PDA

View Full Version : Battle Royale -spoilereita

Otus
3.5.2003, 18:32:59
Meninpäs tuossa eilen vuokraamoon ja kappas! löysin sieltä sellaisen elokuvan kuin Battle Royale. Lueskelin siinä takakannen ja nappasin mukaani, tietysti kassan kautta.
Ensimmäinen kummastus oli se, kuinka nopeasti elokuva alkoi. Sitä pohjustettiin hyvin vähän ja katsoja vain potkaistiin keskelle tapahtumia. Elokuvan hieman edetessä ja veren roiskuessa rupesin miettimään miten paljon yhtäläisyyksiä tällä oli manga/anime-genren kanssa. Kuten ne kaksi ulkopuolista opiskelijaa. Toinen tullut tappamaan huvin vuoksi ja toinen taas sitten selvittämään hymyn salaisuutta. Ja kaikki pahikset ovat tietysti ihan sekaisin ja juuri niitä cooleimpia. Onko Battle Royale ollut kenties aikaisemmin joko manga ta anime?
En pystynyt katsomaan elokuvaa vakavana, ei sitten millään. Purshkahdin jopa nauruun, kun kuoleva poika viimeisillään selittää tytölle, että kun sinä olit niin kawaii (söpö). Saatan olla tunteeton moukka, mutta se oli minusta jo aika paksua. Toinen oli myös se miten sitkeitä kaikki olivat ja miten piiiitkään kuoleminen kesti. Kun ihmiset vaan reippaasti lähtee kävelemään saatuaan noin kymmenisen luotia rintaansa mitään mukisematta ja kuolevet sitten viisitoista minuuttia sen jälkeen. Mikään muu kansa kuin japanilaiset ei pysty keksimään tällaista.
Battle Royale oli silti viihdyttävä elokuva, vaikkakin erittäin nopeatempoinen ja oudoissa kohdissa hieman koominen. Olin myös havaitsevani kritiikinpoikasta Japanilaiseen kilpailumieliseen yhteiskuntaan, mutta saatanpa horista omianikin. Musiikkivalinnat olivat ristiiriitaisia, mutta sopivat silti tunnelmaan mainiosti.
Olen iloinen, että tällaisia elokuvia tehdään, sillä ne ovat niin paljon erilaisia ja viihdyttävämpiä, kuin Amerikkalaiset äksön-elokuvat. Vaikka Battle Royale oli väkivaltainen ja ehkä hieman päätönkin, nautin elokuvaillastani.
Mitä mieltä muut on? Millainen mieli elokuvasta jäi?

May
3.5.2003, 19:04:54
Minä tykkäsin elokuvasta ja paljon. Kirjahan tämä oli alunperin, mutta on jotenkin tällainen kuva, että siitä olisi myös manga (ei varmaa).
// Nyt on varmaa, pyörittelin sitä eilen käsissäni, mutta en tyhmänä ostanut...

Olihan se paikka paikoin vähän korni, mutta kuitenkin jotenkin kieroutuneesti myös koskettava. Välillä juttu oli kyllä turhan korkealentoista minulle:
Lopussa Kitano näytti sen maalauksen ja puhui jotain Norikosta? Myös Kiriyaman olemassaolo, ilmeisesti se oli vaan siellä tappamassa, kun ei muuten keksitty tarpeeksi monelle kuolintapaa... Kertokaa tyhmälle.Mutta suosittelen kaikille jotka "vähän" väkivaltaa kestävät.
Masanobu Ando aka Kiriyama (http://www.geocities.com/andosan4ever/) :lovetus:

niten
4.5.2003, 2:29:48
Mielestäni oli tuhmaa puhua elokuvasta noin! Mielestäni elokuva on todella manio. Se on koskettava ja filosofinen. Jos vertaat leffaa johonkin jenkki ryminään niin huomaat selvän eron, jenkki leffoissa väkivalta on itsetarkoitus, mutta Battleroyalessa ei.... Esim leffan katsottuani aloin miettiä todenteolla väkivaltaa ja kuinka kauhea tilanne leffassa oli... Luultavasti negatiivinen suhtautumisesi leffaan johtuu pelkästään siitä ettet tunne japalaista kulttuuria.

