View Full Version : Ilmoitus: Moderaattoreita karsittu
Gabriel
30.3.2003, 17:34:33
Moderaattoreille lähetettiin tässä taannoin yksityisviestejä joissa kyseltiin heidän moderoinnistaan. Tuo oli nimenomaan tätä varten, sillä moderaattoreita on päätetty karsia. Seuraavassa lainauksessa myös syy moiseen:
Originally posted by Narbeleth
Tätä nyt on jo pidemmän aikaa tullut ihmeteltyä, mutta nyt vasta jaksan ihmetellä tosissani. Ja sen ihmettelyn aiheena on tämän hetkinen aluekohtaisten moderaattoreiden määrä, sekä GM:ien määrä. Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että nykyinen määrä on lievästi sanoen pirun paljon?
Useat alueet ovat ylimoderoituja eikä kaikkia moderaattoreita edes tarvita. Joillakin on aivan liikaa alueita joten luonnollisestikin heidän tehokkuutensa kärsii siitä. Tässä siis lista karsituista moderaattoreista ja perässä myös perustelut. Ylläpidon päätöksestä karsitaan aakkosjärjestyksessä seuravaat tapaukset:
Candice
Pois ylimoderoidulta alueelta Grafiikka. Aktiivisuus kyseisen alueen moderaattoreiden keskivertoaktiivisuuden alapuolella. (Grafiikka on muutenkin yksi moderoiduimpia alueita.)
Pois ylimoderoidulta alueelta FFX-. Neljä moderaattoria on kyllä ihan liikaa ja muiden aktiivisuus on selvästi suurempi.
Celebrati
Pois alueelta Tervetuloa ja -menoa. Alue ei tarvitse kuin yhden aktiivisen moderaattorin ja lisäksi Celebratilla jää aikaa keskittyä paremmin muihin alueisiinsa.
dagger
Pois ylimoderoidulta alueelta Grafiikka. Aktiivisuus kyseisen alueen moderaattoreiden keskivertoaktiivisuuden alapuolella. Vaikka ansiot kyseisellä alueella ovat korkeat (Grafiikka-alueen säännöt), niin kuitenkin idlaa.
Pois ylimoderoidulta alueelta FFVII-IX. Ei tarvetta, idlaa. Lisäksi neljän moderaattorin huolehtima alue ei tarvitsisi kuin ainoastaan yhden The Death Magicin tasoisen moderaattorin, mutta Celebrati ja isoSILLI hekin hyvän huolen pitävät.
mazzeneko
Pois ylimoderoidulta alueelta Anime & Manga. Idlaa.
Neo
Pois alueelta PC, internet ja ohjelmointi. Idlaa. Lisäksi alueelle ei tarvita kuin yksi moderaattori ja psaijai hoitaa homman hyvin.
Gabriel
10.9.2003, 21:30:21
En ole ainoa joka on tämän merkille pannut, ja nyt otan asian ihan julkisesti esille (mielestäni on myös sopivaa käyttää tätä ketjua, sillä se koskee kuitenkin juuri tätä aihetta). FFfinin moderaattoreiden aktiivisuuden taso on nimittäin säälittävän alhainen. Ainoastaan Roakel tuntuu ihan toimivankin, ja jos minulla olisi täydellinen päätösvalta näiden karsimisten suhteen olisi hän myös mitä todennäköisimmin ainut joka jäisi.
Admineiden aktiivisuuteen en nyt mene puuttumaan, mutta listaan tässä näkemykseni kaikkien moderaattoreiden aktiivisuudesta kulkien Forum Leaders -listalta ylhäältä alas aloittaen Super Moderatoreista.
Celeb - postaa välillä, moderoinnista ei jälkeä näy oikein lainkaan. Suurimmaksi osaksi ajasta hiljainen foorumeilla eikä suutaan yleensä avaa kuin jos keskustellaan jostain mahdollisista uudistuksista. En katso aktiiviseksi.
Potri - ilmiselvästi foorumeita selailee ja pelialueilla varmasti tekeekin jotain, muttei ole mielestäni tarpeeksi aktiivinen omatakseen SM:n tittelin. Häneltä en nyt kaikkia modeoikeuksia riistämään menisi, mutta tuntuu ettei hän niillä pelialueiden ulkopuolella oikein mitään teekään.
Noirre - joskus lyhyehköjä paikallaroikkumisen kausia, yleensä hyvinkin pitkään idleisenä. Ei mielestäni täytä aktiivisuudellaan moderaattorin viran ehtoja.
Kurko - selaa kyllä selvästikin, muttei Celebinkaan tapaan tunnu postaavan kuin ehkä joitakin uudistuksia käsitteleviin ketjuihin. Ei moderoinniltaan mitenkään kiitettävän aktiivinen. En häntäkään ainakaan SM:n virassa pitäisi.
Echo - milloin edes viimeksi paikalla? Ei kyllä tee modeoikeuksillaan oikein mitään.
auron_86 - ...niin kuka?
Candice - tarkemmin ajatellen en muista nähneeni häntä oikein awardsien jälkeen. Aivan liian idleinen hänkin - ei läheskään niin aktiivinen kuin mitä moderaattorin pitäisi olla.
David.A.Mage - no on sentään kuitenkin melko aktiivinen (ainakin muihin verrattuna). Hänen antaisin kyllä oikkansa oikeastaan pitääkin.
Eetupatukka - vaikka omien sanojensa mukaan käy paikalla joka päivä, niin ei aktiivisuus ainakaan posteissa näy, eikä mielestäni myöskään moderointitoimintana. Jos ainoastaan selailee foorumeita ei kyllä mitään modeoikkia tarvitse, pois häneltäkin.
Ilezki - viime aikoina ollut hiljainen hänkin. En muista oikein milloin viimeksi Ilezkin toimia näin, ei ainakaan aktiivinen moderoinnissaan ole.
isoSILLI - ei tunnu tekevän oikeastaan yhtään mitään.
Moppi - kadoksissa eikä kukaan ole ilmoittanut löytäneensä. Ei hänkään tee moderaattorin oikeuksillaan mitään.
psaijai - sentään huomattavasti aktiivisempi kuin muut. Paikalla kyllä näyttää käyvän päivittäin, moderointiaktiivisuudesta en sitten osaakaan sanoa. Ei kuitenkaan läheskään yhtä paha tilanne kuin mitä suuren osan kohdalla.
Purity - kyllähän Eetupatukan tavoin paikalla käy, mutta moderointi ei omasta mielestäni ole kovinkaan kummoista. En usko tilanteen mitenkään muuttuvan jos häneltäkin oikeudet pois otettaisiin.
