View Full Version : Huonoin peli jota olette pelanneet?
Toivottavasti tämä ei mene liian lähelle Keskeytettyjen pelien ketjua.
Mutta kuitenkin eli mikä on yksinkertaisesti huonoin peli jota olette pelaanneet ja miksi.
Itselläni se on Playstation peli Koudelka, ideana ihan mielenkiintoinen, sekoitetaan FF8 ja Resident evil, mutta toteutus on perseestä huono. Hahmoista ei saa selvää, viholliset ilmestyvät tyhjästä, ukkoja ei voi parastaa kuin tallennus pisteissä. 4 levyä, joista ensimmäinen menee läpi parissa tunnissa. Aseet hajoavat juuri silloin kuin niitä tarvitsee. Käyttää liikaa kliseitä ja ei ole pelottava.
Maksoi liikaa n. 200mk.
/peli hyvitetty Porin peliliikkeeseen.
Banjo_Bill
27.5.2003, 13:02:49
Huonoimpia pelejä (joista olen jopa maksanut oikeaa rahaa).
Moonwalker (Megadrive): ostin muutaman käytetyn pelin ja tämä oli siinä mukana. Kerrassaan kökkö esitys.
World Cup '90 (Megadrive): kerrassaan karmea futispelin irvikuva.
Fifa'94 (Megadrive): nätti isometrinen kuvakulma, mutta kontrollit ovat suoraan helvetin esikartanosta. Kaikenlisäksi altavastaajana oleva joukkue pystyy tekemään kahdella laukauksellaan maalit jostain puolesta kentästä.
Ice- Alex Dampier Hockey (tjs.) (pc): ostettiin kaverin kanssa ihan sokkona, ulkoa katsottuna peli näytti siistiltä, mutta pelattavuus oli karmeaa.
Contra (psx): karmea yritys tehdä Contrasta 3d räiskyttely. Mukana tuli kivat 3d lasit... siinäpä kaikki positiivinen kyseisestä pelistä.
Lone Soldier (psx): pleikkarin ensimmäisiä pelejä... ja sen kyllä huomasi.
NHL Faceoff '97 (psx): typerä lätkäpeli, jossa konevastus tekee maalinsa aina saman kuvion jälkeen. Muutenkin maalin teko oli puhdasta arpapeliä.
Lisäksi erikoismaininnan saavat viimevuosien nalpat (en ole ostanut ainuttakaan, olen pelaillut lähinnä toisten pelejä). Onko seuraava tilanne tuttu:
-toisessa erässä urheasti pelaava kotijoukkue (sinä) painostaa ja onnistuu kovan väännön jälkeen menemään 3-0 johtoon, mutta sitten tapahtuu jotain outoa: kone ei pidä tästä ja päättää tasoittaa hieman peliä. Seuraavan 20 sekunnin aikana (reaaliaikaa) konevastus laukoo kolme kertaa puolesta kentästä, siniviivalta tai laidan läheltä ja jokainen veto uppoaa vastustamattomasti verkon perille. Erän lopussa ainoa tähtihyökkääjäsi joutuu tappeluun ja istuu koko kolmannen erän jäähyboksissa. Muutenkin kolmannessa erässä sinun joukkueestasi on jatkuvasti äijä pihalla ja vastustajan maalivahti torjuu normaalit tilanteet kuin muuri. Saat ehkä tehtyä maalin, mutta voit olla varma, että kone tasoittaa seuraavalla laukauksella. Peli päättyy tasan tai sitten viimeisellä minuutilla maalivahtisi imuroi jälleen...
yksisiipi
27.5.2003, 18:31:18
Huonoja pelejä on aivan liikaa. Niitä on vielä vaikeampi muistaa, vaikka niitä onkin paljon. Jos nyt yhden nimen aluksi vetäisin lokaan, vaikka tuskin sekään huonoin on.
Joku supernintendon pesispeli on aivan karsea. En ole sitä paljon pelannut, mutta ei se mailankannattelu ole kentälläkään kovin mukavaa. Ruudulta katsottuna ikävämpää. Ei kai pelissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta että pesistä konsolilla. Minusta se on aika köyhää. Esimerkiksi muista inhoamistani urheilulajeista (esim. jääkiekko, jalkapallo) saa sentään pelattavan pelikokonaisuuden.
Tulihan se toinenkin mieleen.
Chrono Trigger Jet Bike
Itse Chronossa moottoripyöräily oli ihan toimivaa, mutta yksinäisenä pelinä siitä ei jää oikein mitään käteen. Pelattavuuskin on aika karseaa. Kyllähän tuota kokeilee pahemman puutteessa.
Niin huonoimpia pelejä, kyllä niitä on, mutta koskaan ei tule pahimpia tapauksia mieleen kun pitäisi, mutta heitämpä tähän nyt yhden ehdottomasti huonoimmista peleistä joita olen pelannut.
Retro Force
Joskus itseasiassa tykkäsinkin tästä, mutta nyt kun edes ajattelee. hrrr. Pelistä en onneksi paljoa maksanut, ehkä 20€, tai jotain. Peli oli niin tylsä ja yksinkertainen (no ehkä pelattavuudelta ja läpi menon kannalta kohtuu vaikea), että se jäi oikein kesken. Eipä siinä pelissä ollut oikeen mitään mielenkiintoista, eikä oikeastaan semmoistakaan joka olisi jäänyt muistettaviin. Juoni nyt oli mitä oli, eikä se ollut edes mikään juoni, vaan ainoastaan joku syy lähteä tylsälle matkalle. Kyllä tota joskus pelasi, enkä ole siinä mielessä hukannut 20€:roa, mutta nykyään kun ajatteleekin, niin kyllä se on yksi huonoimmista peleistä jota olen pelannut.
Pistän myöhemmin lisää kuhan muistan huonoja pelejä.
AlkoTanko
27.5.2003, 20:25:49
Minusta GTA III on kömö. Siinä ei ole tippaakaan sitä samaa peli-iloa kuin vanhoissa. Sen sijaan olisikin pitänyt julkaista Vice City, joka oli hyvä.
Ja sitten X-Men: Mutant Academy. Hyi, etten muuta sanoisi.
Dynasty Warriors
Kontrollit olivat suoraansanottuna perseestä. Idea on kyllä erittäin kiehtova, ja jatko-osat ovat luultavasti olleetkin parempia (en ole kokeillut). Tätä ei kertakaikkiaan voinut pelata kuin muutaman tappelun.
Top Gun (NES)
Oletan että tätä peliä osaa pelata vain MacGyver.
Nämä olivat molemmat huonoja esimerkkejä. Yritän keksiä parempia, jonka jälkeen editoin viestiä.
...
Granstream Saga
Uuh, tämä on tosiaan huono. Nykyisin pidän itseäni hyvänä kuluttajana, mutta tämä peli oli täyttä rahanhukkaa. Aivan surkea kaikin puolin. Toisaalta, tämmöiset hieman normaalista poikkeavat roolipelit ovat aina kiinnostavia, ja niin oli tämäkin. Kuitenkin n. 10 tuntia pelaamista riitti minulle. Peli on tainnut (ehkä) olla kestolainassa serkullani useita vuosia tämän jälkeen. En ole nähkääs sitä juurikaan kaivannut.
Roakel
28.5.2003, 12:34:38
Huonojen pelien lista on paljon suurempi kuin hyvien pelien, suuri osa peleistä ovat huonosti toteutettuja tai jollain muulla tavalla epäonnistuneita tekeleitä. Omistan itse monta huonoa peliä josta olen jo monta vuotta koittanut päästä eroon myymällä niitä, mutta kuka ottaa vastaan pelin joka on suoraan sanottuna surkea?