Gabriel
4.5.2003, 12:31:14
Battle Royale on mukavan erikoinen elokuva, johtuu varmaan siitä että se on japanilaisten tekosia. Todella mielenkiintoista siellä oli se aikuisten häikäilemättömyys, ja nuorten käyttäytyminen tuossa lievästi sanoen epätavallisessa tilanteessa oli saatu mielestäni sangen uskottavaksi.
...Katsoimme elokuvan Wompatilla Ceebin, psaijain, Echon ja Kaalin seurassa. Ihan rattoisa kokemus kyllä oli, ja kaikkein gore-täytteisimmille kohdille tuli kumma kyllä repeiltyä. :)

ara
5.5.2003, 19:08:38
Hassua, katsoin elokuvan samana päivänä kuin Otus. Minulla tämä kyllä johtui siitä, että sain viimein jonkun yli-ikäisen vuokraamaan sen minulle.
Minusta elokuva oli hieno. Idea oli mahtava ja näytteliät hyviä. Pidin kaikesta.
Battle Royale on niitä harvoja elokuvia jotka ovat saaneet minut todella ajattelemaan. Esimerkiksi sitä miten minä itse käyttäytyisin tuollaisessa tilanteessa... Tappaisinko kaikki tielleni osuvat ja taistelisin voittoon asti ja eläisin lopun elämääni luokkatovereideni ehkä jopa ystävieni kuolemat omallatunnollani... Vai hyppäisinkö kenties vuorelta ettei tarvitsisi kestää tuollaista hullua peliä...
Minusta Battle Royale on yksi parhaimpia näkemiäni elokuvia.

Otus
6.5.2003, 16:58:07
Niten moitti:
Mielestäni oli tuhmaa puhua elokuvasta noin! Mielestäni elokuva on todella manio. Se on koskettava ja filosofinen. Jos vertaat leffaa johonkin jenkki ryminään niin huomaat selvän eron, jenkki leffoissa väkivalta on itsetarkoitus, mutta Battleroyalessa ei.... Esim leffan katsottuani aloin miettiä todenteolla väkivaltaa ja kuinka kauhea tilanne leffassa oli... Luultavasti negatiivinen suhtautumisesi leffaan johtuu pelkästään siitä ettet tunne japalaista kulttuuria.
Niten, sinä käsitit ihan väärin! En minä mollannut elokuvaa, kehuin sitä omalla kierolla ja omituisella tavallani. Battle Royale oli hieno, mutta näin perussuomalaisen näkökulmasta erikoinen. Katsomiskokemukseni oli kaikin puolin positiivinen. Luitko muuten tämän lauseen viime kirjoituksestani: Vaikka Battle Royale oli väkivaltainen ja ehkä hieman päätönkin, nautin elokuvaillastani.
Siinä olet oikeassa etten tunne Japanilaista kulttuuria. Sen tiedän, että siellä tapaa itä ja länsi, mutta siihen se minun tieto loppuukin.
Jenkkiryminähän on sitten ihan erikseen...

Frodo
21.5.2003, 16:45:01
Battle Royale tuli ostettua anttilasta hiihtolomalla ja olen katsonut sen noin 9 kertaa.Elokuvassa onnistutaan muuttamaan toivo ja hyvä olo nopeasti kaaokseen, verenlentoon ja epätoivoon(esim.majakka-kohtaus.).Juoni on jotain aivan muuta kuin muissa elokuvissa ja kuvaus on loistavaa.Director's cut versio lisää syvyyttä, pituutta ja verta ennestäänkin jo aivan mahtavaan elokuvaan flashback-kohtauksillaan.Elokuvan sotilaat ovat täys-natsi-simputtajia, mutta luokan entinen opettaja onnistuu olemaan tärähtänyt ja sadistinen paskiainen ilman minkäänlaista yritystä.Upea elokuva joka kannattaa ainakin vuokrata.

forever_child
27.5.2003, 16:37:59
Paras elokuva minkä olen piiiitkään aikaan nähnyt. Vaikka en tosin osannut arvata että se olisi noin "raaka". Minäkin aloin miettimään että mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa. Olisi varmaan hienoa päästä kokeilemaan tuollaista. Luulen että yksi syy miksi pidin ko.elokuvasta on se että sen on tehnyt japanilaiset ja että siinä on niin valtavan suloisia poikia ;) .
Varsinkin Nanaki..vai oliko toi sen nimi!?

Onkos se battle royale 2 jo ilmestynyt?

May
27.5.2003, 21:35:37
Alkujaan kirjoittanut forever_child

Varsinkin Nanaki..vai oliko toi sen nimi!?

