View Full Version : Final Fantasy: The Spirits Within
Mizakki
24.3.2002, 14:08:37
tää on ehkä tylsä aihe mutta kävittekö katsomassa
ff-elokuvan varmaan kaikki) :/ ostitteko sen dvd:lle vai vhs:älle vai ostitteko ollenkaan :huh: mitä piditte siitä ja oliko katsomisen arvonen?
mä katoin sen elokuvis ja olihan se hieno mutta huuhaa juoni...
:/
Lievä pettymys... :(
Kävin kattomas, ja ostin VHS:n, vaikka se olikin todella huono.
Ainut hyvä kohta oli se loppu, missä soi The Dream Within.. =)
Pitäis varmaan kattoo toi kuitenkin joskus uudestaan. Nyt oon kattonu sen vasta kaks kertaa.
isoSILLI
24.3.2002, 18:57:37
Hähää!!!
Kyllä mä sen kävin kattomassa ja ei se mun mielestä
huono ollu...(tosin juoni on törkee).
Lopun räiskintä-kohtaus pelasti elokuvan "täysin surkean elokuvan"-titteliltä, mutta ei se kaukana ollu!
metalmiku
24.3.2002, 19:10:23
Minusta se oli ihan hyvä elokuvaksi,mutta siihen ei mielestäni liittynyt mitenkään final fantasy...menin katsomaan sen sen sillä mielellä että olisin menny katsomaan jotain tavallista elokuvaa,enkä mitään ff-elokuvaa...
Se on kumma kun sen toteutuksesta on valitettu,vaikka sellaista ei ole aikasemmin tehty...
Shayen
25.3.2002, 11:33:53
Mi olin suoraansanottuna pettynyt... :eh: Olihan spirits within elokuvana hyvä, mut final fantasynä ei...
psaijai
25.3.2002, 11:46:39
Kävin kattoo leffassa, olen ostanut sen DVD:nä ja oli se musta ihan hyvä leffa. Mäkin kyllä odotin jotain parempaa mutta ei tääkään huono ole.
David A. Mage
25.3.2002, 14:38:32
Odotin kyllä FF-elokuvalta hiukan enemmän, mutta kyllä se meni silti läpi "ihan ok"-leffana, eli ei hyvä, eikä huono.. Olisivat saaneet tehdä elokuvan vaikka FFVII:stä, niin olisi ollut ehkä hiukan laadukkaampaa... (tosin Cloudin painovoimaa uhkaava kampaus olisi ollut ehkä hiukan tökerön näköinen, jos olisi siinä samanlainen grafiikka kuin Spirits Within:ssä, eikös.. :D )
Edited by David.A.Mage on 25.3.2002 15:39
timmy87
25.3.2002, 15:00:39
Kävinha mie sen kattomas elokuvissa.
Oli se iha :P .(huva)
En kyl varmaa osta DvD:tä tai VHS:ää.
Vodoun
25.3.2002, 20:21:45
juu, kävinhän mie.. vähän samat fiilikset kuin muillakin, eli oli se kyllä aika pettymys..
mut ehkä se johtu vaan siitä kun mulla oli ennakkoasenteet; jee, final fantasy, varmaan sika hyvä! jne.. mutta ois ne voinu ees sitä juonta kehittää.. prkl! ;)
en osta. odotan että tulee canaleille ja nauhotan sihte..
Kekezzinen
25.3.2002, 20:26:01
"Odotin jotain todella suurta, ennenkokematonta elämystä ja sen sain!"
Tosin sen takia että olin todella pettynyt.Luulin että se olisi Final Fantasymäistä Fantasiaa missä on kiinnostavat hahmot ja muuta.No on se elokuvana hyvä, ehkä helpompi pitää jos ei ole ikinä ennen kuullutkaan Final Fantasyistä.(siis peleistä!)
Pakkohan se oli ostaa pelieni vierelle.Mulla on sen vhs-versio.
marvin
26.3.2002, 10:11:25
Kylmaar mää sen kävin valkokankaalla kattomassa ja DVD:kin piti ostaa, lähinnä keräily syistä. Mä en oikeastaan ollut pettynyt koska en odottanut siltä elokuvalta mitään, sillä kokemus kertoo, että elokuvat ja peli eivät sovi yhteen! Kyllähän se tommoisena scifi/fantasia -mössönä menee ihan hyvin ja DVD:llä on vielä kohtuu kiinnostavat bonuksetkin.
Filkan juoni nyt oli mitä oli. Noita henki puolen juttuja on katellut jo FF VII ja IX joten kyllähän se yhdessä koko illan leffassakin menee, mutteria löysäämällä... taitaa olla tuo sielujen ekokierrätys Sakaguchin lempiaiheita. Hienointa The Spirits Within:ssä oli alusten ja muiden scifi vempeleiden design, varsinkin Black Boa oli komeudessaan vailla vertaa! :D
Croppola
26.3.2002, 16:10:47
Joo olihan se elokuva ihan katottava siis juonellisestikkin. Se oli kyllä aivan upeasti tehty ja kun katottiin kotiteatteri vehkeillä niin ääni tuli Surroundina niin olihan se mahtava kokemus. Tosin harmitti ettei se liittynyt mielestäni paljon ollenkaa Final Fantasyihin. Paitsi ehkä hahmoissa oli vähän samoja vivahteita esim. en muista nimiä mutta se yks joka koitti iskeä sitä sotilasnaista kokoajan muistutti hieman Irvineä, ja taas se "negge" toi mieleen Barretin (luonteeltaan, että ihonväriltään) ja sankarinainen toi mieleen Rinoan.
Jos viitsitte niin kertooka noi nimet kun ei itsellä muistu mieleen.
Edited by Croppola on 26.3.2002 17:11
Olihan spirits within elokuvana hyvä, mut final fantasynä ei...
Suunnilleen juuri noin sanoin äidilleni nähtyäni leffan. Hyvä leffa, mutta ei yltäny pelien tasolle. FF:ien kuuluu olla kymmeniä tunteja pitkiäkin. Ihan sikahieno grafiikka siinä kyllä oli, vaikka Akin hiukset oli kyllä vähän liian siististi. Ei kovin uskottavaa. Ostin DVD:n, koska loppujen lopuksi se on hyvä leffa ja pidän siitä. En oo vielä ehtiny kattoo kaikkia extroja, täytyy neki kattoo joskus läpi. Loppu oli leffan paras kohta, se oli koskettava, mutta toisaalta ei antanut kovin hyvää ennustetta ihmisten tulevaisuudesta. Ja se lopputextien alussa soiva kappale on sitte ihana!
Adeíron
4.4.2002, 21:20:59
parasta siinä elokuvassa oli grafiikka ja lopputekstien musiikki :D . juoni oli miusta hieman tylsä ja huonohko, eikä se todellakaan yltänyt pelien juonten tasolle. se oli kyllä hienosti toteutettu, mutta minäkin kyllä petyin kokonaisuuteen. en ole ostanut, ehkä joskus sitten kun en muista siitä mitään, mutta nyt en ole keksinyt syytä miksi ostaisin sen.
Juoni jätti kyllä vähän onton olon, mutta oli se silti hyvä. Varsinkin se loppu oli hieno ja se uni-idea oli hyvä.
leffa suxor big time :/
ei ollu mitään järkee tehdä tollasta leffaa...
Squaren on parempi pysyy peleissä...
The death Magic
9.4.2002, 12:11:39
Ilman Final Fantasy nimeä se elokuva on hyvä mutta final fantasy nimen kanssa ei hääppöinen. Fantasia maailma olisi ollut parempi juoni.
Dreamer
10.4.2002, 13:33:23
Kävin katsomassa...
Odotin siltä hieman enemmän, mutta olihan se silti ihan katsottava.
kävin katsomassa, hyvä ei kovin ollut. juoni ei ollut sitä FF luokkaa.
katsottava kummiskin. bonukset ovat DVD:llä mitä mainiommat.
en osta.
Scrtydogs
16.4.2002, 6:38:09
Olihan se ihan katsottava... Onneksi ei tullut käytyä leffassa katsomas sitä, olis hieman voinut potuttaa kun leffalippujen hintaan sai sen vuokrattua ja ostettua naposteltavaa.
Voihan se olla että silti tulee ostettua se myöhemmin... riippuu hinnasta... =)
Ilezki
16.4.2002, 19:25:36
Meinasin mennä katsomaan, mutta hesarin arvostelu käänsi pääni, enkä aio ostaa Vhs:ssää tai DVD:tä.
=) kyllä kävin kattoo sen elokuvissa..se oli kyllä kieltämättä hiukan pettymys..olis ehkä ollu parempi, jos sen olis tehny jonkun ff:n pohjalta..
Belwar
22.4.2002, 15:06:43
Suoraan sanoen se oli aika p*ska, ainaki mun mielestä :prkl:
Tappiotahan se leffa tuotti ja aika perkeleesti.
Aphrael
22.4.2002, 15:11:27
Originally posted by -rinoa- @ 19.4.2002 19:20
se oli kyllä kieltämättä hiukan pettymys..olis ehkä ollu parempi, jos sen olis tehny jonkun ff:n pohjalta..