Roakel - ainoa kunnon moderaattori nykyään. Aktiivisuudellaan peittoaa kaikki SM:t ja moderoi tehokkaasti. Tästä listasta ainut jolle näyttäisin peukkua ylöspäin :up:
Sami E - jossain vaiheessa jonnekin unohtunut. Tilanne tuskin muuttuisi piirunkaan vertaa jos Sami E olisi vailla nykyisiä modeoikeuksiaan.
Shai - nimi on kyllä viime aikoina ollut hieman enemmän esillä kuin aiemmin, mutta moderointiaktiivisuudeltaan suurin piirtein samanlainen tapaus kuin kaikki muutkin. Ei hyvä, ei.
The death Magic - eipä tämäkään tunnu tekevän nykyään paljoa mitään.
Welc - tuntuu olevan Noirren tapaan sekä aktiivisuuden että unohtautumisen kausia, muttei tilanne ole kokonaisuuskuvaa katsoen kovin hyvä hänenkään kohdalla. Vaikuttaa oleskelevan Musiikin puolella lähinnä jotta siellä olisi moderaattori eikä niinkään moderoi.
Kaikista noilla yllä listatuista olisi ainut jonka varauksetta virkaansa jättäisin Roakel. Mahdollisesti myös David.A.Mage ja psaijai, mutta jos päätös olisi täysin minun lähtisivät kaikki muut moderaattoreiden listalta. Aktiivisuus on moderoinnin virkaa hoitavilla kauhistuttavan alhaalla, ja ainakaan omasta mielestäni ei pitäisi pitää epäaktiivisia moderaattoreita vain sen vuoksi jotta näyttäisi että on moderaattoreita. Tilanne on joskus ketjuja selatessa vaikuttanut hirvittävältä ja muutaman viime kuukauden ajan olen miettinyt olenkohan minä ainoa aktiivisesti moderoiva.
Ja vastatakseni ennalta muutamiin mitä todennäköisimmin esitettäviin väitteisiin:
Q: Mutta minähän selaan aktiivisesti foorumeita vaikken usein (= joskus viikkoihin) postailekaan.
A: Nimenomaan tuollaiselle ei tarvetta ole. Jos vaivautuu vain selaamaan eikä postailee tarkoittaa se mitä todennäköisemmin myös sitä, ettei vaivaudu moderoimaankaan.
Q: Koulut ovat alkaneet. Ei sitä voi odottaa että keskittyy vain foorumeiden hoitamiseen.
A: Jos haluaa keskittyä kouluun niin onko edes tarvetta millekään modeoikeuksille? Silloinhan voi yhtä hyvin luopua niistä.
Ketkäs sitten täällä moderoivat jos kaikki patsi adminit lähtee? :) Kaikista noista listaamistasi modelaattoreista en tiedä, mutta kyllä monien toimintaa on aina näkynyt (jotkut laittavat vähän liiankin innokkaasti ketjua lukkoon). Yksi syy monen "epäaktiivisuuteen" on luultavammin myös siinä että ei vaan ole jäänyt mitään moderoitavaa.
Omaksii puolustukseksini voin sanoa, että vaikkei mitään hirveää puurtamista tässä ole ollut, niin kyllä aika tasaiseen tahtiin on joitain pikkujuttuja saanut tehdä. Aika aktiivisesti foorumia kuitenkin tarkkailen.
Alkujaan kirjoittanut Gabriel van Kascanos
Q: Mutta minähän selaan aktiivisesti foorumeita vaikken usein (= joskus viikkoihin) postailekaan.
A: Nimenomaan tuollaiselle ei tarvetta ole. Jos vaivautuu vain selaamaan eikä postailee tarkoittaa se mitä todennäköisemmin myös sitä, ettei vaivaudu moderoimaankaan.
Jaa millä perusteella? Kyllä moni selaaja varmaan tekee työnsä jos sitä eteen sattuu.
Gabriel
10.9.2003, 22:26:50
Originally posted by Potri
Ketkäs sitten täällä moderoivat jos kaikki patsi adminit lähtee? :) Kaikista noista listaamistasi modelaattoreista en tiedä, mutta kyllä monien toimintaa on aina näkynyt (jotkut laittavat vähän liiankin innokkaasti ketjua lukkoon). Yksi syy monen "epäaktiivisuuteen" on luultavammin myös siinä että ei vaan ole jäänyt mitään moderoitavaa.
Hieman sarkastisesti voisin sanoa, että ne samat jotka ovat tähänkin asti viime aikoina moderoineet. Eikä minulle tule Roakelin lisäksi mieleen oikein ketään muuta jonka modetoiminnasta olisi oikeastaan minkään verran jälkiä näkynyt. Moderoitavaa sitä paitsi löytyy mm. monilta pelejä käsitteleviltä alueilta vaikka miten paljon - kukaan ei kuitenkaan mitään asialle tee. Lisäksi kun ircissä huomautin kahdesti Sanaleikki II -ketjussa olevasta deletoinnin arvoisesta postista ei kukaan tehnyt mitään. Itse en koskenut sillä halusin nähdä dellaako kukaan. Eipä dellannut.
Omaksii puolustukseksini voin sanoa, että vaikkei mitään hirveää puurtamista tässä ole ollut, niin kyllä aika tasaiseen tahtiin on joitain pikkujuttuja saanut tehdä. Aika aktiivisesti foorumia kuitenkin tarkkailen.
No joo, ongelmanahan on se ettei modejen aktiivisuudesta voi varmuudella sanoa. ikonBoardin aikojen Moderator log -tapainen tilastotoiminto puuttuu, joten varmuudella ei voi sanoa kuka tekee mitä vai tekeekö ylipäätänsä yhtään mitään. Saamastani vaikutelmasta olen noita kirjannut, ja kyseessä siis tosiaankin on vaikutelma (vaikken olekaan ainut joka on saman saanut).
Jaa millä perusteella? Kyllä moni selaaja varmaan tekee työnsä jos sitä eteen sattuu.
Varmasti tekeekin. Kysymykseksi kuitenkin jää kuka tekee ja kuka ei (eikä tuo ollut yllyke kaikkia modeja varten postaamaan tähän ja sanomaan 'minä!').
Originally posted by Gabriel van Kascanos
FFfinin moderaattoreiden aktiivisuuden taso on nimittäin säälittävän alhainen.
Jos taso on säälittävän alhainen, niin eikö silloin pitäisi valittaa siitä, että spammia esiintyy foorumeilla?
