PDA

View Full Version : Waah. 'Laitonta toiminta'a...

Crimson
16.5.2003, 21:07:16
*Sob.* Koneeni on seonnut kokonaan. Kun avaan koneeni, niin melkein heti tulee, että Internet Explorer on suorittanut laittoman toiminnon. Ja hetken päästä kun MSN messengerin olen saanut päälle, sekin suorittaa sen vatun toiminnan ja simahtaa. Sama kaikilla muillakin ohjelmilla. Ihan kaikilla. :F
Tahtoisin tietää, mitä olen tehnyt. Ikinä ennen sellaista ei ole tapahtunut, enkä ole tehnyt oikeastaan mitn, että se olisi voinut seota. Isäni käyttää tietokonetta kerran kuussa, jotenka hänkään ei ole voinut tehdä tuhojaan.
Voisikohan koneessani olla jonkunsortin virus tai jtn...?

urho
16.5.2003, 21:33:00
No kai sulla virusohjelmat on? Jossei, silloin voi olla niitäkin. Kyseessä voi olla kaikenmaailman spywaret, kannattaa Spybot hommata jostain. Voit olla myös poistanut jonkin tärkeän tiedoston. Jos et mitään sen kummempia juttuja ole tehnyt, se on varmaankin virus. Hommaa virusohjelma.

Yose
16.5.2003, 21:49:49
Joo todennäköisesti siellä on virus, tai joku hakkeri murtaitunu sun koneeseen, tai hirveät määrät jotain pikku spywarea, enpä sitten tiedä mikä auttaa, jos hoimma ei ala mitenkään toimimaan, niin sitten on pakko vaan formatoida kovalevy.
Hommaa virusohjelma. Jos kyseessä on virus, niin tuohan tässä nyt vasta olisikin se viimeinen temppu, koska ainakin kokemuksesta tiedän, että jos yrittää asentaa anti-virus ohjelman, sen jälkeen, kun jokin vähänkin pahempi mato on päässyt koneeseen, niin tulee aika nopeasti "The blue screen of hell", ja kone kaatuu, ja sitten ei ainakaa voi muuta tehdä kuin formatoida kovan. No noin on ainakin käynyt monesti kavereilleni, mutta enhän minä ole varma mitä te koette asian suhteen.

Ren
16.5.2003, 21:50:50
Kun kyseessä on kokematon käyttäjä jolla on windows alla, ongelma voi olla kirjaimellisesti missä tahansa. Kokeile virusskannausta, scandiskia ja windowsin uudelleenasennusta.

Crimson
16.5.2003, 22:01:46
Koitin tuota Puskan Spybotia.
Se löysi vaikka mitä hauskuuksia, joita AdAwareni ei löytänyt. Eli luulen, että syy oli siinä. Kokeeni toimii taas ainakin vielä moitteettomasti.

Kiits. Puska. :3

Wompatti
16.5.2003, 22:49:54
Muistuttaisin vielä että jos haluaa välttää spywarea, ei kannata käyttää esim. Kazaata. IE:n ja Outlookin voi myös korvata joko Operalla (http://www.opera.com/) tai Mozillalla (http://www.mozilla.org/).

Kosmetiikkamies
23.5.2003, 11:17:01
Originally posted by Wompatti
Muistuttaisin vielä että jos haluaa välttää spywarea, ei kannata käyttää esim. Kazaata.

Vaan Kazaa Lite- versiota, siinä ei tuu spywarea.

Potri
23.5.2003, 12:05:40
Alkujaan kirjoittanut Zien

Vaan Kazaa Lite- versiota, siinä ei tuu spywarea.
Mutta sillä voi ladata sitä.