PDA

View Full Version : MGS2:Substance

StrongBad
21.5.2003, 18:20:49
Kysymys kuuluu näin:Oletko pelannut kyseistä peliä(mieluiten Xboxilla) ja kerro mielipiteesi koko pelistä mieluiten plussilla ja miinuksilla. Oma mielipiteeni kuuluu näin:

Olen pelannut kyseistä peliä ja peli oli yksi parhaimpia mitä Xboxille ollaan julkaistu. Pelissä on hyvää bonuksien saaminen keräämällä Dog tageja. Myös hahmot ja juoni ovat hyvin suunniteltu. Ainoa haitta omasta mielestäni on se että peli on anteeksiantamattoman lyhyt. Aseita saisi olla myös enemmän.

Plussat:
+Dog tagit
+Hahmot
+Juoni
+Aseet

Miinukset:
-Lyhyys
-Aseiden vähyys
-Pelin bonukset ovat huonot (tarkoitan VR tehtävät ja Snake talesit)

Ken_Masters
22.5.2003, 13:25:35
Vaikka itse omistankin Xbox:in sanoisin, että PS2 versio on parempi, siis sehän on yhtä hyvä, vain Xbox versio on kalliimpi, vaikka Räksboxin graffat on paremmat, mutta silti pelihän on tärkein.

Potri
22.5.2003, 14:26:12
Alkujaan kirjoittanut Ken_Masters
Vaikka itse omistankin Xbox:in sanoisin, että PS2 versio on parempi, siis sehän on yhtä hyvä, vain Xbox versio on kalliimpi, vaikka Räksboxin graffat on paremmat, mutta silti pelihän on tärkein.
PS2 Substance todellakin on parempi. Se on ainoa versio missä on skeittaus mukana. Xboxin grafiikat eivät ole tietääkseni mitenkään erillaiset ja lisäksi Xbox versiossa on kuulemma satunnaisia hidasteluja, joita ei PS2 MGS:ästä ole koskaan löytynyt eikä löydy Substancestakaan.

StrongBad
22.5.2003, 14:45:50
Originally posted by Potri

PS2 Substance todellakin on parempi. Se on ainoa versio missä on skeittaus mukana. Xboxin grafiikat eivät ole tietääkseni mitenkään erillaiset ja lisäksi Xbox versiossa on kuulemma satunnaisia hidasteluja, joita ei PS2 MGS:ästä ole koskaan löytynyt eikä löydy Substancestakaan.

No saa sitä PS2 versiotakin arvostella ihan vapaasti. Itse en ole nähnyt minkäänlaisia hidastuksia tai en ole kiinnittänyt huomiota(eli ne ei tosiaankaan haittaa itse pelaamista). Kyllä ne grafiikat voisikin olla paremmat mutta tämä kyseinen peli ei graffoilla ylpeile muutenkaan..Mielestäni Xboxin versiossa saa skeittauksen kun esim.Pelit lehden arvostelussa niin sanottiin. Eli en nyt heti sanoisi että PS2 versio olisi kaikessa parempi...Pikemminkin huonompi tässä tapauksessa

PS:Kaikki mitä sanoin pitää paikkansa kun omistan kyseisen pelin Xboxille

Potri
22.5.2003, 14:54:51
Alkujaan kirjoittanut StrongBad

No saa sitä PS2 versiotakin arvostella ihan vapaasti. Itse en ole nähnyt minkäänlaisia hidastuksia tai en ole kiinnittänyt huomiota(eli ne ei tosiaankaan haittaa itse pelaamista). Kyllä ne grafiikat voisikin olla paremmat mutta tämä kyseinen peli ei graffoilla ylpeile muutenkaan..Mielestäni Xboxin versiossa saa skeittauksen kun esim.Pelit lehden arvostelussa niin sanottiin. Eli en nyt heti sanoisi että PS2 versio olisi kaikessa parempi...
No ainakin muutama vuosi sitten MGS2 oli grafiikoiltaan maailman hienoin ja realistisin peli. Eikä nykyäänkään voi peliä sanoa niin "epäylpeileväksi"... =)

Xbox versiossa ei ole skeittausta. Jopa PS2 paketissa kerrotaan skeittauksen olevan sen yksinoikeus, eikä Xboxin tai PC version vastaavissa tästä ominaisuudesta mainita.

