PDA

View Full Version : Blitzball

Sivua : [1] 2

cRaZy Al BhEd
27.4.2003, 11:30:49
//Juu ja ketään ei tosiaan kiinnosta pelkästään se, mitä hemmoja teillä on joukkueissanne ja kuinka lujaa he posottavat. Saa (lue: pitää) myös perustella että miksi näin, ja minkä takia tästä minipelistä yleensäkin tykkäätte tahi ette. Kiits. :} ~Cea

Tuli nyt tässä semmonen innostus, et haluun kysyy muilta mielipiteitä blitzistä. Älkää ihmetelkö, jos mun mielipiteet on vähän ufoja, mähän oon kreisi al bhed... ;D
Elikäs, mää oon sitä mieltä, et blitz on upee peli. joskus sen pelaaminen kyllä tympäsee, ku ei voi vaikuttaa pelaajiin, jos vastustaja kuljettaa. Mut peli itessään on tosi kiva, iso pallonmuotonen vesiallas, seinät, joista pelaaja voi lentää läpi, mutta vesi pysyy sisällä... aika jännää. Oon melko varma, et jos asuisin Spirassa, olisin blitzaaja. Käyn jatkuvasti Lucan teatterissa tölläämässä Zanarkand-filmiä movie-spherellä. Varsinkin Tiduksen "lentävä pallon kiinniotto" on tosi hieno!
Millasia joukkueita teiltä löytyy?
Mun joukkueessa on Tidus, Wakka, Shuu(löytyy Lucan kahvilasta), Berrik(ex-al bhed psyche), Jassu(alkuper. Besaid Auroch), Miyu(istuu moonflowissa penkillä) ja varamiehet Rin ja Eigaar(myös ex-al bhed psyche). :D :P :angel:
älkääkä ihmetelkö tota hirveetä määrää smileja, mä vaan tykkään niistä!! :wink:
Voisit silti karsia niitä. -Roakel

Liquid
27.4.2003, 12:33:43
Tietysti ensimmäisen kerran kun pelasin Blizballia siellä Lucan stadionilla, niin hävisin varmaan 10-0, enkä muutenkaan tajunnut Blizballista mitää. Joten päätin etten pelaa sitä enää koko loppu pelin aikana. Mutta kun tuli eteen Wakkan siglin hankinta, niin piti alkaa sitäkin pelaamaan. Aluksi pelaajat olivat huonoilla leveleillä, joten häviöitä tuli aina joskus, varsinkin Al bhed psycoille, mutta nykyään kukaan ei edes saa maalia. Ellei joku nyt ihan läheltä pääse laukomaan!

Mielestäni Blizball oli kokonaisuutena hyvä lisä peliin, ja toi ainakin vaihtelua ainaiselle korttipelille. Tosin olisin ehkä toivonut että itse otteluun voisi vaikuttaa enemmän. Esim. maalivahdin torjuntamahdollisuutta olisi voinut parantaa vaikka jollain näppäinyhdistelmällä, tai että pallotonta pelaajaa olisi voinut liikuttaa itse.

Joukkue on seuraavanlainen:

-Blabba (LF)
-Tidus (RF)
-Lakkam (MF)
-Eigaar (LD)
-Doram (RD)
-Keepa (CL)

Yose
27.4.2003, 17:56:04
Blitzball on ihan törkeen hauskaa. Hyvin tehdyt säännöt, ja aluksi tarpeeksi vaikeaa, mutta parasta on sekun loppua kohden hahmot kehittyy, ja vastustajia pääsee kunnolla rökittämään. Blitzballia on muutenkin kiva pelata, ja erät on just kivan pituisia, samoin league ja tournament ovat juuri sopivan kokoisia. Palkinnot vasta sitten on kivoja. Hyvä juttu on myös liikkeiden määrä ja ne pelaajien arvot, ja kun tietyillä liikkeillä niitä pääsee aina nostamaan.

Nykyään mä hakkaan kaikki todella helposti ja harvemmin kukaan vastustajista tekee edes maalia. Minulla on juuri sopivat jätkät omaan joukkueeseeni ja kenelläkään (paitsi Lettyllä) ei ole ongelmia vastustajien suhteen. Blitzball on juuri sopiva lisä FFX:ään ja sitä jaksaa pelata pelkälleenkin. Jos tehtäisiin pelkkä blitzball peli niin voisin ostaa sen, ehtona tietenkin, että sitä oisi aika paljon paranneltu ja asiaa lisätty.

Ja vielä tiimiläiset: Linna(keskushyökkääjä) Tidus(vasenlaitahyökkääjä) Wakka (oikealaitahyökkääjä) Jassu(Vasenpuolustaja) Letty (oikeapuolustaja) Yuma Guado (Maalivahti)

ShadowZero
28.4.2003, 12:46:21
Mukavaahan tuo on, tai oli. En oikeastaan pelannut sitä huvin vuoksi vaan saadakseni wakkan aseeseen sen sigilin. Aluksi se oli todella mukavaa mutta kun on 8-tuntia hakannut putkeen niin alkaa jo vähän puutumaan.

Ihan alusta asti se oli aika helppoa ja voittoja tuli koko ajan paitsi al bhed psychesit antoivat vähän vastusta. Tuli mustaakseni hävittyäkin kerran nuille al bhedeille jos nyt oikein muistan. Joukkuetta en nyt kovin hyvin muista mutta jotain edes.

maalissa oli joku guado
parhaat hyökkääjät olivat tidus, brother ja joku muu al bhed
pakeista ei minkäänlaista muistikuvaa.

cRaZy Al BhEd
29.4.2003, 15:07:09
Juups, mä pelasin tänää blitziä ja sain attack reelsin... wow...
tietääks kukaan muuten missä päin spiraa käppäilee Shaami- niminen nainen, sill on vaalee pitkä hame, omituinen härveli päässä(vähän tyyliin kleopatkan kobra...) ja se on hyvä blitzissä? se lopetti al bhedeilla(ne palkkas level 2:n paikalle, tyhmät!!) ja mä etis sitä likkaa, jonka ne vapautti joukkueesta.
Ja oon samaa mieltä, siitä, et blitz on semmonen peli, et jos pelaa sitä kolme päivä putkeen, se alkaa tympiä. Mut idea on hyvä. Ja kans se asia, et palaajat ui miten sattuu, jos vastustajalla on pallo. mulla ainaki tidus ui omaan maaliin päin(eli siis oikealle) eikä pysy siellä toisten maalin eessä! :blah:

Leviathan
29.4.2003, 17:31:48
Originally posted by cRaZy Al BhEd
tietääks kukaan muuten missä päin spiraa käppäilee Shaami- niminen nainen, sill on vaalee pitkä hame, omituinen härveli

Shaami on Lucassa siinä aukiolla missä on joku penkki ja joku juttu (suihkulähde?) siinä keskellä, se seisoo siinä sen jutun varjossa. Shaami on yksi parhaista pelaajistani.

Niin ja siis BB on todella mahtava peli, sitä on tullut aika paljon pelattua ja aina se on yhtä hauskaa, vaikka haastetta siitä ei enään kovinkaan paljoa löydy.
Pelaajina minulla on:

Blabba
Tidus
Shaami
Lakkam
Wedge
Keepa

Levelit oli kai siinä 50-60, en ihan varma kun on joku kaksi viikkoa kun viimeksi pelasin, vähintään.

Olen myös iloinen siitä että siitä minipelistä oli hyötyäkin, siis jos käyttää Wakkaa. Olisi se mahtavaa jos siinä pelissä olisi kaksinpeli ^^, tulisi pelattua varmasti paljon kavereiden kesken.

Idea ja säännöt olivat ihan kohtalaisen hyvät.

Ugluk
1.5.2003, 8:02:11
On se Blitz-Ball hauskaa vaikka aluks (eka matsi) oli erittäin vaikee. Mut sen jälkeen meni hyvin ja menee vieläkin.
Tiimi on
Letty(MF)
Tidus(LF)
Wakka/Datto/Brother(RF)
Jassu(LD)
Botta(RD)
Keepa(GK)
Mulla on kysymys:
Voiko Jecht Shot 2sen voittaa uudestaan? Kun voitin kerran mut Tidus/tai kukaan muu ei ollut tarpeeks hyvällä levelillä.

Von Wiensburgh
1.5.2003, 14:57:30
On se hauska ja hyvin tehty lisä peliin. Sitä on kiva aina välillä pelata ...

Draqon
2.5.2003, 10:07:19
Blizzissä kökkii pari asiaa. Ylivoima-ukkelit rokkaa koko kentän yksin ja tekee maalin niin että jää vielä 100 siihen shot lukemaks.
Sitten se musiikki, alkaa verta vuotamaan korvista jo parin matsin jälkeen. En myöskään pidä tästä roolipelimäisestä peli systeemistä (eli nämä statsit) peli systeemi saisi olla samanlainen kuin EA:n peleissä (FIFA, NHL ja muut). Jos nämä seikat korjattaisiin niin pelaisin blizziä varmaan twenty-four-ou-seven.

Ceassa
3.5.2003, 9:14:44
On muuten ihan yllättävän hyvä ja addiktoiva peli tuo Blitzball. Itsekin olen huomannut jumittuvani pelin ääreen tunneiksi, nyt sen jälkeen kun olen sitä oppinut kunnolla pelaamaan. Alussa en oikein ottanut siitä selvää, en sitten millään, mutta kun jaksoin käydä tutoriaalit läpi niin homman idea alkoi tuntua aivan yksinkertaiselta ja toimivalta.

Joukkueeni porskuttaa tällä hetkellä eteenpäin kokoonpanolla Tidus, Zalitz, Wedge, Datto, Jassu sekä Jumal. Tällä tiimillä olen pärjännyt hyvin, ja kunhan hahmoja jaksaa vähän kehittää, niin pelien voittaminen ei ole ongelma eikä mikään vähän huonoimmillakaan hahmoilla. Mutta tämä liian helppo voittaminen itsessään onkin sitten pienoinen ongelma, pelistä alkaa mennä maku siinä vaiheessa, kun kaikki ottelut alkavat saada loppulukemikseen 15-0 eikä vastustaja ole ehtinyt edes silmiään räpäyttää.

Musiikki on sinänsä ihan hyvä, että siihen ei kiinnitä oikeastaan ollenkaan huomiota, se osittain hukkuu taustalle mutta osittain kuitenkin jaksaa pitää yllä pelin tunnelmaa. Onnistunut valinta, eikä siis kyllästytä vielä ainakaan minua. Muutenkin peli on mielestäni kaikin puolin erinomaisesti onnistunut, säännöt sun muut ovat myös ihan moitteettomia.

Mukavaa ajanvietettä. :)

Gabriel
3.5.2003, 13:34:52
Mielestäni Blitzball on yksi parhaimmista minipeleistä kautta aikojen. Voittaapa melkeinpä Final Fantasy IX:n Chocobolla käytävän aarremetsästyksen. Harvemmin mistään joukkourheilusta välitän, ja vielä vähemmän pelistä - mutta Blitzball on todellakin onnistunut. Kaikessa helppudessaan ja yksinkertaisuudessaan se on nerokas, ja erittäin addiktoiva tekele. Jahka innostuin pelaamaan sitä on siihen kulunut varmaan noin viidentoista tunnin verran peliaikaa, ellei enemmänkin. Ja jatkaa vielä pitäisi, sillä en ole saanut läheskään kaikkia palkintoja (Wakkan sigil puuttuu vielä).
...Tosin luulenpa, että vaikka saankin nuo kaikki palkinnot, niin pelin tahkominen jatkuu yhä. Sen verran addiktoiva se on. =) Jecht Shot on kerta kaikkiaan _hieno_, enkä todellakaan luovuta ennen kuin saan Jecht Shot 2:n. Lisäksi kaikki kyvyt kaikille pelaajille olisi sekin aika...jees. Hieno minipeli, todella.

Roakel
3.5.2003, 13:43:36
Kun luin Blitzball nimisestä pelistä yhdessä pelilehdessä ennen FFX:n julkaisua, niin aloin miettimään että miten ihmeessä siinä pelissä ehditään tehdä moista kun on niin monta muutakin tehtävää. Ajatus että sai uida jättiläis pallon sisällä ja pelata pallopeliä kuulosti erittäin mielenkiintoiselta ja houkuttelevalta, mutta odotukseni Blitzballia kohtaan olivat turhan suuret ja petyin sitä pelatessani. Ideahan on loistava ja poikkeaa muiden FF:ien minipeleistä, tätä jaksaa pelata kauan eikä se lopu ensimmäisestä voitostakaan. Pelattavuus oli mielestäni aika raskas eikä siinä ollut sellaista vapautta miten olin ajatellut, mutta kaikkeahan ei saa mitää toivoo.

Legendary Guardian
4.5.2003, 18:57:49
Mun mielestä Blitzball on paljo parempi ku ne vanhat korttipelit. Siitä saa paljon tarpeellisimpii tavaroita ja asioita palkinnoiks ku korttipeleissä.

Mun tiimi on seuraava:

-(LF) Brother
-(RF) Tidus
-(MF) Ropp
-(LD) Jassu
-(RD) Shaami
-(GK) Keepa

Rini
4.5.2003, 21:43:42
Hih, postaus taas pitkästä aikaa :D

Jeeh... enpä minäkään aluksi tiennyt mitään miten tuotakin pelataan o.o; en osannut mitään enkä tajunnut miten koko homma toimii... Ekan kerran Lucassa hävisin, onneksi vain jtn 2-0, mutta käytyäni läpi ne sääntöset n. kahteen kertaan, tajusin suunnilleen mistä on kyse jne. ja sitten enemmän ja enemmän pelaamalla taidot vaan paranee (kuin myös hahmot x)) kuten melkein kaikessa oikeassa elämässäkin ^^ Tosissaan loistava minipeli, kun siitä saa välillä ihan hyödyllisiä taitoja/esineitäkin :3

Miun joukkueeni on ihan loisto:

~Blappa/Wakka (LF)
~Tidus (MF)
~Brother (RF)
~Ropp (LD)
~Jassu/Rin (RD)
~Miyu (GL [?])
...enkä ole hävinnyt YHTÄKÄÄN ottelua ;p

Vodoun
7.5.2003, 10:06:20
blitz on kieltämättä todella hyvä minipeli. Tajusin ruveta pelaamaan sitä vasta suht myöhäisessä vaiheessa, joten vaikeuksia oli kyllä alussa. Kun sai jännätä niitä matseja ihan tosissaan, se oli kyllä überhauskaa ja jämähdin pelaamaan sitä oikein toden teolla. Kun kuitenkin kehityin niin joukkue tuli enemmän ja vähemmän voittamattomaksi. Siinä vaiheessa mielenkiinto vähän lopahti ja siitä tuli pakkopullaa kun piti hankkia sille Wakalle sitä parasta asetta. Kun se vihdoin sain, en jaksanut enää sormellanikaan koskea siihen peliin.
Ehkä se innostaisi taas jos nyt alkaisin taas pelaamaan sitä.

Loppujen lopuksi todella mukavaa touhua kuitenkin.

Kuja Clone
11.5.2003, 20:06:08
Kyllä Blizball on hyvä peli! Kerran taisin pelata sitä jopa 7 tuntia putkeen. :D Mutta sitten siihen alkaa kyllästymään pikkuhiljaa.. Ja sitten sen jälkeen on aika tuskaa hankkia Wakalla parasta asetta, mikä vaatii monen tunnin blizaamista.. vittumaista, eikö? Mun mielestä sen pitäis saada helpommin.. Tai sitten ei Blizaamista ennen kun on sen World Championin saanut. Mun tiimissä taitaa olla Tidus, Wakka, Jassu, Nav Guado, Gazna Ronso ja Jumal. Jos nyt oikein muistan.. Ei ole nimittäin vähään aikaan tultua kybää pelattua kun on ysi alkanut uudestaan kiinnostamaan.

TheZell
13.5.2003, 8:20:58
Mun tiimi on joku tämmönen:

Brother
Tidus
Giera Guado
Judda
Botta
Durren

Tätä siis yleensä käytän mutta on mulla muitakin.
Heh :eh:
Kaikki on jarjestyksessä. eli brother LF ja nii eespäin.

Sori :shy:

Seyana
13.5.2003, 10:29:57
TheZell hyvä, edittaa nyt jotakin pientä edes tuohon varsin mitäänsanomattomaan postaukseesi. ^^

Mutta siis. Itse olin yhdessä vaiheessa blitzball-friikki, mutta nykyisin pelailen sitä hyvin harvakseltaan. Kyllästyin.
Ensimmäisellä X:n läpipeluukerralla en ymmärtänyt blitzistä yhtään mitään, joten en pelannut sitä kuin sen yhden pakollisen ottelun. Sittemmin jaksoin kokeilla sitä vapaaehtoisestikin, eikä se ollutkaan niin vaikeaa, kuin miltä oli näyttänyt. Nykyisin en häviä oikeastaan enää koskaan, joten haaste puuttuu täysin. Ei joukkueeni Tidus, Jassu, Durren, Eigaar, Wedge, Wakka ja Ropp mikään übermahtava ole, mutta muut joukkeet todella surkeita.

Blitzball ei kyllä antanutkaan pelaajalle niin suuria vapauksia, kuin mitä olisin toivonut. Nyt kun se haaste alkaa olla poissa, voisi sitä saada enemmän, jos olisi mahdollisuus ohjata kaikkia joukkueensa pelaajia, eikä ainoastaan sitä pallonkuljettajaa. Näin nyt ei kuitenkaan ole, joten olen sitten keksinyt itselleni niitä haasteita. Olen yrittänyt saada pelattua yhden pelin jokaisella Spiran pelaajalla, mutta vielä en ole onnistunut. Joitakin pelaajia ei vain millään potkita pois joukkueista. Olen myös valmentanut alkuperäistä joukkuetta ja kokeillut pelata ilman taitoja.

Pisin yhtämittainen peliaikani on se 15 ottelua Calm landseilla, Durrenin edessä. Durren oli palkattu Kilika beasteille, ja sillä oli 15 pelin sopimus. Minun oli ihan pakko saada se, joten pelasin sitten ne pelit putkeen. Eivät onneksi palkanneet Durrenia enää joten sain sen. ^^

Mukavaa ajanvietettähän se, mutta kun ampuu Tiduksella huvinsa vuoksi keskiviivalta ja siitä tulee siltikin maali, ei se maali enää tunnu saavutukselta eikä miltään. Ensimmäisillä perikerroillani maalit olivat todella tiukassa, ja jaksoin hehkuttaa ensimmäistä maalianikin vaikka kuinka kauan.

TheZell
13.5.2003, 14:34:21
Noh olihan se aluksi hankalaa, mutta nyt kun opin se on mukavaa.
En ole edes pelannu X:ää vielä läpi koska ostin sen vasta äskettäin.
Blitzi on paras minipeli mitä löytyy.
Sanokaa kaikki parhaat pelaajat mitä löytyy maailmalta ja mistä.

Croccifixio
14.5.2003, 21:39:16
itse en ole hävinnyt joukkueellani vielä yhtäkään peliä ja tiimini on:
Tidus LF
Wedge RF (Lucassa siellä missä voi ilmottautua blitz peliin sen "respan" takana on kaks tyyppi toinen wedge)
Brother CF (Airshipissä ohjaaja)
Naida LD (ja sijaitsee calm landsissä siellä kaupan pitäjänä. kiva nimi muuten :))
Ropp RD (Al bhed shopissa mikä tulee vastaan kun lähdet lucasta.)
Ja maalivahti oli joku guadon perus maalivahti kukas se oli? (ostin vaan kun guadot ei palkannu sitä uudestaan)

strategiani useimpiin peleihin: Tidukselle pallo ja se tykittää sen keskikentältä Sphere Shotilla maaliin :) on se niin ylivoimanen...
paras peli päättyi ronsoja vastaan 12-0... parempaan on vaikee pystyy...

JA ZELL: tässä on mielestäni sellanen tiimi että on melkein mahdotonta hävitä pelejä...paitsi eka turnaus peli missä ei saa ostaa itte ukkoja... silti aika helppo peli sekin...

Drifter
19.5.2003, 20:22:39
Yeah! Blitzball on kyllä tosi hyvä peli! Itse yhtenä viikonloppuna pelasin Bliziä 0:00 - 5:30 sitten rupes jo "vähän" kyllästyttämään. :blah:

Darruel
28.5.2003, 18:02:28
Blitzball onparas minipeli mitä olen koskaan Final Fantaseissa nähnyt. Minun oma Dream Team on seuraava.

GK: Jumal
LD: Ropp
RD: Letty
RW: Wedge
MF: Zenke Ronso
LW: Tidus

Tuolla joukkueella on mahdoton hävitä. Jumal on aivan loistava maalivahti. Korkeintaan kaksi maalia peliä kohti. Kaikki muut paitsi Tiduksen ja Roppin, löydät heti turnauksen jälkeen Lucasta.

Sephiroth13
3.6.2003, 13:55:10
Mun mielestä Blitzball on ihan hyvä peli, vaikka se onkin liian helppo. Huonoa on se, ettei omia pelaajia voi ohjata kun vastustajalla on pallo. Mulla on joukkueessa Tidus, Graav, Bickson, Abus(Luca Goersin entisiä pelaajia) maalivahtina Keepa ja Jassu. Jassun tilalle aion vielä hankkia Brotherin. Tolla joukkueella en oo varmaan hävinny kertaakaan.

Celeb
3.6.2003, 14:18:27
Alkujaan kirjoittanut Doomday
Tuolla joukkueella on mahdoton hävitä. Jumal on aivan loistava maalivahti.
Jumal on muuten eräs pelin huonoimmista maalivahdeista, vaikka sillä onkin hyvä catching alkuleveleillä. =)

Kairi
3.6.2003, 14:29:52
Mul on Tidus, Wakka, Brother, Blappa, Berrik, Jumal, Keepa, Nimrook. Yleensä käytän vain Tidus, Wakka, Brother, Blappa, Berrik, Nimrook. Jumal en käytä paljon ja Keepaa en ole käyttänyt kertaakaan, paitsi ensimmäisessä turnauksessa.

Mä laitan ne yleensä tällein:
LF Tidus tai Brother
RF Wakka
MF Tidus tai Brother
LD Blappa
RD Berrik
GL Nimrookin, joskun laitan Jumal

Jos Tidus on MF, niin teen heti maalin Jecht Shot 2:lla keskellä kenttää tai hyökkään vastustajiin ja otan pallon ja teen heti maalin Jecht Shot 2:lla.
Jos Brother on MF, niin harhautan vastustajini, että he seuraavat minua ja sitten syötän pallon Tidukselle tai Wakalle ja teen maalin.
Näillä tavalla en ole vieläkään hävinnyt kertaakaan. ;D

Yojimbo_92
3.6.2003, 19:38:43
Blitzball on mielestäni todella mukavaa. Olen hävinnyt siinä yhden ottelun. Ja mun tiimi on:

LF: Tidus
MF: Brother
RF: Eigaar
LD: Blappa
RD: Judda
GK: Nimrook

Aika Al Bhed -panotteinen.
Niin ja penkillä nököttää Lettu :bored: .. eikun siis Letty :eh: .

Migelus
5.6.2003, 9:32:33
Mä en pahemmi digannu siit, mut pelasin pakon edessä sitä et saisin sen yhen kivan jutun ;) Sit ku sain sen niin lopetin tyystin. Saako siitä jotain kivaa viel Sigilin jälkee?

Bartz-87
5.6.2003, 10:13:32
Originally posted by Croccifixio
itse en ole hävinnyt joukkueellani vielä yhtäkään peliä ja tiimini on:
Tidus LF
Wedge RF (Lucassa siellä missä voi ilmottautua blitz peliin sen "respan" takana on kaks tyyppi toinen wedge)
Brother CF (Airshipissä ohjaaja)
Naida LD (ja sijaitsee calm landsissä siellä kaupan pitäjänä. kiva nimi muuten :))
Ropp RD (Al bhed shopissa mikä tulee vastaan kun lähdet lucasta.)
Ja maalivahti oli joku guadon perus maalivahti kukas se oli? (ostin vaan kun guadot ei palkannu sitä uudestaan)

strategiani useimpiin peleihin: Tidukselle pallo ja se tykittää sen keskikentältä Sphere Shotilla maaliin :) on se niin ylivoimanen...
paras peli päättyi ronsoja vastaan 12-0... parempaan on vaikee pystyy...

JA ZELL: tässä on mielestäni sellanen tiimi että on melkein mahdotonta hävitä pelejä...paitsi eka turnaus peli missä ei saa ostaa itte ukkoja... silti aika helppo peli sekin...

Sun ansiosta mä sain Wakalle Attack Reelain Blitzistä :)
Tota tiimii ei tarvinnu ollenkaa kehittää nii johan ne löi Al Bhedin tiimit.

Darruel
5.6.2003, 17:28:35
Alkujaan kirjoittanut Celeb

Jumal on muuten eräs pelin huonoimmista maalivahdeista, vaikka sillä onkin hyvä catching alkuleveleillä. =)

No ainakin minulla Jumal pelasi kaikki pelit, joita pelasin pelin aikana, eli ainakin yli viisisataa, moiteettomasti. Päästi vain maksimissaan kaksi maalia ottelu.