Olen samaa mieltä, onneksi vuokrasin sen. =)
Olis kyllä voinut menestyä paremmin jos olis perustunut johonkin peleistä... =/
FF7 vois olla aika mukavaa nähdä leffa-versiona... vai mitä sanotte? :huh:
Khazar
22.4.2002, 15:14:02
Ensimmäisen kerran katsoin sen VHS:ltä, kun sen ostin. Se oli pettymys, todella suuri sellainen.
FF7 vois olla aika mukavaa nähdä leffa-versiona... vai mitä sanotte?
Niin, mutta eikös olisi ollut tylsää tietää jo etukäteen mitä siinä elokuvassa tapahtuu, jos se olisi täysin pelin juonta seurannut?
En tiiä oonko vaan outo tapaus mut oon kyl paljon huonompiaki leffoja nähnyt kuin ton. Menin ite kattomaan sen lähinnä sellasilla odotuksilla et näkeepähä minkälaista jälkee ne saa tietokoneilla aikaseks leffaan nykyyän ja siihen nähen olin ihan tyytyväinen. Juoni oli mitä oli mutta oispa saaneet aika ihmeen tehä et olis yhteen noin 1.5h leffaan saatu juoni samalle tasolle kuin esim FF7:aan. Tietysti ei siinä oikein Final Fantasyihin liittyen ollut mitään muuta kuin Cid ja toi Gaia teoria liippaa jotenkin seiskaan.
Oon nähny sen kolmesti, ensin leffassa, sit vuokrasin vhs:n ja hommasin DVD:n tossa jonkin aikaa sitten. Summa summarum, kohtalaisen viihdyttävä leffa joka tuskin ois millään pystynykkään täyttämään kaikkia siihen asetettuja odotuksia FF fanien puolelta.
bigspin
15.5.2002, 21:04:52
en käyny kattoo elokuvissa mutta vhs:nä oon nähny.ei kyllä ollu mikään kovin hyvä mutta kerran sen jaksaa kattoa :/
kävin kattomassa pariin kertaan ja ostin dvd:n, vaikka ei mikään paras ollukkaan.... :/
jb_slasher
16.5.2002, 16:34:29
Juh. En mennyt katsomaan eikä ole aikeissa edes ostaa koko leffaa. En ole FF-fani. *tulee sen nyt sitten tänne toteamaan huvikseen*
Kävin katsomassa elokuvissa kaksikin kertaa ja vuokra-DVD:ltä katsoin kerran + tietenkin osa extroista(ei jaksettu katsoa kaikkia...) ja mielestäni elokuva on ihan hyvä, melkein 10:n pisteen arvoinen.
Ainoa asia, joka on alkanut rassaamaan ja jota en tajua:
Käy ilmi DVD:n extroista(SPOILER?):Miksi New Yorkin talojen sekaan taustalle on pitänyt lisätä aurinkolasi- ja peruukkipäinen keski-ikäinen mies?
Edited by ComaJ on 16.5.2002 17:47
seifer
26.5.2002, 21:55:46
mun mielestä leffa oli surkee ku mikä! :laatta:
SärkiOnKala
26.5.2002, 23:23:27
Kaksi kertaa olen sen nyt katsonut, eilen viimeksi. Ensimmäistä kertaa katsoessa olin lopussa jo melkein kyynel silmässä, mutta tällä tokalla kerralla vain aloin vittuuntumaan kliseisiin, sillä niitä viljellään ehkä liikaa ja leffa vaikuttaa hieman liian vakavamieliseltä, jotta kliseisiin voisi suhtautua jotenkin.. rennommin. Kyllähän fakta on, että kyseessä on edelleenkin visuaalisessa mielessä yksi maailman kauneimmista leffoista ja ääntelijävalinnat ovat yksinkertaisen hyvät, etenkin James Woods pahiksena oli vaikuttava, vaikkakin dialogi välillä töksähteli. Aki Rossista tykkäsin kovasti ja Alec Baldwin oli hyvä näyttelijä Greyn ääntä varten, vaikka paremmin Baldwin sopikin "Kuin Kissat Ja Koirat"-leffaan.. :)
Ihan hyvä, sanoisin. Ehkä siksi ihan hyvä, että odotukset ei olleet korkealla, joten ne täyttyivät paremmin. Olisi saanut hiukan enemmän olla uskollisuutta peleille, vaikken pelejä toistaiseksi iiihan kovin hyvin tunnekaan. Kyllä Square olisi osannut paremman tehdä, jos olisi hiukan muovannut kunnianhimosta omaperäisyyttä. Sisällön puute on juuri oikea ilmaisu.
Ja ilmeisesti Lara Fabianin esittämä tunnusbiisi lopussa oli todella nätti. En olisi moisesta naisesta tuollaista uskonut telkkarimainoksen perusteella.
Edited by SärkiOnKala on 27.5.2002 00:31
Oon nähnyt kyseisen elokuvan ja sanoisin että aikamoinen pettymys oli,hahmot ja taustat oli hienosti animoidut ja muutenkin kaikki oli hienoa.Se tarina oli tylsä ja pitkästyttävä.
Roleplayer
1.6.2002, 17:58:29
Minä Näin elokuvan VHS:sänä...Se oli kyllä todella turha ei siinä ollu t mitään hienoa...turhauttava leffa aikaa meni hukkaan en toista kertaa kattois sitä leffaa se on varma..
Kävin katsomassa leffassa kun voitin vapaaliput, myöhemmin ostin DVD:n, mutta sitten huomasin että nimihän siinä vain velvoitti.
Edited by Dante on 02.6.2002 23:17
FantasyManIX
3.6.2002, 2:06:41
Elokuvissa en käyny mutta ostin dvd:n.Mielestäni leffa oli ihan hyvä.Juoni ei tosin ollut hääppöinen mutta ei heille voi sanoa että eivät tehneet hienoa elokuvaa.
Oli se ehkä pienoinen pettymys, lähinnä koska se oli scifiä fantasian sijaan. Ostin VHS:n, kyllähän tuota kattoo. Visuaalisesti aivan mahtava ja ääninäyttelijät hyvin valittu. Mutta mulle se ei vain ollu se Final Fantasy jota mä odotin... En ois itse asiassa varmaan ollenkaan hokannu mennä kattomaan elokuviin jos nimi ei olisi ollu houkutellut. Olisin mieluummin mennyt katsomaan suoraan pelistä tehtyä elokuvaa. Ysistä ainakin sais mahtavan Disney-tyylisen leffan.
Itse asiassa, mulle tuli Sormusten herrasta mieleen FF, enemmän ku FF elokuvasta itsestään. Värikkäät hahmot, pirteät ympäristöt, matkustelu, pääpiru, romanssiakin löyty. Olisi pitänyt vain muuttaa Elrondin nimi Cidiksi ja kakkoselokuvassa ne voisi lähteä lentelemään... :D
ihan siedettävä leffa mutta ei yllä parhaimmistoon kuitenkaan..:D
Minullekin se oli pienenpieni pettymys myös...:(
Sanon tän iha suoraa... Yleisesti iha paska leffa, törkeetä FF -nimellä rahastusta, tylsä juoni, en ole ostanu dvd:tä enkä vhs, ja helvetti jäätyy enneku ostaisin kumpaakaa, jos ostan sillonkaa...
Leviathan
30.6.2002, 7:22:22
Olihan se pieni pettymys, juoni olisi voinut olla hieman parempi.
En ostanut sitä koska voin aina naapurista lainata:D
Muuten ihan katsottava elokuva
Crimson
30.6.2002, 12:46:21
En tiedä mitä haukuttavaa Spirit Withinissä on.. Se oli loppujen lopuksi musta hyvä...
Olin ehkä pettynyt siinä mielessä, ettei siinä ollut ihania aseita.. Miekkoja, sauvoja sun muita kivoja aseita.... Mitään muuta vikaa siinä ei tosiaankaan ollut!!!
Nyt omistan sen DVD:llä...
Kepakko
1.7.2002, 14:44:58
Tietokoneella katsoin, kun kaveri imutti netistä sen. :D
Minun mielestä se oli suorastaan huono. Juoni oli tyhmästi tehty, kaverit kerää kukkia ja yhtäkkiä pomppaa kraatterin luo ja pelastaa maailman, näin lyhyesti kerrottuna.
Ei se tuntunut ollenkaan Final Fantasyltä, kun pidin melkein itsestään selvänä että siinä olisi ollut magiaa ja muitakin kuin ihmisiä.
Sitten ne möröt, spiritsit tjsp. nekin oli vähän laimeita, olisi edes ollut muunlaisiakin otuksia.
Viidestä tähdestä antaisin ehkä 2 ja puoli tähteä.
Kaiowas
2.7.2002, 14:54:39
Ostin DVD:nä, olin kyllä vuokrannut elokuvan sitä ennen. Olihan leffa ihan kohtalainen. Se jäi harmittamaan, että siinä ei juurikaan ollut Final Fantasy:ä, paitsi ehkä hahmojen emotionaaliset suhteet...hienosti tehty ja olihan se nyt tavallaan Final Fantasy, joka jo itsessään on riittävä syy ostamaan kyseisen elokuvan.
M1green1
12.4.2004, 15:00:55
Kävin katsomassa sen elokuvissa ja löytyy myös VHS:nä. Elokuvissa kun katsoin eka kertaa, niin olihan se silloin ihan hyvä, mutta heti kun ostin VHS:än ja katsoin uudelleen, niin tajusin, että tämähän on aika huono. Odotin itsekkin paljon paljon paljon paljon parempaa...