Onkos se battle royale 2 jo ilmestynyt?
Olisikohan Nanahara? :) Nanakihan oli tämä FFVII:n hahmo.
BR 2 ilmestyy muistaakseni ensi kuussa Japanissa. Kauan kyllä kestää, että se tänne ehtii jos tulee ollenkaan...

//
Tarkoititko muuten nyt kesäkuuta 2004? Ilmeisesti elokuva on vielä sen verran vaiheessa, että ei se ainakaan ensi kuussa voi Japaniin tulla.
Voi hyvinkin olla, että olen väärässä. Tuo on vain ohimennen sattunut silmääni. Pitänee tarkistaa.

//Tuolla (http://tjfweb.com/br2/) kertovat julkaisuajankohdaksi myöskin tämän kesän. Kuin myös useassa muussa paikassa. Että kai se sitten näin vain on.

Lazba
28.5.2003, 9:56:39
Originally posted by May

BR 2 ilmestyy muistaakseni ensi kuussa Japanissa. Kauan kyllä kestää, että se tänne ehtii jos tulee ollenkaan...

Kinji Fukasaku kuoli kesken elokuvan ohjauksen ja hänen poikansa (nimeä en muista) hoitaa sen loppuun. Ilmeisesti kakkosessa on aika paljon samoja henkilöitä kuin ykkösosassakin. Tarkoititko muuten nyt kesäkuuta 2004? Ilmeisesti elokuva on vielä sen verran vaiheessa, että ei se ainakaan ensi kuussa voi Japaniin tulla.
Mutta jos elokuva julkaistaan vielä tämän vuoden puolella Japanissa, se näytetään hyvällä tuurilla jo ensi vuonna R&A:ssa.

Magic Munakoiso
15.6.2003, 14:25:03
Olenko ainoa, joka löytää elokuvasta temaattisia yhtymäkohtia William Goldingin romaaniin Lord of the Flies (vaikken sitä ole lukenutkaan)? :D

Itse pidin elokuvasta (termi nauttia kuullostaisi hieman kornilta tässä), ja siinä todellakin oli yhteiskuntakritiikkia kilpailuyhteiskuntaa kohtaan. Toinen kohta, joka jäi mieleeni, oli alun "opetusvideo", ja se kuinka absurdin yhdistelmän se loi yhdessä Kitanon "opetuksen" kanssa. Tapa, jolla kammottavaan tilanteeseen oli pakonomaisesti tungettu japanilaisen populaarikulttuurin (yli)iloisuutta ja värikylläisyyttä, käy ehkä jonkinlaisesta kritiikistä tätä pop-kulttuurin teennäisyyttä kohtaan. Leffassa saattaa olla muutakin kriittistä sisältöä, se vain ei ehkä täysin aukene näin Japanin ulkopuolella. :)

Voimakkaasti minuun vaikutti myös kohta, jossa kuvattiin valkoista majakkaa, hyvin voimakas toivon symboli -- ja se verilöyly mikä siellä tapahtui.

Kuten niten sanoi, elokuva pistää miettimään väkivallan luonnetta ja kuinka osa elokuvan kööristä pidättäytyy siitä ja osa käyttää sitä häikäilemättömästi oman edun tavoitteluun. Kumpi on ihmiselle luonnollisempaa: väkivaltaan turvautuminen vai siitä kieltäytyminen?

ceeb
17.6.2003, 16:37:34
Järkyttävän tyylikäs elokuva. Aivan toistaluokkaa kuin nämä Hollywood-äksönit. Meillä oli tosiaankin erittäin antoisa leffahetki Kaapin, Wompon, Echon, Kaalin ja psaijain kanssa tätä katsellessa. Jotenkin tämä elokuva muistutti minua Amerikan Psykosta mustasta huumoristaan. Ehkä mieleenpainuvin kohta oli kun aina aamuisin opettaja kuulutti näille oppilailleen edellisen päivän kuolonuhrit klassisen musiikin saattelemana ja tietenkin näiden puheiden alussa hyvät huomenet. :D Tämän jälkeen innostuttiin valtavasti muistakin japanilaisista elokuvista ja päätettiin katsoa Ichi the killer. No kaikki tämän nähneet tietävät mistä puhun mutta jos olet herkkänahkainen niin suosittelen useampaan kertaan miettimistä ennenkuin tämän katsot.