Running wild: Kyseisessä pelissä on tarkoitus kilpailla eläimillä jotka ovat ihmismäisiä, tarkoituksena on päästä ensimmäisenä maaliin ja voittaa 5:ssa maassa pääpalkinto, eikö olekkin yksinkertaista? Peli on huono, tylsä, ei minkäänlaista juonta, hahmot ovat rumia eikä pelissä ole mitään tarkoitustakaan. Tämä peli valmistettiin 1999 ja ihmettelen suuresti miten huonosti tämä peli tehtiin kun myynnissäkin oli huippupelejä.
Lisenssipelitkään eivät ole pärjänneet minun maulleni ja toivoisin että he lopettaisivat niiden myynnin. Pienetkään lapset eivät pelaa sellaisia pelejä juuri ollenkaan, miksi sitten myydä sellaista.
Uber Weapon
28.5.2003, 14:14:24
Orphen: Scion of Sorcery...
Ehkäpä siinä oli se huonoin peli. Tai siis ainakin mikä tuli ekana mieleen. Täysin sieluton, turha ja epäkiinnostava. Olipa muuten eka Pleikka2 peli minkä sain... Jo itseasiassa ennen konetta ostin sen käytettynä (hmmm hälytyskellot kyllä soivat että miten voi olla peli käytettynä vaikka konsolikin tuotiin markkinoille vasta edellisenä viikkona). Paska mikä paska.
Se on siis huonoin peli minkä olin ostanut. Onhan noita huonompiakin mutten ole niitä (luojan kiitos) omistanut.
deadnyte
28.5.2003, 23:48:11
NESin legendaarinen Cheetah Men II. Kenties joku tunnistaakin pelin, toivottavasti ei sentään pelannut ole. Surkeat kontrollit, surkea grafiikka, tappavan vaikea.. hermoja raastavaa tasohyppelyä joka tuutista. En suosittele kenellekään.
Tsekkaa Nesretron juttu kys. pelistä:
http://www.nesretro.com/shite/cheetah.html
Hah tuleekin vielä traumat mieleen
Kerronpa teille tarinan:
Oli kylmä talvi ilta, kun pikku rauskimon meni kaupunkiin, yhtäkkiä rauskimon katsoo maahan ja näkee siinä PSX pelin rauskimon katsoo peliä lähempää ja se onkin joku 7Blades tappelupeli.
Sitten Rauskimon menee kaupungin jälkeen kotiin pelaamaan.
Rauskimonille tuli elinikäiset traumat.
Repeilin kyllä aika pahasti ku pelasin sitä :D.
Peliä ei voi suositella kenellekkään peli näyttää huonolle tuntuu huonolta ja kestää 3minuuttia.
Jumala armahtakoot kuka on tuon pelin ostanut !
Ken_Masters
29.5.2003, 16:30:15
Niitähän riitäisi, mutta mainitsen huonoimman: The Granstream Saga. Tämä roolipelin(tai onko se alkulima edes peli) kuvatus on Grafiikoiltaan: Niin houno, että se saa amigan 3D pelit loistamaan (hahmoilla ei edes ole naamoja!)
Pelattavuudeltaan: niin surkea, että se sulattaa aivosi heti kolmen minuutin jälkeen (taistelu moodi on erittäin turhauttava, Tarinaltaan: tarinan surkea hohtoa ei edes huomaa, kun kukaan ei jaksa lukea tekstejä...
Tässä vähän aikaa sitten kokeilin peliä ihan säälistä ja, kun olin pelannut toiseen maailmaan ajattelin tallettaa, mutta peli valitti, että ei ole tilaa, sitten katsoin Pleikkarin ah niin mahtavalla memorycard managerilla, että oliko niissä tilaa... Kaikki talletikset olivat lähteneet, FF:syt, SF:rit kaikki. :P
Joten kävelin vessaan, otin pelin ja väänsin kuivat paskat pelin päälle.
Yhden plussan annan pelille: Anime pätkät.
Bartz-87
29.5.2003, 20:47:54
Originally posted by Ken_Masters
Niitähän riitäisi, mutta mainitsen huonoimman: The Granstream Saga. Tämä roolipelin(tai onko se alkulima edes peli) kuvatus on Grafiikoiltaan: Niin houno, että se saa amigan 3D pelit loistamaan (hahmoilla ei edes ole naamoja!)
Pelattavuudeltaan: niin surkea, että se sulattaa aivosi heti kolmen minuutin jälkeen (taistelu moodi on erittäin turhauttava, Tarinaltaan: tarinan surkea hohtoa ei edes huomaa, kun kukaan ei jaksa lukea tekstejä...
Tässä vähän aikaa sitten kokeilin peliä ihan säälistä ja, kun olin pelannut toiseen maailmaan ajattelin tallettaa, mutta peli valitti, että ei ole tilaa, sitten katsoin Pleikkarin ah niin mahtavalla memorycard managerilla, että oliko niissä tilaa... Kaikki talletikset olivat lähteneet, FF:syt, SF:rit kaikki. :P
Joten kävelin vessaan, otin pelin ja väänsin kuivat paskat pelin päälle.
Yhden plussan annan pelille: Anime pätkät.
Loppujenlopuksi tuo on aika hyvä peli. Itsekin ajattelin alussa että kuka tommosta nyt viittii pelaa mut 3v tauon jälkeen aloin vaa yhtäkkii pelaa sitä. Siinä kyllä jää jumiin todella helposti.
Itse sanoisin kaikkien aikojen huonoimmaksi peliksi NESsin Turtles 1 pelin. Kamalaa tuskaa alusta loppuun ja kun pelissä ei voi edes tallentaa. Kivaa päästä Silppuriin asti ja sit joku tulee ja BAM, Game Over ja alusta alkaa :(
:prkl: :prkl: :prkl:
Clawlynna
31.5.2003, 13:41:05
Ainakin PC-pelien puolella on tullut törmättyä pariinkin huonoon peliin:
Riva -Varjojen kaupunki: Tilasin tämän tietokone-ropen kuvatuksen joskus jostain ilmaiseksi. Harvinaisen ärsyttävän vaikea (tai sitten olen vain huono pelaamaan). En kyllä jaksanut pelata kovinkaan pitkälle. Taisin lopettaa siinä vaiheessa, kun eräs hahmoistani satutti itsensä pahasti kävellessään kivikossa (tai jotain vastaavaa) :eh:
Dark colony: Yksi surkeimmista RTS-peleistä joita olen pelannut. Tylsä, vaikea ja ei kovin omaperäinen.
gorppi
31.5.2003, 21:25:47
Huonoimmat kokemukset on tästä yleismaailmallisesti haukutusta Daikatanasta. Alkeellinen krafiikka sen ajan muihin kilpailijoihin nähden oli sen suurin kompastuskivi. Varsinkin kun 3D "räiskinnöissä" se on aika merkittävässä osassa. Eikä se kyllä millään muulla osa-alueella esittänyt mitään uutta.
Vaikka kyllä sitä lähiverkossa pelas ihan mielellään cooppina, muttei kyllä yksinpelinä napannut sitten yhtään. Kyllä huonompiakin pelejä varmasti löytyisi, mutta tuo nyt tuli päälimmäisenä mieleen.
Onhan se sanottava että on se luokaton peli, ei siitä mihinkään pääse. :) Ei kannata napata edes halpiksena.
