View Full Version : Mortal Kombat - Deadly Alliance
Von Wiensburgh
25.4.2003, 7:46:41
Eli mites ihmiset tykkää?
Ostin tossa viikko sitten MK Deadly Alliancen, ja on muuten MAHTAVA peli.
Se, että hahmoilla on kolme taistelutyyliä, on aivan loistava keksintö ja grafiikka on loistava (Ostin tän PS2:lle, ja ei muuten ole tarvetta millekkään uudemmalle masiinalle, kun ei töki lainkaan).
On myös kiva, että on taas kohtuu kiva tarinakin, vaikka se nyt ei ole näissä peleissä koskaan tärkein asia, mutta piristävä lisä kuitenkin.
Hahmoja on aikas monta (en nyt muista, kuinka monta), joista puolet on "piilotettuja". Melkein kaikki vanhat suosikit löytyy, joten on myös nostalgiaa mukana.
Fatalityt on tehty taaskin tyylillä, mutta niitä aika vähän. Jokaisella hamolla on vain yksi, eikä taida olla lainkaan taso-lopetuksia ...
Varo Tekken 4!!! Mortal Kombat on täällä taas!!!
Tämä peli näytti Pelit -lehden laajentumisen huonot puolet. Innoissani katsoin että uusi MK ja luin koko arvostelun. Olin varma että hankin sen, kunnes vasta Marmalle asiasta mainitessani hän totesi sen olevan muille koneille kuin PC:lle. :( En tietenkään tajunnut katsoa sitä kulmaa jossa näkyy pelialustat.
Roakel
28.4.2003, 17:56:44
Vielä pari vuotta sitten ihmettelin että tullaanko ylipäätänsä julkaisemaan mitään MK peliä PS2:lle, kun sain tietää että sellainen on tulossa ryntäsin heti etsimään lisää tietoa siitä.
Nyt asiaan, pelasin MK: Deadly Alliancea ihan hetken kaverini luona joka on melkoinen taistelupelien ystävä, grafiikat ovat kauniita (huom: PS2) ja hahmot liikkuu sulavasti. Oli mukava nähdä taas näitä klassisia hahmoja joita ei ole pitkään aikaan nähty ja peliin ollaan myös lisätty monia muitakin hahmoja. Peli on erittäin hyvä ja samalla yksi peli lisää ostos-listallani.
Tordragon
29.4.2003, 14:06:25
Originally posted by Von Wiensburgh
Varo Tekken 4!!! Mortal Kombat on täällä taas!!!
Sanonko mihin voit tuollaiset kommenttisi laittaa? No en sano, jos sanon niin saatat vielä tietää, että minne. Ja sitähän me ei haluta.
No ihan oikeasti, kyllä minuakin aika tavalla kiinnosti tuo ko. peli, ainakin hypetin sitä ihan omissa oloissani ennen sen ilmestymistä. Kyllä itse sarja on minulle jo Amigan Ajoilta(tm) tuttu ja tätä myötä on myös sarjan kaikki osat aika puhki hakattuja, mitä nyt kakkonen taisi jäädä vähän vieraaksi, tuokin oli sitä aikaa milloin Amigassakin oli vielä paremmat äänet kuin PC:ssä *Amiga-grin*
Mutta toisaalta: minua vähän epäilyttää, että miten kauaksi aikaa itse peli tarjoaa sitä viihdettä, oli kuinka kaksinpeli kyseessä tai mitälie. Eli vähän skeptisellä linjalla lähdenkin tuota "MAHTAVA!"-kommenttia sisäistämään. Toki, MK-sarjassa ovat ehdottomasti naurattaneet ja samalla viehättäneet ne fatalityt (animalityista, friendshipeista ja babalityista ei edes puhuta), mutta kun tarkemmin peliä miettii niin ne ovatkin se Ainoa asia mikä peliä pystyssä pitää. Kun naurut on niille naurettu niin mitä sitten? Voiko joku rehellisesti väittää, että sarjan peleissä olisi tilaa tekniikan ja strategian kehittymiselle? Njäh, jos näin niin kirjallisena tänne päin ja ihan vaikka PM:n keinoin.