Kun Roakel, psaijai ja David.A.Mage hoitavat hommansa hyvin: moderaattorit siis hoitavat hommansa hyvin Grafiikka-, Häröily-, Nintendo-, Tervetuloa- ja menoa-, Final Fantasy X--, Apuva- ja PC & Internet & Ohjelmointi alueilla.
Entäpä Yleistä keskustelua, Fiktio & Kirjallisuus, Musiikki, Elokuvat & TV, Anime & Manga, muut FF-alueet kuin X-, Yleiset peliaiheet ja Sony (melkein kuolleita foorumeita en luetellut). Onko noista foorumeista valitusta tullut? Ja eihän psaijai, Roakel ja David.A.Mage niitä pysty hoitamaan.
Gabriel
10.9.2003, 22:52:53
Kun Roakel, psaijai ja David.A.Mage hoitavat hommansa hyvin: moderaattorit siis hoitavat hommansa hyvin Grafiikka-, Häröily-, Nintendo-, Tervetuloa- ja menoa-, Final Fantasy X--, Apuva- ja PC & Internet & Ohjelmointi alueilla.
Mikäli he hoitavat homman siinä hyvin, niin onko muille samoilla alueilla moderoiville tarvetta?
Entäpä Yleistä keskustelua, Fiktio & Kirjallisuus, Musiikki, Elokuvat & TV, Anime & Manga, muut FF-alueet kuin X-, Yleiset peliaiheet ja Sony (melkein kuolleita foorumeita en luetellut). Onko noista foorumeista valitusta tullut? Ja eihän psaijai, Roakel ja David.A.Mage niitä pysty hoitamaan.
Tähän voisin quotata itseäni aiemmasta viestistäni, jossa kerroin postista joka sijaitsi nimenomaan Yleisillä alueilla (eikä muuten noidenkaan tilanne kovin hurraava ole, ei yhdenkään - kukaan ei vain jaksa oikein valittaa joka onkin vielä pahempi juttu).
Lisäksi kun ircissä huomautin kahdesti Sanaleikki II -ketjussa olevasta deletoinnin arvoisesta postista ei kukaan tehnyt mitään. Itse en koskenut sillä halusin nähdä dellaako kukaan. Eipä dellannut.
Uber Weapon
11.9.2003, 8:24:38
Pitäisi perustaa ketju jossa "nyypätkin" voisivat "hakea" moden hommiin, ettei moden oikeudet olisi vain tarkoitettu niille jotka ovat olleet täällä pari vuotta. Uutta verta!
Administraalinen idle on asiaan kuuluvaa, tuleehan admineiden ennen kaikkea pitää huoli että sivut on pystyssä. Mutta se että onko moderatiivinen idle kunnioitusta herättävää on sitten jo toinen juttu. Aktiivisille käyttäjille mode oikeuksia, ei niille joitten arvostuksen perusta on joissain parhaimmillaan vuosien takana.
Minä muuten ihan itse pyysin että minun mode-oikeudet poistettaisiin. Tietynlaisena protestina vallitsevaa järjestelmää kohtaan.
Vaikka kavereiden (sukulaisten ja elämänkumppaneiden) modetus on sinällään perusteltua että silloin ainakin tietää kenelle on oikkia antanut, voisi sitä kuitenkin pitää hieman nepotismina, ja ainakin sisäänpäin lämpenemistä edistävänä.
Tässä olisi muuten aika hyvä tilaisuus yleensäkin arvostella järjestelmää huomauttamalla että tietty mielivaltaisuus on liian yleistä. Ja jollei usko niin tutkii lukotettujen ketjujen viimeisiä viestejä.
Jackal von ÖRF
11.9.2003, 8:36:54
Tuo moderaattorilogin puute hankaloittaa hieman modevalintoja. Kyseinen toiminto on tulossa vBulletin 3:een, joka on tällä hetkellä versiossa Beta 6. En välttämättä viitsi ottaa täällä beta-softaa käyttöön, vaikkakin niin tehtiin foorumien alkuaikoina, koska paikka on nyt silloista huomattavasti isompi. Odotellaan siis vielä. Jos modevalinnat tehdään nyt uusiksi, niin ainakin sitten myöhemmin voidaan seurata moderointiaktiivisuutta.
Wompatti
11.9.2003, 8:52:34
Joitakin moderaattoreita voi uusia, muttei sentään noin paljoa kuin Kaappi on postissaan esittänyt. Parista modesta voin sentään sanoa että he selaavat foorumia useinkin, mutteivät kuitenkaan kirjoittele aina. Sekö tekee heistä epäaktiivisia?
Kaapille taitaa olla ongelma se, ettei tarvitse tehdä mitään. Omin päin jos menet jotain tuollaista tekemään, niin lähtee hyvin äkkiä sinultakin oikeudet. Mietitään vaikka sitten uudestaan kun vBulletin 3 on käytössä, okies?
The death Magic
11.9.2003, 9:30:01
Örh. Gabriel jos kerran modelogeja ei ole niin eikö sinun pitäisi silloin tutkia ennenkuin hutkit?
Minun modetyöstäni näkyy ainakin KOLME selvää todistetta.
Squaresoft alueella olen muuttanut topicin nimeä sopivammaksi(mainitsen tästä erikseen postissani)((se topic jossa lukee hitosti spoilereita)
Klassikot alueella olen sulkenut kaksi turhaa topiccia joiden sulkemisesta ei ole NIIN kauaa.(ja ne jopa näkyy selvästi ekalla sivulla)
Noh nykyiset-osastolla paikassa olen poistanut pari postia vähän aikaa sitten ei mitään sen merkittävämpää.
Tietenkin ilman modi-logeja näitä on aika mahdotonta nähdä mutta jotkut asiat luulisi huomaavan helposti.
Minä joo selaan osastoja pääasiassa koska ei vaan ole aina topicceja joihin viitsisin vastata. (Mutta olen ajatellut perustaa pian pari suurta ja järkevää topiccia :P)
Joten jos vaikka tarkistat sanomani niin huomaat sen olevan totta.
Joten tutkiminen kannattaa.
Gabriel
11.9.2003, 9:32:55
Joitakin moderaattoreita voi uusia, muttei sentään noin paljoa kuin Kaappi on postissaan esittänyt. Parista modesta voin sentään sanoa että he selaavat foorumia useinkin, mutteivät kuitenkaan kirjoittele aina. Sekö tekee heistä epäaktiivisia?
