View Full Version : vBulletin 2
Jackal von ÖRF
19.6.2002, 1:53:32
Quotaan tähän etusivun uutisista, koska en tänään jaksa edes kirjoittaa tuota uudestaan:
Kaikkien tunnukset sekä kesäkuussa aktiivisina olleet ketjut on siirretty uusille foorumeille. Salasanat joudutte vaihtamaan, joten menkää ensin sivulle http://youzen.fffin.com/vbulletin/member.php?action=lostpw. Jos tulee ongelmia, niin valittakaa irkissä (ja mieluiten jollekin muulle kuin minulle). Ulkoasu pysyy defaulttina ainakin keskiviikon yli. Jos jokin ei miellytä, niin hajotkaa itseenne - minä menen nyt nukkumaan. :P
Pika-FAQ:
Passuni ei toimi!!?!1
- http://youzen.fffin.com/vbulletin/member.php?action=lostpw
Mä en muista mailiani!
- http://youzen.fffin.com/vbulletin/memberlist.php
Vanhat viestit on täynnä koodimömmöjä. :mad:
- Voi voi. Etsi tuolta scripti, jolla voi tehdä replace-komentoja MySQL-tietokantaan: http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/
Suurin osa niistä on jo siivottu.
Moderaattorit?
- Joku toinen admini saa hoitaa ne: http://youzen.fffin.com/cgi/ikonboard/ikonboard.cgi & http://youzen.fffin.com/vbulletin/admin/ (älkää sörkkikö muita vipuja)
Missä vanhat foorumit? Olin tyhmä, enkä muista profiiliani.
- Aukenee aikanaan vain lukuna.
Miksi e-mailiini saapuu kokoajan ilmoituksia foorumin vastauksista?
http://youzen.fffin.com/vbulletin/member.php?s=&action=editoptions - "Use 'Email Notification' by default?": off
Jos jokin muu bugaa, niin postittakaa tänne. Valituksia ei oteta vastaan, ellei joku maksa 14-tuntisista työpäivistä ja toimita tänne nopeasti Buranaa.
...
Viestin yleisen äreyden tasapainottamiseksi tähän lisättäköön hymiö: :)
http://www.hotscripts.com/Detailed/16242.html
vtutus on tervettä, eikä sitä kuulukaan peittää.
Ihan hyvin tämä tuntuu pelittävän ja eikös pääasia ole, että edes jotain siirtyi? Uuden foorumin kanssa on aina hauska päästä soheltamaan niin käyttäjän kuin ylläpidonkin näkökulmasta. Aluksi tosin vanha veräjän vartija tuntuu luonnollisesti haikealta menetykseltä, mutta odottakaapas kun tämä uusi pääsee lämpimäksi niin maaliin ei mene enää yksikään kiekko!
Tuosta palkattomasta työstä mainitsisin, että tekeväthän jäsenetkin tätä palkatta ja osa vielä yllättävänkin avokätisesti on nyörtynyt kukkaronsa vetoketjua raottamaan. Ymmärrettävää heidänkin kannaltaan on jos homma ei toimi 100 prossaisesti - kyllä se vielä tulee toimimaan. ;)
Hyvät jatkot!
[crafter]
19.6.2002, 8:43:21
naksulle: phpMyAdmin lienee kuitenkin vielä toimivampi... ainakin omasta kokemuksesta.
Onhan tämä nyt miljoona kertaa parempi kuin se hidas ikonboard.
:) isosti
Jackal von ÖRF
19.6.2002, 8:51:23
Originally posted by [crafter]
naksulle: phpMyAdmin lienee kuitenkin vielä toimivampi... ainakin omasta kokemuksesta.
...kun täytyy tehdä replacea 15000 viestille, eikä phpMyAdminissa ole sitä ominaisuutta (eikä tuossa naksun antamassa linkissäkään). Tuollaisen skriptin tosin väsää itse helposti. Import-systeemissä oli pari bugia, joiden takia kaikki iB-koodit eivät kääntyneet sujuvasti, joten sitä täytyy vähän parannella. Toimintatapa on jo pään sisällä valmiina, joten täytyy vain koodata ja toteuttaa se myöhemmin. Odotettavissa on lyhyt huoltotauko.
Gabriel
19.6.2002, 9:38:26
No niin. Mukavaa kun tässä nyt ollaan; on paljon nopeampikin. Profiilini on tosin kotikoneen tiedostolla tallessa, joten olen yhtä koodimössöä tai jotain jonkin aikaa.