@TranceKuja@
9.6.2003, 20:15:56
Minusta Blitzball on kiva peli mutta jos on kauheen hyvä joukkoe ja muilla ei ole niin silloin ei ole kovinkaan hyvää vastusta.Ehkä pitäisi laittaa ohjaus manuaalille ettei sama deja vu toistuisi.
Mutta joukkoeeni on siis:

Tidus
Zev Ronso
Kyou(tosi taitava pelaaja.Ehkä joukkoeeni paras.) :cool:
Jassu
Berrik
Nimrook

Darruel
10.6.2003, 14:34:16
Juu siis minulla ei ole Zenke Ronsoa vaan Zev Ronso siinä keskikentällä.

q-me
10.6.2003, 16:50:15
Alkaa se pidemmän päälle puuduttaa, mutta on se mukava peli. Sitä tulee pelattua enemmän kuin tarpeeksi, mikäli Wakkan Celestial Weaponin mielii saada. Aluksi olin innoissani siitä ja saatoin pelata pelkkää Blitzballia päivät pitkät juurikaan pelaamatta juonta eteenpäin :)

Ketäköhän minun joukkueessani nyt olikaan? Aloitin nimittäin FFX:n läpipeluun uudestaan ja olen tällä hetkellä pelannut sellaiset pyöreät 53 minuuttia. No, kuitenkin... Joukkueeni kokoonpano oli seuraavanlainen:
*Tidus (yllättäen:))
*Wedge, löytyy Lucasta jomman kumman joukkueen pukuhuoneen ulkopuolelta. No ei nyt aivan pukuhuoneen, mutta siitä läheltä kuitenkin.
*Zev Ronso, löytyy jostakin päin Lucan laitureita.
*Ropp, löytyy Rin's Travel Agencyn kassalta Mi'ihen Highroadilta.
*Letty, Aurochien alkuperäinen pelaaja.

EDIT: Kuinka saatoin unohtaakkaan! Maalissa minulla on Jumal, löytyy Lucasta hänkin. Sieltä aukiolta/torilta, minkä laidalla se kahvila on.

Dalahan
13.6.2003, 17:20:16
No jaa, uskokaa tai älkää niin VOITIN sen ekan pelin lucassa. Kahlasin säännöt vaan kerran kunnolla läpi ja sitten peliin.

Ekassa erässä ne teki 1-0, toisessa erässä tasotin Tiduksella 1-1 (käytin sen sphere shot koska se oli muutenkin ainoa tech joka mulla oli). Sitten selvisinkin jotain 3 jatko erää päästämättä omiin (mutta itsekin sähläsin sen pallon aina muualle kun häkkiin), ja koko ajan omat ukot sai leveleitä ja parani hiukan enemmän myös... Sitten pamautin Tiduksella tai Dattolla räkämaalin ihan edestä, taisi olla 6. erä kokonaisuudessaan.

Jälkeenpäin ajateltuna se oli aikamoinen hillopulla mutta enpä ole koskaan sitä alkupeliä myöhemminkään hävinnyt :P

Raika
13.6.2003, 17:44:14
Onhan se ihan kiva peli, mutta alkaa kyllä pidemmän tahkoamisen jälkeen kyllästyttämään.

Etenkin kun pitäisi sen Wakkan celestial weaponiin saada se... sigil vai crestkö se oli.

Maalitykkinä käytän aina tidusta. Jecht shottia vaan melko läheltä niin melkein aina menee sisään. PS1:n ja 2:n FF-pelien minipeleistä kyllä mielestäni paras on tämä blitzball, pienestä tylsistyttävästä seikastaan huolimatta.

make
13.6.2003, 20:04:45
Minulla on sama joukkue ku siinä alussa minä oon kans palkanna Wakankin mut en käytä sitä joukkueessa. Jetch Shot 2 (en oo ihan menikö oikein) on iha mukava minulla on muutenki Tiduksella 55 shootti ja se lisää siihen 10... :tultamunille:

Dalahan
14.6.2003, 12:27:28
Jecht Shot 2 on pikkasen turha yhdistelmä taito siinä mielessä että sulla voi olla vaikka 1 SH ja sisään menee varmana jos ohitat maalivahdin sillä näkymättömällä laukauksella (ohjaat siis oikeella ohjaimella sitä "palluraa" ja välttelet molarin isompaa "palluraa" 3 sekuntia tjsp). Toisaalta taas jos et pysty ohittamaan maalivahtia kyseisellä tavalla niin se torjuu vaikka olisi 970721 SH.

Invisible Shot on paljon halvempi (siis ottaa jotain 1/10 HP verrattuna JS2) ja melkein yhtä hyvä. Ainoa lisä minkä saa JS2 käyttämällä on se että saa pamautettua 3 vastusta pois edestä, mutta jos pelaa "oikein" niin eihän semmoseen koskaan joudu :)

Deux
17.6.2003, 11:25:08
Minä olen pelannut blitzballia vasta kaksi kertaa (+ se Lucan pakko ottelu). Silloin ekalla kerralla Lucassa hävisin 2-0 -_- Vapaaehtoisesti Exhibitionilla pelattu peli psycejä vastaan tuli hävittyä samalla lailla. Kolmas matsi beasteja vastaan päättyi tasan 0-0.
Nuiden tilastojen valossa voi päätellä etten liiemmin blitzballista pidä. Häviäminen kun ei ole kivaa XD Mutta kyllä minä sitä vielä aion pelata, ne Wakkan ase + sigilit ja paremmat (?) overdrivet pitää hankkia. Täyttyy vaan toivoa että joukkue paranisi edes hitusen.
Minulla on mukana alkuperäiset pelaajat, lukuun ottamatta Naidaa ja Biggsiä. Vakio paikkoja ei juuri ole, mitä nyt pistän Tiduksen hyökkäämään ja Keepan maaliin.

edit// hihii, jopa minä voitin yhden matsin (1-0 beasteja vastaan) ^^

edittiä:Väsyin kertakaikkiaan alkuperäisiin Aurocheihin ja potkin kaikki pellolle. Ne kyllä osasi katkaista syötöt, mutta siitä ei ollut mitään apua koska ne ei voineet syöttää eikä laukoa. Nyt minulla on Tiduksen lisäksi Ropp, Brother, Shaami, Jumal ja Naida. Naida on muuten hyvä midi, ei ehkä kovin hyvä laukomaan, mutta muuten pysäyttämätön. Lisäksi katkoo vastustajan syötöt kivasti. Shaamiakin on vaikea taklata ja se on vielä hyvä laukomaankin (Venom shot 3 tekee selvää jälkeä). Tidus nyt on hyökkääjä ja Jetch shot lopettaa pelit mukavasti minun voitoksi. Ropp on pakki, mutta blitzissä on se huono pouli ettei niitä voi oikein hallita :[ Brother on myös puolustaja. Jumal on hyvä maalissa...
Luca goersit on muuten helpoin joukkue, voitan ne aina vähintään 5-0 >< Al bhedit taas palkkaa entisiä aurochseja :D

edittiä lisää: Isoin voitto kautta aikojen (minulla) on 7-0 Luca goersia vastaan. Kaikki overdrivet Wakkalle olen voittanut ^_^
Miten Tidukselle saa sen Jech shot 2:n? Olen voittanut sen kahdesti tournamentista ja ruutuun on molemmilla kerroilla tullut teksti 'kukaan pelaajasi ei voi oppia js 2:sta'. ???

Naida 60 lv. (jihuu)
Tidus n.40 lv.
Shaami 25 lv.
Pakit 15 ja 13 lv. :[
Jumal n. 20 lv.

editoin taas tätä viestiä// Joukkue on taas muuttunut. Shaamin pistin menemään, kun huomasin Argai Ronson vapaana. Se on varsin harvinaista, koska ronsot ovat pitäneet tiukasti kiinni omista pelaajistaan. Heh, nyt Argain invicible shot + 51 shooting tekee selvää jälkeä. Huonona puolena on sen hitaus (ei pääse ikinä lähelle maalia ja ainakin kolme pelaajaa ehtii haastaa sen). Al bhedit taas luopuvat ystävällisesti Lakkamista, jolla on varsin hyvä bl ja nopeus. Ropp sai lähteä. Ja sitten oli vielä maalivahti hässäkkä. Kun Jumal oli lopulta kaikista huonoin 20 ca:lla, päätin vaihtaa. Koitin etsiä Durrenia, mutta kun sitä ei löytynyt palkkasin Miyun. Miyun ca oli 23 ja se oli lv. 24. Ei paha, muttei kovin hyväkään. Sitten al bhedit teki taas virheen ja heittivät Nimrookin ja ottivat Raudyn tilalle. Palkkasin Nimrookin heti, kun sillä oli paras ca (32).

Nykyään maalin teko muuten on helppoa, koska kaikki käyttää maalivahdeillaan Hi-Riskiä (alentaa puolet kaikista statseista, mutta saa lisää exp:tä).

Yoni
22.6.2003, 19:17:55
Minun mielestä Final Fantasy X:n huonoin osa on Blitzballin pelaaminen. En todellakaan tarkoita, että se olisi huonoa. Ainut asia siinä tympii, kun joutuu pelaamaan blitziä jotta sais Wakalle sen yhen overdriven ja Celestial aseen.
Blitzin pelattavuus ei ole oikein viimesen päälle huippua, kaikki ukot ovat hyökkäämässä kun pitäsi äkkiä mennä puolustamaan kun vastapuoli hyökkää. Pitäis jotenkin pystyä kontrolloimaan muitakin pelaajia kuin vaan yhtä, esim. pystyis vaihtamaan pelaajaa jotain nappia painamalla tai jotain sinne päin. Blitz on myös paikoin vähän sekava.
Kaunista katseltavaa se kyllä on, kuten kaikki muukin FFX:ssä. Pelin idea on minusta myös kekseliäs, se vaan et miten ne pystyy olemaan hengittämättä niin pitkään :bored: Itse en oo mikään Blitzballmestari, oon voittanu vaan yhden matsin :eh:

Yojimbo_92
22.6.2003, 20:00:20
Alkujaan kirjoittanut Yoni
Ainut asia siinä tympii, kun joutuu pelaamaan blitziä jotta sais Wakalle sen yhen overdriven..

Eli siis kolme OverDrivea. :nuija:

Anya
25.6.2003, 22:23:17
Minä yritin miljoona kertaa sillä aluksella, että sain Jecht Shotin, en silloin vielä tiennyt mitä hyötyä siitä oli, kunnes jouduin, aivan Jouduin, pelaamaan sitä Blitzballia ensimmäisen kerran. Mukavaa, kun Tidus siinä vielä retosteli kaikille kuinka hyvä on ja kuinka se panee Kilika Beastit nielemään sanansa ja minä mutisin itsekseni pleikkarin ääressä " Hyvähän Sinun on puhua, kun minä joudun pelaan.." Otin varmaan liian henkilökohtaisesti tuon pelin, koska sain ihan kamalia suoristupaineita pelissä Tiduksen kehuskelujen takia..

Noh, sitten tajusin pelin, viimein. Ja voitin ensimmäisen pelin Lucassa 2-0 tosin kokeilin sitä aika useaan otteeseen. Nykyään luonnistuu jo ihan hyvin, ainoat jotka aiheuttaa ongelmia on Guado Glories, kiva kun niiden maalintekijällä on shoot 27 ja minun Rakkaalla Jumalillani on 17 torjunta.. Onneksi kuitenkin kopioin Jumalille jo aika alussa Super Goalie kyvyn, joka satunnaisesti parantaa torjuntaa. Se tuppaa silti olemaan liian vähän, varsinkin kuin tuo kirottu potkija lisää omaansa lähes aina Sphere Shotin. Inhoan sitä, olen kymmeniä kertoja yrittänyt kopioida sen Wedgelle, joka on Tiduksen kanssa hyökkääjänä, mutta turhaan. Se ei vain tajua oppia sitä. *huokaisee*

Noh minun jengini kuitenkin tällä hetkellä on
LF Tidus tasoa 24
RF Wedge tasoa 29
MF Zev Ronso tasoa 29
LD Ropp tasoa 22
RD Letty tasoa 22
GL Jumal tasoa 22

Pöllin nuo suoraan eräästä pelihdestä, jossa kerrottiin parhaat mahdolliset pelaajat.. En ollut kovin innostunut Blitzaamisesta joten halusin vain homman alta pois.

Tällä hetkellä on menossa seitsemäs kierros Liigassa, tähtäimenä Wakkan Status Reels.

Minä olen aika huono pelaamaan tuota peliä, oikeasti. Minä lähes aloin parkumaan kun jouduin potkaisemaan lähes kaikki alkuperäiset Besaid Aurochsit poies. Letty oli ainoa joka jäi, tunsin kamalan huonoa omatuntoa muiden puolesta.. Taidan olla hieman outo..^^

*edit*
Nyt on maalivahtina Nimrook, olin jo pitkään kytännyt sitä, koska pelistrategiani takia, Jumal ei kohoa tasoja paljon ollenkaan joten se alkoi aiheuttaa ongelmia pienellä torjunnallaan. Kyllä riemu repesi kun Al Bhedit päättivät heittää Nimrookin ulos ja minä pääsin sen palkkaamaan. Nyt alkaa lyyti kirjoittamaan kun torjunta on 27+ super goalie. Tosin kadun ikuisesti sitä että päästin Argai Ronson pois joukkueestani, sen shoot kun on tätä nykyä 57! Torjupa se sitten.. *jupinaa*

Toisaalta, enää en jaksa pelata Blitziä, olin niin pettynyt kun sain viimein Wakkan Aurochs Reelsin ja pelasin sillä hetkellä oleva turnauksen ja liigan loppuun, ollen iloisena että enää tarvitsee yksi turnaus tai liiga pelata, niin saan sen Wakkan Sigilin. Ja mitä tapahtui? Kun aloitin uudet kierrokset palkontoina oli Return Sphere ja Elixir. Just joo, minua ei kiinnosta enää tippaakaan pelata tuota peliä joten Wakkan Sigil jää saamatta. En vain jaksa sitä enää.

Sitä paitsi, miksi kukaan ei voinut minulle kertoa että Rinin olisi voinut myös palkata joukkueeseensa? *on kamalan ihastunut Riniin ja olisi sen takia palkannut sen*.

cRaZy Al BhEd
3.7.2003, 15:12:49
Liityn nyt mäkin takas blitz-porukkaan. On tullu mielipiteitä laidasta laitaan, näyttää siltä, et kaikilla on aikalailla samanlaiset joukkueet... Blitzhän on alussa vaikeeta mut sit ilmalaivasta käsin, ku voi käydä missä tahansa spirassa palkkaamassa jonkun hyvän, nii menee jo aika helpoks. Niinki helpoks, ettei jecht shot 2:ta tarvitakaan. Eihän pelissä oo mitää iloa(niinku joku sanoikin)jos Tidus laukoo maalin vaik oman maalin edestä ja jälelle jää shottia viel vaik kuinka. Jotenki musta tuntuu, et vastustajat ei "osaa" samaa ku me, ne palkkaa kenet tahansa vastaantulevan, vaik level kakosen pelaajan...
No, ku tossa pelasin aikoja sitten pelin läpi ja alotin uudestaan(en oo kyll paljon kerenny pelaamaan, ku oon vasta macalaniassa)nii päätin et pelaan pelin lomassa, enkä vasta sitten, ku on suurempi hahmojenkehitys edessä capturauksen jälkeen. Sillon pelistä saa enemmän irti ku ei oo fiilis pakko-hakata-vastustajat-et-saa-celestial-weaponin tai vastaavaa, vaan se on kevennystä taistelun ja muun keskellä. Kilikan temppelin huoneessa on muuten pappi, joka on tosi hyvä blitzissä, vaikkei siltä näytä. *wink*
Blitz on tosiaan paras alipeli -lightning dodger ja chocobo race on ärsyttäviä- mut jos ei palkkaa Wakkaa nii voittaa silti Wakkalle oman celestial-aseen ja overdrivet, vaik koko ukko ei palloon koske eikä altaaseen pulahda... =/
Ja blitz on paras pieninä annoksina, kuka nyt jääkiekkoakaan viikkoa putkeen kattois?? varsinkaan jos taustalla kuuluis pelkästään yks ja sama ihanaa leijonat, ihanaa- biisi.
eli katsokaa ettette huku blitz-pooliin, ulkonakin on olemassa järviä ja jokia, joihin voi oikeesti pulahtaa, silmät varmaan haluis vaihtelua telkkaruutuun.

Kaz-ze
3.7.2003, 18:45:21
Maalitykki: Tidus (yllätys)
Toinen kärki: Wakka.
Keksi kenttä: brother ( se al bhed heppu)
pakit: alkuperäiset pelaajat.
Molse: Jumal

Näillä hakkaan minkä tahansa joukkueen mikä tulee vastaan. kukaan ei ole vielä pärjännyt minun mahtavalle taktiikalleni :) joka on:
pallo alotuksesta brotherille, joka on älyttömän nopea. Brother kieputtaa hyökkäjät pihalle, syöttää wakkalle tai tidukselle.
Sitten pallo lähelle maalia ja jos joku pässi sattuu olemaan tieltä niin jech shot 2. muuten ihan spheree shoot ja molse ei ehdi kissaa sanoa kun kiekko on repussa. (tai no... pallo :D )

Yoni
4.7.2003, 19:12:41
Nyt kun innostuin pelaamaan taas blitziä kun keksin miten tehdään itse joukkue, blitz onkin tosi lystiä. Tässä lyömätön joukkueeni:

Vasen hyökkääjä: Tidus
Oikea hyökkääjä: Vilucha
Keskus hyökkääjä: Brother
Vasen puolustaja: Kyou
Oikea puolustaja: Zalitz
Maalivahti: Jumal

Alussa blitz otti todella aivoon ku tosissaan yritti voittaa sen pakollisen blitz ottelun, mut nyt kun osaa pelata sitä ja on uudet hyvät pelaajat, se on tosissaan tosi lystiä ja siihen jää helposti koukkuun (niin mulle pääsi käymään).....taidankin tästä mennä taas pelaamaan blitziä :eh:

Smell ya later!

Lloope
4.7.2003, 19:48:31
Tässä oma joukkueeni:

Tidus
Eigaar
Nav Guado
Botta
Letty
Nimrook
Abus
Herra-X (en muista enää kuka :huh: )

Eipä tällasellakaan joukkueella pahemmin häviä, kerran tai kahdesta per league ehkä saattaa tasapeli tulla, mutta ei sen vakavampaa... En ole kovin kauan pelannut, eli en ole vielä edes saanut Wakkalle sigiliä. Aika helppo peli...

Roleplayer
4.7.2003, 19:50:34
Minun Blitzball joukkueeseen kuuluu(Tämä muuten ei ole hyvä mutta olen silti joka kerta voittanut ja ukkoni ovat jotain 25-30 tasoisia):
LF-Zev Ronso
RF Wedge
MF Tidus
RD Ropp
LD Berrik

BlitzBall on erittäin mukava peli joka tuo lisämakua jo hyvään Final Fantasy 10 pakettiin.

Ruhve
4.7.2003, 20:32:15
Minun tiimini on ollut pitkään jo tämä:

RF. Tidus LV. 56
LF. Datto LV. 37
MD. Brother LV. 57
RD. Balderga LV. 47
LD. Lakkam LV. 51
GK. Keepa LV. 45

En edes muista milloin olen viimeksi hävinnyt tällä joukolla.
Blitzball on muuten hyvä lisä peliin, mutta sitä olisi saannut kehittää enemmän. Siihen kyllästyy liian nopeasti ja siitä tulee pakko pullaa Wakkan owerdrivenien takia.

Sepirotti
6.7.2003, 18:22:27
Olen ihan hulluna Blitziin, sitä on tullu pelanneeks varmaa kauemmin ku itse peliä.Tyypit on koht sata levelisiä et en tiedä loppuuks koulutus siihen vai jatkuuks levelit yli sadan.

Joukkueeseen kuuluu:
Tidus (tietenki)
Jassu(en jaksanu vaihtaa)
Rin(mukava ääni)
Ropp
Brother(nopee ja vahva)
Nimrook

Semmone viel et ainuttakaa matsii en oo hävinny paitsi sen ekan Lucassa. :(

Zeratul
9.7.2003, 11:58:05
Minä taas käyn Lucassa kattomassa Spring-demoa, popcornia mukaan ja kaikkee. On siinä hieno demo.

No mutta joukkue on seuraavanlainen:

Tidus - Left F
Eigaar - Right F
Brother - Center (pelin paras blitzer)
Naida - Right D
Ropp - Left D
Nimrook - Goalie

Tiduksella jotain 40 kohta shootti.
Eigaar on arsesta.
Brotherilla kaikki statsi hyviä, pass jotain 30.
Naida, attack ja pass jotain 25
Ropp, attack jotain 30
Nimrook, catch 28

Kova joukkue, statseista en oo varma menikö oikein, tietenki kaikilla vielä reilu 1000 hp.

cRaZy Al BhEd
14.7.2003, 17:05:52
Yritän koota joukkueen, jossa ois mahollisimman paljon naisia pelaamassa. Tällä hetkellä leidejä on viis. Pelaajina Tidus, Vilucha, Naida, Linna ja Miyu; maalivahtina Jumal, penkkiä lämmittää varamies Wakka ja varanainen Shaami. Jumalinkin ehkä tulevaisuudessa korvaan naisella...ehkä.

edit// Onko kukaan muu "löytänyt" Viluchan?

edit2// Nyt heitin Jumalin pellolle, Miyu siirty maaliin, Kiyuri korvasi Myuin paikan puolustajana ja Shaami pääsi Tiduksen tilalle scooraamaan. siis selvemmin, joukkueeni on nyt:
Vasen laita: Shaami
Oikea laita: Vilucha
Keskellä Naida
Vasen pakki: Linna
Oikee pakki: Kiyuri
Goalie: Miyu
vara: Tidus
vara: Wakka

Necroth
16.7.2003, 10:34:56
Kyllähän bliz on hauska. Muistaakseni sanoit ensimmäisessä postauksessasi että on tyhmää kun niihin omiin pelaajiin ei voi vaikuttaa kun pallo on vihollisella. Kyllä voi. Tavallaan. Siis voit vaihtaa joko Center attack (jos vihollinen tulee keskeltä jolloin omasi lähtevät keskustassa olevaa pelaajaa kohti) tai muita vastaavia. Niitä tulee kun joukkue lv kehittyy. Omaa tiimiäni en muista mutta sen muistan että voitan joka pelin. Ihan keposeen menee jokanen joukkue nurin. (en muista joukkuettani siksi etten ole pelannut peliä taas vähään aikaan).
Muistaakseni...siinä oli: Eigaar, Wedge, Tidus, Keepa, ja muita en muista. Sen muistan että Wedge on aloituksessa koska sillä on hemmetin hyvä Defence ja sitten tämä...mikä se liike taas olikaan missä oma väistää vastustajan taklauksen välillä. No eny way. Sillä pääsee tosi helposti läpi.
Välillä vaihdan sen tidukseen koska sillä on Invisible shoot jolloin yleensä ei tarvitse mennä kuin vähän matkaa eteenpäin ja sitten kun vastustajat ovat melkein kiinniniin laukoo ja toivoo että pallo muuttaa näkymättömäksi.

edit// Aloitin toisen kerran joten nykyisin joukkue on:

Datto
Tidus
Wedge
Jassu
Botta
Keepa

Blitzace
16.7.2003, 12:29:52
Mää voitan Blitz pelit kanz helposti ja joukkue on:

Eigaar...........Level:38
Tatts.............Level:15
Tidus.............Level:67
Botta.............Level:29
Judda............Level:34
Nimrook.........Level:45

Voittoja kertynyt vasta 78 :( .Team level 16. Mulla liigassa joukkueita ei tunnista kun vaan merkin perusteella( toisaalta on niillä tuntomerkitkin). Guado Gloriesseissa on kaikkein nopeimmat äijät, Kilikassa kukaan ei osaa Invicible Shottia, ...

cRaZy Al BhEd
17.7.2003, 17:17:53
Originally posted by Artzi
Kyllähän bliz on hauska. Muistaakseni sanoit ensimmäisessä postauksessasi että on tyhmää kun niihin omiin pelaajiin ei voi vaikuttaa kun pallo on vihollisella. Kyllä voi. Tavallaan. Siis voit vaihtaa joko Center attack (jos vihollinen tulee keskeltä jolloin omasi lähtevät keskustassa olevaa pelaajaa kohti) tai muita vastaavia. Niitä tulee kun joukkue lv kehittyy.

Niinpä sanoin, mut nyt en oo enää samaa mieltä. Nimittäin jos yhtä pelaajaa vois liikutella vastustajan kulettaessa, menis pelaajien sijainnit aivan pieleen, ku lähtis jahtaa kulettajaa. Ja sit ku se passais, nii kaikki ois ihan turhaa. Nii ja kyllhän center attack toimii, mut jos on hyvät pelaajat ja joukkue hyvillä leveleillä, ei sitäkään tarvii. Aika säälikin, ettei pelissä enää pidemmän päälle oo vastusta, ku esim. kilika beastsit on ihan surkeita, eikä ne ukkelit ees kehity paremmiks. Yritän saada haastetta peliin jättämällä tiduksen pois ja ottamalla shaamin tilalle... Näillä spiralaisilla on muuten hienot nimet... esim. Naida :wink:

FFCloud
18.7.2003, 10:52:40
Mielestäni Blitzball on aika hyvä vaihtelu ainaiselle korttipelille.. Korttipeli alkoi jo tympiä vähän, kun se oli niin "vaikeaa" ;D
Blitzball on aika helppo peli, kunhan sen oppii. Parhaimmat Techniquet ovat varmaankin Invisible Shot, Aurochs Spirit ja Jecht Shot 2. Itselläni ei ole kumpaakaan.. Mutta yritän saada. :) Tuo Shaami niminen hahmo voi löytyä muistaakseni Besaid Islandilta.. En ole varma asiasta. Mutta Parhain Pelaaja mielestäni on Tidus hyvien Jecht Shottiensa ansiosta.. Tidus on parhain maalintekijä joukkueessani.. Mutta Brother, Rikkun veli on nopein.. No se siitä Itsekehuista :D

juures
18.7.2003, 21:19:43
Munkin mielestä blizball on magee lisäys. En oo pelannu sitä vielä kovin kauaa, koska tajusin vasta hetki sitte et sen saa manual-ohjaukselle, mut voittoja on ruvennu kertymään leveleiden mukaan. Nyt mä vaan toivon, ettei tuu ns. "ylivoittajatilannetta".