Se, mitä pelkään, on että ellei jaksa postata niin ei välttämättä jaksa myös moderoida. Kun moderator log puuttuu ei voi kunnolla sanoa kuka foorumeita selaavista modeista tekee jotain ja kuka ei. Ehdotukseni oli radikaali, tiedän - ja tuossa kerroinkin ainoastaan ihmisten aktiivisuudesta saamani vaikutelmasta, sekä miten toimisin vain sen perusteella. On sitä toki muitakin tietolähteitä, ircin kautta sitä voi tietää monien selaavien modejen myös oikeasti tekevän jotain.
Kaikkia vain selaavia ei olisi järkevää lähteä poistamaan, mutta surutta voisi mielestäni poistaa oikeudet sellaisilta nimiltä kuin auron_86, Candice, Moppi, Sami E ja Shai.
Kaapille taitaa olla ongelma se, ettei tarvitse tehdä mitään. Omin päin jos menet jotain tuollaista tekemään, niin lähtee hyvin äkkiä sinultakin oikeudet. Mietitään vaikka sitten uudestaan kun vBulletin 3 on käytössä, okies?
Jahka vBulletin 3 on käytössä voi tosiaan katsoa kunkin foorumeita selaavan moden moderointiaktiivisuutta. Tässä vaiheessa tuollainen radikaali veto saattaisi osua ikäväksikin, mutta jos tietää kuka tekee ja mitä voi päättää asiasta paremmin.
Sitä paitsi ei tilanne nykyään oikein huononemaankaan päin ole, joten välitöntä tarvetta ei tuollaiselle liene.
Kreifi
11.9.2003, 11:03:08
Originally posted by Uber Weapon
Pitäisi perustaa ketju jossa "nyypätkin" voisivat "hakea" moden hommiin, ettei moden oikeudet olisi vain tarkoitettu niille jotka ovat olleet täällä pari vuotta. Uutta verta!Ei todellakaan. Moiseen ei ole mitään tarvetta.
En oikeasti halua nähdä "ylilyöntejä": Teksti signussa: "Kaappi, palvon maata jalkojesi alla, koska teit minusta moden" (vapaampi lainaus), foorumilta lähtöjä, koska moderaattorin titteliä ei tippunut.
En nyt sano, että uudemmat jäsenet kaikki olisivat epäpäteviä ja haluaisivat moderaattoriksi vääristä syistä, mutta moni on, siksi pitääkin hiukan katsella niitä. Foorumilta löytyy aivan varmasti vanhempia päteviä jäseniä moderaattoreiksi.
Ja hei, homma menee naurettavaksi kun pääsemme vaiheeseen: "et ole moderoinut" "no olen, katos nyt totakin" "niin, mutta et kuitenkaan ole" "olenpa, minulla on viisi todistetta".
Minusta ei ole oikeastaan hirveästi syytä valittaa. Muutamien modejen kohdalla on ehkä hiukan häikkää, mutta kyllä homma muuten on kohtalaisen hyvin hallussa.
Noirre
11.9.2003, 12:04:24
Noirre - joskus lyhyehköjä paikallaroikkumisen kausia, yleensä hyvinkin pitkään idleisenä. Ei mielestäni täytä aktiivisuudellaan moderaattorin viran ehtoja.
Huomauttaisin, että kun olin poissa, ilmoitin siitä, ja minulla ei silloin ollut modenoikeuksia. Sain ne takaisin kun tulin takaisin, mistä on parisen viikkoa. Tänä aikana olen mielestäni ollut ihan aktiivinen ja hyvä mode muutenkin (esim. grafiikalla bongasin kaksi epäasiallista viestiä, go me~). Sitäpaitsi, kun listaasi selaa, näyttäisi siltä, että antaisit kenkää kaikille muille paitsi psaijaille ja Roakelille. Ettet nyt olisi innostunut vähän liikaa kultapieni? Muutenkin väitöksesi siitä, että jos ei postaa, ei jaksa moderoidakkaan, on absurdi - nopeampaahan se viestejä on poistaa ja editoida kuin kirjoittaa uusi viesti... Sitäpaitsi, anteeksi nyt jos on vähän ilkeää, se, että kaikki eivät ole yhtä aktiivisia koko ajan kuin sinä ei tarkoita, etteivätkö he olisi aktiivisia ollenkaan. Vilkaise vaikka esim. psaijain postitusstatseja - kuitnekin luku on yli kaksi postia päivässä, eli on niitä ainakin jossain vaiheessa kertynyt.
Osa modeista, josta puhuit, varmaan onkin epäaktiivisia, mutta ehkä ensin kannattaisi keskustella asiasta heidän kanssaan henkilökohtaisesti eikä alkaa toitottaa sitä julkisesti ja kysyä muiden mielipiteitä. ihmismieli on unohtavainen eika joka paikkaan voi koko ajan revetä.
Gabriel
11.9.2003, 16:52:35
En oikeasti halua nähdä "ylilyöntejä": Teksti signussa: "Kaappi, palvon maata jalkojesi alla, koska teit minusta moden" (vapaampi lainaus), foorumilta lähtöjä, koska moderaattorin titteliä ei tippunut.
Joo, joskus on sattunut vaikka mitä hupaisaa asiaan liittyvää. Ei minulla kyllä mitään palvontaa vastaan ole, mutta ei se ketään edesauta. ;)
Ja hei, homma menee naurettavaksi kun pääsemme vaiheeseen: "et ole moderoinut" "no olen, katos nyt totakin" "niin, mutta et kuitenkaan ole" "olenpa, minulla on viisi todistetta".
Tuollaiset todistelut ovat kyllä erittäin naurettavia, vaikka liittyisivätkin asiaan.
Huomauttaisin, että kun olin poissa, ilmoitin siitä, ja minulla ei silloin ollut modenoikeuksia. Sain ne takaisin kun tulin takaisin, mistä on parisen viikkoa. Tänä aikana olen mielestäni ollut ihan aktiivinen ja hyvä mode muutenkin (esim. grafiikalla bongasin kaksi epäasiallista viestiä, go me~).
En ole mitään ihmeellisempää melkein kenenkään suunnalta merkille pannut (osa noista kannoistani perustuvat muilta ihmisiltä saamiini näkemyksiin), joten minun on vähän paha mennä sanomaan ainakaan asian puolesta jotain. Näkemykseni myöskin pohjautuu suurilta osin kevään tilanteeseen jolloin on/offailua tuntui olevan melko paljon.
Sitäpaitsi, kun listaasi selaa, näyttäisi siltä, että antaisit kenkää kaikille muille paitsi psaijaille ja Roakelille.