En minä sitä siis kiistä, etteikö MK: DA toisi hupia ja hauskaa kaveriporukkaan kun sitä tahkotaan, mutta sen pelin pitkäikäisyyttä minä tässä vähän mietin ja tätä kautta myös sitä, että miten kannattavaa se on sitten ostaa, ainakin kun tuota nykyistä 60 Euron hintaa katselee. Vuokralle tai lainaan kun saisin niin aivan varmasti pelaisin, en tässä olekaan pelistä kieltäytymässä, mutta kovasti vain mietin sitä mitä tuolla hinnalla saa jos sen ihan siis ostamaan menee.
Epäilyksiäni ei vahvista yhtään se, että joka hemmetin "kriitikko" sanoo saman asian: pelistä loppuu mielenkiinto kun kaikki on kokeiltu ja asioille naurettu. Eivät edes nuo taistelumoodit, mitkä lie, tunnu asiaa auttavan, mutta ihan oikeasti en minä niistä aiokaan mitään sanoa kun en voi tietää. Ja kyllä tätä epäilystäni tukee myös se asia, ettei yksikään sarjan aiemmista osista ole sen jälkeen enää kiinnostanut kun kaikki fatalityt sun sellaiset tuli opittua.
Kohderymiä on monenlaisia varmasti tälläkin pelillä, mutta vähän veikkaan, että tämä on juuri Se peli, jos tykkää vain mätkiä ja siirtyä jo saman tien seuraavaan pelin pariin. Varmasti MK: DA tarjoaa hemmetin paljon enemmän kuin esimerkiksi Tekken 4, jos näin on, mutta muuten annan itselleni kyllä täyden oikeuteni epäillä.
Mainiota viihdettä aivan varmaan, mutta miten tuokin nyt muka kilpailee pelillisesti esimerkiksi Tekkenin tai Virtua Fighterin rinnalla? Vähemmän HC-kamaa vähemmän HC-ihmisille, tuntuu toimivan nyt ainakin näin alkuun, mutta vähän veikkaan, että vähemmän HC-ihmisenkin mielenkiinto tuntee sanan 'raja'. Naurattaa MK: DA varmasti monta muuta alan peliä enemmän, mutta nyt on todellakin kyse siitä, että kuinka kauan? Nauratko sinä samoille vitseille kuukausi toisensa jälkeen? Ja vitsit harvemmin edes maksavat.
Von Wiensburgh
30.4.2003, 11:39:19
Nyt taitaa sitten olla puoluspuheen vuoro.
Olen Tekken4:sta pelannut hieman. En siitä pahemmin pitänyt. Olihan siinä viihdettä, ja pätkimistä, mutta minun mielipiteeni on, niinkuin on aina ollut: Mortal Kombat on aina parempi kuin Tekken. Nyt siis puhutaan uusimmista versioista.
Minä pidän siitä, että jokaisella hahmolla on MK: DA:ssa kolme taistelu tyyliä ja niiden päälle vielä joitain erikoisliikkeitä.
Fatalityjä on todellakin vähän. Yksi per hahmo, mutta ei fatalityt ole se tärkein, ainakaan minun mielestäni. (Vaikka on ne mukavia lisiä muutenkin mainioon peliin.)
Miksi peliin kyllästyy, kun kaikki on nähty? Ja sitten johonkin Tekkeniinkö ei kyllästy? Yeah, Right ...
Nämä pelit ovat täysin rinnastettavissa toisiinsa siinä mielessä, että molemmat ovat tyyppisiä pelejä, ja niitä jaksaa peleta tasan tarkkaan yhtä paljon, kuin toistakin, jos vain tykkää itse pelistä.
Beat ´em up:ien pelaajat ovat tosiaankin vain jakaantuneet niin moneen "koulukuntaan", että joku tykkää toisesta ja toinen toisesta, ja toiseen ei kosketa.