Thuei'iral
1.6.2003, 10:35:10
Ephemeral Fantasy (tai jotain) oli hirveä. Tai oli se aluksi ihan mielenkiintoisen tuntuinen ja grafiikkakin oli hyvä, mutta tarina oli kayhean kliseinen ja siinä ei päässyt eteenpäin. Sitä ei yksinkertaisesti tajunnut ja sitten olisi vielä pitänyt käyttää siihen aika paljon aikaakin. Ei kiitos. Olisin kyllä halunnut tietää muuttuisiko se tarina edes vähän, mutta ei sitä jaksanut pelata.
Apocalypse. Sellainen Bruce Willis -räiskintäpeli PSX:lle. Niin huono, että naurattaa. ^^
Ostin sen joskus aikoinaan Kajaanin Citymarketin alennuskorista, peli kiinnitti huomioni, koska Bruce Willisiä olen aina jollain tasolla ihaillut ja ajattelin että kappas, nytkö hänestä on sitten tehty tällainen peli, eikun testaamaan, ja tietyllä varauksella tottakai. No, pelaaminen koostuu siis nuolinäppäimien ja X:n näpyttelystä, putkessa juoksemisesta ja silmittömästä yliluonnollisten ja päättömänä kirmailevien monstereiden jyräämisestä. Pelin läpäisee huonompikin pelaaja ~tunnissa, juoni on aivan mitäänsanomaton ja grafiikat ovat muutamaa ihan kohtalaisen hyvin toteutettua pätkää lukuunottamatta juuri sieltä.
Kiltit, pysytelkää kaukana tästä pelistä. :P
Hmmh, harvemmin tulee peliä ihan hirveäksi tuomittua, kun pahimmat tapaukset ovat jääneet pelaamatta tai erittäin vähäiselle pelaamiselle. Onneksi. Mutta muistellaanpas nyt niitä aika kamalia pelejä, hmm.
No ainakin on pakko mainita NESsin Dragon`s Lair. Tosin olen pelannut tuotakin peliä noin ensimmäiset kaksi ruutua, kuolin nimittäin jo ensimmäisessä ruudussa kymmenkunta kertaa (sarjassa evt miten ne keksii niin ärsyttäviä kontrolli/ajoituskikkailuja jo ihan pelin alkuun, hermo menee jo alkuunsa). Jo alkuvaikutelma pelistä oli aika huononpuoleinen, kun jo nauroin itseni tärviölle päähahmon nähtyäni. Siitä ukosta tuli ihan mieleen jonkinlainen kamala suomalaisjuntti. Ei hyvä, ei ollenkaan hyvä. Ja sitten kun vielä kontrollit olivat aikamoisen kamalat, niin ei peliä kyllä viittä minuuttia pidempään kestänyt. Kaikenkaikkiaa ihan hirveä peli.
Njoo ja sitten on myös SNESsin Battletank, joka ei voisi tosiaankaan vähempää kiinnostaa jo aiheeltansakin. Sitten kun vielä niinsanottu toteutus on sössitty sellaiseen 'katsellaan puoli tuntia aavikkoa samalla kun yritetään löytää jostain vihollinen ja toimintaa' -tyyliin, niin ei kyllä tuostakaan mitään hyvää voi sanoa. Ei sitä yksinkertaisesti jaksa pelata.
On kai niitä paljon muitakin erittäin huonoja pelejä, muttei vaan ole eteen osunut niin että jälkikäteen vielä muistaisi senlaatuisen pelaamiselämyksen. Pääasiallisestihan sitä tietenkin pyritään pelaamaan hyviä pelejä.
Catch a fish
2.6.2003, 11:46:24
Huonoja heräteostospelejä löytyy varmasti jokaiselta, mutta yksi on ylitse muiden. Pikkuveljeni kaveri toi kerran meille lainaan pelin nimeltä "Attack of Saucermen", tai jotain sinne päin. Aivan järkyttävä peli.
Pelihahmo on sprite ja kaikki pelin grafiikassa, pelattavuudessa ja niin edelleen on huonoa. Mitään sanomisen arvoista en tästä mestariteoksesta löydä, joten sinetöin huuleni näillä sanoin.
Älkää edes vilkaisko.
Roleplayer
2.6.2003, 12:59:29
Näitä pelejä on muutama harmi vain etten muista kunnolla kummankaan nimeä...
Toinen peli on joku ihmeen Ihmeneloset peli PSX:lle...Tämä on todella typerä peli sivulta päin kuvattu peli jossa mennään kenttiä eteenpäin hakaten vastaan tulevia ukkoja...Ja kaiken lisäksi liian helppo...
toinen on joku Dracula..."##"%#"..Joka on kuin Myst silmistä kuvattu ja hiirella ohjataan eteenpäin..Tämä peli on tehty mahdottomaksi pelata läpi, mutta itse olen jotenkin sen läpi onnistunut pelaamaan...Ja peli on niin lyhyt että sen pääsee illassa läpi...Ei kannata ostaa....
(Ja jos joku muistaa jommankumman pelin nimen niin..Hyvä :P)
Gabriel
2.6.2003, 14:20:22
V2000. Tunnettu paremmin nimellä Virus 2000. Sain tämän silloin ala-asteen aikoihin jolloin harrastin vielä pelien metsästämistä nettikaupasta puhtaasti ensivaikutelman perustein. Tätä sitten oltiin hehkutettu ihan mielettömästi ja nimikin vaikutti ihan kivalta. Minä sitten menin lankaankin. :blah:
Yksi kehnoimmista pelaamistani peleistä koskaan. En jaksanut edes ensimmäistä kenttää läpi mennä. Ja ajatella että olin maksanut moisesta roskasta 360 markkaa. Pah.
Z-e-r-o
2.6.2003, 16:17:23
Lähden nyt ihan pleikkari ajasta eli:
Rainbow Six (psx): PC'llä kelvollinen mutta Pleikalla niin reijästä kun olla ja voi. Grafiikka on surkeaa, vihollisiin osuu vaikka ei yrittäisikään, Bugisuus on sanoinkuvaamatonta. Esim, seinien läpi voi ampua. (kyllä saattaa voida oikesti mutta tässä pelissä ei pitäisi kyetä)
Melinda
2.6.2003, 22:32:52
Originally posted by Demonray
Oli kylmä talvi ilta, kun pikku rauskimon meni kaupunkiin, yhtäkkiä rauskimon katsoo maahan ja näkee siinä PSX pelin rauskimon katsoo peliä lähempää ja se onkin joku 7Blades tappelupeli.
Olin joskus lähellä ostaa tuon pelin, mutta onneksi jätinkin sitten hyllylle..
Dark Stone on yksi aikojen huonoimmista peleistä(joka on jäänyt mieleen, onhan niitä heräteostoksia tullut osteltua aika paljonkin.)
Dark Stone oli tosiaan kauhea pettymys, pas** grafiikka, juoni ei kulkenut hyvin ja ennen kaikkea tylsä.En suosittele kenellekkään.
Tallennus systeemikin oli syvältä, aina kun tallensit niin se vei about 5 blockkii, ja jos koitti tuhota niin tuhoutus kaikki samalla.
Ainut hyvä puoli, joka pelistä jäi mieleen, niitä pelattavia hahmoja oli aika monta, josta sai valita.
Yksi huonoimmista peleistä on Crypt Killer. Tämä on niin järjetön peli että oksat pois. Pelissä ei ole edes juonta, vaan ainoa asia jota voi tehdä on juosta ympäri labyrinttia ja lahdata monstereita. Tallennus mahdollisuuksia ei ole, jos kuolee, niin pelin joutuu aloittamaan aivan alusta ja se on vasta turhauttavaa. En suosittele tätä peliä kenellekkään.