No en sanonut ihan niinkään. Tuolla ylempänä lukee että vain Roakel olisi se jonka antaisin aivan varmasti pitää virkansa. :)
Toki jo nyt on näkemykseni monilta osin muuttunut. Kun kerran alle vuorokauden sisällä on niinkin moni ihminen minuun yhteyttä asian tiimoilta ottanut (tai tähän ketjuun postannut), niin osoittaahan se että monet ihan tarpeeksi aktiivisia selailussaan.
Ettet nyt olisi innostunut vähän liikaa kultapieni? Muutenkin väitöksesi siitä, että jos ei postaa, ei jaksa moderoidakkaan, on absurdi - nopeampaahan se viestejä on poistaa ja editoida kuin kirjoittaa uusi viesti...
Kun moderaattorilogi puuttuu ei voi kuin tehdä hypoteeseja. Sekin on parempaa kuin olla tekemättä yhtään mitään.
Osa modeista, josta puhuit, varmaan onkin epäaktiivisia, mutta ehkä ensin kannattaisi keskustella asiasta heidän kanssaan henkilökohtaisesti eikä alkaa toitottaa sitä julkisesti ja kysyä muiden mielipiteitä. ihmismieli on unohtavainen eika joka paikkaan voi koko ajan revetä.
Ehkä kannattaisikin vaan mistä saada heidät kiinni? Kaikkia ei suinkaan näy ircin puolella ja PM:kin on melko epävarma keino. Eräälle moderaattorille lähetin PM:n hänen aktiivisuuttaan koskien 25.07.2003. Hän ei ole vieläkään lukenut sitä. =)
Noirre
11.9.2003, 17:50:51
Ehkä kannattaisikin vaan mistä saada heidät kiinni? Kaikkia ei suinkaan näy ircin puolella ja PM:kin on melko epävarma keino. Eräälle moderaattorille lähetin PM:n hänen aktiivisuuttaan koskien 25.07.2003. Hän ei ole vieläkään lukenut sitä. =)
Miten olisi e-mail? Pakkohan sen on toimiva olla mikä on ilmoitettu, muuten he eivät olisi päässeet tänne... Niin minkin teen jos ihmiset eivät käy ankassa piiiiitkiin aikoihin tai ovat olleet nollapostaajina jo jonkun aikaa.
Tuosta kevään on/offista, kävin kyllä foorumeilla, mutta en postannut mitään... Jotenkin kaikki aiheet tuntuivat olleen jo kertaalleen käsiteltyjä, joko täällä tai Ankassa. Ja sitten lähdinkin pois muutamaksi kuukaudeksi... Sillä aikaa on tullut jo vähän uusiakin juttuja, on taas jotain mihin vastata.
*tunnen itseni inisijäksi*
Purity
11.9.2003, 21:37:46
Gabriel
Nimenomaan tuollaiselle ei tarvetta ole. Jos vaivautuu vain selaamaan eikä postailee tarkoittaa se mitä todennäköisemmin myös sitä, ettei vaivaudu moderoimaankaan.
No joo, ongelmanahan on se ettei modejen aktiivisuudesta voi varmuudella sanoa. ikonBoardin aikojen Moderator log -tapainen tilastotoiminto puuttuu, joten varmuudella ei voi sanoa kuka tekee mitä vai tekeekö ylipäätänsä yhtään mitään.
Se, mitä pelkään, on että ellei jaksa postata niin ei välttämättä jaksa myös moderoida.
Esimerkiksi minä postailen kohtuullisen harvoin. Tämä ei johdu siitä ettenkö jaksaisi postata, vaan ettei minulla ole mitään tähdellistä sanottavaa. Ei sitä spammaamaankaan oikein viitsisi ruveta.
Moderoinnin aktiivisuus kannattaisi mieluummin päätellä siitä miten hyvässä kunnossa foorumi on. Jos se on huonossa, tilanne voidaan korjata. Jos se on hyvässä, ei kannata alkaa korjaamaan ehjää asiaa.
Eikä minulle tule Roakelin lisäksi mieleen oikein ketään muuta jonka modetoiminnasta olisi oikeastaan minkään verran jälkiä näkynyt.
Jos sen työn hyvin hoitaa, niin eipä siitä paljon jälkiä jääkään. Ja hiljaisemmilla alueilla ei välttämättä edes ole paljoa moderoitavaa, jolloin jälkiä jää vielä vähemmän.
Uber
Pitäisi perustaa ketju jossa "nyypätkin" voisivat "hakea" moden hommiin, ettei moden oikeudet olisi vain tarkoitettu niille jotka ovat olleet täällä pari vuotta. Uutta verta!
Naurahdin. :)
Joo, uutta verta, jos se veri on hyvää. Ei sitä nyt ketjuissa kuitenkaan tarvitse hakea. Moden paikan monet ovat, uusinakin, saaneet ihan ilman ketjujakin (minä myös). Sehän menisi ihan naurettavaksi kun kaikenmaailman uutuudet moderaattoreiksi hakisivat. Ja jonkunhan verran sitä pitää sentään jäsenenäkin olla ennen kuin moderaattoriksi laitetaan - pitäähän sitä tietää että jäsen myös hoitaa sen hommansa.
Gabriel
Ehkä kannattaisikin vaan mistä saada heidät kiinni? Kaikkia ei suinkaan näy ircin puolella ja PM:kin on melko epävarma keino. Eräälle moderaattorille lähetin PM:n hänen aktiivisuuttaan koskien 25.07.2003. Hän ei ole vieläkään lukenut sitä.
PM vaikuttaa jo ihan järkevältä tavalta saada tietää moderaattorin aktiivisuudesta. Jos ei kahteen kuukauteen lue yksityisviestejään, silloin on sentään todisteita ettei kyseinen henkilö ole aktiivinen moderaattori.
Sähköpostillakin voi kiinni saada, mutta rekistöröityessä käytetty osoite voi olla vanhentunut ja sulkeutunut - ja jos aikoo olla aktiivinen moderaattori, pitäisi PM:n kautta kiinni saada (varsinkin jos laatikko ei ole edes täysi).
Itse en ole erityisemmin kiintynyt omaan virkaani, vaikka sen mielestäni tarpeeksi hyvin hoidan. En jaksa alkaa puolustella tekemisiäni - hoidan moderointini niinkuin sen parhaaksi näen (ylläpito saa toki tiedustella tästä vaikkapa PM:llä lisää jos tahtoo, en koe tarpeelliseksi alkaa moderoinnistani tässä ketjussa kertomaan). Jos ylläpito kokee fiktion huonosti moderoidusti, niin sitten sinne varmasti kannattaa joku muu ottaa tilalle. Minä moderoin auttaakseni, jos oma näkemykseni moderoinnista on huono, niin sitten se on.
freyelise
11.9.2003, 22:42:40
Nyt pöllähdän paikalle asiasta mitään tietämättömänä mutta kai tähän saa jäsenetkin postata.