Ne modet.
Lista on kotona enkä yllättävästi ulkomuistista kaikkia osaa heti repiä esiin. Joku jäsen saa siis aimon annoksen minun :rispekti: -äni (tuon hymiön pitää vielä toimia ainakin joskus) jos kaivaa esiin modelistan ja lähettää sen minulle sillä aikaa yritän hoitaa kaikki modet jotka ulkomuistista muistan.
EDIT: Yllättävää, mutta kun hakemaan oikein etsii niin ei oikein olekaan enää varma kuka oli missäkin. Pitää päivittää tämä vatun vanha Gabriel-87 -käyttöjärjestelmä joskus. Onneksi se ei sentään kaatuile.
Jos olit modena jossain; lähetä mulle PM:ää ja kerro missä olit. Häivyn nyt 10 minuutiksi katsomaan löytyykö työpaikan keittiöstä teetä, joten tässä teille mahdollisuus hukuttaa PM-boksini floodiin. :P
Ei kuitenkaan kannata.
absinthe
19.6.2002, 10:34:52
Jeesus... kuten sanottu, tämä on sekavin vooruminvaihto ikinä :p pari kysymystä, jotka ovat tietenkin aivan typeriä ja aiheettomia;
1. tuleehan vahnat hymiöt takaisin?
2. tuleehan vanha ulkoasu takaisin, tai vaihdetaanhan tämä edes jotenkin hienompaan?
ööh.. :D nyt ei oikein aivot toimi. saattoi lukea ylläkin, mutta olen laiska ja en lukenut. ja olen nukkunut yöni huonosti. joten infottakaa vanhaa älli-tätiä.
Originally posted by Ally
1. tuleehan vahnat hymiöt takaisin?
2. tuleehan vanha ulkoasu takaisin, tai vaihdetaanhan tämä edes jotenkin hienompaan?
1. En ymmärrä, mikseivät tulisi.
2. Tuolla ylhäällä Jackal mainitsi, että ulkoasu pysyy defaulttina ainakin keskiviikon yli.
Jackal von ÖRF
19.6.2002, 19:18:53
Nyt noita Ikonboardin quote- ja hymiökoodimömmöjä on siivottu jonkin verran. Arviolta 90-95% niistä saatiin korjattua. Jos tuo ei riitä, niin täytyy tehdä uusi huoltokatkos...:p
EDIT: Yritän koko ajan kehittää replace-komentosarjaa, jolla nuo kaikki saisi siivottua, mutta täysin vedenpitävää koodia ei ole vielä löytynyt, eikä 1000 viestiä per 20 sekuntia -vauhdista siten saada täyttä hyötyä. :( Moderaattorit voivat editoida sekoilevia viestejä ilman, että tulee sitä "Edited by" tekstiä kunnes suurin osa häiriöistä on poistettu.
Purity
19.6.2002, 20:02:37
Luin nyt ainakin tämän threadin, ja mitään ei tästä aiheesta sanottu (tai sitten olen sokea >.<).
Että tuota.. onko niitä avatareja mitenkään mahdollista saada takaisin piakkoin?
Käväisin User CP:ssä, ja kokeilin, mutta siellä ei ole yhtään avataria, joten kysäsen täältä?
Muuta sanottavaa on, että olen hyvin iloinen että foorumit vaihtu tähän! Käyn yhdellä toisella foorumilla joka käyttää tätä samaa vB-hommaa, ja täytyy sanoa että se on hyvä näin. Tietysti nyt näyttää, että kaikki ei ole vielä ihan kunnossa, mutta mitäpäs siitä (ainakaan tällä hetkellä ;)).
Edit: Näyttää tulleen takaisin nuo avatarit! Kiitos kuka-admineistä-se-sitten-olikin-joka-sen-teki *halaa* :)
Eetupatukka
19.6.2002, 21:07:05
Tässä pieni valituksen aihe: Avatrien kokorajoitus on aivan fasistisen tiukka. Kaikilla olisi varmaan kivaa, jos avatarit saisivat olla isoja, mutteivat niin isoja, että ne leventäisivät sivuja, luoden sinne ärsyttäviä palkkeja. Ainakin avatarin pituus saisi illa isompi.
Muuten tämä foorumi toimii oikein mukavasti.:)
Jackal von ÖRF
19.6.2002, 22:01:12
Nykyinen avatar-raja on 120x120 pikseliä (oltava neliö). 150x150:een sen voisi kai nostaa...