Toinen huonoin peli, jota olen pelannut, on Area 51. Tämä on täysi kopio Crypt Killeristä ja tässäkään ei ole minkäänlaista juonta. Eroa edellä mainittuun peliin tässä on, että hirviöiden tappaminen ei tapahdu labyrintissä vaan joillakin teollisuusalueilla. Hyvä asia näissä peleissä oli se, että paketin mukana tuli sellainen pleikkariin kytkettävä pistooli ja se teki pelaamisesta hieman siedettävämpää. Toinen hyvä asia oli, että sain myytyä ne pelit, eikä ne enää pölyty hyllyssä. Eli, kummatkin pelit ovat niin hirveitä, että ihan itkettää.
FireAdept
4.6.2003, 8:18:35
Itse en huonoja pelejä ostele, koska pelit ovat niin kalliita, ettei heräteostoksiin ole varaa. Todennäköisesti on mainittava muutama lisenssipeli, koska ne nyt vain ovat huonoja.
Lisäksi GTA III on mielestäni aivan järjetön. Väkivallasta on tehty hauskaa. Peli on K-18, mutta aikuisilla (joiden siis PITÄISI olla ainoita jotka peliin saavat kokea) luulisi olevan edes vähän moraalia. Mutta valitettavasti peliä pelaavat noin 11-vuotiaat henkilöt (itsekin olen vasta 15 ikävuoden kynnyksellä, eli siis liian nuori itsekin; ja peliä kumminkin pelannut, vaikka en kauaa kerta kaikkiaan pystynyt), joiden vanhemmat ovat näistä jutuista ihan pihalla. He ovat muuten samoja vanhempia, jotka jälkeenpäin syyttävät yksinomaan pelejä lapsensa turmeltuneesta käytöksestä. Ei se välttämättä ole huonoin peli. Mainitsin sen vain, koska sitä on hehkutettu aivan liikaa.
Lisäksi en voi ymmärtää, miten Age of Empiresin ja Command & Conquerin tapaiset reaaliaikastrategiat voivat toimia konsolilla.
Oktobotti
4.6.2003, 8:23:45
Final Fantasy VI
Pelasin tätä kaverilla, ja pääsin toteamaan, että vastaavanlaista grafiikka en ole nähnyt vuosiin. Siis aivan uskomatonta mössöä koko peli. Ja tämän vielä piti olla 2000-luvulla julkaistu tekele.
Lisäksi pelin taistelusysteemi on täysin sekava ja muutenkin outo. Ketä kiinnostaa säätää valikosta, hyökkääkö, vai ei, kun sen voi muissa pelissä tehdä paljon yksinkertaisemmin ja nopeammin.
// Sarkasmivitseistä menee imu, mikäli joku ottaa ne todesta, mutta ehkä se olikin tarkoitus...
Banjo_Bill
4.6.2003, 9:34:12
Originally posted by Akira
Final Fantasy VI
Pelasin tätä kaverilla, ja pääsin toteamaan, että vastaavanlaista grafiikka en ole nähnyt vuosiin. Siis aivan uskomatonta mössöä koko peli. Ja tämän vielä piti olla 2000-luvulla julkaistu tekele.
Lisäksi pelin taistelusysteemi on täysin sekava ja muutenkin outo. Ketä kiinnostaa säätää valikosta, hyökkääkö, vai ei, kun sen voi muissa pelissä tehdä paljon yksinkertaisemmin ja nopeammin.
Kyseessähän on vanha SNES peli jostain vuosilta 94-95. Pleikkarille se uudelleenjulkaistiin sellaisenaan (valtavilla mustilla palkeilla varustettuna).
Pelin kohderyhmänä taitaa olla retroilijat, sekä FF-fanit, jotka haluavat täydentää kokoelmaansa.
// sarkasmia tai ei, ihmisistä ei voi koskaan tietää; jotkut voivat OIKEASTI kirjoittaa noin ja vieläpä ihan tosissaan, itsekkään en harrasta hymiöitä; on joskus ihan hauska tulla väärin ymmärretyksi.
Zero Divide2 (PSX): Siis hyi helvetti,pahempaa moskaa en ole koskaan ennen nähnyt. Grafiikka nyt menetteli mutta pelattavuus ja kaikki musiikit oli ihan rööristä. Onneksi sain pelin ilmaiseksi
Armoured Core2(PS2) Siis tämän pelin kontrollit kusi siis niin pahasti ettei voinut todeta muutakuin että pelaaminen oli yhtä tuskaa alusta loppuun. Ja jouduin pulittamaan pelistä 150mk sekin oli liikaa tuosta roskasta. Ostin senkin sen takia kun satuin pitämään edellisestä osasta.
Gotham City Racing(X-box)
Tästä pelistä en tykkää sitten yhtään. Kauhean kovat kehut saanut ja sitten itse koittaa...Helvetten kun osaa olla suolesta. Siis en tykänny mistään pelin osasta kaikki oli siis niin suolesta kun olla voi. Ja jos joku on eri mieltä... Niin ole!!
Syphoon fighter, pleikkari ykköselle
Agenttipeli, josta löytyy salaliittoteoriaa, sankarillisia amerikkalaisia sotilaita ja todella surkeat ääninäyttelijät. Koostuu lähinnä panosten ja aseiden keräilystä ja päättömästä juoksentelusta. Pyydän, kiertäkää tämä pelinautinto kaukaa. Itse jahkasin sitä muutaman tunnin kunnes meni täysin hermot.
Legancy of Kain tai jotain, PSX:lle edelleen.
Kaupassa näytti hirveän hienolta. Taisteluja maapallon sisässä, hienoja hirviöitä ja paholaisen käskyläisiä. Mutta sainkin eteeni loikkivan ukkelin, joka kiskoo keppejä seinästä ja huitaisee niillä örkit viimeiseen leposijaan.
Enter the Matrix. Lineaarista putkiräiskintää, huono kenttäsuunnittelu ja lisäksi pelin kanssa sai tapella aikansa ennen kuin suostui toimimaan kokoonpanossani. :prkl:
FullMoon
18.6.2003, 15:23:27
Granstream Saga. Pari tuntia jaksoin pelata, ja sitten loppui... Grafiikka on sanonko mistä, ja pelattavuus aivan suolesta suoraan sanoen. Juonta on minimaalisen vähän, ja hahmot tylsiä. Kaiken kaikkiaan täysin turha ostos, ja ei ansaitse konsoliropen nimeä, frisbeenä voisin sitä käyttää... :D
Outraider
18.6.2003, 18:19:20
Breakneck
Pähkinänkuoressa Death rally 3D:nä. Eikö kuulostakkin hyvältä? Niin minustakin, mutta pelin on kuitenkin jotain sanoin kuvailematonta. Olen sen kerran koneelleni asentanut ja melkein samantien poistanut.
Valikko oli ihan sekava, enkä saanut siitä mitään tolkkua, paitsi pariin kertaan onnistuin jotenkin pääsemään auton varustus/aseistus ruutuun ja sitten pelaamaan. Vaikka vaikeustaso oli helpoimmalla, en silti pärjännyt alkumutkaa pidemmälle. Kuitenkaan tämä peli ei ollut sieltä huonoimmasta päästä, vaikka aika p****a olikin.