Soul Reaver
23.4.2004, 15:22:13
Muisti pätkii, kun katoin sen elokuvateatterissa tämän threadin perustamisen aikoihin, mutta eiköhän se siitä.
Visuaalisesti leffa oli hyvin antoisa, ainakin kaikki näkemäni Pixarin animaatiot se hakkasi 6-0, spiritit olivat ihan riittävän näyttäviä pitääkseen mielenkiintoa yllä kun niitä ruvettiin näyttämään. Myöskin hahmojen tarkastelu oli (välillä) mielenkiintoista seurattavaa.
Mutta voi hyvä luoja: Ensinnäkin pidän jokaisen FF-pelin juonta paaaaaaaljon parempana, sen verran rasittavaa peruskauraa leffan kulku oli. Ja ainoa yhdistävä asia Itse Pelisarjaan on nimike. Ei taikoja/summoneita, ei fantasiaa, ei spirittien lisäksi mitään muuta örrimörriä. Kai se sitten on aika vaikeaa ahdata monikymmentuntisten eeposten tarttuvat juonikoukut yhteen parituntiseen pakettiin.
Ja en aio tuhlata rahojani VHS:iin tai DVD:n, tuskin sitä tutuillakaan ole, taisi olla heilläkin leffateatterissa katottua sen luokan pettymys, että voi voi ja lämmin leipä.
VHS:sänä ostin r-kioskilta. Elokuvan jälkeen olin aika pettynyt vaikkei se huono ollutkaan.
Juoni oli ok kuten animaatio mutta FF-pelien tunnelmaa tai sitä jotakin ei saatu siirrettyä peleistä leffaan mikä onkin hyvin ymmärrettävää kuten sarjakuvissa joista tehdään elokuvia.
Paljon enemmän odotan FFVII AC:ltä.
mogvisti
22.6.2004, 1:23:02
Mielestäni elokuva oli pettymys ja surkea juoni kruunasi koko komeuden. Olisin odottanut parempaa, mutta minkäs sille voi. Harmittaa kun menin tuhlaamaan rahani elokuva lippuun. Silläkin rahalla olisin voinut ostaa vaikka Pepsiä.
No onneksi FF:t ovat parempia peleinä ja niitä sentään voi pelailla uudestaan ja uudestaan.
Velvety
22.6.2004, 9:49:13
Elokuva oli ihan katsottava, mutta juoni oli kyllä sellainen, että huhuh. :(
No, hahmot olivat titetenkin ihan hyviä, mutta elokuvasta puuttui kumminkin FF:ille ominainen pääpahis. Tässä elokuvassa oli vain sellainen hullu kenraali, joka vannoi kostoa aaveille, jotka olivat vieneet häneltä tyttären ja vaimon, tämä halusi vain tuhota ne aaveet, eikä kuunnellut niitä Aki Rossin ja tohtori Sidin teoria systeemiä (vai mikä se nyt olikaan).
Musiikit kuulostivat kuitenkin ihan hyviltä, varsinkin tunnuskappale. :lovetus:
Mutta elokuvalta odotin paljon, en käynyt katsomassa sitä elokuvateatterissa vaan ostin suoraan VHS:lle, katsoin sen ja kun nyt ajattelen sitä, siinä on vivahdus FFVII:aa kumminkin, mutta kaikki mooglet, Black Maget, Eidolonit oli jätetty pois elokuvasta, mikä on SUURI vääryys, sillä minä ihastuin FFIX:ään näiden moogeljen, Black Magejen ja Eidolonien takia, mutta elokuvassa niitä ei edes vilautettu.
// No niin joo. Vähensin noita hymiöitä jonkin verran, kun vaikutti niin ärsyttävältä tuo postaukseni. Varmasti muutkin ovat tuota mieltä asiasta. Joo. :3
Vaikka olin aina halunnut nähdä elokuvan Final Fantasystä niin petyin kuitenkin erittäin pahasti. Elokuva oli suuri floppi ja meni liikaa Star Warssimaiseksi kun oli juuri kaikkea laser-sälää. :eh: Minä en huomannut juuri mitään yhteyksiä FF:iin Spirits Withinissä paitsi sen, että elokuvassahan oli FFIX:stä tuttu paikka Gaia. Moogleista, Summoneista tai Mageista ei ollut kyllä tietoakaan. Musiikitkin olivat todella surkeita, juonesta puhumattakaan sillä minusta aaveet eivät kuulu FF:iin.
Minä kyllä toivon hartaasti että Advent Childrenistä ei tule samanlaista. =)
kimeeri
27.6.2004, 9:11:24
Se oli huono. Kävin leffateatterissa katsomassa.
Olin kait odottanut elokuvalta liikaa, tai jotain. Petyin kuitenkin pahasti, itse elokuva oli tylsä ja puuduttava. Päähenkilö ihan äärimmäisen ärsyttävä.
Olihan ympäristö tosiaan hienosti tehty, ja ne aaveet (vai mitlie ne nyt sitten olivatkaan, en muista) olivat kauniita. Muuta hyvää ei sitten ko. leffasta miust löytynytkään.
Tasan kerran olen tämän filmin nähnyt, enkä toista kertaa sitä aiokaan katsoa.
Pistän kaiken toivoni siis FFVII Advent Childreniin.
Olen katsonut elokuvan vain kerran ja kun se loppui, huulilleni jäi kysymys: Mikä tuossa oli Final Fantasymäistä?
Siis, siinä ei ollut magiaa(muistaakseni), ei pahaa suurvaltaa(muistaakseni), ei kunnon juonta ja ei kunnon päähenkilöä(minun mielestä). FF7-Advent Children on sitten 100-kertaa parempi kuin tämä Spirits whitin(ennakko luuloa...ei, kun varmaa tietoa ;D )!!11 :up: :cool: :D
karpo90
27.6.2004, 17:03:33
En käyny kattomassa elokuvissa, mutta vuokrasin tässä alkukesästä. Juoni oli ihan järkeenkäyvä, mutta jotenkin ff- tunnelma oli poissa. Sellaiset tulevaisuuden hilpetöörit pilasivat tunnelman. Myöskin yksi huonoimmista viittauksista oli ff:iin oli Gaia, maan sielu. Ei maalla ole sielua, se on vain kasa kiveä ja sulaa laavaa. Kukat ovat eliölajeja, mutta niillä ei ole mielestäni sielua, myöskään meillä. Tunteet ovat ylemmän luokan aivotoimintaa. Muuten juoni saattoi olla ihan hyvä. En katso toiseen kertaan!
En käynyt katsomassa missään, mutta ostin netin kautta kyseisen elokuvan. Koko elokuva oli mielestäni yhtä ja samaa huuhaata, eikä siinä juonessa ollut oikein mitään kehuttavaa. =) Surkea elokuva, ellen sanoisi.
AC:ta voi odottaakkin innolla, kun nuo traileritkin ovat olleet sen verran lupaavan näköisiä tms. :D
Kirishin
28.6.2004, 11:30:23
Kävin tuon silloin kauan sitten elokuvissa katsomassa. En kylläkään paljoa muista koko elukuvasta, muuta kuin sen epäselvyyden. Isoveljeni osti sen vhs:n, jota on ehkä vain pari kertaa katsottu.
Eipä tuo elokuva kauheasti hetkauttanut, mutta tulipahan sekin katsottua. Ainut asia, joka hiukan antoi plussaa elokuvalle, olivat nämä aaveet, tai mitä ne olivatkaan.
Elokuva vaikutti enemmänkin futuristiselta, kuin tyypilliseltä Final Fantasy-aiheelta. Minkähänlainen se olisi ollut, jos siinä olisi ollut summoneita, moogleja, ja kaikenlaisia outoja rotuja, siis yleensäkin jotain FF-sälää.
Voisi sitä mahdollisesti katsoa tuo elokuva vielä kerran, ihan vain verestääkseni muistoja.
Toivottavasti Advent Children ei tuota samanlaista pettymystä, mikä on kylläkin epätodennäköistä.
Andros
28.6.2004, 11:45:29
Kävin sen leffateatterissa kattomassa kaverin kaa. Meidän lisäks siel oli vaa seitsemän muuta. Leffa oli paikoin viihdyttävä, mutta muuten kokonaisuus oli huono. Se oli aivan erinlainen kuin pelit, joten minulle se oli suuri pettymys.
Kupopo
28.6.2004, 11:52:03
Käväisin sen elokuvissa katsomassa, ja petyin pahemman kerran. Miksi elokuvan nimen piti olla Final Fantasy? Se olisi ihan hyvin voinut olla pelkkä Spirits Within. Olikohan se Final Fantasy siihen laitettu myynnin vuoksi, sitä en tiedä. FFIX:n ohjekirjan takakannessa oli elokuvasta kuva, ja luulin, että siinä komeilevat Squall ja Seifer FFVIII:sta. Mutta ei, nehän olivat vain latteita ja tylsiä sekunda-sankareita.
Ei maalla ole sielua, se on vain kasa kiveä ja sulaa laavaa.
Oletko kuullut sellaista sanaa kuin "mielikuvitus"?