Minä kuulun Mortal Kombat porukkaan. Se on ainut oikea mätkimis-pelisarja, Tekkenit ja Dead Or Alivet voi minun puolestani tunkea .... jonnekkin.
Pelin lisät ei ole kauhean olennaista viihdettä näissä peleissä, vaan kyllä sen pelin iän määrittelee pääosin pelattavuus. Ja pelattavuus on MINUN mielestäni parempi, kuin Tekken4:ssa.
Mutta mielipide on minun ja vain minun, ja se on hyvin vaatimaton.
Mutta pelin lisät on Konquest osio, jossa opetellaan jokaisen hahmon liikkeitä. tämä osio olisi kyllä voitu tehdä pikkasen paremmaksi, mutta se on minun mielestäni ihan hyvä lisä.
Sitten pelissä saa voitoista sun muista asioista erillasia kolikoita, ja niillä avataan arkkuja, joista saa kaikenlaista lisä tavaraa, kuten uusia hahmoja, kenttiä ja muuta sälää.
Mitä muuta pitäisi olla? Keilaus? Rantapallo? Ehkä, mutta ne on aikas turhia minun mielestäni, vaikka varmasti peliaikaa lisääkin. Itse olen pellanut Tekken Tag Teamissa paljon enemmän sitä keilausta, kuin itse peliä. Kun en pitä Tekkenin pelattavuudesta pahemmin, jotenkin kauhen jäykän oloista. Mutta Tag Teamin keilaus on hauska peli. Se peli voisi mun mielestä olla Tekken Bowling, jonka lisänä on sitten se tappeleminen.
Mutta mielipiteet on mielipiteitä. Tämä on minun. Minä suosittelen Mortal Kombattia ihmisille tämän hetken parhaimpana tappelu pelinä.
Tordragon
30.4.2003, 13:01:44
Miksi peliin kyllästyy, kun kaikki on nähty? Ja sitten johonkin Tekkeniinkö ei kyllästy? Yeah, Right ...
Kyllä tämä siis on ihan sanomattakin selvää tietty, mitä myös sanoit, että esim. nämä pelit ovat niin eri koulukuntaa ja niinhän ne ovatkin. Tätä myötä myös niiden rinnastaminen toisiinsa on hieman outoa, vaikkakin onnistuu, mutta sinä kyllä nyt ensimmäisenä onnistuit provosoimaan *grins*
Mutta mitä nyt sitten siis tähän rinnastamiseen tulee niin kyllähän se nyt on aika selvä kumpi näistä peleistä tarjoaa enemmän kehittysmisvaraa tappelupelien ystävälle. Vai kuinka paljon olet esimerkiksi Mortal Kombatin saralla tietoinen turnauksista? Kuinka paljon niitä järjestetään? Ihan vain näin esimerkkinä. Ja muutenkin, että se ei voi kovin sattumaakaan olla, että juuri esimerkiksi Virtua Fighterin, Tekkenin ja DoA:n ympärille on kehittynyt ympäri maailmaa niin paljon ja niin isoja pelaajayhteisöjä, mutta vastaavasti MK on jäänyt vähän pienemmälle näissä, vaikkakin uskon, että moisia löytyy tämänkin ympärille.
Kaikkeen kyllästyy, sanovat. Tekken karkoittaa suuria määriä pelaajia sen takia, että pelissä pärjätäkseen hyvällä tasolla pitää osata niin hemmetisti kaikkea ja hyvin ja aloittelijoillakin tuntuu olevan yksinkertaiset liikkeetkin työn takana niiden nappien ja ohjauksen ajoitusongelmien takia, mutta vastaavasti esimerkiksi MK:n pelimekaniikka on sen verran yksinkertainen (ihan oikeasti, tästä ei parane väitellä), että peli on helppo omaksua vaikkei ihan mättöpelien ystävä olisikaan. Tämä on myös MK:n heikko puoli, pelin mekaniikka ei ole tarpeeksi monimutkainen ja haastava, jotta se esimerkiksi minulle tarjoaisi mitään kehittymisen varaa. Minulle ei DoA edes tarjoa mitään tällaista niin tämä nyt varmasti vielä vähemmän. Ja en nyt puhu siis pelkästään omasta puolestani, kuka tahansa joka itseään haluaa haastaa tai yleensäkin kehittyä tappelupeleissä kaatuu VF:n tai Tekkenin suuntaan, ehkä DoA:kin kiinnostaa, jos vähän viiraa.