Wild Wild Racing
Vaihdoin tämän pelin kaverini kanssa optiseen johtoon (arvo noin 150mk). Ajattelin, että mikä tahansa pelattava on parempi kuin ei mitään pelattavaa. Peli oli kyllä todella surkea, mutta väänsin sen silti läpi 100%. Tosin, kyseessähän oli PS2:n julkaisupelejä, joten surkeus on tavallaan hyväksyttävää.
Global Domination
Sain joskus useampi vuosi takaperin valita syntymäpäivälahjakseni jonkun pelin Lahden Citymarketista. Vaihtoehtoja oli todella paljon, mutta olin juuri lukenut tästä pelistä juuri jossain brittiläisessä pelilehdessä. Siksi ajattelin tämän olevan todella hyvä ostos. Kotiin päästyäni ja peliä hetken pelattuani petyin kyllä pahemman kerran. Peli maksoi noin 350mk ja oli aivan täysi paskakasa (anteeksi kielenkäyttöni). Pelasin 2 ensimmäistä kenttää 45:stä (3 vaikeustasoa, joilla jokaisella 15 kenttää) ja siihen se sitten jäi. Yritin joskus myöhemmin tuota pelata (ettei aivan hukkaostokseksi jäisi), mutta 15 min pelin jälkeen laitoin sen takaisin hyllyyn.
Aquanox
Nykyisin pc-näytönohjainten mukaan jaettava "testipeli" Aquanox vaikutti joskus moonTV:n peliohjelmassa todella lupaavalta. Stakula mainitsi kuitenkin kontrollien olevan todella huonot. Minulle tämä peli tuli GF4 ti4200 näytönohjaimen mukana ja ajattelin tämän olevan ihan kelpo teos. Aloitin pelin ja löin grafiikat tappiin. Peli näytti todella hienolta, mutta se ohjaus... se oli kuin olisit yrittänyt ohjata panssarivaunua mutaläjässä. Sääli sinänsä, peli olisi luultavasti ollut ihan pelattava kokemus, mutta surkea ohjaus pilasi kokemuksen.
Nintendon peleistä en voi sanoa yhtään huonoa, koska niitä ei mielestäni siihen aikaan ollut. 8-bit Nintendon aikana en kai ollut niin vaativa pelien suhteen (tai jotain), sillä silloin kaikki pelit tuntuivat todella hyviltä. Olihan siellä toki "ylitse muiden" -tasosia pelejä, mutta kuitenkin: Jokaista peliä pelasi.
PSX:n valikoimasta taas löytyy noita susikappaleita aika paljonkin, mutta on siellä myös niin monta hyvääkin, että valikoima tasoittuu. Duke Nukem: Time to kill oli minulle aikamoinen pettymys, koska ajattelin sen jatkavan legendaarista 3d-räiskintää oikeastaan vain uusilla seikkailuilla. Pettymyksekseni sain huomata, että duke on siirtynyt kolmanteen persoonaan ja tuntuu jotenkin laimealta. Ei näin.
SNES:illä ei myöskään ollut mielestäni huonoja pelejä. Tai ainakaan kaverini eivät niitä ostaneet. Donkey Kongit 1-3 tuli kahlattua läpi, muiden Raren hittipelien ohessa. Tämä konsoli olisi ollut PS1:eni tilalla, jos ne pelit eivät olisi maksaneet niin tautisesti. Laimeita esityksiä on pelihistoriani aikana tullut vastaan jos jonkinmoista, mutta on siellä joukossa niin paljon helmiäkin, että positiivinen maku on jäänyt oikeastaan joka konsolista ja koneesta. Luultavasti tämä pysyy jatkossakin. Täytyy vain huolella katsoa, mitä ostaa.
Clacier
23.6.2003, 16:42:58
Taitaa olla "Kula World" ja "Rocks and Gems."
Kula Worldhan on siis sellainen älypeli, jossa liikutellaan eri värisiä palloja taivaalla leijuvien labyrinttikenttien läpi ennen kuin aika loppuu. Samalla keräillään kaiken maailman hedelmiä jotka pallo syö[?] ja joista saa lisää pisteitä. Labyrintit tulevat tietysti pelin edetessä vaikeammiksi.
En käsitä mitä hauskaa tuollaisessa on. Ehkä se ensimmäisellä kerralla on mukava hieroa älynystyröitään ja yrittää saada pallo turvallisesti kentän läpi, mutta entäs sitten kun on mennyt pelin jo kertaalleen läpi ja tietää jo täsmälleen minne pitää milloinkin mennä ja mitä tehdä että pääsee eteenpäin? Hohhoi...
Sitten tämä Rocks and Gems, en ole ihan varma kirjoitetaanko se noin mutta yksi lysti. Tässä 2D-pelissä liikutellaan pikkuruista ukkoa, joka pitää ohjata ylhäältä kuvattujen kenttien, jotka ovat täynnä hiekkaa, kivenjärkäleitä ja timantteja, läpi jossain tietyssä ajassa. Periaatteessa tämäkin on melkolailla samanlainen mitä Kula World, mutta ehkä vieläkin surkeampi.
Pelissä pärjääminen riippuu aika paljon myös tuurista, ainakaan minulla sorminäppäryydestä ei ollut juurikaan hyötyä. Joka kentässä pitää vain kerätä kaikki timantit jotta ovi, josta pääsee seuraavaan kenttään, aukeaa. Ainakin muistaakseni asia oli noin, siitä on niin kauan kun viimeksi tätä peliä pelasin. Siinä sivussa pitää tietysti koettaa miettiä mistä voi kaivaa ilman että kiviä tippuu niskaan ja että jää loukkuun jolloin kenttä on aloitettava kokonaan alusta. Lisäksi ukon kaivamisesta, timanteista ja kivien putoamisesta lähtee niin ärsyttäviä ääniä että telkkarista täytyy laittaa äänet pois pelaamisen ajaksi.
Kumpaakaan peliä minulla ei ole ollut omana, molemmat olivat lainapelejä. Kula Worldin olin yhteen väliin jo ostamassa mutta hyvä vain että testasin ennen kuin ostin o.o
40 winks
En ole koskaan pelannut tätä huonompaa peliä. Siis tää on ihan surkee peli, ainaskin mun mielest. Onneksi sain sen ilmatteeks serkulta, muuten rahat menisivät turhaan. Pelasin sitä n. tunnin, niin lopetin sitä, koska se oli tosi tylsää
Originally posted by Howling Moon
Sitten tämä Rocks and Gems, en ole ihan varma kirjoitetaanko se noin mutta yksi lysti. Tässä 2D-pelissä liikutellaan pikkuruista ukkoa, joka pitää ohjata ylhäältä kuvattujen kenttien, jotka ovat täynnä hiekkaa, kivenjärkäleitä ja timantteja, läpi jossain tietyssä ajassa. Periaatteessa tämäkin on melkolailla samanlainen mitä Kula World, mutta ehkä vieläkin surkeampi.
Pelissä pärjääminen riippuu aika paljon myös tuurista, ainakaan minulla sorminäppäryydestä ei ollut juurikaan hyötyä. Joka kentässä pitää vain kerätä kaikki timantit jotta ovi, josta pääsee seuraavaan kenttään, aukeaa. Ainakin muistaakseni asia oli noin, siitä on niin kauan kun viimeksi tätä peliä pelasin. Siinä sivussa pitää tietysti koettaa miettiä mistä voi kaivaa ilman että kiviä tippuu niskaan ja että jää loukkuun jolloin kenttä on aloitettava kokonaan alusta. Lisäksi ukon kaivamisesta, timanteista ja kivien putoamisesta lähtee niin ärsyttäviä ääniä että telkkarista täytyy laittaa äänet pois pelaamisen ajaksi.