Ferithem
19.7.2003, 11:21:43
Minusta blitzball on ihan mukava ajantappopeli, mutta repii joskus hermoni aivan riekaleiksi. Ensimmäistä kertaa peliä pelatessani en edes oppinut Jecht Shottia (paha, paha moka), joten juoneen kuuluva ottelu lucalaisia vastaan meni pahasti mönkään. Nyttemmin tähtään aina voittoon (kyllä onnistuu), ja heti kun on mahdollista, ryntään pelaajia hankkimaan ja blitzaamaan. Nykyisessä pelissäni (hiljattain aloitettu) ovat seuraavat pelaajat:

Tidus (LF)
Datto (RF)
Letty (MF)
Jassu (LD)
Botta (RD)
Miyu (Goalie)

Yleensä nappaan jonkun Al Bhedin tai Guadon joukkueeseen, taikka sitten treenaan hiki hatussa Biggsin ja Wedgen (hehheh) huippukuntoon. Tuon nyk. pelin tasot ovat aika hanurista, mutta eipä voi mitään...

aijommi
22.7.2003, 9:56:25
Millai sä saat Wakkan joukkueeseen?

Ze Shoopuf
22.7.2003, 10:03:35
Originally posted by Wec
Millai sä saat Wakkan joukkueeseen?
Sen voi värvätä ilmalaivassa sen Yunalesca-taistelun jälkeen

Originally posted by FFCloud
Shaami niminen hahmo voi löytyä muistaakseni Besaid Islandilta..
Shaami löytyy Lucasta sieltä risteyksestä mistä toinen tie vie eteenpäin Mi'hen Highroadille ja toinen sinne Main Halliin, se risteys missä on keskellä semmonen pyöree kivipenkki... :D

cRaZy Al BhEd
22.7.2003, 20:30:23
rustannut Ze Shoopuf
Sen voi värvätä ilmalaivassa sen Yunalesca-taistelun jälkeen

sorry sisko, virhe!! sen voi palkata kyll jo aiemmin ilmalaivassa, homen jälkeen. vähän turha spoileri. ja vältä tuplapostauksia, edit-nappia vaan käyttöön.

Töllö
31.7.2003, 22:22:37
Blitzballia on tullut hakattua aika paljon on se siinä aika kuluu nopeaa kun sitä pelaa, ja oma tiimi on alkuperäinen ja sillä pistää kaikki nurin jotain 10-0 tidus tekee kaikki maalit.Erityisesti pidän siitä että voi valita missä muodossa tiimi pelaa,ja että siinä on paljon erikois liikkeitä.

Miyuki
7.8.2003, 10:09:01
Siitä on varmaan kuukausi kun viimeksi pelasin blitzball:ia,joten en muista enää edes joukkueen pelaajia.Taidot eivät varmaan silti ole ruostuneet,mutta sitä en tiedä koska isoveli meni lomalle kavereille ja otti FFX:än mukaan ja tulee kotiin vasta 2viikon kuluttua...No,mutta mielipiteeni on,että blitzball on maailman parhain peli mikä Final Fantasyissa on koskaan ollut! :enkeli:

sephi90@jippii.fi
7.8.2003, 14:10:32
itse olen pelaanut blitziä aika paljon ja tiduksel on melkein kaikki taidot mutta kuka perhana voi oppii auroch´s reelin :huh: kun mulla se oli kerran palkintona eikä kukaan voinu oppii sitä ai niin kokoonpanoni on seuraava:

wakka lv.15-20
tidus lv.77
datto lv. 70-75
jassu lv.50-60
botta lv.50-60
keepa lv.50-60 :)

cRaZy Al BhEd
7.8.2003, 14:48:05
näin rustasi Töllö
Blitzballia on tullut hakattua aika paljon on se siinä aika kuluu nopeaa kun sitä pelaa, ja oma tiimi on alkuperäinen ja sillä pistää kaikki nurin jotain 10-0 tidus tekee kaikki maalit. Heh, mulla on ihan toisin. Tiimissä on 6 naista pelaamass, wakka ja tidus penkillä, wakkan lv. on 3, tiduksella on sphere shot ja jecht shot, oisko ehkä venom shot vielä... Maalit mulla tekee vilucha ja shaami suhteessa 2:1 tai 3:1 riippuen vastustajasta. Muut(lue: al bhedid, guadot, goersit ja beastit)on palkannu alkuperäisiä aurochreja. Vain keepa on säästynyt siltä. Oliko muuten aurochseilla varamiehiä? Saan vain 6 kokoon: Keepa, Wakka, Jassu, Letty, Datto ja Botta.
sanoi Sephi90@jippii.fi: kuka perhana voi oppii auroch´s reelinEn tiiä, mä opin toissapäivänä status reelsin. Auroch reelsiä yritän kumminkin, saahan sitä sitten sigilin. Pitää kait pelata todella ahkerasti.
edit// psst Sephi, käytä tuollaisiin huomautuksiin editiä. Niinkuin minä... Siis viisasteleva minä tarkoittaa, että lisäät tuollaiset pikkujutut alkupräiseen postiisi ja merkitset esim. näin: edit// tai edit:

zazu
24.8.2003, 18:05:44
En muista joukuettabi täydellisesti mutta suurin osa on alkuperäisiä. :D Linnan olen palkannut ainakin. Linnna on mun toisiks paras maalintekijä. Tidus on ensimmäinen siihen hommaan.. :D

Meppu
25.8.2003, 10:21:28
Blitzball on ihan hauska pelata, mutta siihen kyllästyy kun on pelannut muutaman erän putkeen. Mulla on nämä seuraavat pelaajat:

Tidus
Zef Ronso (vaihdan sen kohta pois, liian hidas pelaaja)
Brother
Botta
Miyh
Jumal
Ja varana Blabba. :)

ZetaMan
25.8.2003, 12:44:07
Originally posted by Meppu
Blitzball on ihan hauska pelata, mutta siihen kyllästyy kun on pelannut muutaman erän putkeen. Mulla on nämä seuraavat pelaajat:

Tidus
Zef Ronso (vaihdan sen kohta pois, liian hidas pelaaja)
Brother
Botta
Miyh
Jumal
Ja varana Blabba. :)

Blabba onko se joku pelaaja, itse tiedän vian Blappan tai joku tämmönen.

Omassa tiimissä ni on
Tidus
Brother
Wakka
Miuy
Ropp
Kyou

Siinä ne sitten tais olla.

Spider78
26.8.2003, 19:36:18
Mainio peli, mutta harmittaa kun EI tehdä peliä nimeltä Blizball ihan erillisenä... Jossa olisi mahdollisuus pelata yksin tai kahdestaan jonkun kanssa... Ite tiimiä en muista mut 70-80 oli kai kaikki paitsi wakka 19... Siis itsekkin tykkäsin pelistä vaikka hävisin lucassa... Mutta nyt tilanne on toinen, pelaan sellaisella about 60 tienoolla olevalla tiimillä... Ja Jecht Shot on erittäin kiva... Yksi asia kuitenkin harmittaa... En saa Jecht shot 2 mistään... :cry:

Toia
27.8.2003, 8:49:19
Mä en osaa vielläkään pelata Blitzballia häviän aina :cry: .
Minulla on kyllä pieni ennätys ja se on kaksi maali vaikka vastustajalla oli jo 6 maalia, mutta olen silti iloinen saadessani edes muutaman maalin. :3
Kaikki sanovat, että Blitzin pelaaminen on helppoa, mutta olen toista mieltä.

cRaZy Al BhEd
27.8.2003, 19:11:11
Originally posted by Toia
Kaikki sanovat, että Blitzin pelaaminen on helppoa, mutta olen toista mieltä.
ei se toki alussa olekaan helppoa. joukkue on alussa aika paljon muita huonompi, mutta jos pelaa ahkerasti tai palkkaa parempia, nii pääsee hyvin alkuun.

Kreifi
27.8.2003, 21:50:14
Originally posted by cRaZy Al BhEd
ei se toki alussa olekaan helppoa. joukkue on alussa aika paljon muita huonompi, mutta jos pelaa ahkerasti tai palkkaa parempia, nii pääsee hyvin alkuun. Pääsee alkuun? Yksi hyvä syy miksei sitä jaksa pelata on se, että se on niiiin helppoa, että meinaa pää hajota. Senkun lykkii sitä palloa vastustajan maaliin.

Ainoa matsi jossa on haastetta, on se ihan ensimmäinen. Kaksi kertaa olen yrittänyt, enkä kummallakaan kerralla ole voittanut. Niin vaikeita ei "perusmatsien" kyllä tarvitsisi olla, mutta edes hiukan jotain haastetta.

Tietenkin, tämäkin on hiukan kaksipiippuinen juttu. Jos ne pelit olisivat vaikeampia, tiettyjä esineitä saadakseen joutuisi mahdollisesti pelaamaan todella paljon, kun jo nytkin joutuu pelaamaan huomattavasti liikaa.

ManijaiNinja
28.8.2003, 7:09:43
Hmm Blitzball on hyvä. Kun opin pelamaan sitä, pelasin kuin 'hullu'. Sitä kautta sain Wakkalle celestial weaponin...

Tiimiin kuuluu samat kuin alkuperäisessä, mutta yksi on vaihtopenkillä. Yksi guado on joukkueessa, en vaan muista nimeä..

Wakka
2.9.2003, 11:17:43
Blitzball on ihan hauska peli, mut kyl se on jo käynny vähän tympii kun ei tartte ku uida vastustajan maalille ja potkasta niin ylämummo soi.
Mun joukkueessa on Tidus, Wakka, Zev ronso, Wedge, Ropp, Lakkam ja maalivahdin nimee en kyl muista.

Gratzie
9.9.2003, 20:56:56
Nojoo oli se iha alus kivaa, ku joutu tahkomaan oikeen kunnol jonkun tournamentin voittoon, mutta nyt kun mul on kaikki Jecht Shot2 jne... niin se on liian helppoo.. Se siinä on vaan niin spedee, muuten ihan helvetin hyvä minipeli.

Centra
11.9.2003, 20:50:52
*Khröm* Gratzie, jos kerta peli tympii, niin palkkaapa huonoja pelaajia tilalle, niin siinä on vähän haastetta. Itse ainakin tein näin, kun oli kyseinen tilanne.

Jozzu
12.9.2003, 10:27:14
Ekoilla kerroilla kun pelasin FFX:ä, ei kovinkaan kiinnostanut blitzball:n peluu. Se tuntui jotenkin tylsältä.
Nyt kun olen pelaillut enemmän FFX:ä ja tiedän enemmän blitzball:sta, nyt sitä haluttais jatkuvasti pelata! :P
Mulla on joukkueessani Tidus, Brother, Blappa, Jassu, Miyu jne.
Kerran otin Wakkan, mutta se oli tosi surkee! Hih! :) En ota kyll toista kertaa...

Firqon
12.9.2003, 11:29:09
Blitzball on hyvä peli alussa, mutta myöhemmin siihen kyllästyy. Ongelma on sama kuin front mission 3:ssa eli ottelut/taistelut muistuttavat toisiaan. Joskus varsinkin tuntuu että Brother=Koko kenttä.

Basik ronzo lv.40+
Tidus lv.55
Brother lv.78
Wedge lv.60
Jassu lv.40+
Keepa lv.40+

Tämänhetkinen ennätys taitaa olla 17-0 (18-0 taitaa olla maksimi aikarajan puitteissa). :eh:

cRaZy Al BhEd
13.9.2003, 13:57:56
Jubei sanoi näin:
17-0? ei niin paljo voi saada!!! Mun ennätys on 9-0, eikä se rikkoonnu millään
jospa jubei kertoisit hieman enemmän omasta joukkueestasi tai jostain aiheen liittyvästä, ettei postiasi luulla spammiksi. tämä nimittäin on ainakin tarkoitettu ihan muuksi kuin spam-ketjuksi.

jedat
24.9.2003, 20:15:40
En nytten ihan jaksa muistella omaa Blitz Ball Tiimiäni mutta se oli suunnilleen sama kuin alussa paitsi että Letun tilalla on Mep :ooh: . Sen tahkoaminen on todellakin tuskaa kun on pelannut sitä paljon kuten eräät jo kerkesivät jo mainitakkin sen, niin siinä on niin helpot/samanlaiset ottelut. Oma maaliennätykseni on siinä 14-0 vaikken kyllä ymmärräkkään näin jälkimainingeissa miten onnistuin siinäkin.

Moonstone
16.10.2003, 12:24:56
Blitzi oli kyllä suhteellisen vaikeaa ensimmäisellä kerralla. Toinen juttu onkin sitten jo toisenlainen tarina. (Hävisin ekan matsin Lucalla, latasin tallennukset, kokeilin uudestaan ja voitto. Kaiken lisäksi ilman Jecht Shottia.) Nyt kun sitä on tullut pelattua hulluna tuntuvat kaikki pelit liian helpoilta. Haastetta sain hieman kun otin tavoitteeksi voittaa liigassa kolmoismaalintekovoiton (eli Tidus, Brother ja Wedge tekee kaikki yhtä monta maalia ja tietenkin enemmän kuin muut). Tämä kävi kuitenkin tylsäksi joten keksin vaihtaa joukkueeni pelaajien pelipaikat ja muuttaa taktiikan Flat lineksi.

Entinen joukkue oli:
Hyökkääjät: Tidus ja Wedge
Keskikenttä: Brother
Puolustajat: Ropp, Zalitz
Maalivahti: Jumal

Ja haastavampi joukkue on:
Hyökkääjät: Ropp, Zalitz
Keskikenttä: Jumal
Puolustajat: Tidus, Wedge
Maalivahti: Brother
(Brother oli pakko laittaa maaliin koska se olisi ollut liian ylivoimainen kentällä.)

Tämä asetelma toi haastetta peliin, varsinkin kun otin Tidukselta Jecht Shotin ja Jecht Shot 2:n pois, ettei Tiduksella tehdä maalia oman maalin edestä.

Rikkuz
19.10.2003, 18:22:22
Blizball.. Mikä ihana peli! Vielä ihanampaa on voittaminen siinä. Kun mun heput ei ole vielä kovin suuria tulee siitä todella jännää. Ja varsinkin se, kun vastustajana on al bhedit. Ne on vaikeita ja haastavia ( pakko myöntää että oon hävinny niille useasti..). Ronsot on taas aika helppoja ja loput siitä väliltä.. Mutta mun joukkueeseeen kuuluu Tidus, Jassu, Wakka, Brotha, botta ja.... En muista.. Siitä on niin kauan kun oon pelannu viimeks. Mutta oikeasti se on todella hyvä peli kun sen ymmärtää. Aluks tuntu että " täähän on ihan hölmöö ja tyhmää, en enää ikinä pelaa!" Mutta, siitä se sitten lähti.. =D

Toto
19.10.2003, 18:31:13
Kun aloitin FF10:n ja näin ensimmäisen FMV-videon sanoin: "...Vau." (Tidus hyppää pois "vesiareenalta" ja yrittää saksipotkua ilmassa. Aika vaikuttavaa, eh?)

Blitzball on erittäin hieno idea, mutta pelattavuus olisi voinut olla nopeatempoisempaa, kuten välinäytöissä, mutta Tiduksen Sphere Shot on aina näkemisen arvoinen. ;P

Itse muuten voitin ensimmäisen Blitzball-ottelun 5-2 ja Tidus alkoi tuulettaa, ennen kuin Wakka tuli sen tilalle. :P

Mielestäni pelin paras minipeli on kun pitää saada Tidus oppimaan Jecht Shot sen laivan kannella.

sephi90@jippii.fi
8.11.2003, 15:44:41
blitzball hakkaa kyllä noi vanhat korttipelit. oma joukkueeni on nykyään:
wakka n. 26 lv.
datto n. 76 lv.
tidus n. 83 lv.
botta n. 50 lv.
jassu n. 55 lv.
nimrook n. 57 lv.
varalla brother (ei oikeestaan varalla, vaan siks että vastukset ei sais sitä joukkueeseensa). =D

oppiiko wakka auroch´s spiritin? tidus ei ainakaan opi.
oma maaliennätykseni on 15-0 ronsoja vastaan.
kerran mulla kone vähän sekos: vilucha lauko ja heti kun oli potkassu palloon, shoot putos 58:sta kahdeksaantoista :huh: . maaliin se tuli kun shoot oli 5, moken catch oli 48 ja ihme kyllä se meni maaliin.

Sage
8.11.2003, 18:00:36
kerran mulla kone vähän sekos: vilucha lauko ja heti kun oli potkassu palloon, shoot putos 58:sta kahdeksaantoista . maaliin se tuli kun shoot oli 5, moken catch oli 48 ja ihme kyllä se meni maaliin. Mulleki käy yleensä noin. sitte saa aina nauraa ku omalla molella on 60 catch ja vastustajan shoot on pudonnu 30.

nurf
30.11.2003, 1:35:12
Hieno, ja mahtava lisä, vie korttipelin 100-0, mutta pelaaminen omasta mielestäni vähän vuotaa.

..Toivottavasti x-2:ssa on paremmin suunniteltu.

Braska
30.11.2003, 11:12:13
Siis ihan ärsyttää kun se on niin mahdottoman helppo!!! :mad: Voi olisivat nostaneet sitä vaikeus astetta. :( Se on tosi puuduttavaa, kun pitää hankkia niitä overdrivejä. :bored:

Prometheus
3.12.2003, 10:04:44
Blitzball on hyvää vaihtelua korttipeliin. En tosin vieläkään ole niin paljon pelannut sitä, että viitsisin mitään joukkueistani sen sellaisesta sanoa. Mielestäni taas alku on melkoisen vaikea, ja itse olen kai vielä alussa.

Minä taas olen pärjännyt siinä pelin "järjestetyssä ottelussa" ja voitto on tullut. 1-0 enimmäkseen. Tiduksella tai Wakkallahan ne maalit ovat tulleet.

Minun pitäisi sitä pelata vielä vaikka kuinka, että saisin sen, mitä tästä blitzballista yleensä on tarkoituksena hakea. Mutta kun se pelaaminen on sellaista kentän eestaas laukkaamista. En pidä siitä muissakaan joukkoepeleissä. On raivostuttavaa, kun alun oma joukkue ei pärjää sitten millään. Lähes aina ne saavat pysäytettyä sen pallon, viimeistään maalinteossa. Ja miksi aina pitää olla koko joukkue blokkaamassa. Tiduksen Jecht Shot tai Sphere Shot ovat oikeastaan tähän mennessä ainoat asiat, joilla maali onnistuu. Jos ei sitten käy hyvä tuuri muuten. Uimiseen kuluu aivan liikaa niitä pisteitä, ja sitten se ei enää jaksakaan hutaista sitä palloa kovinkaan pitkälle. Tämän suhteenkin peli tuntuu usein loppuvan melkein heti, eikä kumpikaan joukkue pääse oikein mihinkään (puoleni osaan pitää jo). Vihollisillakin on liiaksi erikoishyökkäyksiä, joilla ne joko myrkyttävät tai nukuttavat Tidus-paran. Omat tollot eivät myöskään näytä käyttävän oppimiaan taitojaan tehokkaasti hyväkseen (on ne equipattu jne..).

Joo, en ole hyvä blitzballissa. Pitäis vissiin harjoitella vähäsen :)

'Jecht'
7.12.2003, 21:55:17
Erittäin mukava lisä peliin. Eteenkin se kun pääsee kehittämään pelaajiaan. Itse olen aivan alussa joten joukkueessa on ne kaikki alkuperäiset Beisaid Aurchonsien pelaajat. Mutta tuleva joukkueeni:

Tidus LW
Wakka RW
Zev Ronso MD
Vuroja LD
Brother RD
Keepa GK

Toisaalta tämä on niin hyvä idea että tämä varmaan toimisi ihan omana pelinä. Mutta epäilen että sisältö jäisi liian tyhjäksi mutta hyvä näinkin.

cuda...
9.12.2003, 23:11:06
joo Bliztball rulettaa senverran että on tullut koko tiimi (LF:wakka RF:tidus MD:brother LD:naida RD:berrik GK:nimrook) hankittua lvl 100.

Auroni-setä
11.12.2003, 17:30:42
joukkueeni on seuraava (jos kiinnostaa):LF:TIDUS RF:EIGAAR MF:BROTHER LD:BERRIK RD:GRAAV JA MAALISSA keepa mut sen seivin oon päässy läpi enkä jaksa luetella uutta

Zephiroth
20.12.2003, 20:09:25
Kyllä blitzball alussa on kivaa mut sit kun ukot alkaa olla hyvillä leveleillä ja lopputulos on 9-0 alkaa ärsyttämään. Jokainen voitto on varma ja mitään haastetta ei ole. Tekee mieli painaa reset player data (tai jotain sinne suuntaan) näppäintä. Mutta silloin menisi kova uurastus hukkaan. Se myös ärsyttää kun seivissäni on joku bugi etää Tidus ei voi oppia venom tackleä sanoo vaan että leveli on liian huono. (venom tackle 2 kyllä löytyy)
No laitetaan vielä tiimikin tähän:
Tidus 40+ ( joskus hyvä joskus sairaan surkee )
Bickson 40+ ( kuinkas monella muulla on Bickson kun mulla? )
Brother 80+ ( mun maalitykki tekee melkein jokaisen maalin :ooh: )
Nav Guado 40+ ( pass yli 60 :ooh: )
Ropp 20+ ( en oo jaksanu kehittää )
Nimrook 40+ ( ihan ok mole )

Tässä on nyt mun joukkue en oo kertaankaan hävinny tällä joukkueella :D

Garr
24.12.2003, 21:41:26
Blizball....blizzball............... se oli aluksi sellaista unelmaa, että muuta en tehnytkään kun pelasin sitä, mutta lähes 35 tunnin pelirupeaman jälkeen hahmoni alkoivat olla siellä leveleillä 28-36 ja ottelut kävivät liian helpoiksi ei haastetta nähkääs.. jos voisi vielä saada kaikki liikkeet kaikille se olisi mukavaa mutta kun ei enää jaksa pelata.........(Sellasta se on)

Oma tiimini

-Tidus
-Datto
-Shuu
-Zev Ronso
-Miu ( onko joku löytänyt parempia maalivahteja.. I dont think´s so)

Tonishi
27.12.2003, 15:00:40
Se on kyllä todella hyvä alipeli se blitzball ! Joukkueeni on niin salainen, että en kerro sitä kellekkään :enkeli:. Olen aina pelannut sitä kun mua tympii ffX:sä. Esim: Liian vaikea bossi.

Timmi
10.1.2004, 20:23:58
meitsil kyl on mahtava joukkue "omasta mielestä" :) Tidus, Kyou, Nimrook, Ropp, Vilucha, Judda ja varalla on navara Guado. Katoin yhelt sivuilt nii noil on ihan hullut statsit ku niitä vaa kasvattaa ;D

Efor
11.1.2004, 11:18:59
En tarkkaan muista mikä koko joukkue on mutta:
kolmen kärki Tidus, Brother, Wedge, ei ole alkuperäisiä

Blitzballia mahtavampaa harrastusta ei olisikaan, ja jos totta puhutaan niin itse olen varsin aktiivinen vesipeto :D Uin paljon ja jos joku on kuullut lajista vesipallo niin se on kuin blitzballia (vähän sinne päin). Sitä lähemmäksi en Blitziä pääse.

Valitettavasti FFX:n blitz jäi vähän ontoksi vaikka sitä jaksoikin pelata tuntitolkulla. Kun vähän koulutti niin ei ollut mahiksia hävitä ollenkaan, paras ottelu oli jotain 12-0. Jos Tulis esim Spira Pro Blitzball- peli (niinkuin huispauksesta (Harry Potter)) niin hyppisin riemusta. Eipä taida kuitenkaan tulla.

Huispauksestahan tehtiin PS2 peli vähän samalla tavalla, mutta eipähän sekään kauhean vaikea ollut

Rikku
16.1.2004, 7:33:46
Mulla kesti aika kauan tajuta se ku en jaksanu niitä tutoreita oikeen lueskella mutta sitte ku tajusin säännöt se muuttu tosi kiinostavaks!! mun joukkueess on Tidus, Ropp, Brother, Blappa, judda, Nimrook, Kyou ja joku guado mut en muista sen nimee ku en käytä sitä...
Nyt se vaa on muuttunu vähä pakkopullaks ku yritän saada sen wakan sigilin eikä se oo vieläkää ilmestyny palkinnoks...

shaiana
17.1.2004, 11:39:49
Okei...
Aloitin pelaamisen vasta kun olin saanut ilmalaivan ja veljeni kävi hakemassa hyvät pelaajat joukkueeseeni :D
Sitten veljeni opetti minut pelaamaan, ja tässä sitä ollaan -blitzball master vol.1 No ei. Oikeastaan olen aika surkea pelaaja. Olen hävinnyt kaksi peliä, yhden tahallani ja toisen puoliunessa... :soso:
Eli, tämä joukkueeni:

*Tidus
*Brother
*Wedge
*Zalitz
*Ropp
*Jumal.

