PDA

View Full Version : Arcade pelit

Mauler
12.6.2002, 19:48:22
Eli kolikkopelit. Kolikkopeli halleja suljetaan huimaa vauhtia. Harmin paikka. It se tykkäsin pätkiä House Of The Deadia tai...Cruisin' USA:ta oli helvetin kiva ajella kaverin kanssa vastaikkain. Ei samaa tunnelmaa ole konsoleilla. ei ei ei.
Kyllähän niitä satunnaisesti löytyy huoltoasemilta mutta Arcade hallit ovat täysin kuollut käsite...
Eli kertokaa kultaisia muistoja ja mielipiteitä..

Roakel
12.6.2002, 22:34:58
Muistan joskus pelanneeni tekken 2:stä kolikkopeli hallissa,muistan myös sen että kaikki rahat meni siihen  :D

Edited by Roakel on 12.6.2002 23:35

Karppi
13.6.2002, 7:26:42
Ahh Tekken ja muu mättö. Se vasta on jotain.
Ja sitten nämä ampumiset on k00l, vaikka sormet väsyy niissä näteissä muoviaseissa. Ja antakaa minulle vielä lopuksi nopeustesti niin olen iloinen. :)

Halleissa on vaan se huono puoli, että rahaa menee aika paljon. 'oho, menikö se kakskymppinen jo?' :D

Ilezki
13.6.2002, 8:26:18
ahh, ne ajat, kun tekkeniä hallissa kaverini kanssa pelasin....Ne ovat mennyttä...
Ampumispelit ovat kyllä :hevimies: , ja aina kun sellaisen kaverini kanssa näen, niin pelaan sitä. Pelihalleissa on se huono puoli, että koneet ovat nopeasti huonografiikkaisia, Pelit vanhoja, ja konsoleille käännettyinä. Myöskin krediittijuttu on huono, koska rahaa hupenee nopeasti, ja 3 on se, että niissä ei voi tallentaa. Kyllä nykyajan modernina päivänä on ihan hyvä, että konsolit yleistyy, ja Pelihallit tekevät sukupuuttoa, koska Konsolit loppujenlopuksi tulevat halvemmiksi, ja ovat parempia.

Edited by ilezki on 13.6.2002 09:27

Ren
13.6.2002, 9:39:41
Minä en ole koskaan ymmärtänyt arcadeviehätyksen päälle. En ole kyllä alalla ymmärtänyt oikein mistään mitään, jos aivan tarkkoja ollaan. Seuraava esimerkki tosielämästä(ni) (tosielämättömyydestäni).

Tampereen Keskustorin lähellä sijaitsee eräs Pelikaani, jossa oli ältsin magee sniperointipeli. Idea oli ihan perinteistä Virtua cop / Time Crisis / House of the Dead -tasoa, mutta erikoista oli kaappiin pultattu snipakivääri jännällä kiikarilla. En yhtään tiedä miten se toimii, mutta toimii kuitenkin ja hieno on.

Kaikkien terveiden poikien fetissi on tietenkin ampua joltakin toiselta terveeltä pojalta kallo halki noin puolen kilometrin päästä, joten kerran kaverini kanssa alennuin laittamaan rahan koneeseen. Ammuin kaikki kudit aivan päin himpskattia, en saanut hengiltä oikein mitään. Vasta vartin päästä pelaamisesta tajusin, että kappas vaan, olin tähdännyt oikealla silmälläni, joka on puolisokea :)

Se peli vaikutti kyllä ihan mielenkiintoiselta ja siinä oli kieroja featureita, harmi että kaltaiseltani invalidilta sen pelaaminen ei oikein onnistu (no pieni uhraus, kun kerran sain tämän silmän vuoksi vapautuksen armeijastakin). Hirveä määrä osumakohtia ja kuolinanimaatioita tietenkin, mutta jopa päävastukset kuolivat yhdestä päähän tulleesta napista :)

hyzky
13.6.2002, 10:06:16
Niin ei täällä Jyväskylässäkään oo pitkään aikaan ollu arcade-hallia.Kyllä siellä tuli yleensä käytyä kun kaupungilla oli vaikkei välttämättä ollu rahaakaan.
Itse yleensä tuli pelattua noita "halpis" arcade-pelejä kuten Metal Slug,Puzzle Bobble  ja se urheilu peli ja tietysti  Tekkeneihin tuli tuhlattua rahaa.Kaverin kanssa pelattiin yleensä Ilmakiekkoa.

Eltsi
13.6.2002, 11:19:53
.