Roskapussi
4.7.2004, 19:22:07
Kaverilta lainasin joskus VHS:n. Onneksi en itse ostanut sitä. :) En kyllä pitänyt yhtään elokuvasta. Tarina oli jotenkin tosi kökkö enkä tykännyt hahmoistakaan yhtään. En myöskään pidä siitä, jos elokuva on tehty kokonaan tietokoneella, näyttää vaan jotenkin oudolta... : =/
Mää kyllä pidin tosta leffasta todella paljon. Todella hienosti toteutettu paketti. Ekan kerran jälkeen en kyllä pitänyt, muttta jostain syystä kun katoin toisen kerran aloin pitämään siitä leffasta. :P On se harmillista että Square sai siitä niin paljon tappiota.
Natsenatu
30.7.2004, 21:49:26
Postasinko jo tähän?
Eli,kun whinetetään sitä samaa "Siin ei ollu mitään Final Fantasymaist",niin elokuva tosiaan petti odotukset. Silloin kun en vielä ollut nähnyt koko leffaa,käväisi mielessä että se olisi gutaa Squarelle saada vähän "laajempaa" kuuluisuutta,muutoin kuin pelien parissa. Kuitenkin se oli monille faneille hienoinen pettymys. Mutta kerrotaan sitten omastaki näkökulmasta. No sitä ei olisi saanut nimetä FF:ksi. Aika moni pelejä pelannut tajuaa koko sarjan peruselementin,eli fantasian! Ja tämä leffa oli aika kaukana fantasiasta. Se oli pikemminkin tyypillinen scifi-raina. Pahat örvelöt hyökkäävät,tappavat ja eloonjääneet yrittävät jotenkin taistella hengestään.
Jos leffa otetaan ihan itsenään,niin ei se muuten ole huono. Grafiikka on verrattoman kaunista,kuten Squarelta saattoi odottaa (eivät ne oikeastaan laittaisikaan mitään pikselihirvityksiä näytille) mutta muu siinä ei olekkaan mitään kovin antoisaa. Juoni on vähän niin ja näin,henkilöt samaten. Square tunkee melkein kaikkeen mitä tekee sen "romanttisen parin". Onhan siitä rutkasti aikaa kun näin tämän elokuvan,mutta Akin ja 'jonkun tyypin' (hiton muisti) välillä oli ainakin minusta jotain pientä. Mutten nyt sanoisi,kun katsoin sen joskus vuonna yksi tai kaksi.
Kävin jopa teatterissa asti katsomassa kyseisen leffan. Ja joo olihan se ihan siisti...mutta ei juonisesti kaksinen, grafiikat ne tietenkin sävähdytti ja pitihän siitä vähän pitää kun olen semmoinen pikkupoika kun tulee leffoista kyse. Eli jos on semmoinen K-11 ikärajalla varustettu arvostelijoiden mollaama vampyyri-elokuva niin minä luultavasti pidän siitä =) . Mutta takaisin aiheeseen, olihan se ihan kiva leffa mutta en omista sitä kuitenkaan VHS- tai DVD-muodossa, niin paljoa se ei kuitenkaan sävähdyttänyt...
Berrycake
7.8.2004, 15:01:26
Kävin katsomassa kyseisen elokuvan teatterissa Jenkkilän reissullani. Odotin elokuvaa kuin kuin kuuta nousevaa, mutta täytyy sanoa, että kun leffasta päästiin jalkakäytävälle, niin olo oli vähintäänkin surullinen ja jos ihmisellä voisi mennä korvat luimuun, niin minulla olisi ainakin mennyt. Kaikista pahinta oli se, että kävin katsomassa leffan kaverin kanssa, joka ei tiennyt suitsuttamistani FF:istä yhtään mitään. Hän toivoi saavansa peleistä jonkinlaisen "pähkinänkuoressa" kokemuksen elokuvan myötä. Olipa siinä selitteleminen sitten hyvän aikaa elokuvan jälkeen, että eijei se noin mene oikeasti :( *tippa*. Elokuva ei antanut mitään fantasiamaista kuvaa itsestään. Siitä uupui täysin kaikki se magia ja Final Fantasyjen henki. Jotenkin tuntuu hullulta, että koko elokuva ylipäätään kantoi pelisarjan nimeä, ollen kuitenkin muuten pelkkä standardi Scifi- lälläri. Sellaisenaan, Scifipätkänä leffa oli kuitenkin ihan hyvää perus tavaraa ja erityisen kaunis ja ansiokas grafiikoiltaan. Mutta kuten jo sanoin, niin Final Fantasyksi sitä ei mielellään luokittelisi. Ehkä yksi ainoa skenaario siinä loppupuolella, jossa Cid tokaisi rauhallisen näköisenä "It's warm" tms. Siinä pikku hetkessä saattoi olla rahtunen jotain... FFmäistä, mutta se ei kuitenkaan riitä pelastamaan elokuvaa muuten hukkumasta perus Scifipätkien mereen.
Itsenäisenä Scifielokuvana ihan ok, mutta Final Fantasyihin sitä en tahtoisi liittää mitenkään. Ja astralberryn hätäinen selittely kaikui New Yorkin pimeässä yössä vielä pitkään...
//Ja niin; tosiaan. Toivotaan, että Advent Children kuitenkin pelastaa FF- elokuvien maineen. Kaiken toivoni heitän siis siihen :3.
Joo nähty on. Kävin elokuva teatterissa katsomassa sen, siitä huolimatta, mitä kriitikot väittivät. Täytyihän se nähdä omin silmin miten koko elokuva oli möhlätty ;).
Ensiksi: Olisin saattanut pitää elokuvasta enemmän jos se ei olisi kulkenut "Final Fantasy" nimellä elokuvateattereissa. Koska olen pelannut FF pelejä, en voinut olla vertaamatta elokuvaa niihin.
Toiseksi: Elokuvan tekninen toteutus oli yllättävän hyvä. Hahmot liikkuivat realistisesti, "aaveet" ja elokuvan maisemat oli hyvin toteutettuja.
Ainoastaan tönkkö juoni ja persoonattomat päähenkilöt pilasivat elokuvan tunnelman.
Elokuvan katsomisen jälkeen oli tyhjä olo. Lähinnä päässä pyöri kysymyksiä: Siinäkö se oli? Ei mitään heppuja, joilla olisi kasvanut piikkihiukset ja jotka olisivat heiluttaneet itsensä kokoisia miekkoja? Ja miksi tuhlasin rahani lippuun, vaikka olin lukenut kriitikoitten kirjoitukset?
Tuohon viimeiseen voin vielä vastata tähän ihan itselleni: Koska se oli Final Fantasy.
Isä osti sen ennenkuin se ilmestyi täällä (DVD:lle). En tainnut edes tietää kyseisestä leffasta tuota ennen, vasta tuolloin valkeni että se on ihan Final Fantasy. Katsoin sen, en odottanut leffalta mitään koska en tiennyt siitä aiemmin, joten eipähän ollut mikään pettymys ainakaan. Tosin myöhemmin kun sain tietää vähän enemmän ja että se on Squaren tekemä, alkoi hiukan ärsyttämään. Kai he nyt paremman leffat olisivat saaneet aikaan.
Kai se leffa nyt kokonaisuudessaan ihan ok oli, vaikka ensimmäiseen katselukertaan se on jäänyt. Ei ole innostanut mokomaa katsoa uudelleen vaikka tuossa vieressä kököttää. Tylsä kun on.
Prometheus
8.9.2004, 19:08:23
En ehtinyt käydä katsomassa Sprits Within -elokuvaa teatterissa, kun olin niin saamaton lähtemään. DVD:ltä sitten myöhemmin sen katsoin. Olin kuullut elokuvasta jo niin paljon huonoa, että suhtauduin siihen sen nähdessäni pienellä varauksella. Ei siitä kyllä paljon Final Fantasy mieleen tule. Uskomattoman kaunis se nyt ainakin oli.
Elokuvan päähenkilö on ärsyttävän macho. En pitänyt ollenkaan. Jos Final Fantasyihin haluaa verrata, niin ei paljon ollut yhteistä pelien yleisen linjan kanssa. Pelien (pää)päähenkilöt ovat olleet mielestäni vähän toisenlaisia, ja jos ovat olleet machoja, niin sitten eri tavalla machoja. Ei mitään tuollaisia mörssäreitä. Barrettia ei lasketa. Se huonon huumorin heppukin olisi ollut parempi. Muutenkin sen jengin amerikkalaisuus ei saa paljon pisteitä. Aki Ross oli kuitenkin hyvä hahmo ja hänestä pidin. Neidin kokemat unijaksot olivat kauniita ja kivan epäjohdonmukaisia, kuten pitääkin.
Vähän ohueksi elokuva jäi juonen kannaltakin. Jotenkin se ei päässyt käyntiin ja sitten kaikki olikin jo ohi. Koko ajan odotti jotakin tapahtuvan, en kyllä tiedä mitä sen olisi pitänyt olla, mutta kuitenkin.
Myöskin yksi huonoimmista viittauksista oli ff:iin oli Gaia, maan sielu. Ei maalla ole sielua, se on vain kasa kiveä ja sulaa laavaa. Kukat ovat eliölajeja, mutta niillä ei ole mielestäni sielua, myöskään meillä. Tunteet ovat ylemmän luokan aivotoimintaa.