Pelin lisät ei ole kauhean olennaista viihdettä näissä peleissä, vaan kyllä sen pelin iän määrittelee pääosin pelattavuus. Ja pelattavuus on MINUN mielestäni parempi, kuin Tekken4:ssa.
Ihan oikeassa olet noiden lisien puolesta, lisät ovat vain yksinpelaajia varten ja voin ihan avoimesti myöntää, että Tekkenissä ei ikinä ole nuo yksinpelilisät loistaneet, vaikkakin se keilailu olikin ihan addiktoiva vähän aikaa.
Pelattavuus. Niin, se on taas siitä mitä on omissa tavoitteissaan kiinni. Tekkenin pelattavuus itse sen ohjauksen saralla voi olla hieman tönkkö, vielä kun miettii sitä miten napit eivät juuri ohilyöntejä anna anteeksi (toisin kuin VF:ssä), mutta sen avautuessa ja asiat omaksuttuina se on ihan yhtä jouheva siinä missä muukin, tekniikka vain ratkaisee. Mortal Kombat on pelattavuudeltaan aina ollut ihan hyvä juttu, mutta mitä hyötyä on hyvästä pelattavuudesta, jos itse peli ei tarjoa kehittymisvaraa mekaniikkansa puolesta? Minä puhun siis nyt enemmän HC-koulukunnan puolesta, jos puhuisin siis ihan vain esimerkiksi satunnaismättäjän puolesta niin alkaisin puolustamaan varmaan Mortal Kombatia ennen Tekkeniä. Pelimekaniikan liika yksinkertaisuus syö ainakin minun standardeissa sitä elinikää.
Minä kuulun Mortal Kombat porukkaan. Se on ainut oikea mätkimis-pelisarja, Tekkenit ja Dead Or Alivet voi minun puolestani tunkea .... jonnekkin.
Joo, East side!!1 No, West side! Hitto sentään, minä edes yritin olla hauska kun sanoin tuon oman aloituslauseeni tuossa aikasemmassa, hymiö vain näen ma puuttui *grins* Tai sitten sinä vain olet yhtä väärin ymmärrettävissä kuin olen minäkin. Mutta miten vain niin samaa mieltä olen tuon DoA:n kanssa..
Mutta mielipiteet on mielipiteitä. Tämä on minun. Minä suosittelen Mortal Kombattia ihmisille tämän hetken parhaimpana tappelu pelinä.
Juu juu ja minä kyllä kunnioitan mielipidettäsi, ei siitä ollut kysymys. Vähän vain riippuu mistä asioista pitikään väitellä. Mahdotonta väitellä mielipiteistä, tiedät sen, mutta jos vaikka aloitetaan väitteleminen pelimekaniikasta ja sen mahdollistamat kikkailut ja hienoudet, puhumattakaan kehittymisvarasta niin ei tuossa nyt luulisi olevan hirveästi väiteltävää. Kuten sanoin, aika hyvin saat todistella, jos meinaat, että MK tarjoaisi Tekkeniä enemmän näitä. Siis eri asia tosiaan on mitä pelaaja peliltä haluaa. Joku ei halua mitään hirveän teknistä opeteltavakseen ja tätä kautta myös suosii vähemmän teknisiä pelejä ja niin edelleen.