Aika paskat pelaajat sinänsä, mutta olen aivan ylivoimainen niille surkeille vastustajille! Pohjanoteeraus joukkueessani on maalivahti, Jumal, kun sille ei tule koskaan käyttöä. Voi pentele :prkl:

Woomera
17.1.2004, 15:20:25
Tidän kyllä, että on parempiakin pelaajia kun pelin alussa olevat tyypit, mutta mä en halunnu vaihtaa niitä pois vaan jätin ne ittelleni ja otin vielä tiimiini mukaan Wakkan ja oon kehittäny kaikki 60-70 levelille. Mielestäni ihan älyttömän hyvä alipeli ja olisko edes siistii jos me normaalit ihmiset pystyttäis pelaan niinkin hienoo pelii kuin BLITZBALL!!!!!!!!!!!!!! =D :D

Oranos
2.2.2004, 17:57:37
Ensimmäisen kerran pelatessani peliä en tajunnut siitä mitään ja hävisin reippaasti. Peli kuitenkin oli jo silloin tosi hauska vaikkakin hieman outo.

vkarper
3.2.2004, 16:53:34
Inhosin blitzballia enemmän kuin mitään koko pelin ajan. Tein melkeen kaiken mahollisen enkä koskenu koko blitziin sitten sen pakollisen matsin jälkeen. Nyt on enää pari celestial weaponia jäljellä, ja Wakkan on niistä helpoin, niin olihan se pakko alkaa pelaamaan. Muutaman matsin jälkeen jopa aloin pitämään siitä ja nyt mua ei melkeen saa telkkarin äärestä pois ollenkaan kun on aina joku liiga tai tournament kesken. Ja tiimikin vaihtunu taasen;
Tidus Lv39
Wedge Lv 29
Zev Ronso Lv 36
Ropp Lv 27
Wakka Lv 6 :D
Nimrook Lv 22

7th heaven
4.2.2004, 15:34:57
Alussa se oli ihan OK! Mut kun pari kertaa leaguen on pelannut niin kyl se puurolta alkaa maistua. Nykyään sen pelaaminen on yhtä helmettiä. Uusien skillien oppiminen on niin työlästä ja tylsää. Sama koskee expausta. Tällä hetkellä yritän YHÄ saada jecht shot 2 ja aurochs spirittiä mutta ei vieläkään ole saatu. Pinna palaa :prkl: Tässä olis mun blitzball charrut:
Tidus lvl 54
Wakka lvl 51
Brother lvl 52
Naida lvl 52
Kyou lvl 49
Auda guado lvl 37 ( Ennen pidin jumalia maalis, mut sen catching ei nouse paljoa 30 lvln jälkee

wad3
7.2.2004, 14:34:09
No minun mielestäni Blitzball on aivan mainio alipeli! Keräsin Wakallekkin overdrivetkin jo ennen djosen temppeliä! Yksikään Blitzball tiimi ei ole saanut minulle maaliakaan Djosen jälkeen, jolloin minulla oli
Tidus (20lvl)
Datto (9lvl) siihen jäi
Letty (17lvl)
Jassu (21Lvl)
Botta (16lvl)
Keepa (18lvl)

No tässä on nykyinen tiimini:

Tidus (LF) (lvl 54)
Wakka (RF) (lvl 30)
Letty (MF) (lvl 45
Jassu (LD) (Graav nyt, lvl 26)
Botta (RD) (Abus nyt, lvl 28)
Keepa (GL) (lvl 42)

Ja varana on Datto (9Lvl) jota en jaksa juuri kouluttaa 20 - 40 levellisten seurassa ;D
---------------------------------------------------------------------------------
Innostuin viime yönä pelaamaan blitziä, koulutin ja hankin 2 tyyppiä: Graav (mitä ennen vihasin) ja Abus.

Voi jippii! Nyt palo jotkut päässä!
Miten ton Aurochs Spiritin oikein saa? Se valittaa kokoaja jotai "No Aurochs team can learn this ability", jotai tollasta se valittaa. Pitääkö siin olla eri tyypit ku Besaid Aurochs? Siis et koko tiimi ois ilman Besaidin pelaajia?

Ze Shoopuf
9.2.2004, 13:51:38
Aurochs Spirit on Blitzballissa käytettävä liike ja se, että kukaan ei voi oppia meinaa sitä, että kukaan sun pelaajista ei oo tarpeeks korkealla levelillä tai jotain sinne päin. Jos overdrivea metsästät Wakkalle, se on Aurochs Reels. Sitä ennen sun on tietenkin saatava Attack Reels ja Status Reels.

wad3
9.2.2004, 18:35:34
Ze Shoopuf

Jos luit ton aikasemman kirjoituskeni, voit jopa itsekkin todeta että se on ollu mulla jo KAUAN. :D Mutta ihan Blitzball Aurochs Spirit liikettä etsin. Mutta kiitos tiedosta. Tiiätkös viel miten monta siihen niitä levelleitä tarvii? Wakka on vasta 19 lvl :eh:

// Käytä EDIT-nappia postin oikeassa yläkulmassa, jos tahdot muuttaa jotain kirjoittamaasi. Tuplapostit eivät ole sallittuja. -Celeb

Antza
12.2.2004, 9:43:27
Itsekin tykkäsin aluksi blits ballista samoin perustein kuin Grazy Al Bhed ;) . Sit ku tiimin jäsenet on ollu siin viiden kymmenen tasol se on alkan aina jurppimaan(oon pelan pelin läpi jotaa kuus kertaa ja joka kerta oon pelan blitz ballii älyttömäst).

Yleens mul on samat heput joukkuees:

Tidus,Wakka,Brother,Naida, sit tais olla se hyvä passenger Besaidin joukkueest, Letty vai mikä se oli, ja maalin tottakai miyu.

josu
16.2.2004, 22:31:09
Onhan tuo Blitzball meinaan mahtava alipeli. Pelaaminen on hauskaa, huolimatta siitä, että jo alkupuolella alkaa numerot olla 11-0 (tais olla Kilika Beasteja vastaan). Mutta silti se vetää pelaamaan ilta toisensa jälkeen. Eli jotain siinä täytyy olla =)

Pistänpä tähän oman joukkueeni, lvl:tä en muista

LF: Larbeight
RF: Isken
MF: Vuroja
LD: Kulukan
RD: Ropp
GL: Nimrook

Alkupuolella hieman huonohko, voittaa kuitenki keskimäärin 4-0 siinä alle 20 lvl tienoilla. Myöhemmin statsit hyppää kattoon. Tidus on kyllä penkinlämmittäjänä, ku ei sitä kannata poiskaan heittää, miten saat takaisin sitte jos potkit pihalle...

wad3
18.2.2004, 9:48:44
Alkujaan kirjoittanut Grav
miten saat takaisin sitte jos potkit pihalle...
Koitappa painaa neljöö Blitzball-pelaajan edessä niin näät onko se vapaa vai jossain muussa tiimissä, kuinka monta peliä pelaa viellä siinä tiimissä ja kaikki taidot.. mutta pitää muistaa sekin, että joku toinen tiimi voi olla ottanut pelaajasi.

Braska
18.2.2004, 10:35:40
Originally posted by Grav
Onhan tuo Blitzball meinaan mahtava alipeli. Pelaaminen on hauskaa, huolimatta siitä, että jo alkupuolella alkaa numerot olla 11-0 (tais olla Kilika Beasteja vastaan). Mutta silti se vetää pelaamaan ilta toisensa jälkeen. Eli jotain siinä täytyy olla =)

Pistänpä tähän oman joukkueeni, lvl:tä en muista

LF: Larbeight
RF: Isken
LD: Kulukan

Alkupuolella hieman huonohko, voittaa kuitenki keskimäärin 4-0 siinä alle 20 lvl tienoilla. Myöhemmin statsit hyppää kattoon. Tidus on kyllä penkinlämmittäjänä, ku ei sitä kannata poiskaan heittää, miten saat takaisin sitte jos potkit pihalle... Eihän sitä voi heittää pihalle koska sen sopimus ei lopu koskaan.

tibe
18.2.2004, 11:13:07
Lucan ensimmäisessä pelissä menetin hermoni niin, että päätin etten pelaa sitä enää ikinä,
mutta kuinkas kävikään, hetken katseltuani kaverini pelaamista,
päätin kokeilla vielä kerran ja sittenpä olinkin jo pahasti koukussa siihen

joukkueessani on:
Tidus
Jassu
Keepa
Blappa
Letty

josu
19.2.2004, 22:34:59
Eihän sitä voi heittää pihalle koska sen sopimus ei lopu koskaan.

Niin vähän päättelinkin, hyvä homma ettei tuu vahingossakaan potkittua poies. :D

Bubba
20.2.2004, 6:58:07
En nyt muista ketkä on minun joukkueen varamiehet mutta...

Hyökkääjät: Tidus & Wakka
Keskikenttä: Ropp
Puolustus: Botta & Jassu
Maalivahti: Miyu

Seuraavan kerran täytyy mennä läpi sillee että pidän alkuperäsen joukkueen.

Bianca
21.2.2004, 23:43:26
I :love: Blitzball!! Aluksi mä vihasin sitä, mutta heti ku opin pelaamaan sitä ni aloin pelaamaan sitä useemminki. Wakan overdrivet ja sigilin sai ihan helposti eikä ruvennu blitz edes kyllästyttämään :D Mä pelaan sitä nykyään tosi paljon.

Mun joukkue on:
RF:Wakka
LF:Abus
MF:Tidus
LD:Brother
RD:Balgerda
GOAL:Miyu

Mulla oli varalla Basik Ronso ja Irga Ronso mutta jätin ne pois ku en tarvii niitä enään.

Feamor
24.2.2004, 17:08:28
Olihan se alkuun jotain 20 pelii hieno ja mahtava peli, mutta nyt se alkaa jo maistua puulta, ku porukalla niin isot levelit ja ku Wakkalle hankittu sieltä kaikki mahdollinen..
Ei oikeen kyl enää millään jaksa, vaikka joskus alottaa pelaa sitä niin yhen pelin jälkeen se siihen loppuukin, jollei jo aijemmin.

Jengissä on:

Tidus
Brother
Wedge
Zev Ronso
Kyo
ja pari muuta mitä en muista ja levelit pyörii siinä 20-70 välissä.

Kuppa
27.2.2004, 22:51:54
Minunkin mielestä Blitzball on hyvä lisä FF-X:ään, koska siitä saa erittäin hyödyllisiä tavaroita, taitoja, sun muuta... Ja se on myös hyvää ajanvietettä, ainakin kohtuullisissa suhteissa...(Ihan kuin noita lauseita ei olisi jo ennestään... Mutta kirjoitan silti.)

Mun äijät on siinä 20-28 lvl. En siis ole pelaillut mitenkään hirveästi :P.

(oikeahyökkääjä): Tidus
(vasenhyökkääjä): Linna
(keskihyökkääjä): Tatts (Tattsilla on HIRRRRVEÄ PA muihin verrattuna; siinä 35 luokkaa.)
(vasenpuolustaja): Jassu
(oikeapuolustaja): Botta
// Ja eihän maalivahtia saa unohtaa: Miyu

Vielä semmoinen kymysys, että hyötyykö siitä mitään jos joku muu kuin Tidus oppii kaikki Key Technicuesit?? :huh:
Esim. noista ylläolevista tyypeistä?

Soul Reaver
28.2.2004, 12:25:35
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa- tuo keltainen hymiö on mielessäni Blitzballin ruumiillistuma (tosin en varmaan järkyttyisi niin, että kirves putoaisi päähäni): :angi:

Korttipelikin on kuin taivas verrattuna Blitzballiin. Kun joku aika sitten tulin onkelmaan, jossa pitäisi voittaa Psychesit, muttei ole kunnon joukkuetta eikä edes kunnon pelaajia värvättäväksi, niin tajusin kuinka- anteeksi kielenkäyttöni- saatanan turhauttavaa Blitzballin pelaaminen on.
Ja sitten pitäisi vielä tärkeän hahmon Sigil saada pelaamalla sitä kidutusta. Pah, Auron korvaa tästä lähtien Wakkan.

Necrofobia
1.3.2004, 14:55:22
Aluksi Blitzball oli oikein mukavaa pelattavaa mutta vähitellen siihen rupeaa kyllästymään
Jotain 50 matsia oon pelannu ja sigili vielä puuttuu

Tässä joukkue:

Tidus
Giera Guado
Tatts
Botta
Jassu
Keepa

levelit jotain 25-35

WakeUpDead
4.3.2004, 23:46:29
Blitzball haisee siis ihan typerää se on niin niin perseestä ja vituttaa kun sitä ois pakko pelata jotta sais sen mulkeron parhaat asseet jne...pilaa peliä paljo huonoin minipeli ikinä...

Davidson
6.3.2004, 21:36:59
Blitzball on ihan ok minipeli, ei siinä ärsytä kuin se niiden kykyjen hankala saanti ja se fakta, että aina kuin uusi kausi alkaa, vastustajat on kehittyneet taas kummallisesti omista edelle kyvyissä. Samperi, kehittys samaan tahtiin... :eh:

En nyt muista täysin omaa joukkuetta, kun siitä on nyt aikaa, kun viimeksi pelasin tätä ff kympin lajia, oiskohan ollu tämmönen joukkue lopussa:

Tidus
Wedge
Zev Ronso
Ropp
Jompi kumpi alunperin Luca Goersissa pelanneista puolustajista
Jumal

Vaihdossa toinen Ronso ja joku Al Bhed

Byuu
7.3.2004, 7:54:05
Pelasin jonkun verran Blitzia ja se oli sika siistii. Ku hokas miten ukkoja liikutetaan ja taitoja opetetaan, voittti kaikki iisisti.

Ei sitä ekaa matsia oo läheskää mahoton voittaa. itte voitin sen jotain 3-0.

En oo jaksanu hankkii sigilejä tai muuta, mutta itse blitz toimii H-Y-V-I-N-!

Zantetsuken
7.3.2004, 10:16:18
Aivan loistava keksintö Squaren pojilta, tosin aivan turhan helppo. Kyllä siihen olen aikaani kuluttanut jonkun tovin. Joukkueeni on:

Tidus(LF)
Eigaar(RF)
Brother(MF)
Berrik(LD)
Blappa(RD)
Nimrook(GK)

Pidän tuota suht hyvänä joukkueena, kun en ole yhtään ottelua hävinnyt...

goddis
10.3.2004, 19:26:17
Mun joukkueessa on Tidus, Wedge, Jassu, Berrik, Letty ja maalis Nimrook. Kaikki on noin 40-50 tasosii ;D . :D

Antza
10.3.2004, 19:27:32
Originally posted by Zantetsuken
Aivan loistava keksintö Squaren pojilta, tosin aivan turhan helppo. Kyllä siihen olen aikaani kuluttanut jonkun tovin. Joukkueeni on:

Tidus(LF)
Eigaar(RF)
Brother(MF)
Berrik(LD)
Blappa(RD)
Nimrook(GK)

Pidän tuota suht hyvänä joukkueena, kun en ole yhtään ottelua hävinnyt...

Totta, peli on aivan liian helppo kun on vähä aikaa kehittäny tyyppejä. Ainoa pelin haasteellinen matsi on ekana Luca:ssa käytävä.

Silti aivan mahtava mini peli

Svengikettu
10.3.2004, 20:21:34
Itse pelissä olen vasta Thunder Plainseilla :cry: , mutta bliziä olen pelannut jo melkein 20h. Ei tavallinen peli enää oikein jaksa kiinnostaa, kun voitin ekan pelin blizissä.

Tiimi: (luonnollisessa järjestyksessä)

Tidus lv:30
Bikson lv: 20
Datto lv:20
Letty lv:20
Jassu lv:20
Keepa lv:23

Eli siis melkein alkuperäinen joukkue, mutta Bikson oli Lucan turnauksen jälkeen vapaana ja en ole ihan vielä saanut Wakkaa, joten se siitä...

SupraZ
12.3.2004, 18:45:41
Lajinhan voisi siirtää suomeen jalkapallon veikkausliigan tilalle. :)

Eli siis lajinahan tuo on mahtava. Hauska ja nopeatempoinen, katsominenkin voisi olla hauskaa.

Lajin siirtäminen todellisuuteen olisikin jo hieman vaikeaa mistä löytää materiaalia joka pitää veden sisällä mutta sen voi silti läpäistä. Lisäksi pelaajien pitäisi käydä vähän väliä hakemassa happea joten peli voisi olla aika hidasta mikä herättääkin kysymyksen: Onko niillä Blitzball pelaajilla jotkin ihme superkeuhkot??? Happi ei tunnu loppuvan koskaan. Sitten lisää vaikeuksia: miten valmistaa pallo jonka saa heitettyä veden alla tuhatta ja sataa? Eli mahdottomuus. Parempi pysyä pelissä...

Omassa joukueessani ovat ne Besaid Aurochsien perustyypit.

Olisi muuten mahtavaa jos square tekisi itsenäisen pelin omistettuna Blitzballille. :D

Antza
12.3.2004, 19:40:13
Originally posted by SupraZ
Lajinhan voisi siirtää suomeen jalkapallon veikkausliigan tilalle. :)

Eli siis lajinahan tuo on mahtava. Hauska ja nopeatempoinen, katsominenkin voisi olla hauskaa.

Lajin siirtäminen todellisuuteen olisikin jo hieman vaikeaa mistä löytää materiaalia joka pitää veden sisällä mutta sen voi silti läpäistä. Lisäksi pelaajien pitäisi käydä vähän väliä hakemassa happea joten peli voisi olla aika hidasta mikä herättääkin kysymyksen: Onko niillä Blitzball pelaajilla jotkin ihme superkeuhkot??? Happi ei tunnu loppuvan koskaan. Sitten lisää vaikeuksia: miten valmistaa pallo jonka saa heitettyä veden alla tuhatta ja sataa? Eli mahdottomuus. Parempi pysyä pelissä...

Omassa joukueessani ovat ne Besaid Aurochsien perustyypit.

Olisi muuten mahtavaa jos square tekisi itsenäisen pelin omistettuna Blitzballille. :D

Ei varmaa tuu Blitz:sistä omaa peliä :( . Se ei kuitenkaa myis hirveest(sama tulos ku Chocobo racing:issä)ja sehä ei suostu menee squaren päähän.

Oma mielipiteeni on vielä se sama: Blitz rulettaa ekat 100 tuntii mutta sitte se alkaa maistuu puulta.

Wiseman
13.3.2004, 16:56:22
Blitzball on numero-peliä, mutta hauskaa vaihtelua. Alussa liian vaikeaa, lopussa liian :( helppoa. anteeksi, mutta nyt asiaan. Pelasin sitä saadakseni Wakkan attack reelsin.

mogvisti
13.3.2004, 17:26:38
Blitzball on kaikkien aikojen paras minipeli mitä on Finaleissa nähty. Musiikitkin on aivan loistavat (hyräilen niitä tälläkin hetkellä. tosi jees :up: ) Myös pelattavuus on loistava, mutta ärsyttää kun ei voi tehä mitään jos vihollisella on pallo.

Itse pidin Blitzballia alussa typeränä, turhana pelinä. Mutta mielipiteeni muuttui kun ajattelin hommata Wakalle Attack Reelsin.
Ja nyt olen aivan sekaisin Blitzistä.

Joukkueeni on aivan perinteinen eli:
- Keepa
- Tidus
- Datto
- Botta
- Letty
- jasso

Pelaan Blitziä melkein joka käänteessä ja hauskaa on.
Blitzball Rulaa!

BlizzarD
14.3.2004, 21:19:47
Blitzball on paras minipeli mitä kaikissa Final Fantasyissä on! Mutta valitettavasti on totta että kun sitä on pelannut kauan niin se alkaa pahasti kyllästyttään.. Ja et alussa vaikeeta ja lopus taas ihan liian helppoo. Joukkueessani ovat: Tidus, Abus, Brother, Balgerda, Lakkam ja maalissa Nimrook..

Bananasplit
22.3.2004, 15:44:22
Rakastan Blitzballia ja joudun kamalaan paniikkiin aina kun se vaihtoehto muuttuu niissä sphereissä harmaaksi ja siitä pelin kohdasta on sitten päästävä ohitse pian. Joo, olen jumissa Yunalescassa, joka käy hermoille juuri siitä syystä, että Blitzaaminen on mahdotonta.

Joukkueessa on kaikki alkuperäiset pelaajat (miinus Wakka, tietenkin), mutta kerron kuitenkin asemat, joihin ne aina laitan:

Tidus (Jonka nimi on omassa pelissä Aaaaaaap sisäpiirin vitsin vuoksi) - Vasemmalla edessä
Datto - Oikealla edessä
Letty - Keskellä
Jassu - Oikealla takana
Botta - Vasemmalla takana
Keepa - Maalissa

Olen jo pitemmän aikaa valittanut, että (meidän) Aurochit tarvitsevat naispelaajia. Ei tasa-arvon nimissä, vaan siksi, että mun pallo menetetään yleensä Ronsoja ja Lucalaisia vastaan juuri naisille, mikä tuppaa ottamaan päähän, vaikkakaan ei ne enää saa sitä palloa läheskään aina.

Grove
6.5.2004, 14:36:53
Mun joukkue on:
Hyökkääjät: Datto ja Tidus
Keskellä: Eigaar
Puolustajat: Deim jaLakkam
Maalivahti: Nimrook

Rakastan Blitzballia ja joudun kamalaan paniikkiin aina kun se vaihtoehto muuttuu niissä sphereissä harmaaksi ja siitä pelin kohdasta on sitten päästävä ohitse pian. Joo, olen jumissa Yunalescassa, joka käy hermoille juuri siitä syystä, että Blitzaaminen on mahdotonta.

Joukkueessa on kaikki alkuperäiset pelaajat (miinus Wakka, tietenkin), mutta kerron kuitenkin asemat, joihin ne aina laitan:

Tidus (Jonka nimi on omassa pelissä Aaaaaaap sisäpiirin vitsin vuoksi) - Vasemmalla edessä
Datto - Oikealla edessä
Letty - Keskellä
Jassu - Oikealla takana
Botta - Vasemmalla takana
Keepa - Maalissa

Olen jo pitemmän aikaa valittanut, että (meidän) Aurochit tarvitsevat naispelaajia. Ei tasa-arvon nimissä, vaan siksi, että mun pallo menetetään yleensä Ronsoja ja Lucalaisia vastaan juuri naisille, mikä tuppaa ottamaan päähän, vaikkakaan ei ne enää saa sitä palloa läheskään aina.

FFX-2:ssa niillä on Vilucha mutta nythän puhutaan FFX:stä

Paajehu
7.5.2004, 16:21:20
Puhutteko te nyt ff-x 2 pelistä vai ff kympistä?

Tässä on monta kertaa esiintynyt se, että Tidus on joukkueessa. Ja FFX-2 Tidustahan ei luonnollisesti voi saada pelaamaan Blitziä(vai voiko?)

Minun mielestäni Blitz on ihan orpo peli, koska kun siinä kerran pääsee niskan päälle niin matsit ovat kaikki liian helppoja.

cRaZy Al BhEd
7.5.2004, 18:15:28
Ihan tiedoksi vain kaikille, että tämä on tarkoitettu FFX:n blitzistä puhumiseen, FFX-2:lla on oma ketjunsa. Peliäkään ei pelaamistavaltaan (siis PS2-pelaajan osuuden osalta) voi verrata toisiinsa.
Ja kyllä se Vilucha löytyy myös FFx:ssä, Besaidista ja on muuten hyvä pelaaja.
Minusta tää on tosi hyvä verrattuna FFX-2:een, missä vain hoidetaan teamin PR-hommia, sairaan tylsää eikä sill oo mitään tekemistä itse pelaamisen kanssa. Tyhmiä, ne squaren pojat.

Grove
8.5.2004, 21:33:05
Tässä on monta kertaa esiintynyt se, että Tidus on joukkueessa. Ja FFX-2 Tidustahan ei luonnollisesti voi saada pelaamaan Blitziä(vai voiko?)

Voi sen Tiduksen saada omaan joukkueesesi ja sen miten Tiduksen saa minä kirjoitin jo tuohon FFX-2:sen Blitz Ball keskusteluun mutta ei siitä enempää koska kuten Crazy Al Bhed sanoi tämä on Blitz Ball keskustelu FFX:sään

Surfer
17.6.2004, 11:16:11
Blitzball on todellakin paras minipeli mitä koskaan final fantasyissa on ollut.
Square on todellakin ylittänyt tässä itsensä. Oma kokoonpanoni:

-Tidus
-Wakka
-Brother
-Berrik
-Naida
-Nimrook

Kovin al bhed voittoinen. =]

Twom
17.6.2004, 11:28:32
Bliztball on paras minipeli toisaalta peli on aivan liian helppo kun saa jecth shotin (tai mikä lie). Ainoa joukkue josta sai haastetta oli al bhed.
No oma blizt tiimini on:

Tidus vasenlaita hyökkääjä
Wakka oikealaita hyökkääjä
Letty keskus hyökkääjä
Ropp vasen pakki
Botta oikea pakki
Miyu on mokke

Blacky
17.6.2004, 12:09:33
Tykkään blitzistä sairaasti!!! ekan kerran kiinnostuin siitä hirveästi kun ekan kerran olin lucalla, mutta hävisin 5-0...kun olin taas alottanut uuden pelin johdin kokoekan erän ja yli puolet tokasta 2-0, mutta sitten en yhtäkkiä enää hallinnut peliä jotenkin...vastustajat tekivät 3 maalia HYVIN lyhyessä ajassa...ja sitten peli loppui...onko sitä edes mahdollista voittaa?

Sisko ja sen Sisar
17.7.2005, 18:35:47
Sisar: Juu, kyllä blitzball on aevan ihanaa ajanvietettä, joskus pelaan FF X:ää vain sen takia. Aluksi se oli niin sairaan vaikeaa kun en osannut enkkua tarpeeksi hyvin, mutta nyt sitten sain suuret salaisuudet selville ja nautin pelaamisesta. Aluksi pelissä oli sentään jonkun verran haastetta, nyt kun hahmot ovat kehittyneet niin pelit voittaa leikiten. Varmaan ainut joukkue mistä on vastusta on Kilika beasts. Älkää naurako, se on palkannut itselleen hyvät pelaajat! Mutta kyllä minä ne voitan kun Datto vähän taklii ja Tidus laukoo Jecth shotteja.
Niin, minulla on vieläkin sama vanha ja alkuperäinen porukka koossa. Besaid Aurochs tahi jotain sinne päin, enpä kiinnitä nimeen ikinä pahemmin huomiota. Ja se joukkue minulle riittääkin, jokainen on hyvä jossakin ja pelaa itselleen sopivimmassa paikassa. Ja jos joku nyt ei muista tyyppien nimiä niin muistutampa teitä:

-Tidus
-Datto
-Jassu
-Botta
-Letty
-Keepa

Eetami
17.7.2005, 18:47:41
Kyllähän sitä blitzballia pelaa, mutta harvinaisen kankeasti tämä minipeli on toteutettu. Bugeja löytyy huomattavasti. Ärsyttävää, kun tidus sujahtaa vastustajan läpi. Itse käytän vakio tiimiä pelissä.