Assassin
7.2.2004, 10:03:45
Jooh.. lainasin Battle Royalen eilen kaverilta ja katoin samana iltana. No totta vie olihan se hyvä pätkä. Japanilaiset ne sitten on sitkeitä (varsinkin Kiriyama). Väkivaltainen mutta ei sentään lennä splatterin puolelle kuten jotkin muut Japanilaiset pätkät.

Näyttelijävalinnat oli onnistuneita ja kaikki pysyy kasassa. Olisin silti toivonut pätkälle lisää pituutta (vaikka olikin myös director's cut). Hyvä mustalla huumorilla maustettu pätkä nousevan auringon maasta. Neljä tähteä :) :) :) :)

Potion
7.2.2004, 17:52:47
Itse olen katsonut kyseisen elokuvan ja tykkäsin todella paljon ja kuulemma jatko osakin on rantautunut suomeen.Pakko nähdä

volt
8.2.2004, 20:15:24
Kyseinen leffa tuli tässä viikko pari sitten Cinemalta, ja olin jo pari päivää ennen päättänyt katsoa sen ihan sen takia koska se oli japanilainen ja koska olin lukenut ohjelmaesittelyn.

Leffa todellakin aloitti vauhdikkaasti, ensimmäiset naurutkin tuli sen jälkeen kun tajusin kuinka suoraviivaista se väkivalta oli. Jotkut tappokohtaukset olivat kieltämätta raakoja, mutta oli niitäkin jotka olivat raakoja mutta hemmetin hauskoja (esimerkiksi tyyppi joka juuri oli selvinnyt luodeista panssariliivin avulla mutta saa hetkeä myöhemmin samurai miekalla kaulaan, lähinnä sen tyypin ilmeet olivat naurun arvoiset siis)

Loppu meni hieman ohi minun osalta, tai sitten ymmärsin sen täysin, oli miten oli, luultavasti katson sen uudestaan sitten kun se taas tulee.

Candice
10.2.2004, 19:55:45
Urmm... Jos kurkkaatte tämän hetkistä ulkoasuani niin ymmärrätte olla kysymättä pidänkö minä tästä elokuvasta. Kuukausi sittenkö tämän elokuvan näin ja siitä asti olen sitä silmät kiiluen metsästänyt eri puolilta Tamperetta (ei ole tärpännyt vielä ja se harmittaa ihan kamalasti).

Suurimman vaikutuksen varmaankin teki se, että lauma noin suloisia ihmisiä (ne olivat söpöjä, myöntäkää pois. Söpömpiä kuin Naksun neko-tytöt) sysättiin keskelle jotain niinkin raakaa ja julmaa kuin battle royalen kerronta. Lapsekas rakkaustarina sen kaiken psykoottisen teurastamisen keskellä sai minut palvomaan tuota elokuvaa. Sekoitus synkkyyttä ja lapsekasta söpöyttä = <3. Kyllä nuo japanilaiset osaavat.

Vaikuttavin kohtaus oli varmasti se alku, jossa se pieni veren tuhrima voittaja rutisti molla-maijaansa (katso signu). Minä en ymmärrä vieläkään, miten noin hullu kohta voikin olla niin kaunis. Näyttelijöistä fanitan tietysti Kiriyamaa, kuten kunnon teinitytön tuleekin... En minä sille mitään voi, hullut vetävät puoleensa.

Kirishin
17.2.2004, 14:43:49
Näinpä minäkin Battle Royalen joskus, jo kauan sitten kaverini luona. Olihan se pakko nähdä, kun kaverilta melkein kuola valui puhuessaan siitä.
Vaikka se olikin väkivaltainen, niin silti nauratti joissakin kohdissa. Varsinkin lopussa oleva kohta oli samalla järkyttävä ja hupaisa.
Nimittäin se kohta, jossa se entinen opettaja nousee ylös vastaamaan puhelimeen, vaikka jäljelle jääneet luulivat tätä kuolleeksi. Taisi olla Nanahara, se tyttö ja joku poika. Oli se opettaja hassu, syödä nyt viimeinen keksi ja kuolla sitten... No mutta se on sitä laatua se.
Aluksi koko elokuva vaikutti ihan sekavalta, mutta kyllä sen ymmärsi loppujen lopuksi.
Fiksu tapa saada ylikansoitus pienenemään, kaikki vaan saarelle toisiaan tappamaan. ^^
Oli myös hienoa, kun elokuvassa oli erilaisia henkilöitä joiden päähänpistoksia ei voinut ennakoida. Mielenkiintoista, kun entiset ystävät vannovat selviytyvänsä yhdessä ja heti seuraavaksi ollaankin listimässä toisiaan. Yksinkertaisesti mahtavaa. Harva elokuva pystyy vakuuttamaan meikäläistä helpolla.