Pelien oheismoodeista ja lisistä ei muuten ikinä ollutkaan kysymys, joten turha ainakaan minulle vaahdota siitä. Minulle mättöpelit ovat aina 'ihan vain' kaksinpelejä, ei muuta (OMF2097 pieni poikkeus).
Sanotaan vain, että omista lähtökohdista ja siitä, että mitä peliltä toivoo/haluaa vaikuttaa aika pitkälti siihen mistä pelistä loppujen lopuksi pitää. Minä en ikinä yli Tekkenin alkaisi suosimaan mitään mikä on uskomattoman yksinkertaista (näiltä tietyiltä, minulle tärkeiltä, osa-alueilta) siihen verrattuna, ei sovi minulle kun en sellaista kaipaa. Sinä taas pidät MK:stä, olivat motiivisi siihen mitkä tahansa, minä en ainakaan niitä selville saanut.
Tuohon viimeiseen kommenttiisi tosiaan ei muuta kuin, että ihan varmasti onkin paras lajissaan tällä hetkellä, vähän vain riippuu siitä miten paljon peliltä haluaa ja lähinnä se, että mitä.
//: Niin, piti vielä sanoa, että Ilezki tai joku nyt hereille tuon ketjun otsikon suhteen *grinnie*
Von Wiensburgh
1.5.2003, 13:40:12
Piste.
Toinen tykkää tosiaan jäätelöstä, toinen suklaasta, minä molemmista.
//: Ehkä vain sen verran, että kyllä turnauksia järjestetään, mutta ei Suomessa. Mutta asialla ei ole minulle mitään väliä, koska en sellaiseen kuitenkaan koskaan osallistuisi.
On Tekken ihan kiva peli, jota voi pelata joskus kaverilla, mutta kyllä minä tosiaan pidän enemmän MK:sta.
Jokainen tykkää jostain. Kaikkien ei ole pakko tykätä samoista asioista.
Itse en oikein välitä niin ikään Tekkeneistä enkä Mortaleistakaan, enkä muistakaan saman tyylisistä mäiskintä peleistä. Kuten kultani tässä eräänä päivänä sanoi minulle "huomaa kyl et oot femme kun et pelaa mäiskintäpelei", niin otin tuon aika negatiivisesti vastaan.. Tekeekö se sitten femmen jos ei pidä mäiskintäpeleistä..?
Mut jos minä nyt joutuisin valitsemaan Mortalin ja Tekken 4:sen välillä, niin varmasti ottaisin Mortalin. Enemmän taistelutyylejä/henkilö, kun taas Tekkenissä pitää tyytyä niihin muutamiin liikkeisiin jotka onnistuu jos on onnistuakseen. Kun kullan Tekkenin pelailuu sivusilmällä seurannut, niin muutaman kerran kuullu sellasen kommentin et "miks se nyt ei tehny sitä samaa liikettä minkä äsken, niin oisin voittanu", jne.
Joten olen siis Mortalin puolella!
Tordragon
7.5.2003, 2:13:02
Originally posted by KaamoZ
Joten olen siis Mortalin puolella!
Tuli vain mieleeni, etten nyt toivottavasti ole tätä ketjua vienyt siihen, että tämä menee jonkun Tekkenin ja Mortal Kombatin väliseksi väittelyksi. Ei sillä terveellä väittelyllä sinänsä siis, mutta ihan eri koulukuntien tappelupelien vertaamisella (Tekken esimerkiksi verrattuna MK) mennään jo mielestäni ohi aiheen. Minä ainakin suuressa Tekken-fanaattisuudessani sorruin tähän. (Tietty hieman provosoituna ^^)
Mutta yhtä kantaani en ole muuttanut. Sitä siis, että kuinka paljon tämä Deadly Alliance tarjoaa rahoille vastinetta, hintaluokkana siis se ~60 Euroa. Tai toivotaan, että tässä ketjussa joku tekisi sen ihan selvällä selväksi, että mitkä nyt tässä MK-sarjan viidennessä osassa ovat niitä asioita minkä vuoksi tuosta menisi maksamaan niinkin paljon. Sarjan fanit nyt ihan varmasti maksavatkin tuon, ei jaksa ihmetyttää kun itsekin maksoin Tekkenin neljännestä osasta hieman ylihintaa ihan vain siksi, että tiesin saavani siitä enemmän irti kuin arkinen Tekkenisti.