Suikoden
18.7.2005, 16:14:36
Ensimmäisellä pelikerralla en todellakaan pystynyt nauttimaan koko Blitzballista, peli vaikutti tylsältä ja väkisinväännetyltä minipeliltä. Sain kuitenkin luettua säännöt, mutta kiinnostus ei herännyt vieläkään (ne säännötkin luin vain, jotta pärjäisin Luca Goerseille). Kun sitten pääsin kokeilemaan peliä käytännössä, se oli helppoa, mutta sain voitettua Goersit siltikin vain tuurilla. Ei ruvennut Blitzball Lucan tapahtumien jälkeenkään kiinnostamaan, vaan jätin koko pelin, kun keskityin vain Final Fantasy X:n juoneen. Sitten, noin vuosi ensimmäisen pelikerran jälkeen, aloitin uuden pelikerran ja nyt innostuin Blitzballista kuin hullu. En tiedä, mistä se johtui, se vain muuttui hauskaksi pelata ja mielenkiintoiseksi. Koko pelin juoniosuus jäi Blitzball-hulluuteni varjoon. Otteluita ei ole hirveästi voitettu, mutta kyllä tämä tästä.

Joukkuettani en tarkkaan muista, mutta siihen kuuluivat ainakin Wedge, Zev Ronso, Jumal, Tidus ja Letty tai Jassu (peli on valitettavasti lainassa, joten en voi tarkistaa joukkuettani).

Gift of Death
19.7.2005, 15:06:13
Tykkään blitzistä sairaasti!!! ekan kerran kiinnostuin siitä hirveästi kun ekan kerran olin lucalla, mutta hävisin 5-0...kun olin taas alottanut uuden pelin johdin kokoekan erän ja yli puolet tokasta 2-0, mutta sitten en yhtäkkiä enää hallinnut peliä jotenkin...vastustajat tekivät 3 maalia HYVIN lyhyessä ajassa...ja sitten peli loppui...onko sitä edes mahdollista voittaa?

Kyllä se on mahdollista voittaa. Olen voittanut sen jotain tyyliin 2-3 tai 3-4. :P

Voiton jälkeen Wakka kantaa suurta voitto pokaalia.

Kyllä se Blitz Ball oli ihan mukavaa ajan vietettä, mutta jonkun 40 pelin jälkeen se alkoi kyllästyttää. Jukkueessa on tällä hetkellä Wakka, Tidus, Botta, Keepa, Letty ja Irga Ronso. Olen voittanut jotain ~50 peliä. Olen voittanut Wakkan kaikki overdrivet ja aseen. Ei se niin vaikeaa enää ole kun on vähän kehittänyt niitä pelaajia. Sitten kun on Tiduksella shoot jotain 30-50 niin silloin se on jo helppoa. lisäksi Jecht Shotkin auttaa aika paljon. En ole Blitziin Wakkan viimeisen overdriven jälkeen koskenutkaan. Se on alkanut jo hiukan, korostan sanaa hiukan, kyllästyttämään.

Blax0r
19.7.2005, 20:13:00
Kiinostuin blitzistä nyt yllättäen ja kysynkin että miten voi joukkueeseen palkata jotain eri pelaajia? Oon siinä kohassa missä tapettiin Yunalesca ja päästiin ilmalaivaan. Pitääkö erottaa vanhasta tiimistä vai miten saa uutta porukkaa vai tarvitseeko olla tietty määrä voittoja? :eh:

Grove
19.7.2005, 20:20:41
Kiinostuin blitzistä nyt yllättäen ja kysynkin että miten voi joukkueeseen palkata jotain eri pelaajia? Oon siinä kohassa missä tapettiin Yunalesca ja päästiin ilmalaivaan. Pitääkö erottaa vanhasta tiimistä vai miten saa uutta porukkaa vai tarvitseeko olla tietty määrä voittoja? :eh:
Ainakun löydät jonkun jonka voi palkata, paina hänen kohdallaan neliöä niin tulee tiedot hänestä, ja jos hän ei ole missään muussa joukkuueessa voi palkata hänet. Oman joukkueen pelaajamäärässä oli joku raja, mutta en nyt muista paljon se oli.

FFfinistä löytyy lista pelaajista ja heidän sijainneistaan.

Tonishi
19.7.2005, 20:37:10
Pelaan FFX:ssä blitzballia aina, kun ei muuta jaksa tehdä tai ei pääse eteenpäin pelissä... Jälkimmäinen ei tosin taida tulla... Nykyisellä joukkueellani olen (melkein) voittamaton ;). En nyt tähän hätään muista, miten se joukkue meni... Saan Tiduksella suunnilleen ensimmäisen maalin ensimmäisellä puoliajalla 00:29 ajalla. Ennätys määrä maaleja ensimmäisellä puoliajalla on 5 :D. Yleensä voitan vastustaja tiimin pisteillä 0-5, 0-6 tai 0-7 :p. Blitzball on hauskaa =D.

Blax0r
20.7.2005, 0:47:45
Koska noita parhaimpia al bhedejä voi alkaa palkkaamaan? Tarkoitan siis blappaa yms. ? Viimeks blappa resignaksi oliko se nyt 39 pelin ajaksi. Resignaako se tuon jälkeen enää vai voiko sen käydä sitten palkkaamassa sieltä ilmalaivasta ?

Seleh
20.7.2005, 1:29:33
Koska noita parhaimpia al bhedejä voi alkaa palkkaamaan? Tarkoitan siis blappaa yms. ? Viimeks blappa resignaksi oliko se nyt 39 pelin ajaksi. Resignaako se tuon jälkeen enää vai voiko sen käydä sitten palkkaamassa sieltä ilmalaivasta ?

Exhibitionissa forfeittaaminen lasketaan (muistaakseni) tuohon counttiin, joten ramppaa exhibitioneissa Al Bhedejä vastaan tässä tapauksessa 38 kertaa, tallenna ja tee forfeittaus vielä kerran. Se, että palkkaako joukkue pelaajan heti sen sopimuksen katkettua, on täysin randomoitua. Jos hän ei joukkueesta lähde, loadaa pelisi ja koita uudelleen. Näin minä sain Nimrookin ja muut 'Bhedit.

Fox_FaTC
24.7.2005, 22:12:02
Oon pelannu tällä hetkellä peliä tasan 3 Blitziä ja voittanut yhden. Ei oo pahemmin jaksanu kiinnostaa...

Tulee mieleen vanha Nes-jalispeli, joka oli aika paljon Blitzin tapainen. Ja parempi. Tai siis Blitz on sen pelin tapainen, dah....

TottiSpotti
25.7.2005, 3:28:28
Joo... olishan se blitzball muten ihan ok mutta se on aivan liian helppoa. Viime kerralla tuli muistaakseni peitottua siinä luca goers matsissa (siinä, josta saa sen strenght spheren) ainakin 6-0, kuhan ensin muistaa syöttää dattolle (hiukan parempi EN kun tiduksella) sitten syöttää lähellä maalia Tidukselle ja siitä jonkinlainen veto, riippuen tietysti onko vastustajia blokkamassa vai ei (jos on pari siinä niin käytin ihmeessä jecht shottia), ja voitto kotiin. Välillä se graav kuka lie teki typeriä vetoja puolesta kentästä vieläpä... Alussahan al bhed psycheseja vastaan on vaikea tehdä häkkiä koska nimrook oli siinä, mutta joko nukutus veskaan nap shotilla tai oikein läheltä veto jecht/sphere shotilla niin homma oli kotona. Eli siis blitzball on suht tylsää sen helppoutensa takia, tee pari maalia ja odottele pelin loppua.

Irethia
1.8.2005, 21:49:50
Mulla ei blitzballin pelaaminen onnistu ollenkaan. En tajua sitä, vaikka oon ohjeet lukenu moneen kertaan :shy: .
Ootan kauhulla Wakkan celestialin hankkimista, koska en varmaan ikinä sitä saa :prkl: . Samalla jää myös Wakkan muut overdrivet hankkimatta :( .
Ei voi muuta sanoa, kuin että itkettää :) .

Clichet
8.8.2005, 23:03:46
En kyllä älyä tuota blitzballia ollenkaan, ei oo vaan mun juttu. Ainut kerta ku pelaan sitä on se pakollinen matsi juonen kannalta. Noh taitaa jäädä vaan haaveeksi se Wakkan Celestial weapon, kun toi blitzball ei suju eikä kiinnosta.
Tuli tässä mieleen, että onko mahdollista voittaa se pakollinen blitzball matsi juonen kannalta?

Edit: sain tuohon kysymykseeni vastauksen jo toisessa topicissa, joten ei tarvi enään vastata, kiitos. :)

Skillertume
12.8.2005, 11:49:57
Miten niitä palkintoja voi Voittaa? Mä oon voittanut ainakin 100 peliä, enkä ole saanut liigasta, enkä tournamentistä mitään palkinnoksi...Miten ne voi saada? Kertoisko joku?

Xionheat
12.8.2005, 12:09:59
Siis blizball on aivan mahtava peli. Mua vaan tympäsee se että mää en voita läheskää aina sitä ekaa matsia lucassa ;D . Mutta mun parhaassa savessa tidus on lvl 83 ( blitzissä muutenhan koko pelissä ei oo leveleitä ;D ) joten häviämisen pelkoa ei ole. ;D

Fimzy
12.8.2005, 13:28:50
Mun mielestä Blitzball on ihan mahtava!! :D Mut mulla on mun pelissä muulla joukkueella 20-40 levelliä ja yhellä al bhed tyypillä mikä on mun paras pelaaja nii sillä on jo 60.. muutenki joskus se blitzball on vähän helppoo! :eh:

Olba
12.8.2005, 14:32:27
Miten niitä palkintoja voi Voittaa? Mä oon voittanut ainakin 100 peliä, enkä ole saanut liigasta, enkä tournamentistä mitään palkinnoksi...Miten ne voi saada? Kertoisko joku?

Esim. Liigassa pitää olla liigan päättyessä pistesijoilla, eli joko 1., 2., 3. tai eniten maaleja tehnyt. Sama turnauksissa.

Knocker
21.8.2005, 10:29:51
Kyllä tätä Blitziä pelailee FFX'sässä ;D Nimen omaan siitä minä eniten siinä pelissä pidän. Sitä on hauska pelailla aina jos on tylsää tai ei ole tekemistä ym. Itselläni oli mielestäni "huippu" joukkue .. Tidus oli aivan sairaan hyvä , mutta kun päätin etten pelaile kyseistä peliä tai mitään muuta final fantasy peliä enään , niin totta kai menin poistamaan tallennuksen xD ja vähän ajan kuluttua pelailin FF x-2 kkosen läpi..X-2 blitzball on maailman typerintä mielestäni..siis en vain käsitä sitä (maybe ??? ) ,mutta itse en voisi vähempää siitä tykätä.

Sananium
29.8.2005, 11:33:49
Blitzball on hurjan hauska peli! Pelaan sitä usein monta tuntia putkeen uusia tekniikoita metsästäen! Aluksi se tosin on turhan vaikeata, kun niitä taulukkoja ei tajua millään... Myöhemmin panostin siihen ja voitin sen Luca-ottelun. Eikä sekään enää niin vaikea ollut.

Joukkueeni:
Blappa (MF)
Basik Ronso/Tidus (LF)
Brother (RF)
Graav (LD)
Berrik (RD)
Nimrook (GL)

Voitin kerran ottelun huimin ( :huh: ) lukemin 15-0. Se onkin sitten paras saavutukseni. En ole myöskään hävinnyt yhtään ottelua, jos ei lasketa sitä "ekan pelikerran" Luca-matsia. Voittoja on kertynyt juuri nyt 73. Plääh!

grand summoner
20.9.2005, 17:36:25
Minusta blitzball on hauska peli finalfantasyx:ässä.Ei sitä kuitenkaan ihan loputtomiin jaksa.Palkat voitosta on erittäin hyviä ja saa sieltä muutenkin
Wakkan Overdrivet, että kyllä se blitzbaal on välillä hauskaa.
No...Minulla on monta seiviä mutta parhaassa jengissäni on:
Tidus
Wakka
Brother
Jassu
Botta
Keeppa
ei minun tiimini mitenkään erikoisen hyvä ole mutta itse pidän siitä vaikka aika alkuperäinen se onkin. :)

WonderAndy
26.9.2005, 11:06:05
Ihan ekalla kerralla hävisin lähes auttamatta, kun en oikein tajunnut kyseisen pelin kaikkia jippoja. Sitten kun pääsin kiinni pelistä niin se alkoi maistua ja pelasin sitä siloin tällöin saadakseni hengähtää hieman niistä taisteluista.

Sitten kun aloin Wakkalle hankia niitä Overdriveja ja sigiliä niin hermot siinä meinasi mennä. Siinä kun sai monen monta kertaa pelata koko leaguen läpi. Alkoi kirjaimellisesti turruttamaan koko lajin peluu ja saatuani parhaat overdrivet ja sigilin tuntui helpottuneelta, kun ei enää tarvinnut pelata sitä tylsää ja rutiininomaista pallopeliä.

S3773R the ninja
26.9.2005, 19:06:54
joo mäki pidän siitä bliz ball pelistä ja mun joukkuessa on pelkkiä parhainpia siis pian. Nyt on aika hyviä. Mulla on joukkueessa tidus(joukkueen leaderi), Wakka(tietenkin Wakka kakka pitää olla mukana) , Lakkam(mun parhain syöttäjä :P) , Botta (potta :P) ,Keepa(maalivahtina), bickson(joku outo heppu), Graav(joku outo hyyppä) ja Datto(katto)

Sakke
26.9.2005, 22:23:55
Blitzbaal on kiva peli. Oma joukkueeni on seuraava:
Vasen hyökkäys:Tidus
Oikea H:Wedge
Keski:Zev Ronso
Vasen puolustus:Letty
Oikea P:Jassu
Molari:Jumal

No joo aika simppeli tiimi, mutta voittaa. Jumal tosin on huono molari, sillä sen Super Goalie kyvyllä se voi saada enintää 25 catchiin eli :blah: . Jassua kutsun "Jassu-paraksi":D , sillä Jassu ei koskaan opi niitä, mitä muut osaa, kuten Tackle Slip on kaikilla muilla paitsi Jassu-paralla.

Dorianthem
28.9.2005, 14:24:27
Todella kiva minipeli. Sitä on kiva tahkoa tunnista toiseen, kun alussa on vielä sentään jotain vastusta. Palkinnot ovat suhtkoht hyviä ja uusien kykyjen hommaaminen on todella mukavaa. Kun on vähän aikaa hahmoilla pelannut, niin muut joukkueet kaatuvat lukemin 21-0. Siinä vaiheessa peli alkaa jo maistumaan puulta, mutta muuten kyllä ihan kiva peli.

PhazonBlaxor
28.9.2005, 18:45:26
ihan pelattava, yks kesäloma pelattiin serkun kanssa aivan hirveästi sitä, sen jälkeen siitä on tullu jotenkin semmonen kammo... yks minun tuttu on aivan hullu blitzball fanittaja, se haluas aateloida tämän lajin, ja perustaa oman blitzball kerhon jossa sitä pelattaisiin uima-altaassa!!! ;D

hassu poika... :D

YUP
1.10.2005, 23:18:39
Mä en tykännyt paljoakaan tästä minipelistä. Johtui varmaankin siitä etten jaksanut syventyä siihen niin paljon FFX:ssä koska oli kiire päästä itse peli loppuun, jotta näkisin kaikki ihanat kohtaukset. En ole edes varma ketkä kuuluu joukkueeseeni, mutta varmaan jos syventyisin itse blitzballiin niin varmaan kiinnostuisin.

Boo
3.10.2005, 16:54:00
En varmasti moneen vuoteen tule unohtamaan ensimmäistä BlitzBall-matsiani pelissä, sillä siihen aikaan en ymmärtänyt kokemuksen puutteesta säännöistä yhtikäs mitään, ja todella pitkään ajattelin että tämä "alipeli" on ihan turha, kamala & liian vaikea.

Kunnes sitten sain hankittua parempia pelaajia joukkueeseen, ja lopultakin viitsin hieman enemmän paneutua itse harjoitteluun ja eri pelaustyylien kokeiluun..

Pakko myöntää, että pidän Blitzistä nykyään yllättävän paljon.

Blitz on mielestäni kaikilla mekanismeillaan ja säännöillään aloittelijoille todellakin hieman turhan vaikea, mutta hetken opettelun jälkeen siitä pystyy jo jotenkin nauttimaan. Turnaus-ja Liigamuodot tuovat myös mukavaa vaihtelua jos on valmistautunut pelaamaan hieman pidemmän session, eikä palkinnoissakaan aina ole valittamista.

Ja onhan se aina mukavaa lyödä ärsyttävää Luca Goersia turpiin kostoksi ensimmäisen surkean ottelun tähden. :3

Pelaajien ominaisuuksiin en ole erityisemmin ehtinyt pereytymään, ja siltä saralta tulen aina kaipaamaan enemmän neuvoja hyvän tiimin rakennukseen.

Tällä hetkellä tiimissäni ovat:

Tidus [LF]
Vilucha [RF]
Wakka [MF]
Rin [LD]
Yuma Guado [RD]
Miyu [GL].

Muistaakseni järjestys oli tuollainen..Tiedä häntä, sillä vaihtelen pelaajia aika usein testatakseni muiden ominaisuuksia.

Johtopäätös siis on, että Blitz on oikein mukava pikku peli, kun siihen jaksaa oikein kunnolla ja ajan kanssa perehtyä. ~

Jinn
4.10.2005, 16:19:06
Blitzball on mahtava lisä peli. Alussa Luca Goersseja vastaan hävisin 3-2 ja ajattelin, että onpa pee peli. Pelasin sitten vain kympin läpi pelaamatta Blitziä. Eihän minulla silloin ollut Jecht shottia, joka on tosi siisti. Joukkueeni on seuraavanlainen Tidus(LF), Bickson(RF), Zev Ronso(MF), Ropp(LD), Botta(RD), Keepa(GL) ja varalla Letty ja Datto, vaikken tiedäkkään miksi. Blitzissä on tietenkin myös siistit musat.

Yzneftamz
18.10.2005, 5:18:00
Arvelinkin, että täältä tällainenkin löytyy. Pitkästä aikaa jaksoin taas itsekin Blitzistä innostua, ja niinpä äsken mätinkin sellaiset seitsemän-kahdeksan tuntia putkeen...

Hieno pelihän Blitz on. Vaikka ehkä täyttä intensiivisyyttä (ja väkivaltaisuutta) ei olekaan mukaan otettu tai saatu, jaksaa se silti innostaa. Ja jossain taisin jo aiemmin mainita: Blitz on mielestäni toiseksi paras alipeli FF:issä...

Omana tiiminäni on nyt alkuperäiset Aurochit. Jopa Tiduksen käytön olen jättäyt vähemmälle, ja silti ainoa jonka pois vaihtoa edes harkitsen, on Keepa. On takuulla yksi kaikkien aikojen huonoimmista maalivahdeista... No, Ronsoilla menee sentään sen suhteen vielä huonommin.
Mutta niinpä on pelaillessa tullut huomattua: Ainoa huono tyypi joukkueesta on todellakin Keepa. Nyt, n. tasolla 16, Datto (heikoin jäseneni, suunnittelin alkujaan korvaavani hänet Tiduksella) pärjää nopeudessa jopa Guadoille, Wakka taas osaa Sphere Shotin ja jyrää sillä, Lettyn syöttöjä kukaan ei estä ja Jassu ja Botta yhdessä blokkaavat 80 % hyökkäyksistä. Tidus, vaikka joukkueen paras laukoja onkin, odottelee vain taustalla ongelmalliselta näyttävää ottelua.
Mutta muuten, kenen mielestä Tiduksesta tekee hyvän vain Jecht Shot? *nostaa kätensä* No, myönnän, onhan se Shootti sillä muutenkin kova, mutta silti...

Niin, ja jos joku minun mielipiteitäni taktiikoista haluaa kuulla, saa vapaasti kysyä. Mutta niiden kanssa taidan taipua vastailemaan yksityisesti.

Äh. Ei pitäisi vieläkään kirjoitella foorumeille yön valvomisen jälkeen. Tuntuu, ettei saa sanotuksi yhtään mitään järkevää.

The Mysterious
18.10.2005, 11:35:39
Joo, se on kivaa! Varsinki kun oppii pelamaan sitä ja voittamaan!
Voitin sen Crystal Cupin kun sain Tiduksen Jetch Shot -tekniikan, ja lopuksi Wakka teki maalin Venom Shot! Tarina-pohjainen turnaus loppui 2-1, me voitettiin! Joskus toivoisin, että se Blitzball on oikeaa lajia (salibandin/koripallon/amerikkalaisen jalkapallon sijasta, sehän on niitä yhdistettynä!). Sphere Shot onnistuisi tekemään oikeasti! :cool:

Minun suosikki tiimi on ja tulee aina olemaan:
Tidus, Shuu, Letty, Naida, Linna ja Giera Guoda,
paitsi myös Miyu joka on maalivahtimme, mutta ei hääppöinen!

Tähti pelaajiani ovat Tidus:cool: ja ihana Naida :lovetus: , Shuu :shy: ja Linna :shy: ,
myös siisti Giera Guado :cool: . Letty nyt on vain ainut Aurochs-agentti jonka pidän koska sillä on hyvät passituksen! :eh:

Javelin
29.10.2005, 10:52:20
Blitzball on ihan hauska peli, vaikken olekaan mikään mestari siinä. Kosketusta peliin olen hankkinut Exhibition-moodissa. Kun kerran kokeilin liigaottelua, sain, kuten arvata saattaa, aika lahjakkaasti turpaan. :D En muista joukkuettani tarkkaan (peli on lainassa, joten en voi tarkistaa), mutta siinä oli ainakin Tidus, Wedge, Zev Ronso, Jumal ja Jassu.

PhazonBlaxor
6.11.2005, 16:56:13
onhan se blizzball ihan kiva mini-peli, kympissä se on paljon parempi kun X-2, en ymmärrä X-2 blizzballista oikein mitään, mutta kympin blizzball, oi että, se on kyllä mukava, varsinkin silloin ku on väsyny, en tiedä miksi, mutta väsyneenä sitä on mukava pelata...

ja harmaa-kettu, edit nappula on keksitty, jotta sinun ei tarvitse tuplapostata...

Wayfarer
13.11.2005, 8:48:36
Minun mielestä blitzball on hauskaa kun keksii oikeat strategiat ja voittaa. Alussa en kattonu ohjeita ja hävisin varmaan 6-0 luca goerseille. Sitten kun voitin, alkoi bltzball tuntua hauskalta ja sitten se vain tarttui. Minun parhain tiimi on jotenkin näin:Tidus(LF)Wedge(RF)Brother(MF)Miyu(RD)Naida(L D)Ja maalissa on jumal.

Sananium
16.11.2005, 18:02:35
Olen koittanut Blitzballia peräti kaksi kertaa. Olisinko kerran päässyt potkaisemaan kohti maalia (sekin torjuttiin). Ei ole minkäänlaista motivaatiota harjoittaa pelaajia. Tylsä alipeli.Paitsi jos aikoo hankkia Wakkalle sigilin... Se sai minut innostumaan Blitzballista. Lisäksi muiden kivojen palkintojen saaminen innostutti. Ja silloin kun sen osaa, sitä jaksaa pelata!

Nykyinen joukkueeni (jotta ei menisi offiksi):
Oikea sivusta: Basik Ronso (hidas, mutta kova laukoja)
Keskikenttä: Blappa (luonnostaan melko nopea ja korkea shoot)
Vasen laita: Tidus (aloitin kouluttamisen blitzball -tähdeksi... Aiemmin tilalla Brother)
Oikea puolustus: Berrik (no, ei paras, mutta ihan OK)
Vasen puolustus: Graav (Pakkohan se oli värvätä joku Luca Goersista :evilgrin: )
Maalivahti: Nimrook (pällinhyvä maalivahti. Olisikohan liigan parhaita!)

Eipä ole paljon muuttunut sitten viimepostin ,mutta kerroinpa nyt enemmän siitä, miksi miulla on juuri NUO. Nice going, Leon!

//Ja edelleen on kiva peli... joo...

Isaaru
17.11.2005, 13:17:14
On se ihan hauska peli, tosin olisi siihen voinut jotain vielä lisätäkkin. Ensimmäisen pelini tietysti hävisin, kun en jaksanut juurikaan lukea blitzballon sääntöjä. Nykyään joukkueeni on kohtalainen ja tässähän se sitten on:

Maalivahti: Miyu
Vasenpuolustaja: Rin
Oikeapuolustaja: Botta
Vasenhyökkääja: Tidus
Keskushyökkääjä: Nav Guado
Oikeahyökkääjä: Wakka

Heba
11.12.2005, 18:47:33
En suosittele pitämään alkuperäisiä jäseniä sillä heistä ei tule läheskään niin vahvoja kuin muista hahmoista. En muista omien jäsenieni nimiä enää mutta kyllä siihen ainakin Brother kuuluu ja Tidus tietysti. Wakkaa en myös suosittelee ottamaan sillä hän on nimittäin omasta mielestäni yksi surkeimmista pelaajista ja huonoin puoli on se että ketään toinen tiimi ei voi palkata häntä ja kehittää häntä.....