Jos vain jostain löydän, (...ja rahaa on taskussa) niin aivan varmasti ostan Battle Royalen. Se vain on pakko, paitsi! On vain katsottava sitä silloin, kun äiti ei ole paikalla, tai sitten pitää katsoa se veljen kanssa jolloin äiti ei ala tapella minun kanssa.
Tekesi mieli lukea se Battle Royale -manga.

Psykokwak
19.2.2004, 11:16:02
Kannattaa muuten jättää tuo katsominen suosiolla ekaan osaan. Kakkonen on jo täynnä hirveää Ramboilua ja surkeita näyttelijäsuorituksia..

Oli kauhea pettymys.. :(

Dagger
27.2.2004, 13:09:58
Oi. BR-keskustelu! Battle Royale on kyllä varmaan ehdoton suosikkini elokuvista.

Paljon siistiä yksityiskohtaa ehkä, mutta ruma. Hyllystä kuitenkin löytyy DVD:llä Director's Cutti ja tämä Makuunistakin löytyvä versio samasta paketista. Ostin myös jokin aikaa sitten sen kirjan - mihin elokuva perustuukin. Olen tässä välissä lukenut paria muuta kirjaa, joten en ole sen kimppuun kyllä kunnolla vielä päässyt, mutta jokusen ensimmäisistä luvuista olen jo lukenut ja vaikka se olikin käännetty japanista englanniksi, niin sitä oli älyttömän kiva lukea ja hyvin kirjoitetulta vaikutti. On myös kiva saada lisää tietoja hahmojen taustoista, mitä ei elokuvassa kerrottukaan. Mangaa olen vähän nähnyt ja se kyllä oli aika.. noh, ruma. Siihenpä en koske.

BR herättää mainiosti erilaisia tunteita. Se on vähän surullisestikin koskettava sekä violently fun. Koskettavatkin hetket pienen traagikomedisen ripauksen kanssa pitävät otteensa kuitenkin koskettavuudessa eikä elokuva mene ampumaan häröilysti yli. Pisteitä se tietenkin saa japanilaisuudellaan, mm. koska japanin kieli on älyttömän kaunis ja sitä kuuntelee hyvin kuin jenkkimätöt.mielellään. Samoin japanilaiset elokuvat tuntuvat välillä olevan vähän syvällisempiäkin. Satun tykkäämään väkivaltaisistakin elokuvistakin ja verta nyt on kiva nähdä siellä sun täällä, mutta BR ei ollut raaka. Väkivaltainen, mutta hyvin siisti ja ei lainkaan niin raaka. Mitä nyt yksi pää lentää, mutta ei aivot, suolet ja muut sisälmykset. Director's Cutissa on vähän lisää verta pistetty ja jokunen uusi kohtaus. Koripallokohtaukset eivät nyt niin kamalan tärkeitä olleet, mutta ei minua niiden oleminen haittaa. Mitsukon lapsuus-pätkä taas oli hyvä lisä, vähän pääsi ymmärtämään tyttörukkaa enemmän.

Ainiin, olenhan minä nähnyt myös Battle Royale II. Ei se hullumpi ollut, mutta epäkohtia riitti ja ei se ykkösen veroinen ollut. Kirjaa lämpimästi silti suosittelen ja eipä BR2 katsominen ketään tapa ja varmaan itse siitäkin hankkisin DVD jos eteen tulee. Kirjoittelempa siitäkin ehkä joskus myöhemmin.

nursetwiggy
6.3.2004, 18:19:13
[juu, tiedän, turhaannuttava spammiviesti mutta antakaa tämän nyt jäädä.]

http://www.home-surgery.net/BR.html
kaikki joilla on liikaa vapaa-aikaa mukaan vaan. leikitään että meillä tulee olemaan oikeasti hauskaa, jos ei muuta niin yritetään pelotella ihmisiä ainakin.

Nefisa
17.3.2004, 21:55:49
niin ajattelinpas vaan että tietäisikö joku mistä saisi tästä seinäjoelta tai läheltä tuon kakkos osan vuokrattua.....kun makuunit ja filmtownit on kierretty ja ei löytynyt?