Voi voi. Et nyt viitsisi. :) Gaia oli parhaimpia viittauksia Final Fantasyihin samalla ollessa se pakollinen mystinen elementti. Mitenhän sinä olet Final Fantasysi pelannut, kun noin asian näet. FF:istähän löytyy mitä hurjempia ja ihmeellisimpiä juttuja. Ja jos et tuollaista pysty sulattamaan... hmm. Eikä Gaia ole suora viittaus FFIX:än, vaikka se siinä taisi esiintyäkin. Ei ole mikään FF-konsepti tuo sentään. Sama ajatus on takana kuitenkin, eli maan sielu jne.
Kyllä sen elokuvan katsoi ja siitä pystyi nauttimaankin. Parempikin olisi voinut olla. Silti, jos joskus sen näen kaupassa halvalla, niin ostan sen.
Elokuva teatterissa tuli käytyä katsomassa tämä FF The Spirits Within ja itse en tykännyt tästä leffasta lainkaan koska se oli jotenkin liian scifi tyyppinen ja itse en oikeen ole mikään scifi elokuvien ystävä. Myös elokuvan hahmotkin olivat mielestäni tylsiä ja mitään Final Fantasy peleihin viittaavaakaan ei nähty paitsi henkilö nimeltä Cid. Itse en ole hankkinut tätä VHS:lle tai DVD:lle enkä myöskään aijo hankkia koska säästän rahani mielummin tulevaan Advent Childreniin mikä tulee olemaan tästä elokuvasta tuhat kertaa parempi.
Kyllähän meikäkin sen kävi katsomassa tuolla elokuvateatterissa ja en itsekään siitä hirveästi pitänyt, koska se ei ollut FF-pelien tyyppinen elokuva. Oikeat näyttelijät olisivat saattaneet parantaa elokuvaa, mutta ei merkittävästi. Kuten JumboCactuar tuossa sanoi leffa on liian scifi-tyyppinen enkä itsekään ole niiden ystävä, ja se mitä hän AC:ta sanoi, luulisin että tulee olemaan pitkälti totta.
Candice
10.9.2004, 8:42:51
Nähty ja täytyy myöntää, että ylitti odotukset. Olin vain kuullut negatiivista palautetta kyseisestä elokuvasta, joten suhtauduin siihen varsin nyreästi kun poikaystäväni ehdotti sen vuokraamista.
Huono elokuvahan se oli, mutta ei niin huono, mitä itse odotin. grafiikka oli jumalaista. Maisemat ja kaikki, oi että minä tykkäsin tuijottaa niitä. Hahmot taas olivat latteita eikä elokuvan maailmaan oikein päässyt sisälle, minua alkoi nukuttamaan koko tarina ja jotenkin se loppui töksähtäen.
Unijaksoista kuitenkin nautin. Jumalaisen kaunis elokuva.
Orchidea
17.9.2004, 8:37:03
Ensinnäkin kyseistä elokuvaa tuli odotettua kuin kuuta nousevaa joka myöhemmin tuli käytyä katsomassa ensi illassa. Elokuva oli suuri pettymys sekä minulle että varmasti Squaresoft:in ahkeralle tiimille. Noh, joka tapauksessa square osoitti olevansa se suurin tietokone animaatio porukka. Leffan visuaalisuus oli kaunista ja siitä syystä lähinnä jaksoin leffan katsoa loppuun saakka.
Nyt ei muuta kuin odottelemaan Advent Children:iä joka loistavaan juoneen perustuvana luulisi olevan miltei mahdoton pilata.
Squally-girl
19.9.2004, 14:13:57
Mi olin suoraansanottuna pettynyt... :eh: Olihan spirits within elokuvana hyvä, mut final fantasynä ei...
samaa mieltä shayen kanssa. Hyvä elokuva, mutta ei Final fantasynä. Kyll mä silti sen Dvd:lle ostin. Odotin kyllä paljon enemmän. Juoni olis saanu olla parempi. Loppu-laulu oli ihana.
Monet kavereistani eivät ymmärtäneet koko elokuvaa.
Julppa
19.9.2004, 14:55:54
Tässä asiassa taidan olla aika vastarannan kiiskenä. Päinvastoin kuin monet muut (tai tältä ainakin vaikuttaisi) niin minä pidin elokuvasta. Totta että siinä ei ollut paljoakaan FF-elementtejä mutta minua se ei haitannut. Elokuvassa oli hyvä juoni, tarina mikä jaksoi kiinnostaa ja se oli uskomattoman kaunis tietokoneella tehdyksi. Varsinkin Akin unet ja niissä näkyvät planeetat. Ainoana miinuksena pidän hiemaista ylinäyttelemistä (IMO) ja pätkä tuntui loppuvan kesken. En sitten tiedä miksi mutta sehän on melko yleistä että ne joskus loppuvat hieman mysteerisesti. Ja suurimpana plussana Steve Buscemi. Olen jo kauan pitänyt kyseisestä näyttelijästä ja hän aina on hallinnut hullujen ja hauskojen ihmisten roolit.
Leffasta jäi hyvä maku suuhun, sen sanon.
Walzzer
19.9.2004, 18:01:02
Ekalla kerralla en tästä leffasta jaksanut innostua ja kieltämättä vähän ihmetytti se fantasian puute, mutta toisella kerralla aloin jo lämpenemään enemmän. Tarina on vähän pliisu, mutta leffa on niin hienosti tehty, että sitä jaksoi kattoa tosi hyvin. Ja kaikki hahmot on jotenkin ihanan naiivin viattomia ja yksiuloitteisia. Kaikista hienoimmat on ne metalliset örkit päähenkilön unista, ne inspiroi mua ihan törkeästi.
Squally-girl
20.9.2004, 14:05:32
Siis mielestäni Juoni olis saanu olla parempi ja surullisempi (kyll se silti meni Ja loppu oli kyll ihana). Toi juoni ei niin koskettanu, siis paljoo. Final Fantasy lisäliite nimeen on aika vääri, ku musta se elokuva ei hirveesti kyll Final fantasyy muistuttanu. Elokuva on hyvä Spirits withinninä, mutta ei se Final fantasyx sovi. Plussaa oli hahmot ja koko ulkonäkö noin yleensä. Kaunista hommaa. Ehkä muutamia Final fantasyyn kuvaavia asioita oli Gaia ja sit se alus höskä. Siitä yhestä tyypistä tuli mieleen Seifer.
Kävin katsomassa sen elokuvissa (tuore ff VII:n tunnelma mielessä), no kattelin sitä jonkin aikaaa kunnes se oli jo ohi, jälkeenpiän mietin mitä elokuvassa tapahtui. No joku aika sitten hankin kyseisen elokuvan, katsoin ja pidin. Katsoin toisen kerran ja se oli vieläkin kiinnostava ja antoi mielenkiintoisia ajatuksia. No sitten menin ja kadotin kyseisen elokuvan, no ei voi mitään :(
Mutta ei tämän elokuvan tulisi kantaa FF nimeä... toisaalta en olisi varmaan nähnyt koko elokuvaa ilman FF: Spirits Within nimeä.
Katsoin elokuvan, mutta en pitänyt alkuunkaan. Odotin jotain miekkoja ja taikoja sun muuta mikä final fantasyyn kuuluu, mutta turhaan :(
Aion vielä kuitenkin hankkia tuon elokuvan dvd:lle kunhan saan ensin dvd laitteen ostettua. Innolla odotan että täällä euroopassa aletaan myydä ff7 ac.
Ceassa
10.10.2004, 14:06:32
Olisivat saaneet tehdä elokuvan vaikka FFVII:stä, niin olisi ollut ehkä hiukan laadukkaampaa... (tosin Cloudin painovoimaa uhkaava kampaus olisi ollut ehkä hiukan tökerön näköinen, jos olisi siinä samanlainen grafiikka kuin Spirits Within:ssä, eikös.. :D )
:D KöhköhACköh.
Siitä on aikaa kun The Spirits Withinin katsoin, mutta elokuva kyllä yllätti positiivisesti. Olin kuullut siitä ainoastaan kaikkea huonoa ja pienellä varauksella otin sitten kerran veehooässän yhdeltä kaveriltani lainaan, ja riemastuin kyllä kun ihan viihdyttävä pakettihan siitä aukesi. Graafisesti elokuva oli ihan mielettömän hyvä, suu ammollani ja kuola suupielestä valuen tuijottelin kaikkia niitä maisemia ja eritoten hahmojen liikehdintää, ne näyttivät aivan oikeilta ihmisiltä ja se oli hämmästyttävää. Kunhan vaan Advent Childrenissa ja mahdollisesti myös tulevien Finalien välivideoissa nähdään samaa laatua niin oijoih. Silmäkarkki on aina hyvää <3
Leffan juoni oli sellaista peruskamaa, ei ansaitse mitään erityismainintaa mutta onnistui kuitenkin viihdyttämään ihan riittävästi. Ainoa vaan, että sillä ei ole yhtään mitään tekemistä Final Fantasyjen kanssa, täytyy siis sanoa samaa kuin moni muukin eli FF-nimeen elokuvaa olisi ollut ihan turha yhdistää. Harmittaa ajatella kuinka moni nyt elokuvan nähtyään leimaa myös pelisarjan samantasoiseksi, pelit ja elokuva kun painivat kuitenkin täysin eri sarjoissa. Tuo siis jäi eniten harmittamaan, kun TSW ei ollut yhtään niin Final Fantasy kuin olisin toivonut. Joku yksi pieni Cid jossain hääräämässä ei vielä Final Fantasya tee. =/
Kuitenkin ihan viihdyttävä kokonaisuus, jos unohdetaan tuo Final Fantasy -etuliite tuosta nimestä pois niin jopa ihan mielenkiintoinen scifileffa. Tosin en varmaan olisi elokuvaa koskaan katsonutkaan ilman tuota FF-titteliä, duh. Niin ja hei, siinä soi L'Arc-en-Cielia! Pisteitä myös siitä.