Ehkä ei ole hyvä idea uusia jäseniä värvätä moderaattoriksi, koska ei sitä uutena aina tiedä kuinka paljon tämä paikka jaksaa lopulta kiinnostaa. Kannattaa iskeä jo vähän vakiintuneempiin, jotka todennäköisesti pysyvät ja joilla on kaistaa käytössä.
Miten niin me ei olla tyytyväisiä nykiseen moderoinnin tasoon? Tilanteen huonous taitaa elää vain Gabrielin hypoteesissa. Kuten Purity pukahti, ei hyvästä moderoinnista tarvitse jälkiä jäädä, jos sonta heitetään roskiin niin nopeasti ettei kukaan huomaa. Itse en ole järin aktiivinen jäsen, mutta aika monet aktiivina pitämäni ovat tässä ketjussa todenneet että sontaongelmaa ei ole näkyvissä. Ellei sitten ota asioita liian raskaasti ja saa sydäriä jokaisesta yhden rivin postista. (eikä niillä häröilyssä tai laadenissa ole ainakaan minulle mitään väliä)
Tuskin mitään lukotettujen ketjujen tai poistettujen viestien kiintiötä tarvitaan että foorumi pysyisi siistinä, vai? Siis tarkoitan että odotetaan sitä modelogia nyt ainakin ennen kuin mitään hypoteeseja ihmisten tekemisten vaikutelmista vedetään. Se ettei Gabrielin peeämmään vastata ei meinaa mitään, ketä nyt sille huvittaisi vastata :P
Olen myös sitä mieltä että ei moden välttämättä tarvitse olla postaushirmu. Ketä se liikuttaa? (paitsi niitä jotka laskee ihmisten karman postien määrästä) Eikös moden pidä juuri moderoida (=poistaa asiattomuuksia, siivota foorumia ja sen sellaista). Moden ei pidä postata, paitsi silloin kun pitää huomautella jostakin.
Höö, siinä kaikki, nyt voin taas idlata rauhassa.
Gabriel
11.9.2003, 22:50:23
Itse en ole erityisemmin kiintynyt omaan virkaani, vaikka sen mielestäni tarpeeksi hyvin hoidan.
Noh, minä en ole siinä aukkokohtia havainnut mutta Kreifi ilmeisesti on (ja myöskin havainnollistanut). Muistutan myös että Fiktion moderointiin sisältyy Runollisuuden moderointi, luonnollisesti.
Se ettei Gabrielin peeämmään vastata ei meinaa mitään, ketä nyt sille huvittaisi vastata :P
Kannattaisi lukea mitä minä sanoin. :P En sanonut ettei minulle vastattu. Sanoin, että PM:ää ei olla edes luettu. Niissä on ero.
Noirre
11.9.2003, 22:53:26
Alkujaan kirjoittanut freyelise
Kuten Purity pukahti, ei hyvästä moderoinnista tarvitse jälkiä jäädä, jos sonta heitetään roskiin niin nopeasti ettei kukaan huomaa.
Mistä tuli mieleen (anteeksi pieni offtopic) että miksi ihmeessä ketjut, jotka ovat tuplia (elikkäs siis niinkuin joku tekee topicin jonka kaltainen on jo olemassa) vain lukitaan? minä ainakin painoin armottomasti deleteä.
psaijai
11.9.2003, 22:55:41
Originally posted by Purity
Esimerkiksi minä postailen kohtuullisen harvoin. Tämä ei johdu siitä ettenkö jaksaisi postata, vaan ettei minulla ole mitään tähdellistä sanottavaa. Ei sitä spammaamaankaan oikein viitsisi ruveta.
Amen.
En tiedä onko syynä liian pitkä täällä olo vai mikä, mutta olen itsekin huomannut, että en postaile enää kovin usein. Seuraan kyllä foorumeita ja luen viestejä sekä ketjuja, mutta en niihin postaile. Usein kyllä huomaan avanneeni vastaus sivun ja alkaneeni kirjoittamaan jotain. Sitten kun hiiri on "Lähetä" napin kohdalla alkaa miettiä, että ei tässä viestissä ole mitään ideaa tai sanomaa ja painakin ruksia yläkulmassa. Tämänkin ketjun kohdalla niin on käynyt monta kertaa. Ei vain ole mitään sanottavaa, joka olisi tarpeellista lisätä ketjuun. Toinen hyvä esimerkki oli se GW-miitti ketju. Ei vain huvittanut kirjoittaa sinne "Eikö tämä ole liian aikaista?" tai "Olen tulossa". Parempi vain tehdä niin kuin ainakin joskus säännöissä oli kohta, että "jos ei ole mitään sanottavaa, älä sano mitään, vaan poistu paikalta".
Eipä tuo kuitenkaan minua haittaa, mutta hommani pyrin hoitamaan eikä minulle ainakaan kukaan ole maininnut moderoinnistani mitään. Jos tyylini on liian kireä tai liian löysä mielestäni olisi mukavaa saada palautetta siitä. Miten voi kehittyä tai tehdä asiat niin kuin ne pitäisi, jos ei asiaan kukaan puutu mitenkään muuten kuin sanomalla, että "byebye...hymyillään kun tavataan"?
Alkujaan kirjoittanut Noirre
Mistä tuli mieleen (anteeksi pieni offtopic) että miksi ihmeessä ketjut, jotka ovat tuplia (elikkäs siis niinkuin joku tekee topicin jonka kaltainen on jo olemassa) vain lukitaan? minä ainakin painoin armottomasti deleteä. Noinhan kehotetaan tekemään (PM perään ettei tule turhia "modet on perseestä" -threadeja) myös siinä kuuluisassa moderaattoriohjeistuksessa jonka Narb aikanaan väsäsi. Harmittavan harva mode vain on jaksanut sitä noudattaa vaan sooloilee miten huvittaa. Sinultakin nähnyt muistaakseni tavallista useammin mode-edittejä, vaikka moderaattorien pitäisi quotettaa, eikä säätää toisten viestejä kuin silloin jos sille on oikeasti tarvetta (näin sivuhuomautuksena).
Niin ja omasta aktiivisuudestani höpisin jo kaaperoiselle irkin kautta. Hoidan kyllä hommani, ja jopa semmoisiin nippelimoderointeihin syyllistynyt kuin topicin nimien editointiin. Anteeksi jos joku on suuttunut kun olen poistanut rakkaan topikkinne nimestä muutaman ylimääräisen kysymysmerkin tai hymiön, en tue taiteilijan vapautta niissä.