Amadeus III
14.6.2002, 14:50:48
Mä olen pelannut yhdessä pelihallissa jotain räiskintäpeliä joka oli kyllä aika himo :)
Sitten tuon klassisen raptor nimisen lentokoneräiskintäpelin kopioita on ollut aika paljon pelihalleissa, ylhäältä kuvattua räiskintää :D

Flaming Amarant
14.6.2002, 17:14:16
Kuolleita? erittäin

Sonya
15.6.2002, 9:34:35
Kyllä sitä tekkeniä tuli joskus vuonna poks hakattua kamujen kanssa..

urho
15.6.2002, 20:09:31
Kyllä jotkin Arcadepelit on ihan kivoja. Ainoa miinus niillä on että ne syö kaikki rahat :/
Onhan niitä arcadehalleja on vielä vaikka millä mitalla. Täällä kuopion läänissä on kaiketi jotain 15 hallia.

Kepakko
15.6.2002, 20:44:23
Minä en koskaan ole oikee välittäny arcadepeleistä. Näitä time crisis ja sen tapasia on tullu pelattua joskus, mutta rahaa se vie, rahaa se vie. Tekkeniä en olekaan koittanut halleissa, joten se vois olla ihan hyvä kavereiden kanssa.

Supah
19.6.2002, 21:30:39
Se on kyllä harmi että arcadet kuolevat lähiaikoina
mutta muisto elää :D
parhaat arcadet ovat mielestäni semmoset laskettelu/lautailupelit joissa jaloilla ohjataan ja sitten toinen kiva luokka on semmoset nyrkkeilypelit joissa lyödään kohdetta ja se ottaa enemmä dmg mitä kovempi lyönti ja sitten kanssa ne räiskinnät semmosella aseella (paras asepeli mitä oon pelannu oli semmonen kyttäpeli missä oli konekivääri ja semmonen poljin ja ku polkimen paino pohjaan tuli mellakkasuoja :D muutenkin hyvä kun ne hahmot olivat tarkkaan tehtyjä ja sinne minne ampu niin sinne se näytti osuvan eli monta osumakohtaa)

Malokan
19.6.2002, 21:53:02
Minä en muista Arcade peleistä pidä kuin noista ammusekelu, ja niitäkin pelaan harvemmin.
Ja Ren, se tarkka-ampujapeli on huippusuosittu. Luokan kanssa kun kävimme MegaZonessa, niin lähes kaikki kokeilivat sitä... useamman kerran.

bigspin
20.6.2002, 10:21:40
No ainakin Oulun pelikaanissa pienempänä tuli pelattua kyllä ainakin Sega-rallya paljon:rolleyes: myös House of the deadia on tullu hakattua joskus:) nyt en oo pitkään aikaa pelannu mitään kolikkopelejä.

ps: onko muuten oulussa enään mitään kolikkohallia?

Mauler
27.6.2002, 20:29:03
Originally posted by Snorre
Kyllä jotkin Arcadepelit on ihan kivoja. Ainoa miinus niillä on että ne syö kaikki rahat :/
Onhan niitä arcadehalleja on vielä vaikka millä mitalla. Täällä kuopion läänissä on kaiketi jotain 15 hallia.
ainakaan kuopiossa ei ole yhtään.

Theemu
27.6.2002, 21:07:55
Kortittomana minusta on ihan hauskaa voittaa kaverini autopeleissä kännissä.

Muistan kun joskus ruotsinlaivalla tökkäsin viimeisen vitoseni pokerikoneeseen ja sain sitten neloset -> 75mk. Sitten löydettiin kaverin kanssa Virtua Fighterin ilot. Ja Kesälahdella, jossa lapsuuteni kesät vietin, oli joskus legendaarinen Pole Position yhdessä lomakylässä. Jumaliste, siinä vasta peli.

Archux
1.7.2002, 16:16:46
Pelihalliessa pelaaminen voi olla kyllä erittäin hauskaa. Kokeilkaapa House of the Dead kakkosta molemmilla pistooleilla samaan aikaan (todella hubaa). Laivalla kokeilin kans sellasta nyrkkeilypelii missä piti mätkii sellasia läppiä. Se oli todella hauskaa. Sen pelin tarina oli aivan naurettava. Heti alussa "This story is completely fictional and has nothing to do with the real world. Do not attempt to copy or...blahblahblah", ja sitten tarina alkaa: "It is year 200X and all civilization has been destroyed in a thermo nuclear war and now the world is ruled by violence and brutality...blahblahblah" Tossa kohtaa repesin jo aivan totaalisesti. Sitte saiki mätkiä oikeen olan takaa niin että koko pelikone heilahteli ja siinä välissä tarina eteni taas jollain aivan naurettavalla tavalla.

Nightblade
6.7.2002, 17:28:44
Viimeksi olen pelannut Silent Scopea, Ilmakiekkoa sekä semmosta pizzamopopeliä. Niitäkin pelasin vain kyllästymisen takia. Pidän enemmän siitä, kun itse omistaa pelit, eikä tarvitse maksaa turhaan. Vaikka onhan välillä kiva kokeilla jotain, ennen kuin ostaa sen. Jos ostaa.

