View Full Version : Hyvä huono ja huono hyvä
eli mikä on hyvin huono elokuva ja Huono hyvä elokuva jonka olette nähneet, ja kuinka sitten nuo määritellään eli
Hyvä huono on erittäin surkeasti menestynyt elokuva josta suurin osa katsojista ei pidä, mutta sinä rakastit sitä ja Huono hyvä elokuva on taas toisin päin.
Itselläni hyvä huono on Elävien kuolleiden öy, tukkasin vaikka se onkin roska elokuva, mutta se on legendaarinen ja zombit on hauskoja
Huono hyvö on taas titanic itse en pitänyt siitä, enkä oikeastaan ole ikinä katsonut sitä kokonaan, mutta suuri yleisö tuntuu siitä tykkäävän jsr...
Semmonen leffa kuin sankarit sukkahousuissa oli aika vänkä hyvä huono elokuva. Täys roska mutta se oli täynnä hyvää läppää. Huono hyvä elokuva on mielestäni Harts war. Meinasin nukahtaa sitä katsoessani. Yleensä sotaleffat ovat mielenkiintoisia, mutta tämä ei vaan iskenyt. Lyhyestä virsi kaunis, enpä tässä muuta osaa sanoa.
Eliza Liv
12.5.2003, 11:17:03
Orginally posted by Auronrulez
Semmonen leffa kuin sankarit sukkahousuissa oli aika vänkä hyvä huono elokuva. Täys roska mutta se oli täynnä hyvää läppää.
Samaa mieltä! Joskus etsin kaikki mahdolliset elokuvat Robin Hoodista ja tämän elokuvan minulle esitti ystäväni Lizia tässä muutama vuosi takaperin. Elokuvan repliikit ovat niiiin kuolemattomia!
-I have a mole?
Huono hyvä elokuva (joka oli minulle suuri pettymys), oli suuresti hehkutettu Titanic. Näyttelijätkin on ihan... no, oma mielipiteeni. Kun ystäväni sanoivat itkeneensä Jackin (Di Caprio) kuoleman hetkellä, meikäläinen veti yliäänihuudolla kurluttavan naurunpätkän. No joo...
Von Wiensburgh
12.5.2003, 12:13:56
Noh, hyvä huono leffa vois olla vaikka tuo Space Balls. Siin on kyllä aivan loistava leffa, vaikka siitä on aikaa kun sen olen viimeksi nähnyt. Silloin kun olin sen kattomassa kaverilla, niin naurettiin aivan solmussa. Sitten hankin sen itselleni, mutta sitten hukkasin sen kasetin :cry:
Tai sitten Monty Python And Holy Grail. Aivan tolkutonta läppää! Siis aivan lyömätön leffa!!!! Ja olen hävittänyt tämänkin :cry:
Brooks ja Python Rules!
Huono "hyvä" leffa on sitten ilman muuta Titanic. Se oli niin sukka. (OK, en ehkä kyllä ollut aivan kohde yleisöä) Mutta olen vakaasti sitä mieltä, että ei tälläisestä leffasta saa tehä näin pitkää. Efektit tosin olivat hyviä, ja Winslet oli kivan näköinen. Mutta muuta siin leffassa sitten ei ollutkaan
yksisiipi
12.5.2003, 17:35:57
No jos tuo juuri mainittu Monty Pythonin "The Quest of Holy Grail" olisi sellainen huono/hyvä leffa, vaikka eiköhän se ole melkoinen menestys? Muita hyviä huonoja leffoja ovat sitten kaunis ja kalmainen "Erämaa syö miestä", siinä on sitä kauhua isolla koolla.
Surkeita ja kalliita elokuvia on kyllä liikaa mainittavaksi, mutta esimerkkinä mainittakoon Jurassic Park - Lost World, jonka toki kertaalleen katsoo, mutta menestykseensä nähden se, ja moni muu ovat sisällöltään täysin käsittämättömiä, kuinkas tuollainen muka voi myydä. No ne efektit tieteskin.
happosai
15.5.2003, 7:17:00
Tuo sankarit sukkahousuissa on aika kooli leffa mielestäni. Siis huonohyvä. Siinä vain heitetään niin hyvää läppää. Siitä on jonkin verran aikaa kun sen olen nähnyt, mutta se on aika hauska leffa.
Hyvähuonoleffa taas on tuo Titanic. Se vain on niin kamala.
Avaruusboltsit on minunkin suosikkikomedioitani. Pikkuisena se oli jopa hyvä mutta nykyään se kyllä menee tuohon hyvä huono elokuvasarjaan. Se on huono mutta hyvä.
Huono hyvä on elokuva nimelta Onni. Kamalasti sitä ylistettiin ja kehuttiin kaikkialla. Mielestäni se oli aivan perusteellisen huono.
//: Aivan, zombeista tuli minullekin mieleen nuo Romeron Living dead trilogian leffat. Nekin ovat tosi huonoja mutta silti aivan loistavia. Eteenkin se toinen osa, Dawn of the dead oli tosi hupaisa. Day of the dead on sellainen joka pitää katsoa ämpäri sylissä. :D
Gabriel
15.5.2003, 10:16:11
On aivan totta, että hyvän hyvän, hyvän huonon, huonon huonon ja huonon hyvän elokuvan välillä on eroja. Kaksi jälkimmäistä kuulunevat niihin kaikkein kamalimpiin.
...Hyvä huono elokuva voi olla joskus parasta mahdollista viihdettä. Joskus sitä on vain yksinkertaisesti miellyttävää uinahdella Rambon testosteronin kyllästämään epärealistiseen syleilyyn, tai nauraa puhtaasti huonolle (mutta silti niin hyvälle) Spy Hardin absurdille huumorille.
Huonot hyvät ovatkin sitten jo paljon kamalampia tapauksia. Ne on yleensä tarkoitettu mestariteoksiksi, mutta niiden viihdearvo on säälittävä eikä huonous ole onnistunut edes "hyvällä" tavalla. Esimerkkinä mainitsen vaikkapa Star Warsin, jossa itse en näe mitään hienoa. Vanhentunutta ja suhteellisen kliseistä sci-fiä, uusimmat osat taas ovat aivan arsesta.
Toki suhteellisuudet pitää ottaa huomioon (suurin osa avaruus-sci-fi-leffoista ovat alle Star Warsin tason), mutta silti... =)