View Full Version : Foorumit Lagittaa...
SnowCrow
23.5.2003, 20:59:59
No en mä oo varma kuuluuks tää tänne... Mut kuitenkin.
Aina kun mä tuun tänne foorumeille, niin täällä on ihan hirveetä lagia!
Onko kellään muulla lagitusta vai onko mun koneessa kenties joku vika??
Ei täällä pysty olemaan kun lagitus pilaa kaiken!
Kysyinpähän vaan, jos joku on viisas ja osaa neuvoa...
Help me!!
Tordragon
24.5.2003, 3:16:35
Internet-yhteytesi on suolesta tai sitten vain koneesi. Rahani menevät kuitenkin ensimmäisen veikkaamiseen.
Ihan totta, modeemiaikoina ei minulla mitenkään ihmeellisesti lagittanut foorumi ja vielä vähemmän nyt kun kaapelimodeemin sain. Tosin, yhden toisen talouden kiinteän Internet-yhteyden turvin voin sanoa sen, että sillä foorumien selaaminen jo muistuttikin enemmän tuota ongelmaasi. Se tosin löi sitten esimerkiksi irkistäkin ulos ihan yhtä lailla, joten pelkästään nirso foorumille se ei (tietenkään) ollut.
Väliin kyllä foorumi jumittaa, mutta yleensä vain kun käyttää View New Posts -toimintoa. Mistään lagittamisesta ei voida puhua kuitenkaan. Veikkaan siis vain vahvasti, ihan oman empiirisen kokemuksen saralla, että kyse on liittymästäsi, mikä se sitten olikaan.
Ihan suotavaa on myös, että laittaisit moisessa "ongelmatapauksessa" tiedot koneesta ja yhteydestä suoraan aloituspostiin, ettei tarvitse sitten lisäillä kun joku kysyy kuitenkin. Auttaa ongelman analysoimisessa muiden saralta ja muutenkin pienentää vastauskynnystä kun kaikki eivät jaksa kuitenkaan kysyä.
Tordragonilla oli varsin pätevä postaus, johon lisäisin että selaimen vaihtaminen saattaa auttaa joissain tapauksissa. Varsinkin jos on vanhempi kone, niin IE ei todellakaan ole kevyin vaihtoehto.
Kokeile Operaa (http://www.opera.com) johon monet tältäkin foorumilta ovat tykästyneet, minä mukaanlukien. Kokeilemisen arvoinen ratkaisuvaihtoehto ainakin minun mielestä.
Lisäänpä vielä että useilla hirviökaistoilla ja gprs yhteyksillä on ongelmana valtava ping, joka aiheuttaa lagia niin irkissä kuin netissäkin.