Jos en ihan väärin muista, niin tämä Rocks and Gems on kopio legendaarisesta C64-pelistä Boulder Dash. Ja tietääkseni kyseessä on vielä Net Yaroze -pelejä, eli siis sillä mustalla ps1:llä ja pc:llä tehtyjä omia pleikkaripelejä (korjaa jos olen väärässä). Boulder Dashan on jo yli 15 vuotta vanha, eli kyseessä ei ole lähellekkään samalta aikakaudelta oleva peli Kula Worldin kanssa. Näiden pelien vertaaminen ei oikeastaan ole mahdollista. Ihan näin välihuomautuksena.
Illuusia
24.6.2003, 0:09:17
GTA II:
En ole muita sarjasta pelannutkaan. Täysin typerryttävä peli, ei kai se lajissaan ole huono, mutta minuun se ei erityisemmin iskenyt. En muista miksi sitä pelasinkaan, kaveri kai kehotti.
The Fifth Element:
Minulle kamalan vaikea peli, en muutenkaan jaksa tuollaisia. Kai inhoni johtuu vain siitä, etten pärjännyt siinä ollenkaan, ja luovutin het alkuunsa. Lisäksi se miesnainen leopardiasussaan pelottaa minua kovasti.
Hertta:
Miksen minä ikinä voita?
Ceassa
24.6.2003, 12:34:19
Originally posted by Jubar
Ihan kuin Final Fantasy X.
Damn you, people! Pyhäinhäväistys, verrata nyt FFX:ää Apocalypseen, nehän painivat täysin eri sarjoissa. En kiellä etteikö FF kympissä eteneminen - ja huomatkaa, pelkästään tämä eteneminen - koostuisi juuri tästä äksän näpyttelystä ja putkessa juoksemisesta, mutta siitä sentään löytyy muitakin viihdyttäviä elementtejä, kun taas Apocalypse jää todellakin vain tämän päättömänä ravaamisen ja räiskinnän tasolle. Final Fantasy X:ssä on loistava juoni, paljon pelattavaa, mielenkiintoiset hahmot, Apocalypsessa näistä ei ole tietoakaan.
Pysyn sanoissani eli kiltit, pysykää kaukana Apocalypsesta, mutta sen sijaan pelatkaa ihmeessä Final Fantasy X:ää, murrh. ;)
Alkujaan kirjoittanut Ceassa
Damn you, people! Pyhäinhäväistys, verrata nyt FFX:ää Apocalypseen, nehän painivat täysin eri sarjoissa. En kiellä etteikö FF kympissä eteneminen - ja huomatkaa, pelkästään tämä eteneminen - koostuisi juuri tästä äksän näpyttelystä ja putkessa juoksemisesta, mutta siitä sentään löytyy muitakin viihdyttäviä elementtejä, kun taas Apocalypse jää todellakin vain tämän päättömänä ravaamisen ja räiskinnän tasolle. Final Fantasy X:ssä on loistava juoni, paljon pelattavaa, mielenkiintoiset hahmot, Apocalypsessa näistä ei ole tietoakaan.
Pysyn sanoissani eli kiltit, pysykää kaukana Apocalypsesta, mutta sen sijaan pelatkaa ihmeessä Final Fantasy X:ää, murrh. ;) Juu, käsitin kyllä mitä tarkoitit, tuo quottaamani lause vain oli kuin suoraan Final Fantasy X:n arvostelusta.
Pohjimmiltaan se on hyvinkin totta. Ei peli ole loppujen lopuksi mitenkään mielettömän monipuolinen pelattavuudeltaan.
Rose *Valkea Neito*
25.6.2003, 21:10:45
Resident Evil - Code:Veronica X (tai jotakin)
Tässäpä semmoinen peli josta minä en saanut mitään irti, ensinnäkin se oli liian vaikea ja toiseksi, olin jumissa heti alkuunsa. Innostus tähän peliin lopahti samantien parin ensimmäisen päivän aikana...*mutinaa*
taisi huonoimman tittelin saada:escape O.D.T
(or die trying) peli oli hireveän vaikea!ja napit niin peestä
että huh ja peli kai yritti olla pelottava! kyllähän minua
resident evil pelottaa mutta tämä.. :eh:
tämä peli pitäisi teloittaa! miksi näin huonoja pelejä
enää tehdään??oli virhe että maksoin tästä edes 19 €.
PS. se oli pleikkaripeli.
Clacier
29.6.2003, 22:57:49
Jos en ihan väärin muista, niin tämä Rocks and Gems on kopio legendaarisesta C64-pelistä Boulder Dash. Ja tietääkseni kyseessä on vielä Net Yaroze -pelejä, eli siis sillä mustalla ps1:llä ja pc:llä tehtyjä omia pleikkaripelejä (korjaa jos olen väärässä).
Tuota minä en edes tiennyt että se on tuon Boulder Dashin kopio. Net Yaroze? Kaikki muutkin Net Yaroze -pelit joita olen pelannut ovat olleet surkeita, esim. Haunted Maze, mikähän oli siis joku sen tapainen missä piti juosta labyrintissä zombeja pakoon ja keräillä jotain juttuja jotta kentän pääsee läpi? Se nyt ainakin muistuttaa Rocks and Gems:iä melkolailla paljon, vaikka onkin helpompi.
Boulder Dashan on jo yli 15 vuotta vanha, eli kyseessä ei ole lähellekkään samalta aikakaudelta oleva peli Kula Worldin kanssa. Näiden pelien vertaaminen ei oikeastaan ole mahdollista.
Ehkä ei grafiikaltansa ja pelattavuudeltansa, mutta eikö edes siltä kantilta, että molemmissa pitää tietyn aikarajan sisällä miettiä tiensä ulos kentästä väistellen milloin mitäkin ja keräillen samalla esineitä joista saa tarpeeksi pisteitä jotta pääsee seuraavaan kenttään :3 Molemmissa on sitäpaitsi sellainen "yksikin väärä liike ja henki pois" -tyyli.
Ultimate3
1.7.2003, 11:38:34
Alkujaan kirjoittanut Ceassa
Apocalypse. Sellainen Bruce Willis -räiskintäpeli PSX:lle. Niin huono, että naurattaa. ^^
Tämä on aivan totta minä sorruin kaverilla pelaamaan sitä 5 minuuttia ja sitten kyllästyin. Juostaan vaan kentän toisesta päähän toiseen EIKÄ KETÄÄN OLLU EDES PAKKO TAPPAA! Ainakin kaverini sanoi niin eikä niitä ollutkaan :P. Pelissä on aivan mössöt grafiikat eikä siinä ole mitään hienoa.
Pelin läpäisee huonompikin pelaaja ~tunnissa, juoni on aivan mitäänsanomaton
Oliks siinä joku juonikin?
mazzeneko
9.7.2003, 16:50:54
Err... näitä on paljon mutta C64:llä semmonen kun Casa Del Diestonostro (SP). semmonen p**** tasoloikka jossa ei ole päätä eikä häntää. Huonot graffat (jopa C64:n muihin peleihin verrattuna) ärsyttävä klassisen musiikin parhaita kappaleita huonolla toteutuksella (tillutusta). Kontrollit oli että äijä liikku sivulle ja napista se pomppasi. eipä paljoa muuta.
mogvisti
27.7.2004, 19:02:13
Kerran satuin erehdyksissä ostamaan "Hidden & Dangerous"- peli Pleikka ykköselle. Peli oli alennuksessa ja maksoi jotain 16 euroa. Pelin takana luki " Taktista räiskintää aloittelijoille". Silloin olin myyty rakastan hiiviskelyä ja räiskimistä. Ostin pelin ja menin kotiin. Aloitin pelaamisen ja... huhhuh. En ole koskaan nähnyt mitään niin rumaa. Grafiikat olivat aivan surkeat. Peliympäristö oli niin suttuinen, ettei vihollisia erottanut vaikka se ampui kohti.
