PDA

View Full Version : Pientä rahastusta FFX-3

psaijai
20.3.2003, 11:27:30
Final Fantasy X-3 jo tekeillä
torstai 20.3.2003

Squaresoftin Japanissa juuri julkaistu Final Fantasy X-2 -toimintaroolipeli on osoittautunut odotettuakin suuremmaksi hitiksi. Peli myi ensimmäisenä päivänä 1,2 miljoonaa kappaletta, ja Squaren kauppoihin toimittama 1,8 miljoonan ensierä on jo myyty loppuun.

Final Fantasy X-2:n menekin innoittamana Square ilmoitti, että Final Fantasy X-3 on jo tekeillä. Peli ilmestyy vuoden 2004 aikana Japanissa. Final Fantasy X -roolipelin jatko-osiksi tehtyjen Final Fantasy X-2:n ja X-3:n eurojulkaisusta ei ole vielä tietoa.

Lähde:
Pelit.fi (http://www.pelit.fi)

Pientä rahastusta. Kohta varmaan sit tulee FFX-2000. :( Tekisivät nyt niitä uusia eikä vain vanhoja.

Enkuli
20.3.2003, 11:34:19
Juu. Aika selvä tapaus, varsinkin kun FFX:n maailma ei nyt minusta ole ihan niitä parhaita edes.
Kuitenkin, jos pelit pysyvät yhtä hyvinä ja laajoina, niin aivan sama, eipä siinä oikein pitäisi olla vielä liiemmin valituksen aihetta. Olisihan se tosin kiva päästä välillä uuteen maailmaan peuhaamaan (FFXII).

Tätähän se peliala on. Sitä tehdään mikä myy.

-Enkuli, musta siivekäs

Potri
20.3.2003, 11:47:48
Keskittyisivät nyt tekemään sitä kolmeatoista. Kyllähän kaikki FF:ät aina myyvät, joten FFX:ää tarvitsisi nyt ikuisesti venyttää. Vaikka saavathan ne puolet materiaalista suoraan edellisestä pelistä, mutta luulisi fanien nyt haluavan ennemmin sen uuden FF:än. :(

Celeb
20.3.2003, 12:36:27
FFX-2:hta myytiin 1,2 miljoonaa kappaletta vain yhdessä päivässä. Se on kyllä jo jotain.

Minua ei yhtään haittaa nämä X-2 ja X-3 luvut, sillä jos peli on hyvä, en ala haukkumaan sitä pelkän nimen takia. Odotan ainakin innolla FFX-2:hta.

Kreifi
20.3.2003, 17:18:43
Kuten muutamat ovatkin jo sanoneet, mitä väliä sillä on kuinka "rahastusta" se on jos peli on hyvä?
Lisäksi voidaan alkaa miettimään, mitkä kriteerit pelin tulee täyttää, jotta se olisi rahastusta...

Mutta se on totta, että sitä tehdään mikä myy.

Hiukan ylihän tämä FFX maailmassa pelaaminen nyt alkaa mennä ja itskein toivon, että kävisivät jo uusien maailmoiden kimppuun. On kuitenkin ymmärrettävää, sillä onhan heillä nyt enemmän valmista pohjaa pelille - helpompi näin.

Kyllä, hiukan olen pettynyt, mutta en silti täysin luota tähän uutiseen.

Roakel
20.3.2003, 17:32:18
Minä en sitä oikein osaa kutsua rahastukseksi sillä FFX-2 myi erittäin hyvin ja ihan hauskaa vain jos he tekevät samasta pelistä jatko osia, voi olla että jonakin kauniina päivänä FF pelejä ei enään tulekkaan niin nauttikaamme tilaisuudesta odottaa uutta FF:ää. :)

Eniten minua ihmetyttää se että miten he ovat aikoneet tehdä näiden hahmojen kanssa FFX-2:sessa? Jos he tekevät FFX-3:sen niin tekevät sen kunnolla, jos siitä tulisi floppi niin FFX menettäisi myös nopeasti maineensa.