StrongBad
22.5.2003, 15:52:12
Originally posted by Potri

No ainakin muutama vuosi sitten MGS2 oli grafiikoiltaan maailman hienoin ja realistisin peli. Eikä nykyäänkään voi peliä sanoa niin "epäylpeileväksi"... =)

Xbox versiossa ei ole skeittausta. Jopa PS2 paketissa kerrotaan skeittauksen olevan sen yksinoikeus, eikä Xboxin tai PC version vastaavissa tästä ominaisuudesta mainita.

Okei en tahdo olla mikään ilkeä mutta katsoin äsken Pelit.Fi sivuja ja tämmöistä siellä luki:

Virtuaalista uutta
Päätarinan ohella Substancen myyntivaltteja ovat lyhyet lisätehtävät, joita ei aikaisemmasta PS2-versiosta löydy. Suurin osa uutuuksista on juonettomia yhden kentän pituisia VR-tehtäviä, joissa harjoitellaan jotain tiettyä liikettä tai esimerkiksi aseen käyttöä.

Yhteensä VR-tehtäviä on mukana satoja, ja ne on jaettu neljään osaan. Yksi näistä on sankarin silmien kautta kuvattu osa, jossa ammutaan tauluja tylsässä ympäristössä. Harmaiden virtuaalikenttien lisäksi on vaihtoehtoisia pikkutehtäviä, jotka sijoittuvat pääpelin ympäristöihin. Tekemistä niissä ei ole VR-tehtäviä enempää.

Harjoituksia läpäisemällä pelaaja pääsee käsiksi erilaisiin hahmoversioihin, kuten esimerkiksi miekalla varustettuun ninjaan. Näillä voi kahlata läpi samat lisätehtävät kuin perushahmoilla, pääpeliin ne eivät vaikuta. Porkkanana odottaa esimerkiksi skeittava Snake, jos joku sinne asti jaksaa pelata. Minä en jaksanut.

Tapio Salminen

Ei kai Tapio Salminen huijaa kun sanoo että tässä voi skeitata? No olkoot myönnän että PS2 versio voi olla parempi mutta skeittaus ei ainakaan ole mikään yksinoikeus. Karu totuus tuli ilmi vai?
;)

Gabriel
22.5.2003, 16:01:30
Okei en tahdo olla mikään ilkeä mutta katsoin äsken Pelit.Fi sivuja ja tämmöistä siellä luki:

Virtuaalista uutta
Päätarinan ohella Substancen myyntivaltteja ovat lyhyet lisätehtävät, joita ei aikaisemmasta PS2-versiosta löydy. Suurin osa uutuuksista on juonettomia yhden kentän pituisia VR-tehtäviä, joissa harjoitellaan jotain tiettyä liikettä tai esimerkiksi aseen käyttöä.

Yhteensä VR-tehtäviä on mukana satoja, ja ne on jaettu neljään osaan. Yksi näistä on sankarin silmien kautta kuvattu osa, jossa ammutaan tauluja tylsässä ympäristössä. Harmaiden virtuaalikenttien lisäksi on vaihtoehtoisia pikkutehtäviä, jotka sijoittuvat pääpelin ympäristöihin. Tekemistä niissä ei ole VR-tehtäviä enempää.

Harjoituksia läpäisemällä pelaaja pääsee käsiksi erilaisiin hahmoversioihin, kuten esimerkiksi miekalla varustettuun ninjaan. Näillä voi kahlata läpi samat lisätehtävät kuin perushahmoilla, pääpeliin ne eivät vaikuta. Porkkanana odottaa esimerkiksi skeittava Snake, jos joku sinne asti jaksaa pelata. Minä en jaksanut.