*käy säätämässä*
Vanhojen foorumien värimaailma on nyt suurinpiirtein siirretty tänne. Jokainen voi laittaa sen itse päälle: User CP > Edit Options > Style Set > FFfin Traditional
Hyvin näyttäisi pelittävän, nykyään kun menee jonnekkin alueellekin ei tarvitse enään odottaa 20 sekunttia vaan se menee sinne tasan sillä silmäyksellä, eli hyvin näyttää toimivan.
Ulkoasukin muuttui aika nopeasti vanhan kaltaiseksi, eli kaali on ollut kieltämättä aika ahkera tämän kanssa viime aikoina. :)
Eikö sitä foorumin perus layouttia olisi kuitenkin mahdollisuus saada valittavaksi? En oikein jaksa enää katsella tätä paskanharmaata väriskaalaa. :rolleyes:
Isoja avatareja tarvisevat pieni...jalkaiset miehet. Minulle kelpaisi 50*50 ihan hyvin. No mutta joo, turhaa valitusta, enpä minä onneksi tämän vuoksi postannut.
Niin, onko mahdollista saada tuo "Pages in thread" -systeemi myös "New posts" -sivulle? Nyppii-ii-ii. Toinen äärikiusani eli nimisolun vaihteleva koko onkin jo korjattu, ylistetty olkoon se joku tyyppi jota en enää muista nyt kun se on hoitanut hommansa.
Saisikohan tuon New Thread -numiskan pois joka ikisestä ketjusta Post Replyn vierestä? Joskus on sen verran tumpelo olotila että sohii jonnekin sinne päin, meitä tähtäysrajoitteisia olisi hyvä muistaa.
psaijai
20.6.2002, 1:26:36
Originally posted by Potri
Eikö sitä foorumin perus layouttia olisi kuitenkin mahdollisuus saada valittavaksi?
Onhan se mahdolista. Kanatasko käyttää aivoja. Jos kaali sano että "Jokainen voi laittaa sen itse päälle: User CP > Edit Options > Style Set > FFfin Traditional" niin eiköhän siellä ole sitten vanhakin ja siellähän se on. Eli User CP > Edit Options > Style Set > vBulletin 2 Default
Originally posted by spy85
Onhan se mahdolista. Kanatasko käyttää aivoja. Jos kaali sano että "Jokainen voi laittaa sen itse päälle: User CP > Edit Options > Style Set > FFfin Traditional" niin eiköhän siellä ole sitten vanhakin ja siellähän se on. Eli User CP > Edit Options > Style Set > vBulletin 2 Default
Oho. No siellähän se on. En vain äsken huomannut, vaikka kuinka tarkkaan tuota other options aluetta tiirasin.
Onkos tuolle FFfinin etusivulle mahdollista laittaa tämän kanssa se lista aktiivisista käyttäjistä ja uusimmasta topicista? Entä voiko niitä ei pikavalittavina olevia hymiöitä vielä käyttää?
Jackal von ÖRF
20.6.2002, 1:35:05
Niin, onko mahdollista saada tuo "Pages in thread" -systeemi myös "New posts" -sivulle?
Eiköhän siihen jokin modi löydy.
Eikö sitä foorumin perus layouttia olisi kuitenkin mahdollisuus saada valittavaksi?
Nyt on. FFfin-layout on nyt oletuksena ja sen alkuperäisen voi valita, mutta siihen ei tehdä modifikaatioita.
PS: spy, ei ollut vielä 5 min sitten.
Saisikohan tuon New Thread -numiskan pois joka ikisestä ketjusta Post Replyn vierestä?
Olen minäkin sitä suhinut välillä. Eipähän enää. :D
Onkos tuolle FFfinin etusivulle mahdollista laittaa tämän kanssa se lista aktiivisista käyttäjistä ja uusimmasta topicista? Entä voiko niitä ei pikavalittavina olevia hymiöitä vielä käyttää?
1. On, kunhan väsäillään.
2. Joskus. http://youzen.fffin.com/vbulletin/misc.php?s=&action=showsmilies
Sitten jossain välissä täytyy tehdä FAQ-sivut uusiksi, koska olen lisäillyt custom vb-koodeja. Tässä muutama. Ainakin spoiler-tagi on vielä tulossa, huomenna.