Kyllähän ne myös voisi keskittyä FFXII:n tekoon ja tekisivät siitä mahdollisimman monipuolisen, ettei siitä tulisi mikään nopeasti väsätty peli.

ceeb
20.3.2003, 17:35:54
Kuulostaa rahastukselta mutta tiedä sitten. Final Fantasy on aina Final Fantasy. En ole FFX:ää edes 20minuuttia pidempää pelannut joten en tiedä sitten minkälaisia nämä kaksi tulevat olemaan mutta pakkohankintoja kyllä. Toivottavasti Squaresoft onnistuu tekemään jatko-osat kunnolla ettei tule mitään Tomb Raider, tyylisiä jonka jälkeen ei enään haluakkaan kuulla puhuttavan koko pelistä. Tähän mennessä on ollut erittäin hyvä kun kaikki FF:ät ovat olleet erilaisia eikä mitään jatkoja toisistaan. Toivottavasti tästä ei tule tapa heille tehdä jatko-osia tuleviin FF:iin tai jatkaa tuota FFX-3:sta pidemmälle.

ixion
20.3.2003, 19:00:35
Ei se minua haitta vaikka ne tekisi niitä FFX:iä 10. Kunhan ne on hyviä ja minun mielestä se FFX:än maailma on hyvä. Kerrankin samoja hahmoja eri pelissä.

Tommistus
21.3.2003, 7:08:11
Hyvä vaan että tulee lisää FF pelejä, mutta toivottavasti Square tekee kaikki pelit hyvällä innolla, eikä mitään nopeasti sutaistuja näpyttelyitä. Ei kukaan samaa itseään toistavaa peliä jaksa pelata. Vaikka FFX, FFX-2 ja FFX3 olisikin muutama sama hahmo se ei haittaa kunhan on erinlainen tarina ja edes pari uutta hahmoa. Samassa maailmankartallakin voisi pelata ja itse asiassa minusta samoissa paikoissa olevat eri tarinat voisivat olla ihan hienojakin. :eh: Toivotaan että joku ymmärsi toun viimeisimmän kommentin...

Jabberwokki
21.3.2003, 11:37:05
FFX-2 vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta FFX-3, no joo. Ei kai tuota uutista ihan täysin voi vielä uskoa, mutta jos ne sen kuitenkin tekevät, niin voi olla ettei FFX:n maailma kestä niin paljon kierrätystä. Itse odotan tosissani vain FFXII:ta.

TheGrott
21.3.2003, 19:17:05
Älä muuta sano! Olin menossa linja-autolla kotiin koulusta ja yllätys yllätys aloimme kaverini kanssa juttelemaa Final Fantasyistä, ni kaverini oli lukenut Pelit- lehden jutun että tulee FFX-3, niin ihmettelin ja luulin että se oli vitsi. Se taitaa olla nyt muotia että tehdään peleille jatko osia vaikka edellinen peli ei ole ilmestynyt vielä euroopassakaan! Squaresoftilla ja enixillä ainakin intoa piisaa, vai onko enix missään tekemisissä Final Fantasyn kanssa....?
Ja jos pelejä tehdään noin tiuhaan tahtiin niin niistä alkaa pelien suola lähteä elikkäs niistä tulee vähän niinkun söisi puuta ja kaikki tietää miltä puu maistuu!

Niera Kuuranpoika
21.3.2003, 20:27:44
En nyt sanoisi tuota rahastukseksi. Muistaakseni jo aiemmin on ollut puhetta kolmannen osan tekemisestä, ja että FFX-2:n loppu jäisi sen verran avoimeksi että jatko-osa olisi mahdollinen. Ja kuten sanottu, jos laatu pysyy korkeana niin mikäs siinä. Onhan se toisaalta ihan mielenkiintoista että vaihteeksi paneudutaan yhteen maailmaan tarkemmin ja kerrotaan sen tapahtumista enemmänkin kuin vain yhden pelin verran. Eivätkös ne sanoneet että FFXII:stakin tullaan tekemään jatko-osia.