Yzneftamz
14.12.2005, 16:27:58
Nyt kun lopettelin Blitzin pelailun (syynä tavoitteiden, eli Jecht Shot 2 ja Jupiter Sigil, saavuttaminen) oli tiiminäni yhä alkuperäiset Aurochit. Brotherin kyllä palkkasin, mutta syy ei ollut oman joukkueen vahvistaminen vaan muiden heikentäminen.

Ja niinpä tuli huomattua, että ainoa jäsen koko alkuperäisissä Aurocheissa, josta luopumisessa näen järkeä, on Keepa. Ei todellakaan parhaita torjujia, ja Techit päin sanonkomämitä. Eikä Tiduskaan kaikkein paras valinta ole, Jecht Shotia lukuunottamatta. Datto vaikuttaa olevan pelin nopein uimari (tasot muutaman vähemmän kuin Brotherilla ja Speed kaksi tai kolme isompi), joka pystyy nopeudellaan jallittamaan Guadojakin. ja vaikkei Datton Shoot mikään korkein olekaan, ei se paljon haittaa, kun puolustajat voi helposti pelata pois maalilta ja mennä maalin viereen laukomaan. Letty on loistava syöttäjä (i. e. midfielder), Wakka hoitaa toisen laukojan hommat loistavasti, ja Jassu ja Botta muodostavat suoranaisen muurin. Ehkä voisin vielä, jos jaksan, tarkistaa tasot ja statit ja laittaa tänne. Sanokaa, jos kiinnostaa tietää.

Edit: Master 90; niin no, olihan nekin hommattuna... Ei sillä, että niitä tarvisi. Attack reels jyrää, kun ajoituksen osaa (ulkoa).

Maruko
17.12.2005, 23:08:34
Kyllähän tuo Blitzball on hyvä peli ja sopivan haastavakin vielä. Vaan jos mä asuisin Spirassa niin en mä kyllä rupeis Blitziä pelaamaan, et kyllä mä olisin ennemmin joku guardiani et ois kunnolla jännitystä. Vaan se kenttä mua kyllä tässä mietityttää et miten se vesi voi pysyä siellä sisällä vaikka äijät voivatkin lentää siitä ulos? :huh:

Sitron
18.12.2005, 17:08:17
Joskus mulla oli siihen x:n blitziin kauhee himo eli pelasin sitä vaan kokoajan ja nyt kun yritän saada niitä wakkan overdrivejä niin välillä pitää mennä työntämään pää jääkaappiin ku raivostuttaa se niin pirusti! :prkl:
Joskus sitä ku on voitolla silleen 7-0 niin siinä sitten huvikseen vaan seisoo paikallaan ku on jo varmasti voittanu eikä jaksa... Sitten ärsyttää myös ne al bhedit jotka on niin hemmetin ärsyttäviä vastuksia...!

X-2 blitzii mua ei saa kyllä pelaamaan millään, vaikka se kyllä menee nopeesti niin se on kyllä jos mahdollista vielä ärsyttävämpi kuin X:n!

Stormheart
18.12.2005, 18:17:41
Ihan kiva minipelihän se on, jos kohta aika pitkästyttävä. Vaikeusastetta olis kaivannu lisää, vaikka jotain kovempia vaikeustasoja tms. Erityisesti vastustajien tekoälyttömyys on alkanut tympiä. Tässäpä esimerkki:
Pelasin joukkueellani (FW Tidus ja Shaami, C Tatts, DF Ropp ja Naida,
GL Nimrook, kaikki silloin n. 25 - tasolla) oliko se nyt Guadoja vastaan. Niillä oli sentteri jolla oli heikko Endurance (alle 10) ja mulla Shaamin Attack lähemmäs 20. Se sentteri tuli alotuksessa aina vastakkain Shaamin ja Tattsin kanssa, ja yritti murtautua läpi. Shaami nappasi siltä pallon, ui keskelle Guadojen kenttäpuoliskoa, ja pallo Venom Shot 3:lla maaliin. Tämä sama kuvio toistu jotain 7 kertaa peräkkäin, ennenkuin kone tajusi vaihtaa taktiikkaa.

Jotta peli olisi mielenkiintoisempi, haluaisin vastustajalle huomattavasti korkeamman tekoälyn, ja muutenkin kovemman vaikeustason. Lisäksi ottelun pituuden voisi puolittaa ( mielestäni se on X-2:ssa sopiva ), ja lisätä jotain pikkujuttuja, kuten vaikkapa syötönkatkoja, jotta saa peliin jotain jännitystä. Vaikka syöttäjän ja syötön vastaanottajan välissä olisi syöttölinjalla neljä vastustajan häiskää, kukaan heistä ei edes katso palloon päin syötön kulkiessa ohi.

Vaikka pelissä on korkeilla tasoilla huippupelaajia pitkälti yli tusinan verran
(siis riittävästi vaikka kuinka moneen joukkueeseen) ei tuollainen tekoäly pärjää edes alkuperäiselle Aurochs - kokoonpanolle osaavan pelaajan komennossa.

Heba
24.12.2005, 13:36:01
Kyllähän ne voittaa.....jos vain onnistut Tiduksella tekemään maaleja ENNEN kuin Wakka tulee kentälle, sen jälkeen tarvitseekin enää vain pelata puolustuspeliä. Itse onnistuin silloin tekemään 2 maalia, mutta Square oli kyllä erittäin laiska.....ainoa palkinto on se pokaali (mistä ei ole mitään hyötyä) ja.....Strenght Sphere (mitä löytää myöhemmin pelissä aika helposti)! Parempi palkinto olisi ollut joku erittäin hyvä Blitzball Wakkalle mielestäni......

JaT
1.4.2006, 17:54:48
Meitin joukkue koostuu näistä pelaajista: (Päivitetty 30. Huhtikuuta 2006) Nimen perässä alkuperäis tiimi.

LF: Tidus*
RF:Giera Guado (Guado)
MF:Eigaar (Al Bhed
RD:Kulukan (Kilika Beast's)
LD:Graav (Luca Goers)
GG:Miyu (Siviili.**)

(*= Tähtipelaajani ^^)
(**= Ei ole ollut alkuperäisenä missää tiimissä.)
Kyllä se Miuy on hyvä mokke! Sphere Shotin ihan läheltä torju vaikka oli n. puolet parempi Shoot kuin Cach.

Ja jos sallitte esittelisin kuinka hulluiksi Luca Goerssit ovat menneet: He ovat vaihtaneet mokeksi jonkun kääpiönälyn jonka Catch on 8. On ne Psychoja.

Ja kuten monet muutkin minäkin olen pistänyt alkuperäis tiimin hajalle. Ainoastaan Tidus on jäljellä. Bottakin on mutta sekin saa putkut persuuksiin kun sopimus päättyy.

On se hiano peli. Miksiköhän muut joukkueet palkkaa minun alkuperäis joukkuetta? Esim Keepa on jollakulla mokkena. Catch 18. Ainakin viimenäkemältä. Tulipas tekstiä

Edit: Huh, huh! Kylläpä täällä haukutaan FFX-2 Bliz Ballia! Mitäs vikaa siinä on? (Haluan vain tietää ennen ostoa etten aivan järkyty.)

Edit2: Korjaan: LETTY tuli JASSUN tilalle kun huomasin että: "Saamari! Tuollahan on hemmetisti parempi Block ja Pass!" Nooh... Attack on huonompi, muttaah... Vaan pari numeroa

Edit3: Kaikki saanut potkut paitsi Tidus.

Sebu
1.4.2006, 19:06:23
Mini-peleistä Blitzball on kivoin (siis ff 10), mutta ff 10-2 on menty pilaamaan tää Blitzball aivan kokonaan. Ei voi liikuttaa omia pelaajiansa. Typerästi tehty suunnittelu ryhmältä. FF kympissä Blitzball on hauska peli.

Oma joukkueeni:Vasen laita hyökkääjä:Tidus. Level 19

Oikea laita:Wedge. Level 39 (hirvee maalitykki).

Keski kenttä pelaaja:Letty. Level 20.

Vasen puolustaja:Naida. Level 16.

Oikea puolustaja:Berrik. Level 18.

Maalivahti:Nimrook. Level 21.

Joukkueista:Joukkue jota olen vihannut on Al Bhed Psyches. Se oli vaikee, koska maalivahti Nimrookin ohi oli vaikee saada ja niiten hyökkääjä Eigaar. Kun Eigaar lauko niin tuli maali. Al Bhed ei oo onneks vaikee vastus enää, koska mulla on Nimrook ja Berrik. Al Bhedin Jälkeen tulee Guado Glories. Ne on nopeita jätkiä, mutta huonoija taklaamaan. Vaikeampi nykyään, kun toi Al Bhed Psyches. Luca Goers tulee Guadojen jälkeen. Lucan joukkueessa pelaa kohtalaisia pelaajia. Lucan jälkeen Ronso Fangs. Ronsot on kömpelöitä ei osaa taklata ja hitaita. Naurettavan helppo vastustaja. Helpoin vastustaja on Kilika Beats. Kilikan joukkue ei osaa tehdä paljoo mitään. Niiten maalivahti on on huono. Isken on Niitten paras pelaaja, mutta Isken ei ole yhtään hyvä pelaaja.

Auronski
1.4.2006, 19:19:45
No jaa, uskokaa tai älkää niin VOITIN sen ekan pelin lucassa. Kahlasin säännöt vaan kerran kunnolla läpi ja sitten peliin.

Ekassa erässä ne teki 1-0, toisessa erässä tasotin Tiduksella 1-1 (käytin sen sphere shot koska se oli muutenkin ainoa tech joka mulla oli). Sitten selvisinkin jotain 3 jatko erää päästämättä omiin (mutta itsekin sähläsin sen pallon aina muualle kun häkkiin), ja koko ajan omat ukot sai leveleitä ja parani hiukan enemmän myös... Sitten pamautin Tiduksella tai Dattolla räkämaalin ihan edestä, taisi olla 6. erä kokonaisuudessaan.

Jälkeenpäin ajateltuna se oli aikamoinen hillopulla mutta enpä ole koskaan sitä alkupeliä myöhemminkään hävinnyt :P

Itse vedin 11:sta kertaa sitä ensimmäistä peliä, kunnes 12:sta kerralla vihdoinkin voitin, alko jo puuduttaa vähän niitten samojen kohtausten kattominen... Mutta, mutta, BlitzBall on jonkin aikaa hauskaa, kunnes käy tylsäksi. Näin minulla ainaskin ^^

-Mike-
2.4.2006, 21:32:25
Täytyy myöntää, että aluks blitzball oli kyllä melko sekava peli, kunnes ymmärsin pelin jujun, ja siitäkös innostus alkoi. Sitä saattoi pelata monia monia pelejä putkeen ja vaan miettiä miten hieno peli blitzball oli. Varsinkin erikoispotkut ja liikkeet olivat hienoa katsottavaa, ja usein niillä sai maalejakin tehtyä. Itse en joukkueeni jäseniä muista, koska ko. pelin pelaamisesta on kulunut jo kauan aikaa, mutta muistelisin kaikkien pelaajien statsien olevan melko hyviä. Blitz oli hyvää ajanvietettä ja siitä pystyi voittamaan erittäin hyviä palkintojakin, mikä tietysti lisäsi peli-intoa. FFX-2:ssakin oletin ko. pelin olevan ihan samassa muodossa kuin FFX:ssäkin, mutta eipä ollut ja pettymys oli suuri. Toivottavasti samantyylisiä minipelejä tulee lisää tuleviin FF:iin, ne ovat hyvää välikevennystä vihulaislaumojen mättämisen ohella.

GolliM
4.4.2006, 19:33:12
Edit: Huh, huh! Kylläpä täällä haukutaan FFX-2 Bliz Ballia! Mitäs vikaa siinä on? (Haluan vain tietää ennen ostoa etten aivan järkyty.)
Laitoin tämän nyt spoileriin, jos joku ei halua tietää...

Itse pelasin vain puoli peliä X-2 Blitzballia. Sitten kyllästyin ja rämpytin vain X:ää, että loppuisi. Välillä tulee pelejä, joissa et itse edes pelaa (pikakelauksena kartalla) ja silloinkin, kun pääset itse pelaamaan et voi tehdä yhtään mitään. Hahmot liikkuvat ITSESTÄÄN! Ei mahdollisuuksiakaan torjua. Ilmeisesti joukkuetta on jotenkin "valmennettava" ja pelityyliä vaihdettava välillä, en itse oikein tajunnut tuota :S Se oli todella masentava kokemus... Ei näin.

Mutta X:n BLitzball olisi ihan ok jos se toimisi tuolla televisiollani *potkaisee* Numerot näkyvät väärissä kohdissa, useimmiten kahden kentän "välissä" ja kun päätätkin tehdä jonkun iskun, numerot vaihtavat mystisesti paikkaa ja vihollinen saa pallon... Voitin kaksi peliä kuudesta, kunnes innostus lopahti. Ei ole ihan minulle suunnattu peli.

Yzneftamz
6.4.2006, 17:03:18
Hiukan jo edellisessä viestissä uhkailin tekeväni tämän, ja viimein tuli riittävän tylsää. Tässä oman Bltzball-tiimin koostumus ja statit.

1. Laukoja (1. laitahyökkääjä):
Wakka, lv. 34 Volley Shot 3
HP 1659 SP 60 Spin Ball
EN 29 AT 7 Tackle Slip 2
PA 14 BL 5 Aurochs Spirit
SH 34 CA 7 Wither Tackle

2. Laukoja (2. laitahyökkääjä)
Datto, lv. 33 Volley Shot 2
HP 1554 SP 80 Spin Ball
EN 31 AT 8 Tackle Slip 2
PA 14 BL 5 Sphere Shot
SH 26 CA 7 Anti-Venom 2

3. Laukoja
Tidus, lv. 36 Venom Tackle
HP 2071 SP 62 Spin Ball
EN 34 AT 10 Anti-Venom 2
PA 16 BL 8 Tackle Slip
SH 38 CA 8 Jecht Shot

4. Laukoja
Brother, lv. 37 Volley Shot 3
HP 2460 SP 79 Venom Pass 2
EN 32 AT 19 Tackle Slip
PA 34 BL 31 Anti-Nap
SH 22 CA 3 Wither Tackle 3

Syöttäjä (Midfielder)
Letty, lv. 36 Venom Pass
HP 1917 SP 60 Wither Pass
EN 22 AT 14 Venom Tackle 2
PA 33 BL 17 Pile Wither
SH 14 CA 8 Tackle Slip

1. Puolustaja
Jassu, lv. 32 Venom Tackle 2
HP 1828 SP 64 Venom Pass
EN 25 AT 18 Brawler
PA 19 BL 14 Anti-Nap
SH 17 CA 7 Nap Tackle

2. Puolustaja
Botta, lv. 38 Venom Tackle 2
HP 2493 SP 60 Venom Pass 2
EN 12 AT 20 Tackle Slip
PA 15 BL 23 Golden Arm
SH 9 CA 8 Brawler

Maalivahti
Keepa, lv. 35 Super Goalie
HP 1652 SP 54 Grip Gloves
EN 15 AT 4 Anti-Venom 2
PA 9 BL 10 ---
SH 1 CA 25 ---

Hieman hahmoja tutkimalla voidaan todeta, että ominaisuuksien perusteella jopa Tidus on melko huono valinta hyökkääjäksi. Toki Jecht Shot lisää Tiduksen tehoa sen verran, että valinta ei ole huono, mutta silti... Wakka taas on yksi parhaista laukojista, niin ominaisuuksiltaan kuin Techeiltäänkin. Aurochs Spirit on kova... Kuten aiemmin sanoin, Datto on huippunopea. Tasoja neljä vähemmän kuin Brotherilla, ja Speediä yksi enemmän. Guadot ovat yleensä nopeimpia pelaajia, ja heidän nopeutensa taisi olla normaalisti 70. Silti Datto on selvästi nopeampi.
Keepa taas... Hmh. Kovalla tasolla, ja silti melko heikko Catch, ainakin verrattuna muiden pelaajien "merkitseviin" ominaisuuksiin. Ja Techit p*rseestä.

Ehkäpä kohta vielä lisää analyysiä tulossa. Jos jaksan.

Maza
8.4.2006, 0:00:41
Itse palsin niillä Besaid Aurochseilla jotka on itsellä siinä pelin alussa. En jaksanut alkaa vaihtelemaan semmosia ;D. Hyvin niillä ainakin pärjäsi kun Wakan Sigilin (ja overdrivet) hommasin. Tidus kyllä taisi tehdä joka ikisen maalin (yhtä poikkeusta lukuun ottamatta) jos nyt oikein muistan :).
Jecht Shot rulaa! :P

EDIT: Ja ellei tullut selväksi, kyse oli FFX:stä. On sitä X-2:ssakin kokeiltu mutta pidin siitä vielä vähemmän kun X:ssä, ja siinäkin pelasin vain Wakan Sigiliä varten.

JaT
29.4.2006, 8:10:47
No kylhän Blitz on silloin tällöin hauskaa mut siin vaihees ku kaikkien lvl on 50+ ja on unelma joukkue nii ei oikee jaksa innostaa...Kinda Sad

Voithan sinä aina laittaa "TEAM RESET DATA" (Tai jotain...) ja aloittaa alusta. Minä peaan sitä vieläkin vaikka kaikki jätkät on siellä viidenkymmenen paremmalla puolella. Nooh. Niin on vihulaisetkin. GOD! Mistä hemmetistä mä löydän kaks uutta puolustajaa!? Aurocsit alkaa kyllästyttämään... Joku Guado kenties...

Velvety
29.4.2006, 20:29:17
Minä en ole koskaan Blitzballista erityisemmin jaksanut välittää. Se on jotenkin ärsyttävä peli, ja minulla menee sen kanssa hermot, kun en oikein tajua koko juttua. Kyllähän tuo teitenkin X:ssä vielä oli ihan mukavan oloinen, mutta X-2:ssa se oli jo niin kummallinen, ettei siitä tajunnut yhtään mitään. :/

Kympissä pelasin vain sen turnauksen pelit läpi ja enpä ole sen jälkeen enää jaksanut asiaan perehtyä. Kaipa sitä joskus pitäisi, kun kuitenkin tiedossa on se tosi seikka, että jos niitä pelejä voittaa, niin saa palkinnoksi kaikkea todella kivaa tavaraa. :D Ja en kyllä ole pahemmin sitä Jecht Shottiakaan jaksanut hommata. Melkein olen senkin saanut käyttöön, mutta hermot menivät lopulta, kun tein aina jonkun pienen virheen, örr.

Mutta siis Blitzball. En pidä. Minä olisin halunnut mieluummin jonkun korttipelin tyyliin FFIX. <3

Snage
30.4.2006, 8:06:44
Minä pidän Bliztballista silloin tällöin. Ensimmäisellä pelikerralla sitä jaksoi pelata aivan hulluna. Toisella ei jaksanut kiinnostaa yhtään. Kun menin toisen kerran läpi ja piti hankkia Wakalle kaikki Overdrivet jne. Pistin Reset Dataa kunnes sai ne palkinnot. Kun olin saanut kaikki, aloin pelaamaan sitä. Sain tavallaan uuden kipinän, kun hankin aivan uudet pelaajat, joita en ala listaamaan, tuskin ketään kiinnostaa. X-2 Bliztball? Mitä se on? Näpytetään kahta nappia hulluna. Ruudulla on pieni kartta, jossa liikkuu pelaajat. Eihän siinä ole mitään järkeä. Jos hädin tuskin jaksoin pelata X: n Bliztballia, niin miten X-2: sen? X: ssä sentään pelataan.

Critis
30.4.2006, 12:40:21
Itse en FFX:ää pelatessani tätä Blitzballia pelaillut, paitsi sen kohdan joka tuli väkisin tarinan mukana Lucassa, senkin taisin hävitä ihan 5-0 tyyliin. Minua ei vaan oikein tämä Blitzball kiinnostanut, johtuu varmaan siitä että en ole mikään kauhea urheilufriikki kun en jalkapalloakaan harrasta tai seuraa. Tutorialissakin on niin paljon katsottavaa ja opeteltavaa joten menee tämä myös osana laiskuuden piikkiin. FFX-2:den Blitzball menee samaan kastiin yhtä tylsä ellei jopa tylsempi kuin FFX:än Blitzball, sekava kun ei voi edes hahmoja itse liikuttaa. Mutta onneksi tätä ei ole edes pakko FFX-2:ssa peleta ei edes prosenttien toivossa, joten kaikille varmaan tuli jo selväksi en pidä Blitzballista.

_Antza_
1.5.2006, 17:22:54
Voithan sinä aina laittaa "TEAM RESET DATA" (Tai jotain...) ja aloittaa alusta. Minä peaan sitä vieläkin vaikka kaikki jätkät on siellä viidenkymmenen paremmalla puolella. Nooh. Niin on vihulaisetkin. GOD! Mistä hemmetistä mä löydän kaks uutta puolustajaa!? Aurocsit alkaa kyllästyttämään... Joku Guado kenties... No jos resettaa nii menee kaikki mitä on saanu aikan nii hukkaan... =(((

Puolustajia ois hyvät kaikki Al-Bhedit =) niil on paras blokki ja ne o nopeit.. kannatan Lakkamii ja Naidaa

kagome__
6.5.2006, 11:50:35
En osaa pelata Blitzballia koska en ymmärrä siitä hölkäsen pöläystä..=)
Kaipa sitä on joskus yks tai kaks maalia tehty mutta ei sen enempää, vastakkainen joukkue muutenki aina voittanu.En ole yhtään siihen perehtynyt paitsi että pelasin sitä vain siinä kun piti siellä Lucassa pelata.
Hävisinköhän jotain 2-4 ..? En tarkkaan muista mutta per****leen meni. Olis varmaan voinut harjoitella sitä mutta kun ei jaksanut.Se jäi sitten varmaan siiihen.=/

The Mysterious
6.5.2006, 12:54:05
En osaa pelata Blitzballia koska en ymmärrä siitä hölkäsen pöläystä..=)
Kaipa sitä on joskus yks tai kaks maalia tehty mutta ei sen enempää, vastakkainen joukkue muutenki aina voittanu.En ole yhtään siihen perehtynyt paitsi että pelasin sitä vain siinä kun piti siellä Lucassa pelata.
Hävisinköhän jotain 2-4 ..? En tarkkaan muista mutta per****leen meni. Olis varmaan voinut harjoitella sitä mutta kun ei jaksanut.Se jäi sitten varmaan siiihen.=/

Ei niin vaikee ole... usko pois! =/
Jos osaan englantia niin osaat, kyllä tutorialitkin. :D
Itse kun innostuin hurjasti niin melkein pitkästyi kuin oli niin
helppoa voittaa joka ikinen matsi ja vastustava tiimi. :eh:

Asiasta pois pain; Olisipa kivaa jos Blitzball olisi Online nettipeli!
PC:lle. Pitäisikö ehdottaa Squarelle! :cool:

The Mysterious
6.5.2006, 13:20:26
onneks blitzballia ei tarvi pelata muutaku sielä lucassa.. se on ihan tyhmää jos ei oo jecht shoottia. Ja mä yritin sitä jecht shoottia 58 kertaa ja sitte mä luovutin. mä en oikeen tajunnu mitä siinä piti tehä..

Noh, ehkä minä olisin pärjännyt ilman Jetch shot:ia, kun Sphere Shot:kin on mahtava temppu!

Sinun pitää, Gomenasai, painaa suunta-näppäintä ja X-nappia yhtä aikaa kun sen Jetchin ääni ja teksti näkyy tietyssä kohdassa ruutua.

Kun se tulee keskelle: X (ei suunta näppäintä)...
Ylä-oikeia: vastaava suunta; ylä- ja oikea näppäin yhdistelmä ja X (yhtä aikaa tai X viimisenä). Ja niin pois päin.

Itse tein ekalla kerralla sen sattuman pakottamana kun näppäilin sen lopussa ihan mitä sattuu! Hehe... ;D

MUTTA ihan oikeasti, jos tiedätte miten postittaa Squarelle, niin EHDOTTOMASTI kannattakaa FFX Blitzball minigame ONLINE (PC)!
10 ¤ kk-maksu tai ilmainen.

sossokoski
6.5.2006, 15:04:12
Miten Blitzball- hahmoja voi kehittää turnauksen jälkeen? Pelasin Exibition Matseja, mutta statsit eivät nousseet.

Grove
6.5.2006, 15:07:59
Miten Blitzball- hahmoja voi kehittää turnauksen jälkeen? Pelasin Exibition Matseja, mutta statsit eivät nousseet.
Exhibition matseista ei ole mitään hyötyä. Mikäli nyt meinaat sitä ekaa turnausta joka tulee juonen mukana, niin voit kouluttaa pelaajiasi League -modessa ja myöhemmin tulee uusia turnauksia joissa voit myös kouluttaa pelaajia. (Ja saada messeviä palkintoja.)

The Mysterious
6.5.2006, 15:31:29

Exhibition matseista ei ole mitään hyötyä. Mikäli nyt meinaat sitä ekaa turnausta joka tulee juonen mukana, niin voit kouluttaa pelaajiasi League -modessa ja myöhemmin tulee uusia turnauksia joissa voit myös kouluttaa pelaajia. (Ja saada messeviä palkintoja.)

Exhibition:issa korkeintaan saadaan Technique-taitoja (shot,tackle,etc.).

KAGE
6.5.2006, 15:34:42
Blitzball on aluksi älyttömän hauska ja vaativa peli. Se tekee myös FF X:stä muutenki hauskemman pelin, koska minusta pelissä on aika vähän sivutehtäviä yms. (jos nyt oikein muistan).