[*center]Centered text[/center]
Centered text
[*s]Strikethrough[/s]
Strikethrough
[*quote=Somebody]This is a quote[/quote]
This is a quote
(ilman tähteä kaikki siis)
(älkää postittako pelkän testauksen vuoksi, vaan käyttäkää edittiä)
-Rixu-
20.6.2002, 12:43:16
Wou!! Oli hieman outoa tulla uudistettuun foorumiin. Salasanan kanssa oli aluksi ongelmia, mutta sekin sitten selvisi kun luki ohjeita.
Hihii, kaikki on niin uutta ja hieman outoa, mutta eiköhän se tästä. Sitten varmaan taas tilanne parantuu, kun pääsee joka päivä käyttämään tätä uutta muotoa.
Siis kaikki sujuu hyvin, kun tutustutte ihan rauhassa uuteen tuttavuuteen ja sitten jos ette vielä tiedä mitä tehdä niin sitten älähtäkää. Tässä tilanteessa ohjeiden lukemisen tärkeys korostuu. Ja sitähän ei voi koskaan yli mainostaa, että muistakaa ohjeet.
Ainiin, kumarrus ja kunnioituksen osoitus vielä työn tehneille admeille.
Jepjep, tässähän tämä. Jännä on. Käsittääkseni tuon saisi myös laittamaan kaiken "ylimääräisen" tilan threadin otsikon soluun, eikös?
http://sivut.koti.soon.fi/mikaelmuurinen/taellane.jpg
Mikä selain? Operalla toimii mukavasti, nääs.
// Jackal
// Opera 6.03. -R
Jackal von ÖRF
21.6.2002, 0:42:41
Tarkkailkaa UserCP:tä, sillä seuraavaksi sinne tulee uusi kenttä, joka auttaa tekstin värin lisäämisessä.
Jackal von ÖRF
21.6.2002, 20:41:28
Nysse on siellä (lue edellisen viestin spoileriteksti). Jos käyttää preview-nappia, niin se tulee tuplana, mutta se ei ole oleellista. :D
Jos palaute on hyvää, niin lisätään pääasiallisesti moderaattorien käyttöön vastaavanlainen tekstikenttä, joka lisätään editoitaviin viesteihin automaattisesti. Tuo systeemi, josta puhun, löytyy siis User CP > Edit Profile > Default Message (sivun loppu)
Jotenkin nuo värit ärsyttävät pääosan ajasta. Osalla kyllä on ihan kelpuutettavia, mutta osa keksii käyttää suorastaan silmiä rasittavia värejä.
Moderaattoreiden editteihin tuo olisi ihan kätevä, vaikka kyllä sen kirjoittaminen sujuu muutenkin. Mutta kun kerran tuommoinen mahdollisuus on, niin mikäpä siinä. Ja onhan tuo ikivärjääjille ihan kätevä ratkaisu, pelkään vain värisotaa.
-muahaha :D
EDIT: Hmm, spoiler tagi nähtävästi käytössä?
Heti alkaa näyttää siltä, että "Location" ja "Sex" tarvitsevat jonkun tiukemman maksimipituuden. Noita koko taulukon vääristäviä hirviöitä näkyy jo joka paikassa.
Jackal von ÖRF
24.6.2002, 17:34:56
Poistin tuosta taulukosta nowrap-määritteen, joten ylipitkien locationien yms. ei pitäisi enää vääntää taulukoita. Kummankin kentän maksimipituus on 25 merkkiä.
The death Magic
24.6.2002, 18:43:18
kokeillaas nyt vastata.
Hyvin toimivat vaikka salasanan kanssa vähän aikaa kummasteli. No nyt sekin on kunnossa.
Ja ihan siisti foorumi modeemi pyörittää hyvin. Kokeillaan vielä kuvien ym muiden kanssa(olen kytkenyt ne väliaikaisesti pois itseltäni.
Eetupatukka
27.6.2002, 22:02:06
Viestien poistaminen on yhtä helvettiä, varsinkin isoissa aiheissa, jollaisissa spammia yleensä esiintyy.
Jackal von ÖRF
27.6.2002, 23:52:48
Täytyy siis jollain ilveellä saada delete-nappi näkymään topikeissa. Pistetään korvan taakse.
Jim Profit
28.6.2002, 11:26:42
Onkos mahdollista/sallittua saada heitettyä profiilista signature kohtaan javascript/php koodia joka sattumanvaraisesti arpoisi sigun?
Hmm kumma tää juttu valittaa ettei mulla muka vielä ole yli 50 postitusta omaa avataria varten... mutta mullahan on jo parisataa
<- :huh:
// edit
äääööååå nyt se toimii :P N/m....
Onkos se palvelinkuormitus nyt vähentynyt?