Tosin mietin vain, että onko muka Mortal Kombatissa jotain sellaisia asioita mitkä avautuvat vain syvästi sarjaan perehtyneille? Vastausvuoro on teidän.
Ilezki tai joku muu valtaapitävä nyt oikeasti hereille tuota otsikkoa ajatellen! Pistää silmään joka kerta kun sitä katsoo.
Rukouksesi on kuultu, ja niihin on vastattu. Ensi kerralla tahdon kuitenkin uhrin.
//Gab
Voin hyvin tarjoutua itse tuohon pestiin, kyllä olo on nyt kuin marsulla!
Von Wiensburgh
7.5.2003, 13:45:56
Alkujaan kirjoittanut Tordragon
Tosin mietin vain, että onko muka Mortal Kombatissa jotain sellaisia asioita mitkä avautuvat vain syvästi sarjaan perehtyneille? Vastausvuoro on teidän.
Noh, taidan palata areenalle, kun tämän aloitin.
Eli, Juh, pelissä ei oikeastaan ole mitään mikä aukeaa vain sarjaan perehtyneillä. Ainakaan minun mielestäni. Saatan olla väärässä, koska olen kunnolla perehtynyt vain MK-sarjaan, muista olen pelannut vain joitakin pelejä, joten en tiedä niiden ominaisuuksista sarjoina (vaikkakin Tek... hups, jostakin sarjasta on jäänyt mieleen hieman hankala ohjaus).
Minusta juuri ohjaus on MK:n paras osa-alue, on aina ollut. Ja onhan tietysti Fatalityillä oma osansa viehätyksessä. Myös se, että kun tulee osuma, niin silloin vuotaa verta, eikä tule mitää hassua "pöllähdystä". Myöskin tutut hahmot ovat, ainakin minulle, ovat aina vain parempi, vaikka onkin hyvä, että on aina niitä uusiakin naamoja.
Minä en vissiin tämän paremmin pysty asiaa kommentoimaan.
Veri, ohjaus, hahmot, tunnelma, niin ja tarina!!!! Se jatkuu aina (vaikka näissä peleissä se ei tosiaankaan ole tärkeintä...) ja MK:ssa se on aina ollut minusta mukava lisä ja hyvin tehty.
Niin no, mutta tosiaan minä olen alusta asti tykännyt MK:sta. Silloin kun aloin näitä pelaamaan, niin kilpailijana oli melkein ainoastaan Street Fighterit, jotka oli tuohon aikaan todella kökköjä (minun mielestäni...). Silloin aloin jo tuntemaan MK:t omakseni, ja mikään ei ole niin viihdyttävä sen jälkeen tällä saralla.
eli onko MK: DA:ssa jotain, mikä aukeaa vain sarjaan perehtyneille?
Tiedä häntä, minulle ainakin aukeaa koko peli, ja samantien, enkä varmasti tule peliin kyllästymään ihan helposti.
Tordragon
17.5.2003, 6:12:08
Myös se, että kun tulee osuma, niin silloin vuotaa verta, eikä tule mitää hassua "pöllähdystä".
Haisee vertauskohta jo tiedät-kyllä-mihin ^^
Mutta ihan oikeasti, ei tuollaiseen kyllä kannatakaan mitään vastaan väittää vaan kyllä tuo on juuri Mortal Kombatin suola. Nuo pöllähdykset muissa vastaavissa alan peleissä ovat kyllä ihan varmasti sitä varten, että kuluttajia saataisiin enemmän ko. pelin pariin kun ei ikärajan korkeus päätä huimaa. Miten vain niin kyllä minäkin pidän siitä, että rapatessa roiskuu. Mitä tyylikkäämmin niin sen parempi.