Mutta sitten ku on kasannut hyvän joukkueen ja pelaajat on hyviä ja maalivahdinkin torjuntataso on hyvä, niin pelaaminen menee naurettavan helpoksi.

Että semmosia mietteitä. Jokatapauksessa Blitzball on addiktiivinen ja mielenkiintoinen peli.

Skillertume
6.5.2006, 18:59:49
Aluksi kun sain joskus kauan sitten Final Fantasy X:än, niin :eh: , en edes välittänyt siitä plitzpallista. Hävisin Lucassa pelin 1000000-0 ()siis tuohon tyyliin(). Mutta sitten kun aloitin uuden pelin, älysin, että BlitzBallissa ei tarvitse pelata valmiiksi likkuvilla äijillä.

Aloin tietenkin heti pelaamaan sitä, ja innostuin siitä niin, että kokosin kunnon "Al Bhed" -joukkueen (Eigaar, Berrik, Blappa, Nimrook). Sitten rupesi maalejakin herumaan, ja sain lopulta Wakkallekin kaikki overdrivet, jotka olisin halunnut aikaa sitten.

JOUKKUEENI:

Joukkueeseeni kuuluu "yllätys yllätys" kuusi jäsentä. Ne ovat:
-Blappa
-Berrik
-Eigaar
-Nimrook
-Nav Guado
-Argai Ronso.
Niistä muodostuu voittonumeroiksi suurinpiirtein 14-0. Tosin voitin kerran yhden pelin 17-1, kun Nimrook (32 catch() ei saanut palloa kiinni (25 shootilta) kun olin silloin Besaid Aurochs Vs. Guado Glories. Maalivahdin (Keepa) catch ei ollut kuin :eh: 23, ja oma shoot oli 52-65... level 76...

sossokoski
7.5.2006, 10:13:40

Kiitoksia avusta Grove. Tajusinkin sen jo eilen illalla pelatessani, mutta kiitos kuitenkin avusta. Minusta Blitzball ei ole vaikea peli alkuunkaan, jos Tiduksella on Jecht Shot. Sain jo puolustajille level 8:n. Ei sitä kuitenkaan jaksa montaa kymmentä matsia pelata putkeen, vaan pitää välillä pitää taukojakin, että taas jaksaa Blitziä hakata.

-Cloud91-
9.5.2006, 14:43:01
bLITZBALL on aluksi ihan hauskaa mutta sitten kun alkaa esim. Wakkan asetta metsästämään se on täyttä tuskaa. Itse pelasin ne ottelut sillai että tein yhden maalin ja vein se pallon pelaajan kanssa kulmaan ja kattelin telkkaria sen aikaa.

The Mysterious
9.5.2006, 14:52:51
bLITZBALL on aluksi ihan hauskaa mutta sitten kun alkaa esim. Wakkan asetta metsästämään se on täyttä tuskaa. Itse pelasin ne ottelut sillai että tein yhden maalin ja vein se pallon pelaajan kanssa kulmaan ja kattelin telkkaria sen aikaa.

Sinähän katsot telkkua samalla/samaan tapaan kun pelaatkin. Sama asia. ;D
Enpä usko, että ne matsit sillai voi edes voittaa, ellei ole jo treenannu hahmoja hullun lailla. ;)

Grove
9.5.2006, 15:35:34
Enpä usko, että ne matsit sillai voi edes voittaa, ellei ole jo treenannu hahmoja hullun lailla. ;)
En tiedä kulmista, mutta jos on yehnyt yhden maalin, voi tehdä niin, että ui pallon kanssa oman maalivahdin taakse ja kattoo että kukaan ei ole seurannut. Jos siellä hengaa koko loppu matsin ajan niin vastustajat pyöriskelee vaan ympyrää ympäri kehää. En ole varma saattaa tuo kai joissakin kulmissakin onnistua.

sossokoski
13.5.2006, 20:21:08
Sitä vaan, että olen ihmetellyt, miten te menette Blitzissä nurkkaan, jos kerran kenttä on pyöreä? ;D

-Cloud91-
13.5.2006, 21:52:57
Sitä vaan, että olen ihmetellyt, miten te menette Blitzissä nurkkaan, jos kerran kenttä on pyöreä? ;D
ootsä vähän vajaa sinne maalin viereen taikka omaan maaliin en muista kumpaan kun niin kauan aikaa kun viimeksi peliä pelasin

//Asiallisemminkin olisi voinut vastata, mutta jätän tämän nyt tähän kun kuitenkin asiaan selvyyden toit. :E ~Cea

Paine
15.5.2006, 15:36:20
Blizball olisi ihan hyvä peli, jos ymmärtäisin siitä hölkäsen pöläystäkään. Olen lukenut perusteellisesti kaikki ohjeet ja käynyt kaikki ne englannin kieliset ohjeet läpi, muttei sytytä. Aina jos jotain tulee ymmärtämään, niin ihan plörinäksihän se menee. Enkä ole ihan selvillä niistä komennoistakaan.

The Mysterious
15.5.2006, 15:56:50
Hmmm, kummasta Blitzballista puhut? FFX vai X-2 ? :huh:
FFX:n Blitzball on helppo kun pääsee alkuun ja saapi syöteltyä muutama kerta kaikille kavereille (paitsi Goalkeeper:ille eli maalivahdille, mutta jos onnistut torjumaan pallon että suurin mahdollisuus on oman vahtisi pallon nappaaminen, se saa sen kiini ja saa kokemusta) että ne saa kokemusta ja tulee level tai pari jolloin ne kehittyy, ja sitten vain maali! :yay:

Sitten sitä samaa rataa. Houkutelkaa ne Letty pojalla pois omasta maalista ja sitten syöttö Tidukselee (varsinki jos olette saaneet Jetc shot tekniikan, toinen ehto on Sphere Shot) ja maaliin eteen kiinni tai siihen maalivahdin taakse (huom. vasta-puoli!). :)

Ihan eka kerta kun tarina menee Turnaukseen niin paras kerto oli se että sekä Tidus ja Wakka kerkes tehä yhdet maalit ja Luca Goers ei yhtään, joillekki tiimiläisille tuli taso-nousu, mutta ei kaikille. Niin että kyllä se siitä. ;)

PS: Btw, Paine on paras hahmo FFX-2 pelissä! :cool:

Other: FFX Blitzball olisi huippu suosittu peli jos se olisi Online.
Varmaan suositumpi kuin nuo muut urheilu-pelit! =/
Antaisiko joku tosiaan Squaren e-mail tai linkki ehdotus sivuille (vaikka PM:mänä!)...

Paine
15.5.2006, 20:29:08
Takoitin tätä X:sää. Ja X-2:nen on ihan samanlainen. Paitsi että siitä varmaan puuttuu ne kaikki Sphere Shootit sun muut taidot. Vaan pitää katsoa kuhan pääsen taas seuraavan kerran pelaa Blitziä.:D

Grove
16.5.2006, 12:05:04
Takoitin tätä X:sää. Ja X-2:nen on ihan samanlainen. Paitsi että siitä varmaan puuttuu ne kaikki Sphere Shootit sun muut taidot. Vaan pitää katsoa kuhan pääsen taas seuraavan kerran pelaa Blitziä.:D
Paitsi että X-2:n blitzball on täysin erilainen. Ei saa liikuttaa omia pelaajiaan ja koko peli on pelkkää managerointia. Pelaajista vaan pitää tehdä niin hyviä, että vaikka kuinka tyhmä tekoäly heillä onkin niin kuitenkin voittavat vastustajansa.

Frostbite
8.6.2006, 19:26:10
Ihmetyttää nämä ihmiset jotka sanovar Blizballia tyhmimmäksi peliksi mitä on vain sen yhden pelin kokemuksella, jolloin nyt lähes poikkeuksetta ollaan vähän että häh, joten vaikea siitä on nauttia. Peli ei kylläkään ole paras kaikista minipeleistä mutta Wakkaa kehittäessä siinä saa paljon kivoja Overdrivejä, Attack Reals iskee ~30000 vastustajaan onnistuessaan. Etkä joudu tuhottomasti pelaamaan kun pelin parhaan maalivahdinkin saat jos vain otat sen, joka tekee jo puolet työstä, Tidus loput Jecth Shotillaan jonka voit opetella SS. Winnolla koska hyvänsä vaikket onnistuisi ensimmäisellä kerralla. Minun kaltaiseni nakkisormi onnistui sen saamaan toisella yrittämällä kun piti X:ää ja nuolia rämpyttää. Kokeilkaa ja iniskään vasta sitten, sanoisin jos olisin ilkeä.

Valentiner
25.6.2006, 0:35:30
Itse pelailen blitzballia aika paljon ja suurinosa rahoista menee pelaajiin ja ei jaksa mennä pelissä eteen päin kun on aina pakko pelata blitzii, mutta kuitenki se voisi olla hieman laajempi eikä niin hirveen yksitoikkoinen esim. jos shoottaa siitä maalin edestä maaliin niin se pallo tuleeki sieltä jostain keskeltä :D Jos yhdistäis X ja X-2 blitzballin niin se olis paljon kiinnostavampi, mutta kyllä se ihan hyvä on noinkin :) itelläni on käytössä Tidus(vasenlaita), Wakka(keskellä), Zev Ronso(oikeelaita), Jassu (oikee puolustus), Naida (vasen puolustus) ja Durren (maalivahti) ei ehkä maailman paras joukkue, mutta kyllä niillä pärjää aika hyvinki. ;D

GolliM
28.6.2006, 8:51:24
Nyt olen alkanut Wakkan overdrivejä ja sigiliä metsästämään ja pelaan blitzballia joka päivä ainakin 5 ottelua, yhtä h*lvettiä tämä on! En ole hävinnyt yhtään ottelua, koska taktiikalla "Tiduksella päin maalia, breakataan kaikki paitsi 2 -> Jecht Shot" pääsee läpi =). Nyt en todellakaan jaksa pelata kun pelissä ei ole mitään haastetta, joten teen yhdne maalin ja menen sinne oikeeseen alanurkkaan. Jos käy tuuri, vatsustajhat pyörivät ympyrää koko pelin ajan. Kiitos muuten tuosta maalivahtivinkistä, toimii varmemmin ;).

Minä en palkkaa uusia pelaajia, Dattolle annoin potkut kun se oli NIIIIIN surkea. Tilalle otin ensimmäisen vastaantulleen eli Wakkan :P Tidus on tasolla 26, muut alle 15 tasoisia, mutta sillä ei ole väliä, koska pelissä on mahdoton hävitä.

Ätsyttävää, kun se on niin helppoa. Jos vaikeusastettakin olisi, olisin tyytyväinen. Vielä en ole saanut yhtään overdriveä, palkintona on vain dark mattereita =).

Edit: Xtriimi, en ole saanut edes sitä ensimmäistä

Xtriimi
28.6.2006, 10:13:11
Overdrive tulee vasta palkinnoksi kun olet taistellut määrätyn määrän tappeluita edellisen overdriven voitosta :)

DeadPepper
6.7.2006, 19:16:48
ekalla kerralla kun pelasin blitzballia hävisin about 4-0 lol :P enkä pelannu moneen vuoteen enää. Nykyään on huippu-tiimi (omasta mielestäni)
pelaan yleensä liigaa (league)

(LF) Blappa lvl 18
(RF) Wedge lvl 17
(MF)Brother lvl 18
(LD)Kulukan lvl 15
(RD)Shuu lvl 14
(GL)Kyou lvl 15=----------- hyvä maalivahti ;)

Voitan yleensä aina paras voittoni on ollut:

7-0 Besaid aurochs VS Ronso fangs.:yay:
huonoin 6-0 besaid aurochs VS al bhed psyches :tuska:

Maza
6.7.2006, 20:38:36
Nyt kun nuo parhaat voitot tuli puheeksi.. mainitsempa omani ;D

10-0 alkuperäisellä Besaid Aurochs joukkueella (en vaihtanut yhtään jäsentä). Vastustajaa en muista mutta kaikki maalit teki Tidus ;).

Stormheart
7.7.2006, 11:30:15
Suurinumeroisin voitto...hmm, taisi olli 16-0 Ronso Fangsejä vastaan joukkueella Tidus, Brother, Wakka, Ropp, Kyou ja Nimrook/Jumal. Hyökkääjäkolmikkoni iski kaikki maalit ( tein avausmaalin 16 sekunnin pelin jälkeen:D ).

Fragon20
7.7.2006, 12:58:31
Mikä Blitzballissa kiinnostaa. tuossa pari vuotta sitten pelasin X:ää. Mitä Blitzistä saa? en muista. Oliko Blitzillä mitään merkitystä loppu peliin ( muuta kuin se ensimmäinen peli( pakollinen kai))

Viestini on epäselvästi kirjoitettu sorry.

Sase
7.7.2006, 13:59:21
Mikä Blitzballissa kiinnostaa. tuossa pari vuotta sitten pelasin X:ää. Mitä Blitzistä saa? en muista. Oliko Blitzillä mitään merkitystä loppu peliin ( muuta kuin se ensimmäinen peli( pakollinen kai))

Viestini on epäselvästi kirjoitettu sorry.
Viestisi on tosiaankin sekava (mutta niin ovat kaikki minunkin) Blizballissa (minua ainakin) kiinnostaa se, että tarpeeksi koulutetulla ja voimakkaalla joukkueella piekset viholliset 10-0. Mutta aikaa siinä menee. Blizistä saa Wakkan Overdrivet Attack Reels, Status Reels ja Aurochs Reels. Lisäksi siitä saa Wakkan Sigilin/Crestin (en muista kumpi). Bliz ei tuon ottelun jälkeen vaikuta mitenkään, paitsi se syö rahaa ja sinä voit saada esineitä. Eiköhän se ollut siinä.
//Edittiä

Ja eikös se paranna hahmojen hp:t ja mp:t
Ei. Ja lisääs pituutta viesteihin tai editoi edelliseen.

Fragon20
7.7.2006, 14:57:56

Grove
7.7.2006, 15:31:57
Niin siis meinaatko että Blitzin pelaaminen parantaa? Ehei, vaan se parantaa että kosket niin sinisiin tallennus-palloihin joista sitä Blitziä pääsee pelaamaan.

Hessu-Hoopo
30.7.2006, 17:53:44
Tiättekö mistä löytää Durrenin pelissä FFX sen jälkeen kun on Sinin piessy

spiralcut
30.7.2006, 18:20:03
Tiättekö mistä löytää Durrenin pelissä FFX sen jälkeen kun on Sinin piessy

Minusta tuo kysymys kuuluu tähän. Mutta koska olen kiltti persoona niin kerron että Durrenin löytää Calm landsien rotkosta.

Blitzball on hyvä peli. plussaa se saa siitä, että saa opetella techejä ja kehittää hahmoja. Miinusta taas tulee joistakin pienistä virheistä. Pitemmän päälle peli kuitenkin alkaa ärsyttää, koska yleensä hahmoista tulee ylivoimaisia. Hoo, mii tykkään kuitenkin blitzballista, koska se on vesi peli \o/. Jos pitää pitemmän tauon tähän peliin, niin taas jaksaa aloittaa sen pelaamisen. Minun joukkueessa on Tidus (LF) Wakka (RF) Miyu (MF) Jassu (LD) Datto (RD) ja Keepa (GL)

Minulla on Miyu siksi keskellä, koska sillä on hyvä enc, joten pystyn puskemaan sillä läpi, syöttämään Tidukselle, ja tekemään maalin alkuminuuteilla.

Stormheart
30.7.2006, 18:30:08
Minusta tämä kysymys kuuluu tähän. Mutta koska olen kiltti persoona niin kerron että Durrenin löytää Calm landsien rotkosta.

Sielähän se tietysti on, muttei enää sen jälkeen, kun olet vetänyt Siniä turpaan. Enkä ole mokomaa viitsinyt etsiä/löytänyt, kun se on pitemmän päälle täysi p*ska.

Megadeath
31.7.2006, 21:35:11
Minulla on Miyu siksi keskellä, koska sillä on hyvä enc, joten pystyn puskemaan sillä läpi, syöttämään Tidukselle, ja tekemään maalin alkuminuuteilla.

Ehdotan että hankit esimerkiksi Neduksen Miyu:n tilalle. Neduksella on sikamaisen korkea Endurance ja vaikka onkin alussa nopudeltaan vain kolmekymmentä, niin ennenpitkää hänen nopeutensa nousee tasolle 99. (tosin Nedus on parempi toisena hyökkäjänä... Hänellä on nimittäin Sphere Shot ja melko hyvä Shot... joka hyppää myöhemmillä leveleillä)

Ainiin... minun joukkueeni.

Vasen laita: Tidus/Isken
Oikea laita: Nedus/Larbeight
Keskusta: Vuroja
Vasen Puolustaja: Ropp
Oikea Puolustaja: Kulukan
Maalivahti: Nimrook (Al Bhedit palkkasivat Durrenin :I)

Joukkue on tehokas loppuvaiheessa peliä joten siitä tämä kokonpano (Kulukan ja Ropp taitavat olla parhaat puolustajat.) Ja Tidus on nyt mukana muuten vain (vaikka parempiakin on).
Taktiikkani on siis huijata vurojalla vastustajan joukkue omaan päätyyni ja heittää pallo jommallekummale hyökkääjistäni, jotka siis tekevät maalin jos pääsevät lähelle.

Stormheart
1.8.2006, 12:24:49
Pistetäänpä päivitetty joukkue tänne:

Laiturit: Tidus ja Shaami
Sentteri: Tatts
Puolustajat: Ropp ja Kiyuri
Maalivahti: Nimrook

Tämä porukka on ollut kasassa alusta alkaen, mitä nyt käytin Jumalia ennen Nimrookin hankkimista. Ja tarkoitus on pitää sama poppoo aina 99 tasolle asti ( sikäli kun jaksan pelata niin pitkälle ). Vaikkakaan jengissä nyt ei ole ihan parhaita jätkiä, niin pärjään silti loistavasti. Loppupeleissä paras kokoonpano lienee Larbeight, Vilucha/Isken, Vuroja, Ropp, Kulukan ja Nimrook...mutta hitot siitä. Tidus, Shaami ja Tatts muodostavat murskaavan tehokkaan hyökkääjäkolmikon, Ropp on pelin paras puolustaja ja Nimrook paras maalivahti. Monet varmaan ihmettelevät Kiyuria. Käytän tyttöä siksi että hänestä tulee kohtapuolin huippupakki ( sen taso on nyt joku 38 ja statit hyppäävät 50-tasolta alkaen ). Lisäksi Kiyurin Endurance on huomattavasti korkeampi kuin vaikkapa Kulukanilla, mikä mahdollistaa pallon kuljettamisen puolustajilla hyökkäyspäähän ja pelinrakennuksen siellä ( eipähän tarvitse aina viskoa pitkiä syöttöjä oman maalin vierestä toiseen kenttäpäätyyn:) ). Kaikissa puolustajan vaatimissa stateissa ( ATK ja BLK ) Kiyuri ei ehkä ole vielä riittävän hyvä, mutta mulla on Shaami ( jolla on tolkuttoman korkea
ATK ) samalla puolen kenttää ja sillä on Brawler ( niinkuin Tattsilla ja Roppillakin ), eli puolustuspäässä ei tule juurikaan ongelmia. Kun Tidus on joukkueeni ensisijainen maalipyssy ( ja vieläpä helkkarin hyvä sellainen ), niin muuta joukkuetta voi huoletta käyttää melkeinpä miten haluaa:D .

carnaviero
2.8.2006, 11:35:30
Tämä Bliitzball on historiallisin asia sitten chocobojen.
Siis asia jota voi pelata final fantaseissa. Minulla on Tidus ja kaikki muut ovat alkuperäisiä jäseniä, mutta Wakkaa en jaksannut ottaa mukaan remmiin, koska liian huono. Kyllähän voisi tietnekin tehdä sen resert team data, mutta Tiduksellakin on kohta jo Jecht shot 2.
Blitzballia pelailen jos en jaksa tehdä muutakaan jos edes x on lainassa, sillä vahinkona en omista mitään ff peliä.

Hessu-Hoopo
2.8.2006, 13:39:30
Itselläni on kentällä Tidus, naida ja Wakka hyökkäämässä. Pakissa kummatkin Naispuoliset ronsot(en muista just nyt nimiä)ja maalissa on tietysti jo kaikille tuttu Keepa

Megadeath
2.8.2006, 17:14:23
mutta Wakkaa en jaksannut ottaa mukaan remmiin, koska liian huono.

Wakka on kyllä parempi kuin monet muut Aurochsit.
Kyllä siitä ihan hyvä tulee. (Saa jopa paremman Shoot Statin kuin Tidus... ja olikos myös Endurance.)

Sase
2.8.2006, 17:28:05
Wakka on kyllä parempi kuin monet muut Aurochsit.
Kyllä siitä ihan hyvä tulee. (Saa jopa paremman Shoot Statin kuin Tidus... ja olikos myös Endurance.)
Niin. Aurochseihin ei oikein voi verrata, kun ovat kaikki p*skoja wakka mukaan luettuna.
Ei pahalla.

The Noob
2.8.2006, 18:58:00
Niin. Aurochseihin ei oikein voi verrata, kun ovat kaikki p*skoja wakka mukaan luettuna.
Ei pahalla.
Kaikkihan riippuu kehittämisestä, kehittämisestä. Kyllä Aurochseista saa todella hyvät pelaajat jos vain jaksaa kehittää.

Ghonn
9.8.2006, 13:35:57
Itellä on blitzball edessä ihan vaan pakon vuoksi, eikä aluksi kyllä kiinnostanut vähääkään.. (Varsinkin kun siinä ensimmäisessä vastaan tulevassa matsissa oli melkoisia ymmärrysvaikeuksia pelin suhteen.. Rökitin silti vastapuolen).

Tarvitsen kuitenkin sen attack reelsin ja _tahdon_ wakkan cw:n kokonaisena. Aluksi aattelinkin vaan pelata attack reelsin itselleni ja lopettaa sitten. Aseenhan voin aina customoida..;)
Nyt oon sitten pari päivää lukenu ohjeita jne strategioita peliä varten ja peli rupee itse asiassa kiinnostamaan ihan kunnolla. Pääsispä tästä nyt jo kotiin..

Heh, aika monet joukkuekokoonpanot katsellu ja vähitellen saanu itekkin suht selkeen kuvan siitä, millasen poppoon kasaan sinne kuplan sisään. Katotaan mitä tästä tulee..

edit:
Ja tulihan siitä. Nimittäin takkiin (Vain muutaman ottelun pelanneena). Noh,pari palloa sain sentään itsekin maaliin. Ilmeisesti vaaditaan vähän harjotusta vielä, ainakin al bhed psychejä vastaan.. Niiden puolustuksesta kun on vielä 2-7 lvl hahmoilla hemmetin vaikeeta ilman osaamista puskea läpi.:eh:

Mistäs muuten johtuu että se "tournament" vaihtoehto on välillä harmaana eikä sitä siis voi pelata. Piti sitten liigaa hetken verran mätkiä että attack reelsiä pääsi taas turnauksista metsästämään.

edit taas:
Tästä tulee näköjään jonkun näkönen blogi.
Nyttemmin 19 ottelua ja 18 voittoa myöhemmin onkin jo attack reels ja muutamat muut palkinnot ansaittu. Al bhed psychejä vetää näemmä melkein aamupalaksi:shy: Tästä tosiaan alkaa pitää, vaikken tiedäkään kuinka kauan jaksaa omasta murskaavasta ylivoimastaan nauttia.
Helppoa ja hauskaa.

edit, ehkä se viimeinen:

Megadeath -->
Jep,se selvisikin tuossa pelaillessa. Oma tiimini on:
RF Tidus
LF Wedge
MF Brother
RD Ropp
LD Naida
GL Miyu (Olishan se nimrook ollu mukava, mutta en jaksanu exhibition-forfeit rumbaa. Pitäkööt al bhedit molarinsa)
Mukavasti näillä pärjäilee, takkiin ei tullut kuin kahdessa ekassa ottelussa peliä vasta opetellessa. Tosin brother on järjetön exp syöppö.. Painelee huimasti muita edellä. Kuten joku tässä ketjussa aiemmin totesikin "tuntuu kuin brother olis välillä koko kenttä"
Sen verran lopullinen kokoonpano, etten enempää aio pelata nyt kun wakkalle on kaikki saatu.. Niin koukkuun ei siihen yksipuoliseen voittamiseen jää:)

Etsuko
18.8.2006, 15:44:14
Yhdesti blitziä kokeilin, kun oli pakko että pääsi eteenpäin. Olin siinä ihan surkea. En saanut yhtään maalia tehtyä. Kaippa sitä pitäisi kokeilla enemmän että osaisi kaikki säännöt ulkoa ja sillä tavalla.
Mutta se blitz areena on kyllä ihana. Todella kaunis. Ja se oli jännää aikaa, kun oli se blitz ottelu.
Mutta tosiaan... Ehkäpä pitäisi joskus pelata sitä uudestaan.

Megadeath
18.8.2006, 20:31:42
Mistäs muuten johtuu että se "tournament" vaihtoehto on välillä harmaana eikä sitä siis voi pelata.

Se nyt vain on sellainen taukojuttu että ei kokoajan pääse repimään niitä Teleport Spherejä/muita palkintoja sieltä. (Eihän nyt oikeastikaan, kokoajan missään lajissa ole turnauksia)

Muuten kertoisitko tämänhetkisen tiimisi (tai sen lopullisen tiimin ainakin)

Edit: Tiedä sitten huomataanko tätä.