Alkujaan kirjoittanut Kurko
Noinhan kehotetaan tekemään (PM perään ettei tule turhia "modet on perseestä" -threadeja) myös siinä kuuluisassa moderaattoriohjeistuksessa jonka Narb aikanaan väsäsi. Harmittavan harva mode vain on jaksanut sitä noudattaa vaan sooloilee miten huvittaa. Sinultakin nähnyt muistaakseni tavallista useammin mode-edittejä, vaikka moderaattorien pitäisi quotettaa, eikä säätää toisten viestejä kuin silloin jos sille on oikeasti tarvetta (näin sivuhuomautuksena).
Editoiminen on ihmisystävällisempää, siitäkin kun voi pistää PM ja helpompaa sen jäsenen on viestiä on alkaa muokkaamaan kuin kirjoittaa uusi. Jos minkäänlaista parannusta ei tapahdu, voihan sen viestin poistaa aina myöhemmin. Jos quottaa spammia menee yleensä itselläänkin spammiksi, ja sehän olisi hyvää esimerkkiä... Noista topiceista, nehän vievät vain tilaa kun ne lukitaan ja ne tosiaan ovat aivan turhia, kukaan ei tule koskaan kirjoittamaan niihin mitään...
Ehkä olisi aika jo lopettaa tämä offtopic.
//ja tähän samaan voisin vielä ihmetellä, nyt kun modejen toiminnasta puhe tuli, että kuka poisti runoni huonojen runojen kilpailu ketjusta? Ok, en ollut ilmoittautunut ja muutenkin vaikka olisin ollut olin myöhässä ja kilpailukin oli jo ohitse, mutta minkäänlaista viestiä en poistosta saanut, saati sitten että olisi lähtetty quote viestistä, joka on poistettu. Tuo se on ärsyttävää jos mikä - omaa tyhmyyttä ehkä jos runoa ei ollut missään ylhäällä, mutta voisi vähän ajatella ennen kuin poistaa mitn jättämättä siitä jälkiä mihinkään. Grr.
Originally posted by Noirre
Editoiminen on ihmisystävällisempää, siitäkin kun voi pistää PM ja helpompaa sen jäsenen on viestiä on alkaa muokkaamaan kuin kirjoittaa uusi. Jos minkäänlaista parannusta ei tapahdu, voihan sen viestin poistaa aina myöhemmin. Jos quottaa spammia menee yleensä itselläänkin spammiksi, ja sehän olisi hyvää esimerkkiä... Noista topiceista, nehän vievät vain tilaa kun ne lukitaan ja ne tosiaan ovat aivan turhia, kukaan ei tule koskaan kirjoittamaan niihin mitään...
Jos editistä peeämmää, eikös se ole sama olla edittaamatta ja heittää vain PM:ään linkki postiin, johon sisältöä kaivataan?
Vaikka olenkin samoilla linjoilla kanssasi topicien deletoimisesta, tästä uskallan olla eri mieltä. Vaikka moderaattori editoimisesta pm:n lähettäisikin, ei ole mitään takeita siitä että viestiin mitään muutosta tapahtuu. Deletointi on varmempi keino, viestin kirjoittaja kun saattaa olla poissa kauankin, jopa ikuisesti, eikä lue viestiä. En usko, että sinäkään pidät kirjaa jokaisesta editistä ja käyt poistamassa viikon, parin päästä jos viestiin ei ilmaannu asiaa.
Joops, enpä sekaannu ja off-topiccaa tämän enempää.
Kreifi
12.9.2003, 17:43:39
Originally posted by Noirre
Editoiminen on ihmisystävällisempää, siitäkin kun voi pistää PM ja helpompaa sen jäsenen on viestiä on alkaa muokkaamaan kuin kirjoittaa uusi. Jos minkäänlaista parannusta ei tapahdu, voihan sen viestin poistaa aina myöhemmin.Eikun deleteä. Ihmisystävällisyyteen voin sanoa, että editit kiitää ainakin minun posteistani edit-taivaaseen. EI turhia edittejä.
Voisinpa sinulle kertoa tapauksesta, jossa selailin paria aika vanhaakin ketjua - ja silloin aiheesta ärisin. Toisessa ketjussa oli posteja n. 8, viidessä mode-edit, jossa vaadittiin parempia perusteluita tai valitettettiin noin yleisesti.
Yksi ketju oli sellainen, että siinä oli lukuisia posteja peräkkäin, jossa mode uhkasi poistaa viestin ellei perusteluita edit-nappulan kautta löydy. Yhtäkään postia ei oltu editoitu.
Deleteä, kiitos, yritetään pitää foorumit siistinä, lukea aiheesta, EIKÄ mode-edittejä. PM:llä ilmoittaminen on aina myös hieno juttu, etenkin jos jäsen on uudempi.
Noista topiceista, nehän vievät vain tilaa kun ne lukitaan ja ne tosiaan ovat aivan turhia, kukaan ei tule koskaan kirjoittamaan niihin mitään...Deletoimisen kannalla minäkin, mutta luultavasti Kaali sanoo tähän "ei ne niin paljon tilaa vie, eikä tilasta ole puute".
Ja mitä runoosi tulee, se kyllä oli ihan asiattomassa paikassa. Sen olisi voinut splitata omaksi ketjukseen. (minä modena olisin varmaan antanut sen siinä olla)
Alkujaan kirjoittanut Noirre
Noista topiceista, nehän vievät vain tilaa kun ne lukitaan ja ne tosiaan ovat aivan turhia, kukaan ei tule koskaan kirjoittamaan niihin mitään...
Minä olen lukitsemisen kannalla. Delete on liian vaarallinen. Modelaattoritkin ovat vain ihmisiä ja tekevät varmasti virheitä. Ei ole sitten hauskaa kun hyviä ketjuja alkaa kadota jonkun päähänpistosta.
Tosin lukitsemisen sijasta modet saisivat liittää uudet viestit saman aiheen vanhempaan ketjuun. Ei menisi jäsenten viestit hukkaan ja haluttu ketjukin nousisi pinnalle.
Noirre
12.9.2003, 18:50:28
Alkujaan kirjoittanut Potri
Minä olen lukitsemisen kannalla. Delete on liian vaarallinen. Modelaattoritkin ovat vain ihmisiä ja tekevät varmasti virheitä. Ei ole sitten hauskaa kun hyviä ketjuja alkaa kadota jonkun päähänpistosta.