Seyana
25.3.2003, 10:25:40
Ei se nyt ehkä pelkkää rahastusta ole, jos porukka kerran haluaa ostaa. Mutta itse toivoisin, että keskittyisivät jo niihin uusiin osiin, sillä haluaisin uusia hahmoja ja uusia maailmoja, ei nyt enää kolmatta kertaa sitä Yunaa. Asioita pitäisi jättää auki eikä tehdä näitä jatko-osia kerta toisensa jälkeen. Mutta täytyy kyllä myöntää, että tulen varmaan nuo kaikki jatko-osatkin ostamaan, jos ne Euroopassa julkaistaan vielä tällä vuosikymmenellä.

Ceassa
29.3.2003, 13:17:48
Jaa pientä?

Rahastus taitaa olla se päällimmäinen syy tämänkin pelin tekemiseen. Sitä tehdään, mikä myy, ja FFX jatko-osineen näyttää myyvän todella hyvin. Nyt kun on löydetty sellainen maailma ja tarina, jota on hyvä jatkaa, niin tyhmiä olisivat, jos jättäisivät tilaisuuden käyttämättä.

Tosin itse en ala peliä tämän takia tuomitsemaan. Olihan FFX kakkostakin myyty päivässä ~miljoona kappaletta, eikä peli voi silloin täysin huono olla. FFX-3 olisi varmastikin ihan kokemisen arvoinen tapaus. Eihän sitä tiedä.

Saisivat tosin pikkuhiljaa keskittyä niihin muihinkin tuleviin osiin. Ei sitä Spiraakaan loputtomiin asti jaksa. Toivottavasti osaavat lopettaa jatko-osien tekemisen ajoissa, ennen kuin peleistä lähtee kaikki maku.

Eppaaa
1.4.2003, 14:31:26
Kunhan ei mene vanhan toistoksi, niin kyllä minä pienen rahastuksen maun kestä. Ei niitä FF:iä kuitenkaan koskaan ole liikaa. Parempia ropeja saa etsiä kunnolla (HUOM! äskeinen oli viittaus omaan mielipiteeseeni, enkä ota vastuuta toisten mielipiteistä).

Liquid
1.4.2003, 16:59:54
Mielummin toivoisin tietenkin uutta FF:ää, mutta kyllä jatko-osatkin kelpaavat, kunhan osat eivät vain ala toistamaan liikaa itseään. FFX-2:sen vielä jotenkin ymmärtää, mutta FFX-3 nyt alkaa maistua jo hieman rahastukselta. Ja luulempa, että jos Square tekisi nyt uuden FF:n, niin varmasti myisi enemmän, kun nämä jatko-osat. Toisaalta parempi sekin että näitä jatko-osia tulee markkinoille, kun odotella ikuisuuden uuden FF:n tuloa.

Otus
1.4.2003, 18:39:49
*heristää nyrkkiä squareenixin suuntaan*
Tampioita! FF-saagassa on se parasta, että tarinoita ei pilata tekemällä niille 500 jatko-osaa. Hups! Tarkoitin FF-saagassa oli parasta...
Se, että tarinoihin palataan vie niistä maun, sillä kaikkeen kyllästyy. Otetaan esimerkiksi vaikka Tomb Raider: Hyvin myy, mutta tarina on jo vähän liiankin tuttu.
Onhan se tarina, joka FF:ssä lähestulkoon samanlainen, mutta se että ympäristöt ja hahmot muuttuvat, tekee tarinoista joka kerta kiehtovia ja sen 50-60 euroa uhrattavan arvoisiksi. En ole yhtään varma ostanko tämän jatko-osan vai haluanko itse kuvitella miten sitten kävikään osion. Ketä minä huijaan? Kyllä minä kuitenkin ostan sen, pelaan läpi, huokaan ja mietin sitä, että taas ne vei rahat.