"Ihan jees". :)
Ehheheehee.. Nostan nyt pikkaisen, sillä tämä on täyttä asiaa.
Jos joku ei tätä kyseistä elokuvaa ole nähnyt, tarjoutuu siihen mahdollisuus tänään. Mikäli kotonasi näkyy Nelonen, ole vastaanottimen ääressä 17.00 siellä on Kesäleffana Final Fantasy. Tarkempia tietoja katsellessa huomaa että kyseessä on juuri Spirits Within.. Elikkä telkku.comista (www.telkku.com) tietoa:
17:00 Kesäleffa: Final Fantasy
(Final Fantasy: The Spirits Within)Perhana kun olen itse töissä, mutta video toimii (ainakin toivottavasti), sillä oikeasti haluan nähdä tuon leffan, koska en ole sitä nähnyt. Nojoo, ilmoittelin vaan näin foorumillakin tästä tapauksesta, sillä varmasti täältä löytyy joku muukin, joka ei ole tätä leffaa nähnyt.
Katsoinpa tänään sen kun neloselta tuli. En odottanut mitään kummoisaa ja varauduinkin suuresti. Mutta ihan ok se oli. Hirveän epäfinalimainen, täytyy myöntää, mutta viihdyttävä. Hurjan kaunis grafiikka ja nätit hahmot, ikävä kyllä he eivät syvällisiä olleet. Äänikin oli hienoa kuultavaa, samoin musiikit. Tarina kovin yksinkertainen mutta tiesin juonen ennakolta joten siinä en pääsyt pettymään kovin. Mutta ''näyttelijöiden'' työ oli tönkköä, tosin eiväthän he oikeita olleet. Ääninäyttely sen sijaan oli ihan hyvää. Hahmot tuntuivat jotenkin hutaistuilta, eikä kenelläkään ollut menneisyyttä tai persoonaa, joka olisi kiinnostanut. Loppu oli minusta turhan dramaattinen ja toivoin sen Grayn kuolevan jo ukon tulittaessa mömmöjä Akin ja sen tohtorin melkein lähdettyä vallatusta kaupungista. Se olisi vain sopinut paremmin jo siihen minusta.
Mutta elokuva oli ihan hieno ja aaveet mukavia. Mukana oli paljon aliens-meininkiä ja se minua hieman harmitti, sillä mieleen tupsahti jatkuvasti miten hieno Aliens on, joten se hieman söi nautintoa. [Oma mokani, tiedetään.]
Mutta parin katsomisen arvoinen se minusta kuitenkin on. En odottanut liikoja, joten en pettynyt, mutten yllättynytkään. AC näyttää jo paljon paremmalta teokselta, mikä olisi loistavaa näin keskinkertaisen esikoisen jälkeen.
Arvosana:***
Kattoinpas sen \o/
Olihan se ihan mukava elokuva. Mutta onhan niitä parempiakin nähty. :)
Siskoni kysyi että "onko nuo niit hirviöit mit vastaan sä tappelet siin pelis". -.-
Kaikille piti selittää että se on ihan oma tarinansa koko elokuva.
Meni vähän ohi se alku kun isäni auto sammahti ja äiti piti kutsua hakemaan isänluota.
Pikkuusen tönkkö juoni kyllä.
Ihan mukava elokuva.
Roxsheena
26.6.2005, 21:38:06
Katsoin puolesta välistä alkaen, mutta olen kyllä koko elokuvankin nähnyt. Ikinä en oikein kuitenkaan pitänyt siitä. Hahmot jäivät etäisiksi ja juonikin oli jotenkin liian 'amerikkalainen'. Squarella on kyllä sellaiset suunnittelutiimit ja animointi/toteutustaidot, että niillä aineksilla olisi kyllä odottanut enemmän.
Fianl fantasy on väärä nimi tälle elokuvalle. Pelkkä Spirits within olisi kyllä kuvannut tätä enemmän, sillä minulle ainakin Final fantasy tarkoittaa eeppistä elämää suurempaa ja rajatonta seikkailua, eikä mitään puhkikulutettua science fiction rämistelyä länsimaalaisittan. Siispä tästä voi jo päätellä, että Square nimesi filmin varman päälle, jotta ainakin hardcore Fainal fanit sen katsoisivat/ostaisivat.
Toimintakohtaukset olivat onttoja ja saman tyyppisiä kuin mainstream-filmeissä, ajetaan autolla, posautellaan pahiksia jättipyssyillä, ja jätetään ystäviä kuolemaan "Hei älä huoli, kyl mä ihan oikeaasti pärjään"-sanojen saattelemana. Kaiken lisäksi elokuva loppui kuin seinään surullisesta tunnelmasta ja visuaalisesta kauneudestaan huolimatta. En koskaan oikein päässyt perille juonesta, tiedä sitten olinko jotenkin liian tyhmä tai muuten vaan laiska seurailemaan sen tapahtumia.
Final fantasyt ovat hyviä juuri omaperäisyytensä takia. Ne poikkeavat omasta todellisuudestamme ja kaappaavat meidät hetkeksi omaan maailmaansa. Älkää Squaren sedät ja tädit tehkö niinkuin muutkin tekee vaan tehkää niin kuin itse haluatte :B.
Lady Baralai
27.6.2005, 10:18:12
Tulihan se katsottua kun nyt telkkarista tuli...tosin olen sen verran kuullut sitä haukuttavan että olisi voinut jäädä katsomatta, jos en olisi ollut kuumeessa ja vailla mitään muuta tekemistä...(kuvitelkaa nyt, kuumeessa juhannuksena...ei kovin mieltäylentävä olotila.)
Joo, eihän siinä oikein muuta Final Fantasymaista ollut kuin herra tohtori Sid (siis tosiaan Sid eikä Cid... :eh: ). Yleensäkin FF-fiiliksen söi jo se, että tapahtumapaikkana oli Maa, oli nyt sitten miten kaukana tulevaisuudessa tahansa. Liian jenkkiä ja liian scifiä FF:ksi. Ja voi että kun otti pattiin aina kun luin/kuulin että "elokuva pohjautuu suosittuun pelisarjaan" tjsp...rupesin heti mielessäni saarnaamaan että eihan se tod. pohjaudu yhteenkään FF-peliin vaan plaa plaa plaa...
Muttah...no, ihan viihdyttävä paketti anyway, ei mitenkään mieleenpainuva kokemus mutta menee paremman puutteessa.
Ja pistetään postissa ilmenevät mahdolliset sekavuudet kuumeen piikkiin..
LizzieFox
27.6.2005, 10:31:18
Minua harmittaa suuresti kun unohdin katsoa kyseisien elokuvan eilen tv:sta (vai olikohan se toissapäivänä mutta kuitenkin). Olen pimahtanut kyseiseen elokuvaan. Siinä oli jotain niin kuanista. Se loppu oli aivan odottamaton. Pidin alusta, keskiosasta ja lopusta. Pidin kaikesta. Välillä unohdin että elokuva on tehty tietokoneella. Aivan mahtavaa jälkeä. Tiedän että nykyisin laatu olisi paljon oikeampaa mutta minusta Spirit Withingissä oli juuri sopivan aidon näköinen. Pakko mennä allennusmyynneissä tonkimaan videoiden ale hyllyjä.. Jospas tämä elokuva olisi siellä ja lähtisi mukaani.
Ne jotk amuistavat kun aloitin tällä foorumilla käynnin pidin lähemmäs vuoden Aki Ross aiheista avataria. Ja ravatkaapas onko sama käynyt mielessäni vieläkin vaihtaa takaisin Aki avatariin. Kyllä on. Leikkautin hiuksenikin yläasteella ollessani samaan malliin kuin Akilla.
Black Abyss
27.6.2005, 11:31:05
Hmm...elokuva oli hyvä,vaikka sitä monet pitävät FF:ien pilaajana,juonen,hahmojen ja paikkojen perusteella,mutta minä en.Koska jotain vaihtelua piti FF:iin saada,ja minusta sci-fi toiminnallinen elokuva oli
fantasian jälkeen paras valinta ja toteutettu sekin oli upeasti,tietokoneella.
Mutta eksraa oli se että "sota" tapahtui maassa ja hyökkääjinä ei ollut marssilaiset vaan jotkut puna-mömmö-aaveet,jotka olivat upean näköisiä,
vaikka se iso ei oikein viihdyttänyt.Hahmoista kunniamaininnan ainoastaan ansaitsee Aki Ross,joka hieman muistutti normaaleja FF hahmoja,ääni neidillä
oli ihan kiva,muilla taas ei.Hänen unensa oli kyllä ihan super-cooleja,varmaan
parasta mitä elokuvassa oli.
