bändiin jota voisin kuunnella lakkaamatta. Okei muutos tuohon yhteen postaukseen kun sanoin että Eppu Normaali on ainoa suomalainenbändi jota suostun kuuntelemaan, sillä onhan meillä toki Sentenced joka ei ollenkaan ole huono ja sillä on muutamia hyviä kappaleita jotka eivät kumminkaan vielä saa addiktiota nostettua.
mindless
5.4.2003, 15:53:43
aluksi vastaan ihan lyhyesti tähän että:
no jaa.
siis tämä kyseinen vilkkumaahan on mielestäni ihan ok, että kyllä tätä kuuntelee jos radiosta tulee.
mutta tämä Ei-biisi. yhdessä välissä tämä biisi soi jokaisella radiokanavalla, ja melkeinpä samaan aikaankin. vaihtoi toiselta kanavalta toiselle, niin sieltä tuli myös tämä sama ei-kappale.
Ei kivaa ei.
onhan ingalsin laura ihan kiva biisi, varmaan paras maija vilkkumaan, jää soimaan kivasti päähän.
ja onhan tämä maijan sisko, eeva vilkkumaa ollut mukana yhdessä kapasiteettiyksikön biisissäkin ^__^
Ei Maija Vilkkuma mikään suosikkimuusikkoni ole, mutta kyllä sitä kuuntelee jos ei keksi muutakaan, samoin kuin muitakin suomalaisia artisteja. En oikein ymmärrä miksi nämä hevipellet aina haukkuvat täällä kaikkia vähänkin hyviä bändejä/laulajia. :)
Eetupatukka
5.4.2003, 17:35:13
Anna anteeksi Potri kuuntelen Heviä, mutta Maija Vilkkumaa on kyllä erittäin hyvä! Vaikkapa se biisi Tyttö ja Karhu tai mikä olikaan nykyäänkin alan iha itkemään sitä biisiä kuunellessa.
Niin, Ultra Bra ja Anna Eriksson rulaa myös!
Originally posted by Maya
Miksi moiset marginaaliryhmät? Maya ei kyllä mahtunut kumpaankaan.
Relaxo...
Originally posted by Potri
En oikein ymmärrä miksi nämä hevipellet aina haukkuvat täällä kaikkia vähänkin hyviä bändejä/laulajia.
Me ollaan varmaan vaan niin paljon ala-arvoisempia ja tyhmempiä kun kaikki ne jotka eivät heviä kuuntele.
...minä en sovi mihinkään marginaaliryhmään, olen vain hassu Tori Amosta ja Enyaa kuunteleva hömpänpömppä...
Niin. Onhan Vilkkumaa ihan kuunneltavaa musiikkia, en nyt suoralta kädeltä vihaa hänen kappaleitaan, saatikka häntä koska enhän minä häntä tunne, mutta en myöskään rakasta (katso musiikkimaku paria riviä ylempää...) Lempikappaleeni niistä, mitä olen kuullut on se mikä menee jotenkin "mieti ennenkuin lyöt" ja sitten siinä höpötetään meikeistä, ketjuista ja vöistä, hence the album name "Meikit, Ketjut ja Vyöt". Satumaatangosta en pitänyt niinkään hirveästi.
Se Halme-kommentti kyllä nosti Maijan (mutta ei valitettavasti Maijan musiikin...) pisteitä silmissäni aika roimasti.
Mayatar
7.4.2003, 12:14:44
Relaxo...
*tärisee ja vapisee ja piilottaa lihakirveen* Ok. ^^
JokerPoker
15.4.2003, 14:32:36
Maijaa en ole kuullut muuta, kuin auton levysoittimesta. Sellaista mukavaa rokkia, jota aina ihan mielikseen kuuntelee, mikäli ei ole parempaa tarjolla. Elikkä Vilkkumaalla on muutama ihan hyvä kappale, mutta suurin osa on lähinnä keskinkertaistakin alempaa, johtuen solistin paikoitellen rasittavasta lauluäänestä.