Megadeath -->
Jep,se selvisikin tuossa pelaillessa. Oma tiimini on:
RF Tidus
LF Wedge
MF Brother
RD Ropp
LD Naida
GL Miyu (Olishan se nimrook ollu mukava, mutta en jaksanu exhibition-forfeit rumbaa. Pitäkööt al bhedit molarinsa)
Mukavasti näillä pärjäilee, takkiin ei tullut kuin kahdessa ekassa ottelussa peliä vasta opetellessa. Tosin brother on järjetön exp syöppö.. Painelee huimasti muita edellä. Kuten joku tässä ketjussa aiemmin totesikin "tuntuu kuin brother olis välillä koko kenttä"
Sen verran lopullinen kokoonpano, etten enempää aio pelata nyt kun wakkalle on kaikki saatu.. Niin koukkuun ei siihen yksipuoliseen voittamiseen jää:)

Wedge ei enää suuremmilla tasoilla toimi oikein hyökkääjänä, mutta maalivahtina se onkin lopussa toiseksi paras (catch 62).

Blitz-kid68
27.8.2006, 20:40:01
:D Onhan se ihan hyvää ajan viettettä, kun ei sitä ''varsinaista'' peliä aina jaksa... Muutenkin kannattaa sitä pelata hyvien syiden takia :
1. Wakkan overdrivet
2. Hyvät palkinnot
3. Tai muuten vaan :)
Jecht shot oli erittäin hieno, kun sen on nähnyt on pakko nähdä Jecht shot 2. Itselläni sitä ei vielä ole, mutta se on pakko hankinta :D
Joukkueeni ei ole unelma vielä , mutta kirjoitan sen :
My Dream Team

Tidus (LF)
Wakka(RF)
Graav (MF)
Pakit ovat vielä auki, koska en ole vielä pelissä tavannut ketään hirveän hyvää, mutta kyllä jotkut free agentit viimeistään sinne löytävät :D .
Jumal (GL) (Istuu Lucassa penkillä vaimonsa kanssa, samalla aukiolla jossa kahvila on) Värväsin hänet heti kun värvätä saattoi, koska Keepalla oli niin huono Catch. Olisiko Keepa kannattanut jättää?

Brotherin hankintaa harkitsen kunhan sinne ilmalaivaan pääsen :)
Kelvollisia hyökkääjiä ovat myös Argai Ronso, Eigaar sekä Zazi Guado (HUOM! oma mielipiteeni).

Grove
12.2.2007, 15:53:46
Pakit ovat vielä auki, koska en ole vielä pelissä tavannut ketään hirveän hyvää, mutta kyllä jotkut free agentit viimeistään sinne löytävät :D .
Jos suosituksia haluat niin vinkkinä vaan, että kannattaa ehdottomasti värvätä Ropp- niminen Al Bhed. Löytyy siitä Mi'ihen Highroadilla sijaitsevasta Al Bhed- kaupasta. Aivan käsittämätön pakki pidemmän päälle. Myös ne Al Bhed muijat ilmalaivassa on erittäin käteviä.

Jumal (GL) (Istuu Lucassa penkillä vaimonsa kanssa, samalla aukiolla jossa kahvila on) Värväsin hänet heti kun värvätä saattoi, koska Keepalla oli niin huono Catch. Olisiko Keepa kannattanut jättää?
Keepastakin tulee ihan kelpo maalivahti, mutta siinä menee jo oikeasti aikaa. Jumal on suht hyvä, mutta paljon parempiakin löytyy. Luonnollisesti on Al Bhedien maalivahti Nimrook, joka on kaikinpuolin pelin paras. Sitten on Miyu, löytyy Moonflowsta, erittäin pätevä myös. Ja Guadojen Noy Guado, myös yksi parhaista.

Brotherin hankintaa harkitsen kunhan sinne ilmalaivaan pääsen :)
Kelvollisia hyökkääjiä ovat myös Argai Ronso, Eigaar sekä Zazi Guado (HUOM! oma mielipiteeni).
Brother on oma lempparipelaajani koko pelissä. Käsittämätömän nopea, loistavat passit, loistava attack, suht hyvä kestävyys, ja shoot on myös melko hyvä. Itse olen kokeillut myös Brotheria pakkina ja täytyy myöntää, että sekin toimii.

Ronsot ovat periaatteessa ihan kelpoja, mutta niiden hitaus on tuskallista. Ja varsinkin kun pelaajat alkavat olla siellä yli 60 levelin yläpuolella, niin Ronsoilla on todella vaikeaa pitää enää puoliaan. Alussa ne ovat vielä hyviä, koska niillä on korkea kestävyys ja shoot, kun taas toisilla on huono attack ja huonot maalivahdit.

Zazi Guadosta en osaa sanoa mitään, mutta Eigaar on oikeasti hyvä. Ollut minulla niin kauan omassa joukkueessa kuin muistan. Peluutin lähes aina sentterinä, ja Tidusta sekä Dattoa laidoilla, mutta nyt olen pistänyt Datton sivuun, Brotherin keskelle ja Eigaarin oikealle laitaan. Toimii.

Manofactor
18.2.2007, 8:06:38
Keepastakin tulee ihan kelpo maalivahti, mutta siinä menee jo oikeasti aikaa. Jumal on suht hyvä, mutta paljon parempiakin löytyy. Luonnollisesti on Al Bhedien maalivahti Nimrook, joka on kaikinpuolin pelin paras. Sitten on Miyu, löytyy Moonflowsta, erittäin pätevä myös. Ja Guadojen Noy Guado, myös yksi parhaista.

Ja Kyou kanssa on ainakin alussa hyvä, tosin miehestä taitaa tulla kumminkin ehkä parempi pakkina. Hänet löydät Djose Templen lähistöltä. Joo ja mun kokoonpano on:
OH:Blappa (Shooting muistaakseni 45-55)
VH:Eigaar (Tekee Sphere Shotilla +50)
KH:Brother (Jokainen statti paitsi catch on päälle 45)
(Pakeilla ei niin väliä kun tuo hyökkäysosasto ei päästä mitään keskikentältä eteenpäin)
Pakki: Kyou (Atk jotain 35 about)
Pakki:Kulukan (Atk jotain 30)
Maalivahti: Nimrook (ei ole päästänyt viimeisessä kolmessakymmenessä ottelussa kuin yhden maalin ja sekin oli Invicible Shot.)

Tattip
18.2.2007, 8:49:01
Innostukseni Blitzballin on lopahtanut parhaalla tallennuksella.. Brother aloittaa keskeltä ottaa pallon käy kääntämässä maalilla, puolustajat seuraa sitä...Brother on liian nopea, syöttää tidukselle MAALI... Tai jos haluan tylsän niin tidus keskelle Sphere shot, sphere shot... Maaleja tulee liian helposti. Tidus johtaa aina maalintekijä listaa, Parhaimmillaan sillä oli yli 180 maalia...Ottelut päättyvät aina noin 13-0 usein enemmänkin.. Paras voittoni oli 24-0.Tylsää... Mutta uudessa tallennuksessani on vielä ihan kivaa, mutta minun Aurochini alkavat pian dominoida... Pidän tällä kertaa normaalit pelaajat, mutta ajattelin potkia jonkun hyökkääjistä ja Kakka siis Wakka tilalle

Spirit
18.2.2007, 9:59:17
Onhan blitz ihan kelpo viihdettä... Muuta kyllä sekin alkaa tympiä kun kokoajan voittaa. Oma maalivahtini ei ole päästänyt yhtään maalia.
Ja tässä kokoonpano

Tidus
Wakka
Pah Guado
Ropp
Zalitz
Jumal

Drizzy
15.4.2007, 5:50:39
Mukava minipeli, tosin loppua myöten ei ole oikein muuta haastetta kuin rikkoa yhden pelin maaliennätys, voimassa oleva taitaa olla 17-0. Melko pitkälti olen pitänyt alussa hankkimani pelaajat:

RF Wedge
LF Tidus
MF Berrik
RD Naida
LD Judda
GL Nimrook

Ei varmasti paras mahdollinen kokoonpano mutta sellainen jolla itse tykkään pelata. Ja parhaimpia pelaajiakin puuttuu (mm. Brother, Eigaar / Blappa), mutta en ole periaate syistä kehdannut niitä palkata. Nimrook nyt oli ihan must :cool:.

Ja statseista. Wedgellä ei shoot ole pidemmän päälle enää hirveästi kehittynyt, mutta Attack / Block / Endurance ovat joukkueen eliittiä, erityisesti Endurance. Berrikillä on sopivasti Pass / Block / Attack että pallon saa Tidukselle jos joku on jostain syystä Wedgen ohi päässyt. Tiduksella on keskinkertainen Endurance, Attack & Block ei mitään huipputasoa mutta Shoot on sopivaa luokkaa. Jecht Shot 2 on tietysti erittäin hyvä, joka tekee Tiduksesta parhaan maalintekijän. Pakeilla on sopivan verran Attack / Block / Pass että pallon saa pois ja hyökkääjille jos palloa kantavia vihollisia heidän lähelleen eksyy. Lisäksi Naida on mukavan nopea. Ja Nimrookista ei tarvitse kommentoida, sehän on vaan yksinkertaisesti paras ;).

Tomppa
27.5.2007, 18:24:25
Pitääkö pelata tournamenttia vai leagueta että saa wakkan sigilin? minulla on jo kaikki overdrivet, meneekö vielä pitkään sigiliin? :p

/ RESETOIN?! siinähän mulla menee kaikki mun levelit jne? silleenkö saan Sen sigilin sinne leagueen?

Stormheart
27.5.2007, 18:41:58
Pitääkö pelata tournamenttia vai leagueta että saa wakkan sigilin? minulla on jo kaikki overdrivet, meneekö vielä pitkään sigiliin? :p

Liigasta se on ainakin minulla irronnut joka kerta. Jos ei rupea muuten näkymään niin resetoi kunnes se tulee vastaan.

/ No niinhän siinä tietysti menee...tämän vuoksi olenkin aina hankkinut kaikki Wakkan limitit ja sen Sigilin, ennenkuin olen varsinaisesti alkanut pelaamaan Blitziä. GameFaqsistä taisin lukea jotain sellaista että Wakkan vikan limitin voittamisen jälkeen pitäisi tapella tietty määrä tappeluita
( määrä oli muistaakseni 450 ) ennenkuin jatkaa Blitzballin pelaamista, mutta varma en ole.
Gamefaqsiin osaat varmasti itsekin, jos tarvetta tulee.

Pleksi
4.7.2007, 23:53:09
Olisiko Keepa kannattanut jättää?

Muistaisin joskus lukeneeni kaverini FFX oppaasta, että Keepalle tulee pelin paras shot. Keepa oli sen kirjasen mukaan ainoa joka saa shot 99.
Niin ja sitten omaan kokoonpanooni:
LW Tidus
RW Wakka tai Keepa (vaihtelee)
MF Brother
RD Kyuo
LD Irga Ronso
GL Durren (ei kovinkaan kummoinen, mutta kelpaa ku ei sitä Nimrookkia oo vielä saanu tiimiin.)

Keepa levelillä 99: SP 53 EN 45 AT 22 PA 23 BL 57 SH 99 CA 39 http://forums.ffshrine.org/archive/index.php/t-5052.html
(http://forums.ffshrine.org/archive/index.php/t-5052.html)

Sase
5.7.2007, 10:01:42
LF Tidus
RF Brother
MF Linna
RD Jassu (lol)
LD Wedge
GL Miyu

Keepallako pelin paras shoot? Lol, me juuri kaverin kanssa naureskelimme Keepalle, Catch 5 :/.

Tidus on hyvän shootinsa ja Jecht Shotin takia tiimissä, vaikka muut statsit ovatkin vain keskivertoa. Brother on speedinsä ja passinsa takia mukana, se on niin must. Linna on hyvä, shootti on lähes tiduksen luokkaa, ellei enemmänkin, Hyvä että sain napattua sen ennen kuin sain ilmalaivan, Dark Shivaa ei huvita voittaa ;). Jassu on mukana vaan hyvien puolustajanstatsiensa takia, Wedgellä taas Endurance ja Attack ovat valtavat. Miyu on paljon Nimrookkia parempi, uskokaa nyt ò__ó. Hyvä moke.

Drizzy
5.7.2007, 10:05:58
LF Tidus
RF Brother
MF Linna
RD Jassu (lol)
LD Wedge
GL Miyu

Keepallako pelin paras shoot? Lol, me juuri kaverin kanssa naureskelimme Keepalle, Block 5 :/.

Tidus on hyvän shootinsa ja Jecht Shotin takia tiimissä, vaikka muut statsit ovatkin vain keskivertoa. Brother on speedinsä ja passinsa takia mukana, se on niin must. Linna on hyvä, shootti on lähes tiduksen luokkaa, ellei enemmänkin, Hyvä että sain napattua sen ennen kuin sain ilmalaivan, Dark Shivaa ei huvita voittaa ;). Jassu on mukana vaan hyvien puolustajanstatsiensa takia, Wedgellä taas Endurance ja Attack ovat valtavat. Miyu on paljon Nimrookkia parempi, uskokaa nyt ò__ó. Hyvä moke.

No itse olen aika vahvasti sitä mieltä, että jos hyökkääjät ovat hyviä niin puolustajilla ja maalivahdeilla ei ole juurikaan väliä. Omilla hyökkääjilläni ovat melkein kaikki statsit suuret, pallo ei käy läheskään joka pelissä edes omilla pakeilla puhumattakaan maalivahdista. Yhtään maalia minua vastaan ei ole tehty päätallennuksessani parin ensimmäisen ottelun jälkeen, joten epäilen olisiko parilla catchilla juuri eroa. Ja itse asiassa minullakin taitaa jo Wedgellä olla isompi catch kun nimrookilla, mutta wedgellä on niin suuri endurance että pystyy 3-4 jätkää yleensä ottamaan läpi ja silti tekemään sen maalin joten en sitä molariksi raaski laittaa.

Alussa taas, kun maalivahdillakin on väliä on sitten taas eri juttu. Nimrookilla on kyllä alussa isompi catch, joten siltäkin kannalta suosittelen sitä.

bizarro87
14.7.2007, 17:41:52
Nykyään pelaan sillä tavalla että palkkaan jonkun pelaajan aina hetkeksi joukkueeseeni kehittääkseni sitä hieman ja kun pelaajan sopimus loppuu, erotan hänet ja palkkaan toisen tilalle.

Idea tässä on se että vastustajajoukkueista saa haastavampia vastuksia kun kehittää niille pelaajat valmiiksi.

Mutta vielä kun pidin vakiojoukkuetta niin se oli seuraavanlainen:

RF: Tidus
LF: Wakka
MF: Linna
RD: Brother
LD: Miyu
GL: Durren

Olen aina pitänyt Tidusta, Wakkaa ja Linnaa kaikkia hyvinä senttereinä Mutta Linna oli valintani, koska hän on kokonaisuutena erittäin tasapainoinen kun taas Tidus ja Wakka panostavat enemmän shootingiin ja enduranceen, Brother ja Miyu tietenkin nopeutensa ja blockinsa takia ja Durren on koko pelin paras mokke.

Jääkettu
4.10.2007, 14:44:02
Blitzball on kyllä helmi minipelien joukossa. Perustan tämän arvostelun FFX:n Blitzballiin, sillä minulle FFX-2-peli kokonaisuudessaan on outolintu, mutta kuvittelisin siinäkin olevan blitzballia.

Tykkään tästä pelistä oikeasta aika paljon. Se on suhteellisen hyvin toteutettu ja siihen on panostettu, vaikka muutamia pieniä toteutusongelmiakin on, kuten pientä kömpelyyttä jne. Kokonaisuudessa kuitenkin peli on laadukasta jälkeä ja sitä on ainakin minun mielestäni todella mukava pelata. Erityisesti kympissä oli hieno se mestaruuskisat, joissa oli fiilistä ihan kunnolla.

Joukkueesta en muista mitään, sillä on siitä niin pitkä aika kun olen X:ää viimeksi pelannut. Blitzball on kyllä hieno peli, mutta loppuunsa liian helppo, kunhan Tiduksen vaan kehittää kunnolla ja hommaa Jetch Shotin, joka uppoaa verkkoon vaikka puolesta kentästä. Ei muuta valitettavaa. Hienoa että Square-Enix on oikeasti panostanut tälläiseen ideaan ja keksinyt sille säännöt ja vastaavaa. Varmaan aikaa vaatinut urakka tuollainen! :)

Fighter
21.7.2008, 14:17:27
Henkilökohtaisesti olen täysin koukussa blitzballiin.Peli on mielenkiintoista,haastavaa ja,jos voittaa (melkein) joka matsin kuten minä,myös palkitsevaa ajanvietettä.Tiimi on helppo kasata,joskin jotkut pelaajat täytyy palkata tarinan edetessä,tai muuten heitä ei voi enää saada (esim.Kyou),ainakaan tietääkseni.Tiimini on seuraavanlainen:

LF: Wedge (Lucan stadionin porteilla)
RF: Guado (en muista kuka:eh:)(Guadosalam)
MF:Tidus
LD:Kyou (Djose templen edessä kun seurue lähtee sieltä HUOM!en tiedä voiko saada tätä pelaajaa sen jälkeen,kun on suorittanut moonflowin)
RD:Jassu (besaid aurochsien alkuperäisiä pelaajia)
GL:Jumal (luca town square(tai jotain,en muista mikä),penkillä)

Xenomorph
24.7.2008, 16:24:44
Omasta mielestäni se alkaa tylsäksi, kun saa tyyliin seitsemän maalia keskiaikaan mennessä ja se toinenkin erä on pelattava... Mielestäni olis parempi, jos olis se aikaraja ja maaliraja, esimerkiksi peli jatkuu, kunnes 10 min on mennyt tai kunnes jompikumpi joukkue saa viisi maalia tai jotain...

Oma joukkueeni on :
LF: Tidus
RF: Larbeight
MF: Brother
LD: Wedge

En ole hävinnyt pitkään aikaan tuolla joukkueella.
Tidus ja Larbeight potkii, kuin hullut, Brother on ihan pirun nopea, Wedge ja Ropp estää lähes kaikki hyökkäykset ja Nimrook pääsee noin yhteen viidestä pelistä mukaan nappaamaan pallon ja joskus otan sen defenderiksi ja syöttelen sille leveleitä.
Silkkaa hulluutta varsinkin, kun tulee joukkue, jonka MF on pirun huono pitämään palloa, Brother nappaa, menee maalille (Übernopea, joten eipä paljoa tule puolustajia eteen...) ja potkaisee maalin, peliaikaa kaikkeen edellä mainittuun menee alle puoli minuuttia...
Silloin, kun joskus tulee pari puolustajaa ja Brother menettää pallon, se on äkkiä taas omalla joukkueella.

conflict_89
17.5.2009, 11:55:17
Kyllä tuota Blitziä on tullut tahkottua... kohta kaikki nykyisessä kokoopanossa ovat reilusti yli kuudenkymmenen. Poppoa kun aijon hypettää tasolle ysiysi... niin siinä tapauksessa alkuperäiset Aurochsit oli potkittava pellolle, tarpeelliset ominaisuudet joko hyökkäykseen tai puolustukseen ovat sen verran syvältä, että heistä mitään oikein tule. Toistaiseksi lukemattoman kerran tuli päätä hakattua seinään, kun vastapuolen sentteri saapuu vastaan keskikentällä ja menee läpi normaalilla taklauksella encounterissa Vurojan, minkä edurance tapauksessa oli huomattavasti isompi... Bugeja kenties?

LF/RF: Tidus/Larbeight/Nedus
LD/RD: Kulukan/Ropp

Edit: Joukkoe on tehokas loppupeleissä, siksi vanhat pärstät alkuperäisestä Kilikan joukkoeesta. Tidus merkitseviin ominaisuuksiin vedoten on köyhä valinta hyökkääjäksi... vaikka hänellä Jecht Shootit ovatkin, mutta silti. Neduksen SP nousee tasolle ysiysi, miksi hän on kiinnostava tapaus laukojana... ja Larbeightin lataukset hyppäävät (jotain päälle tason 90). Kulukan ja Ropp ovat parhaat puolustajat, joista Kulukan painelee Hi-Riskin ansiosta huimasti muita edellä. Vuroja on loistava sentteri... ja kovan puolustuksen takia Nimrookin luovutin Al Bheedeille takaisin siinä toivossa, että nostaisivat tasoja ja aktivoisivat samalla Hi-Riskin, ettei hänen level uppaamisessa kestäisi ikuisuutta. Nimrookin CA nousee tasojen saatossa kärkeen, joten eiköhän se ole luonnollista, että hän on molarina kätevin, toiseksi Wedge.

Cay
17.5.2009, 12:41:14
Itse olen kiintynyt Aurochsien hemmoihin, joten olen jokaisessa joukkueessani pitänyt vain heidät tiimissäni. En ketään muita. Datton olen vaihtanut Wakkaan, mutten siltikään halua häntä pois lähipiiristä. :D Olen voittanut tähän asti jokaisen pelini, yhden hävisin tahallani Tournamentissa, sillä tuolloin toinen palkinto oli ensimmäistä huonmattavasti parempi (taisi olla Rename-card).

Peliä ei jaksa pelata kauaa putkeen lähinnä tuon voittamattomuuden vuoksi, mutta ne lyhyetkin hetket ovat antoisia. ^^

Wiz
26.5.2009, 13:19:56
huh, nyt kun taas to ffx:n läpipeluun alotin ni kommentoidaan nyt blitzballia
vähän , ehdottomasti helminpiä minipeliä ja taistelee helpost ffviii:n korttipelin kanssa parhaasta minipelistä kautta aikojen:D

LF:Tidus (Jecht shotin kanssa aivan pysäyttämätön ja sphere shotin yleensä voi paukauttaa heti puolen kentän jälkeen:cool:)

RF :yleensä Datto, Wedge tai Giera Guado (kaikilla wither tai venom shot ja speed nousee koko ajan takuu varmoja hankintoja)

MD: Mulla on tässä aina Ropp, aivan järkyttävän hyvä ,ehkä paras mitä pelissä on (kyvyistä löytyy mm. Venom pass , Nap pass , golden arm, wither tackle 2, drain tackle 3, ihan helmi kaveri ja kova kaveri kestää niittiä aika hyvin):P

LD: Brother, Berrik, Botta (kaikki tosi hyviä, mutta Brother ehkä monipuolisin, nopea sälli);D

RD: Berrik, Botta ja Brother (ymmärrätte varmaan scenen =))

GL: Miyu (taitaa olla pelin paras maalivahti, pystyy myös pelaamaan pakkina ihan ok)

Blitzball on tosi koukuttava, mutta sairraaloisen helppo ko saa centre-attack taktiikan ja pari nopeeta sälliä, koska tekoäly on aika olematon:eh:

Mutta tolla nipulla ei vaan voi hävitä matsiakaan, ennätys voitto on mulla kilika beastejä vastaan joku 10-0 ja sitten ku tosiaan se tiduksen sphere-shotin voi ihan huoletta napauttaa melkein puolen kentän jälkeen ni huh huh, mitä ilotulitusta ja siihen vielä jecht shot..aivan uber veto kanssa.:rispekti:

KKPerse
17.9.2009, 16:22:57
ku nyt kerran jotain pitää blitzballista puhua nii sanotaan sen verran että tykkäsin kyseisestä minipelistä. vaihtelua 8:n ja 9:n korttipeleille (joista pidän myös paljon).

tällä hetkellä mulla on 2 eri tyyppistä joukkuetta.

1) RF/LF datto lvl 99, tidus lvl 94
MF wakka lvl 86 (jos oikein muistan)
RD/LD brother lvl 76, jassu lvl 79
GK keepa lvl 64

lähin kasaan tätä joukkueta alkuperäisen aurochin pohjalta (toivottavasti meni oikein) johon lisäksi hommasin brotherin ku muut oli jotain lvl 30 botan tilalle ja wakkan heti alussa lettyn tilalle. joukkue on melkolailla hyökkäys voittoinen ja nopeutta löytyy datton ja brotherin ansiosta. paras tulos tällä joukkuella 15-0.

ja sitten se toinen

2) RF/LF wakka, tidus
MF tällä hetkellä kyou (vuorottelen brotherin ja roppin kanssa)
RD/LD samat kuin MF tällä hetkellä brother ja ropp pakkeina
GK yuma guado

kaikki pelaajat on jotain lvl 40-50 välissä paitsi goalie joka on lvl 23;D
tämä joukkue on aikalailla saman tyylinen kuin ensimmäinen. kasasin joukkueen sillä perusteelle ketkä saavat parhaat statit plus tidus ei kuulu parhaisiin ainakaan mun mielestä. joitain pelaajia vaihan vielä kilikan pelaajiin kunhan ensin kehittyvät muissa tiimeissä.

siinä sitä ois blitzballista p***a puhetta nyt pizzan ostoon:eek:
ja sori vaan kirjotusvirheistä. äikkäkään ei ollu vahvimpia aineita koulussa.

SquallSoft
16.11.2009, 20:32:54
Haha, blitziä on kyllä tullut hakattua satoja matseja. ;D Loistava minipeli, paras itseasiassa.:lovetus: Tietenkin puutteita on, missäpä ei olisi, kuten pelaajiin vaikuttaminen, kun vastustajalla on pallo, mutta ymmärtäähän sen, että Blitzball on vain minipeli ja silti se on niin mahtava. Palkinnot ovat pelaamisen arvoisia alussa, mutta loppupuolella voisi olla jotain houkuttelevampaa, kuten wings of discoveryjä tai muuta harvinaista itemiä.

Joukkuettani en aio kertoa, ei teitä kuiteskaan kiinnosta. ;D;D

HaminiK
19.2.2010, 19:22:23
Heh, ekalla pelikerralla aloin Brotherin saannin jälkeen pelaamaan Blitzballia tyyliin 5-8 h putkeen, enkä sitten tehnyt mitään muuta kunnes kaikki pelaajat oli jo 90+ levelisiä ja rupes tympimään. Kun aloitin taas tarinaa jatkamaan huomasin et mulla ei ollu mitään muistikuvaa missä kohdin olin menossa :D