Tapio Salminen

Ei kai Tapio Salminen huijaa kun sanoo että tässä voi skeitata? No olkoot myönnän että PS2 versio voi olla parempi mutta skeittaus ei ainakaan ole mikään yksinoikeus. Karu totuus tuli ilmi vai?
;)
Pälkähtikö päähän, että "aikaisempi PS2-versio" voi olla yhtä kuin Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty? =)

StrongBad
22.5.2003, 16:11:47
Originally posted by Gabriel van Kascanos

Pälkähtikö päähän, että "aikaisempi PS2-versio" voi olla yhtä kuin Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty? =)
No tietenkin pälkähti päähän! Tämä kyseinen arvostelu on Xboxin MGS2:substancesta ja "aikaisempi PS2-versio" tosiaankin on MGS2:Sons of liberty. Me riideltiin Potrin kanssa siitä onko Xboxin MGS2:substancessa mahdollista skeitata snakella... :eh:
Kuulemma vain PS2 version Substancessa on mahdollista skeitata...

PS:Tarkoitukseni ei ole loukata ketään mutta totuus on tämä :D

PSS:Aiheena oli mitä mieltä on Substancesta joten ei enää noita valituksia en jaksa enää...

Potri
22.5.2003, 18:21:59
Joko käsitit asian väärin tai sitten Pelit lehti puhuu palturia (jälleen kerran). Skeittaus saatiin vain PS2 versioon ja sen yleisesti tiedossa oleva asia.

Voit toki yrittää avata skeittauksen Xbox versiossa ja jos siinä onnistu, niin kyllä minä sitten uskon. =)

Z-e-r-o
23.5.2003, 17:38:16
Hmm... itse en peliä omista mutta; Hämeenlinnas Citymarketissa havainnoin tämän; PS2 Substancen takakannessa tosiaankin on tuo yksinoikeusmerkintä. Samanlaista en Xboxin vastaavasta löytänyt.

Myöskin, Pelit-lehden arvostelut ovat UNIVERSAALEJA eli vaikka arvostelukappale on Xboxin ei se automaattisesti tarkoita että kaikki arvostelijan kirjoittama on Xbox versiossa.

(että Jonsku on nyt vaan hiljaa siellä ja näyttää mulle sitten skeittausta ^^ )

StrongBad
23.5.2003, 18:24:04
Originally posted by Z-e-r-o
Hmm... itse en peliä omista mutta; Hämeenlinnas Citymarketissa havainnoin tämän; PS2 Substancen takakannessa tosiaankin on tuo yksinoikeusmerkintä. Samanlaista en Xboxin vastaavasta löytänyt.

Myöskin, Pelit-lehden arvostelut ovat UNIVERSAALEJA eli vaikka arvostelukappale on Xboxin ei se automaattisesti tarkoita että kaikki arvostelijan kirjoittama on Xbox versiossa.

(että Jonsku on nyt vaan hiljaa siellä ja näyttää mulle sitten skeittausta ^^ )

Jaa yksinoikeusmerkintä? No SONY on tosiaankin vajonnut alas kun ottaa itsellensä skeittausmahdollisuuden... ;D No pakkohan se sitten on uskoa mutta aikamoista "kusetusta" kun rupesin pelaan VR tehtäviä ihan vaan sen takia että pääsisin käärmeellä skeittaan...Ei perkele oon pelannut ihan turhaan joku 300VR tehtävää...EEIIIHHH!!!!!(kohta rupee itkettään) :( Lopetan kohta Pelit lehden tilaamisen...Perkeleen huijarit!

PS:Niitä mielipiteitä pelistä unohdetaan tuo äsköinen ja kerrotaan kaikille mielipiteemme tästä loistavasta pelistä!(edelleenkin saa kertoa PS2 versiostakin tai vastaavasta Xbox tai pc versiosta)

?
29.5.2003, 15:41:43
ihan hyvä, mutta liian lyhyt. bonukset tuovat ärsyttävää tahkoamista (vr missionit). Minun mielestäni pelin Jackin naisystävä Rose näyttää ihan ff spirits within elokuvan Akilta