Kitarasoolot vinkuvat ihan hyvin joissain kipaleissa, kuten Ingalsin Laurassa, ja semmoisethan kappaleet ovat eniten tämän rokkipojan mieleen.
yksisiipi
24.4.2005, 9:36:51
Kyllähän Maijan ääni alkaa pikkuhiljaa rassaamaan, kun sitä soi ja soi ratiosta liikaa. Kyllä hänen musiikistaan varmasti joku pitää, mutta minä en.
Jaa-a. Itse asiassa Maija Vilkkumaa onkin alkanut potkimaan tässä muutaman kuukauden aikana. Sanoitukset ovat toimivat ja rokkaavat, vaikka välillä maistuu pieni tekotaiteellisuus, joka viittaa hieman YUP:n suuntaan. Ensimmäisen levyn Inglasin Laurat ja Satumaatangot ovat kivan rokkaavia rallatuksia, samoin Ei, Totuutta ja Tehtävää sekä Sielun Veljiltä lainattu Peltirumpu. Uusin levy Ei se olekaan niin on hieman taiteellisempaa menoa Maijalta, ja muutamassa biisissä on hieman samanlaista vaikutetta kuin CMX:n tuotannossa. Tämä on kuitenkin hieman suoraviivaisempaa/yksinkertaisempaa rokkia. Ihan hyvää kesämusiikkia, varsinkin levyn avaava teos Kesä, rauhallinen Katu ja menevä Yksi sekä Liian kauan.
Hayzel
26.4.2005, 18:17:40
Minusta Maijalla on muutama aika kova biisi, ehdoton suosikkini on Kristiina.
Myös se uusi "Se ei olekaan niin" ja "Kesä" ovar hyviä, koneella on ladattuna aika paljon maijaa, vaikken sen mikääs tosifani olekaan ;D
Silti minusta hän tekee aika hyvää musiikkia. Ainakaan hän ei ole yhtä ärsyttävä ja tekopirteä kuin KANA. [kylmiä väreitä :eh: ]
Eli maija on ihan hyvä artisti, mutta ei ylety top Kolmoseeni :)
Mitä poliisi sanoi toiselle heidän saatua hälytyksen?
"Laitetaan maija vilkkumaan"
Gahaheghagahaghaaa!
...
Okei, huono vitsi, mutta nyt itse asiaan. Maija Vilkkumaa ei kuulu suosikkeihini, mutta on hän ehdottomasti yksi kotimaan parhaimmista artisteista. Hän veti kyllä omasta mielestäni upean keikan RMJ:ssä viime vuonna, ja nyt kun uusi levy on ilmestynyt kauppoihin, niin menen varmasti katsomaan hänen esitystään seuraavaankin RMJ:hin.
Saruwatari
27.4.2005, 17:08:57
Minusta Maija tekee hyvää musiikkia. Omistan jopa tämän yhden levyn! [No okei, siskoni levy, mutta pöllin sen n_n ] Ja se on sitten tietysti se: Ei.
Suosikkini on "Kristiina" tai sitten "Mun elämä". Ja siitä "Mun elämä" laulusta tulee mieleen jotenkin oma elämäni :D .
Ei yllä top viitoseeni, mutta jos lasketaan vaan kaikki kotimaiset bändit ja artistit niin sitten Maijan löytää top viitosesta.. --. tai sitten top kympistä.
Real Emotion
15.5.2005, 21:50:02
Kyllä minä jonkin verran kuuntelen Maija Vilkkumaata. Nykyään vähemmän, kun se uusi levy oli niin pettymys. Satumaa-tango on paras biisi, minkä hän on tehnyt. En hirveästi pidä hänen äänestään, mutta ei se haittaa jos biisi on muuten hyvä.
Maija Vilkkumaa on todella oiva sanoittaja ja se on yksi syy, miksi hänen musiikkiaan olen kuunnellut. Arvostan myös sitä, että hän tekee biisinsä itse ja on saannut aikaan monia hitti kappaleita. Uusin levy oli minulle pettymys. Olisin kaivannut jotain uutta, mutta minulle se levy ei sitä tarjonnut. Ehkä ensi kerralla Maija paiskaa kovemman levyn ulos.
Tulipas tännekin eksyttyä.
Maija Vilkkumaasta, olen häneltä kuullut ehkä 2 laulua, koska en yleensä kuuntele:
1.Suomalaista musaa.