Chang
10.7.2002, 12:26:34
Jooh tulihan tota Tekkeniä ja House of Deadia pelattua aikoinaan ja todella paljon tulikin rahat hupeni yleensä hyvin äkkiä pelihalleissa...

Supah
10.7.2002, 16:14:34
archux oliko se semmoinen anime tyylinen?
itse olen semmosta nyrkkeilyä joskus pelannut mutta juonta en muista (se taisi olla tommoinen)
jos se oli se niin se oli todellinen käden tappaja semmoiset epäsopivat hanskat jotka olivat niin kovat sivusta että kädet menivät verille :fuckya: ja siinä hakattiin semmosta kuutta läppää jotka pomppasivat esiin vaakasuunnassa

Yakomaru
18.7.2002, 10:06:00
Mä muistan kuinka tuli ennen pelattua kaikkia mättöpelejä ja muistan kun pelikaanissa oli tekken tag ennen kuin pleikka 2 oli tullut edes kauppaan. Mä olin ihan silleen että WHOA!!!
Ja kaverin kanssa mikään ei päihittänyt Time Crisisia.:)

hulluz
27.7.2002, 22:09:34
Sega rallia on kyllä tullut hakattua paljon kun olitiin risteilemässä. Se on kyllä paras kolikko peli ikinä.:ooh:

mogvisti
2.8.2004, 17:39:03
Muistan vielä ne ihanat lapsuuden ajat, kun ei ollut pleikkaria tai muita uudenajan kotkotuksia. Silloin piti pelata vanhoja arcade pelejä, joista suosikkejani oli mm. Sega Rally, House of Dead ja muut valopistooli-ammunta pelit. Harmin paikka että nämä klassikot poistuvat uuden ajan konsoleiden tieltä, mutta sitä kait se kehitys teettää.

Mikäköhän oli nimeltään sellainen ammuntapeli, jossa aseena oli vanha revolveri ja sit pitää ampua sellaisia kuppeja. Kupit ei ole mitään digitaalisia luomuksia vaan oikeita muovisia kuppeja, jotka menevät palasiksi osumasta ja sitten ne taas ehjenee jotenkin oudosti. Tälläinen härveli oli Jyväskylässä Pelikaanissa keskustan lähellä. Mikäköhän oli lienee?

Cynic
10.1.2007, 21:58:36
Terve! Elikkäs ollaan kaverin kans mietitty että mitenköhän nykysuomessa saisi tuulta alleen uudella tavalla suunniteltu pelihalli? Tarkoituksena olisi hankkia uudet laitteet ja lisäksi ns " retropuoli " + kahvio.. Kyse olisi arcadepeleistä, lisänä tietenkin erinnäiset räiskinnät ynnä muut urheilupelit, flipperit ja kaikki mitä entisaikaan on arcadehalleissa ollut :) .. Rupesi vaan mietityttämään kun porukka on kovasti eri forumeilla kaipaillut kunnon " vanhan-ajan " pelihalleja.
Nykyskideille täysin tuntematon käsite taitaapi olla. Mutta niin tosiaan tähän nyt kaivattaisi kovasti mietteitä elikkäs risut ja ruusut tähän vaan sitten kiitos. Jos jollakin on tietoa myös tähän liike-ideaan liittyvät laki-säädökset niin niistäkin kaivattaisi tietoa. Perimmäisenä ajatuksena olisi tehdä paikasta peliluola jossa olisi kaikille jotain, paikkakuntana olisi Ylivieska joka sijaitsee n.120 kilometrin päässä Oulusta. Asukkaita paikkakunnalla on suunnilleen 14000 joka tosin on alati kasvava joka johtuu jatkuvasta kauppojen siirtymisestä paikkakunnalle. Näistä mainittakoon esim Gigantti. Alkuun olisi tarkoitus sijoittaa laitteisiin n. 10 000 ¤ joka taitaa olla aika kohtuullinen arvio 7-10 laitteesta ( käytettynä suurin osa, niitä tuntuu löytyvän kovastikin.. ). Mutta näin tässäpäs nämä ajatukset tältä erää. Kiitos.

Kapteeni Kunimura
13.1.2007, 22:30:43
Nuorempana kävin monesti viikossa pelailemassa flipperejä ja muita pelejä. Urheilupelit (tähän lasken myös rallipelit) eivät ole koskaan kiinnostaneet. Niitä täältäkin löytyy muutama, mutta niitä en koskaan pelaa. Helsingissä pelasin kerran Virtua Fighter 4:sta, mutta tikku ja näpit oli sen verta heikossa vedossa että ei siitä oikein tullut mitään. Jos Suomen arcadeissa olisi enemmän räiskintäpelejä (siis perinteisiä kaksiuloitteisia shoot 'em uppeja eikä mitään valopyssy säätöä) ja uudempia taistelupelejä, voisi arcadeissa oikeasti käydäkkin.