Tosin lukitsemisen sijasta modet saisivat liittää uudet viestit saman aiheen vanhempaan ketjuun. Ei menisi jäsenten viestit hukkaan ja haluttu ketjukin nousisi pinnalle.
Minä ainakin poistan vain ektjuja, joiden edellisiin verioihin voin antaa linkin. Ja ideasi jäsenen psotauksen editoinnsita tähän edelliseen ketjuun on muutne hyvä, mutta mitenkäs teet sen kyseisen käyttäjän nimellä? :P
Kaappi, itseasiassa muistan kyllä editoinnit joita teen, ei niitä nyt sentään niin hirveästi kerry... Sitäpaitsi yleensä itse vastaan aiheeseen, ja kun sitten seuraa ketjua, että josko joku väittäisi mielipiteeseeni vastaan, huomaa, mikäli postaukselle ei mitn ole tapahtunut.
Muuten Kreifi, siitä runosta... Jos tarkoitus oli kirjoittaa huono runo, miksi tehdä sille oma topic ihan vian saadakseen haukkuja siitä, mtien huono se on? :p
cRaZy Al BhEd
12.9.2003, 19:05:35
hurjaa sanasotaa... no, sanon sitten minäkin mielipiteeni, vaikka teidän modejen silmissä varmaan olenkin vielä uudehko jäsen.
kaappi otti ehkä hiukan liian isot pultit. ei asia noin huonolla mallilla ole. spammia esiintyy mielestäni varsin vähän muihin foorumeihin verrattuna. mutta jotkut modet ovat tosiaan hieman laiskoja. eikä se, ettei postaa tarkoita, ettei vieraile foorumeilla/hoida moden hommiaan. aina ei vain ole asiaa(mistä johtuu oma pienoinen postauslukuni, en jaksa vastata ketjuihin, joita koskeviin asioihin ei ole kunnon asiaa).
mielestäni kyllä katsotaan moden hommiin värvättävien postauslukuja tuhankin tarkkaan. jos henkilö on käyttäytyny kunnolla, postannut asiaa ainakin jonkun verran ja on ollut foorumeilla jo jonkin aikaa, niin uudehkokin jäsen voisi olla hyvä mode. parempikin kuin jotkut tämänhetkiset(en sitten tarkoita itseäni). valta nimittäin nousee päähän, sen olen täällä varsin hyvin huomannut. minusta esimerkillisin jäsen on ehkä yyber-setä. uber huolehtii uusista jäsenistä, postaa asiaa, käyttäytyy kunnolla ja niin pois päin(enkä sitten yritä mielistellä ketään!!!). uberin ehdotus uudesta verestä on mun mielestä ihan hyvä. en toki päästäisi itsekään ketä tahansa modeksi, jos mulla ois foorumit, mutta sellaisia aktiivisia jäseniä, joilla on 400-600 postia ja joissa ois mode-ainesta, on paljon.
Purity
13.9.2003, 12:12:32
Noirre
Muuten Kreifi, siitä runosta... Jos tarkoitus oli kirjoittaa huono runo, miksi tehdä sille oma topic ihan vian saadakseen haukkuja siitä, mtien huono se on? :pKoska se ketju oli tarkoitettu noin kaksi kuukautta sitten sulkeutuneelle kilpailulle. Ja jos runo on omastakin mielestä huono, kannattaa miettiä tarvitseeko sitä postatakaan vain saadakseen haukkuja. Huonoja runoja kun osaa kirjoittaa kuka vaan.
PM:ää ei lähetetty, koska vanhemman jäsenen oletetaan itsekin ymmärtävän miksi viesti on poistettu, jos se on poistettu. Uudemmille tai sellaisille, jotka selvästi eivät sääntöjä tunne lähetetään kyllä PM, jossa sitten selitetään tarkemmin.
Perustakaa alimoderaattorit, jotka sais moderoida tekstejä, mutta niitten ei tarvis olla koko ajan moderoimassa...esim vaikka ne moderois pari kertaa kuussa, se ei haittais...muutamia moderaattoreita vois alentaa alimoderaattoreiks.
Kreifi
14.9.2003, 13:43:22
Originally posted by Jubei
Perustakaa alimoderaattorit, jotka sais moderoida tekstejä, mutta niitten ei tarvis olla koko ajan moderoimassa...esim vaikka ne moderois pari kertaa kuussa, se ei haittais...muutamia moderaattoreita vois alentaa alimoderaattoreiks.Anteeksi, mutta on pakko kysyä: miten alimoderaattori eroaa moderaattorista (voisinpa vielä kysyä, että miten GM:stä, kun noin epäselvästi selität)?
Siis ero olis siinä, että alimoderaattorit olis alempana hierarkiassa. Sinänsä niille vois laittaa maximimoderointirajan (mikä sana :) Eli vaikka 5 moderointia kuukaudessa. Se siis olisi tarkoitettu tälläisille laiskemmille, jotka eivät jaksaisi olla koko aikaa moderoimassa.
Candice
19.9.2003, 21:44:16
Minä tästä jo valitin Kaaperoiselle irkissä ja voin sanoa, että omat työni olen hoitanut niin hyvin kuin vain olen kyennyt eikä tuohon minun epäaktiivisuus moitintaani ole mitään syytä. Liikuin samoilla linjoilla ainakin Psain kanssa. Joskus ei vain ole mitään asiaa ja silloin jätän kirjoittamatta, mutta moderaattorin virkani olen mielestäni hoitanut kunnialla (nytkin yritän saada pientä syyssiivoa aikaan squaressa). Mutta on oikeasti naurettavaa mitata aktiivisuus moderaattorina päivittäisen postimäärän perusteella. Suoraankin saa kysyä, ainakaan itse en menisi valehtelemaan tälläisessä asiassa (kyseessä on sentään foorumien hyvinvointi enkä minä tahtoisi sitä altistaa idlaavalle moderaattorille). Minusta on kivempi vain selailla vanhoja ketjuja ja etsiä sieltä suurennuslasin kanssa virheitä kuin postailla ketjuihin, joihin minulla ei oikeastaan ole mitään sanottavaa.
Jos olen jollekulle lähettänyt joskus vihamieliseksi tulkittavaa PM:ää tai editoinut viestiänne huonompaan jamaan niin pyytäisin että siitä informoitaisiin suoraan minulle, jotta voisin parantaa tapani. Kiitän, kumarran ja toivotan hyvää illanjatkoa.
Wompatti
20.9.2003, 9:11:12
Modelaattoreita mietitään sitten joskus vBulletin 3:n aikoihin uusiksi, eikä niistä silloin päätä Kaappi.