Ei tämä tosiaan enää ole vain Mortal Kombatin omaisuutta tai tavaramerkkiä, tosin kuin oli silloin ensimmäisen osan ilmestyessä. Peliä yritettiin muistaakseni bännätäkin ties missä juuri sen - hui kamala - veren takia. Nykyäänhän tuota roiskuu jo Tetriksessäkin (no ihan varmasti). Nykyään kun teknologia sun muu mahdollistaa näyttävän ja realistisen veren läikkymisen niin mikäpäs siinä - kyllä se pöllähdykset aina voittaa.
niin ja tarina!!!! Se jatkuu aina (vaikka näissä peleissä se ei tosiaankaan ole tärkeintä...) ja MK:ssa se on aina ollut minusta mukava lisä ja hyvin tehty.
Tuohon voin sanoa vain omasta puolestani, ettei tarina mielestäni ole Mortal Kombatissa ikinä ollutkaan edes vähänkään tärkeää, sillä ei ole ollut mitään merkitystä *grins* Ja ei tämä risti kyllä MK:n kannettavana pelkästään ole, tappelupeleihin ei vain tunnuta saavan uskottavasti hyvää ja vangitsevaa tarinaa aikaan. Tuntuu tuo tarina toimivan lähinnä vitsinä kun yleensä tappelupeleistä puhutaan.
eli onko MK: DA:ssa jotain, mikä aukeaa vain sarjaan perehtyneille? Tiedä häntä, minulle ainakin aukeaa koko peli, ja samantien, enkä varmasti tule peliin kyllästymään ihan helposti.
Niin. Tarkoitin tuolla jotain sellaista mitä aloittelija ei edes näe. Lähinnä jotain mitä pelimekaniikka esimerkiksi mahdollistaa. Ei muuten, mutta tällaiset asiat minusta vain aina mahdollistavat sen, että tappelupelille kuin tappelupelille muodostuu mestareita sun sellaisia, näin ollen myös turnauksia.
Se, että peli aukeaa samantien on vain hyvä asia, mutta se ei mielestäni, että kaikki aukeaa. Vaikea kuvitella mikä pelissä pitää sitten otteessaan pitkiä ajanjaksoja, jos siinä ei ole mitään löydettävää tai muuten vain teknisiä osa-alueita missä taitojaan voisi kehittää. Ei ollut edes yritys provosoida, omista HC-mieltymyksistäni puhuin.
MK: DA varmasti viihdyttää tämän (mahdollisen) lyhytikäisyytensä edestä, muuta en osaa todeta. Se onkin sitten tosiaan kiinni siitä, että kuinka paljon tämä merkitsee kun rahoja ollaan tiskiin lyömässä.
//: Ja tähän kauniisti vielä tällainen jälkimiete asialle. Eli puhun myös senkin saralta, että olen kaikki neljä aikasempaa puhki hakannut, joten ihan sattuneesta syystä on tämä skeptinen asenteeni. Minä kun en näe mitään muuta kuin sen, että nyt kyseessä on taas vastaavanlainen peli mikä naurattaa, on hauska pelata ja siinä se sitten onkin. Hauskuus yhden asian tiimoilla vain valitettavasti on niin kuluva vara, ettei se ainoana asiana takaa ostosyitä.
Eliroaero
6.6.2003, 15:11:40
Itseltä löytyy Deadly Allliance Cubelle. Ihan hyvää mättöä ja extroja löytyy varsin paljon näin ollen Kaluuttaa menee.
Grafiikka ja liikkeet on todella hyviä ja kolme eri taistelutyyliä on erittäin loistava lisäys ja muutenkin perusliikkeet lähtee helposti.
Kombot eivät MK historiassa ole koskaan olleet mitään helppoja varsinkin monia eri tyylejä yhdistelevät kombot DA:ssa tuntuvat paikka paikkoin melkein mahdottomilta tehdä.