Yose
6.4.2003, 17:34:13
Juu selvää rahastusta, mutta en voi sanoa ettenkö odottaisi FFX-2 ja FFX-3 jos semmonen on tulossa, ja ne tulee myöskin varmasti ostettua, elikkä hienoa. Squaren tason tietäen on aivan sama tuleeko FFX-3 vai kokonaan uusi FF, ainahan se on parasta jos tulee uusi FF, mutta mä oon aina henkilökohtaisesti halunnu jatko-osia, ja nyt kun niitä on tulossa niin en paa pahakseni tehkööt vaikka FFX-10 jos huvittaa (tulee joka tapauksessa ostettua), elikkä siis rahastusta mutta hyvää semmosta...

timmy87
14.4.2003, 17:15:18
Kyllähän noita FFX:n jatko-osia pelaa jos niis on tarpeeks
puoleensavetäviä uutuuksia eikä FFX-3:een riitä
pelkästään Rikkun uudet "vaatteet".
Mut kyl noita pelaa mieluummin kuin se et
square rupeis tekee FF:iään GC:lle. :)

Yurikosan
14.4.2003, 17:33:54
Siis ei luoja jotain rajaa!!!! Ei mitään Spiran maailmaa jaksa kolme jaksoo katella!! teksi ny vähän jotain uusiikiin.. tai vaikka tekis uusinta painoksen VII:stä ennemmin kun jotain FFX-3 pelleilyä .. saattaa olla että FFx-2 jää myös ostamatta jos yli päätänsä eurooppaan tulee.. ennemmin ootan XII paitti jos se tulee olee surkee nii ehkä sit joudun tyytyy Dark Cloud 2 .. nojoo.. Rajottas silti noiden jatko-osien tekoa. Ei sitä vaa enää JAKSA.. kun tosiaan FFX:kään ei mikään parhaimpia FF:iä ollu

ghaleon
6.5.2003, 11:33:19
Tietääkseni FFX-2 on aika paljon erilainen kuin FFX. Eiköhän siihen maailmaan ole tehty uusia paikkoja vanhojen lisäksi. Mitäpä se haittaa, vaikka tekisivät kolmannenkin osan kunhan kehittävät siihen tarpeeksi uusia asioita.

Roleplayer
6.5.2003, 12:13:53
Squaresoftin on nyt täysin keskityttävä Final Fantasy 13 tekemiseen tai se ei tule koskaan ilmestymään..mitä järkeä on tehdä sataa peliä tai sen jatko-osaa yhdestä pelistä(viitaten Final Fantasy 10 josta on tullut jo X-2)

Ja rahastukseen sen verran, että eiköhän jokaisesta Final Fantasystä hieman ylimääräistäkin maksaa. :P

Z-e-r-o
11.5.2003, 19:12:14
Niin siis Final Fantasy X-3 ei ikinä tule. Sen on varmistanut jo itse Squaresoft.

ja mitä tulee Final Fantasy X ja X-2 eroavaisuuksiin niin... suunnilleen kaikki on erillaista tai ainakin hiukan muutettua. Maailma on sentään sama mutta kaikki muu pitäisi olla suht koht erillaista.

Jos Englannin kieli sujuu voi esim esimulgaisun (JAP/US versioista)
lukea www.rpgfan.com

Kuja Clone
11.5.2003, 19:39:00
Mikäs siinä jos hyvälle pelille tehään jatko-osia. Tosin kyllä se FFX-3 on ihan riittävästi.. Mahdollisen nelosen sijasta voisivat sitä FF12:sta alkaa tekemään. Se on kyllä hyvä kun on edellisen osan maisemia ja muita paikkoja näissä tulevissa jatko-osissa. :)

anttoonius
11.5.2003, 19:57:19
Voi vattulan väki, sanon minä!
Tekisivät nyt ihan omia pelejä eikä tällaista loputonta rahastusta!
PERKELE!

forever_child
23.5.2003, 21:19:44
Mun mielestä ne jatko-osat ei oo rahastusta. Kyllä mä ainakin ostan jokaisen FF:n mitä ne julkasee. Jäi se kympin tarina sen verran kesken että on pakko ostos multa. Kai aika moni haluaa tietää mitä Tidukselle loppujenlopuksi tapahtu!
Mutta siinä oon samaa mieltä monien kanssa että vois ne alkaa työstämään niitä tulevia osia jo. Tietääks kukaan että montako niitä ny on näillä näkymin tulossa? Ainakin XI ja XII.

Potri
23.5.2003, 21:33:13
FFX-3:a ei ole eikä tule, joten tällä ketjulla tuskin on enää merkitystä.