En jaksanut pelata edes ensimmäistä tehtävää läpi.
Olin todella pettynyt. Vitutti perkeleesti :prkl: . Mutta onneksi kävi tuuri, sillä menin palauttamaan pelin ja pitkien selittelyjen jälkeen myyjä antoi kun antoikin vaihtaa pelin johonkin toiseen. Ja mihinkä sen vaihdoin? Se ei teille kuulu... No ok, vaihdoin sen Crash Bashiin! :D
Pelagia
27.7.2004, 19:27:38
onhan näitä oksetukksia... mutta yksi on pleikka kakkosen Spyro, enter the dragonfly. yäk. edelliset spyrot olivat kohtalaisen kauniita ja hauskoja, mutta mitä? tämä uusi peli oli pelkkä jumittava kakkakasa, joka loppui lähes heti kun se alkoi. muutama surkea kenttä, joista saattoi alue yhtä-äkkiä kadota, tai viholliset muuttuivat näkymättömäksi, eikä niihin osunut. tämä peli oli varmaan surkein peli, johon olen törmännyt. yäk!
Huonoin peli jota olen pelannut... hmm... no, sanotaanko vaikka että Dragon Valour. Myyjä-perkele kehui peliä Final Fantasyjen kaltaiseksi peliksi, ja niin minä viaton 13-vuotias ostin sen. En ollut uskoa silmiäni, kun ensimmäinen keskustelu lähti käyntiin. Hahmot raiskaavat vanhaa englanninkieltä kuin Jammu kanaa, ja grafiikka on suoraan sanoen p*******ä. Helvetillisten päivien kuluessa sain vihdoin pelin vedettyä läpi, ja niin se aloitti uransa roskiksentäytteenä.
Aivan ehdottomasti Theme Hospital tietokonella. Pelijärjestelmä ei toiminut ollenkaan ja pelissä eteneminen oli erittäin könnköä. Grafiikat olivat yllättävän hyvät, mutta säröä oli välillä koko tietokonenn näyttö täynnä. Ja vielä kun noin 1gigahertsin kone tökkii peliä pelatessa, on peli täysin syvältä.
En ole koskaan pitänyt tuon tyyppisistä peleistä.
Lego Racers PS1:lle. Niin karmaiseva pelikokemus, ettei sitä helpolla unohda. Grafiikka pelissä on niin aataminaikuista, ettei pelaamisesta tahdo saada mitään selvää, legokärryjen kökkö ohjaaminen ajaa kenet tahansa hulluksi, pelin aseetkin ovat munattomia ja vailla omaperäisyyttä. Oman ajajan ja ajopelin luominen voisi muuten olla hauskaa, mutta vaihtoehdot typistetään minimiin ja oman auton suurin sallittu koko on noin kymmenen legopalikan luokkaa. Mario Kartin raiskausta legomalliin? Ei, kiitos.
Roskapussi
28.7.2004, 12:36:31
Ensimmäisenä tulee mieleen Army Men: Green Rogue. Army Menit nyt on muutenkin ihan hirveitä, mutta tämä on pohjanoteeraus. Pelin grafiikka on hirveä, eikä kontrollitkaan toimi. Sen lisäksi vastustajat on tekoälyttömiä idiootteja ja kentät ovat puhdasta putkijuoksua. Hirveä peli, ei kannata koskea!
Kaikki Rainbow Sixit PsOnelle ovat olleet ihan hirveitä. Grafiikka on kökköä ja vastustajat ovat tosi tyhmiä. Kontrollit ovat myöskin ihan hirveitä, jotain liikkeitä en ole vielä edes oppinut.
En suosittelisi tätä edes pahimmalle vihamiehelleni.
Ötökän Elämää-peli on myöskin karsea. Eniten tuossa ärsyttää kontrollit, jotka ovat todella vaikeat. Kameramieskään ei koskaan tahdo pysyä tilanteen tasalla. Myöskin pelin suomenkieliset kommentit käyvät hermoon. "Tuosta tuli kyllä tahra", "Siitäs sait!" jne...
//Allekirjoitan myöskin nuo Lego Racersin haukut. Olen pelannut, enkä tykännyt... ^^'
ijikemushi
28.7.2004, 16:02:56
Lego Racers PS1:lle. Niin karmaiseva pelikokemus, ettei sitä helpolla unohda. Grafiikka pelissä on niin aataminaikuista, ettei pelaamisesta tahdo saada mitään selvää, legokärryjen kökkö ohjaaminen ajaa kenet tahansa hulluksi, pelin aseetkin ovat munattomia ja vailla omaperäisyyttä. Oman ajajan ja ajopelin luominen voisi muuten olla hauskaa, mutta vaihtoehdot typistetään minimiin ja oman auton suurin sallittu koko on noin kymmenen legopalikan luokkaa. Mario Kartin raiskausta legomalliin? Ei, kiitos.
Olen itsekkin kokeillut tuota peliä kun kaveri sai sen kun osti läjän pelejä halvalla. Hauskinta oli tehdä se oma auto ja kuski mutta se oli liian vähän mahdollisuuksia. Mieluummin rakennan oikeista legoista legoista autot ja leikin niillä kuin pelaan tuota peliä. Kaikki mitä Snes sanoi on totta. Peli on aivan kamala. Yhdessä pelissä raiskattiin ajo peli genre ja legendaariset legot. :down:
squal[FIN
28.7.2004, 16:51:49
Ehdottomasti PS1 peli Mech Warrior 2. Peli oli ensimmäinen PS1 pelini ja se oli ainut mihin rahani riittivät :P . Hintaa pelillä oli vaivaiset 120markkaa ja vuosi taisi olla 1998. Peli on kauhistuttava! Grafiikka paskaa mössöä ja juoni on syvältä. Tallennus systeemi oli sentään muistikortti, mutta oli pelissä myös idioottimainen salasana tallennus. Tuskin edes Mech Warrior sarjan ystävät pitivät tästä. Peliä jaksoin pelata pari tuntia kun ajattelin että se alkaisi kiinnostaa, mutta ei. En edes halua muistella tuota kamalaa peliä :prkl: .
Kaverini näytti minulle peliä, mikä on taas yksi todiste siitä että japanilaiset ovat outoa porukkaa. Pelin nimi oli joku "Irrestiting Stick" tms., jossa liikuteltiin kepiiä jonkinsortin sähköjohto-labyrintin läpi. Peliin on suunntieltu myös oma peliohjain, joka antaa oikean tällin jos tikku lipsahtaa labyrintin seinämiin. Ja pelin "juontaja" ansaitsee ehdottomasti kuulan kalloonsa, sen verran kamalaa kuunneltavaa se on...
Kaverini näytti minulle peliä, mikä on taas yksi todiste siitä että japanilaiset ovat outoa porukkaa. Pelin nimi oli joku "Irrestiting Stick" tms., jossa liikuteltiin kepiiä jonkinsortin sähköjohto-labyrintin läpi. Peliin on suunntieltu myös oma peliohjain, joka antaa oikean tällin jos tikku lipsahtaa labyrintin seinämiin. Ja pelin "juontaja" ansaitsee ehdottomasti kuulan kalloonsa, sen verran kamalaa kuunneltavaa se on...