2.Tuollaista tyylilajia tai yleensäkään suomirockii.
Kyllähän minä monilta tunnetuilta vanhemmilta suomalaisilta artisteilta lauluja tiedän ja osaan laulaa(esim.yö, eppu, ja sit kaikkia noita iskelkmä tyyppejä arja koriseva, jne.
Maijan äänestä olen sitä mieltä niinkuin että se HUUTAA(niinkuin siinä satumaatangossakin jossain kohtaa se sanoo muistaakseni :"kuin joku HUUTAIS!(ja se ite huutaa lol)
Hauska juttu...sopii siihen kohtaa kyl...
Maijalla on sellainen erikoinen ääni, ja aika kova sellainen,seka jotenkin, miten sen nyt sanois tosiaan jotenkin "käheä" anteeks, en löydä oikeaa sanaa.
Kuitenkin mun on pakko rehellisesti sanoa että aina kun näen maijaa televisiossa niin mua kyl vähän niinkuin pelottaa, sen ääni ja ulkomuoto.
En sano että se ois ruma, se vaan jotenkin on semmonen.....
MAIJA VILKKUMAA:)
Minä :rispekti: Maijaa siitä että hän tekee laulunsa itse, se ei ole helppoa.
Todellakin se on hienoa hänelle, ja jo siitä on paikkansa ansainnut laulajana!
Kuitenkin, onpahan hänellä ainakin erikoinen ääni, eikä sellainen tylsä samanlainen kuin monilla suomalaisilla on...
Minun mielestäni, on hiukan lapsellista mennä sanomaan kenestäkään laulajasta näin:" Toi on ihan paska"+ olla perustelematta miksi.
Minusta sellainen artisti on aika huono joka ei osaa laulaa livenä, minä saan useasti shokin, kun huomaan kuinka hyvää jälkeä NE AMMATTILAISET osaavat tehdä jotka artistien levyjä tekevät ja heidän äänistään niin hyvän kuulosia saavat aikaiseksi levylle ja sitten kun he laulavat livenä niin se on jotain aivan muuta, eli he laulavat hyvin epävireisesti, ja ei voi siitä syyttää mikkiä kun olen monesti nähnyt heidän laulavan uudestaan...
eli pettymys on ollut ja tarkoitan tällä ulkomaalaisia laulajia, koska en kuuntele paljoakaan suomalaista musaa, koska en ole löytänyt hyvää bändiä.
Respektiä moni suomalainen bändi kyllä saa vaikka en siitä musiikki lajista pitäisikään, esim him o ihan okei.
Kuitenkin poikkesin varmaan aiheesta.
On tähän pakko lisätä, että laulaja josta en vain voi pitää on Kwanin naislaulaja.
Sen ulkomuoto, sekä ääni, ei....ei en voi, tämä on mielipide asia...
En tarkoita pahaa okei...
Hänestä en voi pitää, ja musiikki not my league.
Kuuntelen pop/rockia, esim:
Dido ja Hanson.
En jaksa tehdä listaa pidemmäksi.
Kaikilla on oma makunsa, mutta ei kaikista tartte pitää, mut maija on ihan okei, koska maija vaan on mun mielestä okei.
heh, olen sekava, menen pois nyt, hyvää yötä tasa-arvoisesti kaikille!
Goodbye folks!
JonVonRox
16.5.2005, 2:37:15
Maija on persoonallinen. Olemus, ulkomuoto ja tapa laulaa ja esiintyä. En mene suinkaan haukkumaan koska olen ollut pakotettu kuuntelemaan sitä ja sitäkautta myöskin kehittämään mielipiteeni. Otetaan esimerkiksi kappale Rikkinäinen Sähikäinen. Sanat ovat mainiot ja suoralta kädeltä on myönnettävä että en kykenisi samaan vaikka lyriikoita olen joutunut tekemään enemmänkin. Melodioista plussaa myös koska usein ne rullaavat sanoitusten kanssa yhteen. Vilkkumaata ei ehkä heti aivan ymmärrä vaan tekee yleistävän nopean mielipiteen. Kannattaa kuunnella useamman kerran levyllinen jos toinenkin. Paljon huonompaakin tästä maasta ja tuosta tyylilajista löytyy.