Tyhmää ainakin oli se kun se tyyppi yrittää räjäyttää robot ja aaveet sillä
tykillä,koska se on liian normaalia.
AE1303MS
27.6.2005, 11:54:19
katoin tästä alua tvstä, ja annan pikaista kommenttia koska ei juuri ole aikaa. Elokuva oli visuaalisesti upea, vaikka se olikin tehty (4 vai 5) vuotta sitten, nykyään saa tietenkin parempaa jälkeä aikaan. Mutta onhan final fantasyissä ilmestynyt hienoa animaatiota jo ff8sista alkaen. ( kasilla ja spirits withinillä olikin jo jotain vuosi eroa :eh: ) mutta mielestäni elokuva ei vaikuttanut muuten kiinnostavalta, joten tallensin sen alusta alkaen dvdlle ja katson loppuun joskus, kun on tylsää. Niin, nyt siihen itse muuviin. Ensinnäkään sen nimi ei olisi saanut olla final fantasy, koska mokoma teki huonoa mainosta sarjalle, vaan joku scifi-hömppä, vaikkapa "Mömmöhaamujen hyökkäys"
eli: attack of the slime spectres, tai jotain vastaavaa. Ei final fantasy-tunnelman teki heti se, että koko roska tapahtui Maassa, olkoonkin vaikka kuinka tulevaisuudessa, joka pilasi heti tunnelman. Okei, lyhyt kommentaatio ohi!
Z-e-r-o
28.6.2005, 20:10:23
Ei Spirit Within nyt niin täysin surkea leffa ollut. Ja ainoa tapa saada FF-elokuva suuren yleisön tietoon on tehdä se erilliseksi peleistä, ihan järkevä veto siis. Muttei ihan onnistunut.
Odotetaan nyt sitä Advent Childreniä ihan hypessä. Jos ei muuta niin helvetti että on siistin näkönen. Aihe on se ainoa oikea FF VII niin ei se voi olla huono... tai sitten voi, muttei tietenkään ole.
Messiahcoin
28.6.2005, 20:47:29
Katsoin neloselta ensimmäistä kertaa Spirits Withinin, ja odotukset olivat todella matalalla. Mutta ehkä siksi se ei ollutkaan niin huono leffa. Juoni nyt ei ollut aivan minun makuuni, mutta visuaalisesti se oli todella näyttävä ja elokuva piti otteessaan koko ajan. Final Fantasy-nimi edessä on oikeastaan turha, oikeastaan ei.
Sellainen perus "katsottava"-elokuva.
AC:ta odotellaan.
Itse vuokrasin tämän isoveljen kanssa kerran R-Kioskilta DVD:nä. Katsottiin se sitten siinä. Olihan se näyttävä. Uskomattoman kaunis visuaalisesti. Juoni nyt ei ihan paras mahdollinen ehkä ollut. Lisäksi minunkin mielestäni tuo Final Fantasy nimi oli aika turha, koska leffassahan ei oikeastaan ollut mitään FF:ään viittaavaa. Ei Choboja tai muuta sellaista. Mutta se ei kuitenkaan leffan katsomista haitannut. Mielestäni se oli ihan hyvä leffa, jossa ei kyllä tylsistynyt oikeastaan kertaakaan. Ihan OK minusta. Tosin ei niinkään Final Fantasynä.
Draconsword
29.6.2005, 10:36:45
Hmm se tuli viikonloppuna 4 ja unohin nauhottaa........ En ole siis katsonut ja kyseistä elokuvaa ihme juoni siin kyl oli kun kaveri kerto jonkin verran siit...
Jos siin olisi ollut samanlainen noin kuin se peli (jota en ole harmikseni pelannut) olisin kiinnostunut enemmän. Sillä juoni oli leffana hyvä mutta FF aika surkee syynä olematon FF leffassa..........
Yrittäkää ottaa selvää mitä kirjotin
marvin
29.6.2005, 11:00:01
. Lisäksi minunkin mielestäni tuo Final Fantasy nimi oli aika turha, koska leffassahan ei oikeastaan ollut mitään FF:ään viittaavaa. Ei Choboja tai muuta sellaista.
Vaikka TSW:n miljöö on melko erillainen verrattuna FF-peleihin niin kyllä elokuva teemaltaan on melko identtinen esim. FF VII, IX ja X kanssa että sinänsä Final Fantasy-nimike ei ole aivan vailla pohjaa. Kuten TSW:ssä, niin myöskin edellä mainitsemissani peleissä perusideologia planeetan sieluineen ja elävien olentojen henkien ekokierrätyksineen on hyvin samankaltainen, ehkä jopa hieman zenmäinen ;) .
Mielestäni tämä leffa pilaa Final Fantasyjen maineen. Joskus kaverin kanssa vuokrattiin se ja nukahdin kesken elokuvan... Niin tylsä se oli. Juoni oli minusta outo ja loppu muistaakseni aika tyhmästi. En kaikkea muista tarkalleen muutama vuosi siitä kun on. Tuo ei mielestäni liity mitenkään Final Fantaseihin, joten en suosittele tuon katsomista vaikka olisit FF fani.
The Spirits Whithinillä ei tosiaankaan tuntunut olevan hirveästi tekemistä pelien kanssa, mutta eipä tuo itseäni ainakaan haitannut. Juoni meni paikoitellen todella oudoksi, mutta seuraavilla katselukerroilla siitä pysyi paremmin kärryillä. Graafisesti elokuva oli uskomaton työnäyte, jollaista ei oltu aikaisemmin kertaakaan tehty, joskin oikeat näyttelijät olisivat silti olleet mukavampia katsoa.
Ai niin, ja sotilaiden power armourit, isot aseet ja elokuvan tiukka SciFi- ja militaristihenki pelastivat paljon minun silmissäni. Ei yksikään Mariineja sisältävä elokuva TÄYSIN hirveä voi olla.
masketahe
2.7.2005, 16:26:19
Mä katoin sen viikonloppuna 4 ja mä olin nähnyt sen sitä ennemin mun kaverin tyköönä.
No kyllä se nyt ihan hyvä oli mutta se juoni se mun mielestä pilas sen halun kattoa sitä ja se alko väsyttää mutta siinä oli aika paljon toimintaa ja ne monsterit oli mun mielestä hyvin tehty... :)
mutta iha hyvä se oli elokuvaksi... Mun mielestä se oli 3 tähen arvone!!
Mutta te jotkut saatatta olla erimieltä.
Mutta kaikilla on omat mielipiteeet.
Teatterissa kävin katsomassa, ja hienoinen pettymyshän tuo oli. Jotenkin tuntui siltä, että yksinkertainen juoni oli vain tekosyy rehvastella upeilla ja uusilla CGI-graffoilla. Minähän en tästä tiedä mitään, mutta osa minusta sanoo näin. Aki Ross oli yhdentekevä hahmo, Sid oli ehkä kiinnostavin tyyppi. Mukava yllätys oli myös se, ettei lopussa ollut mitään mahtavaa taistelua päähenkilön ja pääpahiksen välillä. Elokuvan "pahis" oli jokseenkin inhimillinen ja toimi melko ymmärrettävien motiivien ajamina.
Elokuvana: 8
Final Fantasy-lisenssipätkänä: 7
Spirits Within oli mielestäni ihan hyvä leffa. Visuaalisestihan se oli mitä parhaimman näköinen, mutta kuten jo moni on todennut, juoni oli aika hölmöä soopaa. En kuitenkaan menisi sanomaan, että leffa olisi mikään kamalan huono tuotos, vaikka se melkein koko Squaren vetikin konkurssiin. :P
Kyllä olisin kuitenkin tykännyt leffasta enemmän, jos siinä olisi ollut enemmän viittauksia pelisarjaan. Kaikista eniten harmitti se, ettei siinä ollut mukana chocoboja. Eihän niitä olisi mitenkään tuohon leffaan voinut mahduttaakaan, mutta silti.
Jos arvosana pitäisi antaa, niin kyllä se varmaankin olisi 8-. Odotin paljon enemmän.
Thalassa
4.7.2005, 13:49:16
Minäkin myönnän, että elokuva oli visuaalisesti todella vaikuttava ja upeaa jälkeä. Siihen se sitten jäikin. Juoneltaan aika ontto, etten sanoisi huono. Elokuva oli vain jotenkin hengetön, hahmoihin ei voinut samaistua ja ne olivat aika suoraviivaisia. Niiltä puuttui se jokin, luonne tai persoona.
Täytyy vain kylmästi todeta, etten oikeastaan löydä paljon hyvää sanottavaa tästä enkä pitänyt elokuvasta juuri ollenkaan. Loppusta kuitenkin ilahduin sen kaiken häsellyksen jälkeen. Se olisi voinut olla jopa hyvinkin liikuttava FF -peleille tuttuun tapaan, mutta ne hahmot!! Ei liikuttavastakaan kohdasta voi pitää, ellei hahmoihin voi oikeasti samaistua ja tuntea niitä melkein aidoiksi. Yhdentekevää, siis.
Olisi varmaan toiminut paremmin, jos elokuva olisi tehty jonkun FF -pelin pohjalta tai siinä olisi ainakin ollut viittauksia pelisarjaan.