Pelissä on tietenkin se puoli, että käytetään ristiohjainta mikä on hieman häjyssä paikassa, mutta siihenkin tottuu hyvin nopeasti.
Paitsi jos peliä vaihtaa niin siinä saattaa mennä käsi vaistomaisesti ristiohjaimelle. "Miksei tapahdu mitään?" :D
Kävin Eliroaeron luona vähän kokeilemassa kyseistä peliä ja oli HUIPPU!!! Se kyllä oli aluksi vähän outo kun piti pelata risti-ohjaimella :eh:. Grafiikka puolestaan oli hienoa, yksityis kohtaisia hahmoja jne.
Mortal Kombat Deadly Alliance oli tuttua MK kamaa eli veri lentää.. Fatalityjä en ole nähnyt yhtään vielä, mutta ehkäpä joskus :). Eli ilmiselvä haastaja Dead or Alive:lle ja Tekkenille :up:
Johnny X
7.6.2003, 0:14:28
On otettava huomioon, että vaikka Tekkenit ja MK:t ovatkin mättöpelejä molemmat, ovat ne silti aivan eri sarjaa. Toisaalta, tuolla asialla ei ole mitään merkitystä, SILLÄ MOLEMMAT TYKITTÄVÄT SUURKALIIBERISILLA AMMUKSILLA JA KOVAA!!!
Uskaltaakohan näinkin vanhaa ketjua nostattaa ylös? Poistakoot sitten kuka haluaa.
Minäpä ostin tuon Cubelle pari päivää sitten. Olen vähän myöhässä mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Mortal Kombatin pelaamisen aloitin Amiga 500:n aikoihin ykkösosasta saakka. Tässä vuosien varrella kaikki Trilogyt ja Ultimate MK:t on vedetty läpi. Pelin tekijäthän sanoivat etteivät vanhoista MK:sta pitänyt tulla mitään huippusuosittuja mutta toisin kävi. Deadly Alliance näyttää olevan oikea taistelupeli. Vanhoissa Mortal Kombateissa joko kävelit eteen tai taakse siinä samalla rämpytellessä vihollista. DA tuntuu paljon paremmalta.
Eniten minua häiritsee hahmojen samanlaisuus. Heillä ei ole mitään eroja toisiinsa nähden paitsi pari hassua special-liikettä. Ja useimmat tehdään samoista nappuloista. Eikä asiaa paranna yhtään se, että hahmoja ohjataan ristihahmoilla. Edelliset osat olleet tuskasen hankalia ja odotin DA:lta vähän muutosta vaikeustasoon. Alussa vihollisen mätkiminen oli naurettavan helppoa. Loppua nähden kuolin useita kertoja nimittäin vaikeustaso nousee kuitenkin mitä pidemmälle pääset. Enkä ymmärrä mitä ideaa näissä kolmessa eri taistelutyylissä on. Kaksi ensimmäistä ovat melkein samanlaisia. Kolmannesta saa kivan aseen käteensä. En kuitenkaan huomannut eroja ensimmäisen ja toisen taistelyylien välillä. Ja missä on Liu-Kang! Mortal Kombat ei ole mitään ilman Kanggia.
Grafiikka on odella hyvää. Taustoja voi ihan vahingossa jäädä kaunistelemaan ja sitten huomaatkin että vihollinen on voittanut sinut. No ehkei nyt sentään. En olisi odottanut tällästä grafiikanmuutoksia Mortal Kombatteihin.
Äänipuoli on sitten taattua Mortal Kombattia= Kamalaa. Ei tähän muuta oikein osaa sanoa. Smaa voisi sanoa tarinasta joka on loppuun koluttu. Luulisi että tässä vaiheessa muutaman jatko-osan jälkeen ulkomaailman paholaiset olisi tapettu.
Olen tuossa ostamassa Deceptionia joltayn tyypiltä konsolifinistä. Saas nähdä minkälainen se on. DA ei kyllä vastannut odotuksia.