Word Life! Joo, meillä olit kyseistä peliä pelaamassa - pelin nimi on Irritating Stick, ja idea oli tosiaan viedä "keppi" sähkölinjojen välissä kentän loppuun saakka - jos reunoihin osuu, saa sähköiskun! Pelin selostaja on erittäin ärsyttävä - hän huutaa ja häiritsee pelaajaa, kun pitäisi keskittyä peliin. Kentät ovat ihmeellistä ja täynnä japanilaista inside-huumoria. Mukana on alastomia naisrobotteja ja ihmeellisiä japsivenkuroita...
Hienoa, että peli on jäänyt mieleesi. XD
Lifeforce Tenka
Muistan vielä hyvin, kun tätä peliä kaverilla kokeilin. Alkuksi se näytii ihan ok peliltä, mutta sitten kun sitä pääsi pelaamaan. Ei herrannenaika kuinka huono peli se oli. Pelattavuus ihan surkea, mutta ennenkaikkea se pelin tarkoitus. First person shooter, jossa piti joitakin miinoja kerätä ja viedä ne pois, jotta ne ei räjähdä. Mitä ihmeen itua tuollaisessakin on. Kuitenkin peli oli minusta aivan kaamea ja ehdottomasti tähän mennessä huonoin peli jota olen pelannut.
Toiseksi voisin mainita sellaisen pelin kuin Gauntlet: Legends. Seikkailupeli jossa mennään putkimaisesti eteenpäin ja tapetaan örmyjä. Minä en ole siitä pelistä mitään saannut irti ja luulenkin, että pelin pääpisteenä on vain tappaa niitä örmyjä. Kaikkein huvittavita tässä kuitenkin on se, että miten niitä miekkoja käytetään. Missään en ole vielä nähnyt, että miekkoja heiteltäisiin hakkaamisen sijasta. Repeilen ekaa kertaa kun tuota peliä pelasin.
Lunar Light
3.8.2004, 16:25:07
Icewind Dale II. Käyttöliittymä on aivan karmiva ja ensimmäisesäs paikassa löysin kolme eri asetta ja missään ei lukenut niiden tehosta mitään ja samoj aseita oli teis miten paljon. Taiatkin oli ihan outoja. Käytät kerran ja et voi käyttää uudestaa, paitsi jos niitä voi jotenki ladata tai jotain, mutta en jaksanu silti pelata peliä kun joku 30min. Taistelut oli myös aika kehnoja kun kaikki ukot hyökkäs yhen kimppuun ja eikös parantaja kuollu aika äkkiä. Siinä paketissa tuli myös Icewind Dale I ja Icewind Dale Herta of Winter ja muuta krääsää 8 cd:llä. meni 50e ihan hukkaan :(
Harry Potter ja Salaisuuksien Kammio. Kun ensimmäisen kerran käynnistn kyseisen pelin, purskahdin nauruun. Kyseinen surkimus peli on täysin suomenkielinen, vastaantullijoilla ei ole minkäänlaista persoonallisuutta, kun joku puhuu hänen suunsa ei liiku ollenkaan ja heidän äänensäkkin on täsin persoonaton. Kirjan juonesta on tässä pelissä leikattu reippaasti yli puolet ja lisätty niiden tilalle säälittäviä/liian helppoja sivutehtäviä. Oletin myös, että Tylypahka olisi hieno sokkelolinna, mutta petyin senkin suhteen, koska haluamaansa paikkaan on yleensä vaikeaa olla pääsemättä.
Olisivat pitäneet paljon mieluummin Harry Potterit pelkkinä kirjoina sillä minun mielestäni huonompaa peliä saa hakea kauan, enkä usko, että vaikka kuinka kauan hakisi niin löytäisi jotain. Jopa todella vanhat pelit esim. vaikkapa Alley Cat ovat parempia. =)
En muista kyseisen pelin nimeä enää. Siinä oli jokin punainen ihme örkki, jolla pelattiin ja muutenkin kaikki hahmot näyttivät jotenkin epämuodostuneilta. Pelottavaa oikeastaan. Maat olivat pelkkää putkea, joissa tuli jokin ihme este jota piti kamalasti miettiä, kuinka siitä nyt sitten pääsi eteenpäin. Peli oli PS2:lle.. No opinpahan etten enää ikinä pyydä äitiäni ostamaan minulle mitään peliä :eh:
Varmaankin Tunnel B1, se oli todella järkyttävä ostos pleikalle kuten sain myöhemmin huomata. Olin vielä sen verran nuori ja kokematon että katsoin takakannen kuvien perusteella minkä ostaisin =) , ja nyt vituttaa edelleen se ostos...mutta ei voi mitään.
Ostin kaverilta 25mk:lla PSOnelle sellaisen pelin kuin Over Blood 2. Grafiikka ja musiikki on ihan hyvää, ottaen huomioon PSOnen graffat jne. Mutta sitten itse peli on täyttä roskaa. Alussa tulee heti 1½ tuntia pelkkää puhetta. Sitten saat tehtävän joka pitää suorittaa jne. Pelattavuus on aika könkköä. Joudut välillä miettimään jäädytätkö veden jotta pääset liikkkumaan jne. En tiedä, huono peli :)
Ja tulipa ostettua alekorista sellainen peli kuin Rygar: The Legendary Adventure. Muistelin vanhoja Tiltin jaksoja jossa peli sai muistaakseni arvosanaksi yhdeksikön ja taisi olla vielä viikon pelikin. Minusta peli oli pelkkää sontaa alusta loppuun, eipä antiikin kreikka juuri kiinnosta minua yhtään. Pelattavuus on sitä "ihan hyvää", tarina on melko huono. Pelaajaa lennätetään paikasta toiseen, ja puzzlet ovat niin yksinkertaisia kuin vain voi olla. Ääninäyttely on myös sellaista sontaan että jopa FFX:n äänet voittavat tämän mennen tullen. Ja peli on todella helppo ja melko lyhyt. En todellakaan tajua miten tälläinen sontaläjä voi olla viikon pelinä, minusta tämä on sitä aivan kamalaa. Ehkäpä nuo ruoskimisjutut ole minun juttuja ;D
Necrofobia
7.8.2004, 18:55:02
Vanhalla 8-bittisellä nintendolla on peli nimeltään Conan. En tiedä liittyykö se jotenkin conan elokuvaan tai muuhun mutta se on täyttä sontaa. Kun peli alkaa, näyttöön hyppää teksti CONAN ja joku miekka, sekä siinä on todella outo pelintekijä. Musiikki on aivan kauheaa, jotain kummallista nintendo pumputusta ja jumpusta joka ei edes kuullosta musiikilta.
Pelissä ei tietääkseni ole minkäänlaista juontakaan koska peli alkaa heti jostain luolasta ja conan osaa potkia sekä hakata nyrkeillä. Sitten joka suunnasta tulee luurankoja ja demoneja, kaikki pelin värit ovat muuten punaista ja ruskeaa paitsi demonit on vihreitä. Kun ne on hakannu niin kohta tulee joku leijonan tyylinen otus joka ampuu tulipalloja. Siitä eteenpäin en ole päässytkään, heti jos leijonan viereen menee niin kuolee, jos yrittää hakata tai ampua leijonaa niin kuolee. Voi olla että en ole vain tarpeeksi miettinyt miten tuosta kohdasta pääsee mutta ei voisi koko peli edes kiinnostaa.
Conanissa ei selvästi ole mitään järkeä jotenka se on minulle maailman huonoin peli jota olen pelannut.