Seyana
20.3.2004, 22:25:22
Minusta se oli valtavan kaunis elokuva, pidin suuresti. On tullut katsottua vähän turhankin moneen kertaan. Ensimmäisellä kerralla tuijotin sitä hievahtamatta ja elokuvan loputtua menin aivan sekaisin. Herätti monenlaisia ajatuksia, eli mikään aggressioiden purkuun tarkoitettu kaksituntinen ei elokuva ollut. Väkivaltakin oli tavallaan hirmu kaunista, kaikki tapahtui siististi ja surullisesti.

Omaksi lempihahmokseni kohosi Mitsuko, koska pystyin samastumaan siihen niin hyvin. Minun kävi niin surku sitä. En olisi voinut kuvitella pitäväni Nanaharan kaltaisesta hahmosta mitenkään erityisen paljon, mutta aina sitä oppii itsestään jotakin uutta, sillä Nanahara oli valtavan kiva. Toi sellaista viattomuutta sen kaiken mielettömyyden keskelle. Psykopaatti on aina hyvä, joten haluan myös ylistää Kiriyamaa.

Kovin oli valtavirasta poikkeava elokuva, jonka varmasti muistaa pitkään. Vakuuttavakin se oli, ei jättänyt tilaa epäilyille ja ärsyyntymiselle.

Sananium
23.9.2006, 10:08:31
Hoplaa! Nouse ketju manalasta!

Tuli tuossa viime yönä tämä elokuva katsottua ja voin sanoa, että aika vaikuttava se oli. Aiemmin en ollut juuri tutustunut elokuvaan, enkä oikein mihinkään Battle Royale-jutskuun. Sitten siskoni kaveri toi sen lainaan ja pakkohan se oli sitten katsoa. Elokuvan juoni ei ollut kovin hääppöinen, mutta silti se oli hyvä elokuva. Varmaan johtui raakuudesta ja siitä, että elokuva oli mielenkiintoinen ja sitä ei halunnut jättää kesken. Lisäksi leffassa oli japskikoulutyttöjä! ;}

Elokuva lähti aika nopeaan käyntiin. Parikymmentä minuuttia ja tyypit jo lahtaavat toisiaan. Ei siinä mitään, turhaa odottelua ei ollut ja päästiin heti veren makuun. Oppilaat muuttuivat hurjasti heti alkuunsa ja oli kiinnostavaa nähdä, millä eri aseilla ja tavoilla ne lopulta tappavat toisensa.
Näyttelijöistä sen verran, että Takeshi Kitano oli elokuvan sankari! Toki oikeastaan kaikki näyttelijät olivat ihan oookei. Henkilöt olivat aika hyviä, joskin Kiriyamasta minulle tuli ekana mieleen Gackt.

Höh. Enpä keksi mitään muuta sanottavaa. Todellakin katsomisen arvoinen elokuva ja kyllä tämän uudestaankin jaksaa katsoa.

MSandt
23.9.2006, 20:32:20
Ensimmäistä osaa en ole nähnyt. BR2 on täyttä sontaa. Leffan "sankarit" ovat lähes poikkeuksetta idiootteja. Käsikirjoitus on naurettavaa tuubaa (pari teiniä vetelee erikoiskoulutuksen saaneita sotilaita letkeästi). Leffa syyllistyy räikeään politikointiin, terrorismin glorifointiin ja USA:n-vastaiseen paatokseen, jolla ei ole mitään tekemistä leffan kanssa.

Tangentti
14.10.2006, 13:31:01
Itse olen katsonut Battle Royale-elokuvan alkupäätä ja täytyy sanoa että moista sontaa en ole koskaan nähnyt. Koko leffan idea vaan oli niin kökkö.
"Ouh jeah, kaapataanpas 9-luokkaisia ja pistetään ne tappamaan toisensa kun ne ei kunnioita meitä ."
Kun katsoin elokuvaa niin enpä voinut olla purskahtamatta nauruun kun joku opettaja selostaa pokkana syyn kaikkeen.Ehkäpä homma olisi voinut toimia jos syy olisi ollut erilainen esim. joku hullu rikas heppu loi tuollaisen tappopelin ja vähemmän porukkaa jolla olisi enemmän ikää.
Jos minä olen sillä tuulella että pitää katsoa joku elokuva jossa kuolee paljon niin katson Commandon joka on paljon viihdyttävämpi ja naurettavampi juoneltaan, sekä miehisempi kuin kirkuvat japsilikat.