Juuri (vasta) eilen katsoin. Todella kaunista jälkeä (tosin olisivathan ne squaren pojat parempaankin pystyneet), liikkeet olivat sulavia, ja niin edelleen. Tosin Akin hiukset pysyivät jokaisessa tilanteessa suunnilleen samassa asennossa. Minäkin haluan sellaiset! Nämä "Phantomit" olivat hienosti tehtyjä.
Juoni sitten on taas hieman eri juttu. Se oli tylsähkö, ja hieman epäselvä. Loppu oli myös arvattavissa. Tietenkin se meni juuri niin, että kaikki mahdolliset tyypit joukosta kuolevat, mutta vain ne kolme tärkeintä jäivät henkiin. Minusta olisi ollut parempi, jos vaikka tämä Akin rakas (en muista nyt nimeä) olisi kuollut. Tai jotain. Jo hieman elokuvan keskivaiheen jälkeen alkoi kyllästyttämään. Ajattelin jo, että "Eikö tämä nyt voisi loppua, että pääsen poistamaan tämän roskan koneeltani".. Eli siis juoni oli suuri pettymys.
Dragon77
14.7.2005, 0:39:20
Final Fantasy elokuva oli tosi hyvä, Mahtavasti tehty koneella, ekalla kerralla ei päässyt oikein juonesta kiinni, mutta jo toisella katsomis kerralla pysyi paremmin kärryillä. Odotin kylläkin että siinä olisi ollut jotain pelisarjaankin liittyviä asioita vaikka tiesinkin etukäteen ettei se ole mitenkään peli osiin kuuluva juoni.
Olen nähnyt elokuvan jo ainakin kymmenen kertaa. Jos pitäisi antaa arvosana tälle elokuvalle niin se on 9-.
Eetami
19.7.2005, 17:14:35
Olen nyt pari kertaa nähnyt elokuvan.
No ensinnäkin juoni on hyvä, otettu paljon vaikutteita FFVII:stä (ainakin omasta mielestäni). Grafiikka nyt on edelleenkin hämmästyttävää, kuten Diablo 2:ssa oli niihin aikoihin. Hahmot todella syvällisiä ja persoonallisia. Loppu on surullinen, kuten kuuluukin. Lyhyesti: Hyvä elokuva hyvällä juonella ja mahtavalla grafiikalla. Kouluarvosana 9.
ps. Älkää haukkuko elokuvia, mitä ette ole nähneet..
Tonishi
19.7.2005, 20:32:09
Pari kertaa katsottu. Kyllä vähän harmitti, kun tässä ei ollut sitä 'oikeaa' FF meininkiä, mutta eipä se paljoa haitannut. Koko leffa on hyvä. Ne kummitukset/hirviöt olivat kyllä aika rajun näköisiä... Hahmot olivat minusta hyvät. Ja ovat vieläkin xD. Loppu oli kyllä surullinen, mutta hyvä. Juoni nyt oli vähän niin ja näin.. Hyvä kyllä sekin... Hyvä elokuva kyllä oli :).
Joskus kun tuon kävin elokuvissa katsomassa (siitä on jo monta vuotta) olin melkeinpä vihainen kun se loppui.Kuinka noin kuivaa elokuvaa voi katsoa hymysuin?Ei mitenkään! Kyseinen elokuva tuli muutama viikko takaperin tv:stä ja nyt kun sen katsoin ei se loppujen lopuksi ollutkaan niin huono kuin muistin.Huono se kyllä oli,Muttei niin huono kun muistin sen olevan.Loppukohtaus kyllä on ihan jees mutta elokuva on muutan aika turha.
Tangentti
24.7.2005, 15:10:06
Minusta se FF elokuva oli hyvä,hyvä Graffa ihan kuin oikeilla näytteliöllä näytelty ihan kiva juonikin mutta en käynyt kattoon elokuva teatterissa vaan katoin sen tv:stä kun se tuli. Ihan kiva juoni ja räiskintä kohdat olivat hyviä. Minä antaisin sille leffalle arvosanaksi 8½. :up:
Olen täysin erimieltä no paitsi ehkä tuon grafiikka jutun kanssa mutta minun mielipiteeni on päinvastainen. Ensinnäkin koko leffassa ei ollut mitään FF:mäistä. Olisi nyt ollut jotakin FF:ää kuten Moogleja tai Chocoboja mutta ei ja pelissä on vain jotain pepsin piilomainontaa. Juoni nyt ei ollut aivan niin typerä, ei nyt maailman paras mutta ei huonokaan. Hahmot oli tylsiä ja Cidkin tylsä tiedemies ( no olihan sentäs jotain FF:ää tosin siinä nimi taidettiin kirjoittaa Sid). Minä en anna edes mitään arvosanaa koko leffalle niin suurta ajanhaaskausta se oli. Taas meni elämästä hukkaan vähän alle 2 tuntia vai kauankos elokuva kesti?
aeris-92
24.7.2005, 16:28:59
En tedä saako tänne kirjottaa jos ei ole nähny itse elokuvaa, mutta yrittänyttä ei laiteta. :D Olin aika pieni ku kuulin tost, en ollut edes alkanut pelaa Final Fantaseja. Isoveljet oli iha tohkeissaan. Toinen kai näkikin. Ei kyllä hänkään tykkänyt, outoa, että joku FF-alkunen juttu olis niin huono. Mä kyllä kattoisin ihan mielelläni, että tietäisin minkälainen se on. :eh: Mutta Advent Children tulee olemaan parempi..Kai? Kun se on jatkoa jollekin edelliselle Finalille. Kasista olisi kiva nahdä lehva! :D
The Lord ZXV
11.1.2007, 17:45:39
Uskomattoman huono elokuva niin hyvistä lähtökohsita.
Itse juoni on niin tylsä että hyvä kun jaksaa katsoa itse elokuvan. Final Fantasy saralla on aineksen sen verran hyviin elokuviin että olisi tuohon voinut panostaa vähän enemmän.
Esim otsikolla: Mighty Sephiroth. Olisi saatu 5000 potenssiin 100 kertaa parempi leffa, mahdollisesti. Jos epäröit niin en suosittele tätä elokuvaa ellet ole TODELLA iso fanaatikko.
Sininenkissa
11.1.2007, 18:15:18
Myääääh... Olenhan minä tän nähnyt, katsoin silloin joskus kun telkkarista tuli. Millon tämäkin sitten lienee olikaan... Joskus kauan sitten kuitenkin minun näkökulmassa, enkä muista kuin leffan pääpiirteittäin. Nyt näin Anttilassa alehyllyssä kyseisen leffan ~8¤ pintaan ja mietin että kannattaisiko ostaa. Jätin kuitenkin ostamatta, ei ole elokuva ihan nimensä veroinen.
Juoni on todellakin hieman epäFFmainen, mutta en sanoisi että se pilaisi tätä elokuvaa. Juoni on oli vähän töttöröö muutenkin ja hahmot taisivat olla aika huonoja jos oikein muistan. Muistan sen ainakin, etten siitä päähahmo akasta pitänyt laisinkaan. Siihen aikaan elokuva on kyllä muuten toteutettu ihan hyvin, siitä tulee minulle mieleen aina jonkinkaltainen peli ainakin minusta. Ehkä se tuo sen FFmaisuuden siihen? :P
... Olisi kiva jos joskus tehtäisiin Final Fantasy elokuva oikeilla ihmisillä. *kaikkii katsoo minuun päin* Okei, se oli vitsi.
joo, oon kattonu.
Kyllä mäkin petyin vähäsen, koska se ei ollut sellainen mitä "oikea" FF-leffa olisi sisältänyt. Ostin sen silloin joskus kun en tiennyt että tulee Advent Children niin VHS:älle. Kyllä se on huonompi verrattuna FF VII Advent Childreniin. ei kannata uhrata aikaa ja rahaa ostamiseen ja katsomiseen.
Katsoin, kun tuli joskus neloselta... ja petyin raskaasti -_-.
Juoni oli ihan hirveän tylsä. Hee, tääl on jotain haamuja jee.. me niinku tapellana ja etitään nyt jotain sielunpaloja.. Hoo. Hahmot (etenki se nainen pääosassa) oli ihan hirveä x_x!! En kestänyt sen ääntä. Se mieshenkilö oli myös surkea. Mitään juonenkäänteitäkään tässä ei ole (Tosin "suuri yllätys" : Haamut eivät olekaan eläviä! Whohoo! Haamut ei oo eläviä! sai minut vain nauramaan, olin koko ajan mieltänytkin ne kuolleksi..).
Keskivaiheesta ei mieleen jäänyt yhtään mitään, joten se oli varmasti jotain harvinaisen tylsää. "Loppuhuipennus" siellä jossain kraaterissa oli niin kliseinen ja teki mieli hakata päätä seinään, kun oli ollut niin surkea elokuva. Ainut edes vähän hyvä asia tässä täysin mädässä "elokuvassa" oli se kotka siinä lopussa, se kohta oli niin hieno.
4+/10. En katso enää ikinä uudestaan.
Keyblade Master Sora
7.4.2007, 15:45:41
Tämän katsoin pari vuotta sitten teeveestä,ja petyin.Juoni ei liity mihinkään Final Fantasyyn ja on muutenkin ihan huono.Grafiikka oli varmaan ainoa hyvä pointti,muuten leffa oli FLOPPI[isolla].
FFVII:AC taas on paljon parempi.